Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

Aurera schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:48:
[...]

Bedankt voor je reactie pwh53. Heb even gekeken, en quickstart staat reeds uit. Wat zou het nog kunnen zijn? Heb eigenlijk helemaal geen zin om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen :(
TV 10 minuten van stroom halen zodat intern geheugen (die vaak nog app-state vasthoud) reset. Dan nogmaals proberen app te starten.

Arrived anxious, left bored

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
Even een vraagje.

Digicorder van Telenet is aangesloten via Denon AVR-X2700H naar OLED65CX tv, op de HDMI2 (ARC) aansluiting (omdat ik geluid wil van Netflix tv app via receiver).

Om de zoveel tijd valt de tv 5 seconden uit en dan terug op (enkel beeld valt weg).

Digicorder is aangesloten op receiver met deze kabel:
https://www.alternate.be/...roduct/73347?event=search

Receiver is op TV aangesloten met deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Kabels lijken me ok te zijn.

Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub universele afstandsbediening, en ook daar ondervind ik soms problemen mee, maar dat kan door het wisselen van ARC naar input uit receiver zijn (denk ik).

Enig idee wat het kan zijn?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:52:
Even een vraagje.

Digicorder van Telenet is aangesloten via Denon AVR-X2700H naar OLED65CX tv, op de HDMI2 (ARC) aansluiting (omdat ik geluid wil van Netflix tv app via receiver).

Om de zoveel tijd valt de tv 5 seconden uit en dan terug op (enkel beeld valt weg).

Digicorder is aangesloten op receiver met deze kabel:
https://www.alternate.be/...roduct/73347?event=search

Receiver is op TV aangesloten met deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Kabels lijken me ok te zijn.

Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub universele afstandsbediening, en ook daar ondervind ik soms problemen mee, maar dat kan door het wisselen van ARC naar input uit receiver zijn (denk ik).

Enig idee wat het kan zijn?
9 vd 10 keer is het toch de kabel,ik heb het ook een paar keer gehad,(met goedkope en dure)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
@Argarath zijn je geluidsproblemen opgelost?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:14

Argarath

MasterBlaster

Tot nu toe wel; maar hou nog even een slag om de arm, omdat het eerder ook onvoorspelbaar optrad. Maar so far so good!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Argarath schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:24:
[...]

Tot nu toe wel; maar hou nog even een slag om de arm, omdat het eerder ook onvoorspelbaar optrad. Maar so far so good!
Dat onvoorspelbare herken ik wel van de problemen die ik zelf had. De ene dag gebeurde het meerdere keer, een andere dag helemaal niet. Ik heb het idee dat het vooral te maken heeft met het tijdsbestek tussen aan en uit zetten van de televisie. Hoe langer, hoe groter de kans dat het geluid weg viel.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
Heeft iemand ervaring met een Thin 505 van vogel`s op een 55inch E9? De beugel zou compatible moeten zijn . Helaas kan ik de schroeven alleen in sleuven vastzetten, de gaten zitten op zon positie dat de beugel onder de de tv uitkomt,

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
TommyknockerNL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:01:
Heeft iemand ervaring met een Thin 505 van vogel`s op een 55inch E9? De beugel zou compatible moeten zijn . Helaas kan ik de schroeven alleen in sleuven vastzetten, de gaten zitten op zon positie dat de beugel onder de de tv uitkomt,
Idem hier... ik had hem eerst in de laagste stand die nog paste zonder dat je ze zag, maar dan hing de tv toch nog te laag (had achteraf natuurlijk niet de beugel al vast moeten maken op de plek van de oude beugel, maarja).

Heb nog geprobeerd met een extra gat boren in de geleiders om ze beter passend te krijgen, maar uiteindelijk gewoon het uitstekende stuk van de geleiders afgezaagd.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
Mijn 55E7 is helaas na al een nieuw paneel gehad te hebben weer defect. Één felle witte pixel links in beeld. Gelukkig nog net binnen garantie, maar er schijnen geen nieuwe panelen meer voor deze tv te zijn om te vervangen. Krijg daarom een nieuwe 55CX als vervanger. Mis dan de soundbar, maar wel weer een nieuwe tv met HDMI 2.1 poorten. Blij met de oplossing van de winkel hierin.
Brammos85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:42:
Mijn 55E7 is helaas na al een nieuw paneel gehad te hebben weer defect. Één felle witte pixel links in beeld. Gelukkig nog net binnen garantie, maar er schijnen geen nieuwe panelen meer voor deze tv te zijn om te vervangen. Krijg daarom een nieuwe 55CX als vervanger. Mis dan de soundbar, maar wel weer een nieuwe tv met HDMI 2.1 poorten. Blij met de oplossing van de winkel hierin.
Nette oplossing.
De EX bestaat helaas niet anders had je die waarschijnlijk gehad.
Je krijgt in ieder geval een nieuwere generatie tov de E7.
Welke winkel heb je je TV gekocht?
Beetje positieve reclame maken mag vast wel. ;)

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
HoppyF schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:04:
[...]

Nette oplossing.
De EX bestaat helaas niet anders had je die waarschijnlijk gehad.
Je krijgt in ieder geval een nieuwere generatie tov de E7.
Welke winkel heb je je TV gekocht?
Beetje positieve reclame maken mag vast wel. ;)
Kamera Express. Lastig te bereiken in deze coronatijden maar verder inderdaad tot zover niets dan lof.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33
Sinds 2018 heb ik een 55C8 in bezit en hebben we er erg veel plezier van.
Nu valt het me de laatste tijd op dat er in lage grijswaarden een behoorlijk brede streep zichtbaar is. Na wat rondgekeken te hebben in dit topic, is het niet helemaal wat onder banding valt toch? Aan de "vierkantjes" stoor ik me eigenlijk niet, maar de streep wel.
Ik heb nog net minder dan een maand garantie. Heeft het zin om hier toch iets mee te doen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qnhdvZp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2V0mLUQ.png

dot.blaat

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12
Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:01:
Sinds 2018 heb ik een 55C8 in bezit en hebben we er erg veel plezier van.
Nu valt het me de laatste tijd op dat er in lage grijswaarden een behoorlijk brede streep zichtbaar is. Na wat rondgekeken te hebben in dit topic, is het niet helemaal wat onder banding valt toch? Aan de "vierkantjes" stoor ik me eigenlijk niet, maar de streep wel.
Ik heb nog net minder dan een maand garantie. Heeft het zin om hier toch iets mee te doen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En wat zie je als je normale content bekijkt?

• Rostvertol-Mil
Wren schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:19:
[...]

En wat zie je als je normale content bekijkt?
Als ik de Youtube app start is het goed zichtbaar in de splashscreen. Daarnaast met ouder beeldmateriaal, waar zwart eerder grijs is viel het me een tijdje geleden op.

Wat bedoel je precies verder, is dit toch normaal en heb je er meestal geen last van?

dot.blaat

• Wren
Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:22:
[...]

Als ik de Youtube app start is het goed zichtbaar in de splashscreen. Daarnaast met ouder beeldmateriaal, waar zwart eerder grijs is viel het me een tijdje geleden op.

Wat bedoel je precies verder, is dit toch normaal en heb je er meestal geen last van?
Mijn punt is dat als je het niet ziet als je gewoon een film of tv kijkt, er niet zoveel aan de hand is. Als je zoiets opzoekt met allerlei testschermen...dan maak je jezelf gek. Als je ermee naar LG gaat dan zullen ze exact die vraag stellen; zie je het bij normale content. Vandaar dat ik het alvast stelde :)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:01:

Zou even contact met LG opnemen. Ziet er niet fraai uit. Nu zit je nog in de garantieperiode dus niet geschoten is altijd mis

• Rostvertol-Mil
Wren schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:31:
[...]
Mijn punt is dat als je het niet ziet als je gewoon een film of tv kijkt, er niet zoveel aan de hand is. Als je zoiets opzoekt met allerlei testschermen...dan maak je jezelf gek. Als je ermee naar LG gaat dan zullen ze exact die vraag stellen; zie je het bij normale content. Vandaar dat ik het alvast stelde :)
Ah ja, dat is inderdaad begrijpelijk :) Ik ben er zeker niet naar op zoek geweest.
Als de kans groot is dat een nieuw/ander panel ook weer deze problemen heeft, dan laat ik het er liever bij.

dot.blaat

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-11 11:20
Rostvertol-Mil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:00:
[...]

Ah ja, dat is inderdaad begrijpelijk :) Ik ben er zeker niet naar op zoek geweest.
Als de kans groot is dat een nieuw/ander panel ook weer deze problemen heeft, dan laat ik het er liever bij.
Ik zou dit wel melden bij LG, het zal eerder erger worden dan minder. En nu je het weet zal je het ook steeds vaker gaan zien. Je hebt nu nog garantie en de kans is groot dat je een nieuw toestel krijgt, na de garantie kost alleen het laten langskomen van de reparateur je al €100.

• Wren
Rostvertol-Mil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:00:
[...]

Ik zou het wel melden bij LG hoor, niet geschoten enzo. Maar nu weet je dus dat dat is wat ze zullen vragen en als zij dan vinden dat het het normale kijkgedrag niet stoort...

Overigens hoeven dit soort situaties helemaal niet altijd erger te worden zoals net gezegd.

• Rostvertol-Mil
@Wren @A.N.Brinkman @NoahAmber
Akkoord! :) Dank voor het advies, dan ga ik er mee verder.

dot.blaat

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Altijd weer even een dingetje, als je een automatische pixel refresher voor je kiezen krijgt. 2e keer nu, dus 4000 branduren sinds mei 2018 op m'n C7.Gelijk toch maar even gecheckt op gekke dingen, niks aan 't handje :)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Rostvertol-Mil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:59:
@Wren @A.N.Brinkman @NoahAmber
Akkoord! :) Dank voor het advies, dan ga ik er mee verder.
probeer wel foto's te sturen met "normale tv-beelden" geen test-slides

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-11 11:20
Wren schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:54:
[...]

Ik zou het wel melden bij LG hoor, niet geschoten enzo. Maar nu weet je dus dat dat is wat ze zullen vragen en als zij dan vinden dat het het normale kijkgedrag niet stoort...

Overigens hoeven dit soort situaties helemaal niet altijd erger te worden zoals net gezegd.
Bij mij is er dan weer nooit gevraagd of het storend was bij normaal tv kijken, wel of ik de tv een half uur van het stroom wilden halen en een pixel refresh wilden doen, en of het er dan nog was.

Die monteur die langs kwam heeft ook niet gekeken bij normaal beeld, heeft wat foto's gemaakt van service menu's en een egaal beeld dat de problemen zichtbaar maakte.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
TommyknockerNL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:01:
Een ijzerzaagje doet wonderen! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11 11:11
RTX 3080 FE hdmi 2.1 functionaliteit getest op LG C9. Eerst klinkt allemaal goed tot hij zijn filmpje gaat eindigen 7.05. Dan blijken er G-SYNC problemen te zijn en krijgt hij een zwart scherm zonder signaal bij CSGO. En dan komt hij er wel heel zeker van dat er benodigde updates/firmware komt van LG/NVIDIA. Terwijl LG volgens mij liet weten dat het nog een open vraag was of het gefixed kon worden. Dus ik zou nog niet te vroeg juichen al zou ik dat wel graag willen. Andere die er wel vertrouwen in hebben dat het uiteindelijk gewoon gaat werken op de X9 serie LG OLEDs? Ik ben benieuwd.

https://www.youtube.com/w...G0&ab_channel=TechYESCity

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

zeromussov schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:44:
Enkele vragen over de 65GX, hopelijk dat ik een paar vragen beantwoord kan krijgen:
- Voor Live Playback en opnemen wil ik een SSD (pricewatch: WD Green SSD 2,5" V1 240GB) aanschaffen met een USB naar SSD stekker (https://www.amazon.de/gp/...smid=A1S41JW81H0D20&psc=1).
Naar aanleiding van bovenstaande vraag, heb ik dus die SSD + case gekocht en aangesloten voor Live Playback op mijn LG OLED C9. De eerste keer aangesloten op de USB poort op de zijkant. SSD werd netjes herkend en kreeg de vraag om te formatteren.

Nadat ik de melding had gekregen dat het formatteren voltooid was, geschakeld naar live tv (ziggo via ci+ module) en op de Live Playback starten knop gedrukt. Kreeg ik de melding dat ik dan een USB disk moest aansluiten.

TV van de muur gehaald en de SSD op de USB poort aan de achterkant aangesloten. Toen werkte de Live Playback knop. Daarna weer terug op de USB poort aan de zijkant en dat werkte ook. Tot zover alles dus prima.

Echter tijdens het normale tv kijken moet ik 2x drukken op de pauze knop om het beeld stop te zetten en op de achtergrond op te blijven nemen. Ik had verwacht, en volgens mij werkte dit wel zo op mijn oude 2013 LG tv, dat je bij 1x drukken op de pauze knop, het beeld kon stil zetten, even naar boven gaan/wc gaan etc en bij terugkomst weer op play drukken om direct verder te kijken waar het beeld was stopgezet.

Vind het een beetje omslachtig zo, omdat de 2e keer op pauze drukken ook vaak niet werkt, ik moet soms echt 3 of 4x drukken alvorens het beeld stil staat.

Is dit dus bij design, of mis ik een instelling ergens ? Heb natuurlijk al zelf lopen zoeken in de instellingen, maar niks kunnen vinden.

XBL: MRE Inc

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:14:
[...]

Naar aanleiding van bovenstaande vraag, heb ik dus die SSD + case gekocht en aangesloten voor Live Playback op mijn LG OLED C9. De eerste keer aangesloten op de USB poort op de zijkant. SSD werd netjes herkend en kreeg de vraag om te formatteren.

Nadat ik de melding had gekregen dat het formatteren voltooid was, geschakeld naar live tv (ziggo via ci+ module) en op de Live Playback starten knop gedrukt. Kreeg ik de melding dat ik dan een USB disk moest aansluiten.

TV van de muur gehaald en de SSD op de USB poort aan de achterkant aangesloten. Toen werkte de Live Playback knop. Daarna weer terug op de USB poort aan de zijkant en dat werkte ook. Tot zover alles dus prima.

Echter tijdens het normale tv kijken moet ik 2x drukken op de pauze knop om het beeld stop te zetten en op de achtergrond op te blijven nemen. Ik had verwacht, en volgens mij werkte dit wel zo op mijn oude 2013 LG tv, dat je bij 1x drukken op de pauze knop, het beeld kon stil zetten, even naar boven gaan/wc gaan etc en bij terugkomst weer op play drukken om direct verder te kijken waar het beeld was stopgezet.

Vind het een beetje omslachtig zo, omdat de 2e keer op pauze drukken ook vaak niet werkt, ik moet soms echt 3 of 4x drukken alvorens het beeld stil staat.

Is dit dus bij design, of mis ik een instelling ergens ? Heb natuurlijk al zelf lopen zoeken in de instellingen, maar niks kunnen vinden.
Hier vrijwel exact dezelfde ervaring. Werkte in het begin goed, maar de volgende dag herkende de TV geen USB meer. Toen aangesloten op de 2e USB poort en vooralsnog werkt die nu wel goed. Ik weet dus niet of het een eenmalig iets is of mogelijk met de USB poort te maken heeft.

Het meerdere keren op pauzeren moeten klikken herken ik ook. Ben er nog niet helemaal over uit wanneer die het wel/niet doet. Eenmalig op Play drukken lijkt trouwens wel te werken om Live Playback te starten.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

zeromussov schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:23:
[...]

Hier vrijwel exact dezelfde ervaring. Werkte in het begin goed, maar de volgende dag herkende de TV geen USB meer. Toen aangesloten op de 2e USB poort en vooralsnog werkt die nu wel goed. Ik weet dus niet of het een eenmalig iets is of mogelijk met de USB poort te maken heeft.

Het meerdere keren op pauzeren moeten klikken herken ik ook. Ben er nog niet helemaal over uit wanneer die het wel/niet doet. Eenmalig op Play drukken lijkt trouwens wel te werken om Live Playback te starten.
Ah beter dat ik dus niet de enige ben die dit zo ervaart.

Ja eenmalig drukken op play werkt idd om LP te starten.

Aansluiten op de 2e of 3e usb poort is voor mij geen optie want mijn tv hangt met een Vogels Thin 505 aan de muur. Ik denk dan dat de USB kabel de bocht naar beneden niet kan maken en dat mijn tv dus verder van de muur af komt te hangen. De USB poort aan de zijkant is dus mijn enige optie.

Ik bedacht me net dat het natuurlijk niet wenselijk is om het beeld stil te zetten ivm inbranden. Stel je gaat "even" naar boven maar duurt het uiteindelijk 60 minuten. Dan blijft je beeld dus 60 minuten op het zelfde beeld staan en dat lijkt met niet goed op den duur. Wellicht dat de screensaver aan springt, maar dat heb ik nog niet getest.

Maar het stoort mij dus wel dat het beeld doorloopt. Als ik een programma kijk welke al 3:26 minuut aan de gang is en ik ga naar boven om bv naar de wc te gaan, dan wil ik niet moeten zoeken waar ik ook weer was met kijken. Dan wil ik direct verder vanaf het punt waar ik op pauze heb gedrukt. Wellicht is dat dan op 0:00 van de timer dus hoef je alleen maar naar het begin te spoelen ?

XBL: MRE Inc

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MRE-Inc schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:34:
[...]
Ik bedacht me net dat het natuurlijk niet wenselijk is om het beeld stil te zetten ivm inbranden. Stel je gaat "even" naar boven maar duurt het uiteindelijk 60 minuten. Dan blijft je beeld dus 60 minuten op het zelfde beeld staan en dat lijkt met niet goed op den duur. Wellicht dat de screensaver aan springt, maar dat heb ik nog niet getest.
De tv zal wel extra dimming aan zetten als er een lang stilstaand beeld via een externe input binnenkomt.
Weet idd niet of de screensaver werkt voor externe inputs, heb die alleen gezien bij lokale apps/browser die op pauze stond.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
Dit vroeg ik mij van de week ook al af. Ik heb geprobeerd in dit topic te zoeken want ik dacht dat het al eens besproken is maar is het mogelijk om de screensaver zelf aan te zetten?

Dus ik zet Ziggo programma op pauze en vervolgens zet ik de screensaver aan.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
SuperKneus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:16:
Dit vroeg ik mij van de week ook al af. Ik heb geprobeerd in dit topic te zoeken want ik dacht dat het al eens besproken is maar is het mogelijk om de screensaver zelf aan te zetten?

Dus ik zet Ziggo programma op pauze en vervolgens zet ik de screensaver aan.
Microfoon drukken en zeggen; scherm uit.
En als je terug bent, ab oppakken en scherm is weer aan. Druk op play en kijk verder

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:02

Typhone

Who Dares Wins

Zoals beloofd (@HoppyF) en enkele anderen een update:

LG is zojuist gekomen. Wilden de factuur zien (Duits) en de foto's van het euvel had ik allemaal uitgeprint en klaargelegd (vriendin was thuis ik had meeting met klanten). Monteur zei meteen dat hij het al zag en ging één onderdeel (chip) vervangen en het paneel. Toen kwam het probleem... hij had een 55" scherm meegekregen van Servilux en wij hebben een 65" TV. Dus volgende week komt hij terug en dan wordt het scherm geswapped.
Geen vragen, geen problemen, geen ander gedoe met dat het scherm in Duitsland gekocht is. Nette en puike service zeg ik en volgende week mooi weer een nieuw scherm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqL6dkHhqm4rNLetKb-eeCTGuGo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSDdLhpPJg9g5twVjMo3RcCo.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfIHfT-5T8WdZl-A6c9ltZ2cQoo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyiXZ63VAYV5SS7Vzf5kWadw.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83Ws9_3WN_NUSz3Tfv-nHNxA07U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25PxBZeJnVXiaaNUA0mZJbmI.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzY-iMLTpib9Qc5OHFIhah6q5i4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKPIM8PIx6lzzBJy6bBGkZLi.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJiTYR0056N5bLJGKMo6faPSDpM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxW9VrIHY4zyfV4QPrKU5R8P.jpg?f=fotoalbum_medium
mucuracat schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:35:
[...]

Microfoon drukken en zeggen; scherm uit.
En als je terug bent, ab oppakken en scherm is weer aan. Druk op play en kijk verder
Dat is inderdaad de veiligste methode.
Vreemd genoeg gaat de LG screensaver niet aan als je een TV box hebt aangesloten via HDMI.
Je kunt er ook niets aan instellen.
Zou fijn zijn als LG dit eens zou toevoegen bij een firmware update.
Nog fijner zou het zijn als de hinderlijke tekst bij de screensaver zou verdwijnen.
Dit is de meest nutteloze tekst ooit.
Het kan wel want de 2018 modellen hebben wèl een goedwerkende screensaver zonder tekst.
Typhone schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:48:

LG is zojuist gekomen. Wilden de factuur zien (Duits) en de foto's van het euvel had ik allemaal uitgeprint en klaargelegd (vriendin was thuis ik had meeting met klanten). Monteur zei meteen dat hij het al zag en ging één onderdeel (chip) vervangen en het paneel. Toen kwam het probleem... hij had een 55" scherm meegekregen van Servilux en wij hebben een 65" TV. Dus volgende week komt hij terug en dan wordt het scherm geswapped.
Geen vragen, geen problemen, geen ander gedoe met dat het scherm in Duitsland gekocht is. Nette en puike service zeg ik en volgende week mooi weer een nieuw scherm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, maar ook jammer.
Op de doos staat LCD module dat kan nooit goed zijn ongeacht het formaat.
Volgende week in de herhaling dus.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

HoppyF schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:49:
[...]
Vreemd genoeg gaat de LG screensaver niet aan als je een TV box hebt aangesloten via HDMI.
...
Zou fijn zijn als LG dit eens zou toevoegen bij een firmware update.
Ik ben er helemaal voor.
Maar LG zit wel een beetje met het probleem dat de TV de status van de aangesloten HDMI apparaten niet kent. Ja, hij kan misschien wel zien dat het beeld stilstaat. Maar dat hoeft niet perse te betekenen dat hij op pause staat oid. Het meest irritante wat je kan hebben is een TV die na zo'n nieuwe feature onterecht in z'n screensaver springt.
Mijn externe TV ontvanger heeft gewoon zelf een screensaver en die springt dus na enige tijd aan als hij op pause staat ofzo. Heeft de Ziggo box dat niet?

Mijn C9 doet dat bijvoorbeeld als ik via de ingebouwde browser naar een video kijk. Dus dan zit ik regelmatig met m'n remote te zwaaien om dat te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 17-09-2020 14:02 ]

Alles kan stuk.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:29

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Typhone schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke foto's, mooi om te zien hoe ze de VESA mount hebben zitten, geeft genoeg vertrouwen iig :)
remco_k schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:01:
[...]

Ik ben er helemaal voor.
Maar LG zit wel een beetje met het probleem dat de TV de status van de aangesloten HDMI apparaten niet kent. Ja, hij kan misschien wel zien dat het beeld stilstaat. Maar dat hoeft niet perse te betekenen dat hij op pause staat oid. Het meest irritante wat je kan hebben is een TV die na zo'n nieuwe feature onterecht in z'n screensaver springt.
Mijn externe TV ontvanger heeft gewoon zelf een screensaver en die springt dus na enige tijd aan als hij op pause staat ofzo. Heeft de Ziggo box dat niet?

Mijn C9 doet dat bijvoorbeeld als ik via de ingebouwde browser naar een video kijk. Dus dan zit ik regelmatig met m'n remote te zwaaien om dat te voorkomen.
De LG hoeft alleen naar het stilstaande beeld te kijken, ongeacht of dit van een interne app afkomt of via HDMI binnenkomt.
Zo moeilijk is dat niet te detecteren, LG weet immers ook waar de statische logo’s zitten.
Een scherm wat lang op pauze staat is dus ook te herkennen.
Een externe TV ontvanger zou ook een screensaver kunnen hebben maar ik heb deze niet ontdekt en heb al meerdere TV ontvangers gehad.
Recent nog vervangen door de nieuwste UHD Arris VIP5202 die KPN en XS4all onder andere gebruiken.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
mucuracat schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

JBL..9.1 ook mijn verlanglijst :)
Ik las wel, als je veel muziek luistert dat de midden tonen minder zijn.
Ik heb m gisteren besteld. Krijg m vandaag binnen, dus ben benieuwd!

PSN: Mondaatje

• Monda
JDL15 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Ik kan je wel zeggen dat mijn Marantz 5014 icm LG C9 ook altijd DTS Neural: X displayt, terwijl ik toch echt vaker DTS:X verwacht. Ga het volgend weekend testen met een Nvidea Shield TV Pro (want ik vermoed dat het aan mijn Mi Box ligt).
Wat was de uitkomst hiervan?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Monda schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 04:36:
[...]

Wat was de uitkomst hiervan?
Lag bij mij wel degelijk aan de Mi Box, geen issues ermee met de Shield. Het is zoals hier al werd gemeld, de Mi Box is een beetje een Fiat onder de Mediaspelers en de Shield tv Pro de Ferrari..

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Voor tv kijken gebruik ik iTV van KPN. Ik krijg het niet voor elkaar om op de lg gx programme tuning in te stellen. (Waarschijnlijk omdat het niet via de kabel is)

Nu moet ik dus de afstandsbediening van KPN gebruiken om naar gids te gaan (zie foto) om programma’s terug te kijken. Is er een andere manier? Zo top zijn als ik alleen de magic remote hoef te gebruiken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4qVkMtcgyyzc4o-jrN5M2337Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ei083vW6REMXfZUnuWC9DLCO.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10
remco_k schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:01:
[...]

Ik ben er helemaal voor.

Als ik met mijn B9 via de browser naar een video of livestream kijk en die fullscreen zet (de video, niet de pagina), dan springt die niet op de screensaver. En nog een tip: de browser heeft geen adblocker maar met een alternatieve DNS zoals AdGuard DNS krijg je hetzelfde effect.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Dropj die kabels! :X
Die magic remote kun je volgens mij programmeren voor een settop box die je dan met de knop rechtsboven kunt activeren? Die KPN box ondersteunt blijkbaar geen HDMI-CEC dan had je wel eea kunnen bedienen.
Anders met een Logitech Harmony aan de slag oid.
Dropj schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:55:
Voor tv kijken gebruik ik iTV van KPN. Ik krijg het niet voor elkaar om op de lg gx programme tuning in te stellen. (Waarschijnlijk omdat het niet via de kabel is)

Nu moet ik dus de afstandsbediening van KPN gebruiken om naar gids te gaan (zie foto) om programma’s terug te kijken. Is er een andere manier? Zo top zijn als ik alleen de magic remote hoef te gebruiken.[Afbeelding]
Gebruik op de Magic remote de ... toets (knop onder cijfer 9).
Druk deze kort in, je kunt dan de programmagids kiezen van je KPN box.
Zo ook opnames bekijken en heen en weer doorspoelen.

Je kunt ook alleen de afstandsbediening van de KPN box gebruiken en daarmee alles instellen.
Volume harder/zachter, volgende kanaal enz. werkt gewoon.
Je hebt de Magic remote dan alleen nodig voor YouTube, Netflix en dergelijke.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:22
Hier ook alles met de Magic remote, werkt gewoon.
C9
KPN box
Denon receiver (geluid + / -)

Wat HoppyF aangeeft, alles zit op de knop met 3 puntjes onder de 9. Gids en menu met opnames etc.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
baronruud schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:06:
Hier ook alles met de Magic remote, werkt gewoon.
C9
KPN box
Denon receiver (geluid + / -)

Wat HoppyF aangeeft, alles zit op de knop met 3 puntjes onder de 9. Gids en menu met opnames etc.
Mag ik dan vragen hoe jij de boel hebt aangesloten?

Ik heb nu mijn ziggo box op mijn receiver zitten en van mijn receiver gaat er een hdmi kabel naar de tv. Op de tv kan ik nu iid met de magic remote een apparaat koppelen maar dat is er maar 1 per hdmi ingang. Dit is natuurlijk ook wel logisch.

Ik heb de remote dus nu ingesteld op de ziggo box maar het zou fijn zijn als ik de receiver er ook mee kan besturen.

Of zou ik dan de ziggo box moeten aansluiten op bijv hdmi1 van de tv. En de reciever op hdmi2? Ik heb hier wel al over nagedacht maar heb het nog niet geprobeerd.

• Dropj
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:23:
@Dropj die kabels! :X
Die magic remote kun je volgens mij programmeren voor een settop box die je dan met de knop rechtsboven kunt activeren? Die KPN box ondersteunt blijkbaar geen HDMI-CEC dan had je wel eea kunnen bedienen.
Anders met een Logitech Harmony aan de slag oid.
Haha, dit weekend komt de tv meubel en dan werk ik de kabels gelijk wel. Snel nog even een mooie kabelgoot kopen.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:04:
Hoe grappig, Samsung slaat de plank volledig mis.
LG zal ongetwijfeld dubbel liggen over het beleid bij hun concurrent.
nieuws: 'Samsung neemt nog geen eigen qd-oledpanelen af voor tv's door lage h...
Ach, die QLED's zijn echt wel top tv's hoor. Benieuwd naar waar zij straks staan met alternatieve technologie. OLED is duidelijk niet hun ding.
Inbranden / banding is bij LG dan weer een issue. Gelukkig is de service van LG top, maar zit hier wel af en toe met verbazing te kijken naar wat voor ellende er met de panelen kan ontstaan.

• Dropj
HoppyF schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:01:
[...]

Gebruik op de Magic remote de ... toets (knop onder cijfer 9).
Druk deze kort in, je kunt dan de programmagids kiezen van je KPN box.
Zo ook opnames bekijken en heen en weer doorspoelen.

Je kunt ook alleen de afstandsbediening van de KPN box gebruiken en daarmee alles instellen.
Volume harder/zachter, volgende kanaal enz. werkt gewoon.
Je hebt de Magic remote dan alleen nodig voor YouTube, Netflix en dergelijke.
Super!

Dat kpn kastje kun je niet in een lade wegwerken geloof ik? Dan hoeft alleen de soundbar op de meubel te staan.

• Wren
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:01:
[...]

Ach, die QLED's zijn echt wel top tv's hoor. Benieuwd naar waar zij straks staan met alternatieve technologie. OLED is duidelijk niet hun ding.
Inbranden / banding is bij LG dan weer een issue. Gelukkig is de service van LG top, maar zit hier wel af en toe met verbazing te kijken naar wat voor ellende er met de panelen kan ontstaan.
Zoek op een willekeurig merk en je zult daar ook allerlei klachten vinden he :)

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wren schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:20:
[...]

Zoek op een willekeurig merk en je zult daar ook allerlei klachten vinden he :)
Ik heb 12+ jaar Samsung (Q)LED tv's gehad en ook continue die topics gevolgd, maar nee, daar echt geen issues van dit formaat tegengekomen. Hooguit iemand die issues had met geluid oid, maar niet dat het beeld ineens zwaar vernacheld is zoals je hier geregeld ziet (en tuurlijk, dat zijn ook de uitzonderingen)
Heb het idee dat LG ook OLED nog niet echt goed onder de knie heeft mbt duurzaamheid, maar dit gelukkig erg goed oplost met service. Dat stelt me wel gerust.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-09-2020 15:49 ]

• Wren
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb 12+ jaar Samsung (Q)LED tv's gehad en ook continue die topics gevolgd, maar nee, daar echt geen issues van dit formaat tegengekomen. Hooguit iemand die issues had met geluid oid, maar niet dat het beeld ineens zwaar vernacheld is zoals je hier geregeld ziet (en tuurlijk, dat zijn ook de uitzonderingen)
Heb het idee dat LG ook OLED nog niet echt goed onder de knie heeft mbt duurzaamheid, maar dit gelukkig erg goed oplost met service. Dat stelt me wel gerust.
En het is fantastisch voor jou dat jij die problemen niet bent tegengekomen. Ook wel logisch als er oled specifieke problemen zijn, die heb je niet op een LCD tv. Maar zo zijn er weer LCD specifieke problemen. Elk merk heeft mooie dingen en elk merk heeft minder mooie dingen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Ik ben inderdaad nog nooit Qled problemen tegengekomen. Maar als voormalig bezitter van een Samsung Plasma tv niet vreemd waarschijnlijk ;)
Wel viel me op bij de vergelijking tussen Qled en Oled dat die Samsung vermoedelijk een Philips Ambilight enigneer heeft overgenomen. Beeldkwaliteit is bij Qled ondergeschikt aan zijn lichtgevende kwaliteiten lijkt het.
Maar ik heb een TV niet als lamp gekocht en ben dus heel tevreden met de Oled C9.
Gelukkig verschillen smaken dus blijft er keuze.

Copyright and left by SED...

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wren schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:50:
[...]

En het is fantastisch voor jou dat jij die problemen niet bent tegengekomen. Ook wel logisch als er oled specifieke problemen zijn, die heb je niet op een LCD tv. Maar zo zijn er weer LCD specifieke problemen. Elk merk heeft mooie dingen en elk merk heeft minder mooie dingen.
Niet alleen ik niet, maar dus ook niemand in de topics die ik volgde.
Maar goed, ik vind het fanboyisme van "LG OLED is the best" gewoon niet zo gepast.
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet echt van de GX, zeker in het donker is het echt super. Maar qua levensduur maak ik me wel meer zorgen dan met mn vorige tv. Zit steeds bij tv kijken naar logo's te kijken of die wel goed gedimd worden etc, misschien ten onrechte, maar toch..
Dat lacherige dat Samsung zogenaamd de plank aan het mis slaan is staat me niet zo aan. Zoals je zegt, alle typen tv's hebben zo hun voor- en nadelen, een echte winnaar is er niet.

• Mr_Blobby
Dropj schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:
[...]

Super!

Dat kpn kastje kun je niet in een lade wegwerken geloof ik? Dan hoeft alleen de soundbar op de meubel te staan.
Mijn KPN kastje staat op z'n zijkant op de dikke onderkant achter het scherm. Het KPN kastje is minder hoog dan de verdikking en past er dus prima op. Was een tip van iemand anders in dit forum. Het kastje heb ik met wat Pritt Poster Buddies vastgemaakt aan de achterkant zodat het kastje niet van de verdikking afvalt mocht iemand tegen het meubel/tv stoten en die gaat wiebelen.

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 11:03
Dropj schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:55:

Nu moet ik dus de afstandsbediening van KPN gebruiken om naar gids te gaan (zie foto) om programma’s terug te kijken. Is er een andere manier? Zo top zijn als ik alleen de magic remote hoef te gebruiken.[Afbeelding]
Je kunt ook de KPN app voor LG gebruiken op de TV, al vind ik die nog niet zo handig werken door het lastige menu.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

• Wren
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:03:
[...]

Maar goed, ik vind het fanboyisme van "LG OLED is the best" gewoon niet zo gepast.
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet echt van de GX, zeker in het donker is het echt super. Maar qua levensduur maak ik me wel meer zorgen dan met mn vorige tv. Zit steeds bij tv kijken naar logo's te kijken of die wel goed gedimd worden etc, misschien ten onrechte, maar toch..
Dat lacherige dat Samsung zogenaamd de plank aan het mis slaan is staat me niet zo aan. Zoals je zegt, alle typen tv's hebben zo hun voor- en nadelen, een echte winnaar is er niet.
ok, dan heeft niemand die jij ook gevolgd of gesproken heeft ooit problemen met hun tv, helemaal top en fantastisch! Beste tv's ever! :)
Ben geen LG fanboy hoor, wilde alleen even een en ander nuanceren. En vind ook niet dat Samsung de plank misslaat (met dat artikel).

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
[...]

Zit steeds bij tv kijken naar logo's te kijken of die wel goed gedimd worden
Ik heb er ook wel es op gelet, maar ik zie het niet/merk er niks van ondanks dat de setting op high staat 😬

Soundcloud

• DeBaroN
SuperKneus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:50:
[...]

Mag ik dan vragen hoe jij de boel hebt aangesloten?

Ik heb nu mijn ziggo box op mijn receiver zitten en van mijn receiver gaat er een hdmi kabel naar de tv. Op de tv kan ik nu iid met de magic remote een apparaat koppelen maar dat is er maar 1 per hdmi ingang. Dit is natuurlijk ook wel logisch.

Ik heb de remote dus nu ingesteld op de ziggo box maar het zou fijn zijn als ik de receiver er ook mee kan besturen.

Of zou ik dan de ziggo box moeten aansluiten op bijv hdmi1 van de tv. En de reciever op hdmi2? Ik heb hier wel al over nagedacht maar heb het nog niet geprobeerd.
Omdat mijn receiver geen 4K aan kan, heb ik alles op de TV aangesloten.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
kaos001 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:34:
[...]

Ik heb er ook wel es op gelet, maar ik zie het niet/merk er niks van ondanks dat de setting op high staat 😬
Bij Ziggo Sport wel geregeld een donkere waas rondom het oranje "live" rechtsboven, met die optie op "high".

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-09-2020 16:46 ]

• Monda
Heb nu de JBL Bar 9.1 binnen en wilde m aansluiten, maar heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen.

Ik heb ITV van kpn en een ps4. Ik zou graag de optie hebben om alle apparaten via de bar af te kunnen spelen, maar ga 'm hoofdzakelijk gebruiken voor de interne app van Netflix.

Moet ik de "hdmi in" van de bar aansluiten op "hdmi port 2" aan de zijkant van de C9?

• DeBaroN
Monda schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:24:
Heb nu de JBL Bar 9.1 binnen en wilde m aansluiten, maar heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen.

Ik heb ITV van kpn en een ps4. Ik zou graag de optie hebben om alle apparaten via de bar af te kunnen spelen, maar ga 'm hoofdzakelijk gebruiken voor de interne app van Netflix.

Moet ik de "hdmi in" van de bar aansluiten op "hdmi port 2" aan de zijkant van de C9?
Dat had ik van tevoren uitgezocht ;) Adhv mijn eisen/wensen zoek ik wat uit de niet andersom.

• Monda
baronruud schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:45:
[...]

Dat had ik van tevoren uitgezocht ;) adhv mijn eisen/wensen zoek ik wat uit de niet andersom.
Het is voor mij niet de vraag of het werkt. Want dat had ik al uitgezocht. ;)

Maar hoe ik het beste kan aansluiten. Ik denk dat ik er al uit ben. Hmdi out op bar naar de eARc aansluiting op de tv. Dan werkt Netflix iig al wel. Nu de rest nog.

Zoals eARC inschakelen
Digitaal geluid pcm of automatisch. Etc

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 18-09-2020 17:52 ]

Verwijderd

[...]

Er is een duidelijk winnaar als je films kijkt, of gamed, de OLED's van LG. Als je alleen TV uitzendingen kijkt ja dan maakt het niet uit je gebruikt. Hou dan je 1080 Plasma want dat is nog het beste misschien.

En ja Samsung slaat de plank mis, ze maken reclame met dat QLED eigenlijk ook OLED is maar beter (not) en dan zelf weer OLED ontwikkelen. Misleidende reclame en helaas verkoopt het nog ook.
Maar voor het grote publiek maakt het toch niet uit, die denk dat Samsung de beste TV's verkoopt en koopt ze, daarnaast weten ze niet wat OLED of QLED is en zullen ook geen verschil zien.
Gelukkig maken ze wel fantastische OLED scherm op de smartphones.

Ik heb al drie jaar mijn C7 en niks qua inbranden, ik kijk alleen zo goed als niet naar TV uitzendingen (alleen F1). Was overigens niet anders dan met Plasma.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 18:27 ]

• Dropj
Mr_Blobby schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:04:
[...]
Mijn KPN kastje staat op z'n zijkant op de dikke onderkant achter het scherm. Het KPN kastje is minder hoog dan de verdikking en past er dus prima op. Was een tip van iemand anders in dit forum. Het kastje heb ik met wat Pritt Poster Buddies vastgemaakt aan de achterkant zodat het kastje niet van de verdikking afvalt mocht iemand tegen het meubel/tv stoten en die gaat wiebelen.
Slim! Ik heb de gx dus dat gaat lastig

Ik had hem eerst achter mijn soundbar gezet als test omdat ik het KPN kastje in de tv meubel wil plaatsen maar ik kan dan kan ik niet zappen etc. dus het helaas op de meubel of ik plak hem onder de tv meubel als dat werkt haha

• Dropj
The Real Gunnar schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:06:
[...]

Je kunt ook de KPN app voor LG gebruiken op de TV, al vind ik die nog niet zo handig werken door het lastige menu.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm
En de beeldkwaliteit is een stuk minder op de app merk ik.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:01:
[...]

De duurste QLED’s zijn uiteraard beter dan de gemiddelde LCD’s.
Samsung heeft gewoon moeite een goede OLED te produceren omdat ze immers niet de patenten van LG willen gebruiken.
Ze zijn dus op andere OLED technieken aangewezen.
Hier heeft Samsung een hoop tamtam om gemaakt dat dit zo’n goede techniek zou zijn.
We zullen het zien.

De “ellende” over defecte panelen worden hier genoemd, terecht want Tweakers zijn kritisch.
Wat in een forum als dit gemeld wordt is niet representatief.
Er zijn honderden/duizenden OLED bezitters die je niet hoort en ziet hier.

Terug naar Samsung nog even.
Ik zal je de details besparen die mijn zoon met zijn Samsung heeft gehad.
Recent heeft hij een LG OLED gekocht on overleg met de winkel waar hij zijn TV gekocht heeft.
Dropj schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:
[...]

Super!

Recent heb ik mijn provider abonnement verlengd en het nieuwste TV kastje (Arris VIP5202) erbij bedongen.
Reden? Langzaam wordende menu’s na de laatste KPN/XS4all update.
De nieuwste TV box is wel snel, en bovendien belangrijk, ondersteunt ook Bluetooth met de afstandsbediening.
Het TV kastje kan daarom weggewerkt worden in een kastje.

• DeBaroN
Men post en leest ook alleen de negatieve berichten op een forum....

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
Wow. Vandaag de cx55 opgehaald. Wat een scherm en wat een beeld! Wat me opvalt is dat de netflix content zonder HD abo ook echt prachtig is. Voor kabel tv (ci+) heb ik de verscherping wel wat omhoog gezet naar 30, anders is het beeld erg soft.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Zojuist 1 dode pixel ontdekt op men C8. Iemand ervaring hier mee of dit binnen de normale garantie valt?

• Wren
MrLeon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:07:
Zojuist 1 dode pixel ontdekt op men C8. Iemand ervaring hier mee of dit binnen de normale garantie valt?
Hangt ervan af.is het bij normaal gebruik te zien? Heb je een foto van je scherm waarop het te zien is( niet ingezoomed)?
Sven2912 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:40:
Wow. Vandaag de cx55 opgehaald. Wat een scherm en wat een beeld! Wat me opvalt is dat de netflix content zonder HD abo ook echt prachtig is. Voor kabel tv (ci+) heb ik de verscherping wel wat omhoog gezet naar 30, anders is het beeld erg soft.
Snel je Netflix abonnement upgraden naar premium. ;)
Dan krijg je alles wat in 4K of met Dolby Vision is nog mooier te zien.
Uiteraard hangt de kwaliteit ook wel af van het bronmateriaal maar mooi is het wel.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb hier spijt van mijn LG OLED aankoop. In juli 2017 een OLED55C7V aangeschaft voor €1800. Nu 3 jaar later erg veel last van inbranding (balken van de ondertiteling, donkere vlekken in het midden), ziet er niet uit.

In eerste instantie bij de verkoper gevraagd of hier nog iets voor te regelen is. Die gaf als advies om een lange tijd een video met ruis te draaien. Nu geloof ik hier niet echt in, dus vervolgens bij LG geprobeerd. Zojuist een offerte gehad voor €650 om het scherm te vervangen, dit is incl €400 coulance van LG. Aan de ene kant netjes dat ze dit doen, maar aan de andere kant belachelijk dat het zoveel kost en 'nodig' is na 3jr.

Nu kan ik dit natuurlijk doen, maar dan zit ik over een paar jaar weer met dezelfde ellende. Dus waarschijnlijk gaat deze gewoon op marktplaats en wordt die vervangen met een QLED, voor mij geen OLED meer.
Black Eagle schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:01:
Heb hier spijt van mijn LG OLED aankoop. In juli 2017 een OLED55C7V aangeschaft voor €1800. Nu 3 jaar later erg veel last van inbranding (balken van de ondertiteling, donkere vlekken in het midden), ziet er niet uit.

In eerste instantie bij de verkoper gevraagd of hier nog iets voor te regelen is. Die gaf als advies om een lange tijd een video met ruis te draaien. Nu geloof ik hier niet echt in, dus vervolgens bij LG geprobeerd. Zojuist een offerte gehad voor €650 om het scherm te vervangen, dit is incl €400 coulance van LG. Aan de ene kant netjes dat ze dit doen, maar aan de andere kant belachelijk dat het zoveel kost en 'nodig' is na 3jr.

Nu kan ik dit natuurlijk doen, maar dan zit ik over een paar jaar weer met dezelfde ellende. Dus waarschijnlijk gaat deze gewoon op marktplaats en wordt die vervangen met een QLED, voor mij geen OLED meer.
Spijt? :?
Je hebt drie jaar zonder problemen kunnen kijken neem ik aan want je reageert nu pas.
Zijn de klachten nu opeens opgetreden?
Kun je wat foto’s plaatsen?
In principe heb je nog gewoon recht op garantie want ook al is je TV nu drie jaar oud, dan heb je nog steeds garantie omdat een TV nu eenmaal veel langer mee hoort te gaan.
Spreek de verkoper hierop dus aan.
Je hebt dus recht op kosteloze reparatie (als de klachten niet veroorzaakt zijn door je eigen toedoen).
Er zijn genoeg soortgelijke ervaringen waarbij er zonder extra kosten een paneel is vervangen.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:35
Black Eagle schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:01:
Die gaf als advies om een lange tijd een video met ruis te draaien. Nu geloof ik hier niet echt in, dus vervolgens bij LG geprobeerd.
Draai op z'n minst die ruisvideo's een een dagje (oid), en kijk of het beter wordt. 8)7

Haal je toevallig de stroom 's nachts van het TV-meubel? (en dus; van je TV?)
Ik weet niet zeker of het bij de C7 ook zo werkt, maar de latere versies die draaien 's nachts (of eigenlijk na x uur uitstaan) een pixel refresher tegen de image retention. Laat deze mooi z'n werk doen. :)

Waarschijnlijk heeft ook de C7 in het Settings menu een Pixel Refresher, welke je eens kan proberen. (niet iets om wekelijks/maandelijks te doen! Alleen bij uitzonderingen)
Als je echt burn-in hebt (i.p.v. image retention) zal het mogelijk niet helpen, maar het lijkt me sowieso het proberen waard! ;)

[ Voor 60% gewijzigd door SmiGueL op 19-09-2020 00:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:13:
[...]

Spijt? :?
Je hebt drie jaar zonder problemen kunnen kijken neem ik aan want je reageert nu pas.
Zijn de klachten nu opeens opgetreden?
Kun je wat foto’s plaatsen?
In principe heb je nog gewoon recht op garantie want ook al is je TV nu drie jaar oud, dan heb je nog steeds garantie omdat een TV nu eenmaal veel langer mee hoort te gaan.
Spreek de verkoper hierop dus aan.
Je hebt dus recht op kosteloze reparatie (als de klachten niet veroorzaakt zijn door je eigen toedoen).
Er zijn genoeg soortgelijke ervaringen waarbij er zonder extra kosten een paneel is vervangen.
Ja natuurlijk spijt, je koopt een high-end tv voor een bak geld, je verwacht er dan toch wel tussen de 5-10jr mee te doen. Het inbranden is voor mijn gevoel heel snel gegaan, in eerste instantie dachten we dat Netflix zijn video's had voorzien van een watermerk, tot opviel dat dit logo ook bij videoland zichtbaar was. Daarna is het geleidelijk steeds erger geworden, dan spreek ik over afgelopen ~4 maanden.

Wij gebruiken de tv voornamelijk voor Netflix (via de tv-app), als je deze op pauze zet of inactief is gaat al heel snel de screensaver aan. Toch staat ondertussen rechts onderin het scherm een Netflix logo. De 2 horizontale balken onderin het scherm komen precies overeen met de positie van de ondertiteling. De vlekken in het midden van het scherm heb ik echt geen idee, deze zijn voor mijn gevoel ook erger geworden na het runnen van de Pixel Refresher.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn TV toch wordt gerepareerd? LG geeft een korting van ong. 50% op de prijs van het scherm (excl btw, monteren en transport). De verkoper komt met een soortgelijk verhaald, scherm kan eventueel worden vervangen, maar kost een hoop geld.

Onderstaande foto heb ik naar LG gestuurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hwNPgzj098k-i-rQ0LuPakr57w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiAIemxQMQcRB81maAYdjbQU.jpg?f=fotoalbum_large

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:35
Die foto ziet er idd niet best uit.. :'(

Het lijkt erop dat je je TV compleet ingebouwd hebt? Kan het ding z'n warmte wel kwijt? :X

Als ik zo moet gokken dan staat het Netflix logo altijd wat hoger, gecentreerd in beeld (en tevens zal dit hoogstens enkele keren per dag zijn, voor enkele seconden..) en zit de 'zwarte vlek' een stukje lager.
Ik dacht dat je de middelste vlek bedoelde. Dat logo rechtsonder lijkt idd niet best.. :'(

Hij zit wel akelig dicht in de buurt bij dit board.
Wat mij doet vermoeden* dat het ding gewoon te warm wordt..

De manual geeft op pagina 7 ook aan dat er aan élke kant 10cm vrijgelaten moet worden.

Ik denk dat je blij mag wezen met een €650 fix. ;)

*Ik ben ook zéker geen expert op dat gebied.

[ Voor 32% gewijzigd door SmiGueL op 19-09-2020 18:39 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
Black Eagle schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:48:
[...]

Ja natuurlijk spijt, je koopt een high-end tv voor een bak geld, je verwacht er dan toch wel tussen de 5-10jr mee te doen. Het inbranden is voor mijn gevoel heel snel gegaan, in eerste instantie dachten we dat Netflix zijn video's had voorzien van een watermerk, tot opviel dat dit logo ook bij videoland zichtbaar was. Daarna is het geleidelijk steeds erger geworden, dan spreek ik over afgelopen ~4 maanden.

Wij gebruiken de tv voornamelijk voor Netflix (via de tv-app), als je deze op pauze zet of inactief is gaat al heel snel de screensaver aan. Toch staat ondertussen rechts onderin het scherm een Netflix logo. De 2 horizontale balken onderin het scherm komen precies overeen met de positie van de ondertiteling. De vlekken in het midden van het scherm heb ik echt geen idee, deze zijn voor mijn gevoel ook erger geworden na het runnen van de Pixel Refresher.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn TV toch wordt gerepareerd? LG geeft een korting van ong. 50% op de prijs van het scherm (excl btw, monteren en transport). De verkoper komt met een soortgelijk verhaald, scherm kan eventueel worden vervangen, maar kost een hoop geld.

[Afbeelding]
Ik sluit me aan bij hierboven. Ze raden al aan om de folie aan de achterkant eraf te halen ivm warmte en jou leek compleet inbouwen wel een goed idee? Denk dat je nog mazzel hebt met die coulance

Ik haal dit uit de C7 manual:

Please follow the installation instructions below to prevent the product from overheating.-The distance between the product and the wall should be more than 10 cm.-Do not install the product in a place with no ventilation (e.g., on a bookshelf or in a cupboard).-Do not install the product on a carpet or cushion.-Make sure the air vent is not blocked by a tablecloth or curtain

• Sven2912
HoppyF schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:47:
[...]

Snel je Netflix abonnement upgraden naar premium. ;)
Dan krijg je alles wat in 4K of met Dolby Vision is nog mooier te zien.
Uiteraard hangt de kwaliteit ook wel af van het bronmateriaal maar mooi is het wel.
Binnenkort een kennis over de vloer met een 4k abo. Eens kijken of dat meerwaarde heeft. Ben benieuwd of er veel content is.

[...]

[Afbeelding]
De levensduur moet zeker langer zijn. Daarom mag je wel teleurgesteld zijn dat het beeld niet goed is.
Aan de foto te zien is het niet goed.
Netflix heeft inderdaad de screensaver dus inbranden kan daardoor niet veroorzaakt zijn.
De opmerkingen over te veel warmte kan ik ook niet plaatsen.
Bij eventuele oververhitting van de TV zou je hele TV instorten en krijg je niet het slechte beeld als nu.
Hier in Nederland is het in huiskamers ook niet buitengewoon warm op de recente hittegolf na dan.
TV’s kunnen daar best tegen.
Nogmaals, ik sta op het standpunt dat dit voor jou kosteloos gerepareerd moet worden.
Heeft niets te maken met coulance.
Ik kan je eventueel wel een PB sturen wat te doen, gaat anders snel off-topic.
Ik kan uit de foto hierboven echt niet opmaken of de tv ingebouwd zit, de foto is recht van voren genomen en erachter zit een witte muur, de schaduwwerking verraadt ook weinig wegens licht van voren. De kabels zijn in ieder geval netjes weggewerkt.

Het 10cm aan alle zijden advies in de manual is natuurlijk een lachtertje, niemand heeft zijn tv op 10cm van de muur hangen en de meerderheid gebruikt zelfs een beugel die zo dicht mogelijk aan de muur komt a la Vogels Thin. En ook al zit de tv dan op <2cm van de muur, door het ontwerp van de tv zit het paneel zelf dan nog steeds >6 cm van de muur met een grote ventilatieruimte.

Verder dan toch maar weer folie post nr tienduizendennogwat: :) in de installatiehandleiding valt voor zover ik gezien heb niets te lezen over folie op de achterkant en het verwijderen ervan (althans niet bij de C8 en C9) Daarom hebben ook zoveel mensen het er (meestal per ongeluk) nog op zitten.
Was het verwijderen van deze folie essentieel dan stond dat echt wel in koeieletters in de handleidingen / op de verpakking vermeld, plus er waren duidelijk zichtbare stickers/markeringen aangebracht op folie aan de achterkant met "REMOVE" of iets dergelijks ipv een quasi onzichtbare folie. Nog waarschijnlijker is dat LG de folie daar dan helemaal niet had aangebracht. ;)
Zo'n dun folietje doet ook nauwelijks iets voor isolatie (daar heb je immers stilstaande lucht of een vacuum voor nodig). Daarbij weet ik niet of jullie wel eens na een avondje tv kijken achterop de tv gevoeld hebben, op de plekken waar de folie zit, maar de tv is daar dan niet of nauwelijks handwarm te noemen (laat staan aan de voorkant van het paneel). Het oppervlak is zo groot dat het paneel de geringe hoeveelheid warmte die de OLED's genereren met gemak kwijt kan, en de warmte van de voeding en elektronica verdwijnt via de grote hoeveelheid ventilatiesleuven bovenop het dikke deel aan de achterzijde waar sowieso geen sprake is van folie.

Kortom het is prima om de folie achterop te verwijderen en mensen te informeren dat er folie achterop hun tv zit, maar het is niet zinnig om mensen nodeloos bang te maken door te suggereren dat het beslist moet want anders... (y)

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 19-09-2020 12:23 ]

Cap schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:40:
Ik kan uit de foto hierboven echt niet opmaken of de tv ingebouwd zit, de foto is recht van voren genomen en erachter zit een witte muur, de schaduwwerking verraadt ook weinig wegens licht van voren. De kabels zijn in ieder geval netjes weggewerkt.

Het 10cm aan alle zijden advies in de manual is natuurlijk een lachtertje, niemand heeft zijn tv op 10cm van de muur hangen en de meerderheid gebruikt zelfs een beugel die zo dicht mogelijk aan de muur komt a la Vogels Thin. En ook al zit de tv dan op <2cm van de muur, het ontwerp van de tv zit het paneel zelf dan nog steeds >6 cm van de muur met een grote ventilatieruimte.

Verder dan toch maar weer folie post nr tienduizendennogwat: :) in de installatiehandleiding valt voor zover ik gezien heb niets te lezen over folie op de achterkant en het verwijderen ervan (althans niet bij de C8 en C9) Daarom hebben ook zoveel mensen het er (meestal per ongeluk) nog op zitten.
Was het verwijderen van deze folie essentieel dan stond dat echt wel in koeieletters in de handleidingen / op de verpakking vermeld, plus er waren duidelijk zichtbare stickers/markeringen aangebracht op folie aan de achterkant met "REMOVE" of iets dergelijks ipv een quasi onzichtbare folie. Nog waarschijnlijker is dat LG de folie daar dan helemaal niet had aangebracht. ;)
Zo'n dun folietje doet ook nauwelijks iets voor isolatie (daar heb je immers stilstaande lucht of een vacuum voor nodig). Daarbij weet ik niet of jullie wel eens na een avondje tv kijken achterop de tv gevoeld hebben, op de plekken waar de folie zit, maar de tv is daar dan niet of nauwelijks handwarm te noemen (laat staan aan de voorkant van het paneel). Het oppervlak is zo groot dat het paneel de geringe hoeveelheid warmte die de OLED's genereren met gemak kwijt kan, en de warmte van de voeding en elektronica verdwijnt via de grote hoeveelheid ventilatiesleuven bovenop het dikke deel aan de achterzijde waar sowieso geen sprake is van folie.

Kortom het is prima om de folie achterop te verwijderen en mensen te informeren dat er folie achterop hun tv zit, maar het is niet zinnig om mensen nodeloos bang te maken door te suggereren dat het beslist moet want anders... (y)
Mee eens.
De folie is ook bedoeld als beschermfolie tegen het beschadigen bij installatie.
Folie die over ventilatie gaten geplakt zit kan wel warmte tegenhouden maar volgens mij is dit bij LG TV’s niet het geval.
Een GX is plat tegen de muur gemonteerd en heeft helemaal geen vrije ruimte aan de achterkant.
Dit is weliswaar een ander ontwerp waarbij de electronica over het gehele oppervlak is verdeeld.
Ik heb ook nog nooit gelezen dat er een LG TV is overleden door warmte ontwikkeling.
Mijn oude Pana plasma produceerde meer warmte maar had ook drie flinke ventilatoren aan de achterkant die zacht zoemend hun werk deden.

• Mr_Blobby
Dropj schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:39:
[...]

Slim! Ik heb de gx dus dat gaat lastig

Ik had hem eerst achter mijn soundbar gezet als test omdat ik het KPN kastje in de tv meubel wil plaatsen maar ik kan dan kan ik niet zappen etc. dus het helaas op de meubel of ik plak hem onder de tv meubel als dat werkt haha
Je kan ook een infrarood verlenger voor een paar euro kopen en dan heb je alleen een oogje wat binnen het zichtsveld van de infrarood afstandsbediening moet staan en kan je het kastje wegwerken in het meubel. Zoals bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/32730703435.html

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Mr_Blobby schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:27:
[...]
Je kan ook een infrarood verlenger voor een paar euro kopen en dan heb je alleen een oogje wat binnen het zichtsveld van de infrarood afstandsbediening moet staan en kan je het kastje wegwerken in het meubel. Zoals bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/32730703435.html
Er zit precies zo'n ding bijgeleverd bij de GX!
Dan werkt de TV zelf als IR verlenger.

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:54
Gebruikt er iemand een 55 inch tv als monitor? Ik wil eigenlijk voor een RTX 3080 + LG CX48 gaan, maar de 48 blijft nog steeds duurder dan de 55. Is een 55 te doen als monitor?

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:11
HoppyF schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:45:
[...]

Mee eens.
De folie is ook bedoeld als beschermfolie tegen het beschadigen bij installatie.
Folie die over ventilatie gaten geplakt zit kan wel warmte tegenhouden maar volgens mij is dit bij LG TV’s niet het geval.
Een GX is plat tegen de muur gemonteerd en heeft helemaal geen vrije ruimte aan de achterkant.
Dit is weliswaar een ander ontwerp waarbij de electronica over het gehele oppervlak is verdeeld.
Ik heb ook nog nooit gelezen dat er een LG TV is overleden door warmte ontwikkeling.
Mijn oude Pana plasma produceerde meer warmte maar had ook drie flinke ventilatoren aan de achterkant die zacht zoemend hun werk deden.
Een gx is ook iets zwaarder, dus zou heel goed kunnen dat hij ook grotere/betere heatsink heeft. Het zou dus best kunnen dat hij oververhit hoor, temperatuur stijgd snel in kleine afgesloten ruimten. Het is algemeen bekend dat oled schermen extreem gevoelig zijn voor hitte, is ook de reden dat panasonic met zijn betere heatsink feller kan dan LG.
Electronica is vaak minder gevoelig maar kan het ook zijn. Een ps4 in een afgesloten kast is bijvoorbeeld ook geen goed idee, helaas ook al genoeg ervaringen gehoord en ook een keer gezien... (gaat best lang goed maar verkort levensduur simpelweg)
De verdeling zou door hitte kunnen zijn (midden kan immers slechts zijn warmte kwijt) maar dan zou je ook verdeling tussen boven en beneden verwachten ivm stijgende hitte.
Heb wel eerder hier of op avforum iets vergelijkbaars in het midden gezien voor de c7... dat had iets met productie process/fabrieksinstelling te maken volgens mij... werd in Uk of america erkent maar hier niet/nauwelijks. Maar de rest ziet er ook niet goed uit...
De netflix subtitles zou in theorie kunnen maar vind het wel in korte tijdsduur hoor. Denk eerder aan externe bron waardoor screensaver niet aangaat. Voor de rest tip voor anderen: zet netflix subtitles op doorzichtig door op hun website in te loggen en in te stellen, het is wel even wennen (google is your best friend als je het niet kan vinden).
Anyway, zou kunnen dat oververhitting de oorzaak is maar ziet er meer uit als combinatie van meerdere dingen.

@cap als je op de foto inzoomt (na klikken) zie je bij de onderrand van de tv de niet perfect recht uitgehakte muur voor de tv langs lopen. Tenminste, het lijkt daar verschikkelijk op.

• Sven2912
Grotbewoner schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:03:
Gebruikt er iemand een 55 inch tv als monitor? Ik wil eigenlijk voor een RTX 3080 + LG CX48 gaan, maar de 48 blijft nog steeds duurder dan de 55. Is een 55 te doen als monitor?
Wat is je kijkafstand. Ik heb wel onderschat hoe groot 55" is vanaf 3,5 meter. Prachtig hoor, maar de afstand om het beeld goed te bekijken vind ik wel echt nodig.

• Dropj
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:52:
[...]

Er zit precies zo'n ding bijgeleverd bij de GX!
Dan werkt de TV zelf als IR verlenger.
Ik dacht dat dat een hulpmiddel was voor kalibratie ofso. 8)7

Waar ik mij overigens vreselijk aan stoor is dat de ‘hands free voice assistent’ zonder afstandsbediening echt amper werkt. 8 van de 10 keer krijg ik ‘voice not recognized’. |:( Ik gebruik het niet vaak maar soms tijdens de afwas vind ik het wel handig. Ook dacht ik te menen dat je de tv aan kan zetten door ‘Hi lg’ te roepen maar dat is mij nog niet gelukt.

Werkt het bij jullie wel goed?

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:54
Sven2912 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:43:
[...]

Wat is je kijkafstand. Ik heb wel onderschat hoe groot 55" is vanaf 3,5 meter. Prachtig hoor, maar de afstand om het beeld goed te bekijken vind ik wel echt nodig.
Ik dacht aan een bureau van 80 cm diep... :P. Volgens mij kan ik dat wel vergeten. Misschien moet ik iets out of the box verzinnen met een stoel die gewoon naar achter gereden kan worden samen met draadloze M&K.

• Sven2912
@Grotbewoner het is mijn persoonlijke bevinding natuurlijk. Wellicht doen andere het wel? Kun je geen bank oid neerzetten en op een paar meter gaan zitten?

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Grotbewoner schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:03:
Zoals gezegd hangt dit van je kijkafstand af. Ik heb hier de 48" staan als tv, en zit meestal tijdens gamen op ongeveer 1 meter afstand om nog een overzicht te krijgen van het het beeld zonder mijn nek te moeten bewegen. Als je dus een kijkafstand hebt van < 1 meter zou ik zeker niet de 55" nemen.

Heb je al wat offertes gevraagd bij verschillende winkels? Ik heb hem voor 1399 kunnen kopen bij Kamera Express.

[ Voor 8% gewijzigd door tweegroenethee op 19-09-2020 15:48 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Ten eerste ik hoop dat ze het oplossen voor je. En ook gewoon binnen de garantie.

Wat ik me wel afvraag is of er niet een familielid is dat netflix kijkt via (bijvoorbeeld) de chromecast of een ander extern apparaat.

Het punt is namelijk dat hij dan en niet naar de screensaver gaat, maar ook dat het 'netflix' op je screenshot wel via de chromecast zichtbaar is, maar niet via de WEB OS app van de TV zelf.

Welke kleur ondertitels gebruiken jullie. Zelf vind ik geel het fijnst, maar ben ik toch terug gegaan naar wit omdat dat de kans op inbranden verminderd. In DV heb ik hem ook op half transparant. Niet alleen vanwege het risico trouwens, ook omdat het anders enorm fel is tov de soms donkere achtergronden ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Sven2912
Even een check hier. De huidige draaibare beugel van de oude tv heeft een minimumafstand van 8cm. Nu met de oled wil ik toch wel echt dunner. Draaibaar is niet langer nodig gezien de giga kijkhoek.

Zijn er betere opties dan de thin 505. Ook met het oog op prijs kwaliteit? Ik wil maximaal een afstand van 3cm.

• Vulcan750
  • Nu online
Sven2912 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:59:
Even een check hier. De huidige draaibare beugel van de oude tv heeft een minimumafstand van 8cm. Nu met de oled wil ik toch wel echt dunner. Draaibaar is niet langer nodig gezien de giga kijkhoek.

Zijn er betere opties dan de thin 505. Ook met het oog op prijs kwaliteit? Ik wil maximaal een afstand van 3cm.
https://www.tectake.nl/tv...-vesa-400x400-vast-400875

Doet wat ie moet doen (tv's tot 100kg dragen), goedkoop én plat (2,3cm van de muur) :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Sven2912
En dan het bovenste stuk metaal doorzagen @Vulcan750 ?

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:32
Ik heb met de komst van de PS5 een LG 55CX op het oog, maar is 40Gb ipv 48Gb bandwidth nou eigenlijk een issue voor 4k/120fps/4:4:4 gaming (PS5, 30 series, etc) of niet? Ik lees/hoor veel tegenstrijdige berichten op fora en youtube videos.
Sven2912 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:59:

Ik heb deze voor mijn 55C9.
Stevig, niet te duur en 2,3cm van de muur.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Pagina: 1 ... 313 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.