Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vulcan750 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:28:
[...]

Bij mij ook sinds vandaag, het is zeker firmware-update dag! :*) ;)
Maar waar kan ik de versie van het WebOs zien?
Klik bij Algemeen, Over deze tv, klik op: TV-informatie.
In de lijst zie je de versie WebOS staan.

Alternatieve methode!
Instellingen, Kanalen, ga op “Kanaalafstelling en instellingen” staan met de pointer (achtergrond is rood), niet erop klikken maar alleen 5x cijfer 1 intoetsen.
Je krijgt dan het diagnose scherm te zien met het WebOS en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 15:59
Na update ook zichtbaar verandering.

Als je ... tik zie je nu ook numpad.
Makkelijk als je remote nummers niet meer werken??? 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n_e9HEeooIXArJIZzQ2ggIOO_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiV3tOssySDUMlzqVSuArN8s.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:10
HoppyF schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:59:
[...]

Klik bij Algemeen, Over deze tv, klik op: TV-informatie.
In de lijst zie je de versie WebOS staan.

Alternatieve methode!
Instellingen, Kanalen, ga op “Kanaalafstelling en instellingen” staan met de pointer (achtergrond is rood), niet erop klikken maar alleen 5x cijfer 1 intoetsen.
Je krijgt dan het diagnose scherm te zien met het WebOS en nog veel meer.
Beide manieren gevonden, bedankt! 👍
Vooral die alternatieve methode geeft veel informatie weer. Heel interessant!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:47
03.11.25 is nog steeds de meest recente software voor de CX?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:26
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:08:
03.11.25 is nog steeds de meest recente software voor de CX?
Bij mij wel. Net gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 20:08
Ik heb na een auto update 05.00.03 maar als ik nu de tv aanzet komt er ineens die hele balk met items tevoorschijn.... kan je dat ook ergens uitzetten?

Ah zelf gevonden.

general.additional settings. home settings.

[ Voor 18% gewijzigd door wimpie007 op 11-11-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Misschien een rare vraag, maar op welke hoogte zit de vesa mount op een 55CX? Ik wil dit weekend een muurbeugel ophangen, maat met Black Friday pas de 55CX halen en ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
zAo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:12:
Misschien een rare vraag, maar op welke hoogte zit de vesa mount op een 55CX? Ik wil dit weekend een muurbeugel ophangen, maat met Black Friday pas de 55CX halen en ik kan het nergens vinden.
aan de onderkant zie foto bol.com https://www.bol.com/nl/p/...oled-tv/9300000000388938/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 19:46
Foto rechtstreeks hier plaatsen is handiger:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Jq4xlvWkGQmv/1200x741.jpg
Vesa afmetingen schijnen overigens 200x300mm te zijn.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:45
Op de 55B9SLA ook de nieuwe update. Moest zelf ook even de kabel uit het stopcontact halen om daarna handmatig te zoeken. Nog geen Ps5 of gpu om het te testen, maar ben benieuwd. Hopelijk valt het mee, zoals veel andere heb ik de TV gekocht puur voor high end gaming en dacht wel ff future proof te zijn qua TV :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
kaos001 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:15:
[...]

Heel simpel, dan moet je het niet aanbieden. Als je iets niet kunt testen maar het wel op goed geluk erin bouwt, dan ben je imo gewoon aan het gokken.

[...]

Hoezo common sense? Je koopt een TV toch om bepaalde kenmerken? In dit geval dus VRR. Of het nog in de kinderschoenen staat is niet aan de orde.

[...]

Het feit dat het niet 100% goed werkt.

-

Excuus voor mijn wellicht wat zwart-witte/kritische noot, maar het is geen pakje boter wat je koopt he. Men legt serieus geld neer voor een product. Allemaal leuk dat het nieuwe technologie is en dat het hier en daar rammelt snap ik best, maar om maar te doen dat dat normaal is vind ik iets te lief.

LG mag hier best op aangekeken worden.
Eigenlijk wel helemaal met je eens hoor. En dat zegt iemand die ondanks de onzekerheid net een LG OLED65CX6LA heeft besteld ( :9~ ). Nog steeds erg blij mee, maar de onzekerheid over de VRR issues haalt wel iets van feestvreugde af. Had mij er wel in verdiept, maar ik hoorde ook veel dat de VRR issues e.d. wellicht het meeste voorkomen met PC gebruik ipv console gebruik icm de CX (ik ga het gebruiken icm Series X). En ik houd mij ook vast aan wat @HoppyF terecht aangeeft: het blijft even afwachten, het is niet zeker dat het echt niet gefixt kan worden.

Maar mocht toch blijken dat het niet softwarematig gefixt kan worden, dan zou ik daar om de redenen die @kaos001 noemt wel grote problemen mee hebben. Het zou gewoon goed moeten werken als je het aanbiedt. Ook gezien het feit dat de meeste mensen niet zomaar 1 of 2k voor een tv neerleggen waarbij je er na korte tijd achter komt dat een essentiële nieuwe functie niet goed werkt (en je helemaal niet zo toekomstproof bent). Nouja ik ga het zelf vanaf volgende week ervaren als de tv binnenkomt. En mocht het allemaal vreselijk blijken te zijn dan heb ik gelukkig een goed garantiepakket waar ik op kan terugvallen. Maar ik denk eigenlijk dat ik voornamelijk weggeblazen wordt door het beeld (ook icm films e.d.) en eventuele kinderziektes meteen vergeet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks, maar aan hoeveel cm moet ik dan denken?

Bedenk me nu ook gelijk dat 300x200 precies niet kan met mn muurbeugel :X

[ Voor 24% gewijzigd door zAo op 11-11-2020 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Ik lees in de tweakers.net review “ Belangrijker is dat de PS5 enkele zaken mist in ondersteuning die we anno 2020 eigenlijk wel verwachten. Denk daarbij aan ondersteuning voor variabele refreshrate, Dolby Vision en een 1440p-resolutie. Al die zaken ondersteunt de PS5 dus niet. Of in ieder geval nóg niet. Sony heeft toegezegd dat het dit soort features in de toekomst mogelijk zal toevoegen, mochten veel mensen erom vragen.”

Blijkbaar is het VRR probleem vooralsnog geen groot issue voor de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:36

Licko

ZVDK

Wren schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:34:
[...]

Kan jij dan eens tonen wat jij dan precies ervaart? En dan geen filmpjes van anderen maar jouw situatie? Dan hebben wij misschien een beter beeld van hoe erg het is.
Video hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWThUKqn_uaCumKQOMZZKnOBUmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kPQI1qRcJLOX1VrkfZaTNfrW.png?f=fotoalbum_large

De gradient op lagom is lastig vast te leggen. Maar het is geen smooth gradient:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5McKBBKb2Zrwtt3vE6mA2DMJOP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIk31p9qe1JViCc2CnWLKTqb.jpg?f=fotoalbum_large

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rasper schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:30:
Ik lees in de tweakers.net review namelijk “ Belangrijker is dat de PS5 enkele zaken mist in ondersteuning die we anno 2020 eigenlijk wel verwachten. Denk daarbij aan ondersteuning voor variabele refreshrate, Dolby Vision en een 1440p-resolutie. Al die zaken ondersteunt de PS5 dus niet. Of in ieder geval nóg niet. Sony heeft toegezegd dat het dit soort features in de toekomst mogelijk zal toevoegen, mochten veel mensen erom vragen.”

Blijkbaar is het VRR probleem vooralsnog geen groot issue voor de PS5?
Op dit moment nog niet maar later wel, Sony zal nog wel met updates gaan komen.
De Xbox X heeft wel VRR enz, dus daar is het wel relevant.
Ik verwacht wel dat LG dit gaat oplossen en de consoles maar ook de PC met high end graphic kaarten straks gebruikt kunnen gaan worden zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
zAo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:22:
[...]

Thanks, maar aan hoeveel cm moet ik dan denken?

Bedenk me nu ook gelijk dat 300x200 precies niet kan met mn muurbeugel :X
denk dat er wat aan de onderkant dan uitsteekt,normaal zou je dat er af kunnen zagen,in jouw geval niet,lijkt dat je van die trekkoorden hebt.simpele platte beugel staan er genoeg hier;
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
Post 'm hier ook maar, voor diegene met een Xbox Series X en C9/CX.

Samengevat:

Home screen
• Edit
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)

SDR:

Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Gamma: BT.1886
◇ Advanced Controls:
▪ White Balance: Warm2
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low

HDR:

Settings:
Advanced settings:
◇ Color: 50
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG
◇ Picture Mode Settings:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
Gister 2 stuks van LG GX 65 kunnen scoren voor de prijs van tijdens BlackFriday. Hebben jullie nog tips qua HDMI kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 15:08
@Mittavic Kijk eens op 20 oktober in dit topic.

Wat me opvalt is dat Vincent toch de Sharpness weer op 0 zet, terwijl 10 de default is. De KPN blauwe balken lijken op 0 wel iets te soft.

[ Voor 67% gewijzigd door Bacspin op 12-11-2020 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:27
Licko schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:39:
[...]

Video hier
[Afbeelding]

De gradient op lagom is lastig vast te leggen. Maar het is geen smooth gradient:

[Afbeelding]
Thanks, wat ik al zie lijkt mij te komen door de bron. Je geeft zelf al aan dat je het soms ziet, niet bij alles. Het kan heel goed zijn dat jij er extreem gevoelig voor bent (en once seen etc.) maar dat lijkt me echt niet aan de tv liggen en een hele dikke kans dat je dit ook zo te zien krijgt bij een ander merk/model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Bacspin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:16:
@Mittavic Kijk eens op 20 oktober in dit topic.

Wat me opvalt is dat Vincent toch de Sharpness weer op 0 zet, terwijl 10 de default is. De KPN blauwe balken lijken op 0 wel iets te soft.
hij zet ook alles op warm2,is mij te geel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pwh53

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Bedankt allen voor de antwoorden betreffende mijn vraag rond DTS. Inmiddels heb ik een CX65 besteld.

Nu heb ik een andere vraag betreffende Spotify, want ook daarvoor zou ik de LG willen gebruiken. Nu lees ik in eerdere topics hier, dat de kwaliteit van de Spotify app enkel de laagste kwaliteit doorlaat? Is dit nog steeds zo? En wat is dan beter, streamen vanaf GSM via Bluetooth, naar LG die doorzet naar reciever? Ik heb ook nog een Chrome Cast, is het misschien beter om die dan toch nog te gebruiken?

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 07:41
Krivas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:14:
Nu lees ik in eerdere topics hier, dat de kwaliteit van de Spotify app enkel de laagste kwaliteit doorlaat?
Waar lees je dat? Dat is niet mijn ervaring, geluidskwaliteit is echt heel goed vanuit de Spotify app.

• Licko

Licko

ZVDK

Wren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:00:
[...]

Thanks, wat ik al zie lijkt mij te komen door de bron. Je geeft zelf al aan dat je het soms ziet, niet bij alles. Het kan heel goed zijn dat jij er extreem gevoelig voor bent (en once seen etc.) maar dat lijkt me echt niet aan de tv liggen en een hele dikke kans dat je dit ook zo te zien krijgt bij een ander merk/model.
Ik ben er wellicht gevoelig voor nu sinds het me op is gevallen, daar heb je gelijk in. Het zal ook vaak de source zijn of luiheid van de ontwikkelaar. Ik had gehoopt dat de smooth gradation iets zou kunnen betekenen in game mode, maar die lijkt enkel ingeschakeld kunnen worden als ALLM en VRR uit staan. Het is me nog niet gelukt een picture mode te vinden met smooth gradation én VRR, LFC, ALLM etc.

Op youtube zal de banding die ik soms zie te maken hebben met compressie of het gebruik van 8-bit. Jammer dat de CX niet beter omgaat met 8-bit signalen of iets van dithering toe past of zo.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Licko schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:40:
[...]

Ik ben er wellicht gevoelig voor nu sinds het me op is gevallen, daar heb je gelijk in. Het zal ook vaak de source zijn of luiheid van de ontwikkelaar. Ik had gehoopt dat de smooth gradation iets zou kunnen betekenen in game mode, maar die lijkt enkel ingeschakeld kunnen worden als ALLM en VRR uit staan. Het is me nog niet gelukt een picture mode te vinden met smooth gradation én VRR, LFC, ALLM etc.

Op youtube zal de banding die ik soms zie te maken hebben met compressie of het gebruik van 8-bit. Jammer dat de CX niet beter omgaat met 8-bit signalen of iets van dithering toe past of zo.
In de post van Rivanov, de YouTube video van Vincent Teoh, zitten echt wel een aantal instelling verbeteringen voor banding. Het gaat over de Xbox Series X maar geldt natuurlijk gewoon voor de beeldinstellingen.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Even een update van mijn kant. Mijn CX 55 inch. Vierde of vijfde paneel vervanging. De monteur van CE Repair had zoiets van we doen dit normaal maar drie keer. Hij heeft of gaat een RMA opdracht sturen naar Smits via LG. Ben benieuwd.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

TFX77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:46:
[...]

In de post van Rivanov, de YouTube video van Vincent Teoh, zitten echt wel een aantal instelling verbeteringen voor banding. Het gaat over de Xbox Series X maar geldt natuurlijk gewoon voor de beeldinstellingen.
Ik had gister aan de hand van EvilBoris al op PC mode getest. Ga straks als ik thuis ben aan de slag met de YT van onze favoriete comedian.

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
In die video van Vincent Teoh... Wat is precies de gedachtegang achter het veranderen van de HDMI-input naar PC?

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 19:33
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:17:
In die video van Vincent Teoh... Wat is precies de gedachtegang achter het veranderen van de HDMI-input naar PC?
Een hogere chroma resolutie, het gebruikt meer HDMI bandbreedte maar die hebben de 9 en X series toch genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:17:
4:4:4 chroma subsampling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
Ik heb net op mn series x de HDR calibratie opnieuw gedaan na de betere settings, en ik merkte dat mij eerdere settings op de xbox echt te licht stonden. Dus vergeet zeker niet opnieuw de xbox HDR calibratie te doen.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling

Goede uitleg wat het verschil is, en wat het doet.

Blijkbaar doet LG alleen 4:4:4 chroma op PC modus. Kijkend naar bovenstaande uitleg is dat omdat het daar heel belangrijk is met text op een 1 vlakke kleur (dus bijvoorbeeld zwarte text op witte achtergrond) dat text anders heel wazig kan worden.

Wel heel stom trouwens dat je de modus verandert met een 'change icon' menuutje

• Springbokkie
  • Laatst online: 08-01 19:42
menzo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:47:
[...]

Een hogere chroma resolutie, het gebruikt meer HDMI bandbreedte maar die hebben de 9 en X series toch genoeg.
Ok, thanks. Vanavond maar eens veranderen dan. :) Zonder die PC-setting speel ik waarschijnlijk dus nog steeds op 4:2:2.

Xbox Live: Springbok NL

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 19:13
Mijn bevindingen over de C9 en XSX:

Ik heb even wat tests gedaan met de C9 en XSX en ik ben louter positief, alles ziet er een stuk beter uit en ik kan alle boxjes afvinken die de XSX geeft bij screen settings.

- Iemand gaf hier aan dat hij wat problemen had met donkere vlakken in de gulag bij Warzone, maar ook die zijn me niet opgevallen. Ik kreeg een update met een high res pack en het ziet er een stuk scherper uit dan bij mijn PS 4
- Ori ziet er echt gruwelijk vet uit met 120fps en 4K (ik geloof zelfs dat de game eigenlijk 6K is maar dan wordt gedownscaled naar 4K
- Auto game setting is een beetje storend, ik krijg een krakend geluid en beeld freeze op het moment dat ik terug switch naar het home scherm en een spel afsluit
- 1 vreemd iets gezien bij een test van Wolfenstein Youngbloods: https://streamable.com/gkqvo7 je ziet rechts artifacts verschijnen, ik ging haast denken dat het bij het scherm hoort...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41

Typhone

Who Dares Wins

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Oei, dat is een riskante actie.
Je hebt je E9 toch niet bij Smits gekocht maar ergens in Duitsland?
De vraag is dus hoe LG de verkoper gaat crediteren en wat de verkoper jou gaat aanbieden.
De koop is dus niet ontbonden!

Het kan dus zijn dat de verkoper je zonder bijbetaling een 65GX aanbiedt maar ook dat het bv een 65CX wordt met kleine bijbetaling. Er zijn meerdere mogelijkheden in het geval de TV niet meer te repareren valt maar nog wel binnen de garantie valt.
Update weer van deze kant:

LG heeft mij bericht gestuurd dat de garantieafhandeling overgenomen gaat worden door BCC. Het gaat een omruilvoorstel worden dus het oude scherm wordt ingeleverd/opgehaald en dan komt er een ander scherm. Inmiddels staat er een 65GX sinds ruim 2 weken die het vooralsnog goed doet dus in het nieuwe huis gaan we de ultra luxe hebben dat er twee 65" OLED schermen aanwezig zullen zijn. Nog even wachten totdat de BCC contact met mij opneemt en kijken waar ze mee komen maar vooralsnog alle lof voor LG over hun houding in het hele verhaal. Toch ben ik nog voorzichtig met de slinger uithangen want als ik geen middelen had om een ander scherm te regelen dan had ik nu dus al ruim 1,5 maand geen TV.

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:43
Mittavic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:05:
Gister 2 stuks van LG GX 65 kunnen scoren voor de prijs van tijdens BlackFriday. Hebben jullie nog tips qua HDMI kabel?
Zijn er ook prijzen van de gx55 bekend voor black friday?
Waar heb je gekocht als ik vragen mag?
Ik heb bij Amazon 2 HDMI kabels gekocht. 2m - 8K HDMI-kabel 2.1 - 8K @60Hz 4K @ 120Hz DSC - HDTV 7680 x 4320 - UHD II - HDMI 2.1 2.0a 2.0b - 3D - High Speed HDMI-kabel Ethernet - HDR - ARC - Precisiestekker - compatibel met Blu Ray PS4 Xbox https://www.amazon.de/dp/...6854?_encoding=UTF8&psc=1

[ Voor 33% gewijzigd door hveck75 op 12-11-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mittavic
hveck75 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:50:
[...]

Zijn er ook prijzen van de gx55 bekend voor black friday?
Waar heb je gekocht als ik vragen mag?
Ik heb bij Amazon 2 HDMI kabels gekocht. 2m - 8K HDMI-kabel 2.1 - 8K @60Hz 4K @ 120Hz DSC - HDTV 7680 x 4320 - UHD II - HDMI 2.1 2.0a 2.0b - 3D - High Speed HDMI-kabel Ethernet - HDR - ARC - Precisiestekker - compatibel met Blu Ray PS4 Xbox https://www.amazon.de/dp/...6854?_encoding=UTF8&psc=1
Prijs voor de GX 55 is €1.499 ex cashback bij Apollo.

Thnx voor de HDMI kabel. Zal er even naar kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
Mittavic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:54:
[...]

Zonder referral link:

https://www.amazon.de/dp/B089WJVSLJ/

• Wren
[...]

Dus met cashback €1.299 voor een GX? Dat zou dan op hetzelfde niveau komen als een CX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krivas
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:19:
[...]

Waar lees je dat? Dat is niet mijn ervaring, geluidskwaliteit is echt heel goed vanuit de Spotify app.
In dit forum... een post van Atomsk op maandag 17 februari 2020 om 01.00u. Mogelijk is het al aangepast en kan je de kwaliteit van Spotify op de TV nu wel instellen, net zoals in de app?

• CyBeRSPiN
Krivas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:20:
[...]

In dit forum... een post van Atomsk op maandag 17 februari 2020 om 01.00u. Mogelijk is het al aangepast en kan je de kwaliteit van Spotify op de TV nu wel instellen, net zoals in de app?
Niet in te stellen, maar kwaliteit is dik in orde dus neem aan dat ie op hoogste stand staat. In de app wil je het kunnen regelen ivm data verkeer.
Geen idee hoe @Atomsk heeft vastgesteld dat het om de laagste kwaliteit zou gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2020 13:31 ]

• Mittavic
Wren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:18:
[...]

Dus met cashback €1.299 voor een GX? Dat zou dan op hetzelfde niveau komen als een CX.
Klopt inderdaad! Keuze lijkt mij dan ook makkelijk gemaakt.

• Len84
  • Laatst online: 14-06 23:55
Len84 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:25:
Mss kan iemand hier mij helpen;

Volgens de specs zou ik toch 4k @ 120hz moeten kunnen instellen op 10bit. Ik heb de TV met een HDMI 2.1 kabel aangesloten op mijn RTX3080. Ik heb zowel HDMI aansluiting 1 als 2(ARC) geprobeerd. Zodra ik hoger wil dan 10bit @ 420 instelling krijg ik geen signaal meer. Op 444 kan ik nog 8bit instellen, maar niet hoger. en 60hz blijft de max. Gsync staat aan. De TV staat op Gamemode. Ik gebruik deze kabel:

https://www.kabelshop.nl/..._content=Alle%20producten

Wat doe ik fout? Alvast bedankt!

Edit: Het betreft trouwens een LG 55 inch C9 uit 2019
Niemand enig idee? Heb de input wel op pc staan btw.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:06
Ik hoor nu iedereen over het feit dat men overschakelt naar de PC HDMI, maar hoe zit het met eArc? Stuurt hij dan nog wel alle audio informatie door naar bijv. een versterker?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Typhone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:07:
[...]

Update weer van deze kant:

LG heeft mij bericht gestuurd dat de garantieafhandeling overgenomen gaat worden door BCC. Het gaat een omruilvoorstel worden dus het oude scherm wordt ingeleverd/opgehaald en dan komt er een ander scherm. Inmiddels staat er een 65GX sinds ruim 2 weken die het vooralsnog goed doet dus in het nieuwe huis gaan we de ultra luxe hebben dat er twee 65" OLED schermen aanwezig zullen zijn. Nog even wachten totdat de BCC contact met mij opneemt en kijken waar ze mee komen maar vooralsnog alle lof voor LG over hun houding in het hele verhaal. Toch ben ik nog voorzichtig met de slinger uithangen want als ik geen middelen had om een ander scherm te regelen dan had ik nu dus al ruim 1,5 maand geen TV.
Hele nette afhandeling door LG.
Punt is wel dat je straks 2 65GX-en hebt omdat je er zelf al eentje hebt aangeschaft.
Wat ik nog steeds erg vreemd vind is dat de panelen van de E9 niet vervangen worden.
Dat belooft niet veel goeds voor alle E9 eigenaren want dat zijn er best nog wel wat.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Mittavic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:39:
[...]

Hoezo?
Die GX is toch alleen dunner als je em aan de muur wil hangen?
Voor de rest zelfde scherm, maar minder geluid.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Qosmic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:50:
[...]

Hoezo?
Velen vinden de GX juist interessant omdat deze zo plat tegen de muur kan. Deze is normaliter een stukje duurder dan de CX en dus kan dit meer mensen over de streep trekken om toch voor die GX te gaan.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:30
Mittavic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:39:
[...]

Want,... wat als je de tv gewoon op een meubel plaatst.. De GX heeft geen voet,... En het geluid,... vergelijkbaar ??

Iets anders.. Hoe is de koeling van het paneel in vegrelijk tussen de CX en de GX ?? Omdat de GX zoals bedoeld strak tegen de muur komt als wandmodel.. Zou de koeling beter moeten zijn.. Maar het zou ook niks uit kunnen maken.. ??

• Mittavic
Qosmic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:50:
[...]

Hoezo?
Dunner + muurbeugel bijgeleverd.

Geluid van de tv zelf gebruik ik zelf niet.

• Mittavic
belmonde schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:51:
[...]

Want,... wat als je de tv gewoon op een meubel plaatst.. De GX heeft geen voet,... En het geluid,... vergelijkbaar ??

Iets anders.. Hoe is de koeling van het paneel in vegrelijk tussen de CX en de GX ?? Omdat de GX zoals bedoeld strak tegen de muur komt als wandmodel.. Zou de koeling beter moeten zijn.. Maar het zou ook niks uit kunnen maken.. ??
Voor mij is de keuze makkelijk gemaakt. Als je het gewoon op de voetjes wilt neerzetten is de CX wellicht een betere keuze idd.

• robbert1983
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik zit te denken om een GX65 aan te schaffen. Mijn vrouw is er gecharmeerd van de "wallpaper" mogelijkheid op het moment dat de tv niet gebruikt wordt.

Wat doet dit met de kwaliteit van het paneel. Ik heb het dus niet zozeer over inbranden aangezien de verversing zo zal staan, dat dit niet gebeurt. Maar bijvoorbeeld de brightness van het paneel, wordt die niet minder als de tv meer en vaker aanstaat?

Of is dat een zorg die heden ten dage niet meer relevant is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
robbert1983 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:
Ik zit te denken om een GX65 aan te schaffen. Mijn vrouw is er gecharmeerd van de "wallpaper" mogelijkheid op het moment dat de tv niet gebruikt wordt.

Wat doet dit met de kwaliteit van het paneel. Ik heb het dus niet zozeer over inbranden aangezien de verversing zo zal staan, dat dit niet gebeurt. Maar bijvoorbeeld de brightness van het paneel, wordt die niet minder als de tv meer en vaker aanstaat?

Zelf vind ik de wallpaper mogelijkheid zoals je die noemt niet echt de moeite waard omdat je of een melding a la 'geen signaal' in het scherm te zien krijgt of de foto/schilderij switcht elke paar seconden. Dat laatste is prima als je dat ook wilt, maar als je verwacht dat je bijvoorbeeld langere tijd 1 schilderij van Monet of een foto van de kinderen kan tonen dan kom je bedrogen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
robbert1983 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:

Een OLED tv zal na verloop van tijd degraden. Dus de intensiteit van de pixels zal afnemen. De vraag is alleen hoe lang gaat het duren voordat je dat echt gaat zien. Ikzelf ga er dermate zorgvuldig mee om dat ik hem zeker niet langer aan heb staan dan nodig is.

Daarbij vind ik het zonde van de stroom als je hem toch niet actief gebruikt. :)
Wren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:57:
[...]

Zelf vind ik de wallpaper mogelijkheid zoals je die noemt niet echt de moeite waard omdat je of een melding a la 'geen signaal' in het scherm te zien krijgt of de foto/schilderij switcht elke paar seconden.
Je hebt naar mijn weten gewoon een gallery optie hoor. B)

[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 12-11-2020 14:03 ]

Soundcloud

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
Nog iemand die tips heeft om de afstandsbediening te gebruiken op andere apparaten? tot nu toe is het enige dat ie doet de decoder aan zetten met de knop (automatisch werkt ook niet). Keuzes die ik krijg met de "..." knop werken niet ik druk er op en er gebeurt niets. Ik heb al geprobeerd het typenummer van de decoder op te zoeken (HUMAX IRHD5000) die wordt gevonden en kan ik kiezen maar dat mocht ook niet baten.

Als ik het ding zo ver zou kunnen krijgen dat ie met volume + en - de reciever bedient zou dat al een hoop helpen maar die reciever ziet ie niet hij ziet de decoder die daarachter hangt. Handmatig kiezen van surround systeem en dan marantz loopt vast op het feit dat de reciever niet uit gaat als ik op de test knop druk.

De afstandbediening lijkt wel te werken, want de decoder aan zetten doet ie gewoon (maar alleen als de TV niet al aan staat). Ik heb ook die IR blaster aangesloten die bij de TV werd geleverd. Bediening via HDMI zal vermoedelijk niet gaan, zowel mijn reciever als mijn decoder zijn al wat ouder

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Wren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:57:
[...]

Zelf vind ik de wallpaper mogelijkheid zoals je die noemt niet echt de moeite waard omdat je of een melding a la 'geen signaal' in het scherm te zien krijgt of de foto/schilderij switcht elke paar seconden. Dat laatste is prima als je dat ook wilt, maar als je verwacht dat je bijvoorbeeld langere tijd 1 schilderij van Monet of een foto van de kinderen kan tonen dan kom je bedrogen uit.
Klopt.
Met wallpaper wordt waarschijnlijk de Gallerij mode bedoeld.
Deze zit in de OLED TV’s waarbij beelden afwisselend een aantal seconden getoond worden bv schilderijen of landschappen.
Wel eens leuk om te laten zien maar voor de rest kun je er weinig mee.
Je kunt zeker niet je favoriete schilderij een paar uurtjes aan laten staan.
Ook niet zo goed voor je energie rekening...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Mittavic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:53:
[...]

Voor mij is de keuze makkelijk gemaakt. Als je het gewoon op de voetjes wilt neerzetten is de CX wellicht een betere keuze idd.
Nou ik vind de GX ook voor op het meubel wel interessant als de prijs gelijk is.. Omdat ik een hekel heb aan die dunne bovenkant van de cx. Zo fragiel.. Ik moet misschien wel 1 of 2 x verhuizen en een volledig backpanel geeft betere handelbaarheid met boven en onder vasthouden.. etc. etc.
Wie weet zijn volgend jaar alle LG oleds volgens deze bouwmethode..
Is de onnodige hype van papier dunne oledschermen voorbij :)

• Wren
belmonde schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:06:
[...]

Nou ik vind de GX ook voor op het meubel wel interessant als de prijs gelijk is.. Omdat ik een hekel heb aan die dunne bovenkant van de cx. Zo fragiel.. Ik moet misschien wel 1 of 2 x verhuizen en een volledig backpanel geeft betere handelbaarheid met boven en onder vasthouden.. etc. etc.
Wie weet zijn volgend jaar alle LG oleds volgens deze bouwmethode..
Is de onnodige hype van papier dunne oledschermen voorbij :)
Maar dan moet je de voetjes er los bij komen dus extra kosten. Kan allemaal maar dan wordt het prijsvoordeel weer teniet gedaan.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:29:
[...]

Niet in te stellen, maar kwaliteit is dik in orde dus neem aan dat ie op hoogste stand staat. In de app wil je het kunnen regelen ivm data verkeer.
Geen idee hoe @Atomsk heeft vastgesteld dat het om de laagste kwaliteit zou gaan?
Op het gehoor. Streamen via Heos of vanaf NVidia Shield klonk beter dan via LG. Het is geen keihard bewijs natuurlijk, maar het was voor mij het verschil tussen 112kbit en 192kbit mp3. Wanneer je het zeker zou willen weten, zou je het dataverbruik moeten meten voor 10-15 minuten.

_██_
(ಠ_ృ)

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Kan de lg c9 4k 120fps met VRR ? Of is dit enkel voor de cx .

• CyBeRSPiN
Atomsk schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:17:
[...]

Op het gehoor. Streamen via Heos of vanaf NVidia Shield klonk beter dan via LG. Het is geen keihard bewijs natuurlijk, maar het was voor mij het verschil tussen 112kbit en 192kbit mp3. Wanneer je het zeker zou willen weten, zou je het dataverbruik moeten meten voor 10-15 minuten.
O ok, nee is lastig feitelijk vast te stellen dan. Spotify buffert ook dus je zal misschien geen constante stream van bijvoorbeeld 320kbps zien maar losse spikes.
Zou net zo goed aan je versterker kunnen liggen dat je op de andere inputs een ander EQ toepaste vergeleken met de LG.
Verschil tussen 192kbit en 320kbit hoor ik waarschijnlijk niet, maar het geluid is echt top en zeker geen sprake van lage kwaliteit bij afspelen via de tv app. Dan zou het detail in de hoge tonen zijn weggevallen wat niet het geval is.

Update: net even tijdje gemonitord via mn Unifi controller. Met alleen Spotify aan zie ik ongeveer 280Kbps aan download voor de tv, komt overeen met de allerhoogste kwaliteit. Dus kan ook weer als “myth busted” de boeken in dan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY3_N5Ua1UEvyxDnhO2ivnRkVrw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OM7i5a1uCErdWBpGUixtfFDU.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2020 15:23 ]

• menzo
tommy50 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:19:
Kan de lg c9 4k 120fps met VRR ? Of is dit enkel voor de cx .
Ja dat kan hij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:27:
[...]

O ok, nee is lastig feitelijk vast te stellen dan. Spotify buffert ook dus je zal misschien geen constante stream van bijvoorbeeld 320kbps zien maar losse spikes.
Zou net zo goed aan je versterker kunnen liggen dat je op de andere inputs een ander EQ toepaste vergeleken met de LG.
Verschil tussen 192kbit en 320kbit hoor ik waarschijnlijk niet, maar het geluid is echt top en zeker geen sprake van lage kwaliteit bij afspelen via de tv app. Dan zou het detail in de hoge tonen zijn weggevallen wat niet het geval is.

Update: net even tijdje gemonitord via mn Unifi controller. Met alleen Spotify aan zie ik ongeveer 280Kbps aan download voor de tv, komt overeen met de allerhoogste kwaliteit. Dus kan ook weer als “myth busted” de boeken in dan :)
[Afbeelding]
Het zou ook gefikst kunnen zijn met een update in de tussentijd. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik Spotify op LG heb gebruikt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kaos001 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:01:
[...]

Een OLED tv zal na verloop van tijd degraden. Dus de intensiteit van de pixels zal afnemen. De vraag is alleen hoe lang gaat het duren voordat je dat echt gaat zien. Ikzelf ga er dermate zorgvuldig mee om dat ik hem zeker niet langer aan heb staan dan nodig is.

Daarbij vind ik het zonde van de stroom als je hem toch niet actief gebruikt. :)
Inderdaad, dat is toch wel heel zonde, het is geen low energy E-ink scherm ofzo. Zo'n OLED staat toch al snel tegen de 100 a 200 watt te trekken (o.a. afh van formaat en beeldinstellingen), als ie het hele jaar 24/7 aan staat komt je dat toch op c.a. 800 - 1600 kWh te staan, dat is toch wat honderden euro's.

Plus de extra afschrijving van de pixeldegradatie: in een jaar of 10 is het echt afgelopen met de levensduur van die OLEDs, en eerder al heb je vast en zeker al een mooi schilderijkader permanent in beeld wegens onregelmatige pixeldegradatie. :P

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 11:33
Het staat weliswaar in het Xbos Series X topic maar dit draadje lijkt me ook ff handig om in te archiveren.
Ik heb zelf een C9 staan en kreeg wel eens een No Signal storing als ik de Series X op 120hz met VRR liet draaien.
Nu niet meer.
Dit alles op basis van de meest recente fw voor de C9: 5.00.03

LG C9/CX instellingen zoals voorgeschreven door HDTVtest overnemen, mooi uitgeschreven door @Rivanov :
Rivanov schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:29:
[...]

Zie het inderdaad nu ook. (kwestie van paar keer op de groene knop rammen op je LG remote)
Heb de settings overgenomen van de laatste HDTV test video die zojuist gepost is.

En heb Allow 4:2:2 nu op de Xbox ook uitgeschakeld. (had ik eerst aanstaan)

TLDR:

Home screen LG
• Edit
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)

SDR:

Settings:
Advanced settings:
◇ Gamma: BT.1886
◇ Advanced Controls:
◇ Picture Mode Settings:

HDR:

Settings:
Advanced settings:
◇ Color: 50
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG
◇ Picture Mode Settings:
Dan in de console settings natuurlijk 4k/120hz/VRR aanzetten.
Kleurdiepte 10-bit en Kleurruimte op Standaard, YC 4:2:2 uit.

Veel plezier 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

@Cap @kaos001 de gallery mode gebruikt maar een klein deel van de power. Alle Tv delen worden uitgeschakeld. In Eco mode gebruikt de 55inch ca 99watt. In gallery mode ca 30 a 40watt.
Het verval van Oleds is minder groot dan je hier opmerkt.
LG stelt die op 100.000uur. Daar zijn wel wat kanttekeningen te maken. Zie dit artikel.
https://www.techhive.com/...dr-kill-your-oled-tv.html
Is dus erg sterk afhankelijk van wat je er mee doet en welke settings je gekozen hebt.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
M'n Thenaudio Sharc is binnen. Ga 'm nu testen.

• zwembroek
  • Laatst online: 00:14
PepieNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:19:
Het staat weliswaar in het Xbos Series X topic maar dit draadje lijkt me ook ff handig om in te archiveren.
Ik heb zelf een C9 staan en kreeg wel eens een No Signal storing als ik de Series X op 120hz met VRR liet draaien.
Nu niet meer.

LG C9/CX instellingen zoals voorgeschreven door HDTVtest overnemen, mooi uitgeschreven door @Rivanov :

[...]

Veel plezier 👍
Maar nu heb je nog wel het VRR gamma probleem toch?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Rivanov schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:16:
M'n Thenaudio Sharc is binnen. Ga 'm nu testen.
Die heb ik ook besteld op 29 oktober maar mijn order staat nog steeds op processing. Ik heb gemaild en men gaf aan verzending vandaag of morgen. Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen overigens.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

• Krivas
Inmiddels staat de LG CX65. Maar ik ben eigenlijk nogal teleurgesteld... zeker wat het beeld aangaat. Ik kom van een 12 jaar oude Panasonic Plasma 50" en dat beeld was, wat gewoon TV- signaal aangaat, beduidend beter. Het lijkt wel of jij niet upscaled naar 4K? Ik heb hier bij Delta met mijn Humax enkel HD kwaliteit. Daar zal het zeker mee te maken hebben, maar ik ben er toch maar triestig van... Zou de Humax er van tussen halen en er een CI kaartje insteken de zaak verbeteren? De Humax is aangesloten middels HDMI.

Spotify heb ik ook geprobeerd en ook daarvan ben ik niet echt vrolijk. Het klinkt beter over de ChromeCast... er zitten een Rotel voorversterker/processor achter met aparte eindversterkers, dus ik hoor het verschil wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
zwembroek schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:30:
[...]

Maar nu heb je nog wel het VRR gamma probleem toch?
Ik zie geen gekke dingen, kan zijn dat de games die ik geprobeerd heb een locked fps hebben en VRR niet relevant is dan.
Vanmiddag ff deze aangeslingerd zonder gekke dingen:
Gears 5 (120fps/60fps), Valhalla (60fps), Ori (120fps en 60fps).
Plus wat games vanaf de XBX maar die staan zowiezo op 60fps nu.

[ Voor 6% gewijzigd door PepieNL op 12-11-2020 18:06 ]

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 00:22
PepieNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:19:
Nu niet meer.

[...]

Veel plezier 👍
Waarom input op pc zetten? Welk voordeel heeft dat?

• PepieNL
sturtiebe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:26:
[...]

Waarom input op pc zetten? Welk voordeel heeft dat?

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:43
[...]

Zie er dan ook extra garantie bij? Dacht dat ik deze vraag had gepost maar zag hem niet terug.

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 22:10

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hoi,

Ik heb een vreemd probleem. Sinds de upgrade van mijn videokaart lukt het mij niet meer om 4k 60hz met deep color aan te zetten. Ik kan alleen maar 4k 30hz deep color of 4k 60 hz (geen deep color).

De rest geeft "no-signal" op mijn tv. Dit is wat ik allemaal al heb geprobeerd:

1. Firmware tv ge-update (5.0.0.0.3)
2. Andere hdmi ports gebruikt
3. Andere HDMI kabels (Fiber optic) 2.1 active en 2.0b (15meter)
4. Drivers via Driver cleaner in safemode en zonder internet weer opstarten en laatste van geforce installeren
5. Tv uitzetten (2 minuten)
6. Tv Game response uitzetten
7. Tv op gewone HDMI modus zetten en weer terug naar PC
8. Tv factory reset gegeven
9. PC display instellingen ge-reset

Overigens, ik kan gewoon 120hz 4k selecteren als ik deep color aanzet. Game response wordt gestart en HDR ook. Alleen er blijft no-signal staan op mijn TV. Dat is het vreemde.

Het stomme is dat mijn kabel wel gewoon werkte met mijn 2080ti op 4k 60hz MET HDR MET deep color.

Wat mij nog rest is een windows reinatall maar daar zit ik niet echt op te wachten en ik vraag mij af of dat helpt.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

[ Voor 16% gewijzigd door juggle op 12-11-2020 19:06 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• Mittavic
hveck75 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:50:
[...]

Zie er dan ook extra garantie bij? Dacht dat ik deze vraag had gepost maar zag hem niet terug.
Nee. Er komt dan nog €49 bij, 5 jaar 100% pixelgarantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Krivas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:01:
Inmiddels staat de LG CX65. Maar ik ben eigenlijk nogal teleurgesteld... zeker wat het beeld aangaat. Ik kom van een 12 jaar oude Panasonic Plasma 50" en dat beeld was, wat gewoon TV- signaal aangaat, beduidend beter. Het lijkt wel of jij niet upscaled naar 4K? Ik heb hier bij Delta met mijn Humax enkel HD kwaliteit. Daar zal het zeker mee te maken hebben, maar ik ben er toch maar triestig van... Zou de Humax er van tussen halen en er een CI kaartje insteken de zaak verbeteren? De Humax is aangesloten middels HDMI.

Spotify heb ik ook geprobeerd en ook daarvan ben ik niet echt vrolijk. Het klinkt beter over de ChromeCast... er zitten een Rotel voorversterker/processor achter met aparte eindversterkers, dus ik hoor het verschil wel duidelijk.
Als het beeld van een 12 jarige plasma beter is als dat van een nieuwe OLED, dan doe je of is er ergens iets dramatisch fout. Of je hebt een afwijkende smaak wat beeldkwalitieit betreft.

Wel kan het zijn dat bepaalde fabrieks instellingen je beeld "verkloten". Truemotion is er zo één. Maar ook dat is onderhevig aan smaak. De één zweert bij Truemotion, de ander, ik dus, vind het een dramatisch bijeffect hebben.

Met andere woorden: ga eens flink met instellingen spelen.
Sluit de DVB-C kabel ter test even rechtstreeks op de TV aan. (Geen smartcard nodig voor de o.a. 3 NPO kanalen en Ziggo Sport als je Ziggo hebt).

Maar in het kort: een OLED gaat echt veel beter beeld geven dan een plasma.

Alles kan stuk.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:37
Mijn C9 heeft zich vandaag automatisch ge-update. Heeft iemand release notes gezien van deze update?

• AppieNL
  • Laatst online: 00:49
Wren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:07:
[...]

Maar dan moet je de voetjes er los bij komen dus extra kosten. Kan allemaal maar dan wordt het prijsvoordeel weer teniet gedaan.
Of stel: LG bouwt in 2021 alleen tv's in GX stijl, dus geen dunne bovenkantjes van de CX, maar biedt dan 2 varianten aan: 1 met een voet in de doos en 1 met een muurbeugel. Zo kan de consument kiezen wat het wil zonder extra kosten. Vanuitgaande dat zo'n GX paneel niet veel duurder is in de productie (prijzen CX en GX zitten al op nagenoeg zelfde niveau in het prijzentopic). Het zal voor LG ook gunstig zijn, omdat ze dan van 2 productielijnen (CX en GX) er 1 kunnen maken en dus kosten besparen. De consument kan dan later ook altijd nog kiezen voor de andere mounting optie die ze dan weer kunnen kopen bij LG. Ik zie alleen maar positieve kanten :Y
remco_k schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:26:
[...]

Maar in het kort: een OLED gaat echt veel beter beeld geven dan een plasma.
Maar toch niet op een simpel nogal gecomprimeerd HD beeldje van 1080i wat je van de kabel- of telefoonboer voorgeschoteld krijgt hoor. Daar kan de tv weinig aan doen, sterker nog, ik denk dat de upscaling en motion van een Panasonic plasma beter is dan die van LG. Wat mijn Panasonic VT60 betreft weet ik het wel zeker, want die heb ik naast mijn 55C8 OLED gehad. Een 1080i tv uitzending op die plasma was in een aantal opzichten beter dan dat van de LG C8 OLED.

Uiteraard zijn er allerlei andere zaken die ook de beeldkwaliteit bepalen en zeker bij UHD content doet de LG OLED dat natuurlijk beter, daar niet van hoor.

@Krivas Upscalen doet ie sowieso, het is immers een 4K paneel en hij krijgt een HD signaal, dus daar moet ie wat mee om schermvullend beeld te krijgen.

Check eens wat voor signaal je tv ontvanger uitstuurt, is dat 1080p dan kan ik je aanraden dit op 1080i interlaced signaal te zetten (gelijk aan het bronsignaal), dan doet de tv de omzetting naar het 1080p progressieve signaal en die kan dat waarschijnlijk beter.

Als je een UHD ontvanger zou hebben had je ook nog kunnen spelen met de tv of juist de ontvanger de omzetting naar UHD te laten doen. Welke Panasonic plasma had je? En welk signaal stuurt je Humax dus uit? En welke beeldmodus gebruik je op de OLED? Standaard? ISF dark of light? Iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 19:53 ]

• Wren
AppieNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:45:
[...]

Of stel: LG bouwt in 2021 alleen tv's in GX stijl, dus geen dunne bovenkantjes van de CX, maar biedt dan 2 varianten aan: 1 met een voet in de doos en 1 met een muurbeugel. Zo kan de consument kiezen wat het wil zonder extra kosten. Vanuitgaande dat zo'n GX paneel niet veel duurder is in de productie (prijzen CX en GX zitten al op nagenoeg zelfde niveau in het prijzentopic). Het zal voor LG ook gunstig zijn, omdat ze dan van 2 productielijnen (CX en GX) er 1 kunnen maken en dus kosten besparen. De consument kan dan later ook altijd nog kiezen voor de andere mounting optie die ze dan weer kunnen kopen bij LG. Ik zie alleen maar positieve kanten :Y
Ja,wie weet :*) prima idee hoor,maar als soort model is de gx nieuw dus dat zou kunnen. Er zullen wellicht ook nog mensen zijn die het dunne bovenstuk van de cx mooi vinden of het een conversation piece vinden. Kijken wat de prijzen gaan doen na de cashback.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Krivas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:01:
Inmiddels staat de LG CX65. Maar ik ben eigenlijk nogal teleurgesteld... zeker wat het beeld aangaat. Ik kom van een 12 jaar oude Panasonic Plasma 50" en dat beeld was, wat gewoon TV- signaal aangaat, beduidend beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiXImrr0YvyKqlvuYULa04QUy3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/v5wTKMEf8Rhuc6eX2CWOMFr8.gif?f=user_large

[ Voor 196% gewijzigd door Farabi op 12-11-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden als ze geen C variant meer aanbieden omdat de GX minder ruimte biedt voor speakers die nog een beetje aangename bas produceren. Die dunne bovenkant van de C serie kan me op zich gestolen worden, boeien, dat zie ik toch niet als ik voor de tv zit. Maar het geluid van de C serie vind ik dus merkbaar beter dan de G serie, en ik houd ervan om de tv stand alone te gebruiken zonder externe installatie / soundbar clutter aan.

Iedereen heeft zijn eigen use case. Leve de keuze. :Y

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kom er met de topic search niet helemaal uit, maar zijn de issues met next gen consoles al met firmware opgelost? Dacht dat er wat was met o.a vrr en 4:4:4:4 weergave.

• Krivas
Cap schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:48:
[...]

Maar toch niet op een simpel nogal gecomprimeerd HD beeldje van 1080i wat je van de kabel- of telefoonboer voorgeschoteld krijgt hoor. Daar kan de tv weinig aan doen, sterker nog, ik denk dat de upscaling en motion van een Panasonic plasma beter is dan die van LG. Wat mijn Panasonic VT60 betreft weet ik het wel zeker, want die heb ik naast mijn 55C8 OLED gehad. Een 1080i tv uitzending op die plasma was in een aantal opzichten beter dan dat van de LG C8 OLED.

Uiteraard zijn er allerlei andere zaken die ook de beeldkwaliteit bepalen en zeker bij UHD content doet de LG OLED dat natuurlijk beter, daar niet van hoor.

@Krivas Upscalen doet ie sowieso, het is immers een 4K paneel en hij krijgt een HD signaal, dus daar moet ie wat mee om schermvullend beeld te krijgen.

Check eens wat voor signaal je tv ontvanger uitstuurt, is dat 1080p dan kan ik je aanraden dit op 1080i interlaced signaal te zetten (gelijk aan het bronsignaal), dan doet de tv de omzetting naar het 1080p progressieve signaal en die kan dat waarschijnlijk beter.

Als je een UHD ontvanger zou hebben had je ook nog kunnen spelen met de tv of juist de ontvanger de omzetting naar UHD te laten doen. Welke Panasonic plasma had je? En welk signaal stuurt je Humax dus uit? En welke beeldmodus gebruik je op de OLED? Standaard? ISF dark of light? Iets anders?
Inmiddels heb ik al wat met de instellingen gespeeld en het is allemaal al een heel pak beter. Het lijkt ook wel alsof hij wat moet "inspelen"? Wat me wel nog opvalt, is dat bewegende beelden een soort van "hosting" hebben. Ik meen dat dat de term is die daarvoor gebruikt wordt. Hier kan ik spelen met de judder instelling neem ik aan? Ik ben er helaas enorm gevoelig aan. Het verbaast me toch dat dat na al die jaren niet veel beter is, of eigenlijk nog slechter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Krivas Plasma gaat vergevingsgezinder om met motion dan OLED door de aard van de techniek. Wat beweging betreft ga je er met een LG OLED altijd wat op achteruit tov een Panasonic plasma. Je kan proberen bij TruMotion de de-blur op 10 te zetten en kijken of je dat beter vindt. De-judder niet hoger dan 2, want hogere waardes geven snel meer bewegingsartefacten. Ik kan je vertellen dat ik het in het begin komend van een Panasonic plasma ook erg storend vond, maar het wende bij mij wel.

Motion is en blijft een zorgenkindje bij de moderne grote tv's. Erg veel is er niet verbeterd de afgelopen 10 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 12-11-2020 20:28 ]

• Krivas
Cap schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:27:
@Krivas Plasma gaat vergevingsgezinder om met motion dan OLED door de aard van de techniek. Wat beweging betreft ga je er met een LG OLED altijd wat op achteruit tov een Panasonic plasma. Je kan proberen bij TruMotion de de-blur op 10 te zetten en kijken of je dat beter vindt. De-judder niet hoger dan 2, want hogere waardes geven snel meer bewegingsartefacten. Ik kan je vertellen dat ik het in het begin komend van een Panasonic plasma ook erg storend vond, maar het wende bij mij wel.

Motion is en blijft een zorgenkindje bij de moderne grote tv's. Erg veel is er niet verbeterd de afgelopen 10 jaar.
Bedankt! Inmiddels had ik ook al zo een en ander gevonden. Ik ga proberen. Maar toch een heel klein beetje spijt van mijn aankoop.... ik snap plots dat mijn plasma na twee uur op Marktplaats al verkocht was...

• pwh53
juggle schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:01:
Hoi,

Ik heb een vreemd probleem. Sinds de upgrade van mijn videokaart lukt het mij niet meer om 4k 60hz met deep color aan te zetten. Ik kan alleen maar 4k 30hz deep color of 4k 60 hz (geen deep color).

De rest geeft "no-signal" op mijn tv. Dit is wat ik allemaal al heb geprobeerd:

1. Firmware tv ge-update (5.0.0.0.3)
2. Andere hdmi ports gebruikt
3. Andere HDMI kabels (Fiber optic) 2.1 active en 2.0b (15meter)
4. Drivers via Driver cleaner in safemode en zonder internet weer opstarten en laatste van geforce installeren
5. Tv uitzetten (2 minuten)
6. Tv Game response uitzetten
7. Tv op gewone HDMI modus zetten en weer terug naar PC
8. Tv factory reset gegeven
9. PC display instellingen ge-reset

Overigens, ik kan gewoon 120hz 4k selecteren als ik deep color aanzet. Game response wordt gestart en HDR ook. Alleen er blijft no-signal staan op mijn TV. Dat is het vreemde.

Het stomme is dat mijn kabel wel gewoon werkte met mijn 2080ti op 4k 60hz MET HDR MET deep color.

Wat mij nog rest is een windows reinatall maar daar zit ik niet echt op te wachten en ik vraag mij af of dat helpt.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
een wat oudere driver proberen,of met custom resolution utility proberen toe te voegen https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU
of een keer met een korte kabel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Cap schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:02:
Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden als ze geen C variant meer aanbieden omdat de GX minder ruimte biedt voor speakers die nog een beetje aangename bas produceren. Die dunne bovenkant van de C serie kan me op zich gestolen worden, boeien, dat zie ik toch niet als ik voor de tv zit. Maar het geluid van de C serie vind ik dus merkbaar beter dan de G serie, en ik houd ervan om de tv stand alone te gebruiken zonder externe installatie / soundbar clutter aan.

Iedereen heeft zijn eigen use case. Leve de keuze. :Y
Ik las in een poolse review van de GX
Copy : Geluidskwaliteit
Wanneer je met het blote oog naar de behuizing van de LG 55GX tv kijkt, is het erg moeilijk om het aantal en type gebruikte converters te bepalen. Aan de onderkant kun je er maar twee zien (één voor elk kanaal) en ze zijn vrij ongebruikelijk.

lg oled55gx
Zoals je kunt zien, hebben we hier te maken met een klein diafragma dat hoogstwaarschijnlijk als tweeter functioneert. Omdat de LG 55GX een onevenredig beter geluid biedt dan wat zo'n kleine converter kan genereren, heb ik LG om meer informatie gevraagd over het audiopad van deze tv. Dit is wat ik heb (na mijn bewerking):

In dit model werden, vanwege de relatief kleine dikte van de behuizing, twee speciaal ontworpen interne luidsprekers gebruikt, bestaande uit drie onafhankelijke drivers: front, woofer en tweeter, evenals speciale afzonderlijke eindversterkers.
En inderdaad - de 55GX klinkt beter dan de dikte van zijn behuizing en de grootte van de driver die van buitenaf zichtbaar is, suggereren. Ik geef eerlijk toe dat ik altijd probeer de luistersessie zonder vooroordelen te starten, maar ik zal niet verbergen dat ik een geluid van mindere kwaliteit verwachtte dan de 55CX, vooral in de lage registers (d.w.z. bas). Tot mijn verbazing verschilde de 55GX niet drastisch van de 55CX - en wat interessant is, ondanks totaal andere drivers en een heel ander behuizingsontwerp. Het geluid was groot en krachtig, wat in schril contrast stond met de slanke tv-kast.

Aan de andere kant valt niet te ontkennen dat het geen audiofiel geluid was: in de fabrieksinstellingen werden de hoge en lage tonen behoorlijk benadrukt, en de middentonen werden teruggetrokken en verdund. Desondanks kun je eraan wennen en na een tijdje zelfs accepteren. Het grootste voordeel van de 55GX is naar mijn mening de bas, omdat deze ritmisch is en de rest van de band goed benadrukt, wat het ook is.
https://geex.x-kom.pl/rec...a-telewizora-lg-oled55gx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 00:22
Ik snap niets van die settings.

Voor HDR zou van je scherm moet spatten maar ik vind alles donker.

Als je voorbeeld Dynamic tone mapping aan zet is alles toch veel helderder en kleurreiker?

Zelfde met Warm 2. Ik verkies altijd standaard omdat het anders te geel is op warm.

Doe ik iets verkeerd of is beide goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Krivas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:37:
[...]

Maar toch een heel klein beetje spijt van mijn aankoop....
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jk70f1q/Schermafbeelding-2020-11-13-om-08-20-09kopie.png

Soundcloud

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/13wjg8w.png

Bron: https://www.resetera.com/...-sdr-hdr-dv.73304/page-79

[ Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 13-11-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Voor wie ASBL had uitgeschakeld in het service menu en helaas niet het gewenste resultaat hadden, zouden jullie dit eens willen testen? https://www.lightillusion...e%20latest%20FW%20updates

Ik heb helaas zelf geen service remote mawr zou er wel één aanschaffen als dit blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dus als ik met NF een DV wil kijken moet ik de settings veranderen naar Game? Ik ben benieuwd, een beetje spelen met de settings is altijd wel leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Voor de gamers met een C9 hier...

Voor HDR game mode, zet je dynamic tone mapping aan, uit of op HGIG? Ik zie met vrijwel elke HDR game geen verschil tussen uit of HGIG, maar met DTM aan wel. Maar wat is "juist", zoals de maker het bedoeld heeft zeg maar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Tweakers: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op oververhitting.
nieuws: LG begint ook in Benelux met vervangen oled-tv's vanwege kans op over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
devilsnight schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:00:
Voor de gamers met een C9 hier...

Voor HDR game mode, zet je dynamic tone mapping aan, uit of op HGIG? Ik zie met vrijwel elke HDR game geen verschil tussen uit of HGIG, maar met DTM aan wel. Maar wat is "juist", zoals de maker het bedoeld heeft zeg maar?
https://www.avsforum.com/...s-and-pc.3123168/page-194

Lees hier even doorheen, genoeg info daarover :)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Dank u! Much appreciated! :)
Pagina: 1 ... 331 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.