Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:43
Matthijs schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:09:
Vraag over een 77" CX, muurbeugel, en naar voren kantelen, omdat ie wat hoger komt te hangen wellicht. Mensen hier ervaring daarmee? Het voelt als een risky onderneming omdat er dan wellicht veel krachten op het dunne gedeelte van het scherm komen te staan.

Hier wel veel reacties dat het kan (schermformaat niet gespecificeerd), maar ook niet echt een uitgesproken algehele consensus per se: https://www.avforums.com/threads/oled-tilt-mount.2264447/

Uiteraard zijn er specifieke oled muurbeugels die ook kunnen kantelen, maar vanwege de dikte van het scherm lijkt het een risico voor mijn gevoel. Wat zijn de gedachten en ervaringen hier?
Hoe hoog wil je je scherm boven de vloer hangen? Ik heb zelf 77" vlak op bijna 4.5m afstand op 85cm van onder hangen en dat is ideal qua rechtop en ooghoogte. Geeft me ook de ruimte om redelijk tv meubel (hoge ikea besta hier) met kleine boxen/soundbar eronder te plaatsen, en ook mijn eigen voeten niet te zien.
1m zou ook makkelijk kunnen als je heel licht omhoog kijken of beetje onderuithangen fijn vindt. Alles daarboven kan ook prima maar dan moet je wel echt van hangen houden ;)

Dankzij de perfecte kijkhoeken van oled heb je niet zo erg snel last van (kleur)vervormingen etc.

Maar gaat en staat helemaal bij je kijkafstand, bank etc? Heb je al gekeken in winkel of hellen nodig is?

Helaas kan ik je niet helpen met of het kan of niet als je het echt wil. Zou gewoon lg opbellen?

[ Voor 5% gewijzigd door andries98 op 04-11-2020 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
Jimiw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Dat ga ik straks testen. Wist dus niet dat dat met de Netflix knop kon.

Bedankt voor de tip
En, werkt het beetje met die sneltoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Wren schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:43:
[...]

Waar staan deze kenmerken dan? Volgens mij namelijk niet.
Hier op de Tweakers site :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Sphinkx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:29:
[...]

Hier op de Tweakers site :-)
Ik zie het idd, ik was altijd in de veronderstelling dat de tech. specs op tweakers van de site van de fabrikant kwamen. LG meldt het namelijk niet en uit de discussie hier die om de zoveel tijd oplaait was dacht ik gekomen dat het ding geen gigabit had, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
De discussie gaat vooral over de CX. GX veel minder... Dus hoop ik dat daar wel een gigabit in zit. Maar wou even checken hier met de mensen die een GX in huis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:19
Ik zit op black friday te wachten om een 55GX of 55CX aan te schaffen. Ik zie onder andere dat de ING de GX heeft staat in hun rentepunten winkel, iemand een idee hoe dat met garantie zit daar? Om gezeik te voorkomen wil ik het liefst een aankoop doen bij een winkel die 5 jaar garantie geeft of aangesloten is bij thuiswinkel waarborg (zie ook OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk waarom). De ING rentepunten winkel heeft geen van beide, dus ik vraag me af of iemand weet hoe hun met garantie kwesties om gaan wat betreft een OLED tv's?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 20:34
Sphinkx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:04:
De discussie gaat vooral over de CX. GX veel minder... Dus hoop ik dat daar wel een gigabit in zit. Maar wou even checken hier met de mensen die een GX in huis hebben...
Ik heb hier de GX aan de muur hangen. Speedtest van Netflix geeft 94Mbps aan. Aangesloten met een Cat5E kabel. Dus denk dat het toch een 100Mbit LAN is en geen Gbit LAN helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:55:
[...]

Ik zie het idd, ik was altijd in de veronderstelling dat de tech. specs op tweakers van de site van de fabrikant kwamen. LG meldt het namelijk niet en uit de discussie hier die op de zoveel tijd oplaait was dacht ik gekomen dat het ding geen gigabit had, vandaar :)
Tweakers maakt meer fouten in de Pricewatch en specificaties, vooral op het gebied van OLED’s.
Vandaar dat dit topic en het prijstopic zo nuttig zijn.
Wel vervelend voor mensen die de topics hier niet meteen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51
G-Mono schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:16:
[...]
Ik heb hier de GX aan de muur hangen. Speedtest van Netflix geeft 94Mbps aan. Aangesloten met een Cat5E kabel. Dus denk dat het toch een 100Mbit LAN is en geen Gbit LAN helaas.
Dank, maar dat is toch al een heel stuk (factor 3) beter dan @TheSailor die hierboven aangaf maar 30 Mbit te halen.

Want een daadwerkelijke 100 Mbit is voor 99% van de gebruikers meer dan voldoende.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sphinkx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:04:
Voor zover ik weet is er nog steeds geen enkele tv met een gigabit aansluiting ...
Tweakers kan het beter simpel houden met de specificaties, weet niet wie dat elke keer loopt in te vullen maar tegenwoordig moet je goed je best doen om er een te vinden waar geen fout in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 20:34
Andrehj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:35:
[...]

Dank, maar dat is toch al een heel stuk (factor 3) beter dan @TheSailor die hierboven aangaf maar 30 Mbit te halen.

Want een daadwerkelijke 100 Mbit is voor 99% van de gebruikers meer dan voldoende.
Klopt inderdaad. Heb al eens 40GB MKV bestanden getest over het netwerk. Speelden allen af zonder hapering.

Vraag mij wel af waarom zij een stuk lagere waardes hebben dan ik. Zou het aan de TV liggen of aan hun netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56
Even wat minder goed nieuws voor C9 & CX gamers onder ons:

YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel

Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat het resultaat nu zal zijn? Screen tearing bij het gebruik van VRR op je next gen console? Of verkeerde black levels? Ik weet wel wat VRR inhoudt, maar ik vraag me af wat de consequenties nu precies zijn...

Baal er wel van, speciaal een C9 gekocht voor next gen gaming..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:54:

YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel

Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat het resultaat nu zal zijn? Screen tearing bij het gebruik van VRR op je next gen console? Of verkeerde black levels? Ik weet wel wat VRR inhoudt, maar ik vraag me af wat de consequenties nu precies zijn...

Oeps dat is nogal wat.
Wel erg vreemd dat LG Display de beperkingen van de panelen goed kent maar de producent van de TV’s zoals LG zelf maar ook anderen, dit niet weten.
Dan gaat er toch echt iets mis.
LG zal dus een flinke uitdaging hebben om dit probleem te gaan oplossen of in ieder geval een goede workaround aan te gaan bieden bv het instellen van aparte profielen.
Geen eenvoudige zaak maar gebruikers zullen dit kritisch gaan volgen.

(verder zijn de grappen gelukkig nog aanwezig in de video’s van Vincent waardoor het nieuws te behappen valt.....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Volgens mij laat iemand hier het probleem zien...

[ Voor 36% gewijzigd door majoh op 04-11-2020 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:54

Ik heb ondanks dit toch de CX besteld. Ik heb dat soort filmpjes van Vincent en die andere dude; Stop the FOMO bekeken en het enige wat het doet is nog meer FOMO creëren :X

Ik maak me er niet meer druk om. Bedoel, Digital Foundry zag geen problemen met Gears op de XSX met VRR aan op de LG CX dus dat stelde mij al iets gerust.

Onderstaande video start vanaf het moment dat hij VRR noemt:

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 04-11-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 15:59

mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Matthijs schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:09:
Vraag over een 77" CX, muurbeugel, en naar voren kantelen, omdat ie wat hoger komt te hangen wellicht. Mensen hier ervaring daarmee? Het voelt als een risky onderneming omdat er dan wellicht veel krachten op het dunne gedeelte van het scherm komen te staan.

Hier wel veel reacties dat het kan (schermformaat niet gespecificeerd), maar ook niet echt een uitgesproken algehele consensus per se: https://www.avforums.com/threads/oled-tilt-mount.2264447/

Uiteraard zijn er specifieke oled muurbeugels die ook kunnen kantelen, maar vanwege de dikte van het scherm lijkt het een risico voor mijn gevoel. Wat zijn de gedachten en ervaringen hier?
Ik ga morgen mijn tv ophangen met een Vogel's Thin 550 beugel. Zal laten weten hoe dat gaat. Die moet ervoor gemaakt zijn om te kantelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
andries98 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:32:
[...]

En, werkt het beetje met die sneltoetsen?
Nee dat werkt niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
maurieske72 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:35:
[...]

Ja dat dacht ik ook,maar die gast van LG zei we kunnen soms aan een foto zie wat er mis is met een Remote :+
De volumeknop om het geluid zachter te zetten werkt niet meer. Vanalles geprobeerd maar niks helpt,alle andere knoppen werken prima.Moet hem nu opsturen en de TV maar bedienen met de app van LG zeiden ze.Alleen als ik die app gebruik vind die mijn TV niet, alleen als ik via de afstandsbediening in het menu van de TV de wifi aan en uit zet werkt het.Maar als de TV uit is geweest werkt het weer niet en ziet die mijn TV weer niet.Dus als ik die afstandsbediening opstuur kan ik mijn TV niet meer bedienen.
Welke app gebruik je?
LG thinq werkt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lgeha.nuts

Hier mee kun je wel bedienen en zelfs tv weer aanzetten. Ook al staat er dat verbinding verbroken is(als tv uit staat)
Misschien handig om smart+ (misschien eerder verbinding als tv uit staat) te houden en bluetooth ook.. Hij maakte daarmee koppeling eerste keer. Dan hoef je geen code in te voeren

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb iets raar opgemerkt dat ik niet terug aan de praat krijg.

Ik heb een Xbox one (1ste gen) console, ik had 2 weken geleden mijn OLEDCX48 aangesloten, en de console is automatisch herkend geweest bij opstarten, ik kon mijn met magic remote de xbox bedienen (tegels aanklikken van de console of keyboard bedienen met de cursor).

Ik ben ik blijde verwachting van een Series X, ik heb een week geleden een 3M HDMI 2.1 kabel geplaatst.

De naam van mijn input stond niet meer op Xbox One, maar HDMI 2 en ik krijg de magic remote niet meer aan de praat

ik kan in de instellingen de naam van de input aanpassen, logo verzetten naar gameconsole, universele afstandsbediening instellen kan ik enkel decoders enz.. selecteren geen game console.

ik heb de kabels niet meer gewisseld (loopt door een buis in de muur). Is voor mij geen al te groot probleem maar zou mijn vorige HDMI 1.4 kabel iets meer doorsturen dan de 2.1 (lijkt me onlogisch).

Ik ben benieuwd of dit met de series X wel plots weer lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 02-10 18:42
Dit beantwoord totaal de vraag niet, leuk dat je VRR niet voor LFC nodig hebt.

Het feit is dat er problemen zijn met VRR waardoor je net-niet zwart waardes minder indrukwekkend zijn.

https://youtu.be/oGM-z3asC3g

Daarnaast heb je ook nog last van VRR/G-sync stutter, VRR/G-sync flickering..

Ik zou over 13 dagen m’n 48 CX aan de muur moeten hebben als monitor maar ik ga waarschijnlijk annuleren en sla wel een generatie over. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Evernote schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:38:
[...]

Dit beantwoord totaal de vraag niet, leuk dat je VRR niet voor LFC nodig hebt.

Het feit is dat er problemen zijn met VRR waardoor je net-niet zwart waardes minder indrukwekkend zijn.

https://youtu.be/oGM-z3asC3g

Daarnaast heb je ook nog last van VRR/G-sync stutter, VRR/G-sync flickering..

Ik zou over 13 dagen m’n 48 CX aan de muur moeten hebben als monitor maar ik ga waarschijnlijk annuleren en sla wel een generatie over. :S
Hoop dingen moet je ook afwachten.. Alle filmpjes zijn speculaties. Hij zegt ook dat hij consoles nog niet heeft.
Ene deel zegt wow beste, andere zegt net niet.

Denk dat er ook hoop issues vanuit Xbox of ps5 zullen zijn.

We moeten wachten tot ze echt uit zijn en dan getest wordt door 'experts' op youtube :) .
Ik denk dat zowel tv makers als console makers nog firmware updates gaan brengen.

Hij heeft wel gelijk dat sommige apparatuur 'foute' hardware hebben, wat ik ook gedeeld had. Zoals denon en yamaha.

@evernote
Vincent heeft nieuwe video met uitleg. Spijtig....
Schijnt ook met led te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 04-11-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Wybob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:02:
Ik heb iets raar opgemerkt dat ik niet terug aan de praat krijg.

Ik heb een Xbox one (1ste gen) console, ik had 2 weken geleden mijn OLEDCX48 aangesloten, en de console is automatisch herkend geweest bij opstarten, ik kon mijn met magic remote de xbox bedienen (tegels aanklikken van de console of keyboard bedienen met de cursor).

Ik ben ik blijde verwachting van een Series X, ik heb een week geleden een 3M HDMI 2.1 kabel geplaatst.

De naam van mijn input stond niet meer op Xbox One, maar HDMI 2 en ik krijg de magic remote niet meer aan de praat

ik kan in de instellingen de naam van de input aanpassen, logo verzetten naar gameconsole, universele afstandsbediening instellen kan ik enkel decoders enz.. selecteren geen game console.

ik heb de kabels niet meer gewisseld (loopt door een buis in de muur). Is voor mij geen al te groot probleem maar zou mijn vorige HDMI 1.4 kabel iets meer doorsturen dan de 2.1 (lijkt me onlogisch).

Ik ben benieuwd of dit met de series X wel plots weer lukt.
beide apparaten een paar minuten vd stroom af (nieuwe edid),heb je het dan nog,is de kans heel groot dat het aan de nieuwe kabel ligt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 22:28
Een ervaring met een 65OLEDB9:

Gekocht tijdens black friday vorig jaar. Vorige week een stuck pixel ontdekt. Drie keer pixel refresher gedraaid, maar helaas bleef de pixel eigenwijs. Gebeld met LG, gelukkig onder het "terug naar fabrieksinstellingen"-advies uitgekomen. Ze hebben een TV-reparatiebedrijf (CE Repair Services) ingepland, die zijn vandaag langs gekomen en hebben het paneel vervangen. De elektronica voor de aansturing is behouden gebleven, dus ook mijn instellingen.

Top service dus!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Julian schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:03:
Een ervaring met een 65OLEDB9:

Gekocht tijdens black friday vorig jaar. Vorige week een stuck pixel ontdekt. Drie keer pixel refresher dedraaid, maar helaas bleef de pixel eigenwijs. Gebeld met LG, gelukkig onder het "terug naar fabrieksinstellingen"-advies uitgekomen. Ze hebben een TV-reparatiebedrijf (CE Repair Services) ingepland, die zijn vandaag langs gekomen en hebben het paneel vervangen. De elektronica voor de aansturing is behouden gebleven, dus ook mijn instellingen.

Top service dus!
Komen ze al voor 1 pixel? of heb je een extra garantie afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 22:28
Nee geen extra garantie.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
r0p schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:12:
[...]

Komen ze al voor 1 pixel? of heb je een extra garantie afgesloten?
een stuck pixel (blijft constant in een bepaalde kleur branden) wel,dode pixels vanaf 3.standaard garantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
  • Laatst online: 22:35
mucuracat schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:04:
[...]

Welke app gebruik je?
LG thinq werkt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lgeha.nuts

Hier mee kun je wel bedienen en zelfs tv weer aanzetten. Ook al staat er dat verbinding verbroken is(als tv uit staat)
Misschien handig om smart+ (misschien eerder verbinding als tv uit staat) te houden en bluetooth ook.. Hij maakte daarmee koppeling eerste keer. Dan hoef je geen code in te voeren
Thanks deze app werkt idd,top man👍
Ik gebruikte de LG TV Plus app.
Nogmaals bedankt👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
pwh53 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:01:
[...]

beide apparaten een paar minuten vd stroom af (nieuwe edid),heb je het dan nog,is de kans heel groot dat het aan de nieuwe kabel ligt.
Werkte niet met je tip
Heb hem even aan hdmi 3 aangesloten en hocus pocus, alles werkt. Op hdmi 2 niets...

Als de nieuwe xbox er is test ik eens opnieuw

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:11
Heb na 2 jaar lang meelezen in alle OLED & prijzentopics eindelijk de overstap gemaakt.
Vandaag heeft Smits Arnhem voor mij netjes de tv opgehangen!

Vaarwel Philips (bijna 11 jaar oud!):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBCb1mG1anOAzlASkKw6E5toK-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CvH6RwlYaY5APyNCqutTCH06.png?f=fotoalbum_large

Welkom 65GX!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kY6rutIFCL5UeAu2jCF7c1nOz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HR0wPjy06Gwz3p0NiAbtZ3G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFDbv8EkuIoXn8hk1FOOHGp_kYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XS36WsLVKaeZRG117HioDJmB.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een enorm verschil natuurlijk.
Net met heel veel plezier Mad Max Fury Road in 4K HDR10 gekeken, wat is dat geweldig zeg _/-\o_
Gaat perfect met de Nvidia Shield TV pro!

Er zit echt een indrukwekkend goed geluid in. Uiteindelijk komt er weer een receiver maar had echt niet verwacht dat het zo goed kon klinken uit een TV. Hoog tijd om de IKEA basics collectie ook eens te gaan upgraden voor een mooi zwevend meubel.

Cat approved! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alexji schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:03:
Heb na 2 jaar lang meelezen in alle OLED & prijzentopics eindelijk de overstap gemaakt.

[Afbeelding]

Welkom 65GX!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net met heel veel plezier Mad Max Fury Road in 4K HDR10 gekeken, wat is dat geweldig zeg _/-\o_

Er zit echt een indrukwekkend goed geluid in. Uiteindelijk komt er weer een receiver maar had echt niet verwacht dat het zo goed kon klinken uit een TV. Hoog tijd om de IKEA basics collectie ook eens te gaan upgraden voor een mooi zwevend meubel.

Cat approved! ;)

[Streamable: IMG_1013]
Nou, dat kun je rustig een upgrade noemen! :P
Gefeliciteerd met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
Hebben nog meer mensen last van de NPO plus app die recentelijk is geupdate? Hij werkt niet meer na de update... je kan de app wel starten maar video afspelen weigert hij nu.

Hiervoor werkte het prima. Na de update moesten we opeens ook opnieuw inloggen in de app...
de app deinstalleren en opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost.
(lg oled C8 trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Alexji schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:03:

[Afbeelding]

Welkom 65GX!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Cat approved! ;)

[Streamable: IMG_1013]
Ziet er strak uit!

Hoe lang zat er tussen de bestelling en levering van de tv? Ik heb mijn CX afgelopen zondag bij hun besteld maar heb nog niks gehoord van de koerier voor een afspraak dus heb er een hard hoofd in dat het deze week nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSailor
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-10-2023
Andrehj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:35:
[...]

Inderdaad indien ik deze snelheden zou hebben was ik al gelukkig.

Waarom die markante verschillen in snelheden via de Lan poort?

Ik heb gebruik gemaakt van een utp cat 6 kabel, deze aangesloten via 1000 switch van Netgear en deze is verbonden met telenet modem.

Zelfde opstelling die gebruikt wordt met de usb Lan poort dongle dusja blijft voor mij een mysterie waarom ik zo lage snelheden met de ingebouwde lan poort krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
TheSailor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:22:
[...]

Inderdaad indien ik deze snelheden zou hebben was ik al gelukkig.

Waarom die markante verschillen in snelheden via de Lan poort?

Ik heb gebruik gemaakt van een utp cat 6 kabel, deze aangesloten via 1000 switch van Netgear en deze is verbonden met telenet modem.

Zelfde opstelling die gebruikt wordt met de usb Lan poort dongle dusja blijft voor mij een mysterie waarom ik zo lage snelheden met de ingebouwde lan poort krijg.
Heb je heel toevallig ook nog wifi aanstaan? Had ergens gelezen dat hij soms dan stiekem toch wifi pakt.
En dan specicieker wifi met DFS kanalen?, las ook dat DFS kanalen voor problemen kan zorgen (net als op veel andere apparaten met goedkope wifi chips)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Wybob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:37:
[...]

Werkte niet met je tip
Heb hem even aan hdmi 3 aangesloten en hocus pocus, alles werkt. Op hdmi 2 niets...

Als de nieuwe xbox er is test ik eens opnieuw
misschien iets met de (e)arc-instellingen,als hdmi-3 wel werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
D. Ninjai schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:06:
[...]

Ziet er strak uit!

Hoe lang zat er tussen de bestelling en levering van de tv? Ik heb mijn CX afgelopen zondag bij hun besteld maar heb nog niks gehoord van de koerier voor een afspraak dus heb er een hard hoofd in dat het deze week nog gaat lukken.
vrijdag 30 oktober besteld, gevraagd of ze vandaag konden komen aangezien ik de hele dag vrij had. Kan natuurlijk verschil in zitten qua voorraad van de modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Ik vraag me af hoe je die informatie linksboven in beeld krijgt (framerate, welke VRR etc).

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Springbokkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:49:
[...]

Ik vraag me af hoe je die informatie linksboven in beeld krijgt (framerate, welke VRR etc).
Je bedoelt wat ie zegt op YouTube: Why You Don't Need Freesync for LFC - LG C9 Owners Can Rest Easy?

"By bashing the green button on the remote"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Dat ja. Gisteren geprobeerd, maar het is mij nog niet gelukt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
mucuracat schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:51:
[...]

Hoop dingen moet je ook afwachten.. Alle filmpjes zijn speculaties. Hij zegt ook dat hij consoles nog niet heeft.
Ene deel zegt wow beste, andere zegt net niet.

Denk dat er ook hoop issues vanuit Xbox of ps5 zullen zijn.

We moeten wachten tot ze echt uit zijn en dan getest wordt door 'experts' op youtube :) .
Ik denk dat zowel tv makers als console makers nog firmware updates gaan brengen.

Hij heeft wel gelijk dat sommige apparatuur 'foute' hardware hebben, wat ik ook gedeeld had. Zoals denon en yamaha.

@evernote
Vincent heeft nieuwe video met uitleg. Spijtig....
Schijnt ook met led te zijn.

Er is een kans dat dit probleem nog opgelost wordt met nieuwe firmware. Daarnaast is het afwachten wat de PS5 en series X gaat doen in combinatie met een 2019 of 2020 OLED. Verder ben ik benieuwd of het gamma probleem echt duidelijk opvalt of dat het gewoon bijna niet zichtbaar is. Ik hoop wel dat de community behoorlijk gaat aandringen op een oplossing bij LG. Ze kunnen het niet maken om de 2020 als ultieme gaming tv te promoten met Freesync Premium om vervolgens daarop terug te komen. Doe maar een gratis paneel erin zetten dan. :P

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Springbokkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:56:
[...]

Werkt bij mij wel. Alleen bij een externe bron wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Springbokkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:56:
[...]

Voor de zekerheid, het werkt niet op de 9 serie, alleen de X serie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
ArthurMorgan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:07:
[...]

Voor de zekerheid, het werkt niet op de 9 serie, alleen de X serie.
Dan is het dat het. Heb inderdaad een C9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

caspar M schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:01:
Hebben nog meer mensen last van de NPO plus app die recentelijk is geupdate? Hij werkt niet meer na de update... je kan de app wel starten maar video afspelen weigert hij nu.

Hiervoor werkte het prima. Na de update moesten we opeens ook opnieuw inloggen in de app...
de app deinstalleren en opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost.
(lg oled C8 trouwens)
Hier CX met NPO Start app en start videos hier ook niet meer. Geen programma's maar ook niet live.

Radio streams ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
Kunnen mensen die ook ervaren dat de NPO app niet meer afspeelt dit aub ook melden bij NPO zelf?
Ik heb net even gebeld met de klacht.

Je kan het formulier invullen op
https://service.npo.nl/onderwerp/over-npo#contact-met-npo
of ze bellen op 035-6775755.

zet er dan even bij welke LG type je hebt.
De WebOS versie (of op welke software jou LG werkt)
en de Versie van de NPO app (via LG store kan je die terugvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Laatst online: 18-11-2023
Weet iemand wanneer update 05.00.03 in de Benelux terecht komt als OTA? Is inmiddels te downloaden in Amerika en Engeland, maar hier lijkt het nog op zich te laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nickvdd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:57:
Weet iemand wanneer update 05.00.03 in de Benelux terecht komt als OTA? Is inmiddels te downloaden in Amerika en Engeland, maar hier lijkt het nog op zich te laten wachten.
Hij is al lang uit zie mijn eerdere reactie.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

OTA gaat geleidelijk waarschijnlijk om te voorkomen dat er een piek ontstaat op de LG servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Nickvdd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:57:
Heb je een 55B9SLA? Bij mij kreeg ik ook geen OTA, maar na aanraden van iemand op AVSforum heb ik via USB de firmware van de B9PLA er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Laatst online: 18-11-2023
HoppyF schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:00:
[...]

Hij is al lang uit zie mijn eerdere reactie.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

OTA gaat geleidelijk waarschijnlijk om te voorkomen dat er een piek ontstaat op de LG servers.
Dank! Net even via een USB’tje bijgewerkt, 4K 120Hz kan ik helaas nog even niet testen met mijn “oude” 2070S. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
Nu een dagje verder met mijn 65GX en het is toch wel duidelijk dat al die 4K streaming services vooral marketingbullshit zijn. :P

Netflix en Disney+ is het gewoon tenenkrommend zodra die encoder het niet meer aankan en er een brij van maakt (ja mijn verbinding is gewoon stabiel, en 4K abonnement). Nvidia Shield of native WebOS maakt geen verschil. Ik heb met pijn de laatste docu van David Attenborough afgekeken. Met rustige content ziet het er superstrak uit, dat wel.

Daarna 1917 UHD opgezet vanuit de NAS en dan kan je gelukkig weer grassprietjes tellen. :9~

Wat ik lees heeft Apple als enige nog een beetje normale bitrates.
Volgens mij kan die TV oprecht beter om met 1080p@16mbit en upscalen ipv dat 4K@16mbit wat Netflix UHD durft te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje vreemde conclusie in het artikel.
Als LG namelijk een fix gaat toepassen in nieuwe panelen betekent dit meteen ook dat de 2019/2020 modellen niet deugen en dus ook vervangen moeten worden. Nogal complex en kostbaar.
Makkelijker is de gamma waarden per profiel of gebruikte instelling mee te laten wijzigen.
Daarvoor is geen nieuw paneel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexji schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:49:
Nu een dagje verder met mijn 65GX en het is toch wel duidelijk dat al die 4K streaming services vooral marketingbullshit zijn. :P

Netflix en Disney+ is het gewoon tenenkrommend zodra die encoder het niet meer aankan en er een brij van maakt (ja mijn verbinding is gewoon stabiel, en 4K abonnement). Nvidia Shield of native WebOS maakt geen verschil. Ik heb met pijn de laatste docu van David Attenborough afgekeken. Met rustige content ziet het er superstrak uit, dat wel.

Daarna 1917 UHD opgezet vanuit de NAS en dan kan je gelukkig weer grassprietjes tellen. :9~

Wat ik lees heeft Apple als enige nog een beetje normale bitrates.
Volgens mij kan die TV oprecht beter om met 1080p@16mbit en upscalen ipv dat 4K@16mbit wat Netflix UHD durft te noemen.
Nou dat lijkt me nogal overdreven.
Natuurlijk is de bitrate van Netflix niet perfect en kan het beter maar slecht is het zeker niet voor streaming media.
De kwaliteit hangt ook af van het bronmateriaal en de instellingen van je Netflix account.
(wel de hoogste kwaliteit en bandbreedte kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 02-10 18:42
HoppyF schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:51:
[...]

Als LG namelijk een fix gaat toepassen in nieuwe panelen betekent dit meteen ook dat de 2019/2020 modellen niet deugen en dus ook vervangen moeten worden. Nogal complex en kostbaar.
Makkelijker is de gamma waarden per profiel of gebruikte instelling mee te laten wijzigen.
Als je dit al een conclusie kan noemen, er is nog niet echt een fatsoenlijke reactie van LG.

Waarom zouden de panelen vervangen moeten worden? De meeste mensen gaan hier waarschijnlijk nooit last van hebben dus ze gaan dit niet als defect erkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
HoppyF schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:58:
[...]

Nou dat lijkt me nogal overdreven.
Natuurlijk is de bitrate van Netflix niet perfect en kan het beter maar slecht is het zeker niet voor streaming media.
De kwaliteit hangt ook af van het bronmateriaal en de instellingen van je Netflix account.
Overdrijven is een van mijn specialiteiten :P
Mijn Netflix account is het duurste abonnement en staat op max bitrate. Zoals ik zeg bij rustige content is het echt genieten.

Maar ik ben dan wel weer zo'n jankert die wanneer er een school aan vissen voorbijkomt op het scherm en je ziet dat de bitrate niet afdoende is dat ik dan helemaal uit het "moment" word gezogen.

Zelf nooit zo'n Netflix type geweest dus ik vermaak mij wel met de NAS. Met de TV ben ik supertevreden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:59:
[...]

Als je dit al een conclusie kan noemen, er is nog niet echt een fatsoenlijke reactie van LG.

Waarom zouden de panelen vervangen moeten worden? De meeste mensen gaan hier waarschijnlijk nooit last van hebben dus ze gaan dit niet als defect erkennen.
Echte conclusie is het ook niet meer een suggestie van de schrijver wat LG zou kunnen gaan doen.
Wat LG werkelijk gaat doen moeten we nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
HoppyF schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:58:
[...]

Waar kan je dit instellen? :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Vraagje voor iemand met een GX.

Ik heb momenteel een Philips 803 OLED van twee jaar oud, die is kapot en gaat terug in garantie. Geen Philips meer voor mij, dus nu wilde ik eigenlijk voor een GX gaan, lekker plat tegen de muur. Maar nu begon mijn dochter (van 10 lol) erover dat ze de ambilight wel fijn en ‘rustgevend’ vond...

Er zijn allerlei aftermarket ambilight oplossingen maar zouden die nog tegen die zijkant geplakt kunnen worden?😉

Of is een CX de beste oplossing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexji
kaos001 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:06:
[...]

Waar kan je dit instellen? :)
Netflix op Web -> Account settings -> je naam -> playback settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnY0ZHFk831DhDu30_8k7B7KW10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HnY1gKb8OfgLRScMSfHmRLiw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexji schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:04:
[...]

Overdrijven is een van mijn specialiteiten :P
Mijn Netflix account is het duurste abonnement en staat op max bitrate. Zoals ik zeg bij rustige content is het echt genieten.

Maar ik ben dan wel weer zo'n jankert die wanneer er school aan vissen voorbijkomt op het scherm en je ziet dat de bitrate niet afdoende is dat ik dan helemaal uit het "moment" word gezogen.

Zelf nooit zo'n Netflix type geweest dus ik vermaak mij wel met de NAS. Met de TV ben ik supertevreden O+
Ok! :P
Het is zo dat streaming media niet perfect is mede omdat ze de bandbreedte “knijpen”.
In kleine stappen zal men de kwaliteit nog wel proberen op te gaan schroeven.
Technisch kan het.
Netflix heeft dit al vaker aangepast.
TV kan er weinig aan doen, sterker nog, hoe beter de TV is des te beter zie je alle mankementen van de bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Martijn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:08:

Ik heb momenteel een Philips 803 OLED van twee jaar oud, die is kapot en gaat terug in garantie. Geen Philips meer voor mij, dus nu wilde ik eigenlijk voor een GX gaan, lekker plat tegen de muur. Maar nu begon mijn dochter (van 10 lol) erover dat ze de ambilight wel fijn en ‘rustgevend’ vond...

Er zijn allerlei aftermarket ambilight oplossingen maar zouden die nog tegen die zijkant geplakt kunnen worden?😉

Ik heb hier een foto van hoe die vanaf de zijkant aan de muur zit geplaatst: Alexji in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Ik denk niet dat je dat gaat lukken eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27
[...]

Ja denk als het merkbaar is voor mensen at dan de klachtenlijn roodgloeiend staat.
Maar ti’s afwachten en vermoed dat we over 2 weken meer weten voor de mensen met ps5 of xbox series x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
caspar M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:51:
Kunnen mensen die ook ervaren dat de NPO app niet meer afspeelt dit aub ook melden bij NPO zelf?

Hier geen problemen met de NPO Start app op mijn 55 C9.
Firmware 04.80.03.
NPO app is versie 1.15.27 bijgewerkt op 29 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 17:25
Ik ben in het bezit van de C9. Nu heb ik sinds de laatste update (05.00.03) dat wanneer ik de tv aanzet ik direct automatisch de apps zie. Dus die rij onderaan als je normaal gesproken op de home knop drukt. Herkent iemand dit? Dit was voor de update niet zo.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Monda schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:21:
Ik ben in het bezit van de C9. Nu heb ik sinds de laatste update (05.00.03) dat wanneer ik de tv aanzet ik direct automatisch de apps zie. Dus die rij onderaan als je normaal gesproken op de home knop drukt. Herkent iemand dit? Dit was voor de update niet zo.
Ja , heb ik ook zie de nieuwe software Versie 05.00.03 punt 2 :

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information
1. Improvement
1) Expanding the launcher's advertisement function
2) Launcher exposure when TV is turned on
3) LG Channel service improvement and expansion (Korea, North America, Europe, Brazil only)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Misschien kunnen ze de panelen vervangen voor de mensen die hier gebruik van willen maken. Hoeveel procent van de verkochte 2019 en 2020 modellen zijn verkocht voor next gen gaming. Ik hoop wel dat er een soort van petitie komt. Zo is ooit hdr game mode toegevoegd

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:52
Monda schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:21:
Kan je uitzetten, heb ik zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ZeroY85 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:51:
[...]

Kan je uitzetten, heb ik zelf ook gedaan.
Oh da's handig! Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
Alexji schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:09:
[...]

Netflix op Web -> Account settings -> je naam -> playback settings:

[Afbeelding]
Zorgt de auto setting ook niet voor de hoogste kwaliteit als je verbinding het aan kan? Heb dit namelijk nooit geweten maar lijkt me haast niet dat ik naar slechtere streams heb gekeken dan mogelijk was. Nu wel op high gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricBE
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben al even de prijzen aan het opvolgen van de LG 65CX. Tv wil ik kopen voor normaal gebruik en gaming (ps5,xsx).

Nu lees ik allerlei berichten van problemen omtrent HDMI 2.1, VRR,... Echter begrijp ik daar niets van.

Is het aan te raden om nog geen nieuwe tv te kopen nu? Zullen de issues gefixed worden op deze generatie? Of is het probleem niet eens zo erg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Martijn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:08:

dat lukt niet echt met een gx,zou je een cx moeten nemen,dan heb je ruimte om ze op de achterkant te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
CedricBE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:12:
Ik ben al even de prijzen aan het opvolgen van de LG 65CX. Tv wil ik kopen voor normaal gebruik en gaming (ps5,xsx).

Nu lees ik allerlei berichten van problemen omtrent HDMI 2.1, VRR,... Echter begrijp ik daar niets van.

Is het aan te raden om nog geen nieuwe tv te kopen nu? Zullen de issues gefixed worden op deze generatie? Of is het probleem niet eens zo erg?
Die issues zijn op de PC gevonden. Het is nog niet duidelijk of de consoles hier ook last van hebben, dat zal blijken zodra ze allebei uitkomen. Digital Foundry zag met Gears 5 op de XSX geen issues met VRR icm de CX en dat is hoopvol. Hoewel dat niet een hele donkere game is om het goed te kunnen zien.

Ik heb van de week mijn FOMO de deur gewezen en de CX aangeschaft. Maar je zou nog even kunnen wachten op diverse testen. Kans is klein dat het al opgelost wordt met de opvolger, die is al een tijd in productie. Dat is een gokje van mijn kant want ik heb geen idee of LG dit al geruime tijd wist.

[ Voor 15% gewijzigd door D. Ninjai op 06-11-2020 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
caspar M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:51:

Ook hier op de GX problemen met de app; start wel op maar laat heel lang zwart beeld zien met 'verbinding maken' icoon. Kom je erin worden de video's inderdaad niet afgespeeld.

Ik zal het formulier vanmiddag ook zeker invullen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:21
@caspar M
Wilde het net voor je testen en kreeg een update aangeboden. De app voelde eerlijk gezegd vloeiender dan normaal en ook geen issues met afspelen.
Getest met: LG oled55c7v software v05.80.60 / NPO start v1.15.27 dd. 29-10-202

In het verleden wel eens issues gehad bij terugkijken kort na de oorspronkelijke uitzending. Dan speelde de reclame vlekkeloos en het programma niet of maar een aantal seconden. Vaak was er na een paar uur wel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Kartmans1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:57:
[...]

Zorgt de auto setting ook niet voor de hoogste kwaliteit als je verbinding het aan kan? Heb dit namelijk nooit geweten maar lijkt me haast niet dat ik naar slechtere streams heb gekeken dan mogelijk was. Nu wel op high gezet.
Uiteindelijk kom je met auto ook op de hoogste bitrate als je internetverbinding en abonnement dat ondersteunen.

Alleen begin je dan vaak op lagere bitrate te kijken en zie je het beeld verspringen naar de hogere bitrate na een paar seconden (vaak al gebeurd tijdens het weergeven van die grote rode N, die zit natuurlijk niet voor niets voor alle content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
pwh53 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:20:
[...]

dat lukt niet echt met een gx,zou je een cx moeten nemen,dan heb je ruimte om ze op de achterkant te plakken.
Kan je de GX ook 'gewoon' ophangen via een VESA mount? Dan kan hij alsnog 2cm van de muur ofzo, met LEDs er achter geplakt voor de ambient lighting... Is wellicht al beter dat een CX met alleen al 5cm 'kast' erachter aan de onderkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 14:47
D. Ninjai schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:26:
[...]

Die issues zijn op de PC gevonden. Het is nog niet duidelijk of de consoles hier ook last van hebben, dat zal blijken zodra ze allebei uitkomen. Digital Foundry zag met Gears 5 op de XSX geen issues met VRR icm de CX en dat is hoopvol. Hoewel dat niet een hele donkere game is om het goed te kunnen zien.

Ik heb van de week mijn FOMO de deur gewezen en de CX aangeschaft. Maar je zou nog even kunnen wachten op diverse testen. Kans is klein dat het al opgelost wordt met de opvolger, die is al een tijd in productie. Dat is een gokje van mijn kant want ik heb geen idee of LG dit al geruime tijd wist.
Maar heb ik nou goed begrepen dat dit alleen speelt wanneer de gameresponse modus aan staat? Als die uitzet, werkt VRR evengoed en geen issues meer met afwijkende gamma waarden? Je hebt dan wel iets meer input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:28:
[...]

Kan je de GX ook 'gewoon' ophangen via een VESA mount? Dan kan hij alsnog 2cm van de muur ofzo, met LEDs er achter geplakt voor de ambient lighting... Is wellicht al beter dat een CX met alleen al 5cm 'kast' erachter aan de onderkant...
Een GX heeft VESA gaten 300x300.
Je doet daarmee alleen het platte design te niet.
Een muurbeugel is al gauw 2cm dik, de TV zelf is ook 2cm.
Bij elkaar 4cm.
Het verschil met een CX opgehangen is dan maar zo’n 2,5cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
[...]

Dat is gewoon crimineel zonde om bij een GX te doen :o

Volgens mij kan het wel gewoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpXWl6l9bLa5djPFTEqRuu4NPcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kY1PLht0KH3g57Q6xMEPekut.png?f=fotoalbum_large

Maar het is jouw geld :P
En je mist dan natuurlijk het systeem dat je de TV een stuk van de muur kan halen met de LG wallmount en kan roteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Alexji op 06-11-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensnieuwepc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-08 01:34
[...]

Je kunt ook de meegeleverde mount gebruiken en een paar cm open laten staan voor je led verlichting.
Zou wel zonde zijn van het strakke design van de GX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Alexji schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:15:
[...]

Dat is gewoon crimineel zonde om bij een GX te doen :o

Volgens mij kan het wel gewoon:

[Afbeelding]

Maar het is jouw geld :P
Lol, ben het wel met je eens, maar dan moet ik dus gaan kiezen tussen plat tegen de muur, wat kei mooi is, of een CX met ambilight erachter, wat toch ook echt wel voordelen heeft, kijkt een stuk rustiger in ieder geval...

Keuzes keuzes keuzes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Martensnieuwepc schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:18:
[...]

Je kunt ook de meegeleverde mount gebruiken en een paar cm open laten staan voor je led verlichting.
Zou wel zonde zijn van het strakke design van de GX
Is het daarop berekend denk je?

Het lijkt mij vooral functionaliteit om kabels te kunnen wisselen en toevoegen, niet om langdurig op die manier het gewicht te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
Beter zaag je dan een houten plaat van 10+mm op maat van de tv, daar monteer je de mount op of doorheen en de ledstrip dan op de rand van de houten plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Los van dat, die aftermarket Ambilight gaat toch nooit werken als je native webOS apps gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:34:
Beter zaag je dan een houten plaat van 10+mm op maat van de tv, daar monteer je de mount op of doorheen en de ledstrip dan op de rand van de houten plaat.
Dit is eigenlijk nog wel top idee, voordeel is dan ook nog eens dat de leds meer naar buiten stralen :D.

Van de WebOS apps, dat klopt, maar die gebruik ik toch niet. Apple TV voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Martijn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:41:
[...]

Dit is eigenlijk nog wel top idee, voordeel is dan ook nog eens dat de leds meer naar buiten stralen :D.

Van de WebOS apps, dat klopt, maar die gebruik ik toch niet. Apple TV voor alles.
En die aftermarket Ambilight kan gewoon een 4K HDR10/Dolby Vision stream interpreteren naar kleurtjes? Ben er niet bekend mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Alexji schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
[...]

En die aftermarket Ambilight kan gewoon een 4K HDR10/Dolby Vision stream interpreteren naar kleurtjes? Ben er niet bekend mee.
HDR10 wel, DV niet. HDFury Diva

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:52
Onder Algemeen - Aanvullende instellingen - Startpagina-instellingen en dan Startpagina automatisch starten uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Heb vandaag mijn 55 gx OLED55GX6LA ontvangen. Nu wil ik die wallmount gaan monteren. Hier zijn 8 bouten bij geleverd met natuurlijk ook 8 bevestigingspunten op de mount. Deze mount word ook gebruikt bij de amerikanen met hun muren van gips met karton :P.

Nu wil ik hem bevestigen op een echte stenen muur. Ik zit alleen met een aantal leidingen op die op 4 van de 8 bevestigingspunten zitten. Zou het voldoende zijn om hem maar met 4 bouten vast te zetten?

Die mount is ook geschikt om een 77 inch tv te dragen die is al heel wat zwaarder dan mijn 55 inch model. Waar je de zelfde mount en aantal bouten voor krijgt

[ Voor 14% gewijzigd door Arend1987 op 06-11-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Ik heb sinds eergisteren uit het niets dat als ik tv(LG65CX) kijk een melding in beeld krijg dat mn receiver is aangesloten op hdmi 2, na een paar seconde is dit weg en treed even later weer op.
ARC al uitgezet
Marantz/TV herstart
Laatste updates staan erop
Hdmi control op Marantz uitgezet.
In de inputs van de LG kan ik niet iets anders veranderen dan een naam aan de input te geven.
Simplink al uit/aan gezet.
Als ik HDMI 2 gebruik werkt het apparaat erop aangesloten gewoon prima en lijk ik de melding ook niet te krijgen.

Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:57
Arend1987 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:24:
Heb vandaag mijn 55 gx OLED55GX6LA ontvangen. Nu wil ik die wallmount gaan monteren. Hier zijn 8 bouten bij geleverd met natuurlijk ook 8 bevestigingspunten op de mount. Deze mount word ook gebruikt bij de amerikanen met hun muren van gips met karton :P.

Nu wil ik hem bevestigen op een echte stenen muur. Ik zit alleen met een aantal leidingen op die op 4 van de 8 bevestigingspunten zitten. Zou het voldoende zijn om hem maar met 4 bouten vast te zetten?

Die mount is ook geschikt om een 77 inch tv te dragen die is al heel wat zwaarder dan mijn 55 inch model. Waar je de zelfde mount en aantal bouten voor krijgt
Even stabiliteitstechnisch redeneren. Die bouten worden enkel op afschuiving belast. Er van uit gaande dat de bouten ongeveer M6 zijn zou het gewicht van de TV theoretisch gezien zelfs op 1 bout kunnen hangen. Ik zou mij dus niet teveel zorgen maken om deze aan 4 bouten op te hangen. Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor een vallende TV. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

Neem gewoon normale pluggen voor in steen/beton.
Je kan af met veel kortere schroeven.
Zie CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Ik denk dat 4 ipv 8 ook wel moet kunnen. Let wel dat er meer kracht op komt te staan als je de tv naar voren trekt om bij de kabels te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-11-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji

Mijn 65GX is met 4 bouten vastgezet. Zolang het maar geen gipswandje is kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Alexji schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:13:
[...]

Mijn 65GX is met 4 bouten vastgezet. Zolang het maar geen gipswandje is kan dat prima.
Kijk hier heb ik wat aan bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36
In de settings, algemeen, aanvullende instellingen en dan startpagina automatisch tonen

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Alexji schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:13:
[...]

Hier van de week een 65CX opgehangen. Woning is houtskeletbouw met gipswand. Hangt aan 3 gipswandpluggen net als de vorige tv. Helemaal geen probleem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lumics schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:54:
[...]

Hier van de week een 65CX opgehangen. Woning is houtskeletbouw met gipswand. Hangt aan 3 gipswandpluggen net als de vorige tv. Helemaal geen probleem. :)
Een CX is geen GX!
De bevestigingspunten zitten dus heel anders.
Bij een CX is met VESA de druk verdeeld over een groter oppervlak.
De GX heeft zijn eigen relatief kleine ophangbeugel waarbij de schroeven/bouten dicht bij elkaar zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xeros1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-07 17:25
Bij de 2019/2020 LG modellen zou de VRR een flikkerend beeld geven en beelden die te grijs zijn of zelf vaag worden.

VRR is nou net de reden dat ik dit icm een next gen console LG OLED wil kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
xeros1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:08:
Bij de 2019/2020 LG modellen zou d de VRR zou een flikkerend beeld geven en beelden die te grijs zijn of zelf vaag worden.

VRR is nou net de reden dat ik dit icm een next gen console LG OLED wil kopen :(
Dat is opgelost inmiddels
Pagina: 1 ... 328 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.