Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:00:
...
Satelliet wellicht?
Hier prima HD beelden op 65” met Ziggo via de coax kabel en ingebouwde tuner van de tv.
Via satelliet zijn de bitrates echt veel te laag voor een goed HD beeld. Rondom de 2 tot 4,5 Mbps tegen de ~10Mbps van Ziggo. Groot verschil. Zeer duidelijk te zien.

Edit: kleine nuance: bij 65" OLED zeer duidelijk verschil te zien maar ook al bij mijn vorige TV, 46" LCD duidelijk te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 10-10-2020 00:27 ]

Alles kan stuk.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
remco_k schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:36:
[...]

Via satelliet zijn de bitrates echt veel te laag voor een goed HD beeld. Rondom de 2 tot 4,5 Mbps tegen de ~10Mbps van Ziggo. Groot verschil. Zeer duidelijk te zien.
Ah ok, dacht dat satelliet soms ook wel hoge bitrates had. Wellicht alsnog wel hoger dan via dsl met zo’n decoder?

• remco_k

remco_k

Dat hangt geheel van de betreffende IPTV aanbieder en DSL snelheid af.
Zoek de bitrates eens uit van een paar kanalen. Dan weet je die in ieder geval.

Alles kan stuk.

Puck schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Niet geheel onzinnig: als de rest van het beeld slijt (dat doet het sowieso), en de zwarte balken (dus) niet, dan ga je dit uiteindelijk ook zien. Soort omgekeerd "inbranding" effect :P Inbranding bij OLED moet je zien als ongelijkmatige slijtage.
Exact, precies zoals bij plasma ook geadviseerd werd. Inbranden is uiteindelijk niets anders dan (versnelde) slijtage, het deel van het scherm wat het minste slijt blijft het helderste, bijvoorbeeld zwarte balken. :)

• remco_k

remco_k

offtopic:
Satelliet (Canal Digitaal) heeft overigens ooit (meer als 5 of 10 jaar geleden) voorop gelopen als het gaat om breedbeeld en daarna HD met de hoogste bitrates en dus kwaliteit. Zij adverteerden daar ook mee. Iets met de beste beeldkwaliteit. En dat was ook echt zo. Ik ben om die reden jaren lang Canal Digitaal Sat Tv klant geweest. Maar Ziggo investeerde in DVB-C en in de loop der jaren holde Ziggo letterlijk en keihard CD voorbij, terwijl CD dus vast bleef zitten op die bitrates die ooit het beste beeld gaven. Als ze dan meer bandbreedte nodig hadden omdat er geklaagt werd, schrapten ze gewoon een zender uit het pakket, werd de hele zooi opnieuw ingedeeld en werd de bandbreedte van die zender verdeeld over een paar anderen. Achter de feiten aanlopen...
Ondertussen vroeg CD wel steeds meer geld aan klanten, dus toen ik eenmaal zag hoe goed Ziggo eruitzag en de steeds maar terugkerende prijsverhogingen van CD (soms 2 per jaar) was ik weg bij CD. En vandaag de dag zijn die bitrates nog steeds vrijwel ongewijzigd. >10 jaar geleden waren die prima. Nu valt dat m.i. onder soft HD, een term die je ook vaak bij IPTV aanbieders kan gebruiken die met te lage bitrates werken. Meer data kost meer geld. Vooral via satelliet. CD gaat daar nu echt niet meer in investeren nu de wereld vooral naar IPTV gaat. Satelliet TV is voor de normale bewoonde wereld een afgeschreven medium.

Alles kan stuk.

• remco_k

remco_k

offtopic:
Iets anders vergelijkbaar:
Bij radio, DAB+, is hetzelfde als bij CD aan het gebeuren. Het idee is leuk en het kán potentiel heel goed klinken, ware het niet dat ook hier meer data meer geld kost en dus... rara... ja hoor, de AAC+ bitrates staan veel te laag om écht een verschil te maken.
DAB+ is om die reden aan het mislukken, maar als ze even wat aan die bitrates (en landelijke dekking) doen, dan is er potentie voor succes.

Alles kan stuk.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 17:11
JAnWeeNi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:16:
Hallo,
Eergisteren nieuwe 65cx binnen.
Dsl lijn ,V7 android decoder proximus.
Beeldkwaliteit sd /hd om te wenen , moiré effecten.
Enige positieve zijn de apple TV series.
Kom van een 43 oude LCD ,de Cx is voor mij geen upgrade voor sd en hd .
Het is al door anderen gezegd maar dat ligt dan waarschijnlijk aan je provider. Ik ben van 40"fhd naar 77"4k gegaan (met ziggo). Het word er niet veel mooier op maar ook niet lelijker bij mij. Het beeld word gewoon opgerekt dus je lijnen kunnen iets "vager" zijn als je lokaal/gefocused kijkt, maar als je naar het totaal beeld kijkt vind ik de scale tool vrij goed werken en wordt het bij fhd meestal niet lelijker. Sd weet ik niet, kijk nooit meer sd, dat is uberhaupt op elke tv afschruwelijk (ook de tvs van toen als je op een kwart van de afstand van toen gaat zitten).
Is het een optie om het bij iemand anders te testen met andere (kabel) provider?

Een andere mogelijkheid is:
Eenieder is voor andere dingen gevoelig, en misschien ben jij gewend aan "crispy" overgangen en oogt dit nu lelijk. Persoonlijk vond ik vroeger de crispy overgangen juist lelijk omdat het soms gewoon te hard was met te lage resolutie wat zorgde dat een haar
onrealistisch opviel en als een pixelige lijn zichtbaar was.
Kortom het kan dus ook zijn dat je een punt hebt maar het ons gewoon niet opvalt/irriteerd.

• andries98
Jimiw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:04:
All,

Heb even advies nodig over iets wat bij de tv hoort. Zoals ik hier gepost heb had ik een E6 met ingebouwde sounbar en nu een 77CX.

Wat schrik ik van de audio kwaliteit, dat is echt niet om aan te horen zo blikkerig.
Nu "moet" ik dus een soundbar gaan kopen. Dus heb paar vragen:

- Heeft iemand een LG soundbar voor de tv staan. Past dat uberhaupt of moet je dan sowieso gaan ophangen
- Welke soundbar past het beste bij de 77". De DSN8/9/10Y. De 11 is volgens mij gewoon de 10 met de achterboxen die ik niet ga gebruiken.

Alvast bedankt!!
Er zijn wel paar mensen, geloof dat die luxe hout blok (oid) onder de tv plaatsden om zo genoeg ruimte voor lage soundbar te creëren.

Ik zou even in de winkel gaan luisteren naar lg soundbars. Ik schrok toen ze iets anders afspeelden dan de standaard video/muziek. Sommige muziek soorten klonken echt mega blikkerig in mijn oren (vooral de bas miste). Sommige andere merken klonken iets beter in mijn oren, maar wil daar in dit topic liever niet op ingaan (zijn genoeg geluid/soundbar topics en als je zoekt is er in dit topic ook wel wat over gezegd).
Ik zou serieus een systeem met losse (eventueel draadloze) subwoofer overwegen als ik jou was ;) Maar misschien ben je er niet gevoelig voor aangezien je zo te horen hiervoor ook iets vergelijkbaars (ingebouwde speakers zonder grote/diepe subwoofer) had. Het is maar een tip ;)

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:31
Net bij het scrollen door Prime ineens een flinke verticale streep (centimeter of 25 breed) op m'n B9 die aanzienlijk donkerder was dan de rest van het scherm. Daarna een film gekeken met veel nachtscenes met veel grijs (The vast of night) waardoor het er nog eens extra verschrikkelijk uit zag. Ik zag mezelf al enkele maanden na m'n aankoop het hele garantieprocedure in gang moet zetten. Net even de pixel refresh gedraaid en dat heeft het probleem gelukkig opgelost. Maar op het moment zelf baalde en schrok ik wel even flink :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:38:
[...]
Ah ok, dacht dat satelliet soms ook wel hoge bitrates had. Wellicht alsnog wel hoger dan via dsl met zo’n decoder?
Klopt, die kunnen soms ook flink hoger zijn, het ligt weer een beetje aan wie de bron aanbiedt. Ik haal regelmatig een specifieke sat feed binnen, 1080p@50Hz. Deze zit op zo'n 30Mbit, vele malen hoger dus dan wat er via Ziggo of glas tot ons kan komen op dit moment. Maar dit soort feeds zijn niet werkelijk standaard dus eigenlijk geen werkelijke referentie voor een degelijk DVB-C of Glas HD kanaal.

Testing, one, two ...

• pedrolebens
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb een OLED55C8PLA, ik zie helaas deze update niet als ik check voor firmware update? Als ik de Apple TV app wil installeren krijg ik de melding dat ik de TV moet updaten...... Helaas geen update beschikbaar?

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Zit er merkbaar verschil tussen de OLED65B9PLA en de C9? Zie alleen de processor als grootste verschil?

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
Jimiw schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:04:
All,

Heb even advies nodig over iets wat bij de tv hoort. Zoals ik hier gepost heb had ik een E6 met ingebouwde sounbar en nu een 77CX.

Wat schrik ik van de audio kwaliteit, dat is echt niet om aan te horen zo blikkerig.
Nu "moet" ik dus een soundbar gaan kopen. Dus heb paar vragen:

- Heeft iemand een LG soundbar voor de tv staan. Past dat uberhaupt of moet je dan sowieso gaan ophangen
- Welke soundbar past het beste bij de 77". De DSN8/9/10Y. De 11 is volgens mij gewoon de 10 met de achterboxen die ik niet ga gebruiken.

Alvast bedankt!!
De LG soundbars zijn mij voor alle round gebruik enorm tegengevallen. Dat vond ik jammer aangezien ze het mooist passen bij de LG TV's. Dit is wel een ervaring van beluisteren in winkels en wellicht niet representatief voor in alle situaties

Ik ben echter verder gaan kijken en luisteren en heb uiteindelijk een Samsung hw-Q70R gekocht. Heb wel gekozen om deze te combineren met achterspeakers.

Het geluid is zowel bij films (met Atmos), muziek en gewone tv uitzendingen erg goed te noemen. Qua design past hij prima bij de tv, echter is hij wel relatief smal voor onder zo'n enorme tv als dat jij hebt. Maar dat is een kwestie van smaak :)

Ik ben geen audiofiel maar hoorde echt enorm verschil tussen de lg's en Samsung bars. Ik vond de hw-Q90r nog mooier klinken, daar was de prijs echter ook naar. Tussen de Q70R en Q80R vond ik het verschil te verwaarlozen. De prijs was voor mij uiteindelijk doorslaggevend. Persoonlijk zou ik als prijsbewuste koper zoeken naar een "overjarig" type R. De T modellen bieden voor mij niet heel veel meerwaarde maar zijn wel fors duurder.

Enige ding was dat ik eARC niet direct werkend kreeg. Dit kwam pas toen ik een echte HDMI 2.1 kabel had gekocht. Schijnbaar zijn de apparaten daar dus kritisch mee.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
pedrolebens schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:36:
Ik heb een OLED55C8PLA, ik zie helaas deze update niet als ik check voor firmware update? Als ik de Apple TV app wil installeren krijg ik de melding dat ik de TV moet updaten...... Helaas geen update beschikbaar?
Ik heb apple TV+ al een paar maand werkend op mijn C8
Als je geen OTA update krijgt kan je hem altijd handmatig installeren.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Sven2912 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

De LG soundbars zijn mij voor alle round gebruik enorm tegengevallen. Dat vond ik jammer aangezien ze het mooist passen bij de LG TV's. Dit is wel een ervaring van beluisteren in winkels en wellicht niet representatief voor in alle situaties

Ik ben echter verder gaan kijken en luisteren en heb uiteindelijk een Samsung hw-Q70R gekocht. Heb wel gekozen om deze te combineren met achterspeakers.

Het geluid is zowel bij films (met Atmos), muziek en gewone tv uitzendingen erg goed te noemen. Qua design past hij prima bij de tv, echter is hij wel relatief smal voor onder zo'n enorme tv als dat jij hebt. Maar dat is een kwestie van smaak :)

Ik ben geen audiofiel maar hoorde echt enorm verschil tussen de lg's en Samsung bars. Ik vond de hw-Q90r nog mooier klinken, daar was de prijs echter ook naar. Tussen de Q70R en Q80R vond ik het verschil te verwaarlozen. De prijs was voor mij uiteindelijk doorslaggevend. Persoonlijk zou ik als prijsbewuste koper zoeken naar een "overjarig" type R. De T modellen bieden voor mij niet heel veel meerwaarde maar zijn wel fors duurder.

Enige ding was dat ik eARC niet direct werkend kreeg. Dit kwam pas toen ik een echte HDMI 2.1 kabel had gekocht. Schijnbaar zijn de apparaten daar dus kritisch mee.
Sorry voor de soundbar talk hier. Klopt het wel dat de Q80 de Q90 is maar zonder de achterspeakers?
Had al gelezen dat de Samsung wat beter geluid gaven en goedkoper zijn. Merk je in de praktijk qua functionalieit niks van niet LG ecosysteem?

Ik wil alles via de 77CX aansluiten en de minst gebruikte HDMI (Nintendo Switch) via de soundbar doen. Maar geen zin in 2 afstandsbedieningen, anders krijg ik gezeik thuis haha.

Samsung soundbar matcht qua kleur wel goed in jouw opinie?

Zit dan te kijken naar de Vogels Thin 550 beugel, iemand ervaringen mee?
remco_k schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:49:
offtopic:
Satelliet (Canal Digitaal) heeft overigens ooit (meer als 5 of 10 jaar geleden) voorop gelopen als het gaat om breedbeeld en daarna HD met de hoogste bitrates en dus kwaliteit. Zij adverteerden daar ook mee. Iets met de beste beeldkwaliteit. En dat was ook echt zo. Ik ben om die reden jaren lang Canal Digitaal Sat Tv klant geweest. Maar Ziggo investeerde in DVB-C en in de loop der jaren holde Ziggo letterlijk en keihard CD voorbij, terwijl CD dus vast bleef zitten op die bitrates die ooit het beste beeld gaven. Als ze dan meer bandbreedte nodig hadden omdat er geklaagt werd, schrapten ze gewoon een zender uit het pakket, werd de hele zooi opnieuw ingedeeld en werd de bandbreedte van die zender verdeeld over een paar anderen. Achter de feiten aanlopen...
Ondertussen vroeg CD wel steeds meer geld aan klanten, dus toen ik eenmaal zag hoe goed Ziggo eruitzag en de steeds maar terugkerende prijsverhogingen van CD (soms 2 per jaar) was ik weg bij CD. En vandaag de dag zijn die bitrates nog steeds vrijwel ongewijzigd. >10 jaar geleden waren die prima. Nu valt dat m.i. onder soft HD, een term die je ook vaak bij IPTV aanbieders kan gebruiken die met te lage bitrates werken. Meer data kost meer geld. Vooral via satelliet. CD gaat daar nu echt niet meer in investeren nu de wereld vooral naar IPTV gaat. Satelliet TV is voor de normale bewoonde wereld een afgeschreven medium.
Meer dan 20 jaar geleden had ik ook (analoge) satelliet TV.
Tov de kabel was dit echt veel beter.
Daarbij was het aanbod ook nog eens veel groter en veel nog gratis te bekijken ook.
Tijden zijn veranderd maar vergeet niet dat IPTV zeker ook niet perfect is.
DVB-C (via glasvezel) is eigenlijk de nek al omgedraaid dus moet je het met IPTV doen.
Alleen kan IPTV nog heel veel verbeteren, de bandbreedte is het probleem niet meer want een beetje bandbreedte bv 50 of 100Mbits is heel goed betaalbaar en ook beschikbaar.

Waarom deze discussie?
Simpel, een zeer goede kwaliteit TV als een OLED laat juist de imperfecties van de bron goed zien.
Bagger in is bagger uit.
Daarom vallen minder kwaliteit TV kanalen maar ook streams sneller door de mand.

[ Voor 0% gewijzigd door HoppyF op 10-10-2020 15:40 . Reden: had glasvezel moeten staan, aangepast ]

• Sven2912
@Jimiw. De 80 en 90 schijnen in de basis hetzelfde te zijn. De achterspeakers bij de 90 geven het wel echt veel meer glans allemaal! Met name bij Atmos. Daar was destijds de prijs echter ook naar :)

Ik moet zeggen dat ik de soundbar op adaptive heb staan en via HDMI 2.1 heb gekoppeld aan de tv. Op deze stand pakt hij alle audio prima op.

De Nintendo switch loopt via de soundbar naar de tv, dat werkt prima. Instellingen veranderen kan helaas wel alleen via de app of afstandbediening van Samsung. Die ligt bij mij echter in een lade tot ik heb echt nodig heb voor iets. Eerlijk gezegd werkt de app net zo snel en nog makkelijker. In en uitschakelen gaat allemaal vlekkeloos o.b.v. in en uitschakelen van de tv.

Qua design vind ik hem niet storend of afwijkende t.o.v. de televisie. Dat is uiteraard smaak en beter door je zelf te beoordelen in een winkel.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:43
Hier ook de Samsung Q80 soundbar icm een CX 65”. Paar blokjes hout onder de TV en klaar. eARC werkt prima na wat gerommel in de instellingen met een gewone huis-, tuin- en keuken HDMI kabel.

De Samsung soundbar heeft een sub die je niet hoort en dat is erg fijn. Mooi in balans.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• therat800
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-11 14:17
HoppyF schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Meer dan 20 jaar geleden had ik ook (analoge) satelliet TV.
Tov de kabel was dit echt veel beter.
Daarbij was het aanbod ook nog eens veel groter en veel nog gratis te bekijken ook.
Tijden zijn veranderd maar vergeet niet dat IPTV zeker ook niet perfect is.
DVB-C is eigenlijk de nek al omgedraaid dus moet je het met IPTV doen.
Alleen kan IPTV nog heel veel verbeteren, de bandbreedte is het probleem niet meer want een beetje bandbreedte bv 50 of 100Mbits is heel goed betaalbaar en ook beschikbaar.

Waarom deze discussie?
Simpel, een zeer goede kwaliteit TV als een OLED laat juist de imperfecties van de bron goed zien.
Bagger in is bagger uit.
Daarom vallen minder kwaliteit TV kanalen maar ook streams sneller door de mand.
Hier ben ik eigenlijk ook in geïnteresseerd. Ik heb momenteel nog een oude Samsung UE32D6500 en houdt de laatste tijd de OLED topics in de gaten. En mogelijk toch geïnteresseerd in overstap naar C9, E9 of CX ofzo. (55")

Nu vraag ik mij voornamelijk nog steeds af na wat gegoogle hoe die goed die upscaling werkt.

Naast 4K HDR films kijk ik voornamelijk sport. Moutainbiken (Redbull.tv), F1 (laatst geswitch naar F1 TV Pro voor commentaar) en MotoGP (deze vaak nog wel via Eurosport 1 via ziggo Go app of Coax met ingebouwde tuner). Ik neem aan dat er kwaliteit verschil zit tussen Coax met tuner, ziggo go app en een experia box?

Deze zijn dus allemaal afhankelijk van de bitrate van de stream. Is de stap naar een OLED met bijbehorende kosten dan wel waard? Of zou ik beter nog een aantal jaar kunnen wachten tot eindelijk de bron ge-upgrade is? P.s. de streams zijn allemaal nog steeds max 1080p

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Thanks mannen. Ik zal maar eens gaan luisteren naar een Q80R en DSN10YG en kijken wat beste bevalt.

Idee van de blokjes hout is ook een oplossing, maar met 2 kleine jongens in huis vind ik dat wel een beetje enge gedachte haha

• Sven2912
@therat800 als ik kijk naar RTL zenders, Discovery HD/nat Geo HD vind ik de beeldkwaliteit erg goed. Upscaling werkt goed, Scherp beeld en soepele motion.

Kijk je naar regionale tv dan is het om te janken. Dat is eerlijk gezegd al zo op een full HD tv. Wellicht kun je iemand in je omgeving met een UHD benaderen en even via hun tv uitproberen.

Zelf merk ik bijvoorbeeld dat foxsports eredivisie over het algemeen van prima kwaliteit is... Kijk je wedstrijden in de eerste divisie, waar het bronmateriaal minder is, vind ik de beeldkwaliteit soms tegenvallen.

Ter aanvulling: ik kijk tv via de coax (Caiway) en gebruik de decoder van de tv via een CI module.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-11 20:15
Jimiw schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:00:
Thanks mannen. Ik zal maar eens gaan luisteren naar een Q80R en DSN10YG en kijken wat beste bevalt.

Idee van de blokjes hout is ook een oplossing, maar met 2 kleine jongens in huis vind ik dat wel een beetje enge gedachte haha
Hier staat de SL10YG, ik was positief verrast als ik eerlijk ben. Ik wilde in de eerste instantie gaan voor een goede stereo receiver en speakers. De soundbar klonk mega slecht in de winkel. Thuis echt 100x beter. Het doet niet veel onder voor een goede stereo (getest met KEF) en qua aansluiten is het helemaal ideaal. HDMI erin en klaar.

Daarnaast alle aansluitmogelijkheden is helemaal top (BT, Cast, Arc, Assistant)

Moet wel zeggen dat ik naast een uitverkoop, ook een aanbieding + tweedekansje had. Dus ik betaalde maar een kwart van de adviesprijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Lightning89 op 10-10-2020 13:22 ]

• Vulcan750
  • Laatst online: 13:01
lvl2011 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:49:
Zit er merkbaar verschil tussen de OLED65B9PLA en de C9? Zie alleen de processor als grootste verschil?
Merkbaar verschil irl? Nee hoor, enkel de processor is ietsje minder geavanceerd. Gewoon een zeer goede Oledtv. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HoppyF vwb je opmerking over dvb-c en de status daarvan, het is nog steeds Ziggo's meest gebruikte middel om digitale live TV in zijn hoogste kwaliteit bij zijn klanten te krijgen. Gezien het aantal abonnees en de recente ontwikkeling mbt hun Mediabox, zie ik dat voorlopig nog niet de nek omgedraaid.

Testing, one, two ...

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55

Nogne

>.<

hardware-lover schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:40:
@HoppyF vwb je opmerking over dvb-c en de status daarvan, het is nog steeds Ziggo's meest gebruikte middel om digitale live TV in zijn hoogste kwaliteit bij zijn klanten te krijgen. Gezien het aantal abonnees en de recente ontwikkeling mbt hun Mediabox, zie ik dat voorlopig nog niet de nek omgedraaid.
Die opmerking match ook niet met de realiteit, er zijn weinig tot geen aanbieders die betere kwaliteit bieden dan Ziggo met dvb-c. En zo ver ik weet word er nog vol op in geïnvesteerd, dus geen idee waar het vandaan komt dat het de nek om is gedraaid (mogelijk dat op de Next box 4K dmv ethernet komt en niet coax?).

PS/XBL: Nogne

• lvl2011
Vulcan750 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Merkbaar verschil irl? Nee hoor, enkel de processor is ietsje minder geavanceerd. Gewoon een zeer goede Oledtv. :)
Inmiddels gekocht en aangesloten. Heel mooie tv!
hardware-lover schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:40:
Ik heb het niet over Ziggo, Ziggo telt (bij mij) niet mee.

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn, ik bedoelde namelijk DVB-C over glasvezel.
Dat heb ik ooit gehad en werkte ook goed maar is verder niet makkelijk meer te krijgen.
UPC nu Ziggo ligt hier ook in mijn woonplaats maar heb ik nooit afgenomen en dat zal ik ook nooit doen.
Heel erg lang geleden (>20 jaar) heb ik kabel TV gehad maar dat was nog voor UPC bestond.
Wat een ellende toen zeg.

Ik weet het, niet iedereen heeft de luxe helaas om over glasvezel te beschikken, was dat maar zo.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HoppyF, de verduidelijking maakt het wel wat duidelijker ja ;) Toch is er recentelijk een dvb-c aanbod via glas bijgekomen, zeer waarschijnlijk om een overstap vanaf Ziggo zo simpel mogelijk te houden (in huis bekabeling bijv.).

@Nogne dat is juist, de ene 4k Ziggo zender komt via LAN niet via dvb-c

Afijn, genoeg offtopic denk ik, nu maar weer even genieten van Q3 via mijn oude Oled TV 👌

Testing, one, two ...

• Vulcan750
lvl2011 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
Inmiddels gekocht en aangesloten. Heel mooie tv!
Top! Even serieus de instellingen nalopen (zie rtings.com) en genieten maar!👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• lvl2011
Vulcan750 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Top! Even serieus de instellingen nalopen (zie rtings.com) en genieten maar!👍
Thanks voor de tip

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11 22:41
Sinds afgelopen donderdag in bezit van een LG OLED55CX6LA, prachtige televisie. Heel blij mee! Wel een paar vragen om zoveel mogelijk uit de televisie te halen O-)

Ik heb deze lijst met instellingen erbij genomen en zoveel mogelijk toegepast op de televisie, maar vond niet alles even mooi, 'isf Expert(Dark Room)' bijvoorbeeld. Jullie nog andere lijstjes met instellingen buiten deze toegepast op de TV of zijn deze instellingen 'de beste' die er zijn?

De Apple TV 4K die ik heb aangesloten geeft bij sommige zwarte beelden een soort grijze ruis over het scherm. Met de ingebouwde Netflix app zie ik dat niet. Iemand anders hier soortgelijke ervaring met een Apple TV 4K?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• CyBeRSPiN
@WinterBase even wennen is dat, maar wat jij nu “niet mooi” vindt is wel precies hoe de regisseur / eindregie het bedoeld heeft.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:50
Is er ergens een verkooppunt waar je de OLEDs echt kunt testen, met eigen bronnen, met ziggo kanalen, etc?
Op zich leuk om de tv's in regulieren winkels te zien maar daar heb je natuurlijk geen ene r$#@ aan.

• CyBeRSPiN
Pjotr22 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:57:
Is er ergens een verkooppunt waar je de OLEDs echt kunt testen, met eigen bronnen, met ziggo kanalen, etc?
Op zich leuk om de tv's in regulieren winkels te zien maar daar heb je natuurlijk geen ene r$#@ aan.
Bestellen bij een webshop, heb je 14 dagen zichttermijn en mag ie retour zonder opgave van reden.

• ro84
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 08:14
Major_ton schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:03:
Een adviesprijs van € 5.999,- voor de 77CX *O* oOo _/-\o_ Die kunnen we over een jaar dus hopelijk oppikken voor € 3.500,- om de 65B6 te vervangen. Wat een feest!
7 maanden ;-)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Pjotr22 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:57:
Wat is voor jou het onderscheid tussen een verkooppunt waar dat kan en een reguliere winkel?

Stap gewoon eens een Expert of BCC binnen, kans is dat ze daar wat meer de tijd voor je nemen en je laten spelen met een tv ipv bij een MediaMarkt.

• Sven2912
@Pjotr22 Bij de lokale expert is het inderdaad mogelijk om eindeloos met de afstandsbediening aan de slag te gaan. Kon het Ziggo kanaal, YouTube, eigen media testen met de aanwezige afstandsbediening. In alle rust, geen haast.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:50
CyBeRSPiN schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Bestellen bij een webshop, heb je 14 dagen zichttermijn en mag ie retour zonder opgave van reden.
oh echt ? :P
beetje gedoe als je meerdere toestellen wilt vergelijken
Sven2912 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:41:
@Pjotr22 Bij de lokale expert is het inderdaad mogelijk om eindeloos met de afstandsbediening aan de slag te gaan. Kon het Ziggo kanaal, YouTube, eigen media testen met de aanwezige afstandsbediening. In alle rust, geen haast.
ik heb het nu bij mediamarkt en platte tv geprobeerd, werd bekeken alsof ik van Mars kwam 'dat wil niemand, u bent de eerste'

Expert nog niet aan gedacht, thx

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 20:34
CyBeRSPiN schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

En daarna weer voor een tweedekans prijs oppikken zeker. Misschien offtopic maar met deze insteek klakkeloos bestellen en retour sturen omdat het kan vind ik echt absurd. Enig idee wat je voor processen je daarmee onnodig in gang zet? Tegenlicht heeft daar een mooie aflevering over gemaakt: Op volle retouren

• CyBeRSPiN
klmtrf schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

En daarna weer voor een tweedekans prijs oppikken zeker. Misschien offtopic maar met deze insteek klakkeloos bestellen en retour sturen omdat het kan vind ik echt absurd. Enig idee wat je voor processen je daarmee onnodig in gang zet? Tegenlicht heeft daar een mooie aflevering over gemaakt: Op volle retouren
Helemaal mee eens hoor. Maar als je twijfelt dan kun je dus bestellen en weer retourneren. Doet een oude stenenwinkel zoals een Expert ook hoor, onder de noemer service is veel mogelijk. Bij dit soort grote uitgaven moet het gewoon naar je zin zijn ook in een thuissetup.
En een retourgezonden OLED wordt heus niet ongezien de verbrandingsoven ingegooid of in een container naar Afrika gaat als je dat dacht (heb die uitzending ook gezien). Ik maak geregeld gebruik van een Tweede Kans product, niet alleen omdat het wat scheelt, maar ook uit milieuoverweging. En de webshop heeft nog steeds marge.
Wat de fabrikanten eigenlijk moeten doen is om veel demo showrooms te openen waar iedereen naar hartelust kan testen zonder opdringerige verkoper eromheen en zonder schuldgevoel dat je dan vervolgens bij de goedkoopste webshop je aankoop doet. Miele heeft al zoiets voor keukenapparatuur.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-10-2020 11:48 ]

• Vulcan750
Wren schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Stap gewoon eens een Expert of BCC binnen, kans is dat ze daar wat meer de tijd voor je nemen en je laten spelen met een tv ipv bij een MediaMarkt.
Inderdaad! Doe dit dan niet op koopavond of zaterdag, maar op een doordeweekse dag (en niet tussen 17-18 uur).

CyBeRSPiN schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Maar als je twijfelt dan kun je dus bestellen en weer retourneren. Doet een oude stenenwinkel zoals een Expert ook hoor, onder de noemer service is veel mogelijk. Bij dit soort grote uitgaven moet het gewoon naar je zin zijn ook in een thuissetup.
En een retourgezonden OLED wordt heus niet ongezien de verbrandingsoven ingegooid of in een container naar Afrika gaat als je dat dacht (heb die uitzending ook gezien). Ik maak geregeld gebruik van een Tweede Kans product, niet alleen omdat het wat scheelt, maar ook uit milieuoverweging. En de webshop heeft nog steeds marge.
Wat de fabrikanten eigenlijk moeten doen is om veel demo showrooms te openen waar iedereen naar hartelust kan testen zonder opdringerige verkoper eromheen en zonder schuldgevoel dat je dan vervolgens bij de goedkoopste webshop je aankoop doet. Miele heeft al zoiets voor keukenapparatuur.
Het zou inderdaad een goede optie zijn showrooms in te richten alleen maar om te testen maar niet voor de verkoop. Er staat dan geen verkoper in je nek te hijgen om je een merk te verkopen waar hij het meeste provisie op krijgt.
Fabrikanten investeren daar wel in maar verdienen er uiteindelijk ook weer aan.
Voor keukenapparatuur bestaat het al en voor fietsen ook maar TV’s(?).

• Vulcan750
HoppyF schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Het zou inderdaad een goede optie zijn showrooms in te richten alleen maar om te testen maar niet voor de verkoop. Er staat dan geen verkoper in je nek te hijgen om je een merk te verkopen waar hij het meeste provisie op krijgt.
Fabrikanten investeren daar wel in maar verdienen er uiteindelijk ook weer aan.
Voor keukenapparatuur bestaat het al en voor fietsen ook maar TV’s(?).
Werkt alleen maar kostenverhogend (uiteindelijk voor ons dus...).
Beter gewoon doordeweeks gewapend met een usbstick naar de winkel.
Een beetje goede winkel werkt hier heus wel aan mee, als het rustig is in de zaak. :)

Vulcan750 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Werkt alleen maar kostenverhogend (uiteindelijk voor ons dus...).
Beter gewoon doordeweeks gewapend met een usbstick naar de winkel.
Een beetje goede winkel werkt hier heus wel aan mee, als het rustig is in de zaak. :)
Nee, een showroom door fabrikanten opgezet valt onder marketing en werkt verkoop bevorderend.
Liever dan een lokale winkel opzadelen met jouw wensen.
Ik zou dan liever ook bij die lokale winkel kopen mits de prijs ook goed is.
Het verschil is vaak toch nog te groot voor de extra service.
Een showroom kan dit opvangen.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag toch maar eens de privacy statement geaccepteerd om gebruik te kunnen maken van de handige functionaliteiten, waaronder Airplay.

Echter, ik krijg Airplay niet aan de praat. Als ik vanaf m'n iPhone (11 Pro) Airplay aanzet vanuit Netflix of de Ziggo app, dan krijg ik keurig een code in beeld op de TV, maar als ik die invul, dan zegt hij "Airplay is disconnected, try again later". Beiden zitten op hetzelfde netwerk. IPV6 disconnecten op de TV maakt geen verschil. Beide devices zijn verbonden via WiFi.

Nu heb ik de volgende dingen in PiHole opgenomen:

lgtvonline.lge.com
ngfts.lge.com
snu.lge.com

(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$

Ik zie ook keurig dat er advertentieshit wordt geblokkeerd in de admin console van m'n PiHole. Op geen enkel device tot nu toe problemen gehad dat zaken niet werkten. Iemand ideeën?

@HyperBart Jij bent weleens dieper in deze materie gedoken. Ervaar jij hetzelfde dat sommige functionaliteiten niet (meer) werken? Ik snap niet hoe bovenstaande problemen kan veroorzaken met een lokale verbinding zoals Airplay.

EDIT: aanvullend, ik wil dus niet zomaar regels weghalen uit de blacklist in m'n PiHole, maar eerst even de andere mogelijkheden proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door BigSmurf op 11-10-2020 14:32 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
BigSmurf schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:31:
Vandaag toch maar eens de privacy statement geaccepteerd om gebruik te kunnen maken van de handige functionaliteiten, waaronder Airplay.

Echter, ik krijg Airplay niet aan de praat. Als ik vanaf m'n iPhone (11 Pro) Airplay aanzet vanuit Netflix of de Ziggo app, dan krijg ik keurig een code in beeld op de TV, maar als ik die invul, dan zegt hij "Airplay is disconnected, try again later". Beiden zitten op hetzelfde netwerk. IPV6 disconnecten op de TV maakt geen verschil. Beide devices zijn verbonden via WiFi.

Nu heb ik de volgende dingen in PiHole opgenomen:

lgtvonline.lge.com
ngfts.lge.com
snu.lge.com

(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$

Ik zie ook keurig dat er advertentieshit wordt geblokkeerd in de admin console van m'n PiHole. Op geen enkel device tot nu toe problemen gehad dat zaken niet werkten. Iemand ideeën?

@HyperBart Jij bent weleens dieper in deze materie gedoken. Ervaar jij hetzelfde dat sommige functionaliteiten niet (meer) werken? Ik snap niet hoe bovenstaande problemen kan veroorzaken met een lokale verbinding zoals Airplay.

EDIT: aanvullend, ik wil dus niet zomaar regels weghalen uit de blacklist in m'n PiHole, maar eerst even de andere mogelijkheden proberen.
Netflix Airplayen kon dacht ik niet, dan gaf hij sowieso al de melding dat ik dat via de app op de TV moest doen.

Mijn blocklist:
lgtvonline.lge.com
ngfts.lge.com
snu.lge.com
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$
(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$

Netto is mijn TV volgens mij "uberstrak" geblokkeerd in het netwerk. Als ik wil updaten moet ik wel pihole 1 min uitzetten zodat ie door kan. Tja, als ze dan alles gebufferd hebben van mijn activiteiten en dan die ene minuut gebruiken om alles door te sturen dan ligt mijn data alsnog bij LG :( .

Airplay werkt verder OK bij mij, de VRT (Belg!) streams doen een beetje ambetant maar dat heeft meer met de VRT en de ingebouwde player te maken denk ik dan met AirPlay/iOS zelf.

• BigSmurf
  • Niet online
@HyperBart Je hebt dus exact dezelfde blocklist als ik en bij jou werkt Airplay wel. Dan ligt het daar niet aan. Heb jij je TV via WiFi of bekabeld aangesloten? En welke DNS provider gebruik jij?

Ik kreeg Homekit ook al niet aan de praat, kon de TV niet als accessoire toevoegen met de QR code.

Overigens wel ruk inderdaad dat je alles alsnog open moet zetten om de TV te updaten. Ik kan me niet voorstellen dat ze alles bufferen, maar alsnog.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als Airplay en Homekit niet werken lijkt het er eerder op dat multicast verkeer niet toegestaan wordt op je netwerk. Dat wordt gebruikt door Bonjour en mDNS waar o.a. Airplay weer op leunt.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:02

Licko

ZVDK

Meer mensen die The Haunting of Bly Manor op Netflix kijken? Ik was gisteren ep.6 ep. 5 aan het kijken en bij een overwegend donkere scene schrok ik van wat ik zag, ik twijfel of het macro blocking was (?) of dat mijn paneel gewoon slecht is.. Totaal geen detail in donkere stukken vlakken, beetje cartoony look.

Ik heb aan de Dolby Vision instellingen niets veranderd trouwens (Cinema). Meer mensen die dit hebben?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 17:51
Licko schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:22:
Meer mensen die The Haunting of Bly Manor op Netflix kijken? Ik was gisteren ep.6 aan het kijken en bij een overwegend donkere scene schrok ik van wat ik zag, ik twijfel of het macro blocking was (?) of dat mijn paneel gewoon slecht is.. Totaal geen detail in donkere stukken vlakken, beetje cartoony look.

Ik heb aan de Dolby Vision instellingen niets veranderd trouwens (Cinema). Meer mensen die dit hebben?
Ben momenteel aan het kijken heb al gemerkt dat sommige scenes grijs zijn ipv zwart, en heb een goed paneel, ben wel nog maar aan ep2 maar ik zal opletten bij 6(duurt wel nog effe want heb doorheen de week niet zo veel tijd).

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Licko

Licko

ZVDK

izzet3838 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:28:
[...]

Ben momenteel aan het kijken heb al gemerkt dat sommige scenes grijs zijn ipv zwart, en heb een goed paneel, ben wel nog maar aan ep2 maar ik zal opletten bij 6(duurt wel nog effe want heb doorheen de week niet zo veel tijd).
Ik heb het in eedere eps ook gemerkt, ik meen in de vijfde vierde, maar het werd in ep 6 5 erg duidelijk. Ik hoor graag jouw bevindingen!

Mijn bitrate op Netflix is wel gewoon 15,25Mbit/s overigens.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
HyperBart schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Als ik wil updaten moet ik wel pihole 1 min uitzetten zodat ie door kan. Tja, als ze dan alles gebufferd hebben van mijn activiteiten en dan die ene minuut gebruiken om alles door te sturen dan ligt mijn data alsnog bij LG :( .
BigSmurf schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:16:
@HyperBart

Overigens wel ruk inderdaad dat je alles alsnog open moet zetten om de TV te updaten. Ik kan me niet voorstellen dat ze alles bufferen, maar alsnog.
Download van website lg en met usb update????

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Licko schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:22:
Meer mensen die The Haunting of Bly Manor op Netflix kijken? Ik was gisteren ep.6 aan het kijken en bij een overwegend donkere scene schrok ik van wat ik zag, ik twijfel of het macro blocking was (?) of dat mijn paneel gewoon slecht is.. Totaal geen detail in donkere stukken vlakken, beetje cartoony look.

Ik heb zelf een 55inch LG C9 en afgelopen dagen met de regen heel het seizoen van Bly Manor gekeken (prachtige serie _/-\o_). Ik heb helemaal nergens last van gehad, geen macroblocking of grijs i.p.v. zwart. Ik heb het 4k+HDR abonnement van Netflix. De instellingen heb ik overgenomen van Rtings https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings dus bij mij staat cinema mode ingesteld voor HDR content. Ik gebruik trouwens de ingebouwde Netflix app.

Heb je misschien een exact voorbeeld van een scene (en tijd) in aflevering 6 of een andere, dan kan ik eens goed kijken.

• Licko

Licko

ZVDK

crepsly schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Ik heb zelf een 55inch LG C9 en afgelopen dagen met de regen heel het seizoen van Bly Manor gekeken (prachtige serie _/-\o_). Ik heb helemaal nergens last van gehad, geen macroblocking of grijs i.p.v. zwart. Ik heb het 4k+HDR abonnement van Netflix. De instellingen heb ik overgenomen van Rtings https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings dus bij mij staat cinema mode ingesteld voor HDR content. Ik gebruik trouwens de ingebouwde Netflix app.

Heb je misschien een exact voorbeeld van een scene (en tijd) in aflevering 6 of een andere, dan kan ik eens goed kijken.
De scene in ep. 5 waar...
spoiler:
Peter Quint de hal op loopt en in het zicht van die kinderen de kamer in wordt gesleept door een geest. Die donkere vrouw kijkt op dat moment toe.

Ik heb overigens dezelfde settings overgenomen van Rtings. Ik heb een LG CX en 4K abonnement. Tv springt automatisch op dolby vision.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het lijkt erop dat hier een 55GX ipv een 55CX aan de muur komt te hangen, gezien de prijzen van de GX aardig in de buurt van de CX aan het komen zijn. Nu zit ik in een verbouwing en zorg ik voor een kabelgoot in de wand waar m'n tv komt te hangen. Echter slaan ze bij unboxing video's telkens het stuk over waar de stekker te zien is. Ik las hier al dat het om een haakse stekker gaat. Is dat een stekker à la deze rechtse?Afbeeldingslocatie: https://www.mayooospcservice.nl/media/catalog/product/cache/1/image/339x265/5d1dc4854ae4dec0c574aac0b7d24270/v/o/voedingskabel_met_gehoekte_3-pin.jpg
Dan denk ik dat ik minimaal een 50mm pvc pijp moet hebben namelijk. Nu nog even goed uitmeten waar het gat precies moet komen en gaan :).

[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 12-10-2020 12:33 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 17:51
Majesty schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:02:
Het lijkt erop dat hier een 55GX ipv een 55CX aan de muur komt te hangen, gezien de prijzen van de GX aardig in de buurt van de CX aan het komen zijn. Nu zit ik in een verbouwing en zorg ik voor een kabelgoot in de wand waar m'n tv komt te hangen. Echter slaan ze bij unboxing video's telkens het stuk over waar de stekker te zien is. Ik las hier al dat het om een haakse stekker gaat. Is dat een stekker à la deze rechtse?[Afbeelding]
Dan denk ik dat ik minimaal een 5mm pvc pijp moet hebben namelijk. Nu nog even goed uitmeten waar het gat precies moet komen en gaan :).
Het stuk wat in je tv gaat is bij mijn weten niet los te maken(tenzij dit bij de g serie anders is), je moet dus zien dat de kop van je stekker door de goot past, en dat is inderdaad een brede kop.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Sven2912
Het lijkt erop dat hier een 55GX ipv een 55CX aan de muur komt te hangen, gezien de prijzen van de GX aardig in de buurt van de CX aan het komen zijn. Nu zit ik in een verbouwing en zorg ik voor een kabelgoot in de wand waar m'n tv komt te hangen. Echter slaan ze bij unboxing video's telkens het stuk over waar de stekker te zien is. Ik las hier al dat het om een haakse stekker gaat. Is dat een stekker à la deze rechtse?[Afbeelding]
Dan denk ik dat ik minimaal een 5mm pvc pijp moet hebben namelijk. Nu nog even goed uitmeten waar het gat precies moet komen en gaan :).
Hier heb ik een 50mm buis ingefreesd, daar gaat de stekker van de cx precies doorheen (wel als eerste doorvoeren om je gedoe te besparen). Ik heb wel gemerkt dat het belangrijk is om goed uit te meten waar je tv exact komt. Werkruimte qua kabels is best matig te noemen, hierin is de GX echt vele malen beter uitgevoerd.
Sven2912 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:46:
[...]

De stekker van de cx past precies door een 50mm pvc buis. Daarnaast kun je netjes je HDMI's, coax, utp een voor een doorvoeren!

Ik heb een dubbele sleuf van 70mm diep getrokken. De onderkant en de bovenkant van een abb 40-50 wanddoos gesneden en in de opening de 50mm buis geplaatst. dit uiteindelijk dicht gepur't en weggesmeerd tijdens het stuccen. De buis loopt recht naar beneden en daardoor is allemaal makkelijk door te voeren. Ik weet dat het makkelijk kan en zonder allemaal aansluitpunten. Dit was echter voor mij de handigste oplossing. Ik heb een foto toegevoegd

De ruimte achter het dikke gedeelte van mijn tv is 2cm. Alle kabels passen er precies tussen.

[Afbeelding]

• BigSmurf
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:31:
Als Airplay en Homekit niet werken lijkt het er eerder op dat multicast verkeer niet toegestaan wordt op je netwerk. Dat wordt gebruikt door Bonjour en mDNS waar o.a. Airplay weer op leunt.
Staat dat standaard uit op een Experiabox? Ik ben sowieso niet happy met dat ding, o.a. omdat je geen tweede back-up DNS in kan stellen. Zal het vanavond eens checken of ik iets kan vinden.

• Majesty
  • Niet online
Sven2912 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Hier heb ik een 50mm buis ingefreesd, daar gaat de stekker van de cx precies doorheen (wel als eerste doorvoeren om je gedoe te besparen). Ik heb wel gemerkt dat het belangrijk is om goed uit te meten waar je tv exact komt. Werkruimte qua kabels is best matig te noemen, hierin is de GX echt vele malen beter uitgevoerd.

[...]
Top, dan ga ik er ook een 50mm buis inzetten. Plaatsing is bij de GX ook wel belangrijk, want het gat in de muur moet wel zo dicht mogelijk bij de aansluiting van de voedingskabel in de TV komen, om een zo lang mogelijke kabel voor in de goot te krijgen. Anders zie ik het al gebeuren dat ik 'm alsnog moet afknippen omdat hij niet lang genoeg is. Ik ben van plan de onderkant van de TV op 75cm hoogte te hangen namelijk, dan maak ik het gat op 80cm, dan moet het hopelijk goed komen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Stekker is niet los te maken. Beter om de inbouwdoos een kwartslag te draaien en daar de socket alleen als stopcontact te gebruiken. Stekker past er dan in, zonder dat je de kabel hoeft los te knippen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Majesty
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Stekker is niet los te maken. Beter om de inbouwdoos een kwartslag te draaien en daar de socket alleen als stopcontact te gebruiken. Stekker past er dan in, zonder dat je de kabel hoeft los te knippen.
Ik weet dat de stekker niet los te maken is, maar heb geen elektra achter de tv, hij moet dus door de pvc pijp heen gaan.
Majesty schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Ik weet dat de stekker niet los te maken is, maar heb geen elektra achter de tv, hij moet dus door de pvc pijp heen gaan.
Het netsnoer is vast en ook niet al te lang.
Kort dus.
Je zult hier dus rekening mee moeten houden.
Kijk ook even of je gaten die je moet boren voor de muurbeugel van de GX wel goed uitkomen.
De muurbeugel zit vrij hoog.

• CyBeRSPiN
Majesty schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Om je vraag te beantwoorden: ja die stekker ziet er precies zo uit als in jouw plaatje. Vrij lompe stekker is het.

• CyBeRSPiN
03.11.25 update is zojuist beschikbaar gekomen voor de GX. Helaas worden er geen release notes getoond, enkel dat het een “belangrijke” update is..

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:30
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:51:
03.11.25 update is zojuist beschikbaar gekomen voor de GX. Helaas worden er geen release notes getoond, enkel dat het een “belangrijke” update is..
Is het niet 03.11.26?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXv8PwvBFiISxpTIldZbuwCJMUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BSplpdKMj1iKJ6fmBkPsOc5M.jpg?f=user_large

Deze heb ik van https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

• CyBeRSPiN
Nee, 03.11.25. Zie ik nu ook staan na de update.
Typisch dat .26 dan op de website staat. Misschien wordt die later nog gepusht.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:30
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Nee, 03.11.25. Zie ik nu ook staan na de update.
Typisch dat .26 dan op de website staat. Misschien wordt die later nog gepusht.
Hmm vreemd. ik zie 03.11.25 weer niet op zijn beurt op LG site staan. Vanochtend wel een update notificatie gehad maar 'klakkeloos' op installeren geklikt. Zal es kijken als ik thuis kom waar die op zit, maar ik vermoed ook 03.11.25 dan.

Overigens betekent dit dat de 65GX ook bij mij inmiddels aan de muur hangt! *O* Eigenlijk niet verwacht dat het ophangen zou lukken samen met vrouwlief, maar het viel eigenlijk best mee mede door het makkelijke ophangsysteem. Ook het uitmeten was (mede door advies vanuit hier) meer dan prima te doen.

Ben er in ieder geval onwijs blij mee! :+

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
mucuracat schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

[...]

Download van website lg en met usb update????
Verhip, helemaal niet aan gedacht, bedankt voor de tip!!!!!!!!!1!!!

:+ ;)

• Adijos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 19:59
Iemand met audio ervaring met een 48CX
Heb er zelf een , krijg geen geluid uit de HDMI
Heb alles geprobeerd settingen /kabel ect
wel beeld (zie het beeld van de A/V ) geen geluid

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Adijos schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:12:
Iemand met audio ervaring met een 48CX
Heb er zelf een , krijg geen geluid uit de HDMI
Heb alles geprobeerd settingen /kabel ect
wel beeld (zie het beeld van de A/V ) geen geluid
Heb je 'm aangesloten op de eARC poort? HDMI 2.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stpain
  • Laatst online: 14-11 09:40
vraagie heeft iemand hier de firmware update voor de C9 en rtx30 serie kaarten gekregen?

ik heb net LG service center gebelt, maar die zeggen dus dat er ze hier niks vanaf weten ?

• Adijos
Heb hem op alle hdmi poorten aangesloten gehad ook earch en arc geprobeerd

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:54
Adijos schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:51:
Heb hem op alle hdmi poorten aangesloten gehad ook earch en arc geprobeerd
Géén DTS bron? Dat speelt de X-serie helaas niet meer via arc/Earc..

• Adijos
Moet toch het geluid van de tv kunnen horen zou je zeggen

• Nogne

Nogne

>.<

Adijos schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:58:
Moet toch het geluid van de tv kunnen horen zou je zeggen
Zou je even duidelijk kunnen maken hoe je set up er uit ziet en wat je probeert af te spelen, want je krijgt nu allemaal goeie suggesties die niet voor jouw situaties belangrijk zijn.

PS/XBL: Nogne

• Adijos
ok sluit de Marantz SR7007 op hdmi ARC aan HDMI2 eARC van de tv , in het dashbord kan ik audio over HDMI kiezen , hoor niks maar zie wel het menu van de marantz in het dashbord, ook het het standaard menu van de LG alle audio opties geprobeerd zonder resultaat

• andries98
Ik zou even zoeken in dit topic op marantz en dan laatste paginas.
Er waren volgens mij paar dingen:
- quickstart uit
- earc aan/uit zetten op tv.
- stroom van tv en receiver, kabels even los. Tv aan, kabel erin, receiver aan (iets met hdmi-cec handshake)
- hdmi-cec aan uit zetten op zowel receiver als tv.

Hoop dat het helpt of dat je probleem via zoek te vinden is.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:54
Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een 48CX, wat een mooi beeld! Ik kom van een 11,5 jaar oude 40" Sony LCD af, dus de upgrade mocht ook wel. Helaas is in mijn Amsterdamse woning de 55" of groter niet te doen qua indeling, maar die kan altijd komen zodra ik verhuis.

Gelijk de instellingen van Rtings.com overgenomen en wat documentaires op Netflix/Amazon Prime bekeken, wat een genot. :)
Verder leek het scherm een kleine imperfectie te hebben, een kleine witte vlek die zichtbaar was bij een 10% tot 50% grijs scherm, maar niet bij kleuren. Maar na een avondje tv/films kijken en 's avonds de pixel refresher (automatisch), de volgende dag niet meer te vinden.
Verder ook aangenaam verrast dat ik met de Magic Remote de Ziggo box en de Denon receiver kan gebruiken, scheelt weer 2 afstandsbedieningen die ik ook niet op de apparaten hoef te richten.

Helemaal klaar om volgende maand de PS5 hierop aan te sluiten en te genieten van het beeld!

[ Voor 11% gewijzigd door Xerox op 12-10-2020 19:41 ]

PSN: Redrafted

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:18
stpain schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:38:
vraagie heeft iemand hier de firmware update voor de C9 en rtx30 serie kaarten gekregen?

ik heb net LG service center gebelt, maar die zeggen dus dat er ze hier niks vanaf weten ?
Die komt vanzelf, je kan hem niet opvragen. Hij kwam net toevallig op mijn CX77 binnen. .25 is de juiste versie.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Bschnitz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:06:
[...]

Die komt vanzelf, je kan hem niet opvragen. Hij kwam net toevallig op mijn CX77 binnen. .25 is de juiste versie.
De firmware upgrades voor de C9 en CX lopen niet gelijk op.
Vandaar verschillen in timing en OTA upgrades.
Voor de C9 is wel een engineering release maar of het verstandig is deze te installeren betwijfel ik.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Licko schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

De scene in ep. 5 waar...
spoiler:
Peter Quint de hal op loopt en in het zicht van die kinderen de kamer in wordt gesleept door een geest. Die donkere vrouw kijkt op dat moment toe.

Ik heb overigens dezelfde settings overgenomen van Rtings. Ik heb een LG CX en 4K abonnement. Tv springt automatisch op dolby vision.
Ik heb zojuist de scène weer gekeken, ik zie zo geen black crush. Maar heb er misschien geen oog voor...

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Ik hoop dat ze snel komen met die fix voor de 9 serie. Ik erger me kapot aan de gsync issues icm een 3080. Steeds wegvallend beeld en soms helemaal geen beeld meer totdat ik een restart doe. Heb gsync al uitstaan maar toch verschijnt af en toe de instant game response melding en gaat er vanalles mis.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

@DON PAPA @NSmans @Chrisjuh_15 @Rossi46 en anderen.

Voor het laatst contact gezocht met Videoland over het nu al drie en halve maand lopende probleem met de Videoland app.
Mijn 6 maandelijkse abonnement loopt over twee weken af en dan stopt het definitief.
Hier het (teleurstellende) antwoord van Videoland.
Aan een alternatief apparaat heb ik weinig, ik ga geen films op mijn smartphone kijken en streamen vanaf de smartphone vanuit de app naar de TV werkt ook niet.
Ik had het 6 maanden abonnement gewonnen bij de Postcodeloterij in die zin heeft het mij geen geld gekost maar ook niets opgeleverd anders dan ergernis.
De Postcodeloterij is wel zo vriendelijk geweest mij wat tegemoet te komen waarvoor dank.

Reactie Videoland:
Jammer genoeg is er nog geen oplossing voor het specifieke probleem dat je eerder bij ons hebt aangekaart.

We streven ernaar om open en transparant te zijn naar onze klanten toe. Naar verwachting zal er nog een langere tijd overheen kunnen gaan, voordat dit probleem kan worden verholpen. We kunnen dan ook niet anders dan adviseren om via alternatieve apparaten gebruik te maken van Videoland.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21
HoppyF schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:07:

Voor het laatst contact gezocht met Videoland over het nu al drie en halve maand lopende probleem met de Videoland app.
Mijn 6 maandelijkse abonnement loopt over twee weken af en dan stopt het definitief.
Aan een alternatief apparaat heb ik weinig, ik ga geen films op mijn smartphone kijken en streamen vanaf de smartphone vanuit de app naar de TV werkt ook niet.
Ik had het 6 maanden abonnement gewonnen bij de Postcodeloterij in die zin heeft het mij geen geld gekost maar ook niets opgeleverd anders dan ergernis.
De Postcodeloterij is wel zo vriendelijk geweest mij wat tegemoet te komen waarvoor dank.

Reactie Videoland:
Jammer genoeg is er nog geen oplossing voor het specifieke probleem dat je eerder bij ons hebt aangekaart.

We streven ernaar om open en transparant te zijn naar onze klanten toe. Naar verwachting zal er nog een langere tijd overheen kunnen gaan, voordat dit probleem kan worden verholpen. We kunnen dan ook niet anders dan adviseren om via alternatieve apparaten gebruik te maken van Videoland.
Onbegrijpelijk... En werkt echt nog voor geen meter. Gewoon totaal onbruikbaar hier op de C9.

Toevallig afgelopen week overgestapt naar Ziggo met hun Next box, waar Videoland prima op draait.

Hier zie je wel het probleem van een eigen OS op een tv. Als ik zie hoe Android TV tegenwoordig werkt op een Sony, had ik dat liever gehad.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-11 14:08

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dank voor de update @HoppyF! Mijn vriendin zal hier minder blij mee zijn, maar we moeten het er maar mee doen dan... :'(

• Licko

Licko

ZVDK

crepsly schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Ik heb zojuist de scène weer gekeken, ik zie zo geen black crush. Maar heb er misschien geen oog voor...
Ik hoop niet dat ik er een oog voor heb dan, als zo iets mogelijk is. Gisteren viel het me weer op. Lijkt erger te worden als de scene overwegend donker is (grijs tinten). Na verloop van tijd zijn donkere en witte vlakken in die scene dan erg grof. Beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRWubBMI4iA12uJq87nC9XtO05o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3IYpYpG50KoFMX1BoMmZ4Nfv.jpg?f=user_large

Het is me niet eerder opgevallen, pas bij deze serie op Netflix. Sowieso weinig Netflix gekeken sinds ik de CX heb, wellicht is het gewoon de kwaliteit van de stream...?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:07:

Reactie Videoland:

Ik ben van een C7 naar een WX gegaan en heb bovenstaand probleem op beide nooit gehad, lijkt bijna wel een specifiek probleem met de 8 en 9 serie.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Rossi46 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Onbegrijpelijk... En werkt echt nog voor geen meter. Gewoon totaal onbruikbaar hier op de C9.

Toevallig afgelopen week overgestapt naar Ziggo met hun Next box, waar Videoland prima op draait.

Hier zie je wel het probleem van een eigen OS op een tv. Als ik zie hoe Android TV tegenwoordig werkt op een Sony, had ik dat liever gehad.
WebOS draait prima en is het probleem ook niet.
Toen ik de Videoland app ging gebruiken eind mei werkte het ook gewoon goed!
Het ging mis halverwege juni ongeveer toen de Videoland app ge-update werd naar versie 3.1.0.
Versie nummer daarvoor weet ik niet meer maar was zeker anders.
Kortom, het ligt gewoon aan Videoland.
Eigenlijk zeggen ze dat zelf ook al in hun reactie.

@|sWORDs|
Welke versie van de Videoland app heb je?
Het nummer staat rechts onderin als je de app opstart.
Welke versie firmware draait je WX?
Licko schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Ik hoop niet dat ik er een oog voor heb dan, als zo iets mogelijk is. Gisteren viel het me weer op. Lijkt erger te worden als de scene overwegend donker is (grijs tinten). Na verloop van tijd zijn donkere en witte vlakken in die scene dan erg grof. Beetje dit idee:

[Afbeelding]

Het is me niet eerder opgevallen, pas bij deze serie op Netflix. Sowieso weinig Netflix gekeken sinds ik de CX heb, wellicht is het gewoon de kwaliteit van de stream...?
Dat plaatje laat posterization zien.

• Licko

Licko

ZVDK

Cap schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Dat plaatje laat posterization zien.
Ligt dit aan mijn paneel of is dit een probleem wat bekend is bij LG? Zou het zin hebben de tv om te laten ruilen? Als je het eenmaal gezien hebt is echt niet om aan te zien :(

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

In je tv zitten een aantal demo filmpjes met veel zwart en kleuren. Die zouden perfect weergegeven moeten worden. Probeer die eens!

Copyright and left by SED...

• Licko

Licko

ZVDK

SED schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:54:
In je tv zitten een aantal demo filmpjes met veel zwart en kleuren. Die zouden perfect weergegeven moeten worden. Probeer die eens!
Die heb ik uiteraard direct bekeken toen ik de tv in huis had, en het beeld is perfect! Gisteren nog wat test filmpjes op youtube gekeken en het paneel ziet goed uit, geen verticale strepen of oneffenheden. Ook verschillende zwartwaardes zijn prima te onderscheiden op test afbeeldingen.
Het valt pas op bij scenes in een donkere omgeving (Dolby Vision HDR) en lijkt dat ook te fluctueren in hoe erg het zichtbaar is.

Licko schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Die heb ik uiteraard direct bekeken toen ik de tv in huis had, en het beeld is perfect! Gisteren nog wat test filmpjes op youtube gekeken en het paneel ziet goed uit, geen verticale strepen of oneffenheden. Ook verschillende zwartwaardes zijn prima te onderscheiden op test afbeeldingen.
Het valt pas op bij scenes in een donkere omgeving (Dolby Vision HDR) en lijkt dat ook te fluctueren in hoe erg het zichtbaar is.
Lijkt eerder dus een probleem in het bronmateriaal dan in de TV.
Komt vaker voor dat de bron niet geweldig goed is, dit valt dus bij een OLED meer op.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:21
HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

WebOS draait prima en is het probleem ook niet.
Toen ik de Videoland app ging gebruiken eind mei werkte het ook gewoon goed!
Het ging mis halverwege juni ongeveer toen de Videoland app ge-update werd naar versie 3.1.0.
Versie nummer daarvoor weet ik niet meer maar was zeker anders.
Kortom, het ligt gewoon aan Videoland.
Eigenlijk zeggen ze dat zelf ook al in hun reactie.

@|sWORDs|
Welke versie van de Videoland app heb je?
Het nummer staat rechts onderin als je de app opstart.
Welke versie firmware draait je WX?
Ik bedoel dat een OS als Android TV door de jaren heen veel beter ondersteund zal worden - door app developers- dan webOS. Dit is daar een mooi voorbeeld van. En dan hebben we het nu nog over een recent up-to-date OS. Straks over een paar jaar gaat dit nog veel meer spelen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Licko schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Ligt dit aan mijn paneel of is dit een probleem wat bekend is bij LG? Zou het zin hebben de tv om te laten ruilen? Als je het eenmaal gezien hebt is echt niet om aan te zien :(
Ligt aan het bronmateriaal, niet aan de tv.

• Licko

Licko

ZVDK

HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Lijkt eerder dus een probleem in het bronmateriaal dan in de TV.
Komt vaker voor dat de bron niet geweldig goed is, dit valt dus bij een OLED meer op.
Cap schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Ligt aan het bronmateriaal, niet aan de tv.
Zouden jullie ep.5 van The Haunting of Bly Manor op Netflix 's willen bekijken dan? Laatste 10 minuten volgens mij (kan vnv exacte tijd van scene opzoeken).
Mijn Netflix stream is in orde, dus dan zouden jullie hetzelfde moeten zien niet? Ik heb een 55" CX met 03.11.26

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011

Typhone

Who Dares Wins

@HoppyF
Nou, tijdje terug liep die reparatie van mijn TV zoals sommigen nog weten.
Kleine update:

Scherm kan niet meer geleverd worden met de juiste aansluitingen voor het mainboard.
LG gaat ofwel crediteren ofwel een ander model voorstellen. In dat geval ga ik maar voorstellen of ze de 65GX kunnen doen want die komt het meeste overeen. Ik begreep echter dat dat geen voet bij zat correct? Dat betekent dat ik dat scherm voorlopig helaas nog niet kan gebruiken.

• CyBeRSPiN
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:
@HoppyF
Nou, tijdje terug liep die reparatie van mijn TV zoals sommigen nog weten.
Kleine update:

Scherm kan niet meer geleverd worden met de juiste aansluitingen voor het mainboard.
LG gaat ofwel crediteren ofwel een ander model voorstellen. In dat geval ga ik maar voorstellen of ze de 65GX kunnen doen want die komt het meeste overeen. Ik begreep echter dat dat geen voet bij zat correct? Dat betekent dat ik dat scherm voorlopig helaas nog niet kan gebruiken.
De CX heeft wel een voet en is verder gelijkwaardig. De GX is wel strakker aan de muur.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011

Typhone

Who Dares Wins

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

De CX heeft wel een voet en is verder gelijkwaardig. De GX is wel strakker aan de muur.
Ja het design van de GX was in principe wel wat mooier. Daar had ik speciaal de E9 voor uitgekozen namelijk.

• CyBeRSPiN
Typhone schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Ja het design van de GX was in principe wel wat mooier. Daar had ik speciaal de E9 voor uitgekozen namelijk.
Er zijn overigens voetjes beschikbaar voor de GX voor 149,-
https://www.plattetv.nl/i...a-gallery-oled-24526.html
Pagina: 1 ... 319 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.