Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Jimiw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:16:
[...]

Was een korte onderhandeling met mijn vrouw. Als jij er gelukkig van word en het een goede deal vind moet je het vooral doen.
Dus... 77" it is. Nog nooit zo blij geweest dat iets kapot gaat.
Toch maar een GX dan?
Volgende week start er weer een cashback actie.
Misschien kun je dus nog een betere deal scoren.

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
HoppyF schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:36:
[...]

Toch maar een GX dan?
Volgende week start er weer een cashback actie.
Misschien kun je dus nog een betere deal scoren.
Orderdatum staat op 5 oktober. Dan doe ik mee aan de cashback actie. Ik ben voor een CX gegaan want heb geen zin om hem op te hangen en indeling in huis is wel eens anders. Mijn 65E6V staat ook gewoon op het dressoir.

Al is het wel erggg mooi een GX aan de muur hoor.
Jimiw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:47:
[...]

Orderdatum staat op 5 oktober. Dan doe ik mee aan de cashback actie. Ik ben voor een CX gegaan want heb geen zin om hem op te hangen en indeling in huis is wel eens anders. Mijn 65E6V staat ook gewoon op het dressoir.

Al is het wel erggg mooi een GX aan de muur hoor.
Ik verwacht dat de cashback alleen voor de GX is maar zeker weten doe ik dit niet.
Hangt er inderdaad wel vanaf of je de TV op kunt hangen of niet.
Hoe dan ook een CX is ook prima.

• Jimiw
HoppyF schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:56:
[...]

Ik verwacht dat de cashback alleen voor de GX is maar zeker weten doe ik dit niet.
Hangt er inderdaad wel vanaf of je de TV op kunt hangen of niet.
Hoe dan ook een CX is ook prima.
Wat ik begreep geen cashback op 65CX maar wel cashback op de 77CX.

• Maruten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Korte vraag, weet iemand het verschil tussen 55CX6LA en 55CX3LA?
Ik had de 6 besteld, maar achterop het scherm zelf staat 3.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:41
Maruten schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:39:
Ziet er uit als een niet Benelux versie van de 6. https://www.lg.com/ro/tv/lg-oled55cx3la

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Maruten schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:39:
Bij welke winkel is het gekocht?

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-11 18:35
Ik heb hetzelfde type (55CX3LA). De mijne komt van Plasmavisie. Die kopen de televisie's buiten de Benelux omdat dat voor hen goedkoper is, waardoor ze ook een scherpere prijs zeggen te kunnen bieden. Dit staat overigens ook op de website van dat bedrijf, maar daar kwam ik eerlijk gezegd zelf ook pas na bestellen achter. Ik wist niet eens dat zo iets ook maar een dingetje kon zijn, eerlijk gezegd.

https://www.plasmavisie.n...televisie#question-7_temp

Er zullen wellicht wel meer "prijsstuntende" winkels zo werken.
Zoals @Wren zegt, waar gekocht?
Er zijn een paar grijze import winkels bekend die dit soort praktijken uitvoeren.
Bv Plasmavisie, TV Reus, El Vidas, TV Online en vast nog meer.
We waarschuwen hier zo vaak voor ook in het Zero tolerance prijstopic omdat goedkoop wel eens duurkoop kan zijn.
Formeel is de winkel altijd het aanspreekpunt voor garantie.
Maar wat nu als de winkel opeens niet meer bestaat?
Dan heb je echt een probleem.
LG Benelux is alleen verplicht officiële LG dealers te ondersteunen.
Wat buiten hun om geïmporteerd wordt is hun zorg niet.

Daarbij is er nog een probleem bij grijze import.
Deze dealers doen nooit mee aan cashback acties dat kan ook niet.
Volgende week begint er weer een cashback actie.
Ligt er wel aan of je model onder de cashback valt maar grijze import zeker niet.

• Effectossander
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
HoppyF schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:19:
Goed nieuws voor de CX bezitters.
YouTube: LG Firmware Fixes G-SYNC Issues & 120Hz Chroma Subsampling on CX OLED
LG is dus best snel, klagen over hun support vind ik dan ook onterecht.
Dit blijkt echter nog niet het VRR issue op te lossen lees ik in de opmerkingen op Youtube. Benieuwd of en wanneer ze dat voor de CX en GX modellen gaan oplossen..

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Uniciteit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:58:
[...]

Heb je nog iets onder de voet gezet? Zo ja, wat? Ik zou 'm zelf ook net een paar cm hoger willen hebben.
Nee heb niks onder de voet gezet om eerlijk te zijn, ben er nu wel gewend aan :)

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-11 15:36
Ik lees hierboven dat er een cashback actie komt, iemand die daar verder van op de hoogte is?
Wou dit weekend de GX gaan bestellen, anders wacht ik nog even :)

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Crowns schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:22:
Ik lees hierboven dat er een cashback actie komt, iemand die daar verder van op de hoogte is?
Wou dit weekend de GX gaan bestellen, anders wacht ik nog even :)
haha same here. Wilde voor de 65GX gaan. Maar weet niet of dit betreffende model een cashback krijgt.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 19:53

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zojuist ook gepost in het LG prijsdiscussie topic:

Op de Duitse LG website staat de cashback actie al online (1 okt t/m 15 nov). Hopelijk volgt het hier snel.
Als dezelfde cashbackactie hier gaat komen en gelden zou je 350euro cashback krijgen voor de 65GX.
https://www.service-lg.com/LG/StrahlendeAugenTB

[ Voor 19% gewijzigd door FREAKJAM op 01-10-2020 11:41 ]

is everything cool?

• r0p

r0p

Heb even bij mijn contact van een oude baan opgevraagd. De LG cashback actie start op 5 oktober in NL. ik wacht dus nog heel even haha.
FREAKJAM schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:40:
Zojuist ook gepost in het LG prijsdiscussie topic:

Op de Duitse LG website staat de cashback actie al online (1 okt t/m 15 nov). Hopelijk volgt het hier snel.
Als dezelfde cashbackactie hier gaat komen en gelden zou je 350euro cashback krijgen voor de 65GX.
https://www.service-lg.com/LG/StrahlendeAugenTB
Dat had ik dinsdag ook al gezegd toch of heb je hier overheen gelezen? :?
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Verder kun je de Duitse cashback niet 1:1 vergelijken met de Nederlandse actie.
Dit omdat het om andere modellen gaat.
In Duitsland verkoopt men Duitse modellen en niet de EU modellen hier uit de Benelux.
Maar zoals inmiddels bekend start er hier ook weer een cashback actie.

• One_one_12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 06:26
Ondertussen twijfel ik enorm. Ik kan voor 700€ en C7 overnemen van iemand met extended warranty, of de CX voor 1250€ met 2 jaar garantie kopen.
Ik game misschien 1x per week, de rest is tv en films/ series. Met DTS 5.1 set. Ik kan gewoon echt niet kiezen/ overzien wat ik misloop met de c7 en wat er nou écht relevant verschil is tussen deze twee.
Ook de info op RTINGS word ik niet veel wijzer van.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 19:53

FREAKJAM

"MAXIMUM"

HoppyF schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Dat had ik dinsdag ook al gezegd toch of heb je hier overheen gelezen? :?
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Verder kun je de Duitse cashback niet 1:1 vergelijken met de Nederlandse actie.
Dit omdat het om andere modellen gaat.
In Duitsland verkoopt men Duitse modellen en niet de EU modellen hier uit de Benelux.
Maar zoals inmiddels bekend start er hier ook weer een cashback actie.
Ik post een link naar een webpagina met de daar geldende voorwaarden en tevens linkjes naar product-pagina's van de TV's, jij een screenshot. Wezenlijk verschil. En ja, ik had je post gelezen.

En met de volgende tekst geef ik tevens aan dat men de cashback in Duitsland niet 1 op 1 moet vergelijken met die van Nederland.
Als dezelfde cashbackactie hier gaat komen en gelden

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 01-10-2020 12:48 ]

is everything cool?

One_one_12 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:43:
Ondertussen twijfel ik enorm. Ik kan voor 700€ en C7 overnemen van iemand met extended warranty, of de CX voor 1250€ met 2 jaar garantie kopen.
Ik game misschien 1x per week, de rest is tv en films/ series. Met DTS 5.1 set. Ik kan gewoon echt niet kiezen/ overzien wat ik misloop met de c7 en wat er nou écht relevant verschil is tussen deze twee.
Belangrijkste verschil is dat de CX HDMI 2.1 heeft.
Misschien doe je daar nu niets mee maar mogelijk later wel.
Verder is de CX wat generaties nieuwer en zitten er wat meer features in tov de C7.
Je kunt nu rond de prijs die je noemt een CX kopen met 5 jaar garantie.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zijn er al Tweakers die firsthand experience hebben met hun CX en een rtx 3080/3090 in 4K VRR met HDR, ALLM en audio over 1 hdmi 2.1 kabel?

Ben benieuwd of je bandbreedte te kort komt of andere opvallende weergave dingetjes zoals bijv de flikkeringen.
Aangezien je theoretisch de volledige bandbreedte van de X series al gebruikt voor een ongecomprimeerd 10 bit 4:4:4 120hz signaal

[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 01-10-2020 13:15 ]

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-11 15:36
r0p schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:06:
Heb even bij mijn contact van een oude baan opgevraagd. De LG cashback actie start op 5 oktober in NL. ik wacht dus nog heel even haha.
Hopelijk in Belgiê dan ook, heb namelijk nog voor 500 euro Eco cheques die op moeten.

• TFX77
De vijf jaar garantie is vrijwel NOOIT overdraagbaar naar een ander persoon. Ik zou daar niet heel veel van verwachten. Of het moet je beste maat zijn van wie je hem koopt dan kan je samen met hem naar de winkel als je problemen hebt.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• One_one_12
TFX77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

De vijf jaar garantie is vrijwel NOOIT overdraagbaar naar een ander persoon. Ik zou daar niet heel veel van verwachten. Of het moet je beste maat zijn van wie je hem koopt dan kan je samen met hem naar de winkel als je problemen hebt.
Dat deze niet overdraagbaar is was ik ook net achter inderdaad.
Ik vraag me af waar jullie voor €1250, met 5 jaar garantie kopen? Is dat FOKA toevallig?

Verder weet ik nu nog steeds niet of die C7 het geld waard is, is er iemand die me dat uit kan leggen?
Ik verwacht eigenlijk geen gebruik te gaan maken van de HDMI 2.1 of VRR. Blijft over:
- Black Frame Insertion
- Betere Burn in protectie
- Betere processor

Ik kan echter niet bepalen in hoeverre deze zaken relevant voor mij zijn.

• r0p

r0p

One_one_12 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Ik vraag me af waar jullie voor €1250, met 5 jaar garantie kopen? Is dat FOKA toevallig?

Verder weet ik nu nog steeds niet of die C7 het geld waard is, is er iemand die me dat uit kan leggen?
Ik verwacht eigenlijk geen gebruik te gaan maken van de HDMI 2.1 of VRR. Blijft over:
- Black Frame Insertion
- Betere processor

Komt volgende week een cashback aan zou even afwachten welke modellen hier in zitten. Nieuwe tv betekend ook langere support. Ik zou eerder wellicht voor een tv uit de B-lijn opteren indien je de prijs beperkt wil houden.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
TFX77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Maar als dat zo is en de tv is 100% techisch en optisch, dan is die C7 ook zo gek nog niet! Voor een nieuwe CX moet je 550 euro meer betalen, dat is toch bijna het dubbele... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• One_one_12
r0p schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Komt volgende week een cashback aan zou even afwachten welke modellen hier in zitten. Nieuwe tv betekend ook langere support. Ik zou eerder wellicht voor een tv uit de B-lijn opteren indien je de prijs beperkt wil houden.
Volgens PlatteTV gaat die niet gelden voor de 55CX helaas :(
Vulcan750 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Maar als dat zo is en de tv is 100% techisch en optisch, dan is die C7 ook zo gek nog niet! Voor een nieuwe CX moet je 550 euro meer betalen, dat is toch bijna het dubbele... :)
Heb het gecheckt, helaas niet overdraagbaar. Toch vreemd, aangezien er geld voor betaald is, maar die discussie laat ik maar even voor wat het is.
Jouw redenatie is dus ook de mijne, ware het niet dat ik het niet voor de volle 100% kan zeggen ivm het feit dat ik niet precies weet hoe eerdergenoemde punten bij gaan dragen aan mijn kijkervaring.

• Wren
  • Nu online
One_one_12 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

- Black Frame Insertion
- Betere processor

Ik ben niet zo'n fan van de C7. Afgezien van de leeftijd van het ding ivm het OS en ondersteuning heeft de C7 ook redelijk wat problemen gehad met het gevreesde donkere vierkant in het midden van het scherm. Tuurlijk, dat kon opgelost worden maar het model was niet echt vlekkeloos. Aan de andere kant, als jij nog een redelijk ruime garantie zou krijgen bij dit model (als dat overdraagbaar is) dan kan je ook hopen op een defect. De kans dat de tv dan omgeruild/gecrediteerd gaat worden is aanzienlijk.

• Effectossander
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
HoppyF schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:37:
Het gaat hier niet over prijzen maar de nieuwe LG cashback actie staat in dit topic.
Doe er je voordeel mee!
HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"
Het lijkt er wel op dat prijzen na de korting nog steeds prijziger zijn dan de voordeligste web winkels. De 55 GX is overal weer omhoog naar 1899 euro en bij de voordeligsste op dit moment (plasmavisie) 1650 euro. Dat scheelt al weer 250 euro. Benieuwd of ze hier met black friday nog wat mee gaan doen..
Effectossander schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Het lijkt er wel op dat prijzen na de korting nog steeds prijziger zijn dan de voordeligste web winkels. De 55 GX is overal weer omhoog naar 1899 euro en bij de voordeligsste op dit moment (plasmavisie) 1650 euro. Dat scheelt al weer 250 euro. Benieuwd of ze hier met black friday nog wat mee gaan doen..
Let op, Plasmavisie is een grijze import dealer en doet niet mee aan de cashback.
Verder is het afwachten of Black Friday wat goeds gaat brengen maar het goede nieuws is dan wel dat je nog van de cashback gebruikt kunt maken.
Helaas niet voor de 55/65 CX modellen welke best populair zijn.

• TFX77
[...]

Klopt, het kost minder geld. Echter heb je een probleem dan moet je dus zorgen dat je nog geld voor een nieuwe, of tweedehandse, achter de hand hebt. Minimaal 3 jaar oud. tussen de 5000 en 20000 branduren. Warmteproblemen met de C7. Inbranden goed controleren voor de koop. Wit scherm op youtube opzetten, controleren op pixels. Grijswaarden controleren.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik vind dit een lastige! Voor €700 zou ik denk ik toch neigen naar die C7, er van uitgaande dat-ie in goede staat is. Je betaalt bijna dubbel zoveel voor de CX... Gebruik dat geld lekker voor een mooie geluidsinstallatie, een vakantie (zodra dat weer kan met corona) of lekker achterhouden op je spaarrekening.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

maurits187 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Nee heb niks onder de voet gezet om eerlijk te zijn, ben er nu wel gewend aan :)
Haha ok! Ik kijk het ook nog even aan. :)

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11 11:11
Ik zou de B9 ergens nieuw proberen te kopen voor rond de 1000 euro. Bijna net zo goed als de C9 en nieuw productie jaar (2020). Ik zelf zou echt nooit een oled TV overnemen 2ehands en 700 euro is echt nog veel geld. Bij nieuwe Oleds ben ik al bang dat ik problemen krijg.

Edit: ik zie de b9 niet meer voor 1000 zo 123. Maar kan me herinneren dat iemand hem onlangs nog voor dat bedrag had kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door balarina op 01-10-2020 19:55 ]

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 23:52
balarina schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Ik zou de B9 ergens nieuw proberen te kopen voor rond de 1000 euro. Bijna net zo goed als de C9 en nieuw productie jaar (2020). Ik zelf zou echt nooit een oled TV overnemen 2ehands en 700 euro is echt nog veel geld. Bij nieuwe Oleds ben ik al bang dat ik problemen krijg.

Edit: ik zie de b9 niet meer voor 1000 zo 123. Maar kan me herinneren dat iemand hem onlangs nog voor dat bedrag had kunnen vinden.
Ik probeer de B9 ook voor die prijs te vinden maar helaas lijkt deze nagenoeg overal uitverkocht.

• TFX77
[...]

De kijk die ik persoonlijk er op na houd is; Betaal je nu 550 meer, dan verkoop je hem straks dus ook over drie jaar voor ongeveer 700 euro. Maar dan heb je wel een nieuwe TV gehad voor 3 jaar...

Voor een 6 jaar oude OLED krijg je nog...

[ Voor 4% gewijzigd door TFX77 op 01-10-2020 21:41 ]

• One_one_12
@ allen hierboven. Jullie hebben allemaal wel een punt. Al vind ik het prijsverschil tussen een B9 van €1000 en een CX van €1299 ‘te verwaarlozen’. Dan leg ik liever bij voor de nieuwere. Wat betreft de B9 voor €1000, via Marktplaats verkoopt (volgens mij) Smits er nog een. Is geopend, maar na 7 dagen geretourneerd. Incl volle garantie.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

• TFX77
One_one_12 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:05:
@ allen hierboven. Jullie hebben allemaal wel een punt. Al vind ik het prijsverschil tussen een B9 van €1000 en een CX van €1299 ‘te verwaarlozen’. Dan leg ik liever bij voor de nieuwere. Wat betreft de B9 voor €1000, via Marktplaats verkoopt (volgens mij) Smits er nog een. Is geopend, maar na 7 dagen geretourneerd. Incl volle garantie.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
B9 model vorig jaar. Ervaring met Smits is positief volgens mij dus dat zou ik doen als ik een B9 zou willen.Financieel gezien ook een win-win ten opzichte van een C7 of een CX.

PS 120 FPS is ALLEEN voor EXTREME gamers. De nieuwe console generatie Xbox Series X en PS5 richten zich de komende jaren op 60 FPS met uitschieters naar 120 FPS. Maar ZEKER niet 120 FPS standaard. De komende jaren zit je zonder 120 FPS echt wel gebeiteld.

[ Voor 14% gewijzigd door TFX77 op 01-10-2020 22:28 ]

• Vulcan750
TFX77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:33:
[...]
De kijk die ik persoonlijk er op na houd is; Betaal je nu 550 meer, dan verkoop je hem straks dus ook over drie jaar voor ongeveer 700 euro. Maar dan heb je wel een nieuwe TV gehad voor 3 jaar...

Voor een 6 jaar oude OLED krijg je nog...
Als je er goed mee omgaat en de tv blijft in orde dan lijkt me 250 tot 300 euro redelijk voor een top tv. Dus 400/450 euro afschrijving in 3 jaar, en wellicht hou je de tv nog langer...
Ook met een oudere Oled is het niet behelpen. Mijn 4jaar oude 55E6 doet nu dienst op mijn slaapkamer, en kan nog steeds tegen elke led/qled op. Dat hoeft de komende jaren niet anders te worden.
Een nieuwe Oled kopen is natuurlijk ook een prima overweging, maar niet iedereen heeft even diepe zakken. Zijn je zakken niet al te diep of heb je andere zaken die geld gaan kosten, dan hoeft een goede tweedehandse oledtv geen verkeerde keuze te zijn.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

M’n schoonbroer en ik hebben deze week nog een 55” B9SLA bij Audiomix op de kop kunnen tikken voor €1049 per stuk. Nog geen seconde spijt van gehad. Mooie uniforme schermen binnen gekregen, vrijwel geen vlekken op 5% grijs, geen dode pixels. En de lagere piek helderheid bij HDR dan bijvoorbeeld de C9 is me bij een tweetal HDR blurays nog niet opgevallen. Vond de heldere plekken in die films helder genoeg.

Daarnaast al genoeg succesverhalen gelezen van mensen met een B9 en RTX3080 en 4K op 120hz. (Buiten gsync dan), dus ik maak me er geen zorgen om dat ik het hier wel weer 5+ jaar mee ga volhouden als burn-in uitblijft.
Echt fenomenaal, die beeldkwaliteit in je huiskamer met goed bronmateriaal. Had niet zo’n groot verschil verwacht vanaf een fatsoenlijke 46” FHD LED-backlit LCD. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• r0p

r0p

Stel je krijgt je nieuwe tv binnen en er zit geen mooi uniform panel in tijdens de testen. Vlekken etc 2tal dooie pixels etc. Geen extra garantie afgesloten. Is dit dan via de winkelier om te ruilen of gaat dit een issue worden.

• DeBaroN
  • Laatst online: 24-11 09:22
r0p schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 02:01:
Stel je krijgt je nieuwe tv binnen en er zit geen mooi uniform panel in tijdens de testen. Vlekken etc 2tal dooie pixels etc. Geen extra garantie afgesloten. Is dit dan via de winkelier om te ruilen of gaat dit een issue worden.
Is gewoon garantie. En je kan alles met 2 weken ook gewoon kosteloos terug sturen.

• jh0t
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 11:55
Ik heb van de week mijn 55CX ontvangen. Prachtig beeld! Toch is mij wel iets opgevallen. Rechtsonder zijn een soort strepen zichtbaar. Ze trekken ongeveer 10cm naar links. Het lijkt op vertical banding (alleen dan horizontaal). Het is tijdens het televisiekijk niet echt storend maar als ik bijvoorbeeld aan app met een statische achtergrond gebruik (Spotify) dan zie je het wel zitten. Ik lees dat OLED panelen vaker last hebben van dit soort dingen. Ik heb een foto bijgevoegd. Niet heel duidelijk maar het is lastig vast te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KNcvlNmgi30cLtUdSEWHMpcdJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOoLUG6cwkv8pVVfsbd529Qn.jpg?f=fotoalbum_large

Retourneren/repareren of het voor lief nemen?

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 08:14
@jh0t pixel refresh al eens gestart?
Statische content is OLED sowieso niet zo geschikt voor. Als dit het enige is zou ik het nog een paar dagen aanzien om te kijken of het je echt irriteert.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 17:51
Als ik scherm uit zeg tegen de tv(e9) tijdens het luisteren van spotify doet die een search naar "scherm uit" iemand enig idee?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• TFX77
jh0t schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:27:
Ik heb van de week mijn 55CX ontvangen. Prachtig beeld! Toch is mij wel iets opgevallen. Rechtsonder zijn een soort strepen zichtbaar. Ze trekken ongeveer 10cm naar links. Het lijkt op vertical banding (alleen dan horizontaal). Het is tijdens het televisiekijk niet echt storend maar als ik bijvoorbeeld aan app met een statische achtergrond gebruik (Spotify) dan zie je het wel zitten. Ik lees dat OLED panelen vaker last hebben van dit soort dingen. Ik heb een foto bijgevoegd. Niet heel duidelijk maar het is lastig vast te leggen.

[Afbeelding]

Retourneren/repareren of het voor lief nemen?
Zie mijn post van een paar dagen geleden. Maandag komen ze mijn paneel voor de derde keer omwisselen. Het tweede scherm heeft horizontale banding, verticale witte lijn en dode pixel(s). Het hoort mijns inziens niet op zo'n dure TV en LG is erg coulant. Je kan hem natuurlijk ook laten omruilen door de leverancier. Dat werkt beter dan het telkens een nieuw paneel proces.

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 15:35
HoppyF schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:39:
[...]

Kijk, dat hoor ik graag! ;)
Lijkt mij inderdaad een prima service en in lijn met mijn verwachtingen.
Nu is 77 inch wel weer wat anders maar een nieuwe 65CX (of GX?) is best prima.
(ben blij dat ik mijn C9 bij ook Kamera Express heb gekocht).

@stfnz
Hoe is de situatie bij jou nu?
Na een hoop mail heen en weer kreeg ik een eenmalig aanbod van een 65CX voor 1000,-. Ben hier maar mee akkoord gegaan, wist namelijk niet goed waar ik het anders moest zoeken. Heb wel een percentage gevraagd maar deze werd niet genoemd. Ben er zelf wel blij mee, maar het is voor Jimiw dus duidelijk veel mooier opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door stfnz op 02-10-2020 13:26 ]

• jh0t
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 11:55
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:34:
@jh0t pixel refresh al eens gestart?
Statische content is OLED sowieso niet zo geschikt voor. Als dit het enige is zou ik het nog een paar dagen aanzien om te kijken of het je echt irriteert.
Lijkt inderdaad wat geholpen te hebben. Ik ga het vanavond in het donker nog even goed bekijken en het een paar dagen aankijken. Als ik mij begin te storen ga ik de webshop maar eens contacteren want voor dat geld verwacht ik niet dit soort kwalen.

• Wren
  • Nu online
stfnz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Na een hoop mail heen en weer kreeg ik een eenmalig aanbod van een 65CX voor 1000,-. Ben hier maar mee akkoord gegaan, wist namelijk niet goed waar ik het anders moest zoeken. Heb wel een percentage gevraagd maar deze werd niet genoemd. Ben er zelf wel blij mee, maar het is voor Jimiw dus duidelijk veel mooier opgelost.
dus je bent van een aanbod van 1500 (ex het 'garantie'pakket) naar 1000 gegaan? Dat is toch al wel een stuk beter aanbod dan eerst.

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 15:35
Wren schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

dus je bent van een aanbod van 1500 (ex het 'garantie'pakket) naar 1000 gegaan? Dat is toch al wel een stuk beter aanbod dan eerst.
Ja, ik was er heel erg blij mee totdat ik het verhaal van Jimiw las. :'(
Maar goed, TV komt op 13 Oktober. Ik hoop dat er geen problemen met pixels en banding zijn.

• Wren
  • Nu online
stfnz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Ja, ik was er heel erg blij mee totdat ik het verhaal van Jimiw las. :'(
Maar goed, TV komt op 13 Oktober. Ik hoop dat er geen problemen met pixels en banding zijn.
Maar hij had dan ook wel nog (verlengde) garantie he.
Wren schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Maar hij had dan ook wel nog (verlengde) garantie he.
Ja, 5 jaar zwart op wit.
In principe zou @stfnz hier ook aanspraak op kunnen maken want zoals je weet is garantie (in Nederland) niet gelimiteerd tot maximaal 2 jaar.
Echter, de winkel is de verkoper en moet de garantie claim nog wel uit willen voeren.
Om je recht te krijgen kan het dus nodig zijn om de geschillencommissie in te schakelen als de winkel hierbij aangesloten is. Dat proces kost tijd, geld en energie.
Behalve prijs loont het dus om ook naar de reputatie en service gerichtheid van een winkel te kijken.
Dit is al veel vaker hier genoemd maar dit maakt wel degelijk een verschil.
Een paar tientjes verschil bij aankoop uitgeven kan dus later veel voordelen opleveren.

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 17:24
Weet iemand hoe je bij de 65cx ziggo interactieve tv aan de praat krijgt via ci module? Ik krijg de foutmelding iTV 003. Tv zit via netwerkkabel rechtstreeks op het internet en het internet werk prima. Alleen ziggo on demand dus niet.

• Wren
  • Nu online
robinthart schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:31:
Weet iemand hoe je bij de 65cx ziggo interactieve tv aan de praat krijgt via ci module? Ik krijg de foutmelding iTV 003. Tv zit via netwerkkabel rechtstreeks op het internet en het internet werk prima. Alleen ziggo on demand dus niet.
Wat zegt Ziggo?

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:33

reaL_G

G

Recente module? Versie?
Zit hij er goed in? Niet omgedraaid?

GiTS

• robinthart
Ik kan gewoon tv kijken ermee. Dus hij zit denk ik echt wel goed. Ziggo weet het niet. Dus dat schiet niet echt op. Ze gaven aan dat dit de enige module voor Den Haag is. Versie 1.3 dus ook voor interactieve tv

• CyBeRSPiN
Werkt hier via de rode knop prima, maar vind het een vreselijk en traag systeem dus gebruik het nooit.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robinthart schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:17:
Ik kan gewoon tv kijken ermee. Dus hij zit denk ik echt wel goed. Ziggo weet het niet. Dus dat schiet niet echt op. Ze gaven aan dat dit de enige module voor Den Haag is. Versie 1.3 dus ook voor interactieve tv
Ex (f)UPC gebied wellicht?

Testing, one, two ...

• robinthart
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Werkt hier via de rode knop prima, maar vind het een vreselijk en traag systeem dus gebruik het nooit.
Ik heb ook een shield tv pro met de ziggo app, maar ik kan er gewoon niet tegen dat hij de refreshrate niet automatisch aanpast. Dus alles hapert en is niet om aan te zien. F1 is echt niet te doen bijvoorbeeld. Dus ik dacht ik wil even checked als je de interactieve tv via de ci module gebruikt hij wel automatisch de refresh rate aanpast.

• robinthart
Nee het was hiervoor Casema ( Den Haag)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robinthart schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:49:
[...]
Ik heb ook een shield tv pro met de ziggo app, maar ik kan er gewoon niet tegen dat hij de refreshrate niet automatisch aanpast. Dus alles hapert en is niet om aan te zien. F1 is echt niet te doen bijvoorbeeld. Dus ik dacht ik wil even checked als je de interactieve tv via de ci module gebruikt hij wel automatisch de refresh rate aanpast.
Via de CI(+) module zal je TV in een juiste refreshrate staan (25/50Hz), daar kun je de Shield ook op instellen en zou de refreshrate zelf geen problemen mogen geven (via de ZiggoGo app).

Testing, one, two ...

• robinthart
hardware-lover schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Via de CI(+) module zal je TV in een juiste refreshrate staan (25/50Hz), daar kun je de Shield ook op instellen en zou de refreshrate zelf geen problemen mogen geven (via de ZiggoGo app).
Klopt ja dat je de shield kan aanpassen, maar het is niet bruikbaar om bij elke source steeds dit handmatig aan te moeten passen. Helaas werkt de app refresh rate ook niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robinthart schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:54:
[...]
Klopt ja dat je de shield kan aanpassen, maar het is niet bruikbaar om bij elke source steeds dit handmatig aan te moeten passen. Helaas werkt de app refresh rate ook niet.
Die werkt idd niet met alle streaming apps, het ligt er een beetje aan welke je in gebruik hebt. Netflix slikt deze wel, Prime video en Disney weer niet (dacht ik).

Afijn: De melding hoort bij "geen internetverbinding". Je hebt niet iets dichtgetimmerd in je netwerkinstellingen of hebt iets van een DNS service draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2020 21:07 ]

Testing, one, two ...

• robinthart
hardware-lover schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Die werkt idd niet met alle streaming apps, het ligt er een beetje aan welke je in gebruik hebt. Netflix slikt deze wel, Prime video en Disney weer niet (dacht ik).

Afijn: De melding hoort bij "geen internetverbinding". Je hebt niet iets dichtgetimmerd in je netwerkinstellingen of hebt iets van een DNS service draaien?
Nee niet dat ik weet. Al heb ik wel de tv op de orbi router aangesloten en niet in het ziggo modem. Zou dat het kunnen zijn?

• izzet3838
Ondertussen hebben er 44 mensen meegedaan aan de poll, daaruit blijkt dat mijn vermoedens wel zouden kunnen kloppen(natuurlijk is dit verre van zeker aangezien de groep deelnemers vrij beperkt blijft) maar van de deelnemers is het percentage dat problemen heeft met de 65" meer dan dubbel zo hoog als tweakers die problemen gehad hebben met 55" exemplaren.

Uit de verzamelde gegevens heb ik volgende tabellen opgesteld:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pK8bL1F/image.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/StTtQSr/image.png

Natuurlijk kunnen we uit deze data "nog" geen concrete conclusies trekken aangezien het bijvoorbeeld ook zou kunnen dat mensen die een 65" kopen bijvoorbeeld hogere waardes hebben en daardoor imperfecties eerder opmerken of zich er meer aan storen, maar persoonlijk denk ik dat hoe groter het beeldscherm is, hoe meer risico je hebt op problemen, gewoonweg omdat het oppervlak groter is.

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:26

Insidious

Professionele amateur

izzet3838 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:29:
...maar persoonlijk denk ik dat hoe groter het beeldscherm is, hoe meer risico je hebt op problemen, gewoonweg omdat het oppervlak groter is.
Nu ben ik geen specifiek expert op dit gebied maar is het vanuit een productiestandpunt niet zo dat het lastiger is om kleinere formaten te fabriceren dan grotere afmetingen? Het aantal pixels blijven gelijk en moeten zelf dus kleiner worden wat erg lastig bleek te zijn. Ik dacht dat dit ook de voornaamste reden was waarom het zo lang duurde voordat een 48 inch oled beschikbaar kwam. Uit dit oogpunt zou je verwachten dat kleinere formaten juist meer problemen zouden opleveren.

• izzet3838
Insidious schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Nu ben ik geen specifiek expert op dit gebied maar is het vanuit een productiestandpunt niet zo dat het lastiger is om kleinere formaten te fabriceren dan grotere afmetingen? Het aantal pixels blijven gelijk en moeten zelf dus kleiner worden wat erg lastig bleek te zijn. Ik dacht dat dit ook de voornaamste reden was waarom het zo lang duurde voordat een 48 inch oled beschikbaar kwam. Uit dit oogpunt zou je verwachten dat kleinere formaten juist meer problemen zouden opleveren.
Niet echt, aangezien de oled schermen op bijvoorbeeld smartphones van superieure kwaliteit zijn denk ik niet dat kleinere oled's moeilijker zijn, de reden dat de 48 zo lang heeft geduurt is volgens mij omdat het glas uit grotere panelen wordt gesneden, en er genoeg vraag was voor grotere maten, nu ben ikzelf ook geen expert maar die zullen ons snel aanvullen denk ik :)

izzet3838 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Niet echt, aangezien de oled schermen op bijvoorbeeld smartphones van superieure kwaliteit zijn denk ik niet dat kleinere oled's moeilijker zijn, de reden dat de 48 zo lang heeft geduurt is volgens mij omdat het glas uit grotere panelen wordt gesneden, en er genoeg vraag was voor grotere maten, nu ben ikzelf ook geen expert maar die zullen ons snel aanvullen denk ik :)
Klopt niet.
De oled schermen van smartphones zijn AMOLED en niet dezelfde techniek als LG gebruikt voor zijn TV’s.
Het kosten effectief produceren was voor LG wel lang een probleem waardoor er dus geen kleinere formaten bestonden dan 55 inch.

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 10:53
robinthart schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Probeer deze app eens, dan kan je per app de refresh rate aanpassen.
Refresh Rate tool. https://www.nvidia.com/en...a94fc11ea813c042e0a180512.

Sorry niet goed gelezen, die heb je al geprobeerd

[ Voor 4% gewijzigd door jcdvd op 02-10-2020 23:29 ]

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11 16:56
Waarom gaan sommige voor een CX met beugel, als de GX juist voor de muur is en een beugel bevat en beter tegen de muur zit?!

• izzet3838
Rsport40 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:47:
Waarom gaan sommige voor een CX met beugel, als de GX juist voor de muur is en een beugel bevat en beter tegen de muur zit?!
Geld speelt ook een rol denk ik ;)

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 17:11
Kan ook met eventuele verhuisplannen te maken hebben, niet elke ruimte is ophangen ideaal. De gx maak je niet zomaar staand over paar jaar denk ik(pootjes zullen dan wel moeilijk te krijgen zijn).
Kan ook vriendin/vrouw zijn die vaak het interieur op de schop gooit.
Sommige vinden het 3mm dikke stuk van de cx ook mooi, is wel direct herkenbaar als oled ;) gx zou ook gewoon lcd kunnen zijn
Iemand die graag zijn tv voorover wilt kunnen hangen.
Iemand die graag erg makkelijk kabels wil kunnen in en uit pluggen
(Heb overigens zelf 77gx)

[ Voor 25% gewijzigd door andries98 op 03-10-2020 12:36 ]

• Vulcan750
Rsport40 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:47:
Beter geluid en strakker (op een andere manier). Aan de muur komt het superdunne scherm mooi los van de muur.
Ik heb zelf een 65E9 en vind het juist prachtig dat de dunne glasplaat lijkt te zweven iets voor de achterwand. 😍

• chrissis
De 55gx is bij Hofma en Smits €1645 excl €200 cashback. Verschil tussen de CX en de GX wordt dan wel heel klein. €145,- maar. Wat zou huilen voorkeur hebben? Hoe werkt de KPN app van LG? Werkt dit goed en is dit een volwaardige vervanger van de receiver van KPN?

• Jimiw
Vulcan750 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Beter geluid en strakker (op een andere manier). Aan de muur komt het superdunne scherm mooi los van de muur.
Ik heb zelf een 65E9 en vind het juist prachtig dat de dunne glasplaat lijkt te zweven iets voor de achterwand. 😍
Welke heeft beter geluid? CX of GX?
Op papier denk ik GX, maar door plaatsing speakers zou je verwachten CX. Ben benieuwd.

• Vulcan750
Jimiw schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Welke heeft beter geluid? CX of GX?
Op papier denk ik GX, maar door plaatsing speakers zou je verwachten CX. Ben benieuwd.
De speakertjes van de GX zijn nog kleiner dan die van de CX... Voor echt mooi geluid voor films of muziek blijft een goede soundbar (of nog beter een Av-reciever) aan te raden.

Goed nieuws voor C9 bezitters die Gsync problemen hebben.
Er is een werkende firmware die Vincent Teoh hier laat zien.
YouTube: LG C9 4K HDR 120Hz G-Sync VRR Firmware Fix - Demonstrated!

Opmerking:
Ik kende de HDMI en WiFi diagnostic mode nog niet.
Werkt wel simpel.
Ga met de LG magic remote naar het tandwieltje (lang indrukken), kies Kanalen, selecteer Kanaalafstelling en instellingen (achtergrond is rood), druk NIET op ok/scrollwieltje maar typ 11111 (zonder OK) op de remote in.
Je krijgt nu het diagnostics scherm te zien, op het volgende scherm krijg je WiFi diagnostics.
Links onder op pijl terug (of toets pijl terug) kiezen brengt je weer terug naar het begin.

[ Voor 51% gewijzigd door HoppyF op 03-10-2020 17:10 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:19
HoppyF schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:56:
Goed nieuws voor C9 bezitters die Gsync problemen hebben.
Er is een werkende firmware die Vincent Teoh hier laat zien.
YouTube: LG C9 4K HDR 120Hz G-Sync VRR Firmware Fix - Demonstrated!

Opmerking:
Ik kende de HDMI en WiFi diagnostic mode nog niet.
Werkt wel simpel.
Ga met de LG magic remote naar het tandwieltje (lang indrukken), kies Kanalen, selecteer Kanaalafstelling en instellingen (achtergrond is rood), druk NIET op ok/scrollwieltje maar typ 11111 (zonder OK) op de remote in.
Je krijgt nu het diagnostics scherm te zien, op het volgende scherm krijg je WiFi diagnostics.
Links onder op pijl terug (of toets pijl terug) kiezen brengt je weer terug naar het begin.
Thanks, zag het ook. Nu het freesync VRR issue nog voor de next gen consoles :)

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 13:18
Weet iemand of je specifiek moet zoeken naar 4k content op Amazon? Of is dit automatisch? Ik zie geen label oid bij een serie bijvoorbeeld.

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
@svenerator als je door de series scrollt staat boven in de balk het type content. Vaak staat er 4k hdr, Dolby vision, Dolby Atmos ed.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 11:03
[b] Hoe werkt de KPN app van LG? Werkt dit goed en is dit een volwaardige vervanger van de receiver van KPN?
@chrissis LG KPN app werkt, maar loopt bij mij op 55GX regelmatig vast.

• chrissis
The Real Gunnar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

@chrissis LG KPN app werkt, maar loopt bij mij op 55GX regelmatig vast.
Hoe regelmatig is dit? En hoe is de beeldkwaliteit? En hoe bevalt de tv jou?

[ Voor 4% gewijzigd door chrissis op 04-10-2020 11:18 ]

Verwijderd

Ik hoop dat ik nu in het juiste forum ben.... poging 3.... ik wil een LG 55CX6LA kopen maar zie bij de pricewatch 3 aanbieders die 300 euro goedkoper zijn dan de reguliere aanbieders. Ver van wegblijven of de moeite waard? ik wil enkel erop gamen via (nu) PC GTX1080, Xbox One X en PS4Pro en later RTX3080, XSX en PS5. TV kijken leuk maar niet belangrijk, denk via CI smartcard.

Wat vinden jullie? 300 euro is niet niets. Garantie wel belangrijk als ik hier sommige issues lees en hoe zit het met compatibiliteit en updates mocht het een grijze import model zijn?

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 20:34
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:43:
Ik hoop dat ik nu in het juiste forum ben.... poging 3.... ik wil een LG 55CX6LA kopen maar zie bij de pricewatch 3 aanbieders die 300 euro goedkoper zijn dan de reguliere aanbieders. Ver van wegblijven of de moeite waard? ik wil enkel erop gamen via (nu) PC GTX1080, Xbox One X en PS4Pro en later RTX3080, XSX en PS5. TV kijken leuk maar niet belangrijk, denk via CI smartcard.

Wat vinden jullie? 300 euro is niet niets. Garantie wel belangrijk als ik hier sommige issues lees en hoe zit het met compatibiliteit en updates mocht het een grijze import model zijn?
Die zijn niet mega betrouwbaar ivm grijze import nee. In onderstaand topic vind je de meest actuele straatprijzen. Vaak lager dan de prijswatch. O.a. Kamera Express, Hofma en Platte tv kun je benaderen. Zijn officiele LG dealers die je een lagere prijs geven dan waarmee wordt geadverteerd. Benoem het Tweakers topic ook even.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:43:

Min of meer wel het juiste topic hier.
Punt 1.
Niet de Pricewatch raadplegen voor actuele OLED TV prijzen hiervoor bestaat dit topic alleen mag je daar alleen prijzen noemen en geen vragen stellen over garantie, techniek en ervaringen met webshops of winkels.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Punt 2.
Koop bij een officiële LG dealers en niet bij grijze import.
Recent heb ik hierover e.e.a. nog gezegd, gebruik de zoekfunctie en zoek op grijze import.
Garantie bij de meeste LG dealers is goed geregeld maar er zijn verschillen. Probeer 5 jaar gratis garantie te krijgen bij de koop. Dat is goed te doen en geeft wat meer zekerheid omdat je het zwart op wit hebt staan.
Formeel heb je altijd langer dan twee jaar garantie maar dat wil nog niet zeggen dat dit altijd soepel verloopt.
Punt 3.
Gamen kan prima, kies bij voorkeur een 2019/2020 model omdat daar HDMI 2.1 op zit.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Garantie bij de meeste LG dealers is goed geregeld maar er zijn verschillen. Probeer 5 jaar gratis garantie te krijgen bij de koop. Dat is goed te doen en geeft wat meer zekerheid omdat je het zwart op wit hebt staan.
Formeel heb je altijd langer dan twee jaar garantie maar dat wil nog niet zeggen dat dit altijd soepel verloopt.
Hoe kan ik 5 jaar garantie krijgen? dien je dan te mailen of zo? klinkt heel fijn 5 jaar garantie! Wie doen dit bijv?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2020 22:00 . Reden: extra vraag wie ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Die worden in het net gelinkte juiste topic volop genoemd incl prijzen!

Copyright and left by SED...

Verwijderd

SED schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:05:
Die worden in het net gelinkte juiste topic volop genoemd incl prijzen!
ik zie het nu, in dat topic inderdaad. merci

• The Real Gunnar
chrissis schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Hoe regelmatig is dit? En hoe is de beeldkwaliteit? En hoe bevalt de tv jou?
Het vastlopen van de KPN app is bijna 50% van de tijd, best wel dramatisch dus. TV zelf bevalt erg goed, prachtig beeld. Geluid via receiver, dus kan ik niets zeggen over de speakers in de TV. Wel last van niet synchroon beeld en geluid bij gebruik van de Prime app op de TV bij D+ geluid. Bij overig gebruik daar gelukkig geen last van.

• chrissis
The Real Gunnar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:09:
[...]

Het vastlopen van de KPN app is bijna 50% van de tijd, best wel dramatisch dus. TV zelf bevalt erg goed, prachtig beeld. Geluid via receiver, dus kan ik niets zeggen over de speakers in de TV. Wel last van niet synchroon beeld en geluid bij gebruik van de Prime app op de TV bij D+ geluid. Bij overig gebruik daar gelukkig geen last van.
Dat is inderdaad heel dramatisch. Ik heb nu de kpn receiver achter de tv zitten (tv iets verder van de wand). Dit kan echter niet met GX. Is het vastlopen meermaals op een avond?

Verwijderd

Inmiddels twijfel ik behoorlijk over de mogelijke aanschaf van een Oled. Vanwege inbranden van logo's. Als ik Google zie ik toch heel veel mensen die last hebben van inbranden. Garantie kan je vaak vergeten. En echt niet alleen mensen die urenlang CNN kijken of gamen. Dus misschien dan toch maar een LCD?

• The Real Gunnar
@chrissis als het programma eenmaal loopt dan gaat het meestal goed. Lijkt iets mis te gaan met eerste keer laden, gaat mis bij zappen, pauzeren etc. Eigenlijk niet te doen. Wel goed beeld trouwens, beter dan via NPO app streamen vanaf telefoon.

Maar dit is bij mij, hoor er verder geen klachten over op dit forum

[ Voor 12% gewijzigd door The Real Gunnar op 05-10-2020 07:34 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 01:46:
Inmiddels twijfel ik behoorlijk over de mogelijke aanschaf van een Oled. Vanwege inbranden van logo's. Als ik Google zie ik toch heel veel mensen die last hebben van inbranden. Garantie kan je vaak vergeten. En echt niet alleen mensen die urenlang CNN kijken of gamen. Dus misschien dan toch maar een LCD?
Ja zo denk ik er ook over, echter mijn uitstapje van het weekend naar een QLED was dramatisch.

Zaterdag ontvangen, zondag meteen weer ingeleverd. Screen uniformity kennen ze kennelijk niet bij Samsung. Was beetje voorbereid op wat DSE maar dit was dramatisch.

Maar weer terug naar mijn plasma.

• Wren
  • Nu online
Ja, ik zou maar een LCD nemen als je online hebt gelezen dat....

Verder raad ik je aan de rode topic waarschuwing even te lezen over het inbrandingsverhaal.

• CyBeRSPiN
Lees dit topic eens door als je serieus geïnteresseerd bent in OLED.

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 13:18
Sven2912 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 06:53:
@svenerator als je door de series scrollt staat boven in de balk het type content. Vaak staat er 4k hdr, Dolby vision, Dolby Atmos ed.
Ik zie niks wat duidt op 4k of UHD, wel HDR. Overigens bij sommige content wordt HDR vermeld, maar wordt geen gebruik van gemaakt. Is dit verscholen HDR10+ ? Ik heb trouwens een LG CX, als dat uitmaakt.

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
svenerator schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Hier werkt het meer dan prima. Ik heb the man in the high Castle S4 hier als voorbeeld gepakt. Is in hdr. Tv geeft dit ook aan bij het opstarten van content. Zie onderstaande plaatjes!

Wellicht even kijken bij je instellingen? Wellicht net als bij Netflix je bitrate naar maximaal zetten? Geen idee of die optie er is voor Amazon.

Ik zie niks wat duidt op 4k of UHD, wel HDR. Overigens bij sommige content wordt HDR vermeld, maar wordt geen gebruik van gemaakt. Is dit verscholen HDR10+ ? Ik heb trouwens een LG CX, als dat uitmaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJRei4Wypudd8yUiQFJRIRxjLtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Cb8eEKH0Ri5jHhKIsAOoo6D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAq8BKMfsUy9RWOjk9utEsVkmFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zya8QfNd74eBWyVNcDW4Ldys.jpg?f=fotoalbum_large

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• DeBaroN
  • Laatst online: 24-11 09:22
Ja, er is een hele kleine kans van inbranden. Als ik ga fietsen is er ook een kleine kans dat ik een ongeluk krijg. Toch fiets ik gewoon want de kans op een ongeluk is aanzienlijk kleiner.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:34
Zoals eerder genoemd, als je bang bent voor inbranden, dan is een OLED TV misschien niet voor jou. Bij Gamen met statische HUDs ben je altijd bewust van dit risico. Zelfde geldt voor CNN kijken. Rtings.com is van mening dat het bij normaal gebruik niet voorkomt. Op dit forum zijn wel genoeg lelijke voorbeelden gemeld. Er is niet iets dat je compleet gerust kan stellen. Dus koop dan gewoon een QLED, dan hoef je je er in iedergeval geen zorgen om te maken.
Pagina: 1 ... 316 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.