Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Lrod schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:05:
Ik heb met de komst van de PS5 een LG 55CX op het oog, maar is 40Gb ipv 48Gb bandwidth nou eigenlijk een issue voor 4k/120fps/4:4:4 gaming (PS5, 30 series, etc) of niet? Ik lees/hoor veel tegenstrijdige berichten op fora en youtube videos.
Als je een game kunt vinden die 4k/120fps/4:4:4 doet dan is het punt.
Anders niet echt.
Kans is groot dat voorlopig geen enkele game (PC) of console dit gaat halen.
De toekomst kan anders zijn dat is onbekend.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Sven2912 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:14:
En dan het bovenste stuk metaal doorzagen @Vulcan750 ?
Als dat noodzakelijk is!? Kan ook zijn dat een klein stukje van het onderste deel af moet, of misschien hoeft er niets af.
Klein werkje hoor, en eenmaal aan de muur zie je er niks meer van. 8)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 22:38
HoppyF schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:12:
[...]

Ik heb deze voor mijn 55C9.
Stevig, niet te duur en 2,3cm van de muur.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Heb ik ook gebruikt, erg makkelijk en hangt erg strak.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
wimpie007 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:15:
[...]

Ik sluit me aan bij hierboven. Ze raden al aan om de folie aan de achterkant eraf te halen ivm warmte en jou leek compleet inbouwen wel een goed idee? Denk dat je nog mazzel hebt met die coulance

Ik haal dit uit de C7 manual:

Please follow the installation instructions below to prevent the product from overheating.-The distance between the product and the wall should be more than 10 cm.-Do not install the product in a place with no ventilation (e.g., on a bookshelf or in a cupboard).-Do not install the product on a carpet or cushion.-Make sure the air vent is not blocked by a tablecloth or curtain
De meeste warmte komt toch echt van de voorkant van de TV en waarschijnlijk onderin. Ruimte achter de TV is belangrijker dan aan de zijkant. De voorzetwand is 35cm diep, achter de TV is dus meer dan genoeg ruimte, de voorzetwand zelf is over de volledige lengte van de woning, warmte is (lijkt mij) echt niet de oorzaak.

Op de foto lijkt het erger dan het is hoor, dit is heel lastig vast te leggen met een camera, met mijn telefoon was het vrijwel niet zichtbaar en met mijn compact camera krijg je dus dit. Daarnaast is rood wel de best kleur om het te zien. Tijden normaal kijken vallen voornamelijk de 2 donkere balken van de ondertiteling op (standaard instellingen - wit). Het Netflix logo rechts onderin verschijnt wanneer je aan het browsen bent. Koste wat moeite, maar zojuist de totale runtime van de TV kunnen achterhalen, deze staat op dit moment op 8062 uur, wat natuurlijk wel aardig wat is in 3jr, maar ook niet overdreven veel.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:11
Black Eagle schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:10:
[...]

De meeste warmte komt toch echt van de voorkant van de TV en waarschijnlijk onderin. Ruimte achter de TV is belangrijker dan aan de zijkant. De voorzetwand is 35cm diep, achter de TV is dus meer dan genoeg ruimte, de voorzetwand zelf is over de volledige lengte van de woning, warmte is (lijkt mij) echt niet de oorzaak.

Op de foto lijkt het erger dan het is hoor, dit is heel lastig vast te leggen met een camera, met mijn telefoon was het vrijwel niet zichtbaar en met mijn compact camera krijg je dus dit. Daarnaast is rood wel de best kleur om het te zien. Tijden normaal kijken vallen voornamelijk de 2 donkere balken van de ondertiteling op (standaard instellingen - wit). Het Netflix logo rechts onderin verschijnt wanneer je aan het browsen bent. Koste wat moeite, maar zojuist de totale runtime van de TV kunnen achterhalen, deze staat op dit moment op 8062 uur, wat natuurlijk wel aardig wat is in 3jr, maar ook niet overdreven veel.
Dan lijkt het me inderdaad sterk dat het warmte is. 8000 uur is redelijk wat maar niet bepaald extreem nee. In mijn ogen is dit niet acceptabel, als dit mij overkomt na 3 jaar bij mijn 77gx (4700 euro) zou ik gek worden. Tv hoort gewoon minimaal 5 jaar 100% goed te werken en (daarna ook niet direct standaard te falen, dus over grote deel hoort richting de 10 jaar te halen). Na 3 jaar al 650 euro voor nieuw scherm op 1800 nieuwprijs vind ik niet acceptabel, de vraag is hoelang het dan nu nog meegaat...
Hoop voor je dat LG je gewoon gaat helpen!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:35
Black Eagle schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:10:
[...]

De TV heeft 1/3 van de tijd aangestaan. Dat is toch best veel. Laatst mijn plasma verkocht en die had na 6 jaar 7000 uur.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
All,

Ik heb een LG 65E6V waarvan sinds een paar weken elke dag onderin de hoek burnin erger zichtbaar word.
Heb al allerlei panel noise en panel clear zaken nachten lang laten draaien maar word erger en erger.

Het gekke is dat het het RTL Boulevard logo is wat ik onderin zie, maar we al weken geen reguliere tv gekeken hebben. Het was een tijd alleen licht zichtbaar bij paarse achtergrond maar is nu vrijwel altijd zichtbaar.

Iemand ervaringen hiermee? En is dit iets wat LG dekt? Ik heb 5 jaar garantie maar weet niet of dit gedekt word of mss coulance als het een veel voorkomend probleem is.

Ik vind het zo erg zichtbar dat er dat er dus hoe dan ook een nieuw paneel in moet of andere tv. Enig idee wat de vervaningskosten zijn als het niet gedekt word?

Mochten jullie je afvragen, Oled light altijd op 50-70 gestaan afhankelijk van dag/avond, Dus verbaas me echt dat ik burn in heb
Jimiw schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:09:
All,

Ik heb een LG 65E6V waarvan sinds een paar weken elke dag onderin de hoek burnin erger zichtbaar word.
Heb al allerlei panel noise en panel clear zaken nachten lang laten draaien maar word erger en erger.

Het gekke is dat het het RTL Boulevard logo is wat ik onderin zie, maar we al weken geen reguliere tv gekeken hebben. Het was een tijd alleen licht zichtbaar bij paarse achtergrond maar is nu vrijwel altijd zichtbaar.

Iemand ervaringen hiermee? En is dit iets wat LG dekt? Ik heb 5 jaar garantie maar weet niet of dit gedekt word of mss coulance als het een veel voorkomend probleem is.

Ik vind het zo erg zichtbar dat er dat er dus hoe dan ook een nieuw paneel in moet of andere tv. Enig idee wat de vervaningskosten zijn als het niet gedekt word?

Mochten jullie je afvragen, Oled light altijd op 50-70 gestaan afhankelijk van dag/avond, Dus verbaas me echt dat ik burn in heb
Kun je een foto maken hoe het eruit ziet?
Als dit een bekende klacht is heb je gewoon recht op reparatie.
Gelukkig heb je al zwart op wit staan dat je 5 jaar garantie hebt maar al was dit niet zo had je er ook recht op.
Lees ook mijn eerdere reacties van vrijdag.
Neem dus contact op met de winkel/webshop waar je de TV gekocht hebt.
Of er nog panelen leverbaar zijn voor een E6 weet ik niet maar dat is jouw zorg ook niet.

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Bedankt voor de reactie. Heb je post van vrijdag ook gelezen. Ga morgen direct bellen.

Ik heb foto's maar daar lijkt het veel minder erg dan in het echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldOlTBLEsjohNyA1_IVfYhrfwOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlAOfLXlsTn478IbLMGM7DGF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmkN_wmIlC0CNsfhy4o7Sle65qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6X5YZq8pix5rji0MP89wrM6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5l5OKja2L6eVKmEUOGrhQFNp9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjk7wh9roFKA1vUQI5jYSPff.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFJMsmxecBPCFNG7STYWqbQZBBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuR85djBzdGFZQpiVIs7e9cY.jpg?f=fotoalbum_large

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Wat raden jullie aan om de tv schoon te maken? Ik denk dat ik een spectral spray ga aanschaffen of hebben jullie een beter product of liever alleen een doek?

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dropj schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:08:
Wat raden jullie aan om de tv schoon te maken?
Echt waar?!

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat raden jullie aan om de tv schoon te maken? Ik denk dat ik een spectral spray ga aanschaffen of hebben jullie een beter product of liever alleen een doek?
Beter gebruik je helemaal niks nats, gewoon zo'n swiffer op een stokje er voorzichtig overheen halen, geen vlekken, nagenoeg alle stofjes eraf en klaar.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij doet de KPN app het al een tijdje niet lekker meer. Alleen Nederland 1, 2 en 3 werken.
Bij RTL4 ect blijft laden. Hebben andere mensen daar ook last van?

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
Coenen schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:08:
Bij mij doet de KPN app het al een tijdje niet lekker meer. Alleen Nederland 1, 2 en 3 werken.
Hier nergens last van met de KPN app (B9 gebruiker)

• andries98
Coenen schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:08:
Heb je al geprobeerd je tv kwartiertje van stroom af? (Word cache geleegd, geeft wel vaker problemen met apps)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik lees heel veel issues met LG CX modellen en de nieuwe Nvidia RTX3080 kaart. De eerste kaart die echt kan leveren wat de tv aan zou moeten kunnen en nu blijkt er dus vanalles mis te gaan. Zwart beeld, chroma subsampling etc.

Ben benieuwd of LG dit gefixed krijgt een of de nieuwe consoles niet dezelfde issues gaan hebben dan.

Zo niet dan wordt het weer een fijne strijd om de tv terug te geven aan LG aangezien ze features verkocht hebben die niet werken.

https://www.thefpsreview....ubsampling-broken-g-sync/

https://amp.reddit.com/r/...Vaw37xfNh2p-HgGU1DArcTMLE

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 15:12
ToFast schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:32:
[...]

Beter gebruik je helemaal niks nats, gewoon zo'n swiffer op een stokje er voorzichtig overheen halen, geen vlekken, nagenoeg alle stofjes eraf en klaar.
En als er wel iets op komt wat er op die manier niet af gaat is er maar één echt veilige optie:

Schoon microvezel doekje (geen stofjes, haartjes of andere troep) licht vochtig maken (níét nat) en daarmee voorzichtig het scherm schoonmaken. Bij eventuele hoeken van het scherm extra voorzichtig zijn, gezien mensen daar met 'natte' doeken nog wel eens het voor elkaar hebben gekregen dat er vocht in een scherm 'kruipt'.

De reden dat vocht niet wordt aanbevolen is vrij simpel: men gebruikt vaak óf een natte doek óf een van die 'schoonmaak' sprays waardoor het mogelijk wordt dat vocht bijvoorbeeld bij de randen van het paneel tussen de lagen kan kruipen óf een eventueel beschermende coating wordt verpest door de spray.

Ik weet niet hoe het zit met LG in dit geval (officieel gezien) maar mijn huidige TV heeft een nogal gevoelige coating laag welke niet beschadigd mag raken (anti reflective coating) maar laatst (waarschijnlijk dankzij onze hond...) toch iets van een paar spikkeltjes opgelopen. De zwiffer was niet genoeg om dit weg te halen en na de handleiding even te hebben bekeken bleek bovenstaande tip prima te werken. Zij zeggen ook dat je bij de meeste moderne schermen iig ver weg moet blijven vanaf wat voor een schoonmaakspray dan ook. Zwiffer, droge schone doek (nadruk op schoon) of licht vochtige schone doek (nadruk op zowel licht als schoon) :P
Phusebox schreef op maandag 21 september 2020 @ 05:58:
Ik lees heel veel issues met LG CX modellen en de nieuwe Nvidia RTX3080 kaart. De eerste kaart die echt kan leveren wat de tv aan zou moeten kunnen en nu blijkt er dus vanalles mis te gaan. Zwart beeld, chroma subsampling etc.

Ben benieuwd of LG dit gefixed krijgt een of de nieuwe consoles niet dezelfde issues gaan hebben dan.

Zo niet dan wordt het weer een fijne strijd om de tv terug te geven aan LG aangezien ze features verkocht hebben die niet werken.

https://www.thefpsreview....ubsampling-broken-g-sync/

https://amp.reddit.com/r/...Vaw37xfNh2p-HgGU1DArcTMLE
Eerlijk gezegd denk ik dat dit deels bij LG ligt én deels bij Nvidia. Voor Nvidia is dit voor het eerst dat zij via HDMI 4K 120hz VRR/Gsync ondersteunen en dat gaat zowel qua GPU drivers als TV-kant ondersteuning niet zonder bugs verlopen. Mijn PC en Xbox kunnen prima VRR/Freesync (AMD hier) weergeven op m'n gaming monitoren... maar op mijn TV zorgt Freesync/VRR voor een verandering in contrast en zwart-waarden welke ik zelf niet kan corrigeren. Sterker nog: van de 'kritische' kijkers heb ik nog van geen TV gehoord die in 4K 60/120hz met VRR compleet dezelfde kwaliteit beeld blijft geven ongeacht of het om VRR/Freesync/Gsync gaat.

Bij Samsung ontstaan issues als verdonkering van beeld, kruipende lijnen en inverse ghosting bij bepaalde refresh rates. Bij LG raised blacks, black screens en overige bugs. Ik gok echter dat zowel LG als Nvidia dit wel rechttrekken in de komende periode tot kerst. Daar hoop ik in ieder geval op, want ik ben van plan ook een gelijksoortige setup te scoren :9

[ Voor 41% gewijzigd door Brutal1ty op 21-09-2020 07:06 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@bribrab , @andries98 dank voor jullie reactie, het gaat hier om een C9. Ik zal hem eens een kwartiertje van de stroom halen. Ik had al wel de app verwijderd en er weer opnieuw opgezet, dat hielp niet.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
In de categorie bijzonder: Waarom is er geen Fox Sports app voor de LG oled's? B)

Andere merken hebben dit wel namelijk.

Soundcloud

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03

m-buurman

hmmm...coffee!!

kaos001 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:24:
In de categorie bijzonder: Waarom is er geen Fox Sports app voor de LG oled's? B)

Andere merken hebben dit wel namelijk.
Fox Sports zou naar ik meen stoppen met alle apps voor smart tv's

upd: yep, https://www.rtlnieuws.nl/...voor-smart-tv-en-apple-tv

[ Voor 17% gewijzigd door m-buurman op 21-09-2020 09:25 ]

• Dropj
Brutal1ty schreef op maandag 21 september 2020 @ 06:59:
[...]

En als er wel iets op komt wat er op die manier niet af gaat is er maar één echt veilige optie:

Schoon microvezel doekje (geen stofjes, haartjes of andere troep) licht vochtig maken (níét nat) en daarmee voorzichtig het scherm schoonmaken. Bij eventuele hoeken van het scherm extra voorzichtig zijn, gezien mensen daar met 'natte' doeken nog wel eens het voor elkaar hebben gekregen dat er vocht in een scherm 'kruipt'.

De reden dat vocht niet wordt aanbevolen is vrij simpel: men gebruikt vaak óf een natte doek óf een van die 'schoonmaak' sprays waardoor het mogelijk wordt dat vocht bijvoorbeeld bij de randen van het paneel tussen de lagen kan kruipen óf een eventueel beschermende coating wordt verpest door de spray.

Ik weet niet hoe het zit met LG in dit geval (officieel gezien) maar mijn huidige TV heeft een nogal gevoelige coating laag welke niet beschadigd mag raken (anti reflective coating) maar laatst (waarschijnlijk dankzij onze hond...) toch iets van een paar spikkeltjes opgelopen. De zwiffer was niet genoeg om dit weg te halen en na de handleiding even te hebben bekeken bleek bovenstaande tip prima te werken. Zij zeggen ook dat je bij de meeste moderne schermen iig ver weg moet blijven vanaf wat voor een schoonmaakspray dan ook. Zwiffer, droge schone doek (nadruk op schoon) of licht vochtige schone doek (nadruk op zowel licht als schoon) :P
De monteur van de winkel die mijn tv kwam ophangen raden mij aan om i.v.m. die coating 1 keer in de twee maanden de tv schoon te maken met spectral spray.

• Vulcan750
Dropj schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:01:
[...]

De monteur van de winkel die mijn tv kwam ophangen raden mij aan om i.v.m. die coating 1 keer in de twee maanden de tv schoon te maken met spectral spray.
Die monteur heeft hopelijk meer verstand van monteren... :X

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• mucuracat
  • Laatst online: 09:53
hmmm 48Gbit/s toch beter dan 40Gbit/s voor gaming op 2.1 HDMI?
Of foutje in LG software?

nieuws: Gebruikers hebben problemen met RTX 3080 in combinatie met oled-tv's ...

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 21-09-2020 11:40 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:28
mucuracat schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:40:

nieuws: Gebruikers hebben problemen met RTX 3080 in combinatie met oled-tv's ...
Niet per se, het gaat dus blijkbaar ook fout als men 8-bit pakt ipv 10-bit voor color depth. Voor 8-bit is aanzienlijk minder bandbreedte nodig.

Gamertag for Xbox: R0SSI

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:22
Wat betreft het schoonmaken, staat gewoon in de handleiding van je tv:

•• Cleaning
-- When cleaning, unplug the power cord and wipe gently with a
soft/dry cloth. Do not spray water or other liquids directly on the
TV. Do not clean your TV with chemicals including glass cleaner,
any type of air freshener, insecticide, lubricants, wax (car,
industrial), abrasive, thinner, benzene, alcohol etc., which can
damage the product and/or its panel. Otherwise, this may result
in electric shock or product damage.

En ook bij algemene support:
https://www.lg.com/africa.../CT20271282-1428543289760

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 21-09-2020 12:42 ]

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:22
Ik gebruik gedemineraliseerd water, licht spuiten op een schone, liever nieuwe microvezeldoek

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
chulin schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:21:
[...]

Ik gebruik gedemineraliseerd water, licht spuiten op een schone, liever nieuwe microvezeldoek
Krijg je hier ook vingerafdrukken ermee vanaf? Ik ben de laatste dagen bezig geweest met de kabels weg te werken achter het stucwerk en heb de tv er een paar keer af en aan moeten hangen. Ik heb geprobeerd met een microvezeldoekje droog te wrijven en ook met wat water, maar ik blijf ze zien (met veel zonlicht in de kamer). Ik heb nog ergens een LCD reinigersspray maar ik twijfel om deze te gebruiken na bovenstaande tips..

Ik was zelfs aan een heel klein beetje Dreft aan het denken om te ontvetten }:|
JDL15 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:44:
[...]

Krijg je hier ook vingerafdrukken ermee vanaf? Ik ben de laatste dagen bezig geweest met de kabels weg te werken achter het stucwerk en heb de tv er een paar keer af en aan moeten hangen. Ik heb geprobeerd met een microvezeldoekje droog te wrijven en ook met wat water, maar ik blijf ze zien (met veel zonlicht in de kamer). Ik heb nog ergens een LCD reinigersspray maar ik twijfel om deze te gebruiken na bovenstaande tips..

Ik was zelfs aan een heel klein beetje Dreft aan het denken om te ontvetten }:|
Geen Dreft of andere afwas gebruiken!
Daar kan citroenzuur in zitten.
Als er dan toch vettigheid van vingerafdrukken op zit dan iets van reiniger voor brillenglazen gebruiken en een schoon microvezeldoekje.
Brillenglazen hebben ook (dure!) coatings en een middel wat een opticien verkoopt hiervoor is dus wel veilig.

• chulin
Idd, ik zou geen dreft gebruiken, met gedemilitariseerd gedemineraliseerd water krijg ik altijd mooie schone scherm zonder vlekken

[ Voor 10% gewijzigd door chulin op 21-09-2020 17:48 ]

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Bedoel je niet gedemineraliseerd? :P

• chulin
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
[...]

Bedoel je niet gedemineraliseerd? :P
Haha, ja, gedemineraliseerd, bedankt

• markvanderpal
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 09:18
Voor eenieder met een OLED55CX6LA zoals ik een paar ervaringen:
Verticale strepen
-> gehad na uitpakken, refresh van het beeld (via menu) inplannen na uitschakelen heeft dit voor mij opgelost;

Koppeling met soundbar via HDMI (e)arc poort werkt eenmalig en zodra je 1x wat anders op je soundbar doet niet meer:
-> Softwareprobleem bij LG wat er al sinds de modellen van 2018 in zit;
-> Energiebespaarmodus uitschakelen + Quick wizard uitschakelen;
Dit lost het probleem op. In mijn geval een Harman Kardon Multibeam 700.

Nu alles werkt erg tevreden over beeld en geluid, software werkt snel.

• eef7260
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-05 09:21
Hallo , vraagje

Betreft de LG 55CX6LA met LG WebOS 5.0 , de spraakrespons als je de voice assistent gebruikt.
Ik heb inmiddels gevonden hoe ik de de spraakrespons kan uitschakelen.
Alle instellingen , algemeen , AI service , instellingen voor spraakherkenning , instellingen , spraakrespons
Maar nu het vreemde binnen 48 is het vanzelf weer ingeschakeld.
Dacht eerst dat ik zelf iets niet goed gedaan had , nieuw toestel , veel settings waar ik nog zoekende ben.
Maar na 3 keer weet ik het zeker , is weer ingeschakeld na ongeveer 48 uur.
Zou dit heel graag uitgeschakeld hebben en uitgeschakeld houden of in ieder geval het volume aangepast hebben.
Want wat er nu gebeurt is dat mijn vrouw s'avonds laat naar een andere bron schakelt met die voice assistent.
(ook er van uit gaande dat de spraakrespons uit staat )
En de lieftallige LG dame ongeveer 5 keer zo hard als het normale volume terug schreeuwt dat ze gaat overschakelen naar HDMI 1.
Ik ben niet heel erg weg van haar geschreeuw , dus wie weet raad.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
Ik heb sinds kort de JBL Bar 9.1 in gebruik icm m'n C9. Deze heb ik aangesloten via de arc hdmi poort.

Wanneer ik m'n TV aanzet gaat m'n bar ook automatisch aan.
Dit hoeft van mij niet perse, omdat ik normaal TV kijken liever de interne speaker gebruik. Kan ik dit ergens op de tv uitschakelen?

PSN: Mondaatje

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:38
Monda schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:29:
Ik heb sinds kort de JBL Bar 9.1 in gebruik icm m'n C9. Deze heb ik aangesloten via de arc hdmi poort.

Dit hoeft van mij niet perse, omdat ik normaal TV kijken liever de interne speaker gebruik. Kan ik dit ergens op de tv uitschakelen?
Andere HDMI poort gebruiken?

• Dropj

Ik had hetzelfde ‘probleem’ bij mij lg gx omdat mijn vriendin de voorkeur heeft aan de tv speakers.

Ik heb het als volgt gedaan. HDMI sec uitschakelen en dan sound out naar tv speakers. Zodra je het geluid weer over de soundbar laat komen schakelt HDMI sec automatisch aan en moet je, als je het geluid over de tv speakers wil laten komen, HDMI sec weer uitschakelen.

Inmiddels gebruikt mijn vriendin gelukkig de soundbar dus heb er geen last meer van.

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Grotbewoner schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:03:
Gebruikt er iemand een 55 inch tv als monitor? Ik wil eigenlijk voor een RTX 3080 + LG CX48 gaan, maar de 48 blijft nog steeds duurder dan de 55. Is een 55 te doen als monitor?
Ik zou even wachten. De lg's hebben nu 2 problemen met hdr en chroma.

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:54
eL_Jay schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 00:55:
[...]

Ik zou even wachten. De lg's hebben nu 2 problemen met hdr en chroma.
Gelukkig is de Rtx 3080 ook bijna totaal onverkrijgbaar.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Heb de kans om even mee te genieten van het Disney+ aanbod. Open ik de app, dan staat er dat die bijgewerkt moet worden. Nah doe maar dan, echter dat lukt niet. Even komt het "circeltje" en dan is het over.

C8, FW 5.20.03, WebOS 4.1.3-5620, Quickstart uit

App al geheel verwijderd. Tv al een keer van de spanning afgehaald. Fabrieksreset gedaan. Geen effect

Iemand?

• DeBaroN

Waarom zou je je geluid via de tv willen hebben? Als je die JBL goed instelt heeft die toch altijd beter geluid.
Je koopt dat ding niet voor niks lijkt me.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
baronruud schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:37:
[...]

Waarom zou je je geluid via de tv willen hebben? Als je die JBL goed instelt heeft die toch altijd beter geluid.
Je koopt dat ding niet voor niks lijkt me.
Op zich wel. Maar puur voor nieuws of praat programma's. Ik vind de bass van de sub dan niet prettig. Maar anders zet ik die wel gewoon lager voor deze programma's.

PSN: Mondaatje

• DeBaroN
Monda schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:44:
[...]

Op zich wel. Maar puur voor nieuws of praat programma's. Ik vind de bass van de sub dan niet prettig. Maar anders zet ik die wel gewoon lager voor deze programma's.
Goede balans tussen spraak en subwoofer is idd lastig soms. Ik heb liever de sub wat minder aanwezig.

• vinom
  • Laatst online: 19:33
Mijn CX 77inch hangt inmiddels ook aan de muur. Kabels moet ik nog enigszins wegwerken :) Ik ben nog steeds erg blij met het paneel, geen merkwaardige zaken zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYmR6i0jE0UkiBBIZ_7OKEVUAsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiMehQIuALdyTk2pmXpYjw5f.jpg?f=fotoalbum_large

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

GG85

.......

vinom schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:57:
Mijn CX 77inch hangt inmiddels ook aan de muur. Kabels moet ik nog enigszins wegwerken :) Ik ben nog steeds erg blij met het paneel, geen merkwaardige zaken zichtbaar.
[Afbeelding]
Mooie unit :). Waarom zo hoog en schuin gehangen? Dat kijkt toch niet lekker?

• vinom
  • Laatst online: 19:33
GG85 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:05:
[...]

Mooie unit :). Waarom zo hoog en schuin gehangen? Dat kijkt toch niet lekker?
Kijkt juist ideaal als je een beetje onderuit gezakt ligt op de bank :) Als ik recht zit op de bank kijk ik naar het midden van het scherm. Voor de rest hangt ie waterpas en anders kan ik hem nog gemakkelijk stellen.

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11 11:11
mucuracat schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:40:

"LG has been made aware that some LG OLED TVs are experiencing certain compatibility issues with the recently launched Nvidia RTX 30 Series graphics card. An updated firmware has been in development with plans for a roll out within the next few weeks to LG's 2020 and 2019 HDMI 2.1 capable TVs, which should address these incompatibility issues. When ready, additional information will be available on the LG website and in the software update section of owners' LG TVs. We apologise for the inconvenience to our loyal customers and thank them for their support as we continue to push the boundaries of gaming technology and innovation.”

Goed nieuws voor lg oled 2020 en 2019 eigenaren die op 120hz/4k los willen gaan.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Mooi, hoopte er al op dat het met software te fixen zou zijn :)
Maar dat VRR probleem staat hier nog los van?

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-09-2020 13:33 ]

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Voor wie zich afvraagt of de “logo luminantie aanpassing” op “hoog” wat doet met het beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgnSnQ2dKwwRHygIJsr6uj0Wz4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlD8OrRpLv671bCYd9G9qW3R.jpg?f=fotoalbum_large

• JDL15
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:32:
Maar dat VRR probleem staat hier nog los van?
Hier ben ik dus ook heel erg benieuwd naar, zie dat er daar nergens over wordt gerept en dit baart me meer zorgen bij next gen consoles :|
JDL15 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:58:
[...]

Hier ben ik dus ook heel erg benieuwd naar, zie dat er daar nergens over wordt gerept en dit baart me meer zorgen bij next gen consoles :|
Geloof me maar dat alle aandacht de laatste dagen LG niet ontgaan is....
Gewoon even geduld hebben tot er een firmware upgrade uitkomt.

Hier nog even de uitleg van Vincent Teoh over de problemen. (mèt grap uiteraard...) :)
YouTube: LG CX & C9 to Get Firmware Fix for Nvidia Ampere RTX Gsync Issues

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 22-09-2020 15:56 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:35
@Grobbelboy Bedankt voor de tip. Mijn ‘voet’ wacht op de komst van de CX 65” later vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16V8L2GspaQOwPytk1nTQk32dcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpz7wwB5c4npqWTwaCD3umrk.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:16
Ik heb thuis een nis waar ik de tv in kan hangen, deze heb ik gemaakt op een TV van 65".

Nu zit ik erover te denken om wellicht een 77" te halen...de LG 77" CX TV's hebben een verdikking achter de tv zitten, die wellicht in mijn NIS valt terwijl de dunne rand van de TV er dan bovenop komt te liggen. Met als resultaat een soort super strakke wallpaper tv tegen de muur aan..

Mijn vraag is dan ook...wat is de afmeting van deze verdikking op de TV? Ik kan erg makkelijk de totale afmetingen vinden, maar ik ben juist benieuwd naar de afmetingen van de verdikking van de tv.

https://wren.co/join/Devian

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

balarina schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:30:
[...]

"LG has been made aware that some LG OLED TVs are experiencing certain compatibility issues with the recently launched Nvidia RTX 30 Series graphics card. An updated firmware has been in development with plans for a roll out within the next few weeks to LG's 2020 and 2019 HDMI 2.1 capable TVs, which should address these incompatibility issues. When ready, additional information will be available on the LG website and in the software update section of owners' LG TVs. We apologise for the inconvenience to our loyal customers and thank them for their support as we continue to push the boundaries of gaming technology and innovation.”

Goed nieuws voor lg oled 2020 en 2019 eigenaren die op 120hz/4k los willen gaan.
Nu maar hopen dat VRR tot 120 Hz ook aan de 9 serie wordt toegevoegd met deze update. Technisch schijnt alles mogelijk te zijn maar 60 was tot nu toe de max vanwege de HDMI 2.0 beperking.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
rajackar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:58:
[...]

Nu maar hopen dat VRR tot 120 Hz ook aan de 9 serie wordt toegevoegd met deze update. Technisch schijnt alles mogelijk te zijn maar 60 was tot nu toe de max vanwege de HDMI 2.0 beperking.
Nee, dat was de beperking wanneer HDMI 2.0 als transmissiestandaard werd gebruikt. Met HDMI 2.1 moet dit geen issue zijn.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 21:27
Ik zit zelf ook te kijken naar een LG oled tv. Ik twijfel heel erg tussen de b9 55inch en de cx 55inch. Is de cx 55inch de meer prijs waard ten op zichtte van de b9?

Zag net hier op de site dat lg bezig is met de problemen met de rtx 3080 kaarten.

Battle.net tag

Wat vinden jullie hiervan?
Eerlijk gezegd lijkt het wel mooi (en duur!) maar vooral ook erg vreemd omdat Philips blijkbaar is vergeten dat TV’s ook een onderkant hebben.
Vooral bij een aan de muur opgehangen TV ziet een “zwarte” onderkant er vreemd uit.
YouTube: Philips Hue Gradient Light Strip: beauty isn’t cheap

• CyBeRSPiN
  • Nu online
HoppyF schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:22:
Eerlijk gezegd lijkt het wel mooi (en duur!) maar vooral ook erg vreemd omdat Philips blijkbaar is vergeten dat TV’s ook een onderkant hebben.
Vooral bij een aan de muur opgehangen TV ziet een “zwarte” onderkant er vreemd uit.
Erg gaaf. Het kan veel goedkoper als je het zelf doet: DIY Ambilight howto?
Heb het jaren gehad.
Met mn GX helaas niet mogelijk doordat ie zo plat is en de gehele bovenkant een ventilatierooster betreft.

Zeker bij LED-tv's zorgt het voor betere waargenomen zwartwaarden door het extra contrast wat je ermee realiseert :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

MGSNK schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:08:
[...]

Nee, dat was de beperking wanneer HDMI 2.0 als transmissiestandaard werd gebruikt. Met HDMI 2.1 moet dit geen issue zijn.
Tja, ik had ook gelezen dat het op dit moment niet geïmplementeerd is op de 9 serie. Officiële specs zeggen ook VRR op 4K tussen 4 en 60 hz.
Ik ga er nu nog vanuit dat het zonder update niet gaat werken. Maar ik hoor graag van een gelukkige 3080 eigenaar dat het al wel werkt ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
HoppyF schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:22:
Het jammere is dat het niet werkt voor de built-in apps. Moet je al een Philips tv hebben eigenlijk.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

regi schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:08:
Ik zit zelf ook te kijken naar een LG oled tv. Ik twijfel heel erg tussen de b9 55inch en de cx 55inch. Is de cx 55inch de meer prijs waard ten op zichtte van de b9?

Zag net hier op de site dat lg bezig is met de problemen met de rtx 3080 kaarten.
Heb zelf de B9 en erg tevreden. Rtx 3080 komt hopelijk ook snel binnen. Ben erg benieuwd en hoop dat de issues dan opgelost zijn. Gebruik nu een 2060 super met vrr op 1440p, dat is echt al prachtig.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• holst
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-04 22:20
Heeft iemand ervaring met het verlengen van de IR blaster op de LG GX met 10meter? Ik wil dit icm kon glasvezel box gaan gebruiken... LG garandeerd niet dat dit werkt, anders ben ik toch aangewezen op een Qled met one connect box..

• CyBeRSPiN
  • Nu online
holst schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:54:
Heeft iemand ervaring met het verlengen van de IR blaster op de LG GX met 10meter? Ik wil dit icm kon glasvezel box gaan gebruiken... LG garandeerd niet dat dit werkt, anders ben ik toch aangewezen op een Qled met one connect box..
Hoezo 10 meter? Ik denk dat het nog wel moet lukken, de voltage drop op zo'n afstand zal nog wel meevallen.
En anders zijn er nog wel andere opties om een IR signaal te verlengen denk ik.
Zou je eerder richten op de beeldkwaliteit eerlijk gezegd.
holst schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:54:
Wat bedoel je precies?
De LG magic remote werkt met Bluetooth.
Je kunt je interactieve TV box hier ook mee bedienen.
Andersom kan ook, met je afstandsbediening van je TV box je LG TV bedienen.
Niet alle functies maar wel de meest voorkomende.
Zelf heb ik nog niet zo lang de KPN/XS4all Arris VIP5202 welke met zijn afstandsbediening op Bluetooth gezet kan worden.

• holst
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-04 22:20
Ja, dat zou een betere oplossing zijn. Ik heb nog de oude kpn box die IR afstandbediening heeft. Ik moet dus zo een nieuwere box regelen bij KPN of marktplaats. Tnx!
holst schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:18:
Ja, dat zou een betere oplossing zijn. Ik heb nog de oude kpn box die IR afstandbediening heeft. Ik moet dus zo een nieuwere box regelen bij KPN of marktplaats. Tnx!
Ik schreef het hier al eerder maar recent heb ik mijn provider abonnement verlengd (XS4all) en meteen de omruil van de TV box geregeld. Waarom? Twee redenen, één: de software is gewijzigd waardoor de menu’s bij mij trager regeerden dan voorheen. Vooral bij de TV gids vond ik dit hinderlijk.
Hoewel XS4all/KPN beweert hiermee bezig te zijn had ik niet het vertrouwen dat dit snel zou gaan verbeteren. De oude software werkte immers wel goed.
Nu nieuwe Arris box heeft snelle hardware en doet ook UHD/4K.
Voor reguliere TV niet zo belangrijk maar toch meegenomen, daarbij kan de afstandsbediening hiervan behalve infrarood ook Bluetooth aan. Dat vond ik ook een pluspunt.
Kortom, ben je contract vrij probeer dan je abonnement bij je provider te verlengen (met korting!) en de ontvanger om te ruilen.

• andries98
Devian schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:51:
Ik heb thuis een nis waar ik de tv in kan hangen, deze heb ik gemaakt op een TV van 65".

Nu zit ik erover te denken om wellicht een 77" te halen...de LG 77" CX TV's hebben een verdikking achter de tv zitten, die wellicht in mijn NIS valt terwijl de dunne rand van de TV er dan bovenop komt te liggen. Met als resultaat een soort super strakke wallpaper tv tegen de muur aan..

Mijn vraag is dan ook...wat is de afmeting van deze verdikking op de TV? Ik kan erg makkelijk de totale afmetingen vinden, maar ik ben juist benieuwd naar de afmetingen van de verdikking van de tv.
Houd je er rekening mee dat oled vrij gevoelig is voor warmte? Zover ik weet is er niet precies bekend wat er gebeurd als hij zijn warmte (lokaal) niet goed kwijt kan. In theorie heb je geen garantie omdat je je niet aan de opgegeven afstanden tot andere objecten houdt. Als er achter je nis nog een veel grotere ruimte over de hele muur zit (voorzetwand dus) of andere grote ventilatie kan je erover denken. Heb je dat niet of is er geen 10cm boven het dikke blok vrij dan zou ik er niet aan beginnen. Ga dan voor de gx, iets duurder maar je legt toch al zoveel geld neer (gx heeft over volle lengte boven ventilatie).

• Devian
andries98 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:59:
[...]

Houd je er rekening mee dat oled vrij gevoelig is voor warmte? Zover ik weet is er niet precies bekend wat er gebeurd als hij zijn warmte (lokaal) niet goed kwijt kan. In theorie heb je geen garantie omdat je je niet aan de opgegeven afstanden tot andere objecten houdt. Als er achter je nis nog een veel grotere ruimte over de hele muur zit (voorzetwand dus) of andere grote ventilatie kan je erover denken. Heb je dat niet of is er geen 10cm boven het dikke blok vrij dan zou ik er niet aan beginnen. Ga dan voor de gx, iets duurder maar je legt toch al zoveel geld neer (gx heeft over volle lengte boven ventilatie).
Daar ga ik zeker rekening mee houden! Stap 1 is echter kijken of het uberhaubt past. De nis zit in een muurtje, de achterzijde daarvan is vrij (staat een eettafel). Ik heb dus mogelijkheden om evt wat met koeling te doen, afhankelijk van de maten etc.

• Devian
Nog even gezocht met wat andere zoekwoorden heeft mij toch het antwoord gebracht, ervan uitgaande dat het voor de C9 ongeveer gelijk is aan de CX:

https://www.avforums.com/...lower-back-plate.2286779/
Tried to do a rough measurements in a store :)
It is rough, but looks like for C9 77 oled:
Lower back plate:
height ~40cm
length ~160cm
width ~5cm
from right/left edge to the beginning of plate ~6cm

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Zijn er mensen met een GX die daar een ledstrip op hebben? Ik twijfel hier tussen een CX en een GX omdat ik gewoon weet dat het me na jaren ambilight en op mijn huidige Samsung een dreamscreen enorm gaat storen als er geen verlichting achter de tv is. Gezien het feit dat de GX strak tegen de muur zit denk ik niet dat het nog te doen is om daar iets met led strips te doen?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
UltraSub schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:38:
Zijn er mensen met een GX die daar een ledstrip op hebben? Ik twijfel hier tussen een CX en een GX omdat ik gewoon weet dat het me na jaren ambilight en op mijn huidige Samsung een dreamscreen enorm gaat storen als er geen verlichting achter de tv is. Gezien het feit dat de GX strak tegen de muur zit denk ik niet dat het nog te doen is om daar iets met led strips te doen?
Nee, gaat niet. de 20mm dikke tv heeft aan de bovenkant over de volle breedte een ventilatierooster. Dat moet je niet gaan afplakken met een strip. Je kunt de GX evt tegen een plaat ophangen die precies dezelfde afmetingen heeft en dan de ledstrips achter die plaat wegwerken? Maar wordt dan niet zo strak als de GX vlak tegen de muur.
Maar besef wel dat je bij geen enkele interne app ambilight gaat krijgen. Ook is de vraag of er al goede HDMI-splitters zijn die HDMI 2.1 ondersteunen om daar het videosignaal van af te kunnen tappen. Hangt een beetje van je setup af of dat nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-09-2020 18:29 ]

• andries98
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghe_ax7gLtXT7L_e6hXEAHfZADQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tF7iyqMPZRO1xkPy3xhfe9iY.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet de bovenkant van de gx eruit, dus idd geen goede optie helaas. Persoonlijk heb ik niks met ambilight, irriteerd me juist dat het vaak net niet lekker matched met de beelden/overlopende lijnen in het beeld. Maar snap wel waarvoor je het zou willen ;) je kan idd wel 5/6mm plaat die iets kleiner is erachter monteren en dan je ledstrips met mat glas/plastic afwerken dat precies gelijkt loopt met de achterkant. Als je het mooi doet ziet niemand dat het niet hoort ;)
@CyBeRSPiN zei het al, er is geen ruimte om dit voor elkaar te krijgen.
Was die ruimte er wel dan is een goed werkende Ambilight oplossing er nog steeds niet.
Gisteren plaatste ik dit bericht over de nieuwe Philips play gradient strip.
Dit lijkt dè oplossing maar is het helaas niet.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
De onderkant van de TV heeft men gewoon vergeten. Heel raar.
Een 65 inch strip gebruiken bij een 55 inch TV om zodoende de light strip ook de onderkant te laten verlichten werkt ook niet omdat Philips dit niet ondersteunt en de kleuren dus ook niet op de juiste wijze getoond worden.

Na jaren is er dus nog steeds geen fatsoenlijk oplossing.
De eerste de beste fabrikant die wel een goedwerkende oplossing kan produceren kan op veel klanten rekenen. Er is best een markt voor te vinden.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Dank heren. Dat beantwoord mijn vraag (en zorg) helemaal!
Dat het nog steeds niet native in tv's zit nadat de patenten van Philips zijn afgelopen, ik snap het niet. Over apps op tv kunnen het niet gebruiken, gaat hier allemaal via receiver en dus werkt het voor alles. Maar ik snap het probleem. Ik snap oprecht niet waarom niemand dit fatsoenlijk implementeert. DIY kan het tot en met HDMI 2.0 voor heel weinig geld. Maar de rommel en de afwerking is natuuurlijk very meh. Dreamscreen 4K is echt awesome, maar die ga ik helaas moeten opgeven zodra ik een 2.1 receiver, tv en Xbox ga gebruiken. Dus dacht ik eventueel een hue/gledopto strip te monteren die dan wel statisch is maar dan tenminste nog voor backlight zorgt.

Maar dat was mijn vraag, dat gaat dus niet met een GX, dank voor de duidelijkheid!
UltraSub schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:04:
Dank heren. Dat beantwoord mijn vraag (en zorg) helemaal!
Dat het nog steeds niet native in tv's zit nadat de patenten van Philips zijn afgelopen, ik snap het niet. Over apps op tv kunnen het niet gebruiken, gaat hier allemaal via receiver en dus werkt het voor alles. Maar ik snap het probleem. Ik snap oprecht niet waarom niemand dit fatsoenlijk implementeert. DIY kan het tot en met HDMI 2.0 voor heel weinig geld. Maar de rommel en de afwerking is natuuurlijk very meh. Dreamscreen 4K is echt awesome, maar die ga ik helaas moeten opgeven zodra ik een 2.1 receiver, tv en Xbox ga gebruiken. Dus dacht ik eventueel een hue/gledopto strip te monteren die dan wel statisch is maar dan tenminste nog voor backlight zorgt.

Maar dat was mijn vraag, dat gaat dus niet met een GX, dank voor de duidelijkheid!
Ja, blijft knullig dat er nog steeds geen goedwerkende oplossing is.
Dit uiteraard ook werkend met 4K/HDR.
Er gaan geruchten dat LIFX met iets gaat komen maar details ontbreken nog.
Zou nog beter zijn als fabrikanten als LG TV’s al voorbereiden zodat je met een optioneel pakket iets kun aansluiten. Een soort HDMI 2.1 uitgang dus.

• JDL15
Ik heb net even tussen de 121 pagina's zitten neuzen met resultaat "Netflix" maar kon even het antwoord niet vinden van mijn vraag:

Hebben jullie ook een soort "cap" van snelheid bij gebruik Netflix? Ik zit op 15,6Mb/sec met de LG Netflix app via Wifi (2160p), terwijl ik met mijn mobiel gemakkelijk 100Mb/sec via speedtesten. Is dit het maximale dat Netflix ook maar nodig heeft voor 2160p content?

Ik was gisteravond namelijk Netflix aan het kijken en vond de kwaliteit erg slecht en zag via ... (op afstandsbediening en vervolgens INFO) dat hij op iets van 3,6Mb/sec stond en 1080p.

Vervolgens ben ik even gaan Googlen en zag ik dat je via een browser je account settings kunt aanpassen voor wat betreft streaming quality. Deze stond bij mij op auto en heb ik omgezet naar high. Binnen een half uurtje veranderde toen gelukkig alles naar 2160P, dus wellicht een tip :)

• CyBeRSPiN
  • Nu online
andries98 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:02:
[...]
Persoonlijk heb ik niks met ambilight, irriteerd me juist dat het vaak net niet lekker matched met de beelden/overlopende lijnen in het beeld.
Zo had ik het op mn vorige tv: https://www.dropbox.com/s.../Ambilight-test1.mov?dl=0 :)

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:57
Kijk ik zie meer mensen hier klooien met ambilight, same here... nu loop ik tegen een paar storende dingen aan en ik ben benieuwd of knappe koppen hier daar al een oplossing voor hebben.

Ik heb een 65GX dus helaas led ook niet echt een optie, zat wel te denken dat links rechts eventueel kan, maar ik stress hem gelijk voor kabels... Zelf maar playbars eronder gefixt en m'n andere lampen ook gesynced.

Ok alles lijkt dus te werken tot.... netflix... en het is een pain in the ass. Netflix app via computer wil niet werken met hue sync van de pc... Blijkbaar DRM op netflix, het kan wel via google chrome, maar guess wat, 720p limit... No way dat ik 720p ga kijken op die GX.

Iemand van jullie een workaround die niet miljoen euro kost?

Las zelf wat over OBS en dan een screen capture device gebruiken, maar dat deden mensen om Xbox enzo te syncen, ik weet niet of hij ook je desktop kan capturen?

Iemand de solution?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Jasper 99 is gekloot inderdaad. Heb dat ook nooit goed werkend gehad. Misschien als je alles via een NVidia Shield oid laat lopen, maar meer iets voor in DIY Ambilight howto?
JDL15 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:32:
Ik heb net even tussen de 121 pagina's zitten neuzen met resultaat "Netflix" maar kon even het antwoord niet vinden van mijn vraag:

Hebben jullie ook een soort "cap" van snelheid bij gebruik Netflix? Ik zit op 15,6Mb/sec met de LG Netflix app via Wifi (2160p), terwijl ik met mijn mobiel gemakkelijk 100Mb/sec via speedtesten. Is dit het maximale dat Netflix ook maar nodig heeft voor 2160p content?

Ik was gisteravond namelijk Netflix aan het kijken en vond de kwaliteit erg slecht en zag via ... (op afstandsbediening en vervolgens INFO) dat hij op iets van 3,6Mb/sec stond en 1080p.

Vervolgens ben ik even gaan Googlen en zag ik dat je via een browser je account settings kunt aanpassen voor wat betreft streaming quality. Deze stond bij mij op auto en heb ik omgezet naar high. Binnen een half uurtje veranderde toen gelukkig alles naar 2160P, dus wellicht een tip :)
De snelheid van 15Mbps is wel in orde.
Netflix adviseert zelf een download snelheid van 25Mbps maar voorlopig halen ze dat nog niet.

Ik heb deze instelling in mijn profiel staan.
En wat je zegt je kunt met INFO kijken wat je resolutie is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvZiiTW2cSb5uVzW67mnJsS9LxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxGCLtOWmekiidy9OQrA03pb.jpg?f=fotoalbum_large

• JDL15
Ziet er erg nice uit d:)b

Dit was op een LG Oled met Hue Sync Box? Of was dit een Philips tv?

Ik vind die nieuwe strips erg nice, maar dat geld is het me niet waard (en ik geloof dat die alleen syncen met de Hue sync box en deze heeft geen hdmi 2.1 kent dus houdt het al op voor next-gen games)...

• JDL15
HoppyF schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:09:
[...]

De snelheid van 15Mbps is wel in orde.
Netflix adviseert zelf een download snelheid van 25Mbps maar voorlopig halen ze dat nog niet.

Ik heb deze instelling in mijn profiel staan.
En wat je zegt je kunt met INFO kijken wat je resolutie is.

[Afbeelding]
Thanks, dat heb ik nu dus ook en het ligt dus bij Netflix, wel raar als ze zelf 25mbs adviseren. En raar dat bij mij op automatisch maar 1080p nam, terwijl mijn internet Ziggo Max is, dacht even dat het aan de LG app lag maar gelukkig niet :)

• CyBeRSPiN
  • Nu online
JDL15 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:11:
[...]

Ziet er erg nice uit d:)b

Dit was op een LG Oled met Hue Sync Box? Of was dit een Philips tv?

Ik vind die nieuwe strips erg nice, maar dat geld is het me niet waard (en ik geloof dat die alleen syncen met de Hue sync box en deze heeft geen hdmi 2.1 kent dus houdt het al op voor next-gen games)...
Nee, een Samsung QLED, met een Raspberry Pi, een zelfgesoldeerde ledstrip en een video-grabber die op de SCART(!) uitgang van de tv het tv-beeld kon opnemen (maar helaas niet van apps als Netflix).
JDL15 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:14:
[...]

Thanks, dat heb ik nu dus ook en het ligt dus bij Netflix, wel raar als ze zelf 25mbs adviseren. En raar dat bij mij op automatisch maar 1080p nam, terwijl mijn internet Ziggo Max is, dacht even dat het aan de LG app lag maar gelukkig niet :)
Weet ook niet waarom de AUTO stand niet goed werkte bij jou.
Ik heb meteen de hoogste stand gekozen in mijn profiel toen in mijn Netflix abonnement heb gestart.
Die 25Mbps is een ruime marge om te voorkomen dat mensen gaan klagen als ze ook aan het downloaden zijn en TV willen kijken.
Netflix kan de kwaliteit ook dynamisch instellen en zodoende wat “knijpen” zoals in het begin van de Corona Crisis gebeurd is.

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 13:03
55CX is onderweg. Vroeg me echter nog een ding af met betrekking tot een HDMI kabel: de kabels van de Action volstaan prima toch?

• MGSNK
Martinho25 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:04:
55CX is onderweg. Vroeg me echter nog een ding af met betrekking tot een HDMI kabel: de kabels van de Action volstaan prima toch?
Dat hangt af van de content. Ik zou nooit goedkope kabels kopen bij de Action voor een tv van 1400 euro. Je kan je HDMI 2.0 kabels beter bij Amazon bestellen. Het AmazonBasics assortiment biedt gecertificeerde (=veilige) kabels aan voor weinig.

Ik zie dat CableMatters via Amazon inmiddels ook al HDMI 2.1 kabels aanbiedt voor weinig (1.5m voor 9 euro).
Genoeg kwalitatief goede alternatieven voor weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door MGSNK op 24-09-2020 12:22 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• flugel83
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-08-2024
MGSNK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:18:
[...]

Dat hangt af van de content. Ik zou nooit goedkope kabels kopen bij de Action voor een tv van 1400 euro. Je kan je HDMI 2.0 kabels beter bij Amazon bestellen. Het AmazonBasics assortiment biedt gecertificeerde (=veilige) kabels aan voor weinig.

Ik zie dat CableMatters via Amazon inmiddels ook al HDMI 2.1 kabels aanbiedt voor weinig (1.5m voor 9 euro).
Maar zit er nu echt merkbaar verschil tussen 1.4, 2.0 en 2.1 HDMI kabels? Was altijd onder de impressie dat het vooral marketingtrucjes waren :/ .

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
@flugel83 Ik kreeg met 1.4 (zonder ethernet) eARC niet aan de praat op mijn q70r soundbar icm de LG CX. Dus er zit wel degelijk verschil in. Nu met de 2.1 kabels van de goedkope aanbieder via bol.com een perfect resultaat :)

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• flugel83
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-08-2024
Hmm ik heb de Q90R soundbar en volgens mij ook alleen 1.4 kabels. Morgen wordt de LG CX geleverd. Werkt dit overigens prima met Samsung geluidsmateriaal?

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
flugel83 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:01:
Hmm ik heb de Q90R soundbar en volgens mij ook alleen 1.4 kabels. Morgen wordt de LG CX geleverd. Werkt dit overigens prima met Samsung geluidsmateriaal?
Arc doet de basis. Dus Dolby surround en stereo werkt prima. Wil je echt gebruik maken van Atmos / DTS X Dan moeten je kabels geschikt zijn. Ik had de kabels met een dag in huis. Dus je kunt ze vandaag nog bestellen :) voor 2 meter betaald ik 16 euro incl. Verzending.

Het heeft me vervolgens een avond gekost op eARC daadwerkelijk te laten werken... Heel suf maar op de soundbar moet je ipv HDMI eARC selecteren en deze op de tv even aan zetten (geluid op passeren)

[ Voor 15% gewijzigd door Sven2912 op 24-09-2020 13:12 ]

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• mucuracat
  • Laatst online: 09:53
Please... Zoek zoek zoek.. Ook hier in deze topic tig keer over HDMI versies en kabels geschreven.

Verschil tussen duur en goedkoop kabel met zelfde hdmi standaard
Goedkoop kabel aansluiten en niet meer aanzitten :)

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 28% gewijzigd door mucuracat op 24-09-2020 17:07 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Vulcan750
[...]

Zelfs mijn 65E9 heeft meer dan genoeg aan mijn cheap ass Action hdmikabel. Een hdmikabel werkt of werkt niet, er bestaat niet zoiets als "een dure hdmikabel geeft mooier beeld".
De kwaliteitscontrole van die Actionkabels zal wel niet veel voorstellen, maar mocht het niet goed werken, dan gewoon omruilen voor een andere. :)

• MGSNK
Vulcan750 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:10:
[...]

Zelfs mijn 65E9 heeft meer dan genoeg aan mijn cheap ass Action hdmikabel. Een hdmikabel werkt of werkt niet, er bestaat niet zoiets als "een dure hdmikabel geeft mooier beeld".
De kwaliteitscontrole van die Actionkabels zal wel niet veel voorstellen, maar mocht het niet goed werken, dan gewoon omruilen voor een andere. :)
Dat is jouw statement, niet die van mij. Ik heb nooit gezegd dat een dure kabel mooier beeld geeft :)

Los van het feit dat de suggesties die ik gedaan heb alles behalve duur zijn...

Ik zou alleen iets kopen dat veilig is in gebruik en voldoet aan de kwaliteits standaad welke het HDMI Forum voorschrijft en waarvan je gerust kan zeggen: ‘De kabel is niet het probleem’

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 16:36
HoppyF schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:09:
[...]

Gewoon ARC zal wel werken maar voor eARC heb je HDMI 2.1 kabels nodig.
Nope, eARC gaat over het ethernet kanaal, dus iedere HDMI-kabel met ethernet zou moeten volstaan om eARC aan de praat te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 24-09-2020 14:34 ]

• Martinho25
[...]

2m voor 9 euro. Heb er gelijk 3 besteld. Cheers d:)b

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Dan had ik deze genomen voor 19,-, volgens mij dezelfde specs en nog color coded ook :D

Eerst maar es zien nu of de VRR en andere opties van de CX een beetje werken met de XSX, nog paar weekjes geduld en met BF toeslaan (of weer niet).

• Martinho25
Bacspin schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:48:
[...]

Dan had ik deze genomen voor 19,-, volgens mij dezelfde specs en nog color coded ook :D

Eerst maar es zien nu of de VRR en andere opties van de CX een beetje werken met de XSX, nog paar weekjes geduld en met BF toeslaan (of weer niet).
Heeeey die had ik het over het hoofd gezien. Zal de bestelling annuleren en dan deze set nemen (color coded ook nog _/-\o_ ). Merciii! :D

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:28
Bacspin schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:48:
[...]

Thanks die onthoud ik even!

Gamertag for Xbox: R0SSI

Spollie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:34:
[...]

Nope, eARC gaat over het ethernet kanaal, dus iedere HDMI-kabel met ethernet zou moeten volstaan om eARC aan de praat te krijgen.
Het kàn werken maar het hoeft dus niet.
Dit komt omdat eARC pas gespecialiseerd is in HDMI 2.1.
Gewoon ARC werkt vanaf HDMI 1.4.
Als een oudere kabel werkt is dat mooi meegenomen maar geen garantie.
Gelukkig kosten goede HDMI 2.1 kabels niet veel meer en is vervangen dus vrij eenvoudig.

• Vulcan750
MGSNK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:28:
[...]

Dat is jouw statement, niet die van mij. Ik heb nooit gezegd dat een dure kabel mooier beeld geeft :)

Los van het feit dat de suggesties die ik gedaan heb alles behalve duur zijn...

Ik zou alleen iets kopen dat veilig is in gebruik en voldoet aan de kwaliteits standaad welke het HDMI Forum voorschrijft en waarvan je gerust kan zeggen: ‘De kabel is niet het probleem’
Met je statement "hangt af van de content" suggereer je anders wel dat een Action kabel niet goed genoeg zou zijn (voor bepaalde content...)
Mijn ervaring is dat het in princiepe niks uitmaakt, duur of niet. Als zo'n kabeltje niet goed gesoldeerd is werkt het niet of je ziet blokken of een kleur niet. Als alles werkt en je zit er verder niet aan, dan blijft het jaren gewoon werken.
Zeker vind ik de door jou aangeraden hdmikabels ook niet te duur, het kan vele malen gekker! ;)

Pagina: 1 ... 314 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.