Begrijpelijk, maar waarschijnlijk niet nodig, tenzij je vaker in dat gebied van het scherm felrode logo's hebt staan. Volgens de meeste tests is er bij normaal gebuik toch een uurtje of 4000+ nodig om zichtbare permanente burn-in te veroorzaken op C7s. Dit zou bij de C9 en CX als het goed is nog wat minder snel moeten gebeurenwimpie007 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 03:22:
Maak me met de tour de france (die dan toch een uur of 4 erop staat) nu een beetje zorgen om die rode O van de NOS en dat gele van de tour steeds in beeld....
Ik wissel al tussen de belg en nl1 maar toch
Zie wel dat die logo dimmer het beeld donderder maakt
Ik denk van wel
Ga het zo eens uitzetten en kijken of dat helpt
Bedankt voor de tip
https://www.strava.com/athletes/4819403
Ah ok thanks. C9 heb ik. En oled light staat altijd al op 36Brutal1ty schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 07:07:
[...]
Begrijpelijk, maar waarschijnlijk niet nodig, tenzij je vaker in dat gebied van het scherm felrode logo's hebt staan. Volgens de meeste tests is er bij normaal gebuik toch een uurtje of 4000+ nodig om zichtbare permanente burn-in te veroorzaken op C7s. Dit zou bij de C9 en CX als het goed is nog wat minder snel moeten gebeuren
36?! Heb je geen ramen ofzo?wimpie007 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:09:
[...]
Ah ok thanks. C9 heb ik. En oled light staat altijd al op 36
Vaak rolgordijn wat dicht als de zon schijnt. Verder prima. Zijn ook de rtings settings hoor
36 lijkt me niet, voor overdag iig niet. Denk eerder 70.wimpie007 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Vaak rolgordijn wat dicht als de zon schijnt. Verder prima. Zijn ook de rtings settings hoor
Hier staat die op 80, behoorlijke lichte kamer.
veroorzaakt bijna altijd deze problemen,apps,wifi zelfs soms het geluid.uitzetten en 5 min. de stroom eraf,is dat geheugen zeg maar leeg.renelis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Ik denk van wel
Ga het zo eens uitzetten en kijken of dat helpt
Bedankt voor de tip
Nou ik heb ook een behoorlijke lichte kamer (schuifpui over de hele breedte van de kamer) en mijn oled-lampje staat ook maar op 35 en heb daar prima beeld mee...baronruud schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
36 lijkt me niet, voor overdag iig niet. Denk eerder 70.
Hier staat die op 80, behoorlijke lichte kamer.
Prima, ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk.DON PAPA schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:23:
[...]
Nou ik heb ook een behoorlijke lichte kamer (schuifpui over de hele breedte van de kamer) en mijn oled-lampje staat ook maar op 35 en heb daar prima beeld mee...
Alleen gaf iemand aan dat zo laag een Rtings setting is, wat ik betwijfel.
Hoe lichter de kamer, hoe minder verschil je ziet natuurlijk.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 10:32
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De ISF lichte of donkere kamer profielen staan standaard al goed ingesteld.baronruud schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
Prima, ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk.
Alleen gaf iemand aan dat zo laag een Rtings setting is, wat ik betwijfel.
Hoe lichter de kamer, hoe minder verschil je ziet natuurlijk.
Daarvoor zijn ze immers ook bedoeld, om een profiel te kiezen en er niets aan hoeven te wijzigen.
Neemt niet weg dat je profielen wel kunt aanpassen maar in feite trek je alles dan uit zijn verband.
Tot nu toe kijk ik nog steeds naar ISF donkere kamer en voldoet dit zowel overdag als ‘s avonds.
Het maakt natuurlijk ook nog uit of je je tv hebt laten kalibreren. Bij een kalibratie zou het oled lampje best wel eens veel lager uit kunnen komen. Volgens mij hebben sommige hier ook dat resultaat
Je kan er niks algemeens van zeggen.
Bij mij slaat de luxmeter overdag vele malen hoger uit dan 's avonds, geen vergelijk. Dus ja, ik kijk overdag echt op een stuk hoger OLED-lampje stand dan 's avonds.
Het gaat hier om een superlichte kamer aan een brede straat en geen bomen, met hoge plafonds, grote ramen en lichte muren, waarop deels lichtdoorlatende raambekleding. Gelukkig hangt de tv wel aan de noordkant dus behalve 's zomers om 7 uur 's ochtends geen gestoei met zon.
's avonds staat er een klein schemerlampje aan. Imagine the difference.
Een ander heeft een donkerdere kamer aan een smalle straat met veel bomen, lager plafond, donkere muren, dikke verduisterende zonwering / gordijnen en 's avonds een set LED spots aan. Die merkt vrijwel geen verschil.
M.a.w. er bestaat niet 1 goede stand voor OLED-lampje (en gamma), het hangt af van je kijkomstandigheden hoe je hem instelt (en je smaak).
Bij mij slaat de luxmeter overdag vele malen hoger uit dan 's avonds, geen vergelijk. Dus ja, ik kijk overdag echt op een stuk hoger OLED-lampje stand dan 's avonds.
Het gaat hier om een superlichte kamer aan een brede straat en geen bomen, met hoge plafonds, grote ramen en lichte muren, waarop deels lichtdoorlatende raambekleding. Gelukkig hangt de tv wel aan de noordkant dus behalve 's zomers om 7 uur 's ochtends geen gestoei met zon.
Een ander heeft een donkerdere kamer aan een smalle straat met veel bomen, lager plafond, donkere muren, dikke verduisterende zonwering / gordijnen en 's avonds een set LED spots aan. Die merkt vrijwel geen verschil.
M.a.w. er bestaat niet 1 goede stand voor OLED-lampje (en gamma), het hangt af van je kijkomstandigheden hoe je hem instelt (en je smaak).
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 30-08-2020 22:01 ]
Ik heb em altijd op 60 staan en bij hdr uiteraard op 100 zoals het hoort. Het is wel zo dat hoe hoger het oled lampje staat des te eerder je evt. last kunt krijgen van pixel slijtage maar hoeveel dat scheelt? Geen idee, vraag me af of daar cijfers over bekend zijn.
Bij mij staat oled light altijd op 100... Vind het leuker om echt alles uit de tv te halen
degradeert dit de levensduur van je TV?ShaYan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:40:
Bij mij staat oled light altijd op 100... Vind het leuker om echt alles uit de tv te halen
Hiervoor had ik de 910v oled en daar stond oled lamp altijd op 100. 4 jaar gehad en veel uren aan gestaan, ook veel gegamed. Nergens last van gehad.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bij HDR staat deze ook op 100.baronruud schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:11:
Hiervoor had ik de 910v oled en daar stond oled lamp altijd op 100. 4 jaar gehad en veel uren aan gestaan, ook veel gegamed. Nergens last van gehad.
Geen reden om dit te veranderen, de fabrikant schrijft ook niet voor dat je niet altijd HDR mag kijken.
Enige slijtage zal uiteindelijk wel optreden een TV heeft ook het eeuwige leven niet maar tegen die tijd zijn er al lang weer betere en mooiere OLED’s of een andere techniek.
10 jaar geleden was Plasma de topper nu is het OLED.
meen alleen bij de amerikaanse versiesDropj schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:30:
Ik zit een beetje op YouTube te kijken naar tips en tricks video’s.
Ik kan bij mijn LG gx bij instellingen, tv informatie niet zien hoeveel uren er al zijn afgespeeld op de tv. Is dat bij jullie ook zo?
Op deze video waarvan ik een screen shot heb gemaakt is dat wel zo.
[Afbeelding]
Kan niet bij de Europese versie, maar je kan wel een service remote voor een paar euro op Amazon kopen, of evt een telefoon met IR blaster en app gebruiken. In het service menu kan je het iig zien. Tevens zie je daar wanneer voor t laatst en hoe vaak de kleine en grote panel refreshes zijn gedraaid.Dropj schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:30:
Ik kan bij mijn LG gx bij instellingen, tv informatie niet zien hoeveel uren er al zijn afgespeeld op de tv. Is dat bij jullie ook zo?
[Afbeelding]
Even wisselen tussen zender is niet heel zinvol - helaas-, burn in is bij OLED cumulatief, gedurende het hele leven van het paneel. Het maakt in feite niet uit of je 10 dagen 10 uur per dag met een rood (NOS) logo in beeld kijkt, of 100 dagen 1 uur. Of andere beeldelementen met langdurig rood/geel op die plek uiteraard.wimpie007 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 03:22:
Maak me met de tour de france (die dan toch een uur of 4 erop staat) nu een beetje zorgen om die rode O van de NOS en dat gele van de tour steeds in beeld....
Ik wissel al tussen de belg en nl1 maar toch
Zie wel dat die logo dimmer het beeld donderder maakt
Maar bij moderne oled panelen zou redelijk moeten kunnen. Er is ook individuele verschillende gevoeligheid van de panelen voor burn in, dat maakt het nog lastiger. Er zijn mensen met burn in van logos ook in moderne modellen. Ook niet helemaal te zeggen hoeveel bestendiger deze zijn, want ze zijn nog maar 1 jaartje aan het draaien.
Omdat de Tour overdag is en wrs met hoger oled lampje bekeken wordt, zou k zelf denk ik wel de live zoom functie gebruiken om t logo soms te verplaatsen of (deels) uit beeld te krijgen. Maar ja sommige dingen doe je ook voor je eigen gemoedsrust
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, blijft uiteraard wel vreemd dat het in de USA versies wel te zien is en in de EU versies niet.
Kleine moeite om deze regel in de firmware toe te voegen.
De informatie wordt wel degelijk opgeslagen (UTT) maar is dan alleen in het service menu zichtbaar.
Ah thanks voor de info dat wist ik niet. Maar ook overdag staat oled lampje maar op 36 en de logo blur op highdavidov2008 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:09:
[...]
Kan niet bij de Europese versie, maar je kan wel een service remote voor een paar euro op Amazon kopen, of evt een telefoon met IR blaster en app gebruiken. In het service menu kan je het iig zien. Tevens zie je daar wanneer voor t laatst en hoe vaak de kleine en grote panel refreshes zijn gedraaid.
[...]
Even wisselen tussen zender is niet heel zinvol - helaas-, burn in is bij OLED cumulatief, gedurende het hele leven van het paneel. Het maakt in feite niet uit of je 10 dagen 10 uur per dag met een rood (NOS) logo in beeld kijkt, of 100 dagen 1 uur. Of andere beeldelementen met langdurig rood/geel op die plek uiteraard.
Maar bij moderne oled panelen zou redelijk moeten kunnen. Er is ook individuele verschillende gevoeligheid van de panelen voor burn in, dat maakt het nog lastiger. Er zijn mensen met burn in van logos ook in moderne modellen. Ook niet helemaal te zeggen hoeveel bestendiger deze zijn, want ze zijn nog maar 1 jaartje aan het draaien.
Omdat de Tour overdag is en wrs met hoger oled lampje bekeken wordt, zou k zelf denk ik wel de live zoom functie gebruiken om t logo soms te verplaatsen of (deels) uit beeld te krijgen. Maar ja sommige dingen doe je ook voor je eigen gemoedsrust
@davidov2008
Mogelijk ben je in de war met oled veroudering. Een verschijnsel waarbij de oled pixel langzaam afneemt in helderheid. Afhankelijk van de aangestraalde kleur is dat bepalend voor de levensduur.
Of je legt deze LG uitspraak verkeerd uit.
Dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Dan zou pixel refresh geen enkele zin hebben. Bij een pixelrefresh wordt m.i. de zaak weer reset en eventuele beginnende burn/image retention ongedaan gemaakt.helaas-, burn in is bij OLED cumulatief, gedurende het hele leven van het paneel.
Mogelijk ben je in de war met oled veroudering. Een verschijnsel waarbij de oled pixel langzaam afneemt in helderheid. Afhankelijk van de aangestraalde kleur is dat bepalend voor de levensduur.
Of je legt deze LG uitspraak verkeerd uit.
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-testThe total duration of static content. LG has told us that they expect it to be cumulative, so static content which is present for 30 minutes twice a day is equivalent to one hour of static content once per day.
[ Voor 49% gewijzigd door SED op 31-08-2020 00:23 ]
Copyright and left by SED...
YouTube: Xbox Series X HDMI 2.1 Chip is 40Gbps - Relief for LG CX Owners!
Vincent Teoh - Xbox Series X HDMI 2.1 Chip is 40 Gbps. Dus niet 48 Gbps zoals velen voorspelden.
Vincent Teoh - Xbox Series X HDMI 2.1 Chip is 40 Gbps. Dus niet 48 Gbps zoals velen voorspelden.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Dit weekend mn PS3 eens afgestoft en met The Last of Us verder gegaan. Dit is een game die soms erg donkere scenes heeft. Zo donker dat je ineens geen hand voor ogen ziet, wat niet de bedoeling is.
Nu heb ik de helderheid en gamma als een gek aangepast, maar nog niet naar mijn zin.
Heeft iemand een werkbare setting om "donkere" games te spelen overdag?
Nu heb ik de helderheid en gamma als een gek aangepast, maar nog niet naar mijn zin.
Heeft iemand een werkbare setting om "donkere" games te spelen overdag?
Als CX eigenaar is dat goed om te horen, niet dat ik me heel erg druk maakte maar tochTFX77 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 02:07:
Ik ben wel heel benieuwd of ik verschil ga merken met VRR van 40-120Hz tegenover vast 60Hz.
Freesync of G-Sync heb ik nog nooit echt in de praktijk gezien namelijk.
Ik weet nog van vroeger op mijn gamepc dat Vsync veel verschil maakte met tearing van frames.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Grappig.TFX77 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 02:07:
Dat noemt men ook wel Damage Control.
Denk dat Vincent een keertje door LG is ingehuurd voor deze video.
Los daarvan ben ik wel benieuwd wat de Sony PS5 gaat doen.
Want feit is en blijft dat 40Gbps niet voldoet aan de volledige HDMI 2.1 specificatie.
Het maakt daarbij niet uit of je het nu wel of niet gaat gebruiken.
Je kan het ook andersom zien. Ze hebben gewoon een fout gemaakt met de hdmi 2.1 specificatie want er is geen 48Gbps bandbreedte beschikbaar dus de elektronica producenten hebben dit ook gezien. Die hebben 40 Gbps gemaakt wat het maximale is. Dat had de HDMI ook moeten zien. En als over 5 jaar toch 8k 60 hz 12 bit monitoren komen dan komt er wel een hdmi 2.2. zodat iedereen weer nieuwe apparatuur kan kopen. die weer 48gbps of meer aan kan..Nu ontstaat er alleen verwarring om niks want 48 gbps is niet mogelijk voor de consument En nu zie je ook dan x box en ps5 dezelfde chips gaan gebruiken.HoppyF schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Grappig.
Dat noemt men ook wel Damage Control.
Denk dat Vincent een keertje door LG is ingehuurd voor deze video.![]()
Los daarvan ben ik wel benieuwd wat de Sony PS5 gaat doen.
Want feit is en blijft dat 40Gbps niet voldoet aan de volledige HDMI 2.1 specificatie.
Het maakt daarbij niet uit of je het nu wel of niet gaat gebruiken.
De C9 heeft wel de volle 48Gbps beschikbaar toch?Benzed schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Je kan het ook andersom zien. Ze hebben gewoon een fout gemaakt met de hdmi 2.1 specificatie want er is geen 48Gbps bandbreedte beschikbaar dus de elektronica producenten hebben dit ook gezien. Die hebben 40 Gbps gemaakt wat het maximale is. Dat had de HDMI ook moeten zien. En als over 5 jaar toch 8k 60 hz 12 bit monitoren komen dan komt er wel een hdmi 2.2. zodat iedereen weer nieuwe apparatuur kan kopen. die weer 48gbps of meer aan kan..Nu ontstaat er alleen verwarring om niks want 48 gbps is niet mogelijk voor de consument En nu zie je ook dan x box en ps5 dezelfde chips gaan gebruiken.
Vind het verder een raar idee dat omdat producenten zich niet houden aan de spec, de spec fout is...
De C9 heeft inderdaad wel die 48, maar als ik het goed begrepen heb is het effect exact hetzelfde als bij de CX. Oftewel, je hebt het wel, maar je hebt er niks aan en je gaat er op de C9 ook niks aan hebben.
Het is een volkomen theoretische discussie (aan de TV kant dan, voor de consoles zou het wel kunnen gaan spelen aan het einde van de levensduur van deze generatie...)
Het is een volkomen theoretische discussie (aan de TV kant dan, voor de consoles zou het wel kunnen gaan spelen aan het einde van de levensduur van deze generatie...)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Misschien niet fout maar het maakt het er niet duidelijker op. ze hadden dit misschien beter kunnen communiceren. iedereen verwacht nu 48Gbps op hun x box die dat toch nooit kan weergeven op een tv.Basekid schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
De C9 heeft wel de volle 48Gbps beschikbaar toch?
Vind het verder een raar idee dat omdat producenten zich niet houden aan de spec, de spec fout is...
Dus het kan wel:
''Als verklaring zegt LG dat het hiertoe heeft besloten op grond van de marktsituatie. Volgens het bedrijf is er nog geen 'echte content' beschikbaar die 48Gbit/s nodig heeft. LG zegt dat het 'hardwaremiddelen' voor de chipsets van 2020 anders heeft toegewezen, zodat ze geoptimaliseerd zijn voor de ai-functies. Kortom, de fabrikant haalt als het ware een deel van de verwerkingscapaciteit van de processor weg bij de hdmi 2.1-aansluitingen en stelt die beschikbaar voor de verschillende ai-functies van de tv's.''
@ArthurMorgan Inderdaad, daarom is het ook zo'n non-discussie. Er zijn zoveel andere zaken die meer verbetering behoeven aan het paneel voordat 40 vs 48 Gbps überhaupt een issue wordt... een achterhoedegevecht dus.
Eerder nog een windmolengevechtCap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:45:
@ArthurMorgan Inderdaad, daarom is het ook zo'n non-discussie. Er zijn zoveel andere zaken die meer verbetering behoeven aan het paneel voordat 40 vs 48 Gbps überhaupt een issue wordt... een achterhoedegevecht dus.
Men ziet een lager getal staan en denkt dat men daarom iets slechters krijgt, terwijl de TV helemaal niks kan met die extra 8Gbps.
The tech giant?Dropj schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:30:
[Afbeelding]
Hou toch eens op met dat eindeloze gespam van deze onzin van je.HoppyF schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:58:
[...]Denk dat Vincent een keertje door LG is ingehuurd voor deze video.
Het blijkt uit bijna elke post van je hier, en dat zijn er helaas veel en veel teveel, dat je nul verstand hebt van video en alleen maar wat zwart/wit naar spec lijstjes kan kijken zonder dat je echt begrijpt wat er staat.
Het is al vele malen gezegd dat het voor een 10bit paneel totale onzin is om de volledige 48Gbps te gebruiken voor het HDMI signaal. Maar dat lijk je maar niet te willen snappen.
Prima oplossing dus van LG om de CPU capaciteit die over is te gebruiken voor wel zinvolle verbeteringen en niet om bits weg te gooien. En dat kan blijkbaar met de nieuwe chip in de CX en niet met die uit de C9.
De specs zijn een verzameling functies die onder een nieuw nummer wordt gehangen om het overzichtelijk te houden. Keuize daarbij is dat je een certificering voor dat nummer kan krijgen als je aan sommige van die functies voldoet.Basekid schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:25:
[...]Vind het verder een raar idee dat omdat producenten zich niet houden aan de spec, de spec fout is...
Gelukkig weten de echt technisch onderlegde oprichters en certificeerders van die HDMI specs wel waarover het gaat en is er geen enkel probleem om de LG's OLED's 2.1 te certificeren. En ja, er is natuurlijk ook een commercieel aspect bij de certificering......
Feit is dat zowel de C9 als de CX de 2.1 certificering heeft en dat je met alle huidige en voorziene bronnen hetzelfde paneel gaat aansturen en er nul verschillen gaan zijn of er voor 40 of 48Gbps is gekozen. Nu niet maar ook niet in de toekomst.
[ Voor 35% gewijzigd door Yowzawood op 31-08-2020 11:11 ]
Ah ok, ik dacht dat je aan alle specs van 2.1 moest voldoen om die certificering te krijgen.Yowzawood schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Hou toch eens op met dat eindeloze gespam van deze onzin van je.
Het blijkt uit bijna elke post van je hier, en dat zijn er helaas veel en veel teveel, dat je nul verstand hebt van video en alleen maar wat zwart/wit naar spec lijstjes kan kijken zonder dat je echt begrijpt wat er staat.
Het is al vele malen gezegd dat het voor een 10bit paneel totale onzin is om de volledige 48Gbps te gebruiken voor het HDMI signaal. Maar dat lijk je maar niet te willen snappen.
Prima oplossing dus van LG om de CPU capaciteit die over is te gebruiken voor wel zinvolle verbeteringen en niet om bits weg te gooien. En dat kan blijkbaar met de nieuwe chip in de CX en niet met die uit de C9.
[...]
De specs zijn een verzameling functies die onder een nieuw nummer wordt gehangen om het overzichtelijk te houden. Keuize daarbij is dat je een certificering voor dat nummer kan krijgen als je aan sommige van die functies voldoet.
Gelukkig weten de echt technisch onderlegde oprichters en certificeerders van die HDMI specs wel waarover het gaat en is er geen enkel probleem om de LG's OLED's 2.1 te certificeren. En ja, er is natuurlijk ook een commercieel aspect bij de certificering......
Feit is dat zowel de C9 als de CX de 2.1 certificering heeft en dat je met alle huidige en voorziene bronnen hetzelfde paneel gaat aansturen en er nul verschillen gaan zijn of er voor 40 of 48Gbps is gekozen. Nu niet maar ook niet in de toekomst.
Dat er (momenteel) geen wezenlijk verschil zit in 40 en 48 maakt me verder ook niet uit hoor.
Bewuste keuze in de specs..... die gaan jaren mee en worden veelal geschreven terwijl de praktische invulling er nog niet is. Voordeel van deze manier is dat je een gefaseerde overgang krijgt terwijl het anders jaren zou duren voor alle onderdelen volledig gehaald worden. Nadeel is dat het verwarrend kan overkomen en fabrikanten bijvoorbeeld de eenvoudiger functies kunnen implementeren terwijl ze de lastigere nog even uitstellen.
En de volledige bandbreedte van de kabel/poorten is er daar één van. Er was (en nog steeds is) geen enkele bron of weergever die iets met die 48Gbps kan. En dat is voor video in de komende jaren ook helemaal niet te verwachten als je ziet dat er dan nog giga stappen gemaakt moeten worden om van 10 naar 12 naar 16bits panelen te komen. Logisch dus dat er minder haast mee wordt gemaakt omdat het simpelweg alleen een theoretisch verhaal is. Geen bronnen en geen panelen maakt de discussie totaal onzinnig.
Voor normale video is implementatie van 12bit nog een beetje verdedigbaar in de komende tig jaar...... kan je daarna lekker naar youtube of netflix kijken met flinke compressie :-).
Maar zelfs voor gaming gaat niemand over 5-10 jaar klagen over een C9 of Cx omdat ze dan nog steeds naar een 10bit paneel kijken en alle bronnen ook dan prima terugschalen naar het maximale signaal dat daarbij past.
En de volledige bandbreedte van de kabel/poorten is er daar één van. Er was (en nog steeds is) geen enkele bron of weergever die iets met die 48Gbps kan. En dat is voor video in de komende jaren ook helemaal niet te verwachten als je ziet dat er dan nog giga stappen gemaakt moeten worden om van 10 naar 12 naar 16bits panelen te komen. Logisch dus dat er minder haast mee wordt gemaakt omdat het simpelweg alleen een theoretisch verhaal is. Geen bronnen en geen panelen maakt de discussie totaal onzinnig.
Voor normale video is implementatie van 12bit nog een beetje verdedigbaar in de komende tig jaar...... kan je daarna lekker naar youtube of netflix kijken met flinke compressie :-).
Maar zelfs voor gaming gaat niemand over 5-10 jaar klagen over een C9 of Cx omdat ze dan nog steeds naar een 10bit paneel kijken en alle bronnen ook dan prima terugschalen naar het maximale signaal dat daarbij past.
[ Voor 12% gewijzigd door Yowzawood op 31-08-2020 11:30 ]
Niet echt.... aantal weergegeven pixels vergroten is relatief eenvoudig, dat kost eigenlijk ook relatief weinig extra van de signaal breedte.
Maar als je voor elk van die pixels ook nog eens een veelvoud van kleuren tinten zou moeten kunnen aansturen dan wordt het signaal wel ineens een forse factor groter.
Maar het is vooral een theoretische discussie..... er zijn immers geen bronnen die zoveel kleurdiepte weergeven, en die gaan er ook niet snel komen. En wat iedereen ook even vergeet is dat als je de kleurdiepte wil vergroten de huidige panel ook helemaal niet voldoen.
Je moet om er ook maar iets van te kunnen zien ook de maximale aantal nits van een scherm met een enorme factor vergroten. En laat dat nou iets zijn dat de huidige OLED panelen niet kunnen, die doen niet meer dan 500nits. Denk dan minstens aan enkele duizenden nits voor 12bit kleurdiepte een beetje zichtbaar wordt.
Op de huidige (tv) panelen kan je nu niet eens het hele spectrum van 10bit zien. Zelfs dan heb je ongeveer 4000nit panelen nodig.
Dat maakt ook de hele theoretische discussie zo zinloos. Je kan er in de praktijk weinig mee :-).
En dat is ook het onnozele bij het geschreeuw over het niet halen van de 48Gbps, de mensen die het doen hebben geen idee wat het betekend om al die bits te tonen. En dat het helemaal niet kan met de huidige panelen. Die zien echter alleen 40 vs 48 staan en denken dan dat als het er zo staat het wel inferieur moet zijn..... alsof de techneuten bij LG idioten zijn.
Maar als je voor elk van die pixels ook nog eens een veelvoud van kleuren tinten zou moeten kunnen aansturen dan wordt het signaal wel ineens een forse factor groter.
Maar het is vooral een theoretische discussie..... er zijn immers geen bronnen die zoveel kleurdiepte weergeven, en die gaan er ook niet snel komen. En wat iedereen ook even vergeet is dat als je de kleurdiepte wil vergroten de huidige panel ook helemaal niet voldoen.
Je moet om er ook maar iets van te kunnen zien ook de maximale aantal nits van een scherm met een enorme factor vergroten. En laat dat nou iets zijn dat de huidige OLED panelen niet kunnen, die doen niet meer dan 500nits. Denk dan minstens aan enkele duizenden nits voor 12bit kleurdiepte een beetje zichtbaar wordt.
Op de huidige (tv) panelen kan je nu niet eens het hele spectrum van 10bit zien. Zelfs dan heb je ongeveer 4000nit panelen nodig.
Dat maakt ook de hele theoretische discussie zo zinloos. Je kan er in de praktijk weinig mee :-).
En dat is ook het onnozele bij het geschreeuw over het niet halen van de 48Gbps, de mensen die het doen hebben geen idee wat het betekend om al die bits te tonen. En dat het helemaal niet kan met de huidige panelen. Die zien echter alleen 40 vs 48 staan en denken dan dat als het er zo staat het wel inferieur moet zijn..... alsof de techneuten bij LG idioten zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Yowzawood op 31-08-2020 12:04 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat je in de praktijk iets niet kunt zien doet niets af aan de HDMI 2.1 specificatie.Yowzawood schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:44:
Niet echt.... aantal weergegeven pixels vergroten is relatief eenvoudig, dat kost eigenlijk ook relatief weinig extra van de signaal breedte.
Dat LG dus in de 2020 modellen de bandbreedte heeft “geknepen” tbv wat AI geneuzel is leuk maar niet erg slim.
Iedereen ziet het verschil in de specificaties immers wel tussen 40-48Gbps.
Er is niet voor niets zo’n hoop ophef over.
Het was nooit een probleem geweest als LG in de C9 (of andere 2019 modellen) de bandbreedte al had gemaximeerd tot 40Gbps, dat hebben ze dus niet gedaan.
Er is ook nooit uitgelegd waarom.
AI functies zitten immers ook al in de 2019 modellen en het verschil in processor snelheid is ook al niet bijzonder.
Om jou een “plezier” te doen zal ik het hierbij laten en niet meer over de 40/48Gbps ingaan.
Vaak uitgelegd (niet door LG)HoppyF schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:48:
[...]
Dat je in de praktijk iets niet kunt zien doet niets af aan de HDMI 2.1 specificatie.
Dat LG dus in de 2020 modellen de bandbreedte heeft “geknepen” tbv wat AI geneuzel is leuk maar niet erg slim.
Iedereen ziet het verschil in de specificaties immers wel tussen 40-48Gbps.
Er is niet voor niets zo’n hoop ophef over.
Het was nooit een probleem geweest als LG in de C9 (of andere 2019 modellen) de bandbreedte al had gemaximeerd tot 40Gbps, dat hebben ze dus niet gedaan.
Er is ook nooit uitgelegd waarom.
AI functies zitten immers ook al in de 2019 modellen en het verschil in processor snelheid is ook al niet bijzonder.
Om jou een “plezier” te doen zal ik het hierbij laten en niet meer over de 40/48Gbps ingaan.
en 2020 modellen maken gebruik van de eigen alpha processor voor beeld en hdmi 2.1
"Iedereen ziet het verschil in de specificaties immers wel tussen 40-48Gbps", maar of je in beeldkwaliteit dit verschil ook ziet?
Heb 2019 model ivm prijs en kwaliteit. En als ik geld had, was de enige reden om 2020 model niet te kiezen, omdat dts ondersteuning niet meer geleverd wordt en niet door 8Gbps verschil. Ja workaround bla bla,,
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dedicated chips of niet zal allemaal wel maar door het hardware ontwerp te wijzigen moet je nog steeds wel vast blijven houden aan de HDMI 2.1 specs.mucuracat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Vaak uitgelegd (niet door LG).. In 2019 modellen zit er dedicated cpu voor hdmi 2.1.
en 2020 modellen maken gebruik van de eigen alpha processor voor beeld en hdmi 2.1
"Iedereen ziet het verschil in de specificaties immers wel tussen 40-48Gbps", maar of je in beeldkwaliteit dit verschil ook ziet?
Heb 2019 model ivm prijs en kwaliteit. En als ik geld had, was de enige reden om 2020 model niet te kiezen, omdat dts ondersteuning niet meer geleverd wordt en niet door 8Gbps verschil. Ja workaround bla bla,,
Een eigen draait eraan geven is ongewenst net als het laten vallen van DTS.
Inderdaad belangrijker dan de rest maar opeens is deze wel verdwenen.
De hardware en software van de 2020 modellen kan de DTS decodering immers makkelijk aan.
@HoppyF waar staat de HDMI 2.1 spec eigenlijk, want iets zegt me dat het allemaal niet zo hard is als je doet voorkomen. Heb het idee dat het een hele brede spec is waarin vele implementaties mogelijk zijn die niet allemaal alle hokjes hoeven aan te kruisen om "2.1 certified" te zijn. Waarom zou een 4K tv bijvoorbeeld de 8K resoluties moeten ondersteunen?
Als een display een bepaalde kleurdiepte (meer dan 10-bits) of resolutie (meer dan 4K) mist dan zou ie heus wel 2.1 certified zijn als ie voor alle combinaties die ie wel kan weergeven voldoende bandbreedte heeft. Voor een huidige LG OLED (10-bit / 4K) display is dat maximaal 40 Gbps:

Hier staat niks tussen van de huidige LG OLED hardwarematig kan ondersteunen dat meer dan 40Gbps bandbreedte vereist.
Als een display een bepaalde kleurdiepte (meer dan 10-bits) of resolutie (meer dan 4K) mist dan zou ie heus wel 2.1 certified zijn als ie voor alle combinaties die ie wel kan weergeven voldoende bandbreedte heeft. Voor een huidige LG OLED (10-bit / 4K) display is dat maximaal 40 Gbps:

Hier staat niks tussen van de huidige LG OLED hardwarematig kan ondersteunen dat meer dan 40Gbps bandbreedte vereist.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zou er niets meer over willen zeggen maar omdat je mij nu aanspreekt geef ik nog een reactie.CyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:41:
@HoppyF waar staat de HDMI 2.1 spec eigenlijk, want iets zegt me dat het allemaal niet zo hard is als je doet voorkomen. Heb het idee dat het een hele brede spec is waarin vele implementaties mogelijk zijn die niet allemaal alle hokjes hoeven aan te kruisen om "2.1 certified" te zijn. Waarom zou een 4K tv bijvoorbeeld de 8K resoluties moeten ondersteunen?
[Afbeelding]
Het gaat in ons geval om 4K, hoger valt er buiten.
Kijk in de tabel dus bij het laatste item bij 4K met 100-120Hz achter 12 bits.
Ja 12 bits want het gaat hier om het verwerken van 12 bits color signalen en niet om de panelen waarop deze signalen weergegeven worden, welke uiteraard 10 bits zijn.
Dat is eigenlijk alles.
Reviewers hebben dit ook al vaak zo genoemd.
Stiekem denk ik dan, dat hardware die 12 bits kan uitspugen, deze automatisch omzet naar 10 bits. Omdat ontvangende partij dit niet kan weergeven. Zogenaamde handshake?HoppyF schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:58:
[...]
Ik zou er niets meer over willen zeggen maar omdat je mij nu aanspreekt geef ik nog een reactie.
Het gaat in ons geval om 4K, hoger valt er buiten.
Kijk in de tabel dus bij het laatste item bij 4K met 100-120Hz achter 12 bits.
Ja 12 bits want het gaat hier om het verwerken van 12 bits color signalen en niet om de panelen waarop deze signalen weergegeven worden, welke uiteraard 10 bits zijn.
Dat is eigenlijk alles.
Reviewers hebben dit ook al vaak zo genoemd.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Waarom zou de bron dat moeten doen?mucuracat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Stiekem denk ik dan, dat hardware die 12 bits kan uitspugen, deze automatisch omzet naar 10 bits. Omdat ontvangende partij dit niet kan weergeven. Zogenaamde handshake?
Moet de bron (console/PC/anders) zich aanpassen aan de TV of moet de TV zich aanpassen aan de bron?
Als zowel de bron als de TV volledig voldoen aan de HDMI 2.1 specificatie dan zijn er geen aanpassingen nodig en verloopt alles gewoon vanzelf.
Wat de specificatie betreft die is gewoon online.
https://www.hdmi.org/spec/hdmi2_1
https://www.hdmi.org/spec/hdmi2_1
Voor beide valt wat te zeggen, maar ik denk dat de spec inderdaad voorziet in een handshake waar de tv opgeeft wat ie ondersteunt zodat de bron niks aanbiedt wat geen zin heeft (geen 8K, geen 12 bit, geen 200Hz, etc).HoppyF schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:16:
[...]
Waarom zou de bron dat moeten doen?
Moet de bron (console/PC/anders) zich aanpassen aan de TV of moet de TV zich aanpassen aan de bron?
Als zowel de bron als de TV volledig voldoen aan de HDMI 2.1 specificatie dan zijn er geen aanpassingen nodig en verloopt alles gewoon vanzelf.
@SED dat is geen spec maar een high level marketingpagina.
“ The HDMI 2.1 Specification can be downloaded from the HDMI Adopter Extranet.” Niet toegankelijk voor ons dus om die handshake bijvoorbeeld na te pluizen hoe een 2.1 bron om dient te gaan met een tv die geen 12-bit paneel heeft.
Geen aanval ofzo, maar welke zinvolle verbeteringen denk je te behalen uit de winst van CX vs C9? Ik vraag me namelijk af óf er hier nog winst uit is te behalenYowzawood schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Hebben jullie ook wel eens dat de beeldinstellingen weer ‘terugspringen?’
Heb mijn Oled55B9 nu een paar dagen, zeer blij mee, maar ik zat net te kijken en ik had een beetje lip sync problemen, dus ik naar instellingen. Staat het beeld weer op ‘standaard’ ipv ‘dark room isf’.
Ik hoef het toch niet vast te zetten oid?
Heb mijn Oled55B9 nu een paar dagen, zeer blij mee, maar ik zat net te kijken en ik had een beetje lip sync problemen, dus ik naar instellingen. Staat het beeld weer op ‘standaard’ ipv ‘dark room isf’.
Ik begrijp werkelijk niet hoe die 40Gbps vs. 48Gbps nog een punt van discussie kan zijn. Op geen enkele manier wordt je benadeeld met de 40Gbps HDMI 2.1 implementatie op de CX modellen. HDMI 2.1 host een berg features en als je de maximale resolutie, framerate én kleurdiepte van HDMI 2.1 wilt benutten heb je 48Gbps nodig, maar aangezien die maximale kleurdiepte 12-bit is en er (nog) geen consumenten TV's zijn met panelen die 12-bit kunnen weergeven heb je ook niks aan 48Gbps. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen?
Some infinities are bigger than others.
Major_ton schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:51:
Ik begrijp werkelijk niet hoe die 40Gbps vs. 48Gbps nog een punt van discussie kan zijn. Op geen enkele manier wordt je benadeeld met de 40Gbps HDMI 2.1 implementatie op de CX modellen. HDMI 2.1 host een berg features en als je de maximale resolutie, framerate én kleurdiepte van HDMI 2.1 wilt benutten heb je 48Gbps nodig, maar aangezien die maximale kleurdiepte 12-bit is en er (nog) geen consumenten TV's zijn met panelen die 12-bit kunnen weergeven heb je ook niks aan 48Gbps. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen?
Ja precies, die 48 is alleen nodig bij 120hz 4k 12bit,, maar zowel C9 en CX zijn beide 10bit (nog geen tv op de markt met 12bit). Dus die 8 extra bij C9 is nutteloos, word niet gebruikt.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Waarschijnlijk heb je je instellingen op een andere HDMI poort of app toegepast. Elke ingang heeft zijn eigen instellingen en ook de apps (videoplayer, webrowser etc) hebben een eigen instelling. Bij elk moet je dus, voor elke beeldmodus die je gebruikt (ISF dark, techicolor, standaard, etc), de instellingen doorlopen en bevestigen.Babel10 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:50:
Een andere optie is om bij het beeldmodus instellingen menu onderaan te kiezen voor "toepassen op alle ingangen", dit kopieert de hoofdinstellingen van die pagina naar de andere ingangen. Let wel, dit geldt niet voor de opties die onder "geavanceerde bediening" en "beeldopties" zitten zoals bijv TruMotion, die moet je bij elke ingang nog even handmatig nalopen.
Bij geavanceerde bediening heb je nog een soortgelijke functie "toepassen op alle ingangen" voor witbalans en kleurbeheersysteem.
Wat is de OP van dit topic behoorlijk verouderd zeg lol.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
@Koning-Admiraal ik zou zeggen meld je aan bij @Rohit.
Rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:12:
[Afbeelding]
Wie wil er mede auteur worden en een mooie startpost van maken?
Under construction!
Ah thanks, ik zag het inderdaad!Cap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:49:
[...]
Waarschijnlijk heb je je instellingen op een andere HDMI poort of app toegepast. Elke ingang heeft zijn eigen instellingen een ook de apps (videoplayer, webrowser etc) hebben een instelling. Bij elke moet je dus, voor elke beeldmodus die je gebruikt (ISF dark, techicolor, standaard, etc), de instellingen doorlopen en bevestigen.
Een andere optie is om bij het beeldmodus instellingen menu onderaan te kiezen voor "toepassen op alle ingangen", dit kopieert de hoofdinstellingen van die pagina naar de andere ingangen. Let wel, dit geldt niet voor de opties die onder "geavanceerde bediening" en "beeldopties" zitten zoals bijv TruMotion, die moet je bij elke ingang nog even handmatig nalopen.
Bij geavanceerde bediening heb je nog een soortgelijke functie "toepassen op alle ingangen" voor witbalans en kleurbeheersysteem.
Ik heb nu toegepast op allen etc. Nog 2 vragen eigenlijk waar je me hopelijk mee kunt helpen;
1) Hoe moet ik de beeldinstellingen van de apps (bijv. Youtube of Netflix) aanpassen? Of geldt dan op welke hdmi poort ik toevallig sta?
2) Ik zit bijv net op mijn hdmi 1 (ziggo horizon) hier geen lip sync problemen. Ik open netflix via de knop op de afstandsbediening en zet een serie aan - hier wel een beetje lip sync problemen. Kan dat?
Ja @Babel10, zoek op lip sync in dit topic en de redelijk trieste waarheid van lip sync problemen komt je tegemoet. En het is triest, omdat het in de meeste gevallen niet oplosbaar is.
Ik heb een C9 die ook lip sync problemen heeft en ben bezig met een garantie-/retour- of reparatie claim.
Ik heb een C9 die ook lip sync problemen heeft en ben bezig met een garantie-/retour- of reparatie claim.
[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 31-08-2020 22:36 ]
Alles kan stuk.
Zoals gezegd ook de apps hebben een eigen beeldinstelling, dus los van de hdmi poorten. Advies is dus alle bronnen even nalopen en goed zetten.Babel10 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Ah thanks, ik zag het inderdaad!
Ik heb nu toegepast op allen etc. Nog 2 vragen eigenlijk waar je me hopelijk mee kunt helpen;
1) Hoe moet ik de beeldinstellingen van de apps (bijv. Youtube of Netflix) aanpassen? Of geldt dan op welke hdmi poort ik toevallig sta?
De instellingen zijn wel per ingangsbron (dus interne applicaties, hdmi 1/2/3/4 en tuner) apart, mss dat dat het verklaard?Babel10 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:50:
De Samsung LCD die ik heb staan krijgt meer en meer backlight bleeding dus tijd voor een nieuwe. Vanmiddag de sprong maar gewaagd en de 55CX besteld. Het ontbreken van DTS is jammer maar geen ramp aangezien de Chromecast geen DTS ondersteunt en de andere apparaten kan ik aansluiten via de Samsung soundbar.
Ik hou wel mijn hart vast voor de veelbesproken lipsyncproblemen aangezien ik daar wel vrij gevoelig voor ben. Ik ga het zien en mocht het mij te veel gaan irriteren dan gaat de televisie maar weer terug.
Ik hou wel mijn hart vast voor de veelbesproken lipsyncproblemen aangezien ik daar wel vrij gevoelig voor ben. Ik ga het zien en mocht het mij te veel gaan irriteren dan gaat de televisie maar weer terug.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Heb net nieuwe firmware op mijn 55C7 gekregen, versie 5.80.60. Geen idee wat het changelog is, ga 's zoeken. In ieder geval doet hij het nog 
Edit: enige wat ik heb kunnen vinden is deze fix: Fix the failure of access to certain website in the browser
Edit: enige wat ik heb kunnen vinden is deze fix: Fix the failure of access to certain website in the browser
[ Voor 28% gewijzigd door the-body op 01-09-2020 08:53 ]
This title is for sale, please send me a PM
Gisteren nog eens goed gekeken maar op mijn GX zie ik echt geen lipsync probleem bij Netflix via ARC naar mijn AVR. Wellicht dat het met de 2020 modellen verbeterd is?remco_k schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:34:
Ja @Babel10, zoek op lip sync in dit topic en de redelijk trieste waarheid van lip sync problemen komt je tegemoet. En het is triest, omdat het in de meeste gevallen niet oplosbaar is.
Of zien hier ook mensen op die modellen de issues?
@ik222 ik heb het met Amazon Prime waargenomen op de GX. Dus het probleem kan zich wel voordoen ook, kan goed zijn dat het aan de implementatie van de apps ligt.
Met tv kijken via de ingebouwde tuner en met Netflix heb ik geen problemen met lip sync, gelukkig..
Met tv kijken via de ingebouwde tuner en met Netflix heb ik geen problemen met lip sync, gelukkig..
@remco_k Ik moet zeggen dat bij mij de lip sync echt wel meevalt. Blijkbaar heeft het ook effect per beeld instelling, wat bij mij dus weer het geluid anders zet. Bij Dark Room ISF kan ik niks kiezen qua geluid, toen ik gisteren dus opeens de lip sync problemen had stond het beeld op 'Standaard' en daar stond bij geluid opeens Dolby Atmos aan, en toen had ik dus erge lip sync. Nu staat het weer terug op Dark Room ISF en dan kan ik niks aanpassen (alleen mijn Sonos aanvinken als HDMI Arc). En alles loopt weer soepel.
@Cap Nogmaals bedankt, ik kon de instellingen per HDMI inderdaad aanpassen. En ik heb het dus toegepast op alle ingangen. Echter kon ik van de Netflix bijvoorbeeld niet vinden. Al heb ik nu gewoon op settings gedrukt toen ik Netflix aan het kijken was, dus dan zal de tv het daarvoor wel opslaan hoop ik. Vanmiddag nog ff Youtube bekijken wat hij daar precies doet.
@davidov2008 Zeker dit was het! Mijn Ziggo Horizon Box heb ik 0,0 lip sync problemen. Met Netflix heeel licht, eigenlijk niet echt noemenswaardig gelukkig.
@Cap Nogmaals bedankt, ik kon de instellingen per HDMI inderdaad aanpassen. En ik heb het dus toegepast op alle ingangen. Echter kon ik van de Netflix bijvoorbeeld niet vinden. Al heb ik nu gewoon op settings gedrukt toen ik Netflix aan het kijken was, dus dan zal de tv het daarvoor wel opslaan hoop ik. Vanmiddag nog ff Youtube bekijken wat hij daar precies doet.
@davidov2008 Zeker dit was het! Mijn Ziggo Horizon Box heb ik 0,0 lip sync problemen. Met Netflix heeel licht, eigenlijk niet echt noemenswaardig gelukkig.
Blijkbaar niet bij alle tv's een probleem. Zonder ooit iets aangepat te hebben loopt mijn E9 loopt mooi lip synchroon, ook bij YouTube.remco_k schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:34:
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Vanochtend om 9 uur stonden ze al met de televisie voor de deur.
Wat een beeld! 1080p en 4K, haarscherp, vloeiend en krachtig beeld! Meteen maar even naar het grote probleem gekeken: de lip-sync. Eerst de aanbevolen instellingen van RTINGS overgenomen en toen de YouTube-app en DNA-speler geprobeerd. Series en sync-video's tonen geen synchronisatie problemen. Althans laat ik het zo zeggen: ik zie geen problemen.
Wat een beeld! 1080p en 4K, haarscherp, vloeiend en krachtig beeld! Meteen maar even naar het grote probleem gekeken: de lip-sync. Eerst de aanbevolen instellingen van RTINGS overgenomen en toen de YouTube-app en DNA-speler geprobeerd. Series en sync-video's tonen geen synchronisatie problemen. Althans laat ik het zo zeggen: ik zie geen problemen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
De geheugenoptie voor de beeldinstellingen van apps, mediaspeler, netflix, browser etc wordt actief op het moment dat je deze functies opstart. Net als bij een HDMI ingang dus. Dus eerst Netflix opstarten, dan op de gewenste beeldmodus instellen (bijv ISF dark) en de beeldinstellingen naar wens aanpassen. Vergeet daarbij ook geavanceerde settings als TruMotion, ruisonderdrukking etc niet als je die handmatig wil aanpassen.Babel10 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:36:
Het is dus inderdaad handig om de instellingen even te controleren bij de apps die je gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 01-09-2020 11:37 ]
@CyBeRSPiN fair, maar je mag toch aannemen dat de daar genoemde getallen conform de officiële spec zijn.
In die zin is het een officiële publicatie van de hdmi 2.1 protocollen.
In die zin is het een officiële publicatie van de hdmi 2.1 protocollen.
Zojuist de 55CX bij PlatteTV gekocht voor €1449
Ik had eigenlijk nog langer willen wachten (omdat hij dan natuurlijk nóg goedkoper zou zijn), maar er eerder van kunnen genieten is ook wel wat waard!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gefeliciteerd!Lynox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:12:
Zojuist de 55CX bij PlatteTV gekocht voor €1449Ik had eigenlijk nog langer willen wachten (omdat hij dan natuurlijk nóg goedkoper zou zijn), maar er eerder van kunnen genieten is ook wel wat waard!
Waren de C9/E9 nu echt uitverkocht of heb je hier niet naar gevraagd?
Ja, goedkoper zal de CX nog wel worden maar je kunt niet eeuwig blijven wachten.
Nu tijd om ervan te gaan genieten.
Thanks! Daar heb ik niet naar gevraagd; ik wist al dat ik (per se) de CX wilde hebbenHoppyF schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:23:
[...]
Gefeliciteerd!![]()
Waren de C9/E9 nu echt uitverkocht of heb je hier niet naar gevraagd?
Ja, goedkoper zal de CX nog wel worden maar je kunt niet eeuwig blijven wachten.
Nu tijd om ervan te gaan genieten.
TV omgeruild en vandaag een nieuwe ontvangen.
Helaas 2 dode pixels...
Zit nog niet helemaal mee met de 65CX hier
Helaas 2 dode pixels...
Ridiski schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:14:
Hierbij een foto vanaf ongeveer het midden van mijn bank.
Zit ongeveer 4 meter vanaf de TV, de foto is dus ingezoomd. [Afbeelding]
[...]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Maar hoe zit het nu met de tinting?Ridiski schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:16:
Helaas 2 dode pixels...
[...]
Als er om twee enkele dode pixels gaat valt dit vermoedelijk niet op.
De tinting die je had is erger.
Twee dode pixels hoort ook niet maar even om aan te geven wat de verhouding is van het defect.
Het paneel kan geen 12-bit weergeven inderdaad, maar het gaat er ook om dat als je een 12-bit signaal op de HDMI ingang aanbied dat de TV dit (in 10-bit) kan weergeven. Mogelijk heb je daar wel 48 Gbps voor nodig als het apparaat dat het signaal aanlevert niet naar 10-bit kan converteren.Major_ton schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:51:
Ik begrijp werkelijk niet hoe die 40Gbps vs. 48Gbps nog een punt van discussie kan zijn. Op geen enkele manier wordt je benadeeld met de 40Gbps HDMI 2.1 implementatie op de CX modellen. HDMI 2.1 host een berg features en als je de maximale resolutie, framerate én kleurdiepte van HDMI 2.1 wilt benutten heb je 48Gbps nodig, maar aangezien die maximale kleurdiepte 12-bit is en er (nog) geen consumenten TV's zijn met panelen die 12-bit kunnen weergeven heb je ook niks aan 48Gbps.
Ter illustratie:
| Formaat | Resolutie | Kleurdiepte | Chroma s.s. | Framerate | HDMI bandbreedte |
| Dolby Vision | 4K | 12-bit | 4:4:4 | 30Hz | ~18Gbps |
| Dolby Vision | 4K | 12-bit | 4:4:4 | 60Hz | ~24Gbps |
| Dolby Vision | 4K | 12-bit | 4:4:4 | 120Hz | ~48Gbps |
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hypothetisch gezien zou dat er rond 2030 een apparaat op de markt kunnen komen die de HDMI 5.3 standaard aanhoud en alleen backwards compatible is met HDMI 2.1 met minimaal 12bitari3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:13:
[...]
Het paneel kan geen 12-bit weergeven inderdaad, maar het gaat er ook om dat als je een 12-bit signaal op de HDMI ingang aanbied dat de TV dit (in 10-bit) kan weergeven. Mogelijk heb je daar wel 48 Gbps voor nodig als het apparaat dat het signaal aanlevert niet naar 10-bit kan converteren.
Ter illustratie:
Formaat Resolutie Kleurdiepte Chroma s.s. Framerate HDMI bandbreedte Dolby Vision 4K 12-bit 4:4:4 30Hz ~18Gbps Dolby Vision 4K 12-bit 4:4:4 60Hz ~24Gbps Dolby Vision 4K 12-bit 4:4:4 120Hz ~48Gbps
Het is alleen hypothetisch in de zin dat er nu nog weinig 12-bit 120Hz content is, maar een TV gaat 10 jaar mee en de trend is op dit moment naar 200Hz+ schermen. Ik verwacht dat de content deze trend gaat volgen.HEY_DUDE schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:25:
[...]
Hypothetisch gezien zou dat er rond 2030 een apparaat op de markt kunnen komen die de HDMI 5.3 standaard aanhoud en alleen backwards compatible is met HDMI 2.1 met minimaal 12bitWat is nu het punt om deze discussie voort te slepen het is gewoon geen issue. Hele hypothetische scenario's zoeken draagt echt niets bij.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Als je nu een HDMI 2.1 device koopt is deze backward compatible met de oudere HDMI standaarden. Je kan deze nog steeds prima een 2.1 device in een 10 of 15 jaar oude TV prikken. De kans dat er de komende 15 jaar een device op de markt komt die uitsluitend 12 bit ondersteunt is uiterst minimaal en volstrekt hypothetisch. Het vereist een duidelijke verandering van de HDMI standaarden en een breuk met het verleden dat HDMI apparaten backwards compatible zijn/moeten zijn. Het is gewoon en wordt geen issue.ari3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:30:
[...]
Het is alleen hypothetisch in de zin dat er nu nog weinig 12-bit 120Hz content is, maar een TV gaat 10 jaar mee en de trend is op dit moment naar 200Hz+ schermen. Ik verwacht dat de content deze trend gaat volgen.
Tinting was recht voor de TV niet meer zichtbaar maar bij een extreme kijkhoek wel.
De tinting was dus voor mij nu eigenlijk geen probleem meer, helaas waren de dode pixels wel degelijk goed te zien.
Hij wordt dus van de week weer opgehaald.
De tinting was dus voor mij nu eigenlijk geen probleem meer, helaas waren de dode pixels wel degelijk goed te zien.
HoppyF schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:27:
[...]
Maar hoe zit het nu met de tinting?
Als er om twee enkele dode pixels gaat valt dit vermoedelijk niet op.
De tinting die je had is erger.
Twee dode pixels hoort ook niet maar even om aan te geven wat de verhouding is van het defect.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat is wel balen.Ridiski schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:45:
Tinting was recht voor de TV niet meer zichtbaar maar bij een extreme kijkhoek wel.
[...]
Hopelijk gaat het bij de volgende omruil goed.
Vreemde is dat er meer mensen zijn geweest waarbij meerdere keren gerepareerd dan wel omgeruild is omdat er een ander defect in voorkwam. Dat is echt pech hebben.
Precies! Zie ook deze video van vriend Vincent Teoh:baronruud schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:29:
[...]
Eindelijk!! Discussie gesloten lijkt me. Zet maar meteen in TS.
Xbox Series X HDMI 2.1 Chip is 40Gbps - Relief for LG CX Owners!
Twee pixels, WOW. En die kun jij zien van een 'normale' kijkafstand? Dus niet binnen een halve meter.Ridiski schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:16:
Helaas 2 dode pixels...
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door ion op 02-09-2020 01:15 ]
Als ie verder uniform is zou ik hem houden.Ridiski schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:16:
Helaas 2 dode pixels...
[...]
Die 2 pixels op 8.300.000 pixels
Dat zie je echt niet vanaf de bank of zelfs vanaf 1 meter
Ik zie dat ie weer geruild wordt.... Nou de volgende vertical banding dan maar?
Een perfecte bestaat niet he, dan ben je nog wel even bezig vrees ik
[ Voor 16% gewijzigd door wimpie007 op 02-09-2020 01:42 ]
Je moet ergens zetten apply to al inputs o.i.dBabel10 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:50:
Ik kan de dode pixels gewoon zien vanaf normale kijkafstand, uiteraard wel bij wat meer effen beelden.
Vind dat een € 2000+ TV gewoon goed moet zijn bij initiële installatie. Wat er na een week of een maand gebeurd is altijd een gok en heb je weinig invloed op. Ook weet ik dat een bepaalde mate van imperfectie misschien "noodzakelijk" is in dit geval.
Verder las ik ergens dat de kans zeer groot is dat als er een aantal pixels kapot zijn er meerdere in dat gebied volgen (correct me if i'm wrong).
Ik heb ook wel even getwijfeld wat nu de beste optie is (houden of ruilen) maar ik ga de gok nog maar een keer aan.
Drie keer is scheepsrecht toch
Vind dat een € 2000+ TV gewoon goed moet zijn bij initiële installatie. Wat er na een week of een maand gebeurd is altijd een gok en heb je weinig invloed op. Ook weet ik dat een bepaalde mate van imperfectie misschien "noodzakelijk" is in dit geval.
Verder las ik ergens dat de kans zeer groot is dat als er een aantal pixels kapot zijn er meerdere in dat gebied volgen (correct me if i'm wrong).
Ik heb ook wel even getwijfeld wat nu de beste optie is (houden of ruilen) maar ik ga de gok nog maar een keer aan.
Drie keer is scheepsrecht toch
2 dode pixels of subpixels (dus alleen bij een bepaalde kleur)? Dat laatste heb ik namelijk ook (groen, geconstateerd bij het minutieus nalopen van het scherm met full-screen RGB schermen) en geen hond (en mensRidiski schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:16:
Helaas 2 dode pixels...
[...]
Als je ze van een normale afstand kunt zien, zijn het dan dode pixels of clusters?
positie maakt natuurlijk ook uit. Ik heb op mijn monitor 1 dode pixel (constant wit) maar die zit op een plek op de monitor waar je toch minder kijkt. (en dat is natuurlijk geen OLED, dat zou ook best wel verschil kunnen maken denk ik.)
Overigens is dat verhaal dat er dan meerdere pixels in die buurt kapot gaan geloof ik een mythe. Maar, op zich maakt dat natuurlijk al niet uit, als je ze ziet en het stoort zou ik er altijd wat aan laten doen als dat kan binnen de garantie.
positie maakt natuurlijk ook uit. Ik heb op mijn monitor 1 dode pixel (constant wit) maar die zit op een plek op de monitor waar je toch minder kijkt. (en dat is natuurlijk geen OLED, dat zou ook best wel verschil kunnen maken denk ik.)
Overigens is dat verhaal dat er dan meerdere pixels in die buurt kapot gaan geloof ik een mythe. Maar, op zich maakt dat natuurlijk al niet uit, als je ze ziet en het stoort zou ik er altijd wat aan laten doen als dat kan binnen de garantie.
Ze zijn continue zwart dus echt kapot.
Ernaast zat inderdaad ook nog een pixel die alleen bij bepaalde kleuren raar deed.
Ernaast zat inderdaad ook nog een pixel die alleen bij bepaalde kleuren raar deed.
Cap schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:20:
[...]
2 dode pixels of subpixels (dus alleen bij een bepaalde kleur)? Dat laatste heb ik namelijk ook (groen, geconstateerd bij het minutieus nalopen van het scherm met full-screen RGB schermen) en geen hond (en mens) die het bij het bekijken van content heeft opgemerkt in de afgelopen 10 maanden.
Vandaag is er nieuwe firmware uitgekomen voor veel LG tvs.
Ik heb de vorige 3 versies reeds aangemeld via de knop 'Tip de redactie' maar deze worden telkens niet geplaatst, dus dat geef ik op.
Hier kan je de nieuwste firmware vinden: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED65B7V
Changelog:
[05.80.10]
1. To improve that the subtitle is not displayed when HbbTV app in on.
[05.80.15]
1. To improve Intermittent no audio issue during watching LiveTV.
[05.80.25]
1. To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input
[05.80.35]
1. Security Update.
[05.80.55]
1. Add HEVC logo to user guide
2. fix unknown device toast pop-up issue by Galvanic Corrosion
[05.80.60]
1. Fix the failure of access to certain website in the browser
Geschikt voor de volgende modellen:
OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z
49SK7900PLA
55SK7900PLA
65SK7900PLA
86SJ957V-ZA
75SJ955V-ZA
55SJ950V-ZA
65SJ950V-ZA
65SJ9509-ZA
55SJ850V-ZA
60SJ850V-ZA
65SJ850V-ZA
55SJ930V-ZA
65SJ930V-ZA
55SJ8509-ZA
60SJ8509-ZA
65SJ8509-ZA
49SJ810V-ZA
55SJ810V-ZA
60SJ810V-ZA
65SJ810V-ZA
49SJ8109-ZA
55SJ8109-ZA
65SJ8109-ZA
49SJ800V-ZB
55SJ800V-ZB
65SJ800V-ZB
43UJ750V-ZB
49UJ750V-ZB
55UJ750V-ZB
60UJ750V-ZB
65UJ750V-ZB
49UJ7509-ZB
55UJ7509-ZB
65UJ7509-ZB
43UJ7507-ZB
49UJ7507-ZB
55UJ7507-ZB
60UJ7507-ZB
65UJ7507-ZB
43UJ740V-ZA
49UJ740V-ZA
55UJ740V-ZA
Ik heb de vorige 3 versies reeds aangemeld via de knop 'Tip de redactie' maar deze worden telkens niet geplaatst, dus dat geef ik op.
Hier kan je de nieuwste firmware vinden: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED65B7V
Changelog:
[05.80.10]
[05.80.15]
[05.80.25]
[05.80.35]
1. Security Update.
[05.80.55]
[05.80.60]
Geschikt voor de volgende modellen:
OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z
49SK7900PLA
55SK7900PLA
65SK7900PLA
86SJ957V-ZA
75SJ955V-ZA
55SJ950V-ZA
65SJ950V-ZA
65SJ9509-ZA
55SJ850V-ZA
60SJ850V-ZA
65SJ850V-ZA
55SJ930V-ZA
65SJ930V-ZA
55SJ8509-ZA
60SJ8509-ZA
65SJ8509-ZA
49SJ810V-ZA
55SJ810V-ZA
60SJ810V-ZA
65SJ810V-ZA
49SJ8109-ZA
55SJ8109-ZA
65SJ8109-ZA
49SJ800V-ZB
55SJ800V-ZB
65SJ800V-ZB
43UJ750V-ZB
49UJ750V-ZB
55UJ750V-ZB
60UJ750V-ZB
65UJ750V-ZB
49UJ7509-ZB
55UJ7509-ZB
65UJ7509-ZB
43UJ7507-ZB
49UJ7507-ZB
55UJ7507-ZB
60UJ7507-ZB
65UJ7507-ZB
43UJ740V-ZA
49UJ740V-ZA
55UJ740V-ZA
[ Voor 18% gewijzigd door sircampalot op 02-09-2020 11:18 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik had net de nieuwe firmware net op een USB stick gezet (5.80.60 voor de C7). Echter op het moment dat ik de tv aanzet, gaf ie zelf aam dat er een firmware update beschikbaar was. Maar thx anyway.
Wat is er veranderd met de nieuwe firmware update?
De vorige changelogs er ook maar bij, want die zijn dus niet geplaatst:ShaYan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:00:
Wat is er veranderd met de nieuwe firmware update?
[05.80.10]
[05.80.15]
[05.80.25]
[05.80.35]
1. Security Update.
[05.80.55]
[05.80.60]
¯\_(ツ)_/¯
Die van mij staat offline, dus ik moet het handmatig checken ;-)DutchOwnage schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:43:
Ik had net de nieuwe firmware net op een USB stick gezet (5.80.60 voor de C7). Echter op het moment dat ik de tv aanzet, gaf ie zelf aam dat er een firmware update beschikbaar was. Maar thx anyway.
¯\_(ツ)_/¯
Ik negeer nu al enkele maanden een update voor een 55EF950V, dat is een model uit 2015. Misschien is dat wel nieuwswaardig?sircampalot schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:41:
Vandaag is er nieuwe firmware uitgekomen voor veel LG tvs.
[knip]
Er zitten bij dit soort updates geen werkelijke vernieuwingen meer in, dus daarom heb ik er nog steeds niets mee gedaan. Update melding komt altijd op het "verkeerde" moment
Testing, one, two ...
Gisteren weer aan alle instellingen v.w.b. geluid gezeten op mijn B8. Ik denk nu, ook na veel te hebben gelezen online, dat ik de juiste instellingen heb om geen / al dan niet weinig lip sync problemen te hebben. (Horizon box nagenoeg OK, Netflix OK, Youtube mhaw).
Ik heb nog 2 vragen waarvan ik niet precies snap wat ik moet invullen:
1) Bij HDMI Arc kan ik kiezen voor 'Automatisch' , 'PCM' of 'Passthrough'. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat dit betekent?
2) Ik heb bypass aangezet op alle ingangen/apps, maar wat doet dit precies?
Situatie: B9 LG Oled + Sonos Beam + 2 rear Sonos speakers. Beam aangesloten per HDMI arc.
Ik heb nog 2 vragen waarvan ik niet precies snap wat ik moet invullen:
1) Bij HDMI Arc kan ik kiezen voor 'Automatisch' , 'PCM' of 'Passthrough'. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat dit betekent?
2) Ik heb bypass aangezet op alle ingangen/apps, maar wat doet dit precies?
Situatie: B9 LG Oled + Sonos Beam + 2 rear Sonos speakers. Beam aangesloten per HDMI arc.
Vaak is het zo bij oudere modellen, dat er meer apps en zo verdwijnen dan dat er nieuwe functies bijkomen.hardware-lover schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:50:
[...]
Ik negeer nu al enkele maanden een update voor een 55EF950V, dat is een model uit 2015. Misschien is dat wel nieuwswaardig?![]()
Er zitten bij dit soort updates geen werkelijke vernieuwingen meer in, dus daarom heb ik er nog steeds niets mee gedaan. Update melding komt altijd op het "verkeerde" moment
Zou dus goed zoeken naar change log
rechten, snelheid, grootte, geen support oudere versies webos.. kan aan alles liggen.
Ik gebruik al jaren de interne apps niet meer, geen idee wat daar nog van werkt. Vaak is het een aanpassing voor schotel-ontvangst, veel meer niet. Vorig jaar nog wel een update ontvangen waarbij ook de remote nog een update kreeg.mucuracat schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:18:
[...]
Vaak is het zo bij oudere modellen, dat er meer apps en zo verdwijnen dan dat er nieuwe functies bijkomen.
Zou dus goed zoeken naar change log
rechten, snelheid, grootte, geen support oudere versies webos.. kan aan alles liggen.
Ik verwacht weinig spannends
Testing, one, two ...
Heel gek.
Net de oled cx9 55 binnen. Op de tv perfect kristalhelder beeld, maar op de dvd (zit op hdmi2 bij mij) een heel donker beeld. Kijkt alsof je naar een film in de schemering zit te gluren.
Weinig zin de instellingen overhoop te halen omdat mijn tv beeld (en dat van youtube) op dit moment zo mooi is.
Hoe kan dat?
Net de oled cx9 55 binnen. Op de tv perfect kristalhelder beeld, maar op de dvd (zit op hdmi2 bij mij) een heel donker beeld. Kijkt alsof je naar een film in de schemering zit te gluren.
Weinig zin de instellingen overhoop te halen omdat mijn tv beeld (en dat van youtube) op dit moment zo mooi is.
Hoe kan dat?
Hmm..losta schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:53:
Heel gek.
Hoe kan dat?
Nieuw model?
CX9?
C9 of CX
Je kunt met instellingen spelen.. Kun je altijd terug zetten. Reset
En instellingen zijn per ingang apart instelbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door mucuracat op 02-09-2020 15:05 ]
Vooral dat laatste is van belang om te onthouden. Waarschijnlijk pakt deze HDMI-ingang een andere pre-set dan bij je standaard tv beeld.mucuracat schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:01:
[...]
Hmm..
Nieuw model?
CX9?
C9 of CX
Je kunt met instellingen spelen.. Kun je altijd terug zetten. Reset
En instellingen zijn per ingang apart instelbaar.
Daarbij opgeteld moet je je ook realiseren dat iedere bron ook weer een ander signaal en dus een ander beeld weergeeft. Als ik mijn PS4 aansluit op de HDMI-ingang waar nu mijn Xbox op zit, dan kloppen de instellingen niet meer (en dus ook andersom).
Het kost wat moeite om alles 'goed' te krijgen. Enerzijds omdat je nieuwe tv beelden heel goed kan weergeven (en afwijkingen dus ook veel meer opvallen), anderzijds doordat je je daar bij een nieuwe tv enorm op focust
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
/f/image/h4zxjSg2BcZigsnvMXxwqZoL.png?f=fotoalbum_large)