Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41

Typhone

Who Dares Wins

Final update van de afhandeling van een garantieclaim van een LG OLED uit het buitenland
Op een warme zomermiddag besloot ik dat de OLED65E9 de nieuwe TV moest gaan worden in ons huis wat op dit moment gebouwd gaat worden. Na een rondje bellen leerde ik tot mijn grote schrik dat dit model niet geleverd meer werd in Nederland. Onder het motto van 'ja we kunnen hem eventueel wel bestellen' besloot ik zelf de stoute schoenen aan te trekken en dit model te bestellen bij Alza.de (Tsjechische webshop) en via een freight forwarder (MyGermany) door te laten sturen. Dat hele proces duurde uiteindelijk 3 weken van het moment van bestellen tot aan de levering.

Nadat de TV enkele weken (ik gok 3 weken) in gebruik was zei vriendinlief op een avond dat er een groene streep door het beeld liep. Alhier duidelijk te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6REfwvGwEibbG4W9V4wrFy4T.jpg

Deze groene streep was er soms wel/soms niet en soms ook fel/niet fel. Daar viel geen pijl op te trekken. Contact opgenomen met LG en via Servilux zou een afspraak ingepland worden. Dat duurde goed en wel een week en toen was de monteur ter plaatse. Die ging vol goede moed aan de slag maar die bleek een 55'" vervangend paneel bij te hebben en geen 65". Die reparatie ging dus niet door en moest opnieuw gepland worden.

Twee weken later heb ik toen met Servilux contact opgenomen of ze al een idee hadden wanneer de monteur kwam en toen was het verhaal plots dat er geen 65" panelen meer beschikbaar waren. Ik kan dat uiteraard niet zelf verifiëren maar vanuit LG kwam opeens ook die respons. Voorstel was een credit te doen of het scherm te ruilen. Omdat ik vanwege de bouw van het nieuwe huis graag wilde weten hoe ik de TV moest hebben hangen (technisch) heb ik toen een LG OLED65GX besteld. Deze TV staat er inmiddels en gaat de nieuwe hoofd TV worden in het nieuwe huis. De oude Samsung van mij die als game TV dienst deed wordt vervangen door de credit c.q. ruilscherm.

Terug naar het creditverhaal... LG gaf mij aan het casenummer door te sturen naar een speciaal nummer en dat via Whatsapp te doen. Dat heb ik circa een maand geleden gedaan en vorige week kwam daar uitsluitsel over. Een credit wilde LG niet doen aangezien de webshop (Alza.de) in dat geval moeilijk zou doen richting mij en ze hadden de BCC bereid gevonden om dat over te nemen. Dat betekende dus dat ik voor een bedrag van €2189 euro mocht shoppen bij de BCC maar dat MOEST uitsluitend aan 1 TV zijn. Alles minder zou helaas pindakaas zijn, alles meer zou bijbetalen zijn. Nu ga ik niet moeilijk doen dus de keuze is (logischerwijs) gevallen op een LG OLED65CX. Het bekende model wat hier wel vaker besproken is. Die TV gaat deze week nog door de BCC bezorgd worden.

Eindresultaat afhandeling door LG:

+ Meedenken
+ Afhandelen
+ Serieus genomen worden (al heb ik wel ook netjes alles naar LG en LG Duitsland gecommuniceerd) Jezelf hier gedragen als de boze consument werkt denk ik averechts

- Vreemd verhaal dat 65" panelen opeens niet op voorraad zouden zijn
- Iets meer communicatie was fijn geweest (zou ik geen TV achter de hand hebben dan was dit een veel zwaarder punt geweest)

Voor wat betreft bestellingen in het buitenland > ik zou het weer doen het enige waar je op moet letten is dat het specifieke serienummer (in mijn geval was dat 65E9PLA (PLA dus) ook in NL verkocht wordt.
Petje af voor LG in elk geval want dit had op duizend mogelijke manieren heel vervelend voor mij kunnen aflopen en dan was ik het zelf schuld geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Typhone schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:24:
Final update van de afhandeling van een garantieclaim van een LG OLED uit het buitenland
Op een warme zomermiddag besloot ik dat de OLED65E9 de nieuwe TV moest gaan worden in ons huis wat op dit moment gebouwd gaat worden. Na een rondje bellen leerde ik tot mijn grote schrik dat dit model niet geleverd meer werd in Nederland. Onder het motto van 'ja we kunnen hem eventueel wel bestellen' besloot ik zelf de stoute schoenen aan te trekken en dit model te bestellen bij Alza.de (Tsjechische webshop) en via een freight forwarder (MyGermany) door te laten sturen. Dat hele proces duurde uiteindelijk 3 weken van het moment van bestellen tot aan de levering.

Nadat de TV enkele weken (ik gok 3 weken) in gebruik was zei vriendinlief op een avond dat er een groene streep door het beeld liep. Alhier duidelijk te zien:

[Afbeelding]

Deze groene streep was er soms wel/soms niet en soms ook fel/niet fel. Daar viel geen pijl op te trekken. Contact opgenomen met LG en via Servilux zou een afspraak ingepland worden. Dat duurde goed en wel een week en toen was de monteur ter plaatse. Die ging vol goede moed aan de slag maar die bleek een 55'" vervangend paneel bij te hebben en geen 65". Die reparatie ging dus niet door en moest opnieuw gepland worden.

Twee weken later heb ik toen met Servilux contact opgenomen of ze al een idee hadden wanneer de monteur kwam en toen was het verhaal plots dat er geen 65" panelen meer beschikbaar waren. Ik kan dat uiteraard niet zelf verifiëren maar vanuit LG kwam opeens ook die respons. Voorstel was een credit te doen of het scherm te ruilen. Omdat ik vanwege de bouw van het nieuwe huis graag wilde weten hoe ik de TV moest hebben hangen (technisch) heb ik toen een LG OLED65GX besteld. Deze TV staat er inmiddels en gaat de nieuwe hoofd TV worden in het nieuwe huis. De oude Samsung van mij die als game TV dienst deed wordt vervangen door de credit c.q. ruilscherm.

Terug naar het creditverhaal... LG gaf mij aan het casenummer door te sturen naar een speciaal nummer en dat via Whatsapp te doen. Dat heb ik circa een maand geleden gedaan en vorige week kwam daar uitsluitsel over. Een credit wilde LG niet doen aangezien de webshop (Alza.de) in dat geval moeilijk zou doen richting mij en ze hadden de BCC bereid gevonden om dat over te nemen. Dat betekende dus dat ik voor een bedrag van €2189 euro mocht shoppen bij de BCC maar dat MOEST uitsluitend aan 1 TV zijn. Alles minder zou helaas pindakaas zijn, alles meer zou bijbetalen zijn. Nu ga ik niet moeilijk doen dus de keuze is (logischerwijs) gevallen op een LG OLED65CX. Het bekende model wat hier wel vaker besproken is. Die TV gaat deze week nog door de BCC bezorgd worden.

Eindresultaat afhandeling door LG:

+ Meedenken
+ Afhandelen
+ Serieus genomen worden (al heb ik wel ook netjes alles naar LG en LG Duitsland gecommuniceerd) Jezelf hier gedragen als de boze consument werkt denk ik averechts

- Vreemd verhaal dat 65" panelen opeens niet op voorraad zouden zijn
- Iets meer communicatie was fijn geweest (zou ik geen TV achter de hand hebben dan was dit een veel zwaarder punt geweest)

Voor wat betreft bestellingen in het buitenland > ik zou het weer doen het enige waar je op moet letten is dat het specifieke serienummer (in mijn geval was dat 65E9PLA (PLA dus) ook in NL verkocht wordt.
Petje af voor LG in elk geval want dit had op duizend mogelijke manieren heel vervelend voor mij kunnen aflopen en dan was ik het zelf schuld geweest.
Bedankt voor de uitleg hierover.
Het is inderdaad netjes afgehandeld door LG. Beter dan verwacht eigenlijk.
Maar het is toch zeker niet aan te bevelen om in Duitsland te kopen.
Dit land ligt het meest voor de hand.
De meeste modellen in Duitsland zijn namelijk afwijkend tov de EU (Benelux) modellen.
Hier in Nederland laten repareren is dan lastig zeker ook omdat vwb garantie de winkel aansprakelijk is en niet LG zelf.
Het is bij jou goed gegaan omdat het om een E9PLA ging en niet om een E97LA, C97LA, CX9LA of BX9LB enz.
Zoals je al zei is het wel zorgelijk dat er voor 65E9 blijkbaar geen nieuwe panelen meer zijn.
Wellicht was dit een tijdelijk tekort anders ziet het er slecht uit voor E9 bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:15
https://nl.hardware.info/...eparatieprogramma-opgezet

Iemand hier ervaringen mee? vrij alarmerend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat ik begreep van LG was dat het typenummer nog minder een probleem vormde dan gedacht maar dat de LG service van Duitsland naar Nederland werd 'verhuisd'. LG Duitsland wilde de garantieclaim in eerste instantie oppakken maar zag daar vanaf aangezien mijn 'Wohnsitz' (waar ik woon) niet in DE maar in NL lag. Toen zei ik ja maar de Nederlandse tak van LG zegt natuurlijk dat ik het scherm in DE gekocht heb en zoek het dan maar uit. Nee want ik zat nog binnen de wettelijke garantie en dan zijn dergelijke claims voor LG overdraagbaar.

Disclaimer:
Dit is puur anekdotisch bewijs en op geen enkele wijze juridisch getoetst. Ik heb lang in Duitsland gewoond en gewerkt en spreek een aardig woordje Duits dus wellicht dat dat ook meehielp in deze kwestie. Pin mij er s.v.p. nooit op vast, zoals @HoppyF ook al zegt in zijn reactie op mij, dat wanneer je iets in Duitsland koopt je opeens van een koude kermis thuiskomst als het mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@remco_k 200 ms is geen lipsync dingetje, da's een echo :P Je noemt volgens mij vooral situaties waarin je de speakers van de TV gebruikt. Dat doe ik sowieso nooit, behalve de eerste dag want toen was de receiver er nog niet, maar ook toen heb ik geen issues gezien. Vreemd. Dat je minder lag meet als de audio via een receiver loopt is nog vreemder.

Wellicht heeft de CX het niet maar ik meen me te herinneren dat ik dat, voor mijn aankoop, wel las op avforums. Omdat ik desnoods alles via een receiver kon laten lopen heb ik me er niet door laten remmen maar ik ervaar dus ook geen lipsync problemen.

Ik probeer dit issue overigens zeker niet te bagatelliseren, ik probeer te begrijpen waardoor het komt. Jouw post hierover vat het in ieder geval op zo'n manier samen dat potentiele kopers daar genoeg uit zouden moeten kunnen leren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
Typhone schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:37:
Wat ik begreep van LG was dat het typenummer nog minder een probleem vormde dan gedacht maar dat de LG service van Duitsland naar Nederland werd 'verhuisd'. LG Duitsland wilde de garantieclaim in eerste instantie oppakken maar zag daar vanaf aangezien mijn 'Wohnsitz' (waar ik woon) niet in DE maar in NL lag. Toen zei ik ja maar de Nederlandse tak van LG zegt natuurlijk dat ik het scherm in DE gekocht heb en zoek het dan maar uit. Nee want ik zat nog binnen de wettelijke garantie en dan zijn dergelijke claims voor LG overdraagbaar.

Disclaimer:
Dit is puur anekdotisch bewijs en op geen enkele wijze juridisch getoetst. Ik heb lang in Duitsland gewoond en gewerkt en spreek een aardig woordje Duits dus wellicht dat dat ook meehielp in deze kwestie. Pin mij er s.v.p. nooit op vast, zoals @HoppyF ook al zegt in zijn reactie op mij, dat wanneer je iets in Duitsland koopt je opeens van een koude kermis thuiskomst als het mis gaat.
LG erkent over het algemeen de Europese garantievoorwaarden wel. Dus ook als het een Roemeens toestel is dan willen ze dat nog wel proberen te reparatie binnen de garantie. Het wordt een probleem als dat niet meer kan (bijvoorbeeld doordat onderdelen niet meer leverbaar zijn). Normaliter zouden ze het aankoopbedrag crediteren aan de winkel waaraan zij het verkocht hebben. Alleen, zij (LG Benelux) heeft het niet verkocht aan die winkel. Voor LG is het nu eenmaal geen mondiale markt waar alle verkopen in 1 pot terecht komen. Heb je pech, dan moet je terug naar de winkel.
Nu het meedenken vanuit LG. Ze hebben een goede verstandhouding met BCC en deze is soms welwillend om de afhandeling op zich te nemen. De BCC krijgt dan een bedrag, BCC helpt de klant en krijgt er potentieel een nieuwe trouwe klant bij. Prima afgehandeld dus en jij blij met een nieuw model :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Typhone schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:37:

Disclaimer:
Je Duitse taalvaardigheid heeft misschien inderdaad bijgedragen aan deze oplossing.
Wat ook meetelt zijn inderdaad de garantievoorwaarden.
Zoals bekend zijn de voorwaarden hier in Nederland anders dan in andere EU landen.
Binnen de twee jaar ligt het allemaal wat makkelijker maar kom je buiten die termijn dan ben je in Nederland als consument beter beschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wren schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:54:
[...]

LG erkent over het algemeen de Europese garantievoorwaarden wel. Dus ook als het een Roemeens toestel is dan willen ze dat nog wel proberen te reparatie binnen de garantie. Het wordt een probleem als dat niet meer kan (bijvoorbeeld doordat onderdelen niet meer leverbaar zijn). Normaliter zouden ze het aankoopbedrag crediteren aan de winkel waaraan zij het verkocht hebben. Alleen, zij (LG Benelux) heeft het niet verkocht aan die winkel. Voor LG is het nu eenmaal geen mondiale markt waar alle verkopen in 1 pot terecht komen. Heb je pech, dan moet je terug naar de winkel.
Nu het meedenken vanuit LG. Ze hebben een goede verstandhouding met BCC en deze is soms welwillend om de afhandeling op zich te nemen. De BCC krijgt dan een bedrag, BCC helpt de klant en krijgt er potentieel een nieuwe trouwe klant bij. Prima afgehandeld dus en jij blij met een nieuw model :)
De BCC waar ik heen ben geweest viel nog net niet steil achterover van mijn verhaal en het was er afgelopen zaterdag even rep & roer inclusief filiaalmanager en heel veel bellen over en weer maar opeens was alles helder en waren ze heel erg meewerkend. Het case ID nummer wat ze in Dynamics CRM hadden staan stond ook netjes helemaal ingevuld door LG zag ik vanachter een plastic schermpje ;).

Eind goed, al goed. Tóch twee TV's wat er eigenlijk eentje had moeten zijn maar goed het is zoals het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HoppyF schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Ik update mijzelf maar even.
Dplay heeft mij per e-mail laten weten het probleem met verkeerd uitgelijnde ondertiteling nog niet eerder gezien te hebben en het verder te gaan onderzoeken en mij op de hoogte te houden.
Kan dus nog steeds aan mij liggen of de combinatie LG/iPad/AirPlay.
Als ik antwoord krijg zal ik weer een update geven.

PS: ik hoop niet dat dit net zo als bij Videoland gaat verlopen met een maanden lopende case en geen oplossing....
Update!
Een week geleden ongeveer heeft Dplay de app geüpdatet.
De ondertiteling komt nu gewoon midden in het beeld te staan zoals het ook hoort.
Het probleem is daarmee opgelost!
In ieder geval met de combinatie iPad (IOS) en de LG TV, dus met AirPlay.
Android weet ik niet en kan ik ook niet testen.

Als wens heb ik nog aangegeven om de achtergrond van de witte letters te kunnen wijzigen, deze is nu zwart/transparant ipv volledig transparant.
Iets wat bij Netflix wel kan.
Dplay is daarmee bezig dus wellicht iets voor de komende updates van de app.
Let wel, er is nog geen app voor de LG TV’s maar daar is men ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:00:
[...]

Update!
Een week geleden ongeveer heeft Dplay de app geüpdatet.
De ondertiteling komt nu gewoon midden in het beeld te staan zoals het ook hoort.
Het probleem is daarmee opgelost!
In ieder geval met de combinatie iPad (IOS) en de LG TV, dus met AirPlay.
Android weet ik niet en kan ik ook niet testen.

Als wens heb ik nog aangegeven om de achtergrond van de witte letters te kunnen wijzigen, deze is nu zwart/transparant ipv volledig transparant.
Iets wat bij Netflix wel kan.
Dplay is daarmee bezig dus wellicht iets voor de komende updates van de app.
Let wel, er is nog geen app voor de LG TV’s maar daar is men ook mee bezig.
Dat is mooi! Ik wacht even de LG-app af. Dplay lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jheroun schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:47:
@remco_k 200 ms is geen lipsync dingetje, da's een echo :P Je noemt volgens mij vooral situaties waarin je de speakers van de TV gebruikt. Dat doe ik sowieso nooit, behalve de eerste dag want toen was de receiver er nog niet, maar ook toen heb ik geen issues gezien. Vreemd. Dat je minder lag meet als de audio via een receiver loopt is nog vreemder.

Wellicht heeft de CX het niet maar ik meen me te herinneren dat ik dat, voor mijn aankoop, wel las op avforums. Omdat ik desnoods alles via een receiver kon laten lopen heb ik me er niet door laten remmen maar ik ervaar dus ook geen lipsync problemen.

Ik probeer dit issue overigens zeker niet te bagatelliseren, ik probeer te begrijpen waardoor het komt. Jouw post hierover vat het in ieder geval op zo'n manier samen dat potentiele kopers daar genoeg uit zouden moeten kunnen leren :)
Het is in ieder geval niet bij alle C9's. bij alle bronnen, hetzelfde. Op mijn 55 inch model was bij afspelen van het testgeluid via de interne speakers de lipsync van de Youtube app dramatisch (audio liep c.a. 150 ms achter), zie hier:

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Maar bij het kijken naar een tv uitzending op een via de HDMI1 poort aangesloten set top box met stereo bitstream invoer was het itt tot bij @remco_k nog redelijk (audio liep c.a. 10-30 ms achter), zie hier:

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Het verschil zou kunnen zijn dat @remco_k een ander model tv heeft maar het meest waarschijnlijke is dat hij met dolby digital getest heeft en ik met stereo.

Als er iets goed in sync zou moeten kunnen werken is het wel het afspelen via de interne speakers. Eigenlijk gewoon perfect, mits het ingangssignaal tenminste ook perfect is (helaas bepaald geen wetmatigheid ;)).

Vind ik dan. Want 1 de speakers zijn de default, ingebouwde afspeelmodus van het apparaat, 2 hierover heeft LG de volledige controle. Maar het kan ihgv de Youtube app natuurlijk best iets te maken hebben met een fout in die app.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 18-11-2020 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Cap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:37:
Het is in ieder geval niet bij alle C9's. bij alle bronnen, hetzelfde. Op mijn 55 inch model was bij afspelen van het testgeluid via de interne speakers de lipsync van de Youtube app dramatisch (audio liep c.a. 150 ms achter)
Ik heb ongeveer dezelfde resultaten met een B9:
paulb_nl in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Netflix lijkt geprobeerd te hebben om de vertraging van de interne speakers te compenseren en daardoor is het geluid te vroeg bij 5.1 Optisch uit. Youtube daarentegen lijkt de vertraging te hebben gecompenseerd door het geluid nog meer te vertragen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 19:59
Ik vind het echt ongelovelijk die lipsynch problemen.
Maar het houdt me wel tegen om een 65GX te kopen.

Zou het met de nieuwe releases wel opgelost worden aangezien dit dus ook al speelt vanaf de 9 serie?

Heeft echt elke CX het of is het random en dus een lucky shot?

[ Voor 13% gewijzigd door Qosmic op 18-11-2020 14:31 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dado88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik wil de LG 55CX6LA aanschaffen. Normaalgesproken doe ik zulke grotere aankopen bij de Mediamarkt, vanwege het gemak en stukje vertrouwen. Zoals jullie weten kost die daar €1599, eigenlijk wil ik em daar niet kopen voor Black Friday. Hier en daar lees ik dat sommigen verwachten dat de prijs waarschijnlijk naar €1300 zal zakken.

Nu zag ik dat Art & Craft deze aanbiedt voor €1399. Dat is ook heel aanlokkelijk op dit moment. Er komt ook een stukje hype bij, aangezien ik morgen (hopelijk) de PS5 krijg. Ik ben ook bang dat als ik wacht tot BF de voorraden aardig op raken en de levertijd oploopt.

Hebben jullie advies met jullie ervaring, ook met Art & Craft? Is hun +3 jaar garantie overigens aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo de Koning
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik wilde vandaag de LG 55GX6LA kopen voor de mooie prijs van 1500 euro bij Apollo, maar ze hebben de aanbieding stopgezet omdat de voorraad op is en ze nog niet weten wanneer er meer binnenkomt. Volgens andere winkels zijn de voorraden bij LG zelf ook op en word er pas weer in januari geleverd. Dan mis je dus de huidige cashback actie van LG. Erg Jammer want de prijzen schieten bij alle winkels weer omhoog en het gaat nog lang duren voordat je een de tv hebt als je deze nu besteld. Iemand nog tips waar dit model nog wel voor deze prijs te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:31
Ik twijfel momenteel tussen de LG CX en de LG B9SLA (65 inch).
De CX zal qua specificaties net iets beter zijn, maar ga ik veel verschil zien als gemiddelde gebruiker?

Voordelen van de B9 zijn uiteraard de prijs en het feit dat deze dichter op de muur staat (aangezien ik hem niet ga ophangen).

Op de chat van plattetv werd mij de B9 sterk afgeraden want dat zou een budget tv uit 2019 zijn, maar als ik op Tweakers kijk zie ik dat deze pas vanaf mei 2020 te koop was.. En op bijvoorbeeld Coolblue wordt deze tv juist weer aangemerkt als ‘Coolblue’s keuze’. Beetje verwarrend..

Zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen (PS5), voetbal, af en toe film.

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
WinterBase schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:44:
Waarschijnlijk is dit vloeken in de kerk, maar zijn er ook Tweakers die een functie als ‘TrueMotion’ wel als prettig ervaren? :X In eerste instantie had ik de optie ingesteld op ‘Cinema Wissen’ in de hoop daarmee een goede balans te vinden maar toen ik op m’n Apple TV via de Videoland-app naar ‘Bureau 040’ keek kreeg ik hoofdpijn van het beeld zo houterig voelde het aan. Nu heb ik ‘m ingesteld staan op ‘Natuurlijk’ en vind dat goed kijken maar voel me toch een beetje een soort barbaar als ik het Internet moet geloven :+ De meeste andere ‘beeldverbetering’ foefjes wel uitgezet trouwens (zoals hier beschreven).

Iemand hier die misschien custom settings gebruikt die ‘best of both worlds’ biedt?
Tja ik snap je wel hoor. Bij mijn vorige OLED heb ik eerst ook alles ingesteld zoals het zou moeten volgens TV puristen. Kon er veelal niet wennen, zeker niet bij gewoon tv kijken. Nu gebruik ik bij mijn CX custom settings louter voor gaming. Verder zoveel mogelijk de standaard instellingen. Voor gewoon tv kijken heb ik beeldmodus gewoon op 'standaard' staan. Wel is het nu fijn bij de CX dat hij automatisch overschakelt op Dolby Vision e.d. bij Netflix content. Dus ook voor streamingdiensten geef ik mij veelal over naar hoe de tv het zelf oppakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
iruy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:56:
De CX zal qua specificaties net iets beter zijn, maar ga ik veel verschil zien als gemiddelde gebruiker?

Voordelen van de B9 zijn uiteraard de prijs en het feit dat deze dichter op de muur staat (aangezien ik hem niet ga ophangen).

Op de chat van plattetv werd mij de B9 sterk afgeraden want dat zou een budget tv uit 2019 zijn, maar als ik op Tweakers kijk zie ik dat deze pas vanaf mei 2020 te koop was.. En op bijvoorbeeld Coolblue wordt deze tv juist weer aangemerkt als ‘Coolblue’s keuze’. Beetje verwarrend..

De B9 is van de modellijn van 2019 maar is echter later pas uitgebracht. Een budget tv is een nogal grote uitspraak want hij is prima, maar er zit wel een wat mindere processor in dan de C9 etc. De Cx is weer van de 2020 lijn. De keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13

Op de chat van platte TV willen ze dus graag een duurder model verkopen.. Vraag me echt af of ze zoveel van de TV afweten, want sterk afraden klinkt wel heel erg overdreven voor een Oled TV die net ietsje minder presteert dan de C-serie..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
JDL15 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:21:
[...]

Op de chat van platte TV willen ze dus graag een duurder model verkopen.. Vraag me echt af of ze zoveel van de TV afweten, want sterk afraden klinkt wel heel erg overdreven voor een Oled TV die net ietsje minder presteert dan de C-serie..
Elke keer als plattetv iets beweert moet ik een beetje lachen. Ik kan ze totaal niet serieus meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houjehaags
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dado88 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:31:
Ik wil de LG 55CX6LA aanschaffen. Normaalgesproken doe ik zulke grotere aankopen bij de Mediamarkt, vanwege het gemak en stukje vertrouwen. Zoals jullie weten kost die daar €1599, eigenlijk wil ik em daar niet kopen voor Black Friday. Hier en daar lees ik dat sommigen verwachten dat de prijs waarschijnlijk naar €1300 zal zakken.

Nu zag ik dat Art & Craft deze aanbiedt voor €1399. Dat is ook heel aanlokkelijk op dit moment. Er komt ook een stukje hype bij, aangezien ik morgen (hopelijk) de PS5 krijg. Ik ben ook bang dat als ik wacht tot BF de voorraden aardig op raken en de levertijd oploopt.

Hebben jullie advies met jullie ervaring, ook met Art & Craft? Is hun +3 jaar garantie overigens aan te raden?
Ik zat in exact dezelfde situatie, ook met de komst van de PS5 morgen. Uiteindelijk heb ik Kamera Express gecontact.
Members only: prijs
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Gisteren eind van de dag hier besteld omdat er twee jaar standaard LG garantie en ook drie jaar Kamera Express garantie is.

Vanochtend 8:30 is die geleverd en straks maar aansluiten :9~ .

[ Voor 1% gewijzigd door houjehaags op 18-11-2020 15:50 . Reden: Members only prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:01

De bx is de opvolger van de b9. Ik zou dus voor die of de cx kiezen. Zelf ook nog aan het afwachten op black friday. Maar denk dat ik voor de bx ga en het verschil gebruik om in een soundbar te stoppen laterna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
andries98 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 03:40:
[...]

Samsung heeft hetzelfde probleem, alleen doordat de techniek iets anders is en het probleem zich vooral rond bijna zwart voordoet is het minder opvallend bij o.a. samsung. Maar ook daar schijnt het hardwarematig probleem te zijn en dus waarschijnlijk niet volledig op losbaar binnen korte tijd ;)
Het is gewoon lastige tijd voor tv kiezen, maarja dat is het elk jaar... volgend jaar of het jaar daarna hoop je weer op betere omgang black crush, nieuwere hdr standaard, ander geluid etc... Het blijft ook een beetje gokken of VRR nou echt zoveel toevoegd of dat het meer gimmick is en nauwelijks echt iets toevoegd, zoals alle nieuwe features wordt er zwaar naar gemarketeerd maar ik heb het gevoel dat het probleem ook wel gecreerd wordt om daarna weer op te lossen en de verkopen te stuwen (bedoeld of onbedoeld) 🤔
Voor mij is VRR de trigger om een nieuwe TV te kopen. Ik heb een eerste generatie Android 4K tv (49 inch) uit 2015. Beeld technisch prima. Natuurlijk als je er een nieuwe X95 naast zet dan zie je dat de kleuren tegenwoordig mooier zijn en de SoC natuurlijk een stuk sneller is. Maar niet persé iets waarvoor ik zelf naar de winkel ren. Ik stoor mij niet aan de beeldkwaliteit.

VRR is een ander verhaal. Sinds vorig jaar voor mijn pc een ultrawide 34'' 3440x1440 120 Hz g-sync monitor. Dat is in 20 jaar pc gaming de aankoop die het grootste verschil heeft gemaakt. Natuurlijk zit een deel daarvan in de immersie die een 34 inch curved scherm brengt waar je op armlengte vanaf zit. Maar de g-sync techniek maakt qua spel beleving een wereld van verschil. Ineens was Ghost Recon Wildlands op 50 fps te pruimen, daarvoor zette ik de details lager om boven de 90 fps te blijven. Elk spel dat onder de 100 fps zakt speelt op een g-sync scherm prettiger (en zonder tearing).

Een tv met VRR zie ik dus zeker wel zitten. De Xbox SX heb ik al, nu nog een geschikt scherm.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 23:11
sdk1985 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:18:
[...]

Voor mij is VRR de trigger om een nieuwe TV te kopen. Ik heb een eerste generatie Android 4K tv (49 inch) uit 2015. Beeld technisch prima. Natuurlijk als je er een nieuwe X95 naast zet dan zie je dat de kleuren tegenwoordig mooier zijn en de SoC natuurlijk een stuk sneller is. Maar niet persé iets waarvoor ik zelf naar de winkel ren. Ik stoor mij niet aan de beeldkwaliteit.

VRR is een ander verhaal. Sinds vorig jaar voor mijn pc een ultrawide 34'' 3440x1440 120 Hz g-sync monitor. Dat is in 20 jaar pc gaming de aankoop die het grootste verschil heeft gemaakt. Natuurlijk zit een deel daarvan in de immersie die een 34 inch curved scherm brengt waar je op armlengte vanaf zit. Maar de g-sync techniek maakt qua spel beleving een wereld van verschil. Ineens was Ghost Recon Wildlands op 50 fps te pruimen, daarvoor zette ik de details lager om boven de 90 fps te blijven. Elk spel dat onder de 100 fps zakt speelt op een g-sync scherm prettiger (en zonder tearing).

Een tv met VRR zie ik dus zeker wel zitten. De Xbox SX heb ik al, nu nog een geschikt scherm.
Puur uit nieuwsgierigheid en geheel offtopic vraag ik me toch af waarom je een series x wilt naast je pc :X

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13
izzet3838 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:26:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid en geheel offtopic vraag ik me toch af waarom je een series x wilt naast je pc :X
De pc staat niet in de woonkamer :P . Tegenwoordig kun je games als Forza Horizon 4 naadloos verder spelen van pc > xbox on terug. Saves worden gewoon gesynchroniseerd. Dus ook de verstokte pc gamer kan wel wat met een Xbox. Je hoeft games ook niet twee keer te kopen en de Xbox controllers gebruikte ik al op Windows 10. Dus als je op de bank wil gamen dan kan dat eenvoudig met een Xbox.

Heb in huidige situatie een 15 meter HDMI 2.0 kabel lopen van mijn pc naar mijn TV en dan de tv via een custom resolutie op 1920x1080 120 Hz draaien. In de praktijk blijft het altijd een beetje een gedoe om het in te schakelen. Zo lang het ingeschakeld is kun je je eigen pc niet normaal gebruiken. Dus in de praktijk gebruikte ik die lange HDMI kabel zelden. De Xbox staat in 3 seconde aan dus dan kun je laagdrempelig gamen zonder gehannes met display instellingen en heen en weer geloop :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om het in dit topic terug te zoeken, maar kan het helaas niet vinden.
Kan iemand me uitleggen hoe ik lipsync kan meten, zodat ik kan vertellen hoe veel frames of milliseconden het 'niet in sync loopt'.

Welk test filmpje afspelen op YouTube (interne speler en chromecast wil ik testen en zowel via de interne speakers als via spdif optisch naar analoog rca naar actieve beolab speakers die ik altijd gebruik) en dan filmen met mijn Android telefoon? En dan?? Hoe beoordelen?

Ik ben nml benieuwd. Lees hier zo enorm veel klachten daar over maar het valt mij echt nooit, bij geen enkele content, op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diLLa88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 13:30
Allewijn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:06:
Ik heb geprobeerd om het in dit topic terug te zoeken, maar kan het helaas niet vinden.
Kan iemand me uitleggen hoe ik lipsync kan meten, zodat ik kan vertellen hoe veel frames of milliseconden het 'niet in sync loopt'.

Welk test filmpje afspelen op YouTube (interne speler en chromecast wil ik testen en zowel via de interne speakers als via spdif optisch naar analoog rca naar actieve beolab speakers die ik altijd gebruik) en dan filmen met mijn Android telefoon? En dan?? Hoe beoordelen?

Ik ben nml benieuwd. Lees hier zo enorm veel klachten daar over maar het valt mij echt nooit, bij geen enkele content, op...
Als je het niet merkt, waar maak je je dan zorgen over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren

Waarom ga je op zoek naar iets waar je geen last van hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
diLLa88 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:08:
[...]

Als je het niet merkt, waar maak je je dan zorgen over?
Ergens heb je helemaal gelijk, want nu zie ik (en rest gezin) het nooit en als ik straks meet misschien wel en kom ik daar nooit meer van af haha!
Maar ik zou graag de waardes met jullie willen delen. Kijken of het wel in sync loopt (door de combinatie van rca converter en beolabs die ik dus gebruik) of dat het niet beter is maar ik het gewoon niet waar neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulb_nl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:12:
[...]

Netflix lijkt geprobeerd te hebben om de vertraging van de interne speakers te compenseren en daardoor is het geluid te vroeg bij 5.1 Optisch uit. Youtube daarentegen lijkt de vertraging te hebben gecompenseerd door het geluid nog meer te vertragen :P
Dat zijn inderdaad dezelfde waarden maar ik had om aardig te zijn nog wat gecompenseerd vanwege het feit dat op mijn Mac de audio ook iets achter liep. :P
Dan het resultaat op een LG OLED 55C9: youtube filmpjes afgespeeld in de youtube app van de tv. Delays van de 3 filmpjes resp: -180ms, -140ms en -180ms. D.w.z. audio loopt c.a. 166ms ACHTER op de video. Haal je daar voor de zekerheid de 17ms gemeten met de macbook vanaf om te corrigeren voor eventuele afwijkingen in het opname apparaat dan zit je nog steeds op 150ms.
Sindsdien trouwens niet meer getest, dus geen idee of er met een nieuwe tv firmware & versie van de YT app iets verbeterd is, maar ik mijn verwachtingen zijn wat dat betreft laaggespannen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulb_nl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:12:
[...]

Dat zijn inderdaad dezelfde waarden maar ik had om aardig te zijn nog wat gecompenseerd vanwege het feit dat op mijn Mac de audio ook iets achter liep :P, quote mezelf:
Dan het resultaat op een LG OLED 55C9: youtube filmpjes afgespeeld in de youtube app van de tv. Delays van de 3 filmpjes resp: -180ms, -140ms en -180ms. D.w.z. audio loopt c.a. 166ms ACHTER op de video. Haal je daar voor de zekerheid de 17ms gemeten met de macbook vanaf om te corrigeren voor eventuele afwijkingen in het opname apparaat dan zit je nog steeds op 150ms.
Sindsdien trouwens niet meer getest, dus geen idee of er met een nieuwe tv firmware & versie van de YT app iets verbeterd is, maar ik mijn verwachtingen zijn wat dat betreft laaggespannen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
dado88 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:31:

er zijn echt betere en goedkopere winkels dan de MM om een oled te kopen [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

hoeveel is het verschil in euro's ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 21:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Allewijn schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:10:
[...]

Ergens heb je helemaal gelijk, want nu zie ik (en rest gezin) het nooit en als ik straks meet misschien wel en kom ik daar nooit meer van af haha!
Maar ik zou graag de waardes met jullie willen delen. Kijken of het wel in sync loopt (door de combinatie van rca converter en beolabs die ik dus gebruik) of dat het niet beter is maar ik het gewoon niet waar neem.
Mijn advies? Als je het nu niet ziet, cq je hebt er geen last van: ga het niet meten.
Blijf je gewoon blij met je TV, niets aan de hand. Wil je het wel meten, dit is hoe ik het deed:

Speel dit filmpje af op je TV: YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS (Audio Video Sync Test 60 FPS - Twitch)
Neem dat weer op, met het geluid hard genoeg zodat je telefoon dat ook opneemt.

Speel hetzelfde filmpje vervolgens af op een apparaat waarvan je weet dat hij goed zit wat lipsync betreft. Een tablet, latpop of een andere telefoon voldoet vaak.
Neem ook dat op, met het geluid hard genoeg zodat je telefoon dat ook opneemt.

Die 2e is een controle middel om een afwijking van je telefoon te 'meten' zodat je die afwijking er weer af kan halen bij de 1e.

Gooi je opgenomen filmpjes in een video editor. Ik gebruikte het gratis LightWorks.
Zoek een frame op waar het 'lampje' in het midden van het beeld bij de 0 aan staat. Kijk vervolgens naar het audiospoor van de video en je kan (als je inzoomt) zien hoeveel frames of msec de audio ervoor/erop/erna zit. Eventueel verrekenen met de afwijking van je telefoon (uit stap 2).
Opmerking: hoewel we dit "meten" noemen zitten er wel een paar variabelen in die de meting enigszins beïnvloeden. Maar je krijgt er wel een goed beeld van.

Ben je Ziggo klant en wil je dit met Ziggo content testen? Ziggo heeft een test kanaal waar 24/7 een audio sync test op loopt. Deze kan je op dezelfde manier gebruiken.
Wel opletten: achter dit test kanaal zitten 2 audio streams: 1x PCM, 1x DTS. Dus probeer ze beide.
Bij de C9 gaat de PCM heel veel beter (zelfs bijna goed) als DTS.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/Tcgfl3jW0RM

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de zoekopdracht even zo gereduceerd dat de relevante posts op slechts 1 pagina passen, zo moet het toch wel lukken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPmGFxxSq2BmNbJ3bdidih0Zk-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T6WHtEpXsSG6NoUGhbGTMMM2.png?f=fotoalbum_large

Oftewel [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Psst klik hier.
En ook hier en hier. Paar posts geleden deze links ook al geplaatst maar ja, wat kan het schelen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 18-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MCFS
  • Niet online
LG CX Beta Firmware Fixes 4K@120Hz Stutter in VRR/ G-SYNC Mode

https://youtu.be/XOhV0jCB6YU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricBE
  • Laatst online: 01-12-2024
MCFS schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:44:

Mooi :)
Net men 65 CX afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 00:22
Wanneer komt de update dan voor ons eventueel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:59
MCFS schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:44:

Misschien moet Teoh ook lipsync issue aanpakken 🤔

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 16:27
Iemand die een goede HDMI 2.1 kabel kan aanbevelen? 3 meter lang en goed geschikt voor gaming (PS5/XSX).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Martinho25 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:53:
Iemand die een goede HDMI 2.1 kabel kan aanbevelen? 3 meter lang en goed geschikt voor gaming (PS5/XSX).
Ik heb deze net alvast in mn meubel uitgerold voor de PS5 die morgen binnenkomt, dus morgenavond weet ik of het een goede keuze was. Ze ogen kwalitatief goed in elk geval en niet te extreem qua dikte.
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B084RFQPSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:00:
[...]

Ik heb deze net alvast in mn meubel uitgerold voor de PS5 die morgen binnenkomt, dus morgenavond weet ik of het een goede keuze was. Ze ogen kwalitatief goed in elk geval en niet te extreem qua dikte.
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B084RFQPSP
zit daar geen goede kabel bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
pwh53 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:02:
[...]

[...]

zit daar geen goede kabel bij ?
Zeker weten maar niet met de lengte (3 meter) die ik nodig heb :)
Bij de 65GX ben je de eerste meter al zowat kwijt aan de achterkant voordat ie überhaupt onderaan de kabelgoot in kan.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-11-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:12:
[...]

Zeker weten maar niet met de lengte (3 meter) die ik nodig heb :)
Bij de 65GX ben je de eerste meter al zowat kwijt aan de achterkant voordat ie überhaupt onderaan de kabelgoot in kan.
Ik kan deze aanraden: klik!
Gebruik deze ook met mijn Xbox series X en CX

[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 18-11-2020 22:34 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Waar kan ik de beta software vinden? _O_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Ik heb via Aliexpress bij UGreen meerdere 2.1 HDMI kabels gekocht. Doen het perfect met Xbox Series X op 4K@120.

Link

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
Len84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:45:
[...]

Niemand enig idee? Heb de input wel op pc staan btw.
Het is waarschijnlijk je 5m kabel zover ik weet zijn er nog geen goede 5m kabels die 4k 120hz HDR VRR in 4:4:4 kunnen (altijd in elke kabel, dus niet maar in xx% van de aankopen). Dat je kabel veel uitmaakt word bijv ook in een van Vincent (hdtvtest) youtube video's behandeld. Veel van de problemen met zwarte blackouts en volledige flikkeringen op 4k HDR 120hz komen van de kabel ;)
Ik vind het wel raar dat je de optie niet eens krijgt :/ maar kan je er helaas niet mee helpen

[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 19-11-2020 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:51

Snippertje

Light up your life

Len84 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:25:
Mss kan iemand hier mij helpen;

Volgens de specs zou ik toch 4k @ 120hz moeten kunnen instellen op 10bit. Ik heb de TV met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn RTX3080. Ik heb zowel HDMI aansluiting 1 als 2(ARC) geprobeerd. Zodra ik hoger wil dan 10bit @ 420 instelling krijg ik geen signaal meer. Op 444 kan ik nog 8bit instellen, maar niet hoger. en 60hz blijft de max. Gsync staat aan. De TV staat op Gamemode. Ik gebruik deze kabel:

https://www.kabelshop.nl/..._content=Alle%20producten

Wat doe ik fout? Alvast bedankt!

Edit: Het betreft trouwens een LG 55 inch C9 uit 2019
Even teruglezen. Die kabel werkt niet, heb hem zelf ook geprobeerd. 5 meter is simpelweg te lang. Snap niet dat ze hem nog steeds aanbieden, want ik heb daarover contact met ze gehad.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 18:42
TFX77 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:10:
[...]

Ik heb via Aliexpress bij UGreen meerdere 2.1 HDMI kabels gekocht. Doen het perfect met Xbox Series X op 4K@120.

Link
Eventueel ook bij Amazon te koop als je niet weken wil wachten om een paar € te besparen.

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 19-11-2020 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:35

Licko

ZVDK

LG is begonnen met vrijgeven van 3.11.30

Zal snel OTA te downloaden zijn. Hopelijk lost het een aantal bugs op en introduceert het weinig nieuwe ;p

[ Voor 29% gewijzigd door Licko op 19-11-2020 10:47 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

In service mode van de TV en dan engineering software kiezen.
Over het algemeen niet aan te bevelen omdat je niet terug kunt in versies alleen maar vooruit.
Even wachten op de gewone firmware update is verstandiger.

Op de Koreaanse LG website wel te downloaden.
https://www.lgservice.co....verSoftTotalSearchPage.do
Type OLED77CXKNA en download de ZIP file van 19 november.
Geheel op eigen risico want onbekend is of dit alleen voor Koreaanse modellen geldt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfl0dfSrX6LGnvE64GIQ_tSuhIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z678zDuyxHN3HREknNLA5RbS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door HoppyF op 19-11-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
Ivo de Koning schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:45:
Ik wilde vandaag de LG 55GX6LA kopen voor de mooie prijs van 1500 euro bij Apollo, maar ze hebben de aanbieding stopgezet omdat de voorraad op is en ze nog niet weten wanneer er meer binnenkomt. Volgens andere winkels zijn de voorraden bij LG zelf ook op en word er pas weer in januari geleverd. Dan mis je dus de huidige cashback actie van LG. Erg Jammer want de prijzen schieten bij alle winkels weer omhoog en het gaat nog lang duren voordat je een de tv hebt als je deze nu besteld. Iemand nog tips waar dit model nog wel voor deze prijs te krijgen is?
Ik was gelukkig wel op tijd, maar die cashback is wel een dingetje ja. Volgens mij mag je tot 10 januari je aankoop bewijs uploaden om in aanmerking te komen voor de cashback.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Ja, de Mediamarkt.

Gisteren naar binnen gelopen en verteld dat ik dezelfde tv voor 1299 ergens anders kon krijgen (via plattetv.nl én inruil - echter niks gezegd over inruil).

Medewerker gaf aan dat het vanaf aanstaande woensdag via black friday voor dezelfde prijs (1299) te koop zou zijn, maar ik kon hem gisteren gelijk mee nemen!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:38
Melantrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ja, de Mediamarkt.

Gisteren naar binnen gelopen en verteld dat ik dezelfde tv voor 1299 ergens anders kon krijgen (via plattetv.nl én inruil - echter niks gezegd over inruil).

Medewerker gaf aan dat het vanaf aanstaande woensdag via black friday voor dezelfde prijs (1299) te koop zou zijn, maar ik kon hem gisteren gelijk mee nemen!
Je hebt het over de 55CX of 55GX en met of zonder cashback.

1299 voor de 55GX zonder cashback zou wel heel goedkoop zijn...

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CVar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:39:
[...]

Dan haal ik hem daar ook op ;-) Maar ik gok de CX.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Opgelost: zie laatste edit.

Ik heb een issue met ARC audio pass through en misschien herkent iemand het. Heb dit topic doorgelezen, maar kom dit issue niet tegen. Ook Google biedt geen inzicht.

Mijn CX staat aangesloten op een Denon AVR-1912. Zowel bij Prime als AppleTV geeft ARC bij PCM Dolby PL2 2.0 door. Het geluid is dan prima.
Natuurlijk gebruik ik liever passthrough zodat ik surround krijg. Helaas werkt dit niet en krijg een continu “helikopter” geluid. Versterker geeft aan DD+ 5.1 te ontvangen.

Dus problemen:
- Geen multichannel PCM;
- Pass-through geeft geen goed geluid (helikopter).

Een Shield direct op de Denon geeft dit issue niet.

De TV is aangesloten op de AVR via een High Speed HDMI 2.1 kabel, twee andere (niet high speed) kabels geven hetzelfde probleem.
Alle settings doorgenomen in zowel AVR en TV.

2 dingen wil ik nog checken:
- Shield via TV naar versterker;
- Optical out (kabel bestellen).

Iemand enig idee?

Edit: verduidelijking van het helikopter geluid: het geluid komt met hele korte fragmenten door (minder dan een seconde). Tak-tak-tak-etc. Of chirp-chirp-chirp-etc.

Edit 2 - Antwoord: de Denon 1912 support wel DD+ maar niet over ARC!

[ Voor 29% gewijzigd door SqueakyClean op 19-11-2020 14:27 ]

• Melantrix
CVar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:39:
[...]

Excuus, ik dacht toch echt CX te hebben gezien. Niet de gx nee..

• shag-me
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:29:
Hier heb ik tot nu toe alleen met Amazon Prime een duidelijk lip sync probleem dat ik kan corrigeren via het audio menu, maar daarna weer terug op 0 moet zetten omdat de setting niet per app onthouden wordt.
Als je googled op "amazon prime lip sync" dan kom je allerlei klachten tegen ook van andere merken tv's. Ze doen daar duidelijk iets niet goed. Maar blijkbaar doet LG ook iets niet goed dat het iets is dat de app zelf moet regelen ipv dat de tv het allemaal juist afhandelt.
Hier is Amazon Prime ook een drama met de lip-sync. Ik heb (nu nog) een Panasonic plasma met als bron een Chromecast rechtstreeks via HDMI...

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• CyBeRSPiN
shag-me schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:10:
[...]

Hier is Amazon Prime ook een drama met de lip-sync. Ik heb (nu nog) een Panasonic plasma met als bron een Chromecast rechtstreeks via HDMI...
Heb mn PS5 net binnen, hopelijk is Prime daar dan wel in orde met lipsync. Dan is het voor mij een non-issue geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 15:08
SqueakyClean schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:57:
Opgelost: zie laatste edit.
Dus problemen:
- Geen multichannel PCM;
- Pass-through geeft geen goed geluid (helikopter).

Edit 2 - Antwoord: de Denon 1912 support wel DD+ maar niet over ARC!
En ARC ondersteund geen multichannel PCM, daar heb je E-ARC voor nodig op beide apparaten.

Verwijderd

Snippertje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:10:
[...]

Even teruglezen. Die kabel werkt niet, heb hem zelf ook geprobeerd. 5 meter is simpelweg te lang. Snap niet dat ze hem nog steeds aanbieden, want ik heb daarover contact met ze gehad.
5 meter te lang? Begrijp ik nou goed dat mijn plan om een PC aan te sluiten via een 10 meter lange hdmi2.1 kabel niet gaat werken?

• Jan-Remco
  • Laatst online: 01-10 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:36:
[...]

5 meter te lang? Begrijp ik nou goed dat mijn plan om een PC aan te sluiten via een 10 meter lange hdmi2.1 kabel niet gaat werken?
ik heb mijn kabels gekocht bij ruconnected.nl, kabels tot 100 meter te koop...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
HoppyF schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:45:
[...]

In service mode van de TV en dan engineering software kiezen.
Over het algemeen niet aan te bevelen omdat je niet terug kunt in versies alleen maar vooruit.
Even wachten op de gewone firmware update is verstandiger.

Op de Koreaanse LG website wel te downloaden.
https://www.lgservice.co....verSoftTotalSearchPage.do
Type OLED77CXKNA en download de ZIP file van 19 november.
Geheel op eigen risico want onbekend is of dit alleen voor Koreaanse modellen geldt!

[Afbeelding]
Is dat vanuit het Service Menu en dan pincode 0413?
Want ik zag vanochtend daar 16 verschillende menu's staan, maar geen Engineering Software.

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-11-19-at-16.01.24.png

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 19-11-2020 16:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:36:
[...]

Voor hdmi 2.1 zal je glasvezel kabels moeten gebruiken. Zelf een aantal geprobeerd, maar geen werkende. Eén tweaker waarmee ik contact heb gehad heeft aangegeven dat de glasvezel hdmi 2.1 van kabelshop wél werkt.

Zelf heb ik mijn pc in de woonkamer en nu een glasvezel displayport kabel naar mijn werkkamer.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Martensnieuwepc schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:57:
[...]

Bekabeling is goed weg te werken met de kabelgeleiders.

Ik heb zaterdag mijn GX65 opgehangen en kwam er achter dat mijn Coax connector (ik heb een CI+ kaart) dikker was dan de behuizing van de TV. Uiteindelijk een uitsparing in de muur gemaakt zodat hij nu wel strak tegen de muur aan komt :)
Ik overweeg ook een GX65, maar zijn er ook coax-kabels die wel passen en van degelijke kwaliteit zijn?

Heb nu Hirschmann kabels maar die connectoren gaan het niet redden binnen de grenzen van de tv ben ik bang.
Rivanov schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:48:
[...]

Is dat vanuit het Service Menu en dan pincode 0413?
Want ik zag vanochtend daar 16 verschillende menu's staan, maar geen Engineering Software.

[Afbeelding]
Daar zit ie ook niet, je moet via het linker menu de optie (2) kiezen en daarna bij NSU van User mode veranderen naar Engineering mode. Dan weer Instart verlaten zoals je er ook ingekomen bent.
Geen andere knoppen drukken zoals exit of zo.
Blijft oppassen want opgemerkt kun je een verkeerde toets indrukken.

• Ritchie_88
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Melantrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ja, de Mediamarkt.

Bij welk filiaal was dit?
Iemand anders die dit ook kan bevestigen?

Ik heb zojuist geprobeerd te bellen met de filialen in Utrecht en krijg in beide gevallen de algemene klantenservice van Mediamarkt te spreken. Die konden mij niks vertellen over deze prijs voor Black Friday en of die momenteel al gehanteerd wordt in winkels als dat het geval zou zijn.
Zou toch graag wat meer zekerheid willen zien, voordat ik de trip naar de winkel maak hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heb de PS5 aan HDMI 1 op de GX aangesloten. In de instellingen zegt de PS5 dat er geen HDCP 2.3 support is? Doe ik iets fout?

update: de volgende ochtend stond ie op HDCP 2.3. Denk dat er vannacht een nieuwe HDMI handshake heeft plaatsgevonden.

En de lip sync is nu echt drama met de PS5 op de tv. Verschrikkelijk. Beeld lijkt wel seconde voor te lopen op het geluid. De AV sync aanpassing is max 60 in het menu is niet voldoende om het te corrigeren.. ben nu allerlei combi’s van sound settings aan het proberen de ene komt meer dan de ander maar perfect is het nog lang niet.
Zo even proberen via mn AVR maar dan heb ik max 4K/30fps..

Update: Rechtstreeks op de AVR is het geluid spot on in sync.
Hmm dat wordt dus een nieuwe AVR voor de 60/120Hz support... en ik zie nu ook mn versterker uit 2014 geen HDR passthrough doet ook.. pff
Toch bizar hoe LG die AV sync zo slecht weet te implementeren.

[ Voor 92% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-11-2020 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:15
De 65GX aanbieding is ook al stopgezet bij Apollo. Wilde hem net gaan bestellen.

Is nog een week tot BF, dus hij komt vast wel weer ergens voor een goede prijs. Even het BF topic in de gaten houden voor OLED.

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:48
Frappuccino schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:31:
[...]

Ik overweeg ook een GX65, maar zijn er ook coax-kabels die wel passen en van degelijke kwaliteit zijn?

Heb nu Hirschmann kabels maar die connectoren gaan het niet redden binnen de grenzen van de tv ben ik bang.
Je bedoelt een connector die je inplugt op antenne aansluiting van de tv? Of wil je het inprikken op de ci+ kaart?
In dat laatste geval, geen idee hoe dat uit ziet.
Maar ik heb de ziggo coax kabel gebruikt die je normaal bij de horizon box krijgt. Vrij stug en dikker dan de Hirschmann kabel die ik voor de huisinstallatie heb gebruikt. Die past op de antenne aansluiting en de tv hangt strak.
Ik heb ook zo een opdraai stekker liggen van hirschmann. Die zijn wat dikker en ik denk dat dat net teveel gaat zijn. Maar dan is het het een mm of twee. Zou ik persoonlijk een stuk plastic van de stekker snijden en niet een gat in de muur maken.

Edit: ik wil die stekker best eens proberen en een fotootje doen. Moet toch van het weekend de utp kabel vervangen.

Daarover: iemand bekabeld/draadloos al eens een netwerktest gedaan? Via Netflix kan dat. De browser limiteert teveel.
Draadloos kom ik tot in de 60mbit. Bekabeld langzamer. Netwerk thuis gaat via alle andere devices tot 250mbit, wat de limiet van mijn internet aansluiting is.

[ Voor 16% gewijzigd door DomiGijzen op 19-11-2020 20:58 ]

Grz D.

• andries98
  • Laatst online: 17:12
Jan-Remco schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:42:
[...]

ik heb mijn kabels gekocht bij ruconnected.nl, kabels tot 100 meter te koop...
Ja, maar geen hdmi 2.1 (alleen 1, 1.5 en 2m. net als elk serieus merk geloof ik, je zou bijna zeggen dat hdmi standaard het voorgeschreven heeft...). Met die lange (optische/glasvezel) kabel kom je niet verder als 4k 60hz ongecomprimeerd, en zelfs daar hoor ik slechte verhalen over bij lange lengtes 10+ meter (is meer bedoeld voor presentatie enzo bij bedrijven volgens mij en niet gamen)

[ Voor 14% gewijzigd door andries98 op 19-11-2020 21:01 ]

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
@DomiGijzen Ik bedoel inderdaad de coax aansluiting voor de kabel.

• Qosmic
  • Laatst online: 19:59
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:16:
Heb de PS5 aan HDMI 1 op de GX aangesloten. In de instellingen zegt de PS5 dat er geen HDCP 2.3 support is? Doe ik iets fout?

En de lip sync is nu echt drama met de PS5 op de tv. Verschrikkelijk. Beeld lijkt wel seconde voor te lopen op het geluid. De AV sync aanpassing is max 60 in het menu is niet voldoende om het te corrigeren.. ben nu allerlei combi’s van sound settings aan het proberen de ene komt meer dan de ander maar perfect is het nog lang niet.
Zo even proberen via mn AVR maar dan heb ik max 4K/30fps..

Rechtstreeks op de AVR is het geluid spot on in sync.
Hmm dat wordt dus een nieuwe AVR voor de 60/120Hz support... en ik zie nu ook mn versterker uit 2014 geen HDR passthrough doet ook.. pff
Toch bizar hoe LG die AV sync zo slecht weet te implementeren.
Hoe is 't mogelijk?
Anderen hier geen last van icm ps5?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
DomiGijzen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:55:
[...]

Je bedoelt een connector die je inplugt op antenne aansluiting van de tv? Of wil je het inprikken op de ci+ kaart?
In dat laatste geval, geen idee hoe dat uit ziet.
Maar ik heb de ziggo coax kabel gebruikt die je normaal bij de horizon box krijgt. Vrij stug en dikker dan de Hirschmann kabel die ik voor de huisinstallatie heb gebruikt. Die past op de antenne aansluiting en de tv hangt strak.
Ik heb ook zo een opdraai stekker liggen van hirschmann. Die zijn wat dikker en ik denk dat dat net teveel gaat zijn. Maar dan is het het een mm of twee. Zou ik persoonlijk een stuk plastic van de stekker snijden en niet een gat in de muur maken.

Edit: ik wil die stekker best eens proberen en een fotootje doen. Moet toch van het weekend de utp kabel vervangen.

Daarover: iemand bekabeld/draadloos al eens een netwerktest gedaan? Via Netflix kan dat. De browser limiteert teveel.
Draadloos kom ik tot in de 60mbit. Bekabeld langzamer. Netwerk thuis gaat via alle andere devices tot 250mbit, wat de limiet van mijn internet aansluiting is.
heb je quickstart nog aan staan ? die veroorzaakt internet problemen

• Len84
  • Laatst online: 14-06 23:55
andries98 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:14:
[...]

Het is waarschijnlijk je 5m kabel zover ik weet zijn er nog geen goede 5m kabels die 4k 120hz HDR VRR in 4:4:4 kunnen (altijd in elke kabel, dus niet maar in xx% van de aankopen). Dat je kabel veel uitmaakt word bijv ook in een van Vincent (hdtvtest) youtube video's behandeld. Veel van de problemen met zwarte blackouts en volledige flikkeringen op 4k HDR 120hz komen van de kabel ;)
Ik vind het wel raar dat je de optie niet eens krijgt :/ maar kan je er helaas niet mee helpen
Snippertje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:10:
[...]

Tnx voor de informatie. Daar kan ik wat mee. Zijn hier duurdere kabels bekend die eventueel wel werken op 5m? Anders moet ik mn woonkamer ff anders indelen, maar is te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 23-09 22:28
(Nog) een ervaring met een OLED65B9.

Heb eindelijk mijn handen kunnen krijgen op een RTX 3080, dus ein-de-lijk 4k 120 Hz :D

Wel een gekkigheidje, als ik een spelletje heb gespeeld dan zijn de kleuren flets a;s ik weer terugkom in Windows. Als ik dan in Windows HDR uit zet en weer aan is het weer goed. Iemand een idee?

Fotootje van mijn B9 die blij is met de 3080:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weSBQ-vD3WvDSCfNo-Y2AEilVyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAxqfFSXbrqAmnihjcw5KkFj.jpg?f=fotoalbum_large

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Melantrix
Ritchie_88 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:59:
[...]

Bij welk filiaal was dit?
Iemand anders die dit ook kan bevestigen?

Ik heb zojuist geprobeerd te bellen met de filialen in Utrecht en krijg in beide gevallen de algemene klantenservice van Mediamarkt te spreken. Die konden mij niks vertellen over deze prijs voor Black Friday en of die momenteel al gehanteerd wordt in winkels als dat het geval zou zijn.
Zou toch graag wat meer zekerheid willen zien, voordat ik de trip naar de winkel maak hiervoor.
Dit was iig niet in Utrecht ;) Maar je moet niet bellen. Bij de pre-order van xbox is gebleken dat je telefonisch compleet andere verhalen te horen krijgt dan in de winkel.

Wil je hier gebruik van maken zul je toch echt even naar de winkel moeten om daar een mederwerk te spreken en de stoute schoenen aan te trekken. Of je wacht tot woensdag om het dan zonder al te veel moeite te bestellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:38
Melantrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:46:
[...]

Dit was iig niet in Utrecht ;) Maar je moet niet bellen. Bij de pre-order van xbox is gebleken dat je telefonisch compleet andere verhalen te horen krijgt dan in de winkel.

Wil je hier gebruik van maken zul je toch echt even naar de winkel moeten om daar een mederwerk te spreken en de stoute schoenen aan te trekken. Of je wacht tot woensdag om het dan zonder al te veel moeite te bestellen :+
Deze prijs van 1299 voor de 55CX staat inmiddels gewoon op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dds.25
  • Laatst online: 18-09-2022
Melantrix schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:46:
[...]

Na het lezen van je vorige bericht ben langs Mediamarkt gegaan. Ik heb een jonge medewerker aangesproken maar hij kon mij geen lagere prijs bieden. Vervolgens open ik een uur later mijn laptop en zie ineens pre black friday acties op de website van MM waarbij de LG CX toch voor 1299 wordt aangeboden.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Len84 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:20:
[...]

[...]

Tnx voor de informatie. Daar kan ik wat mee. Zijn hier duurdere kabels bekend die eventueel wel werken op 5m? Anders moet ik mn woonkamer ff anders indelen, maar is te doen.
De glasvezel variant van kabelshop zou kunnen. Zelf niet geprobeerd, wel van een andere tweaker gehoord dat die werkt.

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Zojuist bij PlatteTV de LG OLED55CX6LA gekocht voor 1299. Dus de cashback hoef je niet zelf te verrichten.

Ik zie echter door de bomen het bos niet m.b.t HDMI kabels, er word 9/10 keer niet vermeld wat de bandbreedte is en/of het wel HDMI 2.1 compliant dus is. Weet iemand een kabel die 4K/120hz support ?
Ben van plan deze TV te gebruiken i.s.m m`n PC met een 3080.

[ Voor 55% gewijzigd door lithiumangel op 19-11-2020 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

lithiumangel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:21:
Zojuist bij PlatteTV de LG OLED55CX6LA gekocht voor 1299. Dus de cashback hoef je niet zelf te verrichten.

Ik zie echter door de bomen het bos niet m.b.t HDMI kabels, er word 9/10 keer niet vermeld wat de bandbreedte is en/of het wel HDMI 2.1 compliant dus is. Weet iemand een kabel die 4K/120hz support ?
Ben van plan deze TV te gebruiken i.s.m m`n PC met een 3080.
Deze: https://www.amazon.nl/dp/...6CZ2?_encoding=UTF8&psc=1

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

iMars

Full time prutser

Ik weet niet of dit topic hiervoor bedoeld is, maar ik heb een klein vraagje en ik denk dat er meer dan voldoende expertise is in dit topic ;)

Ik wil een LG OLED kopen, en vraag me af wat voor mij een betere keuze is.

We kijken eigenlijk alleen maar TV, films en series. Gamen doen we niet.

Ik twijfel tussen de CX en BX. Zeker nu de BX voor 1077 staat bij de mediamarkt.

Het grootste verschil wat ik hier kan opmaken is dat de CX een betere processor heeft en een wat heldere scherm. Maar is dat de meer prijs te rechtvaardigen?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1540272;1621844/

Ik wil samen met de tv ook de Sonos ARC kopen.

Het enige wat aan de tv komt is de Ziggo decoder en Apple TV 4K

Edit : ik heb al sinds 2008 deze:
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W4000 Zwart
Elk tv is dus al een vooruitgang :o

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 19-11-2020 23:32 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36
lithiumangel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:21:

-HDMİ kabel vraag-
Welke cashback? De 55" CX model heeft geen cashback.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

EN-IS schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:45:
[...]

Welke cashback? De 55" CX model heeft geen cashback.
Ik las dat op de vorige pagina dat er iemand bezig was met MM + een cashback die t/m Januari zou lopen.
Granted, ik heb dit topic in een enorme vogelvlucht doorgenomen voordat ik net de CX heb besteld.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36
lithiumangel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:50:
Ik las dat op de vorige pagina dat er iemand bezig was met MM + een cashback die t/m Januari zou lopen.
Granted, ik heb dit topic in een enorme vogelvlucht doorgenomen voordat ik net de CX heb besteld.
Dat ging om de GX dacht ik mij te herinneren. De GX modellen hebben wel cashback, zie voor meer informatie deze reactie :)

HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:59
Julian schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:39:
(Nog) een ervaring met een OLED65B9.

Heb eindelijk mijn handen kunnen krijgen op een RTX 3080, dus ein-de-lijk 4k 120 Hz :D

Wel een gekkigheidje, als ik een spelletje heb gespeeld dan zijn de kleuren flets a;s ik weer terugkom in Windows. Als ik dan in Windows HDR uit zet en weer aan is het weer goed. Iemand een idee?

Fotootje van mijn B9 die blij is met de 3080:

[Afbeelding]
En dan een blokkerig spel spelen 🤣
4k tv en 3080 gpu

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 23-09 22:28
mucuracat schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:58:
[...]

En dan een blokkerig spel spelen 🤣
4k tv en 3080 gpu
Zeker! Maar dan niet ongemod, dan zou ik 1000+ fps hebben. De 3080 heeft het er moeilijk mee zoals je kan zien (fps links bovenin). Ik laat hem nu 48 'blokken' in de verte renderen, als ik hem op 64 zet dan trekt hij het niet meer.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 15:08
verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Bacspin op 20-11-2020 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
Vorig jaar rond de black friday de aankoop van een LG Oled overwogen, toch maar niet gedaan ... (huidige 40" werkt nog perfect etc ...) Dit jaar is de kriebel er weer :)

Ik twijfel alleen of mijn soundbar niet te hoog is ... kan er eens iemand met een 55" CX meten hoeveel cm de onderste rand van het scherm van de ondergrond staat? Zou niet graag de TV bestellen om dan te moeten concluderen dat de soundbar eigenlijk voor het beeld staat (wallmount zie ik niet echt zitten)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 23:31

Crazy-

Best life ever

iMars schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:28:
Ik weet niet of dit topic hiervoor bedoeld is, maar ik heb een klein vraagje en ik denk dat er meer dan voldoende expertise is in dit topic ;)

Ik wil een LG OLED kopen, en vraag me af wat voor mij een betere keuze is.

We kijken eigenlijk alleen maar TV, films en series. Gamen doen we niet.

Ik twijfel tussen de CX en BX. Zeker nu de BX voor 1077 staat bij de mediamarkt.

Het grootste verschil wat ik hier kan opmaken is dat de CX een betere processor heeft en een wat heldere scherm. Maar is dat de meer prijs te rechtvaardigen?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1540272;1621844/

Ik wil samen met de tv ook de Sonos ARC kopen.

Het enige wat aan de tv komt is de Ziggo decoder en Apple TV 4K

Edit : ik heb al sinds 2008 deze:
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W4000 Zwart
Elk tv is dus al een vooruitgang :o
Ik zit met exact hetzelfde ;-) qua LGs dan haha. Wat ik er uit opmaak is de FreeSync Premium het voordeel van de CX. Maar dat speelt alleen als je er een PC aan hangt.

De BX heeft dan weer 120Hz ipv 100Hz (CX)

Al met al, indien je er geen pc aan hangt en Hamont doet met de PC, de BX perfect is en je 150€ in de pocket houdt ?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Crazy- schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:32:
[...]

Ik zit met exact hetzelfde ;-) qua LGs dan haha. Wat ik er uit opmaak is de FreeSync Premium het voordeel van de CX. Maar dat speelt alleen als je er een PC aan hangt.

Al met al, indien je er geen pc aan hangt en Hamont doet met de PC, de BX perfect is en je 150€ in de pocket houdt ?
Ik zit ook met hetzelfde ''dilemma''.. Weet maar niet welke ik moet halen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:16:
M'n Thenaudio Sharc is binnen. Ga 'm nu testen.
Hoe bevalt ie? Ben nu ook he-le-maal klaar met de AV sync (lipsync). Dacht er alleen bij Prime last van te hebben, maar met de PS5 is het niet te doen zo erg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

iMars

Full time prutser

Crazy- schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:32:
[...]

Vitwiz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:41:
[...]

Ik zit ook met hetzelfde ''dilemma''.. Weet maar niet welke ik moet halen haha.
Nou dit dus... ik hang 'm niet aan mijn computer, en als ik het doe, is het mijn MacBook Pro en niet om te gamen.

Geluidskwaliteit/verschil is voor mij geen issue want ik wil Sonos Arc gebruiken, ik zal het voornamelijk als "domme" scherm gebruiken omdat ik gebruik maak van Ziggo mediabox next en Apple TV 4K.

Het enige verschil wat ik kan merken (en daarom vraag ik om advies) is dat de CX een hogere nits heeft en een betere processor, wat mogelijk een beter beeld kan geven. En laat ik daar nou helemaal geen verstand van hebben :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 21:29
caspar M schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:24:
[...]

Thx dat ga ik vanavond proberen.
Was het nog gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
iMars schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:49:
[...]

[...]

Nou dit dus... ik hang 'm niet aan mijn computer, en als ik het doe, is het mijn MacBook Pro en niet om te gamen.

Geluidskwaliteit/verschil is voor mij geen issue want ik wil Sonos Arc gebruiken, ik zal het voornamelijk als "domme" scherm gebruiken omdat ik gebruik maak van Ziggo mediabox next en Apple TV 4K.

Het enige verschil wat ik kan merken (en daarom vraag ik om advies) is dat de CX een hogere nits heeft en een betere processor, wat mogelijk een beter beeld kan geven. En laat ik daar nou helemaal geen verstand van hebben :+
Voor mij is het vooral om mijn nieuwe PS5 tot de max te kunnen gebruiken.
Gisteren in een topic die ik hierover heb geopend dit filmpje gekregen en is op zich wel interessant als je ze zo naast elkaar ziet.
Pagina: 1 ... 334 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.