Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06
ShaYan schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:39:
[...]

Ik krijg mijn GX ook niet volledig tegen de muur, zit een gat van 1 cm tussen. Dit komt doordat ik het gat in de muur veel te hoog heb gemaakt spijtig genoeg 8)7 8)7 8)7
Ja ik heb echt ontzettend mazzel gehad met mn vooruitziende blik om de goot precies in het midden onderin van de de gewenste tv positie uit te laten komem.. veel marge is er niet. Je zou alsnog wat kunnen breken in je muur natuurlijk, je ziet er toch niks van.

Zo strak hangt ie bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuB13Cd3LPUbnzRUHHxZK8dgqg4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/laUknZBn71U0Lq9nzaEdikTJ.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-09-2020 14:44 ]

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
CyBeRSPiN schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:42:
[...]

Ja ik heb echt ontzettend mazzel gehad met mn vooruitziende blik om de goot precies in het midden onderin van de de gewenste tv positie uit te laten komem.. veel marge is er niet. Je zou alsnog wat kunnen breken in je muur natuurlijk, je ziet er toch niks van.

Zo strak hangt ie bij mij:
[Afbeelding]
Mijn tv kast hangt ondertussen ook perfect aan de muur. Nu dat alles zo mooi hangt durf ik er niet meer aan te prutsen

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
CyBeRSPiN schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:39:
@Dropj zorg dat de kabel in de clips zit en in de sparing valt. Ik denk dat de kabel nu ergens klem zit waardoor ie nu niet strak tegen de muur kan. Misschien heb je de kabel al te strak door de goot aangetrokken?
Vervolgens duw je eerst om en om aan de zijkanten (met handpalm links- en rechtsmidden) om de tv weer richting muur te krijgen. Dan duw je voorzichting de tv richting muur met handpalm middenboven en middenonder totdat je de klik van de magneet hoort.
Niet te bang zijn, de beugel is er voor gemaakt om af en toe en kabel aan te passen :)
Held!

Hoorde een klik en zit nu heel strak tegen de muur!

nu de vingervlekken verwijderen haha 8)7

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:41
Met betrekking tot beugels verkies ik toch liever functie over vorm. Zo dicht tegen de muur ziet er mooi uit, maar als je dan een keer iets wilt aanpassen valt dat niet mee. Ik heb voor mijn 77inch weer dezelfde beugel gekocht als voor mijn 55 inch op de slaapkamer. Een RICO R23. Uiteraard hangt het niet zo strak tegen de muur, maar hij is kantelbaar, zwenkbaar en alle materialen zitten er bijgeleverd voor verschillende soorten tv's en muren. Overigens is hij bij Amazon.de een stuk goedkoper.

• CyBeRSPiN
@vinom kantelbaar en zwenkbaar voor 77" dat gebruik je toch neem ik aan niet??
De beugel van de GX is juist zo makkelijk, je moet het alleen even een keer gedaan hebben.
Ik laat alles via de versterker lopen, dus heb 1x stroom, 1x coax en 1x HDMI lopen. That's it.

[ Voor 57% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-09-2020 15:03 ]

• vinom
  • Laatst online: 10:41
@CyBeRSPiN Haha, nee normaal gesproken niet. We kunnen het goed genoeg zien in alle plekken van de kamer :) Hij staat een paar graden gekanteld richting de bank. En zwenkbaar is handig als je er een keer achter moet zijn, al is het alleen maar om het af te stoffen. Ik zal binnenkort wel een foto posten als het audio gedeelte helemaal af is. Ik wacht nog op twee subs en ik moet de kabels nog wegwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 07-09-2020 15:08 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:34

3DDude

I void warranty's

Ik heb een LG C9 de 55". (10 maand oud)
Sinds vorig jaar met een blackfriday deal via kamera-express.
En toen had ik opeens een 'hete pixel' die zat in het midden, bovenaan (net in die zwarte balk als je een film hebt met die balken zeg maar. Echt goed zichtbaar en irritant
Vorige week is iemand van LG gekomen:
Ze schroeven gewoon je hardware over op een nieuw paneel. hij had even plaats nodig om de TV neer te leggen.

Maar nu heb ik dus weer een nieuw paneel.
Top :)

Hij zei dat ik geluk had want meestal heb je geen garantie via zo'n kamera express (als het geimporteerd is ofzo).
Ach het zal wel.

Ik ben zeer content tot nu toe. hoorde ook nog dat het paneel 840 ex btw kost :)

Be nice, You Assholes :)

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:22
3DDude schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:41:
Ik heb een LG C9 de 55". (10 maand oud)
Sinds vorig jaar met een blackfriday deal via kamera-express.
En toen had ik opeens een 'hete pixel' die zat in het midden, bovenaan (net in die zwarte balk als je een film hebt met die balken zeg maar. Echt goed zichtbaar en irritant
Vorige week is iemand van LG gekomen:
Ze schroeven gewoon je hardware over op een nieuw paneel. hij had even plaats nodig om de TV neer te leggen.

Maar nu heb ik dus weer een nieuw paneel.
Top :)

Hij zei dat ik geluk had want meestal heb je geen garantie via zo'n kamera express (als het geimporteerd is ofzo).
Ach het zal wel.

Ik ben zeer content tot nu toe. hoorde ook nog dat het paneel 840 ex btw kost :)
Wat bedoel je met "via zo'n kamera express"? Dat is toch een officiële LG dealer?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:34

3DDude

I void warranty's

Geen idee, ik denk dat die doelt op grijze import.
Dat je model de juiste moet zijn.
Hij zei dat ik geluk gehad had dat ik het denk ik niet een tv is die bedoelt is voro de duitse markt ofzo.
Heb er verder niet specifiek naar gevraagd.

Ohja om die hete pixel weg te krijgen, kan je die pixel refresher gebruiken.
Nou die deed bij mij geen bal en heb ik wel 5 keer gedraaid.

[ Voor 32% gewijzigd door 3DDude op 07-09-2020 15:46 ]

Be nice, You Assholes :)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
3DDude schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:45:
Geen idee, ik denk dat die doelt op grijze import.
Dat je model de juiste moet zijn.
Hij zei dat ik geluk gehad had dat ik het denk ik niet een tv is die bedoelt is voro de duitse markt ofzo.
Heb er verder niet specifiek naar gevraagd.

Ohja om die hete pixel weg te krijgen, kan je die pixel refresher gebruiken.
Nou die deed bij mij geen bal en heb ik wel 5 keer gedraaid.
onzin verhaal,je hebt een beneluxversie en kamera-expres is een dealer,en een stuck-pixel word al jaren vervangen,heeft niets met geluk te maken.
pwh53 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:42:
[...]

onzin verhaal,je hebt een beneluxversie en kamera-expres is een dealer,en een stuck-pixel word al jaren vervangen,heeft niets met geluk te maken.
Inderdaad.
Paneel vervangen is wel de duurste reparatie van de TV.
Maar goed dat is het probleem van LG niet van de klant.
Mooi opgelost zo.
Komt helaas meer voor oplichtende pixels.
Vallen uiteraard meer op dan dode pixels.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:02

Typhone

Who Dares Wins

Typhone schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:52:
[...]

Ja gelukkig woon ik wel in de Benelux. Zou ook niet begrijpen waarom het een probleem zou zijn want het typenummer van mijn TV is exact hetzelfde als het model wat in de Benelux verkocht wordt:

OLED65E9PLA
Update:

Webshop gecontacteerd en die verwijzen door naar LG Duitsland aangezien ruilen geen optie is. LG Duitsland gesproken en die melden dat service niet mogelijk is als de TV niet in Duitsland staat maar ze zeggen ook letterlijk dat het geen probleem is om dit model aan te melden bij de Benelux Support aangezien het typenummer 1 op 1 hetzelfde is als het model wat in Duitsland verkocht werd.

Zometeen nog maar eens bellen met LG Nederland (wachttijd was nogal fors eerder) en dan bidden op de goede afloop :).
Typhone schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:00:
[...]

Update:

Webshop gecontacteerd en die verwijzen door naar LG Duitsland aangezien ruilen geen optie is. LG Duitsland gesproken en die melden dat service niet mogelijk is als de TV niet in Duitsland staat maar ze zeggen ook letterlijk dat het geen probleem is om dit model aan te melden bij de Benelux Support aangezien het typenummer 1 op 1 hetzelfde is als het model wat in Duitsland verkocht werd.

Zometeen nog maar eens bellen met LG Nederland (wachttijd was nogal fors eerder) en dan bidden op de goede afloop :).
Klopt, het model is gewoon een EU model en niet specifiek voor de Duitse markt.
Dat zijn andere modellen wel zoals de 65C97LA.
Wellicht wil LG Benelux om die reden wel helpen.
Zo niet zul je helaas toch met de TV terug naar Duitsland moeten.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:29
vinom schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:58:
Met betrekking tot beugels verkies ik toch liever functie over vorm. Zo dicht tegen de muur ziet er mooi uit, maar als je dan een keer iets wilt aanpassen valt dat niet mee. Ik heb voor mijn 77inch weer dezelfde beugel gekocht als voor mijn 55 inch op de slaapkamer. Een RICO R23. Uiteraard hangt het niet zo strak tegen de muur, maar hij is kantelbaar, zwenkbaar en alle materialen zitten er bijgeleverd voor verschillende soorten tv's en muren. Overigens is hij bij Amazon.de een stuk goedkoper.
Heb zelf ook (net) 77 inch maar gx beugel is echt super makkelijk (na 1 keer proberen). Enige is dat de kabel houders beetje slap zijn en snel losschieten, dus als je veel (stugge) kabels hebt en de muur in gaat achter je tv kan het vervelend zijn. Maar je kan echt zo erbij, hij gaat ook flink ver open (flink meer als 10 cm aan 1 kant). Kan me wel voorstellen dat als je korte armen hebt het lastiger kan zijn maar dan zou ik gewoon langere hdmi nemen en de ingangen aan de zijkant gebruiken, dan kan je er prima bij. Ook fijn is dat je waterpasheid makkelijk en flink bij kan werken (en hij daarna stevig is).
Kantelbaar kan fijn zijn maar voor dit formaat niet nodig wat mij betreft, <40inch wel.
Beetje zonde om er niet voor te gaan als prijsverschil met beugel minimaal is en je hem altijd op wil hangen.
Maar ach, ieder zijn ding ;)

• andries98
vinom schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:06:
Bizar... Ik heb sinds vorige week een 77inch CX. Gelijk even wat tinting en banding tests gedaan. Tinting was niet waarneembaar door mij, dus dat was al een +1. Toen de banding test met 5% grey. Over het halve scherm een soort halve zon die lichter was dan de rest (ik had een foto moeten nemen). Ik schrok ervan maar uiteraard kan het tijdens normaal kijken meevallen. En dat deed het ook! De bekende near black scenes van Marco Polo of Narcos waren zeer goed en het was totaal niet storend. Dus ik was eigenlijk heel erg tevreden omdat er bij de 77inch varianten altijd wel iets op aan te merken is normaliter. Ik draai net zojuist weer een banding test 5% grey en tot mijn verbazing is de banding die ik eerst had gewoon compleet weg! Er zit nu een 'nieuwe' kleine plek, maar die is totaal niet te zien in normale content. Maar al met al is de uniformiteit nu echt super goed.

De reden waarom ik dit bizar vind is omdat ik op de slaapkamer een 55 inch C8 heb hangen die ook behoorlijke banding heeft vanaf het begin en dit patroon na zoveel honderden uren op geen enkele manier verbeterd is. Bij mijn CX dus nu wel. Had ik niet gedacht :)

Op de foto ziet het er veel erger uit dan dat ik het zie, dus hou dat in gedachte. Ik ben benieuwd of het volgende keer nog beter is, zover dat kan.
[Afbeelding]
Prima toch! Heb zelf ongeveer dezelfde ervaring met mijn nieuwe 77gx. Begon met verticale streep van 1cm breed 4cm van links en nog eentje wat meer naar het midden. Zie hieronder (greyscale 10% in pikke donker)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEYtoyLf2dO0S1BL8w8LaEO5Otk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFjPFdKkYlYclpQ7CMi4ReeC.jpg?f=fotoalbum_large
Ik was helemaal aan het balen, want het was ook regelmatig zichtbaar tijdens normale content maar de rest van de tv was goed (geen zichtbare tinting, dode pixels of spiegel vervorming in het belangrijkste deel)(wel vervorming in paar linkse cm en paar onderste, maar je kan niet alles hebben he) Veel testjes lopen doen maar die kolom was gewoon donkerder bij niet felle content. Nog even paar uur aan gehouden zodat hij automatische pixel refresh ging doen en volgende dag toen ik opstartte was hij gewoon 100% weg, echt heel weird... ook de donkerheids vlekken werden anders en iets beter in de loop van opvolgende 3 pixelrefresh. Nu nog rechtsboven een donkerdere hoek en daardoorheen 3 heel lichte bandings over.
Zie screenshots hieronder. De screenshots lijken heel erg maar dit is in pikkedonker en op de camera is het erger dan het echt is. Met vol licht zie je niet echt iets bij de test slides. Dus lopen zoeken waar je dit in het echt zou zien(ik zie het niet op enkele kleur tests), dus ook bij de hierboven genoemde Marco Polo scene uitgekomen (paardenscene met zijwaardse camera en contrast beelden, S01E02 14:20). Nou het was dat ik wist waar ik moest zoeken (locatie van de 3 "bands" rechts)... maar extreem moeilijk te zien, het had ook zo maar een film dingetje kunnen zijn.
Voor de rest ook nog niks gezien waarin het mij opviel, ook niet het vergelijkbaar grijs scherm van youtube oid. Dus volgens mij zijn die greyscale tests ook niet alles, tenzij je harde overgangen of zware bands hebt. Hoe verder je inzoomt hoe meer je ziet :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_ofjSY4d1Pp-MzLrmadHMd0c2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAOxSQDgYb5wyf6m90RjEaCp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFJSe_ZyOeEW3tCWIlztiQzQE9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0tjOfSB1EK7EouI3mhihgkQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaEnQx8U49lsE6QcvAyfKvvSw2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcQ77jcjTcoPBqPjWUbdzI7a.jpg?f=fotoalbum_large
(Greyscale 10, 20 en 30% in pikke donker)

Afijn, hierbij het bewijs dat 77inch prima schermen kan hebben zonder dode pixels, zichtbare tinting of opvallende banding etc d:)b Je moet hooguit even de eerste automatische pixel refresh afwachten ^^
(trouwens bij camera express gehaald)

Mocht je je afvragen waarom 77inch, ik zit op 4 meter afstand en sommige playstation spellen krijgen steeds kleinere symbolen en texten. Een 65inch op 3m neemt meer blikveld in beslag. Bovendien is de afstand perfect dat je net wel/net niet alle 4k details ziet :)

Hieronder nog wat moois om iedereen lekker te maken! Ben geen top fotograaf en beeldschermen fotograveren is lastig, dus geloof mij: in het echt is het nog veel mooier :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZlTuYLY46uYOzwAtkTRAS9n3wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAFp8zhoub8yTqp7cTdYsENY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFl68IFaVesRLGGHMIzx2kUtq3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqveCTNzG0d1GoD8PhakjlvD.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjKDlq3iYm1CrRcCub5A5EOdvZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJRxCtQFwO56XkFaalouiyZQ.jpg?f=fotoalbum_large

(Excuses voor het lange bericht maar hoop dat iemand er wat aan heeft)

• andries98
Ik heb het forum al paar maanden bijgehouden en het viel me op hoe negatief LCD in het ligt gehouden word. Dus leek me interessant om eens te laten horen van positieve ex-LCD kijker die naar oled over is gestapt (van 40" sony bravia uit 2011 naar LG oled 77gx)
Als je 10 jaar terug een goede FHD lcd telivisie haalde is het verschil niet zo gigantisch als sommige doen denken. Bijna alle lcds van afgelopen 5 jaar zijn echter goedkope meuk door de concurrentie die ontstaan is.
De grootste verschillen zijn 4k, HDR en perfect black. 4k is nog steeds mooi op goede grote 4k lcd nu. HDR is mooier omdat je geen bloom hebt maar stiekem creeren je ogen bloom vanwege het grote contrast dus uiteindelijk hebben ze het beide. HDR geeft vaak overfelle kleuren die niet reel meer zijn (kijk maar is voetbal oid), doet me denken aan demo tv modellen van vroeger alleen dan nog feller. Het is wel prachtig!
En dan het vetste van oled, perfect black. Al zal je wel moeten wennen aan het verliezen van veel detail in half donkere scenes.
Al met al, wil je graag super mooie felle kleuren zonder al te erge blooming en perfect zwart (met wat minder detail) dan is Oled wat voor je! Doet bovenstaande je niet zoveel dan voldoet een goede LCD misschien ook ;)

Edits:
Misschien toegevoegd

@remco_k Bedankt voor de reactie, je hebt absoluut gelijk! Er zitten nog veel meer kleine voordelen (en nadelen) aan, maar dacht ik pak de 3 beeldtechnische hoofdpunten ;) Ik ook niet, anders zou ik nou geen peperdure oled hebben :+ Maar ik snap ook dat niet iedereen daar het geld voor (over) heeft. En misschien een ander gebruik/voorkeuren heeft dus dacht benoem het wel mochten mensen twijvelen.

[ Voor 14% gewijzigd door andries98 op 08-09-2020 00:59 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@andries98 Mischien denk je iets te kort door de bocht OLED biedt nog veel meer relevante voordelen t.o.v. klassieke LCD schermen. Waaronder een hele grote kijkhoek, (veel) minder energie verbruik en nog meer waar ik even zo snel niet op kom.
Hoeft ook niet want die zijn natuurlijk al vaak genoeg benoemd. Kort door de bocht geldt voor mij dat ik echt niet zit te wachten om terug te gaan naar een goede lcd tv.

Alles kan stuk.

• Dropj
Ik heb nu de Sonos arc aangesloten en mijn vriendin vindt het een gruwelijk lelijk ding + het geluid van de tv vindt ze beter klinken..

Ik wil dus dat het voor haar makkelijk is om van de Arc naar de tv speakers te wisselen. Echter als ik bij instellingen sound out tv speakers instel, springt het geluid voortdurend naar de Arc en krijg het niet voor elkaar. Voor nu de stekker eruit getrokken.

Meer mensen dit probleem?

• CyBeRSPiN
Nee, mijn vrouw vindt het geluid via de versterker juist goed klinken :P

On topic: heb je die Arc wel goed ingeregeld? Meen dat er een app bij zit die het geluid aanpast naar de akoestiek? En je zult CEC control ergens uit moeten zetten anders springt ie aan met de tv.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-09-2020 09:02 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hmmz gisteren moest ik wat foto's maken voor de LG service, zet ik de TV aan en meteen zie ik een dikke groene streep door het scherm lopen (véééél erger dan eerst). Nu bleef hij ook goed zichtbaar helaas. Daarna heb ik de Pixel Refresh uitgevoerd en toen bleef hij circa 10 minuten in beeld en daarna was ie weg. Na een uur de TV aangezet en ook geen groene verticale streep meer gezien. Vanochtend de TV aangezet en alle tests even gedraaid maar wederom niks kunnen zien. Iets zegt me dat het toch niet helemaal koek en ei is met het scherm dus ik laat mijn case bij LG wel even lopen. Probleem was er in de eerste twee weken ook niet namelijk.

• andries98
Typhone schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
Hmmz gisteren moest ik wat foto's maken voor de LG service, zet ik de TV aan en meteen zie ik een dikke groene streep door het scherm lopen (véééél erger dan eerst). Nu bleef hij ook goed zichtbaar helaas. Daarna heb ik de Pixel Refresh uitgevoerd en toen bleef hij circa 10 minuten in beeld en daarna was ie weg. Na een uur de TV aangezet en ook geen groene verticale streep meer gezien. Vanochtend de TV aangezet en alle tests even gedraaid maar wederom niks kunnen zien. Iets zegt me dat het toch niet helemaal koek en ei is met het scherm dus ik laat mijn case bij LG wel even lopen. Probleem was er in de eerste twee weken ook niet namelijk.
Klinkt wel wonderbaarlijk ja... heb dat bij stuck pixels eerder gehoord maar hele lijn? Persoonlijk verwacht ik dat ie weer terugkomt... was het bij alle content, zowel intern als hdmi? Sterkte en houd ons op de hoogte!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

andries98 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:52:
[...]

Klinkt wel wonderbaarlijk ja... heb dat bij stuck pixels eerder gehoord maar hele lijn? Persoonlijk verwacht ik dat ie weer terugkomt... was het bij alle content, zowel intern als hdmi? Sterkte en houd ons op de hoogte!
Yes het was op alle content. Eerst alleen als er 'iets' van een TV bron zichtbaar was maar gisteren direct na het aanzetten van de TV (heel fel groen). Toen schrok ik echt. Hier zijn we dol op foto's nietwaar? ;)

Hier voorbeeld van BB Theory op Netflix:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tSSitSJj3mmaRPEMJIUHj9zT.jpg

Hier de TV direct na het opstarten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6REfwvGwEibbG4W9V4wrFy4T.jpg

[note]

TV blijft niet op dat kastje staan uiteraard maar is bedoeld voor het nieuwe huis. Om bouwtechnische redenen en om de looks van de E9 is deze wat vroeger besteld dan gepland :).

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 08-09-2020 09:58 ]

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10

Argarath

MasterBlaster

Rivanov schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:49:
Sinds gisteren de 65CX in gebruik en heb sinds vanmiddag een vreemd issue met de ARC functie i.c.m. de Marantz NR1508 die op HDMI 2 (eARC / ARC) aangesloten is. Wanneer ik namelijk de LG Smart Apps gebruik (van de TV zelf dus) heb ik sinds vanmiddag geen geluid meer via m'n receiver. Gisteravond werkte dit nog wel. Heb vandaag de firmware bijgewerkt van de Marantz en het lijkt erop alsof dat het probleem is geweest?

Heb de settings op de TV als volgt:

- Geluidsuitgang: HDMI ARC
- DTV audio-instelling: Automatisch
- AV Sync-aanpassing: Bypass
- DIgitaal geluid uit: Passeren
- eARC uit De NR1508 ondersteund geen eARC

Maar krijg met geen mogelijkheid de audio over de speakers die aangesloten zijn op de receiver. Audio vanaf m'n Ziggo Next, Xbox One X en Apple TV 4K verloopt allemaal prima over de receiver aangezien deze devices ook gewoon via HDMI op de reciever zijn aangesloten.

Enkel de audio van de TV zelf (via de eigen YouTube en Netflix app van LG) krijg ik geen audio over de reciever, enkel via de ingebouwde TV luidsprekers.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Heb hetzelfde probleem. Even eARC aan en uitzetten helpt bij mij (daarna heb ik weer geluid), maar het is wel stikirritant. Overigens geen Marantz maar Denon receiver hier.

Doet dit pas de laatste tijd, voorheen geen enkel probleem. Lijkt wel iets met een update te maken te hebben.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• Vulcan750
  • Laatst online: 13:16
Typhone schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:57:
[...]

Yes het was op alle content. Eerst alleen als er 'iets' van een TV bron zichtbaar was maar gisteren direct na het aanzetten van de TV (heel fel groen). Toen schrok ik echt. Hier zijn we dol op foto's nietwaar? ;)

Hier voorbeeld van BB Theory op Netflix:

[Afbeelding]

Hier de TV direct na het opstarten:

[Afbeelding]

[note]

TV blijft niet op dat kastje staan uiteraard maar is bedoeld voor het nieuwe huis. Om bouwtechnische redenen en om de looks van de E9 is deze wat vroeger besteld dan gepland :).
Mooi is tie hè! 8) Ik zie trouwens dat je het strookje folie over de soundbar ben vergeten (of bewust omdat er nog verhuist moet worden?). Dat had ik in het begin ook niet in de gaten en baalde al dat het tvgeluid me erg tegenviel... |:(
Hopelijk krijg je en nieuw paneel, want ik zou er niet erg gerust op zijn of de streep weg gaat blijven.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Argarath schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:58:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Even eARC aan en uitzetten helpt bij mij (daarna heb ik weer geluid), maar het is wel stikirritant. Overigens geen Marantz maar Denon receiver hier.

Doet dit pas de laatste tijd, voorheen geen enkel probleem. Lijkt wel iets met een update te maken te hebben.
Heb je Quick Start aanstaan op je LG tv?

Er hebben zich afgelopen jaren verscheidene mensen gemeld in dit topic met ‘vreemde’ problemen met geluid dat uitviel die niet altijd goed waren te herleiden. In bijna alle gevallen is dit opgelost door Quick Start op de televisie uit te zetten.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Sonos Beam. Quickstart uitzetten heeft de geluidsproblemen opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door MGSNK op 08-09-2020 10:53 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vulcan750 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:51:
[...]

Mooi is tie hè! 8) Ik zie trouwens dat je het strookje folie over de soundbar ben vergeten (of bewust omdat er nog verhuist moet worden?). Dat had ik in het begin ook niet in de gaten en baalde al dat het tvgeluid me erg tegenviel... |:(
Hopelijk krijg je en nieuw paneel, want ik zou er niet erg gerust op zijn of de streep weg gaat blijven.
Yes er zit ook op de voet nog folie (vanwege de verhuizing later dit jaar of begin volgend jaar). Dan komt ie ook netjes aan de muur te hangen zoals het hoort uiteraard 8)
Zal die folie trouwens (geluid is wel echt driewerf niks) er maar eens afhalen nu je het zegt.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 15:25
Iemand een idee hoe het hier mee zit?

Ik heb nu bijna 2 jaar een 55 inch LGE7. Erg tevreden mee, maar een jaar geleden het paneel al moeten laten vervangen onder garantie door beeldproblemen. Nu heb ik sinds 2 weken een felle witte pixel in beeld. Pixelrefresher etc hadden geen effect. Via de leverancier een repairverzoek ingediend bij Servilux, maar die geven na zien foto's aan dat het niet te repareren is en de leverancier (online shop) contact op gaat nemen voor een commerciële oplossing. Uiteraard al geprobeerd zelf contact op te nemen, maar nog niet gelukt. Waarom zouden ze niet kiezen voor nieuwe paneelvervanging en wat kan ik nu verwachten als 'commerciële oplossing'? Compleet nieuwe tv? Iemand dit ook al eens gehad?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:47
Brammos85 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:19:
Iemand een idee hoe het hier mee zit?

Ik heb nu bijna 2 jaar een 55 inch LGE7. Erg tevreden mee, maar een jaar geleden het paneel al moeten laten vervangen onder garantie door beeldproblemen. Nu heb ik sinds 2 weken een felle witte pixel in beeld. Pixelrefresher etc hadden geen effect. Via de leverancier een repairverzoek ingediend bij Servilux, maar die geven na zien foto's aan dat het niet te repareren is en de leverancier (online shop) contact op gaat nemen voor een commerciële oplossing. Uiteraard al geprobeerd zelf contact op te nemen, maar nog niet gelukt. Waarom zouden ze niet kiezen voor nieuwe paneelvervanging en wat kan ik nu verwachten als 'commerciële oplossing'? Compleet nieuwe tv? Iemand dit ook al eens gehad?
Omdat ze A: de benodigde onderdelen niet hebben voor de reparatie of B: de kosten zijn te hoog.

Indien binnen de garantieperiode kan de winkel een omruiling aanbieden( kosteloos) of je aankoopbedrag terugbetalen. Je zal dus moeten afwachten tot de winkel je contacteert aangezien je aangeeft dat het je tot nu toe nog niet gelukt is hen te bereiken. Mag ik vragen welke winkel het is?

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 15:25
Wren schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:29:
[...]
Mag ik vragen welke winkel het is?
Foka / KameraExpress. Maar die doen blijkbaar niet meer aan het opnemen van de telefoon, dus maar een contactformulier ingestuurd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@HoppyF

Vooralsnog ben ik een tevreden man. Zojuist bericht gekregen van LG:
Bedankt voor het toesturen van de aanvullende gegevens/informatie met betrekking tot uw televisie.

Wij hebben ons dossier overgedragen aan het reparatiecentrum Servilux, met het verzoek op korte termijn (naar verwachting binnen een tweetal werkdagen) contact met u op te nemen om een reparatie afspraak in te plannen.

Indien het reparatiecentrum telefonisch contact opneemt, zal dit mogelijk middels een onbekend, anoniem telefoonnummer plaatsvinden.

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004

Argarath

MasterBlaster

MGSNK schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:52:
[...]

Heb je Quick Start aanstaan op je LG tv?

Er hebben zich afgelopen jaren verscheidene mensen gemeld in dit topic met ‘vreemde’ problemen met geluid dat uitviel die niet altijd goed waren te herleiden. In bijna alle gevallen is dit opgelost door Quick Start op de televisie uit te zetten.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Sonos Beam. Quickstart uitzetten heeft de geluidsproblemen opgelost.
Staat idd aan. Zal straks eens proberen thuis of dit helpt! Thanks!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Argarath schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:02:
[...]

Staat idd aan. Zal straks eens proberen thuis of dit helpt! Thanks!
Quick start lijkt je tv in een soort van ‘slaap’ stand te plaatsen, met als voordeel dat je sneller weer online bent als je tv aan doet. Maar het lijkt er op dat het daarmee ook handshakes die het voor communicatie doet via HDMI niet ververst of iets dergelijks. Ik ben nooit in de technische materie van HDMI handshakes gedoken maar dat lijkt mij het meest logische antwoord. Dat verklaart ook waarom de problemen lastig te reproduceren zijn. Ik heb het vermoeden dat het bij een korte aan/uit namelijk nooit problemen opleverde. Alleen als de tv langdurig ‘uit’ ging en deze daarna weer aan ging.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Vulcan750
Typhone schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:25:
[...]
Yes er zit ook op de voet nog folie (vanwege de verhuizing later dit jaar of begin volgend jaar). Dan komt ie ook netjes aan de muur te hangen zoals het hoort uiteraard 8)
Zal die folie trouwens (geluid is wel echt driewerf niks) er maar eens afhalen nu je het zegt.
Hahaha! Ja, dat smalle strookje folie valt totaal niet op. Je zal nu versteld staan van het geluid! d:)b

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
Ik heb een paar dagen terug mijn OLED65CX gemonteerd, maar is het normaal dat het scherm 'wiebelt' als je eraan komt?

Lijkt niet heel stevig te staan?

Alles uiteraard goed vastgemaakt aan de voet :-).

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

praet0rian schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:13:
Ik heb een paar dagen terug mijn OLED65CX gemonteerd, maar is het normaal dat het scherm 'wiebelt' als je eraan komt?

Lijkt niet heel stevig te staan?

Alles uiteraard goed vastgemaakt aan de voet :-).
Ja, mijn C7 wiebelt ook.

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 21:01
Dropj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:52:
Ik heb nu de Sonos arc aangesloten en mijn vriendin vindt het een gruwelijk lelijk ding + het geluid van de tv vindt ze beter klinken..

Meer mensen dit probleem?
Een soundbar die net zo duur is als een goede tv en je vriendin vindt de standaard speakers beter klinken? Beter opvoeden >:)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29
Vorig jaar getwijfeld en bijna een 55C9PLA gekocht, toen toch besloten dat ik liever 65 inch wilde. Van de CX serie vind ik het toch wel zonde dat deze geen HDMI 2.1 volgens de volledige specificaties heeft, ook al kan het paneel dat aan. Het 'voelt' niet goed. Wellicht gaat een hele goede aanbieding op de 65CX mij nog overhalen, anders toch maar een jaartje wachten. Ik heb op zich een prima 55 inch TV, dus haast is er niet echt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Vulcan750
Jumpman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:13:
Vorig jaar getwijfeld en bijna een 55C9PLA gekocht, toen toch besloten dat ik liever 65 inch wilde. Van de CX serie vind ik het toch wel zonde dat deze geen HDMI 2.1 volgens de volledige specificaties heeft, ook al kan het paneel dat aan. Het 'voelt' niet goed. Wellicht gaat een hele goede aanbieding op de 65CX mij nog overhalen, anders toch maar een jaartje wachten. Ik heb op zich een prima 55 inch TV, dus haast is er niet echt.
Waarom dan niet een 65B9, die doet irl niet onder voor een C9. Een B9 heeft ook hdm 2.1 en is nu nog verkrijgbaar.
Ook nog eens flink voordelig bij Hofma (LG dealer) €1645
Zie: https://www.hofma.nl/LG-OLED65B9SLA

• Jumpman
  • Laatst online: 13:29
Vulcan750 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:01:
[...]

Waarom dan niet een 65B9, die doet irl niet onder voor een C9. Een B9 heeft ook hdm 2.1 en is nu nog verkrijgbaar.
Ook nog eens flink voordelig bij Hofma (LG dealer) €1645
Zie: https://www.hofma.nl/LG-OLED65B9SLA
Ook naar gekeken, wel een mooie prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 09-09-2020 18:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• losta
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09 10:37
Hoe de hel zet je die vervelende vraag naar "update software" bij opstarten van mijn cx 55 tv uit?

Bloedirritant om dat elke keer te moeten wegdrukken

• CyBeRSPiN
losta schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:33:
Hoe de hel zet je die vervelende vraag naar "update software" bij opstarten van mijn cx 55 tv uit?

Bloedirritant om dat elke keer te moeten wegdrukken
Door te updaten? Of wil je dat niet?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:22
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:36:
[...]

Door te updaten? Of wil je dat niet?
_O-

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Enkele vragen over de 65GX, hopelijk dat ik een paar vragen beantwoord kan krijgen:
- Voor Live Playback en opnemen wil ik een SSD (pricewatch: WD Green SSD 2,5" V1 240GB) aanschaffen met een USB naar SSD stekker (https://www.amazon.de/gp/...smid=A1S41JW81H0D20&psc=1). Past deze precies achter de TV zodat deze nog steeds plat tegen de muur kan? (ik vermoed van wel?)
- Soms werkt het om met de Return knop op de afstandsbediening tussen de laatste 2 zenders te wisselen, maar niet altijd. Soms werkt dit alleen als je direct hebt gezapt, terwijl dit andere keren wel altijd werkt (ook na een paar minuten bijv.). Hebben meer mensen daar last van?
- De TV gebruikt een CI+ module incl. Ziggo. De rode knop voor interactieve TV van Ziggo werkt soms wel maar niet altijd (dan gebeurd er gewoon niets, of lijkt deze alleen gebruikt te kunnen worden om opnames te maken). Dit gewoon in de 'TV modus'.
- Als de Gids geopend wordt en je een programma aanklikt gaat die naar deze zender, maar wordt de gids niet gesloten. Daarvoor moet je eerst nog een extra keer klikken. Kan dat ook in één keer?

• CyBeRSPiN
zeromussov schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:44:
Enkele vragen over de 65GX, hopelijk dat ik een paar vragen beantwoord kan krijgen:
- Voor Live Playback en opnemen wil ik een SSD (pricewatch: WD Green SSD 2,5" V1 240GB) aanschaffen met een USB naar SSD stekker (https://www.amazon.de/gp/...smid=A1S41JW81H0D20&psc=1). Past deze precies achter de TV zodat deze nog steeds plat tegen de muur kan? (ik vermoed van wel?)
Dat moet wel lukken denk ik, je zult wel iets moeten bedenken om deze op zn plek te houden, misschien met klittenband-tape oid.
Is er een reden dat je niet voor een goedkopere USB stick gaat trouwens? Zoals pricewatch: Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 256GB Zwart
Bang dat ie stuk gaat door het vele schrijven?
Heb zelf overigens een 128GB stick die in mn Samsung prima werkte, maar de LG nu zegt dat ie niet geschikt is voor timeshift, enkel voor opnemen. Dus ben benieuwd of die SSD dan de beste / goedkoopste oplossing is.
- Soms werkt het om met de Return knop op de afstandsbediening tussen de laatste 2 zenders te wisselen, maar niet altijd. Soms werkt dit alleen als je direct hebt gezapt, terwijl dit andere keren wel altijd werkt (ook na een paar minuten bijv.). Hebben meer mensen daar last van?
Dat is mij nog niet gelukt. De bijgeleverde afstandsbediening heeft geen PRE-CH knop. Met een andere afstandsbediening of met de telefoon-app voor de tv kan het wel.
- De TV gebruikt een CI+ module incl. Ziggo. De rode knop voor interactieve TV van Ziggo werkt soms wel maar niet altijd (dan gebeurd er gewoon niets, of lijkt deze alleen gebruikt te kunnen worden om opnames te maken). Dit gewoon in de 'TV modus'.
Dit is altijd al een soort hit or miss geweest met mn vorige tv ook. Het lijkt dat je even moet wachten tot de CI module weergeeft dat de "rode knop" beschikbaar is. Daarna pas werkt het.
Ik hoop echt dat Ziggo snel met een Ziggo Go app voor LG komt.
- Als de Gids geopend wordt en je een programma aanklikt gaat die naar deze zender, maar wordt de gids niet gesloten. Daarvoor moet je eerst nog een extra keer klikken. Kan dat ook in één keer?
Misschien als je 'miniatuurweergave' uitschakelt?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-09-2020 13:05 ]

• zeromussov
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:52:
[...]

Dat moet wel lukken denk ik, je zult wel iets moeten bedenken om deze op zn plek te houden, misschien met klittenband-tape oid.
Is er een reden dat je niet voor een goedkopere USB stick gaat trouwens? Zoals pricewatch: Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 256GB Zwart
Bang dat ie stuk gaat door het vele schrijven?
Heb zelf overigens een 128GB stick die in mn Samsung prima werkte, maar de LG nu zegt dat ie niet geschikt is voor timeshift, enkel voor opnemen. Dus ben benieuwd of die SSD dan de beste / goedkoopste oplossing is.

[...]

Dat is mij nog niet gelukt. De bijgeleverde afstandsbediening heeft geen PRE-CH knop. Met een andere afstandsbediening of met de telefoon-app voor de tv kan het wel.

[...]

Dit is altijd al een soort hit or miss geweest met mn vorige tv ook. Het lijkt dat je even moet wachten tot de CI module weergeeft dat de "rode knop" beschikbaar is. Daarna pas werkt het.
Ik hoop echt dat Ziggo snel met een Ziggo Go app voor LG komt.

[...]

Misschien als je 'miniatuurweergave' uitschakelt?
Ik las inderdaad dat een USB stick niet geschikt is voor Live Playback. Daarnaast is de SSD bij Amazon nu voor €28 te krijgen, dus dat lijkt mij een goede deal. Nog wel even kijken hoe die aan de achterkant bevestigt kan worden.

Wel irritant dat de 'Return' knop (soms) niet werkt, evenals het interactieve deel van Ziggo. Een aparte app zou inderdaad nog mooier zijn, maar is helaas nog niet in de planning als ik dat opzoek.

Miniatuurweergave uitzetten zou wellicht kunnen, al vind ik die optie juist ook wel weer handig :)

• CyBeRSPiN
@zeromussov ben altijd fan geweest van CI+, maar overweeg nu serieus om die Ziggo Next box in huis te halen. Met mn Samsung kon ik opnemen en wat anders kijken als er 2 leuke programma's tegelijk waren, met LG lukt dit niet, waardoor het opnemen niet zoveel toevoegt. Ook kun je (uiteraard) zo niet iets vanaf het begin kijken als je halverwege inschakelt.
Anderzijds heb ik nu ook NLZiet waarmee ik al heel veel in goede kwaliteit terug kan kijken..

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-09-2020 14:43 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:42:
@zeromussov . Met mn Samsung kon ik opnemen en wat anders kijken als er 2 leuke programma's tegelijk waren, met LG lukt dit niet,
Dan had je samsung 2 receivers in zitten. Dat had mijn hele oude lg tv ook. Kon daardoor ook Picture in Picture gebruiken.
En setopboxen nemen nu vaak ook in cloud op.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• zeromussov
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:42:
@zeromussov ben altijd fan geweest van CI+, maar overweeg nu serieus om die Ziggo Next box in huis te halen. Met mn Samsung kon ik opnemen en wat anders kijken als er 2 leuke programma's tegelijk waren, met LG lukt dit niet, waardoor het opnemen niet zoveel toevoegt. Ook kun je (uiteraard) zo niet iets vanaf het begin kijken als je halverwege inschakelt.
Anderzijds heb ik nu ook NLZiet waarmee ik al heel veel in goede kwaliteit terug kan kijken..
Ja, dat deed ik inderdaad ook met mijn Samsung (PIP was soms ook erg handig). Erg vervelend dat de LG maar 1 tuner heeft. Wellicht dat ik over een tijdje ook maar eens voor de Ziggo Next box ga kijken, zeker als ze daarop meer in 4K gaan uitzenden (bijv. F1). Al vind ik het nog steeds fijn om geen extra kastje/afstandsbediening te hebben, zeker bij een TV die opgehangen is zonder TV kast/kabelgoot o.i.d.
zeromussov schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:30:
[...]

Ik las inderdaad dat een USB stick niet geschikt is voor Live Playback. Daarnaast is de SSD bij Amazon nu voor €28 te krijgen, dus dat lijkt mij een goede deal. Nog wel even kijken hoe die aan de achterkant bevestigt kan worden.

Wel irritant dat de 'Return' knop (soms) niet werkt, evenals het interactieve deel van Ziggo. Een aparte app zou inderdaad nog mooier zijn, maar is helaas nog niet in de planning als ik dat opzoek.

Miniatuurweergave uitzetten zou wellicht kunnen, al vind ik die optie juist ook wel weer handig :)
Hoe wil je die SSD aan de achterkant van je GX wegwerken?
Er is weinig tot geen ruimte daar.
Als de TV plat tegen de muur zit blijft er ook geen millimeter over.

NB:
Gisteren heeft @HoppyF geholpen om bij zijn directe familie de derde LG TV op te hangen.
Een 65GX.
Dus nu een 55C8, 55C9 en 65GX aanwezig.
(LG mag mij wel eens provisie gaan geven.... :P )

• CyBeRSPiN
@HoppyF je hebt er zelf een opgehangen, dus je weet dat er wel degelijk wat ruimte is in de sparing waarin de kabels lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlQjtr7QpieYpmVThHuN-_Dn1Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlGu09rvQVWkqj3LRVz1rnMx.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de rechterkant onder de CI module in de hoek zal het wel passen. Die SSD is slechts 7mm dik. Een HDMI stekker is dikker.
Qua lengte/breedte zal het wel passen en meten zijn overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-09-2020 15:37 ]

CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:34:
@HoppyF je hebt er zelf een opgehangen, dus je weet dat er wel degelijk wat ruimte is in de sparing waarin de kabels lopen:
[Afbeelding]
Aan de rechterkant onder de CI module in de hoek zal het wel passen. Die SSD is slechts 7mm dik. Een HDMI stekker is dikker.
Ik ken de verdiepte ruimte aan de achterkant.
Ik heb de diepte daarvan niet opgemeten maar erg diep is het niet.
Deze ruimte is ook bedoeld om de diverse kabels naast elkaar via de geleiders naar de onderkant te brengen.
Wellicht past er rechtsboven in de ruimte een SSD als je daar verder geen kabels hebt lopen.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]
Geen enkel probleem, dubbelzijdig (tapijt)tape FTW. :Y)
Of gewoon lelijk met duct tape. :P

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:58

DON PAPA

Tweaker-fan

zeromussov schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:50:
[...]Al vind ik het nog steeds fijn om geen extra kastje/afstandsbediening te hebben, zeker bij een TV die opgehangen is zonder TV kast/kabelgoot o.i.d.
De extra afstandsbediening is niet nodig, je kan de Nextbox geheel met de LG remote bedienen (op de voice bediening na).

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:25:
[...]

(LG mag mij wel eens provisie gaan geven.... :P )
Gezien de grote hoeveelheid aan bijdrages van jou in dit topic, doen ze dat al.

• Dropj
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:01:
[...]

Nee, mijn vrouw vindt het geluid via de versterker juist goed klinken :P

On topic: heb je die Arc wel goed ingeregeld? Meen dat er een app bij zit die het geluid aanpast naar de akoestiek? En je zult CEC control ergens uit moeten zetten anders springt ie aan met de tv.
CEC uitgeschakeld werkt idd maar zodra ik weer tv kijk op de soundbar is simplink (cec) automatIsch weer ingeschakeld.. is er nog een instellingen die ik vergeet of moet ik dit elke keer weer uitschakelen?

Overigens verloopt de opvoeding nog behoorlijk stroef :P

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10 16:28
Pff... Na lang dubben, het bekijken van de hisense O8B, B9, CX en GX eindelijk budget van de vrouw om aan de slag te gaan. Richtprijs is 1200 euro voor de 55CX. De GX vinden we allebei nog wat mooier, maar die meerprijs zeg...

Oktober/november... Kom er maar in :D

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

@Sven2912 GX is ook mooier, tenzij je door de opstelling nooit vanaf de zijkant op je tv kijkt (tv in nis), dan maakt het echt vrijwel niets uit. Als je het geluid standaard via een receiver of soundbar laat lopen maakt dat ook niets uit, maar als je vaak het geluid van de tv gebruikt dan is het geluid van de CX duidelijk beter (wel even zelf netjes instellen op de akoestiek van de kamer met de ingebouwde equalizer). Dus het hangt helemaal van je smaak / situatie / gebruik af of de GX de meerprijs waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 11-09-2020 10:21 ]

• Sven2912
Hij komt op de muur te hangen. We zijn net klaar met renovatie dus met alle kanalen en aansluitingen is rekening gehouden. Het wordt zoals je ziet aangesloten op de soundbar.

Ja, we vinden de GX veel mooier, maar hij gaat waarschijnlijk gewoon niet binnen budget komen dit jaar.

Overigens komt de oled tv wat verder naar links te hangen. Dit is "slechts" een 43".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMr5kHFyzjRqtzNbl7NVzKtp_YM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XAyyApEhzS5oGlYSDne961l.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: kabelmanagement verdient wat werk en dat gaat gebeuren zodra er een nieuwe jongen hangt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sven2912 op 11-09-2020 10:27 ]

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sven2912 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:24:

Edit: kabelmanagement verdient wat werk en dat gaat gebeuren zodra er een nieuwe jongen hangt :)
Je gaat me niet vertellen dat dit zo een tijd gehangen heeft -O-

Soundcloud

• Sven2912
Stiekem nu een paar weken. Maar alles is voorbereid op een grotere tv. Helaas bij mijn wederhelft eerst andere prioriteiten na grondige renovatie :)

Het moet uiteraard ook niet te mooi ogen, anders komt die nieuwe tv er nooit.

[ Voor 21% gewijzigd door Sven2912 op 11-09-2020 10:39 ]

• pwh53
Sven2912 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:24:
Hij komt op de muur te hangen. We zijn net klaar met renovatie dus met alle kanalen en aansluitingen is rekening gehouden. Het wordt zoals je ziet aangesloten op de soundbar.

Ja, we vinden de GX veel mooier, maar hij gaat waarschijnlijk gewoon niet binnen budget komen dit jaar.

Overigens komt de oled tv wat verder naar links te hangen. Dit is "slechts" een 43".

[Afbeelding]

gx gaat niet lukken met al die aansluitingen,of is de bedoeling dat de tv boven al die aansluitingen komt te hangen,ipv er voor ? de c-serie heeft aan de onderkant een verdikking,dan komt de tv een stuk vd muur.

• CyBeRSPiN
pwh53 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:53:
[...]

gx gaat niet lukken met al die aansluitingen,of is de bedoeling dat de tv boven al die aansluitingen komt te hangen,ipv er voor ? de c-serie heeft aan de onderkant een verdikking,dan komt de tv een stuk vd muur.
Ik zat ook al te kijken naar al die afdekramen.. :P Echt nergens voor nodig. Een gat met een dikke koker naar het meubel eronder was beter geweest.
Maar goed, hij kan natuurlijk de afdekramen verwijderen en dan alles alsnog strak wegwerken aan de achterkant. De GX wordt wel beetje tricky, vooral om HDMI nog ergens netjes weg te werken want die lijkt niet aanwezig.

• Sven2912
Van Links naar rechts:

- Loze buis van 50mm naar achter het tv meubel. Overigens zitten daar dezelfde aansluitingen op als boven. Kan dus alle kanten op met de bekabeling.
- 2x wcd
- 1x combi coax/utp

Alles is vrij plat en mocht het niet passen kan het afdekraam er altijd nog af en de f connector van de doorgevoerde kabel direct aangesloten. Utp achter de tv is momenteel niet nodig maar is met het oog op de toekomst. :)

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 22:38
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:56:
[...]

Ik zat ook al te kijken naar al die afdekramen.. :P Echt nergens voor nodig. Een gat met een dikke koker naar het meubel eronder was beter geweest.
Maar goed, hij kan natuurlijk de afdekramen verwijderen en dan alles alsnog strak wegwerken aan de achterkant. De GX wordt wel beetje tricky, vooral om HDMI nog ergens netjes weg te werken want die lijkt niet aanwezig.
Zo hebben wij het ook gedaan! d:)b

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
Vraagje voor de bezitters van de combinatie C9, Nvidia Shield TV (tube) en Denon X2600 (of gelijkwaardige receiver) sluiten jullie alles aan op de receiver?
Krijg morgen namelijk de Denon X2600 binnen, wil dan het optimale eruit halen.
Via de Shield wordt af en toe i.c.m. met Synology flinke 4K film bestanden afgespeeld

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
surfing john schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:15:
Vraagje voor de bezitters van de combinatie C9, Nvidia Shield TV (tube) en Denon X2600 (of gelijkwaardige receiver) sluiten jullie alles aan op de receiver?
Krijg morgen namelijk de Denon X2600 binnen, wil dan het optimale eruit halen.
Via de Shield wordt af en toe i.c.m. met Synology flinke 4K film bestanden afgespeeld
Beide opties kunnen, het hangt er ook vanaf hoe je opstelling is. De C9 ondersteund doorgifte van alle gangbare audio formaten via eARC (incl DTS, itt CX), dus je kan externe apparaten op tv aansluiten en dan met Arc retour naar de soundbar. Maar dan heb je wel meer kabels naar de tv, als ie op 'n zn standaard staat of je hebt een koker door de muur is dat niet zo'n issue.
Mits alle apparaten eARC ondersteunen en instellingen overal goed staan, is de latency prima, maar het kan mis gaan.

Alles op de receiver aansluiten heeft de voorkeur mits de receiver alle beeldfuncties van de tv ondersteunend voor doorgifte, maw alle features HDMI 2.1, alle HDR formaten enz. Anders verlies je dat. De X2600 ondersteund bijv wel HDR (muv HDR10+), maar heeft alleen Hdmi 2.0, wel aangevuld met ALLM. Je mist iig de mogelijkheid voor 4K 60/120hz en VRR. Heb je de nieuwere X2700H (of hoger), dan kan dat allemaal wel.

Beide opties hebben dus hun voors en tegens afhankelijk van je situatie en apparatuur.

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
davidov2008 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:58:
[...]

Beide opties kunnen, het hangt er ook vanaf hoe je opstelling is. De C9 ondersteund doorgifte van alle gangbare audio formaten via eARC (incl DTS, itt CX), dus je kan externe apparaten op tv aansluiten en dan met Arc retour naar de soundbar. Maar dan heb je wel meer kabels naar de tv, als ie op 'n zn standaard staat of je hebt een koker door de muur is dat niet zo'n issue.
Mits alle apparaten eARC ondersteunen en instellingen overal goed staan, is de latency prima, maar het kan mis gaan.

Alles op de receiver aansluiten heeft de voorkeur mits de receiver alle beeldfuncties van de tv ondersteunend voor doorgifte, maw alle features HDMI 2.1, alle HDR formaten enz. Anders verlies je dat. De X2600 ondersteund bijv wel HDR (muv HDR10+), maar heeft alleen Hdmi 2.0, wel aangevuld met ALLM. Je mist iig de mogelijkheid voor 4K 60/120hz en VRR. Heb je de nieuwere X2700H (of hoger), dan kan dat allemaal wel.

Beide opties hebben dus hun voors en tegens afhankelijk van je situatie en apparatuur.
Bedankt voor je heldere uitleg, VRR ga ik in ieder geval niet gebruiken.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 10:40
Zijn er hier meer mensen met een C9 icm een Ziggo Next box? Bij het voetbal kijken heb ik toch wel last van wat stotterend beeld. Ik weet dat LG hier geen ster in is t.o.v. Sony, maar voor mijn gevoel zou een betere kwaliteit HDMI kabel er misschien iets aan kunnen doen.

Het is een soort lag die af en toe zichtbaar is en het hoger zetten van de TrueMotion opties zorgt er niet voor dat het verdwijnt. Nog meer mensen die dit herkennen (en zich eraan ergeren?) :).

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Casual_T schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:46:
Het is een soort lag die af en toe zichtbaar is en het hoger zetten van de TrueMotion opties zorgt er niet voor dat het verdwijnt. Nog meer mensen die dit herkennen (en zich eraan ergeren?) :).
Probeer Truemotion eens uit te zetten. (en nog een andere processor waarvan ik nu even niet op de naam kan komen).

Alles kan stuk.

• SanderWit
  • Niet online
Iemand ervaring met een tafelstandaard voor een 65 inch? Heb de c9 en staat nu op standaard bijgeleverde voet. Wil hem echter wat hoger hebben met het oog op een update van surround systeem zodat de center er onder kan. Ophangen vooralsnog geen optie. Google helpt wel een beetje maar kom geen goede reviews/ervaringen tegen voor met name 65 inch. Kan er wel een houten balk onder plaatsen maar dat vindt het dressoir niet zo leuk denk ik 8)

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 08:25
Vandaag hier op het Tweakers-forum al 1 probleem opgelost dus ik ga hier proberen om nog een 'probleem' op te lossen.

Doel: Op verschillende manieren audio realiseren voor diverse activiteiten.

In onderstaande afbeelding de situatie zoals die zich bij ons thuis voordoet. Een Denon AV-Receiver (AVR-X2000), een Nvidia Shield 2017, een Ziggo Mediabox XL en een LG OLED 55C9PLA. En dan ligt er op tafel een Logitech Harmony Elite afstandsbediening (met HUB).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMeEUsdtiYBxT3bzODILe0tlong=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1r0mI5ITBdjfZiBjMAVOtw0.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zou ik graag het volgende willen creëren:

- Een activiteit "TV Kijken vrouw" waarbij mijn vrouw tv kan kijken met alleen de LG en de Ziggo-box aan zodat het geluid via de televisie wordt afgespeeld. Ze vind het niet fijn als het geluid via de Denon wordt afgespeeld.

- Een activiteit "TV Kijken man" waarbij ik tv kan kijken met de LG, Ziggo EN de Denon zodat het geluid via mijn 5.1 speakers wordt afgespeeld. Ik vind het namelijk WEL fijn als het geluid via de Denon wordt afgespeeld.

- Een activiteit "Films Kijken". Geen vrouw of man erachter? Nee, want mijn vrouw kijkt nooit films ;-) Waarbij dus de LG, de Denon en de Shield aangezet worden zodat ik heerlijk films kan kijken vanaf mijn Shield met het geluid via de Denon over mijn 5.1 speakers.

Nu weet ik inmiddels wel hoe ik de apparaten en activiteiten kan toevoegen op de Harmony, maar ik kom een probleem tegen waar ik niet uit kom. Heb alle kabels en aansluitmogelijkheden en instellingen al geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Het kan dus best zijn dat het niet mogelijk is wat ik wil, maar dat lijkt me toch sterk.

Nu zullen er mensen zijn die wel een oplossing zien in: "Andere vrouw zoeken", maar dat gaat me toch te ver. Ik wil eerst proberen om het op een andere manier op te lossen ;-)

Het probleem is als volgt:
Als ik de LG en de Ziggo aanzet moet ik bij de "Geluidsuitgang" van de LG kiezen voor "Interne Speakers" wil ik geluid horen uit de televisie. Kies ik daar voor HDMI ARC dan komt er geen geluid uit de televisie. Echter, als ik tv wil kijken dan wil ik dus de Denon gebruiken als geluidsbron en dan wordt automatisch HDMI ARC geactiveerd (ook al heb ik bij het toewijzen van de Denon de optie "Simplink" uitgeschakeld". Op het moment dat ik via Plex een film via de Shield wil afspelen met de Denon aan komt er ook in beeld te staan "Simplink wordt geactiveerd".

En wordt dus de "Geluidsuitgang" op HDMI 2 ARC gezet waardoor het niet meer mogelijk is om op de LG televisie te kijken met alleen maar gebruik van de interne speakers.

Iemand?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Ik ben nu even niet thuis. Maar je kunt op je c9 tegelijk bijv hdmi en interne speakers in de c9 instellingen kiezen. Als je beide aan hebt staan klopt de sync niet, maar dat maakt voor je vraag niet uit. Geluid tv mute zetten.

Copyright and left by SED...

• CyBeRSPiN
@103720 misschien een HDMI switch in de mix gooien? https://www.amazon.co.uk/...c=1&tag=avf-user-links-21 Deze lijkt met Harmony bedienbaar.
Dan knip je de link met de tv door als het niet gewenst is. En dan hopen dat ie automatisch oppikt als de switch wel doorverbindt?

• 103720
@SED , ik kan geen "Geluidsuitgang" vinden die tegelijkertijd de interne speakers alsook de HDMI (ARC) selecteert.

@CyBeRSPiN, zou dit kunnen werken? Als ik het apparaatje begrijp kan ik er de HDMI-uitgang van de Ziggo Mediabox er op aansluiten, en ook de HDMI-uitgang van de Nvidia Shield. Dan via de Harmony de activiteiten aanmaken. Wanneer je de activiteit "TV-Kijken zonder Denon" aanmaakt met daarin alleen de tv en de Ziggo-box. En de activiteit "TV-Kijken met Denon" waarbij je dan ook de Denon er bij zet.

Wat win ik hiermee? Nu moet ik 2 HDMI-ingangen op mijn LG gebruiken, met dit kastje nog maar 1. Die moet ik dan aansluiten op de "gewone" HDMI-ingang van de LG (zonder ARC).

Klopt het zo?
Al vind ik het wel vreemd dat ik dan daarvoor weer zo'n extra kastje moet aanschaffen om zoiets 'simpels' voor elkaar te krijgen.

• CyBeRSPiN
@103720 geen idee hoor, zit ook maar wat te brainstormen, bij nader inzien is dit te ingewikkeld.
Wat je zou kunnen doen is om NIET de ARC te gebruiken van tv naar receiver maar een andere HDMI poort, en je tv met optical op de receiver aan te sluiten. De huidige optical is niet nodig, het geluid van de Ziggo box komt via HDMI naar je tv en die kun je dan middels optical op je AVR krijgen. En dan vooral zorgen dat Simplink / CEC control uitstaat op je AVR.

Maar nog even over je vrouw: wat vindt ze precies irritant? Dat het geluid ook uit je surround komt?
Je zou dan ook bij “tv kijken vrouw” de surround mode van je AVR op “stereo” kunnen zetten zodat alleen de voorste 2 speakers geluid weergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2020 22:57 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Mogelijk is het dan optical en intern. Hoe dan ook er is een combo mogelijk!

Edit: Hier te vinden.
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1437136302910

[ Voor 39% gewijzigd door SED op 12-09-2020 22:57 ]

Copyright and left by SED...

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 20:41
Wij hebben een LG 55" B8 en de RTL XL app start niet op. Hebben meer mensen daar last van? Heb de tv al opnieuw opgestart en de app opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 10:40
remco_k schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:49:
[...]

Probeer Truemotion eens uit te zetten. (en nog een andere processor waarvan ik nu even niet op de naam kan komen).
Thanks, lijkt beter te werken. Ik ga er op letten de komende tijd.
SanderWit schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:56:
Iemand ervaring met een tafelstandaard voor een 65 inch? Heb de c9 en staat nu op standaard bijgeleverde voet. Wil hem echter wat hoger hebben met het oog op een update van surround systeem zodat de center er onder kan. Ophangen vooralsnog geen optie. Google helpt wel een beetje maar kom geen goede reviews/ervaringen tegen voor met name 65 inch. Kan er wel een houten balk onder plaatsen maar dat vindt het dressoir niet zo leuk denk ik 8)
Ik heb zelf ook een dergelijke setup voor mijn C9"55. Hier gekocht (weet niet of ik sites mag promoten hier, maar bij deze: https://www.vidaxl.nl/e/8...40-4321-85d4-8d01a537a126). Volgens mij heb ik de 120cm versie ook en heb ik nog wat speling. Zou je even moeten checken of de voet erop past met 65".

Ook een beetje kwestie van smaak. Er zit genoeg ruimte onder voor een soundbar. En tot nu toe eigenlijk veel positieve reacties gehoord van visite die langs kwam :).

• 103720
@CyBeRSPiN , het loshalen van de optische kabel en die dan te verbinden tussen de AVR en de televisie hielp niet. Er kwam niets binnen op de AVR dus kreeg er geen geluid uit van het beeld wat er op televisie was.

Het ergste is, dat het wel heeft gewerkt......maar doordat ik deze week bezig ben geweest met het installeren van een nieuwe Logitech Harmony Elite ben ik nu dus in dit probleem gekomen. Ik heb het idee dat ik alles weer heb zitten zoals het zat voordat ik die afstandsbediening had. Maar nu werkt het dus niet meer. Overigens doe ik nu alles zonder die Logitech om er zeker van te zijn dat daar het probleem niet ligt.

Ik weet eigenlijk ook zeker dat de uitgang op mijn LG op HDMI ARC stond. Maar als ik 'm er nu op zet krijg ik dus geen geluid meer uit mijn LG.

[ Voor 57% gewijzigd door 103720 op 13-09-2020 00:36 ]

• CyBeRSPiN
@103720 het is echt die setting die hierboven wordt aangehaald die goed moet staan: internal+optical. Dat lijkt nu niet het geval omdat je geen geluid hebt.

• 103720
@CyBeRSPiN , voor de zekerheid de LG-tv en de Denon-AVR allebei gereset.

Geluidsinsteling op de LG -> Internal + Optical
Geluidsinstelling op de Denon -> voor zowel TV Audio en CBL/Sat op Optisch gezet (dus niet HDMI)

Vanuit de Ziggo Mediabox een HDMI kabel naar de LG op ingang 1
Vanuit de LG een optische kabel naar de Denon AVR op ingang Optical Digital Audio In "2 CBL/Sat"
Vanuit de Denon een HDMI kabel naar de LG op ingang 2 (ARC)

Resultaat: Geluid van Ziggo via de interne speakers van de LG. Op geen enkele manier geluid via de Denon te krijgen.

Ook de optische kabel van de Denon AVR op ingang Optical Digital Audio in "1 TV Audio" gestopt. Zelfde resultaat.

Voor de zekerheid, aan beide eindes van de optische kabel is een rood lichtje te zien dus ik ga er van uit dat die niet stuk is.

[ Voor 8% gewijzigd door 103720 op 13-09-2020 09:50 ]

• CyBeRSPiN
103720 schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:48:
Vanuit de Denon een HDMI kabel naar de LG op ingang 2 (ARC)
Doe dat maar niet, probeer de Denon juist niet op de ARC aan te sluiten maar op een van de andere ingangen, je wilt immers optical gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-09-2020 09:58 ]

• 103720
Heb 'm op de HDMI3 ingang van de tv gezet, maar geen resultaat.

Hoe bizar is dit zeg. Drie dagen geleden werkte het nog gewoon. En nu krijg ik op geen enkele manier meer het geluid van de tv (Ziggo) via mijn AVR. Om gek van te worden.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er meer duidelijk over de VRR issues van de LG's? Laatste wat ik gelezen had was dat LG niet heel hoopvol was m.b.t. een oplossing

• JDL15
  • Laatst online: 22-11 07:44
eL_Jay schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:33:
Is er meer duidelijk over de VRR issues van de LG's? Laatste wat ik gelezen had was dat LG niet heel hoopvol was m.b.t. een oplossing
Zou je dat stukje over hoopvol willen quoten? Ik las wel dat ze het erkennen.. Maak me er ook een beetje zorgen over, juist omdat ik next gen wilde gamen en deze oled ervoor aanschafte.

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
JDL15 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:55:
[...]

Zou je dat stukje over hoopvol willen quoten? Ik las wel dat ze het erkennen.. Maak me er ook een beetje zorgen over, juist omdat ik next gen wilde gamen en deze oled ervoor aanschafte.
Precies hetzelfde zit al even te wachten voor een 4KOled 120Hz VRR Combi. Nu zijn er eindelijk de HDMI 2.1 kaarten en dan laat LG Het liggen. Ik kan het artikel zo snel niet vinden. De statement van LG was minder extreem, dat ' weinig hoopvol' is wat ik daar tussen de regels in las.

Ik hoop op reviews van de C9 en CX Al's ampere breed verkrijgbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 13-09-2020 12:03 ]

• 103720
@CyBeRSPiN , het werkt nu.

De HDMI vanuit de Ziggo Mediabox zit nu in de CBL/SAT ingang van de AVR. Vanuit de MONITOR-HDMI-uitgang van de AVR naar de televisie toe in ingang HDMI1 (dus zonder ARC).

Op de AVR heb ik een instelling bij VIDEO moeten wijzigen. HDMI-Control heb ik aan moeten zetten. Daardoor schijnt het te werken. Is schijnbaar een instelling die er voor zorgt dat er toch geluid wordt doorgegeven door de AVR ondanks dat deze niet aan staat. Dus staat de AVR nu uit dan heb ik beeld en geluid via de tv. Zet ik de AVR aan dan gaat het geluid via de AVR.

Dat is dus (hopelijk) opgelost.

Nu nog maar 1 ding voor elkaar zien te krijgen, maar ik ben bang dat dit de oorzaak is van alle ellende. De ellende begon op het moment toen ik mijn nieuwe Logitech Harmony Elite wou gaan gebruiken. Bij het aanmaken van 'activiteiten' werden er apparaten aan en uit gezet die ik helemaal niet aan of uit wou zetten. Dus ik denk dat daardoor de ellende is begonnen. Schijnbaar werkt de Logitech Harmony Elite niet op het moment dat ARC of CEC instellingen zijn geselecteerd. En die instellingen heb ik volgens mij wel nodig om er voor te zorgen dat mijn AVR geluid doorlaat wanneer hij uit staat (zoals hierboven omschreven) en dat het geluid van de tv via mijn AVR wordt afgespeeld op het moment dat de AVR wel aan staat. Dus eens kijken of ik hier op Tweakers een forum kan vinden die hier meer over weet.

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 23:37

jmachielsen

Red Alert

eL_Jay schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:02:
[...]
Ik kan het artikel zo snel niet vinden. De statement van LG was minder extreem, dat ' weinig hoopvol' is wat ik daar tussen de regels in las.
Was het deze: https://www.forbes.com/si...a-quick-fix/#74732e8813af ?

Turtles & Coffee

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Het LG statement uit dat artikel is ook zo heerlijk, in de trant van we lopen voorop, dus dat levert problemen:
“LG Electronics is aware there can be situations when luminance changes in dark scenes with gaming content in VRR mode. The changes may look more visible than they are on LCD panel devices because the OLED black is basically deeper, which makes brightness differences seen to the eyes in the low grey area appear greater. As an early adopter of VRR in the TV market, despite the challenges of implementing advanced gaming features in the current panel technology, we always look to best integrate new technology and improve the experience for our customers.”
Maw, dit zou een van de redenen kunnen zijn waarom Sony, Panasonic en Philips geen Hdmi 2.1 gaming features (met name geen VRR) bieden op hun OLED televisies. Ze hebben het mogelijk al wel geprobeerd (Sony denk ik zeker), maar waren niet tevreden met het resultaat dat het leverde. En nu is het hopen dat LG het met de processing power van de huidige Alpha 9 het kan oplossen, zonder dat de latency omhoog schiet. Dat is waarschijnlijk het grootste probleem, goede processing van near blacks voor OLED (waar Sony en Panasonic beter in zijn) kost tijd.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
103720 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:23:
@CyBeRSPiN , het werkt nu.

De HDMI vanuit de Ziggo Mediabox zit nu in de CBL/SAT ingang van de AVR. Vanuit de MONITOR-HDMI-uitgang van de AVR naar de televisie toe in ingang HDMI1 (dus zonder ARC).

Op de AVR heb ik een instelling bij VIDEO moeten wijzigen. HDMI-Control heb ik aan moeten zetten. Daardoor schijnt het te werken. Is schijnbaar een instelling die er voor zorgt dat er toch geluid wordt doorgegeven door de AVR ondanks dat deze niet aan staat. Dus staat de AVR nu uit dan heb ik beeld en geluid via de tv. Zet ik de AVR aan dan gaat het geluid via de AVR.

Dat is dus (hopelijk) opgelost.

Nu nog maar 1 ding voor elkaar zien te krijgen, maar ik ben bang dat dit de oorzaak is van alle ellende. De ellende begon op het moment toen ik mijn nieuwe Logitech Harmony Elite wou gaan gebruiken. Bij het aanmaken van 'activiteiten' werden er apparaten aan en uit gezet die ik helemaal niet aan of uit wou zetten. Dus ik denk dat daardoor de ellende is begonnen. Schijnbaar werkt de Logitech Harmony Elite niet op het moment dat ARC of CEC instellingen zijn geselecteerd. En die instellingen heb ik volgens mij wel nodig om er voor te zorgen dat mijn AVR geluid doorlaat wanneer hij uit staat (zoals hierboven omschreven) en dat het geluid van de tv via mijn AVR wordt afgespeeld op het moment dat de AVR wel aan staat. Dus eens kijken of ik hier op Tweakers een forum kan vinden die hier meer over weet.
Harmony en CEC werken niet lekker samen omdat de Harmony niet weet wanneer een apparaat via CEC is aan- of uitgezet. Daarom heb ik CEC op mijn TV, mediaspeler (Raspberry PI) en Pioneer receiver uitgeschakeld en doe ik alles via de Harmony. Wanneer ik een film of tv wil kijken met geluid over de receiver, dan heb ik extra stappen aan de start van die activiteit toegevoegd die de juist uitgang kiest van mijn TV. Het is even wat werk omdat er geen directe knop is om van uitgang te schakelen, dus ik heb bijvoorbeeld: toets "Settings", delay 3 seconden, 4 x toets "DirectionDown", toets OK, toets "DirectionRight", toets OK en tenslotte toets "Settings". En bij het afsluiten hetzelfde, maar dan de interne speakers kiezen m.b.v. de pijltjestoetsen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• pwh53
Aurera schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:24:
Wij hebben een LG 55" B8 en de RTL XL app start niet op. Hebben meer mensen daar last van? Heb de tv al opnieuw opgestart en de app opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.
heb je quickstart aan staan ? zo ja, uitzetten

• Brutal1ty
  • Laatst online: 21-11 15:12
davidov2008 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:15:
[...]

Het LG statement uit dat artikel is ook zo heerlijk, in de trant van we lopen voorop, dus dat levert problemen:

[...]

Maw, dit zou een van de redenen kunnen zijn waarom Sony, Panasonic en Philips geen Hdmi 2.1 gaming features (met name geen VRR) bieden op hun OLED televisies. Ze hebben het mogelijk al wel geprobeerd (Sony denk ik zeker), maar waren niet tevreden met het resultaat dat het leverde. En nu is het hopen dat LG het met de processing power van de huidige Alpha 9 het kan oplossen, zonder dat de latency omhoog schiet. Dat is waarschijnlijk het grootste probleem, goede processing van near blacks voor OLED (waar Sony en Panasonic beter in zijn) kost tijd.
Even voor de duidelijkheid: dit is niet een LG-only issue. Ik heb zelf meerdere andere VRR tvs gehad en állemaal tot nu toe levert het inschakelen hiervan een verandering op in:
zwartwaarden, kleuren, contrast of levert het andere gekke issues op :/ Heel vreemd, want mijn monitoren doen dat niet (op een lichte 'knipper' na op een compleet grijs vlak rond de 10-20%). Maar het is absoluut een consistent issue bij zowel LG oleds als concurrerende QLEDS. Alleen lang niet iedereen ziet het om de een of andere reden.

Wilde het puur even aangeven gezien het duidelijk vrij lastig is om VRR performance gelijk te krijgen aan non-VRR performance in TVs in het algemeen om de een of andere reden.

[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 14-09-2020 06:28 ]

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 20:41
pwh53 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:08:
[...]

heb je quickstart aan staan ? zo ja, uitzetten
Bedankt voor je reactie pwh53. Heb even gekeken, en quickstart staat reeds uit. Wat zou het nog kunnen zijn? Heb eigenlijk helemaal geen zin om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen :(

• pwh53
Aurera schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:48:
[...]

Bedankt voor je reactie pwh53. Heb even gekeken, en quickstart staat reeds uit. Wat zou het nog kunnen zijn? Heb eigenlijk helemaal geen zin om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen :(
apps verwijderen die je niet gebruikt,anders toch fabrieksinstellingen.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Wat is jullie ervaring met burn in en extended garantie van bijv 5 jaar wat je hier en daar kan afsluiten? Zit te twijfelen om een 65 inch CX of GX te bestellen binnenkort maar ben beetje huiverig voor het hele burnin/ banding verhaal. Als ik de voorwaarden lees van deze garanties geven deze nogal wat mogelijkheden om hier onderuit te komen.

Daarnaast weet ik ook niet in hoeverre Oled nog ontwikkeld kan worden mbt piek helderheid of burn in. Nieuwe PS5 en XBOX maken max gebruik van 40 GB dus dat is geen probleem met deze schermen. Maar wellicht past LG bij de volgende generatie betere technieken toe mbt het koelen van het scherm zoals wat Panasonic doet met hun HZ2000 lijn.

Daarnaast kan je eeuwig blijven wachten natuurlijk maar de vraag is of bepaalde ontwikkelingen zichtbaar zijn. Ik kijk nu nog op ene 37 inch full hd scherm haha dus wordt tijd voor vervanging. Echter moet het nieuwe scherm wel een tijd mee omdat ik verwacht dat Microled de komende jaren nog niet betaalbaar gaat zijn voor consumenten.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:57

CeesKees

I rest my Kees

103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:44:

Nu zou ik graag het volgende willen creëren:

- Een activiteit "TV Kijken vrouw" waarbij mijn vrouw tv kan kijken met alleen de LG en de Ziggo-box aan zodat het geluid via de televisie wordt afgespeeld. Ze vind het niet fijn als het geluid via de Denon wordt afgespeeld.

- Een activiteit "TV Kijken man" waarbij ik tv kan kijken met de LG, Ziggo EN de Denon zodat het geluid via mijn 5.1 speakers wordt afgespeeld. Ik vind het namelijk WEL fijn als het geluid via de Denon wordt afgespeeld.

- Een activiteit "Films Kijken". Geen vrouw of man erachter? Nee, want mijn vrouw kijkt nooit films ;-) Waarbij dus de LG, de Denon en de Shield aangezet worden zodat ik heerlijk films kan kijken vanaf mijn Shield met het geluid via de Denon over mijn 5.1 speakers.

Nu weet ik inmiddels wel hoe ik de apparaten en activiteiten kan toevoegen op de Harmony, maar ik kom een probleem tegen waar ik niet uit kom. Heb alle kabels en aansluitmogelijkheden en instellingen al geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Het kan dus best zijn dat het niet mogelijk is wat ik wil, maar dat lijkt me toch sterk.

Nu zullen er mensen zijn die wel een oplossing zien in: "Andere vrouw zoeken", maar dat gaat me toch te ver. Ik wil eerst proberen om het op een andere manier op te lossen ;-)

Het probleem is als volgt:
Als ik de LG en de Ziggo aanzet moet ik bij de "Geluidsuitgang" van de LG kiezen voor "Interne Speakers" wil ik geluid horen uit de televisie. Kies ik daar voor HDMI ARC dan komt er geen geluid uit de televisie. Echter, als ik tv wil kijken dan wil ik dus de Denon gebruiken als geluidsbron en dan wordt automatisch HDMI ARC geactiveerd (ook al heb ik bij het toewijzen van de Denon de optie "Simplink" uitgeschakeld". Op het moment dat ik via Plex een film via de Shield wil afspelen met de Denon aan komt er ook in beeld te staan "Simplink wordt geactiveerd".

En wordt dus de "Geluidsuitgang" op HDMI 2 ARC gezet waardoor het niet meer mogelijk is om op de LG televisie te kijken met alleen maar gebruik van de interne speakers.

Iemand?
Klinkt als iets dat met een Logitech Harmony remote moet kunnen worden opgelost; Scenes maken en gebruiken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:57

CeesKees

I rest my Kees

SanderWit schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:56:
Zoiets?

https://www.conrad.nl/p/s...7-1778-cm-70-vast-1661152

Ik vind de standaard voet ook wel erg groot (en zet je TV een meter van de muur...)

[ Voor 6% gewijzigd door CeesKees op 14-09-2020 12:57 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
CeesKees schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:55:
[...]

Zoiets?

https://www.conrad.nl/p/s...7-1778-cm-70-vast-1661152

Ik vind de standaard voet ook wel erg groot (en zet je TV een meter van de muur...)
Ik vind die voet nou niet echt mooi :X

[ Voor 5% gewijzigd door Troubled op 14-09-2020 13:04 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
Troubled schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:04:
[...]

Ik vind die voet nou niet echt mooi :X
Dan een blok hout eronder. Er staat ergens in dit topic een voorbeeld :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Pagina: 1 ... 312 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.