Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Jimiw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:32:
Heb zojuist mijn 77CX neergezet. Wat een prachtige tv zeg.
Is het normaal dat hij lichtelijk naar "achteren" leunt?
Sorry dat ik deze al kick. Maar ben erg nieuwsgierig of de 77CX met de voet eronder bij andere ook naar achteren leunt?

En als dit hoort (denk van wel) kan je dan iets onder de voet leggen om hem recht te krijgen zonder dat hij voorover valt:)

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 17:11
Jimiw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Sorry dat ik deze al kick. Maar ben erg nieuwsgierig of de 77CX met de voet eronder bij andere ook naar achteren leunt?

En als dit hoort (denk van wel) kan je dan iets onder de voet leggen om hem recht te krijgen zonder dat hij voorover valt:)
Bij 65" hebben meerdere mensen het ook al aangegeven, dus zal bij 77 inch hetzelfde zijn. Niks eronder stoppen anders valt hij een keer om als je stofzuigt, de kat hyper is of je er perongeluk tegen aanstoot. Als je recht wilt zal je hem moeten ophangen.

• Jimiw
andries98 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Bij 65" hebben meerdere mensen het ook al aangegeven, dus zal bij 77 inch hetzelfde zijn. Niks eronder stoppen anders valt hij een keer om als je stofzuigt, de kat hyper is of je er perongeluk tegen aanstoot. Als je recht wilt zal je hem moeten ophangen.
Ahh top. Hinderlijk is het niet, maar mijn 65E6V stond kaarsrecht, maar die had over hele lengte een soundbar waardoor hij stabiel stond.

Heb het idee dat de CX bewust achterover hangt omdat daar het contragewicht zit.

Even wennen dus :)

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Nee, de muur moet vlak zijn. Je kunt het stopcontact er wel afhalen en evt nog een sleuf maken. Moet wel exact op de positie “midden onder” zitten van de tv.
Oké je bedoelt dat de raampjes er dan af moet laten? Kan je wel de stekker kwijt achter de tv?

• andries98
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:18:
Kan je de GX serie goed over een stopcontact heen hangen? Ik heb de aansluitingen (wcd, utp, etc.) achter de tv namelijk zitten.
Zoals @CyBeRSPiN al aangaf kan dit niet. De gleuf is maar iets meer als 1cm diep, je kan nauwelijks een fatsoenlijke coax kop kwijt ;) Utp aansluiting kan je dus ook niet goed gebruiken zonder het laatste stukje te strippen oid, maar wifi werkt sowieso beter op deze tvs (na uitzetten quickstart). Ik heb zelf een gat naar achter (andere kamer) en het is bij mij soms echt al een gepiel om de kabels zo te krijgen dat hij vlak tegen de muur zit (en optical er nog goed in zit).

Hieronder nog wat foto's van een (77)gx. Het paneel is vandaag vervangen, dus kreeg een unieke kans om binnenkant te bekijken en wou dat ook met jullie delen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF_7Ee6LaG8qAYaXiD8iDbTigSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU53DnUiSfFyB8R6ysSV6Axl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJxmy3JqzsDBDXc8LLVlE176Wzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQOXmsLVYdZ7LGsDioqKB2vC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2V1oM2q2SQ7LZe1PKgCRa_1z2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7xguJkl2jpfWwnBelb3cQCi.jpg?f=fotoalbum_large
andries98 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Zoals @CyBeRSPiN al aangaf kan dit niet. De gleuf is maar iets meer als 1cm diep, je kan nauwelijks een fatsoenlijke coax kop kwijt ;) Utp aansluiting kan je dus ook niet goed gebruiken zonder het laatste stukje te strippen oid, maar wifi werkt sowieso beter op deze tvs (na uitzetten quickstart). Ik heb zelf een gat naar achter (andere kamer) en het is bij mij soms echt al een gepiel om de kabels zo te krijgen dat hij vlak tegen de muur zit (en optical er nog goed in zit).

Hieronder nog wat foto's van een (77)gx. Het paneel is vandaag vervangen, dus kreeg een unieke kans om binnenkant te bekijken en wou dat ook met jullie delen >:)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor het delen van deze foto’s!
Heb je nu een goed paneel?
(Blijft bijzonder dat een 77 inch ook aan twee boutjes opgehangen wordt icm de muurbeugel! :P )

• chrissis
andries98 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oké Thanks. Met andere woorden kan ik de CX niet ophangen tenzij de wcd’s verdiept installeer? Er zit geen meubel onder de tv waar ik bijv. kabels naar toe kan trekken.

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-11 15:39
De CX wel, die heeft een dikkere onderkant met aan de bovezijde een hele dunne plaat. Maar verder hierboven had je het over de GX en die kan je alleen op een vlakke muur zonder wcd ophangen. Zie ook de foto's hierboven van de achterkant van de GX

• chrissis
Sorry ik bedoelde inderdaad de GX. Maar dan valt de GX dus af. Hoe hebben anderen dit opgelost?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:26:
Sorry ik bedoelde inderdaad de GX. Maar dan valt de GX dus af. Hoe hebben anderen dit opgelost?
Hoezo valt ie af? Haal de afdekramen er af en laat een sleufje trekken om het passend te maken als je het niet ziet zitten om het zelf te doen? De stekker kun je er ook afknippen en anders oplossen.

• chrissis
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Hoezo valt ie af? Haal de afdekramen er af en laat een sleufje trekken om het passend te maken als je het niet ziet zitten om het zelf te doen? De stekker kun je er ook afknippen en anders oplossen.
Dat is inderdaad een betere optie. Het raam eraf halen en vervolgens de wcd eruit. Stekker eraf knippen en dan een WAGO lasklemmetje er op en aansluiten op het elektra. Beter dan een gleuf in mijn muur (is namelijk een gipsen voorzetwand met hout en isolatie erachter).

[ Voor 11% gewijzigd door chrissis op 07-10-2020 21:37 ]

• CyBeRSPiN
@chrissis wat maakt die gleuf uit, er hangt een tv voor? Is altijd weer glad te stucen.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:32
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Dat is inderdaad een betere optie. Het raam eraf halen en vervolgens de wcd eruit. Stekker eraf knippen en dan een WAGO lasklemmetje er op en aansluiten op het elektra. Beter dan een gleuf in mijn muur (is namelijk een gipsen voorzetwand met hout en isolatie erachter).
Ja joh. Lekker je garantie er af knippen.

• chrissis
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:37:
@chrissis wat maakt die gleuf uit, er hangt een tv voor? Is altijd weer glad te stucen.
Ik vind je andere optie beter en gemakkelijker en easy(er) te herstellen.

• chrissis
aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Ai, ik zie het nu... is geen los netsnoer... hmmmm

• CyBeRSPiN
aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Zo heet zal die soep niet gegeten worden. Als paneel vervangen moet en monteur op de stoep staat dan zal het een zorg zijn hoe het netsnoer er uit ziet.. de behuizing is er niet voor los geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-10-2020 21:42 ]

• aschja
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Zo heet zal die soep niet gegeten worden. Als paneel vervangen moet en monteur op de stoep staat dan zal het een zorg zijn hoe het netsnoer er uit ziet.. de behuizing is er niet voor los geweest.
En dat paneel kan niet stuk gaan als je met de elektra loopt te klooien?

• CyBeRSPiN
aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

En dat paneel kan niet stuk gaan als je met de elektra loopt te klooien?
Natuurlijk niet. Wat is er “klooien” aan een stekker op netsnoer monteren. Kom op..
Zo’n wagoklem zou ik persoonlijk niet doen, heb er zelf een nette platte stekker aan gezet nadat ik de kabel door mn kabelgoot heb getrokken. Kun je alsnog doen voordat een monteur komt natuurlijk.

• chrissis
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Natuurlijk niet. Wat is er “klooien” aan een stekker op netsnoer monteren. Kom op..
Zo’n wagoklem zou ik persoonlijk niet doen, heb er zelf een nette platte stekker aan gezet nadat ik de kabel door mn kabelgoot heb getrokken. Kun je alsnog doen voordat een monteur komt natuurlijk.
Maar die platte stekker gaat ook niet achter de tv passen toch?

• aschja
HoppyF schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Nee hoor, zijn maar twee draadjes hé 230V.
Blijft inderdaad lastig dat LG niet een gewoon los netsnoer heeft gebruikt maar dat is hier al heel vaak besproken.
Dat weet niet. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat je gaat rommelen aan een product. Fabrikant kan nooit uitsluiten wat de oorzaak van problemen zijn als er mee gerommeld is. Als ik monteur was en zag een doorgeknipte draad met een andere stekker is het linearecta rechtsomkeerts. En dat LG zegt helaas pindakaas zou ik meer dan terecht vinden.

• CyBeRSPiN
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Maar die platte stekker gaat ook niet achter de tv passen toch?
Nee, in jouw geval zal je toch iets moeten met een sparing in je muur dan. Of een subtiele kabelgoot naar onder laten lopen.
Een CX kan natuurlijk ook, maar ziet er lang niet zo fraai uit van opzij.

@aschja maar goed dat jij geen monteur bent dan. Ik zou als monteur altijd voor de tevreden klant gaan, zeker als er 0,0 relatie is tussen het probleem en het netsnoer.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-10-2020 21:58 ]

• andries98
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Ik vind je andere optie beter en gemakkelijker en easy(er) te herstellen.
Tenzij je kabelgoot van de tv precies op de contactdoos komt zal je toch gleufje moeten maken van contactdoos naar kabelgoot (zie foto vorige post).
Ook moet je iets verzinnen op je overlengte van je netsnoer (anders krijg je hem nooit tegen de muur). Het is allemaal wel te doen maar beetje puzzelen.
Iets belangrijkers is dat die ophang steun wel serieuze support erachter nodigt heeft. Dus tenzij je toevallig daar twee horizontale latten of iets dergelijks heb zitten zou ik er niet zo snel aan beginnen. (De hangsteun is maar 15cm hoog ofzo dus can uitgeklapt makkelijk je gipsplast kapot duwen bij de grotere tv's).

Over de stekker, zoals eerder genoemd kan het technisch prima. Officieel ben je garantie kwijt maar waarschijnlijk is er geen monteur die moeilijk doet aangezien ze maar drie foto's moeten maken van je toestel. Het defect, service menu en een of andere barcode op het paneel/onderdeel. Misschien als je voeding kapot gaat dat ze wel moeilijk doen (aangezien snoer dan terug naar lg gaat) :/
(Zou zelf het risico niet nemen maar ieder zijn keuze)

[ Voor 3% gewijzigd door andries98 op 07-10-2020 22:00 ]

• chrissis
andries98 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Tenzij je kabelgoot van de tv precies op de contactdoos komt zal je toch gleufje moeten maken van contactdoos naar kabelgoot (zie foto vorige post).
Ook moet je iets verzinnen op je overlengte van je netsnoer (anders krijg je hem nooit tegen de muur). Het is allemaal wel te doen maar beetje puzzelen.
Iets belangrijkers is dat die ophang steun wel serieuze support erachter nodigt heeft. Dus tenzij je toevallig daar twee horizontale latten of iets dergelijks heb zitten zou ik er niet zo snel aan beginnen. (De hangsteun is maar 15cm hoog ofzo dus can uitgeklapt makkelijk je gipsplast kapot duwen bij de grotere tv's).

Over de stekker, zoals eerder genoemd kan het technisch prima. Officieel ben je garantie kwijt maar waarschijnlijk is er geen monteur die moeilijk doet aangezien ze maar drie foto's moeten maken van je toestel. Het defect, service menu en een of andere barcode op het paneel/onderdeel. Misschien als je voeding kapot gaat dat ze wel moeilijk doen :/
(Zou zelf het risico niet nemen maar ieder zijn keuze)
Ik heb geen kabelgoot lopen. Wcd’s (5 stuks) zitten precies achter de tv. 1 wcd is komen te vervallen en hier achter loopt een pvc pijp naar beneden. Hier loopt de voeding van de soundbar en de HDMI kabel door. Achter de gipswand zit overal hout dus ik maak mij geen zorgen over het gewicht. Ik kijk niet heel duidelijk tegen de zijkant aan dus wellicht is de CX dan een betere keuze.

• andries98
HoppyF schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor het delen van deze foto’s!
Heb je nu een goed paneel?
(Blijft bijzonder dat een 77 inch ook aan twee boutjes opgehangen wordt icm de muurbeugel! :P )
Haha, ja he? Is opzich maar 50kg maar toch... ik vind die naar voren trek functie en het waterpas systeem zelf nog wonderbaarlijker dat het zo soepel werkt ^^

Thnx voor de interesse. Lijkt tot nog toe goed (maar was die ander ook voor 3 weken :P ). Hij heeft wel iets meer vertical banding en ietsjes minder mooi uniform, maar misschien wordt het nog iets beter na wat opwarmen/automatische refreshs net zoals eerste paneel. Tot nog (2 uurtjes) nog niks storends gezien bij normale media :D
Fingers crossed :X en nu vooral weer genieten oOo

• aschja
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Nee, in jouw geval zal je toch iets moeten met een sparing in je muur dan. Of een subtiele kabelgoot naar onder laten lopen.
Een CX kan natuurlijk ook, maar ziet er lang niet zo fraai uit van opzij.

@aschja maar goed dat jij geen monteur bent dan. Ik zou als monteur altijd voor de tevreden klant gaan, zeker als er 0,0 relatie is tussen het probleem en het netsnoer.
Dat is jouw mening en dat is prima. Hier gewoon een wit kabelgootje. Terwijl ik ook vrij autistisch ben met dit soort dingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fm5Ysihlqxygtm-Q4b3AM3ZLPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMbUawc81Ym3tB49LhJPRhAf.jpg?f=fotoalbum_large

• andries98
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb geen kabelgoot lopen. Wcd’s (5 stuks) zitten precies achter de tv. 1 wcd is komen te vervallen en hier achter loopt een pvc pijp naar beneden. Hier loopt de voeding van de soundbar en de HDMI kabel door. Achter de gipswand zit overal hout dus ik maak mij geen zorgen over het gewicht. Ik kijk niet heel duidelijk tegen de zijkant aan dus wellicht is de CX dan een betere keuze.
Grootste deel van de tv zit plat tegen de meur dus je kan alleen uit de meur komen op bepaalde plekken achter de tv (gleuf/kabelgoot in de tv, zie foto twee posts terug). Als je nu in het midden van de tv een gleuf hebt dan komt het wel goed zo te horen.
CX is wel makkelijker, maar zo te horen kan gx misschien ook met wat trucjes ;)

Edit, misschien kan je stekker zelfs wel in een van de wanddozen aankoppelen als die extra diep zijn (zonder te knippen)(de overtollige kabel in de pijp kwijt. Maar ik zie je situatie nog niet helemaal voor me dus moeilijk te zeggen

[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 07-10-2020 22:17 ]

• CyBeRSPiN
aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:13:
[...]

Dat is jouw mening en dat is prima. Hier gewoon een wit kabelgootje. Terwijl ik ook vrij autistisch ben met dit soort dingen.

[Afbeelding]
Ziet er ook superstrak uit zo!

• aschja
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Ziet er ook superstrak uit zo!
En dat zonder de kabel door te knippen. 😋

• CyBeRSPiN
aschja schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:26:
[...]

En dat zonder de kabel door te knippen. 😋
Maar wel de complete kast van de muur slopen als de monteur langs komt :P

• aschja
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Maar wel de complete kast van de muur slopen als de monteur langs komt :P
Haha. Fair point. 8)7

Verwijderd

chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:26:
Waarom ga je niet gewoon voor de CX, die kan jij gewoon zo ophangen en de wcd en wat nog meer gebruiken die achter de tv hangt?

• chrissis
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Waarom ga je niet gewoon voor de CX, die kan jij gewoon zo ophangen en de wcd en wat nog meer gebruiken die achter de tv hangt?
Dat gaat waarschijnlijk mijn keuze worden.

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:55

SynergY

<Insert title here>

Sommige 65" LG OLEDs uit 2016 en 2017 worden teruggeroepen vanwege een issue met de power box. Het gaat om de volgende televisies:

- 65-inch LG OLED65E6 – 2016
- 65-inch LG OLED65B7 – 2017
- 65-inch LG OLED65C7 – 2017
- 65-inch LG OLED65E7 – 2017
- 65-inch LG OLED65W7 – 2017

Meer info in dit nieuwsbericht: https://www.which.co.uk/n...-lg-4k-oled-tvs-recalled/

Ik ga even contact opnemen met de leverancier van de tv.

[ Voor 47% gewijzigd door SynergY op 08-10-2020 08:53 ]

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik ben momenteel aan het orienteren voor een nieuwe TV. LG staat hoog op mijn lijstje. Hoe bevalt WebOS, en hoe is de algemene beschikbaarheid van apps?

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

lvl2011 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:22:
Ik ben momenteel aan het orienteren voor een nieuwe TV. LG staat hoog op mijn lijstje. Hoe bevalt WebOS, en hoe is de algemene beschikbaarheid van apps?
Persoonlijk vind ik WebOS snel en vrij compleet. Icm de magic remote werkt de bediening erg eenvoudig en snel. Point & click of gewoon old fashioned via de knoppen. Een tv wordt ongeveer 2 jaar voorzien van nieuwe updates (met uitzondering van security updates, die ontvang ik voor m'n 3 jaar oude lg nog steeds). Ik zou overigens mijn keuze voor een tv baseren op het paneel en de beeldverwerker. Configuratie gebruik je niet heel vaak en de meeste tv's hebben wel alle bekende apps. Dus, je zit sws goed met LG OLED 😉

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kan iemand met een 65" CX me wellicht vertellen hoe diep de TV aan de achterkant is? In de specs kan ik wel vinden hoe diep de voet in totaal is maar er steekt ook een stuk voor de TV uit. Ik zet een TV liever neer dan dat ik hem ophang, dan is af en toe een verandering in je woonkamer toch wat handiger :)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:04
lvl2011 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:22:
WebOs werkt vlot en gemakkelijk, maar de apps van LG en hun updatebeleid :X

Check in dit topic maar de klachten over de videoland app. Zelf heb ik RTL XL eens geprobeerd en kan ik niet eens inloggen, de Kijk app is buggy en ik verwacht ook niet veel updates meer, daar is LG niet best in.

Hiervoor kun je beter een mediaplayer gebruiken met bijv. Android TV, dan heb je veel meer zekerheid over het goed functioneren van apps.

Voor de rest is (LG) Oled echt de beste keuze die ik heb gemaakt op tv-vlak. Kwam van 2x een Samsung plasma en hiervoor een LG Oled uit 2013. Laatstgenoemde heeft bij mij nog nooit problemen getoond bijv. met burn in, banding, etc. Nu hopen dat mijn C9 dit ook doet O-)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:08
JDL15 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

WebOs werkt vlot en gemakkelijk, maar de apps van LG en hun updatebeleid :X

Check in dit topic maar de klachten over de videoland app. Zelf heb ik RTL XL eens geprobeerd en kan ik niet eens inloggen, de Kijk app is buggy en ik verwacht ook niet veel updates meer, daar is LG niet best in.

Hiervoor kun je beter een mediaplayer gebruiken met bijv. Android TV, dan heb je veel meer zekerheid over het goed functioneren van apps.

Voor de rest is (LG) Oled echt de beste keuze die ik heb gemaakt op tv-vlak. Kwam van 2x een Samsung plasma en hiervoor een LG Oled uit 2013. Laatstgenoemde heeft bij mij nog nooit problemen getoond bijv. met burn in, banding, etc. Nu hopen dat mijn C9 dit ook doet O-)
WebOs is in mijn optiek ook echt beter dan andere besturingssystemen van de andere merken. Vanaf ong. WebOs 3 is het heel soepel gaan lopen en heeft het aardig wat opties.
Dat de Videoland app brak is en slecht werkt is niet echt de schuld van LG maar van RTL, die besteden daar te weinig resources aan. Natuurlijk zou LG misschien meer druk kunnen leggen, maar mischien doen ze dat wel.
Wren schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

WebOs is in mijn optiek ook echt beter dan andere besturingssystemen van de andere merken. Vanaf ong. WebOs 3 is het heel soepel gaan lopen en heeft het aardig wat opties.
Dat de Videoland app brak is en slecht werkt is niet echt de schuld van LG maar van RTL, die besteden daar te weinig resources aan. Natuurlijk zou LG misschien meer druk kunnen leggen, maar mischien doen ze dat wel.
De apps werken over het algemeen goed maar bv de Videoland werkt nog steeds niet.
Dit probleem sleept zich al maanden voort, de case die ik hierover aangemeld heb is van eind juni.
LG kan hier niets aan doen.
Beetje vergelijkbaar met apps op je smartphone, er zijn prima apps maar ook apps die niet zo lekker lopen.
Ligt aan de app ontwikkelaars.
SynergY schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:50:
Sommige 65" LG OLEDs uit 2016 en 2017 worden teruggeroepen vanwege een issue met de power box. Het gaat om de volgende televisies:

Meer info in dit nieuwsbericht: https://www.which.co.uk/n...-lg-4k-oled-tvs-recalled/

Is wat oud nieuws over recall die al langer loopt vanaf de zomer.
Vooralsnog zou het niet om EU modellen gaan maar honderd procent zeker is dat niet.
Lees ook dit artikel.
https://www.forbes.com/si...read-to-europe-and-china/

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Is wat oud nieuws over recall die al langer loopt vanaf de zomer.
Vooralsnog zou het niet om EU modellen gaan maar honderd procent zeker is dat niet.
Lees ook dit artikel.
https://www.forbes.com/si...read-to-europe-and-china/
Klopt, maar omdat dit over de UK markt gaat lijkt het mij iets voor Europa(?).
SynergY schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Klopt, maar omdat dit over de UK markt gaat lijkt het mij iets voor Europa(?).
Het zou kunnen maar dat hoeft niet.
Modellen kunnen soms licht verschillen en dus uit een andere productie lijn/serie komen.
Het defect in de voeding kan dus ook in een bepaalde serie zitten.
LG zal dit dus moeten bekend maken om welke verkochte modellen het gaat.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Het zou kunnen maar dat hoeft niet.
Modellen kunnen soms licht verschillen en dus uit een andere productie lijn/serie komen.
Het defect in de voeding kan dus ook in een bepaalde serie zitten.
LG zal dit dus moeten bekend maken om welke verkochte modellen het gaat.
Heb hen vanochtend een berichtje gestuurd en zal het laten weten wat ik vanuit hen hoor.

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 19:57
Ben erg benieuwd wat de bodemprijs gaat zijn dit jaar en wanneer we die hebben bereikt.. Vorig jaar zat de C9 op 1800 inclusief cashback. Heb ergens een grafiek gezien dat de bodem rond half november zal zijn. Kan niet wachten op een upgrade van een 10 jaar oude 40 inch LED haha.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Wow,

Krijg ineens grote reclame blok op beginscherm youtube via LG Oled65B9 !!
Is eerste voor mij.

Dan maar Shield gebruiken voor youtube :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vkb-xWxscqClYmH6RvgtRT6jTTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uY1SKHTW6xA0o57VgpTuCRAe.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

SynergY schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:50:

Bericht van LG:
Het klopt dat er in het buitenland bij dit model bepaalde onderdelen vervangen moesten worden. We onderzoeken nu of dit ook geld voor de benelux modellen. wat we kunnen doen is een dossier voor u opstellen en zodra wij een terugkoppeling ontvangen nemen wij contact met u op.
Afwachten dus. Als ik bericht heb plaats ik het hier.

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:04
mucuracat schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:08:
Wow,

Krijg ineens grote reclame blok op beginscherm youtube via LG Oled65B9 !!
Is eerste voor mij.

Dan maar Shield gebruiken voor youtube :)

[Afbeelding]
Krijg je dan geen reclame?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Vandaag mijn 3080 binnen gekregen en helaas ook last van het gsync probleem op mijn E9.
Even gebeld met het service center en die weten ook weer niets van de bèta firmware die het probleem op lost.
Heeft iemand die toevallig in NL al kunnen krijgen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:34:
Vandaag mijn 3080 binnen gekregen en helaas ook last van het gsync probleem op mijn E9.
Even gebeld met het service center en die weten ook weer niets van de bèta firmware die het probleem op lost.
Heeft iemand die toevallig in NL al kunnen krijgen?
Heb je specifiek gevraagd naar versie 04.90.33?
Daar zou de fix in moeten zitten.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Heb je specifiek gevraagd naar versie 04.90.33?
Daar zou de fix in moeten zitten.
Ja, heb het versie nummer genoemd maar die gasten daar weten echt niets en geven ook niet bepaald de indruk dat het ze ook maar iets interesseert helaas.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Ja, heb het versie nummer genoemd maar die gasten daar weten echt niets en geven ook niet bepaald de indruk dat het ze ook maar iets interesseert helaas.
Vreemd want de hele LG wereld kent het probleem maar LG Benelux niet? :?
Misschien nog een keer bellen in de hoop dat je iemand aan de lijn krijgt die er wel verstand heeft.

• Wren
HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Misschien nog een keer bellen in de hoop dat je iemand aan de lijn krijgt die er wel verstand heeft.
Erger je aan LG,niet aan die mensen die het ook maar moeten doen met de informatie die ze van hun koreaanse overlords krijgen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Haha! Ik zat daar serieus aan te denken. Heb deze gast al eens eerder aan de telefoon gehad vanwege een defect en die gast is zo lui dat ie daar eigenlijk een prijs voor zou moeten krijgen. Tweede keer bellen had ik een dame aan de telefoon die alles netjes opgelost heeft.

Maar ik hoopte eigenlijk dat de binary van die update al ergens op het web te vinden is maar dat lijkt niet zo te zijn.

Wren schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Erger je aan LG,niet aan die mensen die het ook maar moeten doen met de informatie die ze van hun koreaanse overlords krijgen.
LG zal zijn personeel dus beter moeten instrueren wat ze moeten doen bij vragen zoals over Gsync.
Als ze zelf het antwoord niet weten dan doorzetten naar de tweede lijn.
Heel gebruikelijk bij technische ondersteuning.
Maar als @rajackar het nog een keer probeert gaat het wellicht wel goed.
Ook dit is een beproefde methode om je probleem kwijt te kunnen.

• Wren
HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

LG zal zijn personeel dus beter moeten instrueren wat ze moeten doen bij vragen zoals over Gsync.
Als ze zelf het antwoord niet weten dan doorzetten naar de tweede lijn.
Heel gebruikelijk bij technische ondersteuning.
Maar als @rajackar het nog een keer probeert gaat het wellicht wel goed.
Ook dit is een beproefde methode om je probleem kwijt te kunnen.
Ik zal mezelf herhalen: dat is dus exact wat ik al zei. De mensen daar krijgen heel erg weinig informatie vanuit korea/polen maar er wordt soms wel verwacht dat ze alle high level informatie hebben. Ja,dat zou veel beter moeten. Mijn enige punt is dat het lullig is om die klantenservicemedewerker uit te lachen,of lui te vinden of bedenk zelf maar iets. Dat is mij enige optie. Ik hoop dat je dat begrijpt.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wren schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Ik zal mezelf herhalen: dat is dus exact wat ik al zei. De mensen daar krijgen heel erg weinig informatie vanuit korea/polen maar er wordt soms wel verwacht dat ze alle high level informatie hebben. Ja,dat zou veel beter moeten. Mijn enige punt is dat het lullig is om die klantenservicemedewerker uit te lachen,of lui te vinden of bedenk zelf maar iets. Dat is mij enige optie. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Ik snap je punt goed hoor. Maar toevallig heb ik deze jongen eerder aan de telefoon gehad met een compleet defect paneel en hij doet echt totaal geen moeite en schuift alles af zodat hij niets hoeft te doen. Helaas zitten die er ook bij.

Ik hoop dat iemand anders misschien wel wat informatie heeft en anders is het wachten op de publieke release van de firmware.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Ik kreeg zojuist op mijn 65CX update 03.11.10 aangeboden.
Was deze al uit of is dit de update waarin de fix zit voor freesync?

• Wren
rajackar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Ik snap je punt goed hoor. Maar toevallig heb ik deze jongen eerder aan de telefoon gehad met een compleet defect paneel en hij doet echt totaal geen moeite en schuift alles af zodat hij niets hoeft te doen. Helaas zitten die er ook bij.

Ik hoop dat iemand anders misschien wel wat informatie heeft en anders is het wachten op de publieke release van de firmware.
Fair enough, mindere lichten zijn er altijd.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wren schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Fair enough, mindere lichten zijn er altijd.
Precies. Het wringt een beetje als je weet dat er een oplossing voor je probleem is maar dat iemand geen zin heeft om je te helpen.

rajackar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

Precies. Het wringt een beetje als je weet dat er een oplossing voor je probleem is maar dat iemand geen zin heeft om je te helpen.
Zo is dat.
@Wren ik lach niemand uit bij LG support en ik neem ze ook niet kwalijk dat ze niet meteen een oplossing of antwoord paraat hebben. Soms hebben ze de informatie niet of weten ze niet precies wat het probleem is.
Als helpdesk of support medewerker moet je het dan opnemen voor de klant en het probleem doorspelen en de klant hierover te informeren.
Dat is support. Ik weet hoe het werkt want ik heb vele jaren in support gewerkt bij een zeer groot bedrijf.

• _-hans-_
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10 21:40
Ik heb geen Shield maar Apple TV, en krijg daar echt heel veel minder reclames te zien dan via de LG Youtube app. Ik was echt verbaasd hoeveel reclame ik via de LG Youtube app in beeld kreeg.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
In ieder geval niet op homescreen. En je hebt Smart Youtube, waar je helemaal geen ads ziet.
Nadeel van shield is weer, YT mag nog niet 4K :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:00
Boarder72 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Graag wel een foto (of 2 :) ) als hij hangt!
Bij deze, hij hangt. Hangt niet helemaal 100% pas omdat er een kabel telkens verdraait en dubbel komt te liggen achteraan, moet ik vanavond nog eens oplossen.

Nu nog wachten op de citation bar en sub en dan is het compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDAVSfBiMGzon8JaJhN6L6T32Lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rHcfKr4Q4ytYTfw5ZLeec7I.jpg?f=fotoalbum_large

• Boarder72
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:36
Crowns schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Bij deze, hij hangt. Hangt niet helemaal 100% pas omdat er een kabel telkens verdraait en dubbel komt te liggen achteraan, moet ik vanavond nog eens oplossen.

Nu nog wachten op de citation bar en sub en dan is het compleet.

[Afbeelding]
Ziet er echt ‘clean’ en strak uit _/-\o_ Zit hij echt strak tegen de muur of hou je een kleine speling aan de achterkant?

• Crowns
Boarder72 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Ziet er echt ‘clean’ en strak uit _/-\o_ Zit hij echt strak tegen de muur of hou je een kleine speling aan de achterkant?
De TV zit volledig vlak tegen de muur aan, geen speling. Of althans dat is de bedoeling, dat is me nog niet op alle hoeken volledig gelukt omwille van een verdraaide kabel.

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-10 19:53
Als je kijkt naar budget / kwaliteit / inch verhouding.

Prijs voor een 65" GX of CX is +/- identiek aan een 75" Qled van Samsung. Mijn zitplaats is op 3m30 van mijn TV. Wat kies je best de OLED 65" of 75" maar dan wel een Qled...

Wat is de beste keuze? Gezien mijn afstand van TV is 75" beter geschikt voor 4K. Voor 1080p is 65" perfect. Ik heb ook een preorder lopen voor een Xbox X series.

Momenteel heb ik een 65" plasma van Panasonic. Dit type TV heeft nog een 4tal cm boord langs alle zijdes. De volledige omvang van de TV zelf kan je dus vgl met een 70". Bij de nieuwe generatie TV is dit tegenwoordig verwaarloosbaar...

Nu kopen of wachten op BF?
Boarder72 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Grappige is dat al die foto's recht van voren genomen hebben en dan ziet een CX of BX er exact even strak uit. De grap is juist dat je het onder een wat grotere hoek gaat zien. :P
Sphinkx schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:26:
Als je kijkt naar budget / kwaliteit / inch verhouding.

Prijs voor een 65" GX of CX is +/- identiek aan een 75" Qled van Samsung. Mijn zitplaats is op 3m30 van mijn TV. Wat kies je best de OLED 65" of 75" maar dan wel een Qled...

Wat is de beste keuze? Gezien mijn afstand van TV is 75" beter geschikt voor 4K. Voor 1080p is 65" perfect. Ik heb ook een preorder lopen voor een Xbox X series.

Momenteel heb ik een 65" plasma van Panasonic. Dit type TV heeft nog een 4tal cm boord langs alle zijdes. De volledige omvang van de TV zelf kan je dus vgl met een 70". Bij de nieuwe generatie TV is dit tegenwoordig verwaarloosbaar...

Nu kopen of wachten op BF?
Als je kijkt naar prijs/kwaliteitsverhouding is de 65GX de beste keuze ook vwb de kijkafstand.
Aangezien je nu al een 65 inch plasma hebt blijft het formaat gelijk en de kwaliteit ook of nog beter dan je plasma.
Je wilt dan echt geen LCD TV!
Cap schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Grappige is dat al die foto's recht van voren genomen hebben en dan ziet een CX of BX er exact even strak uit. De grap is juist dat je het onder een wat grotere hoek gaat zien. :P
Mee eens!
Het prijsverschil met een GX is echter niet groot dus is de keuze voor een GX wel logisch.
Prima foto verder ziet er strak uit.
Ook geen reflectie zichtbaar een perfect zwart gat dus.
(wel leuk, die twee kleine oortjes onderin... :) )

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:24
Hallo,

Ik zou graag de mening van jullie willen hebben.
Nu heb ik nog een oled uit 2016 hangen 65b6d en zou graag willen upgraden naar een c9 of een
Cx ivm de ps5.

Ga ik echt verschil merken tussen de cx of c9? Of is het de prijsverschil niet waard?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 17:51
_-hans-_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:32:
[...]

Ik heb geen Shield maar Apple TV, en krijg daar echt heel veel minder reclames te zien dan via de LG Youtube app. Ik was echt verbaasd hoeveel reclame ik via de LG Youtube app in beeld kreeg.
Heb hier boven een mi box en die heeft sinds kort ook grote ads op het YT homescreen sinds het nieuwe ui.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Crowns
HoppyF schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Mee eens!
Het prijsverschil met een GX is echter niet groot dus is de keuze voor een GX wel logisch.
Prima foto verder ziet er strak uit.
Ook geen reflectie zichtbaar een perfect zwart gat dus.
(wel leuk, die twee kleine oortjes onderin... :) )
Met de cashback en de mount inclusief kwam de GX goedkoper uit dan de CX momenteel, dus keuze was snel gemaakt.

En ik vind wel dat, ook al kijk je er in mijn geval van voor tegen aan, het wel strakker oogt dan een tv die verder van de muur hangt.

En die oortjes waren me nog niet opgevallen, dat is onze Tonkanees die altijd overal wil bij zijn :)

Verwijderd

Crowns schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Met de cashback en de mount inclusief kwam de GX goedkoper uit dan de CX momenteel, dus keuze was snel gemaakt.

En ik vind wel dat, ook al kijk je er in mijn geval van voor tegen aan, het wel strakker oogt dan een tv die verder van de muur hangt.

En die oortjes waren me nog niet opgevallen, dat is onze Tonkanees die altijd overal wil bij zijn :)
En ik die redelijk noob ben maar denken en piekeren wat jullie met oortjes bedoelen, hangt er iets aan beide zijdes van de tv, of zitten er ergens dingen opgeplakt wat op oortjes lijken, kortom de gekste gedachten gingen bij mij op tot ik de foto zag. :D

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 21:09
Holdem_NL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:08:
Ben erg benieuwd wat de bodemprijs gaat zijn dit jaar en wanneer we die hebben bereikt.. Vorig jaar zat de C9 op 1800 inclusief cashback. Heb ergens een grafiek gezien dat de bodem rond half november zal zijn. Kan niet wachten op een upgrade van een 10 jaar oude 40 inch LED haha.
Heb je een link? Of meer info over de voorgaande prijs ontwikkelingen? Ben benieuwd naar het grafiekje.

Ik heb mijn oog laten vallen op de 65" CX of GX. Ik denk dat het verstandig is om te wachten, ook omdat de cashback loopt tot en met eind december is.
En aangezien er tijdens de feestdagen meer aanbiedingen zijn verwacht ik de Tv ergens net iets voordeliger te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 09-10-2020 11:56 ]

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 23:22

Eurionair

Senior Destructor

Een vraag m.b.t. het (voorkomen van) inbranden.

Op https://www.lg.com/eg_en/tvs/oled-tvs/oled-reliability valt onderstaande tekst te lezen.

If there is a black background (letter box) on the left/right
or top/bottom while watching contents on the TV, it is recommended that you
adjust the contents to fit the screen size as follows:
[Picture] → [Aspect Ratio Settings] → [Aspect Ratio] → [Vertical Zoom] or [All-Direction Zoom].

Moet ik hier nu uit opmaken dat wanneer je een 21:9 film kijkt er wordt geadviseerd om het beeld op te rekken naar full-screen ?

PV Output

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 21:09
Eurionair schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:00:

Op https://www.lg.com/eg_en/tvs/oled-tvs/oled-reliability valt onderstaande tekst te lezen.
.........
Moet ik hier nu uit opmaken dat wanneer je een 21:9 film kijkt er wordt geadviseerd om het beeld op te rekken naar full-screen ?
Ja. Dat staat er letterlijk paar regels boven :)

Proactive Ways to Minimize the Risk of Image Retention... Film ratio, such as 4:3 or 21:9, in which black bars appears on the left/right or top/bottom of the screen.

[ Voor 20% gewijzigd door EN-IS op 09-10-2020 12:15 ]

Eurionair schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:00:

If there is a black background (letter box) on the left/right
or top/bottom while watching contents on the TV, it is recommended that you
adjust the contents to fit the screen size as follows:
[Picture] → [Aspect Ratio Settings] → [Aspect Ratio] → [Vertical Zoom] or [All-Direction Zoom].

Is een vrij onzinnig advies van LG omdat zwart niet inbrandt, zwart is immers niets, geen licht, niks.
Daarbij is het heel onpraktisch dit iedere keer te gaan instellen.
Als LG dit echt noodzakelijk vind hadden ze een automatische “zoom in bij 21:9” functie in moeten bouwen.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Is een vrij onzinnig advies van LG omdat zwart niet inbrandt, zwart is immers niets, geen licht, niks.
Daarbij is het heel onpraktisch dit iedere keer te gaan instellen.
Als LG dit echt noodzakelijk vind hadden ze een automatische “zoom in bij 21:9” functie in moeten bouwen.
Niet geheel onzinnig: als de rest van het beeld slijt (dat doet het sowieso), en de zwarte balken (dus) niet, dan ga je dit uiteindelijk ook zien. Soort omgekeerd "inbranding" effect :P Inbranding bij OLED moet je zien als ongelijkmatige slijtage.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 09-10-2020 12:41 ]

Arrived anxious, left bored

Puck schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Niet geheel onzinnig: als de rest van het beeld slijt (dat doet het sowieso), en de zwarte balken (dus) niet, dan ga je dit uiteindelijk ook zien. Soort omgekeerd "inbranding" effect :P Inbranding bij OLED moet je zien als ongelijkmatige slijtage.
In principe klopt dat wel maar ik denk dat 99,999% van de mensen niet continu films met zwarte balken kijkt.
Kijk je zo nu en dan een film met zwarte balken en wissel je dit af met gewoon volledig scherm TV of gamen dan is dit afwisselend (en normaal) TV gebruik en is deze zoom instelling overbodig.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

In principe klopt dat wel maar ik denk dat 99,999% van de mensen niet continu films met zwarte balken kijkt.
Kijk je zo nu en dan een film met zwarte balken en wissel je dit af met gewoon volledig scherm TV of gamen dan is dit afwisselend (en normaal) TV gebruik en is deze zoom instelling overbodig.
Totaal mee eens hoor. Dit is gewoon een "advies" om hunzelf in te dekken. Ik zeg ook niet dat het dus ook gaat gebeuren :)

Arrived anxious, left bored

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
HoppyF schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Slijtage gaat sowieso gebeuren. Afwisselen doet er verder niet toe. Zolang pixel A 3000 (ofzo) uur heeft gebrand, maar pixel B heeft 6000 uur gebrand, kan je nog hebben afgewisseld wat je wil, maar ga je kleurverschil zien.

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 23:22

Eurionair

Senior Destructor

Puck schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Totaal mee eens hoor. Dit is gewoon een "advies" om hunzelf in te dekken. Ik zeg ook niet dat het dus ook gaat gebeuren :)
Dat gevoel bekruipt me bij dit advies ook heel sterk. Het kan toch niet de bedoeling zijn om bv films anders dan in de native verhouding te gaan kijken. Ik heb in ieder geval geen behoefte aan een magere Danny DeVito van 2m+ :+

PV Output

Eurionair schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Dat gevoel bekruipt me bij dit advies ook heel sterk. Het kan toch niet de bedoeling zijn om bv films anders dan in de native verhouding te gaan kijken. Ik heb in ieder geval geen behoefte aan een magere Danny DeVito van 2m+ :+
Inderdaad, de trekt de verhouding snel scheef en dan ziet het beeld er niet uit of je mist een heel stuk van het oorspronkelijke beeld. Het is ook maar een aanbeveling en niet meer dan dat.
Er zullen wellicht situaties zijn waarbij je de zoom functie wel ergens voor kunt gebruiken.

• JAnWeeNi
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 23:48
Hallo,
Eergisteren nieuwe 65cx binnen.
Dsl lijn ,V7 android decoder proximus.
Beeldkwaliteit sd /hd om te wenen , moiré effecten.
Enige positieve zijn de apple TV series.
Kom van een 43 oude LCD ,de Cx is voor mij geen upgrade voor sd en hd .

• Wren
JAnWeeNi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:16:
Hallo,
Nou welkom en van harte.

Slechte kwaliteit beelden worden inderdaad extra duidelijk op een dergelijk strak scherm als je dat vergelijkt met een antieken lcd. De tv zenders hebben nog een hoop te verbeteren.

• Jimiw
All,

Heb even advies nodig over iets wat bij de tv hoort. Zoals ik hier gepost heb had ik een E6 met ingebouwde sounbar en nu een 77CX.

Wat schrik ik van de audio kwaliteit, dat is echt niet om aan te horen zo blikkerig.
Nu "moet" ik dus een soundbar gaan kopen. Dus heb paar vragen:

- Heeft iemand een LG soundbar voor de tv staan. Past dat uberhaupt of moet je dan sowieso gaan ophangen
- Welke soundbar past het beste bij de 77". De DSN8/9/10Y. De 11 is volgens mij gewoon de 10 met de achterboxen die ik niet ga gebruiken.

Alvast bedankt!!

• CyBeRSPiN
@Jimiw een soundbar of 5.1 set klinkt natuurlijk beter, maar heb je de AI geluidscalibratie gedraaid? Dat ie via de microfoon in de afstandsbediening het geluid meet. Dat maakt bij mij echt een enorm verschil. Wel met de GX overigens, die iets krachtiger audio aan boord heeft geloof ik.
Maar ik luister zelf alles via versterker en 5.1 set, zoveel mooier :)

• Jimiw
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:07:
@Jimiw een soundbar of 5.1 set klinkt natuurlijk beter, maar heb je de AI geluidscalibratie gedraaid? Dat ie via de microfoon in de afstandsbediening het geluid meet. Dat maakt bij mij echt een enorm verschil. Wel met de GX overigens, die iets krachtiger audio aan boord heeft geloof ik.
Maar ik luister zelf alles via versterker en 5.1 set, zoveel mooier :)
Ja heb ik gedaan en alle mogelijk AI settings gehad, clear voice, standaard maar ben of geluid is te zacht of te hard en veel te blikkerig.

Ben dus meteen van het achterover leunen van de tv af denk haha. Want met soundbar moet hij wel tegen de muur .

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nou hier is het zover, xd Veronica logo ingebrand. Gelukkig minimaal zichtbaar op alleen een fel blauwe achtergrond (PS4). Gaat om een Ef950v 65". Volgende tv dan maar weer een lcd met alle tekortkomingen

(De Panasonic plasma van ouders die dik over 10 jaar oud is heeft nergens last van 🙃)
SYQ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:22:
Nou hier is het zover, xd Veronica logo ingebrand. Gelukkig minimaal zichtbaar op alleen een fel blauwe achtergrond (PS4). Gaat om een Ef950v 65". Volgende tv dan maar weer een lcd met alle tekortkomingen

(De Panasonic plasma van ouders die dik over 10 jaar oud is heeft nergens last van 🙃)
Als het minimaal zichtbaar is zal het wel meevallen toch?
Het model EF950V is uit 2015 dus de eerste series van OLED’s, helaas ook met wat tekortkomingen.
De nieuwere OLED’s zijn sterk verbeterd.
En ja een plasma heb ik ook 10 jaar gehad zonder problemen.
Andere generatie, dat wel.
Neem je straks een LCD dan ga je wel twee stappen terug, het kan, jouw keuze.

Ook al is de TV 5 jaar oud dan kun je nog steeds aanspraak maken op garantie.
Het is te proberen, bij ruim vier jaar oude TV’s kan dit ook en met succes.

• SYQ
  • Niet online

SYQ

HoppyF schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Als het minimaal zichtbaar is zal het wel meevallen toch?
Het model EF950V is uit 2015 dus de eerste series van OLED’s, helaas ook met wat tekortkomingen.
De nieuwere OLED’s zijn sterk verbeterd.
En ja een plasma heb ik ook 10 jaar gehad zonder problemen.
Andere generatie, dat wel.
Neem je straks een LCD dan ga je wel twee stappen terug, het kan, jouw keuze.

Ook al is de TV 5 jaar oud dan kun je nog steeds aanspraak maken op garantie.
Het is te proberen, bij ruim vier jaar oude TV’s kan dit ook en met succes.
Was sarcastisch bedoelt dat van lcd 😃 En klopt, heb de tv al een heel tijd nu. Ik ga even contact opnemen, maar verwacht dat LG wel moeilijk gaat doen

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Meer mensen die opeens de pauze/play knop missen in de YT app? :+

Wat een gaar ontwerp is dit dan..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:30
Hallo,
Je had ook naar 55 inch moeten gaan.. Op 65 inch is alle scherpte eraf bij HD en bij sd is het nog minder. Maar dat kun je ook niet anders verwachten.
Een 855 oled van philips zou het iets beter doen.
Maar 55 inch is te proberen.

• CyBeRSPiN
Of een fatsoenlijke tv provider vinden, of is er niet veel te kiezen in België? Satelliet wellicht?
Hier prima HD beelden op 65” met Ziggo via de coax kabel en ingebouwde tuner van de tv.

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-10 19:53
Hallo,
Bizar. Kameraad heeft nog de C9 en die heeft daar geen last van. Maar hij heeft wel Telenet...
SYQ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Was sarcastisch bedoelt dat van lcd 😃 En klopt, heb de tv al een heel tijd nu. Ik ga even contact opnemen, maar verwacht dat LG wel moeilijk gaat doen
Nou, daar ben ik mooi ingetrapt! ;)
Je kunt altijd contact opnemen met de winkel waar je de TV gekocht hebt.
Wellicht doen ze er iets mee.
Famous schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:54:
Meer mensen die opeens de pauze/play knop missen in de YT app? :+

Wat een gaar ontwerp is dit dan..
Werkt hier prima.
Twee opties.
1. Je pauzeert of speelt de video af door op het scroll wieltje te drukken op de magic remote.
2. Gebruik de twee knoppen midden en rechts onder op de magic remote. Play en pauze knoppen.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

HoppyF schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Werkt hier prima.
Twee opties.
1. Je pauzeert of speelt de video af door op het scroll wieltje te drukken op de magic remote.
2. Gebruik de twee knoppen midden en rechts onder op de magic remote. Play en pauze knoppen.
Het werkt zeker!
Maar opeens was het weg zonder “uitleg” :p

Kwam er na het typen achter dat het ala Netflix werkt 8)7 :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Pagina: 1 ... 318 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.