Hoe hoog wil je je scherm boven de vloer hangen? Ik heb zelf 77" vlak op bijna 4.5m afstand op 85cm van onder hangen en dat is ideal qua rechtop en ooghoogte. Geeft me ook de ruimte om redelijk tv meubel (hoge ikea besta hier) met kleine boxen/soundbar eronder te plaatsen, en ook mijn eigen voeten niet te zien.Matthijs schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:09:
Vraag over een 77" CX, muurbeugel, en naar voren kantelen, omdat ie wat hoger komt te hangen wellicht. Mensen hier ervaring daarmee? Het voelt als een risky onderneming omdat er dan wellicht veel krachten op het dunne gedeelte van het scherm komen te staan.
Hier wel veel reacties dat het kan (schermformaat niet gespecificeerd), maar ook niet echt een uitgesproken algehele consensus per se: https://www.avforums.com/threads/oled-tilt-mount.2264447/
Uiteraard zijn er specifieke oled muurbeugels die ook kunnen kantelen, maar vanwege de dikte van het scherm lijkt het een risico voor mijn gevoel. Wat zijn de gedachten en ervaringen hier?
1m zou ook makkelijk kunnen als je heel licht omhoog kijken of beetje onderuithangen fijn vindt. Alles daarboven kan ook prima maar dan moet je wel echt van hangen houden
Dankzij de perfecte kijkhoeken van oled heb je niet zo erg snel last van (kleur)vervormingen etc.
Maar gaat en staat helemaal bij je kijkafstand, bank etc? Heb je al gekeken in winkel of hellen nodig is?
Helaas kan ik je niet helpen met of het kan of niet als je het echt wil. Zou gewoon lg opbellen?
[ Voor 5% gewijzigd door andries98 op 04-11-2020 00:28 ]