Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Juist bij digitale kabels is de kwaliteit wel degelijk belangrijk.
Jazeker de beeldkwaliteit kan aanzienlijk toenemen, afhankelijk van bron aangezien je apparaat zal terugschakelen naar een lagere kwaliteit.
Dat heeft niets met elfenkabels oud te maken maar met de specs 1.4, 2.0 of 2.1 van de kabel.
Een 1 4. Kabel zal nooit 40gb bandbreedte kunnen verwerken bijv. Daar heb je geschikte kabels voor nodig. Hdmi 2 1
Volledig off topic, maar noodzaak gezien de foute stellingen.

Copyright and left by SED...

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:50

DexterDee

I doubt, therefore I might be

SED schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:45:
Jazeker de beeldkwaliteit kan aanzienlijk toenemen, afhankelijk van bron aangezien je apparaat zal terugschakelen naar een lagere kwaliteit.
Dat heeft niets met elfenkabels oud te maken maar met de specs 1.4, 2.0 of 2.1 van de kabel.
Een 1 4. Kabel zal nooit 40gb bandbreedte kunnen verwerken bijv. Daar heb je geschikte kabels voor nodig. Hdmi 2 1
Mijn ervaring is dat apparaten nooit terugschakelen naar een lagere kwaliteit. Althans, niet als je ze niet zelf instrueert. Ik heb een C9 en diverse randapparatuur zoals een Apple TV 4K en Nvidia Shield Pro 2019 en met mijn "oude" HDMI kabels heb ik óf geen beeld en geluid op 4k resoluties, óf het beeld en/of geluid valt tussentijds weg. De mate van hickups en haperingen hangt af van de kwaliteit van de betreffende kabels. Als ik 4K 60hz HDR 4:4:4 materiaal wil bekijken, dan werkt dat alleen vlekkeloos met de HDMI 2.1 kabels die ik heb gekocht. Misschien had het met HDMI 2.0 kabels ook wel gewerkt overigens, maar het prijsverschil is niet schokkend. En nee, ik gebruik geen vreselijk lange kabels, 2m is de langste kabel en de meesten zijn 1 of 1,5m lang.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
SED schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:45:
Action hdmikabels zijn 2.0. De beeldkwaliteit wordt nooit beter of minder door de gebruikte kabel. Eentjes en nulletjes komen aan de andere kant van de kabel door zoals verzonden. Zoniet zie je beeldfouten (blokken). Heb je ongestoord beeld en geluid, dan kan het gewoon niet beter en geven andere kabels geen verbetering.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07
Dit is een prima kabel. Werkt tot nu toe vlekkeloos. Vd week ook deze Belkin kabel gekocht. Kwam erg goed uit diverse tests. Of het allemaal verschil maakt, who knows. Maar heb hem aangesloten op de 8k poort van mijn nieuwe Denon receiver. Wilde daar geen concessies doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

@vulkan750
Als een kabel de bandbreedte niet aankan toont hij niets of het apparaat zal terugschakelen van 4K naar bijv 1080p.
Je verhaal gaat grotendeels op voor analoge signalen, niet voor digitale signalen.

Copyright and left by SED...

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:11
Vulcan750 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:31:
[...]

Met je statement "hangt af van de content" suggereer je anders wel dat een Action kabel niet goed genoeg zou zijn (voor bepaalde content...)
Mijn ervaring is dat het in princiepe niks uitmaakt, duur of niet. Als zo'n kabeltje niet goed gesoldeerd is werkt het niet of je ziet blokken of een kleur niet. Als alles werkt en je zit er verder niet aan, dan blijft het jaren gewoon werken.
Zeker vind ik de door jou aangeraden hdmikabels ook niet te duur, het kan vele malen gekker! ;)
Ik denk dat hij probeerd aan te geven afhankelijk wat de bron eroverheen stuurt. Fhd/uhd, hdr, 4:4:4 chroma of gecomprimeerd, geluidkwaliteit etc. Ik heb al aantal mensen problemen horen hebben met geluid wat andere (niet perse duurdere) hdmi oploste. Zoals hierboven al werd gezegd is meestal kwaliteitscontrole minder goed=grotere kans op niet werken.
Conclusie je kan prima goedkope kabel gebruiken maar test hem met max alles of neem het risico dat hij in de toekomst (sneller) problemen geeft als je betere kwaliteit video of geluid van andere bron krijgt.

• Vulcan750
  • Laatst online: 21:26
SED schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:36:
@vulkan750
Als een kabel de bandbreedte niet aankan toont hij niets of het apparaat zal terugschakelen van 4K naar bijv 1080p.
Je verhaal gaat grotendeels op voor analoge signalen, niet voor digitale signalen.
Absoluut niet! Juist voor analoge signalen loont het om duurdere en dikkere interlinks e.d. te gebruiken.
En hoe een hdmi 2.0 kabel reageert op 2.1 48gbps content? Geen idee! Misschien werkt het goed, maar wellicht is het teveel van het goede. De toekomst zal het leren.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• andries98
Ziet er gaaf uit en ook goed voor ambilight!

Helaas bewijs je ook mijn punt, dat het net niet perfect matched in zowel timing als doorlopende lijn. Timing zou je theoretisch nog kunnen oplossen met vertraging als je splitter gebruikt maar lijnen word lastiger.
Heb helaas geen goede photo editor op mijn mobiel maar hoop dat screenshot het duidelijker maakt.

Misschien is het ook gewoon dat ik meeste geniet als ik alleen de scherpe tv beelden kan zien ofzo.

Desalniettemin, als je graag verlichting achter je tv wilt ziet het er goed uit hoor >:)

@CyBeRSPiN wat bedoel je precies met onrustig?
(Wijzig express deze post om topic niet teveel te vervuilen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB1obMznBwyWAWCLa0w6aS-C9mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sis3r9inj9RbzE6cdwJYn4wi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 24-09-2020 20:55 ]

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:25
@andries98 timing kon wel degelijk strakker maar dan wordt het effect zeer onrustig. Ik had smoothing toegepast met als gevolg dat het iets naijlt. Anders krijg je veel te drukke pixels aan de randen.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 09:53
andries98 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:53:
[...]

Ziet er gaaf uit en ook goed voor ambilight!

Helaas bewijs je ook mijn punt, dat het net niet perfect matched in zowel timing als doorlopende lijn. Timing zou je theoretisch nog kunnen oplossen met vertraging als je splitter gebruikt maar lijnen word lastiger.
Heb helaas geen goede photo editor op mijn mobiel maar hoop dat screenshot het duidelijker maakt.

Misschien is het ook gewoon dat ik meeste geniet als ik alleen de scherpe tv beelden kan zien ofzo.

Desalniettemin, als je graag verlichting achter je tv wilt ziet het er goed uit hoor >:)

@CyBeRSPiN wat bedoel je precies met onrustig?
(Wijzig express deze post om topic niet teveel te vervuilen)

[Afbeelding]
Kan het niet zijn, dat niet precies de randen 'gelezen' worden en hierdoor timing effect ziet? Maar iets meer naar binnen toe?
Anders krijg je geen kleur met zwarte balk onder en boven.

krijg je dit 'timing' effect ook als de lijnen recht waren? precies verticaal en horizontaal.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
Na een defect op de nog geen 4 jaar oude OLED55B6 (dus garantie verlopen) een mooi aanbod gehad voor een LG OLED 65CX voor 1350,- uit coulance. Blij dat er nog goede zaken zijn die meedenken in oplossingen en je helpen (Smits Arnhem).

Dadelijk ophangen hopen dat er geen fabrieksfouten in zitten.
Top Service!

wijze woorden

Valandil schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:56:
Na een defect op de nog geen 4 jaar oude OLED55B6 (dus garantie verlopen) een mooi aanbod gehad voor een LG OLED 65CX voor 1350,- uit coulance. Blij dat er nog goede zaken zijn die meedenken in oplossingen en je helpen (Smits Arnhem).

Dadelijk ophangen hopen dat er geen fabrieksfouten in zitten.
Top Service!
Hoe coulance? :?
Een TV van nog geen 4 jaar oud valt nog gewoon onder garantie en moet kosteloos gerepareerd worden als het defect niet door je eigen schuld is veroorzaakt.
De “deal” die je nu krijgt is eigenlijk €600 terug voor je oude TV.
Maar goed je krijgt voor €1350 nu wel een 65 inch en het nieuwste model.
Hoop wel dat je nu zwart op wit 5 jaar garantie hebt bedongen want anders loop je wederom een risico in de toekomst op extra kosten.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
HoppyF schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:58:
[...]

Hoe coulance? :?
Een TV van nog geen 4 jaar oud valt nog gewoon onder garantie en moet kosteloos gerepareerd worden als het defect niet door je eigen schuld is veroorzaakt.
De “deal” die je nu krijgt is eigenlijk €600 terug voor je oude TV.
Maar goed je krijgt voor €1350 nu wel een 65 inch en het nieuwste model.
Hoop wel dat je nu zwart op wit 5 jaar garantie hebt bedongen want anders loop je wederom een risico in de toekomst op extra kosten.
Garantie is 2 jaar... tuurlijk kan je de discussie aan gaan en na lang getouwtrek het winnen, maar eerlijk gezegd vind ik de upgrade naar 65 wel dikke prima. Plus vanaf eerste belletje werken ze gewoon mee.

wijze woorden

Valandil schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:43:
[...]

Garantie is 2 jaar... tuurlijk kan je de discussie aan gaan en na lang getouwtrek het winnen, maar eerlijk gezegd vind ik de upgrade naar 65 wel dikke prima. Plus vanaf eerste belletje werken ze gewoon mee.
Nee, dat misverstand van maximaal 2 jaar garantie klopt dus niet (in Nederland).
Logisch dat de winkel graag meewerkt want ze zijn nu goedkoper uit door je deze deal aan te bieden.
Als jij hier als klant tevreden mee bent kun je dit zien als een win/win situatie.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:49
Iemand het voor elkaar gekregen een amino settopbox van t mobile in te stellen voor de Universal remote functie?

Webos stelt T-Mobile voor als service provider, en vraagt vervolgens of de 'pr+' (zender naar boven?) Werkt op het weergegeven tv beeld, maar dit is nooit het geval

Edit:

Opgelost door gewoon even te zoeken in dit topic }:O

Entone als service provider kiezen, de fabrikant van de amino box

[ Voor 19% gewijzigd door nowherebound123 op 25-09-2020 22:15 ]

• B-Bandit
praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:52:
Even een vraagje.

Digicorder van Telenet is aangesloten via Denon AVR-X2700H naar OLED65CX tv, op de HDMI2 (ARC) aansluiting (omdat ik geluid wil van Netflix tv app via receiver).

Om de zoveel tijd valt de tv 5 seconden uit en dan terug op (enkel beeld valt weg).

Digicorder is aangesloten op receiver met deze kabel:
https://www.alternate.be/...roduct/73347?event=search

Receiver is op TV aangesloten met deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Kabels lijken me ok te zijn.

Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub universele afstandsbediening, en ook daar ondervind ik soms problemen mee, maar dat kan door het wisselen van ARC naar input uit receiver zijn (denk ik).

Enig idee wat het kan zijn?
De Belkin kabel tussen je tv en receiver zal het probleem zijn. Heb vd week deze zelfde kabel gekocht en ook tussen mijn C9 en x3700h geplaatst. Sindsdien last van wegvallend beeld om de paar minuten. Weer vervangen voor een andere 2.1 kabel en dat gaat tot nu toe goed.

Als je van kabels wisselt, dan alle apparatuur even 10 seconden uit het stopcontact trekken. Daarmee minimaliseer je het risico op HDMI handshake problemen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
B-Bandit schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:49:
[...]

De Belkin kabel tussen je tv en receiver zal het probleem zijn. Heb vd week deze zelfde kabel gekocht en ook tussen mijn C9 en x3700h geplaatst. Sindsdien last van wegvallend beeld om de paar minuten. Weer vervangen voor een andere 2.1 kabel en dat gaat tot nu toe goed.

Als je van kabels wisselt, dan alle apparatuur even 10 seconden uit het stopcontact trekken. Daarmee minimaliseer je het risico op HDMI handshake problemen.
Heb nu alles op andere ingang aangesloten, geen ARC meer en alles werkt perfect tot nu toe...

• B-Bandit
praet0rian schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:07:
[...]

Heb nu alles op andere ingang aangesloten, geen ARC meer en alles werkt perfect tot nu toe...
Ja dat ARC voegt nog een extra complicatie toe ja. Heb zelf echter wel ARC nodig omdat de Disney app alleen op de tv in 4k en Atmos beschikbaar is en youtube enkel HDR ondersteunt via de LG. Heb een Shield die alle apps heeft maar op dit moment nog altijd niet optimaal.

Maar fijn om te horen dat het dan wel scheelt!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
nowherebound123 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:53:
Iemand het voor elkaar gekregen een amino settopbox van t mobile in te stellen voor de Universal remote functie?

Webos stelt T-Mobile voor als service provider, en vraagt vervolgens of de 'pr+' (zender naar boven?) Werkt op het weergegeven tv beeld, maar dit is nooit het geval

Edit:

Opgelost door gewoon even te zoeken in dit topic }:O

Entone als service provider kiezen, de fabrikant van de amino box
Ik dacht dat het mij ook nooit werkte. Tot dat ik erachter kwam dat je op de channel up moet klikken en niet channel up op de afstandsbediening.

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 15:35
Naar aanleiding van een eerdere post hier, mijn ervaring met LG/PlatteTV

In April 2016 een LG OLED65E6V gekocht, inclusief 3 jaar garantie.
Deze heeft helaas in Juli een probleem/defect gekregen waarbij er linksonder een zwarte vlek op scherm is ontstaan (is niets tegen het scherm aangekomen, zit er achter). Ook begonnen er (HDMI) signalen uit te vallen, en valt het toestel zelf soms zomaar uit het niets uit.

Contact opgenomen met PlatteTV, konden niets voor mij doen "want buiten garantie" boden mij wel aan een onderzoek te starten (tegen betaling).

Niet op ingegaan. Heb toen zelf contact opgenomen met LG, deze hebben CE Repair een onderzoek laten starten (geen extra kosten). Wisten mij te vertellen dat de onderdelen niet langer te verkrijgen zijn, en mij een credit werd toegezegd. Hier zou ik dan met de leverancier uit moeten komen.

Nogmaals contact met PlatteTV ditmaal over de toegezegde credit. Kreeg hier te horen dat het credit "een x bedrag worden waarbij afschrijving van het gebruik wordt gehanteerd vanuit LG". Dus ben hier mee akkoord gegaan.

Werd mij gevraagd een ander type TV uit te kiezen, gekozen voor de 65CX. Het aanbod dat ik kreeg was 1700,-. (1500,- voor TV. 200,- voor service pakket). Niet gevraagd om servicepakket, maar na deze ervaring vind ik het riskant om een OLED tv te kopen zonder.

Aan de andere kant, bij vorige TV ook garantiepakket, en ik vond de winkel niet erg hulpzaam. Mijn garantie mocht dan verlopen zijn, als ik hierboven lees wat Smits Arnhem aan kon bieden zonder alle moeite die ik hier in heb gestoken..

Sorry, lang verhaal. Maar ik wou het hier toch even kwijt. Heb namelijk geen idee wat ik moet verwachten van het door LG toegezegde credit. Er worden namelijk via LG geen bedragen aan mij verteld? Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik zal jullie op de hoogte houden.
stfnz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:33:

Deze heeft helaas in Juli een probleem/defect gekregen waarbij er linksonder een zwarte vlek op scherm is ontstaan (is niets tegen het scherm aangekomen, zit er achter). Ook begonnen er (HDMI) signalen uit te vallen, en valt het toestel zelf soms zomaar uit het niets uit.

Contact opgenomen met PlatteTV, konden niets voor mij doen "want buiten garantie" boden mij wel aan een onderzoek te starten (tegen betaling).

Niet op ingegaan. Heb toen zelf contact opgenomen met LG, deze hebben CE Repair een onderzoek laten starten (geen extra kosten). Wisten mij te vertellen dat de onderdelen niet langer te verkrijgen zijn, en mij een credit werd toegezegd. Hier zou ik dan met de leverancier uit moeten komen.

Nogmaals contact met PlatteTV ditmaal over de toegezegde credit. Kreeg hier te horen dat het credit "een x bedrag worden waarbij afschrijving van het gebruik wordt gehanteerd vanuit LG". Dus ben hier mee akkoord gegaan.

Werd mij gevraagd een ander type TV uit te kiezen, gekozen voor de 65CX. Het aanbod dat ik kreeg was 1700,-. (1500,- voor TV. 200,- voor service pakket). Niet gevraagd om servicepakket, maar na deze ervaring vind ik het riskant om een OLED tv te kopen zonder.

Aan de andere kant, bij vorige TV ook garantiepakket, en ik vond de winkel niet erg hulpzaam. Mijn garantie mocht dan verlopen zijn, als ik hierboven lees wat Smits Arnhem aan kon bieden zonder alle moeite die ik hier in heb gestoken..

Sorry, lang verhaal. Maar ik wou het hier toch even kwijt. Heb namelijk geen idee wat ik moet verwachten van het door LG toegezegde credit. Er worden namelijk via LG geen bedragen aan mij verteld? Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Bij een niet meer te repareren TV geldt de afschrijving bij omruil/aanschaf vervanging.
Je moet daarbij uitgaan van de oorspronkelijk betaalde aankoopsom en het “genot” wat je van de TV hebt gehad in maanden.
Heb je dus 40 maanden van je TV kunnen gebruik maken en is deze daarna onherstelbaar defect geraakt moet je rekenen met 40 maanden afschrijving, daar is een tabel voor.
Het bedrag dat overblijft kun je als korting laten verrekenen op een nieuwe TV.

Ga dan uit van de laagste prijs waarvoor je nu een 65CX kunt aanschaffen kijk in het Zero tolerance prijstopic.
Trek daar de korting vanaf en je hebt jouw prijs.
Beding meteen 5 jaar (gratis) garantie erbij op gezeur in de toekomst te voorkomen.

• andries98
Een tijdje terug poste ik een (trotse) post dat ik een vrijwel probleemloze 77 inch lg oled had. Helaas blijkt dat ondertussen niet meer waar te zijn. Er is afgelopen weekend (net buiten retour tijd :/) een 10cm verticale streep ontstaan die flikkert (soort over de verhoogde verlopende horizontale strepen binnen de verticale streep) en daar dus lichter is in donkere (net niet zwarte) scenes. Helaas helpt niks, het is in alle interne en externe bronnen, gaat niet weg bij stroom er een uur af, gaat niet weg na factory reset, gaat niet weg na meerdere automatische pixel refresh. Van de week begon de 10cm daarnaast ook lichter te worden. De winkel verwijst me door naar LG home service, waar ik nu een reparatie verzoek hebt aangevraagd. Ze geven aan dat ze proberen binnen twee weken het te regelen.
Ik verwacht nu in de uniformiteit en verkleuring roulette terecht te komen :/ iemand ervaring met als het nieuwe beeldscherm bagger is qua uniformiteit of verkleuring? Iemand al een GX met problemen gehad? Ik zie zo snel niet hoe je die zo mooi los kan schroeven als de CX, of vervangen ze gewoon alles behalve beugel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dl_e-HmhdB2NsRs0pUxA7Fr2iS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs0HO7HNN5Ahw9B5cRVo8MjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJrCJRuYeJMoZCmUslhlKly59Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtpC6bddoJx0KI16xGI0boql.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door andries98 op 26-09-2020 12:39 ]

• stfnz
HoppyF schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:47:
[...]

Bij een niet meer te repareren TV geldt de afschrijving bij omruil/aanschaf vervanging.
Je moet daarbij uitgaan van de oorspronkelijk betaalde aankoopsom en het “genot” wat je van de TV hebt gehad in maanden.
Heb je dus 40 maanden van je TV kunnen gebruik maken en is deze daarna onherstelbaar defect geraakt moet je rekenen met 40 maanden afschrijving, daar is een tabel voor.
Het bedrag dat overblijft kun je als korting laten verrekenen op een nieuwe TV.

Ga dan uit van de laagste prijs waarvoor je nu een 65CX kunt aanschaffen kijk in het Zero tolerance prijstopic.
Trek daar de korting vanaf en je hebt jouw prijs.
Beding meteen 5 jaar (gratis) garantie erbij op gezeur in de toekomst te voorkomen.
Bedankt voor de reactie. Kan ik dit zelf dan ook uitrekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
Laagste prijs in zero tolerance prijstopic, niet pricewatch? In het topic komen een hoop "deals" langs die ik niet echt kan bewijzen. Hoe werkt dit?

En dan verder nog, hoe krijg ik hun zover dat ze mee willen werken (bv gratis garantie bedingen). Als ze nee zeggen, zit ik met mijn stervende TV. Eigenlijk heb ik zelf niet bijzonder veel keus. Krijgt PlatteTV de credit pas als mijn huidige TV terug bij LG is?

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-11 16:10
Ik heb de lg c9 55 inch nu een paar maanden en wat een top tv! Er zijn alleen een paar dingen waar ik niet uit kom. Als ik de tv ongeveer 2 minuten niet gebruik dan gaat de tv over naar een screensaver (die kleuren die uit elkaar spatten) echter blijft er constant tekst bij staan dat je op een willekeurige knop moet drukken, kan dat niet weg? En hoe krijg ik die screensaver bij bijv hdmi 1 waar mijn ps4 in zit? Er gebeurt nu niks namelijk, alleen met bijv de app netlfix dan doet de screensaver het wel. En ik heb de ps5 besteld moet de hdmi kabel in een bepaalde ingang of zijn alle hdmi ingangen 2.1? En zijn er dan nog bepaalde instellingen nodig voor de ps5 om van alle nieuwe voordelen gebruik te maken?
stfnz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:01:
[...]

Bedankt voor de reactie. Kan ik dit zelf dan ook uitrekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
Laagste prijs in zero tolerance prijstopic, niet pricewatch? In het topic komen een hoop "deals" langs die ik niet echt kan bewijzen. Hoe werkt dit?

En dan verder nog, hoe krijg ik hun zover dat ze mee willen werken (bv gratis garantie bedingen). Als ze nee zeggen, zit ik met mijn stervende TV. Eigenlijk heb ik zelf niet bijzonder veel keus. Krijgt PlatteTV de credit pas als mijn huidige TV terug bij LG is?
Je kunt het zelf uitrekenen.
Er zijn echter grofweg twee richtlijnen voor afschrijving, dus de economische levensduur niet de technische levensduur. De richtlijn van de electronica branche rekent met 6 jaar, dit is uiteraard in het voordeel van de branche zelf (winkels/webshops).
De Consumentenbond gaat uit van 8 jaar.
Reken anders met beiden uit wat het je zou gaan kosten en kijk waar je op uitkomt met Platte TV.
De prijzen in het prijs topic zijn per dag anders maar het geeft je wel een indruk voor welke (lage) prijzen de nieuwste modellen nu verkocht worden.
Platte TV is een winkel die ook meegaat met hun concurrenten dus je kunt de prijzen wel aanhouden.
Garantie van 5 jaar wordt vaak wel bij de deal meegegeven zoals je ook kunt lezen.
Daarmee krijg je zwart op wit garantie en weet je dus ook dat je bv na vier jaar nog kunt claimen.
Ook zonder dat het op papier staat geldt dit wel maar kan het toch een heel gedoe zijn.
Hoe LG met de winkel de kosten crediteert weet ik niet zal afhangen van de inkoopprijs en marges.
Ananas_NL schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:02:
Ik heb de lg c9 55 inch nu een paar maanden en wat een top tv! Er zijn alleen een paar dingen waar ik niet uit kom. Als ik de tv ongeveer 2 minuten niet gebruik dan gaat de tv over naar een screensaver (die kleuren die uit elkaar spatten) echter blijft er constant tekst bij staan dat je op een willekeurige knop moet drukken, kan dat niet weg? En hoe krijg ik die screensaver bij bijv hdmi 1 waar mijn ps4 in zit? Er gebeurt nu niks namelijk, alleen met bijv de app netlfix dan doet de screensaver het wel. En ik heb de ps5 besteld moet de hdmi kabel in een bepaalde ingang of zijn alle hdmi ingangen 2.1? En zijn er dan nog bepaalde instellingen nodig voor de ps5 om van alle nieuwe voordelen gebruik te maken?
Tekst uitzetten gaat niet helaas!
De 2018 modellen hebben dezelfde screensaver maar dan zonder de tekst, veel beter.
Helaas werkt de screensaver niet via de HDMI ingangen.
Geen idee waarom men dat niet heeft gedaan.
LG gaat er waarschijnlijk vanuit dat het externe apparaat dit zelf maar moet regelen.
Je kunt alle HDMI ingangen gebruiken ze zijn allemaal 2.1.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
stfnz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:01:
[...]

Lg berekent x procent (de afschrijving) van de inkoopprijs van de winkel die het aan de winkelt uitkeert. De winkel zou dan ook het percentage van de verkoopprijs erbovenop uit moeten keren.

• stfnz
Wren schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:03:
[...]

Lg berekent x procent (de afschrijving) van de inkoopprijs van de winkel die het aan de winkelt uitkeert. De winkel zou dan ook het percentage van de verkoopprijs erbovenop uit moeten keren.
Oke. De TV was bij aankoop 6500€, en PlatteTV gaf een aanbod waarbij ik 500 korting (300 inc garantiepakket) krijg, bij inruil TV, al weet ik niet of dat ook geldig is zonder het garantiepakket waar ze over spraken. Het voelt hoe dan ook, niet erg eerlijk. De TV is ongeveer 53 maanden in gebruik. Maar heb me dus al eerdig gemeldt en toen stuurden ze me eigenlijk weg.

• Wren
stfnz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:41:
[...]

Oke. De TV was bij aankoop 6500€, en PlatteTV gaf een aanbod waarbij ik 500 korting (300 inc garantiepakket) krijg, bij inruil TV, al weet ik niet of dat ook geldig is zonder het garantiepakket waar ze over spraken. Het voelt hoe dan ook, niet erg eerlijk. De TV is ongeveer 53 maanden in gebruik. Maar heb me dus al eerdig gemeldt en toen stuurden ze me eigenlijk weg.
Dan zou je tv dus na 4,5 jaar minder dan 5% waard zijn ( want zonder dat vage garantiepakket)? Dat vind ik wel heel weinig. Ik denk dat je behoorlijk genaaid wordt door de winkel.

• stfnz
Wren schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:45:
[...]

Dan zou je tv dus na 4,5 jaar minder dan 5% waard zijn ( want zonder dat vage garantiepakket)? Dat vind ik wel heel weinig. Ik denk dat je behoorlijk genaaid wordt door de winkel.
Dat gevoel had ik zelf ook, maar weet er simpelweg te weinig van om er iets tegen te beginnen.. maar fijn om de reacties er hier over te lezen.

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 21:27
Heb net de lg b9 55inch besteld. Krijg hem als goed is dinsdag, kan niet wachten om hem uit te proberen. Ga van een 10 jaar oude full HD 40 inch naar die lg.

Battle.net tag

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
stfnz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:33:

Wat toevallig ik heb eigenlijk dezelfde situatie. Tevens een 65E6V met een vlek linksonderin. Uitvallende HDMI had ik in februari en toen is het moederbord vervangen.

Alleen mijn tv heeft 5 jaar garantie via Foka. Servilux ipv CE Repair heeft bij LG de commerciële oplossing aangevraagd. Heb mijn voorstel nog niet.

Maar word wel nerveus als ik jouw bericht lees want de mijne is 43 maanden oud maar ik heb maar 3650 betaald.

Hoop alleen dat ze toch een nette wissel doen aangezien ik nog gewoon garantie heb.
Jimiw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:39:
[...]

Wat toevallig ik heb eigenlijk dezelfde situatie. Tevens een 65E6V met een vlek linksonderin. Uitvallende HDMI had ik in februari en toen is het moederbord vervangen.

Alleen mijn tv heeft 5 jaar garantie via Foka. Servilux ipv CE Repair heeft bij LG de commerciële oplossing aangevraagd. Heb mijn voorstel nog niet.

Maar word wel nerveus als ik jouw bericht lees want de mijne is 43 maanden oud maar ik heb maar 3650 betaald.

Hoop alleen dat ze toch een nette wissel doen aangezien ik nog gewoon garantie heb.
Voor jou geldt dan hetzelfde verhaal wat ik al eerder schreef.
Is reparatie niet meer mogelijk omdat er geen onderdelen meer zijn zal men een alternatief moeten bieden zonder bijbetaling of met een kleine bijbetaling.
Nieuwe 65 inch modellen zijn flink goedkoper geworden dus dat is dan een meevaller.

• Wren
stfnz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:54:
[...]

Dat gevoel had ik zelf ook, maar weet er simpelweg te weinig van om er iets tegen te beginnen.. maar fijn om de reacties er hier over te lezen.
Laat de winkel je maar even voorrekenen hoe ze op dit goede aanbod zijn gekomen. Natuurlijk is het zo dan een tv met een relatief nieuwe technologie veel duurder is dan 4 jaar later maar dit bedrag is onacceptabel in mijn ogen. Maar nogmaals: laat de winkel maar eens verklaren hoe ze op dat bedrag zijn gekomen.

• stfnz
Jimiw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:39:
[...]

Fijn dat je nog garantie hebt. Ik hoop dat ze het beter voor je gaan oplossen dan dat Platte TV dat dusver voor mij heeft gedaan.

Hierbij nog een foto van het defect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nLCv57crcGXuD18OjryZxPlNAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ICExhhIXrIvZfgRCUVrLQPf0.png?f=fotoalbum_large

@Wren Klopt, je hebt gelijk. Dat zal ik doen.

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de LG OLED65CX6LA en de LG OLED65GX6LA? Wat ik zelf kan vinden is dit alleen de wall mount, klopt dat?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Ghijzzer schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:55:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de LG OLED65CX6LA en de LG OLED65GX6LA? Wat ik zelf kan vinden is dit alleen de wall mount, klopt dat?
De GX kan je heel strak tegen de muur hangen. Hij is een stuk dunner dan de CX, welke wel gewoon een voet meegeleverd krijgt.
Het paneel en de software zijn verder identiek.

Check even goed de productfoto’s van de zijkant voor de verschillen. :)

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de kabels bij een 65GX? Over twee weken krijgen wij de sleutel van ons huis. In dit huis wil ik graag een GX of een CX ophangen. De voorkeur gaat naar een GX, maar dat is nog afhankelijk van de prijsontwikkeling.

Aangezien er toch nog gestuct wordt, wil ik de kabels in een kabelgoot in de muur hebben. Moet ik hierbij nog ergens rekening mee houden (bijvoorbeeld exact in het midden van de tv?). Misschien dat iemand foto's heeft van hoe hij/zij dit heeft gedaan?

• CyBeRSPiN
@Pellicaantje in het midden, iets hoger dan de onderkant van de tv. Zorg dat een stekker van 5cm er doorheen past (dat is dus een beste goot door de muur..), of wees bereid de stekker eraf te knippen om er zelf een andere aan te zetten.
Bedenk goed vooraf waar je de tv wilt en hoe het uitpakt met een meubel. Wij hebben hart van de tv op ooghoogte als je op de bank zit, bevalt goed, vooral niet hoger gaan dan dat is mijn advies.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-09-2020 18:55 ]

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
CyBeRSPiN schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:44:
@Pellicaantje in het midden, iets hoger dan de onderkant van de tv. Zorg dat een stekker van 5cm er doorheen past (dat is dus een beste goot door de muur..), of wees bereid de stekker eraf te knippen om er zelf een andere aan te zetten.
Bedenk goed vooraf waar je de tv wilt en hoe het uitpakt met een meubel. Wij hebben hart van de tv op ooghoogte als je op de bank zit, bevalt goed, vooral niet hoger gaan dan dat is mijn advies.
Of je laat gewoon een goot in de muur voorzien van onder tot op een hoogte van 150cm. Wanneer je de TV hangt klok je gewoon onderaan en bovenaan een gat op de juiste plaats.

Onderkant scherm op 60 à 70cm van de grond is de "juiste" hoogte (tenzij je een heel hoge zetel hebt of altijd achteruit ligt), maar de meeste mensen vinden dat te laag.

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
CyBeRSPiN schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:44:
@Pellicaantje in het midden, iets hoger dan de onderkant van de tv. Zorg dat een stekker van 5cm er doorheenpast (dat is dus een beste goot door de muur..), of wees bereid de stekker eraf te knippen om er zelf een andere aan te zetten.
Dank voor je reactie en tips. Dat wordt nog een uitdaging om het allemaal uitgelijnd te krijgen, haha. De hoogte wordt kunnen we later nog bepalen omdat we zelf een kabelgoot gaan maken i.p.v. pvc pijpen. Op die manier kan ik later met een gatenzaag op de juiste hoogte een gat boren voor zowel de soundbar als de TV.

De kabelgoot ga ik denk ik maar een centimeter of 10/15 breed maken zodat ik wat speling heb. De kabelgoot moet dus 5 cm diep zijn om die stekker er door heen te kunnen steken of kan deze er bijvoorbeeld op zijn kant in?
mathias82 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:00:
[...]

Of je laat gewoon een goot in de muur voorzien van onder tot op een hoogte van 150cm. Wanneer je de TV hangt klok je gewoon onderaan en bovenaan een gat op de juiste plaats.

Onderkant scherm op 60 à 70cm van de grond is de "juiste" hoogte (tenzij je een heel hoge zetel hebt of altijd achteruit ligt), maar de meeste mensen vinden dat te laag.
Dit dus. Nageaapt van dit idee: https://www.bol.com/nl/p/...-bedach/9200000047176628/, echter vonden we die te duur.

[ Voor 21% gewijzigd door Pellicaantje op 27-09-2020 19:04 ]

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 15:45
Kiezen mensen hier voor de additionele garantie aanbiedingen?

Ik heb net een lg cx 55 gekocht, prachtig, en heb niet voor de extra garantie gekozen bij Coolblue. Nu weet ik niet of dit de goede keuze is geweest.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Ja da's wel belachelijk duur. Wij laten meestal een DLP goot van +- 10x5cm door de elektricien in de muur slijpen. Daar wordt dan over bezet en later de gaten in geklokt. Maar met PVC buizen moet het ook kunnen.

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
Pellicaantje schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:26:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de kabels bij een 65GX? Over twee weken krijgen wij de sleutel van ons huis. In dit huis wil ik graag een GX of een CX ophangen. De voorkeur gaat naar een GX, maar dat is nog afhankelijk van de prijsontwikkeling.

Aangezien er toch nog gestuct wordt, wil ik de kabels in een kabelgoot in de muur hebben. Moet ik hierbij nog ergens rekening mee houden (bijvoorbeeld exact in het midden van de tv?). Misschien dat iemand foto's heeft van hoe hij/zij dit heeft gedaan?
De stekker van de cx past precies door een 50mm pvc buis. Daarnaast kun je netjes je HDMI's, coax, utp een voor een doorvoeren!

Ik heb een dubbele sleuf van 70mm diep getrokken. De onderkant en de bovenkant van een abb 40-50 wanddoos gesneden en in de opening de 50mm buis geplaatst. dit uiteindelijk dicht gepur't en weggesmeerd tijdens het stuccen. De buis loopt recht naar beneden en daardoor is allemaal makkelijk door te voeren. Ik weet dat het makkelijk kan en zonder allemaal aansluitpunten. Dit was echter voor mij de handigste oplossing. Ik heb een foto toegevoegd

De ruimte achter het dikke gedeelte van mijn tv is 2cm. Alle kabels passen er precies tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emV_F7JLY7XIwZJUY-RKzIc7RaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ySBwfVaXdc1iMSJqgdy2L1p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Sven2912 op 27-09-2020 20:51 ]

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• Jimiw
HoppyF schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:27:
[...]

Is reparatie niet meer mogelijk omdat er geen onderdelen meer zijn zal men een alternatief moeten bieden zonder bijbetaling of met een kleine bijbetaling.
Nieuwe 65 inch modellen zijn flink goedkoper geworden dus dat is dan een meevaller.
Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt hoor. Was van plan pas te reageren als ik de oplossing had gehoord om hopelijk te bedanken voor het advies :)

Stiekem hoop ik op een goede oplossing en dan wil ik voorstellen om bij te betalen voor een 77CX. Want die had ik eigenlijk al op het oog maar de vrouw was niet enthousiast haha.

[ Voor 0% gewijzigd door Jimiw op 28-09-2020 11:55 . Reden: typo ]

• Effectossander
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
In hoeverre is de LG CX of GX op de nieuwe XBOX series X of playstation 5 voorbereid? nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...

Kan het vrr issue met firmware opgelost worden of is dat met de huidige oled serie niet mogelijk? Verder biedt geen andere leverancier HDMI 2.1 oled features zoals vrr...
Effectossander schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:38:
In hoeverre is de LG CX of GX op de nieuwe XBOX series X of playstation 5 voorbereid? nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...

Kan het vrr issue met firmware opgelost worden of is dat met de huidige oled serie niet mogelijk? Verder biedt geen andere leverancier HDMI 2.1 oled features zoals vrr...
LG is daar druk mee bezig.
Nog even wachten op een firmware update dus.
Vwb AirPlay 2 dit komt ook nog voor de oudere modellen.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:59
Helaas weer contact op moeten nemen met LG. Twee dode pixels. Een soort van lijnen, horizontaal van ongeveer 1 - 1,5 cm dik die bij pastelkleuren niet mee kleuren elke ruwweg 25 cm. Een flinterdunne witte lijn bij grijze achtergrond op het linkerdeel van het scherm. Dit wordt mijn derde nieuwe paneel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4Z18Y8_0TUHpn_uT5s52WqomC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVyzEZk7MpevkqXH6bxxTY8W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CfqtQwY9nqxA_TbR1K1GULBIm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtoSHeJuaSwDWqHRp7ll4gG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf9FQaOeH8AlP1NgXDUebsHHY8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJpceS1aVjDK970O0TuBy9Eq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door TFX77 op 28-09-2020 17:12 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
TFX77 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:10:
Dit wordt mijn derde nieuwe paneel.
Na het 4de paneel was het hier pas ok..dus je hebt er nog één te gaan...

• Wren
NoahAmber schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:37:
[...]

Na het 4de paneel was het hier pas ok..dus je hebt er nog één te gaan...
Nog even volhouden dus!
TFX77 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:10:
Helaas weer contact op moeten nemen met LG. Twee dode pixels. Een soort van lijnen, horizontaal van ongeveer 1 - 1,5 cm dik die bij pastelkleuren niet mee kleuren elke ruwweg 25 cm. Een flinterdunne witte lijn bij grijze achtergrond op het linkerdeel van het scherm. Dit wordt mijn derde nieuwe paneel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeps!
Ben ik dan de enige die een goed paneel heeft?
Of denk ik dat ik een goed paneel heb.... :?
Misschien moet ik nog eens kritisch kijken of ik een dode pixel zie.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HoppyF schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:20:
[...]

Oeps!
Ben ik dan de enige die een goed paneel heeft?
Of denk ik dat ik een goed paneel heb.... :?
Misschien moet ik nog eens kritisch kijken of ik een dode pixel zie.
Hier ook geen issues gehad.
Het zal meer zijn dat mensen met een probleem eerder het zullen melden dan mensen zonder problemen.

Neemt niet weg dat het flink balen is als er iets mis is met je paneel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Suaffiee
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04-2021
Game TV aanschaffen:

Aangezien de next-gen game consoles binnenkort uit gaan komen. Ben ik opzoek naar een tv die hier het beste voor geschikt is.
Hierbij kwam ik uit op drie tv's uit die hier op dit moment het beste voor geschikt zijn.

De LG CX (OLED), Samsung Q90T (QLED) & Sony X900H (LED)

Mijn voorkeur gaat uit naar de LG CX omdat deze de beste picture quality geeft en qua input lag en motion blur het beste naar voren komt. De Samsung Q90T heeft meer motion blur en blooming. En de Sony X900H geeft een slechtere picture quality dan de LG CX.

Ik wil dus voor de LG CX gaan maar na heel wat research en lezen op dit forum/andere bronnen, lees ik dat de HDMI 2.1 toch niet helemaal HDMI 2.1 is. De VRR issue zou moeten worden opgelost met een firmware update maar komt deze ook echt. Aangezien er ook belooft is dat LG op de 2018 modellen AirPlay zouden upgrade maar hier ook op terug zijn gekomen.

Bij de andere tv's zit ik met dezelfde vraag, ze zeggen allemaal dat ze HDMI 2.1 hebben maar het is toch net niet HDMI 2.1. Halen in praktijk toch niet de volledig capaciteit van wat 2.1 zou moeten zijn. Nu zal dat in het begin nog niet zo heel groot probleem zijn. Maar ik wil een tv die de aankomende 5 tot 10 jaar vooruit kan en op de toekomst is voorbereid. En dan vooral op de next gen consoles.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!!! Ik twijfel nog om voordat de next gen consoles uitkomen al een nieuwe tv speciaal voor het gamen te kopen. Zal ik wachten tot na de release van de next gen en kijken hoe alle bovenstaande tv's hierop reageren? Of zelfs wachten tot de nieuwe tv modellen van volgend jaar uit zijn en hopen dat HDMI 2.1 in de toekomst ook echt HDMI 2.1 is en de bovenstaande updates hopelijk zijn doorgevoerd.

Help ik zit in dilemmaaaaaaaa :? 8)7 |:(

• Wren
Suaffiee schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:32:
Game TV aanschaffen:

Aangezien de next-gen game consoles binnenkort uit gaan komen. Ben ik opzoek naar een tv die hier het beste voor geschikt is.
Hierbij kwam ik uit op drie tv's uit die hier op dit moment het beste voor geschikt zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar de LG CX omdat deze de beste picture quality geeft en qua input lag en motion blur het beste naar voren komt. De Samsung Q90T heeft meer motion blur en blooming. En de Sony X900H geeft een slechtere picture quality dan de LG CX.

Ik wil dus voor de LG CX gaan maar na heel wat research en lezen op dit forum/andere bronnen, lees ik dat de HDMI 2.1 toch niet helemaal HDMI 2.1 is. De VRR issue zou moeten worden opgelost met een firmware update maar komt deze ook echt. Aangezien er ook belooft is dat LG op de 2018 modellen AirPlay zouden upgrade maar hier ook op terug zijn gekomen.

Bij de andere tv's zit ik met dezelfde vraag, ze zeggen allemaal dat ze HDMI 2.1 hebben maar het is toch net niet HDMI 2.1. Halen in praktijk toch niet de volledig capaciteit van wat 2.1 zou moeten zijn. Nu zal dat in het begin nog niet zo heel groot probleem zijn. Maar ik wil een tv die de aankomende 5 tot 10 jaar vooruit kan en op de toekomst is voorbereid. En dan vooral op de next gen consoles.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!!! Ik twijfel nog om voordat de next gen consoles uitkomen al een nieuwe tv speciaal voor het gamen te kopen. Zal ik wachten tot na de release van de next gen en kijken hoe alle bovenstaande tv's hierop reageren? Of zelfs wachten tot de nieuwe tv modellen van volgend jaar uit zijn en hopen dat HDMI 2.1 in de toekomst ook echt HDMI 2.1 is en de bovenstaande updates hopelijk zijn doorgevoerd.

Ik heb geen hdmi 2.1 interesse op dit moment en ben geen expert hierin, maar ik adviseer je even hierop te zoeken in dit forum. Er is al heel veel discussie geweest over de wel of niet echte hdmi 2.1 waarheid en de praktische gevolgen hiervan.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
Game TV aanschaffen:

Paar dingen:

Motion blur wordt voornamelijk / compleet veroorzaakt door de sample en hold techniek van LCD en OLED. En vooral in combinatie met 24p content. De enige echt goede oplossing daarvoor is black frame insertion. D.W.z het knipperen van de backlight/ OLED paneel om een CRT/ plasma TV te imiteren. Dat gaat ten koste van de helderheid. LCD s hebben op papier een veel grotere helderheid waardoor dit op LCDs beter werkt. Als je wil gamen met 60fps+ dan heb je geen last van motion blur onafhankelijk van het paneel, dat zijn gewoon ruim meer frames per seconde dan 24 met film.

Groot probleem is dat er pas enkele weken apparaten beschikbaar zijn die HDMI 2.1 uitsturen met toeters en bellen (Nvidia RTX 3080), en direct waren er problemen. Ik verwacht dat dat met de nieuwe consoles niet anders is. Als HDMI 2.1 belangrijk is voor je dan zou ik 3 maanden wachten, dan is duidelijk wat werkt en wat niet. Het kan maar zo zijn dat het VRR issue niet met firmware te patchen is.

OLED heeft nog steeds een probleem met inbranden. Alleen al het idee dat je beeld kan inbranden, maakt het gamen met statische HUDs toch altijd een beetje irritant. Je bent er voortdurend bewust van. Voor gamen zou ik LCD nemen.

• Suaffiee
Wren schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb geen hdmi 2.1 interesse op dit moment en ben geen expert hierin, maar ik adviseer je even hierop te zoeken in dit forum. Er is al heel veel discussie geweest over de wel of niet echte hdmi 2.1 waarheid en de praktische gevolgen hiervan.
Zal ik doen maar vandaar ook mijn dilemma. Ik heb hier dus al de nodige research voor gedaan en LG zegt dit aan te gaan pakken in een firmware update.

Ik ben juist benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken wat de beste keuze zal zijn betreft het aanschaffen van een nieuwe game tv.

• Wren
Suaffiee schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:56:
[...]

Zal ik doen maar vandaar ook mijn dilemma. Ik heb hier dus al de nodige research voor gedaan en LG zegt dit aan te gaan pakken in een firmware update.

Ik ben juist benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken wat de beste keuze zal zijn betreft het aanschaffen van een nieuwe game tv.
Daarom blijf ik bij mijn (oubollige)advies: koop nooit maar dan ook nooit een tv omdat je verwacht dat deze in de toekomst iets gaat kunnen. Dan is de kans groot dat je teleurgesteld gaat worden. Wacht tot de feature/het kunstje bestaat en op het product zit, dan kan je met een iets geruster hart next gen gaan gamen.

• CyBeRSPiN
Ik zou ook wachten als je perse VRR wilt. Het is maar de vraag of LG het met firmware kan oplossen. Ze zijn er ongetwijfeld hard mee bezig, maar hebben reeds aangegeven dat het niet simpel gaat zijn.

• Suaffiee
Alvast bedankt voor de adviezen!

Hieruit blijkt alweer geduld is een schone zaak.

@HEY_DUDE Is het met OLED echt zo erg dat inbranden? Wat ik uit mijn research lees is dat LG al heel wat functies heeft bedacht om dit tegen te gaan. Ook lijkt het me niet zo dat je na een sessie van 4 uur gamen. Waarvan je bij de meeste games na zo'n 15 a 20 minuten weer in het menu scherm bent er genoeg afwisseling voor het scherm is om dit zelf al te elimineren.

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
HEY_DUDE schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:56:
[...]

OLED heeft nog steeds een probleem met inbranden. Alleen al het idee dat je beeld kan inbranden, maakt het gamen met statische HUDs toch altijd een beetje irritant. Je bent er voortdurend bewust van. Voor gamen zou ik LCD nemen.
Dit dus. Onderschat dit niet. Het niet na hoeven denken over niet bewegende HUD's of een te lang gepauzeerde video die je via je Chromecast hebt op staan is echt wat waard. Ik ben enorm blij met m'n OLED, maar dit is toch wel irritant. Irritanter dan ik vooraf gedacht had 8)7

• Suaffiee
bribrab schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:13:
[...]

Dit dus. Onderschat dit niet. Het niet na hoeven denken over niet bewegende HUD's of een te lang gepauzeerde video die je via je Chromecast hebt op staan is echt wat waard. Ik ben enorm blij met m'n OLED, maar dit is toch wel irritant. Irritanter dan ik vooraf gedacht had 8)7
Haha ja dat snap ik, heeft het bij jou al tot problemen geleidt? Ga ervan uit dat als je bijvoorbeeld twee voetbal wedstrijden achter elkaar kijkt niet meteen de score van die wedstrijden in je beeld staan gebrand.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
Suaffiee schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:12:
Alvast bedankt voor de adviezen!

Hieruit blijkt alweer geduld is een schone zaak.

@HEY_DUDE Is het met OLED echt zo erg dat inbranden? Wat ik uit mijn research lees is dat LG al heel wat functies heeft bedacht om dit tegen te gaan. Ook lijkt het me niet zo dat je na een sessie van 4 uur gamen. Waarvan je bij de meeste games na zo'n 15 a 20 minuten weer in het menu scherm bent er genoeg afwisseling voor het scherm is om dit zelf al te elimineren.
Nee volgens rtings.com die serieuze duurtesten uitvoert is het geen issue bij normaal gebruik. Echter zijn er op dit forum al genoeg lelijke voorbeelden gemeld. Misschien is gewoon dit forum niet lezen ook een oplossing voor mijn gemoedsrust :+ Het heeft wel geholpen met mijn beginnende verslaving an Amerikaanse politiek / CNN :)

• Suaffiee
HEY_DUDE schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:24:
[...]

Nee volgens rtings.com die serieuze duurtesten uitvoert is het geen issue bij normaal gebruik. Echter zijn er op dit forum al genoeg lelijke voorbeelden gemeld. Misschien is gewoon dit forum niet lezen ook een oplossing voor mijn gemoedsrust :+ Het heeft wel geholpen met mijn beginnende verslaving an Amerikaanse politiek / CNN :)
Haha ja dat scheelt dan al idd. Ik had ook al op rtings.com gekeken en de tv's die ik hierboven heb vermeld vergeleken. Hieruit komt de LG CX ook het beste naar voren en dan vooral bij gaming. Vandaar dat ik deze graag zou willen kopen voor de next gen. Maar met alle ditjes en datjes die eromheen hangen betreft de HDMI 2.1 en VRR issues. Is het misschien toch beter om te wachten tot na de release van de next gen en dan een beslissing te maken. Vandaar ook de vraag naar jullie meningen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Suaffiee op 28-09-2020 20:35 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Suaffiee schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:56:
[...]

Je doelt op de fix die ze gisteren gebracht hebben?
nieuws: LG brengt update uit voor RTX 3080-bug op oled-tv's van 2019

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CyBeRSPiN
Nee dat was een ander issue.
LG zegt niet wanneer het een oplossing gereed denkt te hebben. Dat zou wel een tijd kunnen duren, aangezien de fabrikant aangeeft dat het een uitdaging was om deze 'geavanceerde gamefeatures' te implementeren in de huidige paneeltechnologie.
nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:40

Licko

ZVDK

Ik mag m'n CX nog retourneren en de twijfel slaat wel een beetje toe. Stel ze krijgen het niet gefixt dan zit ik met een tv die ik heb gekocht met de series x in m'n achterhoofd, en vervolgens de functies niet ten volle kan benutten...dilemma..

Meer mensen in dezelfde situatie?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-11 18:51

Mfpower

In dubio

Game TV aanschaffen:

AirPlay 2 komt wel gewoon voor 2018 modellen:
https://techfans.co.uk/ai...smart-tvs-timing-unknown/

Dat was een foutieve communicatie van LG en is inmiddels ook verwijderd. Het artikel op tweakers is helaas niet gecorrigeerd.
Licko schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:25:
[...]

Ik mag m'n CX nog retourneren en de twijfel slaat wel een beetje toe. Stel ze krijgen het niet gefixt dan zit ik met een tv die ik heb gekocht met de series x in m'n achterhoofd, en vervolgens de functies niet ten volle kan benutten...dilemma..

Meer mensen in dezelfde situatie?
Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
LG is zoals je hebt kunnen lezen, druk bezig met het oplossen van de problemen.
Dit is uitgebreid in het nieuws geweest wereldwijd.
Op zich is het niet vreemd dat er wat kinderziekten optreden bij nieuwe technieken en videokaarten die net uitgekomen zijn plus de nieuwe consoles.
Er zijn al grote aantallen 2019 en 2020 modellen verkocht, niet iedereen is een fanatieke gamer maar die groep is best wel (relatief) groot juist vanwege de aangekondigde features als HDMI 2.1.

• Crotch Sniffer
  • Laatst online: 17-03-2024
Heeft iemand ideeën qua desk mounts voor de 48CX als monitor? Tot nu toe heb ik alleen nog maar de Ergotron HX gevonden, maar die is met VESA mount 300,- euro...

Of heeft iemand een goede non-wall mounting solution voor de 55CX als monitor? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Crotch Sniffer op 29-09-2020 09:26 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:51
Heb eventjes een poll gemaakt waar jullie kunnen invullen met welke afmetingen jullie schermproblemen hebben gehad, want ik heb een sterk vermoeden dat de problemen vooral bij 65" voorkomen en veel minder bij de 55", en dan hebben we misschien ook een overzicht van hoeveel mensen geen problemen hebben gehad.
http://www.easypolls.net/...=5f72daa3e4b0899ae5a0f5d5

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 14:27
Ik heb contact gehad met lg naar aanleiding van de firmware update die nodig is om de issues van de nieuwe rtx 30 videokaarten van Nvidia in combinatie met de lg c9 zou oplossen, maar de klantenservice gaf aan dat die update er toch nog niet was voor de beneluxe maar alleen voor het buitenland en dat wij in Nederland nog even moeten wachten. Hij kon ook nog niet bevestigen of dit een ota update wordt of dat ik weer de klantenservice moet bellen 😱

[ Voor 3% gewijzigd door androidlover op 29-09-2020 11:44 ]

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
izzet3838 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:54:
Heb eventjes een poll gemaakt waar jullie kunnen invullen met welke afmetingen jullie schermproblemen hebben gehad, want ik heb een sterk vermoeden dat de problemen vooral bij 65" voorkomen en veel minder bij de 55", en dan hebben we misschien ook een overzicht van hoeveel mensen geen problemen hebben gehad.
http://www.easypolls.net/...=5f72daa3e4b0899ae5a0f5d5
Zou je poll uitbreiden met het feit dat je afwijkingen in het paneel hebt en daadwerkelijke issues.

Afwijkingen zijn er altijd, maar de vraag is hoe storend ze zijn met normaal gebruik.
Anders word dit de zoveelste nietszeggende poll. (E9-65 met paarse gloed linksonder, bij normaal beeld valt het bijna niet op, niet storend genoeg.)

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:41
androidlover schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:42:
Ik heb contact gehad met lg naar aanleiding van de firmware update die nodig is om de issues van de nieuwe rtx 30 videokaarten van Nvidia in combinatie met de lg c9 zou oplossen, maar de klantenservice gaf aan dat die update er toch nog niet was voor de beneluxe maar alleen voor het buitenland en dat wij in Nederland nog even moeten wachten. Hij kon ook nog niet bevestigen of dit een ota update wordt of dat ik weer de klantenservice moet bellen 😱
yow dat wordt wel een beetje storend... vind het echt belachelijk hoe slecht dat geregeld is...

Wij kunnen ook geen Google assist/nest gebruiken voor de tv omdat de NL versie niet gekoppeld kan worden.. Maar hem even makkelijk naar engels zetten kan ook allemaal niet omdat het locatie gebonden is.

Snap niet dat LG niet even wat sneller dit soort dingen ook voor NL hotfixt, ik bedoel rol het gewoon uit, zo moeilijk kan het niet zijn.
androidlover schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:42:
Welk buitenland wordt er bedoeld?
Zoals bekend worden de Benelux modellen vrijwel overal in de EU verkocht.
Is er dan alleen een fix voor USA of Azië modellen?
LG Benelux zou wat duidelijker moeten zijn.

Ik las overigens dat LG UK en Duitsland ook nog geen fix hebben.
Nog even geduld dus.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
Crotch Sniffer schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:30:
Heeft iemand ideeën qua desk mounts voor de 48CX als monitor? Tot nu toe heb ik alleen nog maar de Ergotron HX gevonden, maar die is met VESA mount 300,- euro...

Of heeft iemand een goede non-wall mounting solution voor de 55CX als monitor? :)
Sorry, even serieus, maar wat had je verwacht dan? Je praat over een ‘monitor’ van 15 kilo. Kijk er niet raar van op dat ze duur zijn, zeker omdat rekeninghoudend met gebruikers ergonomie deze mount ook soepel moet werken.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 18:45
Gister m'n LG55GX ontvangen en opgehangen. Super mooi beeld vergeleken met m'n oude tv en het werkt allemaal super snel!
Wat ik wel echt dom vind aan de montage instructies van LG is dat ze een papieren template meeleveren en daar de bovenste contouren van de tv op hebben geprint. Ik heb die mooi gevolgd en alles goed afgetekend op de muur. Blijkt vervolgens dat de tv ongeveer 2 centimeter lager komt te hangen dan de lijn aangeeft op de template. Dit staat ook nergens beschreven en heb het toevallig ergens in een YouTube instructie video in een onderschrift kunnen lezen. Gevolg is dat m'n soundbar nu net een beetje op de bezel komt kwa hoogte maar gelukkig niet voor het beeld. Ik zou adviseren om de template niet te gebruiken en gewoon zelf op meten en aftekenen waar de beugel dient te komen.

• CyBeRSPiN
@Badpete klopt, die ervaring heeft iedereen met een GX gehad. Meten = weten.
Maar een extra rij gaten boven de huidige om de beugel iets omhoog te zetten zijn ook zo geboord natuurlijk.
Is bij mij nu een flinke gatenkaas al :P

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-09-2020 13:18 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:51
radium6969 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:13:
[...]

Zou je poll uitbreiden met het feit dat je afwijkingen in het paneel hebt en daadwerkelijke issues.

Afwijkingen zijn er altijd, maar de vraag is hoe storend ze zijn met normaal gebruik.
Anders word dit de zoveelste nietszeggende poll. (E9-65 met paarse gloed linksonder, bij normaal beeld valt het bijna niet op, niet storend genoeg.)
Afwijkingen zullen er inderdad altijd zijn, de vraag is alleen of de afwijking z groot was dat je je tv hebt moeten omruilen/garantie hebt moeten claimen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Crotch Sniffer
  • Laatst online: 17-03-2024
MGSNK schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:05:
[...]

Sorry, even serieus, maar wat had je verwacht dan? Je praat over een ‘monitor’ van 15 kilo. Kijk er niet raar van op dat ze duur zijn, zeker omdat rekeninghoudend met gebruikers ergonomie deze mount ook soepel moet werken.
Klopt, ik heb nog nooit zo'n ding gekocht en had het niet helemaal juist in het budget staan.

• TFX77
izzet3838 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:24:
[...]

Afwijkingen zullen er inderdad altijd zijn, de vraag is alleen of de afwijking z groot was dat je je tv hebt moeten omruilen/garantie hebt moeten claimen.
Ik heb gestemd echter kan je ook meerdere keren stemmen? Komende week wordt mijn 55" voor de derde keer vervangen.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:17:
@Badpete klopt, die ervaring heeft iedereen met een GX gehad. Meten = weten.
Maar een extra rij gaten boven de huidige om de beugel iets omhoog te zetten zijn ook zo geboord natuurlijk.
Is bij mij nu een flinke gatenkaas al :P
Ja, leuk maar je mag er toch vanuit gaan dat de meegeleverde mal correct is?
Er staan 3 maten op de mal, 55, 65 en 77 inch.
Wij zijn ook tegen dit probleem aangelopen met het ophangen van een 65GX.
Precies gemeten en mal op de muur geplakt met plakband en afgetekend en nog klopt het niet.
Vraag me dan serieus af hoe ze dit ooit hebben kunnen meesturen.
Doe dan gewoon niks.
De mal is sowieso slecht omdat deze zo groot had moeten zijn als de grootste TV de 77 inch.
Heb je een kleiner formaat de 55/65 dan met een schaar op maat knippen.
Ook dat gaat dus niet.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
@HoppyF wees gerust, Vogels bakt er ook niks van met hun AR app om maten op te meten :+
Ik was gelukkig wel zo snugger om het na te meten na gebruik van de Vogels AR app... scheelde 5cm met boren.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• CyBeRSPiN
Ik heb de beugel op de tv geklikt en met een rolmaat gemeten hoeveel cm van de bovenkant van de tv naar de bovenkant van de beugel. Uit mn hoofd iets van 9cm.
Vervolgens kun je dan gaan rekenen vanaf onder. Die mal maakt het inderdaad nodeloos complex, en is ook traumatiserend omdat je dan ziet hoe gaaf groot de 77" eigenlijk had kunnen zijn :P

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 10:56
Crotch Sniffer schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:30:

Het ligt er een beetje aan hoeveel bewegingsvrijheid je zoekt. Als je het scherm alleen maar wilt kunnen draaien dan kom je best een eind met een tafelstandaard (tussen de 30/60 euro). Als je in hoogte meer dan één keer wil kunnen verstellen en/of kantelen e.d. dan heb je het al snel over dat soort bedragen.
Best opvallend.
De OLED65BX9LB is in Duitsland te koop.
In Duitsland start 1 oktober een cashback actie. Dat zo kort voor Black Friday.
Op zich hebben wij hier in Nederland niets aan omdat je in Duitsland moet wonen om aan de cashback actie mee te kunnen doen.
Daarbij gaat het om Duitse TV modellen die niet in de Benelux verkocht worden.
Mogelijk toch interessant voor mensen met Duitse familie, vrienden of collega’s.
Er is hier ook weer een cashback actie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwSeTAhj2iB_yWzYLUh4irjO-1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5JH7mVQX2l9c6ltlAAemjElL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 01-10-2020 14:42 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:43:
Ik heb de beugel op de tv geklikt en met een rolmaat gemeten hoeveel cm van de bovenkant van de tv naar de bovenkant van de beugel. Uit mn hoofd iets van 9cm.
Vervolgens kun je dan gaan rekenen vanaf onder. Die mal maakt het inderdaad nodeloos complex, en is ook traumatiserend omdat je dan ziet hoe gaaf groot de 77" eigenlijk had kunnen zijn :P
Dat had ik gelukkig ook gedaan, in eerste instantie eigenlijk al omdat ik die slappe mal sowieso niet handig vond. Toen bij nameten bleek e.a. ook niet eens precies te kloppen inderdaad, heb daardoor serieus 3 x gemeten / gekeken voordat ik zeker was dat mijn metingen toch echt correct waren en de mal niet.

Is wel slecht inderdaad, lever dan geen mal mee.... Maar de beeldkwaliteit maakt alles ruimschoots goed gelukkig :9~

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Hoeveel van jullie nemen een extra garantie ( 5 jaar ) bij de aankoop van een LG OLED ? In hoeverre heeft hier iemand gebruik gemaakt van de LG coulance regeling? Zie dit regelmatig op Reddit voorbij komen.

Kan een goede deal krijgen op een 65GX via mijn oude werk alleen de verzekering, welke via een 3e partij loopt, is nogal prijzig. Twijfel nu wat te doen. Wil geen gedonder hebben met burn in, banding, dode pixels etc.

• Wren
r0p schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:46:
Hoeveel van jullie nemen een extra garantie ( 5 jaar ) bij de aankoop van een LG OLED ? In hoeverre heeft hier iemand gebruik gemaakt van de LG coulance regeling? Zie dit regelmatig op Reddit voorbij komen.

Kan een goede deal krijgen op een 65GX via mijn oude werk alleen de verzekering, welke via een 3e partij loopt, is nogal prijzig. Twijfel nu wat te doen. Wil geen gedonder hebben met burn in, banding, dode pixels etc.
Tja,wat is prijzig? Kijk ook even goed wat de voorwaarden van die extra garantie zijn. Is het volledig of iets in de toon van wat de mediamarkt aanbiedt ( restwaarde)?

Ik heb 5 jaar (eigenlijk 2+3) er gratis bijgekregen.
Ok, het is geen volledige 5 jaar garantie omdat alleen de eerste 2 jaar reparatie aan huis is.
Verhalen op Reddit hebben vaak betrekking op andere landen.
In Nederland is garantie anders geregeld en geldt er (bij TV’s) sowieso een langere periode dan 2 jaar.
Als je via je oude werk wat kunt regelen lijkt mij dit een prima deal.

• DeBaroN
  • Laatst online: 24-11 09:22

Ik neem/koop nooit garantie bij dan er op zit. Op moment een C9 zonder problemen. Hiervoor een LG 55EG910V en ook geen problemen mee gehad. Dus vanaf begin 2016 tot met nu een oled zonder een probleem.
Het gaat vaker goed, maar men post alleen de problemen in een forum natuurlijk.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Wren schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:02:
[...]

Tja,wat is prijzig? Kijk ook even goed wat de voorwaarden van die extra garantie zijn. Is het volledig of iets in de toon van wat de mediamarkt aanbiedt ( restwaarde)?
De verzekering gaat via een externe partij en is dan all risk. Maar je praat bij deze tv wel over 450 euro als je hem 5 jaar all risk wil verzekeren. Ik kan via het werk de belasting op deze tv terug krijgen dus netto komt de tv dan ongeveer op een 1750 euro uit voor de 65gx. De verzekering lijkt dan wat excessief en weet dan ook niet hoe veel voorkomend het is. Of als je dode pixels hebt hoeveel gezeik je dan hebt. Paar dode pixels in het midden van het scherm is natuurlijk irritant. Niet zo erg als de tv 7 jaar oud is. Wel als hij een jaar oud is en dit niet onder de standaard garantie valt net zoals burn in.

Dus even hier de ervaringen checken haha.

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
Kan je bij de oled zien hoeveel uren het scherm al heeft aangestaan? Ik kan dat niet zo snel terugvinden

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
wrstylo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:47:
Kan je bij de oled zien hoeveel uren het scherm al heeft aangestaan? Ik kan dat niet zo snel terugvinden
Ja. Even googlen op je model en service menu

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

maurits187 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:14:
[...]

De bar klinkt idd beter op het kastje. Kan hem altijd met dolby atmos content de soundbar een beetje naar voren trekken of anders op het kastje zetten. Als de CX nu een beetje hoger was geweest kon hij mooi onder de tv staan. Zit eraan te denken om iets onder de voet te zetten van de tv. Zodat de tv een beetje hoger staat en dan de soundbar ervoor.

Toch raar dat lg de CX zo laag heeft gemaakt dat er eigenlijk geen soundbar voor kan
Heb je nog iets onder de voet gezet? Zo ja, wat? Ik zou 'm zelf ook net een paar cm hoger willen hebben.

• Jimiw
HoppyF schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:27:
[...]

Even een update. Je had helemaal gelijk. Foka/Kamera-Express vandaag gesproken en echt super goed te woord gestaan.

Credit bedrag weet ik niet meer exact wat hij zei maar was rondom de 2000,-. Krijg dus kosteloos een 65CX of een nette bijbetaling voor 77CX.

Vanavond even met de vrouw bespreken maar word denk een 77".

Niks dan lof over Foka/Kamera-Express dus, als iemand twijfelt koop aub daar, betaal desnoods iets meer maar de service is het echt waard
Jimiw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:26:
[...]

Even een update. Je had helemaal gelijk. Foka/Kamera-Express vandaag gesproken en echt super goed te woord gestaan.

Credit bedrag weet ik niet meer exact wat hij zei maar was rondom de 2000,-. Krijg dus kosteloos een 65CX of een nette bijbetaling voor 77CX.

Vanavond even met de vrouw bespreken maar word denk een 77".

Niks dan lof over Foka/Kamera-Express dus, als iemand twijfelt koop aub daar, betaal desnoods iets meer maar de service is het echt waard
Kijk, dat hoor ik graag! ;)
Lijkt mij inderdaad een prima service en in lijn met mijn verwachtingen.
Nu is 77 inch wel weer wat anders maar een nieuwe 65CX (of GX?) is best prima.
(ben blij dat ik mijn C9 bij ook Kamera Express heb gekocht).

@stfnz
Hoe is de situatie bij jou nu?

• Jimiw
HoppyF schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:39:
[...]

Kijk, dat hoor ik graag! ;)
Lijkt mij inderdaad een prima service en in lijn met mijn verwachtingen.
Nu is 77 inch wel weer wat anders maar een nieuwe 65CX (of GX?) is best prima.
(ben blij dat ik mijn C9 bij ook Kamera Express heb gekocht).
In februari was mijn moederbord van de tv al vervangen en toen had ik ook in notime het geld terug op mijn bankrekening. Nu een credit van de hele tv. Heel goed dat je hem daar gehaald hebt!!

GX werd me ook aangeboden, maar aangezien ik hem niet aan de muur wil hangen hebben we hier niet verder over gesproken.

Ga zo even het meetlint erbij pakken en alvast even een mockup van 77" maken :)

• CyBeRSPiN
@Jimiw netjes hoor. Gelukkig ook daar gekocht met 5 jaar garantie en de scherpste prijs.
Ik zou ook voor de 77" gaan, heb je na 4 jaar weer echt een toffe upgrade te pakken voor een relatief gering bedrag.

Ik blijf het zeggen, de ervaring van OLED staat of valt met de garantie vanuit LG. Die is supergoed momenteel, waardoor je de gok kunt wagen mbt inbranden of andere paneelproblemen. Hopen dat ze de komende jaren zo door blijven gaan :)

• Jimiw
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:45:
@Jimiw netjes hoor. Gelukkig ook daar gekocht met 5 jaar garantie en de scherpste prijs.
Ik zou ook voor de 77" gaan, heb je na 4 jaar weer echt een toffe upgrade te pakken voor een relatief gering bedrag.

Ik blijf het zeggen, de ervaring van OLED staat of valt met de garantie vanuit LG. Die is supergoed momenteel, waardoor je de gok kunt wagen mbt inbranden of andere paneelproblemen. Hopen dat ze de komende jaren zo door blijven gaan :)
Was een korte onderhandeling met mijn vrouw. Als jij er gelukkig van word en het een goede deal vind moet je het vooral doen.
Dus... 77" it is. Nog nooit zo blij geweest dat iets kapot gaat.
Pagina: 1 ... 315 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.