Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:01
Even een vraag aan jullie als experts.
Ik ben aan het twijfelen tussen een 55BX of 55CX

Blijkbaar zit er niet heel veel verschil in maar kom er niet direct uit welke ik moet nemen.
Voor alsnog wil ik geen soundbar aanschaffen.
TV wordt gebruikt vooral om TV te kijken, 1x per week een film, en af en toe game ik er op.

Wat zouden jullie doen hierin (voor mij is het prijsverschil 200euro mochten jullie dit afvragen)
Zou je voor 200euro meer dan een 55CX halen of toch voor de 55BX kiezen?
En waarom?

Ik hoop dat jullie wat twijfel kunnen wegnemen bij mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik zou zeggen, kijk eens wat vergelijkingen op Youtube. Er staan er genoeg op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wrong topic

[ Voor 96% gewijzigd door HekkeySE op 13-11-2020 15:27 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Is de (extra) pixel garantie nu echt nodig bij en 65 inch tv? Twijfel nog steeds of ik het moet nemen voor de 65GX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobraa schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:27:
Is de (extra) pixel garantie nu echt nodig bij en 65 inch tv? Twijfel nog steeds of ik het moet nemen voor de 65GX
Nee.
Oplichtende pixels vallen gewoon onder garantie.
Een enkele dode pixel valt niet onder garantie maar die zie je dan ook niet op kijkafstand.
Zijn er meerdere dode pixels (cluster) dan valt dit wel weer onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Syphrone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:21:
Even een vraag aan jullie als experts.
Ik ben aan het twijfelen tussen een 55BX of 55CX

Blijkbaar zit er niet heel veel verschil in maar kom er niet direct uit welke ik moet nemen.
Voor alsnog wil ik geen soundbar aanschaffen.
TV wordt gebruikt vooral om TV te kijken, 1x per week een film, en af en toe game ik er op.

Wat zouden jullie doen hierin (voor mij is het prijsverschil 200euro mochten jullie dit afvragen)
Zou je voor 200euro meer dan een 55CX halen of toch voor de 55BX kiezen?
En waarom?

Ik hoop dat jullie wat twijfel kunnen wegnemen bij mij
Heb je ook de GX aanbieding toevallig gezien bij Apollo? Misschien helpt dat nog in de keuze.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
HekkeySE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:33:
[...]

Heb je ook de GX aanbieding toevallig gezien bij Apollo? Misschien helpt dat nog in de keuze.
Ik heb hem daar gekocht, voor €2099,-

Levertijd wel tussen de 2 en 3 weken

EDIT: Levertijd is vanaf de dag dat BF in gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobraa op 13-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Cobraa schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:33:
[...]

Ik heb hem daar gekocht, voor €2099,-

Levertijd wel tussen de 2 en 3 weken
Ik inderdaad net ook de 55" voor €1499,- (Voor cashback dus €1299,-).
Ook 2-3 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:01
Ik heb al een aantal reviews gelezen tussen de BX en CX en filmpjes gezien maar kom er niet direct helemaal uit. De GX valt al af omdat ik hem toch neer zet in plaats van ophang.

Wat ik begrijp heeft de CX iets betere processor en beter geluid maar ik zie vooral cijfertjes waar ik niet wijs uit wordt bij veel sites mbt de processor.
Ik dacht misschien dat mensen hier wel een tip konden geven hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:59
Syphrone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:53:
Ik heb al een aantal reviews gelezen tussen de BX en CX en filmpjes gezien maar kom er niet direct helemaal uit. De GX valt al af omdat ik hem toch neer zet in plaats van ophang.

Wat ik begrijp heeft de CX iets betere processor en beter geluid maar ik zie vooral cijfertjes waar ik niet wijs uit wordt bij veel sites mbt de processor.
Als je 200 niet kan missen is bx goed genoeg.
2 x hdmi 2.1 met bx
en als je ze niet naast elkaar hebt, zie je ook geen verschil in beeld.
heb b9 en mooi zat.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Iemand die kan linken naar een video of website voor de beste beeld instellingen voor de CX?

Alsook, is er een oplossing voor de “geen signaal” melding te verwijderen?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:03
MCFS schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:24:
Iemand die kan linken naar een video of website voor de beste beeld instellingen voor de CX?

Alsook, is er een oplossing voor de “geen signaal” melding te verwijderen?

Thanks!
Lees even een pagina terug of gebruik de zoekfunctie (tip: rtings)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Syphrone schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:53:

CX is daarnaast een merkbaar stuk feller in HDR content, met tussen de 100-150 nits hoger. Op een totaal van 600-800 is dat behoorlijk wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:30
Brutal1ty schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:28:
[...]

CX is daarnaast een merkbaar stuk feller in HDR content, met tussen de 100-150 nits hoger. Op een totaal van 600-800 is dat behoorlijk wat.
cijfermatig.. Die nits is in brightness die je ziet niet lineair.. 100 nits verschil is niks.. Maar bij oled naast absoluut zwart betekent dat voor je ervaring wel meer dan als het bij een lcd zou zijn,... denk ik !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
mucuracat schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:05:
[...]

Als je 200 niet kan missen is bx goed genoeg.
2 x hdmi 2.1 met bx
en als je ze niet naast elkaar hebt, zie je ook geen verschil in beeld.
heb b9 en mooi zat.
Heeft de B9 ook slechts 2 hdmi 2.1 ingangen? Weet je welke dit zijn? Ik moest even bij een vriend de XSX met hem instellen en ik kan niet vinden of de B9 over alle poorten hdmi 2.1 heeft, net zoals de C9?

Thnx vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
Sinds kort doet mijn AirPlay 2 het niet meer. Ik zie de tv wel maar krijg de melding dat verbinding niet mogelijk is.. herkent iemand dit probleem?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:57
Oh erg nice, en aardig anders dan rtings website. Ga deze eens proberen en kijken hoe de ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 11:35
Ik kijk op mijn 55 CX met een Quantis CI module. Ik heb regelmatig wanneer ik de tv aanzet dat de tv meldt dat de module is verwijderd. Na een 20 tal seconden meld hij dan weer dat de module is geactiveerd. Dit zorgt voor een trage opstart. Hebben meer mensen dit?

Ik heb nog tweede Quantis module geprobeerd. Maar daar krijg ik ook regelmatig deze melding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mijn 65C9 gaat retour naar Coolblue vanwege het lipsync probleem wat maar niet wordt erkent door LG en dus ook niet wordt opgelost (zie diverse van mijn posts eerder in dit topic).

In de tussentijd is er 2x een monteur langsgeweest en 1x moederbord vervangen. Het probleem is duidelijk aanwezig, iedereen ziet het. Behalve LG...
Met als extratje dat de monteur wel liet doorschemeren dat hij dit probleem bij heel veel (zo niet alle) LG tv's ziet van de laatste jaren. Dus dat klopt met mijn inschatting dat er een fundamentele (ontwerp)fout in lijkt te zitten die ze niet zomaar kunnen oplossen.

Coolblue erkent het probleem wél en heeft vandaag laten weten dat ik kan kiezen voor een ander product of mijn geld terug krijg. Dus kudo's alvast voor Coolblue. Maar niet voor LG. Netjes van Coolblue voor een TV die ik in maart kocht, ik ben tevreden.

Ik vind het ergens wel jammer dat de C9 eruit gaat, want ik vond het verder (los van de lipsync problemen) echt een fijne en goede TV.

Ik ga ze nog laten weten wat ik wil. Voorlopig heb ik mijn pijlen gericht staan op een Sony KD-65A8. Een andere LG tv zoals b.v. de CX durf ik echt niet aan omdat ik bang ben voor exact hetzelfde probleem.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:02
remco_k schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:45:
Mijn 65C9 gaat retour naar Coolblue vanwege het lipsync probleem wat maar niet wordt erkent door LG en dus ook niet wordt opgelost (zie diverse van mijn posts eerder in dit topic).

In de tussentijd is er 2x een monteur langsgeweest en 1x moederbord vervangen. Het probleem is duidelijk aanwezig, iedereen ziet het. Behalve LG...
Met als extratje dat de monteur wel liet doorschemeren dat hij dit probleem bij heel veel (zo niet alle) LG tv's ziet van de laatste jaren. Dus dat klopt met mijn inschatting dat er een fundamentele (ontwerp)fout in lijkt te zitten die ze niet zomaar kunnen oplossen.

Coolblue erkent het probleem wél en heeft vandaag laten weten dat ik kan kiezen voor een ander product of mijn geld terug krijg. Dus kudo's alvast voor Coolblue. Maar niet voor LG. Netjes van Coolblue voor een TV die ik in maart kocht, ik ben tevreden.

Ik vind het ergens wel jammer dat dr C9 eruit gaat, want ik vond het verder (los van de lipsync problemen) echt een fijne en goede TV.

Ik ga ze nog laten weten wat ik wil. Voorlopig heb ik mijn pijlen gericht staan op een Sony KD-65A8. Een andere LG tv zoals b.v. de CX durf ik echt niet aan omdat ik bang ben voor exact hetzelfde probleem.
Ik heb een vergelijkbaar probleem denk ik met een Philips 803 OLED. Ik ga nu ook voor een A8 omdat ik de beeldprocessing van Sony beter vindt dan LG. Beiden hebben eARC dus zouden lipsync issues over moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@remco_k Ik zou zeggen op naar een Sony of Panasonic. Ik ben benieuwd! (y)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 13-11-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
JDL15 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:00:
[...]

Heeft de B9 ook slechts 2 hdmi 2.1 ingangen? Weet je welke dit zijn? Ik moest even bij een vriend de XSX met hem instellen en ik kan niet vinden of de B9 over alle poorten hdmi 2.1 heeft, net zoals de C9?

Thnx vast
De twee achterop zijn 2.1 en 1 daarvan is (e)ARC!?! handig, maar niet heus.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Wybob schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:56:
[...]

Xbox series X, enkel gemerkt in warzone. Ik had het gevoel van frame drops te krijgen. Toen ik stil bleef staan bij de donkere muur zag je de zwart accent “flikkeren”. Zeer vreemd

Andere game dat ik gisteren teste was Forza Horizon 4, speelde wel perfect
Ik was te snel, zie het nu ook! Toevallig al een fix gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Ik vind het ergens wel jammer dat de C9 eruit gaat, want ik vond het verder (los van de lipsync problemen) echt een fijne en goede TV.

Wat voor audiosysteem heb je dan aangesloten op de C9, dat je lipsync problemen hebt en dan ook zo erg dat heg zodanig storend is dat je er niet mee verder wil?

Ik heb ook een C9 (55"), al sinds dat hij net uit was, en werkelijk nog nooit een lipsync issue gehad. Zelfs allerlei test clips voor af gespeeld...
Ik heb dan ook geen surround systeem / av receiver oid, maar stereo: digitaal spdif naar analoog rca converterje en dan naar een Bang & Olufsen systeem met twee actieve Beolab 8000 luidsprekers.
Fantastisch (stereo) geluid en altijd volledig in-sync...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:29:
[...]

Wat voor audiosysteem heb je dan aangesloten op de C9, dat je lipsync problemen hebt en dan ook zo erg dat heg zodanig storend is dat je er niet mee verder wil?
Hij heeft alles hier al uitgebreid gepost, getest en uitgelegd. Zoek even in dit topic op lip sync / lipsync en je vindt zijn berichten.

PS Dat je een issue niet ervaart wil nog niet zeggen dat het er niet is. >:) ;) Het is met testfilmpjes goed vast te stellen. Hoe heeft @remco_k hier eerder ook al uitgelegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 13-11-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 00:08
Sinds deze week staat de datum en tijd niet meer goed. In het menu staat de optie op automatisch, maar die lijkt niet te synchroniseren. Echter, ik kan me ook niet op handmatig zetten.. gevolg: geen Spotify en Videoland mogelijk omdat certificaten niet vertrouwd worden. Zojuist de tv terug naar fabrieksinstellingen gezet, geen verschil.. Netflix wekte nog prima voor de reset, maar omdat de gebruiksvoorwaarden ook niet laden doet nu niets het meer.
Tv is verbonden via ethernet, in het instellingen menu staat ook keurig "verbonden met internet".

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 00:08
Zojuist DNS naar 1.1.1.1 gezet en nu werkt het weer.. zit bij T-Mobile thuis. Wellicht cache van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de uitleg.
Ik blijft dit wel heel vreemd want WAAR zit nu eigenlijk het probleem?
Je hebt zelf het probleem opgemerkt en uitgebreid getest en gedocumenteerd.
Daarbij is het dus erkend door een monteur die goed op de hoogte is van deze en andere TV’s.
Coolblue erkent het probleem dus ook en handelt het netjes af. Pluspunt!
Vraag is en blijft waarom LG geen duidelijke verklaring geeft.
Dit mag je ze best kwalijk nemen.
Zoals bekend ben ik een groot voorstander van LG maar vind ook dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dit niet zomaar onder het vloerkleed kunnen vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 17:18
Vraagje aan de Tweakers met een LG OLED C9 en Ziggo (via een CI+ Module): ik ben een serie aan het kijken via 'On Demand', maar ik kan mijn beeldinstellingen niet aanpassen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
JDL15 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:25:
[...]

Ik was te snel, zie het nu ook! Toevallig al een fix gevonden?
Probeer je input eens te veranderen naar ''PC'' als je op een console speelt óf als je de input op iets anders dan PC hebt staan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Brutal1ty schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 06:49:
[...]

Probeer je input eens te veranderen naar ''PC'' als je op een console speelt óf als je de input op iets anders dan PC hebt staan? :)
Werkt niet, mijne staat nu op pc. Dus met de rbg 10bits 4:4:4
Ik had gisteren terug stotteringen en als je stil staat in de schaduw of donkere plaatsen zie je het grijs “flikkeren”. Op kleurrijke delen in de map geen probleem.

Duidelijk een LG VRR probleem, de laatste firmware staat erop op mijn CX. Afwachten op de nieuwe firmware van LG waar er sprake van was.

Bijkomende vraag: als je de input zet op pc mode, is er evenveel inlutlag in game modus? Volgens wat ik vond zou het 10ms zij. Ipv 6ms

Ik probeer eens een filmpje te maken van het probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Wybob op 14-11-2020 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Wybob had je die brightness/helderheid al op 49 (eventueel zelfs zakken tot 47) gezet? bij een aantal mensen lost dat het probleem op geloof ik.

Zelf heb ik nog geen games gehad waarin ik dat ervaren heb. (C9 en gelijk vanaf het begin de helderheid op 49 gezet)

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-11-2020 07:16 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
ArthurMorgan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:11:
@Wybob had je die brightness/helderheid al op 49 (eventueel zelfs zakken tot 47) gezet? bij een aantal mensen lost dat het probleem op geloof ik.

Zelf heb ik nog geen games gehad waarin ik dat ervaren heb. (C9 en gelijk vanaf het begin de helderheid op 49 gezet)
Ok ik zal dit aanpassen en testen, is in HDR mode. Ik mag dan waarschijnlijk de hdr calibratie niet opnieuw doen?

Het probleem komt er omdat warzone boven de 100fps draait, andere games zijn er weinig vandaar dat weinigen dit opmerken tot op heden

Het lijkt me dat we moeten wachten op deze update:
nieuws: LG gaat stotterend beeld oplossen bij gebruik RTX 30, G-Sync, 120Hz o...

[ Voor 7% gewijzigd door Wybob op 14-11-2020 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wybob schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:19:
[...]

Ok ik zal dit aanpassen en testen, is in HDR mode. Ik mag dan waarschijnlijk de hdr calibratie niet opnieuw doen?

Het lijkt me dat we moeten wachten op deze update:
nieuws: LG gaat stotterend beeld oplossen bij gebruik RTX 30, G-Sync, 120Hz o...
Na elke wijziging op de TV opnieuw HDR calibratie doen. Al zal je in dit geval waarschijnlijk niks hoeven aanpassen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
Blijkbaar is de beta firmware er al

https://www.reddit.com/r/...fix_service_remote_guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Yonix schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:45:
Vraagje aan de Tweakers met een LG OLED C9 en Ziggo (via een CI+ Module): ik ben een serie aan het kijken via 'On Demand', maar ik kan mijn beeldinstellingen niet aanpassen. Klopt dat?
ja volgens mij wel,ik heb een een c7,en krijg dan de melding of ik on-demand wil verlaten.volgens mij pakt hij dan de beeldinstelling,vd tv-zender,waarvan je naar ondemand gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wel een waarschuwing over de engineering mode (beta software).
Je loopt daar wel een risico mee een hoge software release te krijgen.
Daarmee kun je niet meer terug!
Dit is al eens voorgekomen en die gebruikers zitten nog steeds in engineering mode omdat de normale versie die ondertussen ge-update zijn, een lager versie nummer hebben.
Even op de gewone versie wachten is dus verstandiger en lang zal dit vast ook niet meer duren.
De benodigde service mode remote is overigens voor ongeveer €4 te koop bij Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:35

Eurionair

Senior Destructor

HoppyF schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:15:
[...]

Heb je misschien een linkje voor me want mijn eerste zoekactie levert nogal wat resultaten op en weet even niet wat de goede is. Dank je alvast!

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Wie kan helpen? Ik heb een oled tv van lg, type EG9A7V. Drie jaar ziggo gehad en tv werkte prima. Nu ben ik ik overgestapt naar glasvezel van't mobile en het enige wat ik nu nog heb zijn alle zenders. Tv geeft ook aan dat hij bekabeld is en heeft een op op adres.
Maar de datum en tijd worden op tv niet aangepast. Apps zijn nu niet bereikbaar. Steeds foutmelding ivm de tijd. Tv diverse keren weer op fabriek instellingen gezet. Geen resultaat. Op de slaapkamer staat een led tv van lg en hier moet wel enkele stappen worden doorlopen en tv werkt. Na uren met 't mobile bellen heeft ook niets op geleverd. Datum en tijd worden niet overgenomen en daarom geen apps. Zelfs een chromecast wil geen verbinding maken. Word tv weer aangesloten dan werkt alles weer. Ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
HoppyF schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:15:
[...]

Wel een waarschuwing over de engineering mode (beta software).
Je loopt daar wel een risico mee een hoge software release te krijgen.
Daarmee kun je niet meer terug!
Dit is al eens voorgekomen en die gebruikers zitten nog steeds in engineering mode omdat de normale versie die ondertussen ge-update zijn, een lager versie nummer hebben.
Even op de gewone versie wachten is dus verstandiger en lang zal dit vast ook niet meer duren.
Ik ga het risico niet nemen, hoop gewoon dat de fix snel te downloaden is op de lg site of ota.
Ze adverteren deze tv ls de ultieme gaming tv dan mogen ze het ook oplossen, geen oplossing = retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 23:30
Ik heb sinds een paar dagen de GX, maar ik krijg in een HLG stream zwarte artefacten en al het HDR beeld wat er heel zwart uitziet. Alsof er iets niet goed gaat in de processing.

Normaal HDR10 en Dolby Vision werkt wel prima. Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb het bij Excite 4K signaal van KPN maar ook ff op YouTube videos geprobeerd en hetzelfde probleem, maar echt alleen bij HLG streams.

Heeft iemand anders dit ook toevallig weleens gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4-jP8jjtu8u2tmfmd5QsFNuCBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWXn6SvABszlv3Nn7gCNZYgp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Jeffoz op 14-11-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:38
Jeffoz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:04:
Ik heb sinds een paar dagen de GX, maar ik krijg in een HLG stream zwarte artefacten en al het HDR beeld wat er heel zwart uitziet. Alsof er iets niet goed gaat in de processing.

Normaal HDR10 en Dolby Vision werkt wel prima. Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb het bij Excite 4K signaal van KPN maar ook ff op YouTube videos geprobeerd en hetzelfde probleem, maar echt alleen bij HLG streams.

[Afbeelding]
Welke youtube test je mee? Wist niet eens dat HLG bestond, maar op mijn 65GX geen issue als ik via de Youtube materiaal bekijk (ik zie HLG HDR verschijnen rechts bovenin). Heb Filmmaker mode aan, misschien dat dat nog wat doet?

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:27:
[...]

Welke youtube test je mee? Wist niet eens dat HLG bestond, maar op mijn 65GX geen issue als ik via de Youtube materiaal bekijk (ik zie HLG HDR verschijnen rechts bovenin). Heb Filmmaker mode aan, misschien dat dat nog wat doet?
Gewoon app in de TV. Dus kan ook niet aan de kabels liggen. Welke settings ik ook verander, maakt allemaal geen verschil. Dat is het vervelende. Alle content met HLG stream krijg ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Jeffoz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:46:
[...]

Gewoon app in de TV. Dus kan ook niet aan de kabels liggen. Welke settings ik ook verander, maakt allemaal geen verschil. Dat is het vervelende. Alle content met HLG stream krijg ik dit.
Apart zeg.. heb je de laatste update gehad al? .25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:09:
[...]

Apart zeg.. heb je de laatste update gehad al? .25
Ja.. 3.11.25 ff uit me hoofd. Heel apart, denk serieus dat er iets kapot is in de chip/processing maar ik heb nergens anders iets of last van. Ticket bij LG geopent net... Geen enkele setting wijziging heeft zin. Het is echt het verwerken van die HLG stream. Word in de toekomst steeds belangrijker gok ik, want tv zenders gaan allemaal deze implementeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:30

[Afbeelding]
Revenge van "zwarte piet" !! I'll be back (black).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[Afbeelding]
Even een HDR HLG stream opgezocht op YouTube. Geen problemen. Prachtig beeld. LG CX met 03.11.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Niet online
majoh schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:11:
[...]
Even een HDR HLG stream opgezocht op YouTube. Geen problemen. Prachtig beeld. LG CX met 03.11.25
Kan je zo eens een video link delen? Met HDR HLG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
MCFS schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:26:
[...]

Net alles hersteld naar fabrieksinstellingen. Probleem weg...

Ik had eerder een lamp opgehangen met de stop eruit. Misschien toch iets niet helemaal lekker gegaan daar. Nu doet alles het weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[...]

De eerste die je ziet als je op YouTube naar HLG HDR zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Niet online
Iemand die kan uitleggen hoe ik dit instel?

- Wat is bvb “dolby vision” in dat schema, is dat de filmmaker mode?

- En hoe geraak ik bij SDR en HDR telkens om de instellingen daar aan te passen?

- Dynamic Tonemapping vind ik nergens terug.

Alsook, wat is de beste picture mode voor het gewone TV kijken via de decoder?

Bedankt voor dit even te willen verduidelijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffoz
MCFS schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:24:
[...]

- En hoe geraak ik bij SDR en HDR telkens om de instellingen daar aan te passen?

Dit zou je al een eind op weg moeten helpen https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/gx/settings

Je kan overigens de settings kopiëren naar elke HDMI poort maar je kan de juiste modus pas configureren als het signaal ook in die modus gaat. Dus je kan HDR configureren als je een HDR beeld bekijkt, maar anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
MCFS schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:24:
[...]

Scherpte 0 raad ik niet aan, 10 is toch iets beter (mijn gevoel). Warm 1 ipv 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
JDL15 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:00:
[...]

Thnx vast
Nee b9 heeft 4hdmi 2.1
9 series hebben eigen cpu voor hdmi.
X series niet. Waarschijnlijk kan alpha cpu dan 4 x 2.1 niet aan

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
[...]

YouTubeber villaman zend ook hdr hlg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 08:05
https://www.lg.com/nl/ond...ijken/NLNTC20201029150816

Zijn er al vervangingen door tweakers aangevraagd?

Edit : Ik was wat te snel, lees net het nieuws bericht op tweakers 8)7 :F

[ Voor 75% gewijzigd door Blommie01 op 14-11-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb toen ik mijn CX65 net had wat inputs een andere tag gegeven, maar ik kan niet meer vinden waar dat was. Handig.

An sich maken die tags me niet zo veel uit maar het is nu wel een beetje vervelend dat iedere keer dat ik de TV naar de HDMI switch waar mijn receiver aan hangt ook mijn playstation aan gaat. Mijn receiver hangt aan de HDMI2 waar eerst de playstation een paar dagen aan hing.

Is dat slim instelbaar of kan ik dit alleen verhelpen door al die HDMI CEC dingen uit te zetten? Vaak is dit handig maar regelmatig ook niet. Als ik mijn receiver bv op een audio only bron zet na TV kijken en ik zet de TV uit gaat de receiver ook mee uit. Smart. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Kijk ik er gewoon overheen of kan je bij de GX de bluetooth / airplay naam van de TV niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Jheroun zelfde probleem hier. Ik kan dus niet naar de receiver switchen zonder de PS3 te starten. Blijkbaar kun je niet simpel “source” op HDMI2 zetten maar denkt de tv slim te zijn door de apparaten neer te zetten.. niet handig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:36

Licko

ZVDK

rasper schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:29:
Kijk ik er gewoon overheen of kan je bij de GX de bluetooth / airplay naam van de TV niet aanpassen?
Kan ook in de woning app op je iPhone. Maar het zit op je tv verstopt onder connection volgens mij.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:36

Licko

ZVDK

Jheroun schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:05:
Ik heb toen ik mijn CX65 net had wat inputs een andere tag gegeven, maar ik kan niet meer vinden waar dat was. Handig.

An sich maken die tags me niet zo veel uit maar het is nu wel een beetje vervelend dat iedere keer dat ik de TV naar de HDMI switch waar mijn receiver aan hangt ook mijn playstation aan gaat. Mijn receiver hangt aan de HDMI2 waar eerst de playstation een paar dagen aan hing.

Is dat slim instelbaar of kan ik dit alleen verhelpen door al die HDMI CEC dingen uit te zetten? Vaak is dit handig maar regelmatig ook niet. Als ik mijn receiver bv op een audio only bron zet na TV kijken en ik zet de TV uit gaat de receiver ook mee uit. Smart. Not.
Op je home dashboard en dan rechts boven in beeld op het tandwiel.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 21:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Jheroun Volgens mij kan je in de settings van je playstation instellen dat ie daar niet meer op reageert.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
remco_k schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:55:
@Jheroun Volgens mij kan je in de settings van je playstation instellen dat ie daar niet meer op reageert.
Ja dat kan. Maar hoe kun je in het algemeen switchen naar de HDMI poort van je receiver? Had een entry verwacht van de receiver zelf zodat je die kan kiezen, dus naast alle andere apparaten die op je receiver zitten die je dan evt ook aan kan zetten via CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:21
Heeft iemand een pc aangesloten op een LG CX? Hoe erg vind je de VRR issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
  • Laatst online: 23-08 01:34
Ik heb sinds gisteren een LG GX65 in huis en heb flink zitten spelen met het menu en de instellingen. Het is mij helaas nog niet gelukt om Dolby Atmos via een True HD audiospoor te krijgen, dit heb ik geprobeerd met diverse mkv films via mijn externe harddisk.

Ik heb een Sonos Arc via HDMI2 (eARC) aangesloten met een HDMI 2.1 kabel, ik was dus in de veronderstelling dat dit zou moeten werken.

In menu Geluid/aanvullende instellingen staat DTV audio-instelling op Automatisch.
Digital Geluid uit op passeren en eARC staat aan.

Iemand tips? Of is het gewoon niet mogelijk? Dolby Atmos via DD+ krijg ik wel werkend, ook via de streamingsapps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Iets beter moeten inlezen, de interne mediaspeler en andere apps doen geen HD audio vanwege verouderde chip en de hele tv weigert DTS om te besparen op licenties.

[ Voor 5% gewijzigd door II This Game II op 15-11-2020 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
CyBeRSPiN schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:03:
[...]

Ja dat kan. Maar hoe kun je in het algemeen switchen naar de HDMI poort van je receiver? Had een entry verwacht van de receiver zelf zodat je die kan kiezen, dus naast alle andere apparaten die op je receiver zitten die je dan evt ook aan kan zetten via CEC.
Het zou moeten zijn zoals Cyberspin zegt. Bij mij heb ik 2x HDMI2 in het connection scherm en herkent netjes welke bron daarachter zit. Bij mij Shield en PS4. Als ik naar de bron ga gaat het device netjes aan en kan ik bedienen met de Magic Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Martensnieuwepc schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:55:
Ik heb sinds gisteren een LG GX65 in huis en heb flink zitten spelen met het menu en de instellingen. Het is mij helaas nog niet gelukt om Dolby Atmos via een True HD audiospoor te krijgen, dit heb ik geprobeerd met diverse mkv films via mijn externe harddisk.

Ik heb een Sonos Arc via HDMI2 (eARC) aangesloten met een HDMI 2.1 kabel, ik was dus in de veronderstelling dat dit zou moeten werken.

In menu Geluid/aanvullende instellingen staat DTV audio-instelling op Automatisch.
Digital Geluid uit op passeren en eARC staat aan.

Iemand tips? Of is het gewoon niet mogelijk? Dolby Atmos via DD+ krijg ik wel werkend, ook via de streamingsapps.
Weet niet of het essentieel is maar had ergens keer gelezen om Atmos uit te zetten voor de interne speakers. Dat heb ik gedaan en heb netjes (waar beschikbaar) Atmos DD+, Atmos TrueHD, DTS-MA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Jheroun schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:05:

je kunt een fabrieksreset proberen,en dan opnieuw de 1ste instal.doen,met alle aangesloten apparaten aan,als het goed is,worden ze dan op de goede manier herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 22:10
pwh53 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:05:
[...]

ja volgens mij wel,ik heb een een c7,en krijg dan de melding of ik on-demand wil verlaten.volgens mij pakt hij dan de beeldinstelling,vd tv-zender,waarvan je naar ondemand gaat.
Bij mijn c7 werkt dat niet. Ook is de bediening ontzettend traag. Ik gebruik nu een nieuwe Chromecast met Android tv, werkt best prima, de ziggo go app. (wel wat gepiel met lip sync)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
pietervanhuizen schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:25:
[...]

Bij mijn c7 werkt dat niet. Ook is de bediening ontzettend traag. Ik gebruik nu een nieuwe Chromecast met Android tv, werkt best prima, de ziggo go app. (wel wat gepiel met lip sync)
zit je waarschijnlijk in een voormalig upc -gebied,daar werkt het geloof ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
Jimiw schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:44:
[...]

Weet niet of het essentieel is maar had ergens keer gelezen om Atmos uit te zetten voor de interne speakers. Dat heb ik gedaan en heb netjes (waar beschikbaar) Atmos DD+, Atmos TrueHD, DTS-MA
Zojuist geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Volgens mij zag ik hier meerdere mensen met een CX/GX en een Sonos Arc, iemand die kan bevestigen of je met deze setup uberhaupt Atmos TrueHD kan krijgen? Of werkt dit alleen met een extern apparaat zoals een Bluray speler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de ingebouwde WISA functie van de nieuwe LG tv's?

Ik heb een C9. Daar zit toch wisa in ingebouwd? Of moet ik toch een losse dongle/transmitter daar voor kopen? Want die zie ik bijv van LG zelf, van innotek, van Axiim en Soundsend...

Kan ik dan rechtstreeks (in mijn geval 5.0 gewenst) surround krijgen als ik 5 actieve wisa speakers koop? (of in mijn geval losse beolab transmitter 1 modules die ik aan wil, sluiten op mijn al bestaande actieve beolab speakers, want ik heb al een beolab centre speaker, twee fronts en twee rear).

En kan je dan de surround settings rechtstreeks in de LG tv instellen (zoals volumes, afstanden, inregelen, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:45:
Heeft iemand hier ervaring met de ingebouwde WISA functie van de nieuwe LG tv's?

Ik heb een C9. Daar zit toch wisa in ingebouwd? Of moet ik toch een losse dongle/transmitter daar voor kopen? Want die zie ik bijv van LG zelf, van innotek, van Axiim en Soundsend...

Kan ik dan rechtstreeks (in mijn geval 5.0 gewenst) surround krijgen als ik 5 actieve wisa speakers koop? (of in mijn geval losse beolab transmitter 1 modules die ik aan wil, sluiten op mijn al bestaande actieve beolab speakers, want ik heb al een beolab centre speaker, twee fronts en twee rear).

En kan je dan de surround settings rechtstreeks in de LG tv instellen (zoals volumes, afstanden, inregelen, etc)
Je hebt nog wel een Wisa transmitter nodig.
Lees ook even dit door, staat veel info in.
https://www.digitaltrends.../wisa-wireless-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theclown_1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10-2023
Ik heb wat hulp nodig. Besloten voor een oled te gaan.

Philips of Sony

Twee modellen komen in aanmerking

Philips 55oled804

Sony KD-55A8

Waarom geen lg. Android heeft voorkeur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@theclown_1 dan zit je precies in het verkeerde topic :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xerox
  • Laatst online: 02:08
theclown_1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:32:
Ik heb wat hulp nodig. Besloten voor een oled te gaan.

Philips of Sony

Twee modellen komen in aanmerking

Philips 55oled804

Sony KD-55A8

Waarom geen lg. Android heeft voorkeur.
Je weet dat je in het LG topic zit?
De meeste mensen hier geven juist wel voorkeur aan de LG en zullen dus niets voor je kunnen betekenen.

Het handigste is zoeken of een nieuw topic aanmaken in het Consumenten Aankoop topic, daar veel meer informatie plaatsen waarom je voor één van die twee TV's zou willen gaan, welke informatie je al gevonden hebt op het forum etc. Met alleen deze informatie kom je er niet en zal je topic net zo snel gesloten worden als dat je deze hebt getypt. Op Tweakers wordt er iets meer inspanning verwacht van de poster...
Succes!

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:53:
[...]

Je hebt nog wel een Wisa transmitter nodig.
Lees ook even dit door, staat veel info in.
https://www.digitaltrends.../wisa-wireless-explained/
Bedankt. Dat artikel had ik nog niet gezien en osmchrikft werkelijk alles waar ik naaf zocht! Dus reuze bedankt.
Nu moet ik nog op zoek naar 5 losse wisa ontvanger kastjes zodat ik mijn actieve beolab speakers wisa klaar kan maken... (of nieuwe wisa speakers/beolabs kopen, maar prijzig... )

Wel een fantastisch systeem denk ik. Geen losse av receivers. Geen extra afstandsbediening. Wel dedicated 5.1. Geen speaker kabels.
En géén last van lipsync omdat de latency op wisa super goed schijnt te zijn.

Filmpje over hoe het werkt:
YouTube: 2019 LG Electronics Tutorial: WiSA Ready Setup

[ Voor 23% gewijzigd door Allewijn op 15-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:45:
[...]

Bedankt. Dat artikel had ik nog niet gezien en osmchrikft werkelijk alles waar ik naaf zocht! Dus reuze bedankt.
Nu moet ik nog op zoek naar 5 losse wisa ontvanger kastjes zodat ik mijn actieve beolab speakers wisa klaar kan maken... (of nieuwe wisa speakers/beolabs kopen, maar prijzig... )

Wel een fantastisch systeem denk ik. Geen losse av receivers. Geen extra afstandsbediening. Wel dedicated 5.1. Geen speaker kabels.
En géén last van lipsync omdat de latency op wisa super goed schijnt te zijn.

Filmpje over hoe het werkt:
YouTube: 2019 LG Electronics Tutorial: WiSA Ready Setup
Je zult wel moeten uitzoeken of jouw beolabs ook Dolby Atmos ondersteunen of alleen 5.1 of 7.1.
Zo hier en daar bestaan wel verschillen.
Inderdaad geen receiver nodig en geen luidspreker draden.
Wisa is nog onderbelicht je leest en hoort en niet te veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 22:10
pwh53 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:53:
[...]

zit je waarschijnlijk in een voormalig upc -gebied,daar werkt het geloof ik niet
Oh ik bedoel de beeldinstellingen aanpassen :-) ondemand werkt op zich wel, maar niet soepel en met matige beeldinstellingen. Ik zit dus in ziggo-gebied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfastorr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:37
Ik heb al een tijdje een LG 55OLED C9 en ben er heel blij mee.
Nu heb ik er een Xbox series X op aangesloten en echt fantastisch beeld.
Alleen wordt ik gek van iedere keer de melding in beels van gamerespons ingeschakeld.
Is er ergens een mogelijkheid om dit soort meldingen uit te zetten ?
En dan misschien ook de meldingen over dolby atmos, hdr enz. ?

Heb al rondgekeken in de tv en op internet maar kan niets vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Alfastorr schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:46:
Alleen wordt ik gek van iedere keer de melding in beels van gamerespons ingeschakeld.

Alvast bedankt.
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Xbox / Microsoft zal gewoon de UI 4K en 120 hertz compatible moeten maken. Maar of dat prioriteit heeft...

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
Ik heb even zitten zoeken maar kon het hier niet zo snel vinden.

Is er een mogelijkheid om het menu van de LG GX/CX en helderheid van het menu te dimmen?
Deze is vooral bij donkere scenes veel te fel wit en dus storend. Ik kon het in de beeldinstellingen niet zo snel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
Martensnieuwepc schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:44:
Ik heb even zitten zoeken maar kon het hier niet zo snel vinden.

Is er een mogelijkheid om het menu van de LG GX/CX en helderheid van het menu te dimmen?
Deze is vooral bij donkere scenes veel te fel wit en dus storend. Ik kon het in de beeldinstellingen niet zo snel vinden.
volgens mij niet, ik stoor me daar ook aan. Vooral in HDR modus is het menu zeer fel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len84
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-06 23:55
Len84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:45:
[...]

Niemand enig idee? Heb de input wel op pc staan btw.
Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Heb ook een vraag bij de LG technische dienst achtergelaten maar nog geen reactie op gehad. Niemand hier die het goed heeft draaien op 4k 120hz via hdmi 2.1 op de VGA? Kan de kabellengte van 5m uitmaken? Misschien een complete format? Kom van een gtx1070 zonder tussendoor te formatteren. Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alfastorr schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:46:

Alvast bedankt.
Een brief naar MS sturen dat ze hun Xbox menu 4K HDR moeten maken >:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 19:59
Ik ben voornemens om de 65cx te kopen.
Nu heb ik de vogels wall 2205 met de volgende specs

VESA Max. 400 x 400 mm
• Max. gewicht tv 50
De 2205 zou ook tot max 55 inch zjjn, maar qua gewicht moet die beugel em wel kunnen houden.

De cx heeft een vesa size van 300 x 200.
Kan ik dan mijn huidge muurbeugel gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Qosmic op 15-11-2020 22:03 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:53
@Qosmic Dat past niet.

https://www.vogels.com/nl-nl/c/wall-2205-vaste-tv-beugel
Model van de tv invullen en je weet het.

Zoeken naar een passende beugel op basis van merk/type tv kan ook.
https://www.vogels.com/nl-nl/c/tv-beugels?device=9670114
Model van de tv invullen en je weet het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:01
Qosmic schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:00:
Ik ben voornemens om de 65cx te kopen.
Nu heb ik de vogels wall 2205 met de volgende specs

VESA Max. 400 x 400 mm
• Max. gewicht tv 50
De 2205 zou ook tot max 55 inch zjjn, maar qua gewicht moet die beugel em wel kunnen houden.

De cx heeft een vesa size van 300 x 200.
Kan ik dan mijn huidge muurbeugel gebruiken?
Waarom geen 65GX, daar zit de muurbeugel ingebouwd. Met de cashback actie is ie soort van zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 19:59
GX zat ik ook naar te kijken en dat is wel heel strak op de muur.
Weet überhaupt niet of dat past met alle bekabeling aan de achterkant en kijkt me ook irritant met een keer een device aansluiten of kabel wisselen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:39:
GX zat ik ook naar te kijken en dat is wel heel strak op de muur.
Weet überhaupt niet of dat past met alle bekabeling aan de achterkant en kijkt me ook irritant met een keer een device aansluiten of kabel wisselen.
Valt wel mee want je kunt de TV een stukje naar voren trekken om een kabel aan te sluiten.
Neem niet aan dat je dagelijks kabels aansluit of eruit wilt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 30-09 23:27
HoppyF schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:47:
[...]

Valt wel mee want je kunt de TV een stukje naar voren trekken om een kabel aan te sluiten.
Neem niet aan dat je dagelijks kabels aansluit of eruit wilt trekken.
Die aansluitingen zitten gelukkig zo dat je er gemakkelijk bij kan, de kabels door die geleidertjes krijgen terwijl hij al hangt is echter wel een beetje een gepruts. Past er wel allemaal mooi achter daar is ie op gemaakt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravinez
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 12:10
Korte vraag tussen door voor de mensen met een LG GX (55inch). Ik heb de TV uitgepakt en ik heb geen "back plate" in de doos gezien. Zeg maar het paneel waarmee je je kabels verbergt zodat de tv echt vlak tegen de muur aan zit. Weten jullie of deze überhaupt in de doos zit? 😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Moeilijk dilemma. Wil graag een nieuwe tv want kijk nog naar een full HD 37 inch op het moment maar wil wel graag de komende jaren vooruit. Ik heb een dure geluidsset staan dus die audio delay is funest. Had gehoopt dat ze dat konden fixen. Daarnaast black crush etc. Zijn een aantal issues welke me tegen houden om misschien toch tot januari te wachten totdat de nieuwe specs bekend zijn. Maar betwijfel of ze het fixen. Tegen die tijd is de concurrentie hopelijk wel bij op gaming en hdmi 2.1 gebied.

Ik wacht nog even met een next gen console dus zou kunnen wachten. Maar of het beter wordt dunno.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
Ravinez schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:24:
Korte vraag tussen door voor de mensen met een LG GX (55inch). Ik heb de TV uitgepakt en ik heb geen "back plate" in de doos gezien. Zeg maar het paneel waarmee je je kabels verbergt zodat de tv echt vlak tegen de muur aan zit. Weten jullie of deze überhaupt in de doos zit? 😅😅
Bedoel je het deksel waarmee je je kabels verbergt? Deze wordt er niet standaard bij geleverd aangezien je deze alleen nodig hebt als je pootjes gebruikt (geloof dat ie dus ook bij pootjes zat). De klipjes zouden genoeg moeten zijn om je gx strak tegen de muur te krijgen ;) kan wel even prutten zijn met stugge kabels aangezien die klipjes wel eens los duwen, zeker als je de muur in wilt 😋
Pagina: 1 ... 332 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.