Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 01:46:
Inmiddels twijfel ik behoorlijk over de mogelijke aanschaf van een Oled. Vanwege inbranden van logo's. Als ik Google zie ik toch heel veel mensen die last hebben van inbranden. Garantie kan je vaak vergeten. En echt niet alleen mensen die urenlang CNN kijken of gamen. Dus misschien dan toch maar een LCD?
Rood en oranje logo's wil je eigenlijk gaan vermijden (die branden "sneller" (kuch kuch) in), maar eerlijk gezegd... Ik heb mijn E7 nu sinds begin 2018 en hij heeft ettelijke branduren gehad, daarbij staat hij ook voor zeker de helft in de zon.

Tja, er is helemaal NIKS aan de hand, anders dan grey-banding, that's it en dat valt eigenlijk niet op, tenzij je weer een % aan grijs vlak tevoorschijn haalt, wat je nooit tegenkomt in normaal gebruik. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 05-10-2020 13:04 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Ik heb nu nog een LG E6 die teruggaat vanwege inbranden en ik zou nooit anders meer kopen dan OLED.

De meeste problemen zijn met t/m 2017 modellen die daar gevoelig voor waren. Ik heb 4 jaar lang een E6 gehad die bekend stond om inbranden en uren en uren en uren PS4 spellen gespeeld en pas recent lichte burnin.

Maak je niet druk en koop gewoon een OLED. Zolang je de tv aan de stroom laat en de pixel refresher de kans heeft om zijn werk te doen is er niks aan de hand.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:55
HoppyF schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:56:
Goed nieuws voor C9 bezitters die Gsync problemen hebben.
Er is een werkende firmware die Vincent Teoh hier laat zien.
YouTube: LG C9 4K HDR 120Hz G-Sync VRR Firmware Fix - Demonstrated!

Opmerking:
Ik kende de HDMI en WiFi diagnostic mode nog niet.
Werkt wel simpel.
Ga met de LG magic remote naar het tandwieltje (lang indrukken), kies Kanalen, selecteer Kanaalafstelling en instellingen (achtergrond is rood), druk NIET op ok/scrollwieltje maar typ 11111 (zonder OK) op de remote in.
Je krijgt nu het diagnostics scherm te zien, op het volgende scherm krijg je WiFi diagnostics.
Links onder op pijl terug (of toets pijl terug) kiezen brengt je weer terug naar het begin.
Ik denk dat ik iets verkeerd doe...

Ik ga naar: Kanalen, vervolgens naar Kanaalafstelling en instellingen. Maar zie geen rode achtergrond. Ik zie een zwarte achtergrond met "Automatisch afstemmen", "Handmatig afstemmen", "programmeer modus" en "signaaltest".

PSN: Mondaatje

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
Monda schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat ik iets verkeerd doe...

Ik ga naar: Kanalen, vervolgens naar Kanaalafstelling en instellingen. Maar zie geen rode achtergrond. Ik zie een zwarte achtergrond met "Automatisch afstemmen", "Handmatig afstemmen", "programmeer modus" en "signaaltest".
je moet Kanaalafstelling en instellingen alleen highlighten en dan 111111 drukken, niet op de die setting drukken.

• Monda
  • Laatst online: 00:55
menzo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

je moet Kanaalafstelling en instellingen alleen highlighten en dan 111111 drukken, niet op de die setting drukken.
Helder dankjewel!

PSN: Mondaatje

menzo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Inderdaad, selecteren maar niet indrukken (zoals je normaal wel doet).
Bij selectie is de achtergond kleur rood.
Daarna 5x cijfer 1 indrukken op de afstandsbediening maar daarna geen ok of wat anders indrukken.
Vijf keer 1 laat meteen het diagnostics scherm zien.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:41
Vanaag CE Repair over de vloer gehad. Voor de derde keer paneel vervangen. Geen dode pixel meer en geen witte lijn. Echter nog steeds WEL de drie horizontale lijnen over het scherm. Dit lijk mij dat niet een fout van het paneel maar van de aansturing in de TV. Even kijken wat ik hier nog mee kan bij LG. Anders naar Smits? Denk ik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqgMxlaSz7_N2SpZ61BfzqAsYyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIDmbRtcYbZu0v577mk1slmE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door TFX77 op 05-10-2020 15:08 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

TFX77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:08:
Vanaag CE Repair over de vloer gehad. Voor de derde keer paneel vervangen. Geen dode pixel meer en geen witte lijn. Echter nog steeds WEL de drie horizontale lijnen over het scherm. Dit lijk mij dat niet een fout van het paneel maar van de aansturing in de TV. Even kijken wat ik hier nog mee kan bij LG. Anders naar Smits? Denk ik...

[Afbeelding]
Geef het paneel even de kans om “in te draaien” en wat uurtjes te spelen en de nachtelijke cyclus te doorlopen.
Geen dode pixels en strepen is goed nieuws.
Dode of oplichtende pixels verdwijnen ook niet na verloop van tijd tijd of een pixel refresh.

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben in aantocht van de nieuwe Xbox series X aan het kijken voor een nieuwe tv.

Ben aan het twijfelen tussen de LG OLED65GX6LA en de LG OLED65CX6LA

- Tv wordt opgehangen en de kabels gaan door de muur naar de meterkast.

Ik heb een soundbar dus het geluid maakt mij niet heel veel uit.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:44
Ramon27 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:37:
Ik ben in aantocht van de nieuwe Xbox series X aan het kijken voor een nieuwe tv.

Als het budget niet uitmaakt en je wil een mooi afgewerkte muur dan de GX :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:14

Mystikal

It never hurts to help!

Wren schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Als het budget niet uitmaakt en je wil een mooi afgewerkte muur dan de GX :)
Helemaal mee eens. Nog geen seconde spijt van de 65GX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6coGBlkskj5kolo5xznQX7HooXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/07fVQtmXQNsUu31JyaBLIrAt.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:00

Er is nu een cashback actie op de GX, daardoor komt het op de prijs van een CX uit. Ik dacht op de 65 inch dat dat 250 Euro korting is.

Daarnaast moet je voor de CX ook nog een beugel kopen, die zit bij de GX al inbegrepen..

Ik heb net de GX55 besteld (200 Euro cashback), vond 65 toch net iets te groot.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^
Heel nice die Darth Vader icm lichte muur en donkere kast!

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 21:09
Ik zit in hetzelfde schuitje. Sinds ik mijn pre-order heb geplaatst voor de Xbox Series X ben ik mij aan het oriënteren voor een (eerste) OLED tv. Ik heb verschillende reviews gelezen en verschillende video tests gezien en de 2020 modellen geven mij zo 123 geen goed gevoel.

Ik twijfel voornamelijk door de HDMI 2.1 en DTS implementatie in 2020 modellen tov 2019 modellen. Zo twijfel ik tussen de C9 en GX/CX modellen. Ik kijk naar een 65" en dat is een hoop geld en wil dan ook future proof zijn. Ik heb geen idee meer wat wijsheid is.

• Light21M
  • Laatst online: 24-11 23:30
TFX77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:08:

[Afbeelding]
Die horizontale lijnen ken ik en verdwijnen niet

• TFX77
  • Laatst online: 00:41
Light21M schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Die horizontale lijnen ken ik en verdwijnen niet
Zelfs na een volledig nieuw paneel zijn ze er nog, dus dat lijkt me ook heel sterk dat ze gaan verdwijnen. Zit neem ik aan in de aansturing van het paneel/flat cables. Ik ga wederom contact opnemen met LG.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Verwijderd

Waar vind ik een rode topic waarschuwing? En is er ergens wel/beter plaats om me in te lezen als het gaat om de keuze LCD/QLED/OLED?

• Light21M
  • Laatst online: 24-11 23:30
TFX77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Zelfs na een volledig nieuw paneel zijn ze er nog, dus dat lijkt me ook heel sterk dat ze gaan verdwijnen. Zit neem ik aan in de aansturing van het paneel/flat cables. Ik ga wederom contact opnemen met LG.
https://www.reddit.com/r/...zontal_lines_in_the_same/

• Wren
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:37:
Waar vind ik een rode topic waarschuwing? En is er ergens wel/beter plaats om me in te lezen als het gaat om de keuze LCD/QLED/OLED?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkD7gavUjSx0TyCmZMm-MHn4hXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOTONVfLiE3kToafS82Wvtv9.jpg?f=fotoalbum_large

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Bedankt allemaal Ik ga voor de 65GX.

Nu nog even kijken waar ie het goedkoopst is.

Verwijderd

Zijn Oleds eigenlijk wel goed genoeg? Inbranden is al genoeg besproken, maar ik lees nu weer over horizontale lijnen enzo. Zijn de meesten van jullie hier tevreden over je LG OLED? Ik wil nog steeds graag ee OLED GX65, maar twijfel dus nu behoorlijk. Is LCD of QLED ect een giga stuk minder qua beeldkwaliteit?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
@Verwijderd koop er een bij een gerenommeerde webwinkel en stuur hem terug als ie je niet bevalt.
Hier nog steeds zeeeer tevreden met de 65GX, en had ook wel wat twijfels.
Heb wel een topexemplaar te pakken geloof ik, echt niks mee aan de hand en beeld is top, zeker als je in een donkere kamer kijkt. Het design van de GX is ook echt super, zo mooi plat en strak tegen de muur O+

Verder is de garantie/coulance vanuit LG Benelux heel erg goed, dus mocht er toch wat ontstaan dan zal LG dat wel oplossen.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-10-2020 20:07 ]

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lol, eens OLED en je wil niks meer anders, vooral in de nacht je scherm aan hebben is indrukwekkend.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:46

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Iemand hier ervaring met een 55 inch op 5 meter afstand? Ik heb nu een 42 inch en 65 inch is momenteel boven mijn budget, maar ben een beetje bang dat ik spijt ga krijgen omdat die wel flink wat jaren mee moet gaan (huidige tv is 9 jaar oud).

iemand iets leuks?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:56
thealterego1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:09:
Iemand hier ervaring met een 55 inch op 5 meter afstand? Ik heb nu een 42 inch en 65 inch is momenteel boven mijn budget, maar ben een beetje bang dat ik spijt ga krijgen omdat die wel flink wat jaren mee moet gaan (huidige tv is 9 jaar oud).
Ik zit 3 meter op een 65 inch en vind het perfect kijken. Wil echt niet meer kleiner.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dit is en blijft persoonlijk, maar 5m afstand op 55" is echt ver. Ik zit op 2.5m van m'n 65" en dat vind ik de perfecte afstand. Hiervoor had ik een 55" en ben echt blij dat ik nu de 65" heb. :)

De 55" hangt nu op de slaapkamer. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2020 20:13 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• thealterego1

thealterego1

Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb nu een mooi vel met a4'tjes aan elkaar geplakt aan de muur hangen, met het formaat van 42/55/65 erop. 55 inch is al een hele verbetering, maar toch die twijfel.
Maar even goed nadenken en tot black friday wachten, want het prijsverschil is flink nog.

iemand iets leuks?

• CyBeRSPiN
Ja. 6 jaar lang met veel plezier naar 55” gekeken op die afstand. Nu met 65” wel mooier natuurlijk, en volgende wordt weer groter weet ik nu al

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:30
Mystikal schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Helemaal mee eens. Nog geen seconde spijt van de 65GX.

[Afbeelding]
Ha, super bedankt man! Ik ben ook in de markt voor een GX en zat nog te twijfelen over 55 of 65 inch. Als ik het zo zie heb jij net als ik een Ikea 'Besta' meubel en kan nu goed zien hoe mooi de 65 inch erbij past. Mijn keus is iig gemaakt :*)
Mocht het geen Besta meubel zijn, excuses. Lijkt er wel veel op iig! :+

• DeBaroN
  • Laatst online: 10:49
Mijn zwager heeft een 55 inch op 5m afstand. Die kwam van een 42 inch af. Hangt er nu al een hele tijd, destijds was 55 inch al behoorlijk groot. Nu is die gewoon te klein. Hij wil minimaal een 65 inch als er een nieuwe moet komen.
Ik zou daar ook voor gaan op die afstand.

• Rivanov
  • Nu online
Grootte went echt héél snel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:56
Dit dus.

Ik heb in mijn directe omgeving nog nooit iemand (onder de 60 jaar) gehoord dat hij zijn nieuwe tv te groot vond. Alleen maar dat het binnen 2 weken went.

Ging jaren geleden om 37 en 42 inch, maar sinds een paar jaar ook om 50, 55 en 65 inch.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 17:51
Persoonlijk zou ik het niet doen, heb een 55 met 3 meter afstand en heb soms het gevoel dat een 65 beter was geweest, een 55 gaat echt te klein zijn, ik zou doorsparen, uitstellen, of zelfs een lcd overwegen in jouw geval eerlijkgezegd.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Kraziey schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

Ha, super bedankt man! Ik ben ook in de markt voor een GX en zat nog te twijfelen over 55 of 65 inch. Als ik het zo zie heb jij net als ik een Ikea 'Besta' meubel en kan nu goed zien hoe mooi de 65 inch erbij past. Mijn keus is iig gemaakt :*)
Mocht het geen Besta meubel zijn, excuses. Lijkt er wel veel op iig! :+
Inderdaad Besta! Ik zelf had graag (achteraf) de 77 gehad op mijn muur. Maar in mijn ogen onbetaalbaar.

Basement Bios ---- Exo-S

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 17:11
Op 5 meter kan je qua tv kijken gewoon tot 85 inch. Heb zelf 77" op iets meer als 4 meter. Een 65" op 3 meter komt groter over. Echter hoe groter je sprong hoe moeilijker het is om te wennen, je zal vooral moeten leren te ontspannen ipv je ogen te knijpen om alles te zien (ik ben zelf gelaseerd en heb nu gemiddeld zicht).
Ben je een gamer dan wordt het nog veel erger, de beweging op zo'n groot scherm kan de eerste 2 weken vermoeiend zijn. Zelfde geld voor dat het een fel scherm is en in combinatie met hdr is dat wennen.
Maar je went er zoals hierboven genoemd erg snel aan en wilt nooit meer terug.☺

Enige goede reden om niet zo groot mogelijk te gaan is in mijn ogen als je zo'n groot zwart vlak verschrikkelijk vindt (zelf geen last van 😛)

• thealterego1

thealterego1

izzet3838 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Persoonlijk zou ik het niet doen, heb een 55 met 3 meter afstand en heb soms het gevoel dat een 65 beter was geweest, een 55 gaat echt te klein zijn, ik zou doorsparen, uitstellen, of zelfs een lcd overwegen in jouw geval eerlijkgezegd.
Gisteren was de Samsung 65Q95T in de aanbieding voor 1440 euro. Maar een dag weg en niet meer te krijgen, vandaar dat ik weer ging twijfelen over een 55 inch oled. Maar als ik alle reacties hier lees, is dat iets waar ik uiteindelijk spijt van krijgen, dus nog maar even uitstellen/op een mooi actie hopen. Bedankt voor alle snelle feedback!

iemand iets leuks?

thealterego1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Gisteren was de Samsung 65Q95T in de aanbieding voor 1440 euro. Maar een dag weg en niet meer te krijgen, vandaar dat ik weer ging twijfelen over een 55 inch oled. Maar als ik alle reacties hier lees, is dat iets waar ik uiteindelijk spijt van krijgen, dus nog maar even uitstellen/op een mooi actie hopen. Bedankt voor alle snelle feedback!
Kijkafstand van 5m is erg veel.
Kun je je TV niet ergens anders ophangen zodat de kijkafstand iets van 3 meter wordt?
Een 65 inch is aan te bevelen en dat is niet zomaar.
De huidige TV’s zijn 4K/UHD de eisen zijn dus anders dan bij HD Tv’s van 8-10 jaar geleden.
Toen was er nog geen UHD.
Kijk deze tool anders ook even.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Mocht je budget niet toereikend zijn dan kun je beter doorsparen dan een te kleine TV te kopen.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
EN-IS schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Sinds ik mijn pre-order heb geplaatst voor de Xbox Series X ben ik mij aan het oriënteren voor een (eerste) OLED tv. Ik heb verschillende reviews gelezen en verschillende video tests gezien en de 2020 modellen geven mij zo 123 geen goed gevoel.

Ik twijfel voornamelijk door de HDMI 2.1 en DTS implementatie in 2020 modellen tov 2019 modellen. Zo twijfel ik tussen de C9 en GX/CX modellen. Ik kijk naar een 65" en dat is een hoop geld en wil dan ook future proof zijn. Ik heb geen idee meer wat wijsheid is.1 W
Is ook al Meerdere keren voorbij gekomen. Als je wil weten welke functies van HDMI 2.1 die de nieuwe consoles hebben ook werken op de TVs wacht dan tot de consoles uit zijn. Er zijn pas sinds kort devices die HDMI 2.1 uitsturen en direct waren er grote issues. Deel wordt vast gefixed, een deel misschien niet. Gewoon even de kat uit de boom kijken als je HDMI 2.1 belangrijk vindt. Over een paar maanden valt er iets zinnigs op te zeggen.

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:57
[quote]thealterego1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:09:

Ik zit zelf vanaf afgelopen weekend op net geen 2,5 meter van een 65 inch af. Heerlijk! Hadden hiervoor een 50 inch tv staan maar dit bevalt beter. Het is op de grens maar nog prima te doen. Ik zou persoonlijk niet voor "maar" een 55 inch gaan op 5 meter maar gewoon even door sparen!

• Kraziey
Mystikal schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Inderdaad Besta! Ik zelf had graag (achteraf) de 77 gehad op mijn muur. Maar in mijn ogen onbetaalbaar.
77" oef, dat is inderdaad een flinke aanslag op het spaarvarken. Ik kom nu van 49" en denk (hoop) dat ik met 65" komende jaren wel zoet ben.
Overigens nog even een vraag over het ophangen; ik las een aantal pagina's terug dat de papieren mal die erbij zit niet helemaal correct is qua maten. Kan jij dat ook beamen en kan ik beter het zelf uitmeten?
Wil het nog even voor de zekerheid weten, vandaar de vraag 8)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:54
Helaas wel, in ons nieuwe huis hangt ook 65GX maar dat had ook makkelijk een 77GX kunenn zijn qua ruimte en afstand.
Alleen jammer dat de 77GX zo ontzettend duur was en nog steeds is.

Aan die 65" zijn we ondertussen al lang gewend, dat heeft maar een paar dagen mogen duren ;(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• CyBeRSPiN
Kraziey schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

77" oef, dat is inderdaad een flinke aanslag op het spaarvarken. Ik kom nu van 49" en denk (hoop) dat ik met 65" komende jaren wel zoet ben.
Overigens nog even een vraag over het ophangen; ik las een aantal pagina's terug dat de papieren mal die erbij zit niet helemaal correct is qua maten. Kan jij dat ook beamen en kan ik beter het zelf uitmeten?
Zie CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" voor een tip.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:33
Zie dat ook BX te koop komt her en der. Zag bij MM online staan.

Om het nog verwarrend te maken;
B9 alpha 7 gen 2 processor. 4 x HDMI 2.1
BX alpha 7 gen 3 processor 2 x HDMI 2.1 en 2 x HDMI 2.0

Dus een dedicated processor voor HDMI was toch goed in 2019 modellen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

Mal werkt gewoon. Is geen probleem.

Basement Bios ---- Exo-S

• CyBeRSPiN
Mystikal schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Mal werkt gewoon. Is geen probleem.
Met de kanttekening dat als de exacte hoogte van de tv kritisch is, bijvoorbeeld als je een center speaker er precies onder wilt uitlijnen je toch beter zelf kunt uitmeten. Beter een keer teveel meten dan alles verkeerd in de muur boren.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-10-2020 10:51 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Met de kanttekening dat als de exacte hoogte van de tv kritisch is, bijvoorbeeld als je een center speaker er precies onder wilt uitlijnen je toch beter zelf kunt uitmeten. Beter een keer teveel meten dan alles verkeerd in de muur boren.
Dat klopt, de mal is alleen voor het bovenste gedeelte van de tv.

Basement Bios ---- Exo-S

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24
Ja ik en ik ben er blij mee.

Maar goed ik kwam dan ook van een 10j oude Samsung 37inch met randen van 5cm :-P.

Je kan wel naar andere mensen luisteren maar het is jou woonkamer en geld. Groter is natuurlijk leuk maar het moet wel betaalbaar blijven en passen in de kamer. Ik had een eis dat ik max 1000 euro wilde uitgeven. Uiteindelijk kwam ik er achter dat met een klein beetje meer OLED mogelijk was. Ik ben voor de LG OLED55B9 gegaan en ik ben er blij mee.

Misschien dat het klopt wat andere zeggen en dat de volgende tv groter zal zijn maar voor nu is het mooi zo.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 05:01
Ik zit heel erg te twijfelen of ik een lg oled tv moet kopen, ben bang dat er inbrandingen gaan ontstaan omdat ik redelijk veel game. Ik lees dat langdurige zelfde beelden een reden zijn voor inbrandingen (zoals hud enz).

• CyBeRSPiN
@SuperKneus helemaal mee eens. Beste is om de grootte op te bouwen als je beperkt budget hebt nu. Eenmaal groot wil je echt niet meer kleiner, maar 55" is echt prima te doen. Het is echt geen postzegelformaat op die afstand zoals sommigen hier beweren.

• Wren
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:01:
Ik zit heel erg te twijfelen of ik een lg oled tv moet kopen, ben bang dat er inbrandingen gaan ontstaan omdat ik redelijk veel game. Ik lees dat langdurige zelfde beelden een reden zijn voor inbrandingen (zoals hud enz).
Ook hier geldt: lees de topic waarschuwing even. Er is al heel veel gemeld over eventuele inbranding, zelfs nog een pagina terug.

• Wren
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:03:
@SuperKneus helemaal mee eens. Beste is om de grootte op te bouwen als je beperkt budget hebt nu. Eenmaal groot wil je echt niet meer kleiner, maar 55" is echt prima te doen. Het is echt geen postzegelformaat op die afstand zoals sommigen hier beweren.
Hier ook, ik zou zeker geen nee zeggen tegen een 65" maar ik vind een 55" echt dikke prima.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 23:55

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ik hoorde dat je beter een C9 kan kopen dan een CX van LG, kan iemand dit beamen, of zit hier practisch geen verschil tussen. Ik hoorde dat dit vooral met de HDMI temaken heeft, kan alleen niet zo 123 de info terug vinden.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 21:54
Ik twijfel tussen de LG OLED65GX6LA en de Sony KD-65A8.
Hoe zit het met updates van webos op de LG? Ik lees tegenstrijdige berichten. Worden de LG TVs nou wel of niet geüpdatet naar nieuwere versies (bv van 4.5 naar 5) of zijn die nieuwe versies echt alleen voorbehouden aan nieuwe modellen?

• Rivanov
  • Nu online
enriqueeeee schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:10:
Ik hoorde dat je beter een C9 kan kopen dan een CX van LG, kan iemand dit beamen, of zit hier practisch geen verschil tussen. Ik hoorde dat dit vooral met de HDMI temaken heeft, kan alleen niet zo 123 de info terug vinden.
C9 heeft 48Gbps HDMI 2.1 en CX heeft 40Gbps HDMI 2.1.
Maar dat heeft in de praktijk verder geen nadelige consequenties.

/edit: Schema geplukt van Reddit.

https://www.reddit.com/r/...t_the_cx_only_has_40gbps/

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/q44it1HMK-JJAQltUvA4r45UlRAO2uHcXgO3WKZvC9E.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=65e58feacf4a3dd8a1c1820c2260892b1f4edfc5

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 06-10-2020 13:18 ]

• CyBeRSPiN
Vergeet die HDMI bandbreedte dat is een eindeloze discussie die nergens over gaat, maar wat wel echt minder is aan de X serie is het gebrek aan DTS weergave of passthrough. Hier heb je last van als je apparaten op je tv aansluit en een soundbar in gebruik hebt of als je illegale downloads met DTS audio via de Plex app wilt streamen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-10-2020 13:26 ]

fendt schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:12:
Hoe zit het met updates van webos op de LG? Ik lees tegenstrijdige berichten. Worden de LG TVs nou wel of niet geüpdatet naar nieuwere versies (bv van 4.5 naar 5) of zijn die nieuwe versies echt alleen voorbehouden aan nieuwe modellen?
Ja, oudere modellen worden wel ge-update maar niet naar de versie met een hoger cijfer vóór de punt.
Voorbeeld: 4.5 wordt wel ge-update naar 4.6 en 4.7 maar wordt geen 5.0
Versie 5.0 wordt dan 5.1, 5.2 enz.
Verder weinig belangrijk want de WebOS versie verschillen niet zo gek veel van elkaar.
Je moet dan goed kijken om het verschil te kunnen zien.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-11 11:57
fendt schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:12:
Ik had beide ook op mijn lijstje.
Met de cashback 2400euro.

De sony is de beste voor sportbeelden en het Android updatesysteem.

Mijn keuze is uiteindelijk onverwacht de Panasonic HZW1004 geworden.
Betere bouwkwaliteit, beste filmbeelden en 200 goedkoper

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
[...]

altijd zelf na meten,minimaal 2x !

• Kraziey
@pwh53 @Mystikal @CyBeRSPiN

Hartelijk dank voor jullie reacties, heb mezelf niet meer kunnen bedwingen tot Black Friday en zojuist de GX65 besteld! Kan niet wachten tot morgen! oOo
Kraziey schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:38:
@pwh53 @Mystikal @CyBeRSPiN

Hartelijk dank voor jullie reacties, heb mezelf niet meer kunnen bedwingen tot Black Friday en zojuist de GX65 besteld! Kan niet wachten tot morgen! oOo
Veel plezier met deze mooie TV! :)

Alleen zou ik persoonlijk niet voor PlatteTV gekozen hebben.
Hoewel dit een officiële LG dealers is vind ik het nog steeds een vreemde winkel.
Ondanks dat verkopen ze wel vrij veel omdat ze vaak meegaan in de prijs.
Zelf nemen ze alleen nauwelijks initiatief en dat is jammer.

• CyBeRSPiN
Wel erg goede deal voor de 65GX zeg.. In juni nog 2700 betaald (2500 incl cashback), is nu dus blijkbaar al gezakt naar 2250 (2050 incl cashback).. Gaat toch harder omlaag met de prijzen dan ik had verwacht.
Nog even en de 77" komt op een niveau dat ik het waard vind om aan een tv te spenderen :)

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-10-2020 15:04 ]

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:02:
Wel erg goede deal voor de 65GX zeg.. In juni nog 2700 betaald (2500 incl cashback), is nu dus blijkbaar al gezakt naar 2250 (2050 incl cashback).. Gaat toch harder omlaag met de prijzen dan ik had verwacht.
Nog even en de 77" komt op een niveau dat ik het waard vind om aan een tv te spenderen :)
Dat wist je toch?
Bekend verschijnsel ieder jaar opnieuw.
In het voorjaar en zomer hoogste prijzen tegen en rond Black Friday de laagste.
Daarna zit je al snel in het nieuwe jaar en begint de cyclus opnieuw.
Geen groot probleem lijkt mij tenzij je echt voor een bodemprijs wilt kopen.
Voordeel van eerder kopen is dat je er ook eerder van kunt genieten. ;)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
Dus de prijzen zakken na Black Friday niet meer(zo gek veel)? Ik was in de veronderstelling dat de prijzen in april/mei, als de nieuwe generatie in de winkel komt, het laagst zijn voor de uitlopende modellen.
DutchOwnage schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:15:
Dus de prijzen zakken na Black Friday niet meer(zo gek veel)? Ik was in de veronderstelling dat de prijzen in april/mei, als de nieuwe generatie in de winkel komt, het laagst zijn voor de uitlopende modellen.
Nee dus.
Dit jaar zag je ook duidelijk een ander effect namelijk dat de 2019 modellen onverminderd populair bleven ondanks dat de 2020 modellen al even leverbaar waren. Dit kwam door de features niet in de 2020 modellen zaten tov 2019.
Volgend jaar kan dit anders zijn maar dan nog zie je geen sterke prijsdalingen.
Hooguit een incidentele korting bij een dealer die nog wat laatste voorraad kwijt wil.

• UltraSub
  • Laatst online: 22-11 17:12
YouTube: LG CX (2020) vs C9 (2019) OLED TV Comparison

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 21:27
Wat een pracht tv de lg b9 55inch. Nu nog ff kijken wat de beste instellingen zijn.

Enige wat ik wel jammer vind als ik Netflix kijk op de tv via AirPlay wil die geen 4K pakken. Dus gebruik nu gewoon de afstandsbediening om te Netflixen enzo. Is het mogelijk om via de iPhone 4K HDR Netflix te kijken?

Battle.net tag

• DennisDeMennis
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-11 21:07
regi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:27:
Wat een pracht tv de lg b9 55inch. Nu nog ff kijken wat de beste instellingen zijn.

Enige wat ik wel jammer vind als ik Netflix kijk op de tv via AirPlay wil die geen 4K pakken. Dus gebruik nu gewoon de afstandsbediening om te Netflixen enzo. Is het mogelijk om via de iPhone 4K HDR Netflix te kijken?
Airplay durf ik niks over te zeggen..
Van iOS weet ik wel dat 4k HDR pas sinds iOS 14 mogelijk is en zelfs dan is het nog niet voor iedereen uitgerold.
Kijk dus vooral eerst of je iPhone zelf wel 4K HDR kan afspelen, als dat al niet kan zal dat via airplay ook niet kunnen.

• regi
DennisDeMennis schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Airplay durf ik niks over te zeggen..
Van iOS weet ik wel dat 4k HDR pas sinds iOS 14 mogelijk is en zelfs dan is het nog niet voor iedereen uitgerold.
Kijk dus vooral eerst of je iPhone zelf wel 4K HDR kan afspelen, als dat al niet kan zal dat via airplay ook niet kunnen.
Hmm dat zou wel jammer zijn dan. Maar gelukkig werkt die afstandsbediening ideaal.

Dat van 4K en iOS 14 ga ik even nakijken. Alvast bedankt.

Battle.net tag

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
DennisDeMennis schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Sinds AirPlay 2 staat dat toch los van elkaar? Bij AirPlay 1 verliep alles nog via het toestel, Air Play 2 werkt meer Chromecast achting en loopt de stream niet via het toestel. Lijkt me dan ook dat je niet aan de beperkingen van het toestel vastzit.

• Lightning89
  • Laatst online: 24-11 20:15
De NF app op de TV ondersteunt gewoon Dolby vision 4k volgens mij

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:33
regi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:27:

Ow, heb nog niet geprobeerd om netflix via phone te casten.
Maar ik dacht dat ie dan gewoon native Netflix app zou openen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11 16:27
De CX is inderdaad niet de C9 +
Er zitten wat verschillen in, wat je er van ziet is een tweede.

Kijk deze video eens YouTube: LG CX (2020) vs C9 (2019) OLED TV Comparison
En deze link https://www.tvfindr.com/lg-c9-vs-lg-cx/

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 13:03
Verwachten jullie nog dat de CX behoorlijk in prijs gaat dalen richting Black Friday?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Geen idee, maar afgelopen 2 jaar vond ik de aanbiedingen voor de toen gangbare LG series maar beperkt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 23:22

Eurionair

Senior Destructor

Ik heb inmiddels mijn CX 65 in mijn halletje staan. Want de hal lijkt nu zo klein met die enorme doos. :+

De doos zal naar de zolder moeten. Het gaat hier zeg maar om een standaard eengezinswoning en dus twee trappen met draai.

Nu was mijn plan om de voet en andere attributen uit de doos te halen , vervolgens de doos weer goed dichtmaken met spanbandjes. Dit zal toch al wel het e.e.a. aan gewicht moeten schelen denk ik zo.

Dan de klus uiteraard met minimaal 2 mensen uitvoeren.

Iemand nog tips of do's & don'ts ?

PV Output

• Wren
Eurionair schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:36:
Ik heb inmiddels mijn CX 65 in mijn halletje staan. Want de hal lijkt nu zo klein met die enorme doos. :+

De doos zal naar de zolder moeten. Het gaat hier zeg maar om een standaard eengezinswoning en dus twee trappen met draai.

Nu was mijn plan om de voet en andere attributen uit de doos te halen , vervolgens de doos weer goed dichtmaken met spanbandjes. Dit zal toch al wel het e.e.a. aan gewicht moeten schelen denk ik zo.

Dan de klus uiteraard met minimaal 2 mensen uitvoeren.

Iemand nog tips of do's & don'ts ?
Gefeliciteerd met je nieuwe unit! Met doos is het ongeveer 40 kilo, dat is met twee man toch niet zo erg? Gaan lopen puzzelen om wat onderdelen eruit te halen om een paar kilo te besparen zou ik niet doen omdat de binnenverpakking een beetje een puzzel is.

Maareh, meestal gaan de oudere tv's naar de zolderkamer, jij doet het andersom? :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik weet ook niet hoe het met de voet van de CX staat, maar die van m'n B9 is deels van plastic en weegt bijna niks.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:59
HoppyF schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Dat wist je toch?
Bekend verschijnsel ieder jaar opnieuw.
In het voorjaar en zomer hoogste prijzen tegen en rond Black Friday de laagste.
Daarna zit je al snel in het nieuwe jaar en begint de cyclus opnieuw.
Geen groot probleem lijkt mij tenzij je echt voor een bodemprijs wilt kopen.
Voordeel van eerder kopen is dat je er ook eerder van kunt genieten. ;)
To be fair though, ik heb hem op release gehaald voor 2400 met 200 cashback bij frans smet. Dus uiteindelijk gaat die nu eigenlijk naar de start prijs ;)

• Rivanov
  • Nu online
--MeAngry-- schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:58:
Ik weet ook niet hoe het met de voet van de CX staat, maar die van m'n B9 is deels van plastic en weegt bijna niks.
De voet van de CX is loeizwaar, want dat is het contragewicht. ;)

• regi
HEY_DUDE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Sinds AirPlay 2 staat dat toch los van elkaar? Bij AirPlay 1 verliep alles nog via het toestel, Air Play 2 werkt meer Chromecast achting en loopt de stream niet via het toestel. Lijkt me dan ook dat je niet aan de beperkingen van het toestel vastzit.
Zal ik is even nakijken of ik de nieuwste update op de tv heb.

Battle.net tag

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 23:22

Eurionair

Senior Destructor

Wren schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Gaan lopen puzzelen om wat onderdelen eruit te halen om een paar kilo te besparen zou ik niet doen omdat de binnenverpakking een beetje een puzzel is.

Maareh, meestal gaan de oudere tv's naar de zolderkamer, jij doet het andersom? :)
Rivanov schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:29:
[...]
De voet van de CX is loeizwaar, want dat is het contragewicht. ;)
Dat had ik ook gelezen , alhoewel ik het gewicht van enkel de voet nog niet heb kunnen vinden.

De doos wordt er weliswaar niet kleiner van maar als het aanzienlijk gewicht scheelt dan wellicht handelbaarder. Volgens mij is de voet meteen toegankelijk bij het openen van de doos aan de boven kant dus ik hoop die 'puzzel' te vermijden.

Tja , waarom de zolder ??

Dat is de compromis geworden met mijn (v)echtgenote. Ik een grote TV maar dan niet in de woonkamer. :+

PV Output

• Rivanov
  • Nu online
Eurionair schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

[...]

Dat had ik ook gelezen , alhoewel ik het gewicht van enkel de voet nog niet heb kunnen vinden.

De doos wordt er weliswaar niet kleiner van maar als het aanzienlijk gewicht scheelt dan wellicht handelbaarder. Volgens mij is de voet meteen toegankelijk bij het openen van de doos aan de boven kant dus ik hoop die 'puzzel' te vermijden.

Tja , waarom de zolder ??

Dat is de compromis geworden met mijn (v)echtgenote. Ik een grote TV maar dan niet in de woonkamer. :+
Mijn partner wilde juist de 65" in de woonkamer en mocht de 55" niet verkopen want die wilde zij persé op de slaapkamer. :+

• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Net een update ontvangen, 3.11.10. Ik kan alleen niet zien wat er veranderd is. Nog steeds raised blacks in DV en G-Sync lijkt ook niet gefixd.

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Heb zojuist mijn 77CX neergezet. Wat een prachtige tv zeg.
Is het normaal dat hij lichtelijk naar "achteren" leunt?

• Rivanov
  • Nu online
Gizzo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:48:
Net een update ontvangen, 3.11.10. Ik kan alleen niet zien wat er veranderd is. Nog steeds raised blacks in DV en G-Sync lijkt ook niet gefixd.
Welke TV?

• Rivanov
  • Nu online
Zal eens kijken of er bij mij ook een update klaarstaat.

• Suaffiee
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2021
Ik zag op Hofma dat de prijs voor een 65cx nu op 1875 ligt. Mooie prijs natuurlijk!

Maar wat zijn jullie ervaringen met Hofma
? Ook m.b.t. extra garantie?

• Crowns
Heeft er iemand ervaring met de GX die me hier mee kan helpen?

Ik heb de mount eerst getest op de tv zonder op te hangen, maar het lijkt alsof de positie waar de tv in moet schuiven niet overeenkomt met de bouten op de tv.

Het lijkt alsof het gaten te diep doorlopen.

Als ik het door duw tot onder, dan hangt de tv scheef. Als ik het centreer gaat het zowieso naar de positie van de eerste afbeelding als je er aan komt.

Ik kijk en probeer nu al een half uur te bedenken waar ik over kijk maar zie het echt niet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHEr0d8hPPJCZFOVWttmizIZFdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fUPFn1I7qEad2c5Xp5k7Yj2D.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13l2Kwi4a5X6NY1IYEBvcVbgGys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tUNtr3Sy81yLLuyi2MWLBDa5.jpg?f=user_large

• CyBeRSPiN
@Crowns bovenste foto zit ie goed. Het zijn bewust scheve sleuven zodat je de tv nog makkelijk waterpas kunt schuiven als je hem niet helemaal recht op de muur hebt weten te krijgen :)
Lees vooral de handleiding echt goed door, zonde als ie van de muur stuitert..
Crowns schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:57:
Heeft er iemand ervaring met de GX die me hier mee kan helpen?

Ik heb de mount eerst getest op de tv zonder op te hangen, maar het lijkt alsof de positie waar de tv in moet schuiven niet overeenkomt met de bouten op de tv.

Het lijkt alsof het gaten te diep doorlopen.

Als ik het door duw tot onder, dan hangt de tv scheef. Als ik het centreer gaat het zowieso naar de positie van de eerste afbeelding als je er aan komt.

Ik kijk en probeer nu al een half uur te bedenken waar ik over kijk maar zie het echt niet :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk even goed wat de bovenkant van de beugel is.
Anders zit deze op zijn kop en werkt het niet.
Er zit wat speling in om de TV nog wat te corrigeren en perfect waterpas te krijgen.

• Crowns
@CyBeRSPiN , dat dacht ik inderdaad ook, dat het nog om af te stellen was. Maar zoals op foto 1 hangt ie dus heel scheef, maar moet je hem dan in het midden hangen?

Mijn schrik is dan dat ie ineens toch afzakt naar die positie.

@HoppyF , de mount hangt goed, die kan je maar langs 1 kant erover schuiven. Er af vallen zal dus niet gebeuren.

De handleiding heb ik effectief gelezen, alleen geeft die aan dat het op deze manier zo moet.

• CyBeRSPiN
@Crowns zorg dat die mount waterpas aan de muur komt, dan heb je de beste uitgangspositie.
Het is wel zo dat elke keer dat je de tv lostrekt je weer aan het klooien bent om hem weer waterpas te krijgen, maar zal niet uit zichzelf scheef gaan hangen.
Crowns schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:08:
@CyBeRSPiN , dat dacht ik inderdaad ook, dat het nog om af te stellen was. Maar zoals op foto 1 hangt ie dus heel scheef, maar moet je hem dan in het midden hangen?

Mijn schrik is dan dat ie ineens toch afzakt naar die positie.

@HoppyF , de mount hangt goed, die kan je maar langs 1 kant erover schuiven. Er af vallen zal dus niet gebeuren.

De handleiding heb ik effectief gelezen, alleen geeft die aan dat het op deze manier zo moet.
Ja, zo dus.
De schuine sleufgaten zitten dus onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RF2Gyu6f1KXqFOW62k5AYVY2fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wATkf1X6TDLKCi2BFwZCgUyh.png?f=fotoalbum_large

• Crowns
@HoppyF @CyBeRSPiN , ik ga het dan maar proberen en er niet meer aankomen nadien :-).
Kon er al bijna niet aan uit dat ze een verkeerde beugel zouden mee geleverd hebben.

Bedankt voor de hulp!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 23:52
Kan je de GX serie goed over een stopcontact heen hangen? Ik heb de aansluitingen (wcd, utp, etc.) achter de tv namelijk zitten.

• Boarder72
  • Laatst online: 11:36
Crowns schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:18:
@HoppyF @CyBeRSPiN , ik ga het dan maar proberen en er niet meer aankomen nadien :-).
Kon er al bijna niet aan uit dat ze een verkeerde beugel zouden mee geleverd hebben.

Bedankt voor de hulp!
Graag wel een foto (of 2 :) ) als hij hangt!

• CyBeRSPiN
chrissis schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:18:
Kan je de GX serie goed over een stopcontact heen hangen? Ik heb de aansluitingen (wcd, utp, etc.) achter de tv namelijk zitten.
Nee, de muur moet vlak zijn. Je kunt het stopcontact er wel afhalen en evt nog een sleuf maken. Moet wel exact op de positie “midden onder” zitten van de tv.
Pagina: 1 ... 317 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.