We hebben de 55CX net een paar dagen in bezit. Mijn eerste ervaringen zijn nogal gemengd.
- Fantastisch beeld. Fenomenaal. Heb met open mond 4K Youtube filmpjes zitten kijken.
- Apps!! Handig hoor, Netflix via de afstandsbediening in plaats van via de PS4. Ik heb tot nu toe geloof ik 4 zinvolle apps gevonden, de rest is bagger. Maar ik hoor graag welke jullie allemaal gebruiken.
Onze vorige tv was zogenaamd ook "smart", binnen de kortste keren was het smart gedeelte hopeloos verouderd. Ben benieuwd hoelang WebOS meegaat
- Prettige afstandsbediening. Mijn vriendin vindt het niks maar we hebben ook nog een Logitech Harmony dus we kunnen de tv nu met z'n tweeën tegelijk bedienen

Ik snap werkelijk niets van de toegevoegde waarde van Google Assistant maar dat zal wel aan mij liggen.
- Waar-de-loos geluid. Ik wist dat het met zo'n dunne tv niet veel soeps zou zijn maar dat het zo slecht zou zijn had ik toch niet verwacht. Ik heb veel reviews gelezen waarin stond dat het geluid prima zou zijn (voor een tv) maar het is blijkbaar maar wat je eerder gewend was. Mijn oude 40" tv (Philips 9704) was dan zeker wel héél erg goed zo lijkt het. We willen geen AV-receiver met 5,7,9 speakers, maar een soundbar zal er toch wel moeten komen vrees ik (geen LG dan

)
- Beeld en geluid lopen regelmatig niet gelijk

Als ik de tv aan mijn (stereo)versterker koppel met een optisch kabeltje loopt het geluid duidelijk achter op het beeld. Niet vóór, wat je misschien zou verwachten en wat op een AV-receiver normaal gesproken te compenseren is. Als je er dan voor kiest het geluid via de interne speakers te laten lopen en tegelijkertijd via de optical out (standaard menu keuze), dan krijg je als het ware een echo. De optical out is dus compleet onbruikbaar. In geen enkele review heb ik daar iets over gelezen of van gezien.
Ik vraag me af in hoeverre je met een soundbar dan ook vertragings-issues blijkt te hebben. Iemand hier ervaring mee?
- Menu's
zitten vol met bevatten best veel irritante spelfouten en onbegrijpelijke vertalingen: "In(s)tellingen", "Gepresteerd" (Eng: featured). Belachelijk voor zo'n duur product.
- Teletekst werkt alleen via een rare omweg (eerst op de blauwe knop drukken, dan "..." en dan teletekst selecteren). Toegegeven, het is lang geleden dat ik teletekst op de tv keek; wel dagelijks op de iPhone

- Tien jaar naar een tv met Ambilight gekeken, stiekem mis ik dat toch een beetje. Op te lossen met een ledstripje achter de tv denk ik.
- Gamen nog niet geprobeerd. Verwacht dat dat wel goed zit met de HDMI 2.1 aansluitingen.
Ik had een aantal dingen graag eerder geweten. Ik ga de tv niet terugbrengen, daar is ie gewoon veel te goed voor. Nu maar weer eens een filmpje opzetten