Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Jimiw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

77" doen. 4 meter is veel te ver voor een 65
Nogal biased vanuit je eigen setup. Heb jarenlang genoten van 55” op 4,5meter. Heb nu 65” wat natuurlijk mooier is en 85” is nog mooier. Maar dat “veel te ver” slaat nergens op.
Sterker nog, heb mn twijfels of groter altijd beter is als je bijvoorbeeld ook wilt gamen. Dichterbij gaan zitten als je een keer helemaal ondergedompeld wil worden in een film kan altijd, verder weg niet altijd.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-10-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
Ik heb een Oled b9. Het is mij niet duidelijk of deze tv nou wel of niet 4k 120hz kan weergeven. Hij heeft hdmi 2.1 maar op internet circuleren artikelen die aangeven dat deze tv dat niet kan. Weet iemand hoe dit zit?

Daarnaast zijn er nog wat kinderziektes mbt hdmi 2.1, zoals het gedoe met de rtx 3000 kaarten. Krijgt de b9 deze update ook of is dat alleen voor C9 en hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Nog een reden om boos te zijn op LG, wel airplay maar geen chromecast, ze hebben betere ondersteuning voor apparaten van Apple dan voor hun eigen apparaten.
Zou je voor mij eens via de LG browser op je TV naar de website van Dplay willen gaan?
Dplay website

Ik krijg iedere keer deze foutmelding.
Meteen al, dus zonder dat ik ingelogd ben.
Mensen zonder Dplay abonnement zouden deze foutmelding dus ook te zien moeten krijgen.
Ik kan zo niet bepalen waar het probleem zit, in mijn TV of aan de kant van Dplay zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGPpnKp3SlcLybrGo0bPOXMnxdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKj4sTKx2mCT31JU7zNGivrU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Nogal biased vanuit je eigen setup. Heb jarenlang genoten van 55” op 4,5meter. Heb nu 65” wat natuurlijk mooier is en 85” is nog mooier. Maar dat “veel te ver” slaat nergens op.
Sterker nog, heb mn twijfels of groter altijd beter is als je bijvoorbeeld ook wilt gamen. Dichterbij gaan zitten als je een keer helemaal ondergedompeld wil worden in een film kan altijd, verder weg niet altijd.
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Kijk maar hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3j7ujbIundXEqHOMbsjjvvAdyY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LrGHGNUnTunxtlvRfLMiobRG.png?f=user_large

Op die afstand is 77" is zelfs nog te klein.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Jimiw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Kijk maar hier:

[Afbeelding]

Op die afstand is 77" is zelfs nog te klein.
Dat plaatje is bekend. Dat gaat erom of je ogen de individuele pixels nog wel waar kunnen nemen. Maar als je ook veel normale tv kijkt die niet in UHD 4K wordt weergegeven, of als je liever ondertitels leest zonder je hoofd heen en weer te moeten bewegen, of een interieur hebt waar een tv van 2 meter diagonaal niet echt past of passend is, etc etc.
Maar het leuke is dat dit aantoont dat je gewoon wat dichterbij kunt gaan zitten om jouw formaat tv, hoe klein ook het "worth it" te maken als je iets kijkt wat het qua kwaliteit waard is :)
En wie gaat er op 2 meter afstand van een 77" zitten? Dat is toch absurd? Dat zijn misschien ook de mensen die in de grote zaal van een bios op de voorste rij willen zitten, snap ik ook niks van :P

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimiw
Dan zal ik het anders formuleren. Persoonlijk vind ik op die afstand dat echt te klein.

Maar na 4 jaar 65" op 2,5-3m tot soms 7m afstand (spelen af en toe met de indeling). Kan ik en mijn vrouw concluderen dat 65" pas lekker kijkt op -3m.

77" is heerlijk rustig te volgen en te gamen op 2,5-3m. Zou zelfs kunnen stellen dat groter ook mag.

Heb wel al sinds het 720p tijdperk meerdere beamers gehad en ben dus erg gewend aan groot.
Snap wel dat mensen 65 op 4m prima vinden, maar ik ben er daar niet een van:)

[ Voor 0% gewijzigd door Jimiw op 22-10-2020 16:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dat is duidelijk. En wat denk ik ook wel zo is dat als je eenmaal gewend bent aan een groter formaat je heel lastig terug gaat naar een kleiner formaat en dat het dan snel als "veel te klein" aanvoelt terwijl je even daarvoor helemaal tevreden was met dat kleinere formaat.
Er is ook wel sprake van inflatie. Waar 55" vroeger als "enorm groot" werd gezien is dat inmiddels een middenmoter geworden. Heeft ook met de prijsontwikkeling te maken. 65" en zelfs groter zijn nu voor Jan Modaal goed betaalbaar, en niet langer in de categorie "4 nullen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 11:00

Snippertje

Light up your life

FrankoNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:13:
Ik heb een Oled b9. Het is mij niet duidelijk of deze tv nou wel of niet 4k 120hz kan weergeven. Hij heeft hdmi 2.1 maar op internet circuleren artikelen die aangeven dat deze tv dat niet kan. Weet iemand hoe dit zit?

Daarnaast zijn er nog wat kinderziektes mbt hdmi 2.1, zoals het gedoe met de rtx 3000 kaarten. Krijgt de b9 deze update ook of is dat alleen voor C9 en hoger?
Lees even terug. Het is mij gewoon gelukt met mijn B9. Ondersteunt gewoon 4k120hz hdr gsync en alles erop en eraan. De update kan je ook al krijgen mocht je dat willen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:06:
Dat is duidelijk. En wat denk ik ook wel zo is dat als je eenmaal gewend bent aan een groter formaat je heel lastig terug gaat naar een kleiner formaat en dat het dan snel als "veel te klein" aanvoelt terwijl je even daarvoor helemaal tevreden was met dat kleinere formaat.
Er is ook wel sprake van inflatie. Waar 55" vroeger als "enorm groot" werd gezien is dat inmiddels een middenmoter geworden. Heeft ook met de prijsontwikkeling te maken. 65" en zelfs groter zijn nu voor Jan Modaal goed betaalbaar, en niet langer in de categorie "4 nullen".
Helemaal mee eens. Vroeger nog van mijn eerste loon een Sony CRT gekocht van 82cm. Dat was gigantisch toen.

En nu is dat als kinderkamer maat tv al klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Snippertje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Lees even terug. Het is mij gewoon gelukt met mijn B9. Ondersteunt gewoon 4k120hz hdr gsync en alles erop en eraan. De update kan je ook al krijgen mocht je dat willen.
Ahh top dank je. :)

De update zal neem ik aan nog OTA komen, ik moet toch nog even wachten op een 3000 serie kaart helaas. Via welk kanaal heb jij de update gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 22-10-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik blijf maar lezen dat ISF Dark en Cinema out-of-the-box het meest accuraat zijn, maar waarom ziet het er dan zo verdomd geel uit? :P Iedereen die ik de televisie heb laten zien viel het direct op. Het lijkt op een soort blue-light filter er overheen die ik ook op m'n telefoon heb. Is dat omdat ongetrainde ogen zo gewend zijn aan heldere telefoon- en kantoor schermen?

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 22-10-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:41
yinx84 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:40:
Ik blijf maar lezen dat ISF Dark en Cinema out-of-the-box het meest accuraat zijn, maar waarom ziet het er dan zo verdomd geel uit? :P Iedereen die ik de televisie heb laten zien viel het direct op. Het lijkt op een soort blue-light filter er overheen die ik ook op m'n telefoon heb. Is dat omdat ongetrainde ogen zo gewend zijn aan heldere telefoon- en kantoor schermen?
Ik loop toevallig met precies dezelfde vraag rond! Heb een paar dagen geleden mijn C8 ingesteld met de instellingen van Rtings en ik kan ook nog steeds niet wennen aan die (wat lijkt) gelige gloed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

FrankoNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Ahh top dank je. :)

De update zal neem ik aan nog OTA komen, ik moet toch nog even wachten op een 3000 serie kaart helaas. Via welk kanaal heb jij de update gehad?
Via het engineering menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
Weet het niet zeker hoor maar moet je Eye comfort mode niet nog uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Geen idee hoe dat moet, maar ik zoek het wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Jimiw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:13:
[...]

Weet het niet zeker hoor maar moet je Eye comfort mode niet nog uitzetten?
Dank voor de suggestie, maar die staat inderdaad al uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Dreej86 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Ik loop toevallig met precies dezelfde vraag rond! Heb een paar dagen geleden mijn C8 ingesteld met de instellingen van Rtings en ik kan ook nog steeds niet wennen aan die (wat lijkt) gelige gloed 8)7
witbalans > warm2 naar warm1 veranderen,dat scheelt een heel stuk,snap ook niet waarom deze instellingen blindelings worden overgenomen.pak een beeldmodus die jij mooi vind en doe van daar uit kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Lol, ik probeer nog steeds een goedkope Ir blaster te vinden om in dat ding te komen.
Helaas heb ik mijn oude Galaxy S6 niet meer ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is ook wel de reden dat ze het daarachter hebben verstopt. Teveel mensen beseffen de consequenties niet blijkt wel vaker.
Ik ben zelf ook altijd nogal van beta-testen, maar ik heb nog geen 4K 120hz bronnen en blijf er dus maar vanaf voorlopig.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:41
pwh53 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

[...]

witbalans > warm2 naar warm1 veranderen,dat scheelt een heel stuk,snap ook niet waarom deze instellingen blindelings worden overgenomen.pak een beeldmodus die jij mooi vind en doe van daar uit kleine aanpassingen.
Bedankt voor de tip, dat scheelt een stuk inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 19:03
Jimiw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Helemaal mee eens. Vroeger nog van mijn eerste loon een Sony CRT gekocht van 82cm. Dat was gigantisch toen.

En nu is dat als kinderkamer maat tv al klein.
Ik denk dat het nog een stapje verder gaat. Voor film kijken geldt wat cyberspin zegt, zal per persoon verschillen maar meeste mensen hebben geen problemen met giga tv Bij gamen komt er nog een tweede effect bij waar veel mensen gevoelig voor zijn en dat is de fps (en verversing snelheid van het beeld). Hoe groter de tv, hoe hogere fps fijn is, dat is ook een van de redenen dat alle game beeldschermen tegenwoordig zo'n hoge refreshrate hebben en iedereen extra hoge fps wilt. Het heeft iets te maken met dat jou hersenen een bepaalde diepte registreren en aan de hand van jou of de films input (controler/muis/bewegingrichting object) iets verwachten. Alleen bij lage fps is dit vertraagd en met te grote stappen (bijv 25 ms vertraagd en met stappen van 10cm op tv in 33ms). Beide of de combinatie kunnen zorgen voor motion sickness (in je hersenen gaat er dan iets fout omdat inputs te veel niet matchen met outputs of outputs voor de snelheid in te grote stappen beweegt terwijl het brein denkt dat hij met die snelheid veel meer tussenstappen hoort te zien).
Best veel mensen kunnen zich daar niet overheen zetten, ik merk het zelf tijdens gamen op lage fps (ps4, meestal rond de 30fps) ook bij mijn 77" op 4 meter. Ik zou 85 of hoger inch prachtig vinden maar dan moet ook echt de game fps omhoog....
Je kan het vaak al van te voren schatten, kan je niet goed tegen zware 3D films (of VR, dat is nog erger) dan moet je voorzichtig zijn met mega tv's en vooral grote verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Wat die LG service remote betreft.. dit is ook een alternatief ( en misschien zijn er betere/goedkopre)
https://play.google.com/s...id=by.makarov.smarttvlgrc

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

SED schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:13:
Wat die LG service remote betreft.. dit is ook een alternatief ( en misschien zijn er betere/goedkopre)
Dat is die ik gebruikt heb inderdaad, werkt perfect. Bijkomende voordeel kan je dit ook hotels gebruiken mocht het een LG TV zijn om input en dergelijke vrij te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 02:05:
[...]

Ik heb die pagina van die CRU bekeken maar snap niet precies wat je moet doen. Ik heb 3 monitoren aangesloten, 2x FHD en 1x CX55.

Ik heb wat youtube gekeken en zal het morgen of zo eens proberen, dank je voor de tip.
kan ook nog aan de nvdia-driver liggen,ik game niet,maar 4k video op 60 hz + hdr ,werkt bij mij alleen goed bij een nvidiadriver onder de 400.
399...... en dan mediaplayer classic + madvr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 12:20
Jimiw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:22:
Dan zal ik het anders formuleren. Persoonlijk vind ik op die afstand dat echt te klein.

Maar na 4 jaar 65" op 2,5-3m tot soms 7m afstand (spelen af en toe met de indeling). Kan ik en mijn vrouw concluderen dat 65" pas lekker kijkt op -3m.

77" is heerlijk rustig te volgen en te gamen op 2,5-3m. Zou zelfs kunnen stellen dat groter ook mag.

Heb wel al sinds het 720p tijdperk meerdere beamers gehad en ben dus erg gewend aan groot.
Snap wel dat mensen 65 op 4m prima vinden, maar ik ben er daar niet een van:)
Ook een kwestie van de centen denk ik. Een grote tv wordt elk jaar betaalbaarder. 55 inch werd ooit gezien als kolossaal. Inmiddels geldt dat voor 65 inch. Overigens denk ik dat met de gemiddelde Nederlandse woonkamer 55 tot 65 inch wel echt de max is wat je kan plaatsen.

Groter is met name voor de enthousiastelingen en mensen met een grote woonkamer. Zelf val ik in die eerste groep. Heb nu een 65 inch op 4.5 meter kijkafstand en we verhuizen straks naar een nieuwe woning waar ik op 3.2 meter kijkafstand zit. Een gratis upgrade in feite.

Ware het niet dat m'n vader vorige maand aan gaf ook een 65 inch oled te willen kopen en ik hem de mijne voor een mooie prijs heb aangeboden (C9). De 77CX arriveert morgen >:) Nu vond ik vorig jaar de 77C9 te duur (gemiddeld 4000 of hoger). De 77CX is inmiddels al op €3350 beland en dat is een prachtige meerprijs tov de 65 inch die ik er als enthousiasteling wel voor over hebt.

Ben benieuwd straks met 77 inch op 3 meter. Maar ik kijk bijna enkel 4k content en game in 4k (PS4 pro/PS5).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Monda schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Ik bedoel bij instellingen op de tv. Staat een instelling onder ARC. "Digitaal geluid uit" dacht ik. Dan heb je 3 opties. Ik moest echt de stroom eraf halen toen ik een probleem had met het functioneren van de bar. Heb je ook al andere bronnen geprobeerd? Zoals de interne app van Netflix?
Stroom eraf en weer er op heeft geholpen
Heb nu ook geluid van tv via de bar

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57
Buzzie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Stroom eraf en weer er op heeft geholpen
Heb nu ook geluid van tv via de bar

thanks
Ah kijk, zelfde als bij mij dus. Mooi! No problem. :)

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
TFX77 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
Paneel voor de vierde keer vervangen. Wederom horizontale strepen in beeld en verticale banden van 1 tot 5 cm welke lichter/donkerder van kleur zijn. Direct met CE Repair contact opgenomen. Nogmaals beelden opgestuurd. Ze gaan nu met de, ik dacht, importeur praten over een andere oplossing.

[Afbeelding]

Uhm... spreek voor zich.

[Afbeelding]

Als je inzoomt zie je horizontaal in het midden, boven en onder horizontale licht grijze lijnen in het witte HDR scherm.

Ik heb ook een filmpje waarin je in een scene van James Bond heel duidelijk de verticale lijnen ziet tijdens het TV kijken. Is alleen niet heel makkelijk openbaar te delen.
Pff, je hebt wel echt pech... welke greyscale is dat? (Is sowieso voor alle normale greyscales niet best maar gewoon benieuwd).
Waar had je hem gehaald? En voor wat voor prijs/bodem prijs? (Ben benieuwd of er misschien verband is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Je kunt voor ongeveer €4 een LG service remote kopen.
Bijvoorbeeld hier.
Dat is nog wel een optie idd. Thanks!
Shipping is wel vrij lang. Dan is die update er waarschijnlijk al ;)
SED schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:13:
Tja, dan heb je wel een telefoon met IR blaster nodig.
Eens kijken of één van mijn kennissen er misschien nog eentje heeft.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:24
Licko schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:22:
Meer mensen die The Haunting of Bly Manor op Netflix kijken? Ik was gisteren ep.6 ep. 5 aan het kijken en bij een overwegend donkere scene schrok ik van wat ik zag, ik twijfel of het macro blocking was (?) of dat mijn paneel gewoon slecht is.. Totaal geen detail in donkere stukken vlakken, beetje cartoony look.

Ik heb aan de Dolby Vision instellingen niets veranderd trouwens (Cinema). Meer mensen die dit hebben?
Heb zojuist ep 5,6 gekeken denk niet dat het aan je paneel ligt maar eerder aan de serie zelf, bij mij was het beeld zeer schimmig, in donkere scenes alsof er een witte waas over hangt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:24
HoppyF schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Zou je voor mij eens via de LG browser op je TV naar de website van Dplay willen gaan?
Dplay website

Ik krijg iedere keer deze foutmelding.
Meteen al, dus zonder dat ik ingelogd ben.
Mensen zonder Dplay abonnement zouden deze foutmelding dus ook te zien moeten krijgen.
Ik kan zo niet bepalen waar het probleem zit, in mijn TV of aan de kant van Dplay zelf.

[Afbeelding]
Das wel het minste wat ik kan doen, heb geen dplay, woon in BE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAw2vUyW0eV815OxMunJjskwOD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGTCr04NhkIus6OBW0ZiGnFD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door izzet3838 op 22-10-2020 21:48 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:39:
[...]
Heb zojuist ep 5,6 gekeken denk niet dat het aan je paneel ligt maar eerder aan de serie zelf, bij mij was het beeld zeer schimmig, in donkere scenes alsof er een witte waas over hangt.
Speciaal voor die serie heb ik nog een aflevering van internet afgehaald, omdat ik niet kon geloven hoe "slecht" het beeld was. Dat blijkt dus werkelijk in de serie zelf te zitten. Enkel en alleen voor deze serie heb ik eenmalig het dynamisch contrast geactiveerd en op maximaal gezet. Daarmee was het nog enigszins te doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Das wel het minste wat ik kan doen, heb geen dplay, woon in BE:
[Afbeelding]
Bedankt voor deze actie.
Maakt niet uit of je in BE woont, melding is hetzelfde.
Hier hoef ik dus geen moeite meer in te stoppen.
Nu alleen kijken waarom er via AirPlay de ondertiteling nog steeds naar links in beeld verschuift.
Anders neem ik wel contact hierover op met Dplay.
Op de TV kun je immers niets instellen en het is ook geen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

Licko

ZVDK

hardware-lover schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Speciaal voor die serie heb ik nog een aflevering van internet afgehaald, omdat ik niet kon geloven hoe "slecht" het beeld was. Dat blijkt dus werkelijk in de serie zelf te zitten. Enkel en alleen voor deze serie heb ik eenmalig het dynamisch contrast geactiveerd en op maximaal gezet. Daarmee was het nog enigszins te doen.
Er wordt meer geklaagd over de beeldkwaliteit van die serie op verschillende fora ben ik inmiddels achter. Color/gradient banding en posterisation wordt 'gelukkig' door meer mensen opgemerkt.

Color banding is me wel meer op gaan vallen sindsdien. Voornamelijk in bepaalde luchten of bij een lichtbron in een donkere ruimte. Smooth gradation, noise reduction en mpeg noise reduction doen er niets aan af lijkt het. Ik begin zelfs te twijfelen of ik het op de .10 software ook had, heb nu namelijk .26
Benieuwd of de volgende update iets oplost.

Is er eigenlijk een manier om dolby vision uit te schakelen binnen de LG Netflix app? Wil die serie wel 's zonder DV zien.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 12:09
Ik wist niet dat er geen DTS support meer is voor mijn CX65. Is er nog een manier om media via USB af te spelen met deze audio format?

Mijn receiver is al een stuk ouder, als ik een recentere receiver zou kopen, kan ik dan wel nog bestanden met DTS afspelen op mijn TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:13
andries98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:04:
[...]

Pff, je hebt wel echt pech... welke greyscale is dat? (Is sowieso voor alle normale greyscales niet best maar gewoon benieuwd).
Waar had je hem gehaald? En voor wat voor prijs/bodem prijs? (Ben benieuwd of er misschien verband is)
Ik heb niet opgeschreven wat het was qua greyscale en beeldinstellingen. Ik heb hem gekocht bij Smits dus een PLA uit de Benelux. Prijs lijkt me geen verband hebben maar rond de 1549 euro in juni.

Wat mij het meest draws zit zijn de licht grijze strepen in gaming bij HDR. Wellicht is dit een duidelijkere foto waar je ook de blokjes van grijs in kan zien in het witte HDR vlak één van de horizontale lijnen.

Ik heb OLED vanaf 2017 en ook bij mijn eerste twee panelen van de CX heb ik met HDR deze grijze lijnen/blokjes in HDR nog nooit gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iUHlkKzLEdLkS9gZLGpqqENoOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJlLgvAZXUHe29uv9fcAwrxs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_JG_Y0qDxGnUpetRJFA4TU-tC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsiWaSGyLDj4Xt5aMWIYNjyZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door TFX77 op 23-10-2020 00:43 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
stfnz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:49:
Ik wist niet dat er geen DTS support meer is voor mijn CX65. Is er nog een manier om media via USB af te spelen met deze audio format?

Mijn receiver is al een stuk ouder, als ik een recentere receiver zou kopen, kan ik dan wel nog bestanden met DTS afspelen op mijn TV?
Elke extern apparaat dan DTS decoden en de TV kan dat dan weergeven. Alleen dus niet meer direct op de TV. Ik kijk gewoon DTS films via mijn Denon X2600H.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Bij sommige films op Amazon Prime via mijn LG OLED zie ik het HDR logo boven de film staan maar zodra ik de film start, wordt hij niet in HDR afgespeeld.

Gaat om de films:
- Alita Battle Angel
- Birds of Prey and the Fantabulous Emancipation ....

Zou iemand dit kunnen testen op zijn OLED? Het enige waar ik nog aan kan denken, is dat het gaat om een HDR10+ film die LG niet support.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:00:
Bij sommige films op Amazon Prime via mijn LG OLED zie ik het HDR logo boven de film staan maar zodra ik de film start, wordt hij niet in HDR afgespeeld.

Gaat om de films:
- Alita Battle Angel

Zou iemand dit kunnen testen op zijn OLED? Het enige waar ik nog aan kan denken, is dat het gaat om een HDR10+ film die LG niet support.
Alita schiet bij mij niet naar HDR. Filmmaker mode blijft gewoon actief. Birds of Prey idem dito.

Test met The Boys Season 1 ook HDR en die schiet meteen in HDR modus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
ACDSL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

YouTube: Why is calibrated picture yellow and warm? Detailed explanation!

Dit filmpje geeft enige context. En hoewel ik de theorie er achter snap, ga ik toch voor de suggestie die @pwh53 geeft.... warm2 naar warm1 veranderen. Dat haalt voor mij het "viezige" weg. Samen met Gamma op 2.2 is dit volgens mij een prima middenweg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:00:

Gaat om de films:
- Alita Battle Angel

Toevallig ook gister tegenaan gelopen. Zocht naar HDR materiaal op prime maar meeste wat ik tegenkwam speelde niet af als HDR..

We zijn niet de enigen: https://www.reddit.com/r/...on_prime_hdr_not_working/
Lijkt issue met de app te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-10-2020 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is HDR niet puur voor de huur en koop? Verder niet naar gekeken, maar zou ik me zo kunnen voorstellen. Loopt zo door elkaar heen daar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:27:
[...]

Toevallig ook gister tegenaan gelopen. Zocht naar HDR materiaal op prime maar meeste wat ik tegenkwam speelde niet af als HDR..

Philip K. Dick's Electric Dreams is overigens wel HDR op Prime (en een dikke aanrader trouwens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
yinx84 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:37:
[...]

Philip K. Dick's Electric Dreams is overigens wel HDR op Prime (en een dikke aanrader trouwens!)
Had het idee dat het eerst wel altijd werkte als het HDR logo bij de titel van de film/serie stond. Bijv The Joker werkt HDR nu niet en volgens mij eerst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

Licko

ZVDK

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:27:
[...]

Heb jij dit ook als je de interne Prime app gebruikt? Foto is niet van mij, maar de banding is wel zichtbaar bij mij. Ben benieuwd of ik nou zo kritisch ben geworden sinds ik mijn oled heb :S

Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/attachments/10fcfc0c-715c-415d-9a87-44615c68b3c6-jpeg.3048256/

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dat is geen banding maar gewoon een crappy lage resolutie / hoge compressie achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, hetzelfde zie je bij de early access versie van de Plex app. Ziet er niet uit, maar dat is echt geen banding veroorzaakt door de TV.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:14:
Ja, hetzelfde zie je bij de early access versie van de Plex app. Ziet er niet uit, maar dat is echt geen banding veroorzaakt door de TV.
Ik keek via de Plex app naar 1080p serie en vond het heel slecht. Toen via Nvidia Shield Plex hetzelfde bekeken en wereld van verschil. Leuk die apps maar te veel kwaliteitsverschil imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik keek via de Plex app naar 1080p serie en vond het heel slecht. Toen via Nvidia Shield Plex hetzelfde bekeken en wereld van verschil. Leuk die apps maar te veel kwaliteitsverschil imho.
Ik snap de hele plex idee nog steeds niet 8)7
Paar keer geprobeerd, via tv en shield. Ik zei/zag geen meerwaarde ten opzichte van interne player van tv of kodi via shield.

Soms moet/gaat plex ook iets ook decoderen en krijg je extra bestanden.

reactie op:
@koenvd90 Als dat de enige reden is.. :9 .Gelukkig. Scheelt weer een app waar je moet inloggen enz. enz

reactie op:
@Verwijderd Tnx. Was bang dat ik iets miste met kijken op tv in de woonkamer :)
Zo, kan plex met gerust hart links liggen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 23-10-2020 11:50 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
mucuracat schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Paar keer geprobeerd, via tv en shield. Ik zei/zag geen meerwaarde ten opzichte van interne player van tv of kodi via shield.

Vindt het grootste voordeel van plex ten opzichte van kodi, dat plex bij houdt waar je gebleven was, wanneer je meerdere apparaten met plex gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

reactie op:
@koenvd90 Als dat de enige reden is.. :9 .Gelukkig. Scheelt weer een app waar je moet inloggen enz. enz.
Plex kun je overal op elk apparaat bekijken/beluisteren. De kracht van Plex is juist het wel of niet decoderen. Als het niet nodig is speelt het gewoon af, ondersteund je apparaat de codec/formaat niet zet ie het om in een formaat dat het apparaat wel kent.

Het maakt voor Plex niet uit of je via een PS3, PS4, LG CX, Xbox, laptop, iPad, samsung tablet, telefoon, etc... kijkt EN je kunt het thuis bekijken maar ook onderweg via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Gisteren de 65GX binnen gehad en opgehangen. Ik hen toch het idee dat mij vorige 65C9 beter was vanwege:

- de C9 was zeer soepel en snel, de GX relatief traag en loopt af en toe vast.
- de C9 had geen laadtijd nodig om bijv de menu re openen, de GX wel.
- de afstandsbediening van de GX voelt zeer goedkoop en breekbaar aan tov die van de C9
- ik heb het idee dat de beeldsettings binnen hetzelfde videomodus niet hetzelfde zijn, ISF dark night was bij de C9 precies goed en bij de GX te donker en gelig.
- DTS:X passthrough verwijderen had niet gehoeven op de GX.
- HDMI 2.1 met 40 Gb/s (GX) ipv 48 Gb/s (C9)
- bij Apparaataansluiting heb je bij de C9 meerdere opties waaronder het aansluiten van een "overige box", die optie heb je niet bij de GX waardoor ik mijn settopbox niet goed kan bedienen met dezelfde afstandsbediening.
- slechtere audio tov de C9

Natuurlijk ook weer voordelen t.o.v. de C9:
- Gallery Design is geweldig, lijkt nu op een wallpaper OLED.
- AMD FreeSync en VRR
- ??

De GX gaat weer terug vanwege banding, zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r6tkWk6/20201023-005137.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Autopilot op 23-10-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:36
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:31:

...

[Afbeelding]
Oef. Ik zelf heb nog geen oled TV en zit er aan te denken een 65" CX of GX te kopen vanwege de XSX, maar is banding niet iets wat op te lossen is met pixel refresher?

Dat zag ik zo langskomen op verschillende YT tech vids. Die van jou ziet er wel heel slecht uit tov wat ik in die YT vids heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Vind die hele discussie rondom die hDMi 2.1 standaard een non issue. De panels kunnen geen 12 bit weer geven. Alle panels zijn 10 bit.

Daarnaast zit ik er wel sterk over te denken om deze generatie over te slaan en even te wachten op de CES. Bijna de knoop door gehakt om een GX te bestellen alleen er zijn nogal wat issues welke 3/4 jaar later nog steeds niet gefixed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren de 65GX binnen gehad en opgehangen. Ik hen toch het idee dat mij vorige 65C9 beter was vanwege:

- de C9 was zeer soepel en snel, de GX relatief traag en loopt af en toe vast.
- de C9 had geen laadtijd nodig om bijv de menu re openen, de GX wel.
- de afstandsbediening van de GX voelt zeer goedkoop en breekbaar aan tov die van de C9
- ik heb het idee dat de beeldsettings binnen hetzelfde videomodus niet hetzelfde zijn, ISF dark night was bij de C9 precies goed en bij de GX te donker en gelig.
- DTS:X passthrough verwijderen had niet gehoeven op de GX.
- HDMI 2.1 met 40 Gb/s (GX) ipv 48 Gb/s (C9)
- bij Apparaataansluiting heb je bij de C9 meerdere opties waaronder het aansluiten van een "overige box", die optie heb je niet bij de GX waardoor ik mijn settopbox niet goed kan bedienen met dezelfde afstandsbediening.
- slechtere audio tov de C9

Natuurlijk ook weer voordelen t.o.v. de C9:
- Gallery Design is geweldig, lijkt nu op een wallpaper OLED.
- AMD FreeSync en VRR
- ??

[Afbeelding]
Ok, toch maar een CX dan? Kost je ook niets toch? (ivm de schade aan je C9).
Ander alternatief is het paneel van je C9 te laten vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
r0p schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:44:
Vind die hele discussie rondom die hDMi 2.1 standaard een non issue. De panels kunnen geen 12 bit weer geven. Alle panels zijn 10 bit.

Daarnaast zit ik er wel sterk over te denken om deze generatie over te slaan en even te wachten op de CES. Bijna de knoop door gehakt om een GX te bestellen alleen er zijn nogal wat issues welke 3/4 jaar later nog steeds niet gefixed zijn.
Lees je dit topic wel eens goed?
Het gaat niet om de weergave van 10 bits maar om de verwerking van 12 bits signalen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Oh, nou daar heb ik geen issues mee. Gewoon zorgen dat alles op originele kwaliteit wordt gestreamed en dan is het prima. Al diverse films in 4k met HDR gekeken met gemiddelde bitrates van 80mbit, geen enkel issue, en fantastische beeldkwaliteit. Vooral Wonder Woman was een feestje met die nachtscenes op het eind.

Wat ik bedoelde was dat de interface van Plex er waardeloos uit ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-10-2020 14:42 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
HoppyF schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Ok, toch maar een CX dan? Kost je ook niets toch? (ivm de schade aan je C9).
Ander alternatief is het paneel van je C9 te laten vervangen.
Zit er niet dezelfde hardware in een CX als in een GX?
Paneel vervangen had ook mijn voorkeur maar de reparateur kon niet meer aan een nieuw C9 paneel komen, vandaar zijn voorstel voor een vervanging van het toestel naar een CX of GX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Zit er niet dezelfde hardware in een CX als in een GX?
Paneel vervangen had ook mijn voorkeur maar de reparateur kon niet meer aan een nieuw C9 paneel komen, vandaar zijn voorstel voor een vervanging van het toestel naar een CX of GX.
Ik vind het erg ongeloofwaardig dat er geen nieuwe panelen meer zouden zijn voor een C9.
De meest gangbare LG OLED van 2019.
Wat gaat dit betekenen voor alle C9 bezitters de komende jaren? :?
Kan natuurlijk zijn dat er tijdelijk even geen voorraad meer was maar inmiddels weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
HoppyF schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Ik vind het erg ongeloofwaardig dat er geen nieuwe panelen meer zouden zijn voor een C9.
De meest gangbare LG OLED van 2019.
Wat gaat dit betekenen voor alle C9 bezitters de komende jaren? :?
Kan natuurlijk zijn dat er tijdelijk even geen voorraad meer was maar inmiddels weer wel.
Precies, ik dus ook. Zou ook kunnen zijn dat ik te maken had een amateuristisch reparatiebedrijf dat geen zin had in de inkoop of vervanging van het paneel en dus dacht geef hem maar een nieuw toestel dan zijn we van hem af.

Als je als reparatiebedrijf evenveel vergoedt krijgt van de verzekeraar voor de reparatie als voor het afkeuren en aanbieden van een nieuw toestel, dan zou dat ook een reden kunnen zijn waarom ze de voorkeur geven aan de tweede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:05
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Precies, ik dus ook. Zou ook kunnen zijn dat ik te maken had een amateuristisch reparatiebedrijf dat geen zin had in de inkoop of vervanging van het paneel en dus dacht geef hem maar een nieuw toestel dan zijn we van hem af.

Als je als reparatiebedrijf evenveel vergoedt krijgt van de verzekeraar voor de reparatie als voor het afkeuren en aanbieden van een nieuw toestel, dan zou dat ook een reden kunnen zijn waarom ze de voorkeur geven aan de tweede optie.
Natuurlijk zouden zulke panelen nog leverbaar moeten zijn mits LG hun bedrijfsstrategie niet veranderd heeft. Het kan wel zijn dat er tijdelijk even geen panelen op voorraad zijn. Men wil de klant niet te lang laten wachten en dus kan besloten worden om dan maar een alternatief aan te bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 10:14
Gisteren de 65GX binnen gehad.

[Afbeelding]
Als dit een 5% grey scherm is heb je (hoogstwaarschijnlijk) de automatische korte pixel refresh actie, die gebeurd na min. 4 uur aangestaan te hebben, nog niet gehad. Dit gebeurd als je de tv uitzet en duurt een aantal minuten, na deze actie ziet je 5% grey scherm er heel anders uit. Ik had ook zo’n drama beeld bij 5% voor de eerste refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Welk reparatiebedrijf heeft dit gezegd?
LG doet (via de winkel) meestal zaken met hun eigen monteurs, CE repair of Servilux als service partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
HoppyF schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Welk reparatiebedrijf heeft dit gezegd?
LG doet (via de winkel) meestal zaken met hun eigen monteurs, CE repair of Servilux als service partners.
Ik wil geen bedrijfsnamen noemen hier van reparatiebedrijven uit Arnhem, dat is denk ik ook niet relevant.
Ik ben dus doorverwezen door mijn (inboedel)verzekeraar naar deze reparatiebedrijf die is gecontracteerd door mijn verzekeraar, LG heeft hier dus niets mee te maken (al had ik dat wel graag gewild).

Ik had CE repair ook gecontacteerd en zij konden het paneel wel vervangen voor 1950 euro.
CVar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:08:
[...]

Als dit een 5% grey scherm is heb je (hoogstwaarschijnlijk) de automatische korte pixel refresh actie, die gebeurd na min. 4 uur aangestaan te hebben, nog niet gehad. Dit gebeurd als je de tv uitzet en duurt een aantal minuten, na deze actie ziet je 5% grey scherm er heel anders uit. Ik had ook zo’n drama beeld bij 5% voor de eerste refresh.
Ja dat klopt! Goede tip, ik zal vanavond het resultaat na de pixel refresher posten.

[ Voor 35% gewijzigd door Autopilot op 23-10-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Waar hebben jullie de Black Level setting op staan? Voor m'n Game profiel icm PS4 (originele) raadt men aan om op de console RGB op Limited te zetten en Black Level op low. Voor zowel SDR en HDR games.

Wat hebben jullie qua Black Level ingesteld in je HDR en Dolby Vision profiel voor films/series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ik wil geen bedrijfsnamen noemen hier van reparatiebedrijven uit Arnhem, dat is denk ik ook niet relevant.
Ik ben dus doorverwezen door mijn (inboedel)verzekeraar naar deze reparatiebedrijf die is gecontracteerd door mijn verzekeraar, LG heeft hier dus niets mee te maken (al had ik dat wel graag gewild).

Ik had CE repair ook gecontacteerd en zij konden het paneel wel vervangen voor 1950 euro.

[...]
Ja sorry,maar als het om een bedrijf gaat wat niet gecontracteerd is door LG dan kan er wel van alles gezegd worden. Ik vind dat wel een ietwat vreemde handelswijze van de verzekeraar. Maar als zij daardoor willen aansturen op een vervanging ipv een reparatie..tja...ik zou het niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 12:49
Hoe is de WiFi op deze generatie LG Oleds? Ik heb een 2017 E7n model, en deze heeft rampzalige wifi aan boord. Een nauwelijks functionerende 300 mbit/s WiFi-n chip. En dan ook nog eens een 100 mbit/s ethernetpoort om het af te maken. Wel USB3 :+.

Ik zie dat het ondertussen ac WiFi is, maar ik kan niet vinden of dit de meest basis "versie" is of een wat luxere "uitvoering" (AC1300+).

Gebruik hem voornamelijk als monitor voor mijn PC maar zou het wel fijn vinden als ik hem via WiFi kan gebruiken voor Netflix en Plex waarbij ik bij laatstgenoemde ook wel eens een UHD Blu-ray over het netwerk gooi.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Ja sorry,maar als het om een bedrijf gaat wat niet gecontracteerd is door LG dan kan er wel van alles gezegd worden. Ik vind dat wel een ietwat vreemde handelswijze van de verzekeraar. Maar als zij daardoor willen aansturen op een vervanging ipv een reparatie..tja...ik zou het niet erg vinden.
Ja, maar als CE repair maar liefst €1950 rekent voor reparatie is dat te veel voor een C9.
Dat heeft deze immers ook gekost (ongeveer, want ik weet de aanschafprijs niet).
Kan me voorstellen dat de verzekeraar dan liever een nieuwe CX levert wat een voordeel voor de klant zou moeten betekenen.
Moet deze CX of GX wel goed zijn natuurlijk en niet wat @Autopilot zegt met wat strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denizz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:21:
Hoe is de WiFi op deze generatie LG Oleds? Ik heb een 2017 E7n model, en deze heeft rampzalige wifi aan boord. Een nauwelijks functionerende 300 mbit/s WiFi-n chip. En dan ook nog eens een 100 mbit/s ethernetpoort om het af te maken. Wel USB3 :+.

Ik zie dat het ondertussen ac WiFi is, maar ik kan niet vinden of dit de meest basis "versie" is of een wat luxere "uitvoering" (AC1300+).

Gebruik hem voornamelijk als monitor voor mijn PC maar zou het wel fijn vinden als ik hem via WiFi kan gebruiken voor Netflix en Plex waarbij ik bij laatstgenoemde ook wel eens een UHD Blu-ray over het netwerk gooi.
WiFi op de 2018/2019 modellen werkt prima.
Ik verwacht ook op de 2020 modellen want volgens mij zijn er vwb WiFi weinig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
HoppyF schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Ja, maar als CE repair maar liefst €1950 rekent voor reparatie is dat te veel voor een C9.
Dat heeft deze immers ook gekost (ongeveer, want ik weet de aanschafprijs niet).
Kan me voorstellen dat de verzekeraar dan liever een nieuwe CX levert wat een voordeel voor de klant zou moeten betekenen.
Moet deze CX of GX wel goed zijn natuurlijk en niet wat @Autopilot zegt met wat strepen.
Dat was letterlijk wat ik zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 19:29

Via de HDMI ingang kan jij zeker 40 Gbit aan >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mijn B9 verbind op 866mbit met het accesspoint, dus 2xMIMO. Maar dat is ruim voldoende voor al het streaming materiaal. Geeft je in ieder geval wat meer headroom dan 300mbit. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Autopilot schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ja dat klopt! Goede tip, ik zal vanavond het resultaat na de pixel refresher posten.
Ben wel benieuwd of die pixel refresh het voor je gefixt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
yinx84 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:59:
Waar hebben jullie de Black Level setting op staan? Voor m'n Game profiel icm PS4 (originele) raadt men aan om op de console RGB op Limited te zetten en Black Level op low. Voor zowel SDR en HDR games.

Wat hebben jullie qua Black Level ingesteld in je HDR en Dolby Vision profiel voor films/series?
Voor zover ik heb gezien kun je vanaf de LG X serie de Black level op Auto zetten en de PS4 op RGB Full Range en dan zou het goed moeten zijn. Je kunt het testen door bij de PS4 tussen RGB Limited en Full Range te wisselen. Je zou dan geen verschil in contrast moeten zien.

Bij de vorige LG TVs heb je alleen Black level Low en High bij HDMI apparaten en dan kan je inderdaad het beste de PS4 op RGB Limited zetten met Black level Low omdat er bij HDR YCbCr wordt gebruikt dat altijd Limited is. Als je de PS4 op RGB Full Range zet dan zou je steeds handmatig het Black level moeten veranderen tussen SDR en HDR.

Black level voor HDR films zou op Auto of Low moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Zoekfunctie oa. gebruikt, maar ik krijg niet duidelijk of de ethernetpoort op de 2020 modellen nu een 100Mbit of 1Gbit poort is. Op de productpagina op Tweakers wordt 1Gbit vernoemd, maar ik vermoed 100Mbit. klopt dit?

Wat zijn de inputs van LG(65CX) trouwens hardnekkig als je Simplink gebruikt. Heb 1 HDMI kabel vanaf de TV naar mijn receiver(Marantz SR5009) lopen en wilde even voor een maand 5.1 geluid via de LG TV apps gebruiken zodat ik 4K tijdelijk kon kijken met surround geluid. Uren bezig geweest in de LG en Marantz menu's, uiteindelijk opgemerkt dat ik totaal geen mogelijkheid heb om de naam en standaard input te wijzigen van de HDMI poorten in de TV die in gebruik zijn, tenzij ik Simplink uitzet. Maar kan daardoor dan geen eARC gebruiken en dus niet 5.1 geluid over mij receiver krijgen. Dus voor nu maar Simplink aangezet. Nu is het gelukkig maar voor een paar weken en dan is de PS5 binnen zodat ik het uit kan zetten.

Iemand hier misschien nog een oplossing voor dan zoals ik het nu geregeld heb? Eveneens daarvoor tal van pagina's doorgespit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Veertien14 wat is je probleem met Simplink? Zijn de weergegeven apparaatnamen niet naar je wens? En hoe gaat de PS5 dit oplossen?

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-10-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
paulb_nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Voor zover ik heb gezien kun je vanaf de LG X serie de Black level op Auto zetten en de PS4 op RGB Full Range en dan zou het goed moeten zijn. Je kunt het testen door bij de PS4 tussen RGB Limited en Full Range te wisselen. Je zou dan geen verschil in contrast moeten zien.

Bij de vorige LG TVs heb je alleen Black level Low en High bij HDMI apparaten en dan kan je inderdaad het beste de PS4 op RGB Limited zetten met Black level Low omdat er bij HDR YCbCr wordt gebruikt dat altijd Limited is. Als je de PS4 op RGB Full Range zet dan zou je steeds handmatig het Black level moeten veranderen tussen SDR en HDR.

Black level voor HDR films zou op Auto of Low moeten staan.
Thanks! Fijn om te horen dat de CX dus iets slimmer is, als ik je verhaal zo aanhoor. Ga het vanmiddag eens testen.

Overigens ben ik nog wel benieuwd: hoe zit dit bij bijv een Amazon Prima app op de tv zelf... hebben zulke lokale apps ook een RGB setting? Als ik het zo lees is het niet relevant zolang ik Black Level op Auto laat staan, maar ben toch benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:33
Veertien14 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:27:
Zoekfunctie oa. gebruikt, maar ik krijg niet duidelijk of de ethernetpoort op de 2020 modellen nu een 100Mbit of 1Gbit poort is. Op de productpagina op Tweakers wordt 1Gbit vernoemd, maar ik vermoed 100Mbit. klopt dit?

Wat zijn de inputs van LG(65CX) trouwens hardnekkig als je Simplink gebruikt. Heb 1 HDMI kabel vanaf de TV naar mijn receiver(Marantz SR5009) lopen en wilde even voor een maand 5.1 geluid via de LG TV apps gebruiken zodat ik 4K tijdelijk kon kijken met surround geluid. Uren bezig geweest in de LG en Marantz menu's, uiteindelijk opgemerkt dat ik totaal geen mogelijkheid heb om de naam en standaard input te wijzigen van de HDMI poorten in de TV die in gebruik zijn, tenzij ik Simplink uitzet. Maar kan daardoor dan geen eARC gebruiken en dus niet 5.1 geluid over mij receiver krijgen. Dus voor nu maar Simplink aangezet. Nu is het gelukkig maar voor een paar weken en dan is de PS5 binnen zodat ik het uit kan zetten.

Iemand hier misschien nog een oplossing voor dan zoals ik het nu geregeld heb? Eveneens daarvoor tal van pagina's doorgespit.
Ethernet is nog steeds 100Mbit. Dus gewoon WiFi gebruiken. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 21:00
Gisteren is er een technieker van Servilux (ik woon in België) bij mij langs geweest en hij heeft mijn paneel vervangen binnen de garantie. De laatste weken begon ik alsmaar meer zwarte stippen te zien op het paneel van mijn 55b8, ik dacht dat het clusters van dode pixels waren. Maar volgens de technieker zijn het kleine stukjes plastic die in het paneel zitten en de onderliggende pixels afdekken. Dit moet reeds gebeurd zijn tijdens de fabricage in de fabriek. Ze waren mij van op 3 meter eigenlijk nooit opgevallen tot nu.

Enfin, ik heb een nieuw paneel gekregen zonder stukjes plastic in.
Ik heb het van zeer dichtbij nagekeken, vergrootglas ligt nog naast de tv ;)
Het is de 1ste keer dat ik een OLED van binnen heb gezien, het paneel vervangen was eigenlijk vrij simpel.
Er zijn maar 3 modules die overgezet moeten worden: moederbord(met alle aansluitingen), voeding en luidsprekers. De plastieken achterkant losklikken, een twintigtal vijsjes losmaken en de modules overzetten naar het nieuwe paneel. 10 minuten werk en klaar.
Mijn "oude" moederbord is behouden, waardoor dus al mijn beeldinstellingen, gedownloade apps en wachtwoorden ook zijn behouden.
Ik ben zeer tevreden met de service van LG en hun hersteller.

Enkele foto's van mijn oude paneel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LodnnoNG5Cuz_JZ-VTOQ2n9wD_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8P8A2xTMCHr8mHVdhoJrEUjv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh7oZdFG7-cfsIQpgpHsbJo3Mg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZaEJ0peftws86zgfJksvTTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Ben wel benieuwd of die pixel refresh het voor je gefixt heeft.
Yep! Beeld is nu zelfs bij 5% gray niet te onderscheiden van 50% *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hoe toveren jullie die test kleuren op het scherm? Is daar een functie voor op de tv zelf? En zou het op elk % uniform moeten zijn of zie je wel vaker dat er afwijkingen zijn op bepaalde ranges?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:56
yinx84 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:58:
Hoe toveren jullie die test kleuren op het scherm? Is daar een functie voor op de tv zelf? En zou het op elk % uniform moeten zijn of zie je wel vaker dat er afwijkingen zijn op bepaalde ranges?
Testslides op YouTube. Maar als je bij normaal gebruik geen afwijkingen ziet zou ik er zeker niet naar gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 22:52
Zijn er hier mensen die last hebben van haperingen bij Netflix? Als ik een aflevering heb gekeken en de volgende aflevering begint hapert het beeld. Ik moet Netflix dan afsluiten om vervolgens weer op te starten en dan is het weer een aflevering goed.

LG C9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Rivanov schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Ethernet is nog steeds 100Mbit. Dus gewoon WiFi gebruiken. :)
Ethernet is 100Mbps en veelal sneller dan de brakke wifi chip in de LG tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 12:33
wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Ethernet is 100Mbps en veelal sneller dan de brakke wifi chip in de LG tv's.
Nee hoor. De WiFi op 5Ghz is sneller dan de 100Mbit via ethernet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 06:54

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:23:
Zijn er hier mensen die last hebben van haperingen bij Netflix? Als ik een aflevering heb gekeken en de volgende aflevering begint hapert het beeld. Ik moet Netflix dan afsluiten om vervolgens weer op te starten en dan is het weer een aflevering goed.

LG C9
Op een C7 draait Netflix al jaren zonder enig probleem. Bedraad. Ook YT gaat prima.

Maar, ik kijk de laatste tijd de F1 doc “Drive to survive” en daar heb ik erg vaak dat de boel stopt. Je ziet dan het percentage langzaam oplopen, maar starten doet hij echt niet meer. Met de back-toets even terug, aflevering opnieuw kiezen en het hobbelt weer voor een minuut of wat.
Geen enkele andere serie van Netflix heeft dit. Deze serie bij alle afleveringen van de 2 seizoenen...
Ik ben er inmiddels doorheen gekomen, maar heb het niet kunnen oplossen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ik ben overgestapt van een Sony XG85 naar een LG GX (komt morgen binnen), en op de Sony kon ik gewoon Kodi draaien, en vanaf mijn Plex server een 4K film streamen. Is dat iets wat ook op de LG kan?

Of is het handiger om toch gewoon een Shield (tube heb ik hier nog liggen) te gebruiken hiervoor?

Never mind, gevonden. Ik denk dat ik mijn Shield er maar bij houd.

[ Voor 11% gewijzigd door sorted.bits op 25-10-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21

LG C9
Ik heb dit probleem niet op de C9. (55”; bedraad aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 22:52
Anoniemand schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb dit probleem niet op de C9. (55”; bedraad aangesloten)
Oke, ik heb de TV een jaar maar het is iets van de laatste paar weken. Zal de app eens opnieuw installeren.

TV is nu verbonden met wifi maar binnenkort ga ik een router kopen zodat ik alles bedraad kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Oke, ik heb de TV een jaar maar het is iets van de laatste paar weken. Zal de app eens opnieuw installeren.

TV is nu verbonden met wifi maar binnenkort ga ik een router kopen zodat ik alles bedraad kan aansluiten.
Hier een C9 die uitstekend werkt met WiFi.
Over het algemeen kun je stellen dat WiFi op de LG TV’s stabiel en snel werkt tenzij je in huis een brakke WiFi hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Rivanov schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Nee hoor. De WiFi op 5Ghz is sneller dan de 100Mbit via ethernet.
Dit is compleet afhankelijk van je router, de ondersteunig van optimalisaties etc. De LG TV bevat een el cheapo Wifi 5 adapter die geen enkele nieuwe standaard ondersteund (denk MU MIMO, Beam, AX). Wifi blijft dan nog steeds half duplex en je verbinding kan dan wel 500Mbps zijn (heb ik ook met mijn Netgear RAX120 router en LG C7), maar dat is per definitie niet sneller dan ethernet (test maar eens op https://speedof.me/). Daarnaaat is Wifi is nooit stabieler dan ethernet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50
Lg geen last van, maar wel denon en yamaha schijnt.

Hardware Info: Bug in HDMI 2.1-chipsets zorgt voor gebrek aan beeld bij gebruik van bepaalde receivers.
https://nl.hardware.info/...ik-van-bepaalde-receivers

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Dit is compleet afhankelijk van je router, de ondersteunig van optimalisaties etc. De LG TV bevat een el cheapo Wifi 5 adapter die geen enkele nieuwe standaard ondersteund (denk MU MIMO, Beam, AX). Wifi blijft dan nog steeds half duplex en je verbinding kan dan wel 500Mbps zijn (heb ik ook met mijn Netgear RAX120 router en LG C7), maar dat is per definitie niet sneller dan ethernet (test maar eens op https://speedof.me/). Daarnaaat is Wifi is nooit stabieler dan ethernet.
Ik kan niks met zekerheid zeggen over de oude versies aangezien ik deze niet heb maar bij een aantal mensen hielp het om van bedraad naar wifi (5ghz) te switchen.
Voor de gx, werkt de wifi perfect hier, nog geen happering gezien.
Maar ik gebruik ook alleen nog maar netflix en youtube so far, nog geen lokale high quality streaming naar mijn tv atm... die speedtest werkt niet op mijn tv. Maar andere speedtest werkt wel en geeft 220mbit internet aan, wat ongeveer het limiet is van mijn internetverbinding. Ik zou niet weten welke content meer als dat nodig heeft?

@DM89 Als je happeringen hebt helpt dit mogelijk: cache clearen door hele apparaat even 15 min van de stroom te halen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
andries98 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Ik kan niks met zekerheid zeggen over de oude versies aangezien ik deze niet heb maar bij een aantal mensen hielp het om van bedraad naar wifi (5ghz) te switchen.
Voor de gx, werkt de wifi perfect hier, nog geen happering gezien.
Maar ik gebruik ook alleen nog maar netflix en youtube so far, nog geen lokale high quality streaming naar mijn tv atm... die speedtest werkt niet op mijn tv. Maar andere speedtest werkt wel en geeft 220mbit internet aan, wat ongeveer het limiet is van mijn internetverbinding. Ik zou niet weten welke content meer als dat nodig heeft?
Als je happeringen hebt helpt dit mogelijk: cache clearen door hele apparaat even 15 min van de stroom te halen. Succes!
Lol ik heb geen advies nodig hoor. 220/2 is 100 niet stabiel. Dus ethernet sneller...ga maar eens een 90 GB MKV streamen met Plex. Over wifi werkt dit niet, ethernet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
yinx84 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Thanks! Fijn om te horen dat de CX dus iets slimmer is, als ik je verhaal zo aanhoor. Ga het vanmiddag eens testen.
Graag hoor ik of de Auto stand goed werkt. Ik heb zelf een B9 dus jammer genoeg heb ik geen Auto optie voor HDMI apparaten. Dit is eigenlijk een zeer ernstige tekortkoming.
Overigens ben ik nog wel benieuwd: hoe zit dit bij bijv een Amazon Prima app op de tv zelf... hebben zulke lokale apps ook een RGB setting? Als ik het zo lees is het niet relevant zolang ik Black Level op Auto laat staan, maar ben toch benieuwd!
Bij de apps lijkt het automatisch te gaan. De black level optie staat op Auto en is niet te veranderen bij mijn B9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
wvkreg schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Lol ik heb geen advies nodig hoor. 220/2 is 100 niet stabiel. Dus ethernet sneller...ga maar eens een 90 GB MKV streamen met Plex. Over wifi werkt dit niet, ethernet wel.
A. Ik heb niks gezegd over de /2? Ik zeg dat ik gewoon mijn max internet snelheid over wifi trek
B. Waar haal jij vandaan dat dat niet 100% stabiel is?
C. Lokaal netwerk check ik hier niet mee, die zou heel goed stuk hoger kunnen liggen?

Kortom trek geen bullshit conclusies, en bovendien is het nog steeds sneller als 100mbit....
Waar je wel gelijk in hebt is dat een 90GB MKV mogelijk problemen geeft, maar geef me dan een (lokale) test die werkt??
Waar je ook gelijk in hebt is dat dit niet de beste 5ghz chip is die er is, maar daar ging de discussie ook niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

LG C9
heb je quickstart misschien nog aan staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
r0p schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:44:
Je weet dat 4K/4:4:4/10bit/120hz de volle bandbreedte van de HDMI 2.1 40Gb/s gebruikt? (Meen 40,01 ofzoiets)
Ik vraag me af waar de bandbreedte voor audio, vrr en ALLM vandaan komt aangezien de Videostream alleen al 100% van de bandbreedte gebruikt. En getuige de G-sync problemen met de huidige modellen icm de 3080 vraagt LG zich dat ook nog af :p (niet aankomen zetten met consoles want die doen geen 4k/4:4:4/10bit volgens mij, meen 4:2:0 maar daar kan ik naast zitten).

Aangezien jij aangeeft dat dat een non-issue is, wellicht kun jij verklaren waar LG magisch de extra bandbreedte vandaan tovert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
andries98 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

A. Ik heb niks gezegd over de /2? Ik zeg dat ik gewoon mijn max internet snelheid over wifi trek
B. Waar haal jij vandaan dat dat niet 100% stabiel is?
C. Lokaal netwerk check ik hier niet mee, die zou heel goed stuk hoger kunnen liggen?

Kortom trek geen bullshit conclusies, en bovendien is het nog steeds sneller als 100mbit....
Waar je wel gelijk in hebt is dat een 90GB MKV mogelijk problemen geeft, maar geef me dan een (lokale) test die werkt??
Waar je ook gelijk in hebt is dat dit niet de beste 5ghz chip is die er is, maar daar ging de discussie ook niet over.
Ethernet is Ethernet 100Mbps. Lees wel de 1e M. Wifi is ALTIJD minder stabiel , even als voorbeeld https://ubidots.com/blog/...t-which-connection-to-use

Er zijn legio voorbeelden. Maar ieder zijn ding. Over ethernet gaat die 90 GB MKV met DTS prima zonder haperingen of buffering hier. Op Wifi begint de buffering al voor de start. Verbinding is dan +/- 360Mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 25-10-2020 12:55 ]

Pagina: 1 ... 324 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.