Ik bedoelde inderdaad Tidal. Bedankt voor de workaround... ik ga maar eens zeuren bij Tidal dat ze een app voor WebOS maken...SED schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:22:
[...]
Je bedoelde waarschijnlijk Tidal.
Is hier een bruikbare workaround te vinden voor je?
https://www.drmare.com/ti...in%20the%20HiFi%20quality.
Ik had een vergelijkbaar probleem. Het lijkt er op de de smart share en screen share apps niet meer bestaan en dit ingebakken zit in het OS? Zo te zien is dit gebaseerd is op miracast wat alleen van wifi naar wifi werkt. Als ik op mijn desktop (met ethernet kabel verbonden op het netwerk) m'n LG tv wil toevoegen dan staat deze niet in de lijst. Ik kan wel met rechtermuisknop op een foto of filmpje klikken en kiezen "op apparaat weergeven" -> LG TV, dan wordt dit op de tv afgespeeld, de TV staat ook genoemd in de lijst bij "bluetooth en andere apparaten". Op mijn laptop kan ik wel via windows 10 een apparaat aansluiten en m'n tv als beeldscherm gebruiken.BlackShadow schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:04:
Ik heb sinds kort een GX, ik probeer de LG toe te voegen als wireless display of het casten van mijn Win 10 desktop.
Ik vind allerlei handleidingen, de ene spreekt over "smart share", de andere over "screen share".
https://www.tomsguide.com...guide,review-5624-13.html
https://www.lg.com/us/sup...CT10000018-20150637965681
Ik vind echter geen van deze apps in de LG app store.
Iemand een goede, recente guide hoe ik dit aan de praat kan krijgen?
Daarnaast heb ik ook een dramatische netwerk performance gemerkt wanneer een ethernet kabel wordt gebruikt, geen enkele netwerk content (Plex, TV Vlaanderen,...) kan afspelen zonder elke seconde langere tijd te haperen, via wifi geen enkel probleem.![]()
Ik draai de laatste firmware: 03.11.25
Het lijkt er op dat dit een WiFi only feature is (ondanks dat is volgens DxDiag is mijn pc wel Miracast Enabled)? Moet ik hiervoor uitwijken naar 3d party apps zoals Video & TV Cast (die blauwe) of zijn er andere oplossingen?
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
De C9 laat inderdaad geen frequentie informatie zien, wel resolutie, hdr informatie. Met de drie ... op de afstandsbediening, of de i knop in de app. Jammer ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik vermoed dat hij de 9000 lijn van Philips heeft gehad met een full array backlight. Deze tv's waren wat dikker en huizden flinke speakers ( voor een tv zijnde). Wellicht dat hij nu wat laag en midden mist en dat zal vast bij te stellen zijn. Maar in the end gewoon zorgen dat je een fatsoenlijke geluidsset krijgt. Maakt films echt af. Wel een bioscoopscherm in je huis halen en dan vervolgens cheap gaan doen met het geluid. Je koopt ook geen lambo met een Fiat motor erin.Cap schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:58:
@Blurk62 Ok dus we hebben de doorsnee tv's die allemaal k*t klinken en de LG die volgens wijd verbreide mening (reviews en individuen) duidelijk beter klinkt maar in jouw geval nog steeds waar-de-loos. En een oude kleine Philips die geweldig klinkt. Een op zijn minst opmerkelijke combinatie van feiten.
Zoals hiervoor gezegd en je nota bene zelf ook quote, mijn advies is juist om AI tuning NIET te gebruiken maar het handmatig te doen. Dus geen AI geluid, geen AI tuning met dat micje in de afstandbediening, "plug and pray", maakt bij mijn 2 tv's het geluid alleen maar slechter.
.
Gewoon de equalizer zelf instellen, dan weet/hoor je precies wat je doet. Als de tv schel/blikkerig klinkt dan kan je dat er gewoon uitdraaien met de equalizer door de 2 hoogste frequenties terug te draaien naar wens. En nogmaals ik zou ook de hoge bas (2e slider) terugdraaien, bijna altijd geeft dit verbetering bij een gemiddelde kamerakoestiek. Ook zou ik Dolby Atmos uitschakelen. Kunst is zoveel mogelijk foefjes uitschakelen en de eqalizer goed bijstellen op je persoonlijke situatie, zo heb je het meest stabiele geluidsbeeld zonder schelle pieken / volumepieken. Het kost even wat moeite maar levert doorgaans toch wel resultaat op, de spreekwoordelijke uitzondering daar gelaten.
Als jouw mediocre oude Philips tv waar je zo aan gewend bent mooi klinkt en de CX heel schel / blikkerig dan is er iets aan de hand met de akoestiek dat jouw Philips geweldig doet uitkomen en de CX waardeloos. Of je CX geluid is stuk.Of je bent heel erg gewend geraakt aan het geluid van de Philips.
Vandaar het handmatig bijstellen. Geen enkele tv klinkt direct uit de doos overal goed. Een tv aan de wand geeft heel ander geluid dan een tv op een voet. Op een voet staat de tv verder van de wand en heeft daarom minder snel last van boem-boem, plus de hoge tonen van de down firing speakers stralen (by design) via de voet naar voren waardoor de plaatsing beter is (stereobeeld en verstaanbaarheid). Harde muren of behang, kussens of juist hard materiaal onder de tv, dat maakt allemaal veel verschil.
Soundbars zijn meestal ook niet bepaald geweldig, de hele dure (zowat net zo duur als je tv) uitgezonderd. Wil je dan écht goed geluid moet je toch naar de normale luidsprekers die je goed kunt plaatsen. Dat hoeven er helemaal geen 5 te zijn, dat kan ook gewoon met twee. En ook dan moet je je akoestiek tunen voor echt goed geluid.
PS Vertraging: die zit er dus altijd in, ook zonder AI geluid. Sinds het begin gebruik ik mijn tv (C9) zonder AI geluid, Atmos etc en de vertraging is er. Via HDMI wisselend maar acceptabel (bij mij <20 ms), via Youtube abominabel (bij mij 180ms). Zoek maar in dit topic op lip sync en lipsync.
Op ons "oude" Oled beestje komt de info via de "i" toets tevoorschijn, maar ook als we met de cursor naar boven in het beeld gaan? Waarschijnlijk komt er bij jou, als dit ook het geval mocht zijn, waarschijnlijk toch niet meer info tevoorschijn dan jij nu al te zien krijgt?-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:56:
De C9 laat inderdaad geen frequentie informatie zien, wel resolutie, hdr informatie. Met de drie ... op de afstandsbediening, of de i knop in de app. Jammer ...
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:08
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Dat doet ie wel!-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:56:
Je moet alleen de juiste stappen volgen die hier al diverse malen uitgelegd zijn.
Gebruik de ZOEK functie.
Tip voor alle oudgedienden: gebruik de topicreportfunctie als je iets wilt melden..schreeuwen is nergens voor nodig..
[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 26-11-2020 00:44 ]
Waarom een soundbar? Een degelijk paar stereo speakers klinkt zo veel beter.CptMeatball schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:24: Bij ons was na een half uur TV kijken de conclusie dat er een soundbar moet komen, omdat we meer in de geluidsinstellingen aan het harken waren dan TV aan het kijken.
Voornamelijk omdat het het halve huis hier al vol hangt met SonosErwin81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:08:
[...]
Waarom een soundbar? Een degelijk paar stereo speakers klinkt zo veel beter.
3x?? De handmatige pixel refresh kan best slecht zijn voor je paneel aangezien hij gelijk is aan de zware die maar paar keer in levensduur gedaan wordt (om 2000 uur), vandaar dat je ook 1x aangeraden werd... persoonlijk raad ik twee keer de automatische aan (na 4 cumalieve uren na begin/vorige gaat hij aan de slag als tv uitstaat). In andere woorden 5+ uur aan, dan snachts automatische pixelrefresh (kan tot 2 uur duren), dan weer 5+ uur aan en dan weer snachts automatische pixelrefresh. Is het dan niet weg en ben je niet tevreden, terugsturen.Erwin81 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:45:
[...]
Ik heb nu 3 keer (over 3 dagen)een pixel-refresh uitgevoerd. Op sommige plekken is het verbetert maar er lijken ook stroken bij te zijn gekomen.. ook zit er een roze gloed aan de linkerkant van het scherm. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en anders maak ik toch gebruik van mijn 14 dagen retourrecht vrees ik..
In jou geval kan je hem nu al terugsturen want echt serieus beter wordt het niet (zeker de gloed niet).
Ik heb dit ook nog verder bekeken en ik krijg het ook aan de praat nu via wifi.Arm1n schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:42:
[...]
Ik had een vergelijkbaar probleem. Het lijkt er op de de smart share en screen share apps niet meer bestaan en dit ingebakken zit in het OS? Zo te zien is dit gebaseerd is op miracast wat alleen van wifi naar wifi werkt. Als ik op mijn desktop (met ethernet kabel verbonden op het netwerk) m'n LG tv wil toevoegen dan staat deze niet in de lijst. Ik kan wel met rechtermuisknop op een foto of filmpje klikken en kiezen "op apparaat weergeven" -> LG TV, dan wordt dit op de tv afgespeeld, de TV staat ook genoemd in de lijst bij "bluetooth en andere apparaten". Op mijn laptop kan ik wel via windows 10 een apparaat aansluiten en m'n tv als beeldscherm gebruiken.
Het lijkt er op dat dit een WiFi only feature is (ondanks dat is volgens DxDiag is mijn pc wel Miracast Enabled)? Moet ik hiervoor uitwijken naar 3d party apps zoals Video & TV Cast (die blauwe) of zijn er andere oplossingen?
Het lijkt inderdaad standaard aan te staan in het OS, de apps bestaan niet (meer).
Ik ga er van uit dat het miracast is en dat werkt enkel via wifi-direct.
Performantie over wifi is echter wel heel goed, ik stream zonder schokken 1080P beeld vanaf mijn desktop.
Merken jullie ook de zeer slechte netwerk performance wanneer de TV met netwerkkabel is aangesloten. Het is gewoon onmogelijk om iets via het netwerk te bekijken, alles hapert voortdurend.
Via wifi geen enkel probleem.
Het lu
Nope, vanaf het moment dat die uitgepakt is meteen bekabeld aangesloten en nergens problemen meeBlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:22:
[...]
Merken jullie ook de zeer slechte netwerk performance wanneer de TV met netwerkkabel is aangesloten. Het is gewoon onmogelijk om iets via het netwerk te bekijken, alles hapert voortdurend.
Het lu
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Dat ethernet kut is voor netwerk/plex streamen is algemeen bekend ja, zit brakke 100mbit ethernet in. Je kan of wifi of via usb adapter ethernet dat schijnt wel goed genoeg te werkenBlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:22:
[...]
Ik heb dit ook nog verder bekeken en ik krijg het ook aan de praat nu via wifi.
Het lijkt inderdaad standaard aan te staan in het OS, de apps bestaan niet.
Ik ga er van uit dat het miracast is en dat werkt enkel via wifi-direct.
Performantie over wifi is echter wel heel goed, ik stream zonder schokken 1080P beeld vanaf mijn desktop.
Het lu

Edit: Zie hieronder, zou niet moeten gelden voor interne apps.
[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 25-11-2020 16:29 ]
Dat had ik dus ook gedaan maar het lukt mij maar niet om ook maar 5 seconden vloeiend beeld te krijgen, ongeacht welke app, tot ik wifi instelde en de netwerkkabel eruit trok, alles perfect.Soepstengel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:23:
[...]
Nope, vanaf het moment dat die uitgepakt is meteen bekabeld aangesloten en nergens problemen mee
Maar gezien de hickups die ik af en toe merk bij 4K HDR content, zou ik graag de netwerkkabel gebruiken.
Betreft bij mij de 65GX.
Op de apps zou geen probleem moeten zijn, het is voorap plex enzo met extreme bitrate. Maar ik heb meer mensen gehoord, lijkt iets met router combinatie te zijn.BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:25:
[...]
Dat had ik dus ook gedaan maar het lukt mij maar niet om ook maar 5 seconden vloeiend beeld te krijgen, ongeacht welke app, tot ik wifi instelde en de netwerkkabel eruit trok, alles perfect.
Maar gezien de hickups die ik af en toe merk bij 4K HDR content, zou ik graag de netwerkkabel gebruiken.
Betreft bij mij de 65GX.
Edit: ik geloof tmobile, router firewalls en/of iets met DNS meestal
[ Voor 5% gewijzigd door andries98 op 25-11-2020 16:33 ]
Gratis tip: ook productieve bijdragen worden gewaardeerd..
[ Voor 88% gewijzigd door Michael Knight op 26-11-2020 00:45 ]
Bij mij de 55CX. 4k HDR via Netflix loopt super smooth, geen hickups gehad nog. 4k via Youtube loopt ook smooth (op de irritante reclames na dan). Disney, Prime en NLZiet werken ook perfect. Alleen Airplay verloopt minder soepeltjes.BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:25:
[...]
Dat had ik dus ook gedaan maar het lukt mij maar niet om ook maar 5 seconden vloeiend beeld te krijgen, ongeacht welke app, tot ik wifi instelde en de netwerkkabel eruit trok, alles perfect.
Betreft bij mij de 65GX.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kijk eens wat ik precies één jaar geleden schreef (op één dag na...)
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 26-11-2020 00:46 ]
Thanks voor de info. Snap dat mensem moe worden van telkens dezelfde vragen. Informatie lijkt me goed om op te laten nemen in de TS.HoppyF schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:32:
[...]
Kijk eens wat ik precies één jaar geleden schreef (op één dag na...)
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Nu wordt bruikbare informatie over het hoofd gezien.
Ik heb Proximus en Unifi switches en AP's.andries98 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:27:
[...]
Op de apps zou geen probleem moeten zijn, het is voorap plex enzo met extreme bitrate. Maar ik heb meer mensen gehoord, lijkt iets met router combinatie te zijn.
Edit: ik geloof tmobile, router firewalls en/of iets met DNS meestal
1080P content via Plex gaat niet, hij staat constant te bufferen.
Normaal gezien zou de connectie rechtstreeks over het interne netwerk naar Plex moeten gaan en dus niet door mijn router.
Ivm de 100Mbit opmerkingen, 100Mbit is normaal gezien snel genoeg om alle huidige content vlot te kunnen afspelen (ok, ik had ook liever een 1Gbps interface gezien).
Max. bandbreedte via 5Ghz wifi is inderdaad hoger, maar het signaal is minder stabiel.
Mijn problemen zijn dan ook abnormaal, heeft niets te maken met max 100Mbit.
Ik wil dit wel nog verder bekijken en wat uittesten.
Ja inderdaad, deze dus:r0p schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:19:
[...]
Ik vermoed dat hij de 9000 lijn van Philips heeft gehad met een full array backlight. Deze tv's waren wat dikker en huizden flinke speakers ( voor een tv zijnde). Wellicht dat hij nu wat laag en midden mist en dat zal vast bij te stellen zijn.
Ik heb zelf iets vergelijkbaars gehad, de directe voorloper. Inderdaad was er bij deze dikke tv's meer ruimte in de behuizing en het geluid was zeker beter dan de doorsnee platte "speakerloze" Samsung of LG uit die tijd. Maar het was ook weer niet heel bijzonder of zo.Blurk62 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:19:
Mijn oude 40" tv (Philips 9704) was dan zeker wel héél erg goed zo lijkt het.
Vervolgens kwam er hier een Panasonic plasma VT50 en ik heb het geluid van de Philips niet gemist, en wederom een Panasonic plasma VT60 met iets minder geluid dan zijn voorloper. Daarna de LG C8 en C9, en dat was geen verslechtering t.o.v. de plasma's. Maar misschien ben ik toch ergens van best wel goed naar waardeloos geluid gegaan.
Het meeste valt elke keer te winnen met het goed afstellen van de EQ en het uitzetten van de onzin geluids"pimping" features. Maar YMMV.
Ehm, ik ben geen netwerk expert maar het gaat altijd over je router...BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:44:
[...]
Ik heb Proximus en Unifi switches en AP's.
1080P content via Plex gaat niet, hij staat constant te bufferen.
Normaal gezien zou de connectie rechtstreeks over het interne netwerk naar Plex moeten gaan en dus niet door mijn router.
Ivm de 100Mbit opmerkingen, 100Mbit is normaal gezien snel genoeg om alle huidige content vlot te kunnen afspelen (ok, ik had ook liever een 1Gbps interface gezien).
Max. bandbreedte via 5Ghz wifi is inderdaad hoger, maar het signaal is minder stabiel.
Mijn problemen zijn dan ook abnormaal, heeft niets te maken met max 100Mbit.
Ik wil dit wel nog verder bekijken en wat uittesten.
(of een van je routers zoals in mijn geval, ik heb ziggo router bridged als modem en asus router voor router gedeelte (interne netwerk/ip's uitdelen) en nog tweede asus router ingesteld als AP.)
Maar 1080p zou geen probleem moeten zijn nee, er zijn wat 4k hdr films te vinden die (kortbondig) boven 100Mbit zijn maar is erg beperkt.
Ik zou toch is met je router/DNS/router firewalls gaan spelen.
heb je quickstart nog aan staan ? zo ja uitzettenBlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:25:
[...]
Betreft bij mij de 65GX.
Zelf gebruik ik tannoy speakers uit het hogere segment icm Marantz. Ik kan je alleen maar aanraden om bij een serieuze audiozaak te gaan luisteren. Het is eigenlijk net zo persoonlijk/smaakgevoelig als een geurtje uitzoeken.CptMeatball schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:09:
Voornamelijk omdat het het halve huis hier al vol hangt met SonosMaar uit nieuwsgierigheid, wat voor setje stereo speakers zou je aanraden?
Klopt, dat was een dikke tv met dikke tweaters en dikke woofersr0p schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:19:
[...]
Ik vermoed dat hij de 9000 lijn van Philips heeft gehad met een full array backlight. Deze tv's waren wat dikker en huizden flinke speakers ( voor een tv zijnde). Wellicht dat hij nu wat laag en midden mist en dat zal vast bij te stellen zijn. Maar in the end gewoon zorgen dat je een fatsoenlijke geluidsset krijgt. Maakt films echt af. Wel een bioscoopscherm in je huis halen en dan vervolgens cheap gaan doen met het geluid. Je koopt ook geen lambo met een Fiat motor erin.
Omdat het geluid van mijn oude tv wel goed was én synchroon liep met het beeld én met het geluid van de speakers van mijn "fatsoenlijke geluidsset" (stereo) kon ik voor het kijken van films mijn tv voorheen als surrogaat center gebruiken. Nu heb ik een "geluidsgat" in het midden omdat geluid via de tv en extern geluid via de optical out niet synchroon lopen. Voor een aparte AV-receiver plus speakers, naast mijn stereo plus speakers, heb ik geen ruimte en ik heb nog nooit een (betaalbare) AV-receiver gehoord die mijn versterker kan vervangen voor het weergeven van muziek.
Ondertussen kleine geluidsverbeteringen gevonden. Zoals door @Cap genoemd om te beginnen eens alle AI en Dolby Atmos instellingen uitgezet. De tv staat niet op de standaard maar "zweeft" aan een beugel een stukje boven de oude tv kast en een stukje van de muur. De geluidsinstelling "tv hangt aan de wand" gaf een opmerkelijke verbetering. Nu nog wat aan het pielen met de equalizer en hopen dat het went.
@Blurk62 Duidelijk, vooral die geluidssync is inderdaad een irritant probleem, zeker gezien jij vroeger je stereo luidsprekers erbij kon gebruiken om het geluid te pimpen. Met het afstellen van de eq valt vast nog wel wat winst te behalen, maar Zo goed als je "Philips + stereo" setup zal het vast en zeker niet worden.
AI uit, Atmos uit, geluidsmodus op Standaard (Gebruiker) waarbij je OLED Surround eventueel aan mag laten, (kwestie van bij verschillende soorten programma's proberen of je voor het ruimtelijkere geluid gaat of niet). Voor wat het waard is mijn Equalizer settings "aan de muur": 100Hz -2 300Hz -4 1kHz -1 3kHz 0 10kHz +2. Automatisch volume heb ik ook uit staan, AV-sync ook uit (want geluid loopt al achter), audioformaat staat op Bitstream ipv PCM ivm de minste delay.
AI uit, Atmos uit, geluidsmodus op Standaard (Gebruiker) waarbij je OLED Surround eventueel aan mag laten, (kwestie van bij verschillende soorten programma's proberen of je voor het ruimtelijkere geluid gaat of niet). Voor wat het waard is mijn Equalizer settings "aan de muur": 100Hz -2 300Hz -4 1kHz -1 3kHz 0 10kHz +2. Automatisch volume heb ik ook uit staan, AV-sync ook uit (want geluid loopt al achter), audioformaat staat op Bitstream ipv PCM ivm de minste delay.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 25-11-2020 17:23 ]
Vandaag bij smits geweest in Arnhem, hen erop gewezen dat ik via tweakers.net kom en uiteindelijk boden ze me deze prijs aan:
LG65GX voor 2299,- euro waarbij nog een cashback van LG vanaf gaat van 200 euro.
Bluesound soundbar voor 799,- euro.
Daarna nog bij Lowe gallery geweest om te zien of ze het scherper konden aanbieden, maar konden ze niet. Dus ik denk gewoon doen. Het model tikt ook alles aan waar ik naar op zoek was.
LG65GX voor 2299,- euro waarbij nog een cashback van LG vanaf gaat van 200 euro.
Daarna nog bij Lowe gallery geweest om te zien of ze het scherper konden aanbieden, maar konden ze niet. Dus ik denk gewoon doen. Het model tikt ook alles aan waar ik naar op zoek was.
Plex weet dat er een interne server draait en gaat daar rechtstreeks op connecteren ipv via de cloud.andries98 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:53:
[...]
Ehm, ik ben geen netwerk expert maar het gaat altijd over je router...
(of een van je routers zoals in mijn geval, ik heb ziggo router bridged als modem en asus router voor router gedeelte (interne netwerk/ip's uitdelen) en nog tweede asus router ingesteld als AP.)
Maar 1080p zou geen probleem moeten zijn nee, er zijn wat 4k hdr films te vinden die (kortbondig) boven 100Mbit zijn maar is erg beperkt.
Ik zou toch is met je router/DNS/router firewalls gaan spelen.
Het verkeer gaat dan nooit door je router aangezien het verkeer binnen hetzelfde subnet blijft (in 99,99% van de thuisnetwerken). Als je geen externe switch geplaatst hebt, dan gaat het verkeer over de switch die is ingebouwd in je router, maar wordt nooit gerouteerd. Daar kan dus geen vertraging optreden.
Maar goed.... verder naar het probleem :-)
Ik heb zonet even verder getest en geprobeerd, blijkbaar was de poort nog gepatched op een simpele TP-Link switch. Ik heb deze nu rechtstreeks op de Unifi switch aangesloten en alle problemen lijken opgelost. De netwerk interface lijkt inderdaad gevoelig of niet compatibel met bepaalde switches (ik had het eerder andersom verwacht en dat hij het op een domme switch beter zou doen).
Nu draait Planet Earth II 4K HDR als een zonnetje over de bekabelde netwerk interface.
Ik heb de 65GX voor 1099 2099 gekocht excl cashback, ik kreeg die prijs bij Art&Craft en ben daarmee naar een lokale winkel (Frans De Smet, ook hier op Tweakers bekend) geweest en heb dezelfde prijs gekregen.taurus0205 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:46:
Vandaag bij smits geweest in Arnhem, hen erop gewezen dat ik via tweakers.net kom en uiteindelijk boden ze me deze prijs aan:
Op andere plaatsen kreeg ik ook steeds 2299 als prijs aangeboden.
[ Voor 21% gewijzigd door BlackShadow op 25-11-2020 19:19 ]
Je bedoelt 2099 euro en idd Art en Craft is momenteel de goedkoopste, en als je het slim aanpakt kun je nog eens shop cashback krijgen waardoor je ongeveer op 1850 netto uitkomt komtBlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:50:
[...]
Ik heb de 65GX voor 1099 gekocht excl cashback, ik kreeg die prijs bij Art&Craft en ben daarmee naar een lokale winkel (Frans De Smet, ook hier op Tweakers bekend) geweest en heb dezelfde prijs gekregen.
Verwijderd
Dat is nogal ongeloofwaardig. Ver onder de kostprijs zelfs. Misschien een foutje van die ene winkel maar dat die 2e winkel daarin meegaat, nee nu klinkt het te mooi om waar te zijn.BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:50:
[...]
Ik heb de 65GX voor 1099 gekocht excl cashback, ik kreeg die prijs bij Art&Craft en ben daarmee naar een lokale winkel (Frans De Smet, ook hier op Tweakers bekend) geweest en heb dezelfde prijs gekregen.
/f/image/UoexyTAIPHdUiUTBOZcpnUnV.png?f=fotoalbum_large)
kan dat model niet vinden hoor op hun website... art en craft dan...
Die gast van Loewe gallery vond de prijs van 2299 al heel bizar laag.
[ Voor 10% gewijzigd door taurus0205 op 25-11-2020 18:11 ]
De prijs bij art en craft is 2099 euro, de tweaker heeft een typo gemaakt (maar dat zie jij vast ookVerwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:03:
[...]
Dat is nogal ongeloofwaardig. Ver onder de kostprijs zelfs. Misschien een foutje van die ene winkel maar dat die 2e winkel daarin meegaat, nee nu klinkt het te mooi om waar te zijn.
[BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
/edit, ik citeer ook even een reactie op Pepper.
- https://nl.pepper.com/comments/permalink/1579759Zojuist de 65gx besteld op dezelfde wijze. €2299 - 150 korting bij art&craft - 200 korting bij LG - ca. 65 korting bij cashback xl = €1884
De voorraad is nog beperkt.
[ Voor 20% gewijzigd door EN-IS op 25-11-2020 18:17 ]
Modem is voor cloud, router is voor lokaal netwerk. Maar in theorie werkt een switch ook, alleen zover ik weet gebruikt hij bij de meeste switchen alsnog router om te vragen waar hij moet zijn/door patchen.BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:50:
[...]
Plex weet dat er een interne server draait en gaat daar rechtstreeks op connecteren ipv via de cloud.
Het verkeer gaat dan nooit door je router aangezien het verkeer binnen hetzelfde subnet blijft (in 99,99% van de thuisnetwerken). Als je geen externe switch geplaatst hebt, dan gaat het verkeer over de switch die is ingebouwd in je router, maar wordt nooit gerouteerd. Daar kan dus geen vertraging optreden.
Maar goed.... verder naar het probleem :-)
Ik heb zonet even verder getest en geprobeerd, blijkbaar was de poort nog gepatched op een simpele TP-Link switch. Ik heb deze nu rechtstreeks op de Unifi switch aangesloten en alle problemen lijken opgelost. De netwerk interface lijkt inderdaad gevoelig of niet compatibel met bepaalde switches (ik had het eerder andersom verwacht en dat hij het op een domme switch beter zou doen).
Nu draait Planet Earth II 4K HDR als een zonnetje over de bekabelde netwerk interface.
[...]
En mijn router checkt ook intern verkeer gewoon volgens mij
Ik ben blij dat het opgelost is
Goedenavond allemaal. Misschien is dit vraag al eerder gesteld maar ik zou graag willen weten of het een probleem oplevert als ik een Oled tv in een goed verlichte kamer plaats. Ik ga binnenkort verhuizen en mijn woonkamer heeft bijna alleen maar ramen. Nu lees ik op sommige sites dat ik dan beter voor een Led tv kan gaan, maar ik wil zelf graag een Oled. Wat zouden jullie aanraden.
Groetjes.
Groetjes.
dan kom ik hier op uit:EN-IS schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:14:
[...]
De prijs bij art en craft is 2099 euro, de tweaker heeft een typo gemaakt (maar dat zie jij vast ook), zie de Black friday oled TV aanbiedingen topic:
[...]
- https://nl.pepper.com/comments/permalink/1579759
:fill(white):strip_exif()/f/image/0Qm9SMMfB35lVGyVhHXh7weu.png?f=user_large)
Voordeel van een winkel uit de buurt die je bovendien goed geholpen heeft is ook stukje service en mocht er dan nog wat mis zijn zitten ze tenminste in de buurt. Dat is met dit soort items wel een voordeel. Plus hij biedt ook die soundbar voor een goede prijs aan.
Bij Art&craft uitverkocht trouwens. Staat op hiun website gewoon voor 2299,- trouwens:
https://www.artencraft.nl/nl/lg-oled65gx6la-579270.html
[ Voor 7% gewijzigd door taurus0205 op 25-11-2020 18:30 ]
Vandaag nog contact gehad met Art & Craft en de 65GX is momenteel daar niet leverbaar en ze doen daarom nu ook niet aan kortingen.EN-IS schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:14:
[...]
De prijs bij art en craft is 2099 euro, de tweaker heeft een typo gemaakt (maar dat zie jij vast ook), zie de Black friday oled TV aanbiedingen topic:
[...]
aanbiedingen staan bijna nooit op de website,je moet contact met ze opnemen en verwijzen naar het tweakers-prijzenforum,en lg komt bij je thuis als je een probleem met deze tv krijgt.taurus0205 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:27:
[...]
dan kom ik hier op uit:
[Afbeelding]
Voordeel van een winkel uit de buurt die je bovendien goed geholpen heeft is ook stukje service en mocht er dan nog wat mis zijn zitten ze tenminste in de buurt. Dat is met dit soort items wel een voordeel. Plus hij biedt ook die soundbar voor een goede prijs aan.
Bij Art&craft uitverkocht trouwens. Staat op hiun website gewoon voor 2299,- trouwens:
https://www.artencraft.nl/nl/lg-oled65gx6la-579270.html
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 25-11-2020 19:10 ]
even zoeken op zonlichtFerry05 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:26:
Goedenavond allemaal. Misschien is dit vraag al eerder gesteld maar ik zou graag willen weten of het een probleem oplevert als ik een Oled tv in een goed verlichte kamer plaats. Ik ga binnenkort verhuizen en mijn woonkamer heeft bijna alleen maar ramen. Nu lees ik op sommige sites dat ik dan beter voor een Led tv kan gaan, maar ik wil zelf graag een Oled. Wat zouden jullie aanraden.
Groetjes.
Iemand enig idee hoe je kunt voorkomen dat je Lg c9 tv niet zomaar uit gaat? Ik heb geen timers aan staan maar telkens wanneer we warm gaan eten en ik de tv aan laat staan dan komt er na een paar minuten een screensaver (schilderij) naar voren met no signal.... als ik dan klaar ben met eten (+- 20 mins) en ik weer naar de tv ga dan is hij toch echt uit. Ik wil de tv niet uitzetten als ik ga eten maar het is hinderlijk dat de tv gewoon uit gaat..
Wie o wie weet de gouden tip? Moet toch zo kunnen dan de tv niet uiteindelijk zeg uit gaat?!
Wie o wie weet de gouden tip? Moet toch zo kunnen dan de tv niet uiteindelijk zeg uit gaat?!
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
De prijs is 2099 na cashback volgens hun website. Goedkoopste wat ik tot nu toe gezien had was 2199 voor cashback.EN-IS schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:14:
[...]
[...]
Volgens de Pepper link biedt art en craft hem aan voor 2149 voor cashback? Met dan nog een mogelijkheid op CashbackXL. Staat nu wel tijdelijk uitverkocht.
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hoer moet neerzetten, omdat ik niet weet of het door de tv of soundbar komt.
Ik heb de C9 icm JBL Bar 9.1. Wanneer ik van bron switch, dus bijv de playstation uitzet en naar Netflix hoor ik vaak eerst een kort "storingsgeluid". Dus dat geluid wat je hoort als je geen ontvangst hebt met de radio, maar dan heel kort. Ik heb de bar met hdmi aangesloten op poort 2 (eArc). Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?
Ik heb de C9 icm JBL Bar 9.1. Wanneer ik van bron switch, dus bijv de playstation uitzet en naar Netflix hoor ik vaak eerst een kort "storingsgeluid". Dus dat geluid wat je hoort als je geen ontvangst hebt met de radio, maar dan heel kort. Ik heb de bar met hdmi aangesloten op poort 2 (eArc). Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?
PSN: Mondaatje
Beetje nadenken als je iets leest? Betreft inderdaad een typoVerwijderd schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:03:
[...]
Dat is nogal ongeloofwaardig. Ver onder de kostprijs zelfs. Misschien een foutje van die ene winkel maar dat die 2e winkel daarin meegaat, nee nu klinkt het te mooi om waar te zijn.

Heb ergens gelezen dat de 65GX niet vlot meer leverbaar zou zijn, dus het is niet verwonderlijk dat de prijzen stijgen.Dan Stark schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:37:
[...]
De prijs is 2099 na cashback volgens hun website. Goedkoopste wat ik tot nu toe gezien had was 2199 voor cashback.
Volgens de Pepper link biedt art en craft hem aan voor 2149 voor cashback? Met dan nog een mogelijkheid op CashbackXL. Staat nu wel tijdelijk uitverkocht.
Alleszins moet je rechtstreeks contact opnemen met de shops, de bodemprijzen worden nooit openbaar op de websites geplaatst.
Ik heb de 65GX eind vorige week gekocht voor 1899 (2099 - 200 cashback), ik had het laatste exemplaar.
Zo zie je maar dat snel beslissen belangrijk is in dit geval.BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:45:
[...]
Beetje nadenken als je iets leest? Betreft inderdaad een typo
[...]
Heb ergens gelezen dat de 65GX niet vlot meer leverbaar zou zijn, dus het is niet verwonderlijk dat de prijzen stijgen.
Alleszins moet je rechtstreeks contact opnemen met de shops, de bodemprijzen worden nooit openbaar op de websites geplaatst.
Ik heb de 65GX eind vorige week gekocht voor 1899 (2099 - 200 cashback), ik had het laatste exemplaar.
Verwijderd
Ik ging ervanuit dat jij je reactie controleert na het plaatsen. Blijkbaar niet. Ook zo moe van een lange dag werken?BlackShadow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:45:
[...]
Beetje nadenken als je iets leest? Betreft inderdaad een typo

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring. Goed geluid is een absolute must voor mij en ik lees hier zoveel verschillende berichten over. Audio delay is super irritant.Millert schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:37:
[...]
Ik heb dezelfde bedenkingen, maak ook gebruik van een receiver voor het geluid maar ik heb toch een paar weken geleden de knoop doorgehakt een 65CX besteld (nog niet binnen). Ik heb hier meerdere reacties gelezen dat het geluid wel synchroon loopt wanneer het geluid via HDMI ARC naar de receiver gaat. Mocht dit toch niet goed gaan, koop ik een nieuwe Chromecast met Google TV en sluit deze via de receiver aan. Ondersteunt Dolby Vision en Atmos en gezien dan zowel audio als video via de versterker lopen kan je mogelijke sync issues gemakkelijk oplossen.
Misschien handig om iets meer achtergrond te geven, gaat het om normale zenders, apps, hdmi?cypress3d schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:27:
Iemand enig idee hoe je kunt voorkomen dat je Lg c9 tv niet zomaar uit gaat? Ik heb geen timers aan staan maar telkens wanneer we warm gaan eten en ik de tv aan laat staan dan komt er na een paar minuten een screensaver (schilderij) naar voren met no signal.... als ik dan klaar ben met eten (+- 20 mins) en ik weer naar de tv ga dan is hij toch echt uit. Ik wil de tv niet uitzetten als ik ga eten maar het is hinderlijk dat de tv gewoon uit gaat..
Die screensaver kan niet uit en zal je altijd krijgen bij apps om inbranding te voorkomen maar dan kan je ook instant verder door je controle te bewegen/schudden of play knop in te drukken.
Enige wat ik kan bedenken als het om echt uitgaan gaat is de microfoon knoop indrukken "scherm uit" in afstandsbediening zeggen en eventueel wat bij de eco instellingen rommelen voor timers? (Is beetje hetzelfde als screensaver dan)
Maar hij start mega snel op, waarvoor niet gewoon stroom besparen en hem uit laten voor die 20min
Zorgen dat de externe bron met je signaal niet uit gaat?cypress3d schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:27:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Uit laten voor die 20 minuten..? Nou het is gewoon niet goed voor een oled tv om die even een 20 mins uit te zetten en dan weer aan. Ook met "scherm uit" dan gaat het scherm uit en met een druk op de remote weer aan, super! Maar wacht je 20 mins en druk je dan weer op de knop dan is de tv dus gewoon uit geschakeld.andries98 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:57:
[...]
Misschien handig om iets meer achtergrond te geven, gaat het om normale zenders, apps, hdmi?
Die screensaver kan niet uit en zal je altijd krijgen bij apps om inbranding te voorkomen maar dan kan je ook instant verder door je controle te bewegen/schudden of play knop in te drukken.
Enige wat ik kan bedenken als het om echt uitgaan gaat is de microfoon knoop indrukken "scherm uit" in afstandsbediening zeggen en eventueel wat bij de eco instellingen rommelen voor timers? (Is beetje hetzelfde als screensaver dan)
Maar hij start mega snel op, waarvoor niet gewoon stroom besparen en hem uit laten voor die 20min
Het gebeurd dus wanneer een bron (ziggo, Xbox, ps5) uit staat en het scherm dus op dat schilderij (no signal) komt. Ook dan gaat de tv dus uit zichzelf uit na 20 mins... ik heb al in het menu rond gekeken en alle vormen van timers staan uit...
Nee. Je hebt garantie vanaf de dag dat je de tv koopt. Dus 2 jaar in totaal. Ook al krijg je een week voor de verloopdatum een nieuw paneel en die knakt af na 2 weken dan heb je nog steeds pech. Vandaag alles aangeleverd aan lg. Ben benieuwd wat er gaat gebeurenpwh53 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:11:
[...]
heeft het vervangende paneel geen garantie ?
Je kan de YouTube app aanzetten en die dezelfde screensaver schilderijen laten zien in een filmpje?cypress3d schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:12:
[...]
Uit laten voor die 20 minuten..? Nou het is gewoon niet goed voor een oled tv om die even een 20 mins uit te zetten en dan weer aan. Ook met "scherm uit" dan gaat het scherm uit en met een druk op de remote weer aan, super! Maar wacht je 20 mins en druk je dan weer op de knop dan is de tv dus gewoon uit geschakeld.
Het gebeurd dus wanneer een bron (ziggo, Xbox, ps5) uit staat en het scherm dus op dat schilderij (no signal) komt. Ook dan gaat de tv dus uit zichzelf uit na 20 mins... ik heb al in het menu rond gekeken en alle vormen van timers staan uit...
PSN
Ehm... is daar een instelling voor?YakuzA schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:10:
[...]
Zorgen dat de externe bron met je signaal niet uit gaat?
Jup, je ziggo, Xbox, ps5 aan/uit knop?
PSN
Welke tv beugel gebruiken jullie voor je CX55? Ik kom er net achter dat hij niet past op de beugel van mijn huidige 43 inch tv namelijk...
[ Voor 50% gewijzigd door dedominee op 25-11-2020 20:40 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Deze past prima maar er zijn er uiteraard nog veel meer zowel goedkoper als duurder.dedominee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:20:
Welke tv beugel gebruiken jullie voor je CX55? Ik kom er net achter dat hij niet past op de beugel van mijn huidige 43 inch tv namelijk...
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Opgelost: YouTube app opstarten en je hoeft niet eens iets aan te zetten want dan is er wel een signaal en dan gaat de tv niet uit. Vervolgens screen off zeggen en wanneer ik wil dat de tv weer aan moet gaan hoef ik alleen de remote te pakken en op een knop te drukken 😬😋YakuzA schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:17:
[...]
Je kan de YouTube app aanzetten en die dezelfde screensaver schilderijen laten zien in een filmpje?
Er zit 3.maanden garantie op de reparatie en gebruikte onderdelen.harrybeuker schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:13:
[...]
Nee. Je hebt garantie vanaf de dag dat je de tv koopt. Dus 2 jaar in totaal. Ook al krijg je een week voor de verloopdatum een nieuw paneel en die knakt af na 2 weken dan heb je nog steeds pech. Vandaag alles aangeleverd aan lg. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren
Thanks. Ik zie online beugels voor OLED en 'gewone' muurbeugels. Klopt het dat een gewone muurbeugel niet geschikt is voor OLED?HoppyF schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:42:
[...]
Deze past prima maar er zijn er uiteraard nog veel meer zowel goedkoper als duurder.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Nee dat is marketing prietpraat. Het enige waar het om gaat is dat de VESA maat, de afstand van de schroefgaten dus, overeenkomt met de tv. En natuurlijk moet je niet de aller-allergrootste tv ophangen aan het aller-allerkleinst uitgevoerde beugeltje voor 32 inch tv's geschikt voor een gewicht van max 15 kg. Maar dat spreekt voor zich.
Sorry, maar dan zoek ik op de verkeerde dingen en ik weet het nog steeds nietHoppyF schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:48:
[...]
Dat doet ie wel!
Je moet alleen de juiste stappen volgen die hier al diverse malen uitgelegd zijn.
Gebruik de ZOEK functie.
[mbr]Tip voor alle oudgedienden: gebruik de topicreportfunctie als je iets wilt melden..schreeuwen is nergens voor nodig.. ;)[/mbr]

GamiQ, de game notes app met game maps!
dedominee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:35:
[...]
Thanks. Ik zie online beugels voor OLED en 'gewone' muurbeugels. Klopt het dat een gewone muurbeugel niet geschikt is voor OLED?
Mede om zoiets te voorkomen heeft Vogels dan ook een keuzehulp waarbij je op basis van het merk en type tv passende beugels krijgt voorgeschoteld waaruit je de kunt kiezen die het best bij je wensen past.Cap schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:11:
Nee dat is marketing prietpraat. Het enige waar het om gaat is dat de VESA maat, de afstand van de schroefgaten dus, overeenkomt met de tv. En natuurlijk moet je niet de aller-allergrootste tv ophangen aan het aller-allerkleinst uitgevoerde beugeltje voor 32 inch tv's geschikt voor een gewicht van max 15 kg. Maar dat spreekt voor zich.
TV Beugels
Ik haal even een post van @Skinnyice terug uit de koelkast.Skinnyice schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:17:
Ik heb m’n eigen al scheel gezocht (heb de tv nog niet), maar wat zijn de instellingen van de Gallery Mode?
Is het mogelijk om een afbeelding statisch te laten staan? (Snap de risico op inbranding) maar gewoon een kwartiertje of half uurtje. De reviews die ik heb gezien en gelezen zie je dat de foto’s na een paar seconden wisselen. Of is het ook mogelijk om 1 foto in je eigen galerij te plaatsen en dat deze dan blijft staan?
Volgens mij is deze vraag nooit beantwoord, maar ik heb deze vraag ook.
Wij overwegen aankoop van de LG OLED55GX6LA tv (gaat tussen deze en Samsung Frame, ik weet het, totaal andere toestellen). Maar waar bij de Frame heel duidelijk in de handleiding en online te vinden valt wat nu precies de Art mode inhoudt, zo onvindbaar of weggestopt/toegedekt is de informatie van LG over de Gallery mode.
Maar ondertussen wel in alle marketing blurbs zie je foto gallerijen vol met displays met wisselende art plaatjes erop.
Kan iemand me meer vertellen over de LG Gallery mode?
Welke settings zijn er, kan je art kopen of anderszins ergens 4K content uit bijvoorbeeld musea vinden die je kan weergeven. En belangrijker: wat doen jullie als mede-tweakers zelf met deze Gallery mode?
Turtles & Coffee
@jmachielsen Er zijn geen settings behalve aan of uit zetten, het "kunstwerk" wisselt elke paar seconden en je kan bij mijn weten geen art kopen maar moet kiezen uit de beperkte sets in de galerij, en 99% doet er dus niets mee, helemaal omdat je tv nodeloos aardig wat Watts staat weg te stoken en onnodig slijt. 
Edit: er zit wel een optie "mijn thema's" op dus waarschijnlijk kan je toch thema's downloaden of eigen foto's tonen. Maar wat er op zit is voor het gros met zo'n lelijke brede neplijst, niet om aan te zien. Niveautje open haard op je tv en het ultieme Leenbakker gevoel. Het lelijke muzakje kan je uit zetten maar de beelden blijven zich om de paar seconden afwisselen en er is geen optie om dat uit te zetten. Dus voordat je een "kunstwerk" goed bekeken hebt zapt er al weer een nieuwe in beeld. Erg onrustig en totaal geen vervanging voor een echt kunstwerk. Even los van het feit dat bij een echt kunstwerk de textuur van het doek en ook de lichtval op het doek belangrijk is.
Edit: er zit wel een optie "mijn thema's" op dus waarschijnlijk kan je toch thema's downloaden of eigen foto's tonen. Maar wat er op zit is voor het gros met zo'n lelijke brede neplijst, niet om aan te zien. Niveautje open haard op je tv en het ultieme Leenbakker gevoel. Het lelijke muzakje kan je uit zetten maar de beelden blijven zich om de paar seconden afwisselen en er is geen optie om dat uit te zetten. Dus voordat je een "kunstwerk" goed bekeken hebt zapt er al weer een nieuwe in beeld. Erg onrustig en totaal geen vervanging voor een echt kunstwerk. Even los van het feit dat bij een echt kunstwerk de textuur van het doek en ook de lichtval op het doek belangrijk is.
[ Voor 73% gewijzigd door Cap op 26-11-2020 08:57 ]
Ik merkte laatst een vreemde lijn precies in het midden van mijn beeldscherm van lg oled 55b6v.
Heel lichtjes te zien en alleen op specifieke momenten .
Iemand weet wat dit is?
Iemand weet wat dit is?
Rapapa...
Koop een tv iig niet voor een eventuele schilderijmode. Kan je nog beter een chromecast eraan hangen en zo je eigen foto's tonen. Zoals Cap zegt, het is een vrij nutteloze modus.jmachielsen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:20:
[...]
Ik haal even een post van @Skinnyice terug uit de koelkast.
Wij overwegen aankoop van de LG OLED55GX6LA tv (gaat tussen deze en Samsung Frame, ik weet het, totaal andere toestellen). Maar waar bij de Frame heel duidelijk in de handleiding en online te vinden valt wat nu precies de Art mode inhoudt, zo onvindbaar of weggestopt/toegedekt is de informatie van LG over de Gallery mode.
Maar ondertussen wel in alle marketing blurbs zie je foto gallerijen vol met displays met wisselende art plaatjes erop.
Welke settings zijn er, kan je art kopen of anderszins ergens 4K content uit bijvoorbeeld musea vinden die je kan weergeven. En belangrijker: wat doen jullie als mede-tweakers zelf met deze Gallery mode?
foto ?LosGieros schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:53:
Ik merkte laatst een vreemde lijn precies in het midden van mijn beeldscherm van lg oled 55b6v.
Iemand weet wat dit is?
Tweakers: Het beste beeld bij je nieuwe console - Inleiding - Review.
reviews: Philips Momentum 558M1RY vs. LG OLED55CX - Het beste beeld bij je ni...
reviews: Philips Momentum 558M1RY vs. LG OLED55CX - Het beste beeld bij je ni...
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Het enige wat ik kan bedenken is dat je geen beugel moet hebben waar je voor een goede bevestiging aan de bovenkant moet trekken of duwen want die is daar te fragiel voor. Maar volgens mij werken alle beugels met een soort van ophang mechanisme dus denk niet dat dat een probleem kan zijn.Cap schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:11:
De art mode is meer een screensaver dan iets anders. En je kan er ook geen schilderij lang op zetten zoals op de Samsung want dat brandt in. Je zult dus altijd om de 30s oid een wisselend beeld hebben. En op de samsung frame vond ik het schilderij er nog steeds uit zien als een scherm ipv een schilderij.jmachielsen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:20:
[...]
Zal eens kijken of het zichtbaar is op een foto, zo met het oog is het ook lastig te zien.
Het is NOG niet storend gelukkig.
Rapapa...
Grappig dat mijn bericht weer even wordt aangehaald.jmachielsen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:20:
[...]
Uiteindelijk ben ik voor de Samsung Frame gegaan. Deels vanwege dat schilderij gebeuren, maar ook doordat mijn vriendin der series zo vaak op pauze zet voor onzinnige dingen, dat ze die gerust een half uur op pauze laat staan. De kans op inbranding werd me dan toch iets te gortig.
Uiteraard heb ik daarmee ingeleverd op een stukje kwaliteit, want OLED is wel een stukje beter dan de QLED die ik nu heb, maar ik ben er alsnog super blij mee
zou ook niet teveel op zoek gaan,dan ga je er alleen maar meer op letten.ik hou de ster-reclames als een soort referentie,zie ik een reclameblok met al die felle kleuren niets,vind ik het goedLosGieros schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:12:
[...]
Zal eens kijken of het zichtbaar is op een foto, zo met het oog is het ook lastig te zien.
Het is NOG niet storend gelukkig.
Mag het wat kosten?dedominee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:20:
pricewatch: Vogel's NEXT 7346 draaibare OLED tv beugel
Zelf deze gehaald (€349 Platte TV na chat). Draaibaar (was een must voor ons) en super soepel te bedienen. Voor een grotere tv hadden we geen plek maar voor een spannende film trekken we de TV 70cm naar voren. Zelfde effect
Het mag wat kosten, al vind ik dit even te gortig puur voor de beugel om de televisie aan op te hangen. Inmiddels wel wat opties gevonden, gelukkig.
Iemand enig idee welke voedingskabel de CX55 heeft? Ik heb een verlengde voedingskabel van mijn huidige LG televisie die reeds achter de muur langs loopt, zou top zijn als ik die in kan klikken. Betreft een C7 voeding aansluiting.
Iemand enig idee welke voedingskabel de CX55 heeft? Ik heb een verlengde voedingskabel van mijn huidige LG televisie die reeds achter de muur langs loopt, zou top zijn als ik die in kan klikken. Betreft een C7 voeding aansluiting.
Ik heb slecht nieuws voor je want de CX voedingskabel zit vast aan de TV en is een relatief dikke waardoor je minimaal iets van 5cm ruimte nodig hebt in je kabelgoot.dedominee schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:24:
Het mag wat kosten, al vind ik dit even te gortig puur voor de beugel om de televisie aan op te hangen. Inmiddels wel wat opties gevonden, gelukkig.
Je kan die losknippen en zelf weer vast maken aan een stekker maar niet iedereen die dat wil doen (volgens mij ben je officieel ook je garantie kwijt).
Iemand enig idee waarom LG in godsnaam er voor gekozen heeft om deze vast te maken aan de tv ipv een kabel die je los kan koppelen zoals bij een pc voeding?
Bedankt, door jouw bericht ben ik even verder gaan zoeken en zie ik dat het best vaak voorkomt bij diverse modellen.pwh53 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:22:
[...]
waarschijnlijk een kapote wifi-module,magic remote werkt daarom ook niet (komen ze bij je thuis vervangen)
We mogen de tv nu omruilen voor een nieuwe (hij is nog geen week oud) maar ik ben wel wat huiverig geworden, het deed zich namelijk ook niet direct voor maar pas na een aantal dagen.
Zou door uitzetten/krimpen door warmte die module stuk gaan?
Dit gaat gek klinken maar heb je het laten acclimatiseren aan de woning en daarmee aan de kamertemperatuur? Of meteen bij ontvangst uitgepakt, aangezet en in gebruik genomen?hantheman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:31:
[...]
Bedankt, door jouw bericht ben ik even verder gaan zoeken en zie ik dat het best vaak voorkomt bij diverse modellen.
We mogen de tv nu omruilen voor een nieuwe (hij is nog geen week oud) maar ik ben wel wat huiverig geworden, het deed zich namelijk ook niet direct voor maar pas na een aantal dagen.
Voor de duidelijkheid, dit is mijn visie wat betreft electronica, deze komt namelijk van een opslag waar de temperatuur gelijk is aan de buitentemperatuur, vervolgens in een busje wat ook lekker fris is en dan bij je thuis waar het bij wijze van 20graden is
Dat is geen gegarandeerde productiefout hoor, jij hebt gewoon pech gehad daarmee maar gelukkig krijg je meteen een nieuwe.hantheman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:31:
[...]
Bedankt, door jouw bericht ben ik even verder gaan zoeken en zie ik dat het best vaak voorkomt bij diverse modellen.
Meen je niet? Dat is inderdaad erg slecht nieuws. Onbegrijpelijke beslissing. Bedankt voor de info!Arm1n schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ik heb slecht nieuws voor je want de CX voedingskabel zit vast aan de TV en is een relatief dikke waardoor je minimaal iets van 5cm ruimte nodig hebt in je kabelgoot.
Je kan die losknippen en zelf weer vast maken aan een stekker maar niet iedereen die dat wil doen (volgens mij ben je officieel ook je garantie kwijt).
Iemand enig idee waarom LG in godsnaam er voor gekozen heeft om deze vast te maken aan de tv ipv een kabel die je los kan koppelen zoals bij een pc voeding?
Wat ik heb begrepen een paar pagina's terug is dat je wel de voedingskabel-connector kan losmaken (onder kapje achterzijde TV) om die vervolgens door de goot te leggen. Geen idee hoe het exact werkt, maar ik hoop daar ook op (net 45mm in de muur laten leggen, twijfel nog om daar snel nog 50mm van te laten maken nu het stucwerk toch nog aan het drogen is)dedominee schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:36:
[...]
Meen je niet? Dat is inderdaad erg slecht nieuws. Onbegrijpelijke beslissing. Bedankt voor de info!
And now the most interresting part of deze grot
is hier een enkele keer voorbij gekomen,hoeveel zullen ze er gebruikt hebben in al hun tv's,er is altijd een klein aantal wat niet goed werkt,verder geen zorgen over maken.hantheman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:31:
[...]
Sinds 2 weken hebben we de LG 65GX6LA en tot nu toe erg happy ermee. TV hangt superstrak aan de muur en beeld is prachtig. Daarnaast heb ik ook een meevaller. Omdat DTS niet gesupport is bij deze TV ging ik ervan uit dat oude DVD’tjes en Bluray’s geen geluid meer zouden geven. Maar bij het afspelen via mijn oude Sony Bluray-speler blijkt dat er gewoon geluid uit komt. Weet iemand hoe dat precies zit?
Dan ben je geheid je garantie kwijtmr_fragle schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:40:
[...]
Wat ik heb begrepen een paar pagina's terug is dat je wel de voedingskabel-connector kan losmaken (onder kapje achterzijde TV) om die vervolgens door de goot te leggen. Geen idee hoe het exact werkt, maar ik hoop daar ook op (net 45mm in de muur laten leggen, twijfel nog om daar snel nog 50mm van te laten maken nu het stucwerk toch nog aan het drogen is)
Maar serieus, ik ben van plan een dezer dagen een CX55 aan te schaffen. Heb een 40mm buis (waar al een aantal kabels door loopt) in de muur verwerkt, gestuct, geschilderd en al. En dan verzint men bij LG om een een vaste kabel te gebruiken?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ja dit is voor mij mogelijk een dealbreaker. Ben mijn aankoop ernstig aan het heroverwegen.
Is het geen optie om een stroomkabel door die buis te trekken met losse female stekker, en daar de male stekker van de LG in te doen? Boven de dikke onderkant van de TV heb je zat plek om die samen kwijt te kunnen...Jeroenvde89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:54:
[...]
Dan ben je geheid je garantie kwijt![]()
Maar serieus, ik ben van plan een dezer dagen een CX55 aan te schaffen. Heb een 40mm buis (waar al een aantal kabels door loopt) in de muur verwerkt, gestuct, geschilderd en al. En dan verzint men bij LG om een een vaste kabel te gebruiken?
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
Bij een CX wel, bij een GX wordt dat een lastig verhaal ben ik bang.shag-me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:03:
[...]
Is het geen optie om een stroomkabel door die buis te trekken met losse female stekker, en daar de male stekker van de LG in te doen? Boven de dikke onderkant van de TV heb je zat plek om die samen kwijt te kunnen...
Neig er steeds meer naar om de goot uit te laten breken en er een 50+ pijpje in te laten leggen leggen.
And now the most interresting part of deze grot
Pauze bij tv apps resulteert binnen 30 seconden start van de screensaver.Skinnyice schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:24:
[...]
Grappig dat mijn bericht weer even wordt aangehaald.
Uiteindelijk ben ik voor de Samsung Frame gegaan. Deels vanwege dat schilderij gebeuren, maar ook doordat mijn vriendin der series zo vaak op pauze zet voor onzinnige dingen, dat ze die gerust een half uur op pauze laat staan. De kans op inbranding werd me dan toch iets te gortig.![]()
Uiteraard heb ik daarmee ingeleverd op een stukje kwaliteit, want OLED is wel een stukje beter dan de QLED die ik nu heb, maar ik ben er alsnog super blij mee
En schilderij modus? Denk dat je na 2 a 3 keer is a iet meer gebruikt.
Altijd aan is ook slecht and oor lcd/led. Helderheid achtergrond verlichting gaat ook achteruit.
Maar veel plezier met samsung
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Kijk aan, sterk denkwerkshag-me schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:03:
[...]
Is het geen optie om een stroomkabel door die buis te trekken met losse female stekker, en daar de male stekker van de LG in te doen? Boven de dikke onderkant van de TV heb je zat plek om die samen kwijt te kunnen...
Desnoods het stekkerblok van die verlengkabel er afschroeven om meer ruimte te creëren voor het erdoor trekken. Scheelt weer garantie en andere ellende.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik vind het standaard modus ook het mooist, aangezien de ISF modus gelijk erg geel is. Maar alles went uiteindelijk. Ik heb wel de energiestand eraf gehaald zodat hij wat helderder werd in de standaard modus. Iemand nog enkele basis tips?Cap schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:51:
[...]
De standaard beeldmodus is zeker niet slecht, hoewel ie minder goed voldoet aan de kalibratienormen (helderheid, kleurtemperatuur, gammaverloop). Advies is om 's avonds de ISF dark mode gebruiken met een wat lager OLED lampje. Overdag een hoger OLED lampje in ISF light mode of eventueel standaard als je dat echt mooier vindt.
Overigens kan je de ISF mode ook zo aanpassen dat ie er (vrijwel) zoals Standaard uit ziet. ISF light en ISF dark zitten naast elkaar dus dat is handig wisselen in het snelmenu.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Warm1 en Warm2 stand wisselen en kijken of je dit beter vindt.Rsport40 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:40:
[...]
Ik vind het standaard modus ook het mooist, aangezien de ISF modus gelijk erg geel is. Maar alles went uiteindelijk. Ik heb wel de energiestand eraf gehaald zodat hij wat helderder werd in de standaard modus. Iemand nog enkele basis tips?
Dat gele is een kwestie van gewenning, veel mensen hebben een LCD gehad met een veel te blauwe instelling net zo als veel smartphones en tablets.
Maar je mag rustig een andere WARM instelling proberen.
Energie stand moet inderdaad uit, Quickstart ook uitzetten en WiFi gebruiken ipv een vaste netwerk kabel.
Verder dus ISF donkere (of lichte) kamer gebruiken niet de stabdaard.
Gewoon doen en een aantal dagen proberen.
Het is ook grappig hoe snel het went. Ik was wat instellingen aan het proberen. Vond standaard mooi, maar warm1 en warm2 voelden heel erg geel. Maar na een tijdje op warm2 gestaan te hebben was standaard opeens heel blauw dus uiteindelijk op warm1 uitgekomenHoppyF schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:45:
[...]
Warm1 en Warm2 stand wisselen en kijken of je dit beter vindt.
Dat gele is een kwestie van gewenning, veel mensen hebben een LCD gehad met een veel te blauwe instelling net zo als veel smartphones en tablets.
Maar je mag rustig een andere WARM instelling proberen.
Energie stand moet inderdaad uit, Quickstart ook uitzetten en WiFi gebruiken ipv een vaste netwerk kabel.
Verder dus ISF donkere (of lichte) kamer gebruiken niet de stabdaard.
Gewoon doen en een aantal dagen proberen.
Voor SDR gewone tv overigens de gamma op 2.4 gezet. Op 2.2 was het beeld veel te licht en oogde erg flets. Op 2.4 werd alles wat donkerder/contrastrijker.
Oogt allemaal nog steeds erg karig als je terug komt van een UHD en HDR beeld
Ik heb een ventilatiekoker van 110x55 voorzien. Op dat moment twijfelde ik nog tussen de CX en de GX maar was ik wel al verzekerd dat die erdoor zou passen.mr_fragle schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:10:
[...]
Bij een CX wel, bij een GX wordt dat een lastig verhaal ben ik bang.
Neig er steeds meer naar om de goot uit te laten breken en er een 50+ pijpje in te laten leggen leggen.
Geluid uit de TV kun je ook kalibreren met behulp van de AI en de remote. Heb ik hier al ergens kort uitgelegd.Rsport40 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:40:
[...]
Ik vind het standaard modus ook het mooist, aangezien de ISF modus gelijk erg geel is. Maar alles went uiteindelijk. Ik heb wel de energiestand eraf gehaald zodat hij wat helderder werd in de standaard modus. Iemand nog enkele basis tips?
Sorry, ik ging inderdaad uit van een CX (die ik zelf sinds deze week hebmr_fragle schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:10:
[...]
Bij een CX wel, bij een GX wordt dat een lastig verhaal ben ik bang.
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
Dit is gedeeltelijk waar, je kan het klepje losschroeven en de kabel alsnog losklikken. Dit heb ik ook moeten doen om hem door mijn kabelgoot te krijgen.dedominee schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:36:
[...]
Meen je niet? Dat is inderdaad erg slecht nieuws. Onbegrijpelijke beslissing. Bedankt voor de info!
Lijkt me dat je garantie hierdoor niet vervalt, er zit geen sticker op oid.
[ Voor 9% gewijzigd door Pandanl op 26-11-2020 15:29 ]
Heeft iemand hier een 77CX aan de muur hangen? Krijg je deze goed recht tegen de muur? Dus niet dat de TV iets naar beneden helt? Het prijs verschil tussen de 77GX en 77CX wordt nu wel erg groot om het verschil te rechtvaardigen. 77GX 4200 na cashback, 77CX 3159 na cashback. Ik ben benieuwd of dit nog bij gaat trekken. Maar 1000 voor design gaat mij te ver.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dat zeg je wel stellig, maar dat lijkt me niet.Jeroenvde89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:54:
[...]
Dan ben je geheid je garantie kwijt
Als je paneel kuren vertoont heeft dat aantoonbaar niks te maken met of er een andere degelijke stekker aan de 230V is gezet. De behuizing is er niet eens voor opengeschroefd.
Ivm wet koop op afstand (WKA), wel eerst even goed controleren of alles in orde is, zodat je de tv in originele staat retour kan doen en om kan ruilen, dat lijkt me logisch natuurlijk.
Dat zegt voornamelijk LG stellig. Daar mag je anders over denken maar dat is nu eenmaal wat in de handleiding staat. Of dat in de praktijk ook garantieproblemen gaat opleveren is een hele andere zaak. Als je zoiets netjes doet dan zal een monteur daar niet snel over gaan vallen. Maar het kan wel, en daar wil men een beetje voor waarschuwen.CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:51:
[...]
Dat zeg je wel stellig, maar dat lijkt me niet.
Als je paneel kuren vertoont heeft dat aantoonbaar niks te maken met of er een andere degelijke stekker aan de 230V is gezet. De behuizing is er niet eens voor opengeschroefd.
Ivm wet koop op afstand (WKA), wel eerst even goed controleren of alles in orde is, zodat je de tv in originele staat retour kan doen en om kan ruilen, dat lijkt me logisch natuurlijk.
Dat bedoelde ik, die kans lijkt me namelijk bijzonder klein.Wren schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:55:
[...]
Of dat in de praktijk ook garantieproblemen gaat opleveren is een hele andere zaak.
Ik was een van degenen die hier met LG klantenservice voor aankoop contact over opnam, dus weet hoe het formele standpunt is..
Zeker als je zorgt dat de kabel alweer terug uit de kabelgoot is en de nieuwe stekker er weer fatsoenlijk op zit voordat de monteur komt.
Uit alle verhalen hier merk ik namelijk op dat er eigenlijk altijd een onsite reparatie plaatsvindt en er een paneel of ander onderdeel vervangen wordt, dan is die stekker echt niet nodig om in originele staat te zijn.
Maar blijft een gemiste kans van LG om er niet gewoon een normale "8" stekker aan te zetten zodat je zelf een goede kabel op lengte kan kiezen zonder geknutsel.
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-11-2020 16:15 ]
Waarschijnlijk lastig om te beantwoorden, maar misschien hebben jullie op basis van ervaring wel een indicatie. Wanneer zouden we de eerste serieuze prijsdaling van de CX 48" kunnen verwachten? Helaas doet deze eigenlijk nergens mee aan Black Friday acties. Zag hem alleen bij Smits op de website staan voor €1529,-
55" is gewoonweg te groot bij mij thuis, dus 48" zou een mooiere maat zijn, maar het feit dat je voor een kleiner model dan weer meer betaalt dan zijn grotere broer geeft weer een zure nasmaak.
Zou er eigenlijk max. €1399,- voor willen betalen, maar geen idee of dat een realistische verwachting is voor bijvoorbeeld binnen nu en een half jaar.
55" is gewoonweg te groot bij mij thuis, dus 48" zou een mooiere maat zijn, maar het feit dat je voor een kleiner model dan weer meer betaalt dan zijn grotere broer geeft weer een zure nasmaak.
Zou er eigenlijk max. €1399,- voor willen betalen, maar geen idee of dat een realistische verwachting is voor bijvoorbeeld binnen nu en een half jaar.
ik denk dat het belangrijk is om het iig te benoemen voor eventuele onwetenden. Daar komt bij dat niet iedereen netjes te werk gaat waardoor het weer goed wordt bevestigd. Doet 1 iemand dat niet en vliegt de tv in de fik dan is iedereen verder van huis. En dat is ws ook de reden van LG voor deze verder onhandige beslissing geen afneembaar snoer mee te leveren. Iemand scoort een verlengd exemplaar van de rotste aliexpress kwaliteit en kans op fikken. Allemaal een kleine kans maar zo dekken ze zich in.CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:13:
[...]
Dat bedoelde ik, die kans lijkt me namelijk bijzonder klein. Zeker als je zorgt dat de kabel alweer terug uit de kabelgoot is en de nieuwe stekker er weer fatsoenlijk op zit voordat de monteur komt.
Uit alle verhalen hier merk ik namelijk op dat er eigenlijk altijd een onsite reparatie plaatsvindt en er een paneel of ander onderdeel vervangen wordt, dan is die stekker echt niet nodig om in originele staat te zijn.
Maar blijft een gemiste kans van LG om er niet gewoon een normale "8" stekker aan te zetten zodat je zelf een goede kabel op lengte kan kiezen zonder geknutsel.
Als ze om te beginnen nu eens een langer snoer zouden bevestigen dan is het probleem als iets minder groot
Dan verklaart dat niet waarom mijn zus bij haar LG tv van €500 wel gewoon een afneembaar snoer heeft gekregen, toen ik die zag stond ik met mijn mond vol tandenWren schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:17:
[...]
ik denk dat het belangrijk is om het iig te benoemen voor eventuele onwetenden. Daar komt bij dat niet iedereen netjes te werk gaat waardoor het weer goed wordt bevestigd. Doet 1 iemand dat niet en vliegt de tv in de fik dan is iedereen verder van huis. En dat is ws ook de reden van LG voor deze verder onhandige beslissing geen afneembaar snoer mee te leveren. Iemand scoort een verlengd exemplaar van de rotste aliexpress kwaliteit en kans op fikken. Allemaal een kleine kans maar zo dekken ze zich in.
Als ze om te beginnen nu eens een langer snoer zouden bevestigen dan is het probleem als iets minder groot

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
izzet3838 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:20:
[...]
Dan verklaart dat niet waarom mijn zus bij haar LG tv van €500 wel gewoon een afneembaar snoer heeft gekregen, toen ik die zag stond ik met mijn mond vol tanden, zeker omdat ik heel wat moeite moest doen om de mijne weg te werken.

Lekker dan
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.