Quickstart+ staat aan, is dit niet goed?
Het werkt inderdaad exact zoals je beschreef. Als ik m'n PS4 op Full RGB zet dan is er tussen de High en Auto Black Level setting geen verschil. Low maakt het te donker. Andersom is er bij Limited RGB geen verschil tussen Auto en Low Black Level, terwijl High er een grijzige felle waas overheen gooit. Met Auto heb je dus altijd de sweetspot te pakkenpaulb_nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Graag hoor ik of de Auto stand goed werkt. Ik heb zelf een B9 dus jammer genoeg heb ik geen Auto optie voor HDMI apparaten. Dit is eigenlijk een zeer ernstige tekortkoming.
[...]
Bij de apps lijkt het automatisch te gaan. De black level optie staat op Auto en is niet te veranderen bij mijn B9.
Bij HDMI heb je nog steeds horizontale en verticale blanking periodes waar er geen video data verstuurd wordt. In die periodes worden audio en andere pakketjes verstuurd.eL_Jay schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Je weet dat 4K/4:4:4/10bit/120hz de volle bandbreedte van de HDMI 2.1 40Gb/s gebruikt? (Meen 40,01 ofzoiets)
Ik vraag me af waar de bandbreedte voor audio, vrr en ALLM vandaan komt aangezien de Videostream alleen al 100% van de bandbreedte gebruikt. En getuige de G-sync problemen met de huidige modellen icm de 3080 vraagt LG zich dat ook nog af(niet aankomen zetten met consoles want die doen geen 4k/4:4:4/10bit volgens mij, meen 4:2:0 maar daar kan ik naast zitten).
Aangezien jij aangeeft dat dat een non-issue is, wellicht kun jij verklaren waar LG magisch de extra bandbreedte vandaan tovert?
ja,die moet je uitzetten,en eventueel even 5 min de stroom vd tv.
Dit is interessant voor iedereen die het geluid van de Xbox Series X/PS5 over de receiver wil laten lopen, HDMİ 2.1bugs:
- https://surround-sound.in...-marantz-receivern-29447/
- https://www.audioholics.com/news/bug-in-hdmi-2.1-chipsets
Ik was van plan om een Denon X2700H te kopen vanwege de XSX maar dat stel ik uit totdat er meer over bekend is, getest en is opgelost.
Ik was van plan om een Denon X2700H te kopen vanwege de XSX maar dat stel ik uit totdat er meer over bekend is, getest en is opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 25-10-2020 14:56 ]
Ik ga mijn bestelling van de X2700H annuleren want ik heb geen zin een nieuw apparaat retour te sturen voor reparatie ofzo. Maar wat zal ik dan kopen aangezien ik toch een receiver nodig heb 🤔EN-IS schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:53:
Dit is interessant voor iedereen die het geluid van de Xbox Series X over de receiver wil laten lopen:
Ik was van plan om een Denon receiver te kopen maar dat stel ik uit totdat er meer over bekend is, getest en is opgelost.
Ik heb de Denon X2600H gekocht. Audio gaat via eARC. Dus de XSX gaat direct aangesloten worden op de TV. Alleen onhandig als ik op de beamer wil gamen maar dat doe ik te weinig om daarvoor de veel duurdere aanschaf van een X2700H te verantwoorden en daarbij is mijn Beamer maar 1080p. Dus waarvoor dan de XSX. Keuzes.DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
Ik ga mijn bestelling van de X2700H annuleren want ik heb geen zin een nieuw apparaat retour te sturen voor reparatie ofzo. Maar wat zal ik dan kopen aangezien ik toch een receiver nodig heb 🤔
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live
Heb je geen last van het probleem dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld?TFX77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:15:
[...]
Ik heb de Denon X2600H gekocht. Audio gaat via eARC. Dus de XSX gaat direct aangesloten worden op de TV. Alleen onhandig als ik op de beamer wil gamen maar dat doe ik te weinig om daarvoor de veel duurdere aanschaf van een X2700H te verantwoorden en daarbij is mijn Beamer maar 1080p. Dus waarvoor dan de XSX. Keuzes.
Had gelezen dat dit een probleem kan zijn bij LG en eARC.
Prijs verschil tussen de x2600h en x2700h is niet heel groot op dit moment. Zit zelf te denken om een x1600h te kopen tot er goed werkende receivers komen met HDMI 2.1 van de andere kant werkt 4k60hz wel en 120hz boeit me niet zo 😅
[ Voor 22% gewijzigd door DM89 op 25-10-2020 15:27 ]
Nog nooit last van gehad en geloof me ik ben een pietlut met dat soort dingen.DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Heb je geen last van het probleem dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld?
Had gelezen dat dit een probleem kan zijn bij LG en eARC.
Prijs verschil tussen de x2600h en x2700h is niet heel groot op dit moment. Zit zelf te denken om een x1600h te kopen tot er goed werkende receivers komen met HDMI 2.1 van de andere kant werkt 4k60hz wel en 120hz boeit me niet zo 😅
Twee weken geleden heb ik een 65'' CX gekocht. Hier heb ik de afgelopen twee weken heel veel plezier aan gehad en geen problemen aan ondervonden.
Tot ik zojuist een verticale streep zag in het scherm die ik niet eerder heb gezien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ClRvPDeWEnKvVv7kHUFOrzBT.jpg?f=user_large)
Ik heb al een handmatige pixel refresh gedraaid maar de streep zit er nog steeds.
Wat zal ik doen?
De tv valt nog binnen het omruil termijn en heb ook nog garantie neem ik aan.
Nu zie ik op dit forum wel dat dit vaker voor komt en ook na draai uren weer weg kan gaan?
Zal ik kijken of dit het geval is of is dit een defect paneel?
Ik vind het raar dat dit zo ineens in het scherm zit terwijl ik hier de afgelopen 2 weken niks van heb gezien.
Tot ik zojuist een verticale streep zag in het scherm die ik niet eerder heb gezien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ClRvPDeWEnKvVv7kHUFOrzBT.jpg?f=user_large)
Ik heb al een handmatige pixel refresh gedraaid maar de streep zit er nog steeds.
Wat zal ik doen?
Nu zie ik op dit forum wel dat dit vaker voor komt en ook na draai uren weer weg kan gaan?
Ik vind het raar dat dit zo ineens in het scherm zit terwijl ik hier de afgelopen 2 weken niks van heb gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door Suaffiee op 25-10-2020 19:20 ]
Komt die steep overeen met een bepaald (langdurig) statisch beeld?
Zo ja, dan zal het een retention zijn en moet dat vanzelf weer 'wegtrekken'.
Gewoon even een aantal uren normale TV kijken met een wisselend beeld.
lijkt op vertical banding,dit gaat niet weg,beter ruilen als het nog kanSuaffiee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:19:
Twee weken geleden heb ik een 65'' CX gekocht. Hier heb ik de afgelopen twee weken heel veel plezier aan gehad en geen problemen aan ondervonden.
[Afbeelding]
Wat zal ik doen?
Nee komt niet door statisch beeld, lijkt inderdaad meer op vertical banding.CVar schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:29:
Komt die steep overeen met een bepaald (langdurig) statisch beeld?
Oké dus het is echt een defect paneel. Ik heb de tv 8 oktober besteld en 4 weken omruil garantie. Volgends jou dus slim om hier gebruik van te maken.pwh53 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
lijkt op vertical banding,dit gaat niet weg,beter ruilen als het nog kan
Ik blijf het raar vinden dat dit zo ineens tevoorschijn komt terwijl ik hier de afgelopen twee weken geen last van heb gehad..
ik heb het bij een B6 gehad na ongeveer 10 maanden 1 in het midden van 12 cm breed en 1 aan de rechterkant van 18 cm.probeer op youtube maar een paar verschillende kleuren,(red screen,magenta bv.)Suaffiee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:03:
[...]
Oké dus het is echt een defect paneel. Ik heb de tv 8 oktober besteld en 4 weken omruil garantie. Volgends jou dus slim om hier gebruik van te maken.
Ik blijf het raar vinden dat dit zo ineens tevoorschijn komt terwijl ik hier de afgelopen twee weken geen last van heb gehad..
Aah oke, het is echt vooral bij donkere beelden. Als ik normaal tv kijk zie ik het niet. Maar als ik cod warzone speel en ik zit in een donker gebouw zie ik de streep ook weer.pwh53 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
ik heb het bij een B6 gehad na ongeveer 10 maanden 1 in het midden van 12 cm breed en 1 aan de rechterkant van 18 cm.probeer op youtube maar een paar verschillende kleuren,(red screen,magenta bv.)
Heb al een kleurentest gedaan en dan zie ik het ook alleen bij de grijstinten..
Zal er morgen nog eens naar kijken en als het er nog zit maar contact opnemen met de leverancier.
Ik wil graag de LG OLED48CX8LC kopen in Duitsland.
Kan iemand mij vertellen of er grote nadelen zitten aan dit model t.o.v. het reguliere Nederlandse model?
Ik doel dan met name op technische verschillen, het niet werken van applicaties e.d.
Garantie is geen probleem voor mij aangezien ik dicht bij de grens woon.
Kan iemand mij vertellen of er grote nadelen zitten aan dit model t.o.v. het reguliere Nederlandse model?
Ik doel dan met name op technische verschillen, het niet werken van applicaties e.d.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21:41
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Er kunnen technische verschillen zijn zoals andere tuner, niet gecertificeerde Ziggo CI enz.SpX schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:22:
Ik wil graag de LG OLED48CX8LC kopen in Duitsland.
Heb je dat niet nodig dan werkt het wel.
Apps zullen het ook wel doen omdat je Nederland kiest als land en taal.
Garantie is wel een ding daarvoor moet je naar de winkel in Duitsland.
Cashback acties gelden hier ook niet voor Duitse modellen.
In Duitsland meedoen kan misschien als je ook een Duits adres, rekening e.d. hebt.
Lees daarvoor de actievoorwaarden door.
Nou... dan wel het complete verhaal. Wat is de definitie die je aan stabiel geeft? Het aantal onderbrekingen, de minimale snelheid, de gemiddelde snelheid? Of een combinatie daarvan?wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Ethernet is Ethernet 100Mbps. Lees wel de 1e M. Wifi is ALTIJD minder stabiel , even als voorbeeld https://ubidots.com/blog/...t-which-connection-to-use
Er zijn legio voorbeelden. Maar ieder zijn ding. Over ethernet gaat die 90 GB MKV met DTS prima zonder haperingen of buffering hier. Op Wifi begint de buffering al voor de start. Verbinding is dan +/- 360Mbps.
En dan nog: ook (bedraad) "ethernet is geen ethernet", helaas, maar kan variëren in snelheid naar gelang o.a. kabelsoort, kabellengte, chipset aan beide kanten en software instellingen (transmission units, buffergrootte, flow control). Iemand die vaker werkt met netwerk traffic / monitoring / bench tools die weet dat wel.
Wifi is absoluut gevoeliger voor storingen van buitenaf dan (bedraad) ethernet en de setup luistert dus nauwer. Maar het kán bij een goede setup best net zo stabiel werken als een bedrade, en al helemaal gemiddeld sneller zijn dan een 100 Mbps verbinding.
Op mijn C9 trouwens flink wat high bandwith 4k testfilmpjes gedraaid, in mijn geval (router 2m van de tv vandaan) bij wifi 5G significant minder buffering dan via de 100 Mbps ethernetpoort (met 3m cat5e kabel ertussen). En dat was bij mijn C8 niet anders.
[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 25-10-2020 21:09 ]
Dat is vervelend voor jou, maar dat is N=1. Ik heb hier al meerdere 100Mbit/s+ video's over Plex gekeken. (Je moet goed zoeken, maar ze zijn er wel...) Dat was met een fatsoenlijk 5ghz WiFi netwerk, en dat ga je over een 100Mbit ethernet verbinding niet redden zonder bufferen. Dus zou je alsjeblieft je op je eigen brakke WiFi netwerk gebaseerde opmerkingen niet als enige waarheid hier het topic in willen zwieren? Dank u.wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Ethernet is Ethernet 100Mbps. Lees wel de 1e M. Wifi is ALTIJD minder stabiel , even als voorbeeld https://ubidots.com/blog/...t-which-connection-to-use
Er zijn legio voorbeelden. Maar ieder zijn ding. Over ethernet gaat die 90 GB MKV met DTS prima zonder haperingen of buffering hier. Op Wifi begint de buffering al voor de start. Verbinding is dan +/- 360Mbps.
Had LG een 1Gbit ethernet poort ingebouwd, dan had ik die ook liever gebruikt, maar goed. Voor nu kan WiFi een hogere bandbreedte bieden dus moet ik dat gebruiken voor de beste ervaring. En dat is het enige wat telt, niet je theoretische mening over ethernet vs WiFi zonder daarbij de maximale snelheden in pacht te houden.
Tesla Model Y RWD (2024)
Hey, het is al paar keer gezegd maar terugbrengen. Ik had precies deze streep en symptonen ineens na 3 weken (dit lijkt wel wel iets minder erg zo te zien, als je in mijn oude posts zoekt kan je wel foto vinden), is gewoon nieuw paneel opgezet door LG (erkennen dus probleem).Suaffiee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:19:
[Afbeelding]
Wat zal ik doen?
Niet mee doorgaan, ik heb er nog twee weken mee gegamed en netflix gekeken, bij mij ging het nooit weg in die tig pixel refreshs.
Je kan ook kiezen om hem te houden en te laten repareren, heb je al 1 van de 3 garanties gehad die nodig zijn voor geld terug 😋
Is wel een risico qua uniformiteit, weerspiegeling etc. Nu kan je de volgende altijd ook terugsturen, als je hem laat fixen moet LG het eens zijn met slechte uniformiteit en dergelijke (en wat ik hier heb gezien zeggen ze gewoon zie je het bij normaal kijken niet (99% van de tijd oid) dan doen ze niet veel)
[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 25-10-2020 23:36 ]
Thanx voor je nuttige reactie!andries98 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:29:
[...]
Hey, het is al paar keer gezegd maar terugbrengen. Ik had precies deze streep en symptonen ineens na 3 weken (dit lijkt wel wel iets minder erg zo te zien, als je in mijn oude posts zoekt kan je wel foto vinden), is gewoon nieuw paneel opgezet door LG (erkennen dus probleem).
Niet mee doorgaan, ik heb er nog twee weken mee gegamed en netflix gekeken, bij mij ging het nooit weg in die tig pixel refreshs.
Je kan ook kiezen om hem te houden en te laten repareren, heb je al 1 van de 3 garanties gehad die nodig zijn voor geld terug 😋
Is wel een risico qua uniformiteit, weerspiegeling etc. Nu kan je de volgende altijd ook terugsturen, als je hem laat fixen moet LG het eens zijn met slechte uniformiteit en dergelijke (en wat ik hier heb gezien zeggen ze gewoon zie je het bij normaal kijken niet (99% van de tijd oid) dan doen ze niet veel)
Zal contact op nemen met de leverancier zodat ik deze kan omruilen.
Heb jij na het maken van jou paneel nog problemen gehad?
Ik weet dat dit filmpje uit het marketing team van Samsung komt.
https://youtu.be/yIMZM0et6YI
Nog een filmpje van een youtuber die voortdurend tvs test:
YouTube: LG OLED TV panel swap/teardown,start to finish,SHOCKING video,a MUST...
Alleen stel dat dit waar is dan vind ik de resultaten best wel schokkend. Zit zelf nog in dubio om tussen Oled of QLed te gaan. Dat de kans er is prima, alleen krijg steeds meer het gevoel dat het onvermijdelijk is op termijn.
YouTube: LG OLED TV panel swap/teardown,start to finish,SHOCKING video,a MUST...
Alleen stel dat dit waar is dan vind ik de resultaten best wel schokkend. Zit zelf nog in dubio om tussen Oled of QLed te gaan. Dat de kans er is prima, alleen krijg steeds meer het gevoel dat het onvermijdelijk is op termijn.
[ Voor 28% gewijzigd door rutgergron op 26-10-2020 10:32 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik update mijzelf maar even.HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:14:
Even iets anders.
Wie gebruikt er Dplay op zijn LG TV?
Dplay is een streaming dienst van Discovery, TLC, Animal Planet enz.
Er bestaat geen app voor de LG TV’s (ja, echt) maar je kunt wel de Dplay app op je smartphone of tablet zetten en dan via AirPlay naar de TV streamen.
Dat heb ik dus gedaan met mijn iPad Pro.
Alles werkt, behalve de ondertiteling die ik niet goed in beeld krijg.
Na zoeken kwam ik een topic hier op Tweakers tegen waar het probleem beschreven wordt.
Zie dat topic voor de foto’s van het probleem.
LG c9 zet ondertiteling in een hoekje
Echter geen oplossing en de TS heeft daar nog niet gereageerd.
Nu kan het best zijn dat ik iets compleet over het hoofd zie.
Daarom mijn vraag wie heeft Dplay en ziet hetzelfde probleem namelijk ondertiteling links uitgelijnd ipv gewoon recht in het midden zoals het hoort.
Ik heb ook geprobeerd op mijn iPad de desktop website van Dplay te gebruiken.
Ik kan dan inderdaad video’s afspelen op mijn iPad maar krijg dan helemaal geen ondertiteling te zien terwijl ze er uiteraard wel zijn.
Dat schiet dus niet op.
In de Dplay app of bij mijn account gegevens kan ik niets instellen wat hiermee te maken heeft.
Op de iPad kan ik ook geen instelling vinden.
Maar zoals gezegd ziet de ondertiteling er op de iPad afgespeeld perfect uit, keurig in het midden uitgelijnd.
De iPad of app op de iPad heeft dus schijnbaar geen probleem maar de LG TV (55C9) wel.
Dplay heeft mij per e-mail laten weten het probleem met verkeerd uitgelijnde ondertiteling nog niet eerder gezien te hebben en het verder te gaan onderzoeken en mij op de hoogte te houden.
Kan dus nog steeds aan mij liggen of de combinatie LG/iPad/AirPlay.
Als ik antwoord krijg zal ik weer een update geven.
PS: ik hoop niet dat dit net zo als bij Videoland gaat verlopen met een maanden lopende case en geen oplossing....
De Samsung q90r heeft ook gewoon last van serieuze banding en uniformity issues hoor , zie hier bijvoorbeeld YouTube: Samsung Q90r vertical banding,dirty screen effect & uniformity test, je kunt ook verder zoeken, de lcd's zijn zeker niet zonder problemen ofzo.rutgergron schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:28:
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Dat geloof ik alleen de significante prijsverschil, het is een beste investering voor mij dan. Als het incidenteel een keer voorkomt maar krijg soms het gevoel dat je een tv +- 1p jaar gebruikt je tegen bepaalde artefacten gaat aanlopen.
Hoe is een OLED tv overdag met films kijken? Bij ons thuis hebben we aan de rechterkant een raampartij met veel lichtinval. Daarnaast kijken we overdag redelijk wat TV. Ben al bij de MM geweest maar dat geeft een wat vertekent beeld denk ik.
Hoe is een OLED tv overdag met films kijken? Bij ons thuis hebben we aan de rechterkant een raampartij met veel lichtinval. Daarnaast kijken we overdag redelijk wat TV. Ben al bij de MM geweest maar dat geeft een wat vertekent beeld denk ik.
OLED heeft problemen met statische HUDS. Dit betreft echter wel een oud paneel en de panelen draaien ook refresh cycles.rutgergron schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:28:
Daarnaast is het natuurlijk een beetje: Wij van WC-eend adviseren WC eend. Qled zal ook zijn donkere plekken en blooming niet gaan tonen in het vergelijk. Game je erop en speel je de hele dag door dezelfde games met statische hud dan is OLED wellicht niet de beste optie. Al zijn de nieuwe panelen een stuk beter dan de 7 serie. (wat ik uit reviews zie)
Bij mij staan de settings op 55% OLED-light, is ruim voldoende voor mijn kamer met raampartijen zowel links als rechts. LG C9rutgergron schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:59:
Klopt, licht zat in mijn 65E9 en ook in de 55E6 (die sinds enkele maanden verhuisd is naar de slaapkamer).kaos001 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Bij mij staan de settings op 55% OLED-light, is ruim voldoende voor mijn kamer met raampartijen zowel links als rechts. LG C9
Helderheid is echt een no-issue bij oled. Oled-light staat bij mij dag en nacht op 60/100.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik heb meer over het reflectie gebeuren overdag, met mijn huidige tv de Samsung LE40C630 zit een matte coating op. Totaal geen last van reflectie. Wat daarentegen mij met oled opviel dat het wel een spiegel leek.
Nog een paar dagjes geduld voor ik de LG GX zal hebben maar zijn er zaken die jullie als must-do zien bij de eerste opstart? Instellingen die best aangepast worden? Is heir al ergens een overzicht van? Misschien kan dit interessant zijn om aan te maken zodat iedereen dit kan raadplegen?
Ja dat wel ivm een lcd met matte coating is een oled net een spiegel, de nieuwe panasonic tv's zouden omwille van de coating minder reflecties hebben, maar die heb ik zelf nog niet kunnen ervaren helaas, als je echt heel veel licht hebt, maar dan bedoel ik dus in een terras ofzo dan kun je de oled beter links laten liggen, maar ik heb een vrij groot venster in de woonkamer en hier is het geen enkel probleem.rutgergron schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:47:
Ik heb meer over het reflectie gebeuren overdag, met mijn huidige tv de Samsung LE40C630 zit een matte coating op. Totaal geen last van reflectie. Wat daarentegen mij met oled opviel dat het wel een spiegel leek.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je OLED uit staat is het net een zwarte spiegel met reflectie.rutgergron schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:47:
Als deze aan staat heb je hier geen last van.
Grappig dat je de matte coating noemt, dit verpest namelijk je beeld en je contrast en ook nog eens de kijkhoek. Daarom gebruikt LG ook geen mat scherm.
Ik vind het veel belangrijker hoe een TV eruit ziet als deze gebruikt wordt dan deze uit staat ....
In donkere scenes heb ik wel wat last van weerspiegelingen, maar heb zelf ook inderdaad een glanzend scherm, ook een reden geweest om een laptop met touchscreen te nemen, want bij matte schermen zijn de kleuren nou eenmaal een stuk minder.HoppyF schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Als je OLED uit staat is het net een zwarte spiegel met reflectie.
Als deze aan staat heb je hier geen last van.
Grappig dat je de matte coating noemt, dit verpest namelijk je beeld en je contrast en ook nog eens de kijkhoek. Daarom gebruikt LG ook geen mat scherm.
Ik vind het veel belangrijker hoe een TV eruit ziet als deze gebruikt wordt dan deze uit staat ....
ik heb het volgende probleem Disney+ wil niet opstarten op lg c8 scherm blijft blauw
Gisteren de app geinstalleerd bleef blauw de app weer verwijderd weer opnieuw gedaan weer blauw .
Het scherm van de stroom gehad had ook geen solaas internet gerest.
toen ff google gedaan kwam ik tegen om ipv6 op het scherm uit te zetten toen de app opnieuw geinstalleerd toen opgestart toen deed Disney+ het .
vandaag weer de app opgestart bleef weer blauw
er zit wel internet op want netflix doet het wel in het menu geeft die dat het verbonden is
de c8 is bedraad aangesloten
Gisteren de app geinstalleerd bleef blauw de app weer verwijderd weer opnieuw gedaan weer blauw .
toen ff google gedaan kwam ik tegen om ipv6 op het scherm uit te zetten toen de app opnieuw geinstalleerd toen opgestart toen deed Disney+ het .
er zit wel internet op want netflix doet het wel in het menu geeft die dat het verbonden is
quickstart uitzetten,en een paar dagen wennen,voordat je allemaal instellingen gaat overnemen.pak dan een beeldmodus die jij mooi vind en van daar uit kleine aanpassingen.Tibs schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:11:
Nog een paar dagjes geduld voor ik de LG GX zal hebben maar zijn er zaken die jullie als must-do zien bij de eerste opstart? Instellingen die best aangepast worden? Is heir al ergens een overzicht van? Misschien kan dit interessant zijn om aan te maken zodat iedereen dit kan raadplegen?
heb je misschien quickstart nog aan staan ? ,die veroorzaakt meestal deze problemenherian10 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:13:
ik heb het volgende probleem Disney+ wil niet opstarten op lg c8 scherm blijft blauw
[ Voor 40% gewijzigd door pwh53 op 26-10-2020 18:17 ]
heb je misschien quickstart nog aan staan ? ,die veroorzaakt meestal deze problemen
[/quote]
staat uit vanaf dag 1 al
[/quote]
staat uit vanaf dag 1 al
er is een keer over gediscussieerd, maar kon het even snel niet vinden via de zoektopic. ik zoek 2x 48gbps hdmi kabels. met welke hebben jullie goede ervaringen? ik zoek 2 meter. ik zie het bos niet meer door de bomen op google.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 26-10-2020 19:21 ]
Je kan eens kijken bij AudioQuest voor HDMI 2.1 48GB kabels.
@Hamazaki kijk eens hier:
https://www.allekabels.nl.../hdmi_kabel/hdmi-2.1.html
Je hebt i"nternet bedenktijd" dus je kunt een eventueel niet goed werkende kabel terugzenden.
https://www.allekabels.nl.../hdmi_kabel/hdmi-2.1.html
Je hebt i"nternet bedenktijd" dus je kunt een eventueel niet goed werkende kabel terugzenden.
Copyright and left by SED...
Ik ben zelf wel te spreken over de kabels van KabelDirekt via Amazon.de, zowel hun HDMI kabels als hun speakerkabels hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zie link voor meer infoHamazaki schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:18:
er is een keer over gediscussieerd, maar kon het even snel niet vinden via de zoektopic. ik zoek 2x 48gbps hdmi kabels. met welke hebben jullie goede ervaringen? ik zoek 2 meter. ik zie het bos niet meer door de bomen op google.
...of je kijkt bij AliExpress, een echt goede 8k hdmikabel van een betrouwbaar merk hoeft niet meer dan 10 euro te kosten.
€ 8,55 30%OFF | Ugreen 8K Hdmi Kabel 8K/60Hz 4K/120Hz Hdmi 2.1 HDR10 + Ultra high-Speed 48Gbps Voor Samsung 8K Tv PS4 Xbox Een Roku Kabel Hdmi 2.1
https://a.aliexpress.com/_APXViN
€ 8,55 30%OFF | Ugreen 8K Hdmi Kabel 8K/60Hz 4K/120Hz Hdmi 2.1 HDR10 + Ultra high-Speed 48Gbps Voor Samsung 8K Tv PS4 Xbox Een Roku Kabel Hdmi 2.1
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik vroeg me af wat de nadelen zijn van dmeen Duitse tv aanschaffen in NL behalve wat lastigere garantie. Iemand een idee?
No problemoSuaffiee schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Thanx voor je nuttige reactie!
Zal contact op nemen met de leverancier zodat ik deze kan omruilen.
Heb jij na het maken van jou paneel nog problemen gehad?
Nope, heb hem nu 3 weken en nergens last van so far! (Het paneel is vervangen, dus ze schroeven het moederbord, speakers, voeding, achterkant enzo ervanaf en monteren dat op nieuw paneel/scherm)
Voor mijn gevoel is het bij de meeste wel opgelost met 1 reparatie maar er zijn altijd uitzonderingen waarbij het tweede/derde of zelfs vierde paneel ook bagger is, ze testen de reparatie panelen niet echt extra volgens mij. Je komt dus gewoon opnieuw in wat men scherm roulette noemt, qled is overigens gewoon zelfde probleem (alhoewel de scherm roulette minder lijkt, maarja het is ook gewoon minder dus ook minder te vinden)(er worden ook veel meer qleds gefixed maar ook veel meer verkocht dus lastig te zeggen of ze relatief meer gefixed worden).
Ik ben er qua vertical bending iets op achteruit gegaan (had hiervoor echt maar 1 locatie met extreem zwakke vertical banding, nu 3 locaties waarvan twee extreem zwak en één zwak), maar je moet echt je best doen om het te zien in de paar scenes waar vertical banding een rol speeld. Als je het weet kan je heel soms registreren dat het niet 100% is maar je ziet niks geks op het scherm, dus ik vind het wel prima! (Kan ook gewoon film zijn, zeker met de compressie van netflix)(Tip niet naar opzoek gaan, pas als je het gevoel hebt dat er iets niet goed is, als je je kan inhouden natuurlijk
Ik heb een zwik van die UGreen kabels. Degelijk spul. Ik zal als de XSX binnen is even laten weten of deze echt goed 4K120Hz doen maar in ieder geval met 4K60 nog nooit problemen gehad!Vulcan750 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:32:
...of je kijkt bij AliExpress, een echt goede 8k hdmikabel van een betrouwbaar merk hoeft niet meer dan 10 euro te kosten.
dat is het enigste de garantie( er zijn ook wel enkele duitse door lg nederland gerepareerd in het verleden), ziggo ci-module werkt ook gewoon.kameraad van me heeft een w7,(scheelde toen bijna de helft met nederland)Grotbewoner schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:00:
Ik vroeg me af wat de nadelen zijn van dmeen Duitse tv aanschaffen in NL behalve wat lastigere garantie. Iemand een idee?
Misschien een stomme vraag. Maar ik zit dus thuis met een "probleem".
Ik heb een LG C9.
Mijn vrouw heeft enorm last het scherm als het oled lampje een beetje hoog staat. (lees overdag hoger dan 40-45 en in de avond 25-30. Ik daarentegen vind Oledlampje 80-100 gaaf om te zien (het zij soms wel wat vermoeiend). Nu heb je die ISF met dag en nacht. Maar is het ook mogelijk om op alle profielen bijvoorbeeld een 2e profiel te maken met een lager oled lampje? Of is het mogelijk Sneller te switchen naar lagere waarden? Ik vind het op de huidige manier door naar instellingen te gaan etc. redelijk omslachtig.
Ik heb een LG C9.
Mijn vrouw heeft enorm last het scherm als het oled lampje een beetje hoog staat. (lees overdag hoger dan 40-45 en in de avond 25-30. Ik daarentegen vind Oledlampje 80-100 gaaf om te zien (het zij soms wel wat vermoeiend). Nu heb je die ISF met dag en nacht. Maar is het ook mogelijk om op alle profielen bijvoorbeeld een 2e profiel te maken met een lager oled lampje? Of is het mogelijk Sneller te switchen naar lagere waarden? Ik vind het op de huidige manier door naar instellingen te gaan etc. redelijk omslachtig.
Nee, gewoon isf Day en Night daarvoor gebruiken.
Als je de toets rechtsboven de cursor lang ingedrukt houdt kom je direct in het instellingen menu.
Als je de toets rechtsboven de cursor lang ingedrukt houdt kom je direct in het instellingen menu.
[ Voor 51% gewijzigd door Skynett op 27-10-2020 09:09 ]
Hier moet alle shit staan die ik heb.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settingsTibs schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:11:
Ik heb deze guide aangehouden en dat bevalt prima
Iets raars gisteren,
Vrouwtje vroeg of ik de magic remote pointer uitgezet had. En verrek, geen pointer. Schudden, nieuwe batterij, opnieuw koppelen. Niks.
Wel viel me op dat het werkt. Zie keuzes oplichten met bewegen remote.
Tv uit aan, niks...
quickstart had ik geen problemen. Toch maar uitgezet en tv weer uit aan. niks..
Op internet niks te vinden.
Toen tv nogmaals uitgezet. Stekker eruit. 5 minuten later stekker in en tv aan.
Wat denk je? .. pointer was weer terug
Vrouwtje vroeg of ik de magic remote pointer uitgezet had. En verrek, geen pointer. Schudden, nieuwe batterij, opnieuw koppelen. Niks.
Tv uit aan, niks...
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vreemd inderdaad. Ik moet zeggen dat ik dat schudden niet echt een betrouwbare methode vind. Als ik de pointer wil hebben dan scroll ik altijd het wieltje één klik naar beneden. Works every time!mucuracat schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:
Iets raars gisteren,
Tv uit aan, niks...
Had ik ook last van, maar opnieuw koppelen werkte daarentegen juist wel om het op te lossen.mucuracat schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:
Iets raars gisteren,
Tv uit aan, niks...
Ik had eergisteren exact hetzelfde probleem. Moest stekker eruit doen, 5 seconde powerknop indrukken en aanzetten en had de pointer weer.mucuracat schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:
Iets raars gisteren,
Tv uit aan, niks...
Had hiervooer een E6 en die had wel een iets vloeiendere ervaring. Quikstart (bestond mss niet eens) was niet nodig want tv stond aan en menu was er direct, nog nooit vastloper gehad van de pointer.
Zonder Quikstart vind ik het heel lang duren voor het menu geladen is, dat is niet meer van deze tijd zeker niet voor een tv van dat geld.
Hoi! Sinds een week nu de eigenaar van een B9 65 inch ben helemaal tevreden met het scherm, wat een vooruitgang tov mijn vorige LG led
Ik heb alles nu redelijk tot goed weten in te stellen qua beeld en geluid echter loop ik tegen één ding aan waar ik mij aan irriteer, als ik gewoon tv kijk via mijn Ziggo Next box dan merk ik dat vooral bij bewegend beeld het beeld om de 2-3 seconden hapert/schokt, je ziet dan om het makkelijk uit te leggen kleine tikjes in het beeld.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb alles nu redelijk tot goed weten in te stellen qua beeld en geluid echter loop ik tegen één ding aan waar ik mij aan irriteer, als ik gewoon tv kijk via mijn Ziggo Next box dan merk ik dat vooral bij bewegend beeld het beeld om de 2-3 seconden hapert/schokt, je ziet dan om het makkelijk uit te leggen kleine tikjes in het beeld.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Jouw hagelnieuwe premium notebook start dus vanuit de uit stand ook in 2 seconden z'n OS op inclusief connectiviteit en alle toeters en bellenJimiw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Zonder Quikstart vind ik het heel lang duren voor het menu geladen is, dat is niet meer van deze tijd zeker niet voor een tv van dat geld.
Nou mijn notebooks hebben allemaal goede sleep functionaliteit die voorkomt dat ik hem elke keer perse volledig uit moet zetten.Cap schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Jouw hagelnieuwe premium notebook start dus vanuit de uit stand ook in 2 seconden z'n OS op inclusief connectiviteit en alle toeters en bellen
Een goede quickstart+ implementatie lijkt me niet teveel gevraagd lijkt me.
Bovendien is een simpel WebOs interface laden niet het moeilijkste. Al doe je het incrimenteel en laad je eerste de interface dan tegen de tijd dat je je bron geselecteerd hebt is alles geladen.
Wij hebben Quikstart weer aangezet en dan maar af en toe een reset (gelukkig pas 1x dus valt mee te leven). Maar dit spreekt niet van een premium ervaring.
Hier is zojuist de LG CX 65" besteld. Komt als het goed is morgen binnen 
Zijn er al ervaringen met de krasbestendigheid van het scherm? Een beetje een rare vraag maar met nog mooier en scherper beeld verwacht ik dat onze katten nog geinteresseerder gaan zijn in vogels en andere beesten op het scherm
De Philips die er nu al 13 jaar staat heeft daar nooit enige schade van ondervonden, nou gaan ze er ook niet vol in maar er staat wel eens een kat tegen het scherm te krabbelen.

Zijn er al ervaringen met de krasbestendigheid van het scherm? Een beetje een rare vraag maar met nog mooier en scherper beeld verwacht ik dat onze katten nog geinteresseerder gaan zijn in vogels en andere beesten op het scherm
@Jimiw Oh dat is het punt niet hoor. Dat quickstart niet goed werkt vind ik ook maar zwak. Zelf zou ik het overigens niet gebruiken wegens onnodig hoog sluipverbruik, maar áls je het dan inbouwt doe het dan goed.
(Aan de andere kant, ook bij andere apparaten met complexe software leert de praktijk dat je ze toch met regelmaat moet herstarten voor optimale werking en performance. Dat geldt ook voor notebooks, om het even of die nu op windows, linux of macos draaien.)
Maar dat de tv zo enorm langzaam opstart vanuit de uit stand vind ik niet, het is immers een smart device met een OS en connectiviteit. De duurste notebooks, smartphones, tv's etc doen er allemaal een flink aantal seconden over voordat ze opgestart zijn. Daar doet de LG zeker niet voor onder. In tegendeel, binnen luttele seconden heb je al beeld. Iemand hier heeft het vast getimed
Wil je iets wat héél snel opstart dan moet je juist een hele domme, niet premium tv hebben zonder OS. Dan is het evt slechts het opwarmen van de CRT beeldbuis of CCFL lampen wat je in.de weg zit.
Sommige dingen zijn misschien ook niet moeilijk maar kosten nu eenmaal wel tijd om te laden. Dat zie je ook bij om het even welk ander OS.
Maar dat de tv zo enorm langzaam opstart vanuit de uit stand vind ik niet, het is immers een smart device met een OS en connectiviteit. De duurste notebooks, smartphones, tv's etc doen er allemaal een flink aantal seconden over voordat ze opgestart zijn. Daar doet de LG zeker niet voor onder. In tegendeel, binnen luttele seconden heb je al beeld. Iemand hier heeft het vast getimed
Wil je iets wat héél snel opstart dan moet je juist een hele domme, niet premium tv hebben zonder OS. Dan is het evt slechts het opwarmen van de CRT beeldbuis of CCFL lampen wat je in.de weg zit.
Dat gebeurt al, de interface is al beschikbaar terwijl de connectiviteit er nog niet is en ook de geavanceerde instellingen nog geladen moeten worden. Probeer maar eens. Dat het laden van een OS "niet het moeilijkste" is kan je vinden maar dat is een nogal vage, subjectieve uitspraak. Helemaal als je de details van wat er in het OS en apparaat gebeurt niet kent. Van het team dat het WebOS ontwikkelt zou ik zo'n uitspraak natuurlijk wel accepteren.Jimiw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Bovendien is een simpel WebOs interface laden niet het moeilijkste. Al doe je het incrimenteel en laad je eerste de interface dan tegen de tijd dat je je bron geselecteerd hebt is alles geladen.
Begrijp volledig wat je zegt. Maar wat jij nu zegt is dat als jij de tv aanzet (quickstart uit) de menu knop wel direct werkt? Bij mij duurde dat een goede 15-20 seconden.Cap schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:12:
Dat gebeurt al, de interface is al beschikbaar terwijl de connectiviteit er nog niet is en ook de geavanceerde instellingen nog geladen moeten worden. Probeer maar eens. Dat het laden van een OS "niet het moeilijkste" is kan je vinden maar dat is een nogal vage, subjectieve uitspraak. Helemaal als je de details van wat er in het OS en apparaat gebeurt niet kent. Van het team dat het WebOS ontwikkelt zou ik zo'n uitspraak natuurlijk wel accepteren.Sommige dingen zijn misschien ook niet moeilijk maar kosten nu eenmaal wel tijd om te laden. Dat zie je ook bij om het even welk ander OS.
Alle andere zaken heb ik begrip voor dat dat langer duurt, maar het menu moet gewoon binnen 2-3 seconde zichtbaar zijn.
Grappig, iedereen vind iets anders belangrijk. Van de een hoeft alleen het laatste kanaal/input snel op te starten, de ander wil snel van kanaal willen wisselen, de volgende wil snel van input kunnen wisselen, weer een ander wil snel geluidsniveau of output kunnen wisselen, etc. En kennelijk zijn er ook nog mensen die graag snel in het menu willen zijn (een van de zwaarste dingen van een os volgens mij)Jimiw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:05:
[...]
Begrijp volledig wat je zegt. Maar wat jij nu zegt is dat als jij de tv aanzet (quickstart uit) de menu knop wel direct werkt? Bij mij duurde dat een goede 15-20 seconden.
Alle andere zaken heb ik begrip voor dat dat langer duurt, maar het menu moet gewoon binnen 2-3 seconde zichtbaar zijn.
Ik vind het zelf wel fijn dat je de tv ook met de netflix knop kan opstarten en dan direct in netflix zit
EDIT: Kortom, alles moet snel laden volgens die redenatie
[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 27-10-2020 12:15 ]
Haha ja, alles snel zou het beste zijn.andries98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Grappig, iedereen vind iets anders belangrijk. Van de een hoeft alleen het laatste kanaal/input snel op te starten, de ander wil snel van kanaal willen wisselen, de volgende wil snel van input kunnen wisselen, weer een ander wil snel geluidsniveau of output kunnen wisselen, etc. En kennelijk zijn er ook nog mensen die graag snel in het menu willen zijn (een van de zwaarste dingen van een os volgens mij)
Ik vind het zelf wel fijn dat je de tv ook met de netflix knop kan opstarten en dan direct in netflix zit
EDIT: Kortom, alles moet snel laden volgens die redenatie
Heb 2 kleine kinderen (met nog minder geduld) en het is de ene keer Disney+,Youtube kids, Videoland, Netflix of de KPN itv app. Dus misschien paar extra knoppen
Maar nu je dat zegt ik heb nog niet getest of ik wel direct kan switchen met quickstart uit met de programmeerbare 1-9 sneltoesten. Als dat werkt dan ben ik van mijn "probleem" af.
Dat zal ik straks een testen.
Graag, ben wel benieuwd, kan heel handig zijn! (Kan je met sneltoets ook direct opstarten?, zonder rode knop in te drukken)Jimiw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
Haha ja, alles snel zou het beste zijn.
Heb 2 kleine kinderen (met nog minder geduld) en het is de ene keer Disney+,Youtube kids, Videoland, Netflix of de KPN itv app. Dus misschien paar extra knoppen
Maar nu je dat zegt ik heb nog niet getest of ik wel direct kan switchen met quickstart uit met de programmeerbare 1-9 sneltoesten. Als dat werkt dan ben ik van mijn "probleem" af.
Dat zal ik straks een testen.
Dat ga ik straks testen. Wist dus niet dat dat met de Netflix knop kon.andries98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Graag, ben wel benieuwd, kan heel handig zijn! (Kan je met sneltoets ook direct opstarten?, zonder rode knop in te drukken)
Bedankt voor de tip
Een van onze katten is er ook zo een..Jheroun schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:06:
Hier is zojuist de LG CX 65" besteld. Komt als het goed is morgen binnen
Zijn er al ervaringen met de krasbestendigheid van het scherm? Een beetje een rare vraag maar met nog mooier en scherper beeld verwacht ik dat onze katten nog geinteresseerder gaan zijn in vogels en andere beesten op het schermDe Philips die er nu al 13 jaar staat heeft daar nooit enige schade van ondervonden, nou gaan ze er ook niet vol in maar er staat wel eens een kat tegen het scherm te krabbelen.

Nog geen schade opgemerkt gelukkig, ben er niet altijd op tijd bij.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-10-2020 13:01 ]
Bij bijvoorbeeld samsung tv's werkt opstarten een stuk vloeiender, die starten veel sneller op en de app die nog openstond tijdens het sluiten blijft aan staan, vooral dat die de laatste app onthoudt vind ik geweldig aangezien mijn media consumptie volledig bestaat uit de ingebouwde apps, de LG doet dit om de een of andere reden enkel bij de netflix app.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Niks van gemerkt bij een Samsung Qled.izzet3838 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
Bij bijvoorbeeld samsung tv's werkt opstarten een stuk vloeiender, die starten veel sneller op en de app die nog openstond tijdens het sluiten blijft aan staan, vooral dat die de laatste app onthoudt vind ik geweldig aangezien mijn media consumptie volledig bestaat uit de ingebouwde apps, de LG doet dit om de een of andere reden enkel bij de netflix app.
Meestal staat deze ook gewoon in stand-by en doet deze bij het aanzetten geen koude start.
Apps zijn niet sneller of langzamer dan bij LG.
Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe LG 55CX. Alleen ik ben nog van de oude stempel en lees elke ochtend graag even Teletekst op de NPO kanalen. Ik zie nu dat je die zou moeten kunnen oproepen via de knop "meerdere functies" en dan staat er rechts onderaan Teletekst. Enkel als ik daar op druk gebeurd er niks?
Wat doe ik verkeerd?
Wat doe ik verkeerd?
Is je tv verbonden via CI module/direct of via een STB?MrIV schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:42:
Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe LG 55CX. Alleen ik ben nog van de oude stempel en lees elke ochtend graag even Teletekst op de NPO kanalen. Ik zie nu dat je die zou moeten kunnen oproepen via de knop "meerdere functies" en dan staat er rechts onderaan Teletekst. Enkel als ik daar op druk gebeurd er niks?
Wat doe ik verkeerd?
Ah ja goede vraag. Ik maak gebruik van een CI module.Wren schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Is je tv verbonden via CI module/direct of via een STB?
Misschien iets te modern, maar er is een Teletekst app voor Android/Apple. Die gebruik ik ook vrij vaak om even snel het nieuws te checken zonder allerlei reclametoestanden of clickbaitMrIV schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:42:
Wat doe ik verkeerd?
Viel me ook op dat de toegang tot teletekst nogal verstopt zit en ook erg omslachtig werkt.
Het werkte hier net wel na een paar keer klikken op die teletekstknop in dat [...] menu overigens, nadat er 3x niks gebeurde..
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-10-2020 15:58 ]
Hmm, dan zou het signaal nog moeten worden doorgegeven. Moet ik je het antwoord schuldig blijven.MrIV schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Ah ja goede vraag. Ik maak gebruik van een CI module.
Het gekke is dat het mij 1 keer wel gelukt is om Teletekst aan te zetten. Maar weet niet meer hoe ik dat nu precies voor elkaar kreeg.Wren schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:56:
[...]
Hmm, dan zou het signaal nog moeten worden doorgegeven. Moet ik je het antwoord schuldig blijven.

De app heb ik natuurlijk ook. Maar het hoort een beetje bij mijn ochtendritueel haha als ik tv kijk.
Zou ik maar langzaam gaan wennen aan een andere routine, want ooit gaat dit er natuurlijk uitMrIV schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:02:
[...]
Het gekke is dat het mij 1 keer wel gelukt is om Teletekst aan te zetten. Maar weet niet meer hoe ik dat nu precies voor elkaar kreeg.![]()
De app heb ik natuurlijk ook. Maar het hoort een beetje bij mijn ochtendritueel haha als ik tv kijk.
Probeer het een paar keer achter elkaar, bij mij werkt het en dus ook niet altijd bij de eerste poging, heb ook een CI module.MrIV schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:02:
[...]
Het gekke is dat het mij 1 keer wel gelukt is om Teletekst aan te zetten. Maar weet niet meer hoe ik dat nu precies voor elkaar kreeg.![]()
Misschien werkt het pas als alle pagina's op de achtergrond geladen zijn? Dat lijkt er wel op, want zodra ik van zender wissel werkt de teletekst weer even niet.
Hmm, na zenderwissel lukt het me helemaal niet meer. Brak systeem..
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-10-2020 16:16 ]
Ben ik niet met je eens (snelheid). Mijn schoonpa heeft een nieuwe Samsung 4K tv en die is echt niet sneller dan mijn C9. Een van mijn beste maten heeft een 2019 Qled en daar is de interface zeker niet sneller dan op mijn LG. Die maat van me erkent het zelf (en dat wil wat zeggen bij hem).izzet3838 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
Het aan blijven staan van apps durf ik niet te zeggen, daar ga ik eens op letten (dacht dat YouTube ook open bleef staan bij LG)?
Nee werkt niet helaas. Hoe vaak ik ook weer klik. Wellicht maar eens bij LG navragen.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Probeer het een paar keer achter elkaar, bij mij werkt het en dus ook niet altijd bij de eerste poging, heb ook een CI module.
Misschien werkt het pas als alle pagina's op de achtergrond geladen zijn? Dat lijkt er wel op, want zodra ik van zender wissel werkt de teletekst weer even niet.
Hmm, na zenderwissel lukt het me helemaal niet meer. Brak systeem..
Heb zojuist gemerkt dat ik in de linkerbovenhoek van mijn e9 een dode pixel heb, bestaat de kans dat die na een tijdje plots terug leeft, of kan ik best direct al melding maken bij LG?
Nee ik zeg niet hoe snel het precies gebeurt maar dat ik zie dat zaken getrapt geladen worden.Jimiw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:05:
[...]
Begrijp volledig wat je zegt. Maar wat jij nu zegt is dat als jij de tv aanzet (quickstart uit) de menu knop wel direct werkt? Bij mij duurde dat een goede 15-20 seconden.
Maar ik heb het even voor je getimed op m'n C9: binnen c.a. 5 seconden na het indrukken van de powertoets op de afstandbediening kan ik het snelmenu (met de gekleurde cirkeltjes) starten via het tandwieltje, dat verschijnt dan direct. Het beeld met linksboven de actieve ingang verschijnt zelfs nog wat eerder.
Als ik dan vervolgens het tandwieltje LANG ingedrukt houd voor het complete menu dan verschijnt het wachtcirkeltje in beeld en een paar seconden later pas het menu.
Kies ik dan direct voor de optie "Verbinding" dan zie ik dat de Wi-Fi nog niet verbonden is, dat volgt dan even later.
Dat bedoel ik dus met getrapt.
Wat staat er zoal UIT?
- quick start+
- home-promotie
- home-animatie
- live plus
- afbeelding bij geen signaal
PS wanneer het HOME menu beschikbaar komt heb ik niet getimed, dat komt een volgende keer wel. Ik gebruik meestal aangesloten apparaten en geen apps.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 27-10-2020 18:48 ]
aan 1 dode pixel gaat lg niets doen,vanaf 3 pas.izzet3838 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:58:
Heb zojuist gemerkt dat ik in de linkerbovenhoek van mijn e9 een dode pixel heb, bestaat de kans dat die na een tijdje plots terug leeft, of kan ik best direct al melding maken bij LG?
Heb ondertussen ook de schok doorgemaakt, en ben een beetje bekomen, hij staat helemaal links bovenaan waardoor deze niet te zien, pas als ik op een 70cm van de tv sta en ernaar zoek is deze zichtbaar, dus ik ga hem gewoon zo houden en verder genieten😁, toch bedankt voor de info.pwh53 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:27:
[...]
aan 1 dode pixel gaat lg niets doen,vanaf 3 pas.
1 dode is op normale kijkafstand ook niet te zien,maar snap dat het niet fijn isizzet3838 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:03:
[...]
Heb ondertussen ook de schok doorgemaakt, en ben een beetje bekomen, hij staat helemaal links bovenaan waardoor deze niet te zien, pas als ik op een 70cm van de tv sta en ernaar zoek is deze zichtbaar, dus ik ga hem gewoon zo houden en verder genieten😁, toch bedankt voor de info.
Ik weet dat de CX geen DTS meer ondersteunt, ik heb dit forum door lopen spitten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik begrijp eruit dat kijken via een receiver geen probleem oplevert. Beneden doe ik dat, maar boven heb ik geen receiver.
Als ik het goed begrijp is het gemis aan DTS ondersteuning ook geen probleem als je via de interne apps naar Netflix, Prime Video en Disney+ kijkt. Het wordt pas een probleem als je een externe bron zoals een Nas of een externe SSD gebruikt met DTS.
Nou heb ik ook een Shield TV. Kan ik wel bestanden met DTS afspelen vanaf mijn Nas of een externe SSD als ik dat doe via de Shield? Ik heb er op lopen zoeken, maar ik heb het antwoord erop nog niet gevonden, maar ik neem aan dat de Shield het DTS geluid kan omzetten naar stereo of een ander formaat dat de CX wel kan afspelen.
Ik denk erover mijn Nas niet meer te vernieuwen. Ik heb nu een Synology 1511 en 1513, maar tegenwoordig download ik niet meer, en zijn er zoveel streamingdiensten, dat downloaden niet meer nodig is. Die enkele keer dat ik nog wel iets binnen wil halen dat ik niet kan streamen rechtvaardigt de kosten voor een Nas en de HDD's niet meer. Dan kan je beter een externe SSD gebruiken. Bestanden met DTS die je aansluit op de CX zijn dan zonder geluid, neem ik aan. In dat geval moet ik dat dan doen via een Shield, dus heb ik voor beide tv's een Shield nodig, toch?
Ik begrijp eruit dat kijken via een receiver geen probleem oplevert. Beneden doe ik dat, maar boven heb ik geen receiver.
Als ik het goed begrijp is het gemis aan DTS ondersteuning ook geen probleem als je via de interne apps naar Netflix, Prime Video en Disney+ kijkt. Het wordt pas een probleem als je een externe bron zoals een Nas of een externe SSD gebruikt met DTS.
Nou heb ik ook een Shield TV. Kan ik wel bestanden met DTS afspelen vanaf mijn Nas of een externe SSD als ik dat doe via de Shield? Ik heb er op lopen zoeken, maar ik heb het antwoord erop nog niet gevonden, maar ik neem aan dat de Shield het DTS geluid kan omzetten naar stereo of een ander formaat dat de CX wel kan afspelen.
Ik denk erover mijn Nas niet meer te vernieuwen. Ik heb nu een Synology 1511 en 1513, maar tegenwoordig download ik niet meer, en zijn er zoveel streamingdiensten, dat downloaden niet meer nodig is. Die enkele keer dat ik nog wel iets binnen wil halen dat ik niet kan streamen rechtvaardigt de kosten voor een Nas en de HDD's niet meer. Dan kan je beter een externe SSD gebruiken. Bestanden met DTS die je aansluit op de CX zijn dan zonder geluid, neem ik aan. In dat geval moet ik dat dan doen via een Shield, dus heb ik voor beide tv's een Shield nodig, toch?
@aouwe je kan de Shield als Plex Server kunt inrichten: https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/
Vervolgens kun je de tv boven middels de ingebouwde Plex app verbinden met de Shield.
De Shield moet de DTS track dan downmixen naar stereo, ik denk dat dit kan, maar heb er geen ervaring mee.
Als alternatief zou je je homevideo’s met een scriptje kunnen voorzien van een extra stereo audiotrack.
Vervolgens kun je de tv boven middels de ingebouwde Plex app verbinden met de Shield.
De Shield moet de DTS track dan downmixen naar stereo, ik denk dat dit kan, maar heb er geen ervaring mee.
Als alternatief zou je je homevideo’s met een scriptje kunnen voorzien van een extra stereo audiotrack.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-10-2020 07:41 ]
Klopt, ik heb een Shield TV pro en stream allerlei formaten vanaf mijn netwerk. De shield zet het om naar stereo. Dus je hebt in ieder geval geluid via de speakers van de TV.aouwe schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:44:
Heb het topic even een paar pagina's doorgespit en schrik best wel van de geregeld voorkomende berichten van artefacten, dode pixels, banding, etc. Lijkt meer de regel als uitzondering. Misschien is OLED kwa betrouwbaarheid nog niet waar het moet zijn?
Geen één tv is risico vrij, maar bij OLED lijkt het vrijwel geen ontkomen aan. Dat doet mij ook twijfelen om tot een aanschaf te gaan.
Geen één tv is risico vrij, maar bij OLED lijkt het vrijwel geen ontkomen aan. Dat doet mij ook twijfelen om tot een aanschaf te gaan.
Hoe ben jij tot de conclusie gekomen dat het meer regel als uitzondering is door dit topic door te spitten? Gezocht op deze onderwerpen? Dat is dan confirmation bias. Zoals in dit topic wel vaker is aangehaald: mensen die een negatieve ervaring hebben laten vaker van zich horen dan mensen die tevreden zijn. Daarnaast zoeken mensen naar een oplossing voor hun probleem en dan gaan ze het forum op.rutgergron schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:
Heb het topic even een paar pagina's doorgespit en schrik best wel van de geregeld voorkomende berichten van artefacten, dode pixels, banding, etc. Lijkt meer de regel als uitzondering. Misschien is OLED kwa betrouwbaarheid nog niet waar het moet zijn?
Neem eens een kijkje in een topic over een ander merk/type tv en ga daar eens strepen wat voor problemen daar langs komen.
Hi man, dat is eigenlijk onderhuids wel het algemene " online probleem "rutgergron schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:
Heb het topic even een paar pagina's doorgespit en schrik best wel van de geregeld voorkomende berichten van artefacten, dode pixels, banding, etc. Lijkt meer de regel als uitzondering.
Wanneer er problemen zijn dan delen wij allemaal dat maar al te graag; maar de mensen die probleemloos rondlopen die hoor je niet. Heb je al eens gekeken in topic inzake de OLED prijzen; hoeveel mensen daar niet delen dat ze een OLED gekocht hebben? Dat zijn er meer dan mensen met issues in dit topic.
Een maandagochtend unit kan iedereen overkomen. Geen product in massaproductie is altijd 100%
Waar je het meeste op moet letten is de reseller en hun service met daarachter het eventuele reparatie apparaat van de fabrikant.
Ik ben van de Panasonic Plasma overgestapt naar de LG OLED oa vanwege het reparatie aparaat erachter, is voor beiden CE Repair te Mijdrecht. Ook heb ik al jaren Marantz als audio systeem waar aan de achterkant Audio Service uit Elst zit. Tevens helpt het als er een mederwerkende (officiele LG) reseller tussen zit maar dan alsnog ga ik liever zelf om hun hem naar de warranty stations.
Ik denk dat je verbaast zul staan dat de ratio " foutloos die je niet hoort op een forum " vs " mensen met helaas een issue " best hoog is. Ikzelf ben extreem tevreden over mijn C9 maar ik geloof inderdaad niet dat ik dat ooit ergens vermeld heb.
Ben je feature-geil is het tweaken totdat je het beste plaatje krijgt aan je besteed? Dan is een LG Oled een goede keuze hoor.
Kijk nou uit, dat is vloeken in de kerk in dit topic om te zeggen dat er iets mis is met OLED tv'srutgergron schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:
Na een boel televisies bekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik een OLED het mooist vind. Maar wetende dat de kans bestaat dat hij over 3 jaar ingebrand is of last heeft van banding, ben ik wel voor de goedkoopste (B9) gegaan. Desalniettemin was m'n schrik groot toen ik na ongeveer 2 maanden ineens een enorme verticale band door m'n scherm had lopen
Feit is immers natuurlijk dat je bepaalde risico's niet hebt als je voor een niet-OLED gaat. Ik heb om die reden ook heel lang getwijfeld; vooral omdat er op fora weinig objectieve reactie gegeven worden. Mijn beeld, ik volg dit en andere topics al vrij lang, is dat problemen een beetje met de mantel der liefde bedekt worden: "elk merk heeft z'n problemen" , "issues die je tegenkomt zijn incidenten", etc.
Maar als ik zie dat een tv-show al een uur op pauze staat schrik ik toch. Even een broodje maken tijdens het gamen? "Toch maar even het scherm uitzetten". Dat is de prijs die je betaalt voor een OLED-tv. Stellen dat problemen eerder regel dan uitzondering zijn is denk ik overdreven, maar ik denk dat het een vrij eenvoudig te verdedigen stelling is dat je bij een niet OLED-tv een grotere kans hebt om zorgeloos 10 jaar tv te kunnen kijken. Uiteindelijk komt het dus neer op die afweging: hoeveel belangrijker vind je de beeldkwaliteit (en in welke mate valt het verschil in beeldkwaliteit je op) ten opzichte van deze nadelen van OLED.
Als je dit topic uitgebreid terugleest zul je ook lezen dat de garantie van LG binnen de garantieperiode echt heel goed is. De eerste paar jaar zit je dus gewoon veilig (daarna wordt het helaas een ander verhaal)
Succes met je keuze
Dat hier fans van dit type tv rondhangen en daarom een aantal dingen met de mantel der liefde bedekken ben ik absoluut met je eensbribrab schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Kijk nou uit, dat is vloeken in de kerk in dit topic om te zeggen dat er iets mis is met OLED tv's![]()
Na een boel televisies bekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik een OLED het mooist vind. Maar wetende dat de kans bestaat dat hij over 3 jaar ingebrand is of last heeft van banding, ben ik wel voor de goedkoopste (B9) gegaan. Desalniettemin was m'n schrik groot toen ik na ongeveer 2 maanden ineens een enorme verticale band door m'n scherm had lopenWas uiteindelijk eenvoudig op te lossen door de pixel refresher te draaien, maar het laat wel zien dat dit soort schermen problemen kunnen krijgen die je met bijv. LCD niet hebt.
Feit is immers natuurlijk dat je bepaalde risico's niet hebt als je voor een niet-OLED gaat. Ik heb om die reden ook heel lang getwijfeld; vooral omdat er op fora weinig objectieve reactie gegeven worden. Mijn beeld, ik volg dit en andere topics al vrij lang, is dat problemen een beetje met de mantel der liefde bedekt worden: "elk merk heeft z'n problemen" , "issues die je tegenkomt zijn incidenten", etc.
Maar als ik zie dat een tv-show al een uur op pauze staat schrik ik toch. Even een broodje maken tijdens het gamen? "Toch maar even het scherm uitzetten". Dat is de prijs die je betaalt voor een OLED-tv. Stellen dat problemen eerder regel dan uitzondering zijn is denk ik overdreven, maar ik denk dat het een vrij eenvoudig te verdedigen stelling is dat je bij een niet OLED-tv een grotere kans hebt om zorgeloos 10 jaar tv te kunnen kijken. Uiteindelijk komt het dus neer op die afweging: hoeveel belangrijker vind je de beeldkwaliteit (en in welke mate valt het verschil in beeldkwaliteit je op) ten opzichte van deze nadelen van OLED.
Als je dit topic uitgebreid terugleest zul je ook lezen dat de garantie van LG binnen de garantieperiode echt heel goed is. De eerste paar jaar zit je dus gewoon veilig (daarna wordt het helaas een ander verhaal)
Succes met je keuze
Dat een Oled een aantal specifieke problemen kan hebben die niet voorkomen bij bijvoorbeeld een LCD klopt ook.
Dat LG een aantal zaken niet op orde heeft (een quickstart optie die meer kwaad dan goed doet, een voor sommigen onacceptabele lipsync probleem en een hele uitgebreide discussie over het updatebeleid om wat voorbeelden te noemen) klopt ook.
Maar dan.Ja, elk type tv of merk heeft weer andere mogelijke problemen. Bij LCD's heb je backlight bleeding en jawel, banding. Door de jaren heen werd er langzaam geaccepteerd dat dat problemen zijn die inherent waren aan de gebruikte techniek. Wil je veel tv voor minder maar met die issues, koop een lcd. Wilde je in die tijd betere zwartwaardes, koop een plasma. Die weer loeizwaar waren en veel hitte afgaven.
Ik ben geen gamer op een tv dus ik ervaar de stress van een stilstaand beeld met een HUD niet, maar ik kan me goed voorstellen dat dat een realistische angst is.
Samenvatting: het gebruik van een Oled kan wellicht wat meer stress opleveren en bij een lcd heeft het grote volk de specifieke gebreken eerder geaccepteerd (denk ik). Keuzes
Maar zoals de meesten ook al hebben gezegd: Op dit moment is de service vanuit LG goed, ook een beetje een geruststelling.
!! Oproep naar LG OLED 2020 ( X-Series) gebruikers !!
Kunnen jullie eens internetsnelheid testen via Netflix app op de tv zelf (Netflix zijmenu > Get help > Check Your Network).
Hierbij heb ik opgemerkt dat ik significant lagere snelheden krijg via een bekabelde verbinding in vergelijking met een draadloze verbinding.
De cijfers:
Internet verbinding -> Telenet 300 Mbps
Tv -> OLDED LG48CX
Draadloze snelheid Netflix app -> 55Mbps
Bekabelde netwerk verbinding met modem -> 20Mbps
Bij een vriend met de 65CX lagen de bekabelde snelheden nog lager waardoor 4k HDR streaming voor problemen zorgde.
Ik zou dus graag weten als dit algemeen probleem is en wat de oorzaak is?
Kunnen jullie eens internetsnelheid testen via Netflix app op de tv zelf (Netflix zijmenu > Get help > Check Your Network).
Hierbij heb ik opgemerkt dat ik significant lagere snelheden krijg via een bekabelde verbinding in vergelijking met een draadloze verbinding.
De cijfers:
Tv -> OLDED LG48CX
Bij een vriend met de 65CX lagen de bekabelde snelheden nog lager waardoor 4k HDR streaming voor problemen zorgde.
!! even zoeken !! bv. [LG OLED] Ervaringen & DiscussieTheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:
De cijfers:
Tv -> OLDED LG48CX
Dit is inderdaad echt 3 pagina's geleden nog besproken. Berichten van 24 / 25 oktober...
Mijn excuses ik ben nog niet vertrouwd met het forum.pwh53 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
!! even zoeken !! bv. [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Ik was eigenlijk op zoek naar wat nummertjes om te vergelijken
beste is quickstart uitzetten,bekabeld gaat maar tot 100 Mb,jouw wifi is relatief laag,maar genoeg voor netflix.je zou een paar andere kanaalnummers handmatig kunnen proberen,als je meer snelheid nodig hebt.TheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:46:
[...]
Mijn excuses ik ben nog niet vertrouwd met het forum.
Ik was eigenlijk op zoek naar wat nummertjes om te vergelijken
Ik heb mijn C9 bekabeld aangesloten en echt nog nooit een snelheids/buffer probleem gehad.TheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:
De cijfers:
Tv -> OLDED LG48CX
Haal 49.69mbps via de Netflix test en dit is ook de max van mijn instap Ziggo abbo.
Meer dan genoeg voor 4k...
Check even of onder screen share listening mode op aan staat. Dat kan ook voor problemen zorgen.TheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:
De cijfers:
Tv -> OLDED LG48CX
Staat die op aan .... zet deze dan uit en kijk dan of dat helpt
Ik zal even een twitter berichtje de wereld insturen of iedere tevreden Oled bezitter in dit topic wil reageren met de boodschap "all is well"rutgergron schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:
Het is niet gebruikelijk om "ergens" te reageren als er niets tot weinig aan de hand is, zo zit een mens niet in elkaar. Zoals vaker al eens gezegd, één klager heeft meer impact dan 100 tevreden mensen
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:24:
[...]
Ik zal even een twitter berichtje de wereld insturen of iedere tevreden Oled bezitter in dit topic wil reageren met de boodschap "all is well"

Ik heb mijn LG CX65 vorige week in ontvangst mogen nemen van Smits Arnhem. Helemaal happy, kwam ik er helaas achter dat ik 1 dode pixel heb. Vandaag contact gehad met Smits Arnhem over hoe het nou zit met de garantie, mochten er meer dode pixels komen.
Hij gaf aan dat ik direct een foto kon insturen naar het mailadres van Smits. Ik zei daarop dat ik het op zich niet erg vind om 1 dode pixel te hebben, alleen bij meerdere ik graag wil weten wie ik moet contacteren.
Hij verzocht me toch om alsnog een foto te maken en op te sturen. Dus ze wimpelen je niet zo maar weg en helpen je graag.
Hij gaf aan dat ik direct een foto kon insturen naar het mailadres van Smits. Ik zei daarop dat ik het op zich niet erg vind om 1 dode pixel te hebben, alleen bij meerdere ik graag wil weten wie ik moet contacteren.
Hij verzocht me toch om alsnog een foto te maken en op te sturen. Dus ze wimpelen je niet zo maar weg en helpen je graag.
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.