Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
yinx84 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:05:
Misschien een rare vraag maar waar kan ik wat stats inzien over m'n huidige beeld? Zoals resolutie, refresh rate, HDR/Dolby/SDR. Had gehoopt dat ik met 1 knop een subtiele overlay tevoorschijn kon laten komen.
Ga naar het menu en navigeer naar Kanalen en selecteer “Kanaalafstelling en instellingen” maar klik hier niet op!
Druk vervolgens een paar keer op de 1 op je afstandsbediening en voila.
Dus klopt wat HoppyF zegt hierboven :)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-10-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:15
Vulcan750 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Bij AliExpress kost een betrouwbaar merk (Ugreen) hdmi 2.1 kabel van 2 meter €8,35.
https://a.aliexpress.com/_BTwwZE
Thx, gelijk ff 2 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
HoppyF schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Je moet kijken of je ergens UTT ziet staan.
De waarde daarachter is het aantal uren.
Zie plaatje, weliswaar van een C9.

[Afbeelding]
Ik zie overal dat Instart menu langs komen (die meest linker kolom), maar hoe kom ik daar? Ik ga hier naar service menu via een Logitech Harmony, 0413 en dan is mijn meest linker kolom wat op het plaatje hierboven de middelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Zou iemand mij aanraden om mijn LG Gx65 te laten kalibreren? Heb nogal moeite om voor mij de perfecte instellingen te vinden.

Heeft iemand toevallig ook een adresje van een vakman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Ik zie overal dat Instart menu langs komen (die meest linker kolom), maar hoe kom ik daar? Ik ga hier naar service menu via een Logitech Harmony, 0413 en dan is mijn meest linker kolom wat op het plaatje hierboven de middelste is.
Ik heb geen Logitech Harmony maar heb begrepen dat de Instart functie daarop wel in te stellen is of er al in zit. Dit zou je even uit moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
HoppyF schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Ik heb geen Logitech Harmony maar heb begrepen dat de Instart functie daarop wel in te stellen is of er al in zit. Dit zou je even uit moeten zoeken.
Dat is hoe ik in het service menu kom, die IR code is er dus al. Tenzij er een andere IR code is om op een andere manier in het service menu te komen. Maar als ik zo lees op internet wordt dit ook overal gebruikt voor andere LG oleds. Dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Maar ik ga verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Dat is hoe ik in het service menu kom, die IR code is er dus al. Tenzij er een andere IR code is om op een andere manier in het service menu te komen. Maar als ik zo lees op internet wordt dit ook overal gebruikt voor andere LG oleds. Dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Maar ik ga verder zoeken.
Werkt geloof ik iets anders met de Logitech Harmony.
Er is hier vast wel iemand die een Harmony heeft en een CX of GX en de stappen kan beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
koenvd90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:32:
Zou iemand mij aanraden om mijn LG Gx65 te laten kalibreren? Heb nogal moeite om voor mij de perfecte instellingen te vinden.

Waar ik vorige keer ISF kalibratie heb laten doen komen niet aan huis ivm corona. TV afgeven is voor mij geen optie.

Als iemand een goede ISF kalibratie weet die wel aan huis komt (na versoepeling) hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Dat klopt omdat ze bij de CX het service menu veranderd hebben tot wat jij ziet. Het hoofdscherm van de eerdere versies van de tv ontbreekt dus, het is slechts een rijtje menukeuzes wat je nog ziet. LG is dus bezig geweest info te verstoppen. Dit heeft dus niets met de Harmony remote te maken. Zie onderstaande video.

Overigens zou het ik het advies van onderstaande video niet opvolgen en niet gaan kalibreren via het service menu. Zodra je de whitebalance verandert in het service menu wordt dat "geflagd" zodat de service monteur kan zien dat je daarmee bezig bent geweest. Een "changed" flag kan niet ongedaan gemaakt worden.

De Product en Etc items geef ik het meeste kans voor het vermelden van usage hours.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 20-10-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:09
HoppyF schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:56:
Goed nieuws voor C9 bezitters die Gsync problemen hebben.
Er is een werkende firmware die Vincent Teoh hier laat zien.
YouTube: LG C9 4K HDR 120Hz G-Sync VRR Firmware Fix - Demonstrated!

Opmerking:
Ik kende de HDMI en WiFi diagnostic mode nog niet.
Werkt wel simpel.
Ga met de LG magic remote naar het tandwieltje (lang indrukken), kies Kanalen, selecteer Kanaalafstelling en instellingen (achtergrond is rood), druk NIET op ok/scrollwieltje maar typ 11111 (zonder OK) op de remote in.
Je krijgt nu het diagnostics scherm te zien, op het volgende scherm krijg je WiFi diagnostics.
Links onder op pijl terug (of toets pijl terug) kiezen brengt je weer terug naar het begin.
Ben hier niet zo in thuis,, vandaar de vraag.
Als ik daar na toe ga. zie ik dat mijn C9 Frame rate 50Hz is.. Dit kan ik mijn C9 niet aanpassen. Weet ook niet wat precies moet doen.. En in dat menu kan ik ook niks aanpassen.. ??? Wat doe ik fout..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 19:03
Cap schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Dat klopt omdat ze bij de CX het service menu veranderd hebben tot wat jij ziet. Het hoofdscherm van de eerdere versies van de tv ontbreekt dus, het is slechts een rijtje menukeuzes wat je nog ziet. LG is dus bezig geweest info te verstoppen. Dit heeft dus niets met de Harmony remote te maken. Zie onderstaande video.

Overigens zou het ik het advies van onderstaande video niet opvolgen en niet gaan kalibreren via het service menu. Zodra je de whitebalance verandert in het service menu wordt dat "geflagd" zodat de service monteur kan zien dat je daarmee bezig bent geweest. Een "changed" flag kan niet ongedaan gemaakt worden.

[YouTube: LG CX Calibration with Service Menu - What a great result with HCFR]

De Product en Etc items geef ik het meeste kans voor het vermelden van usage hours.
Niet alleen de monteur, ze moeten foto van service menu maken bij reparatie. Of in elk geval bij mij.
Toen mijn gx vorige week gerepareerd was zag je nog gewoon (ongeveer) zelfde menu als bij HoppyF (inclusief UTT). Er is nu nog maar 1 nieuwere firmware.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:21

DON PAPA

Tweaker-fan

koenvd90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:32:
Zie antwoord hieronder...
Jimiw schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Als iemand een goede ISF kalibratie weet die wel aan huis komt (na versoepeling) hou ik me aanbevolen.
Ik heb zelf goeie ervaring met David van https://beeldsound.com

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 20-10-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:34
devilsnight schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Met de B6 ben ik een behoorlijke tijd bezig geweest echt met settings te komen waar ik blij mee was en bij de C9 afgezien van een paar settings was het echt top out of the box.

SDR en HDR gaming is echt top op de C9 en ik was er minder over te spreken op de B6. Maar vooral de scherpt. Met elke game op de C9 viel me gewoon het scherpte verschil heel erg op. En ik ben zeer picky wanneer het aankomt op dit soort zaken. ;)
Morgen ga ik de 77CX in het wild spotten en beslissen of ie mijn 65C6 wel of niet mag vervangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30

Snippertje

Light up your life

rajackar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:55:
Ik hoop dat ze snel komen met die fix voor de 9 serie. Ik erger me kapot aan de gsync issues icm een 3080. Steeds wegvallend beeld en soms helemaal geen beeld meer totdat ik een restart doe. Heb gsync al uitstaan maar toch verschijnt af en toe de instant game response melding en gaat er vanalles mis.
Heb je de update ondertussen? Ik heb het via het service menu nu net geregeld. Moet nog testen of het echt werkt, maar je kan de details hier vinden: https://www.avsforum.com/...68/page-114#post-60140361

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Snippertje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Heb je de update ondertussen? Ik heb het via het service menu nu net geregeld. Moet nog testen of het echt werkt, maar je kan de details hier vinden: https://www.avsforum.com/...68/page-114#post-60140361
Helaas nog niet. Heb via Twitter contact met de support in de VS gehad en die zeiden dat ik hem binnen 5 dagen kan verwachten.
Ik heb helaas niets met een ir blaster dus het service menu is geen optie.
Werkt het bij jou nu goed?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

rajackar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Helaas nog niet. Heb via Twitter contact met de support in de VS gehad en die zeiden dat ik hem binnen 5 dagen kan verwachten.
Ik heb helaas niets met een ir blaster dus het service menu is geen optie.
Werkt het bij jou nu goed?
Nee krijg het nog steeds niet goed helaas. Wel de nieuwe update. Ga nog wat dingen proberen en dan zal ik het laten weten. Heb zelf een B9 trouwens.

Tot zover krijg ik het werkend op dit moment 4k60hz met hdr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-hxiTtHUx6YX9KTwF1ZTB9I_ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsAVhGvcMSs33OBWNVPFmT6t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Snippertje op 21-10-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Snippertje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Nee krijg het nog steeds niet goed helaas. Wel de nieuwe update. Ga nog wat dingen proberen en dan zal ik het laten weten. Heb zelf een B9 trouwens.
Dat is balen zeg. Maar het is ook beta firmware natuurlijk. Ik las op avs dat het soms pas ging werken na een volledige power off. Of meerdere reboots.
Succes!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

rajackar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Dat is balen zeg. Maar het is ook beta firmware natuurlijk. Ik las op avs dat het soms pas ging werken na een volledige power off. Of meerdere reboots.
Succes!
Heel gek, maar een paar keer rebooten did the trick. Nu hopen dat het blijft werken natuurlijk. Zal even wat langer testen iig. Staat wel op 8bit op dit moment.

Edit: En ik merk dat het atmos geluid af en toe hapert. Het ziet er trouwens echt geweldig uit zeg op 4k met gsync aan. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Snippertje op 21-10-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Snippertje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Heel gek, maar een paar keer rebooten did the trick. Nu hopen dat het blijft werken natuurlijk. Zal even wat langer testen iig. Staat wel op 8bit op dit moment.

Edit: En ik merk dat het atmos geluid af en toe hapert. Het ziet er trouwens echt geweldig uit zeg op 4k met gsync aan. _/-\o_
Dat wil ik geloven ja. Ik vond het op max 60 fps met gsync al mooi. Speel nu maar 120 met gsync uit en vsync aan.
Dolby Atmos doet hier ook vreemd. Korte drops en een kleine vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33
Heeft iemand ervaring met het infrezen van een kabelgoot? Ik wil graag een kabelgoot in de muur voor de GX versie maar weet niet welke diameter buis hiervoor geschikt is. Ik wil ook geen PVC buis van 3cm rond infrezen. Maar de buis moet ook niet te krap zijn uiteraard.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

rajackar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Dat wil ik geloven ja. Ik vond het op max 60 fps met gsync al mooi. Speel nu maar 120 met gsync uit en vsync aan.
Dolby Atmos doet hier ook vreemd. Korte drops en een kleine vertraging.
Ja volgens mij had ik dat hiervoor ook al met tomb raider. Anyway alles lijkt te werken, ook 10bit. Dus ben erg tevreden, had het niet meer verwacht eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even iets anders.
Wie gebruikt er Dplay op zijn LG TV?
Dplay is een streaming dienst van Discovery, TLC, Animal Planet enz.

Er bestaat geen app voor de LG TV’s (ja, echt 8)7 ) maar je kunt wel de Dplay app op je smartphone of tablet zetten en dan via AirPlay naar de TV streamen.
Dat heb ik dus gedaan met mijn iPad Pro.
Alles werkt, behalve de ondertiteling die ik niet goed in beeld krijg.

Na zoeken kwam ik een topic hier op Tweakers tegen waar het probleem beschreven wordt.
Zie dat topic voor de foto’s van het probleem.
LG c9 zet ondertiteling in een hoekje

Echter geen oplossing en de TS heeft daar nog niet gereageerd.
Nu kan het best zijn dat ik iets compleet over het hoofd zie.
Daarom mijn vraag wie heeft Dplay en ziet hetzelfde probleem namelijk ondertiteling links uitgelijnd ipv gewoon recht in het midden zoals het hoort.

Ik heb ook geprobeerd op mijn iPad de desktop website van Dplay te gebruiken.
Ik kan dan inderdaad video’s afspelen op mijn iPad maar krijg dan helemaal geen ondertiteling te zien terwijl ze er uiteraard wel zijn.
Dat schiet dus niet op.

In de Dplay app of bij mijn account gegevens kan ik niets instellen wat hiermee te maken heeft.
Op de iPad kan ik ook geen instelling vinden.
Maar zoals gezegd ziet de ondertiteling er op de iPad afgespeeld perfect uit, keurig in het midden uitgelijnd.
De iPad of app op de iPad heeft dus schijnbaar geen probleem maar de LG TV (55C9) wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er nog nieuws omtrent de stutter issues bij gebruik van ongecomprimeerde 120hz/4:4:4/10bit/Gsync ?

Het feit dat settings met lagere bandbreedtes wel werken geeft toch te denken dat de tot 40Gb/s beperkte hdmi 2.1 poorten een rol.spelen.

Ik kan alleen maar LG Marketing vinden dat ze er vertrouwen in hebben het met een firmware update te kunnen fixen. Maja met de feestdagen voor de deur hecht ik weinig waarde aan die woorden vanwege het grote financiële belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43

freshy98

Atari

(jarig!)
Na lange tijd heb afgelopen weekend de netwerkkabel weer eens in mijn 65GX gestoken en mijn switch in de woonkamer (Ubiquiti 8 poort, POE gevoed) ingesteld op 100 FDX voor de poort waar de TV op zit.
Ik zie dan nog steeds in blokken van een minuut ongeveerd "wired network disconnected" met vlak er achter aan "wired network connected" voorbij komen.

De switch auto-negotiate zelf prima 100 FDX, dus het vastzetten er op was meer als test, maar dat maakt blijkbaar niets uit.

Ik weet van berichten hier dat bedraad netwerk ruk is op LG TV's, maar is er dan helemaal niets om het connected te houden?

Overigens werkt wifi prima met mijn TV. Nooit problemen mee, dus het is niet dat ik perse over moet op bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

freshy98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:25:
Ik weet van berichten hier dat bedraad netwerk ruk is op LG TV's, maar is er dan helemaal niets om het connected te houden?
:? Dat wist ik niet.
Bij mijn C9, 1 Gbps ethernet, werkt prima. Zonder aangepaste instellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 21-10-2020 12:30 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:50
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:14:
Even iets anders.

Er bestaat geen app voor de LG TV’s (ja, echt 8)7 ) maar je kunt wel de Dplay app op je smartphone of tablet zetten en dan via AirPlay naar de TV streamen.

Na zoeken kwam ik een topic hier op Tweakers tegen waar het probleem beschreven wordt.
Zie dat topic voor de foto’s van het probleem.
LG c9 zet ondertiteling in een hoekje

Echter geen oplossing en de TS heeft daar nog niet gereageerd.
Nu kan het best zijn dat ik iets compleet over het hoofd zie.
Daarom mijn vraag wie heeft Dplay en ziet hetzelfde probleem namelijk ondertiteling links uitgelijnd ipv gewoon recht in het midden zoals het hoort.

Ik heb ook geprobeerd op mijn iPad de desktop website van Dplay te gebruiken.
Ik kan dan inderdaad video’s afspelen op mijn iPad maar krijg dan helemaal geen ondertiteling te zien terwijl ze er uiteraard wel zijn.
Dat schiet dus niet op.

In de Dplay app of bij mijn account gegevens kan ik niets instellen wat hiermee te maken heeft.
Op de iPad kan ik ook geen instelling vinden.
Maar zoals gezegd ziet de ondertiteling er op de iPad afgespeeld perfect uit, keurig in het midden uitgelijnd.
De iPad of app op de iPad heeft dus schijnbaar geen probleem maar de LG TV (55C9) wel.
En via browser van LG Tv zelf?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
remco_k schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

:? Dat wist ik niet.
Bij mijn C9, 1 Gbps ethernet, werkt prima. Zonder aangepaste instellingen.
Het is alweer maanden geleden dat ik er over las hier. Had dus eigenlijk gehoopt dat het opgelost zou zijn.
En waarom 100 Mbit, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Heb tweedehands een OLED65C7V aangeschaft met flink ingebrand display. Is me door de verkoper netjes verteld, hij was opgelicht door de eerste eigenaar. Ik ben dus de derde eigenaar.

Nu blijkt dat LG het display onder coulance vervangt, maar alleen als er een bon is. De eerste eigenaar pakt z'n telefoon niet op, dus die bon ga ik nooit krijgen.

Zowel LG als reparateur CE Repair geven aan dat er geen reparatie onder coulance plaatsvindt als er geen bon is.

Begrijpelijk, maar dit is dan wel weer een verhaal waarvan ik hoopte dat er begrip voor zou zijn bij LG. Ideeën/Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:03:
Heb tweedehands een OLED65C7V aangeschaft met flink ingebrand display. Is me door de verkoper netjes verteld, hij was opgelicht door de eerste eigenaar. Ik ben dus de derde eigenaar.

Nu blijkt dat LG het display onder coulance vervangt, maar alleen als er een bon is. De eerste eigenaar pakt z'n telefoon niet op, dus die bon ga ik nooit krijgen.

Zowel LG als reparateur CE Repair geven aan dat er geen reparatie onder coulance plaatsvindt als er geen bon is.

Begrijpelijk, maar dit is dan wel weer een verhaal waarvan ik hoopte dat er begrip voor zou zijn bij LG. Ideeën/Tips?
Als LG dit onder coulance zou vervangen, waarom heeft de eerste/twee eigenaar dit dan niet laten repareren? Dat is wat vreemd.

Weet je waar deze eerste eigenaar de tv gekocht heeft? zo ja, dan kan je eens proberen daar iets los van te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Waarom koop je een TV met ingebrand scherm?
Als de verkoper je dit vertelt lijkt mij dit een reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
Op moment heb ik 4 Goobay HDMI Premium + Ethernet kabels van 3m in gebruik.

Nu ga ik een eArc soundbar kopen en daarop mijn Shield aansluiten. Dus ik zal 2x een HDMI2.1 kabel nodig hebben van 1,5-2m.

Enig advies voor een goede kabel? Had ergens in het topic een paar linkjes gezien maar in de comments van Amazon stond toen dat ze helemaal geen 40gbps ondersteunde.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 10:09
@Jimiw ik heb zelf deze gekocht https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Stevige kabel en lijkt alles tot nu toe te ondersteunen :)

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heeft iemand wel eens gespeeld met de HGIG setting? Ik werd helemaal enthousiast na het lezen over HGIG en heb het net even geprobeerd met TLOU2 op de PS4. Maar vergeleken met de reguliere Dynamic Tone Mapping is het stukken donkerder. Zo donker dat ik in donkere ruimtes moeite heb met zichtbaarheid. Is de implementatie gewoon niet zo goed, of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
zwembroek schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:40:
Heeft iemand ervaring met het infrezen van een kabelgoot? Ik wil graag een kabelgoot in de muur voor de GX versie maar weet niet welke diameter buis hiervoor geschikt is. Ik wil ook geen PVC buis van 3cm rond infrezen. Maar de buis moet ook niet te krap zijn uiteraard.
3 cm is te weinig. Ik heb begrepen dat 5cm het minimum is vanwege de dikke voedingsstekker. Ik heb zojuist een koof in de muur gefreesd van 5cm om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Pellicaantje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

3 cm is te weinig. Ik heb begrepen dat 5cm het minimum is vanwege de dikke voedingsstekker. Ik heb zojuist een koof in de muur gefreesd van 5cm om deze reden.
Poeh dat is me wel wat 5cm. Welke kabelgoot heb jij? Stom dat die stekker niet van de TV af kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
zwembroek schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Poeh dat is me wel wat 5cm. Welke kabelgoot heb jij? Stom dat die stekker niet van de TV af kan.
Alles kan als je maar wilt. Garantie kan een dingetje worden natuurlijk.
Maar een nieuwe stekker monteren is makkkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
freshy98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Alles kan als je maar wilt. Garantie kan een dingetje worden natuurlijk.
Maar een nieuwe stekker monteren is makkkelijk.
Mijn eerste 65C6 OLED was binnen 3 jaar overleden dus ik ben wat huiverig om een stekker te vervangen i.v.m. garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heb deze erop gezet, ziet er gewoon strak uit. Zal monteur geeneens opvallen denk ik: https://www.allekabels.nl...uro-apparaat-stekker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Sinds vandaag ben ik in bezit van de LG CX 65 inch. Uiteraard blij als een dol kind, want ik kom van een Samsung 50HU6900.
Na een beetje gekloot met de instellingen, wil ik graag Google Assistent/home erop hebben. Nu heb ik gelezen hier op het forum dat LG dit nog niet beschikbaar heeft gesteld in NL, echter dit was een post in juni 2020. Klopt dit nog steeds?
Wel heb ik gelezen dat als je het land op UK zet, je wel google assistent erop kan krijgen. Dit ook geprobeerd, maar helaas krijg ik de TV niet te zien in mijn Google Home app. Iemand een idee?

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
zwembroek schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Mijn eerste 65C6 OLED was binnen 3 jaar overleden dus ik ben wat huiverig om een stekker te vervangen i.v.m. garantie.
Dan neem je contact op met LG klantenservice en vraag je op het een probleem is.
Weten wij het ook meteen als je de reactie hier plaatst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Wren schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Als LG dit onder coulance zou vervangen, waarom heeft de eerste/twee eigenaar dit dan niet laten repareren? Dat is wat vreemd.

Weet je waar deze eerste eigenaar de tv gekocht heeft? zo ja, dan kan je eens proberen daar iets los van te krijgen.
Nope, helaas! LG geeft aan dat ze alleen aan resellers verkopen, dus het is niet bekend waar 'ie verkocht is.
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Waarom koop je een TV met ingebrand scherm?
Als de verkoper je dit vertelt lijkt mij dit een reden om het niet te doen.
Omdat ik er vanuit ging dat 1) ik er minder last van zou hebben dan nu het geval is en 2) ik hoopte op coulance van LG, dus vandaar even mijn vraag hier. Ik begrijp als het niet lukt, maar nooit geschoten etc.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Nope, helaas! LG geeft aan dat ze alleen aan resellers verkopen, dus het is niet bekend waar 'ie verkocht is.

[...]

Omdat ik er vanuit ging dat 1) ik er minder last van zou hebben dan nu het geval is en 2) ik hoopte op coulance van LG, dus vandaar even mijn vraag hier. Ik begrijp als het niet lukt, maar nooit geschoten etc.. ;)
Het is inderdaad heel erg bekend dat LG alleen aan winkels verkoopt. Maar ik doelde eigenlijk om er achter proberen te komen bij de 1e/2e verkoper. Ik hoop dan maar dat je met de kennis van het inbranden de tv voor een prikkie hebt kunnen kopen.

Maar hopen op coulance..ai...dat was niet het meest handige, sorry dat ik het zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:02
Ik ben bezig om hiervoor een kanaal van 110x55 in te plakken.
Zag op verschillende video’s dat deze mooi centraal moet zitten net boven de onderkant van de tv.

Ik post wat foto’s als ik klaar ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

sorry,maar waar moet lg dan begrip voor hebben,een derde hands tv,buiten garantie en zonder bon. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Wren schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Het is inderdaad heel erg bekend dat LG alleen aan winkels verkoopt. Maar ik doelde eigenlijk om er achter proberen te komen bij de 1e/2e verkoper. Ik hoop dan maar dat je met de kennis van het inbranden de tv voor een prikkie hebt kunnen kopen.

Maar hopen op coulance..ai...dat was niet het meest handige, sorry dat ik het zeg.
Zeker niet het handigste, ik ben wellicht te positief, haha! Heb de TV inderdaad voor een hele mooie prijs kunnen aanschaffen, anders had ik 'de gok' niet genomen uiteraard.

Lijkt erop dat ik 'm dan gewoon ga gebruiken als gametv, nieuwe aanschaffen voor de woonkamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Zeker niet het handigste, ik ben wellicht te positief, haha! Heb de TV inderdaad voor een hele mooie prijs kunnen aanschaffen, anders had ik 'de gok' niet genomen uiteraard.

Lijkt erop dat ik 'm dan gewoon ga gebruiken als gametv, nieuwe aanschaffen voor de woonkamer. ;)
Mooi dat je er positief instaat. Puur uit nieuwsgierigheid maar hoe erg is het inbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
pwh53 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

sorry,maar waar moet lg dan begrip voor hebben,een derde hands tv,buiten garantie en zonder bon. 8)7
Voor een defecte TV? LG registreert ongetwijfeld of er een vervanging van het paneel is geweest voor dit serienummer. Welke klant die vervanging aanvraagt, hoeft niet persé een hobbel te zijn wat betreft die vervanging, toch?

Buiten garantie en derdehands maakt in dit geval niet uit, LG wil enkel een bon, meer niet. Bedankt voor je meedenken tho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Wren schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Mooi dat je er positief instaat. Puur uit nieuwsgierigheid maar hoe erg is het inbranden?
Het is niet zichtbaar zolang je maar geen rode of gele beelden bekijkt, ondergaande zon o.i.d. Dan is er over de hele breedte een aantal groene vlekken te zien, boven- en onderin beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Voor een defecte TV? LG registreert ongetwijfeld of er een vervanging van het paneel is geweest voor dit serienummer. Welke klant die vervanging aanvraagt, hoeft niet persé een hobbel te zijn wat betreft die vervanging, toch?

Buiten garantie en derdehands maakt in dit geval niet uit, LG wil enkel een bon, meer niet. Bedankt voor je meedenken tho ;)
Als ik jou was zou ik toch nog eens proberen bij de eerste verkoper of hij de bon heeft en dus ook weet waar hij de TV gekocht heeft.
Dit moet toch te achterhalen zijn en voor jou kan dit betekenen dat je alsnog kans maakt op reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Als ik jou was zou ik toch nog eens proberen bij de eerste verkoper of hij de bon heeft en dus ook weet waar hij de TV gekocht heeft.
Dit moet toch te achterhalen zijn en voor jou kan dit betekenen dat je alsnog kans maakt op reparatie onder garantie.
Heb 'm al via meerdere kanalen proberen te bereiken, no bueno. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

freshy98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Het is alweer maanden geleden dat ik er over las hier. Had dus eigenlijk gehoopt dat het opgelost zou zijn.
En waarom 100 Mbit, geen idee.
offtopic:
Klein detail: ik heb niet daadwerkelijk gechecked of hij op 1 Gbps loopt bij mij, zou ook makkelijk 100 Mbps kunnen zijn. Maar feit is wel dat het gewoon prima en zonder vreemde zaken werkt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
freshy98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Dan neem je contact op met LG klantenservice en vraag je op het een probleem is.
Weten wij het ook meteen als je de reactie hier plaatst ;-)
Heb ik al gedaan en ook hier gedeeld eerder dit jaar: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Het had volgens de medewerker "gevolgen" voor de garantie. Maar lijkt me niet dat als je paneel defect raakt een andere stekker aan het snoer ineens een probleem vormt. Een paneel kan immers terplekke vervangen met behoud van je bewerkte snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Heb ik al gedaan en ook hier gedeeld eerder dit jaar: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Het had volgens de medewerker "gevolgen" voor de garantie. Maar lijkt me niet dat als je paneel defect raakt een andere stekker aan het snoer ineens een probleem vormt. Een paneel kan immers terplekke vervangen met behoud van je bewerkte snoer.
Precies. Ik zou het dus gewoon doen. En vooral niets zeggen mocht er iemand voor langs moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 20:49
KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Het is niet zichtbaar zolang je maar geen rode of gele beelden bekijkt, ondergaande zon o.i.d. Dan is er over de hele breedte een aantal groene vlekken te zien, boven- en onderin beeld.
Ik heb hetzelfde met mijn 65" C7, lichte sporen van inbranden bij bepaalde kleuren. Niet echt storend ofzo, maar ook helaas net een jaartje buiten garantie. Nu kreeg ik een aanbieding ter reparatie van LG: 1060 euro inclusief coulance, 2115 euro exclusief coulance 8)7 8)7 8)7

Vind het een beetje te veel van het goede, voor een TV van nog geen 3 jaar oud en toendertijd nog tegen de 3k kostte ...

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
zwembroek schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Is inderdaad stom gemaakt. Wij hebben geen kabelgoot gebruikt maar gewoon de muur ingefreesd en daar gipsplaat overheen. Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht, maar waar de meubels komen te staan en de tv te hangen is nog niet exact bepaald.

Ik wil de tv namelijk exact in het midden van de televisiekast. Ik wilde me nog niet vastzetten qua hoogte en de positie van de tv. Dit zou wel gebeuren met een pvc pijp, immers moet deze bij een GX in het midden van de tv en aan de onderkant. Zodoende een koof laten frezen en die met gipsplaat bekleed. Kunnen we later de positie bepalen en als de tv (en soundbar) hangen de boren voor de kabels. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZbdcXbl0k03GMewEVKa9eNy8u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VadGCDPUynzm7FC9xMT0nj2J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUK2CiioOkD8MAFV06Cu_ChCIgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3C0vdfMIVtL6blra04lg59q2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
detonatic schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn 65" C7, lichte sporen van inbranden bij bepaalde kleuren. Niet echt storend ofzo, maar ook helaas net een jaartje buiten garantie. Nu kreeg ik een aanbieding ter reparatie van LG: 1060 euro inclusief coulance, 2115 euro exclusief coulance 8)7 8)7 8)7

Vind het een beetje te veel van het goede, voor een TV van nog geen 3 jaar oud en toendertijd nog tegen de 3k kostte ...
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie bij een TV van nog geen 3 jaar oud.
Je moet de verkoper (winkel) hiervoor aanspreken en niet LG zelf.
Er zijn diverse voorbeelden dat dit gratis opgelost is, zoek dit topic nog maar eens door.
Beetje jammer om je TV nu al min of meer af te moeten schrijven of je te gaan ergeren aan een gebrek ook al is dit nu nog niet zo storend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 20:49
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie bij een TV van nog geen 3 jaar oud.
Je moet de verkoper (winkel) hiervoor aanspreken en niet LG zelf.
Er zijn diverse voorbeelden dat dit gratis opgelost is, zoek dit topic nog maar eens door.
Beetje jammer om je TV nu al min of meer af te moeten schrijven of je te gaan ergeren aan een gebrek ook al is dit nu nog niet zo storend aanwezig.
Dat is juist een beetje het probleem, de winkel waar ik hem destijds gekocht heb is failliet en bestaat dus ook niet meer... Anders had ik daar inderdaad zeker aanspraak op gemaakt. Vanuit LG al een eindeloze discussie gevoerd zonder resultaat (anders dan deze "aanbieding").

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
detonatic schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Dat is juist een beetje het probleem, de winkel waar ik hem destijds gekocht heb is failliet en bestaat dus ook niet meer... Anders had ik daar inderdaad zeker aanspraak op gemaakt. Vanuit LG al een eindeloze discussie gevoerd zonder resultaat (anders dan deze "aanbieding").
Is die winkel misschien nog overgenomen door een ander bedrijf?
Dan maak je ook nog kans om aanspraak te maken op garantie.
Bij LG is het lastiger, vandaar dat ze blijkbaar niet het volledige bedrag willen vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 19:24
Ik heb er ervaring mee, heb echt 2 kabelgoten naast elkaar in de muur gelijmd met hdmi kabels, stroomkabel en Hue kabel (C9). Vervolgens heb ik alle kabels erdoorheen gelegd en het geheel dichtgestuct. Heb er 4 HDMI 2.1 kabels doorheen gelegd en mocht er een kapot gaan, dan heb ik wel een klein probleempje..

Bij mij ging het niet om een 50mm pijp te gebruiken, want de muur waaraan de C9 hangt is slechts een enkelsteensmuur met aan weerszijde een stuclaagje. Dat vond ik te risicovol om hier een 50mm pijp in te zetten, dan zou ik zo aan de achterkant het halletje uitkomen door het stucwerk |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 19:24
Sven2912 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:34:
@Jimiw ik heb zelf deze gekocht https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Stevige kabel en lijkt alles tot nu toe te ondersteunen :)
Als je het cheap wil doen:

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Werken top hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Voor de C9 is meestal cinema of ISF dark het beste voor YouTube video's, SDR series en films op Netflix, Pathé, Prime etc, toch?

En voor Dolby Vision/HDR is cinema home het beste? (dat is subjectief, maar wordt door "pro's" aangeraden?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 10:09
Het verschil is serieus 1,90 bij de 2m variant. Cheaper is mogelijk. Amazon.de heeft een 3 pack voor 30 euro.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nu een paar uur kunnen gamen met de engineering firmware op mijn LG B9 icm een RTX 3080. 4k120hz 10 bit, HDR én GSYNC werken nu allemaal goed. Geluid laat ik via een aparte kabel lopen direct naar mijn receiver. Werkt nu perfect. Heb ook geen last van haperingen bij hoge framerates vooralsnog. Kortom voor iedereen die een 3080 icm een B9/C9 wil proberen, ik kan de engineering firmware aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippertje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:40:
Nu een paar uur kunnen gamen met de engineering firmware op mijn LG B9 icm een RTX 3080. 4k120hz 10 bit, HDR én GSYNC werken nu allemaal goed. Geluid laat ik via een aparte kabel lopen direct naar mijn receiver. Werkt nu perfect. Heb ook geen last van haperingen bij hoge framerates vooralsnog. Kortom voor iedereen die een 3080 icm een B9/C9 wil proberen, ik kan de engineering firmware aanraden :)
Welke versie firmware had je en welke versie heb je nu?
Nadeel van engineering firmware is dat je niet meer terug kunt naar een lagere versie.
Je kunt alleen maar hoger.
Vraagt blijft dan wanneer de officiële normale versie uitkomt en welk versienummer deze zal gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

En via browser van LG Tv zelf?
Vanmiddag geprobeerd maar dan verschijnt er een foutmelding van Dplay dat er een technisch probleem is.
Zwart scherm met een tekst dus.
De browser werkt verder wel goed, ik kan Tweakers zo kiezen om maar iets te noemen.
Zal het morgen nog eens proberen.
Ik verwacht er alleen geen wonderen van, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwh53 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

andere kabel proberen,lukt dat niet,dan met custom resolution utility,resolutie toevoegen
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU
Ik heb een 2.0b premium kabel geprobeerd, duurde even voordat ie geleverd werd. Dit werkt wel goed. Ik kan meteen alle resoluties kiezen tot/met 4k@30. Wat wel jammer is is dat bij de CX inderdaad bij 30 de stuttering belachelijk is. Echt heel jammer. Is er iets qua instellingen dat je dit kunt corrigeren?

Ik heb 1440p ingesteld als desktop resolutie en pakt ie netjes 120. Dat ziet er heel mooi uit.

De RTX3080 gaat ooit komen dus kunnen we met 2.1 wel 4k@60 (en 120) netjes aan.

Dank je voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Welke versie firmware had je en welke versie heb je nu?
Nadeel van engineering firmware is dat je niet meer terug kunt naar een lagere versie.
Je kunt alleen maar hoger.
Vraagt blijft dan wanneer de officiële normale versie uitkomt en welk versienummer deze zal gaan krijgen.
Volgens mij 04.30.00 (weet ik eigenlijk niet zeker) en zit nu op 5.00.02

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_0gZhS_dgRNVrfM_abI4FEBiAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvcIT9yS0ZWmiLOaIcWBvX9p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freshy98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:25:
Na lange tijd heb afgelopen weekend de netwerkkabel weer eens in mijn 65GX gestoken en mijn switch in de woonkamer (Ubiquiti 8 poort, POE gevoed) ingesteld op 100 FDX voor de poort waar de TV op zit.
Ik zie dan nog steeds in blokken van een minuut ongeveerd "wired network disconnected" met vlak er achter aan "wired network connected" voorbij komen.

De switch auto-negotiate zelf prima 100 FDX, dus het vastzetten er op was meer als test, maar dat maakt blijkbaar niets uit.

Overigens werkt wifi prima met mijn TV. Nooit problemen mee, dus het is niet dat ik perse over moet op bedraad.
Dat viel mij vandaag ook op bij mijn Unifi Flex mini... 100 FDX. Dacht dat ie voorheen op mijn USW-8-POE150 wel op 1000 zat...maar kan me vergissen want ik lees echt overal dat de LG C9 en CX toch wel 100 mbit hebben. Bij de specs vind je het niet. Ik heb tot nu toe nog geen connectie verlies ervaren.

Misschien eens een speed test doen als ik met WiFi verbind.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2020 22:16 . Reden: wifi test? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Word ik nu gek? Ik heb tot twee keer toe een modus getweaked met wat aanpassingen aan Brightness, Color etc maar hij lijkt steeds terug te springen. Moet je per ingang of applicatie dit weer opnieuw instellen ofzo? Gaat om een gewoon SDR profiel (ifs Dark Room)

Ohja, ik kan in Dolby Vision modus in het Cinema Home profiel de TruMotion niet uitzetten (of überhaupt aanpassen). Is dit een bug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Wellicht hebben jullie een idee.

Ik heb een LG C9 en een JBL 9.1 soundbar
Mijn Caiway Tv box zit aangesloten met een HDMI kabel op HDMI 1
Op HDMI 2 zit mijn soundbar aangesloten....beide in HDMI EARC
Het geluid op de TV staat op HDMI ARC en EARC staat aan
De soundbar springt, als ik het Caiway kastje aan zet op TV input.

Echter krijg ik geen geluid uit mijn soundbar.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Dat viel mij vandaag ook op bij mijn Unifi Flex mini... 100 FDX. Dacht dat ie voorheen op mijn USW-8-POE150 wel op 1000 zat...maar kan me vergissen want ik lees echt overal dat de LG C9 en CX toch wel 100 mbit hebben. Bij de specs vind je het niet. Ik heb tot nu toe nog geen connectie verlies ervaren.

Misschien eens een speed test doen als ik met WiFi verbind.
Ik kan eens kijken of ik nog een andere, niet ubiquiti, 1 Gbit switch heb liggen om makkelijk mee te testen.
Staat een meubel onder de TV dus makkelijk van de muur trekken en er achter bij kunnen is het niet nu.

Die speedtest doe je gewoon vanuit de webbrowser?
De wifi kan 802.11ac wat mijn ubiquiti HD AP ook kan, dus dat zit wel goed.

Vanavond wat youtube gekeken en dan zie ik een paar keer, met tig minuten er tussen, de connectie verbreken en net zo snel weer verbinden.
Maar ook een keer dat het drie of vier keer achter elkaar doorgaat.

Door het bufferen word de stream ansich niet onderbroken, maar de popups zijn irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

yinx84 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:36:
Word ik nu gek? Ik heb tot twee keer toe een modus getweaked met wat aanpassingen aan Brightness, Color etc maar hij lijkt steeds terug te springen. Moet je per ingang of applicatie dit weer opnieuw instellen ofzo? Gaat om een gewoon SDR profiel (ifs Dark Room)

Ohja, ik kan in Dolby Vision modus in het Cinema Home profiel de TruMotion niet uitzetten (of überhaupt aanpassen). Is dit een bug ofzo?
Je kan het inderdaad per input aanpassen, maar wel apply to all inputs kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Ik heb een 2.0b premium kabel geprobeerd, duurde even voordat ie geleverd werd. Dit werkt wel goed. Ik kan meteen alle resoluties kiezen tot/met 4k@30. Wat wel jammer is is dat bij de CX inderdaad bij 30 de stuttering belachelijk is. Echt heel jammer. Is er iets qua instellingen dat je dit kunt corrigeren?

Ik heb 1440p ingesteld als desktop resolutie en pakt ie netjes 120. Dat ziet er heel mooi uit.

De RTX3080 gaat ooit komen dus kunnen we met 2.1 wel 4k@60 (en 120) netjes aan.

Dank je voor de tip! _/-\o_
4k@60 zou ook moeten kunnen,hdmi-kabels los koppelen en 5 min. de stroom van alle aangesloten apparaten(dan word er een nieuwe edid aangemaakt) ik heb 60hz moeten toevoegen met CRU,vorig jaar na een windows update (1050ti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwh53 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:15:
[...]

4k@60 zou ook moeten kunnen,hdmi-kabels los koppelen en 5 min. de stroom van alle aangesloten apparaten(dan word er een nieuwe edid aangemaakt) ik heb 60hz moeten toevoegen met CRU,vorig jaar na een windows update (1050ti).
Ik heb die pagina van die CRU bekeken maar snap niet precies wat je moet doen. Ik heb 3 monitoren aangesloten, 2x FHD en 1x CX55.

Ik heb wat youtube gekeken en zal het morgen of zo eens proberen, dank je voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30
HoppyF schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:14:
Even iets anders.

Nog een reden om boos te zijn op LG, wel airplay maar geen chromecast, ze hebben betere ondersteuning voor apparaten van Apple dan voor hun eigen apparaten.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Nog een reden om boos te zijn op LG, wel airplay maar geen chromecast, ze hebben betere ondersteuning voor apparaten van Apple dan voor hun eigen apparaten.
Wat zou dan een eigen apparaat moeten zijn wat ze niet of slecht ondersteunen? Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 15:08
Hun soundbars, tv's ouder dan 11 maanden.

[ Voor 51% gewijzigd door Bacspin op 22-10-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57
Buzzie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:41:
Wellicht hebben jullie een idee.

Ik heb een LG C9 en een JBL 9.1 soundbar
Mijn Caiway Tv box zit aangesloten met een HDMI kabel op HDMI 1
Op HDMI 2 zit mijn soundbar aangesloten....beide in HDMI EARC
Het geluid op de TV staat op HDMI ARC en EARC staat aan
De soundbar springt, als ik het Caiway kastje aan zet op TV input.

Echter krijg ik geen geluid uit mijn soundbar.
Iemand een idee?
Ik heb ook een C9 gecombineerd met de JBL 9.1 soundbar. Alleen een tv kastje van kpn. Ik heb de soundbar ook op hdmi2 aangesloten en tv kastje op hdmi3 (ps4 op 1). Instellingen ook hetzelfde op eArc. Waar staat digitaal geluid uit bij jou op? Misschien dit veranderen? Ik heb ook 1x geen geluid gehad en toen even de stekker eruit gehaald. Heb je gekeken of er niet eventueel een update is door de bar via wifi of bekabeld te verbinden?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Monda schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Ik heb ook een C9 gecombineerd met de JBL 9.1 soundbar. Alleen een tv kastje van kpn. Ik heb de soundbar ook op hdmi2 aangesloten en tv kastje op hdmi3 (ps4 op 1). Instellingen ook hetzelfde op eArc. Waar staat digitaal geluid uit bij jou op? Misschien dit veranderen? Ik heb ook 1x geen geluid gehad en toen even de stekker eruit gehaald. Heb je gekeken of er niet eventueel een update is door de bar via wifi of bekabeld te verbinden?
Dank voor je reactie.
Mijn Bar staat eigenlijk continue aan en ook verbonden met Wifi. Update heeft hij pas gehad met installatie 2 weken geleden.
Hoe bedoel je waar digitaal geluid op staat?? Op de Bar of TV?
Als ik op de TV HDMI-ARC doe dan heb ik geen geluid...alleen intern.

Maar ik zal de hdmi stekker eens uit de Bar halen en weer terug doen
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57
Buzzie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Dank voor je reactie.
Mijn Bar staat eigenlijk continue aan en ook verbonden met Wifi. Update heeft hij pas gehad met installatie 2 weken geleden.
Hoe bedoel je waar digitaal geluid op staat?? Op de Bar of TV?
Als ik op de TV HDMI-ARC doe dan heb ik geen geluid...alleen intern.

Maar ik zal de hdmi stekker eens uit de Bar halen en weer terug doen
Thanks
Ik bedoel bij instellingen op de tv. Staat een instelling onder ARC. "Digitaal geluid uit" dacht ik. Dan heb je 3 opties. Ik moest echt de stroom eraf halen toen ik een probleem had met het functioneren van de bar. Heb je ook al andere bronnen geprobeerd? Zoals de interne app van Netflix?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:13
Paneel voor de vierde keer vervangen. Wederom horizontale strepen in beeld en verticale banden van 1 tot 5 cm welke lichter/donkerder van kleur zijn. Direct met CE Repair contact opgenomen. Nogmaals beelden opgestuurd. Ze gaan nu met de, ik dacht, importeur praten over een andere oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxO2vroDGtM3SaCg-3nqrFuflfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bl1pI1KwTwUt3bBQMWwFcCCl.jpg?f=fotoalbum_large

Uhm... spreek voor zich.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17S1IaMaTEKiYgNAeePy5RQr7wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJK449PjdCe0pKT2nIqtQ2O2.jpg?f=fotoalbum_large

Als je inzoomt zie je horizontaal in het midden, boven en onder horizontale licht grijze lijnen in het witte HDR scherm.

Ik heb ook een filmpje waarin je in een scene van James Bond heel duidelijk de verticale lijnen ziet tijdens het TV kijken. Is alleen niet heel makkelijk openbaar te delen.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Monda schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Ik bedoel bij instellingen op de tv. Staat een instelling onder ARC. "Digitaal geluid uit" dacht ik. Dan heb je 3 opties. Ik moest echt de stroom eraf halen toen ik een probleem had met het functioneren van de bar. Heb je ook al andere bronnen geprobeerd? Zoals de interne app van Netflix?
Nee ga ik vanavond ook even doen.
Meeste apps draai ik allemaal op mijn Shield namelijk die rechtstreeks verbonden is met de Bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Klopt het dat met een LG C8 en SONOS Arc, via de ingebouwde Netflix app DD Atmos kan beluisteren?

Heb ARC setting op auto staan en zie dat in de Sonos app Dolby Atmos staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30
Wren schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Wat zou dan een eigen apparaat moeten zijn wat ze niet of slecht ondersteunen? Chromecast?
De tv's hebben een ingebouwde apple tv maar geen chromecast, de apple tv werkt niet met LG smartphones.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 13:38
Met black Friday op komst ben ik in dubio - koop ik een nieuwe tv voor de Playstation 5 of blijf ik nog even doorspelen op mijn LG OLED55B6V.

Onlangs zag ik deze reactie voorbij komen in het Playstation 5 Topic, modjes gaven aan dat deze onderwerpen meer geschikt zijn voor het Televisie & Beamer forum dus vandaar dat ik de quote hier aanhaal:
DoubleDutch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:27:
Ik weet het (weer TV) maar wilde hem toch even delen met degene die overweegt om een nieuwe tv te kopen bij de nieuwe PS5.
Ik ga nog een jaartje wachten. 😋

https://youtu.be/uDKU8E9rJOc
Hoe kijken jullie tegen deze ontwikkelingen aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Spartex op 22-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spartex schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:18:
Met black Friday op komst ben ik in dubio - koop ik een nieuwe tv voor de Playstation 5 of blijf ik nog even doorspelen op mijn LG OLED55B6V.

Onlangs zag ik deze reactie voorbij komen in het Playstation 5 Topic, modjes gaven aan dat deze onderwerpen meer geschikt zijn voor het Televisie & Beamer forum dus vandaar dat ik de quote hier aanhaal:

[...]

Hoe kijken jullie tegen deze ontwikkelingen aan?
Dat is verhaal dat je altijd wel kan wachten, als je nu een CX variant koopt dan bij gebreken passen ze de firmware zeker wel aan. En anders pech, of jaren wachten en dan is er wel weer wat anders nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

De tv's hebben een ingebouwde apple tv maar geen chromecast, de apple tv werkt niet met LG smartphones.
Ja, dat is jammer en zo hebben meer merken dat niet, net zoals andere merken geen apple ondersteuning hebben. Des te meer reden goed onderzoek te doen alvorens over te gaan tot aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

Dat is verhaal dat je altijd wel kan wachten, als je nu een CX variant koopt dan bij gebreken passen ze de firmware zeker wel aan. En anders pech, of jaren wachten en dan is er wel weer wat anders nieuws.
Klopt ook zeker, maar deze technieken (HDR, VRR & LFC) zijn dus softwarematig op te lossen?

Daarnaast twijfel ik ook nog tussen het kopen van een 65 vs. 77 inch OLED (we zitten op een kijkafstand van ruim vier meter). Enerzijds zegt mijn gevoel - koop gelijk een 77 inch, anderzijds vind ik de 77 inch relatief duur ten opzichte van een 65 inch OLED tv. Erg lastig ook om in te schatten of een 65 inch tv groot genoeg zal zijn voor onze kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spartex schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Klopt ook zeker, maar deze technieken (HDR, VRR & LFC) zijn dus softwarematig op te lossen?
Lijkt mij wel, maar als je zeker wilt zijn dan beter even wachten tot 2 maanden na de release van de nieuwe Xbox en PS5. Nadeel is natuurlijk dat LG in december/januari zijn nieuwe serie laat zien en die kan je dan meestal in april kopen. Die dingen zijn in de eerste maanden ook veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
[...]

Daarnaast twijfel ik ook nog tussen het kopen van een 65 vs. 77 inch OLED (we zitten op een kijkafstand van ruim vier meter). Enerzijds zegt mijn gevoel - koop gelijk een 77 inch, anderzijds vind ik de 77 inch relatief duur ten opzichte van een 65 inch OLED tv. Erg lastig ook om in te schatten of een 65 inch tv groot genoeg zal zijn voor onze kijkafstand.
Ik was laatst aan het gamen op 65" en kreeg last van "motion sickness". Als advies lees je dan op internet dat je wat verder van je tv af moet zitten om het tegen te gaan, maar ik zat al tegen de muur..
Denk dat met film/serie kijken het niet groot genoeg kan, maar dat je met gamen wel uit moet kijken of groter echt prettiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 10:14
Heb gisteren een 77GX opgehangen maar vind het panel qua uiterlijke uniformiteit maar zo zo. Rechts bovenin komt een beetje maar voren bijvoorbeeld (schat een mm of 5/6) als je langs het scherm kijkt zie dat er vanaf de zijkant ongeveer 25cm vanaf de bovenkant een licht knikpunt zit. De meesten zullen het niet zien en vanaf de voorkant is het me nog niet opgevallen.

Hoe hebben anderen dit ervaren, ik twijfel of ik hier wat mee moet doen richting leverancier. Heb zo’n vermoeden dat ze allemaal niet 100% ‘recht’ zijn.

Qua beeld uniformiteit viel het me weer reuze mee, geen overdreven roze/gele plekken bij 100% wit. 5% Grey was een drama maar nu, na de automatische pixel cycle na 4 uur, ook prima in orde.

Oh ja, heb 1 defecte groene subpixel maar hier is mee te leven.

[ Voor 4% gewijzigd door CVar op 22-10-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFX77 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
Paneel voor de vierde keer vervangen. Wederom horizontale strepen in beeld en verticale banden van 1 tot 5 cm welke lichter/donkerder van kleur zijn. Direct met CE Repair contact opgenomen. Nogmaals beelden opgestuurd. Ze gaan nu met de, ik dacht, importeur praten over een andere oplossing.

[Afbeelding]

Uhm... spreek voor zich.

[Afbeelding]

Als je inzoomt zie je horizontaal in het midden, boven en onder horizontale licht grijze lijnen in het witte HDR scherm.

Ik heb ook een filmpje waarin je in een scene van James Bond heel duidelijk de verticale lijnen ziet tijdens het TV kijken. Is alleen niet heel makkelijk openbaar te delen.
Heel vreemd.
Heb je al een pixel refresh gedraaid?
Paneel is net pas in gebruik genomen, misschien even een aantal uren gebruiken en kijken of het beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
CVar schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:08:
Heb gisteren een 77GX opgehangen maar vind het panel qua fysieke uniformiteit maar zo zo. Rechts bovenin komt een beetje maar voren bijvoorbeeld (schat een mm of 5/6) als je langs het scherm kijkt zie dat er vanaf de zijkant ongeveer 25cm vanaf de bovenkant een licht knikpunt zit. De meesten zullen het niet zien en vanaf de voorkant is het me nog niet opgevallen.
Klopt, ik heb ook een lichte knik rechtsbovenin met de 65GX. Valt me alleen op als ik er van opzij overheen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
yinx84 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:38:
Heeft iemand wel eens gespeeld met de HGIG setting? Ik werd helemaal enthousiast na het lezen over HGIG en heb het net even geprobeerd met TLOU2 op de PS4. Maar vergeleken met de reguliere Dynamic Tone Mapping is het stukken donkerder. Zo donker dat ik in donkere ruimtes moeite heb met zichtbaarheid. Is de implementatie gewoon niet zo goed, of mis ik iets?
Ik quote mezelf even aangezien ik het antwoord gevonden heb.

Elke tv heeft z'n eigen HDR implementatie en hierdoor kan de ervaring van de gebruiker afwijken. HGIG probeert dit tegen te gaan door de HDR op je tv uit te schakelen en de regie te geven aan het ondersteunde spel. Zo beleef je in theorie precies de HDR zoals de ontwikkelaar hem bedoeld heeft. Als je HGIG aan zet bij een spel dat het niet ondersteunt (zoals bij mij in TLOU2) dan zet je feitelijk je HDR uit, maar het spel levert ook niets. Dat resulteert in een donkerder beeld.

Klinkt als een mooie feature en ik hoop dat er veel next-gen games gaan komen die het wel ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 22:36

Eurionair

Senior Destructor

TFX77 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
Bizar , met 4 kapotte panelen ga je toch ook denken aan een externe factor die meespeelt. Ik bedoel zou het ook nog kunnen zitten in de overige hardware van de TV.

Maar goed, sterkte ermee en ik hoop dat je spoedig een goede oplossing aangeboden krijgt!

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:13
HoppyF schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Heel vreemd.
Heb je al een pixel refresh gedraaid?
Paneel is net pas in gebruik genomen, misschien even een aantal uren gebruiken en kijken of het beter gaat.
Paneel is maandag vervangen, paneel nummer 4. Pixel refresh gedaan. Pixel refresh heeft helaas nooit geholpen voor de licht grijze horizontale EN verticale lijnen en het checkerboard effect. Helaas is het checkerboard effect niet te fotograferen. Maar het lijkt mij het meest op dat de adhesie/lijm laag tussen de OLED's en de transparante cover.

Zie hetzelfde effect qua grijze lijnen in wit HDR en pastelkleuren hier.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Paneel is maandag vervangen, paneel nummer 4. Pixel refresh gedaan. Pixel refresh heeft helaas nooit geholpen voor de licht grijze horizontale EN verticale lijnen en het checkerboard effect. Helaas is het checkerboard effect niet te fotograferen. Maar het lijkt mij het meest op dat de adhesie/lijm laag tussen de OLED's en de transparante cover.

Zie hetzelfde effect qua grijze lijnen in wit HDR en pastelkleuren hier.
Ok, blijft vreemd dat het vier keer mis gaat.
Statistisch niet erg logisch.
Misschien kun je aansturen op een volledige omruil van de TV.
Dan sluit je andere factoren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
[...]

77" doen. 4 meter is veel te ver voor een 65
Pagina: 1 ... 323 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.