Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickoord schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:14:
[...]

Ik zit zelf op ongv 2.80m en ben afgelopen 2 weken bezig geweest om een keuze te maken haha. Ik heb 2 mallen van vuilniszakken gemaakt van 55 inch en 65 inch. 65inch leek me echt wel een hele bak.. en uiteindelijk de keuze gemaakt voor 55inch welke nu onderweg is. Bij 65inch zou ik echt het idee hebben dat ik mijn hoofd van links naar rechts zou moeten bewegen bij het lezen van de ondertiteling..

Ik kom van 42inch af (FHD) en 55inch lijkt mij een hele mooie upgrade, kan niet wachten om hem binnen te krijgen! (LG GX 55)
Hier ook op ongeveer die kijkafstand.
Ik heb hier een 55C9 en dit is groot genoeg en kijkt heel prettig.
Ik kom ook van een 42 inch plasma af dus de overeenkomst is vrijwel gelijk.
Een 65 inch is inderdaad nog groter en kan wel van een meter of 3 af maar het moet ook wel in je huiskamer passen en niet tè aanwezig worden.
Daarbij komt dat een 65 inch geen mooier of scherper beeld geeft.
Het aantal pixels is immers gelijk aan een 55 inch alleen zijn ze bij een 65 inch een maatje groter.

(HoppyF is een aantal dagen niet zo actief hier vanwege omstandigheden maar leest af en toe mee, geen straf voor de trouwe lezers hier denk ik... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Kan iemand mij uitleggen waarom de CX 48" duurder is dan de CX 55" (uitgaande vd black friday deals)?

Ik ben op zoek naar een monitor voor professioneel color grading werk en de meest betaalbare optie is een OLED. De LG heeft als voordeel dat 'ie goed gekalibreerd kan worden en LUTs intern kan inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goldmemberf1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:44:
Kan iemand mij uitleggen waarom de CX 48" duurder is dan de CX 55" (uitgaande vd black friday deals)?

Ik ben op zoek naar een monitor voor professioneel color grading werk en de meest betaalbare optie is een OLED. De LG heeft als voordeel dat 'ie goed gekalibreerd kan worden en LUTs intern kan inladen.
Kwestie van vraag en aanbod.
De productie capaciteit van 48 inch is een stuk lager dan van 55 inch modellen.
De vraag is echter groot omdat deze 48 inch maat voorheen niet beschikbaar was.
Na verloop van tijd zal het aantal wel gaan toenemen en de prijs ook gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Arm1n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:23:
[...]

Heb ik zelf niet kunnen vinden, mogelijk dat @Yowzawood meer weet of in de war was met een ander model?
Ik zie dat ik een stukje tekst bij Rtings verkeer lees.... daar hebben ze na de recente update HDMI 2.1 opnieuw getest op 3 en 4.... las dat alsof die erbij waren gekomen.

Maar buiten een theoretische situatie kan ik me eigenlijk niet echt bedenken wanneer 2x 2.1 en 2x 2.0 nou een probleem zou zijn. Als je zoveel >18Gb aansluitingen nodig hebt dan lijkt een receiver een logischer plaats om alles te verbinden dan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 09:36

Plus een stukje passen en meten. De 48" wordt gemaakt uit de 'restjes' van uitsnedes van 77" op een grote OLED plaat. De 55" en 65" passen dan weer heel goed zonder restjes. Dus ook een efficiëntie argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graduation
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-03 13:31
Niet handig dat ik dit forum gevonden heb. Nu moet ik mezelf nog meer onderdrukken om er niet eentje aan te schaffen in de hoop dat de prijs van 1300 piek nog wat gaat zakken rond Black Friday... ;) Ach ja, hij is vooralsnog toch uitverkocht bij Hifi Klubben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14
HoppyF schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:50:
[...]

Kwestie van vraag en aanbod.
De productie capaciteit van 48 inch is een stuk lager dan van 55 inch modellen.
De vraag is echter groot omdat deze 48 inch maat voorheen niet beschikbaar was.
Na verloop van tijd zal het aantal wel gaan toenemen en de prijs ook gaan zakken.
Niet helemaal. Los van de productiecapaciteit is de yield (productieopbrengst) van de 48 inch panelen lager.
Dat heeft gevolgen voor de kostprijs en daarmee dus ook op de verkoopprijs.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
MatsSkoe schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:57:
[...]

Plus een stukje passen en meten. De 48" wordt gemaakt uit de 'restjes' van uitsnedes van 77" op een grote OLED plaat. De 55" en 65" passen dan weer heel goed zonder restjes. Dus ook een efficiëntie argument.
Jij refereert aan het glasdeel van het OLED scherm, dat klopt. De techniek om de OLEDs te ‘versmelten’ met het glas staat hier volgens mij los van.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:52
Yowzawood schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:54:
[...]

Ik zie dat ik een stukje tekst bij Rtings verkeer lees.... daar hebben ze na de recente update HDMI 2.1 opnieuw getest op 3 en 4.... las dat alsof die erbij waren gekomen.

Maar buiten een theoretische situatie kan ik me eigenlijk niet echt bedenken wanneer 2x 2.1 en 2x 2.0 nou een probleem zou zijn. Als je zoveel >18Gb aansluitingen nodig hebt dan lijkt een receiver een logischer plaats om alles te verbinden dan de TV.
Hoe zou jij een hdmi 2.1 aansluiting naar een PC en PS5 aanpakken?

De ene hdmdi 2.1 is dan bezet en de ander(met earc) is dan aangesloten naar een audio systeem. Kabel eruit van PC, erin van ps5 elke keer? Ik denk dat dit de enigste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Om nog iets verder in te gaan op de reactie van MatsSkoe:

In de LG fabriek wordt voor de panelen eerst één grote plaat gemaakt. Daar kan je dan 8 stuks 55" panelen uit snijden en heb je weinig rest over. Omdat ze zo veel mogelijk oppervlak van de grote plaat willen gebruiken moeten ze beetje passen en meten met hoe ander formaat panelen hier uit gesneden worden.

Hun conclusie was dat het optimaal was om uit de grote plaat twee 77" panelen te snijden en twee 48" panelen. Als gevolg worden er net zo veel 77" als 48" panelen geproduceerd (elk 2) uit de zelfde plaat waar ze ook 8 55" panelen kunnen halen. Omdat er zeer weinig 77" panelen worden geproduceerd worden er ook zeer weinig 48" panelen geproduceerd, vraag en aanbod zorgt dan dat de prijs omhoog gaat van de 48" panelen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

mustiej schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:04:
[...]

Hoe zou jij een hdmi 2.1 aansluiting naar een PC en PS5 aanpakken?

De ene hdmdi 2.1 is dan bezet en de ander(met earc) is dan aangesloten naar een audio systeem. Kabel eruit van PC, erin van ps5 elke keer? Ik denk dat dit de enigste oplossing is.
Afhankelijk van je audio systeem kan je deze ook aansturen met een optische uitgang (die ook op de tv zit). ARC ondersteunt de fancy versies van DTS en Dolby Digital (optical alleen DTS en DD), maar dat moet je audio systeem ook ondersteunen.

Heb je een NVidia 3000 serie of een AMD 5000 serie videokaart? Volgens mij zijn dat tot nu toe de enige die HDMI 2.1 ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik heb de 65cx besteld bij hofma.
Kan ik er gewoon vanuit gaan dat dit wel een Nederlands model is?

Kon er verder niks van vinden, maar familielid attendeerde me erop.
Anders doen je apps het niet?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Qosmic schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:

Dit kun je zien aan het typenummer op het factuur. Geef maar even door.

Apps zullen het wel doen. Garantie wordt altijd iets moeilijker maar ook niet onmogelijk is al eens gebleken op dit forum.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Als dat een buitenlandse amazon site is zou ik maar heel kritisch zijn. ( zie daarvoor mijn waarschuwing in het aankoop topic!)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:36
Hoe zit het eigenlijk exact met de mogelijkheid om een CX met een beugel aan een muur te bevestigen? Als ik naar de foto's kijk zie ik dat de VESA punten vrij laag op de TV zitten? Ik heb nu een LG UH850V hangen met een Vogels beugel, als ik even snel kijk zit de beugel op deze tv in het midden... Als de CX afwijkt, dan zou dit betekenen dat wanneer ik hem op de huidige beugel ophang, deze uiteindelijk hoger komt te hangen dan de UH850V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
TFX77 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:26:
[...]

Dit kun je zien aan het typenummer op het factuur. Geef maar even door.

Apps zullen het wel doen. Garantie wordt altijd iets moeilijker maar ook niet onmogelijk is al eens gebleken op dit forum.
Artikelnummer 8806098659463

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
LG OLED65CX6LA Dit is de Benelux versie. Dus helemaal in orde!

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Arm1n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:14:
[...]

Afhankelijk van je audio systeem kan je deze ook aansturen met een optische uitgang (die ook op de tv zit). ARC ondersteunt de fancy versies van DTS en Dolby Digital (optical alleen DTS en DD), maar dat moet je audio systeem ook ondersteunen.

Heb je een NVidia 3000 serie of een AMD 5000 serie videokaart? Volgens mij zijn dat tot nu toe de enige die HDMI 2.1 ondersteunen.
Heb nog geen 3000series maar verwacht wel dat ik binnen nu en een jaar zal aanschaffen. Op de BX zou ik zo'n Sonos Arc/Beam ofzo willen gebruiken, vind ik lekker praktisch. Ben totaal geen audio guy heb er ook geen verstand van maar dus dat zou betekenen dat ik gebruik kan maken van alleen Dolby Atmos(Zowel optisch als eARC?) en geen Dolby Digital?

De CX heeft blijkbaar meer dan voldoende geluid dat zelfs mensen zonder een cinemasysteem of een soundbar tevreden mee zijn. De BX is goedkoper, minder ports, langzamer processor maar geeft mij wel de ruimte om een soundbar te kopen.

Ik twijfel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Valderrama schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:27:
Hoe zit het eigenlijk exact met de mogelijkheid om een CX met een beugel aan een muur te bevestigen? Als ik naar de foto's kijk zie ik dat de VESA punten vrij laag op de TV zitten? Ik heb nu een LG UH850V hangen met een Vogels beugel, als ik even snel kijk zit de beugel op deze tv in het midden... Als de CX afwijkt, dan zou dit betekenen dat wanneer ik hem op de huidige beugel ophang, deze uiteindelijk hoger komt te hangen dan de UH850V.
Geen idee.
Wat ik je kan vertellen is dat het bovenste VESA mount punten op de tv +-27 cm vanaf de de bovenzijde van de tv naar onderen toe is.

Dit betreft een OLED CX48!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:45

servies

Veni Vidi Servici

Arm1n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:04:
[...]

Om nog iets verder in te gaan op de reactie van MatsSkoe:

In de LG fabriek wordt voor de panelen eerst één grote plaat gemaakt. Daar kan je dan 8 stuks 55" panelen uit snijden en heb je weinig rest over. Omdat ze zo veel mogelijk oppervlak van de grote plaat willen gebruiken moeten ze beetje passen en meten met hoe ander formaat panelen hier uit gesneden worden.

Hun conclusie was dat het optimaal was om uit de grote plaat twee 77" panelen te snijden en twee 48" panelen. Als gevolg worden er net zo veel 77" als 48" panelen geproduceerd (elk 2) uit de zelfde plaat waar ze ook 8 55" panelen kunnen halen. Omdat er zeer weinig 77" panelen worden geproduceerd worden er ook zeer weinig 48" panelen geproduceerd, vraag en aanbod zorgt dan dat de prijs omhoog gaat van de 48" panelen.
Hoe zit dat dan met de verschillende PPI per afmeting? de PPI van een 48" is hoger dan die van een 55" en die heeft weer een hogere PPI dan een 65" etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 15:27
nickoord schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:14:
[...]

Ik zit zelf op ongv 2.80m en ben afgelopen 2 weken bezig geweest om een keuze te maken haha. Ik heb 2 mallen van vuilniszakken gemaakt van 55 inch en 65 inch. 65inch leek me echt wel een hele bak.. en uiteindelijk de keuze gemaakt voor 55inch welke nu onderweg is. Bij 65inch zou ik echt het idee hebben dat ik mijn hoofd van links naar rechts zou moeten bewegen bij het lezen van de ondertiteling..

Ik kom van 42inch af (FHD) en 55inch lijkt mij een hele mooie upgrade, kan niet wachten om hem binnen te krijgen! (LG GX 55)
Ah kijk, exact hetzelfde als ik, ik kom ook van 42 inch. 55 inch is inderdaad een hele upgrade, daarbij staat er echt een gigantische spiegel/plaat in de woonkamer, ook als hij uitstaat, dat moet je ook maar mooi vinden.

Ik ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

mustiej schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:31:
[...]

Heb nog geen 3000series maar verwacht wel dat ik binnen nu en een jaar zal aanschaffen. Op de BX zou ik zo'n Sonos Arc/Beam ofzo willen gebruiken, vind ik lekker praktisch. Ben totaal geen audio guy heb er ook geen verstand van maar dus dat zou betekenen dat ik gebruik kan maken van alleen Dolby Atmos(Zowel optisch als eARC?) en geen Dolby Digital?

De CX heeft blijkbaar meer dan voldoende geluid dat zelfs mensen zonder een cinemasysteem of een soundbar tevreden mee zijn. De BX is goedkoper, minder ports, langzamer processor maar geeft mij wel de ruimte om een soundbar te kopen.

Ik twijfel :'(
Met optisch heb je alleen DTS en dolby digital. Met (e)-ARC heb je ook dingen als DTS HD, dolby true HD, dolby atmos etc.

Echter is mijn persoonlijke mening dat als je geen dure 5.1 (of het liefst meer speakers) surround set hebt je het verschil van die extra labels en keurmerken toch niet gaat horen.

Overigens hebben niet alle soundbars een optische ingang voor geluid (veel wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

servies schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:41:
[...]

Hoe zit dat dan met de verschillende PPI per afmeting? de PPI van een 48" is hoger dan die van een 55" en die heeft weer een hogere PPI dan een 65" etc...
Ik weet het fijne niet van het productieproces maar dit zijn de substraat glasplaten waar vervolgens (als ik het goed begrijp) de pixels op worden geprint/geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:21:

Ik zag de prijs voorbij komen. Erg interessant, zeker als je het vergelijkt met de LG OLED65B9SLA die nu voor € 1.645,00 wordt verkocht bij Hofma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:02
Valderrama schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:27:
MGSNK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:31:
[...]

Geen idee.
Wat ik je kan vertellen is dat het bovenste VESA mount punten op de tv +-27 cm vanaf de de bovenzijde van de tv naar onderen toe is.
Net de mijne (55CX) opgehangen aan een Vogel's NEXT 7346 (erg duur maar fantastisch soepel ding). Dat was nogal een meetklusje omdat de TV exact in het midden van een nis moest komen.

Dus als aanvulling op @MGSNK: de onderste punten bevinden zich 14,5 cm vanaf de onderkant van de tv (55"!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
MGSNK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:00:
[...]

Niet helemaal. Los van de productiecapaciteit is de yield (productieopbrengst) van de 48 inch panelen lager.
Dat heeft gevolgen voor de kostprijs en daarmee dus ook op de verkoopprijs.
Interessante materie, dank voor jullie antwoord.

Nu is nog de vraag: om comfortabel te werken met een 55 inch, hoe ver moet ik er dan minimaal vanaf zitten? Ik ga 'em kalibreren voor rec709 met Calman home for LG software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Blurk62 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:21:

Net de mijne (55CX) opgehangen aan een Vogel's NEXT 7346 (erg duur maar fantastisch soepel ding). Dat was nogal een meetklusje omdat de TV exact in het midden van een nis moest komen.

Dus als aanvulling op @MGSNK: de onderste punten bevinden zich 14,5 cm vanaf de onderkant van de tv (55"!)
@Valderrama Ik moet hierbij wel zeggen, ik heb een CX48 gemeten! dus check even wat voor tv je wil ophangen, dan heb je voor 2 maten nu een referentiekader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:36
MGSNK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:32:
[...]

@Valderrama Ik moet hierbij wel zeggen, ik heb een CX48 gemeten! dus check even wat voor tv je wil ophangen, dan heb je voor 2 maten nu een referentiekader :)
Hier net mijn UH850V gemeten en het onderste VESA moer punt zit op 19cm vanaf de onderkant en de bovenste zit op 24cm van de bovenkant.

Ziet er dus naar uit dat ik moet gaan herpositioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Arm1n schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:48:
[...]

Met optisch heb je alleen DTS en dolby digital. Met (e)-ARC heb je ook dingen als DTS HD, dolby true HD, dolby atmos etc.

Echter is mijn persoonlijke mening dat als je geen dure 5.1 (of het liefst meer speakers) surround set hebt je het verschil van die extra labels en keurmerken toch niet gaat horen.

Overigens hebben niet alle soundbars een optische ingang voor geluid (veel wel).
Ga denk ik toch maar voor de CX zeker als ik de TV voor de komende 5-10jaar wil gebruiken. 200-300euro even inslikken dan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
mustiej schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:54:
[...]Ga denk ik toch maar voor de CX zeker als ik de TV voor de komende 5-10jaar wil gebruiken. 200-300euro even inslikken dan :O
Alles in verhouding..... als je voor dure randapparatuur gaat dan is de stap naar een net wat duurder scherm ook niet onlogisch.

Maar in de praktijk is het vaak niet zo zinvol een tv te kopen met het oog op een toekomstige andere aanschaf. Meestal loopt het toch anders :-). En als je nu de functie nog niet gebruikt is wachten op de OLED's van volgend jaar ook nooit verkeerd. Weet je zeker dat de huidige kaarten en consoles dan fatsoenlijk getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
klopping schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:32:
[...]

Apart, Smits adviseerde mij om het zelf bij LG te melden. Als ik een repair offerte van LG heb gekregen deze dan met hun delen. Dan kijken ze wat ze kunnen doen. Dit gaat me wel 100euro extra kosten. Ik had gehoopt dat Smits direct met dezelfde aanbieden zal komen.
smits adviseert mij ook om een RMA bij LG aan te melden. Dit kan niet meer want de tv is van 2018. de 2 jaar garantie zit er net op. VOrig jaar is het paneel vervangen voor een nieuwe. Deze heeft nu alweer kuren met spikkels \ inbrandingen.

ben jij 100 euro kwijt omdat LG langs kwam om een rapportje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik probeer mijn 65GX een goede instelling te geven voor het kijken van voetbal. In de winter is de kamer sfeervol verlicht, dus geen TL verlichting. Ik zou het typeren als een donkere kamer. Sowieso vind ik TV kijken lekker met weinig licht.

Wie kan een mooie instelling delen voor specifiek sport/voetbal? De standaard sport stand is echt dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Damocles.NL Geen sport stand gebruiken maar gewoon de ISF modes. ISF dark voor 's avonds, ISF light voor overdag.

- OLED lampje: hiermee de felheid van het beeld aanpassen naar believen.
- ISF-light op gamma 2,2 of evt 2.4, ISF-dark op gamma 2.4
- Kleurtemperatuur: warm2 is het meest natuurlijk / realistisch, maar je kan ook voor het blauwere warm1 gaan als je altijd een te blauw afgestelde tv gewend bent geweest.
- TruMotion: mag op de User setting met DeBlur 10, DeJudder uit of maximaal 2. TruMotion UIT mag ook als dat beter bevalt. Niet voor onduidelijke settings als "soepel" of "helder" gaan, beter zelf instellen met de user setting.

De rest hoef je niet echt aan te passen, hoewel uitzetten van de "geavanceerde" onzin die je beeld verpest als:
- dynamisch contrast, supperresolutie (onder geavanceerd) uit dus.
- en ruisonderdrukking, mpeg ruisonderdr, soepele gradatie, motion eye care ook allemaal uit.

En die ISF dark en light gebruik je dan ook voor andere HD content. Het is niet alsof voetbal een heel andere setting vereist dan films of televisie. Goed beeld is goed beeld. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 24-11-2020 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
We hebben de 55CX net een paar dagen in bezit. Mijn eerste ervaringen zijn nogal gemengd.
- Fantastisch beeld. Fenomenaal. Heb met open mond 4K Youtube filmpjes zitten kijken.
- Apps!! Handig hoor, Netflix via de afstandsbediening in plaats van via de PS4. Ik heb tot nu toe geloof ik 4 zinvolle apps gevonden, de rest is bagger. Maar ik hoor graag welke jullie allemaal gebruiken.
Onze vorige tv was zogenaamd ook "smart", binnen de kortste keren was het smart gedeelte hopeloos verouderd. Ben benieuwd hoelang WebOS meegaat
- Prettige afstandsbediening. Mijn vriendin vindt het niks maar we hebben ook nog een Logitech Harmony dus we kunnen de tv nu met z'n tweeën tegelijk bedienen ;)
Ik snap werkelijk niets van de toegevoegde waarde van Google Assistant maar dat zal wel aan mij liggen.
- Waar-de-loos geluid. Ik wist dat het met zo'n dunne tv niet veel soeps zou zijn maar dat het zo slecht zou zijn had ik toch niet verwacht. Ik heb veel reviews gelezen waarin stond dat het geluid prima zou zijn (voor een tv) maar het is blijkbaar maar wat je eerder gewend was. Mijn oude 40" tv (Philips 9704) was dan zeker wel héél erg goed zo lijkt het. We willen geen AV-receiver met 5,7,9 speakers, maar een soundbar zal er toch wel moeten komen vrees ik (geen LG dan >:) )
- Beeld en geluid lopen regelmatig niet gelijk :? Als ik de tv aan mijn (stereo)versterker koppel met een optisch kabeltje loopt het geluid duidelijk achter op het beeld. Niet vóór, wat je misschien zou verwachten en wat op een AV-receiver normaal gesproken te compenseren is. Als je er dan voor kiest het geluid via de interne speakers te laten lopen en tegelijkertijd via de optical out (standaard menu keuze), dan krijg je als het ware een echo. De optical out is dus compleet onbruikbaar. In geen enkele review heb ik daar iets over gelezen of van gezien.
Ik vraag me af in hoeverre je met een soundbar dan ook vertragings-issues blijkt te hebben. Iemand hier ervaring mee?
- Menu's zitten vol met bevatten best veel irritante spelfouten en onbegrijpelijke vertalingen: "In(s)tellingen", "Gepresteerd" (Eng: featured). Belachelijk voor zo'n duur product.
- Teletekst werkt alleen via een rare omweg (eerst op de blauwe knop drukken, dan "..." en dan teletekst selecteren). Toegegeven, het is lang geleden dat ik teletekst op de tv keek; wel dagelijks op de iPhone 8)
- Tien jaar naar een tv met Ambilight gekeken, stiekem mis ik dat toch een beetje. Op te lossen met een ledstripje achter de tv denk ik.
- Gamen nog niet geprobeerd. Verwacht dat dat wel goed zit met de HDMI 2.1 aansluitingen.

Ik had een aantal dingen graag eerder geweten. Ik ga de tv niet terugbrengen, daar is ie gewoon veel te goed voor. Nu maar weer eens een filmpje opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:39
harrybeuker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:58:
[...]

smits adviseert mij ook om een RMA bij LG aan te melden. Dit kan niet meer want de tv is van 2018. de 2 jaar garantie zit er net op. VOrig jaar is het paneel vervangen voor een nieuwe. Deze heeft nu alweer kuren met spikkels \ inbrandingen.

ben jij 100 euro kwijt omdat LG langs kwam om een rapportje te maken?
Ik heb ook niet op je privé bericht gereageerd.
LG is niet langs geweest. Op basis van de foto’s is een reparatie offerte gemaakt. Hier waren geen kosten aan verbonden.
De offerte heb ik met Smits gedeeld. Smits heeft een nette (coulance) korting op de 65GX gegeven. Ik vind dat Smits het netjes heeft afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:39
Blurk62 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:19:
We hebben de 55CX net een paar dagen in bezit. Mijn eerste ervaringen zijn nogal gemengd.
- Fantastisch beeld. Fenomenaal. Heb met open mond 4K Youtube filmpjes zitten kijken.
- Apps!! Handig hoor, Netflix via de afstandsbediening in plaats van via de PS4. Ik heb tot nu toe geloof ik 4 zinvolle apps gevonden, de rest is bagger. Maar ik hoor graag welke jullie allemaal gebruiken.
Onze vorige tv was zogenaamd ook "smart", binnen de kortste keren was het smart gedeelte hopeloos verouderd. Ben benieuwd hoelang WebOS meegaat
- Prettige afstandsbediening. Mijn vriendin vindt het niks maar we hebben ook nog een Logitech Harmony dus we kunnen de tv nu met z'n tweeën tegelijk bedienen ;)
Ik snap werkelijk niets van de toegevoegde waarde van Google Assistant maar dat zal wel aan mij liggen.
- Waar-de-loos geluid. Ik wist dat het met zo'n dunne tv niet veel soeps zou zijn maar dat het zo slecht zou zijn had ik toch niet verwacht. Ik heb veel reviews gelezen waarin stond dat het geluid prima zou zijn (voor een tv) maar het is blijkbaar maar wat je eerder gewend was. Mijn oude 40" tv (Philips 9704) was dan zeker wel héél erg goed zo lijkt het. We willen geen AV-receiver met 5,7,9 speakers, maar een soundbar zal er toch wel moeten komen vrees ik (geen LG dan >:) )
- Beeld en geluid lopen regelmatig niet gelijk :? Als ik de tv aan mijn (stereo)versterker koppel met een optisch kabeltje loopt het geluid duidelijk achter op het beeld. Niet vóór, wat je misschien zou verwachten en wat op een AV-receiver normaal gesproken te compenseren is. Als je er dan voor kiest het geluid via de interne speakers te laten lopen en tegelijkertijd via de optical out (standaard menu keuze), dan krijg je als het ware een echo. De optical out is dus compleet onbruikbaar. In geen enkele review heb ik daar iets over gelezen of van gezien.
Ik vraag me af in hoeverre je met een soundbar dan ook vertragings-issues blijkt te hebben. Iemand hier ervaring mee?
- Menu's zitten vol met bevatten best veel irritante spelfouten en onbegrijpelijke vertalingen: "In(s)tellingen", "Gepresteerd" (Eng: presented). Belachelijk voor zo'n duur product.
- Teletekst werkt alleen via een rare omweg (eerst op de blauwe knop drukken, dan "..." en dan teletekst selecteren). Toegegeven, het is lang geleden dat ik teletekst op de tv keek; wel dagelijks op de iPhone 8)
- Tien jaar naar een tv met Ambilight gekeken, stiekem mis ik dat toch een beetje. Op te lossen met een ledstripje achter de tv denk ik.
- Gamen nog niet geprobeerd. Verwacht dat dat wel goed zit met de HDMI 2.1 aansluitingen.

Ik had een aantal dingen graag eerder geweten. Ik ga de tv niet terugbrengen, daar is ie gewoon veel te goed voor. Nu maar weer eens een filmpje opzetten
Ik heb afgelopen vrijdag de 65GX gekocht. Ik heb mijn Sonos via arc HDMI aangesloten. Geen vertraging issues.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beeldsettings wel aangepast naar meest natuurgetrouwe weergave? Is op zich wel wenselijk. Zoek in dit topic met de zoekfunctie bovenin.
Er zijn er wel meer dan 4, maar het hangt natuurlijk af van je gebruik. Naast de browser, de mediaplayer en youtube voornamelijk streaming diensten als NPO-plus, Netflix, Disney+, AppleTV, Amazon prime, Rakuten, Pathe, etc en IPTV apps. Verder entertainment meuk, spelletjes etc die me persoonlijk niet boeien maar een ander misschien hartstikke fijn vindt. Het is uiteraard geen smartphone dus de nadruk ligt zoals bij elke TV niet op apps maar op... tv zaken. Het beeld, een tuner, en hdmi aansluitingen.
WebOS gaat waarschijnlijk nog wel ff mee maar de vraag is hoelang (het WebOS) van je tv geupdate wordt zodat je ook nieuwe apps kan gebruiken. Meestal houdt dat na enkele jaren wel op.
- Waar-de-loos geluid. Ik wist dat het met zo'n dunne tv niet veel soeps zou zijn maar dat het zo slecht zou zijn had ik toch niet verwacht. Ik heb veel reviews gelezen waarin stond dat het geluid prima zou zijn (voor een tv) maar het is blijkbaar maar wat je eerder gewend was. Mijn oude 40" tv (Philips 9704) was dan zeker wel héél erg goed zo lijkt het.
Het geluid via de speakers is toch een stuk beter dan de doorsnee platte tv. Dat komt met name doordat er nog een aardig beetje hoog en eerlijk laag in zit, mits goed afgesteld op je ruimte. Heb je wel een serieuze poging gedaan om de geluidsinstellingen aan te passen aan de akoestiek? En dan bedoel ik de geluidsmodus op standaard, gebruiker zetten en handmatig de equalizer aanpassen zodat de "boem boem" hoge bas teruggebracht wordt, en de juiste dosis hoog ter voorkoming van dof of juist schel geluid. AI geluid uit, evt Dolby Atmos uit. AI akoestische tuning is "press and pray" met grote kans op slechter geluid dan beter.

Hoe hangt / staat je tv? Luidsprekers stralen naar onder, indien daaronder een stapel kussens of andere zooi in de weg ligt is al snel je hoog weg.

Dat je Philips 9704 fantastisch klinkt en deze helemaal waardeloos is namelijk erg onwaarschijnlijk. (Gewenning speelt trouwens ook duidelijk een rol, zowel bij geluid, beeld als heel veel andere zaken. ;))
Via de ingebouwde speakers? Is hier meermaals, ook nog zeer recent, uitgebreid besproken. Zoek met de zoekfunctie bovenin dit topic op "lipsync" en op "lip sync", eventueel in combinatie met Youtube... en veel leesplezier. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 24-11-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:28
...
..
Heb je alles op Engels staan? Als je Nederlands hebt geselecteerd, dan heb je nog geen Google assistant. Maar assistant van lg zelf.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:49
03.11.30 update voor de CX staat nu ook op de Nederlandse LG website mocht je TV 'm nog niet automatisch vinden, zoals die van mij.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Hoe zit het met VRR issues voor beeld onder 120 Hz? Ervaren jullie dit ook?
YouTube: LG Admits FAULTY VRR! The CX Is NOT A Smart Buy For PS5, Xbox Series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22
Ai akoestische tuning heeft het geluid niet beter gemaakt.
Ga vandaag is met de EQ prutsen. Is er een veelgebruikte EQ instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:42
Nadat ik twee dagen geleden de 03.11.30 firmware heb geïnstalleerd heb ik nu twee keer maximaal 1 tot 2 frames de onderstaande artifacts gehad met twee verschillende HDMI 2.1 kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxIVqvqVmyNBs4xbTTqldbK2lN4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/swiKJqyVkqIJiJeSrE9oJlKz.png?f=fotoalbum_medium

Heeft iemand enig idee wat dit is en wat een mogelijke oorzaak is?

Op mijn oude monitor had ik dit niet dus het lijkt echt iets met de TV te maken te hebben.
Dit heb ik ook inderdaad, de interne speakers lopen achter op de optische uitgang en er is alleen een mogelijkheid om de audio van de interne speakers te vertragen waardoor je de interne speakers niet kan combineren met externe speakers.

[ Voor 42% gewijzigd door Evernote op 25-11-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 11:53
Sinds gisteren doet mijn youtube het niet meer op mijn LG c9. Hij geeft aan dat youtube niet te laden is omdat het certificaat is verlopen, of dat de tijd afwijkt van de huidige tijd. Nu wil ik de huidige tijd aanpassen maar ik kan niks aanpassen bij de klokinstellingen. Heeft iemand een idee hoe dit komt en of hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Ananas_NL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:46:
Sinds gisteren doet mijn youtube het niet meer op mijn LG c9. Hij geeft aan dat youtube niet te laden is omdat het certificaat is verlopen, of dat de tijd afwijkt van de huidige tijd. Nu wil ik de huidige tijd aanpassen maar ik kan niks aanpassen bij de klokinstellingen. Heeft iemand een idee hoe dit komt en of hoe ik dit moet oplossen?
Toevallig T-Mobile als internetprovider? Daar melden diverse klanten (ook ikzelf) dat de tijd in de Draytek niet goed staat waardoor dus ook de verkeerde tijd wordt doorgegeven aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Kraziey schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:35:
[...]

Toevallig T-Mobile als internetprovider? Daar melden diverse klanten (ook ikzelf) dat de tijd in de Draytek niet goed staat waardoor dus ook de verkeerde tijd wordt doorgegeven aan de tv.
Ja klopt inderdaad! Maar is toch vreemd dat ik het niet handmatig kan instellen op de tv zelf.. Hopen dat Tmobile snel met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiam S
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 13:23
Top !!!! :) :)
Werd tijd dat LG Oled een eigen topic kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Ananas_NL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:47:
[...]

Ja klopt inderdaad! Maar is toch vreemd dat ik het niet handmatig kan instellen op de tv zelf.. Hopen dat Tmobile snel met een oplossing komt.
Zie Hier voor het verzameltopic. Speelt nu al een tijdje, bijna een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:51
Xiam S schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:53:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Kraziey schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:56:
[...]

Zie Hier voor het verzameltopic. Speelt nu al een tijdje, bijna een maand.
Bedankt! Ik ga straks even kijken of ik een oplossing kan vinden voor dit probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
Quantum, de grootste grap van YouTube. Deze kerel is niet serieus te nemen, op geen enkele wijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
MGSNK schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:08:
[...]

Quantum, de grootste grap van YouTube. Deze kerel is niet serieus te nemen, op geen enkele wijze.
Met de laatste fix is de vrr opgelost, gamma probleem niet.

Changelog LG

[03.11.30]
1. Update to allow PC and Console gamers smooth VRR playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Wybob schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:10:
[...]

Met de laatste fix is de vrr opgelost, gamma probleem niet.

Changelog LG

[03.11.30]
1. Update to allow PC and Console gamers smooth VRR playback
Daar heeft topper Vincent een betere video over gemaakt:

YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2023
Hoi, ik heb vorige week een LG OLED 65cx gekocht en sinds 2 dagen valt me op dat er verticale schaduw stroken in het beeld zijn te zien onder bepaalde omstandigheden. Een webquest leert mij dat het gaat om "vertical banding". Is dit nog iets wat weg trekt op den duur of moet ik de tv retourneren? Wie heeft ervaring met dit fenomeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Erwin81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:16:
Hoi, ik heb vorige week een LG OLED 65cx gekocht en sinds 2 dagen valt me op dat er verticale schaduw stroken in het beeld zijn te zien onder bepaalde omstandigheden. Een webquest leert mij dat het gaat om "vertical banding". Is dit nog iets wat weg trekt op den duur of moet ik de tv retourneren? Wie heeft ervaring met dit fenomeen?
Kan veranderen, want OLED compensatie cycli kunnen dit soms behoorlijk rechttrekken. Men zegt ook wel eens dat je een OLED paneel pas op uniformiteit moet beoordelen na 50-100 uur gevarieerd gebruik, juist om deze reden.

Het kan ook zijn dat er niks veranderd of dat het erger wordt, maar van wat ik heb gezien, gehoord en gelezen wordt het meestal wat beter met de tijd.

Je zal iig nooit aan varianten van het ''dirty screen effect'' ontkomen tenzij je gewoon héél veel mazzel hebt. Bij OLEDS zie je dit fenomeen vaak bij donkere tinten (horror films, donkere games) en bij LCDs zie je het effect (ondanks andere oorzaak) juist vaak in lichte scenes (ijshocky, voetbal, games). Over het algemeen is het bij LCDs wat opvallender dan bij OLEDS van wat ik zelf heb gezien.

EDIT:
Overigens is banding een beetje een foute term. Banding refereert bijna áltijd naar color-banding, wat hier niet het geval is. Dit is gewoon een screen uniformiteit probleem eigenlijk en zou gewoon onder dirty screen effect moeten vallen wat mij betreft, ondanks dat het er uit ziet als verticale banden :P

[ Voor 29% gewijzigd door Brutal1ty op 25-11-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
mucuracat schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:45:
[...]

Heb je alles op Engels staan? Als je Nederlands hebt geselecteerd, dan heb je nog geen Google assistant. Maar assistant van lg zelf.
Ik bedoelde meer het nut van dergelijke "assistants" in zijn algemeenheid. Zo van, je pakt de afstandsbediening, drukt de mic knop in en zegt iets als: "zet de tv harder" of "zet de tv op 1". De volume knop zit één cm van die mic knop |:(
Maar het zal wel een generatie dingetje zijn, als ik bijvoorbeeld ergens een lamp aan wil doen loop ik naar een lichtknop, daar heb ik ook geen app voor nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Blurk62 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:16:
[...]

Ik bedoelde meer het nut van dergelijke "assistants" in zijn algemeenheid. Zo van, je pakt de afstandsbediening, drukt de mic knop in en zegt iets als: "zet de tv harder" of "zet de tv op 1". De volume knop zit één cm van die mic knop |:(
Maar het zal wel een generatie dingetje zijn, als ik bijvoorbeeld ergens een lamp aan wil doen loop ik naar een lichtknop, daar heb ik ook geen app voor nodig ;)
Dat is inderdaad een generatieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:49
Vanochtend snel m'n 65CX handmatig geupdate naar 03.11.30.
Na het werk eens kijken of het allemaal nog stabiel loopt i.c.m. m'n Series X. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

De nummer 1 reden dat ik nog wacht met het kopen van een tv is de audio delay wanneer er Dolby content wordt gestreamed. Nu gebruik ik een externe receiver en vraag ik me af of dit makkelijk eenmalig te corrigeren is of zit ik elke keer handmatig bij elke film mijn audio opnieuw in te stellen omdat de delay continue verschilt.

LG is op gaming gebied op dit moment de enige interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin81
Brutal1ty schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:31:Men zegt ook wel eens dat je een OLED paneel pas op uniformiteit moet beoordelen na 50-100 uur gevarieerd gebruik, juist om deze reden.
Is er ook ergens na te gaan hoeveel branduren deze tv heeft gemaakt? Bij mijn vorige tv kon ik dat bekijken in een servicemenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 15:27
[...]

Haha ik heb exact hetzelfde. Ik begrijp de trend om alles met je telefoon bedienen bv ook niet, bijvoorbeeld je verlichting in je woonkamer. Ik heb allemaal HUE lampen die ik met de remote van de livingcolors bedien (zo'n ronde). Waarom zou ik eerst mijn telefoon gaan zoeken, verifiëren, app zoeken en dan mijn lampen bedienen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:39
[...]

Ik heb de google assistant in mijn soundbar. Het werkt door "Hey Google" te zeggen. Het werkt niet altijd even goed. Hij luistert gemiddeld even goed als de hond. Soms moet je even schreeuwen.

Voor de TV gebruik ik hem vooral om te pauzeren. Het is eigenlijk alleen handig als je je telefoon niet binnen handbereik hebt. Afstandsbediening doe ik sowieso niet aan.

Met de lichten is het soms wel handig als je net je handen vol hebt.

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel steeds minder gebruik. Vooral omdat het niet altijd 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:43
r0p schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:24:
De nummer 1 reden dat ik nog wacht met het kopen van een tv is de audio delay wanneer er Dolby content wordt gestreamed. Nu gebruik ik een externe receiver en vraag ik me af of dit makkelijk eenmalig te corrigeren is of zit ik elke keer handmatig bij elke film mijn audio opnieuw in te stellen omdat de delay continue verschilt.

Ik heb dezelfde bedenkingen, maak ook gebruik van een receiver voor het geluid maar ik heb toch een paar weken geleden de knoop doorgehakt een 65CX besteld (nog niet binnen). Ik heb hier meerdere reacties gelezen dat het geluid wel synchroon loopt wanneer het geluid via HDMI ARC naar de receiver gaat. Mocht dit toch niet goed gaan, koop ik een nieuwe Chromecast met Google TV en sluit deze via de receiver aan. Ondersteunt Dolby Vision en Atmos en gezien dan zowel audio als video via de versterker lopen kan je mogelijke sync issues gemakkelijk oplossen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Laatst online: 30-09 19:39
r0p schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:24:

Dit probleem is alleen van toepassing wanneer de geluidsbron je tv zelf is toch? Dus youtube via de tv, of netflix via de tv. Wanneer je al deze apps niet gebruikt en je tv als 'tv' gebruikt, heb je hier toch geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Laatst online: 01-10 20:01
Dag allen, afgelopen weekend heb ik bij mijn ouders een LG OLED55GX6LA opgehangen, super mooi!
Maar sinds gisteren hebben ze ineens de volgende problemen:
- Wifi signaal wordt niet meer ontvangen:
Alles geprobeerd: terug naar fabrieksinstellingen, power er af en er op, modem + routers gereset.
Andere apparaten ontvangen wel het wifi signaal dus het ligt denk ik echt aan de tv.

- Magic Remote connect niet meer:
Ook erg vreemd de knoppen reageren nog wel maar er verschijnt geen cursor meer in beeld en bij opnieuw pairen (HOME + BACK button 5sec indrukken) start het proces maar faalt het pairen elke keer.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Cap schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:54:
[...]
Het geluid via de speakers is toch een stuk beter dan de doorsnee platte tv. Dat komt met name doordat er nog een aardig beetje hoog en eerlijk laag in zit, mits goed afgesteld op je ruimte. Heb je wel een serieuze poging gedaan om de geluidsinstellingen aan te passen aan de akoestiek? En dan bedoel ik de geluidsmodus op standaard, gebruiker zetten en handmatig de equalizer aanpassen zodat de "boem boem" hoge bas teruggebracht wordt, en de juiste dosis hoog ter voorkoming van dof of juist schel geluid. AI geluid uit, evt Dolby Atmos uit. AI akoestische tuning is "press and pray" met grote kans op slechter geluid dan beter.
Beter geluid dan de doorsnee tv zegt meer over die andere tv's en verklaart ook waarom soundbars niet aan te slepen zijn. Het geluid van de CX is naar mijn beleving voornamelijk blikkerig en schel.
AI tuning brengt geen verbetering. De AI-geluids instelling lijkt ook een bron van vertraging in het geluid te zijn. Vandaag eens experimenteren met de equalizer, die had ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:28
[...]

"Loop ik naar de tv"
Dacht iedereen ook toon afstandbediening net uit kwam 😉

Het is gewenning en gemak. Druk op knop en zeg movie time en alle lichten in de woonkamer worden helemaal gedimd.

Heb je externbron aangesloten zonder screensaver.. Ga je even wat doen, zeg je :tv scherm uit, met muziek bijvoorbeeld en wel geluid geen beeld . (kan ook met lg assistant)

Je kan zoekopdrachten geven als je iets ziet en wil er meer van weten.

En niet omdat het moet, maar....

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Blurk62 Ok dus we hebben de doorsnee tv's die allemaal k*t klinken en de LG die volgens wijd verbreide mening (reviews en individuen) duidelijk beter klinkt maar in jouw geval nog steeds waar-de-loos. En een oude kleine Philips die geweldig klinkt. Een op zijn minst opmerkelijke combinatie van feiten. ;)

Zoals hiervoor gezegd en je nota bene zelf ook quote :P, mijn advies is juist om AI tuning NIET te gebruiken maar het handmatig te doen. Dus geen AI geluid, geen AI tuning met dat micje in de afstandbediening, "plug and pray", maakt bij mijn 2 tv's het geluid alleen maar slechter. :X.

Gewoon de equalizer zelf instellen, dan weet/hoor je precies wat je doet. Als de tv schel/blikkerig klinkt dan kan je dat er gewoon uitdraaien met de equalizer door de 2 hoogste frequenties terug te draaien naar wens. En nogmaals ik zou ook de hoge bas (2e slider) terugdraaien, bijna altijd geeft dit verbetering bij een gemiddelde kamerakoestiek. Ook zou ik Dolby Atmos uitschakelen. Kunst is zoveel mogelijk foefjes uitschakelen en de eqalizer goed bijstellen op je persoonlijke situatie, zo heb je het meest stabiele geluidsbeeld zonder schelle pieken / volumepieken. Het kost even wat moeite maar levert doorgaans toch wel resultaat op, de spreekwoordelijke uitzondering daar gelaten.

Als jouw mediocre oude Philips tv waar je zo aan gewend bent mooi klinkt en de CX heel schel / blikkerig dan is er iets aan de hand met de akoestiek dat jouw Philips geweldig doet uitkomen en de CX waardeloos. Of je CX geluid is stuk. ;) Of je bent heel erg gewend geraakt aan het geluid van de Philips. ;)

Vandaar het handmatig bijstellen. Geen enkele tv klinkt direct uit de doos overal goed. Een tv aan de wand geeft heel ander geluid dan een tv op een voet. Op een voet staat de tv verder van de wand en heeft daarom minder snel last van boem-boem, plus de hoge tonen van de down firing speakers stralen (by design) via de voet naar voren waardoor de plaatsing beter is (stereobeeld en verstaanbaarheid). Harde muren of behang, kussens of juist hard materiaal onder de tv, dat maakt allemaal veel verschil.

Soundbars zijn meestal ook niet bepaald geweldig, de hele dure (zowat net zo duur als je tv) uitgezonderd. Wil je dan écht goed geluid moet je toch naar de normale luidsprekers die je goed kunt plaatsen. Dat hoeven er helemaal geen 5 te zijn, dat kan ook gewoon met twee. En ook dan moet je je akoestiek tunen voor echt goed geluid.

PS Vertraging: die zit er dus altijd in, ook zonder AI geluid. Sinds het begin gebruik ik mijn tv (C9) zonder AI geluid, Atmos etc en de vertraging is er. Via HDMI wisselend maar acceptabel (bij mij <20 ms), via Youtube abominabel (bij mij 180ms). Zoek maar in dit topic op lip sync en lipsync.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 25-11-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Erwin81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:16:
je kunt 1x een handmatige pixel-refresh doen,maar denk niet dat het veel helpt.je blijft het nu zien,beter ruilen.ik heb het gehad met een b6 na een maand of 10,1 strook van 12 cm breed in het midden en 1 van 18 cm aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Krilo_89 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:41:
[...]

Dit probleem is alleen van toepassing wanneer de geluidsbron je tv zelf is toch? Dus youtube via de tv, of netflix via de tv. Wanneer je al deze apps niet gebruikt en je tv als 'tv' gebruikt, heb je hier toch geen last van?
Maar als je de netflix of youtube app van de tv gebruikt, je receiver op de arc poort van de tv hebt, en de tv op passthrough, heb je dit toch ook niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Xiam S schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:53:
:? 8)7

Je bent een nieuwe Tweaker zie ik, is het je opgevallen dat dit topic sinds 2017 bestaat en 1126 pagina's lang is?

En had je nog een vraag of wilde je slechts melden dat het top is dat er een topic bestaat? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
hantheman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:42:
Dag allen, afgelopen weekend heb ik bij mijn ouders een LG OLED55GX6LA opgehangen, super mooi!
Maar sinds gisteren hebben ze ineens de volgende problemen:
- Wifi signaal wordt niet meer ontvangen:
Alles geprobeerd: terug naar fabrieksinstellingen, power er af en er op, modem + routers gereset.
Andere apparaten ontvangen wel het wifi signaal dus het ligt denk ik echt aan de tv.

- Magic Remote connect niet meer:
Ook erg vreemd de knoppen reageren nog wel maar er verschijnt geen cursor meer in beeld en bij opnieuw pairen (HOME + BACK button 5sec indrukken) start het proces maar faalt het pairen elke keer.

Iemand enig idee?
waarschijnlijk een kapote wifi-module,magic remote werkt daarom ook niet (komen ze bij je thuis vervangen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
Cap schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:21:
[...]

:? 8)7

Je bent een nieuwe Tweaker zie ik, is het je opgevallen dat dit topic sinds 2017 bestaat en 1126 pagina's lang is?

En had je nog een vraag of wilde je slechts melden dat het top is dat er een topic bestaat?
het IS toch ook top dat er een topic over bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin81
pwh53 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:18:
[...]

je kunt 1x een handmatige pixel-refresh doen,maar denk niet dat het veel helpt.
Ik heb nu 3 keer (over 3 dagen)een pixel-refresh uitgevoerd. Op sommige plekken is het verbetert maar er lijken ook stroken bij te zijn gekomen.. ook zit er een roze gloed aan de linkerkant van het scherm. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en anders maak ik toch gebruik van mijn 14 dagen retourrecht vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Is het ook mogelijk om van de standaard tv apps op de 55c7, zoals pathe, disney etc het geluid via hdmi naar de versterker te krijgen. Of moet dit perse via toslink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
G.Scholtens schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:48:
Is het ook mogelijk om van de standaard tv apps op de 55c7, zoals pathe, disney etc het geluid via hdmi naar de versterker te krijgen. Of moet dit perse via toslink?
kan toch via hdmi arc van je tv, dacht 2de hdmi ingang

[ Voor 72% gewijzigd door Qosmic op 25-11-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Qosmic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:50:
[...]

kan toch via hdmi arc van je tv, dacht 2de hdmi ingang
Toch wel? Dacht dat dat niet werkte voor die apps, kan ik zo wel ff testen.
Als het goed is morgen mijn muurbeugel binnen voor de tv. Maar bij de shop hadden ze geen haakse toslink kabels. En wil niet meteen ergens 10euro uitgeven alleen voor een kabel met verzendkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
laat even weten hoe of wat als je het getest hebt. Want ik heb mn 65cx ook binnen en wil het op dezelfde manier aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 11:35
G.Scholtens schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:48:
Natuurlijk kan je ook het geluid van de apps met earc doorgeven. Alle tv geluid wordt dan naar je soundbar of verstrekker gestuurd, ongeacht de bron.

Ook externe bronnen die je op de tv aansluit en dan doorstuurt, Als je Earc gebruikt heb je absoluut geen toslink nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door marcovandam op 25-11-2020 12:01 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar toch ook met arc, hoeft toch niet perse earc te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Ik was juist positief verrast door het geluid uit de tv :D. Toegegeven ben ook zeker geen audiofiel en ben redelijk snel tevreden maar ik twijfelde van te voren om een soundbar te halen maar dat is voor mij echt niet nodig :D. Gister 'The Master' gekeken via Rakuten (daar staan een aantal gratis films op), maar ik verbaasde me echt over het enorme mooie beeld en geluid.

Ik heb de tv instellingen overigens geprobeerd te doen zoals Rtings en een aantal Youtube filmpjes, maar ik vind 'Standaard' nog steeds het mooist :P. Enkel 's avonds vind ik dit een beetje te fel. Misschien nog een kwestie van gewenning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
Erwin81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:45:
[...]

Ik heb nu 3 keer (over 3 dagen)een pixel-refresh uitgevoerd. Op sommige plekken is het verbetert maar er lijken ook stroken bij te zijn gekomen.. ook zit er een roze gloed aan de linkerkant van het scherm. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en anders maak ik toch gebruik van mijn 14 dagen retourrecht vrees ik..
bespaar je de moeite als je het al 3x gedaan hebt,+ nog die roze gloed,is maar 1 optie en dat is ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Qosmic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:14:
maar toch ook met arc, hoeft toch niet perse earc te zijn?
ja hoor,toslink is redelijk beperkt,met hdmi krijg je netflix/disney atmos bv. gewoon over arc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurres
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 15:23
NIeuw op dit forum aangezien ik onlangs een GX heb gekocht. Ik vroeg me af of ik in de Gallery modus ook de snelheid van de foto's of schilderijen kan verlagen? Elke 5 seconde een nieuw plaatje hoeft natuurlijk niet van mij. Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Heb het forum een beetje doorzocht, maar kon het niet direct vinden. Ik heb een C9 icm een ps4 (hopelijk snel een ps5).

Is er buiten de 4:4:4 chroma nog een voordeel van de ps4 zetten in pc mode? Want volgens mij levert het geen winst op mbt input lag, zoals bij oudere modellen. Ik heb het geprobeerd en zowel zwartwaarde op laag en ps4 limited als automatisch. Echter vind ik de kleuren na aanpassen van game mode, veel grauwer. Zonder pc mode heb ik kleurbereik wel op breed staan. In pc mode kun je dit niet aanpassen. Misschien is dit het.

Gebruiken jullie de pc mode voor jullie console?

Edit: vraag 2... Normaal als ik de ps4 had los gekoppeld en weer terug, zag ik dat de tv de ps4 herkende en automatisch ook de ps4 de naam gaf. Nu doet ie dat niet. Weet iemand hoe dit werkt?

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 25-11-2020 13:27 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Qosmic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:56:
laat even weten hoe of wat als je het getest hebt. Want ik heb mn 65cx ook binnen en wil het op dezelfde manier aansluiten
Werkt hier prima via hdmi / arc (geen earc hier). Dacht vroeger dat dat niet kon, misschien update geweest ofzo.

Scheelt mij weer kabel extra. TV laad ik dan wel via de wifi lopen ipv lan. Meeste doe ik al via de ps4 of ziggo box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Jurres schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:40:
NIeuw op dit forum aangezien ik onlangs een GX heb gekocht. Ik vroeg me af of ik in de Gallery modus ook de snelheid van de foto's of schilderijen kan verlagen? Elke 5 seconde een nieuw plaatje hoeft natuurlijk niet van mij. Hoor graag!
bedoel je die modus op het moment dat je geen tv kijkt,er dan een foto of een schilderij op de tv is te zien ?
zou je afraden om dit te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurres
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 15:23
pwh53 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:15:
[...]

bedoel je die modus op het moment dat je geen tv kijkt,er dan een foto of een schilderij op de tv is te zien ?
zou je afraden om dit te gebruiken.
klopt die modus ja. Vanwege kans op inbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Jurres schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:16:
[...]

klopt die modus ja. Vanwege kans op inbranden?
ja,slijtage is het eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Yowzawood schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:32:
[...]
En als je nu de functie nog niet gebruikt is wachten op de OLED's van volgend jaar ook nooit verkeerd. Weet je zeker dat de huidige kaarten en consoles dan fatsoenlijk getest zijn.
Als ik de CX zou aanschaffen dan maak ik toch gelijk gebruik van al z'n functies?
FPS, resolutie, hdr, hdmi 2.1 functies op de PS5 en eventueel PC. Dolby Atmos zit er al in(of heb ik daar echt externe hardware voor nodig?) meeste apps zoals netflix, prime etc..

Wat kan ik nog niet gebruiken? Wachten wil ik best wel doen maar heb jij toevallig een idee wanneer de nieuwe cx lijn uitkomt? Dan heb je nog altijd dat de nieuwe modellen ook voor honderden euro's duurder zijn dan 1250euro bij Plattetv.nl etc..

Edit: er is ook geen groundbreaking nieuwe tech voor OLED's denk ik.. LG gaf aan productie te hebben verdubbeld, misschien 2021 modellen voor lagere prijzen? Denk dat de 77inch wel goedkoper wordt en 55inch hetzelfde blijft(~2k euro)

[ Voor 12% gewijzigd door mustiej op 25-11-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spaulding1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:28:
Ik was juist positief verrast door het geluid uit de tv :D. Toegegeven ben ook zeker geen audiofiel en ben redelijk snel tevreden maar ik twijfelde van te voren om een soundbar te halen maar dat is voor mij echt niet nodig :D. Gister 'The Master' gekeken via Rakuten (daar staan een aantal gratis films op), maar ik verbaasde me echt over het enorme mooie beeld en geluid.

Ik heb de tv instellingen overigens geprobeerd te doen zoals Rtings en een aantal Youtube filmpjes, maar ik vind 'Standaard' nog steeds het mooist :P. Enkel 's avonds vind ik dit een beetje te fel. Misschien nog een kwestie van gewenning.
Dat is in lijn met de meest voorkomende reactie van de mensen die het over tv speaker geluid hebben. Uiteraard heb je de groep mensen die zware, harde, diepe bassen willen voor het knalwerk in films en clips, maar die raad ik als ze echt de ultieme geluidbeleving willen dan aan om de soundbar maar te skippen en meteen te gaan voor full size houten speakers evt aangevuld met een sub, ivm die soundbars van wat plastic en dun alu voorzien van kleine speakerunits. ;)

De standaard beeldmodus is zeker niet slecht, hoewel ie minder goed voldoet aan de kalibratienormen (helderheid, kleurtemperatuur, gammaverloop). Advies is om 's avonds de ISF dark mode gebruiken met een wat lager OLED lampje. Overdag een hoger OLED lampje in ISF light mode of eventueel standaard als je dat echt mooier vindt.

Overigens kan je de ISF mode ook zo aanpassen dat ie er (vrijwel) zoals Standaard uit ziet. ISF light en ISF dark zitten naast elkaar dus dat is handig wisselen in het snelmenu. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 25-11-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 07:13
Hier een lg cx 55 bestelt. Zou vandaag komen, maar helaas. Lijkt zoek te zijn geraakt.

Maak me een beetje zorgen als de tv straks nog binnenkomt of dit geen problemen met de werking oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Laatst online: 16-07 11:09
Cap schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:51:
[...]

Dat is in lijn met de meest voorkomende reactie van de mensen die het over tv speaker geluid hebben. Uiteraard heb je de groep mensen die zware, harde, diepe bassen willen voor het knalwerk in films en clips, maar die raad ik als ze echt de ultieme geluidbeleving willen dan aan om de soundbar maar te skippen en meteen te gaan voor full size houten speakers evt aangevuld met een sub, ivm die soundbars van wat plastic en dun alu voorzien van kleine speakerunits. ;)

(...)
Het viel mij op dat Netflix content (Cursed om precies te zijn) een heel stuk beter klinkt dat bijvoorbeeld geluid wat via de Xbox of Ziggo (Next) Mediabox komt. Dat is echt een dag en nacht verschil. Bij ons was na een half uur TV kijken de conclusie dat er een soundbar moet komen, omdat we meer in de geluidsinstellingen aan het harken waren dan TV aan het kijken. 8)7

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 02-10 09:40

-SaveMe-

-klik-

Ik heb dus een 55C9, is er een optie om te zien welk signaal je binnen krijgt op de hdmi poort? Dus resolutie, frequentie, hdr, 10-bits, dat soort dingen

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:25:
Ik heb dus een 55C9, is er een optie om te zien welk signaal je binnen krijgt op de hdmi poort? Dus resolutie, frequentie, hdr, 10-bits, dat soort dingen
Heel veel op het groene knopje op je afstandsbediening rammen! (Bij de CX dan)

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

CptMeatball schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:29:
[...]

Heel veel op het groene knopje op je afstandsbediening rammen! (Bij de CX dan)
Hmmmm, volgens mij werkt dat niet op mijn C9 maar ik ga het nog eens proberen en dan vooral het veel rammen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:30:
[...]

Hmmmm, volgens mij werkt dat niet op mijn C9 maar ik ga het nog eens proberen en dan vooral het veel rammen :9
Werkt niet op C9.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Was ik al bang voor. Heeft de C9 helemaal niet die optie ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CptMeatball
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ah shit, dat is Freesync info. Misschien dat je wat aan een van deze threads hebt dan?

https://www.reddit.com/r/...9_resolution_info_button/

https://www.reddit.com/r/..._resolutionm_and_bitrate/

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

click the 3 dot button under the number 9 and then select "info"
Dit had ik inderdaad al gevonden, maar dat laat geen frequentie/fps zien helaas ...

Ik ga dit eens proberen:
You can’t show bit rate, but when using a hdmi device, go to progamme settings, and hover over progamme tuner and press 11111, this will bring up a hidden menu showing HdMI diagnostics.
And the LG TV Plus app eens installeren, die schijnt ook die optie te hebben ...

[ Voor 48% gewijzigd door -SaveMe- op 25-11-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Laatst online: 30-09 19:39
Qosmic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:21:
[...]

Maar als je de netflix of youtube app van de tv gebruikt, je receiver op de arc poort van de tv hebt, en de tv op passthrough, heb je dit toch ook niet?
Als de tv intern iets fout doet met het geluid uitsturen (dus met vertraging), dan zou dat wel kunnen. Maar ik ga zelf uit van niet, omdat er daarvoor over geluid via de optische kabel werd gesproken.
Pagina: 1 ... 338 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.