Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
[Afbeelding]
Ik ben deze week aan mijn derde paneel in 3,5 jaar begonnen voor mijn B6V.
Na iets meer dan twee jaar hat ik wat kleine burn in plekken op mijn paneel. Buiten de garantie door LG vervangen en ik hoefde alleen arbeidskosten te betalen.
Helaas had ik op dit paneel na iets meer dan een jaar enorme burn in. Ik probeer echt zo voorzichtige mogelijk te zijn en het rare is dat het me opviel na een panel clear cycle. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar mee te maken heeft maar de plek is heel duidelijk te zien bij ieder beeld waar een beetje rode of groene kleur in zit en ik zie het steeds tijdens gamen en film / serie kijken.
Nu voor 650 euro weer laten repareren en ik heb weer een nieuw paneel.
Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat burn-in wel degelijk een probleem is bij OLED.
Het is absoluut de beste beeld kwaliteit maar ik ga me toch afvragen of ik weer OLED voor mijn volgende TV.

[edit]

Ik lees nu de andere reacties hierover pas. Zo maar eens met LG support bellen.
Hier exact hetzelfde probleem op mijn 55C7 na 2,5 jaar. Gelukkig heb ik het scherm destijds met 3 jaar garantie aangeschaft.
Helaas ben ik sinds begin september al bezig om een oplossing te krijgen voor probleem.

- Retailer reageerde niet op de aanvraag
- LG zelf erkent het probleem niet en schakelt CE Repair in voor reparatie burn-in a 1000 euro
- Retailer wordt wakker en neemt contact op met CE-Repair
- Er volgt een nieuwe offerte voor 120 euro. Deze heb ik doorgezet naar de retailer aangezien de garantieafhandeling kosteloos hoort te zijn
- CE Repair sluit de offerte en retailer geeft ook aan van niets te weten

Wordt er wel een beetje moedeloos van en ik moet zeggen dat het ook niet erg professioneel op LG afstraalt. Dit is gewoon een bekend fabricage-euvel en het valt me vies tegen dat ze hier de verantwoordelijkheid niet voor nemen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18

Typhone

Who Dares Wins

Ja nu eerst even afwachten wat ze gaan doen helaas. Dacht dat het wel voorspoedig ging maar vooralsnog moest ik eerst een CNU nummer naar een 06-nummer van LG Service doorappen en nu is het afwachten geblazen.

Wordt vervolgd!
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:
@HoppyF
Nou, tijdje terug liep die reparatie van mijn TV zoals sommigen nog weten.
Kleine update:

Scherm kan niet meer geleverd worden met de juiste aansluitingen voor het mainboard.
LG gaat ofwel crediteren ofwel een ander model voorstellen. In dat geval ga ik maar voorstellen of ze de 65GX kunnen doen want die komt het meeste overeen. Ik begreep echter dat dat geen voet bij zat correct? Dat betekent dat ik dat scherm voorlopig helaas nog niet kan gebruiken.
Uhhh, nou begrijp ik het niet meer...
De monteur was toch recent geweest met het verkeerde paneel? (55 ipv 65 inch?)
Dit betekent toch gewoon dat hij terug kan komen met een 65 paneel?
Het gaat om een 65E9 dus een recent model.
NikkiNailz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem op mijn 55C7 na 2,5 jaar. Gelukkig heb ik het scherm destijds met 3 jaar garantie aangeschaft.
Helaas ben ik sinds begin september al bezig om een oplossing te krijgen voor probleem.

- Retailer reageerde niet op de aanvraag
- LG zelf erkent het probleem niet en schakelt CE Repair in voor reparatie burn-in a 1000 euro
- Retailer wordt wakker en neemt contact op met CE-Repair
- Er volgt een nieuwe offerte voor 120 euro. Deze heb ik doorgezet naar de retailer aangezien de garantieafhandeling kosteloos hoort te zijn
- CE Repair sluit de offerte en retailer geeft ook aan van niets te weten

Wordt er wel een beetje moedeloos van en ik moet zeggen dat het ook niet erg professioneel op LG afstraalt. Dit is gewoon een bekend fabricage-euvel en het valt me vies tegen dat ze hier de verantwoordelijkheid niet voor nemen.
Twee en half jaar oud is gewoon garantie zonder kosten voor jou.
Alleen moet de verkoper de kosten betalen niet LG.
Of LG de kosten naar de verkoper crediteert is een zaak tussen de verkoper en LG.
Waarom zou je €120 moeten betalen, is dat ergens op gebaseerd?
Anders nogmaals de verkoper erop wijzen dat je een kosteloze reparatie verlangd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Uhhh, nou begrijp ik het niet meer...
De monteur was toch recent geweest met het verkeerde paneel? (55 ipv 65 inch?)
Dit betekent toch gewoon dat hij terug kan komen met een 65 paneel?
Het gaat om een 65E9 dus een recent model.
Nee paneel kan niet verkregen worden volgens Servilux.
Ik heb nog een melding gedaan namelijk dat het scherm sinds 5 dagen ook niet meer aangaat en aan de hand daarvan kwamen ze met deze mededeling.

Een absoluut maandagmorgen modelletje dus. LG komt met een volledige creditering van het aankoopbedrag of gaan een ander toestel voorstellen. Beetje jammer want ik had dat model speciaal voor het design gekozen.

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 13-10-2020 13:16 ]

Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Nee paneel kan niet verkregen worden volgens Servilux.
Ik heb nog een melding gedaan namelijk dat het scherm sinds 5 dagen ook niet meer aangaat en aan de hand daarvan kwamen ze met deze mededeling.

Een absoluut maandagmorgen modelletje dus. LG komt met een volledige creditering van het aankoopbedrag of gaan een ander toestel voorstellen. Beetje jammer want ik had dat model speciaal voor het design gekozen.
Wat een onwaarschijnlijk verhaal dat het paneel van een 65E9 niet meer te leveren is.
Je hebt toch een 65E9PLA?
Je TV is weliswaar in Duitsland gekocht maar het is nu juist geen Duits model.
Alternatief is een CX of GX maar tov een E9 ander design maar ook met een minder goed geluid.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Wat een onwaarschijnlijk verhaal dat het paneel van een 65E9 niet meer te leveren is.
Je hebt toch een 65E9PLA?
Je TV is weliswaar in Duitsland gekocht maar het is nu juist geen Duits model.
Alternatief is een CX of GX maar tov een E9 ander design maar ook met een minder goed geluid.
Knoop zojuist al doorgehakt. LG OLED 65GX besteld bij Smits Arnhem (2249) inclusief de voet.
LG gaat dat andere scherm maar crediteren (aan mij de optie).

Moet ivm de bouw de locaties precies weten omdat ik hem ultrastrak tegen de muur wil hebben en een kleine inham laat stucen zodat hij écht letterlijk met de muur gelijk valt.

Ik heb inderdaad een 65E9PLA zelf ja met een algemeen paneel. Maar goed zodra ik dus meldde dat hij nu ook niet meer aanging trok Servilux meteen de stekker eruit. Don't know why.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 13-10-2020 13:45 ]

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Hebben jullie allemaal een verlengde garantie? Of plaatsen jullie een claim bij LG onder mom van verwachte levensduur van een tv?

Kan een goede deal krijgen via een oude werkgever maar er is geen mogelijkheid tot het extra verzekeren via deze club. Ze werken samen met een externe partij waarbij je een bepaald bedrag kan verzekeren maar ik denk niet dat zij ook echt met LG in conclaaf gaan op het moment dat het panel Burn in heeft.

• NikkiNailz
HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Twee en half jaar oud is gewoon garantie zonder kosten voor jou.
Alleen moet de verkoper de kosten betalen niet LG.
Of LG de kosten naar de verkoper crediteert is een zaak tussen de verkoper en LG.
Waarom zou je €120 moeten betalen, is dat ergens op gebaseerd?
Anders nogmaals de verkoper erop wijzen dat je een kosteloze reparatie verlangd.
Exact.
CE-Repair geeft echter aan alleen met de eindgebruiker zaken te doen en niet met de verkoper, wat natuurlijk heel vreemd is. Die hebben nu dan ook hun offerte weer afgesloten omdat ik het via de verkoper laat lopen.

Ik weet dat ik recht heb op die garantie maar die garantie daadwerkelijk claimen is klaarblijkelijk vrij lastig.

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:26
r0p schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:48:
Hebben jullie allemaal een verlengde garantie? Of plaatsen jullie een claim bij LG onder mom van verwachte levensduur van een tv?

Kan een goede deal krijgen via een oude werkgever maar er is geen mogelijkheid tot het extra verzekeren via deze club. Ze werken samen met een externe partij waarbij je een bepaald bedrag kan verzekeren maar ik denk niet dat zij ook echt met LG in conclaaf gaan op het moment dat het panel Burn in heeft.
Geen verlengde garantie genomen, ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering, daar al veel profijt van gehad, ook tijdens de garantieperiode waar de verkoper anders over de garantie dacht.

• r0p

r0p

surfing john schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Geen verlengde garantie genomen, ik heb een goede rechtsbijstandsverzekering, daar al veel profijt van gehad, ook tijdens de garantieperiode waar de verkoper anders over de garantie dacht.
Dat is een goede inderdaad. Welke partij heb je de rechtsbijstand verzekering onder gebracht en welk kantoor vertegendwoordigd jou? Sowieso opzoek naar een goede partij ook ivm met de koop van een huis. Dus tips zijn welkom.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
NikkiNailz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Exact.
CE-Repair geeft echter aan alleen met de eindgebruiker zaken te doen en niet met de verkoper, wat natuurlijk heel vreemd is. Die hebben nu dan ook hun offerte weer afgesloten omdat ik het via de verkoper laat lopen.

Ik weet dat ik recht heb op die garantie maar die garantie daadwerkelijk claimen is klaarblijkelijk vrij lastig.
Dat is niet vreemd hoor. CE heeft niks te maken met jouw verlengde garantie. Die heb jij immers bij de winkel afgesloten (gratis of niet). Sommige winkels hebben een contract met de reparateur zodat de rekening rechtstreeks naar de verkopende partij gaat, soms moet je het bij hen declareren. Informeer bij de winkel waar jij je overeenkomst mee gesloten hebt hoe zij die extra garantie afhandeling doen.
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Knoop zojuist al doorgehakt. LG OLED 65GX besteld bij Smits Arnhem (2249) inclusief de voet.
LG gaat dat andere scherm maar crediteren (aan mij de optie).

Moet ivm de bouw de locaties precies weten omdat ik hem ultrastrak tegen de muur wil hebben en een kleine inham laat stucen zodat hij écht letterlijk met de muur gelijk valt.

Ik heb inderdaad een 65E9PLA zelf ja met een algemeen paneel. Maar goed zodra ik dus meldde dat hij nu ook niet meer aanging trok Servilux meteen de stekker eruit. Don't know why.
Oei, dat is een riskante actie.
Je hebt je E9 toch niet bij Smits gekocht maar ergens in Duitsland?
De vraag is dus hoe LG de verkoper gaat crediteren en wat de verkoper jou gaat aanbieden.
De koop is dus niet ontbonden!

Het kan dus zijn dat de verkoper je zonder bijbetaling een 65GX aanbiedt maar ook dat het bv een 65CX wordt met kleine bijbetaling. Er zijn meerdere mogelijkheden in het geval de TV niet meer te repareren valt maar nog wel binnen de garantie valt.
Wren schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Dat is niet vreemd hoor. CE heeft niks te maken met jouw verlengde garantie. Die heb jij immers bij de winkel afgesloten (gratis of niet). Sommige winkels hebben een contract met de reparateur zodat de rekening rechtstreeks naar de verkopende partij gaat, soms moet je het bij hen declareren. Informeer bij de winkel waar jij je overeenkomst mee gesloten hebt hoe zij die extra garantie afhandeling doen.
Meestal is er geen sprake van een formeel afgesloten extra garantie maar telt nog steeds de gewone garantie waar je recht op hebt.
Dit loopt altijd via de winkel of webshop.
Dat de winkel de claim doorzet naar LG die dan weer CE repair of Servilux inhuurt, doet er niet toe.
Als klant heb je geen verplichtingen naar CE repair/Servilux.
Zij zijn uitvoerend maar de opdrachtgever en partij waarmee je te maken hebt is de winkel.

• NikkiNailz
Wren schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Dit kun je ook omdraaien.
Ik heb niets te maken met een offerte van een reparateur of überhaupt de reparateur. De verkoper dient dit probleem op te lossen zonder mij lastig te vallen met offertes en facturen. Gezien de snelheid waarmee dit wordt opgepakt ga ik zeker geen facturen voorschieten om vervolgens weer achter m'n geld aan te kunnen.
Lijkt mij dat een bedrijf als CE-Repair best de factuur naar een ander adres kan sturen.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

NikkiNailz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb niets te maken met een offerte van een reparateur of überhaupt de reparateur. De verkoper dient dit probleem op te lossen zonder mij lastig te vallen met offertes en facturen. Gezien de snelheid waarmee dit wordt opgepakt ga ik zeker geen facturen voorschieten om vervolgens weer achter m'n geld aan te kunnen.
Lijkt mij dat een bedrijf als CE-Repair best de factuur naar een ander adres kan sturen.
Wat ellende zeg. Ik ben ook zwaar teleurgesteld in de service van LG. Ik heb uiteindelijk via rechtsbijstand een advocaat er op gezet maar die kreeg ook niets gedaan. Er werd doodleuk gezegd dat ik het apparaat verkeerd heb gebruikt en het mijn schuld is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• NikkiNailz
rajackar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Wat ellende zeg. Ik ben ook zwaar teleurgesteld in de service van LG. Ik heb uiteindelijk via rechtsbijstand een advocaat er op gezet maar die kreeg ook niets gedaan. Er werd doodleuk gezegd dat ik het apparaat verkeerd heb gebruikt en het mijn schuld is.
Wat bizar. Het is toch duidelijk aantoonbaar dat heel veel andere gebruikers exact hetzelfde 25% window probleem hebben? Tamelijk schandalig om het zo af te handelen, we hebben het hier niet over een Samsung scherm van 300 euro.
rajackar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Je hebt toch een E9 die pas gerepareerd is?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Oei, dat is een riskante actie.
Je hebt je E9 toch niet bij Smits gekocht maar ergens in Duitsland?
De vraag is dus hoe LG de verkoper gaat crediteren en wat de verkoper jou gaat aanbieden.
De koop is dus niet ontbonden!

Het kan dus zijn dat de verkoper je zonder bijbetaling een 65GX aanbiedt maar ook dat het bv een 65CX wordt met kleine bijbetaling. Er zijn meerdere mogelijkheden in het geval de TV niet meer te repareren valt maar nog wel binnen de garantie valt.
Haha in dat geval heb ik de beschikking over een OLED in de mancave en in de woonkamer.
Ik zeg win-win! 8) 8) 8)

• surfing john
r0p schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Dat is een goede inderdaad. Welke partij heb je de rechtsbijstand verzekering onder gebracht en welk kantoor vertegendwoordigd jou? Sowieso opzoek naar een goede partij ook ivm met de koop van een huis. Dus tips zijn welkom.
DAS, hebben mij diverse keren zowel op financiële zaken als consumenten goed geholpen.

• Wren
  • Nu online
NikkiNailz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

In principe heb je dat niet, maar dat is dus volledig afhankelijk van de voorwaarden van de extra garantie die de winkel jou heeft aangeboden/verkocht. Dus, dat de winkel maar traag reageert, of niet, of eronder uit probeert te komen is klote maar dat ligt dus aan de winkel die slechte service biedt.
Op factuur werken doet een bedrijf doorgaans alleen als zij hierover afspraken hebben gemaakt met een klant, of een contract daaromtrent heeft afgesloten. De winkel heeft dat blijkbaar niet met het reparatiebedrijf gedaan. tja...

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:49
Hoe moeilijk is t om de 65GX op te hangen plat tegen de muur? Zit er een mount wall bij nou begreep ik?
Ik twijfel heel erg tussen de GX en de CX, maar vroeg me af hoe moeilijk / makkelijk het ophangen van de tv is (1e keer dat ik zoiets ga doen namelijk)

NS FC: SW 2742 0448 8213

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Musta schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:16:
Hoe moeilijk is t om de 65GX op te hangen plat tegen de muur? Zit er een mount wall bij nou begreep ik?
Ik twijfel heel erg tussen de GX en de CX, maar vroeg me af hoe moeilijk / makkelijk het ophangen van de tv is (1e keer dat ik zoiets ga doen namelijk)
Ophangen is simpel. Goed uitmeten, 8 gaten boren en vastschroeven, dan met 2 man de tv in die beugel hangen. Niet eigenwijs zijn en alleen proberen..

Hoe je de kabels goed wegwerkt is een ander verhaal. Kabelgootje naar onder is het makkelijkste. Anders wordt het wel een projectje met een kabelgoot die ruim genoeg is voor alle stekkers en kabels en op precies de juiste plek achter de tv uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-10-2020 15:19 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

NikkiNailz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Wat bizar. Het is toch duidelijk aantoonbaar dat heel veel andere gebruikers exact hetzelfde 25% window probleem hebben? Tamelijk schandalig om het zo af te handelen, we hebben het hier niet over een Samsung scherm van 300 euro.
Ja, totaal bizar. Maar LG zegt dat ze niets te maken hebben met uitspraken van LG in andere landen. Links naar rtings, fora, Forbes en een intern service document door gestuurd. Antwoord blijft hetzelfde: ander land, weten we niets van, hebben we niets mee te maken.
HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Je hebt toch een E9 die pas gerepareerd is?
Het was bij mij op een 55" B6.
Ik heb daarna gunstig een 65" E9 kunnen kopen.
Ik zou bijna helemaal van LG afstappen maar er is niet echt competitie. En ik wil absoluut geen android TV.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Musta
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Ophangen is simpel. Goed uitmeten, 8 gaten boren en vastschroeven, dan met 2 man de tv in die beugel hangen. Niet eigenwijs zijn en alleen proberen..

Hoe je de kabels goed wegwerkt is een ander verhaal. Kabelgootje naar onder is het makkelijkste. Anders wordt het wel een projectje met een kabelgoot die ruim genoeg is voor alle stekkers en kabels en op precies de juiste plek achter de tv uitkomt.
Het ophangen moet zeker met 2 man gebeuren :p
Ik hoef dus geen groot gat te maken in de muur om de GX plat tegen de muur aan te krijgen? Ik begreep dat namelijk van iemand die ik sprak. De CX zal wel makkelijk zijn met een standaard mount neem ik aan , maar de gallerydesign ziet er wel echt tof uit

• CyBeRSPiN
Musta schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Het ophangen moet zeker met 2 man gebeuren :p
Ik hoef dus geen groot gat te maken in de muur om de GX plat tegen de muur aan te krijgen? Ik begreep dat namelijk van iemand die ik sprak. De CX zal wel makkelijk zijn met een standaard mount neem ik aan , maar de gallerydesign ziet er wel echt tof uit
Nee, als je genoegen neemt met een kabelgootje onder de tv dan hoef je niets te breken in de muur om een kabelgoot in weg te werken.
En het kan er nog best strak uitzien alsnog: aschja in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Maar wil je het zo krijgen dan moet je dus iets met je muur doen. Ofwel in de ruimte achter de muur ofwel in de muur: Mystikal in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Musta
Mystikal schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Helemaal mee eens. Nog geen seconde spijt van de 65GX.

[Afbeelding]
is dat een besta kast met een glazen toplaag?

rajackar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Ja, totaal bizar. Maar LG zegt dat ze niets te maken hebben met uitspraken van LG in andere landen. Links naar rtings, fora, Forbes en een intern service document door gestuurd. Antwoord blijft hetzelfde: ander land, weten we niets van, hebben we niets mee te maken.

[...]

Het was bij mij op een 55" B6.
Ik heb daarna gunstig een 65" E9 kunnen kopen.
Ik zou bijna helemaal van LG afstappen maar er is niet echt competitie. En ik wil absoluut geen android TV.
Ok, maar een defecte B6 is ook gewoon garantie en daarvan is bekend dat er problemen met panelen zijn geweest die zeker niet door de gebruiker zijn veroorzaakt.
Natuurlijk speelt zoiets ook in andere landen en dat weet LG ècht wel.
Ze kunnen zich van de domme houden maar dat houdt geen stand.
Musta schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:16:
Niet moeilijk zoals @CyBeRSPiN al zegt.
Je moet alleen NIET de papieren mal gebruiken die meegeleverd wordt.
Gewoon zelf even goed opmeten want anders kom je niet goed uit.
Is hier ook al meer besproken dus dat kun je terug zoeken.

Als je een TV meubel hebt zoals in de foto’s hier al is geplaatst dan kun je een klein gootje gebruiken.
Heb je een soundbar of overweeg je dit dan kun je wat afstand tussen het meubel en onderkant van de TV aanhouden.
Bij een soundbar zie je het gootje ook niet meer en sluit alles strak aan.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Ok, maar een defecte B6 is ook gewoon garantie en daarvan is bekend dat er problemen met panelen zijn geweest die zeker niet door de gebruiker zijn veroorzaakt.
Natuurlijk speelt zoiets ook in andere landen en dat weet LG ècht wel.
Ze kunnen zich van de domme houden maar dat houdt geen stand.
Tja, het vervelende is dat het wel stand hield. Zelfs een advocaat kreeg daar niets gedaan.
Er stond letterlijk in de reactie dat het door bewust fout gedrag van de gebruiker komt.
Kun je weinig aan doen. En voor 650 euro ga je ook geen gang naar de rechter maken. De advocaat gaf het dan ook 0% kans.

rajackar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Tja, het vervelende is dat het wel stand hield. Zelfs een advocaat kreeg daar niets gedaan.
Er stond letterlijk in de reactie dat het door bewust fout gedrag van de gebruiker komt.
Kun je weinig aan doen. En voor 650 euro ga je ook geen gang naar de rechter maken. De advocaat gaf het dan ook 0% kans.
Slechte advocaat is dit dan en iemand die geen of weinig technische kennis heeft op dit gebied.
Maar LG kan zoveel zeggen maar het is de winkel die aansprakelijk is en de claim krijgt niet LG.
Je moet je dus nooit te snel laten afschepen en zeker niet laten afschrikken door een gang naar de rechter. Heel ander onderwerp weliswaar en dat gaat al gauw off-topic hier.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Musta schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

is dat een besta kast met een glazen toplaag?
Nee een besta kast (PUNT) :+

Basement Bios ---- Exo-S

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Slechte advocaat is dit dan en iemand die geen of weinig technische kennis heeft op dit gebied.
Maar LG kan zoveel zeggen maar het is de winkel die aansprakelijk is en de claim krijgt niet LG.
Je moet je dus nooit te snel laten afschepen en zeker niet laten afschrikken door een gang naar de rechter. Heel ander onderwerp weliswaar en dat gaat al gauw off-topic hier.
Ja, technisch heb je waarschijnlijk gelijk. Maar ik heb de tv inmiddels verkocht en ben er ook helemaal klaar mee. LG heeft gewonnen in dit geval.

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:00
Heeft er iemand een idee hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb de afstandsbediening van de TV zo ingesteld dat die ook gebruikt kan worden voor de digibox (Telenet), zonder dat de kast moet open staan. Wisselen van zender lukt, alleen gaat de box niet uit als ik de tv uit zet.

Is dat wel een mogelijkheid? Of moet ik de box toch afzonderlijk nog aan en uit zetten? Het gaat om een GX.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:00
Crowns schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:23:
Heeft er iemand een idee hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb de afstandsbediening van de TV zo ingesteld dat die ook gebruikt kan worden voor de digibox (Telenet), zonder dat de kast moet open staan. Wisselen van zender lukt, alleen gaat de box niet uit als ik de tv uit zet.

Is dat wel een mogelijkheid? Of moet ik de box toch afzonderlijk nog aan en uit zetten? Het gaat om een GX.

Alvast bedankt voor de reacties.
Het is al in orde, ander knopje op de afstandsbediening blijkbaar |:(

• Morpheus2003
  • Laatst online: 23-11 22:32
Weet iemand op welke plek achter op de LG OLED55GX6LA de geïntegreerde muurbeugel zit? Het liefst de afstand van de zijkanten van de TV tot de zijkanten van de muurbeugel.

In de handleiding van de TV zie ik er niks over staan. Ik heb dit nodig zodat ik niet door mijn PVC buizen met speakerkabels boor 😉

Alvast bedankt!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:08:
Weet iemand op welke plek achter op de LG OLED55GX6LA de geïntegreerde muurbeugel zit? Het liefst de afstand van de zijkanten van de TV tot de zijkanten van de muurbeugel.

In de handleiding van de TV zie ik er niks over staan. Ik heb dit nodig zodat ik niet door mijn PVC buizen met speakerkabels boor 😉

Alvast bedankt!
Ik heb tot nu toe alleen dit plaatje kunnen vinden, die is van een 65GX. Ik denk dat de muurbeugel universeel is? Dan zou je kunnen berekenen wat de afstanden zijn voor de 55GX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68Rz_XLmaa6QGquEuNNxNg5Vnj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsl4Fee7gDOB7JoVaotT9K1E.jpg?f=fotoalbum_large

• Morpheus2003
  • Laatst online: 23-11 22:32
Majesty schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

Ik heb tot nu toe alleen dit plaatje kunnen vinden, die is van een 65GX. Ik denk dat de muurbeugel universeel is? Dan zou je kunnen berekenen wat de afstanden zijn voor de 55GX.

[Afbeelding]
Thanks! Heb de handleiding gevonden voor de 55” met een andere zoekopdracht.

https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:11
Even een vraag voor C9 bezitters

Ik zit met mijn LG 65C9 nog op update 04.80.03.. Klopt dit nog ?? Is dit vooralsnog de laatste versie voor de C9?.

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06 08:48
Ik heb een derde wereldprobleem. Heb nu zelf de Philips 55oled803 aan de muur hangen. Zeer mooi beeld, waar ik tevreden over ben. Echter ervaar ik met competitief gamen wel dat ik achter blijf en dit komt naar mij idee door de input lag van de tv (game mode - 39ms).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een LG cx of een LG gx. Zal ik dit gaan merken in online performance denken jullie? Of maakt het verschil in input lag (+-25ms) niet echt verschil?

Ook twijfel ik nog tussen de 55' en de 65'. de kijkafstand is ongeveer 380 cm.

Wat raden jullie aan?

• Wren
  • Nu online
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:20:
Ik heb een derde wereldprobleem. Heb nu zelf de Philips 55oled803 aan de muur hangen. Zeer mooi beeld, waar ik tevreden over ben. Echter ervaar ik met competitief gamen wel dat ik achter blijf en dit komt naar mij idee door de input lag van de tv (game mode - 39ms).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een LG cx of een LG gx. Zal ik dit gaan merken in online performance denken jullie? Of maakt het verschil in input lag (+-25ms) niet echt verschil?

Wat raden jullie aan?
Dit is slechts mijn mening maar als jij serieus competitief aan het gamen bent dan moet je een monitor met een lage inputlag gebruiken, Geen tv. Echter, voor 99.999% van de gamers is het gamen op een tv prima en voldoende. Echter, als jij vindt dat je problemen ervaart door de inputlag van je huidige tv (en het ligt daar ook aan), dan zal een verschil van 25ms voor jou wel uitmaken. Maar ga je alleen daarvoor een nieuwe OLED kopen? :/

• koenvd90
Wren schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

Dit is slechts mijn mening maar als jij serieus competitief aan het gamen bent dan moet je een monitor met een lage inputlag gebruiken, Geen tv. Echter, voor 99.999% van de gamers is het gamen op een tv prima en voldoende. Echter, als jij vindt dat je problemen ervaart door de inputlag van je huidige tv (en het ligt daar ook aan), dan zal een verschil van 25ms voor jou wel uitmaken. Maar ga je alleen daarvoor een nieuwe OLED kopen? :/
Bedankt voor je reactie! Ja, maar ook met in mijn achterhoofd dat de tv in de slaapkamer wel aan vervanging toe is. Dan kan de Philips naar de slaapkamer en de LG beneden

• Wren
  • Nu online
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ja, maar ook met in mijn achterhoofd dat de tv in de slaapkamer wel aan vervanging toe is. Dan kan de Philips naar de slaapkamer en de LG beneden
Als je het budget en de bestemming er voor hebt: go for it :)
Dan blijft alleen nog het punt over of je het gaat merken.

• koenvd90
Wren schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Als je het budget en de bestemming er voor hebt: go for it :)
Dan blijft alleen nog het punt over of je het gaat merken.
Budget is geen probleem (de bazin in huis is een grotere hindernis, haha).

Ik heb een review gezien op YouTube dat de tv een feature heeft die de latency zelfs naar 1 ms brengt.

Zal haar vast voorbereiden op wat komen gaat, haha

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En heel eerlijk gezegd komen deze TV's door hun game-georiënteerde features akelig dicht in de buurt van high-end (en ook vrije prijzige) game monitoren. Zeker met de Instant Game Response modus.

Ik moest serieus de andere kant op wennen, ik was er gewoon aan gewend geraakt dat je wat eerder moet reageren omdat je het beeld vertraagd ziet (bij m'n vorige TV), dus in het begin zat ik juist overal naast, maar daar wen je gelukkig snel aan. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02
De Instant Game Response Modus op m'n LG CX is echt heerlijk. Ideaal om direct de TV naar de game settings te laten switchen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

Rudios

Lost in space?

[b]koenvd90 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Wat raden jullie aan?
Niet twijfelen, altijd voor het grootste model gaan binnen jouw budget. Grootte wen je snel aan en - zeker op die afstand - kijkt 65inch heerlijk weg. BIGGER = better in dit geval _/-\o_

Whole lot of stars ***

• Rivanov

Wat raden jullie aan?
Op die afstand zeker voor 65" gaan. Ik zit op 2.5m van m'n 65".

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49

Wat raden jullie aan?
Ga je niks van merken. Dat verschillend is te klein en tevens is 39ms zeker nog te doen. Skills om te winnen of goed te zijn bestaan uit 90% andere zaken mijn inziens (map kennis, gameplay, wapenkennis, controls, movement, aim, etc etc)

Dus mijn eerlijke mening: je moet aan je skills werken.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 14-10-2020 11:34 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ToFast schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Ga je niks van merken. Dat verschillend is te klein en tevens is 39ms zeker nog te doen. Skills om te winnen of goed te zijn bestaan uit 90% andere zaken mijn inziens (map kennis, gameplay, wapenkennis, controls, movement, aim, etc etc)

Dat is jouw mening, maar 39ms is met 60hz ruim 2 frames, en op 120hz bijna 5 frames. Ga ik het merken? Nee. Maar hij heeft het over competitief gamen, en dan kan het zeker verschil maken.

Tesla Model Y RWD (2024)

• koenvd90
ToFast schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Misschien word ik gewoon oud, haha. Eerder altijd kd van gemiddeld 2.0 en won 8/10 close combat fights, dat is nu wel anders.

Ik lees verschillende meningen op meerdere sites of de response time wel of niet van invloed is op het resultaat. Is natuurlijk ook lastig te testen

• Wren
  • Nu online
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik lees verschillende meningen op meerdere sites of de response time wel of niet van invloed is op het resultaat. Is natuurlijk ook lastig te testen
Sommigen willen natuurlijk ook niet toegeven dat ze gewoon ouder en/of minder goed zijn he, dan gooien ze het op hardware :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uiteraard is je eigen reactietijd het belangrijkste. Maar je hersens krijgen de info toch echt later.

Ik weet nog dat ik GTA deed op een TV met 90 ms input lag. Ik kon er echt totaal geen zak van, Toen kreeg ik een TV met 45 ms input lag, en die dag werd ik opeens veel beter... Nog later heb ik mijn xbox aan mijn LG C7 gehangen met 21 ms input lag. Ok het verschil was niet zo groot als die eerste keer, maar toch merkte ik dat bochten nemen echt soepeler werkte. Ik reed ineens echt door de stad een uur zonder andere auto's te raken. (en iedereen weet hoe de npc's rijden in GTA :D )

(het verschil met de C9 was voor mij niet echt merkbaar trouwens.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:23

Wat raden jullie aan?
Ik game zelf absoluut niet competitief, maar kon wel een heel klein verschil merken met de gamerespons ingeschakeld of uitgeschakeld bij een racegame op de CX. Ik zou ook voor de 65" versie gaan als deze in het budget past :P Ik zit zelf op vergelijkbare afstand en heb nog geen seconde gedacht "dit is te groot, had ik maar een 55" gekocht"

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 22:39
Ik bezit nu ook een 55 inch en zou zeker naar 65 inch gaan, vooral op een kijkafstand van 3+ meter.

Ik twijfel zelfs om de 77CX te halen (zit op een kijkafstand van ruim 4 meter). Het is mij alleen niet duidelijk of daar een refresh rate van 120Hz op zit? Lees op de ene website 100 Hz en de ander weer 120. Wat denken jullie van 65 vs. 75 inch, voornamelijk voor films/series/playstation 5?

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Spartex schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:37:
Ik bezit nu ook een 55 inch en zou zeker naar 65 inch gaan, vooral op een kijkafstand van 3+ meter.

Ik twijfel zelfs om de 77CX te halen (zit op een kijkafstand van ruim 4 meter). Het is mij alleen niet duidelijk of daar een refresh rate van 120Hz op zit? Lees op de ene website 100 Hz en de ander weer 120. Wat denken jullie van 65 vs. 75 inch, voornamelijk voor films/series/playstation 5?
Altijd 77 doen. Te groot bestaat eigenlijk niet. Ik ben van 65 naar 77 gaan op 2,5m afstand. Had gedacht om de bank naar achteren te moeten verplaatsen omdat het te groot zou zijn.
Maar zelfs mijn vrouw vind het een zeer comfortabele grootte op die afstand.

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-10 19:53
Domme (?) vraag hier misschien... Ik denk er aan een GX77 of GX65 te kopen. Ik heb een Marantz SR5014 receiver die HDMI 2.0b heeft. Ik heb een preorder lopen van een xbox x series.

Wat is de beste manier om alles met elkaar te verbinden gezien mijn Marantz 2.0b versie heeft en de LG HDMI 2.1? Klassieker is alle apparatuur aan te sluiten op de Marantz en dan HDMI kabel van receiver naar de TV.

Maar gezien we hier over 2 verschillende versies spreken vraag ik mij af of ik die manier wel de juiste is voor het volledige potentieel van vnl de xbox te gebruiken.

• Rivanov
Sphinkx schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:40:
Domme (?) vraag hier misschien... Ik denk er aan een GX77 of GX65 te kopen. Ik heb een Marantz SR5014 receiver die HDMI 2.0b heeft. Ik heb een preorder lopen van een xbox x series.

Wat is de beste manier om alles met elkaar te verbinden gezien mijn Marantz 2.0b versie heeft en de LG HDMI 2.1? Klassieker is alle apparatuur aan te sluiten op de Marantz en dan HDMI kabel van receiver naar de TV.

Maar gezien we hier over 2 verschillende versies spreken vraag ik mij af of ik die manier wel de juiste is voor het volledige potentieel van vnl de xbox te gebruiken.
Xbox rechtstreeks aansluiten op de HDMI 2.1 aansluiting van de LG. En dan de receiver aansluiten op HDMI 2 poort (eARC) van de LG om het geluid van de Xbox over je receiver te laten lopen.

Zo ga ik het ook doen (Xbox Series X i.c.m. LG 65CX en Marantz NR1508)

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Xbox rechtstreeks aansluiten op de HDMI 2.1 aansluiting van de LG. En dan de receiver aansluiten op HDMI 2 poort (eARC) van de LG om het geluid van de Xbox over je receiver te laten lopen.

Bedenk wel dat je dan geen DTS audio kunt sturen van de XBox naar je receiver, bijvoorbeeld als je die ook als UHD bluray speler wilt inzetten. Ik heb een SR5008, zelfde generatie receiver.
Ik weet nog niet wat wijsheid is, denk dat ik ook voor rechtstreeks op de tv ga en dan evt nog een extra HDMI kabel naar de console leggen die je dan bij UHD content wisselt. Ik verwacht dat ik in de praktijk zeer zelden UHD films zal gaan kijken..

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-10-2020 14:28 ]

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Bedenk wel dat je dan geen DTS audio kunt sturen van de XBox naar je receiver, bijvoorbeeld als je die ook als UHD bluray speler wilt inzetten.
I know. Maar dat maakt niet uit.
Ga t.z.t. de receiver ook wel vervangen, maar voor de timing being is dit voldoende.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat raden jullie aan?
Daar kan je verschil in merken, dat is per persoon verschillend.
Maar, als je dat verschil merkt, is het ook aannemelijk dat je lip sync issues ook duidelijk opmerkt.
LG heeft een hele reeks TV's (waaronder de C9 en mogelijk ook de CX of GX) met lip sync problemen.
Om het tastbaarder te maken: bij een PS4 Pro, aangesloten op een C9, komt het geluid er bij mij veel te laat uit. (minimaal 40 msec later, meestal zit het ergens tussen de 80 en 120 msec).
Dus: als je een spel (onder andere) veel op het gehoor doet (en dat gebeurd vaker dan je denkt), controleer dan je nieuwe TV zo snel mogelijk op het hebben van een goede lip sync. (en om dat hele verhaal niet verder opnieuw te hoeven vertellen: zoek maar even op lip sync in dit topic).

Alles kan stuk.

• CyBeRSPiN
Even voor de duidelijkheid: remco_k ervaart die lipsync problemen met zijn exemplaar, dit is niet perse een generiek LG probleem. Bij mij is alles meestal perfect in sync, enkel bij Amazon Prime moet ik soms wat schuiven met de delay maar komt door een brakke Prime app in mijn geval vermoed ik.
Met de YouTube en Netflix apps en met tv kijken ervaar ik nu bijvoorbeeld geen enkel lip sync probleem, en ik ben daar zeer gevoelig voor.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-10-2020 15:37 ]

• r0p

r0p

Rivanov schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Geeft dit verder geen delay in audio?

• remco_k

remco_k

CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:35:
Even voor de duidelijkheid: remco_k ervaart die lipsync problemen met zijn exemplaar, dit is niet perse een generiek LG probleem. Bij mij is alles meestal perfect in sync, enkel bij Amazon Prime moet ik soms wat schuiven met de delay maar komt door een brakke Prime app in mijn geval vermoed ik.
Met de YouTube en Netflix apps en met tv kijken ervaar ik nu bijvoorbeeld geen enkel lip sync probleem, en ik ben daar zeer gevoelig voor.
Het probleem is duidelijk breder dan alleen mijn TV. (Los van de info in dit topic waar dat al uit bleek). Ik heb een paar gesprekken gehad met de CE Repair monteur, hij had geen blad voor z'n mond als het ging om de (vooralsnog onoplosbare) lip sync problemen van veel LG TV's waar hij regelmatig mee te maken heeft.
Desalniettemin zijn ze 2x langs geweest, 1x nieuw moederbord erin. Exact hetzelfde probleem. LG drukt z'n snor. Dus ik ben nog bezig met iets voor elkaar krijgen. Update volgt hopelijk binnenkort. Maar het probleem speelt zich zeker niet alleen in mijn woonkamer af. :)

Alles kan stuk.

• CyBeRSPiN
r0p schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Geeft dit verder geen delay in audio?
Dat gaat met de lichtsnelheid door de kabel, de tv voegt geen extra delay toe aan het audiosignaal, wel zal de tv de receiver via HDMI informeren over het beeld-delay dat door de beeldverwerking ontstaat. Stel dat is 20ms, dan zal de receiver het signaal 20ms bufferen om het gelijk te laten lopen met het beeld. In game mode is die delay minimaal, maar met alle beeldverbeteraars actief kan dat best wel oplopen. Gaat normaalgesproken vanzelf als je een goede receiver hebt.

@remco_k ok vervelend, hoop dat het voor jou en anderen die dat ervaren opgelost wordt, kan me er alles bij voorstellen hoe irritant dat is.. Als ik iets kijk waar de sync niet klopt dan kan ik er niet meer van genieten..

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-10-2020 15:47 ]

remco_k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Het probleem is duidelijk breder dan alleen mijn TV. (Los van de info in dit topic waar dat al uit bleek). Ik heb een paar gesprekken gehad met de CE Repair monteur, hij had geen blad voor z'n mond als het ging om de (vooralsnog onoplosbare) lip sync problemen van veel LG TV's waar hij regelmatig mee te maken heeft.
Desalniettemin zijn ze 2x langs geweest, 1x nieuw moederbord erin. Exact hetzelfde probleem. LG drukt z'n snor. Dus ik ben nog bezig met iets voor elkaar krijgen. Update volgt hopelijk binnenkort. Maar het probleem speelt zich zeker niet alleen in mijn woonkamer af. :)
Ik ben toch wel heel benieuwd waar het probleem vandaan komt.
Er moet dus ergens een gemeenschappelijke factor zijn waardoor het probleem op een aantal LG TV's wel voorkomt en op andere weer niet.
Wacht je nu op wat LG gaat zeggen?

• surfing john
remco_k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Geluid loopt iets achter bij mij, valt niet altijd op, gisteravond begonnen met Undercover via Netflix, nu ga ik me wel irriteren. Voor alle duidelijkheid afgespeeld via de Nvidia shield TV (Tube model)>Denon X2600> LG C9, vanavond direct afspelen via de Netflix app op de LG.

• remco_k

remco_k

HoppyF schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Ik ben toch wel heel benieuwd waar het probleem vandaan komt.
Er moet dus ergens een gemeenschappelijke factor zijn waardoor het probleem op een aantal LG TV's wel voorkomt en op andere weer niet.
Wacht je nu op wat LG gaat zeggen?
LG zei, zegt en zal voorlopig blijven zeggen: we zien geen defect. Ze doen ook geen bevestiging dat ze het als probleem zien. :(
Het ligt op dit moment in de handen van de backoffice van Coolblue.

Alles kan stuk.

remco_k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

LG zei, zegt en zal voorlopig blijven zeggen: we zien geen defect. Ze doen ook geen bevestiging dat ze het als probleem zien. :(
Het ligt op dit moment in de handen van de backoffice van Coolblue.
Ok, ik had de verwachting dat het probleem in onderzoek was bij LG.
Ik bedoel met LG dan niet de klantenservice van LG Benelux maar tweede lijns support van LG ongeacht waar die zich ergens in de wereld bevinden.
Ik heb zelf bij een heel groot technologie bedrijf gewerkt en als ik een support probleem als jij beschrijft zou tegenkomen zou ik dit gedocumenteerd doorspelen naar de tweede en zelfs derde lijn support voor nader onderzoek.
Daarbij kan het enige tijd duren voordat er een oplossing volgt maar ondertussen zijn er dan wel status updates. Zo heb ik jaren gewerkt en vele collega's met mij.
Het is prettig dat Coolblue zijn best doet maar ik verwacht niet dat zij het probleem kunnen oplossen hooguit kunnen bevestigen maar ook dat is nuttig.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Goedenavond,

Ik had hier een paar keer gelezen dat het niet ideaal is als er zon op de tv valt. Ik heb een tuin op het zuiden, met een aantal ramen van vloer tot plafond. Zie de afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDeu7e8kO8usVdNB15HD4j527m8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zKTiFWpRBNyjl47WcLy6aCia.png?f=user_large

Als ik een oled tv aan de rechter muur bij het plaatje hang, kan dat schadelijk zijn voor de tv op lange termijn omdat er delen van de dag wel zonlicht op valt? Ik las wat wisselende verhalen over het uv-licht wat door het raam komt en kon niet echt goed advies terugvinden via de zoekfunctie.

iemand iets leuks?

thealterego1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:19:
Goedenavond,

Ik had hier een paar keer gelezen dat het niet ideaal is als er zon op de tv valt. Ik heb een tuin op het zuiden, met een aantal ramen van vloer tot plafond. Zie de afbeelding hieronder.

[Afbeelding]

Als ik een oled tv aan de rechter muur bij het plaatje hang, kan dat schadelijk zijn voor de tv op lange termijn omdat er delen van de dag wel zonlicht op valt? Ik las wat wisselende verhalen over het uv-licht wat door het raam komt en kon niet echt goed advies terugvinden via de zoekfunctie.
Direct zonlicht op de TV vermijden.
Zon mag best in de woonkamer schijnen maar niet direct op de TV komen.
Je zult ongetwijfeld wel een vorm van zonwering hebben om de zon te kunnen weren.
Gaat meestal toch om een bepaalde periode afhankelijk van de stand van de zon.

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Je zult ongetwijfeld wel een vorm van zonwering hebben om de zon te kunnen weren.
Geldt dat voor alle types TV of is OLED gevoeliger hiervoor dan andere types?

• thealterego1

thealterego1

HoppyF schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Dankje voor je reactie. Weet je of dat heel gevoelig is? Ik heb allen inbetween gordijnen, zou dat dempend genoeg zijn of is dat alsnog een risico. Ze zijn net iets te duur om daar op te gokken.

iemand iets leuks?

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik kreeg van de week een melding op mijn lg gx dat ik de update 3.11.25 kon installeren. Ik drukte op nee omdat ik dit later wou doen. Nu kan ik de update handmatig niet meer ophalen bij software update. Althans, er staat dat er geen nieuwe updates gevonden zijn.

Heb ik de update ‘geweigerd’ in de zin dat ik de update niet meer krijg of moet ik iets anders doen? Ik blijf op check for updates drukken maar zonder resultaat. :?

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
thealterego1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Dankje voor je reactie. Weet je of dat heel gevoelig is? Ik heb allen inbetween gordijnen, zou dat dempend genoeg zijn of is dat alsnog een risico. Ze zijn net iets te duur om daar op te gokken.
Ik heb mijn tv letterlijk naast het raam staan maar ondanks dat de jaloezieën daar dicht zijn laat het wel wat zonlicht door in de ochtend. Gewoon voorzichtig zijn en bewust omgaan met de zonwering denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Dropj op 14-10-2020 19:51 ]

• koenvd90
Ondersteunt web os 5.0 ook de plex app? (niet de server, die draait op me shield)

• ik222
  • Niet online
Dropj schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:49:
Ik kreeg van de week een melding op mijn lg gx dat ik de update 3.11.25 kon installeren. Ik drukte op nee omdat ik dit later wou doen. Nu kan ik de update handmatig niet meer ophalen bij software update. Althans, er staat dat er geen nieuwe updates gevonden zijn.

Heb ik de update ‘geweigerd’ in de zin dat ik de update niet meer krijg of moet ik iets anders doen? Ik blijf op check for updates drukken maar zonder resultaat. :?
Ik denk dat die software gewoon nog niet heel breed beschikbaar gesteld is, ik krijg hem hier ook nog niet op mijn GX.

Komt vanzelf neem ik aan :)

• CyBeRSPiN
ik222 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Ik denk dat die software gewoon nog niet heel breed beschikbaar gesteld is, ik krijg hem hier ook nog niet op mijn GX.

Komt vanzelf neem ik aan :)
Kan zijn dat ie teruggetrokken is, of dat ze het inderdaad een beetje doseren.
Ik had eerst ook Nee geklikt, maar meteen daarna naar de update gezocht en kon hem toen wel updaten naar .25

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:03

DON PAPA

Tweaker-fan

Dropj schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:49:

Je kunt hem ook gewoon even van de LG website downloaden en via usb installeren ;)

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:08
koenvd90 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:56:
Ondersteunt web os 5.0 ook de plex app? (niet de server, die draait op me shield)
Ja. :)

PSN: Redrafted

thealterego1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Wat gefilterd zonlicht zou geen probleem hoeven te zijn.
Direct zonlicht moet alleen vermeden moeten worden.
Dit geldt overigens voor alle TV's, ook LCD's.

• koenvd90

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 23:16
Mijn c7 heeft dit probleem tweemaal gehad (kennelijk zat het ook in het vervangende scherm). Scherm is twee keer vervangen (2e keer door ce repair, eerste keer door een lg oled service). Geen kosten en had ook geen extra garantie.
NikkiNailz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

WebOS draait prima en is het probleem ook niet.
Toen ik de Videoland app ging gebruiken eind mei werkte het ook gewoon goed!
Het ging mis halverwege juni ongeveer toen de Videoland app ge-update werd naar versie 3.1.0.
Versie nummer daarvoor weet ik niet meer maar was zeker anders.
Kortom, het ligt gewoon aan Videoland.
Eigenlijk zeggen ze dat zelf ook al in hun reactie.

@|sWORDs|
Welke versie van de Videoland app heb je?
Het nummer staat rechts onderin als je de app opstart.
Welke versie firmware draait je WX?
Videoland 3.1.0 (98)
LG 03.11.10

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05
Hmz, kreeg net een melding toen ik Tv wilde uitzetten dat de pixel refresher gaat lopen

Maar dat zou toch pas na 2000 uur zijn? Ik heb de TV nu een jaar, dat is vrij snel of niet?
Naja nu ik het uitreken is dat 5.4 uur per dag dus zou best kunnen haha

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05
Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Onbegrijpelijk... En werkt echt nog voor geen meter. Gewoon totaal onbruikbaar hier op de C9.

Toevallig afgelopen week overgestapt naar Ziggo met hun Next box, waar Videoland prima op draait.

Hier zie je wel het probleem van een eigen OS op een tv. Als ik zie hoe Android TV tegenwoordig werkt op een Sony, had ik dat liever gehad.
Echt kansloos ja! Het is dat we gratis videoland kijken via mijn zusje maar de app op de C9 is echt kansloos na die update van mei

Je start hem en dan loopt ie of gelijk vast of laad eens tukje maar kan je geen profiel kiezen. Dan netflix of een andere app openen zodat je videoland kan killen en dan opnieuw videoland starten... Kansloos!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11 23:03
HoppyF schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Wat gefilterd zonlicht zou geen probleem hoeven te zijn.
Direct zonlicht moet alleen vermeden moeten worden.
Dit geldt overigens voor alle TV's, ook LCD's.
Mijn plasma staat op bepaalde uren per dag toch in volle zon en heb nergens last van.
Trouwens is dit de reden waarom ik geen OLED durf aan te schaffen, de zonnewering die ik heb is niet voldoende.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

|sWORDs| schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

Videoland 3.1.0 (98)
LG 03.11.10
Zelfde versie dus alleen een andere versie firmware van de TV.
Voor zover ik het goed begrepen heb doet het probleem met Videoland zich voor op alle LG's.
Gaat de Videoland app bij jou altijd goed?
Geen problemen met inloggen of kiezen van het profiel of het kiezen van een film/serie?
Bij mij hangt de app meestal al meteen in het opstartscherm maar soms ook bij de selectie van het profiel als deze al zover komt.
ikbenben schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:42:
[...]

Mijn plasma staat op bepaalde uren per dag toch in volle zon en heb nergens last van.
Trouwens is dit de reden waarom ik geen OLED durf aan te schaffen, de zonnewering die ik heb is niet voldoende.
Een plasma is geen OLED!
Hier ook een plasma gehad zonder problemen, echter het wordt sterk aanbevolen een OLED niet in direct zonlicht te laten hangen.
Kan goed zijn dat een LCD of plasma nergens last van hebben maar ook daar is de aanbeveling om deze niet in de zon te hangen.
Alleen al vanwege de hoge temperatuur die daardoor kan ontstaan moet je dit al niet willen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
thealterego1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:19:
Goedenavond,

[Afbeelding]

zoeken op zonlicht
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11 23:03
HoppyF schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Een plasma is geen OLED!
Hier ook een plasma gehad zonder problemen, echter het wordt sterk aanbevolen een OLED niet in direct zonlicht te laten hangen.
Kan goed zijn dat een LCD of plasma nergens last van hebben maar ook daar is de aanbeveling om deze niet in de zon te hangen.
Alleen al vanwege de hoge temperatuur die daardoor kan ontstaan moet je dit al niet willen.
Dat weet ik, ik reageer dan ook op wat je zei dat dit voor alle tv's geldt ;)
Het is niet dat ik hem opzettelijk in de volle zon zet, het is gewoon van niet anders kunnen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• thealterego1

thealterego1

Dat was een betere zoekterm dan zon, dankje!

iemand iets leuks?

• NikkiNailz
insanebum schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:00:
Mijn c7 heeft dit probleem tweemaal gehad (kennelijk zat het ook in het vervangende scherm). Scherm is twee keer vervangen (2e keer door ce repair, eerste keer door een lg oled service). Geen kosten en had ook geen extra garantie.

[...]
Zover ik kan teruglezen was dat ook gewoon de policy maar vanaf begin dit jaar erkent LG het hele probleem niet meer. Ging waarschijnlijk vrij fors in de papieren lopen. Maarja, dan moet je maar een fatsoenlijk product op de markt brengen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Zelfde versie dus alleen een andere versie firmware van de TV.
Voor zover ik het goed begrepen heb doet het probleem met Videoland zich voor op alle LG's.
Gaat de Videoland app bij jou altijd goed?
Geen problemen met inloggen of kiezen van het profiel of het kiezen van een film/serie?
Bij mij hangt de app meestal al meteen in het opstartscherm maar soms ook bij de selectie van het profiel als deze al zover komt.
Mijn vrouw vind een serie leuk die elke werkdag een nieuwe aflevering heeft, echt 0 problemen gehad op de WX.
Ik heb op mijn C7 ooit 1x een probleem met videoland gehad waarbij ik niet in kon loggen, gebeld met videoland en die hebben iets gereset, daarna kon ik weer inloggen. Dat is de enige keer dat ik ooit problemen met videoland gehad.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

|sWORDs| schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Mijn vrouw vind een serie leuk die elke werkdag een nieuwe aflevering heeft, echt 0 problemen gehad op de WX.
Ik heb op mijn C7 ooit 1x een probleem met videoland gehad waarbij ik niet in kon loggen, gebeld met videoland en die hebben iets gereset, daarna kon ik weer inloggen. Dat is de enige keer dat ik ooit problemen met videoland gehad.
Op zich goed nieuws maar zijn er zijn helaas veel gebruikers die de Videoland app niet kunnen gebruiken. Dat is ook precies wat Videoland zelf erkend heeft.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

Ik ben er inmiddels achter dat wat ik ervaar bij donkere scenes ook te maken heeft met de ASBL functie van mijn CX. Enige oplossing lijkt het uitschakelen van deze functie in het service menu te zijn.

Al met al toch wat zaken met de tv waar ik niet echt over te spreken ben; zwartwaarden in DV (mógelijk opgelost met toekomstige FW), VRR issues (mógelijk opgelost met toekomstige FW), ASBL die te agressief te werk gaat (twijfel of dit ooit opgelost wordt, speelt al langer zie ik).

Ik twijfel sterk om de tv retour te doen, maar wat dan? Volgens mij hebben andere merken deze problemen ook in meer of mindere mate en qua functionaliteiten loopt LG voor op de rest...de C11 zal ongetwijfeld ook weer wat hebben. Terug naar mijn 7 jaar oude LCD zie ik eigenlijk niet zitten.

Zijn er settings doe ik zou kunnen overwegen die het ASBL probleem verminderen? Ik heb alle ECO settings uiteraard uit staan maar vraag het toch maar voor de zekerheid.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• koenvd90
Lees dat er toch veel problemen zijn met de gx en cx. Twijfel nu toch om deze tv aan te schaffen.

Verwijderd

koenvd90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:09:
Lees dat er toch veel problemen zijn met de gx en cx. Twijfel nu toch om deze tv aan te schaffen.
Veel? Hoeveel problemen zie jij en hoeveel verschillende users waren dat? Daarnaast tevreden gebruikers posten niet zo snel wat. Ze komen vooral hier als ze een probleem ervaren. Besef je dat wel? :P

Ik moet wel zeggen dat ik je wel begrijp, ik word hier ook niet blij van, maar ik denk dat de tevreden gebruikers allemaal voor hun tv zitten te kwijlen ipv hier te zijn.

• Bacspin
  • Laatst online: 18-11 10:35
Vorig jaar de C9 laten schieten vanwege het LPCM Multichannel probleem, dat sinds kort wel is opgelost (sort of, op sommige receivers gaat het soms nog niet helemaal goed, meestal al het bij appeltv vandaan komt dacht ik).
En van de mogelijk dolby digital lipsync problemen die al sinds C7 spelen heeft misschien het gros geen last, maar gezien dat LG het probleem niet eens wil onderkennen, kunnen ze het bljkbaar naar 4 jaar ook niet oplossen. Oplossing hierbij is een receiver van tenminste 600 euro eraan knopen die e-arc en hdmi 2.1 ondersteund als je DTS/HD audio en next-gen gaming wilt kunnen doen zonder sync of naar audio formaten van 25 jaar geleden wilt terug vallen (mijn 1e Creative DVD-rom met DXr2 kaart in de Pentium 60 kon toen ook alleen nog maar Dolby Digital...., maar wel zonder lipsync issues !)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Advies gevraagd : komende van een 55C7, die ik voor een mooie prijs van de hand kan doen: Een 55CX of een 65CX? Kijkafstand 2 tot 2.5 meter, aanschafoveging voornamelijk HDMI 2.1 in combinatie met een Xbox Series X. Is het echt de moeite waard om te upgraden vanaf een 55C7, waar ik overigens heel erg tevreden mee ben, of kan ik mij beter beheersen en lekker bij m'n C7 blijven? Wie kan mij overtuigen om de stap te zetten.
Pagina: 1 ... 320 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.