Ik ervaar dat die op hoog te veel dimt. Bij F1 zie je merkbaar dat alle overlays (bijv. positielijst links in beeld) minder fel wordt, dat vind ik wel storend. Overigens is dat op laag ook al het geval, maar om het nu helemaal uit te zetten..MrIV schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:42:
Om inbranden te voorkomen kan je de Logo aanpassing op laag of hoog zetten. Ik heb nu diverse Youtube kalibratie video's bekeken en het advies van RTINGS en iedereen adviseert wat anders. Ook in dit topic zie ik wisselende meningen. Wat bevelen jullie aan. Laag of hoog? Bij mij staat hij nu op laag op advies van RTINGS.
Vincent Teoh van hdtvtest heeft hier een video over gemaakt. Hij test niet alleen tv's, maar ook hoe bronmateriaal als bluray of content vanaf een streamingdienst als Netflix eruit ziet, of het echt HDR is of niet. Over The Mandalorian zegt hij dat de zwartwaarden niet goed zijn, en de maximale helderheid niet hoger komt dan 400 nits, met 1 uitzondering daarop. Het ligt dus aan de brakke HDR van Disney+ bij The Mandalorian, niet zozeer aan jouw instellingen.yinx84 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:59:
Zou graag wat Dolby Vision settings willen lezen van andere CX eigenaren. Ik weet dat het persoonlijk is, maar ben toch benieuwd. Vanavond the Mandalorian S02E01 gekeken in Cinema Home modus minus Trumotion en Warm2 naar Warm1 aangepast.
Scenes in de volle woestijnzon waren adembenemend, maar alle nacht/indoorscenes een grijzige ellende. Geen enkel stukje zwart gezien terwijl ik dat wel zou verwachten.
Check de eerste postyinx84 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:59:
Zou graag wat Dolby Vision settings willen lezen van andere CX eigenaren. Ik weet dat het persoonlijk is, maar ben toch benieuwd. Vanavond the Mandalorian S02E01 gekeken in Cinema Home modus minus Trumotion en Warm2 naar Warm1 aangepast.
Scenes in de volle woestijnzon waren adembenemend, maar alle nacht/indoorscenes een grijzige ellende. Geen enkel stukje zwart gezien terwijl ik dat wel zou verwachten.
https://www.resetera.com/...d-webos-sdr-hdr-dv.73304/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb ook een tijd lopen stoeien met de instellingen. Voornamelijk full HD content en tv uitzendingen van ziggo via de ziggo next box, vond ik nogal tegen vallen. De volgende instellingen gaven mij een goed en prettig beeld. Misschien heb je er wat aan!aouwe schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:14:
[...]
Vincent Teoh van hdtvtest heeft hier een video over gemaakt. Hij test niet alleen tv's, maar ook hoe bronmateriaal als bluray of content vanaf een streamingdienst als Netflix eruit ziet, of het echt HDR is of niet. Over The Mandalorian zegt hij dat de zwartwaarden niet goed zijn, en de maximale helderheid niet hoger komt dan 400 nits, met 1 uitzondering daarop. Het ligt dus aan de brakke HDR van Disney+ bij The Mandalorian, niet zozeer aan jouw instellingen.
Dolby vision en hdr content heb ik nog weinig aan gesleuteld.
De volgende instellingen gebruik ik dus voornamelijk voor kabel tv :
:strip_exif()/f/image/YKZUMrBKO6dacDvQy51iku7Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e2stmz6YVJVBJI83m4A3St46.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cwt86oW6MaML80Q2T8rpB98K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vOKfvDBQi2yDKPA0SIZ94x27.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kzp93ejLo39yRIqfHJ11V9yV.jpg?f=fotoalbum_large)
@koenvd90, je kleuren van je foto's komen op mij vrij onnatuurlijk en te fel over. Dat kan aan de foto's liggen, maar zo te zien ook aan je instellingen. Ik zou ze zelf zo nooit kiezen als standaard voor TV beelden.
Testing, one, two ...
Foto maakt het veel erger. Ik vond de standaard instellingen vaak te grauw en niet scherp, zelfs wazig af en toe. Ben verder wel een voorstander van wat meer kleur en een beter contrast.hardware-lover schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:17:
@koenvd90, je kleuren van je foto's komen op mij vrij onnatuurlijk en te fel over. Dat kan aan de foto's liggen, maar zo te zien ook aan je instellingen. Ik zou ze zelf zo nooit kiezen als standaard voor TV beelden.
Oled TV en dan over een beter contrast spreken? 😏koenvd90 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:21:
[...]
Foto maakt het veel erger. Ik vond de standaard instellingen vaak te grauw en niet scherp, zelfs wazig af en toe. Ben verder wel een voorstander van wat meer kleur en een beter contrast.
Duidelijk, ieder heeft zo zijn persoonlijke voorkeur. Ik ben meer voor een zo natuurgetrouwe weergave, de reden waarom ik vroeger plasma's en nu een Oled heb staan 😉
Testing, one, two ...
Als ik kleur op 60 zet is het toch wel standje zuurstok, oververzadigde kleuren. Zoals hierboven op de foto's idd.
Ieder z'n ding. Je kan hem net zo goed op "Levendig" zetten, ziet er ook zo nep en te kleurrijk uit.koenvd90 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:11:
[...]
Ik heb ook een tijd lopen stoeien met de instellingen. Voornamelijk full HD content en tv uitzendingen van ziggo via de ziggo next box, vond ik nogal tegen vallen. De volgende instellingen gaven mij een goed en prettig beeld. Misschien heb je er wat aan!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb hier een E7, dus wat ouder. Maar is het bij de nieuwere generatie's beter met de motion instellingen ?
Als ik hier zoals hierboven scherpte op 30 zet, en judder en blur op 10.
Dan is de bal een grote stotterende animatie bij voetbal
Als ik hier zoals hierboven scherpte op 30 zet, en judder en blur op 10.
Dan is de bal een grote stotterende animatie bij voetbal
Levendig is too much, komt overeen wat te zien is op de foto. Zoals al gezegd, foto maakt het veel ergerbaronruud schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:37:
[...]
Ieder z'n ding. Je kan hem net zo goed op "Levendig" zetten, ziet er ook zo nep en te kleurrijk uit.
Ik reageer niet op de foto, maar op je instellingen.koenvd90 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:55:
[...]
Levendig is too much, komt overeen wat te zien is op de foto. Zoals al gezegd, foto maakt het veel erger
Dat is bijna als levendig
Gewoon doen wat je zelf het mooist vind, jij moet er naar kijken. Zelf vind ik 60 inderdaad niet mooi meer, het is een beetje het effect van oude led tv's. Daar hebben ze 'ons' dit jaren voorgezet als het summum van TV. En dat heeft onze beoordeling ervan aangetast. Als je het zou overwegen zou ik zeggen zet hem 2 weken op 50, bevalt het dan nog niet zet je het terug. Ik heb in het begin ook moeten afkicken van die veel te felle kleuren, maar ben er nog altijd blij mee dat ik het gedaan heb. gras heeft nu gewoon de kleur die gras heeft, etc...
start voor de settings die ik zou aanraden: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings
start voor de settings die ik zou aanraden: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-11-2020 18:05 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
In iedere calibratie preset vind je Warm 2 terug, maar dat vind ik echt veel te geel/bruin. Heb ‘m het liefst op Medium staan.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ligt aan de stream,dolby vision op netflix ziet er beter uit dan op disneyyinx84 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:59:
isf donkere kamer en dan oledlampje op 90 ?koenvd90 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:11:
[...]
Ik heb ook een tijd lopen stoeien met de instellingen. Voornamelijk full HD content en tv uitzendingen van ziggo via de ziggo next box, vond ik nogal tegen vallen. De volgende instellingen gaven mij een goed en prettig beeld. Misschien heb je er wat aan!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Tsja.....
Had dit niet het profiel ISF lichte kamer moeten zijn?
Komt meer in de buurt.
Aha, ik ben nog steeds tevreden met de E7. Heb wel nog steeds bij snelle bewegingen zoals een formule 1 wagen die snel het beeld in komt dat er een soort frame over geslagen wordt. Maar voor mijn gevoel heb ik een nette setting. Een paar stappen onder het "soap opera" effect. Met als gevolg dan wel soms wat beeld verstoring. Maar niet "te" soepel. Och, hiervoor had ik een KURO. Ook erg mooi, maar wat ben ik daar bezig mee geweest om het zwart echt zwart te krijgen. Grijs/zwart was daar eerder blauw/groen.Cap schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:21:
@ppeterr ja is beter, maar verwacht geen plasma motion kwaliteit. En Sony OLED's doen het beter dan LG's.
Maar ja, ik ben dan ook een zeikerd
Ik zou zeggen, laad eens een dergelijk videootje van een skippende formule 1 wagen op een USB stickje en speel hem af op een CX in de winkel.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-11-2020 19:39 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zie het hier nog niet staan maar versie version 05.00.03 is officieel uit voor o.a. de C9/E9 enz.
Staat ook op de NL website: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
Hier te downloaden.
Staat ook op de NL website: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
Hier te downloaden.
[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 01-11-2020 20:15 ]
Heeft hier iemand ervaring met van die staaldraad-ophang-beugeltjes met een LG Oled?
Ik wil voor mijn 55"C9 een andere beugel, omdat mijn huidige dus voor bepaalde krachten zorgt op de behuizing, waardoor bij warm en koud worden soms tikken van het zetten van het plastic te horen zijn (zie eerdere uitleg/reacties hier).
Zoek nu dus een ander zo plat mogelijke beugel. Zo plat als kan tegen muur.
Kabels zijn voor mij geen probleem, zit op een voorzetwand waar precies op plek labels een vak is uitgezaagd.
Werkt zoiets :
Ik wil voor mijn 55"C9 een andere beugel, omdat mijn huidige dus voor bepaalde krachten zorgt op de behuizing, waardoor bij warm en koud worden soms tikken van het zetten van het plastic te horen zijn (zie eerdere uitleg/reacties hier).
Kabels zijn voor mij geen probleem, zit op een voorzetwand waar precies op plek labels een vak is uitgezaagd.
Werkt zoiets :
:strip_exif()/f/image/IEmq4KUNTsZiduIv49TsLGPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand ervaring met het recent uitgekomen model de OLED55BX6LB https://kijkshop.nl/beeld...x6lb-4k-ultra-hd-smart-tv
Is de meerprijs van een Cx6 de moeite waard?
[ Voor 4% gewijzigd door rutgergron op 01-11-2020 21:28 ]
rutgergron schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:20:
Ik kwam deze tegen pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart. Nu te krijgen voor €1200,-. Mooie prijs!
Wat is het verschil tussen de BX6 en CLX?
en nog een keer hier [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 3 dezelfde post,rutgergron schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:27:
Iemand ervaring met het recent uitgekomen model de OLED55BX6LB https://kijkshop.nl/beeld...x6lb-4k-ultra-hd-smart-tv
wat wil je horen,dat de b-serie een iets mindere processor heeft,en nog een paar kleine verschillen die makkelijk te vinden zijn

Heftig zeg, hoe heb ik zo stom kunnen zijn om 3x dezelfde post te plaatsen. Mijn excuses naar de community. Ik zal volgende keer goed nadenken voordat ik wat plaats. Dit had ik nooit moeten doen ...pwh53 schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:57:
[...]
[...]
en nog een keer hier [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 3 dezelfde post,
wat wil je horen,dat de b-serie een iets mindere processor heeft,en nog een paar kleine verschillen die makkelijk te vinden zijn

Vandaag stopte mijn OLED55C7V er tijdens het kijken mee, ineens was ie uit. Rode led brandde nog wel, als ik hem aanzet (met AB of via joystickje) hoor ik wel de kenmerkende tik, maar er gebeurt niks, en een paar seconden later weer het tikje als je de tv normaal gesproken uit zet. Ik denk aan een voedingsprobleem?
Gekocht in april 2018, 2,5 jaar dus. Had hem bij BCC gekocht, heb me geregistreerd op hun website en kon de TV vinden en aanmelden voor reparatie. Ben benieuwd...
Gekocht in april 2018, 2,5 jaar dus. Had hem bij BCC gekocht, heb me geregistreerd op hun website en kon de TV vinden en aanmelden voor reparatie. Ben benieuwd...
Heb je wel biv. het dashboard proberen op te roepen. (interne apps of dergelijke) Zodat je zeker weet dat het niet aan je signaalpad ligt?
Copyright and left by SED...
Zit te twijfelen of ik (waarschijnlijk) de lg gx55 online zal bestellen en afhalen of in de winkel zelf zal kopen. Online heb je 2 weken bedenktijd, bij een aankoop in de winkel is dat niet zo.
Andere voor of nadelen? Wil eerst gaan kijken en wat advies voordat ik koop.
Ga je ‘m zelf dan mogelijk ook retour sturen? Is namelijk niet een pakketje dat je even bij een PostNL punt afgeeft.hveck75 schreef op maandag 2 november 2020 @ 00:00:
Zit te twijfelen of ik (waarschijnlijk) de lg gx55 online zal bestellen en afhalen of in de winkel zelf zal kopen. Online heb je 2 weken bedenktijd, bij een aankoop in de winkel is dat niet zo.
Ik heb mijn 65CX een tijdje geleden om die reden ook bij Kamera Express gekocht aangezien zij ‘m ook thuis komen afleveren. Een 65” TV in doos krijg je praktisch nergens fatsoenlijk in vervoerd.
[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 02-11-2020 07:09 ]
Nice, de beta is dus de officiële geworden! Voor de mensen met een rtx 3080, dit is de versie die werkt met gsync etc.HoppyF schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:14:
Ik zie het hier nog niet staan maar versie version 05.00.03 is officieel uit voor o.a. de C9/E9 enz.
Hier te downloaden.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Vooruit, hierdanrutgergron schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:05:
[...]
Heftig zeg, hoe heb ik zo stom kunnen zijn om 3x dezelfde post te plaatsen. Mijn excuses naar de community. Ik zal volgende keer goed nadenken voordat ik wat plaats. Dit had ik nooit moeten doen ...
YouTube: LG CX vs LG BX Battle of the LG OLEDs | Head 2 Head Comparison & Review
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Geen probleem mijn B6 hangt al jaren met dit systeem snel makkelijk en altijd waterpas.Allewijn schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:21:
Heeft hier iemand ervaring met van die staaldraad-ophang-beugeltjes met een LG Oled?
Werkt zoiets :
[Afbeelding]
Heb even gezocht en in juni is voor de C9 er een firmware update geweest voor de C9 serie die het multichannel PCM probleem oploste, maar ik kan nergens een bevestiging vinden dat het inmddels voor de CX ook geregeld is. Werkt dat nu voor e-arc?
Wilde eigenlijk een Denon 3700 kopen, maar wacht nu op een fix/volgende versie die wel 4k120 VRR/HDR doet met de Xbox op de receiver (en evt meerdere 2.1 ingangen). Mijn huidige receiver doet nog niet eens ARC, dus als tussenoplossing zou ik de toslink van de tv willen gebruiken voor Dolby Digital 5.1 vanuit de XSX uit te sturen, ik weet dat toslink PCM maar 2 kanalen ondersteund.
Wilde eigenlijk een Denon 3700 kopen, maar wacht nu op een fix/volgende versie die wel 4k120 VRR/HDR doet met de Xbox op de receiver (en evt meerdere 2.1 ingangen). Mijn huidige receiver doet nog niet eens ARC, dus als tussenoplossing zou ik de toslink van de tv willen gebruiken voor Dolby Digital 5.1 vanuit de XSX uit te sturen, ik weet dat toslink PCM maar 2 kanalen ondersteund.
Ik heb hem net automatisch binnen gekregen.HoppyF schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:14:
Hier te downloaden.
Mag ik vragen hoe je de kabels hebt weggewerkt? Lijkt iets van een super brede kabelgoot die er echt super nice uit ziet namelijk. Ik wil mijn toekomstige CX55/GX55 ook gaan ophangen namelijk, maar geen zin in de troep/werk van sleuven zagen in de betonnen muurStuwie schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:09:
[...]
Geen probleem mijn B6 hangt al jaren met dit systeem snel makkelijk en altijd waterpas.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Heel simpel je neemt een stuk karton beplak het met met je bestaand behang of verf het in de kleur van je muur en plak het met dubbelzijdig plaktape over je kabels heen , kosten nog geen euro
Om mijzelf even te quoten, ik heb bovenstaand kastje binnen en dit werkt eigenlijk prima als je je bestaande receiver wilt gebruiken icm je HDMI 2.1 bronnen direct op je tv. Zeker gezien de recente bugs is dit wellicht nog verstandig ook, als je op het punt staat om een nieuwe receiver te kopen en je nog een receiver hebt.Romius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:44:
Ik heb ook sinds van de week een CX serie met HDMI 2.1 vanwege gaming, maar ik heb nog wel een goede AVR met reguliere ARC. Die ga ik voorlopig nog niet weg doen, hoewel er nog steeds geen goede HDMI 2.1 AVR modellen zijn, een paar van Yamaha, maar die bieden niet genoeg aansluitingen.
Ik zag dit ding voor eARC audio extractie: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Toevallig iemand al ervaring mee?
Zodra de spanning op het kastje gaat, springt de tv over op de HDMI ARC output > audio naar je receiver. Op het moment dat je het kastje weer uitzet, gaan de interne tv speakers weer aan. Je moet alleen wel bij het aanzetten 1 keer op de ARC knoppen drukken, maar voorlopig vind ik dat prima voor enkel pc/console gaming.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ook toevallig!ArthurMorgan schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:34:
[...]
Ik heb hem net automatisch binnen gekregen.
Gisteren heb ik nog een check gedaan en was er niets.
Wat ik wel opvallend vind zijn de software versie stappen die LG neemt met de C9.
Origineel versie 03.50.xx daarna 04.70, 04.80 en nu dus 05.00.03.
Echter, er is nog steeds een beta versie in omloop met een hoger nummer dan 05.00.xx
Dan heb je een probleem want je kunt wel oplopende versies installeren maar nooit meer terug.
De beta was 05.00.02. Tenminste die ik had. Dacht 03, maar net gecheckt. Voor de B9.HoppyF schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:52:
[...]
Ook toevallig!
Wat ik wel opvallend vind zijn de software versie stappen die LG neemt met de C9.
Echter, er is nog steeds een beta versie in omloop met een hoger nummer dan 05.00.xx
Dan heb je een probleem want je kunt wel oplopende versies installeren maar nooit meer terug.
Ik krijg pcm nog steeds niet werkend icm met mijn pc icm de B9. Andere hier die pcm icm een 2019 model werkend hebben?Bacspin schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:32:
Heb even gezocht en in juni is voor de C9 er een firmware update geweest voor de C9 serie die het multichannel PCM probleem oploste, maar ik kan nergens een bevestiging vinden dat het inmddels voor de CX ook geregeld is. Werkt dat nu voor e-arc?
ik kreeg 10 minuten voor ik hem binnen kreeg nog een "computer says no" toen ik naar de update zochtHoppyF schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:52:
[...]
Ook toevallig!
Maar inderdaad van de nummering snap ik ook niet veel. Vind het wat verwarrend want zo lijkt het (is niet zo, maar zo lijkt het) alsof je ook naar een hogere webOS (5.0) gaat.
De C9 firmware update bevat alleen de Gsync-oplossing of zijn er meer fixes? Heeft iemand de log?
Top, ik zocht ook nog iets als tussenoplossing tussen Nvidia Shield Tv Pro 2019 en mijn oude Onkyo NR414 met ARC voor de LG 65GX die woensdag aan de muur komt!Romius schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:06:
[...]
Om mijzelf even te quoten, ik heb bovenstaand kastje binnen en dit werkt eigenlijk prima als je je bestaande receiver wilt gebruiken icm je HDMI 2.1 bronnen direct op je tv. Zeker gezien de recente bugs is dit wellicht nog verstandig ook, als je op het punt staat om een nieuwe receiver te kopen en je nog een receiver hebt.
Zodra de spanning op het kastje gaat, springt de tv over op de HDMI ARC output > audio naar je receiver. Op het moment dat je het kastje weer uitzet, gaan de interne tv speakers weer aan. Je moet alleen wel bij het aanzetten 1 keer op de ARC knoppen drukken, maar voorlopig vind ik dat prima voor enkel pc/console gaming.
Wacht inderdaad nog op de nieuwe generatie receivers waar de HDMI 2.1 kinderziektes uit zijn.
bedoel je beeld en geluid vanaf pc naar tv dmv een hdmi-kabel ?Snippertje schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:56:
[...]
De beta was 05.00.02. Tenminste die ik had. Dacht 03, maar net gecheckt. Voor de B9.
[...]
Ik krijg pcm nog steeds niet werkend icm met mijn pc icm de B9. Andere hier die pcm icm een 2019 model werkend hebben?
ik heb c7,en dan mediaplayer classic + madvr (voor hdr) en bitstream het geluid,maar pcm kan ook.
makkelijkst is het klite codec-pack https://codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_mega.htm
Ik bedoel multi channel pcm via earc voor games. Krijg alleen stereo vooralsnog, maar kan ook aan m'n settings liggen.pwh53 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:17:
[...]
bedoel je beeld en geluid vanaf pc naar tv dmv een hdmi-kabel ?
ik heb c7,en dan mediaplayer classic + madvr (voor hdr) en bitstream het geluid,maar pcm kan ook.
makkelijkst is het klite codec-pack https://codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_mega.htm
Ik heb het afgelopen week gewoon werkend gehad met m'n game PC via HDMI 1 op m'n B9. eARC staat gewoon op automatisch, maar omdat m'n PC het geluid PCM uitstuurt via HDMI werd het door m'n versterker ook gewoon als multi channel PCM ontvangen.Snippertje schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:18:
[...]
Ik bedoel multi channel pcm via earc voor games. Krijg alleen stereo vooralsnog, maar kan ook aan m'n settings liggen.
Je moet ook opletten dat je specifieke toepassing het ondersteunt en doorstuurt. Bij het spelen van GTA 5 moest ik bijvoorbeeld expliciet niet TV kiezen als output, maar gewoon 5.1 speakers, en toen werkte het perfect.
Tesla Model Y RWD (2024)
Jammer dat je nergens kunt zien wat deze update verbetert.
Ik heb wel het volgende (kleine) probleem met mijn E9:
Ik heb mijn tv via een optische kabel aan mijn Yamaha RX-V1400RDS av-reciever aangesloten. Deze reciever is al een oudje en heeft dus geen hdmi aansluitingen. (staat op de nominatie vervangen te worden)
Maar als ik bij een film 5.1 surround wil hebben, dan moet ik op de E9 bij geluid speciaal "optisch" kiezen. Ik kan niet standaard "interne luidspreker + optisch" gebruiken. Dan wordt het geluid enkel in stereo naar de reciever gestuurd. De workaround werkt opzich natuurlijk prima, maar fijner zou zijn als ik dit niet zelf hoef in te stellen. Heb ik in de instellingen iets over het hoofd gezien, of is het niet anders? (wat ik toch wel raar vind)
Ik heb mijn tv via een optische kabel aan mijn Yamaha RX-V1400RDS av-reciever aangesloten. Deze reciever is al een oudje en heeft dus geen hdmi aansluitingen. (staat op de nominatie vervangen te worden)
Maar als ik bij een film 5.1 surround wil hebben, dan moet ik op de E9 bij geluid speciaal "optisch" kiezen. Ik kan niet standaard "interne luidspreker + optisch" gebruiken. Dan wordt het geluid enkel in stereo naar de reciever gestuurd. De workaround werkt opzich natuurlijk prima, maar fijner zou zijn als ik dit niet zelf hoef in te stellen. Heb ik in de instellingen iets over het hoofd gezien, of is het niet anders? (wat ik toch wel raar vind)
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Er staat hier wel wat, maar niet veel:
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
voor 55c9 bijvoorbeeld:
voor 55c9 bijvoorbeeld:
1. Improvement
1) Expanding the launcher's advertisement function
2) Launcher exposure when TV is turned on
3) LG Channel service improvement and expansion (Korea, North America, Europe, Brazil only)
als interne luidspreker + optisch hebt en geluid is stereo, bij mij helpt het om de output van receiver te veranderen.Vulcan750 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:35:
Jammer dat je nergens kunt zien wat deze update verbetert.
Bijvoorbeeld even naar aux en terug naar tv of zo.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Grappigde update die ik met jouw hulp kreeg was is wel de 03.Snippertje schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:56:
[...]
De beta was 05.00.02. Tenminste die ik had. Dacht 03, maar net gecheckt. Voor de B9.
Wat lukt er precies niet? Ik krijg wel PCM naar mijn Denon AVR.Ik krijg pcm nog steeds niet werkend icm met mijn pc icm de B9. Andere hier die pcm icm een 2019 model werkend hebben?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zo... Dit weekend ook eindelijk mijn C9 in gebruik genomen. Als ik een klein gaatje aan tijd heb, kan ik eens alle @HoppyF posts hier doorlezen
Xbox Live: Springbok NL
Zo, je hebt je tijdscapsule van 2019 opgegraven 
Niw, heb de release notes van de CX gevonden op AVS forum en de M-LPCM zou hier al in april voor opgelost zijn. Was geloof ik wel iets nog met dat die altijd 7.1 modus pakt in de EDID, ook bij 5.1 sources, maar behalve de appeltv hebben de meeste devices daar geen last van.
Ik heb me op Ali rotgezocht naar de Nogatech HDMI extractor van Romius, maar er zijn geen bruine kastjes met earc ondersteuning te vinden helaas, lijkt exclusief verkrijgbaar op amazon. Maar, als dat werkt, heb ik geen receiver meer nodig voorlopig van rond de 1000,-
Niw, heb de release notes van de CX gevonden op AVS forum en de M-LPCM zou hier al in april voor opgelost zijn. Was geloof ik wel iets nog met dat die altijd 7.1 modus pakt in de EDID, ook bij 5.1 sources, maar behalve de appeltv hebben de meeste devices daar geen last van.
Ik heb me op Ali rotgezocht naar de Nogatech HDMI extractor van Romius, maar er zijn geen bruine kastjes met earc ondersteuning te vinden helaas, lijkt exclusief verkrijgbaar op amazon. Maar, als dat werkt, heb ik geen receiver meer nodig voorlopig van rond de 1000,-
Bedankt voor je meedenken, maar dat heb ik al geprobeerd en werkt bij mij niet.mucuracat schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:51:
[...]
als interne luidspreker + optisch hebt en geluid is stereo, bij mij helpt het om de output van receiver te veranderen.
Bijvoorbeeld even naar aux en terug naar tv of zo.
Rond Black Friday maar eens rondkijken voor een andere versterker.
Dat wordt dan waarschijnlijk een Denon X4500h of X4700h.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Net even op mijn 55C9 gekeken maar ik krijg nog geen update binnen als ik de check doe.ArthurMorgan schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:57:
[...]
ik kreeg 10 minuten voor ik hem binnen kreeg nog een "computer says no" toen ik naar de update zocht
Maar inderdaad van de nummering snap ik ook niet veel. Vind het wat verwarrend want zo lijkt het (is niet zo, maar zo lijkt het) alsof je ook naar een hogere webOS (5.0) gaat.
Nu nog 04.80.03.
Ben wel benieuwd wat jij te zien krijgt na de update naar 05.00.03.
Kijk bij Instellingen, Algemeen, Over deze TV, TV Informatie, webOS TV-versie.
Bij mij nu nog 4.8.0-52203 (goldilocks2-gyeonglu).
@HoppyF
Daar had ik vanmorgen voor de zekerheid al naar gekeken (ook onrealistische hoop is hoop
)
4.9.0-53403
Daar had ik vanmorgen voor de zekerheid al naar gekeken (ook onrealistische hoop is hoop
4.9.0-53403
Bij mij lijkt het erop maar is het net anders: aan de bovenkant een beugel, onder slechts 2 afstandhouders, zie adbeelding. Is een ander model dan de mijne maar wel hetzelfde principe.Allewijn schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:21:
Werkt zoiets :
[Afbeelding]
TV hangt aan de beugel met 2 haakjes die vastklikken om de beugel zodat je tv er niet per ongeluk (
Meteen ook een "ultra-slim" beugel, je vinger krijg je net wel / net niet tussen de achterkant en de muur.
In mijn geval was het kostenplaatje 7 jaar geleden €12,99.
Geen geklik verder, behalve van het relais.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 04-11-2020 16:06 ]
Ha, ik heb die nieuwe update nog niet.rajackar schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:11:
[...]
Grappigde update die ik met jouw hulp kreeg was is wel de 03.
[...]
Wat lukt er precies niet? Ik krijg wel PCM naar mijn Denon AVR.
En ik krijg als ik mijn PC op de TV aansluit via mijn Denon geen multi channel in. Terwijl als ik direct een kabel trek naar mijn Denon ik dit wel direct te zien krijg. Dus ik heb blijkbaar wat instellingen niet goed staan.
Vooral improvement 1) lijkt me echt iets waarop we zitten te wachten.DennisDeMennis schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:48:
Er staat hier wel wat, maar niet veel:
voor 55c9 bijvoorbeeld:
1. Improvement
1) Expanding the launcher's advertisement function
2) Launcher exposure when TV is turned on
3) LG Channel service improvement and expansion (Korea, North America, Europe, Brazil only)

In dit AVS topic vind je trouwens meer gedetailleerde info over wat de updates precies inhouden. De v05.00.02 beta:
Here are a few of the changes ...
webOS Version was updated to v4.9.0 (Rockhopper release 4.9.0-53402)
Firmware updates for the following modules:
WiFi (MT7662/7668)
Audio DSP
DTS-HD Decoder updated ("Jun 2 2020" version)
HDMI 2.1 (HAWK2 MSTAR 4K)
VRR related changes
Video Decoder
AD ID added on a system level to identify the device for advertising purposes (can be reset)
New option to disable tracking of ad-related personal data (won't disable ads)
Applications and services
LivePick support (only unlocked for U.S. models). Providing "Metadata information of contents being watched".
Alexa app and integration updated
As described before, firmware v05.00.02 contains webOS v4.9.0.
So no, 2019’s models don’t get webOS v5.0. But I understand where your confusion is coming from.
[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 02-11-2020 15:53 ]
Soms snap ik er ook niets mee van.Snippertje schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:29:
[...]
Ha, ik heb die nieuwe update nog niet.
En ik krijg als ik mijn PC op de TV aansluit via mijn Denon geen multi channel in. Terwijl als ik direct een kabel trek naar mijn Denon ik dit wel direct te zien krijg. Dus ik heb blijkbaar wat instellingen niet goed staan.
Er stond altijd Multichannel In maar sinds kort is dat Dolby surround geworden. Ik heb het in Windows op Atmos staan en niet op 5.1
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ja met dolby access atmos lukt het me wel om surround te krijgen. Maar dat is dus geen Multichannel pcm.rajackar schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:09:
[...]
Soms snap ik er ook niets mee van.
Er stond altijd Multichannel In maar sinds kort is dat Dolby surround geworden. Ik heb het in Windows op Atmos staan en niet op 5.1
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
En @ArthurMorganCap schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:44:
[...]
Vooral improvement 1) lijkt me echt iets waarop we zitten te wachten.![]()
In dit AVS topic vind je trouwens meer gedetailleerde info over wat de updates precies inhouden. De v05.00.02 beta:
[...]
[...]
Bedankt voor de info.
Hier slaat LG de plank volledig mis.
Bij versie 05.00.03 hoort dus ook WebOS 5.0!
Zoals bekend was de laatste versie 04.80.03 en hoorde daar ook WebOS 4.80 bij.
Opeens ontstaat er nu dus 04.90.
Dat was op zich niet zo erg geweest want logischer wijs past 4.90 bij 4.80 maar waarom updaten ze dan half naar 05.00?
Hier is echt geen touw aan vast te knopen.
Misschien wordt het eens tijd dat reviewers zoals Vincent Teoh hier eens vragen over gaan stellen.
Dat is dus het gekke, bij mij stond er altijd multichannel PCM als ik atmos selecteerde. Maar nu is dat dus anders en ik heb echt geen flauw idee wat er veranderd i.Snippertje schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:50:
[...]
Ja met dolby access atmos lukt het me wel om surround te krijgen. Maar dat is dus geen Multichannel pcm.
Oh dat is wel vreemd inderdaad. Begrijp er ook weinig van. Op zich vind ik het niet erg dat er nu een extra kabel loopt, maar wil altijd graag begrijpen waarom dingen niet werken (of juist wel). Andere mensen die dit geprobeerd hebben of werkend hebben?rajackar schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:02:
[...]
Dat is dus het gekke, bij mij stond er altijd multichannel PCM als ik atmos selecteerde. Maar nu is dat dus anders en ik heb echt geen flauw idee wat er veranderd i.
Hoi,
weet er iemand wat dit fenomeen is?
:strip_exif()/f/image/fd8XDovlzlBVotoEWq6YmNZU.jpg?f=fotoalbum_large)
Filmpje: YouTube: LGTV Glitch on HD videos
Het lijkt er op dat x264 videos altijd van die blokjes krijgen.
x265/HDR videos van hoge bitrates werken dan weer wel.
Op de YouTube app ook niet altijd problemen... Maar er zijn uitzonderingen.
Ik kreeg het aan de telefoon met LG niet uitgelegd....
:strip_exif()/f/image/fd8XDovlzlBVotoEWq6YmNZU.jpg?f=fotoalbum_large)
Al een update?Statz87 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:58:
[...]
Mijn vrouw was thuis. Die heeft geholpen met het ophangen.
Maar denk dat ik morgen even opbel indd. Kijken wat hun zeggen. En als ze hem willen omruilen mogen ze dat zelf komen doen. Inclusief het ophangen van de cx
Hier de 65C9 nog geen update gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door harley2009 op 03-11-2020 07:18 ]
mailen dan kun je de foto mee sturen https://www.lg.com/nl/ondersteuning/emailnopcode schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:59:
Hoi,
[Afbeelding]
hoe speel je die x264 af ?
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmwareharley2009 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 05:56:
Hier de 65C9 nog geen update gezien.
(Version 05.00.03)
Zal deze vanavond downloaden op een stickie.pwh53 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:22:
[...]
(Version 05.00.03)
Helaas nog niet.
Zaterdag contact gehad met de klantenservice. Die zeiden dat het filiaal contact met mij op zou nemen.
Gister weer naar de klantenservice gebeld. Zeiden dat ze gister of uiterlijk vandaag contact op zullen nemen.
Dus volgens mij hebben ze niet echt haast ermee.
Ik wacht vandaag nog af en dan eis ik van de klantenservice een juiste factuur aangezien het filiaal zelf het allemaal niks uitmaakt blijkbaar.

Degene die problemen hebben gehad met de Magic Remote hebben die hem moeten opsturen naar LG?Ik snap dat je eerst melding moet maken bij LG en foto's moet opsturen maar daarna,kreeg je meteen een nieuwe of moest je hem eerst opsturen?
Gedownload/ uitgepakt op een stickie gezet, maar krijg helaas niks te zien.. Krijg 3 vierkanten te zien met film/ muziek of opnamen..pwh53 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:22:
[...]
(Version 05.00.03)
Dan maar wachten tot LG deze vrij geeft
Dacht dat je apart map moest maken en daar in moet zetten. Lees how to, waar je gedownload hebt.harley2009 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:54:
[...]
Gedownload/ uitgepakt op een stickie gezet, maar krijg helaas niks te zien.. Krijg 3 vierkanten te zien met film/ muziek of opnamen..
Foto sturen met problemen remote?? Dat zal aan buitenkant toch niet te zien zijn??maurieske72 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:13:
Degene die problemen hebben gehad met de Magic Remote hebben die hem moeten opsturen naar LG?Ik snap dat je eerst melding moet maken bij LG en foto's moet opsturen maar daarna,kreeg je meteen een nieuwe of moest je hem eerst opsturen?
Wats the problem ?
je moet een mapje maken LG_DTVharley2009 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:54:
[...]
Gedownload/ uitgepakt op een stickie gezet, maar krijg helaas niks te zien.. Krijg 3 vierkanten te zien met film/ muziek of opnamen..
update-guide
[ Voor 9% gewijzigd door pwh53 op 03-11-2020 17:09 ]
Idd Bedankt.. Niet goed gekekenpwh53 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:07:
[...]
je moet een mapje maken LG_DTV
update-guide

Ja dat dacht ik ook,maar die gast van LG zei we kunnen soms aan een foto zie wat er mis is met een Remotemucuracat schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:06:
[...]
Foto sturen met problemen remote?? Dat zal aan buitenkant toch niet te zien zijn??
Wats the problem ?
De volumeknop om het geluid zachter te zetten werkt niet meer. Vanalles geprobeerd maar niks helpt,alle andere knoppen werken prima.Moet hem nu opsturen en de TV maar bedienen met de app van LG zeiden ze.Alleen als ik die app gebruik vind die mijn TV niet, alleen als ik via de afstandsbediening in het menu van de TV de wifi aan en uit zet werkt het.Maar als de TV uit is geweest werkt het weer niet en ziet die mijn TV weer niet.Dus als ik die afstandsbediening opstuur kan ik mijn TV niet meer bedienen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Probeer de knop onder je TV eens.maurieske72 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:35:
[...]
Ja dat dacht ik ook,maar die gast van LG zei we kunnen soms aan een foto zie wat er mis is met een Remote![]()
De volumeknop om het geluid zachter te zetten werkt niet meer. Vanalles geprobeerd maar niks helpt,alle andere knoppen werken prima.Moet hem nu opsturen en de TV maar bedienen met de app van LG zeiden ze.Alleen als ik die app gebruik vind die mijn TV niet, alleen als ik via de afstandsbediening in het menu van de TV de wifi aan en uit zet werkt het.Maar als de TV uit is geweest werkt het weer niet en ziet die mijn TV weer niet.Dus als ik die afstandsbediening opstuur kan ik mijn TV niet meer bedienen.
Daar kun je je TV mee bedienen voor het geval je remote uitgevallen is.
Bedankt voor deze geweldige tip!Seven_of_Nine schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Er is altijd nog een oplossing die je niet 123 veel aanwezig/besproken ziet.
Naast dat de LG's maar 100mbit over ethernet poort doen; is intern de USB bus een klassieke USB2.0
Grappig is aan USB2.0 dat de maximale (theoretische) doorvoer snelheid 480mb/s is...
Nu zijn er USB -> Ethernet dongles die werken native in de LG Oled.
( https://www.amazon.de/-/n...tle_o08_s00?ie=UTF8&psc=1 )
Die zit bij mij erin; het werkt; ik hou me niet bezig met speedtesten maar ik heb een paar mkv-tjes van 90Gbyte die in 2,5 uur over het netwerk door de TV heen zeilen zonder schokjes via deze dongle.....
Word of warning; USB opnames maken op een memory stick naast de dongle dat lukt dan niet meer!
Schijnbaar in STDBY raakt de TV het opslag medium een beetje kwijt...
Ethernet 100mb kan, wifi kan en de dongle werkt ook ( C9 heb ik )....
Deze methode eens uitgetest voor mezelf en deze werkt perfect op de CX reeks.
Nergens wel een melding dat deze met internet verbonden is maar zonder probleem toegang tot de tv-apps met snelheden die nog niet aan de knieën van de ingebouwde LAN-poort komen.
Ook de stabiliteit is er op vooruit gegaan aangezien de draadloze verbinding niet altijd voor de snelste verbinding koos.
Dus voor mensen die een bekabelde verbinding willen dit is de beste oplossing,
Ook dank, maar dit is natuurlijk gigantische armoe. Heb je een TV die intern meer dan 100 Mbit kan verwerken en dat ook gebruikt, heeft een of andere centenneukende boekhouder verzonnen om er geen Gbit chipje in te zitten, maar een 100 Mbit chipje (van een euro minder). En dat voor een TV van 1300+ euroTheSailor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:
[...]
Deze methode eens uitgetest voor mezelf en deze werkt perfect op de CX reeks.![]()
Nergens wel een melding dat deze met internet verbonden is maar zonder probleem toegang tot de tv-apps met snelheden die nog niet aan de knieën van de ingebouwde LAN-poort komen.![]()
Ook de stabiliteit is er op vooruit gegaan aangezien de draadloze verbinding niet altijd voor de snelste verbinding koos.
Juist bij die hoge snelheden wil je niet afhankelijk zijn van Wifi, maar een betrouwbare kabelverbinding.
Overigens vraag ik mij wel af waarvoor die TV dan meer bandbreedte dan 100 Mbit voor gebruikt. Dat kan alleen maar vanaf je LAN zijn, want richting internet is dat al aardig aan de bovengrens van de meeste verbindingen (of zelfs er overheen).
Waarvoor gebruikte jullie TV zoveel bandbreedte?
[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 03-11-2020 18:54 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Thanks voor de tip👍,maar het blijft klote dat je zo je tv moet bedienen.HoppyF schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:
[...]
Probeer de knop onder je TV eens.
Daar kun je je TV mee bedienen voor het geval je remote uitgevallen is.
Zelfde met het feit dat er geen DTS decoder in deze tv zit. LG gaat ervan uit dat iedereen nu streamt (waar Dolby de meester is) en alles draadloos wil verbinden. En voor de merendeel van de consumenten is dit ook voldoende en maken ze zich geen zorgen over die 100 Mbit LAN poort. Maar het is inderdaad jammer dat dezer dagen een high end tv niet meer high end is op alle vlakken.Andrehj schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:52:
[...]
Ook dank, maar dit is natuurlijk gigantische armoe. Heb je een TV die intern meer dan 100 Mbit kan verwerken en dat ook gebruikt, heeft een of andere centenneukende boekhouder verzonnen om er geen Gbit chipje in te zitten, maar een 100 Mbit chipje (van een euro minder). En dat voor een TV van 1300+ euro![]()
Juist bij die hoge snelheden wil je niet afhankelijk zijn van Wifi, maar een betrouwbare kabelverbinding.
Overigens vraag ik mij wel af waarvoor die TV dan meer bandbreedte dan 100 Mbit voor gebruikt. Dat kan alleen maar vanaf je LAN zijn, want richting internet is dat al aardig aan de bovengrens van de meeste verbindingen (of zelfs er overheen).
Waarvoor gebruikte jullie TV zoveel bandbreedte?
Die poort zit er dan mss vooral voor service doeleinden ofzo? Ik weet het niet. Want zelfs die 100 kan ik niet halen via de ingebouwde Lan poort. Ik kreeg maar rond 30Mbps via Netflix. Wat onvoldoende is voor een vlotte stream ervaring zonder al teveel wachten op buffer en bitrate drops in HDR 4k. Ook de ervaring via de aangekochte 4k DD Atmos en Vision Apple TV content is alles behalve goed via ingebouwde Lan connectie.
Dus de hoge snelheden die ik nu heb zijn niet nodig maar ze zorgen wel voor een vlottere ervaring zonder obstakels en frustraties.
Mijn CX geeft in Netflix 72 Mbit aan, An sich genoeg maar via wifi zegt m'n telefoon 120. Raar dat er zo'n gare Lan poort in zit. Ik denk dat ze er echt van uitgaan dat mensen standaard wifi gebruiken.
Overigens zijn sommige van die apps ook super brak, die NPO app lijkt me best handig maar die krijgt er echt geen video vloeiend uit, niet naar te kijken helaas.
Overigens zijn sommige van die apps ook super brak, die NPO app lijkt me best handig maar die krijgt er echt geen video vloeiend uit, niet naar te kijken helaas.
HELP!
Ik heb sinds kort een 65GX waar ik voorheen de 65C9 had,
Ik heb een settopbox direct aangesloten aan de tv en geregistreerd in apparaatbeheer.
Wanneer ik de tv uitzet dan gaat de box ook uit, prima!
Wanneer ik de tv aanzet, dan gaat de box niet automatisch aan. In plaats daarvan krijg ik telkens een melding: Wilt u uw settopbox nu inschakelen? Pas als ik op Ja druk, gaat de box aan.
Bij mijn C9 ging de box direct en automatisch als ik de tv aan deed.
Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb een settopbox direct aangesloten aan de tv en geregistreerd in apparaatbeheer.
Wanneer ik de tv aanzet, dan gaat de box niet automatisch aan. In plaats daarvan krijg ik telkens een melding: Wilt u uw settopbox nu inschakelen? Pas als ik op Ja druk, gaat de box aan.
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Wat haal je nu qua snelheid bij Netflix?TheSailor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:
[...]
Bedankt voor deze geweldige tip!
Deze methode eens uitgetest voor mezelf en deze werkt perfect op de CX reeks.![]()
Nergens wel een melding dat deze met internet verbonden is maar zonder probleem toegang tot de tv-apps met snelheden die nog niet aan de knieën van de ingebouwde LAN-poort komen.![]()
136 Mbps 😁baronruud schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:44:
[...]
Wat haal je nu qua snelheid bij Netflix?
Is dit via een draadloze verbinding of bedrade verbinding via lan poort?Jheroun schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:27:
Mijn CX geeft in Netflix 72 Mbit aan, An sich genoeg maar via wifi zegt m'n telefoon 120. Raar dat er zo'n gare Lan poort in zit. Ik denk dat ze er echt van uitgaan dat mensen standaard wifi gebruiken.
Ok, dat is mooi. Hier thuis alles cat6 liggen met een Synology nas in het netwerk. Nu aangesloten via LAN en dacht al waarom heel soms die hapering met bepaalde 4k hdr bestanden?! Dus ook maar is zo'n adapter aanschaffen.
Als ik die dongel gebruik en ik heb een nas in het netwerk staan. Kan ik dan gewoon mkv afspelen vanaf de nas naar de tv via die dongel?Seven_of_Nine schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Er is altijd nog een oplossing die je niet 123 veel aanwezig/besproken ziet.
Naast dat de LG's maar 100mbit over ethernet poort doen; is intern de USB bus een klassieke USB2.0
Grappig is aan USB2.0 dat de maximale (theoretische) doorvoer snelheid 480mb/s is...
Nu zijn er USB -> Ethernet dongles die werken native in de LG Oled.
( https://www.amazon.de/-/n...tle_o08_s00?ie=UTF8&psc=1 )
Die zit bij mij erin; het werkt; ik hou me niet bezig met speedtesten maar ik heb een paar mkv-tjes van 90Gbyte die in 2,5 uur over het netwerk door de TV heen zeilen zonder schokjes via deze dongle.....
Word of warning; USB opnames maken op een memory stick naast de dongle dat lukt dan niet meer!
Schijnbaar in STDBY raakt de TV het opslag medium een beetje kwijt...
Ethernet 100mb kan, wifi kan en de dongle werkt ook ( C9 heb ik )....
Settopbox aan-/uitzetten i.p.v. de TV? Die schopt hier namelijk de rest van de apparatuur wakker als ie aangaat en sust ze ook weer in slaap als ie wordt uitgezet.Autopilot schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:41:
HELP!
Testing, one, two ...
Ja.baronruud schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:38:
[...]
Als ik die dongel gebruik en ik heb een nas in het netwerk staan. Kan ik dan gewoon mkv afspelen vanaf de nas naar de tv via die dongel?
die 72 is via de draad in de lan poort. Wifi heb ik op de tv niet geprobeerd, Wat werkt via een draad hoeft niet in de lucht te vechten voor spectrumTheSailor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
[...]
Is dit via een draadloze verbinding of bedrade verbinding via lan poort?
Goed punt, ik ben vergeten erbij te vermelden dat de settopbox in een afgesloten tv kast staat, dus kan geen IR signalen ontvangen. Ik bedien hem nu ook met HDMI-CEC (SIMPLINK).hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:39:
[...]
Settopbox aan-/uitzetten i.p.v. de TV? Die schopt hier namelijk de rest van de apparatuur wakker als ie aangaat en sust ze ook weer in slaap als ie wordt uitgezet.
Ik zet mijn mediabox altijd via de magic remote aan door op de witte aanknop te drukken ipv de rode, dan gaat de tv en soundbar automatisch mee.
Waarom kan je op een C9 de wifi verbinding wel aan/uit doen en de lan verbinding niet?!
Krijg ik nu de lan verbinding alleen uit, door de kabel fysiek uit de tv te moeten halen?
Krijg ik nu de lan verbinding alleen uit, door de kabel fysiek uit de tv te moeten halen?
Zou ik ook doen, maar jouw mediabox heeft vrij zicht op jouw afstandbediening, neem ik dan aan.menzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:42:
Ik zet mijn mediabox altijd via de magic remote aan door op de witte aanknop te drukken ipv de rode, dan gaat de tv en soundbar automatisch mee.
Mijn box zit in een gesloten kast.
Vraag over een 77" CX, muurbeugel, en naar voren kantelen, omdat ie wat hoger komt te hangen wellicht. Mensen hier ervaring daarmee? Het voelt als een risky onderneming omdat er dan wellicht veel krachten op het dunne gedeelte van het scherm komen te staan.
Hier wel veel reacties dat het kan (schermformaat niet gespecificeerd), maar ook niet echt een uitgesproken algehele consensus per se: https://www.avforums.com/threads/oled-tilt-mount.2264447/
Uiteraard zijn er specifieke oled muurbeugels die ook kunnen kantelen, maar vanwege de dikte van het scherm lijkt het een risico voor mijn gevoel. Wat zijn de gedachten en ervaringen hier?
Hier wel veel reacties dat het kan (schermformaat niet gespecificeerd), maar ook niet echt een uitgesproken algehele consensus per se: https://www.avforums.com/threads/oled-tilt-mount.2264447/
Uiteraard zijn er specifieke oled muurbeugels die ook kunnen kantelen, maar vanwege de dikte van het scherm lijkt het een risico voor mijn gevoel. Wat zijn de gedachten en ervaringen hier?
Thx voor tip. Maar is dit ook nodig voor de GX? Want volgens de kenmerken heeft die wel gigabit?TheSailor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:38:
[...]
Bedankt voor deze geweldige tip!
Waar staan deze kenmerken dan? Volgens mij namelijk niet.Sphinkx schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:37:
[...]
Thx voor tip. Maar is dit ook nodig voor de GX? Want volgens de kenmerken heeft die wel gigabit?
Bedankt! Ik snap niet goed waarom ik die blokjes te zien krijg...pwh53 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:19:
[...]
mailen dan kun je de foto mee sturen https://www.lg.com/nl/ondersteuning/email
hoe speel je die x264 af ?
Op YouTube app is er geen probleem. x265 via de built-in video player ook niet.
x264 via Plex of video player geeft altijd blokjes

Lijkt me een fout met een decoder chip ofz?.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.