If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
ha ha
cx dus
heel tevreden dus, behalve dat video signaal is qud
Lijkt redelijk wat ruis in de beelden te zitten. Dat ontbreekt als ik bv afspeel van een Mi Box S.
Kan die mediaspeler van een B9 het gewoon niet aan?
Interessante vraag wel eigenlijk... Hoewel, als 'ie het niet aan kan dan zou je stotterend beeld krijgen of iets dergelijks. Niet dat de beeldkwaliteit ineens bizar achteruit gaat ofzo.Trichoglossus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:53:
Een usb stick met een 4K film in de B9 gedaan. Ik vind de beeldkwaliteit vrij matig.
Lijkt redelijk wat ruis in de beelden te zitten. Dat ontbreekt als ik bv afspeel van een Mi Box S.
Zijn de beeldinstellingen wel identiek? En doet je Mi Box S niet zelf al wat aan het beeld voordat 'ie het doorstuurt naar de TV?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
is het niet zogenaamde film-grain,komt wel eens voor wat oudere films,die opnieuw op 4k zijn uitgebrachtTrichoglossus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:53:
Een usb stick met een 4K film in de B9 gedaan. Ik vind de beeldkwaliteit vrij matig.
Dit is een terechte vraag, wat is er aan 4k materiaal bekeken en in welk format?pwh53 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:48:
[...]
is het niet zogenaamde film-grain,komt wel eens voor wat oudere films,die opnieuw op 4k zijn uitgebracht
Testing, one, two ...
Niet alles wat aangeboden wordt als 4k is niet altijd echt 4k. Meeste (illegale) films zijn een rip met kwaliteitsverlies.Trichoglossus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:53:
Vast wel ergens 4K demo te downloaden om te testen.
https://www.demolandia.net/4k-video-test.html
Dit was een van de eerste dingen die mij ook opviel. Nooit fan geweest van heftige film grain en sommige opnieuw uitgebrachte films en ook enkele reguliere 4K film heeft dit veel te ergpwh53 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:48:
[...]
is het niet zogenaamde film-grain,komt wel eens voor wat oudere films,die opnieuw op 4k zijn uitgebracht
valt bij oled ook erg op,mijn ouders hebben de nanoled lg sm9000 meen ik,daar zie je het bij dezelfde film bijna helemaal niet.Brutal1ty schreef op donderdag 3 september 2020 @ 06:38:
[...]
Dit was een van de eerste dingen die mij ook opviel. Nooit fan geweest van heftige film grain en sommige opnieuw uitgebrachte films en ook enkele reguliere 4K film heeft dit veel te erg
Het lijkt inderdaad op sommige paneeltypes (OLED) ook wat meer op te vallen dan bij anderen (diverse LCDs), maar op de Q90T in mijn huiskamer is het toch ook soms alsnog, naar mijn mening, ergerlijk aanwezig bij bepaalde films.pwh53 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:23:
[...]
valt bij oled ook erg op,mijn ouders hebben de nanoled lg sm9000 meen ik,daar zie je het bij dezelfde film bijna helemaal niet.
Ik denk wel eens dat zaken zoals dit soms bij OLED wat meer opvallen omdat OLED van zichzelf al een bepaalde 'scherpte' heeft die bijvoorbeeld bij TVs zoals die van mij mist. Wellicht dat (sub-)pixel structuur verschillen en de aanwezigheid van een anti-glare en wide-angle filter op een QLED zoals die van mij op pixel niveau minder 'scherp' ogen dan een OLED en dingen als filmgrain iets meer maskeren. Geen idee of dit klopt, maar het leek mij wel logisch, gezien het mij al wel eens eerder was opgevallen dat (zeker van dichtbij) dezelfde content op een OLED vaak net iets scherper oogde dan op mijn eigen set.
Zijn er nog manieren met betrekking tot instellingen o.i.d. waarmee dit iets minder zichtbaar gemaakt kan worden? Ik vraag het hier maar direct gezien ik aan het overwegen ben van kamp te veranderen (QLED LCD > OLED).
[ Voor 20% gewijzigd door Brutal1ty op 03-09-2020 09:40 ]
Bedankt voor je informatie. Ik had het gisteren op Pass-Through gezet. Echter kreeg ik bij Netflix (een kinderserie) geen geluid uit mijn 2 Sonos rear speakers (Symfonisk). Bij een andere Netflix serie moest ik zelf kiezen via Netflix om 5.1 te doen (dit nog nooit gedaan/moeten doen, bij mijn oude Philips TV icm Sonos producten). Daarna op PCM gezet en toen deed hij het wel. Ook moet ik zeggen dat het lijkt alsof ik met PCM minder lip sync problemen heb dan met Pass-Through. Zou dit kunnen?The_Worst schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:51:
@Babel10 Audio altijd op pass-through zetten. Dit houdt in dat de televisie niks doet met het geluidssignaal en dit 1-op-1 doorzet naar het audiosysteem. Mocht je dan ineens geluid missen ergens dan ondersteunt het audiosysteem een bepaald codec niet en dan moet je de instelling terugzetten.
Bypass houdt in dat de instellingen (uit die groep) genegeerd worden.
PCM heb ik nu dus aan staan (bij HMDI Arc Out), ik krijg nu geluid uit mijn Sonos Beam + mijn 2 rear Symfonisk speakers.
Bij mijn 3 jaar oude Philips tv (geen oled oid) heb ik nooit problemen gehad met Sonos of al deze instellingen. Ik vind wel dat je veel (misschien voor mij teveel?) instellingen heb met deze LG. Bij Philips heb ik er nooit naar om gekeken.
Kort gezegd: als je multichannel wilt en je hebt HDMI eArc dan is instellen op PCM een prima plan lijkt mij.
Wil je multichannel maar je hebt HDMI Arc of optical, dan heeft instellen op PCM dus als gevolg dat je set 2.0 krijgt.
Alles kan stuk.
Ik kan mij voorstellen dat een kinderserie geen surround geluid heeft en dus alleen maar stereo uitstuurt waardoor je door de achterspeakers niks hoort.
De kans bestaat is dat als je kiest voor PCM dat de televisie het mixt van 5.1 naar 2.0 waardoor je dus de echte surround ervaring mist. Het is mogelijk dat Sonos dit stereo signaal wel stuurt naar alle speakers waardoor je een 'nep-surround' ervaring hebt.
Ik heb het zo ingesteld voor mijn PlayStation: audio pass-through. En dan op de PlayStation zelf: 5.1 Dolby (bitstream)
Edit: wat @remco_k zegt dus. 👍🏻
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Beste, het sonos systeem (niet de nieuwe arc) biedt GEEN decodering voor dolby digital PLUS. Deze BAR is al van 2013 dacht ik. Je moet dus idd je tv het werk laten doen (pcm), maar ik denk wel dat die idd pcm 5.1 zal uitsturen ( wat het oplost dus)Babel10 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:46:
[...]
Bedankt voor je informatie. Ik had het gisteren op Pass-Through gezet. Echter kreeg ik bij Netflix (een kinderserie) geen geluid uit mijn 2 Sonos rear speakers (Symfonisk). Bij een andere Netflix serie moest ik zelf kiezen via Netflix om 5.1 te doen (dit nog nooit gedaan/moeten doen, bij mijn oude Philips TV icm Sonos producten). Daarna op PCM gezet en toen deed hij het wel. Ook moet ik zeggen dat het lijkt alsof ik met PCM minder lip sync problemen heb dan met Pass-Through. Zou dit kunnen?
PCM heb ik nu dus aan staan (bij HMDI Arc Out), ik krijg nu geluid uit mijn Sonos Beam + mijn 2 rear Symfonisk speakers.
Bij mijn 3 jaar oude Philips tv (geen oled oid) heb ik nooit problemen gehad met Sonos of al deze instellingen. Ik vind wel dat je veel (misschien voor mij teveel?) instellingen heb met deze LG. Bij Philips heb ik er nooit naar om gekeken.
Ik heb een heos bar ( Wel DD plus) en daar werkt de pass thru vlekkeloos.
Ik denk dat je geen andere keuze hebt
Ik heb net bij Inception op Netflix (interne app) geluisterd naar het geluid. Ik merkte toch wel een iets anders geluid met PCM dan met Passthrough. Maar toch viel het verschil wel mee. Wel kwam er, toen ik Passthrough inschakelde, een extra 5.1 - regel bij (via Netflix audio & ondertiteling). Vond het niet veel verschillen.
@remco_k Heb jij AV-Sync aan voor de lipsync? Ik had dat eerst wel, maar nu uitgezet - lijkt niet zoveel uit te maken.
Ik denk dat ik het maar op Passthrough laat staan, omdat dat volgens velen hier / internet de beste instelling is. De lipsync bij Horizon / Netflix is nagenoeg ok, het zit nu ook in mijn hoofd dat ik er op ga letten. Youtube (interne app) krijg ik echt niet goed, maar zoals ik hier gelezen heb ligt dat meer aan de interne app Youtube zelf.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 10:32
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
YouTube: Nvidia Ampere HDMI 2.1 is 48Gbps - LG C9 Owners Get Last Laugh?
Uitspraak van Vincent welke weer briljant is:
There are 4 kinds of people in the world.
Those who are good with numbers and those who are not.
Belangrijkste punt in deze video is: high end PC users.
Trek voor de rest zelf je conclusie maar.
Aan, uit, bypass, slider helemaal links, slider helemaal rechts.Babel10 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:15:
@remco_k Heb jij AV-Sync aan voor de lipsync? Ik had dat eerst wel, maar nu uitgezet - lijkt niet zoveel uit te maken.
Elke mogelijkheid wel uitgeprobeerd, in geen geval heb ik een situatie (i.c.m. passthrough) dat ik de lip sync als goed ervaar en meet.
Binnenkort komt de reparateur bij mij aan de deur om dit probleem op te lossen.
Spoiler: Dat kan hij natuurlijk niet, maar dit is even belangrijk voor het hele proces om het uiteindelijk wel opgelost te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 03-09-2020 16:09 ]
Alles kan stuk.
Snel aangesloten uiteraard.
Geen dode pixels en zeer minimale tinting.
Tinting zo minimaal dat het niet te zien is bij normaal beeld.
Dus deze gehouden en erg blij
Ridiski schreef op woensdag 2 september 2020 @ 02:18:
Ik kan de dode pixels gewoon zien vanaf normale kijkafstand, uiteraard wel bij wat meer effen beelden.
Vind dat een € 2000+ TV gewoon goed moet zijn bij initiële installatie. Wat er na een week of een maand gebeurd is altijd een gok en heb je weinig invloed op. Ook weet ik dat een bepaalde mate van imperfectie misschien "noodzakelijk" is in dit geval.
Verder las ik ergens dat de kans zeer groot is dat als er een aantal pixels kapot zijn er meerdere in dat gebied volgen (correct me if i'm wrong).
Ik heb ook wel even getwijfeld wat nu de beste optie is (houden of ruilen) maar ik ga de gok nog maar een keer aan.
Drie keer is scheepsrecht toch
Tinting kom je ook gewoon niet onderuit op 65" en zolang je het niet ziet met gewone content is het ook gewoon prima. Gefeliciteerd dat je nu (eindelijk) een goed exemplaar hebt. Het zou een keer tijd worden :-)Ridiski schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:53:
Vandaag m'n derde 65CX ontvangen.
Snel aangesloten uiteraard.
Geen dode pixels en zeer minimale tinting.
Tinting zo minimaal dat het niet te zien is bij normaal beeld.
Dus deze gehouden en erg blij
[...]
Some infinities are bigger than others.
Het is ook niet bizar veel achteruit, maar het viel ons op dat het minder oogde dan via de Mi Box.Rossi46 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:08:
[...]
Interessante vraag wel eigenlijk... Hoewel, als 'ie het niet aan kan dan zou je stotterend beeld krijgen of iets dergelijks. Niet dat de beeldkwaliteit ineens bizar achteruit gaat ofzo.
Zijn de beeldinstellingen wel identiek? En doet je Mi Box S niet zelf al wat aan het beeld voordat 'ie het doorstuurt naar de TV?
De bron zou een UHD blueray moeten zijn. Het was alleen een test. Maar ik zal wat demo's van die site downloaden, net zo handig.baronruud schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:00:
[...]
Niet alles wat aangeboden wordt als 4k is niet altijd echt 4k. Meeste (illegale) films zijn een rip met kwaliteitsverlies.
Vast wel ergens 4K demo te downloaden om te testen.
https://www.demolandia.net/4k-video-test.html
Het was toch een beetje schrikken qua formaat toen hij net stond tov de eerdere 40" tv, maar ben er nu al aan gewend
Na wat priegelen met de instellingen (wat veel menu's!) heb ik het nu comfortabel ingesteld, denk ik althans. Sowieso game mode voor de console HDMI's vanwege de lagere input lag. De andere modi zijn met hun trumotion ontzettend storend als de framerate ook maar een beetje dropt.
Ik heb wel het gevoel dat de visuals op de switch, vooral in het home menu, nog wat blurry zijn. Herkennen anderen dit? Het lijkt vooral bij teksten zo, ook in Animal Crossing bijv. Het is absoluut geen storend iets, maar als ik nog iets kan doen om dat te verbeteren hoor ik dat uiteraard graag!
Toevallig (of misschien niet zo toevallig) is de tinting aan dezelfde kant en dezelfde kleur (rood/roze).
Nu staat de Nations league aan maar gelukkig valt het niet op.
Het gras nu overal groen en niet aan 1 kant bijna geel...
Heeft even geduurd maar was het wachten en gedoe waard!
Major_ton schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:45:
[...]
Tinting kom je ook gewoon niet onderuit op 65" en zolang je het niet ziet met gewone content is het ook gewoon prima. Gefeliciteerd dat je nu (eindelijk) een goed exemplaar hebt. Het zou een keer tijd worden :-)
De bron doet er niet veel toe als je niet deelt wat ze er van gebakken hebbenTrichoglossus schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:27:
[...]
Het is ook niet bizar veel achteruit, maar het viel ons op dat het minder oogde dan via de Mi Box.
[...]
De bron zou een UHD bluray moeten zijn. Het was alleen een test. Maar ik zal wat demo's van die site downloaden, net zo handig.
De Mi Box S is zonder twijfel een erg leuke mediaspeler (voor wat ie kost), maar werkelijk hoge UHD bitrates vind ie niet zo leuk. Als de Mi Box die UHD rip goed kan hendelen dan hebben ze hem zeer waarschijnlijk aardig gekortwiekt, wat er dan nog overblijft t.o.v. het origineel?
Testing, one, two ...
Volgens mij is de klacht precies andersom (als je het zo kan noemen): de Mi Box speelt af zonder graining / kwaliteitsverlies. De USB-poort van de TV doet ineens wel graining. Dat klinkt (nadruk) als een verschil in de instellingen van beide player-software. Geen idee of je dat eruit gaat krijgen tegelijkertijd geen idee of je met "niet originele materialen" zo kritisch moet zijn noch afgezien van het feit of je "continu" USB-sticks wil wisselen in je TV.hardware-lover schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:28:
[...]
De bron doet er niet veel toe als je niet deelt wat ze er van gebakken hebben
De Mi Box S is zonder twijfel een erg leuke mediaspeler (voor wat ie kost),
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb diverse Mi S boxjes, dus ik weet wel wat deze van een goede UHD rip naar een TV toestuurt. Deze Mi is vwb beeldkwaliteit echt een tandje minder dan een Shield (2019 Pro), het verschil is zichtbaar (niet dramatisch). Het zou dus zomaar kunnen dat de Mi niet werkelijk kan laten zien wat er eigenlijk zichtbaar zou moeten zijn, dat bedoel ik (heel voorzichtig) duidelijk te makenMAX3400 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:46:
[...]
Volgens mij is de klacht precies andersom (als je het zo kan noemen): de Mi Box speelt af zonder graining / kwaliteitsverlies. De USB-poort van de TV doet ineens wel graining. Dat klinkt (nadruk) als een verschil in de instellingen van beide player-software. Geen idee of je dat eruit gaat krijgen tegelijkertijd geen idee of je met "niet originele materialen" zo kritisch moet zijn noch afgezien van het feit of je "continu" USB-sticks wil wisselen in je TV.
Testing, one, two ...
Iedereen die mijn E7 ziet zegt ook: jeetje, die dingen bij Mediamarkt zijn veel feller en mooier. Ja, nogal wiedes; ik kijk / doe zo ongeveer alles op "custom ISF calibrated dark" mode per HDMI-input; vind ik weer fijner aan mijn ogen en daardoor mis ik vast ook wat aan contrast of saturatie op verschillende momenten.
Het is lastig; elke software op bepaalde hardware kan een andere uitwerking hebben op het uiteindelijk weergegeven beeld & geluid; helaas krijgen we dat met 2 of 3 forumposts (waarschijnlijk) voor niemand opgelost zomaar
Want <insert geripte DVD van technisch neefje> kan ik terugvinden op Netflix? Youtube? Plex (wat trouwens een player zonder source is)? Hoe gebruik ik de app van Eurosport op een CX? De app van F1Pro op mijn E7? Waarom is er geen Tinder-app voor mijn C9?ShaYan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:33:
Ik snap trouwens echt niet waarom je een NVIDIA shield pro of chromecast zou aanschaffen voor een LG C9/CX...? Daar zit toch al een ingebouwde caster in en alle apps zoals netflix, youtube, plex...
Ik maak er meteen een geintje van maar waarom mag ik geen Shield aansluiten? Is het verboten om andere apps te willen gebruiken dan LG levert? Waarom zou ik geen NUC mogen aansluiten met VLC en Sony Vegas; mag ik niet editen op een 65" OLED? Mijn Xbox-games doen het ook niet op een kale CX; zal toch echt een Xbox One moeten kopen.
Als de MIbox Kodi gebruikt zal die waarschijnlijk een degelijke variant van de ffdshow decoder gebruiken, net als de shield. Die misschien nog wat extra hardware matige post-processing zal doen in de GPU.
Weer nieuwe info van Vincent.
Mijn 55CX scherm is afgelopen woensdag weer vervangen. Dit keer gelukkig geen dode pixel gevonden. Net als het vorige scherm vrijwel geen tinting of banding. Bij heel licht geel kon ik een grijze lijn zien als ik me inspande 30 cm van de TV. Bij grijs is alles egaal op alle percentages. Super service van LG en netjes werk van CE Repair.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Daarom kan je het (bij elke beeldmodus apart) uitzetten, dat is niet voorbehouden aan game mode.Lynox schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:11:
Sowieso game mode voor de console HDMI's vanwege de lagere input lag. De andere modi zijn met hun trumotion ontzettend storend als de framerate ook maar een beetje dropt.
Hee dat is opmerkelijk, non uniformiteit zie je toch juist beter van een afstandje? Of bedoel je iets anders dan een donkerdere of verkleurde plek?TFX77 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:28:
Bij heel licht geel kon ik een grijze lijn zien als ik me inspande 30 cm van de TV.
Ik heb toch de HDM ARC out maar weer op PCM gezet. Een aantal zenders op mijn Horizon box en een aantal (toch flink) programma's op Netflix gaven via Pass-Trough géén geluid uit mijn 2 rear speakers (Door dit forum snap ik waarom, maar in mijn oude situatie met mijn 'normale' Philips TV had ik altijd geluid uit mijn rears). En hiervoor heb ik ze dus ook gekocht.
Nu staat het dus toch weer op PCM. Lip sync is goed. Geluid dus eigenlijk via Stereo naar al mijn speakers. Maar ik heb de rears op +5 staan, dus toch lijken achtergrond geluiden 'harder' via de achterspeakers te komen. Daarnaast doet het signaal misschien toch nog wat / maakt er toch soort van surround van zoals eerder aangegeven in dit topic.
Er zijn zoveel instellingen, dit had ik dus niet bij mijn oude Philips TV, wel fijn - maar het maakt het soms wel ingewikkelder. Gisteren Nations League zitten kijken, wát een verschil bij alle verschillende beeldstijlen.
Ik gebruik voornamelijk Dark Room ISF, maar heb daar nu (na alles te hebben vergeleken gisteren bij de Nations League) het kleurbereik op 'breed' gezet ipv 'auto'. Ik vond het beeld te dof. Nu meer kleur. En dan heb ik het niet eens over HDR of zelfs 'Voetbal' beeld (dat is wel heel extreem).
Ik ga nu denk ik voor overdag Dark Room ISF, veel kinderprogramma's etc met dan kleurbereik breed. En dan 's avonds voor tijdens Netflix lekker HDR effect, dat is wel echt mooi.
nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 04-09-2020 11:47 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
zullen we geen last van krijgen op de nieuwe generatie consoles. er zal maar een handjevol games zijn die VRR gaan ondersteunen zoals geremasterde 2D spellen uit de 1e generatieHelp!!!! schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:46:
Iemand die dit zelf ervaart en kan aangeven hoe storend het echt isIk game zelf nl. (nog) niet op mijn C9.
nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...
Voor pc-gamers kan dit storend zijn met een RTX 30** kaart.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 04-09-2020 12:12 ]
Impact van VRR is me nog niet duidelijk. Ik neem straks een PS5, @Hamazaki jij beweert dat die niet of nauwelijks gebruik zal maken van VRR?
Het is voor zover ik het kan zien bij licht geel net of er een heeeeeele lichte grijze streep van te zien is. Lang, ongeveer een cm van links naar rechts. Maar ik moet mijn ogen knijpen om het te zien. Ik kan het helaas niet fotograferen. Het lijkt ook minder dan gisteren toen heb ik ff een pixel refresh gedaan.Cap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:18:
[...]
Hee dat is opmerkelijk, non uniformiteit zie je toch juist beter van een afstandje? Of bedoel je iets anders dan een donkerdere of verkleurde plek?
Wel vreemd dat CE repair niet even de UTT reset. Het is toch een nieuw paneel, lijkt mij een logische stap.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
inderdaad. VRR is niet haalbaar met deze specs. Ze zullen wel VRR-spellen uitbrengen puur voor de showcase. maar dit zal spellen zijn zoals sonic mania, megaman vermoed ik. ik had gezien dat je bij AAA games een performance mode (60fps) en 4K Graphic mode hebt op de PS5. dus zoals op de PS4. we zien dat VRR absoluut niet het doel is.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:19:
Impact van VRR is me nog niet duidelijk. Ik neem straks een PS5, @Hamazaki jij beweert dat die niet of nauwelijks gebruik zal maken van VRR?
op mijn pc ging een hogere refreshrate ten koste van mijn graphics. lawaai en hitte daarbij gelaten.ArthurMorgan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:31:
Eh... VRR is juist handig bij een target van 60 fps. En kost helemaal niet veel van de specs. Je wilt juist dat het gebied rond de 60 fps lekker smooth weergeven, dat een val naar 50 fps in een druk gebied niet opvalt.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 04-09-2020 12:35 ]
VRR gaat niet om een hogere refreshrate, maar om de daadwerkelijke refreshrate ook op het beeld te krijgen.Hamazaki schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:34:
[...]
op mijn pc ging een hogere refreshrate ten koste van mijn graphics en lawaai+hitte van mijn videokaart.
Stel je hebt een 60 fps beeldscherm zonder en met VRR. Zonder VRR aanbod krijg je bij een fps van 50 elke 6 beeldjes 5 verschillende 'plaatjes' en dus een wat schokkerig beeld. Bij VRR krijg je gewoon exact die 50 beeldjes in een seconde en blijft het beeld dus vloeiend en schokvrij.
elke 1/50e seconde een nieuw beeldje, ipv 60 beeldjes waarvan 50 verschillende.
Je hebt gelijk. Mijn gedachte ging naar 4K 120fps. Dus om de volle kracht van het scherm te benutten.ArthurMorgan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:38:
[...]
VRR gaat niet om een hogere refreshrate, maar om de daadwerkelijke refreshrate ook op het beeld te krijgen.
Stel je hebt een 60 fps beeldscherm zonder en met VRR. Zonder VRR aanbod krijg je bij een fps van 50 elke 6 beeldjes 5 verschillende 'plaatjes' en dus een wat schokkerig beeld. Bij VRR krijg je gewoon exact die 50 beeldjes in een seconde en blijft het beeld dus vloeiend en schokvrij.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee dat is geen logische stap.TFX77 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:21:
[...]
Het is voor zover ik het kan zien bij licht geel net of er een heeeeeele lichte grijze streep van te zien is. Lang, ongeveer een cm van links naar rechts. Maar ik moet mijn ogen knijpen om het te zien. Ik kan het helaas niet fotograferen. Het lijkt ook minder dan gisteren toen heb ik ff een pixel refresh gedaan.
Wel vreemd dat CE repair niet even de UTT reset. Het is toch een nieuw paneel, lijkt mij een logische stap.
UTT geeft het aantal bedrijfsuren aan van de TV niet alleen van het paneel.
Ook al wordt een paneel vervangen dan blijft de rest van de TV gewoon “oud”.
De TV gaat ook niet langer mee door het vervangen van een paneel.
Het paneel zelf misschien wel, maar daar heb je dan niets aan.
Bij reparaties na bv twee jaar wordt wel een gesuggereerd dat de TV opeens weer twee jaar langer mee kan maar dat is dus onjuist.
Ik hoop toch echt dat LG de problemen met VRR oplost. Ik heb juist met dit op het oog onlangs een 65CX aangeschaft om zo vloeiend mogelijk beeld te krijgen op straks de Xbox Series X.ArthurMorgan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:38:
[...]
VRR gaat niet om een hogere refreshrate, maar om de daadwerkelijke refreshrate ook op het beeld te krijgen.
Zelfs mijn receiver heb ik vervangen door een Denon X2700H zodat ik daar de nieuwe Xbox op kan aansluiten en VRR door kan geven (zo omzeil ik ook het DTS probleem met de CX).
Het was ook maar een testje met 4k, en het viel op. Meeste wat erop wordt gekeken is tv/netflix/ standaard blueray speler.MAX3400 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:46:
[...]
Volgens mij is de klacht precies andersom (als je het zo kan noemen): de Mi Box speelt af zonder graining / kwaliteitsverlies. De USB-poort van de TV doet ineens wel graining. Dat klinkt (nadruk) als een verschil in de instellingen van beide player-software. Geen idee of je dat eruit gaat krijgen tegelijkertijd geen idee of je met "niet originele materialen" zo kritisch moet zijn noch afgezien van het feit of je "continu" USB-sticks wil wisselen in je TV.
4k content is sowieso nog aardig schaars, en uhd blueray nog steeds (te) duur. Gewone blueray is prima voor ons
Hint.Trichoglossus schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:12:
[...]
Het was ook maar een testje met 4k, en het viel op. Meeste wat erop wordt gekeken is tv/netflix/ standaard blueray speler.
4k content is sowieso nog aardig schaars, en uhd blueray nog steeds (te) duur. Gewone blueray is prima voor ons
Installeer de alternatieve Youtube app via Sideloaden voor Android TV op de Mi en ga je vergapen aan al het lekkers wat er dan beschikbaar voor je komt. Het zijn voornamelijk demo's e.d., maar dan wel in 4k en mét HDR en Auto Framerate aanpassing.
Testing, one, two ...
Als hij net aan staat en dus langzaam aan 'warm' wordt, hoor ik soms een irritante tik.
Geluid van plastic (het dikke deel onderaan/achterkant) wat uit lijkt te zetten.
Na een paar van die kraken/tiks (om de x aantal minuten hoor je weer eens een uitzet/tik geluid) , naarmate het toestel warmer wordt, houdt dit op.
Anderen hier ook ervaringen mee?
Zou het op te lossen zijn.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ook: @DON PAPARossi46 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Die Videoland app is inderdaad een drama! Als je 'em (opnieuw) download dan gaat het nog wel, maar eerst volgende keer is de app al niet meer vooruit te branden. Valt simpelweg niet mee te werken.
Eigenlijk gewoon onacceptabel voor een betaaldienst.
Nog maar eens een e-mail gestuurd naar Videoland over de case die openstaat vanaf eind juni.
Antwoord: controleer of de software/app up-to-date is.
Dat is ie dus, 3.1.0(91)
Verder geeft Videoland aan dat het probleem bij LG kijkers bij hun bekend is.
Echter nog geen oplossing en dat duurt wel erg lang zo.
Volslagen amateuristisch natuurlijk. En het is niet alsof er weinige LG's verkocht worden volgens mij...HoppyF schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:18:
[...]
Ook: @DON PAPA
Nog maar eens een e-mail gestuurd naar Videoland over de case die openstaat vanaf eind juni.
Dat is ie dus, 3.1.0(91)
Naja, de content is over het algemeen van dezelfde kwaliteit, dus we missen er weinig aan
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Misschien heb je het eerder in het topic benoemd hoor, maar welke problemen?Marsman83 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:14:
[...]
Ik hoop toch echt dat LG de problemen met VRR oplost. Ik heb juist met dit op het oog onlangs een 65CX aangeschaft om zo vloeiend mogelijk beeld te krijgen op straks de Xbox Series X.
Zelfs mijn receiver heb ik vervangen door een Denon X2700H zodat ik daar de nieuwe Xbox op kan aansluiten en VRR door kan geven (zo omzeil ik ook het DTS probleem met de CX).
PSN: Mondaatje
Ik heb inmiddels ook nog verschillende keren contact gehad met zowel LG als Videoland, maar ze geven elkaar de schuld. LG zegt dat het door de Videoland app komt en Videoland zegt dat het komt door dat het afsluiten van de app niet goed gaat in de LG software. Want als je de stekker uit de stroom haalt en de TV dus reset dan werkt de app de eerste keer gewoon goed. Het is te hopen dat ze snel stoppen met naar elkaar wijzen en samen gaan werken aan een oplossingHoppyF schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:18:
[...]
Ook: @DON PAPA
Dat is ie dus, 3.1.0(91)
nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...Monda schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:59:
[...]
Misschien heb je het eerder in het topic benoemd hoor, maar welke problemen?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wie de schuld hiervan doet er weinig toe.DON PAPA schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:07:
[...]
Ik heb inmiddels ook nog verschillende keren contact gehad met zowel LG als Videoland, maar ze geven elkaar de schuld. LG zegt dat het door de Videoland app komt en Videoland zegt dat het komt door dat het afsluiten van de app niet goed gaat in de LG software. Want als je de stekker uit de stroom haalt en de TV dus reset dan werkt de app de eerste keer gewoon goed. Het is te hopen dat ze snel stoppen met naar elkaar wijzen en samen gaan werken aan een oplossing
Eerlijk gezegd denk ik dat het Videoland zelf is want hun vorige versie van de app werkte wel goed.
Sinds de update naar 3.1.0 is het mis gegaan.
Terug naar de oude versie zou de oplossing zijn al is het alleen maar om de klanten tevreden houden.
Videoland is inderdaad bagger, waarom heb ik het dan zou je je afvragen?
Half jaar gratis gewonnen bij de Postcodeloterij.
Dat half jaar is nu al bijna om, leuk zo’n prijs.
Had ik nog liever een reep chocolade gehad.
Digital Trends reached out to our contacts at LG to confirm the information, but we were pleasantly surprised to hear that the tweet was not accurate. “The update for Airplay 2 and HomeKit [for 2018 TVs] is still under development,” an LG representative told us. “In fact, 2018 TVs just recently received the update to add the Apple TV app.”
So while that’s good news for owners of these TVs, LG’s spokesperson did not offer any timing for the release of AirPlay 2 and HomeKit support."
https://techfans.co.uk/ai...smart-tvs-timing-unknown/
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Sinds gisteren heb ik een nieuw interactieve TV kastje, oftewel de STB.
Mijn jaarcontract bij de provider (XS4all) liep af dus tijd om, met korting, te gaan verlengen.
Nu heeft KPN (dus ook XS4all) een aantal weken terug de TV kastjes geüpdatet met nieuwe firmware en nieuwe menu’s.
Dat ziet er leuk uit maar werkt erg traag tenminste op mijn Arcadyan HMB2260.
Daarom heb ik meteen bij het verlengen gevraagd om de nieuwste STB de Arris VIP5205.
Dit is een STB die ook 4K/UHD kan verwerken.
Nu nog niet zo interessant vanwege het geringe aanbod maar wellicht iets voor de toekomst.
Belangrijker vind ik echter de snelheid van de menu’s en TV gids.
Deze is nu zoals het hoort, weer snel!
Wat is mijn vraag?
Wie heeft er een VIP5205 en hoe heb je de instellingen gezet voor beeld en geluid?
Dit ivm een LG OLED bv C8/C9/CX of anders.
De STB kent een AUTO stand plus UHD (of SD) en dan ook nog HDR auto, aan of uit.
HDR heeft weinig zin omdat gewone TV geen HDR kent.
Alleen het TV kanaal Insight 4K lijkt HDR HLG te zijn.
Geluid kun je ook op AUTO, stereo of Dolby zetten.
Heb wat zitten proberen maar eerlijk gezegd denk ik dat 1080p het beste zal zijn en de TV zelf wel zorgt dat dit goed wordt weergegeven.
Ik heb hier zelf HDR uitgezet op de STB en de resolutie op UHD@50Hz. Auto (dat wordt dan UHD@60hz volgens mij) levert bij mij schokkerig beeld op wat goed te zien is bij sport.
Voor HD zenders kun je hem in theorie het beste op 1080i instellen. Dat is immers het formaat van de meeste zenders en daarmee laat je het upscalen en deinterlacen aan de LG over die dat het beste kan.
Alleen nadeel is dan dat het menu en de enkele 4k zenders ook niet meer UHD zijn, daarom dat ik hem dus op UHD@50hz heb gezet. De STB doet dan al de upscaling maar niet de deinterlacing. Dat levert voor zover ik kan zien net zo goed beeld op als 1080i zonder de nadelen daarvan.
Ik heb geen idee hoe het bij de STB van KPN is, maar mijn ervaring bij mijn C9 en de Nextbox van Ziggo, is dat ik deze toch beter op 1080P kan zetten, zodat die de deinterlacen doet en de LG alleen het upscalen. Dit resulteert in mijn geval, in een beter/vloeiender beeld dan dat ik de Nextbox op 1080i zet...ik222 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:14:
Voor HD zenders kun je hem in theorie het beste op 1080i instellen. Dat is immers het formaat van de meeste zenders en daarmee laat je het upscalen en deinterlacen aan de LG over die dat het beste kan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, bedankt.ik222 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:14:
@HoppyF Ik heb zelf dus ook een VIP5202 i.c.m. een 55GX, in mijn geval overigens aangesloten via een Denon X1400H AVR.
Ik heb hier zelf HDR uitgezet op de STB en de resolutie op UHD@50Hz. Auto (dat wordt dan UHD@60hz volgens mij) levert bij mij schokkerig beeld op wat goed te zien is bij sport.
Alleen nadeel is dan dat het menu en de enkele 4k zenders ook niet meer UHD zijn, daarom dat ik hem dus op UHD@50hz heb gezet. De STB doet dan al de upscaling maar niet de deinterlacing. Dat levert voor zover ik kan zien net zo goed beeld op als 1080i zonder de nadelen daarvan.
Ik hem nu ook op 1080p 50Hz staan en niet op Auto.
Ik dacht op Auto ook al te zien dat het beeld niet helemaal vloeiend liep bij bewegingen.
1080i heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb geen receiver aangesloten dus gebruik alleen de interne TV luidsprekers.
Heb je ook nog iets bij het Geluid op de STB ingesteld?
Geluid heb ik op Dolby Digital Plus (+) ingesteld maar dat gaat bij mij dus rechtstreeks naar de AVR / speakers.en dus niet naar de TV.HoppyF schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:13:
[...]
Ok, bedankt.
Ik hem nu ook op 1080p 50Hz staan en niet op Auto.
Ik dacht op Auto ook al te zien dat het beeld niet helemaal vloeiend liep bij bewegingen.
1080i heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb geen receiver aangesloten dus gebruik alleen de interne TV luidsprekers.
Heb je ook nog iets bij het Geluid op de STB ingesteld?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, ja dat is een verschil natuurlijk.ik222 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:15:
[...]
Geluid heb ik op Dolby Digital Plus (+) ingesteld maar dat gaat bij mij dus rechtstreeks naar de AVR / speakers.en dus niet naar de TV.
Bij “beste kwaliteit” op de STB bij Beeld instellingen kun je nog kiezen tussen SD en UHD.
Update!
SD is ook ècht SD dus niet standaard HD.
De keuze HD bestaat niet dus je moet wel UHD kiezen om HD te kunnen kijken.
[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 06-09-2020 20:06 ]
Het heeft volgens mij in elk geval niets te maken met het het HDMI signaal naar de TV.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan zou ik nu niets meer zien omdat er maar twee keuzes zijn, SD of UHD.ik222 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:35:
Beste kwaliteit op SD zetten zorgt er toch voor dat je geen HD en UHD zenders meer ziet? Dat is volgens mij voor oude ADSL / VDSL aansluitingen met onvoldoende bandbreedte, dan kon je bijvoorbeeld maar 1 ontvanger op HD zetten. Maar bij snelle VDSL en glas aansluitingen speelt dat niet meer en hoort dat dat gewoon op (U)HD te staan volgens mij.
Het heeft volgens mij in elk geval niets te maken met het het HDMI signaal naar de TV.
HD selecteren kan niet.
Heb hier gewoon glasvezel 100/100Mbits dus er is geen bandbreedte limiet.
Zal nog wel even zoeken wat ze precies met deze instelling bedoelen.
Update!
@ik222 je hebt gelijk denk ik want SD is echt SD waardoor gewone HD TV uitzendingen niet meer goed zichtbaar worden maar geblurred worden naar SD.
De stand moet dus UHD zijn op de TV box.
Beeld is verder prima zo.
De TV (C9) pakt het zo goed op.
[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 06-09-2020 20:08 ]
Wat zijn het ook een stelletje prutsers daar bij LG.
Ik hoop maar dat ze dit überhaupt op kunnen lossen. Anders weer een jaar wachten voor een nieuwe Oled.
De nieuwe consoles zijn straks een goede test voor elke tv en fabrikant om te laten zien welke functies er wel en niet goed worden ondersteund.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De vraag is of de nieuwe consoles wel gaan leveren wat er van ze verwacht wordt!zwembroek schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:56:
[...]
Ik hoop maar dat ze dit überhaupt op kunnen lossen. Anders weer een jaar wachten voor een nieuwe Oled.
De nieuwe consoles zijn straks een goede test voor elke tv en fabrikant om te laten zien welke functies er wel en niet goed worden ondersteund.
De meningen hierover lopen uiteen.
LG heeft zaken laten liggen maar loopt ook nog steeds voorop tov concurrentie.
Er zijn nog genoeg fabrikanten (OLED en LCD) die geen eens HDMI 2.1 leveren in hun 2020 modellen.
Welke meningen? En wat zouden ze dan niet kunnen leveren? Dit begrijp ik even niet.HoppyF schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:09:
[...]
De vraag is of de nieuwe consoles wel gaan leveren wat er van ze verwacht wordt!
De meningen hierover lopen uiteen.
LG heeft zaken laten liggen maar loopt ook nog steeds voorop tov concurrentie.
Er zijn nog genoeg fabrikanten (OLED en LCD) die geen eens HDMI 2.1 leveren in hun 2020 modellen.
Kan zijn dat LG voor loopt op de concurrentie, maar ze beloofden de ideale game TV met VRR! Als dat niet blijkt te werken en de consoles dit wel gaan ondersteunen dan is dat een dikke faal.
LG is super slecht met het oplossen van problemen met een firmware update. Eerst moet de hele wereld gaan klagen voordat ze iets doen. Hetzelfde met hun nieuwe Atmos Soundbar. Ding kost 1500 euro en heeft ook een irritant technisch probleem, maar ze weten niet of ze het wel kunnen oplossen of gaan oplossen. Hele slechte communicatie vanuit LG.
Bijvoorbeeld of ze gecomprimeerd of ongecomprimeerd sturen, hoeveel games VRR gaan krijgen en met welke range, etc.zwembroek schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:20:
[...]
Welke meningen? En wat zouden ze dan niet kunnen leveren? Dit begrijp ik even niet.
Kan zijn dat LG voor loopt op de concurrentie, maar ze beloofden de ideale game TV met VRR! Als dat niet blijkt te werken en de consoles dit wel gaan ondersteunen dan is dat een dikke faal.
LG is super slecht met het oplossen van problemen met een firmware update. Eerst moet de hele wereld gaan klagen voordat ze iets doen. Hetzelfde met hun nieuwe Atmos Soundbar. Ding kost 1500 euro en heeft ook een irritant technisch probleem, maar ze weten niet of ze het wel kunnen oplossen of gaan oplossen. Hele slechte communicatie vanuit LG.
Ik vind het best kwalijk dat het kennelijk zo slecht werkt, ze adverteren er duidelijk mee... Mijn kennis van software en hdmi implementatie is niet zo groot, maar het verhaal moeilijk met Oled te combineren klinkt als grote bullshit omdat deze techniek juist in theorie elke milliseconde(of nog minder) van beeld zou kunnen wisselen?
LG heeft geen goede reputatie op het gebied van software ondersteuning en het waarmaken van beloftes. Dit zal echter voor meer merken gelden. Maar we zitten in het LG topic, dus ok. Vele jaren en modellen hebben aangetoond dat dit een probleem is bij LG. Wat wij, de consumenten, er (helaas) van kunnen leren is dat je pas een product moet aanschaffen als alle features ook gebruikt kunnen worden en niet alvast een tv kopen om 'future proof' te zijn. Keer op keer loopt dit uit op een teleurstelling. Dit was al zo met de eerste UHD tv, ik geloof de 2012 LM lijn. Ze brachten een UHD model uit, geweldig, ook al was er nog geen materiaal voor. Wat bleek later? Het was een afgezwakte variant die alleen via USB gekeken kon worden (als ik het me goed herinner). Iedereen weer boos.zwembroek schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:20:
[...]
Welke meningen? En wat zouden ze dan niet kunnen leveren? Dit begrijp ik even niet.
samenvatting: wil je niet teleurgesteld worden: koop dan het product als de gewenste features er ook echt zijn en gebruikt kunnen worden, hoe slecht ook van de fabrikant.
Hoezo wachten? Er zijn genoeg andere fabrikanten die oled tv's verkopen.zwembroek schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:56:
[...]
Wachten op een OLED die wel alle HDMI 2.1 features ondersteunen. Die andere fabrikanten ondersteunen nog minder op dit moment.ion schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:59:
[...]
Hoezo wachten? Er zijn genoeg andere fabrikanten die oled tv's verkopen.
Dingen als VRR is alleen interessant voor de echte hardcore gamers. Zullen er hier op Tweakers ongetwijfeld relatief veel van zitten maar op het totale aantal kopers zal dat aantal heel erg klein zijn en daarmee geen top prioriteit bij LG.
Alles kan stuk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Veel staat nog niet vast waarmee de nieuwe consoles uitgerust gaan worden.zwembroek schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:20:
[...]
Kunnen ze straks wel of niet de volledige bandbreedte leveren?
Eerst zien waar ze echt mee komen.
En ja, LG zal ook moeten voldoen aan de beloofde VRR en meer.
De combinatie console plus TV moet uiteraard goed gaan werken.
Het maakt daarbij niet uit of je nu een hardcore gamer bent of niet.
Misschien nu niet maar kan best zijn dat jij (of je kinderen, kleinkinderen) over een jaar wel met de nieuwste consoles of games op de TV willen gaan spelen.
Er mag dus kritisch gekeken worden wat TV fabrikanten aan het doen zijn de verwachtingen zijn hoog gespannen en kopers sorteren voor op wat er komen gaat.
Ik heb laatst de 65cx gekocht alleen vindt ik het geluid nog blikkerig klinken. Erg schel. Heeft iemand goede instellingen voor het geluid?
Bedankt alvast voor de hulp
Tijd voor goed nieuws!
Zover ik kan zien heeft Amazon Prime eindelijk support voor surround (DD) doorvoer naar de receiver. Dat was altijd alleen stereo.
Ik ben al een hele poos aan het kijken voor een LG OLED TV en afgelopen week dan ook definitief de knoop doorgehakt. Aankomende vrijdag wordt de 55" LG CX bezorgd. Ik heb hier een prijs van €1379 voor weten te regelen.
Inmiddels heb ik ook een soundbar uitgekozen en deze is dan weer iets goedkoper uitgevallen. Dat zorgt ervoor dat ik nog wat extra budget over heb. In dat geval zou ik dus voor een 65" LG B9 kunnen gaan. Deze is voor €1699 te koop en wellicht is ook daar nog wat extra korting op te krijgen.
Deze pagina (https://www.rtings.com/tv.../lg-b9-vs-lg-cx/915/10619) toont ook een goed overzicht en de verschillen zijn vrij klein. Ik ga 'm vooral voor Netflix en (later dit jaar) de PS5 gebruiken!
Ik vind het een lastige keuze. De (denk ik) belangrijkste verschillen in het voordeel van de CX: hij is wat helderder, heeft 4K VRR t/m 120 Hz en 120 Hz black frame insertion. Ik heb geen idee hoe belangrijk die verbeterde BFI is. De VRR is natuurlijk een voordeel (met op het oog de PS5)... maar realistisch gezien zal het overgrote deel van de next-gen games 60 fps en 30 fps zijn. Tot slot... de helderheid. Een hogere piekhelderheid is altijd fijn met HDR, maar is het écht een groot verschil...? Zou ik een verschil in beeldkwaliteit merken als mijn CX stiekem in de nacht voor een B9 werd omgeruild? Of ligt de beeldkwaliteit juist zo dicht bij elkaar dat ik dat dus zo goed als niet zou merken?
Dus tja, wat zouden jullie aanraden? Lekker toch voor de 55" CX gaan, of voor ruim €300 meer toch de B9 maar dan dus wel in 65" formaat?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je maakt een vreemde keuze zo.Uniciteit schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:24:
Toch nog maar even een vraag voor de experts hier...
Ik ben al een hele poos aan het kijken voor een LG OLED TV en afgelopen week dan ook definitief de knoop doorgehakt. Aankomende vrijdag wordt de 55" LG CX bezorgd. Ik heb hier een prijs van €1379 voor weten te regelen.
Inmiddels heb ik ook een soundbar uitgekozen en deze is dan weer iets goedkoper uitgevallen. Dat zorgt ervoor dat ik nog wat extra budget over heb. In dat geval zou ik dus voor een 65" LG B9 kunnen gaan. Deze is voor €1699 te koop en wellicht is ook daar nog wat extra korting op te krijgen.
Deze pagina (https://www.rtings.com/tv.../lg-b9-vs-lg-cx/915/10619) toont ook een goed overzicht en de verschillen zijn vrij klein. Ik ga 'm vooral voor Netflix en (later dit jaar) de PS5 gebruiken!
Ik vind het een lastige keuze. De (denk ik) belangrijkste verschillen in het voordeel van de CX: hij is wat helderder, heeft 4K VRR t/m 120 Hz en 120 Hz black frame insertion. Ik heb geen idee hoe belangrijk die verbeterde BFI is. De VRR is natuurlijk een voordeel (met op het oog de PS5)... maar realistisch gezien zal het overgrote deel van de next-gen games 60 fps en 30 fps zijn. Tot slot... de helderheid. Een hogere piekhelderheid is altijd fijn met HDR, maar is het écht een groot verschil...? Zou ik een verschil in beeldkwaliteit merken als mijn CX stiekem in de nacht voor een B9 werd omgeruild? Of ligt de beeldkwaliteit juist zo dicht bij elkaar dat ik dat dus zo goed als niet zou merken?![]()
Dus tja, wat zouden jullie aanraden? Lekker toch voor de 55" CX gaan, of voor ruim €300 meer toch de B9 maar dan dus wel in 65" formaat?
Appels en peren vergelijken.
Je maakt een keuze voor het formaat, gebaseerd op kijkafstand.
Hoe ver zit je dus van de TV af?
Ben je hier uit dan kijk je of het binnen je budget valt.
De verschillen tussen de B9 en C9 zijn hier al vaak besproken.
Gebruik de zoekfunctie in dit topic.
Is je budget toereikend dan kies je de C9 of CX als de C9 niet meer verkrijgbaar is.
Soundbar is leuk maar niet noodzakelijk. Deze kun je altijd later nog aanschaffen als de aankoop nu wat hoog uitvalt.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Dat is leuk, maar voor mij is het allebei dus prima.HoppyF schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:20:
[...]
Je maakt een vreemde keuze zo.
Appels en peren vergelijken.
Je maakt een keuze voor het formaat, gebaseerd op kijkafstand.
Hoe ver zit je dus van de TV af?
Ik heb ook de zoekfunctie gebruikt! Het verschil tussen de B9 en CX is zeker al besproken in dit topic. Maar niet heel uitbundig - en zeker niet een discussie tussen 55" *hogere serie* en 65" *lagere serie*, dus daarom dat ik het nogmaals ter sprake breng!Ben je hier uit dan kijk je of het binnen je budget valt.
De verschillen tussen de B9 en C9 zijn hier al vaak besproken.
Gebruik de zoekfunctie in dit topic.
Ik zoek dus geen lijstje van technische specs, maar juist ervaringen.
Het wordt dus de B9 of CX.Is je budget toereikend dan kies je de C9 of CX als de C9 niet meer verkrijgbaar is.
Die keuze heb ik dus al gemaakt en die wil ik dus wel.Soundbar is leuk maar niet noodzakelijk. Deze kun je altijd later nog aanschaffen als de aankoop nu wat hoog uitvalt.
Aah, kijk, iemand die al de overstap heeft gemaakt qua formaat van 55 naar 65!Vulcan750 schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:21:
@Uniciteit Als je de ruimte voor een 65" heb, dan zou ik daarvoor gaan. Ik ben zelf een paar maanden terug van een 55E6 naar een 65E9 gegaan en het veel grotere beeld trekt je veel meer in het beeld. Die wat hogere nits van de 55CX zijn vrijwel onbelangrijk, een B9 is meer dan voldoende helder. Wat VRR betreft kan ik niks zeggen, ik ben geen hardcore gamer. Een 55" is een heel grote tv en een 65" is een klein bioscoopscherm.😎
Daarnaast zat ik ook nog te denken aan software ondersteuning. Die zal voor de CX toch zeker wel een jaartje langer zijn.. als het al niet meer is, kijkend naar de chipset die in de TV's zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 06-09-2020 23:01 ]
De reden waarom ik dit bizar vind is omdat ik op de slaapkamer een 55 inch C8 heb hangen die ook behoorlijke banding heeft vanaf het begin en dit patroon na zoveel honderden uren op geen enkele manier verbeterd is. Bij mijn CX dus nu wel. Had ik niet gedacht
Op de foto ziet het er veel erger uit dan dat ik het zie, dus hou dat in gedachte. Ik ben benieuwd of het volgende keer nog beter is, zover dat kan.
Mijn 55E6 hangt nu aan de muur in onze slaapkamer en heeft ondanks een inmiddels wat oudere beeldprocessor nog steeds een waanzinnig mooi en bloedscherp beeld. Dus maak je geen zorgen om de iets simpeler processor van de B9 tov de CX.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Bij mijn MediaMarkt (en volgens mij de meeste) staan de B9 en de CX in de buurt van elkaar op de schappen. Voor de B9 moet je mss wat verder het LG schap induiken, en niet het prominent geplaatste podium waar je "tegenaan loopt".Uniciteit schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:59:
[...]
Dat is leuk, maar voor mij is het allebei dus prima.Ik weet ook dat er voldoende tabellen in omloop zijn die zeggen: bij X afstand hoort Y formaat. Maar die zijn natuurlijk niet heilig... mensen zijn geen machines en we kunnen zelf echt wel inschatten wat we prettig vinden om naar te kijken.
[...]
Ik heb ook de zoekfunctie gebruikt! Het verschil tussen de B9 en CX is zeker al besproken in dit topic. Maar niet heel uitbundig - en zeker niet een discussie tussen 55" *hogere serie* en 65" *lagere serie*, dus daarom dat ik het nogmaals ter sprake breng!
[...]
Het wordt dus de B9 of CX.
[...]
Die keuze heb ik dus al gemaakt en die wil ik dus wel.
[...]
Aah, kijk, iemand die al de overstap heeft gemaakt qua formaat van 55 naar 65!Is denk dat een belangrijk verschil wel is dat jij zowel qua formaat als serie een forse stap omhoog bent gegaan. Ik heb me natuurlijk al een beetje ingesteld op wat ik qua beeldkwaliteit heb gezien van de CX. De B9 ben ik helaas in meerdere winkels niet tegengekomen. Ik denk dat de angst dus ook een beetje is: ga ik er (zichtbaar) op achteruit? Aan de andere kant denk ik ook: de beeldkwaliteit ligt zó dicht bij elkaar... zelfs als het een paar procent slechter is, dan hebben we het nog steeds over "uitstekend" en dan ga ik er in formaat er wel flink op vooruit.
Daarnaast zat ik ook nog te denken aan software ondersteuning. Die zal voor de CX toch zeker wel een jaartje langer zijn.. als het al niet meer is, kijkend naar de chipset die in de TV's zitten.
Ik sluit me aan bij @Vulcan750 dat het verschil marginaal is in beeldweergave. Heb diverse reviews en vergelijkingen (YouTubers, AvsForums, HDTVtest, Rtings enz) van B9 - C9 en C9 - CX gezien.
Conclusies:
*Vooral side by side in kritische scenes (bij voorkeur met lage bitrate), kan het verschil in beeldverwerking (bijv near black handling) zichtbaar worden. Maar dan hebben we het over paar % van de kijktijd.
*De snelheid, zoals UI bediening, is merkbaar iets minder responsief op de B9, maar nog steeds prima tov de doorsnee Smart TV ervaring, zeker van een paar jaar geleden.
*Alleen in HDR scenes met kleine lichtdetails (10-20% van t scherm) kan verschil in helderheid zichtbaar zijn.
*De SDR helderheid van de B9 is gelijk tot hoger, en de ABL minder agressief dan de C9 en met name de CX. Waarschijnlijk kijk je 90% van de tijd naar SDR materiaal.
Op zich is dat nogal logisch te verklaren: het is immers hetzelfde paneel. LG wil geen hoge voortijdige panel slijtage of burn in, dus als je de firmware zo afregelt dat de HDR piekhelderheid hoger is, is nu in ruil daarvoor:
-het scherm sneller gedimd bij weergave van meer dan enkele seconden of meer dan 20% vh beeld 'helder' (ABL)
-in SDR weergave lagere helderheid bij meer dan 50% 'helder', hier wordt immers veel naar gekeken, dus scheelt veel slijtage.
De vergelijkingsreviews tussen B9 en C9 concluderen vaak dat je voor de C9 moet gaan als je budget iets op kan rekken, omdat voor 55" destijds het verschil soms maar 200€/$ was. Dat snap ik, mee eens. Maar bij 65" is het verschil vandaag 1649 (1599 heb ik ook als gezien bij Audiomix online) vs ca 2300 voor een CX, een heel stuk meer. Bovendien is de volgende vraag waarom je dan geen GX neemt, een stuk mooier aan de wand voor ca 2500. En zo wordt het budget steeds ruimer. Vraag is wat je kijkgedrag is en of dat verschil het waard is. Ik zou zeker een 65" B9 verkiezen boven een 55" CX, tenzij je echt heel dicht bij je tv zit misschien (2-2.5m).
Daarna zenuwachtig als ik was het testscherm aangezet op Youtube:
Zwart: 'ok'
Wit: 'er lijkt een verticale streep te lopen van boven naar onderen'
Blauw: Streep zichtbaar
Rood: Streep zichtbaar
Shittige is dat de TV gekocht is in Duitsland (daar was ie voorradig). Vanochtend maar eens de Duitse en de Nederlandse tak van LG aangeschreven voor service. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen. TV is gekocht op 31 juli 2020. Enige geluk is dat mijn Duits zeer goed is maar ja...afwachten.
Daar mag een nieuw paneel in. Ik had exact hetzelfde 65C6Typhone schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:34:
.... Shit, gisteren zegt vriendinlief opeens 'er zit een groene streep in het beeld'. (LG OLED65E9). Dus ik kijken maar ik zag hem alleen in het zichtbare deel van het scherm (niet in de zwarte balken). Ook niet in alle beelden van de film (The Infiltrator op Netflix).
Daarna zenuwachtig als ik was het testscherm aangezet op Youtube:
Zwart: 'ok'
Wit: 'er lijkt een verticale streep te lopen van boven naar onderen'
Blauw: Streep zichtbaar
Rood: Streep zichtbaar
Shittige is dat de TV gekocht is in Duitsland (daar was ie voorradig). Vanochtend maar eens de Duitse en de Nederlandse tak van LG aangeschreven voor service. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen. TV is gekocht op 31 juli 2020. Enige geluk is dat mijn Duits zeer goed is maar ja...afwachten.
Uniciteit schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:24:
Toch nog maar even een vraag voor de experts hier...
Ik vind het een lastige keuze. De (denk ik) belangrijkste verschillen in het voordeel van de CX: hij is wat helderder, heeft 4K VRR t/m 120 Hz en 120 Hz black frame insertion. Ik heb geen idee hoe belangrijk die verbeterde BFI is. De VRR is natuurlijk een voordeel (met op het oog de PS5)... maar realistisch gezien zal het overgrote deel van de next-gen games 60 fps en 30 fps zijn. Tot slot... de helderheid. Een hogere piekhelderheid is altijd fijn met HDR, maar is het écht een groot verschil...? Zou ik een verschil in beeldkwaliteit merken als mijn CX stiekem in de nacht voor een B9 werd omgeruild? Of ligt de beeldkwaliteit juist zo dicht bij elkaar dat ik dat dus zo goed als niet zou merken?![]()
Ik zou zeker voor de 65 inch gaan. Zelfs als je wat zichtbaar beeldkwaliteit in zou leveren dan is de meerwaarde van het grotere scherm echt groter. Ik ben zelf van 55 inch naar 65 inch oled gegaan, van B8 naar C8. Ik heb ze een paar dagen samen in huis gehad en eens gekeken of ik verschil zag....nee dus. Nu ben ik geen expert maar ik zou ze denk ik in een blinde test niet uit elkaar kunnen houden, ook niet in menusnelheid.
En de meerwaarde van 65 inch is echt enorm bij het kijken, ik zou echt niet terug gaan naar 55 inch ook al komt er een tv met nog mooier beeld.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Gaat dat zonder gemekker van LG? Ik maakte me nogal zorgen vanwege het feit dat ik wellicht met Duitsland in conclaaf moet. Aan de andere kant eerst even afwachten hoe dat gaat. Is dat een proces wat weken duurt?zwembroek schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:41:
[...]
Daar mag een nieuw paneel in. Ik had exact hetzelfde 65C6
LG Benelux wil nog wel service verlenen (als je maar wel in de Benelux woont). Mochten zij het om wat voor redenen niet kunnen repareren zul je wel naar de winkel moeten.Typhone schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:45:
[...]
Gaat dat zonder gemekker van LG? Ik maakte me nogal zorgen vanwege het feit dat ik wellicht met Duitsland in conclaaf moet. Aan de andere kant eerst even afwachten hoe dat gaat. Is dat een proces wat weken duurt?
Ja gelukkig woon ik wel in de Benelux. Zou ook niet begrijpen waarom het een probleem zou zijn want het typenummer van mijn TV is exact hetzelfde als het model wat in de Benelux verkocht wordt:Wren schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:48:
[...]
LG Benelux wil nog wel service verlenen (als je maar wel in de Benelux woont). Mochten zij het om wat voor redenen niet kunnen repareren zul je wel naar de winkel moeten.
OLED65E9PLA
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Garantie door LG Benelux krijg je alleen als je ook in de Benelux gekocht hebt.Typhone schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:52:
[...]
Ja gelukkig woon ik wel in de Benelux. Zou ook niet begrijpen waarom het een probleem zou zijn want het typenummer van mijn TV is exact hetzelfde als het model wat in de Benelux verkocht wordt:
OLED65E9PLA
Koop je in Duitsland dan moet je bij de verkoper daar aankloppen voor garantie.
Ik weet niet of LG Duitsland reparatie aan huis doet.
In het slechtste geval moet je dus met je TV terug naar de winkel.
Dat is het risico van kopen in het buitenland.
Heb je geluk dan kunnen de winkel in Duitsland er samen met LG wellicht uitkomen en je uit coulance toch helpen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die tabellen zijn richtlijnen en hulpmiddelen om het juiste formaat te kunnen bepalen.Uniciteit schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:59:
[...]
Dat is leuk, maar voor mij is het allebei dus prima.Ik weet ook dat er voldoende tabellen in omloop zijn die zeggen: bij X afstand hoort Y formaat. Maar die zijn natuurlijk niet heilig... mensen zijn geen machines en we kunnen zelf echt wel inschatten wat we prettig vinden om naar te kijken.
[...]
Ik heb ook de zoekfunctie gebruikt! Het verschil tussen de B9 en CX is zeker al besproken in dit topic. Maar niet heel uitbundig - en zeker niet een discussie tussen 55" *hogere serie* en 65" *lagere serie*, dus daarom dat ik het nogmaals ter sprake breng!
[...]
Het wordt dus de B9 of CX.
[...]
Die keuze heb ik dus al gemaakt en die wil ik dus wel.
[...]
Aah, kijk, iemand die al de overstap heeft gemaakt qua formaat van 55 naar 65!Is denk dat een belangrijk verschil wel is dat jij zowel qua formaat als serie een forse stap omhoog bent gegaan. Ik heb me natuurlijk al een beetje ingesteld op wat ik qua beeldkwaliteit heb gezien van de CX. De B9 ben ik helaas in meerdere winkels niet tegengekomen. Ik denk dat de angst dus ook een beetje is: ga ik er (zichtbaar) op achteruit? Aan de andere kant denk ik ook: de beeldkwaliteit ligt zó dicht bij elkaar... zelfs als het een paar procent slechter is, dan hebben we het nog steeds over "uitstekend" en dan ga ik er in formaat er wel flink op vooruit.
Uiteraard is het niet verplicht je hieraan te houden.
Zit je op een kijkafstand geschikt voor 65 inch dan zou ik dit altijd kiezen.
Je went immers snel aan de grootte van de TV.
De B9 is weliswaar een instapmodel maar daarbij nog steeds erg goed.
Een betere keuze dan een BX als deze hier verkocht zou gaan worden.
https://twitter.com/LGUK/status/1302899676576968706?s=20Customers worldwide can now enjoy the Apple TV app on LG 2018 OLED and Super UHD TVs, with UHD TV models to follow. LG's 2018 TVs will add support for Apple AirPlay 2 and HomeKit later this year, and more details will be shared when these features become available
Ze weten niet wat ze willen
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Top, bedankt!Vulcan750 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:17:
@Uniciteit CX en B9 vergeleken vlak naast elkaar in mierenn**kersmode zal ietsje in het voordeel van de CX uitkomen, maar irl zie je met een B9 gewoon een topklasse tv. Rtings bevestigd dit ook.
Mijn 55E6 hangt nu aan de muur in onze slaapkamer en heeft ondanks een inmiddels wat oudere beeldprocessor nog steeds een waanzinnig mooi en bloedscherp beeld. Dus maak je geen zorgen om de iets simpeler processor van de B9 tov de CX.
Helaas bij meerdere MediaMarkten gekeken, maar misschien niet de verkeerde dan!davidov2008 schreef op maandag 7 september 2020 @ 02:03:
[...]
Bij mijn MediaMarkt (en volgens mij de meeste) staan de B9 en de CX in de buurt van elkaar op de schappen. Voor de B9 moet je mss wat verder het LG schap induiken, en niet het prominent geplaatste podium waar je "tegenaan loopt".
Precies, het is een groot verschil tussen 1650 en 2300 en daarom is de 65" CX/C9 geen realistische optie voor mij! Het verschil in prijs van 55" CX naar 65" B9 is een stuk kleiner.Ik sluit me aan bij @Vulcan750 dat het verschil marginaal is in beeldweergave. Heb diverse reviews en vergelijkingen (YouTubers, AvsForums, HDTVtest, Rtings enz) van B9 - C9 en C9 - CX gezien.
Conclusies:
*Vooral side by side in kritische scenes (bij voorkeur met lage bitrate), kan het verschil in beeldverwerking (bijv near black handling) zichtbaar worden. Maar dan hebben we het over paar % van de kijktijd.
*De snelheid, zoals UI bediening, is merkbaar iets minder responsief op de B9, maar nog steeds prima tov de doorsnee Smart TV ervaring, zeker van een paar jaar geleden.
*Alleen in HDR scenes met kleine lichtdetails (10-20% van t scherm) kan verschil in helderheid zichtbaar zijn.
*De SDR helderheid van de B9 is gelijk tot hoger, en de ABL minder agressief dan de C9 en met name de CX. Waarschijnlijk kijk je 90% van de tijd naar SDR materiaal.
Op zich is dat nogal logisch te verklaren: het is immers hetzelfde paneel. LG wil geen hoge voortijdige panel slijtage of burn in, dus als je de firmware zo afregelt dat de HDR piekhelderheid hoger is, is nu in ruil daarvoor:
-het scherm sneller gedimd bij weergave van meer dan enkele seconden of meer dan 20% vh beeld 'helder' (ABL)
-in SDR weergave lagere helderheid bij meer dan 50% 'helder', hier wordt immers veel naar gekeken, dus scheelt veel slijtage.
De vergelijkingsreviews tussen B9 en C9 concluderen vaak dat je voor de C9 moet gaan als je budget iets op kan rekken, omdat voor 55" destijds het verschil soms maar 200€/$ was. Dat snap ik, mee eens. Maar bij 65" is het verschil vandaag 1649 (1599 heb ik ook als gezien bij Audiomix online) vs ca 2300 voor een CX, een heel stuk meer. Bovendien is de volgende vraag waarom je dan geen GX neemt, een stuk mooier aan de wand voor ca 2500. En zo wordt het budget steeds ruimer. Vraag is wat je kijkgedrag is en of dat verschil het waard is. Ik zou zeker een 65" B9 verkiezen boven een 55" CX, tenzij je echt heel dicht bij je tv zit misschien (2-2.5m).
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor de reactie!marcovandam schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:54:
[...]
![]()
Ik zou zeker voor de 65 inch gaan. Zelfs als je wat zichtbaar beeldkwaliteit in zou leveren dan is de meerwaarde van het grotere scherm echt groter. Ik ben zelf van 55 inch naar 65 inch oled gegaan, van B8 naar C8. Ik heb ze een paar dagen samen in huis gehad en eens gekeken of ik verschil zag....nee dus. Nu ben ik geen expert maar ik zou ze denk ik in een blinde test niet uit elkaar kunnen houden, ook niet in menusnelheid.
En de meerwaarde van 65 inch is echt enorm bij het kijken, ik zou echt niet terug gaan naar 55 inch ook al komt er een tv met nog mooier beeld.
Ook jij bedankt voor je reactie!HoppyF schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:01:
[...]
Die tabellen zijn richtlijnen en hulpmiddelen om het juiste formaat te kunnen bepalen.
Uiteraard is het niet verplicht je hieraan te houden.
Zit je op een kijkafstand geschikt voor 65 inch dan zou ik dit altijd kiezen.
Je went immers snel aan de grootte van de TV.
De B9 is weliswaar een instapmodel maar daarbij nog steeds erg goed.
Een betere keuze dan een BX als deze hier verkocht zou gaan worden.
Serieuze kans dat de 55" CX alsnog wordt ingeruild voor de 65" B9!
Maar verschil tussen 1650 en 1995 is alweer een stuk kleiner. (Hofma/Smits, zie ook prijs-discussie in het andere topic)Uniciteit schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:47:
Precies, het is een groot verschil tussen 1650 en 2300 en daarom is de 65" CX/C9 geen realistische optie voor mij! Het verschil in prijs van 55" CX naar 65" B9 is een stuk kleiner.
Serieuze kans dat de 55" CX alsnog wordt ingeruild voor de 65" B9!Ik ben zelf niet bekend met Audiomix, dus ik ga nog even kijken waar andere bedrijven 'm voor willen aanbieden.
En ook Audiomix is daar een paar keer voorbij gekomen wat je er mee moet..
Als je er zo naar kijkt kun je door blijven gaan natuurlijk.Bacspin schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:00:
[...]
Maar verschil tussen 1650 en 1995 is alweer een stuk kleiner. (Hofma/Smits, zie ook prijs-discussie in het andere topic)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je moet inderdaad wel rekening houden met je budget wat je maximaal wilt uitgeven anders blijf je de grens naar boven toe opschuiven.Uniciteit schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:06:
[...]
Als je er zo naar kijkt kun je door blijven gaan natuurlijk.Ik kom van €1379 af. Dan is ~€300 erbij te overzien, gezien het verschil in formaat. Ik kan dan wel als argument voor mijzelf gaan gebruiken "en slechts nog eens €300 en dan zit ik weer op de CX!"... maar uiteindelijk is dat dus gewoon een ruime €600 extra.
Wat je ook kiest het is een blijft een OLED en om die reden alleen al een goede keuze.
Kom je van een plasma af is de stap vooruit al groot kom je van een LCD af dan is de stap vooruit nog groter.
Grofweg kun je ook zeggen dat een 65 inch tov een 55 inch iets van 40-50% duurder is maar daar krijg je ook een 40% groter beeldoppervlak voor terug.
Succes met de beslissing, laat nog even weten wat het straks geworden is en of je er tevreden over bent.
Wat een ramp haha. Heeft me zoveel moeite gekost om de tv weer plat tegen de muur de krijgen nog los van mijn hartslag die als een malle te keer ging. maar er zit nog steeds een kleine opening zoals jullie misschien kunnen zien op de foto.
Miss heb ik iets verkeerd gedaan. Ik heb ook geen klik gehoord wat ze zeggen op het instructiefilmpje van LG.
Miss hier wat tips?
:strip_exif()/f/image/eaPZYcwjuxnYOiPEhhD74AVa.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens duw je eerst om en om aan de zijkanten (met handpalm links- en rechtsmidden) om de tv weer richting muur te krijgen. Dan duw je voorzichting de tv richting muur met handpalm middenboven en middenonder totdat je de klik van de magneet hoort.
Niet te bang zijn, de beugel is er voor gemaakt om af en toe en kabel aan te passen
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-09-2020 14:39 ]
Ik krijg mijn GX ook niet volledig tegen de muur, zit een gat van 1 cm tussen. Dit komt doordat ik het gat in de muur veel te hoog heb gemaakt spijtig genoegDropj schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:28:
Ik heb net dus een extra HDMI kabel toegevoegd aan mijn LG Oled gx.
Wat een ramp haha. Heeft me zoveel moeite gekost om de tv weer plat tegen de muur de krijgen nog los van mijn hartslag die als een malle te keer ging. maar er zit nog steeds een kleine opening zoals jullie misschien kunnen zien op de foto.
Miss heb ik iets verkeerd gedaan. Ik heb ook geen klik gehoord wat ze zeggen op het instructiefilmpje van LG.
Miss hier wat tips?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.