Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xeros1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:08:
Bij de 2019/2020 LG modellen zou d de VRR zou een flikkerend beeld geven en beelden die te grijs zijn of zelf vaag worden.

VRR is nou net de reden dat ik dit icm een next gen console LG OLED wil kopen :(
Wat ik tot nu toe ervan begrijp zijn flikkering en grijs ipv zwart twee verschillende dingen. Het eerste is opgelost met een patch van LG, het tweede is volgens een aantal mensen bijna niet zichtbaar zonder direct vergelijken, en zou op LED TVs eigenlijk hetzelfde eruit zien. Dus wel jammer van je OLED maar niet onoverkomelijk, en daarnaast zijn er mensen die beweren dat als je je brightness op 49 zet het probleem sowieso niet hebt.

Al met al lijkt het er vooralsnog op dat het niet over een groot issue gaat. Maar het is afwachten tot meer mensen hun nieuwe console krijgen voor daar echt uitsluitsel over komt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:46

Snippertje

Light up your life

Ik moet zeggen dat ik het flikkeren op een grijze of donkere achtergrond ook nog niet heb meegemaakt en heb ondertussen toch al flink wat uurtjes gegamed. Gaat om een B9 icm Gsync.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 21:26
418O2 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:13:
[...]

Dat is opgelost inmiddels
Oe, heb jij daar een bron van? Volgens bericht op HWI is het waarschijnlijk niet op de lossen:
https://nl.hardware.info/...vermoedelijk-niet-patchen

Maar wellicht haal ik twee zaken door elkaar:
ArthurMorgan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:15:
[...]

Wat ik tot nu toe ervan begrijp zijn flikkering en grijs ipv zwart twee verschillende dingen. Het eerste is opgelost met een patch van LG, het tweede is volgens een aantal mensen bijna niet zichtbaar zonder direct vergelijken, en zou op LED TVs eigenlijk hetzelfde eruit zien. Dus wel jammer van je OLED maar niet onoverkomelijk, en daarnaast zijn er mensen die beweren dat als je je brightness op 49 zet het probleem sowieso niet hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Lumics op 07-11-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
xeros1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:08:
Bij de 2019/2020 LG modellen zou d de VRR zou een flikkerend beeld geven en beelden die te grijs zijn of zelf vaag worden.

VRR is nou net de reden dat ik dit icm een next gen console LG OLED wil kopen :(
Ik heb de offerte al klaar liggen om deze tv LG55GX te kopen. Dit probleem weerhoudt mij er nu ook van om hem te kopen. Ik twijfel enorm en weet niet goed of ik er goed aan doe om een generatie te wachten of hem toch te halen. Kun je dat VRR ook uitzetten zodat je er geen last van hebt? En speelt het ook op bij 4k 60fps gameplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:02
Ik was lang op zoek naar een nieuwe TV. Ik game regelmatig en mijn oude Sony Bravia KDL-50W805B Zwart was aan vervanging toe (maar 1080p). Na lang wikken en wegen (in verband met burn-in) eerst de Sony H9005 aangeschaft. Nadat de eerste nieuwsartikelen naar boven kwamen dat deze toch mogelijk niet zo goed zou zijn voor de next-gen gaming, heb ik de pakket afgewezen bij aankomst en dan toch maar de LG 55CX oled aangeschaft.

Ter vergelijking:
Mn oude sony betrof een 1080p TV.
De LG betreft een TV met 4K TV, HDR10, Dolby Vision en wat nog meer.

Op internet is enorm veel hype te vinden over deze TV en dat nog los van de geschiktheid voor gamen. Deze topic daar een van. Ik wil met mijn post toch een neutrale mening aan toevoegen die mensen mogelijk kan helpen om een goede keus te maken voor hunzelf.

Mn woonkamer heeft lichtinval van het noorden en zuiden. De plaatsing van de TV is zodanig dat er nooit direct zonlicht er op staat.

Wat mijn atechnische vriendin van de TV vond (zonder dat ze bevooroordeeld was van vooraf gelezen reviews)
- Enorme spiegeling (overdag maar ook s'nachts als er lampen aanstaan). Overdag bij een relatief donkere scene wordt je enorm geconfronteerd met je eigen gezicht (of de spiegeling van de woonkamer). s' Avonds moeten allen lampen uit want anders is dit hinderlijk.
- Verblinding van de ondertiteling bij films. Ja zwart is echt zwart maar de ondertiteling is zo fel, dat je verblind wordt (na 1001 aanpassingen bij Netflix, de ondertiteling zo kunnen instellen dat het als nog fel is maar niet meer oogverblindend) .
- Flits effecten zijn verblindend (denk aan scene's waar foto's gemaakt worden of game cutscenes met bliksem). Dit voornamelijk omdat de rest van de scene/beeld donker is. Mijn ogen ontspannen vervolgens waarna ineens de witte overcharged oledpixels op maximale sterkte gaan branden voor de flits effect. Zeer vermoeiend voor mijn ogen.
- De TV staand nu nog op een kastje. Het idee was om deze later op te hangen. Het valt ons tegen dat de achterkant/onderkant van de TV enorm dik is. De totale dikte overschrijd die van mijn 6 jaar oude Sony TV. Hierdoor kan de TV nooit dicht tegen de muur (en commentaar van ja dan had je maar de GX moeten kopen, kan ik niets mee).

Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens. De hype op internet werd deze TV als het meest mooie TV gepresenteerd. Ik ben in de hype-train opgestapt maar daardoor ook weer teleurgesteld geraakt aan de Oled. Ik heb vervolgens Mass Effect Andromeda opgestart (ondersteunt HDR) en ik moet zeggen dat het er wel mooi uitziet. Alleen durf ik niet te zeggen of dit per se aan de Oled techniek ligt of dat het meer de upgrade is van 1080p naar 4K HDR + hogere nits/felheid + 5 inch groter scherm.

Volgende week krijg ik mijn xbox series X binnen en gat het nog eens proberen met Assassins Creed Valhalla (en deze vervolgens vergelijken met mijn oude Sony). Ik ben zelf bang dat dit voor mij geen €1200.- waard is en dat de TV retour gaat. Daarbij helpt het ook niet dat er nieuwsberichten rond gaan dat VRR mogelijk niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
FireBladeX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:24:
Ik ben zelf bang dat dit voor mij geen €1200.- waard is
Los van uw algehele mening over de TV zelf, waar hebt u deze TV kunnen aankopen voor €1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
MCFS schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:29:
[...]

Los van uw algehele mening over de TV zelf, waar hebt u deze TV kunnen aankopen voor €1200?
MediaMarkt Outlet ;). Je moet het wel aandurven (en er moet er wel een beschikbaar zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik was lang op zoek naar een nieuwe TV. Ik game regelmatig en mijn oude Sony Bravia KDL-50W805B Zwart was aan vervanging toe (maar 1080p). Na lang wikken en wegen (in verband met burn-in) eerst de Sony H9005 aangeschaft. Nadat de eerste nieuwsartikelen naar boven kwamen dat deze toch mogelijk niet zo goed zou zijn voor de next-gen gaming, heb ik de pakket afgewezen bij aankomst en dan toch maar de LG 55CX oled aangeschaft.

Volgende week krijg ik mijn xbox series X binnen en gat het nog eens proberen met Assassins Creed Valhalla (en deze vervolgens vergelijken met mijn oude Sony). Ik ben zelf bang dat dit voor mij geen €1200.- waard is en dat de TV retour gaat. Daarbij helpt het ook niet dat er nieuwsberichten rond gaan dat VRR mogelijk niet goed werkt.
Ik kom van exact dezelfde Sony tv (die hangt nu in de slaapkamer) en heb nu een 65C9, maar ik merk niks van jouw klachten. Spiegeling is er idd met lichtinval/lampen, maar niet meer dan de Sony tv. Te felle ondertiteling merk ik ook niks van, maar ik heb 's avonds wel vaak energiebesparing op low of medium staan omdat ik anders het beeld onnodig fel vindt. Misschien moet je nog wat met de settings spelen om het beeld wat minder fel te maken in de avond om je klachten te verminderen. Denk dat weinig mensen in de avond het fijn vinden als hij op maximale helderheid staat. Als ik weer eens wat kijk op de Sony tv stoor ik me trouwens meer aan het matige contrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasGrunn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ik heb de offerte al klaar liggen om deze tv LG55GX te kopen. Dit probleem weerhoudt mij er nu ook van om hem te kopen. Ik twijfel enorm en weet niet goed of ik er goed aan doe om een generatie te wachten of hem toch te halen. Kun je dat VRR ook uitzetten zodat je er geen last van hebt? En speelt het ook op bij 4k 60fps gameplay?
Ik zou niet twijfelen ondanks de kinderziektes die nu gemeld worden.
Dit was ook te verwachten dat zoiets zou gaan gebeuren want al die nieuwe graphics kaarten en nieuwe consoles zijn niet of nog nauwelijks uit.
Daarbij is niet gezegd dat de 2021 modellen opeens heel anders zullen gaan worden.
De ontwikkelfase is immers nu al achter de rug. Introductie volgt meestal in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:39

Ter vergelijking:

Op internet is enorm veel hype te vinden over deze TV en dat nog los van de geschiktheid voor gamen. Deze topic daar een van. Ik wil met mijn post toch een neutrale mening aan toevoegen die mensen mogelijk kan helpen om een goede keus te maken voor hunzelf.

Mn woonkamer heeft lichtinval van het noorden en zuiden. De plaatsing van de TV is zodanig dat er nooit direct zonlicht er op staat.

Wat mijn atechnische vriendin van de TV vond (zonder dat ze bevooroordeeld was van vooraf gelezen reviews)
- Enorme spiegeling (overdag maar ook s'nachts als er lampen aanstaan). Overdag bij een relatief donkere scene wordt je enorm geconfronteerd met je eigen gezicht (of de spiegeling van de woonkamer). s' Avonds moeten allen lampen uit want anders is dit hinderlijk.
- Verblinding van de ondertiteling bij films. Ja zwart is echt zwart maar de ondertiteling is zo fel, dat je verblind wordt (na 1001 aanpassingen bij Netflix, de ondertiteling zo kunnen instellen dat het als nog fel is maar niet meer oogverblindend) .
- Flits effecten zijn verblindend (denk aan scene's waar foto's gemaakt worden of game cutscenes met bliksem). Dit voornamelijk omdat de rest van de scene/beeld donker is. Mijn ogen ontspannen vervolgens waarna ineens de witte overcharged oledpixels op maximale sterkte gaan branden voor de flits effect. Zeer vermoeiend voor mijn ogen.
- De TV staand nu nog op een kastje. Het idee was om deze later op te hangen. Het valt ons tegen dat de achterkant/onderkant van de TV enorm dik is. De totale dikte overschrijd die van mijn 6 jaar oude Sony TV. Hierdoor kan de TV nooit dicht tegen de muur (en commentaar van ja dan had je maar de GX moeten kopen, kan ik niets mee).

Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens. De hype op internet werd deze TV als het meest mooie TV gepresenteerd. Ik ben in de hype-train opgestapt maar daardoor ook weer teleurgesteld geraakt aan de Oled. Ik heb vervolgens Mass Effect Andromeda opgestart (ondersteunt HDR) en ik moet zeggen dat het er wel mooi uitziet. Alleen durf ik niet te zeggen of dit per se aan de Oled techniek ligt of dat het meer de upgrade is van 1080p naar 4K HDR + hogere nits/felheid + 5 inch groter scherm.

Spijtig dat dit soort tv's niet jouw ding lijken zijn. Ik heb geen last van spiegelingen. Dingen als ondertitelingen kunnen inderdaad fel zijn maar wat dat betreft kan je in dit topic wel een en ander vinden qua oplossingen. Je vindt flits effecten verblindend. Welkom bij de mogelijkheden van een dergelijke tv.
Natuurlijk is het voor iedereen anders maar ik krijg een beetje het idee dat deze tv te 'modern' naar jouw smaak is. Let wel, een paar weken wennen doet wonderen.

Doet dat het niet, kan je beter voor een €600 LCD model gaan die een hoop gebreken hebben maar misschien wel minder confronterend voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter vergelijking:

Aangezien je in dit topic heb gereageerd zul je de reacties daar ook wel gelezen hebben.
Vooral van @dmantione
Lijkt mij voldoende duidelijk toch?
Zo niet graag de zoekfunctie in dit topic gebruiken.
FireBladeX in "Eerste OLED televisie: ik twijfel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Wren schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:54:
[...]

Spijtig dat dit soort tv's niet jouw ding zijn. Ik heb geen last van spiegelingen. Dingen als ondertitelingen kunnen inderdaad fel zijn maar wat dat betreft kan je in dit topic wel een en ander vinden qua oplossingen. Je vindt flits effecten verblindend. Welkom bij de mogelijkheden van een dergelijke tv.
Natuurlijk is het voor iedereen anders maar ik krijg een beetje het idee dat deze tv te 'modern' naar jouw smaak is. Let wel, een paar weken wennen doet wonderen.

Doet dat het niet, kan je beter voor een €600 LCD model gaan die een hoop gebreken hebben maar misschien wel minder confronterend voor je zijn.
Tja te modern vind ik persoonlijk niet de juiste verwoording :+. Het is maar een mening he, niemand hoeft dat te beamen of tegen te spreken. Als ik opzoek ben naar een TV vind ik zowel de pro's als de con's fijn om te horen. Ik ga komende dagen nog flink spelen met de instellingen en kijken of dat positief impact heeft op de kijkervaring. Zo niet, dan gaat het retour en wordt het wachten om micro-led van Samsung (over aantal jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:39
FireBladeX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:12:
[...]

Tja te modern vind ik persoonlijk niet de juiste verwoording :+. Het is maar een mening he, niemand hoeft dat te beamen of tegen te spreken. Als ik opzoek ben naar een TV vind ik zowel de pro's als de con's fijn om te horen. Ik ga komende dagen nog flink spelen met de instellingen en kijken of dat positief impact heeft op de kijkervaring. Zo niet, dan gaat het retour en wordt het wachten om micro-led van Samsung (over aantal jaar).
Ik heb mijn uitspraak wat genuanceerd :)
Natuurlijk is dat je mening en dat is je goed recht. Je ervaart echter zaken die inherent zijn aan een dergelijk model en je bent daar niet content mee. Dat kan, maar dan is een dergelijke tv dus niet iets voor jou.
En zoals al gezegd: mensen met klachten gaan klagen, tevreden mensen zijn stil. Dan lijkt het alsof een tv pure crap is en het een raadsel is waarom het ooit in productie is gegaan. Pure onzin natuurlijk.
Maar ga inderdaad spelen met de instellingen zodat je een voor jou mooi beeld krijgt. En sorry dat ik in herhaling val maar geef het even. Dit topic staat ook vol met ervaringen van mensen die het beeld te geel, warm, fel, hard, blauw of wat dan ook vinden. Had ik ook bij mijn eerste oled ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@FireBladeX Een heel verhaal, maar je geeft er in je beschrijving geen blijk van of je met de settings gespeeld hebt en welke settings je uberhaupt gebruikt. Je kan een OLED er namelijk naar believen meer of minder als een ouderwetse LCD tv uit laten zien dmv de instellingen: fletser, minder dynamisch (en dus rustiger) beeld is prima mogelijk. Dat je dan niet alle beeldcapaciteiten van de tv benut? Kan jou het schelen, als jij het zo mooi vindt. :)

Als je de OLED te fel vindt bij flitsen, is dat bij HDR beeld of SDR?

Even een hele simpele tip: ten eerste, zet je OLED niet op standaard settings maar op ISF dark beeldmode. Dat geeft het meest natuurlijke beeld.

De volgende tip is het OLED-lampje terugdraaien, zet hem eens pakweg tussen de 25 en 45. Dit maakt het beeld veel minder fel. Verder kan je in de geavanceerde settings / beeldopties in het beeldmode menu zoveel mogelijk settings uit zetten, dit verbetert het beeld: dynamisch contrast, supperresolutie, ruisonderdrukking, soepele gradatie etc allemaal UIT en "echte bioscoop" aan.

Wil je nog rustiger beeld dan ga je spelen met de setting maximale helderheid die je kan instellen op laag / middel / hoog en Motion Eye Care, settings die precies voorkomen dat de "flitsen te helder" worden. Ook de optie "energiebesparing" kan je nog aanzetten omdat die het beeld minder fel maakt zodra het donkerder in je kamer wordt. Je ziet, genoeg opties om te proberen. Als je dit allemaal al uitgebreid geprobeerd en getest hebt maar het biedt geen oplossing, ok... dan is OLED wellicht niks voor jou.

Dat je de spiegeling een achteruitgang vindt kan ik begrrijpen als je van een matte LCD tv komt. Tegenwoordig is het allemaal glimmend. Waarom? Omdat contrast, kleuren en scherpte zo veel beter doorkomen. Uiteraard komt dat met het nadeel van reflecties maar blijkbaar heeft de consument toch een voorkeur voor de voordelen van glanzende schermen. Als je de tv tegenover of naast een muur hebt met een raam dan kan je dat zeker goed zien, zeker als je geen goede zonwering (niet per se tegen de zon maar om het buitenlicht te dimmen) gebruikt. Maar dat is ook bepaald geen optimale kijksituatie. De reflectie 's avonds is goed te verhelpen door geen lamp (op een lichte muur) achter je te zetten.
FireBladeX schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:12:
[...]

Ik ga komende dagen nog flink spelen met de instellingen en kijken of dat positief impact heeft op de kijkervaring. Zo niet, dan gaat het retour en wordt het wachten om micro-led van Samsung (over aantal jaar).
Dan kan ik je alvast voorspellen dat je opnieuw teleurgesteld gaat worden vanwege een glanzend scherm met spetterende kleuren en eye-piercing brightness. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 07-11-2020 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik had je gezegd dat ze heel erg veel licht kunnen geven, al die verhalen dat QLED's nog veel meer licht kunnen geven doen geen recht aan hoe veel licht OLED's kunnen geven.

Het goede nieuws is: Ze hoeven niet zoveel licht te geven, je kunt ze eenvoudig donkerder zetten. Speel even met de instellingen, dat helpt een hoop. Mijn persoonlijke voorkeur is de beeldmodus HDR-effect en dan de OLED-verlichting op 85, dan is 'ie nog steeds redelijk licht, maar niet meer van die orde dat ik er verblind door raak.
Klopt, hij zal een paar cm van de muur afkomen, voor muurbevesting is de GX beter, maar op zich kan ook de CX prima aan de muur, dat hij er een paar cm vanaf komt is esthetisch wellicht iets minder mooi, maar een drama mag dat niet zijn. Als je het echt lelijk vindt, wellicht is het een idee om er een lijst omheen te bouwen?

Het enige dat me niet oplosbaar lijkt zijn de reflecties: Het is gewoon zo dat glas meer spiegelt dan plastic. Er zit een prima anti-refectiefilter op de TV, waar doorgaans adequaat is, ik heb mijn TV momenteel aan terwijl de zon de kamer in schijnt en ik vind het prima te kijken, maar iedereen beoordeelt dat anders. Ik hoop dat je eraan kunt wennen.
Ik heb vervolgens Mass Effect Andromeda opgestart (ondersteunt HDR) en ik moet zeggen dat het er wel mooi uitziet. Alleen durf ik niet te zeggen of dit per se aan de Oled techniek ligt of dat het meer de upgrade is van 1080p naar 4K HDR + hogere nits/felheid + 5 inch groter scherm.
De 4K helpt zeker, maar is eigenlijk van alle verbeteringen het minste wat aan de beeldkwaliteit bijdraagt. Zet 'm maar eens een heel eind terug naar bijvoorbeeld 720p en je zult zien dat het beeld nog steeds mooi is. De zwartwaarden en HDR merk je, maar iets wat ook een belangrijke factor is is de sneller reactietijd van het OLED-scherm: Er is geen bewegingsonscherpte. Bij spellen met snel bewegend beeld is dat een belangrijke factor.

Bekijk eens een demofilmpje op Youtube, bijvoorbeeld deze:

YouTube: Venice Carnival in 4K HDR 60P (UHD)

Vergelijk het met je oude TV en wellicht hebt dat je nieuwe aankoop wat beter waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeros1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-07 17:25
418O2 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:13:
[...]

Dat is opgelost inmiddels
Dat zou mooi zijn.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05
Was blijkbaar een ander gsync issue, excusi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:15
Vandaag de CX55 aangesloten en vol enthousiame 4K Netflix bekeken en Ghost of Tsushima in 4K en HDR. Heb er hdmi 2.1 kabels erin hangen. Maar ik schrok ervan dat de beelden totaal niet vloeiend ogen want ik merk subtiele gestotter bij snelle bewegingen. Ben aan het spelen met de instellingen die door iemand op Resetera wordt gegeven maar ben nog niet enthousiast. Ik ga het straks proberen met een game die 60fps heeft en kijken of het daar ook speelt. Anders ligt het misschien aan mijn tv of ik ben er simpelweg gevoelig voor om het op te merken want mijn vriendin ziet het niet. Had niemand anders dit soort ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@D. Ninjai Waarschijnlijk ben je er gevoelig voor. Van wat voor TV kom je? Ik kom van een Panasonic VT60 plasma en de vloeiendheid van het beeld is beduidend minder. Het komt t.o.v. plasma vooral omdat het oplichten van de OLED pixels "te snel" is, dwz de pixels gaan zo snel uit en aan dat er minder natuurlijke blur is zoals bij het langzamer aangaan en weer uitdoven van plasma of LCD pixels. Ook heb ik het idee dat de motion interpolation techniek van LG wat minder is dan die van de laatste Panasonic plasma's, maar dat is moeilijk hard te maken.

Ik merk dat ik er nu wel weer meer aan gewend ben en het me niet vaak meer opvalt. Gelukkig maar.

Je kan wel wat klooien met TruMotion settings, zet de-judder eens op 2 en de-blur op 10 (max).

PS let ook op de bron, kijk ik bijv naar SDR via een KPN of Canal digitaal box dan is motion zoals het hoort. Via de KPN of Canal digitaal app is het SDR beeld echter niet om aan te zien, voetbal kijken is niet te doen zo lelijk schokkerig is het. Via bijv de youtube app en niet te vergeten de interne mediaspeler gaat het weer wel goed.

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 07-11-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:15
Cap schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:02:
@D. Ninjai Waarschijnlijk ben je er gevoelig voor. Van wat voor TV kom je? Ik kom van een Panasonic VT60 plasma en de vloeiendheid van het beeld is beduidend minder. Het komt t.o.v. plasma vooral omdat het oplichten van de OLED pixels "te snel" is, dwz de pixels gaan zo snel uit en aan dat er minder natuurlijke blur is zoals bij het langzamer aangaan en weer uitdoven van plasma of LCD pixels. Ook heb ik het idee dat de motion interpolation techniek van LG wat minder is dan die van de laatste Panasonic plasma's, maar dat is moeilijk hard te maken.

Ik merk dat ik er nu wel weer meer aan gewend ben en het me niet vaak meer opvalt. Gelukkig maar.

Je kan wel wat klooien met TruMotion settings, zet de-judder eens op 2 en de-blur op 10 (max).
Ik kom van een vijf jaar oude Sony Bravia LCD en ik zal even met die instellingen spelen, thanks!
En misschien wen ik er inderdaad vanzelf wel aan, beeldkwaliteit is iig waanzinnig.

Edit: getest met andere games en met TLOU2 heb ik nergens last van. Wat ziet dat er spectaculair uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFh5OWj17MKmk-yckET9jd-cn_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irpB1smBWUQ8NZ4oDwYMxoPd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door D. Ninjai op 07-11-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Alexji schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:13:
[...]

Mijn 65GX is met 4 bouten vastgezet. Zolang het maar geen gipswandje is kan dat prima.
Die van mij hangt nu ook met 4 bouten!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Eric, doe rustâg :D

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 08-11-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
D. Ninjai schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:55:
Vandaag de CX55 aangesloten en vol enthousiame 4K Netflix bekeken en Ghost of Tsushima in 4K en HDR. Heb er hdmi 2.1 kabels erin hangen. Maar ik schrok ervan dat de beelden totaal niet vloeiend ogen want ik merk subtiele gestotter bij snelle bewegingen. Ben aan het spelen met de instellingen die door iemand op Resetera wordt gegeven maar ben nog niet enthousiast. Ik ga het straks proberen met een game die 60fps heeft en kijken of het daar ook speelt. Anders ligt het misschien aan mijn tv of ik ben er simpelweg gevoelig voor om het op te merken want mijn vriendin ziet het niet. Had niemand anders dit soort ervaringen?
Je TV heeft té snelle responstijden ;) Dat is het probleem met OLED motion, wat voor sommigen dus een probleem is en bij anderen niet. Je ziet de sample-and-hold stotter (en de overige blur die door de techniek aanwezig blijft) die normaal net wat meer aan elkaar gesmeerd wordt door traag-veranderende pixels.

Too much of a good thing... zit misschien toch nog een kern van waarheid in :p

Je zou eigenlijk voor de grap eens moeten kijken of je een 120fps game kan aansluiten op een lagere resolutie (tenzij je een Series X/PS5/RTX3000 kaart hebt) want OLED op 120hz/fps heeft zéér hoge scherpte tijdens beweging :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Spelcomputers geven vaak nog op 30Hz beeld weer, dat is niet ideaal voor een OLED, vanwege de snelle reactietijden. Het gebruik van Trumotion is bij 30Hz-materiaal zeer te adviseren. Is de bron 60Hz (of wie weet zelfs 120Hz), dan zou alles perfect vloeiend moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:16
Ff een vraag over het updaten van de firmware, ik begrijp dat er een nieuwe is voor mijn c9 , waar is de fix van het zwarte scherm met g-sync in zit. Als ik via de tv laat zoeken naar de update , kan ik niet updaten. Is deze firmware (v5.x.x.)alleen via USB te installeren?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlaBla1973 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:33:
Ff een vraag over het updaten van de firmware, ik begrijp dat er een nieuwe is voor mijn c9 , waar is de fix van het zwarte scherm met g-sync in zit. Als ik via de tv laat zoeken naar de update , kan ik niet updaten. Is deze firmware (v5.x.x.)alleen via USB te installeren?
Nu nog wel ja.
De OTA upgrades dus automatisch via de TV zelf gaan meestal gefaseerd om te voorkomen dat alle TV’s tegelijk gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Ik kwam er gisteren achter dag de CX6 maar een 10/100 Lan aansluiting heeft. Netflix is bekabel niet heel snel in het opbouwen van de kwaliteit en heeft enige tijd nodig om 4k resolutie te bereiken. Meer mensen die dit ervaren? Jammer dat hier op bespaard is.

Klopt het trouwens dat je met deze tv niet meer in netflix ziet dat het een 4k film betreft bij het aanklikken van een film, maar dat je hier nu het dolby vision label ziet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Niet online
Lumics schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:20:
Ik kwam er gisteren achter dag de CX6 maar een 10/100 Lan aansluiting heeft. Netflix is bekabel niet heel snel in het opbouwen van de kwaliteit en heeft enige tijd nodig om 4k resolutie te bereiken. Meer mensen die dit ervaren? Jammer dat hier op bespaard is.
Specificatie pagina van tweakers geeft "Ethernet 1Gbps" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
MCFS schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:55:
[...]

Specificatie pagina van tweakers geeft "Ethernet 1Gbps" aan.
Dat klopt dan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Niet online
Welke info is dan juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
MCFS schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:03:
[...]

Welke info is dan juist?
Dat de ingebouwde netwerkkaart slechter presteert dan de wifi. Zeker geen 1Gbps, eerder 100Mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad, het is wel wijd verbreid bekend op de fora.

https://www.avforums.com/...ed-on-2019-lg-c9.2235287/

Je kan evt een gigabit USB ethernetadapter proberen als je gehecht bent aan bekabelde LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Cap schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:19:
Inderdaad, het is wel wijd verbreid bekend op de fora.

https://www.avforums.com/...ed-on-2019-lg-c9.2235287/

Je kan evt een gigabit USB ethernetadapter proberen als je gehecht bent aan bekabelde LAN.
Ik vermoed dat de 10/100 wel toereikend is voor netflix, maar de bitrate bouwt zo traag op. USB Kan is een goede tip, maar zou dit werken op een televisie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 17:25
Lumics schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:31:
[...]

Ik vermoed dat de 10/100 wel toereikend is voor netflix, maar de bitrate bouwt zo traag op. USB Kan is een goede tip, maar zou dit werken op een televisie?
Naar mijn weten is dit al heel veel besproken hier en getest door tweakers. Ik begreep dat het werkte. Maar anders moet je even via de zoekfunctie hier checken.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Lees dit topic nog eens door dat is al zo vaak besproken, ook recent nog.
Vertrouw niet op de specificaties die op Tweakers staan in de Pricewatch, kijk naar de specificaties die de fabrikant opgeeft.
Gewoon WiFi gaan gebruiken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan me de verwarring wel voorstellen, want helaas specificeert LG de snelheid van de LAN poort niet. Je snapt waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
[...]

Het is een 100 Mbps NIC, geen 10/100. Meer dan voldoende voor Netflix, want zelfs met 4k abonnement zal deze altijd maximaal 15,25 Mbps halen. Vroeger was dit hoger, boven de 20Mbps. Onvergelijkbaar met je bluray op de Plex of zo :) of je kunt het ook goede compressie noemen. Op beeld is het natuurlijk minder mooi, maar iedereen wil Netflix 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
What's in a name, fast ethernet 100 of 100 met fallback naar 10, oftewel 10/100. Inderdaad voldoende bandbreedte voor videodiensten. Toch merk je idd het verschil met echte gigabit. Inderdaad bouwt de bitrate veel trager op dan via gigabit of goede wifi verbinding.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 08-11-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar merken jullie dat echt? Toen ik nog met VPN naar buitenlandse diensten keek had ik het wel. Maar als ik gewoon naar de nederlandse diensten kijk dan start het bij mij gewoon direct op de max. (dus ook bij 4k DV)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Met de komst van de PS5, wil ik mijn tv upgraden. Momenteel heb ik een oudere 55" Sony KD-55X8505B. Die heeft wel 4K, maar geen HDR, 120Hz, .. en begint soms wat kuren te vertonen (de linkerkant van het scherm is soms lichter dan de rechterkant van het schern ..).

Naast PS5 zal het toestel ook gebruikt worden voor "klassieke" TV met een Telenet decoder. Kwaliteit daarvan valt sowieso tegen, maar dat is waar mijn vrouw en de kinderen naar kijken. Disney + komt er ook binnenkort aan.

Dus heb ik wat onderzoek gedaan en lijkt de LG CX het beste wat de markt biedt. Ik zou voor 65" gaan. Maar ik heb enkele vragen.
  1. De LG CX is hetzelfde als de LG CX6 (http://www.fransdesmet.be/lg/lg-oled-tv/oled65cx6la.html)? Op basis van pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart vermoed ik van wel.
  2. Mijn woonruimte heeft grote ramen links / rechts van de TV. Bij de huidige Sony moet ik bij felle zon meestal de "lamellen" (zoiets: https://www.be.raamdecora...llen-rail-89mm-smart.html) sluiten. Gaat dit voldoende zijn bij de LG? Want ik las hier comments over heel felle reflecties?
  3. Het VRR issue (zie hierboven of YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel) is dat iets echt blokkerend? Of is dat iets dat enkel specialisten merken? Is het vandaag "te vroeg" voor een HDMI 2.1 toestel? Er zijn nog wel issues te lezen, vb. YouTube: AV Receiver HDMI 2.1 Bug: How Will Xbox Series X & Sony PS5 Owners B.... Is er iemand die weet wat de tv markt over 3 - 6 maand gaat doen? Ik wil wel wat uitgeven, maar dan moet de tv wel een jaar of 5 mee gaan.
Alvast bedankt voor de feedback. Mocht ik een bepaalde, betere TV gemist hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Daggie op 08-11-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daggie schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:17:
Met de komst van de PS5, wil ik mijn tv upgraden. Momenteel heb ik een oudere 55" Sony KD-55X8505B. Die heeft wel 4K, maar geen HDR, 120Hz, .. en begint soms wat kuren te vertonen (de linkerkant van het scherm is soms lichter dan de rechterkant van het schern ..).

Naast PS5 zal het toestel ook gebruikt worden voor "klassieke" TV met een Telenet decoder. Kwaliteit daarvan valt sowieso tegen, maar dat is waar mijn vrouw en de kinderen naar kijken. Disney + komt er ook binnenkort aan.

Dus heb ik wat onderzoek gedaan en lijkt de LG CX het beste wat de markt biedt. Ik zou voor 65" gaan. Maar ik heb enkele vragen.
  1. De LG CX is hetzelfde als de LG CX6 (http://www.fransdesmet.be/lg/lg-oled-tv/oled65cx6la.html)? Op basis van pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart vermoed ik van wel.
  2. Mijn woonruimte heeft grote ramen links / rechts van de TV. Bij de huidige Sony moet ik bij felle zon meestal de "lamellen" (zoiets: https://www.be.raamdecora...llen-rail-89mm-smart.html) sluiten. Gaat dit voldoende zijn bij de LG? Want ik las hier comments over heel felle reflecties?
  3. Het VRR issue (zie hierboven of YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel) is dat iets echt blokkerend? Of is dat iets dat enkel specialisten merken? Is het vandaag "te vroeg" voor een HDMI 2.1 toestel? Er zijn nog wel issues te lezen, vb. YouTube: AV Receiver HDMI 2.1 Bug: How Will Xbox Series X & Sony PS5 Owners B.... Is er iemand die weet wat de tv markt over 3 - 6 maand gaat doen? Ik wil wel wat uitgeven, maar dan moet de tv wel een jaar of 5 mee gaan.
Alvast bedankt voor de feedback. Mocht ik een bepaalde, betere TV gemist hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Je gaat van 55” naar 65” dus in grootte een stap vooruit, daarbij van LCD naar OLED plus nu echte Dolby Vision en HDR.
Het CX6 model is een Benelux model, geen probleem dus.
Je moet alleen oppassen met grijze import bv een Duits model zoals CX9.
Officiële LG dealers verkopen hier geen Duitse modellen.
Je TV hangt nu ook in een kamer met grote ramen en lamellen in die zin zal er geen verschil zijn als je een OLED ophangt.
Wel is een LG OLED zwart spiegelend als deze uit staat.
Overdag kun je de lamellen wat dicht doen als het zonnig is of er te veel licht binnen valt.
Ik heb hier ook ramen met brede verticale lamellen.
Zaken als VRR wordt nog druk aan gewerkt er zullen dus nog nieuwe firmware versies gaan uitkomen.
Een TV moet inderdaad meer dan 5 jaar mee kunnen gaan geen reden om hier aan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

oeps... edit..

[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 08-11-2020 17:08 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:27
Weet iemand waarom ik sommige content niet kan streamen met Airplay, maar wel via een aangesloten Chromecast? Als ik via de Telenet app o.a. Eén of Canvas wil streamen, dan krijg ik de melding dat de content niet kan worden afgespeeld. Hetzelfde gebeurt bij diversie Ziggo Go kanalen.

Nu weet ik dat bepaalde content niet altijd gestreamed kan worden, maar het gekke is dat ik dezelfde content wel gewoon kan streamen via Chromecast.

Waar zit hier het probleem? De LG TV of de apps zelf (vanaf een iPad)? Ik wil liever geen Chromecast aansluiten, want deze lijkt ervoor te zorgen dat er soms verbindingsproblemen zijn van de LG TV met het draadloze netwerk. Maar aan de andere kant kan ik met Airplay niet alle Vlaamse kanalen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
All,

Weet niet of dit het juiste topic is maar anders moet een mod hem maar verwijderen.
Ik heb een gek ARC/eArc probleem.

Sinds vorige week mijn LG CX gekoppeld aan een LG DSN11RG

TV HDMI 1: KPN Settopbox
TV HDMI 2: LG DSN11RG eArc
Soundbar HDMI 1: Nvidia Shield

Af en toe zet ik de tv aan en denkt de tv dat de Shield op HDMI 1 van de TV zit. Ik heb dan in connections menu 2x HDMI 1. Beide gaan dan naar KPN Box. HDMI 2 van de tv doet dan niks.

Als ik dan power cycle is HDMI 2 gewoon weer de Shield via de Soundbar

Ik heb al geprobeerd:
- Andere kabels
- Shield op HDMI 2 van de soundbar
- PS4 Pro op HDMI 1 van de tv

Ik wil de Shield op HDMI 2 van de tv hebben ivm DTS passthrough

HDMI 3/4 zijn ook bezet door PS4 Pro en Switch. Die geven geen problemen.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Jimiw weet je zeker dat "HDMI 1" zoals weergegeven op de TV wel echt doelt op de poort van de tv? Het lijkt me aannemelijk dat de soundbar de shield "HDMI 1" noemt en dit wordt overgenomen door de tv en dat het dan lijkt alsof dat de poort is van de tv zelf is. Kun je de HDMI poort een naam geven op je soundbar om deze verwarring te voorkomen?

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-11-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:55:
@Jimiw weet je zeker dat "HDMI 1" zoals weergegeven op de TV wel echt doelt op de poort van de tv? Het lijkt me aannemelijk dat de soundbar de shield "HDMI 1" noemt en dit wordt overgenomen door de tv en dat het dan lijkt alsof dat de poort is van de tv zelf is. Kun je de HDMI poort een naam geven op je soundbar om deze verwarring te voorkomen?
Bedankt voor de reactie maar ja dat weet ik zeker. Als ik HDMI1 selecteer (beide in connections) kom ik uit op mijn KPN box.

Vandaar dat ik ook HDMI 2 op soundbar getest had aangezien 2 dan met 2 correspondeert, maar dan nog hernoemt hij de Shield naar HDMI 1.

Heeeel weird dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Jimiw zeker raar. Vooral omdat de tv en soundbar van LG zijn zou je geen issues verwachten. Is er in de shield nog wat in te stellen met HDMI / CEC etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:31:
@Jimiw zeker raar. Vooral omdat de tv en soundbar van LG zijn zou je geen issues verwachten. Is er in de shield nog wat in te stellen met HDMI / CEC etc?
Ja daar valt nog wel wat te doen. Heb meeste wel uit staan muv dat de Shield aan moet gaan als ik naar de HDMI bron switch. Zal daar nog even verder mee gaan klooien vanavond.

Had bewust een LG soundbar gekocht om dit soort shit te voorkomen.Maar komt vast wel goed, beetje puzzelen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit weekend een nieuwe PC gebouwd voor een vriend van me met een RTX3070, en kon het toch niet laten om hem even op m'n B9SLA aan te sluiten.
Alles werkte perfect voor wat ik kon zeggen: 4k, 120hz, 12bpc, YUV444, HDR aan, G-Sync aan, instant gameresponse ging vanzelf aan. Vervolgens de Pendulum test van NVIDIA gedraaid en de FPS laten variëren tussen de 40 en 120, en dat zag er op misschien wat lichte 'shimmering' rond felle plekken perfect uit. Ik kan niet helemaal zeggen of dat nu hoorde of niet, maar echt flickering kon ik het niet noemen.
G-sync aan en uit liet duidelijk zien dat in ieder geval de tearing helemaal verdwenen was. Heb er dus gelukkig geen spijt van dat ik nog voor een B9 ben gegaan.

Wel indrukwekkend om te bedenken dat er gewoon 48Gbit per seconde door die HDMI kabel heen ging op dat moment. :o

Ik heb handmatig via USB de 5.00.02 firmware van de B9PLA kunnen installeren, want via OTA kwam ie nog niet binnen, maar gelukkig maakte dat dus niet uit. Dank @menzo voor het melden!

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13
Ik heb een LG OLED55C9PLA model en nu wil ik updaten naar versie 05.00.03 maar de tv zegt dat hij de update niet uit kan voeren op dit model.

Wordt er soms een verkeerde versie verspreid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9APsi8X2Fnwu4KRJQSfy14bDRJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FE36yOQNSYM1Voj9dpyziwb.jpg?f=fotoalbum_large

Zal ik het anders handmatig uitvoeren?

Edit: Ik probeer het momenteel via een USB stick en hij zegt dat ie bezig is met updaten.

Edit 2: update is geslaagd! 👍🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_LsTWbWVSa8kQhpPfHojcvS6P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXfvUSW3N1c9IaNV0Prtlkuv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 116% gewijzigd door Bull op 09-11-2020 12:03 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:17
Overdag kijken is geen probleem voor mij. Echter net zoals @Nepos stoor ik mij niet zozeer aan de reflecties maar wel aan het enorme lachspiegeleffect van de 65GX.

Zie:

Heb jij nog wat gedaan er mee @Nepos ?

Tijdens kijken merk je hier niks van, het beeld vervormt zelf niet. Lijkt echt iets met de coating van LG te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bull schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:39:
Ik heb een LG OLED55C9PLA model en nu wil ik updaten naar versie 05.00.03 maar de tv zegt dat hij de update niet uit kan voeren op dit model.

Wordt er soms een verkeerde versie verspreid?

[Afbeelding]

Zal ik het anders handmatig uitvoeren?

Edit: Ik probeer het momenteel via een USB stick en hij zegt dat ie bezig is met updaten.

Edit 2: update is geslaagd! 👍🏻

[Afbeelding]
d:)b

Lekkere fail dus van LG, de verkeerde firmware pushen... :Y _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexji schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:26:
Overdag kijken is geen probleem voor mij. Echter net zoals @Nepos stoor ik mij niet zozeer aan de reflecties maar wel aan het enorme lachspiegeleffect van de 65GX.

Zie:
[Streamable: IMG_1010]

Tijdens kijken merk je hier niks van, het beeld vervormt zelf niet. Lijkt echt iets met de coating van LG te zijn.
Niet de coating, het scherm is gewoon niet 100% vlak. Dat is het nadeel van glanzende kunststof OLED panelen (maar ook LCD panelen) zonder glasplaat: zo'n dun laagje kunststof krijg je nooit helemaal mooi vlak, zeker niet op zo'n groot oppervlak. Er zal al wat spanning in het materiaal zelf zitten en als je het dan nog monteert in een frame kan dat aanleiding geven voor nog meer spanningspunten en dus een licht golvend oppervlak. Dat zie je inderdaad niet aan het beeld (tenzij de bobbels heel erg zijn) maar wel met reflecties. Net zoals bij een (oude) spiegel.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 09-11-2020 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alexji schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:26:

Zie:
[Streamable: IMG_1010]

Dit "verschijnsel" is al zichtbaar vanaf de eerste commerciële Oled TV's die op de markt kwamen, in meer of mindere mate, maar vrijwel altijd aanwezig. Ik durf alleen niet te zeggen of de uitvoeringen met een glasplaat ervoor dit ook hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:17
hardware-lover schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:48:
[...]

Dit "verschijnsel" is al zichtbaar vanaf de eerste commerciële Oled TV's die op de markt kwamen, in meer of mindere mate, maar vrijwel altijd aanwezig. Ik durf alleen niet te zeggen of de uitvoeringen met een glasplaat ervoor dit ook hebben?
Ik kan bevestigen dat mijn e9 dit ook heeft, maar in serieus mindere maten.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:48
--MeAngry-- schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:36:
Dit weekend een nieuwe PC gebouwd voor een vriend van me met een RTX3070, en kon het toch niet laten om hem even op m'n B9SLA aan te sluiten.
Alles werkte perfect voor wat ik kon zeggen: 4k, 120hz, 12bpc, YUV444, HDR aan, G-Sync aan, instant gameresponse ging vanzelf aan. Vervolgens de Pendulum test van NVIDIA gedraaid en de FPS laten variëren tussen de 40 en 120, en dat zag er op misschien wat lichte 'shimmering' rond felle plekken perfect uit. Ik kan niet helemaal zeggen of dat nu hoorde of niet, maar echt flickering kon ik het niet noemen.
G-sync aan en uit liet duidelijk zien dat in ieder geval de tearing helemaal verdwenen was. Heb er dus gelukkig geen spijt van dat ik nog voor een B9 ben gegaan.

Wel indrukwekkend om te bedenken dat er gewoon 48Gbit per seconde door die HDMI kabel heen ging op dat moment. :o

Ik heb handmatig via USB de 5.00 firmware van de B9PLA kunnen installeren, want via OTA kwam ie nog niet binnen, maar gelukkig maakte dat dus niet uit. Dank @menzo voor het melden!
Dus jij hebt 5.00.02 firmware op de B9 gecheckt en de hele GSync reutemeteut die je noemt werkt ? Ik heb ook de B9 en wil even dubbelchecken voordat ik een update ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Aiaiai daar was ik eigelijk als sinds 40Gb/s rel bang voor. Zijn er andere manieren om oled 4k/120hz/4:4:4/10bit/VRR te realiseren zonder dit issue? Zou graag Cyberpunk op ultieme beeldkwaliteit willen spelen, maar dat lijkt dus voorbehouden aan Oled laptops.
Wel heel blij dat ik nog geen oled heb gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 09-11-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 21:29
caspar M schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:51:
Kunnen mensen die ook ervaren dat de NPO app niet meer afspeelt dit aub ook melden bij NPO zelf?
Ik heb net even gebeld met de klacht.

Je kan het formulier invullen op
https://service.npo.nl/onderwerp/over-npo#contact-met-npo
of ze bellen op 035-6775755.

zet er dan even bij welke LG type je hebt.
De WebOS versie (of op welke software jou LG werkt)
en de Versie van de NPO app (via LG store kan je die terugvinden)
@caspar M Nog even een update omtrent dit issue;

Ik heb uiteindelijk geen melding gemaakt omdat het issue bij mij ergens anders aan lag, namelijk het toewijzen van een IP-adres. In de Netwerkinstellingen stond deze op automatisch en op één of andere manier heeft mijn 65GX daar erg veel moeite mee. Ik heb het niet heel uitvoerig getest maar als ik hem op automatisch toewijzen zet lijkt mijn 65GX om de zoveel tijd de verbinding te verliezen en opnieuw op te zetten, terwijl de TV gewoon aan staat. Ook krijg ik elke keer dan een ander IP-adres toegewezen.
Dit heeft als gevolg dat als ik een app opstart (waaronder NPO Start), het onwijs lang duurt voordat hij verbinding heeft.

Ik heb nu het IP-adres statisch ingesteld op een vast IP-adres en nu blijft mijn TV continu verbonden met het WiFi netwerk. De app start gewoon snel op en krijg ook direct alle video's te zien en kan deze afspelen.

Wellicht dat dit voor jou (en/of anderen) als oplossing kan dienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:46

Snippertje

Light up your life

omgwtfbbq schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:06:
[...]

Dus jij hebt 5.00.02 firmware op de B9 gecheckt en de hele GSync reutemeteut die je noemt werkt ? Ik heb ook de B9 en wil even dubbelchecken voordat ik een update ga doen :)
Lees even terug, want het werkt al een tijdje. Heb zelf ook een B9 icm die firmware en alles werkt prima :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:13
Cap schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:42:
[...]

d:)b

Lekkere fail dus van LG, de verkeerde firmware pushen... :Y _O-
Maar echt ja.. 8)7

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
Kraziey schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:31:
[...]

@caspar M Nog even een update omtrent dit issue;

Ik heb uiteindelijk geen melding gemaakt omdat het issue bij mij ergens anders aan lag, namelijk het toewijzen van een IP-adres. In de Netwerkinstellingen stond deze op automatisch en op één of andere manier heeft mijn 65GX daar erg veel moeite mee. Ik heb het niet heel uitvoerig getest maar als ik hem op automatisch toewijzen zet lijkt mijn 65GX om de zoveel tijd de verbinding te verliezen en opnieuw op te zetten, terwijl de TV gewoon aan staat. Ook krijg ik elke keer dan een ander IP-adres toegewezen.
Dit heeft als gevolg dat als ik een app opstart (waaronder NPO Start), het onwijs lang duurt voordat hij verbinding heeft.

Ik heb nu het IP-adres statisch ingesteld op een vast IP-adres en nu blijft mijn TV continu verbonden met het WiFi netwerk. De app start gewoon snel op en krijg ook direct alle video's te zien en kan deze afspelen.

Wellicht dat dit voor jou (en/of anderen) als oplossing kan dienen?
Thx dat ga ik vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Ik heb gisteren de OLED65GX6LA aan de muur gehangen. Op zich goed te doen maar de kabels bij elkaar houden achter de tv was nog wel wat gepruts. De kabels sprongen steeds uit de kabelclips aan de achterkant(een paar stugge HDMI kabels).

Nu zie ik op internet fotos van de achterkant van de TV en daar staan soms beschermkappen over de kabelgoot van de TV. Deze zaten er bij mij niet bij.

Voorbeeld zonder beschermkap over kabelgoot
https://content.hwigroup....0958/8/lg-oled65gx6la.jpg

Voorbeeld metbeschermkap over kabelgoot
https://content.hwigroup....0958/9/lg-oled65gx6la.jpg

Worden deze niet standaard meegeleverd?

Als ze er bij jullie wel bij zaten. Weten jullie nog waar ze zaten in de doos? of zaten ze al op de tv geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14
Die kappen zitten er alleen bij als je de losse pootjes koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
CVar schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:17:
Die kappen zitten er alleen bij als je de losse pootjes koopt.
Ok dank voor het snelle antwoord! Dan hoef ik daar niet meer achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14
Misschien overbodig maar er zit halverwege het kapje van de kabelclips ook een drukklem dus niet alleen aan het einde. Die aan het einde schiet snel los dus halverwege ook goed aandrukken zodat hij klemt.

Dit was tenminste op mijn 77GX zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
MasterMido schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:18:
[...]

Ok dank voor het snelle antwoord! Dan hoef ik daar niet meer achteraan.
paar pagina's terug heeft iemand een paar extra stukjes tape geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27
eL_Jay schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:10:
[...]

Aiaiai daar was ik eigelijk als sinds 40Gb/s rel bang voor. Zijn er andere manieren om oled 4k/120hz/4:4:4/10bit/VRR te realiseren zonder dit issue? Zou graag Cyberpunk op ultieme beeldkwaliteit willen spelen, maar dat lijkt dus voorbehouden aan Oled laptops.
Wel heel blij dat ik nog geen oled heb gekocht.
Vrr op ps5 word waarschijnlijk met update geactiveerd en verdere info over vrr op oled c9/cx vind je in deze video die nog maar 6 dagen online is YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:51
Ik ben ook in de race voor een 65GX. Ik wil daar graag de 5 jaar garantie en de montage bij. Ik kan niet goed terugvinden hoe de verschillen zijn tussen de winkels. Kan iemand me daar iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
pwh53 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:58:
[...]

paar pagina's terug heeft iemand een paar extra stukjes tape geplakt.
Uiteindelijk ook gedaan. Maar ik ben meestal wat terughoudend met gebruik van tape ivm plakresten bij het verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Niet online
MasterMido schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:55:
[...]

Uiteindelijk ook gedaan. Maar ik ben meestal wat terughoudend met gebruik van tape ivm plakresten bij het verwijderen.
Daar zijn trucjes voor om dat zeer snel en gemakkelijk te verwijderen, zelfs de meest hardnekkige lijmresten krijg je weg. Van tape sowieso!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 15:59
Graham Norton ook lg oled. CX?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koALiY42N4hfPOyRawfuy5m9kuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2t2tg8cipLFVQubmWYKpSKv.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Laatst online: 14-11-2023
Op mijn B9 komt de update ook niet door, krijg ook de melding dat de update niet kan worden toegepast op de tv. Nou ja hoop dat LG dat ff fixt de komende dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 15:59
Nodgic schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
Op mijn B9 komt de update ook niet door, krijg ook de melding dat de update niet kan worden toegepast op de tv. Nou ja hoop dat LG dat ff fixt de komende dagen.
Zonder probleem. Kreeg melding. OK geklikt om te installeren en na herstart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USogGbfVmVHmCDOZsc55rUGv4zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txFq3DuDQmBsFeBhq994hMwU.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Laatst online: 14-11-2023
Nu doet ie het wel :P Kreeg vanmiddag 2 keer die foutmelding maar denk dat LG het dus al gefixt heeft *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Nog een vraag die ineens opkwam. Ik ga een CX kopen en gebruiken icm een nieuwe Xbox. Hopelijk ook af en toe gebruik maken van de HDMI 2.1 poorten > 120 FPS gaming. Ik heb een LG Dolby Atmos soundbar: de LG SJ9, maar die ondersteunt slechts HDMI 2.0. Het zijn er nog niet veel, maar er zijn volgens mij games die 120 FPS en Dolby Atmos ondersteunen. Maar met mijn setup gaat dat niet lukken of wel? Het is het een of het ander toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Zojuist de CM, geupdated naar firmware 5.00.03. Merk geen verbeteringen, maar zal hem wel in de details zitten.

Ik vraag me wel af of ik me zorgen moet maken om de VRR / HDMI 2.1 features die de C9 zou moeten bevatten. Ik hoor redelijk wat rumoer uit allerlei hoeken. Is er reden om ons zorgen te maken? Met name met het oog op de consoles bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maartendc schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:00:
Nog een vraag die ineens opkwam. Ik ga een CX kopen en gebruiken icm een nieuwe Xbox. Hopelijk ook af en toe gebruik maken van de HDMI 2.1 poorten > 120 FPS gaming. Ik heb een LG Dolby Atmos soundbar: de LG SJ9, maar die ondersteunt slechts HDMI 2.0. Het zijn er nog niet veel, maar er zijn volgens mij games die 120 FPS en Dolby Atmos ondersteunen. Maar met mijn setup gaat dat lukken of wel? Het is het een of het ander toch?
Ligt eraan of de nieuwe games Dolby Atmos HD audio ondersteunen.
Als het niet om HD audio gaat heb je geen HDMI 2.1 nodig voor het geluid om Dolby Atmos weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
HoppyF schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:05:
[...]

Ligt eraan of de nieuwe games Dolby Atmos HD audio ondersteunen.
Als het niet om HD audio gaat heb je geen HDMI 2.1 nodig voor het geluid om Dolby Atmos weer te geven.
Nee ik bedoel meer: stel ik wil een game spelen die Atmos, HDR etc en 120 FPS ondersteunt. Volgens mij moet ik mijn nieuwe Xbox rechtstreeks aansluiten op de soundbar om van Dolby Atmos gebruik te kunnen maken. Soundbar is vervolgens aangesloten op de CX via HDMI. Maar mijn soundbar heeft HDMI 2.0. Dan komt de Atmos wel door, maar 120 FPS is dan geen optie meer toch?
Of Xbox rechtstreeks op tv aansluiten (HDMI 2.1 dus 120 fps) en soundbar op een HDMI/ARC poort van de tv aansluiten? Lukt het dan wel om 120 fps te games en Atmos aan te zetten?

Niet helemaal mijn expertise dus bij voorbaat excuses voor domme redeneringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borafa
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-05 09:15
Pellicaantje schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:42:
Ik ben ook in de race voor een 65GX. Ik wil daar graag de 5 jaar garantie en de montage bij. Ik kan niet goed terugvinden hoe de verschillen zijn tussen de winkels. Kan iemand me daar iets meer over vertellen?
Hier kan je het 1 en ander terugvinden: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 14:47
Maartendc schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:24:
[...]

Nee ik bedoel meer: stel ik wil een game spelen die Atmos, HDR etc en 120 FPS ondersteunt. Volgens mij moet ik mijn nieuwe Xbox rechtstreeks aansluiten op de soundbar om van Dolby Atmos gebruik te kunnen maken. Soundbar is vervolgens aangesloten op de CX via HDMI. Maar mijn soundbar heeft HDMI 2.0. Dan komt de Atmos wel door, maar 120 FPS is dan geen optie meer toch?
Of Xbox rechtstreeks op tv aansluiten (HDMI 2.1 dus 120 fps) en soundbar op een HDMI/ARC poort van de tv aansluiten? Lukt het dan wel om 120 fps te games en Atmos aan te zetten?

Niet helemaal mijn expertise dus bij voorbaat excuses voor domme redeneringen ;)
Als je inderdaad de Atmos, 120 FPS etc. wilt gebruiken dien je de Xbox op je tv aan te sluiten, anders gaat dit niet werken als je eerst via de soundbar gaat aansluiten.

Je soundbar dien je op HDMI 2 aan te sluiten en dan EARC/ARC te activeren. Het Atmos signaal wordt dan doorgesluisd naar je soundbar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56
Romius schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:13:
[...]

Als je inderdaad de Atmos, 120 FPS etc. wilt gebruiken dien je de Xbox op je tv aan te sluiten, anders gaat dit niet werken als je eerst via de soundbar gaat aansluiten.

Je soundbar dien je op HDMI 2 aan te sluiten en dan EARC/ARC te activeren. Het Atmos signaal wordt dan doorgesluisd naar je soundbar.
Inderdaad, let wel even op dat je in je tv settings het geluid op passthrough zet, dan lukt het!

Dadelijk alles testen en smikkelen met de XSX die vandaag binnen komt. Zal ook eventuele VRR issues hier melden (als ik er gevoelig voor ben) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:14
Mijn 65CX ziet geen OTA update.
03.11.25 is meest recente

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maartendc
Dank @Romius en @JDL15 ! En eventuele VRR issues e.d. hoor ik ook graag meer over. Net als anderen hier maak ik mij daar toch een beetje 'zorgen' over. Hier komt ook de nieuwe Xbox binnen en net als anderen sta ik op het punt te investeren in bijv een CX. Want je zou best toekomstproof moeten zijn (HDMI 2.1 e.d.) Maar voordat je zoveel geld uitgeeft wil je eigenlijk wel redelijk zeker zijn dat er toch geen onoverkomelijke issues zijn. Het zou toch jammer zijn als het alleen op te lossen is met de aankoop van een nieuw paneel in bijv 2021...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Romius schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:13:
[...]

niet bij de sj-9 volgens mij,vanaf de sk-9 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Oh dat zou weer spijtig zijn als het klopt wat @pwh53 zegt...

[ Voor 132% gewijzigd door Maartendc op 10-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:48
Heeft iemand anders ook dat de LG TV in het AirPlay menu van je Apple device toont als zowel een AirPlay device als Apple TV apparaat? Ik heb geen Apple TV maar toch staat er één in mijn AirPlay overzicht. Ik kan er ook mee verbinden, maar dan wordt er gevraagd om een code die op het scherm zou staan, maar die zie ik niet op mijn TV.

Betreft een 55B9PLA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Maartendc schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:
Oh dat zou weer spijtig zijn als het klopt wat @pwh53 zegt...
ik twijfel nu ook,sorry haha.
ik ging toen van een b6 naar een c7,en wilde ook de sj-9 erbij,maar toen gewacht op de sk-9 + achterspeakers .denk dat ik de b6 door elkaar haal,want die kon geen netflix-atmos over arc,en de sj-9 geen achterspeakers.
nogmaals sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
Is het iemand toevallig gelukt om de Magic Remote te koppelen aan een Amino Kamai 7x(geleverd bij Caiway/Delta) tv ontvanger?

Ik heb het merk Entone ook geprobeerd zonder succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
Pellicaantje schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:42:
Er is in elk geval 'gewone' garantie en pixelgarantie. Bij gewone garantie mag ie niet terug voor 1 of 2 dooie pixels (die zie je ook niet op normale kijkafstand). De eerste 2 jaar is garantie via LG die is overal hetzelfde. Pixelgarantie vragen ze vaak een flinke meerprijs voor.

De 5 jaar garantie van Kamera Expres kreeg ik gratis maar dan moet de TV wel terug naar de winkel als ie het begeeft na meer dan 2 jaar (voor mij is er een winkel in de buurt, dus geen probleem).

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:34
omgwtfbbq schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:36:
Heeft iemand anders ook dat de LG TV in het AirPlay menu van je Apple device toont als zowel een AirPlay device als Apple TV apparaat? Ik heb geen Apple TV maar toch staat er één in mijn AirPlay overzicht. Ik kan er ook mee verbinden, maar dan wordt er gevraagd om een code die op het scherm zou staan, maar die zie ik niet op mijn TV.

Betreft een 55B9PLA.
Op een 65GX bermerk ik dit niet. In airplay device en dat is de tv. Getest vanuit ziggo go & youtube.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
OLED C9

Gisteren stond er dat er een nieuwe update was, maar ik klikte het eerst weg. En auto update heb ik niet aan.

Nu wil ik die firmware update doen, maar er staat dat er geen update is. Ik zit op 04.80.03 maar gisteren stond er iets met 5. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
devilsnight schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:45:
OLED C9

Gisteren stond er dat er een nieuwe update was, maar ik klikte het eerst weg. En auto update heb ik niet aan.

Nu wil ik die firmware update doen, maar er staat dat er geen update is. Ik zit op 04.80.03 maar gisteren stond er iets met 5. Wat nu?
Handmatig updaten via usb-stick of wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:45:
OLED C9

Niks.
Wachten tot de update weer langs komt.
Als je niet wilt wachten kun je de firmware ook downloaden en via een USB stick installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 18:42
Goed nieuws voor LG CX eigenaren, de G-sync stutter issues zijn al te fixen met een engineer firmware (updaten is niet aangeraden)

Volgens LG kwam er volgende week ook een retail update!

https://www.reddit.com/r/...e=embedly&utm_term=jrid2l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
HoppyF schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:50:
[...]

Niks.
Wachten tot de update weer langs komt.
Als je niet wilt wachten kun je de firmware ook downloaden en via een USB stick installeren.
BlaBla1973 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:50:
[...]

Handmatig updaten via usb-stick of wachten..
Dan ga ik dat doen, want ik las dat het issues met VRR @120fps fixed. Laat ik nou net de Xbox Series X in huis hebben nu. :)

Maar is het niet apart dat wanneer ik de tv laat zoeken naar de update dat ie er gewoon niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
devilsnight schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:31:
[...]

[...]

Dan ga ik dat doen, want ik las dat het issues met VRR @120fps fixed. Laat ik nou net de Xbox Series X in huis hebben nu. :)

Maar is het niet apart dat wanneer ik de tv laat zoeken naar de update dat ie er gewoon niet is?
Misschien de verkeerde update aangeboden voor je tv, gebeurt vaker las ik hier.
Ik heb het via usb-stick gedaan vd week, maar ik heb nog steeds geen 120Hz HDR en g-sync op mijn tv via een 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:31:
[...]

[...]

De update via de TV wordt gefaseerd aangeboden, niet alles gaat dus tegelijk en opnieuw laten zoeken helpt ook niet, de update komt echter wel,
Maar handmatig updaten is het alternatief en werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:28
Valandil schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:56:
Na een defect op de nog geen 4 jaar oude OLED55B6 (dus garantie verlopen) een mooi aanbod gehad voor een LG OLED 65CX voor 1350,- uit coulance. Blij dat er nog goede zaken zijn die meedenken in oplossingen en je helpen (Smits Arnhem).

Dadelijk ophangen hopen dat er geen fabrieksfouten in zitten.
Top Service!
Ik heb ook een OLED55B6 bij SmitsArnhem gekocht en heb een retentie of burn in issue ( RTL Boulevard logo).
Net met Smits Arnhem contact gehad. Moest jij de issue ook eerst bij LG melden voordat ze met een coulance aanbod kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
klopping schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:00:
[...]

Ik heb ook een OLED55B6 bij SmitsArnhem gekocht en heb een retentie of burn in issue ( RTL Boulevard logo).
Net met Smits Arnhem contact gehad. Moest jij de issue ook eerst bij LG melden voordat ze met een coulance aanbod kwamen?
Ik heb maandje terug ook het RTL Boulevard logo ingebrand gehad op mijn LG 65E6V. Heel gek want wij kijken zelden tot nooit RTL Boulevard.

Kamera Express had Servilux ingeschakeld en ik kreeg de keuze paar 100,- terug en een 65CX of bijbetalen en 77CX.

Had wel 5jaar garantie maar heb jij Smits ook denk ik?
Pagina: 1 ... 329 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.