Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Ik zal even een twitter berichtje de wereld insturen of iedere tevreden Oled bezitter in dit topic wil reageren met de boodschap "all is well" :+

Het is niet gebruikelijk om "ergens" te reageren als er niets tot weinig aan de hand is, zo zit een mens niet in elkaar. Zoals vaker al eens gezegd, één klager heeft meer impact dan 100 tevreden mensen ;)
Inderdaad.
De overgrote meerderheid van LG OLED bezitters hoor je niet.
Kan ook niet want zelfs als zouden ze heel tevreden zijn en geen problemen hebben dan weten ze immers niet eens waar ze hun tevredenheid zouden moeten uiten!
Al wil je de moeite nemen lukt dat dus niet eens zo simpel.

Pas als je met een vraag zit of een probleem hebt ga je op zoek naar een oplossing en bestaat de kans dat je in dit topic terecht komt.
Kortom, dit topic is zeker niet representatief voor alle positieve dan wel negatieve ervaringen.
Dit geldt uiteraard voor alle topics en producten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

rajackar

Blood Minister

Met dank aan @Snippertje die langs wilde komen met een IR blaster heb ik nu de firmware met de gsync fix op mijn E9 draaien en dat is echt genieten icm met een 3080.
Ben ook helemaal tevreden nu :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:09
Ik heb 4 jaar lang een 65b6d gehad zonder enig probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:39
TheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Mijn excuses ik ben nog niet vertrouwd met het forum.

Ik was eigenlijk op zoek naar wat nummertjes om te vergelijken :)
Er is altijd nog een oplossing die je niet 123 veel aanwezig/besproken ziet.
Naast dat de LG's maar 100mbit over ethernet poort doen; is intern de USB bus een klassieke USB2.0
Grappig is aan USB2.0 dat de maximale (theoretische) doorvoer snelheid 480mb/s is...

Nu zijn er USB -> Ethernet dongles die werken native in de LG Oled.
( https://www.amazon.de/-/n...tle_o08_s00?ie=UTF8&psc=1 )

Die zit bij mij erin; het werkt; ik hou me niet bezig met speedtesten maar ik heb een paar mkv-tjes van 90Gbyte die in 2,5 uur over het netwerk door de TV heen zeilen zonder schokjes via deze dongle.....

Word of warning; USB opnames maken op een memory stick naast de dongle dat lukt dan niet meer!
Schijnbaar in STDBY raakt de TV het opslag medium een beetje kwijt...

Ethernet 100mb kan, wifi kan en de dongle werkt ook ( C9 heb ik )....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiderPig
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 14:58
TheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:
!! Oproep naar LG OLED 2020 ( X-Series) gebruikers !!

Kunnen jullie eens internetsnelheid testen via Netflix app op de tv zelf (Netflix zijmenu > Get help > Check Your Network).

Hierbij heb ik opgemerkt dat ik significant lagere snelheden krijg via een bekabelde verbinding in vergelijking met een draadloze verbinding.

De cijfers:
Internet verbinding -> Telenet 300 Mbps
Tv -> OLDED LG48CX
Draadloze snelheid Netflix app -> 55Mbps
Bekabelde netwerk verbinding met modem -> 20Mbps

Bij een vriend met de 65CX lagen de bekabelde snelheden nog lager waardoor 4k HDR streaming voor problemen zorgde.

Ik zou dus graag weten als dit algemeen probleem is en wat de oorzaak is?
Ik heb het net even voor je getest, heb de GX ook via Wifi aangesloten. De Netflix app geeft 140Mbps aan, op een Ziggo 250Mbps internet aansluiting. Achter de Ziggo modem heb ik wel een Netgear Orbi mesh router hangen. Zoals door iemand anders ook reeds aangegeven is, speelt je router ook een grote rol. Mogelijk is dat de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Ik zal even een twitter berichtje de wereld insturen of iedere tevreden Oled bezitter in dit topic wil reageren met de boodschap "all is well" :+
Alles goed. Stuur geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricBE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2024
Staat de 65CX een beetje stabiel op een tv-meubel? Had gelezen dat het scherm zelf nogal kan wiebelen.
Ik zou deze kopen maar geen mogelijkheid om op te hangen. (Indien hij binnenkort ergens aan €1.700 of lager te vinden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
Ik probeer er achter te komen of ik problemen met audio sync (lipsync, audio delay, etc) ga tegenkomen met een volgende set-up.

PS5 (HDMI) > LG CX (HDMI ARC) > Sonos Amp (speakers)

Ik lees nogal veel en wisselende verhalen over vertraging in het geluid van de LG tv's, met name bij gebruik van externe bronnen in combinatie met (e)ARC.

Omdat de Sonos Amp alleen maar DD5.1 ondersteund moet ik eigenlijk wel een DD5.1 uitsturen vanuit de PS5 met bitstream op de TV (doorsturen van het signaal. Dan ontvangt de Sonos DD5.1 wat deze kan decoderen.

Maar als deze situatie audio vertraging oplevert dan is dat voor games natuurlijk erg vervelend. Ideeën? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:34
SgtCaffran schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:04:
Ik probeer er achter te komen of ik problemen met audio sync (lipsync, audio delay, etc) ga tegenkomen met een volgende set-up.

PS5 (HDMI) > LG CX (HDMI ARC) > Sonos Amp (speakers)

Ik lees nogal veel en wisselende verhalen over vertraging in het geluid van de LG tv's, met name bij gebruik van externe bronnen in combinatie met (e)ARC.

Omdat de Sonos Amp alleen maar DD5.1 ondersteund moet ik eigenlijk wel een DD5.1 uitsturen vanuit de PS5 met bitstream op de TV (doorsturen van het signaal. Dan ontvangt de Sonos DD5.1 wat deze kan decoderen.

Maar als deze situatie audio vertraging oplevert dan is dat voor games natuurlijk erg vervelend. Ideeën? Ervaringen?
Geen idee, mijn PS5 komt pas 19-11 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
baronruud schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

Geen idee, mijn PS5 komt pas 19-11 binnen.
De PS5 is natuurlijk niet waar het om ging in dit verhaal ;) Punt is het gebruik van een externe hdmi bron wanneer ARC wordt gebruikt voor de audio. Dit kan net zo goed een PS4 of Xbox One zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
mijn samsung ht-systeem is offline via de hdmi ingang terwijl hij wel aanstaat. ik maakt dit voor het eerst mee? ik wil wat instellingen veranderen via het menu, maar ik krijg geen respons via de hdmi ingang. ik heb wel gewoon geluid via mijn boxen (optisch). iemand een idee.

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 29-10-2020 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:44
Hello, IT. Have you tried turning it off and on again? /itservicedeskmode

(Als dat niet helpt even power er helemaal af. Net computers die dingen :))

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Propheticus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:06:
Hello, IT. Have you tried turning it off and on again? /itservicedeskmode

(Als dat niet helpt even power er helemaal af. Net computers die dingen :))
Edit: oke dit is awkard, gisteren tijdens het plaatsen heb ik de hdmi kabel in de verkeerde ingang gestopt🤫

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 29-10-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Gisteren de knoop doorgehakt en een LG OLED48CX6LB aangeschaft bij PlatteTV.

Na wat contact via WhatsApp hebben ze een mooi aanbod gedaan.

Voor € 1750 leveren ze de TV, zit er een Vogel’s Thin 405 bij en hangen ze hem bij mij thuis op.
Daarnaast ook 3 jaar extra A tot Z garantie.

De TV gaat als monitor gebruikt worden en ik kan niet wachten om van IPS glow en BLB af te zijn.

Momenteel heb ik een RTX 3080 maar die overweeg ik uiteindelijk in te ruilen voor een nieuwe AMD GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:42
Wie gebruikt de settings van rtkings site voor zijn C7? Wil graag kijken of ik echt wat meer kwaliteit uit het scherm kan krijgen.

Nu gewoon alles redelijk op default staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:34
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:29:
Wie gebruikt de settings van rtkings site voor zijn C7? Wil graag kijken of ik echt wat meer kwaliteit uit het scherm kan krijgen.

ik vind het niks,ze gebruiken bijna altijd witbalans warm2,voor mij veel te geel.
Evernote schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:55:
Gisteren de knoop doorgehakt en een LG OLED48CX6LB aangeschaft bij PlatteTV.

Na wat contact via WhatsApp hebben ze een mooi aanbod gedaan.

Voor € 1750 leveren ze de TV, zit er een Vogel’s Thin 405 bij en hangen ze hem bij mij thuis op.
Daarnaast ook 3 jaar extra A tot Z garantie.

De TV gaat als monitor gebruikt worden en ik kan niet wachten om van IPS glow en BLB af te zijn.

Momenteel heb ik een RTX 3080 maar die overweeg ik uiteindelijk in te ruilen voor een nieuwe AMD GPU.
lijkt duur voor een 48 inch,had je wel hier gekeken ? [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

zou wel oppassen met pictogrammen en de werkbalk ivm "inbranding" slijtage

[ Voor 52% gewijzigd door pwh53 op 29-10-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
pwh53 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

lijkt duur voor een 48 inch,had je wel hier gekeken ? [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Het 48” model is helaas duurder, ik had even gekeken maar € 1699 is doorgaans de prijs in Nederland.

Daarnaast gebruik m’n PC maar een paar uur per dag dus ik maak me niet heel veel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Evernote schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Het 48” model is helaas duurder, ik had even gekeken maar € 1699 is doorgaans de prijs in Nederland.

Daarnaast gebruik m’n PC maar een paar uur per dag dus ik maak me niet heel veel zorgen.
het is eigenlijk een optelsom van het aantal uren van een bepaald beeld/pictogram op dezelfde plek.bv.snelkoppelingen op het bureaublad zullen ook bij een paar uur per dag,na verloop van tijd zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 19:03
[...]

Heel even gekeken zeker en niet het grote roze blok gezien, Smits heeft em nog steeds voor 1399 op de site staan. Hofma voor 1499,-

[ Voor 3% gewijzigd door II This Game II op 29-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

II This Game II schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Heel even gekeken zeker en niet het grote roze blok gezien, Smits heeft em nog steeds voor 1399 op de site staan. Hofma voor 1499,-
Die 1399 is wel het outlet model. Reguliere versie is 1599.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:38
II This Game II schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Ja maar deze tweaker laat de montae doen, neemt er een beugel bij en 3 jaar extra garantie.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CedricBE schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:39:
Staat de 65CX een beetje stabiel op een tv-meubel? Had gelezen dat het scherm zelf nogal kan wiebelen.
Ik zou deze kopen maar geen mogelijkheid om op te hangen. (Indien hij binnenkort ergens aan €1.700 of lager te vinden is)
Hier staat het ding sinds gisteren, op een TV meubel. Die voet is flink zwaar dus hij staat stevig. Maar het is wel een enorme glasplaat dus eea hangt ook af van de vloer eronder. Bij ons staat hij op hout met daaronder beton dus da's erg stevig. Als je een oud huis hebt met een houten vloer op balken waarbij de schilderijen aan de muur rammelen als je er langs loopt zal deze TV ook wel gaan wiebelen.

Maar die voet, wie heeft de instructie om die in elkaar te zetten verzonnen? Je moet in 3 stappen die voet aan de TV maken maar daar maken ze 8 heel erg onduidelijke plaatjes voor. Volgens mij kunnen ze dat in Korea beter naar de handleidingsafdeling van IKEA outsourcen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
Jheroun schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Hier staat het ding sinds gisteren, op een TV meubel. Die voet is flink zwaar dus hij staat stevig. Maar het is wel een enorme glasplaat dus eea hangt ook af van de vloer eronder. Bij ons staat hij op hout met daaronder beton dus da's erg stevig. Als je een oud huis hebt met een houten vloer op balken waarbij de schilderijen aan de muur rammelen als je er langs loopt zal deze TV ook wel gaan wiebelen.

Maar die voet, wie heeft de instructie om die in elkaar te zetten verzonnen? Je moet in 3 stappen die voet aan de TV maken maar daar maken ze 8 heel erg onduidelijke plaatjes voor. Volgens mij kunnen ze dat in Korea beter naar de handleidingsafdeling van IKEA outsourcen :P
Ikea zou dan ook in het boekje op laatste pagina zetten dat je de tv met staaldraad aan de muur moet bevestigen. Om te voorkomen dat het voorover valt :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
izzet3838 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Ja maar deze tweaker laat de montae doen, neemt er een beugel bij en 3 jaar extra garantie.
ja de beugel is 60,thuis ophangen meestal rond de 100,dan ongeveer de extra garantie erbij gekregen,in vergelijk met de standaardprijs van 1600.is toch niet zo slecht als het lijkt en alles word voor hem gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 19:26
Jheroun schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:05:
[...]
Herkenbaar ja. Meerdere perspectieven geprobeerd, maar de plaatjes lijken totaal niet op de werkelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
pwh53 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

het is eigenlijk een optelsom van het aantal uren van een bepaald beeld/pictogram op dezelfde plek.bv.snelkoppelingen op het bureaublad zullen ook bij een paar uur per dag,na verloop van tijd zichtbaar zijn.
Ik spendeer bijna geen tijd op m’n desktop, ik zet m’n PC aan en start een game op maar goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
[...]

Mijn collega heeft hem voor €1300,- bij platte tv gekocht. €1450 met extra garantie meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 19:03
Jeroenneman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Die 1399 is wel het outlet model. Reguliere versie is 1599.
Ok, dan heb je ook de essentie van het topic nog gemist, want de kans is zeer groot dat als je het "outlet" model koopt, de doos nog nooit open is geweest.

350 euro extra voor montage (100), verzenden(50), beugel(60) en mogelijk extra garantie(159), valt wel mee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
[...]
Almost all is well. TV werkt nog prima (C7 55 inch van Jan-2018). Met: 1 lichter 'vlekje' van 2 a 3 pixels ergens rechts-midden op het paneel. Vanaf de kijkpositie niet te zien, van dichtbij wel.

1 keer een halve hartverzakking gehad met rare vlekken die duidelijk door egale grijstinten en donkere scenes te zien waren. Waarschijnlijk heeft de TV toen te veel in de zon gestaan vlak voor of tijdens een automatische pixel refresh. Het was de volgende ochtend weg na de volgende refresh in de nacht.
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:29:

Die instellingen klopten aardig voor een vorige versie van de firmware. Nu niet meer, vooral sharpness en contrast. En ze kloppen ook nooit helemaal, want kalibratie verschilt per toestel. Ik gebruik nu gewoon de ISF bright en ISF dark profielen voor resp. overdag/'s avonds met gamma 2.2 en de OLED light op aangepaste standen.

Deze profielen gebruiken witbalans warm2. Zal er in het begin te geel uit zien, maar dat komt omdat de default profielen (ook van bijv. je telefoon) gewoon vaak veel en veel te blauw zijn. Als je er na een dag of twee echt niet aan kunt wennen, kun je nog warm1 proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:25
TheSailor schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:
!! Oproep naar LG OLED 2020 ( X-Series) gebruikers !!

Kunnen jullie eens internetsnelheid testen via Netflix app op de tv zelf (Netflix zijmenu > Get help > Check Your Network).

Hierbij heb ik opgemerkt dat ik significant lagere snelheden krijg via een bekabelde verbinding in vergelijking met een draadloze verbinding.

De cijfers:
Internet verbinding -> Telenet 300 Mbps
Tv -> OLDED LG48CX
Draadloze snelheid Netflix app -> 55Mbps
Bekabelde netwerk verbinding met modem -> 20Mbps

Bij een vriend met de 65CX lagen de bekabelde snelheden nog lager waardoor 4k HDR streaming voor problemen zorgde.

Ik zou dus graag weten als dit algemeen probleem is en wat de oorzaak is?
Hier LG CX55:
Netflix app:
Kabel: 35.8 Mbps
WiFi: 132.12 Mbps

nPerf via webbrowser zegt:
Kabel: 46.26
WiFi : 117.9

Speedtest op eigen NAS ( source https://github.com/adolfintel/speedtest )
Kabel: 101 download en 101 upload
WiFI 297 download en 224 upload

Om goede resultaten te halen moest ik wel de lan kabel eruithalen anders bleeft die laag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 14:27
Hier ook alles goed ;)

Ik heb een van de eerste LG oled televisies, een vrij zeldzame 55EA870V. Een full HD 55 inch, en het grappige is van deze tv dat deze net zo plat is als de huidige GX serie. Deze kon je enkel ophangen als een schilderij. Overal zie je ze promoten dat de GX de eerste (betaalbare) dunne oled is maar 6 jaar geleden kon LG het blijkbaar ook al.

De modellen die hierna kwamen waren alle dikker en dat wilde ik absoluut niet. Nu heb ik gisteren een 65GX opgehaald welke de vorige heeft vervangen. Hij werkt echter nog perfect en gaat nu promoveren naar de overkapping achter het huis na de winter. Het enige wat ik hieraan zag is een iets kleurverloop bij een effen wit scherm, maar dat was niet storend en altijd al aanwezig.

Hopelijk houdt de GX het net zo lang vol, heb in elk geval 5 jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 13:42
pwh53 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

ik vind het niks,ze gebruiken bijna altijd witbalans warm2,voor mij veel te geel.
[...]

Welke settings gebruik jij dan op de c7.

Staan zoveel dingen op waar een leek geen idee van heeft.
Dynamisch contract, super resolotie, zwart waardes etc. Ik heb alles gewoon op max gezet.
Maar of het goed is, merkt eigenlijk geen verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juist niet op MAX zetten maar al die rotzooi uit, is het advies. Dat geeft het beste, meest natuurgetrouwe beeld zonder artifacts. Voor de beeldmodus een ISF mode kiezen en dan warm2 of warm1 wordt aanbevolen voor de meest natuurgetrouwe weergave. Sommigen willen blauwer beeld en kiezen toch een koelere stand, maar het is niet de officiële ISF aanbeveling.

Waar je vervolgens mee speelt is OLED-lampje. Stel die in naar gelang voorkeur en kijkomgeving. 's avonds in een donkere kamer heb je al genoeg aan een OLED-lampje 25-35, overdag met veel daglicht niet, dan kan je al snel naar standje 60 tot 80. Maar dat is dus sterk afhankelijk van de hoeveelheid licht in je kamer, en ook van persoonlijke voorkeur. Je kunt een donkere stand maken met de ISF dark beeldmodus en een lichte met de ISF light. Zo kun je snel wisselen bij wisselende kijkomstandigheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 29-10-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hoe zit het eigenlijk met die Low Latency mode die zo hard geadverteerd wordt voor de CX modellen. Klopt het dat deze inherent zijn aan het 'Game' profiel? Want ik kan nergens een optie ontdekken waar ik mogelijk de latency kan verlagen in andere profielen. Zelfde vraag geldt voor VRR... ik zie voor FreeSync wel een optie, maar voor VRR nergens. Is dit ook verbonden aan het Game profiel?

Niet dat ik ze in een ander profiel wil gebruiken, maar ik wil wel graag zeker weten (ergens kunnen checken) of ik Low Latency en VRR aan heb straks op m'n PS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Zijn die beeldstanden onafhankelijk van de beeldverbeteraars? Ik ben nog maar heel kort met deze TV bezig maar als ik een console aan heb staan en ik zet hem op zo'n ISF modus, moet je dan die motionintelligentie weer uitzetten of is dat los van elkaar? (LG OLED noob hier :X)

Toen ik gisteren een game in HDR modus zette raakte ik overigens helemaal de draad kwijt want toen ging de TV ook ineens automatisch naar HDR varianten van de veelgenoemde beeldmodi.

[ Voor 26% gewijzigd door Jheroun op 29-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jheroun schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:52:
Zijn die beeldstanden onafhankelijk van de beeldverbeteraars? Ik ben nog maar heel kort met deze TV bezig maar als ik een console aan heb staan en ik zet hem op zo'n ISF modus, moet je dan die motionintelligentie weer uitzetten of is dat los van elkaar? (LG OLED noob hier :X)

Toen ik gisteren een game in HDR modus zette raakte ik overigens helemaal de draad kwijt want toen ging de TV ook ineens automatisch naar HDR varianten van de veelgenoemde beeldmodi.
Je kunt gewoon de spel/game mode gebruiken.
Hangt verder van je console af of deze SDR of HDR doet.
Is het spel HDR dan gaat het profiel van de TV automatisch mee, precies wat ook de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Dynamisch contract, super resolotie, zwart waardes etc. Ik heb alles gewoon op max gezet.
alles op max is niet goed.ik gebruik meestal standaard
dynamisch contrast uit
dynamsch kleur uit
superresolutie laag
gamma hoogte 1
kleurbereik auto
zwart laag
ruis uit
motion eye care uit.

contrast 85
helderheid 50
scherpte 40
kleur 60

enigste wat ik doe afhankelijk vd bron of de licht omstandigheden is oledlampje verhogen/verlagen.zal vast wel wat beter kunnen,maar vind het goed zo.
beste is een instelling nemen die je het mooist vind,en van daaruit stap voor stap kleine aanpassingen doen,blijft verder toch heel persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
yinx84 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:51:
Hoe zit het eigenlijk met die Low Latency mode die zo hard geadverteerd wordt voor de CX modellen. Klopt het dat deze inherent zijn aan het 'Game' profiel? Want ik kan nergens een optie ontdekken waar ik mogelijk de latency kan verlagen in andere profielen. Zelfde vraag geldt voor VRR... ik zie voor FreeSync wel een optie, maar voor VRR nergens. Is dit ook verbonden aan het Game profiel?

Niet dat ik ze in een ander profiel wil gebruiken, maar ik wil wel graag zeker weten (ergens kunnen checken) of ik Low Latency en VRR aan heb straks op m'n PS5 :)
Mooi uitleg veer van Vincent.

YouTube: Why You Don't Need Freesync for LFC - LG C9 Owners Can Rest Easy

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Je kunt gewoon de spel/game mode gebruiken.
Hangt verder van je console af of deze SDR of HDR doet.
Is het spel HDR dan gaat het profiel van de TV automatisch mee, precies wat ook de bedoeling is.
Dat had ik gisteren gedaan, maar als je beeld in de spelmodus zet past de TV heel veel aan, ik vond het beeld er niet mooier op worden, dus heb ik hem uiteindelijk op standaard (HDR) gezet. Maar ik zag toen volgens mij wel dat alle inputlagveroorzakende zaken nog uit stonden. De TV had ook de PS4 al herkend, dus wellicht deed hij dat verder al automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Daar is inmiddels echt wel érg veel over geschreven hier.. ik zou je willen adviseren je even in te lezen als het gaat om garantie en dode pixels.. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Michael Knight op 08-11-2020 17:06 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
G.Scholtens schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Ik heb mijn CX nu anderhalve week en ik ben vrijwel elke dag bezig nog met het tweaken van settings, lezen over features (wat is wel "goed" en wat niet)... het is bijna een obsessie :P Ik heb nu een profiel voor SDR films/series, SDR gaming, HDR films/series, HDR gaming en een Dolby Vision profiel.

Leuk als je ook nog zo'n neuroot bent als ik, die bij elk gebruik even wil checken of alle settings nog goed staan. Voordat we hier een film of serie kijken wil ik altijd nog even 2 min spenderen aan het doorlopen van de settings, want ik heb vaker meegemaakt dat het niet goed opgeslagen is. Mijn vrouw wordt er inmiddels gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-02 16:28
Ik ben zelf op zoek naar een fatsoenlijk OLED scherm die straks goed samen kan werken met de PS5. Beneden staat al een 55 inch C9, maar die is niet van mijzelf.

Vooral het ondersteunen van de nuttige HDMI 2.1 features (LLM, VRR etc.) en 4K/120hz vind ik erg belangrijk. Nu heb ik vooral gekeken naar de C9, omdat ik had begrepen dat de CX een beperkte(re) variant van HDMI 2.1 betreft die niet de volledige 48Gbps aan kan. In hoeverre zal je dit in de praktijk gaan merken? Of klopt het niet wat ik heb gelezen?

Eigenlijk is 55 inch wel iets te groot voor mij, maar als het niet anders kan...

Verder zie ik dat de 48 inch CX in Duitsland een stuk goedkoper is dan in ons kikkerlandje, maar dat het daar om de Duitse variant gaat en niet de Benelux variant. Eigenlijk ga ik hem enkel en alleen als scherm gebruiken, en niet als TV. De input zal altijd via HDMI lopen, dus dat er anders ingestelde tuners in zouden zitten lijkt me niet zo'n probleem dan, toch? Of zijn er nog meer verschillen tussen de Duitse en Benelux variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Daanthk schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:34:
Vooral het ondersteunen van de nuttige HDMI 2.1 features (LLM, VRR etc.) en 4K/120hz vind ik erg belangrijk. Nu heb ik vooral gekeken naar de C9, omdat ik had begrepen dat de CX een beperkte(re) variant van HDMI 2.1 betreft die niet de volledige 48Gbps aan kan. In hoeverre zal je dit in de praktijk gaan merken? Of klopt het niet wat ik heb gelezen?
Heb je hier een bron van? Want ik denk dat ik vrijwel elke review van de CX gelezen heb, maar dit hoor ik echt voor 't eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
yinx84 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Heb je hier een bron van? Want ik denk dat ik vrijwel elke review van de CX gelezen heb, maar dit hoor ik echt voor 't eerst.
Ik heb het destijds langs zien komen op verschillende plekken, waaronder Forbes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 13:35
@Daanthk Het klopt inderdaad dat de CX maximaal 40Gbps ondersteunt op HDMI 2.1 waar de C9 48Gbps ondersteunt. Echter, dit heeft 0,0 consequenties voor de komende Xbox Series X en PlayStation 5 aangezien 10-bit HDR maximaal 40Gbps in beslag neemt. 48Gbps is nodig voor 12-bit, maar de panelen zijn enkel 10-bit. ;)

In de praktijk merk je hier dus nadanoppes van en kun je met een gerust hart de CX kopen.

Dit is ook al meerdere malen voorbijgekomen op Reddit, YouTube maar ook hier op Tweakers.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 29-10-2020 15:39 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanthk
Rivanov schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:38:
@Daanthk Het klopt inderdaad dat de CX maximaal 40Gbps ondersteunt op HDMI 2.1 waar de C9 48Gbps ondersteunt. Echter, dit heeft 0,0 consequenties voor de komende Xbox Series X en PlayStation 5 aangezien 10-bit HDR maximaal 40Gbps in beslag neemt. 48Gbps is nodig voor 12-bit, maar de panelen zijn enkel 10-bit. ;)

Dit is ook al meerdere malen voorbijgekomen op Reddit, YouTube maar ook hier op Tweakers.
Thanks, dat verklaart al wat meer. Ik heb zelf voorheen nogal gemixte signalen gezien, dus ik dacht het is fijn om t even 100% zeker te weten nu.

Hoop namelijk wel dat mijn volgende aankoop ook echt vele jaren mee kan, maar als t dus 0 invloed zal hebben dan is t niets om me druk over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

yinx84 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Dan heb je toch echt niet goed opgelet imo. Ik denk ook niet je het gaat merken. Als je een fanatiek PC gamer zou zijn had je het geweten voordat je overging tot aanschaf van je CX. Geniet lekker van je aankoop!

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Licko schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Dan heb je toch echt niet goed opgelet imo. Ik denk ook niet je het gaat merken. Als je een fanatiek PC gamer zou zijn had je het geweten voordat je overging tot aanschaf van je CX. Geniet lekker van je aankoop!
Dat is 't denk ik... ik heb hem niet als PC monitor aangeschaft maar als huiskamer/PS5 unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Ik ben zelf op zoek naar een fatsoenlijk OLED scherm die straks goed samen kan werken met de PS5. Beneden staat al een 55 inch C9, maar die is niet van mijzelf.

Eigenlijk is 55 inch wel iets te groot voor mij, maar als het niet anders kan...

Verder zie ik dat de 48 inch CX in Duitsland een stuk goedkoper is dan in ons kikkerlandje, maar dat het daar om de Duitse variant gaat en niet de Benelux variant. Eigenlijk ga ik hem enkel en alleen als scherm gebruiken, en niet als TV. De input zal altijd via HDMI lopen, dus dat er anders ingestelde tuners in zouden zitten lijkt me niet zo'n probleem dan, toch? Of zijn er nog meer verschillen tussen de Duitse en Benelux variant?
garantie,je zult terug moeten naar duitsland,maar 55 inch went snel,en je hebt een nederlandse 55 voor de prijs van een duitse 48
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
Na de C8 als televisie in de woonkamer nu ook een CX staan als monitor. Top ding, heel tevreden mee!
Echter valt me net een zwart puntje op, echter enkel zichtbaar vanuit een bepaalde hoek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQr3LAtJ03kfTTNVgcQuiDG_mC0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4P0ZdxJMM4QPOjROmQqqOoD.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkq4cz3-4rmnfANXuFpR0mSBZJA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kI8TPeOSNpejbgOwFf0a2lRP.jpg?f=fotoalbum_small

Is dit een dode pixel en zo nee, wat is dit wel? :? Balen hoor, bij het gamen of films/series kijken zie je er niks van. Maar vanuit de hoek waaruit ik het scherm dagelijks zie is het precies wel zichtbaar, en je weet wat ze zeggen: "What has been seen cannot be unseen"... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 23:41

De c9 kan 48gbs aan de cx 40gbs over de hdmi.
Maar 40gbs is genoeg voor 4k 10 bit 120hz meer kan het paneel niet weergeven.
Verschil zal je dus niet merken, er is pas een filmware update geweest voor de cx die de problemen met de rtx 3080gpus heeft opgelost.
Heb ook de 48cx als monitor echt geweldig.
Icm de ps5 waar je wat verder van de tv af zit zou ik zelf de 55 inch kopen of nog groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:51
zwembroek schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:30:
Beste mensen een vraag. Ik heb net een nieuwe OLED gekocht (77GX) en mijn vraag is of het verstandig is om hier dode pixel garantie op te nemen. Ik weet niet wat de laatste ervaringen zijn met dode pixels.
Ik had een groene subpixel die niet werkte maar dat zie je niet van een afstandje.

Ik laat toch de 77GX vervangen want ik ben niet tevreden over de uiterlijke uniformiteit van de TV zelf. Rechts loopt vanaf onder maar boven recht en dan komt de hoek/punt naar voren vanaf een bepaald punt. Niet super storend maar ik vind dat niet kunnen voor zo’n TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 14-03 18:03
CVar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Ik had een groene subpixel die niet werkte maar dat zie je niet van een afstandje.

Ik laat toch de 77GX vervangen want ik ben niet tevreden over de uiterlijke uniformiteit van de TV zelf. Rechts loopt vanaf onder maar boven recht en dan komt de hoek/punt naar voren vanaf een bepaald punt. Niet super storend maar ik vind dat niet kunnen voor zo’n TV.
Okay...ik wil best 100 euro voor pixelgarantie betalen maar 200 euro voor 3 jaar gaat me wat te gek.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Fuwor schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:58:
Na de C8 als televisie in de woonkamer nu ook een CX staan als monitor. Top ding, heel tevreden mee!
Echter valt me net een zwart puntje op, echter enkel zichtbaar vanuit een bepaalde hoek.
[Afbeelding][Afbeelding]

Is dit een dode pixel en zo nee, wat is dit wel? :? Balen hoor, bij het gamen of films/series kijken zie je er niks van. Maar vanuit de hoek waaruit ik het scherm dagelijks zie is het precies wel zichtbaar, en je weet wat ze zeggen: "What has been seen cannot be unseen"... 8)7
Misschien los stukje plastic zoals in Swiss Recon in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
zwembroek schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Okay...ik wil best 100 euro voor pixelgarantie betalen maar 200 euro voor 3 jaar gaat me wat te gek.
Plus heb ik ook het idee dat pixel problemen zich direct of heel snel openbaren dus dan kan je gewoon contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 18:20
Ik kwam deze tegen pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart. Nu te krijgen voor €1200,-. Mooie prijs!

Wat is het verschil tussen de BX6 en CLX?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rutgergron schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:20:
[dubbelpost]

Wat is het verschil tussen de BX6 en CLX?
Dat kan je gemakkelijk zelf even vergelijken op de LG website, hebben ze hun werk niet voor niets gedaan daar ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
  • Laatst online: 14:40
Mijn paneel van mijn LG OLED55CX wordt volgende week voor de vierde keer vervangen, of was het alweer de vijfde? Ik weet het niet meer.

Blijkbaar zijn de drie lichte grijze strepen en het raster van lichte grijze strepen bij HDR en pastel kleuren echt een productiefout in het paneel. Online lees ik dat dit vooral bij de 48" en 55" voorkomt, lees hier. Anders had ik wel een hele nieuwe gekregen, dit aangezien deze keer ook de vraag bij de importeur van LG is gesteld door de reparateur.

Dus we gaan door tot we een goed werkend paneel hebben. Ik hoop het want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ook al vind ik het wel netjes dat LG en CE Repair zo een goede service hebben.

Let op dat bij normaal TV kijken je dit bijna niet ziet. Maar in games is het echt storend. Zorg dat je op tijd test aangezien het anders op "inbranden" gegooid kan worden. Het is heel goed te zien bij het instellen van HDR op een PS4. Zie bijgevoegd screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iUHlkKzLEdLkS9gZLGpqqENoOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJlLgvAZXUHe29uv9fcAwrxs.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:38:
Mijn paneel van mijn LG OLED55CX wordt volgende week voor de vierde keer vervangen, of was het alweer de vijfde? Ik weet het niet meer.

Blijkbaar zijn de drie lichte grijze strepen en het raster van lichte grijze strepen bij HDR en pastel kleuren echt een productiefout in het paneel. Online lees ik dat dit vooral bij de 48" en 55" voorkomt, lees hier. Anders had ik wel een hele nieuwe gekregen, dit aangezien deze keer ook de vraag bij de importeur van LG is gesteld door de reparateur.

Dus we gaan door tot we een goed werkend paneel hebben. Ik hoop het want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ook al vind ik het wel netjes dat LG en CE Repair zo een goede service hebben.

Let op dat bij normaal TV kijken je dit bijna niet ziet. Maar in games is het echt storend. Zorg dat je op tijd test aangezien het anders op "inbranden" gegooid kan worden. Het is heel goed te zien bij het instellen van HDR op een PS4. Zie bijgevoegd screenshot.

[Afbeelding]
Belangrijk is dat je de monteur niet eerder laat vertrekken dan dat je probleem opgelost is.
Controleer alles goed maar dat had je denk ik zelf ook wel in gedachten.
Paneel moet gewoon goed zijn na vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
TFX77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:38:

[Afbeelding]
Waar moet ik precies op letten want ik zie het niet.. Bedoel je die hele vage horizontale lijn door het midden van het witte vlak? Of dat moiré patroon aan de rechterkant van het witte vlak, of is dat van de camera?

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-10-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Laatst online: 14:40
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Waar moet ik precies op letten want ik zie het niet.. Bedoel je die hele vage horizontale lijn door het midden van het witte vlak? Of dat moiré patroon aan de rechterkant van het witte vlak, of is dat van de camera?
Het is op de foto moeilijker te zien dan in het echte leven. Het witte vlak hoort wit te zijn. Als je goed kijkt zie je licht grijze lijnen. Die in het midden van het witte vlak, horizontaal is het duidelijkst te zien. Even inzoomen en de afbeelding bewegen dan zie je het wel. Ook kun je rechts op het witte vlak een grijze lijnen raster zien.

[ Voor 5% gewijzigd door TFX77 op 30-10-2020 15:10 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
TFX77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Het is op de foto moeilijker te zien dan in het echte leven. Het witte vlak hoort wit te zijn. Als je goed kijkt zie je licht grijze lijnen. Die in het midden van het witte vlak, horizontaal is het duidelijkst te zien. Even inzoomen en de afbeelding bewegen dan zie je het wel. Ook kun je rechts op het witte vlak een grijze lijnen raster zien.
Kan je niet ondertussen al geld terug krijgen? (Na 3x reparatie geld terug verplichting) Of misschien kijken of ze geld terug willen geven aangezien hij nu stuk goedkoper is... Heb je tenminste nog beetje voordeel...
Is wel zichtbaar op de foto inderdaad maar zeer moeilijk te beoordelen of je het in het echt ziet voor ons, die horizontale streep is gok ik vrij obvious, checkerboard denk ik met echte content nauwelijks maar het gaat gewoon om (jouw) ervaring in het echt! ;) Succes weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diLLa88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 13:30
Hi allen,

Ik heb een vraagje aan ervaringsdeskundigen in dit topic. Ik ben van plan om een LG CX 48" te kopen en als "tweede" monitor te gebruiken naast een normale pc-monitor.

Ik ben op zoek naar mensen die een dergelijke setup nu hebben staan en ben benieuwd hoe de ervaring hiermee is. Ik heb namelijk gelezen dat er issues zouden kunnen zijn met een multi-screen setup. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?

Het idee is dat ik de PC-monitor wil gebruiken voor dagelijks gebruik en eventuele competitive games, waarbij ik de LG CX wil gebruiken voor met name single player games met de stoel achterover en de beentjes omhoog.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 16:18
andries98 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Kan je niet ondertussen al geld terug krijgen? (Na 3x reparatie geld terug verplichting) Of misschien kijken of ze geld terug willen geven aangezien hij nu stuk goedkoper is... Heb je tenminste nog beetje voordeel...
Is wel zichtbaar op de foto inderdaad maar zeer moeilijk te beoordelen of je het in het echt ziet voor ons, die horizontale streep is gok ik vrij obvious, checkerboard denk ik met echte content nauwelijks maar het gaat gewoon om (jouw) ervaring in het echt! ;) Succes weer!
Dat is geen verplichting maar iets wat de fabrikanten doorgaans besluiten (economische reden etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Iemand anders er ook last van dat Disney+ het niet doet? Ik heb een 65C9 en daarop wilt de applicatie niet op doorstarten. Netflix en Amazon Prime werken wel.

Het werkt weer maar echt snel opstarten deed ie niet.

[ Voor 15% gewijzigd door MY00 op 30-10-2020 16:53 . Reden: Het werkt weer maar echt snel opstarten deed ie niet. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Wren schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Dat is geen verplichting maar iets wat de fabrikanten doorgaans besluiten (economische reden etc.)
Het inderdaad geen keiharde eis, maar als de verkoper geen deugdelijk product kan leveren heb je het recht om te vragen/eisen om een koopovereenkomst ontbinding met geld teruggave (nadat je ze op papier een laatste kans hebt gegeven een goed product te leveren). En ik denk dat elke rechter 5 reparaties in 3 maanden ongeveer wel een ondeugdelijk product vind ;)
De regel is doorgangs bij de vierde reparatie binnen de wettelijke 100% garantie periode (dus 1 of 2 jaar afhankelijk van product), maar het licht ook aan het defect/reparatie uiteraard vandaar dat het geen keiharde eis is van 4de defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
diLLa88 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:32:
Hi allen,

Ik heb een vraagje aan ervaringsdeskundigen in dit topic. Ik ben van plan om een LG CX 48" te kopen en als "tweede" monitor te gebruiken naast een normale pc-monitor.

Ik ben op zoek naar mensen die een dergelijke setup nu hebben staan en ben benieuwd hoe de ervaring hiermee is. Ik heb namelijk gelezen dat er issues zouden kunnen zijn met een multi-screen setup. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?

Het idee is dat ik de PC-monitor wil gebruiken voor dagelijks gebruik en eventuele competitive games, waarbij ik de LG CX wil gebruiken voor met name single player games met de stoel achterover en de beentjes omhoog.

Bij voorbaat dank!
gebruik mijn c7 al 2,5 jaar als 2de scherm,alles werkt (7,5 meter hdmi-kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:16

cruncher

wanna crunch someone?

Nou, ik heb een go van de waf voor een LG65GX. Heb nu ziggo via ci module moet verplicht upgraden naar settopbox ziggo of kpn voor 4k tv?
Kameraexpress al gemaild voor prijs en bestelling.

[ Voor 21% gewijzigd door cruncher op 30-10-2020 21:38 ]

can you read my mind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cruncher schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:37:
Nou, ik heb een go van de waf voor een LG65GX. Heb nu ziggo via ci module moet verplicht upgraden naar settopbox ziggo of kpn voor 4k tv?
Kameraexpress al gemaild voor prijs en bestelling.
Reguliere TV kanalen zijn alleen maar HD dus geen 4K.
Er zijn nu nog maar enkele 4K kanalen wat dat betreft kun je Ziggo dus gewoon blijven gebruiken.
Wil je Netflix en YouTube in 4K kijken (mits beschikbaar) dan gebruik je de interne LG apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-06 21:27
Ik wil jullie mening even weten over een apart geval.

Ik heb online de 65 inch LG CX besteld bij bcc.
Die moest in de winkel opgehaald worden.
Mijn schoonvader die ging hem halen ivm busje en hij zou hem ophangen voor me. Ik was aan het werk.
Nu kom ik thuis. Tv hangt prachtig aan de muur. Plaatje van een tv. Blijkt dat ze de GX 65 inch hebben meegegeven. Schoonvader die wist natuurlijk niet welk model ik had besteld en dergelijke. Die haalt tv en hangt hem op.
Maar ja wat nu? Als ik bel en ze willen hem omwisselen zit ik met 8 gaten in me muur aangezien het compleet andere ophangsystemen zijn natuurlijk. Kan mijn mond houden maar wat als er wat mee is in de aankomende jaren. Word de garantie toch een probleempje denk ik aangezien op de factuur een CX staat ipv een GX.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Statz87 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:07:
Ik wil jullie mening even weten over een apart geval.

Ik heb online de 65 inch LG CX besteld bij bcc.
Die moest in de winkel opgehaald worden.
Mijn schoonvader die ging hem halen ivm busje en hij zou hem ophangen voor me. Ik was aan het werk.
Nu kom ik thuis. Tv hangt prachtig aan de muur. Plaatje van een tv. Blijkt dat ze de GX 65 inch hebben meegegeven. Schoonvader die wist natuurlijk niet welk model ik had besteld en dergelijke. Die haalt tv en hangt hem op.
Maar ja wat nu? Als ik bel en ze willen hem omwisselen zit ik met 8 gaten in me muur aangezien het compleet andere ophangsystemen zijn natuurlijk. Kan mijn mond houden maar wat als er wat mee is in de aankomende jaren. Word de garantie toch een probleempje denk ik aangezien op de factuur een CX staat ipv een GX.
Wat zouden jullie doen?
Lastig, een GX hangt mooier aan de muur
Ik zou aangezien ie al hangt wellicht zeggen hey BCC stuur ff factuurtje voor die GX :) Ik haal hem er echt niet meer vanaf :P

Vraag me wel af hoe ie in zijn eentje dat ding uitgepakt en opgehangen heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 31-10-2020 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
wimpie007 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:49:
[...]

Lastig, een GX hangt mooier aan de muur
Ik zou aangezien ie al hangt wellicht zeggen hey BCC stuur ff factuurtje voor die GX :) Ik haal hem er echt niet meer vanaf :P

Vraag me wel af hoe ie in zijn eentje dat ding uitgepakt en opgehangen heeft?
Mijn vrouw was thuis. Die heeft geholpen met het ophangen.

Maar denk dat ik morgen even opbel indd. Kijken wat hun zeggen. En als ze hem willen omruilen mogen ze dat zelf komen doen. Inclusief het ophangen van de cx

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Statz87 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:58:
[...]

Mijn vrouw was thuis. Die heeft geholpen met het ophangen.

Maar denk dat ik morgen even opbel indd. Kijken wat hun zeggen. En als ze hem willen omruilen mogen ze dat zelf komen doen. Inclusief het ophangen van de cx
Je zou wel gek zijn om deze om te ruilen.
De GX is mooier aan de muur.
Je krijgt bovendien nog €200 cashback ook, dit zit niet op de CX.
Je hebt het modelnummer en serienummer van je GX hiervoor nodig.
Doos dus niet weggooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Ouwerkerk
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-01-2023
2020 ocktober
LG OLED 65E9 en ook nu nog geen Google Assistiant wel belooft op allerlei sites en bij aankoop presentaties maar in de praktijk 0,0 hoe zit dat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwy3afsP0ootB54zUj9z7bsP-is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJTlCqNPBV4MvrU3GTi59WcP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R_Ouwerkerk schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:16:
2020 ocktober
LG OLED 65E9 en ook nu nog geen Google Assistiant wel belooft op allerlei sites en bij aankoop presentaties maar in de praktijk 0,0 hoe zit dat

[Afbeelding]
Klopt.
We wachten hier nog steeds op! :'(
Ja, duurt heel lang. LG is soms erg langzaam.
Waarschijnlijk ligt de prioriteit daar nu bij het oplossen van de problemen met grafische kaarten en consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 08:31
Statz87 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:07:

Wat zouden jullie doen?
Lastig dilemma. Als er niks aan de hand is het een geweldige deal. Het gezeik begint pas als je problemen hebt met de tv. Of dat risico het waard is kan alleen jij voor jezelf bepalen. Mocht je bellen dan zou ik focussen op dat jij nu met het probleem en de kosten van 8 gaten in je muur zit. Mogelijk dat er dan wat van de prijs kan. Uiteraard is er als je belt waarschijnlijk geen weg meer terug. Zeker als ze de televisie terug gaan eisen...

Terwijl ik dit typ bedenk ik mij het volgende; misschien is het een idee om de televisie een week of drie in gebruik te nemen. Daarna kan je 'erachter' komen dat het om een ander model gaat. De doos lag na installatie namelijk opgeborgen in de schuur. Weet jij veel wat het verschil tussen de modellen is 8)7 . Tegen die tijd is de televisie dan 'tweedehands' en minder interessant. Overigens is dit advies niet ethisch, maar daar vroeg je volgens mij ook niet om.

Zelf zou ik waarschijnlijk bellen en het probleem van de 8 gaten en de daarbij behorende kosten benoemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pgs010 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Lastig dilemma. Als er niks aan de hand is het een geweldige deal. Het gezeik begint pas als je problemen hebt met de tv. Of dat risico het waard is kan alleen jij voor jezelf bepalen. Mocht je bellen dan zou ik focussen op dat jij nu met het probleem en de kosten van 8 gaten in je muur zit. Mogelijk dat er dan wat van de prijs kan. Uiteraard is er als je belt waarschijnlijk geen weg meer terug. Zeker als ze de televisie terug gaan eisen...

Terwijl ik dit typ bedenk ik mij het volgende; misschien is het een idee om de televisie een week of drie in gebruik te nemen. Daarna kan je 'erachter' komen dat het om een ander model gaat. De doos lag na installatie namelijk opgeborgen in de schuur. Weet jij veel wat het verschil tussen de modellen is 8)7 . Tegen die tijd is de televisie dan 'tweedehands' en minder interessant. Overigens is dit advies niet ethisch, maar daar vroeg je volgens mij ook niet om.

Zelf zou ik waarschijnlijk bellen en het probleem van de 8 gaten en de daarbij behorende kosten benoemen.
Je hebt wel een punt met garantie loop je vast omdat de factuur niet overeenkomst met de geleverde TV.
Dat is in principe ook een probleem met de cashback.
Een factuur die niet klopt met model/serienummer.
Vraag is dus hoeveel prijsverschil gaat het hier (bij BCC) om?
Daarmee wel rekening houden met de cashback.
Ik denk dat eerlijkheid het langst duurt en ik het toch aan de winkel zou voorleggen.
Ze willen liever geen TV terug die al geïnstalleerd is, dat kost ze geld ook omdat ze dan moeten gaan omruilen enz.
Kan best zijn dat ze het erbij laten en alsnog de factuur kloppend maken waardoor er ook recht is op de €200.
Mocht de winkel het prijsverschil te groot vinden dan vragen ze wellicht een kleine bijbetaling.
Lijkt me ook redelijk.
De voorraad bij de winkel klopt nu ook niet meer want een GX te weinig en een CX te veel.
Dat gaat ook ergens mislopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 08:31
HoppyF schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Je hebt wel een punt met garantie loop je vast omdat de factuur niet overeenkomst met de geleverde TV.
Dat is in principe ook een probleem met de cashback.
Een factuur die niet klopt met model/serienummer.
Vraag is dus hoeveel prijsverschil gaat het hier (bij BCC) om?
Daarmee wel rekening houden met de cashback.
Ik denk dat eerlijkheid het langst duurt en ik het toch aan de winkel zou voorleggen.
Ze willen liever geen TV terug die al geïnstalleerd is, dat kost ze geld ook omdat ze dan moeten gaan omruilen enz.
Kan best zijn dat ze het erbij laten en alsnog de factuur kloppend maken waardoor er ook recht is op de €200.
Mocht de winkel het prijsverschil te groot vinden dan vragen ze wellicht een kleine bijbetaling.
Lijkt me ook redelijk.
De voorraad bij de winkel klopt nu ook niet meer want een GX te weinig en een CX te veel.
Dat gaat ook ergens mislopen.
De CX kost op dit moment €1999 bij BCC terwijl de GX voor €2999 wordt aangeboden. @Statz87 Ik zou ook even hier bij de prijsdiscussie kijken. Op 26 oktober deelt Spartex de prijzen die hij kreeg na een rondvraag. Kamera Express bood de 65GX aan voor €2249 en Art & Craft deed dat voor €2229. Ik weet niet wat je bij BCC hebt betaald, maar als je de cashback van GX er nog af haalt zit je bijna aan het bedrag dat BCC voor een CX vraagt. Je kan dat altijd nog benoemen en als het verschil te groot is kan je een retour overwegen en de aankoop ergens anders doen. Daarmee is het probleem van de 8 gaten in de muur opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn 55C9 hangt aan de muur.
Na het aanzetten maakt de plastic behuizing, door opwarming, eens in de zoveel minuten een harde 'tik'.
Eenmaal volledig egaal warm zijn die tikken over.
Zet je hem dan uit, dan koelt hij af en hoor je, terwijl hij uit staat, ook weer diezelfde tikken, tot hij afgekoeld is.
Zit geen ritme/logica in. Gewoon af en toe een harde tik.
Het is zeker weten het uitzetten / krimpen van iets. Want hij doet het ook tijdens het afkoelen/uit als ik de stekker er bijv helemaal uit gehaald heb.

Erg irritant.
Komt denk ik omdat hij hangt. Misschien bepaalde tordering op de behuizing.
Anderen hier ook last van?
Zou er een manier zijn om het op te lossen / wat zet er precies uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
pgs010 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

De CX kost op dit moment €1999 bij BCC terwijl de GX voor €2999 wordt aangeboden. @Statz87 Ik zou ook even hier bij de prijsdiscussie kijken. Op 26 oktober deelt Spartex de prijzen die hij kreeg na een rondvraag. Kamera Express bood de 65GX aan voor €2249 en Art & Craft deed dat voor €2229. Ik weet niet wat je bij BCC hebt betaald, maar als je de cashback van GX er nog af haalt zit je bijna aan het bedrag dat BCC voor een CX vraagt. Je kan dat altijd nog benoemen en als het verschil te groot is kan je een retour overwegen en de aankoop ergens anders doen. Daarmee is het probleem van de 8 gaten in de muur opgelost.
Zo zou ik het ook doen, eerst kijken waar ze zelf mee komen. Als dit niet gunstig (genoeg) is, zeggen dat je het prijsverschil met de goedkoopste aanbieder wil bijleggen. Als ze dit niet willen, TV inpakken en retour met restitutie. Goedkoopste GX kopen en cashback claimen.

Zou dit wel zo snel mogelijk doen/regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:02
Allewijn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:33:
Na het aanzetten maakt de plastic behuizing, door opwarming, eens in de zoveel minuten een harde 'tik'.
Zet je hem dan uit, dan koelt hij af en hoor je, terwijl hij uit staat, ook weer diezelfde tikken, tot hij afgekoeld is.
Het is zeker weten het uitzetten / krimpen van iets. Want hij doet het ook tijdens het afkoelen/uit als ik de stekker er bijv helemaal uit gehaald heb.

Erg irritant.
Heb je de folie aan de achterkant ook verwijderd? Het is in alle geval niet normaal, ik heb er al veel gehangen en dit nog nooit gemerkt. Ik zou hem eens op zijn voet zetten om te zien of hij het dan ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Folie was er al af.
Zal hem tijdelijk op zijn voet zetten, kijken of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice die zeiden dat het met de garantie indd mis zou lopen en dan ik een juiste factuur moet hebben om daar recht op te hebben.

Ze gaan contact opnemen met het filiaal en die gaan dan weer contact opnemen met mij. Heb nog geen antwoord verder van het filiaal dus voorlopig nog geen idee hoe het opgelost gaat worden.

Hoop natuurlijk dat ik gewoon het juiste factuurtje op mag halen zonder bijbetaling maar goed we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb het alleen bij het uitzetten (als mijn 65C9 geruime tijd heeft aan gestaan) dat hij na een aantal minuten éénmalig een tik geeft. Ik heb daar ook contact over gehad met LG en ze er een geluids fragment van gestuurd, en zij gaven aan dat dit normaal was. Het lijkt mij persoonlijk alleen niet normaal als hij het zo vaak doet als jij het nu beschrijft. Ik zou gewoon even contact zoeken met LG hierover en kijken wat zij zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier gebeurt dat ook. Waarom zou dat niet normaal zijn? Dat is gewoon een relais dat (uit)schakelt, de tv komt dan in de laagste energiestand. Niets abnormaals. Dat het niet meteen gebeurt is alleen maar handig ivm het snel weer opstarten van de tv bij per ongeluk uitzetten.

Ik heb ook wel eens op een random moment een tik gehoord ivm afkoelen opwarmen, dit was dan terwijl de tv al lang uitstond. Die tik klinkt anders, minder metalig en meer "plastic". Ook niet direct iets om je zorgen over te maken, maar als het erg vaak gebeurt wel irritant.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 31-10-2020 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVar
DON PAPA schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Ik heb het alleen bij het uitzetten (als mijn 65C9 geruime tijd heeft aan gestaan) dat hij na een aantal minuten éénmalig een tik geeft. Ik heb daar ook contact over gehad met LG en ze er een geluids fragment van gestuurd, en zij gaven aan dat dit normaal was. Het lijkt mij persoonlijk alleen niet normaal als hij het zo vaak doet als jij het nu beschrijft. Ik zou gewoon even contact zoeken met LG hierover en kijken wat zij zeggen...
Na totaal/cumulatief 4 uur aangestaan te hebben doet hij automatisch een korte pixel refresh cycle als je hem uitzet. Als die na een aantal minuten (<5min) klaar is gaat hij echt in standby en dat is de ‘tik’ die je hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CVar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Na totaal/cumulatief 4 uur aangestaan te hebben doet hij automatisch een korte pixel refresh cycle als je hem uitzet. Als die na een aantal minuten (<5min) klaar is gaat hij echt in standby en dat is de ‘tik’ die je hoort.
Als het om één enkele tik gaat is het inderdaad normaal en gaat het om de 4 uurs refresh.
Zijn er meerdere tikken te horen dan is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 13:44
Gisteren nog naar mando gekeken, vandaag krijg ik de Disney+app op mijn B8 niet meer open. Hebben jullie hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Het waren echt meerdere tikken. 100 procent het geluid van plastic wat ineens uit zet/krimpt onder spanning. Zeer zeker niet de enkele klik van een relais.

Zojuist op de voet gezet en paar opwarm/afkoel aan uit sessies gedaan en nu nul keer dat 'klak' geluid uit de behuizing gehoord.

Is dus zeker iets wat tijdens het hangen/met mijn beugel te veel onder een bepaalde spanning/kracht staat aan de plastic behuizing (het dikkere deel bij de C9 onderaan, want daar komt het vandaan).
Misschien ligt het aan de erg dunne beugel die wat verkeerde krachten op de behuizing zet... Misschien op te lossen met een andere, iets stevigere beugel.

Geluid is nu dus op de voet 100% weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
HoppyF schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Als het om één enkele tik gaat is het inderdaad normaal en gaat het om de 4 uurs refresh.
Zijn er meerdere tikken te horen dan is het wat anders.
Mijn reactie/verklaring was ook op het bericht van ’DON PAPA’.

Krimp en uitzet geluiden klinken idd heel anders en komen waarschijnlijk door een bepaalde spanning op een of meerdere punten maar daar wordt al aan gewerkt lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Weet iemand welke setting ik moet disablen om op mijn GX te regelen dat hij na een aantal uren niet meer zelf wil uitschakelen? Apart eigenlijk, hij ziet toch dat er beeld binnen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 14:27
UltraSub schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:30:
Weet iemand welke setting ik moet disablen om op mijn GX te regelen dat hij na een aantal uren niet meer zelf wil uitschakelen? Apart eigenlijk, hij ziet toch dat er beeld binnen komt.
Alle instellingen en dan:
Algemeen -> aanvullende instellingen -> energiebesparing

Daar kun je instellen na hoeveel uur hij uit gaat, of het uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Erg irritant.
Heb ik ook met mijn 65C7 die aan de muur hangt. Soms een 'plastic' tik als ie een tijdje aan staat. En ook na het uitschakelen kan dit gebeuren. Is gewoon warmte/werking van de behuizing. Ik heb meer apparatuur in huis waar soms ook zo'n 'expansietik' uit komt. En ook bij radiatoren hoor ik het. En zelfs de boekenkast doet dat heel af en toe.
Niks om je zorgen over te maken :)

Die andere, zachtere mechanische tik is inderdaad wanneer de tv na een korte pixel refresh uitschakeld. Dit gebeurt alleen als het toestel langer dan 4 uur heeft aangestaan.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:38
R_Ouwerkerk schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:16:
2020 ocktober

[Afbeelding]
Heb er bij aankoop rekening meegehouden dat het nooit zou komen, is vaak zo bij techbedrijven, ze beloven allerlei features via software upgrades maar die komen meestal helaas niet, koop daarom ook nooit een productvop basis van toekomstige beloftes(zeg niet dat jij dat hebt gedaan trouwens), zo heeft mijn deurbel(eufy) nog steeds geen mogelijkheid voor een externe hdd die functie had al maanden geleden moeten komen(offtopic)...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Zou graag wat Dolby Vision settings willen lezen van andere CX eigenaren. Ik weet dat het persoonlijk is, maar ben toch benieuwd. Vanavond the Mandalorian S02E01 gekeken in Cinema Home modus minus Trumotion en Warm2 naar Warm1 aangepast.

Scenes in de volle woestijnzon waren adembenemend, maar alle nacht/indoorscenes een grijzige ellende. Geen enkel stukje zwart gezien terwijl ik dat wel zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Heb er bij aankoop rekening meegehouden dat het nooit zou komen, is vaak zo bij techbedrijven, ze beloven allerlei features via software upgrades maar die komen meestal helaas niet, koop daarom ook nooit een productvop basis van toekomstige beloftes(zeg niet dat jij dat hebt gedaan trouwens), zo heeft mijn deurbel(eufy) nog steeds geen mogelijkheid voor een externe hdd die functie had al maanden geleden moeten komen(offtopic)...
Iets kopen op toekomstige features die er nu nog niet zijn is riskant.
Echter Google Assistent is geen toekomstige feature maar iets wat er al had moeten zijn.
Dit moet dus gewoon nagekomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:59:
Zou graag wat Dolby Vision settings willen lezen van andere CX eigenaren. Ik weet dat het persoonlijk is, maar ben toch benieuwd. Vanavond the Mandalorian S02E01 gekeken in Cinema Home modus minus Trumotion en Warm2 naar Warm1 aangepast.

Scenes in de volle woestijnzon waren adembenemend, maar alle nacht/indoorscenes een grijzige ellende. Geen enkel stukje zwart gezien terwijl ik dat wel zou verwachten.
Zwart is niet altijd zwart zoals jij denkt dat het had moeten zijn.
De kwaliteit van het bronmateriaal is waarschijnlijk niet beter of de regisseur heeft dit zo bedoeld.
Vergelijk het dus met een andere bron of andere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 17-06 23:30
yinx84 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:59:

Ik gebruik de settings uit deze video. Ziet er echt super uit naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 17-06 23:30
Om inbranden te voorkomen kan je de Logo aanpassing op laag of hoog zetten. Ik heb nu diverse Youtube kalibratie video's bekeken en het advies van RTINGS en iedereen adviseert wat anders. Ook in dit topic zie ik wisselende meningen. Wat bevelen jullie aan. Laag of hoog? Bij mij staat hij nu op laag op advies van RTINGS.

[ Voor 22% gewijzigd door MrIV op 01-11-2020 00:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 15:40
Gisterenavond naar bed gegaan, niks aan de hand. Zet ik net de tv aan, doet mijn soundbar (Samsung MS650) aangesloten via Arc hdmi het opeens niet meer. Optisch werkt hij na testen wel.

De tv staat goed op Arc kanaal, ook heb ik de soundbar al opnieuw ingesteld op Arc kanaal. Andere hdmi kabel heb ik ook al geprobeerd. Iemand een oplossing?

Edit : stekker van de tv 30 seconden uit het stopcontact gehad en nu werkt het opeens weer. Eventueel een tip voor mensen met hetzelfde probleem

[ Voor 17% gewijzigd door koenvd90 op 01-11-2020 09:02 ]

Pagina: 1 ... 326 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.