Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
r0p schreef op maandag 16 november 2020 @ 01:30:
Moeilijk dilemma. Wil graag een nieuwe tv want kijk nog naar een full HD 37 inch op het moment maar wil wel graag de komende jaren vooruit. Ik heb een dure geluidsset staan dus die audio delay is funest. Had gehoopt dat ze dat konden fixen. Daarnaast black crush etc. Zijn een aantal issues welke me tegen houden om misschien toch tot januari te wachten totdat de nieuwe specs bekend zijn. Maar betwijfel of ze het fixen. Tegen die tijd is de concurrentie hopelijk wel bij op gaming en hdmi 2.1 gebied.

Ik wacht nog even met een next gen console dus zou kunnen wachten. Maar of het beter wordt dunno.
Tja, als je weet dat je gevoelig bent voor audio lip sync dan is het een risicootje. Maar opzich kan je het gewoon proberen ;) op dit vlak zou ik niet teveel verwachten, het speelt al jaren en ze erkennen het probleem niet dus weinig kans op fix.
Black crush zal misschien iets verbeteren, maar verwacht niet teveel als je afgelopen jaren kijkt. En dan moet je wachten tot ze uit zijn en de eerste paar patches hebben en tegen die tijd kan je de oude modellen nauwelijks meer krijgen dus betaal je hoofdprijs of moet je wachten op black friday periode.
Als je van plan bent op 120hz (met VRR) te gaan gamen zou je even kunnen wachten maar de kans is best groot dat ze het dit jaar niet/nauwelijks gaan fixen aangezien ze al richting productie gaan binnenkort en het eigenlijk een hardware iets is (het lijkt erop dat je het met software maar beperkt kan oplossen) . (heel eerlijk gezegd denk ik dat dit alleen voor pc echt interessant gaat zijn, zullen nauwelijks 120hz nieuwe spellen gaan uitkomen op console (zeker na een jaar ofzo als de hype beetje over is komt er nauwelijks iets meer denk ik, mooie graphics of 60hz zal voor de meeste prima zijn en console spellen worden nou eenmaal ontwikkeld voor mainstream. Wie wil er nou op ps3 graphics spelen 🤭))

Enige wat ik je kan aanraden is wees op tijd met oude model kopen rond release, genoeg mensen dit jaar weer gezien die te laat waren ivm wachten release nieuwe modellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:36

Licko

ZVDK

HoppyF schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:47:
[...]

Bij een niet meer te repareren TV geldt de afschrijving bij omruil/aanschaf vervanging.
Je moet daarbij uitgaan van de oorspronkelijk betaalde aankoopsom en het “genot” wat je van de TV hebt gehad in maanden.
Heb je dus 40 maanden van je TV kunnen gebruik maken en is deze daarna onherstelbaar defect geraakt moet je rekenen met 40 maanden afschrijving, daar is een tabel voor.
Het bedrag dat overblijft kun je als korting laten verrekenen op een nieuwe TV.

Ga dan uit van de laagste prijs waarvoor je nu een 65CX kunt aanschaffen kijk in het Zero tolerance prijstopic.
Trek daar de korting vanaf en je hebt jouw prijs.
Beding meteen 5 jaar (gratis) garantie erbij op gezeur in de toekomst te voorkomen.
Heb je een voorbeeld van zo'n tabel? Of bedoel je de tabellen die verzekeraars gebruiken? Zie daar varianten van 10% per jaar tot 1% per maand namelijk.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
FireBladeX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:24:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Inmiddels heb ik flink in de instellingen lopen prutsen om niet verblind te raken door HDR.

Nu mijn XSX met hdmi 2.1 aangesloten, hdr calibratie uitgevoerd en AC:Valhalla opgestart. Eerste uur game play zit er op. Echter ik zit constant naar een constante zwarte vlak te kijken. De game start met donkere scenes en in mijn optiek gaan er best veel details verloren daardoor. Ik zie bijv. niet meer waar ik loop.

Ja die zwart is echt zwart is een mooie marketingpraat. Ik maak mij wel zorgen. Zeker omdat ik ook veel shooters speel en dat ik niemand kan zien die in een donkere plekje zit verstopt... Is wel echt een downer.

Iemand mogelijk tips hiervoor?

Ingame brightness verhogen naar 0.5 zegt Teoh.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand die weet hoe dat technisch werkt?

Ik denk erover om mijn Xbox Series X op 60 FPS output te zetten ipv op 120. Ik twijfel alleen over of de VRR dan nog steeds de LFC ter beschikking heeft omdat die alleen werkt als de range minimaal 2.5 keer de min moet zijn. Maar de C9 blijft natuurlijk wel een 120 Hz beeldscherm.
Wat is dan de doorslag voor het al dan niet hebben van LFC de C9 met 120 (3*min) of de Series X met 60 (1,5*min)?

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-11-2020 09:36 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:33:
Iemand die weet hoe dat technisch werkt?

Ik denk erover om mijn Xbox Series X op 60 FPS output te zetten ipv op 120. Ik twijfel alleen over of de VRR dan nog steeds de LFC ter beschikking heeft omdat die alleen werkt als de range minimaal 2.5 keer de min moet zijn. Maar de C9 blijft natuurlijk wel een 120 Hz beeldscherm.
Wat is dan de doorslag voor het al dan niet hebben van LFC de C9 met 120 (3*min) of de Series X met 60 (1,5*min)?
Dit beantwoordt je vraag niet volledig, maar het geeft wel de nodige info over 60hz versus 120hz.
YouTube: Best Xbox Series X Settings Explained: YCC 422, 8-Bit or 10-Bit, Sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Wybob schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:04:
[...]

Werkt niet, mijne staat nu op pc. Dus met de rbg 10bits 4:4:4
Ik had gisteren terug stotteringen en als je stil staat in de schaduw of donkere plaatsen zie je het grijs “flikkeren”. Op kleurrijke delen in de map geen probleem.

Duidelijk een LG VRR probleem, de laatste firmware staat erop op mijn CX. Afwachten op de nieuwe firmware van LG waar er sprake van was.

Bijkomende vraag: als je de input zet op pc mode, is er evenveel inlutlag in game modus? Volgens wat ik vond zou het 10ms zij. Ipv 6ms

Ik probeer eens een filmpje te maken van het probleem
Ik heb een filmpje gemaakt ervan, is dit hetzelfde:

https://streamable.com/y8bpqa

Vanaf 19 seconde zie je het het beste, de flikkeringen als je naar een donkere muur kijkt in Warzone (Gulag).

Dit heb ik dus alleen bij 4K 120HZ en VRR aan of uit maakt geen verschil bij mij. Dit zou de tv toch aan moeten kunnen? Ik heb de laatste firmware op mijn C9 5.nog iets, maar ik weet niet wat de changelog was van deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Licko schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:23:
[...]

Heb je een voorbeeld van zo'n tabel? Of bedoel je de tabellen die verzekeraars gebruiken? Zie daar varianten van 10% per jaar tot 1% per maand namelijk.
Dit gaat om de richtlijn die UNETO VNI (nu Techniek Nederland) gebruikt.
Het is geen hard gegeven maar wel iets waar in uitspraken van de geschillen commissies rekening mee gehouden wordt.
Voor dure OLED’s zoals hier, is de periode 6 jaar of 72 maanden.
https://www.techniekneder...bin.aspx?documentid=55615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:10:
[...]

Dit gaat om de richtlijn die UNETO VNI (nu Techniek Nederland) gebruikt.
Het is geen hard gegeven maar wel iets waar in uitspraken van de geschillen commissies rekening mee gehouden wordt.
Voor dure OLED’s zoals hier, is de periode 6 jaar of 72 maanden.
https://www.techniekneder...bin.aspx?documentid=55615
Thanks, reden dat ik dit vraag is omdat ik wil proberen een gegarandeerde inruilwaarde voor mijn tv te realiseren, of een vaste afschrijving per maand, wanneer ik de tv in maart inruil. Ik neig naar de opvolger van de CX gezien de problemen die nog niet opgelost zijn door LG en wellicht niet eens softwarematig opgelost kunnen worden.
Als ik het op een akkoord met de leverancier kan gooien met bovenstaande constructie dan zou ik daar voor kiezen. Ik maak liever enkele maanden gebruik van de tv wetende dat in er vanaf kan tegen een vaste prijs als de c1 er is.
Anders zou ik de tv retourneren en genoegen nemen met een waardebon twv het aankoopbedrag en dan in maart gaan shoppen. Nadeel is dat ik dan zonder oled zit een paar maanden.

Wat zou een reële maandelijkse afschrijving zijn tot maart volgens jullie?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Licko schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:20:
[...]

Thanks, reden dat ik dit vraag is omdat ik wil proberen een gegarandeerde inruilwaarde voor mijn tv te realiseren, of een vaste afschrijving per maand, wanneer ik de tv in maart inruil. Ik neig naar de opvolger van de CX gezien de problemen die nog niet opgelost zijn door LG en wellicht niet eens softwarematig opgelost kunnen worden.
Als ik het op een akkoord met de leverancier kan gooien met bovenstaande constructie dan zou ik daar voor kiezen. Ik maak liever enkele maanden gebruik van de tv wetende dat in er vanaf kan tegen een vaste prijs als de c1 er is.
Anders zou ik de tv retourneren en genoegen nemen met een waardebon twv het aankoopbedrag en dan in maart gaan shoppen. Nadeel is dat ik dan zonder oled zit een paar maanden.

Wat zou een reële maandelijkse afschrijving zijn tot maart volgens jullie?
Je koopt een CX nu voor een relatief laag bedrag.
De opvolger C1 zal zeker een stuk duurder worden de eerste maanden.
Je zou dan pas kunnen gaan inruilen na de zomer volgend jaar.
Daarbij is niet gezegd dat de C1 geen enkel probleem zal gaan hebben.

LG is bovendien verplicht de huidige problemen te gaan oplossen met de C9/CX/GX. Ik verwacht dat dit ook gaat gebeuren al is niet precies bekend wanneer alles is opgelost.
Doet LG dit niet dan kunnen ze grote problemen verwachten omdat mensen dan hun aankoop ongedaan willen maken en de volledige aankoopsom vergoed moet gaan worden zonder afschrijving of gebruikersvergoeding. Ontbinding van de koopovereenkomst dus.
Zover zal het vast en zeker niet gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:40:
[...]

Je koopt een CX nu voor een relatief laag bedrag.
De opvolger C1 zal zeker een stuk duurder worden de eerste maanden.
Je zou dan pas kunnen gaan inruilen na de zomer volgend jaar.
Daarbij is niet gezegd dat de C1 geen enkel probleem zal gaan hebben.

LG is bovendien verplicht de huidige problemen te gaan oplossen met de C9/CX/GX. Ik verwacht dat dit ook gaat gebeuren al is niet precies bekend wanneer alles is opgelost.
Doet LG dit niet dan kunnen ze grote problemen verwachten omdat mensen dan hun aankoop ongedaan willen maken en de volledige aankoopsom vergoed moet gaan worden zonder afschrijving of gebruikersvergoeding. Ontbinding van de koopovereenkomst dus.
Zover zal het vast en zeker niet gaan komen.
Zie jij een scenario voor je waarbij ontbinding van de koopovereenkomst een optie is? Ik ben namelijk bang dat 'men' gelijk heeft wanneer ze zeggen dat het probleem met VRR en de afwijkende gamma curve enkel volledig op te lossen is door middel van nieuwe hardware, hopelijk in de C1 en inderdaad zoals je zegt is dat geen garantie.
In mijn geval is nu geen actie ondernemen gelijk aan accepteren dat het wellicht niet opgelost kan worden en dus de oplossing die ze gaan bieden accepteren; in het ergste geval is dit een software oplossing die het probleem minder zichtbaar maakt maar niet uitsluit. Ik zit dan dus vast een tv waar ik een jaar of 4-5 mee wilde doen, maar niet voor 100% functioneert.
Als ik besluit af te wachten leg ik mijn lot volledig in de handen van LG en als zij geen terugroepactie gaan doen. Ik ben het met je eens dat er dan veel mensen hun koop ongedaan willen maken, maar hoe eenvoudig is dit in de praktijk?

Om ellende voor te blijven zou ik mijn leverancier de waardevermindering voor willen leggen, met inderdaad het gevolg dat ik in maart wat bij moet leggen voor de C1. Ik heb even gekeken naar de bedragen waar de CX voor aan werd geboden in april 2020 en dat is vergelijkbaar met de prijzen na de zomer. 1400-1500 ongeveer. Dat zou voor mij te overzien zijn; ik heb 1399 betaald voor de CX. Qua bijbetalen voor de C1 maakt het me niet zo veel uit. Ik betaal liever in het voorjaar een paar honderd euro bij als de kans bestaat dat die tv wel vrij is van kinderziekten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Licko schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:51:
[...]

Zie jij een scenario voor je waarbij ontbinding van de koopovereenkomst een optie is? Ik ben namelijk bang dat 'men' gelijk heeft wanneer ze zeggen dat het probleem met VRR en de afwijkende gamma curve enkel volledig op te lossen is door middel van nieuwe hardware, hopelijk in de C1 en inderdaad zoals je zegt is dat geen garantie.
In mijn geval is nu geen actie ondernemen gelijk aan accepteren dat het wellicht niet opgelost kan worden en dus de oplossing die ze gaan bieden accepteren; in het ergste geval is dit een software oplossing die het probleem minder zichtbaar maakt maar niet uitsluit. Ik zit dan dus vast een tv waar ik een jaar of 4-5 mee wilde doen.
Als ik besluit af te wachten leg ik mijn lot volledig in de handen van LG en als zij geen terugroepactie gaan doen. Ik ben het met je eens dat er dan veel mensen hun koop ongedaan willen maken, maar hoe eenvoudig is dit in de praktijk?

Om ellende voor te blijven zou ik mijn leverancier de waardevermindering voor willen leggen, met inderdaad het gevolg dat ik in maart wat bij moet leggen voor de C1. Ik heb even gekeken naar de bedragen waar de CX voor aan werd geboden in april 2020 en dat is vergelijkbaar met de prijzen na de zomer. 1400-1500 ongeveer. Dat zou voor mij te overzien zijn; ik heb 1399 betaald voor de CX. Qua bijbetalen voor de C1 maakt het me niet zo veel uit. Ik betaal liever in het voorjaar een paar honderd euro bij als de kans bestaat dat die tv wel vrij is van kinderziekten.
Als LG niet wil (of kan) oplossen dan zou een ontbinding van de koopovereenkomst een laatste optie kunnen zijn. Deze stap is best rigoureus maar als er geen andere opties meer zijn blijft dat over.
Ik verwacht niet dat het zover zal komen maar de wet geeft deze mogelijkheid wel.
De specificaties van de C1 zijn nog onbekend dus het blijft nu nog speculeren wat dit gaat worden.
Als je met de winkel nu al afspraken kunt maken is dit wel een goed idee ook voor je eigen gemoedsrust.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:05:
[...]

Als LG niet wil (of kan) oplossen dan zou een ontbinding van de koopovereenkomst een laatste optie kunnen zijn. Deze stap is best rigoureus maar als er geen andere opties meer zijn blijft dat over.
Ik verwacht niet dat het zover zal komen maar de wet geeft deze mogelijkheid wel.
De specificaties van de C1 zijn nog onbekend dus het blijft nu nog speculeren wat dit gaat worden.
Als je met de winkel nu al afspraken kunt maken is dit wel een goed idee ook voor je eigen gemoedsrust.
Als jij denkt dat een Nederlandse rechter hiermee akkoord gaat dan zou ik zeggen droom lekker verder. Ook hanteren ze hier in Nederland de afschrijvingstabel. Ook al is de letter van de wet misschien anders, ze gaan uit van redelijkheid. En dat betekend dus afschrijving.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
zwembroek schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:17:
[...]

Als jij denkt dat een Nederlandse rechter hiermee akkoord gaat dan zou ik zeggen droom lekker verder. Ook hanteren ze hier in Nederland de afschrijvingstabel. Ook al is de letter van de wet misschien anders, ze gaan uit van redelijkheid. En dat betekend dus afschrijving.
En tel daar ook nog even de juridische kosten bij op. Rationeel gezien gat dit als individu niet werken. En dat weet LG ook wel.

Dit is waarom die class-action lawsuits in de VS zo krachtig zijn. Je krijgt op dit niveau enkel iets gedaan als je je verenigt. Hier zou ik zelf overigens best oren naar hebben want ook ik voel mij benadeeld door de problemen rondom VRR op mijn LG C9.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
zwembroek schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:17:
[...]

Beter lezen, ik heb het dus in het geval LG nalatig blijft en niet in staat is de problemen met VRR enz. op te lossen. Het is speculeren maar het zou kunnen dat LG dan zelf met een alternatieve oplossing gaat komen mocht de situatie zo zou zijn.
LG zal het vast niet graag op het ontbinden van de koopovereenkomst aan willen laten komen.
Mocht dat toch zo zijn dan geldt er geen afschrijving maar dient de volledige aankoopsom te worden terugbetaald en gaat de TV retour. Zo is de wet.

Afschrijving geldt wel bij andere gevallen bv als een TV na 4 jaar defect raakt en niet meer gerepareerd kan worden. Winkel/LG kan dan bv een nieuwe TV, dus ook een nieuw model, aanbieden ter omruiling.
Het is dan wel redelijk dat er een afschrijving (=gebruikersvergoeding) geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:03:
[...]
Mocht dat toch zo zijn dan geldt er geen afschrijving maar dient de volledige aankoopsom te worden terugbetaald en gaat de TV retour. Zo is de wet.
(=gebruikersvergoeding) geldt.
Geef mij een voorbeeld uit de jurisprudentie waaruit dat blijkt. In de praktijk gaat het niet zo. Ik ga ook niet in discussie. Geloof maar wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:20:
[...]

Geef mij een voorbeeld uit de jurisprudentie waaruit dat blijkt. In de praktijk gaat het niet zo. Ik ga ook niet in discussie. Geloof maar wat je wilt.
Ik geloof niks ik noem de feiten.
Wees dus niet zo eigenwijs en zoek het zelf even op.
Ontbinding van de koopovereenkomst levert genoeg informatie op.
Hier op Tweakers ook. Heeft weinig zin dit allemaal hier opnieuw te gaan bespreken want het heeft op zich niets met OLED’s te maken maar met een defect of non-conformiteit in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je zult dus bij de rechter aanmoeten tonen dat LG de winkel waar je de tv gekocht hebt nalatig is. Jij kunt dat wel vinden, maar je zult de rechter daarvan moeten overtuigen. En mijn (onafgemaakte rechtenstudie is meer dan 20 jaar geleden) vermoeden is dat je daar een enorm zware dobber aan gaat krijgen. Rechters kijken enorm naar redelijkheid en billijkheid en het geheel van een dergelijke aankoop. Dus, ga je gang, maar reken er niet al te hard op.

Je eist een ontbinding, de winkel kan daar al dan niet mee akkoord gaan. Vervolgens moet je de winkel voor de rechter brengen, niet LG... die heeft er uiteindelijk niks mee te maken, die hebben geen OVK met jou. Dus de winkel weigert, dan ga je naar de rechter en moet je de boel aantonen. Pas als de rechter je gelijk geeft wordt de koop ontbonden.
Voor een succesvol beroep op ontbinding moet worden voldaan aan drie vereisten:

In de eerste plaats is vereist dat één van beide partijen tekort schiet in de nakoming van de overeenkomst. Anders gezegd: als de wederpartij niet voldoet aan de gemaakte afspraken. De partij die ontbinding wenst, moet het bestaan van de tekortkoming kunnen bewijzen.

In de tweede plaats moet de tekortkoming voldoende ernstig zijn om de ontbinding te rechtvaardigen. Een voorbeeld: als de ontwikkelaar van een app een applicatie oplevert die alleen incidenteel vastloopt zonder de werking van de app ernstig te belemmeren, dan zal deze tekortkoming niet altijd voldoende ernstig zijn om de overeenkomst direct te kunnen ontbinden en volledige terugbetaling van de opdrachtsom te eisen.

In de derde plaats geldt als hoofdregel dat er sprake moet zijn van ‘verzuim’ aan de kant van de wanpresterende partij voordat de andere partij de overeenkomst kan ontbinden. Van verzuim is bijvoorbeeld sprake (i) wanneer er harde contractuele termijnen zijn overschreden, (ii) wanneer de wederpartij tevergeefs in gebreke is gesteld door middel van een (schriftelijke) aanmaning of (iii) wanneer de wederpartij zélf laat blijken dat zij haar verplichtingen niet (juist of tijdig) na zal komen.
vooral de tweede eis wordt een enorm moeilijk iets. Jij moet een rechter die een TV als TV ziet overtuigen dat een niet lekker werkende VRR dusdanig belangrijk is dat de koop ontbonden moet worden. Daar heb je een paar minuten de tijd voor. Langer duurt een dergelijke zaak gewoonlijk niet.

[ Voor 129% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-11-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:31:
Je zult dus bij de rechter aanmoeten tonen dat LG nalatig is. Jij kunt dat wel vinden, maar je zult de rechter daarvan moeten overtuigen. En mijn (onafgemaakte rechtenstudie is meer dan 20 jaar geleden) vermoeden is dat je daar een enorm zware dobber aan gaat krijgen. Rechters kijken enorm naar redelijkheid en billijkheid en het geheel van een dergelijke aankoop. Dus, ga je gang, maar reken er niet al te hard op.

Je eist een ontbinding, de winkel kan daar al dan niet mee akkoord gaan. Vervolgens moet je de winkel voor de rechter brengen, niet LG... die heeft er uiteindelijk niks mee te maken, die hebben geen OVK met jou. Dus de winkel weigert, dan ga je naar de rechter en moet je de boel aantonen. Pas als de rechter je gelijk geeft wordt de koop ontbonden.
Nogmaals, deze situatie gaat zich alleen maar voordoen als LG straks niet in staat blijkt te zijn de bekende problemen op te gaan lossen. In eerste instantie zal het dus om firmware upgrades gaan of om reparaties bv vervanging van een paneel of anders.
Pas als dit alles niet tot een resultaat heeft geleid ontstaat er een patstelling en kun je niet anders dan ontbinding van de koopovereenkomst vorderen. Dit komt dus echt als laatste aan de beurt.
Formeel is de verkoper aansprakelijk en niet LG direct, je koopt het product immers bij een winkel of webshop.
De winkel moet de kosten dan maar bij LG zien te claimen dat is jouw probleem niet.
Kortom, we lopen vooruit op de feiten maar het is wel goed om dit in je achterhoofd te houden.
Voorbeelden van ontbinding van een koopovereenkomst zijn er genoeg met positief resultaat voor de koper.
Dit is dus niet uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar ook als LG het niet oplost is de kans binnen het Nederlandse rechtstelsel klein dat het je gaat lukken. Non Conformiteit betekent gewoon dat het product totaal niet is wat je had mogen verwachten. Een niet goed werkende VRR is voor een rechter gewoon te minimaal....

Dat heeft niks met afwachten of LG het aanpast of niet te maken. Maar met hoe de Nederlandse wet werkt, niet met of iemand zelf vindt dat de TV al dan niet doet wat hij zou moeten doen. Nee de rechter moet de fout zien en erkennen, en vervolgens ook nog eens vinden dat het een grote fout is. Een niet werkende functie met een relatief klein effect als reden aanvaarden om consumenten de ovk te laten ontbinden zou een enorme last op bedrijven leggen. Dus ja je kunt wel blijven denken dat het zo werkt, de praktijk is gewoon anders.

Maar goed, ik zie je graag de strijd voeren hoor, en winnen ook. In dat geval ga ik ook klagen over mijn TV. Maar ik stop er geen euro in, want echt de kansen acht ik nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04
(jarig!)
remco_k schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:45:
Mijn 65C9 gaat retour naar Coolblue vanwege het lipsync probleem wat maar niet wordt erkent door LG en dus ook niet wordt opgelost (zie diverse van mijn posts eerder in dit topic).

In de tussentijd is er 2x een monteur langsgeweest en 1x moederbord vervangen. Het probleem is duidelijk aanwezig, iedereen ziet het. Behalve LG...
Met als extratje dat de monteur wel liet doorschemeren dat hij dit probleem bij heel veel (zo niet alle) LG tv's ziet van de laatste jaren. Dus dat klopt met mijn inschatting dat er een fundamentele (ontwerp)fout in lijkt te zitten die ze niet zomaar kunnen oplossen.

Coolblue erkent het probleem wél en heeft vandaag laten weten dat ik kan kiezen voor een ander product of mijn geld terug krijg. Dus kudo's alvast voor Coolblue. Maar niet voor LG. Netjes van Coolblue voor een TV die ik in maart kocht, ik ben tevreden.

Ik vind het ergens wel jammer dat de C9 eruit gaat, want ik vond het verder (los van de lipsync problemen) echt een fijne en goede TV.

Ik ga ze nog laten weten wat ik wil. Voorlopig heb ik mijn pijlen gericht staan op een Sony KD-65A8. Een andere LG tv zoals b.v. de CX durf ik echt niet aan omdat ik bang ben voor exact hetzelfde probleem.
Ik irriteer mij ook mateloos aan de absurde Lypsync problemen op mijn 55 C9, maar waar vind je voor €1499,- een gelijkwaardige OLED?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
De CX/GX heedt geen lipsync problemen toch? Het is jammer dat de Sony geen hdmi 2.1 heeft anders had ik LG ook achter mij gelaten. Ik ben ook geen fan van LG.

[ Voor 57% gewijzigd door zwembroek op 16-11-2020 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:51:
Maar ook als LG het niet oplost is de kans binnen het Nederlandse rechtstelsel klein dat het je gaat lukken. Non Conformiteit betekent gewoon dat het product totaal niet is wat je had mogen verwachten. Een niet goed werkende VRR is voor een rechter gewoon te minimaal....

Dat heeft niks met afwachten of LG het aanpast of niet te maken. Maar met hoe de Nederlandse wet werkt, niet met of iemand zelf vindt dat de TV al dan niet doet wat hij zou moeten doen. Nee de rechter moet de fout zien en erkennen, en vervolgens ook nog eens vinden dat het een grote fout is. Een niet werkende functie met een relatief klein effect als reden aanvaarden om consumenten de ovk te laten ontbinden zou een enorme last op bedrijven leggen. Dus ja je kunt wel blijven denken dat het zo werkt, de praktijk is gewoon anders.

Maar goed, ik zie je graag de strijd voeren hoor, en winnen ook. In dat geval ga ik ook klagen over mijn TV. Maar ik stop er geen euro in, want echt de kansen acht ik nihil.
Nog één opmerking hierover dan.
We hebben het hier over premium TV’s niet over budget TV’s die je ergens om de hoek kunt kopen.
Dat maakt nogal een verschil.
De premium OLED’s zijn dure TV’s en worden ook als zodanig gepositioneerd in de markt.
Vooral gamers hebben uiteraard belang bij de nieuwe features zoals VRR en meer.
Vandaar dat de verwachting ook mag zijn dat er een goed werkend product wordt geleverd en dat de fabrikant zich inspant om mogelijke tekortkomingen op te lossen.
Lukt dit niet (voor wat voor reden dan ook, hardware of software) dan voldoet het product niet en is er wel degelijk een reden voor ontbinding.
Het gaat dan niet om een kleinigheidje.
Maar goed, voorlopig afwachten want zo somber zie ik het niet in.
De stap naar de rechter zal hopelijk niet nodig zijn.
Daarbij komt dat het in de geschetste situatie geen probleem van een enkele gebruiker zal zijn maar een wereldwijd probleem dat maakt de zaak ook heel anders en geen enkele rechter kan dan meer zeggen dat het maar om een kleinigheidje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
surfing john schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:51:
[...]

Ik irriteer mij ook mateloos aan de absurde Lypsync problemen op mijn 55 C9, maar waar vind je voor €1499,- een gelijkwaardige OLED?
Hoe heb je de audio settings staan? Bij mij traden vooral issues op wanneer settings niet op "Automatisch" stonden (bijvoorbeeld passthrough of 'Dolby Digital (Plus)').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
(jarig!)
CyBeRSPiN schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:06:
[...]

Hoe heb je de audio settings staan? Bij mij traden vooral issues op wanneer settings niet op "Automatisch" stonden (bijvoorbeeld passthrough of 'Dolby Digital (Plus)').
Eerlijk gezegd, alle instellingen uitgeprobeerd die mogelijk zijn, maar ook met gewoon tv kijken zie ik al Lypsync problemen, geluid komt dan via de interne tv speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 20:54
surfing john schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:30:
[...]

Eerlijk gezegd, alle instellingen uitgeprobeerd die mogelijk zijn, maar ook met gewoon tv kijken zie ik al Lypsync problemen, geluid komt dan via de interne tv speaker.
Ik had op mijn 65GX ook lipsync problemen maar in het menu kan je dat toch handmatig synchroniseren?
Is mij wel gelukt in ieder geval. Alleen de ps4 bij sommige cutscenes loopt het nog niet helemaal gelijk. Maar game meestal toch met een headset dus daar maak ik me niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
(jarig!)
Statz87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:46:
[...]

Ik had op mijn 65GX ook lipsync problemen maar in het menu kan je dat toch handmatig synchroniseren?
Is mij wel gelukt in ieder geval. Alleen de ps4 bij sommige cutscenes loopt het nog niet helemaal gelijk. Maar game meestal toch met een headset dus daar maak ik me niet druk om.
Helaas heeft dat geen effect 😖

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De gebruikelijke situatie is dat beeld langzamer processed wordt dan geluid. Dan komt beeld te laat oftewel geluid te vroeg, daarom zitten er allemaal sound delay opties op receivers en ook tv's.

Maar de kern van het probleem is in het geval van deze tv's: het geluid kom via de interne speakers later dan het beeld. De sound delay optie uit het menu heeft hiervoor dus geen nut, het maakt het alleen maar erger. ;)

Tweede probleem: de delay kan nogal wisselen afhankelijk van input / bron / app maar ook beeldformaat of schijnbare randomness.

Derde probleem is dat het random nogal wisselt per model / exemplaar. @remco_k had er veel meer last van op zijn ik (dacht 65 inch) C9 dan ik op mijn 55 inch C9.

PS het treedt ook op bij gewone simpele stereo PCM of bitstream.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 16-11-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-08 01:34
Qosmic schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:39:
GX zat ik ook naar te kijken en dat is wel heel strak op de muur.
Weet überhaupt niet of dat past met alle bekabeling aan de achterkant en kijkt me ook irritant met een keer een device aansluiten of kabel wisselen.
Bekabeling is goed weg te werken met de kabelgeleiders.

Ik heb zaterdag mijn GX65 opgehangen en kwam er achter dat mijn Coax connector (ik heb een CI+ kaart) dikker was dan de behuizing van de TV. Uiteindelijk een uitsparing in de muur gemaakt zodat hij nu wel strak tegen de muur aan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
(jarig!)
Statz87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:46:
[...]

Dat lost het probleem niet op, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
Is er een manier om fotos die in google photos staan te tonen op de tv (65C9)? Ik vind het zonde enkel hiervoor een Chromecast te halen (heb android telefoon en tablet en dit gebruikte ik voorheen op mijn oude tv). Ik heb wel eens via de browser op de tv ingelogd op google photos, en dit werkt maar is erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 18:44

Qck

Bazinga

Het is tijd om mijn oude FullHD tv uit 2012 te vervangen. Mijn oog is gevallen op de cx, lijkt een prima prijs/kwaliteit-verhouding te hebben.Helaas lees ik dat er wat lipsync issues zijn met de cx-modellen. Geldt dit ook voor de gx? Ik denk namelijk dat ik daar wel last van ga krijgen, maar als het hierbij sowieso niet is, is dit misschien wel de meerprijs waard.
De bron zal een Playstation zijn of een AppleTV en de audio wordt verzorgd door een Sonos Arc.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Heeft de CX reeks dezelfde VRR problemen al hier over de C9 besproken worden?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
sdk1985 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:43:
Heeft de CX reeks dezelfde VRR problemen al hier over de C9 besproken worden?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Phoe dat maakt een TV dit jaar kopen een lastig verhaal. Eigenlijk niet zo'n zin te gokken dat het ooit gaat werken. Sony had ook al problemen op 120 Hz HFR. Schiet niet echt op nog. Wellicht dat Samsung het beter doet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Qck schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:40:
Het is tijd om mijn oude FullHD tv uit 2012 te vervangen. Mijn oog is gevallen op de cx, lijkt een prima prijs/kwaliteit-verhouding te hebben.Helaas lees ik dat er wat lipsync issues zijn met de cx-modellen. Geldt dit ook voor de gx? Ik denk namelijk dat ik daar wel last van ga krijgen, maar als het hierbij sowieso niet is, is dit misschien wel de meerprijs waard.
De bron zal een Playstation zijn of een AppleTV en de audio wordt verzorgd door een Sonos Arc.
De GX heeft nog een betere prijs/kwaliteitsverhouding ivm de lopende cashback actie.
Verder zijn de CX en GX vwb prestaties gelijk.
Het design en uiterlijk verschilt.
Er komen lipsync issues voor maar gelukkig niet massaal anders zou het iedereen opvallen.
Het is ook niet duidelijk onder welke omstandigheden lipsync problemen voorkomen.
Dat maakt het oplossen uiteraard ook lastig.
Op mijn C9 zie ik geen lipsync problemen en geeft het meten dmv video opnames ook aan dat het maar een klein verschil is wat niet waar te nemen valt.
Als je in dit topic zoekt kom je uitleg tegen hierover.
Verder is een CX/GX natuurlijk een prima TV, zeker als je het verschil met een 8 jaar oude HD TV vergelijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:46:
[...]

Phoe dat maakt een TV dit jaar kopen een lastig verhaal. Eigenlijk niet zo'n zin te gokken dat het ooit gaat werken. Sony had ook al problemen op 120 Hz HFR. Schiet niet echt op nog. Wellicht dat Samsung het beter doet.
Herkenbaar. Ik heb de CX besteld maar zit er aan te denken om deze te annuleren.

Hij zou mijn 10 jaar oude HD TV moeten vervangen en ik hoop er lang mee te kunnen doen. Nu ik ineens die problemen over VRR (ik wil ‘m met de PS5 gebruiken) en lip-sync problemen lees voelt het niet echt goed om hier €2.000 aan uit te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GeorgeMichael schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:30:
[...]

Herkenbaar. Ik heb de CX besteld maar zit er aan te denken om deze te annuleren.

Hij zou mijn 10 jaar oude HD TV moeten vervangen en ik hoop er lang mee te kunnen doen. Nu ik ineens die problemen over VRR (ik wil ‘m met de PS5 gebruiken) en lip-sync problemen lees voelt het niet echt goed om hier €2.000 aan uit te geven.
Geen paniek, zoals je weet is wat je leest in de praktijk niet zo erg als het lijkt.
De vele positieve berichten lees je niet of worden niet gemeld.
Je moet het wel in het juiste perspectief zien.
Dit betekent niet dat er niets aan de hand is want er zijn nog wat zaken die aan het licht zijn gekomen.
Niet zo vreemd als je bedenkt dat het om een nieuwe techniek gaat en graphic kaarten voor PC’s ook nog aangepast worden bv met nieuwe drivers.
De nieuwe game consoles zijn ook nog niet uitontwikkeld veel toegezegde features komen pas later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
GeorgeMichael schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:30:
[...]

De reden dat ik wacht op eind 2021 voor meer opties en tests met de xbox sx en ps5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
[...]

Samsung heeft hetzelfde probleem, alleen doordat de techniek iets anders is en het probleem zich vooral rond bijna zwart voordoet is het minder opvallend bij o.a. samsung. Maar ook daar schijnt het hardwarematig probleem te zijn en dus waarschijnlijk niet volledig op losbaar binnen korte tijd ;)
Het is gewoon lastige tijd voor tv kiezen, maarja dat is het elk jaar... volgend jaar of het jaar daarna hoop je weer op betere omgang black crush, nieuwere hdr standaard, ander geluid etc... Het blijft ook een beetje gokken of VRR nou echt zoveel toevoegd of dat het meer gimmick is en nauwelijks echt iets toevoegd, zoals alle nieuwe features wordt er zwaar naar gemarketeerd maar ik heb het gevoel dat het probleem ook wel gecreerd wordt om daarna weer op te lossen en de verkopen te stuwen (bedoeld of onbedoeld) 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Ach ik kom ook van een 1080p TV en wil een upgrade. Ik schrok ook van een aantal problemen maar de PS5 komt donderdag al. Ik ga niet een jaar de PS5 niet benutten om maar af te wachten wat de LG tv's van volgend jaar doen.

De VRR issues lijken vrij opgeblazen en vooral te spelen op 120Hz? Tenminste ik kan niks vinden over 60Hz. Als dat klopt ben ik toch niet van plan te gamen op 120Hz, dat kunnen deze consoles nog niet lekker aan. 4K60Hz met eventueel upscaling is wat mij betreft ideaal.

Mocht er nou echt een veel betere tv beschikbaar komen kijk ik wel of ik kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
SgtCaffran schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:34:
Ach ik kom ook van een 1080p TV en wil een upgrade. Ik schrok ook van een aantal problemen maar de PS5 komt donderdag al. Ik ga niet een jaar de PS5 niet benutten om maar af te wachten wat de LG tv's van volgend jaar doen.

De VRR issues lijken vrij opgeblazen en vooral te spelen op 120Hz? Tenminste ik kan niks vinden over 60Hz. Als dat klopt ben ik toch niet van plan te gamen op 120Hz, dat kunnen deze consoles nog niet lekker aan. 4K60Hz met eventueel upscaling is wat mij betreft ideaal.

Mocht er nou echt een veel betere tv beschikbaar komen kijk ik wel of ik kan upgraden.
Het stutter vrrprobleem heb je als je games speelt die draaien aan 100 a 120 fps. Games die draaien aan 60fps heb je er geen last van (ik toch niet). Het probleem zou op te lossen zijn met de 03.11.30 update die er aan komt.

Dit vind ik het grootste probleem tijdens gamen, het probleem met de zwartwaarden heb ik niet direct last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Wybob schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:21:
[...]

Het stutter vrrprobleem heb je als je games speelt die draaien aan 100 a 120 fps. Games die draaien aan 60fps heb je er geen last van (ik toch niet). Het probleem zou op te lossen zijn met de 03.11.30 update die er aan komt.

Dit vind ik het grootste probleem tijdens gamen, het probleem met de zwartwaarden heb ik niet direct last van.
Is 03.11.30 een XSX update of een update van je tv?

Never mind, sorry is van CX al gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 17-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:58:
[...]

Geen paniek, zoals je weet is wat je leest in de praktijk niet zo erg als het lijkt.
De vele positieve berichten lees je niet of worden niet gemeld.
Je moet het wel in het juiste perspectief zien.
Dit betekent niet dat er niets aan de hand is want er zijn nog wat zaken die aan het licht zijn gekomen.
Niet zo vreemd als je bedenkt dat het om een nieuwe techniek gaat en graphic kaarten voor PC’s ook nog aangepast worden bv met nieuwe drivers.
De nieuwe game consoles zijn ook nog niet uitontwikkeld veel toegezegde features komen pas later.
Ik laat 'm nog wel even in bestelling staan, levering is pas eind december. Hopen dat het in de praktijk meevalt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 18:44

Qck

Bazinga

HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:11:
[...]

De GX heeft nog een betere prijs/kwaliteitsverhouding ivm de lopende cashback actie.
Verder zijn de CX en GX vwb prestaties gelijk.
Het design en uiterlijk verschilt.
Er komen lipsync issues voor maar gelukkig niet massaal anders zou het iedereen opvallen.
Het is ook niet duidelijk onder welke omstandigheden lipsync problemen voorkomen.
Dat maakt het oplossen uiteraard ook lastig.
Op mijn C9 zie ik geen lipsync problemen en geeft het meten dmv video opnames ook aan dat het maar een klein verschil is wat niet waar te nemen valt.
Als je in dit topic zoekt kom je uitleg tegen hierover.
Verder is een CX/GX natuurlijk een prima TV, zeker als je het verschil met een 8 jaar oude HD TV vergelijkt.
Bedankt voor het antwoord. De CX en GX zijn nog steeds een optie. Enige nadeel is dat ik nu de tv (nog) niet kán ophangen, dus zou ik voor de GX een voet erbij moeten halen.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
[...]

Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Ik heb nog een LG full HDTV uit 2012 en wilde dit jaar ook upgraden ivm de ps5, 4k etc.
Mijn keuze was al gevallen op de 65GX, maar ik denk dat ik echt ga wachten tot volgend jaar. Ik kan nu niet 1800 euro uitgeven aan een tv waar ik toch wel weer 7 jaar minimaal mee wil doen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:
[...]

[...]

Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Ik heb nog een LG full HDTV uit 2012 en wilde dit jaar ook upgraden ivm de ps5, 4k etc.
Mijn keuze was al gevallen op de 65GX, maar ik denk dat ik echt ga wachten tot volgend jaar. Ik kan nu niet 1800 euro uitgeven aan een tv waar ik toch wel weer 7 jaar minimaal mee wil doen.
Tsja, zo kun je blijven wachten.
Misschien moet je eens gaan kijken bij iemand die een CX/GX met console heeft en dan je conclusie trekken.
Het is wel zo dat een TV zeker wel een jaar of 7 of langer moet kunnen meegaan, er is echter geen reden om daaraan nu te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 19:59
nou ja, met die vrr, hdmi 2.1 wat nog niet echt volledig ingeburgerd is.
Schijnen ook wat hardware issues te zijn, hopelijk zijn die volgend jaar verbeterd / opgelost.

edit: en idd de features die wel op de c9 zitten en niet op de cx (zoals dts om licentie kosten te besparen etc)

[ Voor 27% gewijzigd door Qosmic op 17-11-2020 10:55 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
HoppyF schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:06:
[...]

Tsja, zo kun je blijven wachten.
Misschien moet je eens gaan kijken bij iemand die een CX/GX met console heeft en dan je conclusie trekken.
Het is wel zo dat een TV zeker wel een jaar of 7 of langer moet kunnen meegaan, er is echter geen reden om daaraan nu te twijfelen.
Nou ja ik snap het wel. Feitelijk is het vreemd dat op de LG C9 er features zitten die op het nieuwere model niet zitten, en dat de problemen die er zijn niet altijd even netjes worden opgelost.
Dat is in ieder geval het beeld wat ik ervan heb.
Iedereen is enthousiast, dat wil ik best geloven :)
Overigens ben ik zelf ook niet overtuigd voor een upgrade van mn LG SJ850v. En met een tv van 2017 ben ik extra kritisch en kom ik tot de conclusie uit dat het simpelweg nog te vroeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Qosmic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:21:
nou ja, met die vrr, hdmi 2.1 wat nog niet echt volledig ingeburgerd is.
Schijnen ook wat hardware issues te zijn, hopelijk zijn die volgend jaar verbeterd / opgelost.

edit: en idd de features die wel op de c9 zitten en niet op de cx (zoals dolby atmos om licentie kosten te besparen etc)
Klopt niet wat je zegt.
De CX heeft geen DTS wat de C9 wel heeft.
Dat staat geheel los van Dolby Atmos want dat hebben beiden wel.
Verder is het verschil met de C9 de beruchte HDMI 2.1 bandbreedte van maximaal 40Gbits ipv 48.
Echter alleen van belang als je PC/console ook werkelijk 12 bits (4:4:4) signalen gaat uitsturen.
Bij 10 bits is er geen probleem, en het paneel is 10 bits dus het gaat om de verwerking van 12 bits signalen en niet de weergave hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:22:
[...]

Nou ja ik snap het wel. Feitelijk is het vreemd dat op de LG C9 er features zitten die op het nieuwere model niet zitten, en dat de problemen die er zijn niet altijd even netjes worden opgelost.
Dat is in ieder geval het beeld wat ik ervan heb.
Iedereen is enthousiast, dat wil ik best geloven :)
Overigens ben ik zelf ook niet overtuigd voor een upgrade van mn LG SJ850v. En met een tv van 2017 ben ik extra kritisch en kom ik tot de conclusie uit dat het simpelweg nog te vroeg is.
Een TV uit 2017 moet je zeker nu niet gaan vervangen dat zou zonde zijn tenzij je er een goede prijs voor kunt krijgen maar meestal loont het niet ivm de aanschafprijs en afschrijving plus lagere prijzen voor de nieuwe modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb mijn CX ook gekocht om 10 jaar mee te gaan. Een eventueel brakke VRR implementatie staat dat echt niet in de weg. HDMI 2.1 is nog vrij nieuw, ik denk dat je tot HDMI 2.2 moet wachten om stabiele HDMI 2.1 implementaties te zien, maar dan wil je weer een HDMI 2.2 TV hebben, die daarbij dan weer kinderziektes heeft.

We gamen met zijn allen op consoles inmiddels al een jaar of 15 zonder VRR, daar heb ik tot nog toe weinig last van ervaren. Dat verwacht ik over 10 jaar ook niet.

Ik vind het storender dat er in de 13 jaar sinds mijn vorige TV (Philips LCD) niks bij is gekomen om slimmere HDMI-CEC te hebben. Het is nog steeds aan of uit, er is niks configurabel (bv: als de receiver staat te spelen zonder output naar de TV moet hij niet uit gaan als de TV uitgezet wordt. En: als de TV aan gaat moet de receiver wel aan voor het geluid maar hoeft de playstation niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
HoppyF schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:37:
[...]

Een TV uit 2017 moet je zeker nu niet gaan vervangen dat zou zonde zijn tenzij je er een goede prijs voor kunt krijgen maar meestal loont het niet ivm de aanschafprijs en afschrijving plus lagere prijzen voor de nieuwe modellen.
Thanks. Dat heb ik dus ook. En afgezien van 4k 120fps missen we verder eigenlijk geen features.
Deze blijft nog mooi een paar jaar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricBE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2024
CedricBE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:12:
Ik ben al even de prijzen aan het opvolgen van de LG 65CX. Tv wil ik kopen voor normaal gebruik en gaming (ps5,xsx).

Nu lees ik allerlei berichten van problemen omtrent HDMI 2.1, VRR,... Echter begrijp ik daar niets van.

Is het aan te raden om nog geen nieuwe tv te kopen nu? Zullen de issues gefixed worden op deze generatie? Of is het probleem niet eens zo erg?
We zijn nu een kleine twee weken verder. Weet iemand of er op dit vlak al ontwikkelingen geweest zijn of updates uitgevoerd zijn?

Het probleem lijkt klein te zijn zover ik zie, aangezien het (voor mij althans) moeilijk is om echt terug te vinden wat de problemen juist zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
CedricBE schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:07:
[...]

We zijn nu een kleine twee weken verder. Weet iemand of er op dit vlak al ontwikkelingen geweest zijn of updates uitgevoerd zijn?

Het probleem lijkt klein te zijn zover ik zie, aangezien het (voor mij althans) moeilijk is om echt terug te vinden wat de problemen juist zijn.
Ik zou nog even een weekje wachten met deze vraag. De PS5 komt donderdag uit in Europa, daarna zullen ervaringen hier gedeeld worden. Mbt Xbox Series X heeft o.a. @Rivanov al de nodige ervaringen gedeeld met de CX.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ik heb de CX 65 inch een paar dagen in gebruik icm Xbox Series X. Instellingen gedaan volgens dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5Y9qcXMQg_s. Dus ook 120hz, VRR aan e.d. Ori and the Will of the Wisps gestart want die heeft een Series X update gehad, draait op 120 fps e.d. Conclusie tot nu toe: ik heb nog nooit zoiets prachtigs gezien op een tv. Spectaculair qua kleuren, loopt als een trein, super vloeiend. Echt next-gen en echt de reden waarom ik een CX en nieuwe console heb gehaald. Geen idee in hoeverre de game gebruik maakt van VRR, maar ik heb tot nu toe 0 issues gemerkt terwijl ik de optie VRR dus wel heb aangeklikt bij de Xbox instellingen.

Bij het spelen van een wat oudere game: UFC 3 merk ik af en toe een lip synch probleem bij tussenfilmpjes en een lichte hapering als een gevecht wordt gestart. Maar deze game is niet optimized voor de Series X (en misschien überhaupt niet heel geweldig in elkaar gezet). Zal nog eens wat meer testen met wat meer games.

Trouwens ik twijfel nog of ik de instellingen uit het bovengenoemde filmpje van HDTVTest echt helemaal top vind. Bij Ori werkt het dus goed, maar twijfel erg over de 'Warm 2' instelling (beeld slaat wat goudgeel/oranje uit). Zeker bij games die veel 'wit' hebben als kleur, of in menu's met veel witte letters die door Warm 2 goudgelig worden. Hetzelfde met de aanbevolen isf Expert modes voor gewoon tv kijken e.d. w Ik weet dat alle experts zeggen dat schermen te blauw ingesteld staan en het een kwestie van wennen is (dus dat ga ik maar proberen), maar als witte tinten en witte letters gelig worden... Ik weet nou niet of ik daar aan kan wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:19
Maartendc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:58:
Ik heb de CX 65 inch een paar dagen in gebruik icm Xbox Series X. Instellingen gedaan volgens dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5Y9qcXMQg_s. Dus ook 120hz, VRR aan e.d. Ori and the Will of the Wisps gestart want die heeft een Series X update gehad, draait op 120 fps e.d. Conclusie tot nu toe: ik heb nog nooit zoiets prachtigs gezien op een tv. Spectaculair qua kleuren, loopt als een trein, super vloeiend. Echt next-gen en echt de reden waarom ik een CX en nieuwe console heb gehaald. Geen idee in hoeverre de game gebruik maakt van VRR, maar ik heb tot nu toe 0 issues gemerkt terwijl ik de optie VRR dus wel heb aangeklikt bij de Xbox instellingen.

Bij het spelen van een wat oudere game: UFC 3 merk ik af en toe een lip synch probleem bij tussenfilmpjes en een lichte hapering als een gevecht wordt gestart. Maar deze game is niet optimized voor de Series X (en misschien überhaupt niet heel geweldig in elkaar gezet). Zal nog eens wat meer testen met wat meer games.

Trouwens ik twijfel nog of ik de instellingen uit het bovengenoemde filmpje van HDTVTest echt helemaal top vind. Bij Ori werkt het dus goed, maar twijfel erg over de 'Warm 2' instelling (beeld slaat wat goudgeel/oranje uit). Zeker bij games die veel 'wit' hebben als kleur, of in menu's met veel witte letters die door Warm 2 goudgelig worden. Hetzelfde met de aanbevolen isf Expert modes voor gewoon tv kijken e.d. w Ik weet dat alle experts zeggen dat schermen te blauw ingesteld staan en het een kwestie van wennen is (dus dat ga ik maar proberen), maar als witte tinten en witte letters gelig worden... Ik weet nou niet of ik daar aan kan wennen.
Hier C9. Heb deze altijd op warm1 staan. 2 is idd gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Zou color/gradient banding ooit opgelost worden in LG oled of moet ik dan toch naar een ander merk kijken wat beter omgaat met beeld processing? Ik stoor me er mateloos aan. Ja, kleuren spatten van je scherm en contrast is heel nice, VRR en 120 Hz allemaal leuk en aardig, maar kijk naar de lucht in Forza of Battlefield en je ziet een soort olievlek-effect. So not next-gen...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5f6dgj0f5w641.png

Ik hoor dat Sony hier beter in zou zijn, maar dan is het wachten of ze volgend jaar met betere gaming features komen. Ik vermoed dat HDMI 2.1 dan ook bij hen wat meer ingeburgerd is.

Ik ga vnv nog even wat proberen te finetunen maar anders gaat de tv retour. Gok ik op de 2021 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjdsz
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-06-2021
Maartendc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:58:

Helemaal mee eens, Ori is echt puur genot om te kijken (spelen). Mbt tot de geelheid van Warm 2 en Expert modus; begin eerst met Warm1, het went vrij snel en als je teruggaat naar de koelere tinten is alles ineens echt veel te blauw! (ook merk ik dat ik persoonlijk veel minder hoofdpijn/kijk vermoeidheid krijg met deze instellingen).

Helaas ontdekte ik voor het eerst wel wat problemen met ik denk VRR. Als ik Ori aan het spelen ben krijg ik zo om de halve minuut/vrij random verticale blauwe of rode flashes/flickers.

Ik heb een C9, alle instellingen van Teoh overgenomen (alleen Warm1 ipv Warm2).

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een VRR issue is? Alle andere spellen (AC:V, FH4, Fifa) zijn allemaal probleemloos en ook allemaal prachtig na wat spelen met de HDR calibration.

Groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tjdsz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:13:
[...]

Helemaal mee eens, Ori is echt puur genot om te kijken (spelen). Mbt tot de geelheid van Warm 2 en Expert modus; begin eerst met Warm1, het went vrij snel en als je teruggaat naar de koelere tinten is alles ineens echt veel te blauw! (ook merk ik dat ik persoonlijk veel minder hoofdpijn/kijk vermoeidheid krijg met deze instellingen).

Helaas ontdekte ik voor het eerst wel wat problemen met ik denk VRR. Als ik Ori aan het spelen ben krijg ik zo om de halve minuut/vrij random verticale blauwe of rode flashes/flickers.

Ik heb een C9, alle instellingen van Teoh overgenomen (alleen Warm1 ipv Warm2).

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een VRR issue is? Alle andere spellen (AC:V, FH4, Fifa) zijn allemaal probleemloos en ook allemaal prachtig na wat spelen met de HDR calibration.

Groet!
De Warm1 of Warm2 instelling is in feite een kwestie van wennen.
Maar goed als je het beeld toch te gelig vindt kun je dit rustig aanpassen want voor de rest blijft het beeld hierdoor prima, het is alleen maar een afwijking tov te blauwe beeld waar veel mensen nu eenmaal aan gewend zijn.
Niet alleen bij TV’s maar vooral ook bij smartphones en tablets.
Als ik op mijn iPad Pro de “True Tone” uitzet heb ik opeens een veel te blauw scherm.
Dat valt zeker op als je normaal kijkt met True Tone aan.

Gamer heeft deze video geplaatst.
Ziet er mooi uit.
YouTube: RTX 3080 Middle Earth: Shadow of War 4K 120FPS VRR (GSync) Gameplay ...

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 17-11-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Heb gister de 65GX besteld, echter ga ik deze eerst nog niet aan de muur hangen. Ben dus op zoek naar de pootjes (AN-GXDV65) welke te vinden zijn voor 150 euro. Echter hoop ik dat iemand hier een tip heeft waar ze te vinden zijn voor minder, aangezien ze in de US maar 99 dollar zijn en ik kan voor de 77" ze wel vinden voor 99 euro :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xecuter NL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
Heb gister de 65GX besteld, echter ga ik deze eerst nog niet aan de muur hangen. Ben dus op zoek naar de pootjes (AN-GXDV65) welke te vinden zijn voor 150 euro. Echter hoop ik dat iemand hier een tip heeft waar ze te vinden zijn voor minder, aangezien ze in de US maar 99 dollar zijn en ik kan voor de 77" ze wel vinden voor 99 euro :?
Is het tijdelijk deze oplossing?
Je zou anders een universele VESA stand kunnen gebruiken, is veel goedkoper.
Voor een paar tientjes heb je deze al.
Een GX heeft ook VESA gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
HoppyF schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:04:
[...]

Is het tijdelijk deze oplossing?
Je zou anders een universele VESA stand kunnen gebruiken, is veel goedkoper.
Voor een paar tientjes heb je deze al.
Een GX heeft ook VESA gaten.
Tijdelijk, in de zin van een paar maanden. Geen idee wat ik mij bij een vesa standaard moet voorstellen, ga ik even googlen. Maar heb je wellicht een richting waar jij aan zat te denken? O-)

helder, thanks, gaat hem niet worden. Hopen op een BF deal denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Xecuter NL op 17-11-2020 13:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 21:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Cooblue is langsgeweest, LG 65" C9 omgeruild voor de Sony KD-65A8.
Aangesloten en getest: Yaay! Geen lip sync problemen meer! Gewoon gelijk goed, ook via ARC->Receiver. Ook met externe apparaten (vu+ duo2, ps4) geen lip sync problemen meer.

Dus ik ben na 9 maanden blij en zo klaar met LG met hun "laat ze maar in de stront zakken" instelling. Als ik een premium TV koop, verwacht ik daar toch echt iets heel anders van. Wat een snoepwinkel is de Benelux support van LG. En in contrast daarop (een OLED contrast, wel te verstaan 1:∞): Kudo's voor Coolblue voor het (uit zichzelf) nemen van verantwoordelijkheid waar LG dat al die tijd (9 maanden dus) totaal liet liggen en maar bleef wijzen naar externe oorzaken of "we zien geen defect" of niet terugbellen of niet terug mailen maar vooral nooit constructief heeft proberen mee te denken. :X

Nu begint het spelen voor het vinden van de juiste beeldinstellingen weer, maar dat komt goed. Eerst nog maar even mijn werkdag thuis afmaken. :+

Omdat het me opviel, even een paar verschillen die ik direct opmerkte tussen de LG en Sony:
1. De manier waarop Sony haar TV's heeft verpakt (en waarop je hem dus uit moet pakken) is zoveel beter en makkelijker gedaan dan dat LG met de C9 doet. (De LG moet uit de doos, vervolgens moet je hem plat op de doos neerleggen om de voet eronder te schroeven, daarna weer rechtop zetten. Dat plat neerleggen en rechtzetten van zo'n groot en ultra dun scherm is een hele onderneming c.q. heel eng. De Sony blijft rechtop staan in het piepschuim en je kan heel eenvoudig de pootjes eronder in klikken.)
2. Bij de Sony is het scrollen door de menu's en opties iets slomer dan de LG. Maar dat "nadeel" neem ik met alle liefde op de koop toe.
HoppyF schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:29:
[...]

Bedankt voor de uitleg.
Ik blijft dit wel heel vreemd want WAAR zit nu eigenlijk het probleem?
Je hebt zelf het probleem opgemerkt en uitgebreid getest en gedocumenteerd.
Daarbij is het dus erkend door een monteur die goed op de hoogte is van deze en andere TV’s.
Coolblue erkent het probleem dus ook en handelt het netjes af. Pluspunt!
Vraag is en blijft waarom LG geen duidelijke verklaring geeft.
Juistem, dat is de grote vraag en het antwoord is speculatie. Ik heb het geloof ik een paar maanden geleden al hier geschreven maar here goes:
Ik denk dat LG prima de tekortkomingen van hun TV's kent. Ook het lip sync probleem.
Als multimedia software ontwikkelaar weet ik waar valkuilen liggen als het gaat om het afspelen van geluid, en de valkuilen zijn nog veel groter als het gaat om _exact_ (lees beter dan 0,1 msec nauwkeurig) op tijd afspelen van geluid. En ja, dat kan prima als het ontwerp goed is. Met 2 vingers in de neus. Ik kan het, dus waarom LG niet?
Dat antwoord ligt hem denk ik in de basis van hun OS (WebOS). Ik denk dat daar een fundamentele ontwerpfout inzit, of een gebrek aan functionaliteit, om geluid (op tijdcode, zullen we maar zeggen) eruit te kunnen laten komen.
En uit ervaring weet ik dan weer: Dat pas je niet even aan. Dat is een serieuze kluif waar je even druk mee kan zijn en is een grote verandering in software met ditto risico's op fouten. Dus dat doe je niet even zomaar.
Nog steeds speculerend dat LG prima op de hoogte is van dit alles, hebben ze personeel instructies gegeven om dan maar vooral dat lip sync probleem nooit te erkennen als probleem, want als ze dat doen, dan moet er daarna ook een oplossing komen en die oplossing is dus niet zo eenvoudig. Dus, zij lossen het probleem op door deze lip sync klachten niet te erkennen.
Maar het blijft speculatie. Wel een goed onderbouwde speculatie, als je het mij vraagt. :+
Dit mag je ze best kwalijk nemen.
Zoals bekend ben ik een groot voorstander van LG maar vind ook dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dit niet zomaar onder het vloerkleed kunnen vegen.
100% mee eens. Ik heb dat 9 maanden lang proberen voor elkaar te krijgen. Door eerst zelf contact met LG op te nemen, daarna via Coolblue. 1x personeel van Coolblue over de vloer gehad, 1x TV terug geweest naar Coolblue, 2x CE repair over vloer waarvan 1x nieuw moederbord erin. Alles mocht niet baten.

Maar vooral toen de CE Repair monteur voor de 2e keer bij mij voor de deur stond, met het nieuwe moederbordje onder zijn arm, kon ik in een oogopslag uit zijn houding opmaken dat ook hij totaal niet blij was met de richting waarin zij werden gestuurd door LG. Die monteur vertelde mij de keer ervoor namelijk al dat hij dit probleem vaak ziet en dat er geen oplossing voor is. Dat het wisselen van het moederbord dus geen oplossing kon bieden wist hij allang en ik ook, maar goed. Hij heeft dat netjes gedaan, omdat het moest. Geen enkel kwaad woord over de monteur. Maar het probleem was niet opgelost. Nu wel gelukkig. :)

Ik kan in ieder geval weer zonder ergernis naar m'n TV kijken en luisteren. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
remco_k schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:43:
Aangesloten en getest: Yaay! Geen lip sync problemen meer! Gewoon gelijk goed, ook via ARC->Receiver. Ook met externe apparaten (vu+ duo2, ps4) geen lip sync problemen meer.

Dus ik ben na 9 maanden blij en zo klaar met LG met hun "laat ze maar in de stront zakken" instelling. Als ik een premium TV koop, verwacht ik daar toch echt iets heel anders van. Wat een snoepwinkel is de Benelux support van LG. En in contrast daarop (een OLED contrast, wel te verstaan 1:∞): Kudo's voor Coolblue voor het (uit zichzelf) nemen van verantwoordelijkheid waar LG dat al die tijd (9 maanden dus) totaal liet liggen en maar bleef wijzen naar externe oorzaken of "we zien geen defect" of niet terugbellen of niet terug mailen maar vooral nooit constructief heeft proberen mee te denken. :X

Nu begint het spelen voor het vinden van de juiste beeldinstellingen weer, maar dat komt goed. Eerst nog maar even mijn werkdag thuis afmaken. :+

Omdat het me opviel, even een paar verschillen die ik direct opmerkte tussen de LG en Sony:
1. De manier waarop Sony haar TV's heeft verpakt (en waarop je hem dus uit moet pakken) is zoveel beter en makkelijker gedaan dan dat LG met de C9 doet. (De LG moet uit de doos, vervolgens moet je hem plat op de doos neerleggen om de voet eronder te schroeven, daarna weer rechtop zetten. Dat plat neerleggen en rechtzetten van zo'n groot en ultra dun scherm is een hele onderneming c.q. heel eng. De Sony blijft rechtop staan in het piepschuim en je kan heel eenvoudig de pootjes eronder in klikken.)
2. Bij de Sony is het scrollen door de menu's en opties iets slomer dan de LG. Maar dat "nadeel" neem ik met alle liefde op de koop toe.

[...]

Juistem, dat is de grote vraag en het antwoord is speculatie. Ik heb het geloof ik een paar maanden geleden al hier geschreven maar here goes:
Ik denk dat LG prima de tekortkomingen van hun TV's kent. Ook het lip sync probleem.
Als multimedia software ontwikkelaar weet ik waar valkuilen liggen als het gaat om het afspelen van geluid, en de valkuilen zijn nog veel groter als het gaat om _exact_ (lees beter dan 0,1 msec nauwkeurig) op tijd afspelen van geluid. En ja, dat kan prima als het ontwerp goed is. Met 2 vingers in de neus. Ik kan het, dus waarom LG niet?
Dat antwoord ligt hem denk ik in de basis van hun OS (WebOS). Ik denk dat daar een fundamentele ontwerpfout inzit, of een gebrek aan functionaliteit, om geluid (op tijdcode, zullen we maar zeggen) eruit te kunnen laten komen.
En uit ervaring weet ik dan weer: Dat pas je niet even aan. Dat is een serieuze kluif waar je even druk mee kan zijn en is een grote verandering in software met ditto risico's op fouten. Dus dat doe je niet even zomaar.
Nog steeds speculerend dat LG prima op de hoogte is van dit alles, hebben ze personeel instructies gegeven om dan maar vooral dat lip sync probleem nooit te erkennen als probleem, want als ze dat doen, dan moet er daarna ook een oplossing komen en die oplossing is dus niet zo eenvoudig. Dus, zij lossen het probleem op door deze lip sync klachten niet te erkennen.
Maar het blijft speculatie. Wel een goed onderbouwde speculatie, als je het mij vraagt. :+

[...]

100% mee eens. Ik heb dat 9 maanden lang proberen voor elkaar te krijgen. Door eerst zelf contact met LG op te nemen, daarna via Coolblue. 1x personeel van Coolblue over de vloer gehad, 1x TV terug geweest naar Coolblue, 2x CE repair over vloer waarvan 1x nieuw moederbord erin. Alles mocht niet baten.

Maar vooral toen de CE Repair monteur voor de 2e keer bij mij voor de deur stond, met het nieuwe moederbordje onder zijn arm, kon ik in een oogopslag uit zijn houding opmaken dat ook hij totaal niet blij was met de richting waarin zij werden gestuurd door LG. Die monteur vertelde mij de keer ervoor namelijk al dat hij dit probleem vaak ziet en dat er geen oplossing voor is. Dat het wisselen van het moederbord dus geen oplossing kon bieden wist hij allang en ik ook, maar goed. Hij heeft dat netjes gedaan, omdat het moest. Geen enkel kwaad woord over de monteur. Maar het probleem was niet opgelost. Nu wel gelukkig. :)

Gelukkig maar dat het dankzij de winkel voor jou is opgelost :) Jouw probleem heb ik zelf nooit ervaren en het kan ook zijn dat jij er vele malen gevoeliger voor bent dan ik maar dan is de conclusie gewoon dat LG je niet kan bieden wat jij nodig hebt, gelukkig Sony wel. Toch een pluspunt voor dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
  • Laatst online: 27-10-2023
Hoi allen,

Vraagje. Ik had ook een LG Oled (b9 of c9 55'') op het oog, maar schrok toch enigszins van sommige dingen hierboven. Nu ben ik helemaal geen techneut of wat dan ook, dus de meeste problemen zal ik misschien niet eens opmerken. Ik zal er wel op gamen (voornamelijk Fifa, F12020) en daarnaast Netflix, F1, voetbal e.d.

Is het voor mij dan een goed idee voor een dergelijke tv te gaan of dan toch beter iets anders? Ik heb hem wel zeker voor januari nodig, dus het geen optie te wachten op eventuele modellen van volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tom5 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:56:
Hoi allen,

Vraagje. Ik had ook een LG Oled (b9 of c9 55'') op het oog, maar schrok toch enigszins van sommige dingen hierboven. Nu ben ik helemaal geen techneut of wat dan ook, dus de meeste problemen zal ik misschien niet eens opmerken. Ik zal er wel op gamen (voornamelijk Fifa, F12020) en daarnaast Netflix, F1, voetbal e.d.

Is het voor mij dan een goed idee voor een dergelijke tv te gaan of dan toch beter iets anders? Ik heb hem wel zeker voor januari nodig, dus het geen optie te wachten op eventuele modellen van volgend jaar.
Nu vermoed ik dat het wel goed zoeken wordt naar bijv. een C9 maar dat daargelaten,. Zou je eens kunnen verduidelijken wat het precies is waar je van geschrokken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
Wren schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:59:
[...]

Nu vermoed ik dat het wel goed zoeken wordt naar bijv. een C9 maar dat daargelaten,. Zou je eens kunnen verduidelijken wat het precies is waar je van geschrokken bent?
Het lipsync probleem bijvoorbeeld van hierboven, inbranden heb ik voorbij zien komen en nog wat verhalen over kinderziektes. Ook de houding van LG tegenover die problemen. Zou ik daar ook last van hebben met mijn activiteiten is een beetje mijn vraag dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Tom5 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:02:
[...]

Het lipsync probleem bijvoorbeeld van hierboven, inbranden heb ik voorbij zien komen en nog wat verhalen over kinderziektes. Ook de houding van LG tegenover die problemen. Zou ik daar ook last van hebben met mijn activiteiten is een beetje mijn vraag dus..
Dan heb je denk ik niet helemaal goed gelezen. Het lipsync dingetje is iets wat voor sommigen hier zwaar telt. voor mij is het niet duidelijk of het nu komt omdat de een er duizend keer gevoeliger voor is dan de ander of dat het per tv kan verschillen. Hoe dan ook, er blijkt wel uit dat sommigen er problemen mee hebben, anderen weer niet.

Het burn in probleem is ook al duizend keer besproken, ik zit al een tijdje op dit forum en ik merk juist dat meldingen hierover enorm zijn afgenomen, vooral de 6 serie en daarvoor had er nog wel eens last van, de 7 serie had het 25% vlak probleem. Daarna is het wel rustig geworden. Daar komt ook bij dat velen hier de houding en service van LG hierin juist prijzen (behalve dan voor jou Remko, sorry) en dat als zoiets een keer zou gebeuren het bijna altijd met gesloten knip wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
Wren schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:06:
[...]

Dan heb je denk ik niet helemaal goed gelezen. Het lipsync dingetje is iets wat voor sommigen hier zwaar telt. voor mij is het niet duidelijk of het nu komt omdat de een er duizend keer gevoeliger voor is dan de ander of dat het per tv kan verschillen. Hoe dan ook, er blijkt wel uit dat sommigen er problemen mee hebben, anderen weer niet.

Het burn in probleem is ook al duizend keer besproken, ik zit al een tijdje op dit forum en ik merk juist dat meldingen hierover enorm zijn afgenomen, vooral de 6 serie en daarvoor had er nog wel eens last van, de 7 serie had het 25% vlak probleem. Daarna is het wel rustig geworden. Daar komt ook bij dat velen hier de houding en service van LG hierin juist prijzen (behalve dan voor jou Remko, sorry) en dat als zoiets een keer zou gebeuren het bijna altijd met gesloten knip wordt afgehandeld.
Ja, vandaar ook mijn vraag. Of dat eventueel voor mij ook zwaar zou tellen met mijn activiteiten, dus dat heeft niet zoveel met goed lezen te maken. Maar goed, begrijp uit jouw reactie dus van niet. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
Lipsync lijkt inderdaad voor bepaalde mensen maar een dingetje te zijn, voor mij is het ook niet duidelijk of het nu aan een bepaalde tv ligt of Oled tv's in het algemeen. Ik ervaar het slechts bij gebruik van 1 app (dacht de Kijk app of NPO app via de Nvidea Shield, niet via de interne app). Voor de rest heb ik er totaal geen last van (XSX gamen en Nvidea Shield).

Qua burn in lees je dit vooral terug bij de modellen uit 2016/2017 en dan nog lees je hier alleen over de probleemgevallen. Ik zou me hier geen zorgen maken bij een C9/CX, zie ook de testen van Rtings.

Waar ik me wel zorgen om zou maken is het vinden van een C9, dat is echt niet gemakkelijk (laatst met geluk nog een B9 voor een maat gevonden voor een maat van me).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

^^ ik denk dat Coolblue er binnenkort eentje een tweedekans geeft. ;)
Wren schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:06:
[...]
(behalve dan voor jou Remko, sorry)
Als je m'n naam nou goed schreef was het prima geweest. :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
remco_k schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:
^^ ik denk dat Coolblue er binnenkort eentje een tweedekans geeft. ;)

[...]

Als je m'n naam nou goed schreef was het prima geweest. :+
Sorry Remko_C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Uhuh.

@Tom5 Als je twijfelt, bestel 'm dan gewoon online en zorg ervoor dat je zo snel mogelijk je mening zelf vormt. Is het goed dan is het goed voor je. Is het dat niet, stuur je hem terug.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

[...]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg wederom.
Heel netjes opgelost van Coolblue, beter kan niet zou ik zeggen!
(ben zelf ook tevreden met de support van Coolblue weliswaar met andere producten maar dat maakt niet uit).

Je zegt het zelf al, nu zijn er geen lipsync problemen meer.
Kortom, het zat niet bij jou “tussen je oren” maar het is een echt bestaand probleem.
Iets wat door Coolblue en CE repair ook al is onderzocht en bevestigd.

Ik vind het zeker kwalijk dat LG (Benelux) dit probleem niet geëscaleerd heeft naar hun tweede/derde lijn support in Korea. Daar hoort het namelijk thuis.
Ik heb lang bij een wereldwijd technisch bedrijf gewerkt en ken de procedures.
Lijkt erop dat LG hier dus verzaakt heeft.
Normaal gesproken is LG wel heel schappelijk en goed met het afhandelen van garantie claims en reparaties alleen gaat dit waarschijnlijk boven hun pet. Geen reden om dan af te haken.

Voor jou is het nu opgelost nou ja, wellicht blijf je toch met een kater achter tov LG.
Deze kwestie zou opvolging behoeven vind ik.
Eerlijk gezegd zou dit iets voor Tweakers als community zijn om navraag hierover te doen bij LG en desnoods mee te helpen dit probleem op te gaan lossen.
Ik weet alleen niet HOE Tweakers zover te krijgen is.
Heeft iemand suggesties?
Redactie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Tom5 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:22:
[...]

Ja, vandaar ook mijn vraag. Of dat eventueel voor mij ook zwaar zou tellen met mijn activiteiten, dus dat heeft niet zoveel met goed lezen te maken. Maar goed, begrijp uit jouw reactie dus van niet. Thanks!
Ik zat een beetje met dezelfde vragen, ik gebruik hem ook voornamelijk voor tv kijken, blu ray films en Xbox Series X. Heb echter de knoop doorgehakt en ik ga de 55CX bestellen voor 1250,- incl verzending en garantie.

Echter nog een vraagje voor hier die hem hebben opgehangen :
Het is de eerste keer dat ik een tv ga ophangen, heeft iemand tips voor een beugel? Ik zie er zo verschrikkelijk veel op internet variërend van €25,- tot nog veel duurder. Ik hoef geen uitklapbare en draaiende beugel.
Wat zijn nou een beetje goede beugels voor maximaal €50,-? Ik zat eerst te denken aan de LG olw480, maar ik vind deze vrij duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21

Lang verhaal over dat Sony beter is dan LG.
Ik ben juist van Sony af, omdat Sony er alles aan doet om voor hun verantwoordelijkheden weg te lopen.

https://wtf-sny.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
JDL15 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:35:
Lipsync lijkt inderdaad voor bepaalde mensen maar een dingetje te zijn, voor mij is het ook niet duidelijk of het nu aan een bepaalde tv ligt of Oled tv's in het algemeen. Ik ervaar het slechts bij gebruik van 1 app (dacht de Kijk app of NPO app via de Nvidea Shield, niet via de interne app). Voor de rest heb ik er totaal geen last van (XSX gamen en Nvidea Shield).

Qua burn in lees je dit vooral terug bij de modellen uit 2016/2017 en dan nog lees je hier alleen over de probleemgevallen. Ik zou me hier geen zorgen maken bij een C9/CX, zie ook de testen van Rtings.

Waar ik me wel zorgen om zou maken is het vinden van een C9, dat is echt niet gemakkelijk (laatst met geluk nog een B9 voor een maat gevonden voor een maat van me).
Ja was inderdaad meer om aan te geven naar welk type ik ongeveer op zoek was. Die CX is wel goed leverbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spaulding1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:25:
[...]

Ik zat een beetje met dezelfde vragen, ik gebruik hem ook voornamelijk voor tv kijken, blu ray films en Xbox Series X. Heb echter de knoop doorgehakt en ik ga de 55CX bestellen voor 1250,- incl verzending en garantie.

Het is de eerste keer dat ik een tv ga ophangen, heeft iemand tips voor een beugel? Ik zie er zo verschrikkelijk veel op internet variërend van €25,- tot nog veel duurder. Ik hoef geen uitklapbare en draaiende beugel.
Wat zijn nou een beetje goede beugels voor maximaal €50,-? Ik zat eerst te denken aan de LG olw480, maar ik vind deze vrij duur.
Ik heb deze, goed en niet te duur.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hier heb ik tot nu toe alleen met Amazon Prime een duidelijk lip sync probleem dat ik kan corrigeren via het audio menu, maar daarna weer terug op 0 moet zetten omdat de setting niet per app onthouden wordt.
Als je googled op "amazon prime lip sync" dan kom je allerlei klachten tegen ook van andere merken tv's. Ze doen daar duidelijk iets niet goed. Maar blijkbaar doet LG ook iets niet goed dat het iets is dat de app zelf moet regelen ipv dat de tv het allemaal juist afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
[...]

Mooie prijs! Waar heb je hem aangeschaft? Goeie kans dat ik ook voor dat model ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Dank je! Zoiets zoek ik, ik zal deze ook bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Tom5 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:29:
[...]

Mooie prijs! Waar heb je hem aangeschaft? Goeie kans dat ik ook voor dat model ga.
Ik moet hem nog bestellen maar je kan hem bestellen bij Apollo via deze link :
https://www.apollo.nl/nl/...ck-friday-lg-oled55cx6la/

Let wel dat de levertijd ergens in december is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
Spaulding1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:31:
[...]

Ik moet hem nog bestellen maar je kan hem bestellen bij Apollo via deze link :
https://www.apollo.nl/nl/...ck-friday-lg-oled55cx6la/

Let wel dat de levertijd ergens in december is.
Thanks! In principe geen probleem voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Tom5 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:56:
Hoi allen,

Tja je kunt natuurlijk baseren op losse reacties op een forum of over de gehele breedte proberen te kijken dmv verschillende artikelen e.d.. Feit is dat LG OLED tv's consequent behoren tot de best beoordeelde tv's van dit moment. Ook, of misschien wel juist, voor gaming. Issues zoals inbranden zijn steeds meer maatregelen voor getroffen. Ik had eerst een wat ouder model LG OLED (EG910V) die ik 4 jaar heb gebruikt zonder enkel issue. Geen dode pixel, geen inbranden. Staat nu bij iemand anders nog steeds top zijn werk te doen. En ik geniet sinds een week volop van de LG CX 65 inch.

Maar ook dit is puur mijn eigen ervaring op basis van 2 LG OLED tv's. Je kan natuurlijk net pech hebben of gevoelig zijn voor bepaalde zaken waar je je aan gaat storen. Je hebt in ieder geval altijd de standaard garantie waar je op kan terugvallen en anders kun je voor een relatief klein bedrag bij de meeste tv winkels een goede extra garantie afsluiten (ik heb 3 jaar garantie met bescherming tegen inbranden, dode pixels en überhaupt de optie om de tv binnen 4 weken zonder opgave van reden in te ruilen voor een ander exemplaar). In jouw geval is het wellicht nog een optie om een wat ouder LG OLED model op de kop te tikken. Gewoon eens kijken hoe een LG OLED bevalt alvorens meteen het nieuwste model te kopen (want die zijn nogal duur). Ik merk zelf dat mijn oude LG OLED tv weliswaar niet zo geavanceerd was qua functies als de CX, maar puur qua beeldkwaliteit vind ik het niet eens zo'n wereld van verschil met mijn nieuwe CX (die toch behoorlijk aan de prijs is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Wat het lipsync probleem nou is snap ik ook niet helemaal, ik zie vanalles langs komen.

Welke combinaties van input(TV App, TV HDMI, Input vanuit receiver), instelling (auto, passthrough), transport (Intern TV, ARC, eARC, optisch), en output (TV speakers, receiver, soundbar) levert problemen op? Ik heb het idee dat het echt maar in een paar specifieke usecases speelt, als we hier kunnen achterhalen welke helpen we veel mensen met de keuze van een TV ;) Om het nog verder te compliceren speelt de HDMI versie wellicht ook nog een rol.

Ik heb bij mijn vorige TV/receiver combo eindeloos met de sync zitten rommelen zodat ik er niet gek van werd, terwijl mijn vriendin daar helemaal niets van merkte/zag. Ik zie mezelf dus als een lipsync neuzelaar en had dus verwacht daar last van te hebben bij gebruik van Netflix uit de TV (CX), die op passthrough staat, waarbij de audio via eARC naar een receiver (Marantz) gaat. Niets is echter minder waar: ik heb dus prima DD geluid zonder sync problemen. Wel vaak brak beeld, want Netflix bitrates ;). De Marantz die ik heb doet ook HDMI 2.1, geen idee of dat uitmaakt.

Ik had verwacht de TV helemaal uit de audio loop te moeten halen en alles via de receiver te koppelen zodat er alleen video naar de LG ging maar dat was in mijn geval dus niet nodig. Gelukkig, want de Netflix app op de LG is stukken beter dan die in de andere apparaten die ik er aan heb hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom5
Maartendc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:35:
[...]

Tja je kunt natuurlijk baseren op losse reacties op een forum of over de gehele breedte proberen te kijken dmv verschillende artikelen e.d.. Feit is dat LG OLED tv's consequent behoren tot de best beoordeelde tv's van dit moment. Ook, of misschien wel juist, voor gaming. Issues zoals inbranden zijn steeds meer maatregelen voor getroffen. Ik had eerst een wat ouder model LG OLED (EG910V) die ik 4 jaar heb gebruikt zonder enkel issue. Geen dode pixel, geen inbranden. Staat nu bij iemand anders nog steeds top zijn werk te doen. En ik geniet sinds een week volop van de LG CX 65 inch.

Maar ook dit is puur mijn eigen ervaring op basis van 2 LG OLED tv's. Je kan natuurlijk net pech hebben of gevoelig zijn voor bepaalde zaken waar je je aan gaat storen. Je hebt in ieder geval altijd de standaard garantie waar je op kan terugvallen en anders kun je voor een relatief klein bedrag bij de meeste tv winkels een goede extra garantie afsluiten (ik heb 3 jaar garantie met bescherming tegen inbranden, dode pixels en überhaupt de optie om de tv binnen 4 weken zonder opgave van reden in te ruilen voor een ander exemplaar). In jouw geval is het wellicht nog een optie om een wat ouder LG OLED model op de kop te tikken. Gewoon eens kijken hoe een LG OLED bevalt alvorens meteen het nieuwste model te kopen (want die zijn nogal duur). Ik merk zelf dat mijn oude LG OLED tv weliswaar niet zo geavanceerd was qua functies als de CX, maar puur qua beeldkwaliteit vind ik het niet eens zo'n wereld van verschil met mijn nieuwe CX (die toch behoorlijk aan de prijs is).
Thanks voor je uitgebreide antwoord. Ik had inderdaad al vrij breed rondgekeken en al redelijk snel tot de conclusie gekomen dat LG (een van) de beste is. Nu na een tijdje lezen hier, ebte dat gevoel toch een klein beetje weg. Ben ook niet de grootste techneut, dus vandaar even de vraag. Heb ook geen probleem om er veel geld aan uit te geven, maar dan wil ik wel een tv waar ik jaren mee vooruit kan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Jheroun schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:38:
Welke combinaties van input(TV App, TV HDMI, Input vanuit receiver), instelling (auto, passthrough), transport (Intern TV, ARC, eARC, optisch), en output (TV speakers, receiver, soundbar) levert problemen op? Ik heb het idee dat het echt maar in een paar specifieke usecases speelt, als we hier kunnen achterhalen welke helpen we veel mensen met de keuze van een TV ;) Om het nog verder te compliceren speelt de HDMI versie wellicht ook nog een rol.
Lees mijn posts in dit topic en je hebt je antwoord. Zoek op het internet en je vind nog veel meer goed onderbouwde gevallen (linkjes staan hier ook ergens). Maar om het kort samen te vatten: niets van wat ik heb getest loopt goed in sync. De simpelste variant: niets aangesloten op de TV (dus interne speaker in wel en niet passthrough mode), alleen netwerk kabeltje, en dan een audio sync test op Youtube en Netflix doen. Beide ernaast. In sommige gevallen >200msec. Bij PCM stereo is het wat beter. Resultaten variëren per keer dat je test cq per keer dat je de TV aanzet, zo lijkt het. Lang niet iedereen is er gevoelig voor, dat is duidelijk, anders was LG al lang in het toetsenbord geklommen om er iets aan te doen.
Ultra korte samenvatting van andere testen: Externe settopbox (vu+ duo2) eraan: zelfde euvel. Ps4 eraan: zelfde euvel. Laptop eraan: zelfde euvel. Receiver via ARC eraan: zelfde euvel, maar gek genoeg iets beter als de interne speaker. Receiver via glas eraan: zelfde euvel. Of ik moet het anders formuleren: ik heb in die 9 maanden geen enkele setup of combinatie van instellingen weten te vinden waarin de lip sync goed was te krijgen zolang ik de audio via de TV liet lopen. Uiteraard kon ik het beeld van m'n vu+ en ps4 ook via receiver naar tv laten lopen, audio was dan in sync - dankzij settings in mijn Onkyo receiver. Echter, dat is geen 4K receiver maar ik wil wel genieten van 4K zaken uit m'n PS4. Plus dat de interne apps dan nog steeds lip sync problemen hebben. Hieruit blijkt, voor mij, dat de TV een fundamenteel probleem heeft met zijn audio sync.

Wat ik niet heb kunnen testen is dat bij gebruik van eARC het lip sync probleem wellicht niet of minder aanwezig is.
Ik heb geen eARC apparaat staan. Neemt niet weg dat het ook zonder eARC goed zou moeten kunnen werken.
Ik heb bij mijn vorige TV/receiver combo eindeloos met de sync zitten rommelen zodat ik er niet gek van werd, terwijl mijn vriendin daar helemaal niets van merkte/zag. Ik zie mezelf dus als een lipsync neuzelaar en had dus verwacht daar last van te hebben bij gebruik van Netflix uit de TV (CX), die op passthrough staat, waarbij de audio via eARC naar een receiver (Marantz) gaat. Niets is echter minder waar: ik heb dus prima DD geluid zonder sync problemen. Wel vaak brak beeld, want Netflix bitrates ;). De Marantz die ik heb doet ook HDMI 2.1, geen idee of dat uitmaakt.
Het is niet onmogelijk dat het bij de CX prima werkt natuurlijk. Maar ik wilde dat risico effe niet meer lopen. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Met beide next-gen game consoles released, hoe zit dat met Logo Luminance Adjustment op mij C9, werkt dat ook in games (game mode)?

Ik heb 'm momenteel op High staan, maar merkt er eigenlijk niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 20:12
Waarschijnlijk is dit vloeken in de kerk, maar zijn er ook Tweakers die een functie als ‘TrueMotion’ wel als prettig ervaren? :X In eerste instantie had ik de optie ingesteld op ‘Cinema Wissen’ in de hoop daarmee een goede balans te vinden maar toen ik op m’n Apple TV via de Videoland-app naar ‘Bureau 040’ keek kreeg ik hoofdpijn van het beeld zo houterig voelde het aan. Nu heb ik ‘m ingesteld staan op ‘Natuurlijk’ en vind dat goed kijken maar voel me toch een beetje een soort barbaar als ik het Internet moet geloven :+ De meeste andere ‘beeldverbetering’ foefjes wel uitgezet trouwens (zoals hier beschreven).

Iemand hier die misschien custom settings gebruikt die ‘best of both worlds’ biedt?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:29

GG85

.......

Licko schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:09:
Zou color/gradient banding ooit opgelost worden in LG oled of moet ik dan toch naar een ander merk kijken wat beter omgaat met beeld processing? Ik stoor me er mateloos aan. Ja, kleuren spatten van je scherm en contrast is heel nice, VRR en 120 Hz allemaal leuk en aardig, maar kijk naar de lucht in Forza of Battlefield en je ziet een soort olievlek-effect. So not next-gen...

[Afbeelding]

Ik hoor dat Sony hier beter in zou zijn, maar dan is het wachten of ze volgend jaar met betere gaming features komen. Ik vermoed dat HDMI 2.1 dan ook bij hen wat meer ingeburgerd is.

Ik ga vnv nog even wat proberen te finetunen maar anders gaat de tv retour. Gok ik op de 2021 modellen.
Is dit HDR vanaf een PC met het input icoonthe als 'PC'? Als dat zo probeer het eens met een ander icoontje zoals HDMI of Console of whatever. In 'PC' mode heb je minder input latency maar qua processing gaat daar iets niet helemaal lekker waardoor HDR games bijna altijd banding hebben op mijn C8.
Ik schakel dus altijd PC mode uit icm HDR games, super iritant maar ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

waarom dan geen 55GX zit een beugel bij,en staat mooier aan de muur dan een cx,scheelt 50 euro na cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael81
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-07-2022
excuus, verkeerde forum.

[ Voor 95% gewijzigd door Michael81 op 17-11-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

GG85 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:54:
[...]

Is dit HDR vanaf een PC met het input icoonthe als 'PC'? Als dat zo probeer het eens met een ander icoontje zoals HDMI of Console of whatever. In 'PC' mode heb je minder input latency maar qua processing gaat daar iets niet helemaal lekker waardoor HDR games bijna altijd banding hebben op mijn C8.
Ik schakel dus altijd PC mode uit icm HDR games, super iritant maar ja
Ik heb 't al input op pc staat maar ook console. Hdr inderdaad. Ik krijg 't niet weg welke instellingen ik ook probeer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Michael81 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:25:
Hallo allemaal,

Ok, de meest domme vraag misschien voor jullie. Maar voor mij niet. Momenteel heb ik een Panasonic tx-p42g20es. Ik overweeg de Philips 48OLED935 aan te schaffen. Design, soundbar en afmeting spreekt mij aan. Nu lees ik dat de input lag voor gaming 36,6 ms is en dat het toestel geen 2.1 hdmi heeft. Dit zegt mij totaal niets. Ga ik hier last van hebben tijdens het gamen? Ik wil uiteindelijk ook een nieuwe console aanschaffen.

Groeten, Michel
dit is het lg-forum,maar voor een nieuwe console heb je hdmi 2.1 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael81 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:25:
Hallo allemaal,

Ok, de meest domme vraag misschien voor jullie. Maar voor mij niet. Momenteel heb ik een Panasonic tx-p42g20es. Ik overweeg de Philips 48OLED935 aan te schaffen. Design, soundbar en afmeting spreekt mij aan. Nu lees ik dat de input lag voor gaming 36,6 ms is en dat het toestel geen 2.1 hdmi heeft. Dit zegt mij totaal niets. Ga ik hier last van hebben tijdens het gamen? Ik wil uiteindelijk ook een nieuwe console aanschaffen.

Groeten, Michel
Je zit in het LG topic, het mag duidelijk zijn dat HDMI 2.1 en een lage input lag gunstig is voor gaming.
Vandaar dat je zeker nu veel gamers ziet die een LG OLED aanschaffen.
Vergelijk dus goed met Philips (zit ook een LG paneel in...) of deze aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:29

GG85

.......

Licko schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:58:
[...]

Ik heb 't al input op pc staat maar ook console. Hdr inderdaad. Ik krijg 't niet weg welke instellingen ik ook probeer :(
Welk model heb je? Kan me voorstellen dat je met een auto low latency mode dit zelfde probleem krijgt. Zet dat eens uit (als dat kan, mijn c8 heeft dat niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
WinterBase schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:44:
Waarschijnlijk is dit vloeken in de kerk, maar zijn er ook Tweakers die een functie als ‘TrueMotion’ wel als prettig ervaren? :X In eerste instantie had ik de optie ingesteld op ‘Cinema Wissen’ in de hoop daarmee een goede balans te vinden maar toen ik op m’n Apple TV via de Videoland-app naar ‘Bureau 040’ keek kreeg ik hoofdpijn van het beeld zo houterig voelde het aan. Nu heb ik ‘m ingesteld staan op ‘Natuurlijk’ en vind dat goed kijken maar voel me toch een beetje een soort barbaar als ik het Internet moet geloven :+ De meeste andere ‘beeldverbetering’ foefjes wel uitgezet trouwens (zoals hier beschreven).

Iemand hier die misschien custom settings gebruikt die ‘best of both worlds’ biedt?
Ik heb dejudder op 5 gezet, dat verhelp in 24p films in ieder geval. Tot op zekere hoogte vind ik truemotion dus fijn, vooral bij 24p materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

GG85 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:25:
[...]

Welk model heb je? Kan me voorstellen dat je met een auto low latency mode dit zelfde probleem krijgt. Zet dat eens uit (als dat kan, mijn c8 heeft dat niet)
Ik heb een cx. Bedoel je de settings van de tv of de xsx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een (retro-) gamer en volg Bob van Retro RGB, hij heeft een lag test van de CX 77

Interessant extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 18:42
Gisteren mijn LG CX 48” ontvangen.. wauw wat een beeld!

Mijn vorige TV dateert uit 2011 en als ik hem vergelijk met m’n AD27QD blaast de CX die monitor helemaal omver.

Helaas wel al twee issues tegengekomen waar ik me zorgen om maak.
  • Er stond een verticale streep op het scherm die vanaf boven tot onder door liep. Uiteindelijk heb ik dit met de pixel refresher weggekregen, is dit normaal?
  • Op 4K/120 met 10-bits en chroma op 4:4:4 met G-sync aan gaat mijn TV geregeld een seconde of anderhalf op zwart.
    Ik krijg dan niet te zien dat er geen signaal is, ik dacht dat dit was opgelost met de huidige firmware? (03.11.25)
    Zie ook hier
Pagina: 1 ... 333 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.