Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Ridiski schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:02:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn LG CX 65 inch ontvangen.

Was erg tevreden, totdat ik de champions league finale van zondag keek.
Links was het gras aanzienlijk meer geel dan de rechterkant van het scherm.

Na wat testjes en Google searches kwam ik tot de conclusie dat dit vaker voorkomt bij de LG TV's en dat het vaak kijkhoek afhankelijk is.
Dit kan ik ook bevestigen (zie foto's).
Als ik op de rechterkant van mn bank zit zie ik eigenlijk geen gele gloed.
Ga ik links op de bank zitten zie de gele gloed verschijnen.

Gele gloed vooral te zien bij veel wit en of groene afbeeldingen.

Via Google kom ik vooral bij verhalen van een aantal jaar geleden (dat dit veel voorkwam).
Heeft iemand hier recent ervaring mee en misschien advies wat te doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een bepaalde mate van tinting hebben alle panelen eigenlijk wel. Het is aan jou de keus of je er mee kan leven of dat je gaat omruilen en in de panel lottery terecht komt. Het kan beter worden als je een ander paneel krijgt of slechter, of je gaat weer andere zaken zien zoals banding.

[ Voor 70% gewijzigd door vinom op 26-08-2020 19:16 ]

@Ridiski Je hebt nogal last van tinting.

De kijkhoek bepaalt mede hoe sterk die tinting is. Ga je rechts zitten dan is de kijkhoek naar de linkerkant v.h. scherm veel groter dan naar de rechterkant (en vice versa), als je tenminste vrij dicht bij het scherm zit. Op 2.5m van een 65 inch scherm bijv.

Op de foto's lijkt de tinting de uiterst links (0-20%) rood en aan de rechterkant (70-90%) cyaan. Meer rood geeft inderdaad geler gras, terwijl het aan de rechterkant juist iets blauwer wordt dankzij de cyaan streep. Maar maak eens een foto echt recht van voren, zo ver mogelijk van het scherm (en dan evt inzoomen). Dit dus ivm een minimaal verschil in kijkhoek over de gehele schermbreedte.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Mijn C7 kreeg net ineens ook een firmware update naar 05.80.60, maar staat niks van op de website. Hoop stiekem op spannende update (Apple TV app ofzo), maar dat zal wel weer tegenvallen :p
Barryvdh schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:41:
Mijn C7 kreeg net ineens ook een firmware update naar 05.80.60, maar staat niks van op de website. Hoop stiekem op spannende update (Apple TV app ofzo), maar dat zal wel weer tegenvallen :p
Zo te zien alleen dit:
Fix a player that abruptly shuts down while playing live MPEG-DASH content.

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qABt56CT_MIyOry1XyxdPgf0gFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eSNAygf0DtXXywE8eRyWPxF.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds April een 65C9 staan, direct uit de doos naar bioscoop mode gezet. Burn in video en banding video op YouTube gekeken, was niks te zien. Screensaver timer verlaagd. Nog niet eens tv op aangesloten, alleen Netflix / Prime en YouTube hooguit 2u per dag opgekeken.

Heb genoeg burn in gezien in mijn omgeving (verkoop en kalibreer ze ook), maar dat ik na 5 maanden al zulke strepen zie vind ik toch wel schokkend. Ben benieuwd hoe LG dit gaat oplossen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:08
Murc1elag0 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:42:
[Afbeelding]

Sinds April een 65C9 staan, direct uit de doos naar bioscoop mode gezet. Burn in video en banding video op YouTube gekeken, was niks te zien. Screensaver timer verlaagd. Nog niet eens tv op aangesloten, alleen Netflix / Prime en YouTube hooguit 2u per dag opgekeken.

Heb genoeg burn in gezien in mijn omgeving (verkoop en kalibreer ze ook), maar dat ik na 5 maanden al zulke strepen zie vind ik toch wel schokkend. Ben benieuwd hoe LG dit gaat oplossen.
Ik vind dit toch echt niet op burn in lijken, lijkt een totaal ander probleem, LG zal waarschijnlijk het paneel vervangen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Murc1elag0 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:42:
[Afbeelding]

Dit kijkgedrag is geen enkel probleem.
Kan dus ook geen burn in zijn.
Je kunt voor de zekerheid nog een handmatige pixel refresh laten draaien.
Blijft het beeld zo dan bij de winkel aanmelden voor reparatie.

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:36
izzet3838 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Ik vind dit toch echt niet op burn in lijken, lijkt een totaal ander probleem, LG zal waarschijnlijk het paneel vervangen.
Ik verwijs te snel naar burn in inderdaad, het patroon deed mij daar ook niet direct aan denken. Ik had nog heel even de gedachte dat het eventueel direct zonlicht op de tv zou kunnen zijn. Maar ook daar klopt het patroon niet met wat ik al eerder heb gezien.

Ik ga morgen contact opnemen, en ga van het beste uit.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Murc1elag0 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Ik verwijs te snel naar burn in inderdaad, het patroon deed mij daar ook niet direct aan denken. Ik had nog heel even de gedachte dat het eventueel direct zonlicht op de tv zou kunnen zijn. Maar ook daar klopt het patroon niet met wat ik al eerder heb gezien.

als het van zonlicht is,gaat het bij een pixelrefresh wel weer weg,(foto's mailen naar lg)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08
Sinds vorige week de OLED 65CX in de woonkamer staan waardoor de OLED 55B6 naar de slaapkamer is verhuisd. Gisteren opgehangen aan de Vogels 3205 Wall Mount.
Perfect zo. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xhvWx4n.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:48
Ik heb een OLED65E9.
Zijn er nog sites of instellingen die jullie gevonden hebben behalve rtings?
Voor mij persoonlijk hoeft de kleurcalibratie niet 100% te kloppen, want dit geeft voor mij niet het mooiste beeld. Ik zoek een warm maar levendig beeld, zeker bij het afspelen in hdr/vision.
De 4k Gemini trailer met Will Smith is ongelooflijk van beeld op deze tv. Het lijkt alsof andere Dolby vision beelden van Netflix hier niet mee te vergelijken zijn. Mochten alle films er zo uitzien mmmm
Murc1elag0 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Ziet er inderdaad opmerkelijk uit en niet direct als burn in. De vraag is daarbij natuurlijk: herken je het patroon dat verschijnt als iets dat je vaak kijkt? Kijk je sowieso vaak naar een bepaald beeld met statische content in beeld? En tot slot als je de tv uit zet blijft deze dan wel aan de netstroom hangen (ivm auto pixel refresh), dwz geen stekkerdoosschakelaar gebruiken om de stroom te onderbreken.
Rivanov schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:06:
Sinds vorige week de OLED 65CX in de woonkamer staan waardoor de OLED 55B6 naar de slaapkamer is verhuisd. Gisteren opgehangen aan de Vogels 3205 Wall Mount.

[Afbeelding]
Netjes maar hangt wel heel erg hoog. Of kijk je vanaf een hoge plek (barkrukken of zo)? Dit ziet eruit als standje nekpijn. :)

Edit: oh nee slaapkamer, zal vanuit bed zijn. Tja liggend op bed kan ie wel hoog hangen omdat je dan toch al flink schuin omhoog kijkt. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 09:27 ]

• Rivanov
@Cap Hoog? Dit is de 55B6 op m’n slaapkamer he. ;) De 65CX heb ik nog niet opgehangen in de woonkamer, staat nog op het tv meubel.

Dit is een foto vanuit standpunt bed. Zie tenen. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K5zM3Lc.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 27-08-2020 09:30 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Jazeker hoog, de tv onderkant van de tv begint toch zeker een decimeter boven de deurkruk dus dat is hoog. Te hoog als je op een bank of fauteuil zit. Maar bij liggen op bed zeker niet omdat je dan over je tenen heen moet kijken en je hoofd toch al naar boven gericht ligt. ;)

• Rivanov
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:36:
Jazeker hoog, de tv onderkant van de tv begint toch zeker een decimeter boven de deurkruk dus dat is hoog. Te hoog als je op een bank of fauteuil zit. Maar bij liggen op bed zeker niet omdat je dan over je tenen heen moet kijken en je hoofd toch al naar boven gericht ligt. ;)
Nastuurlijk gaan we de tv in de woonkamer niet zo hoog hangen, maar dit is dus op de slaapkamer en dan is hoger fijner aangezien de boxspring hoog is.

• Ridiski
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 14:24
Hierbij een foto vanaf ongeveer het midden van mijn bank.
Zit ongeveer 4 meter vanaf de TV, de foto is dus ingezoomd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1dmKLa_W3bpIB8wWPaFL_bY-wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOlWhilePvFb5EdrBTuyb4Hy.jpg?f=fotoalbum_large
Cap schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:29:
@Ridiski Je hebt nogal last van tinting.

De kijkhoek bepaalt mede hoe sterk die tinting is. Ga je rechts zitten dan is de kijkhoek naar de linkerkant v.h. scherm veel groter dan naar de rechterkant (en vice versa), als je tenminste vrij dicht bij het scherm zit. Op 2.5m van een 65 inch scherm bijv.

Op de foto's lijkt de tinting de uiterst links (0-20%) rood en aan de rechterkant (70-90%) cyaan. Meer rood geeft inderdaad geler gras, terwijl het aan de rechterkant juist iets blauwer wordt dankzij de cyaan streep. Maar maak eens een foto echt recht van voren, zo ver mogelijk van het scherm (en dan evt inzoomen). Dit dus ivm een minimaal verschil in kijkhoek over de gehele schermbreedte.

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:22
Heeft iemand ervaringen met een staande LG C/CX/GX (op pootjes) in combinatie met een Sonos Arc die ervoor staat?

De tv's zijn vrij laag en ik zou het niet fijn vinden als de Sonos hinderlijk in de weg zit.
Ik heb geen koof en ik vind een kabelgoot niet mooi, daarom wil ik mijn tv altijd neerzetten met een soundbar ervoor.
@Ridiski Dat is inderdaad flinke tinting. Het kan wellicht extra aangedikt worden door je camera maar het ziet er op de foto in ieder geval niet goed uit. Je ziet achtereenvolgens duidelijk een brede roodroze band die vervaagt naar oranje, een blauwer streepje, dan een brede oranje band, dan weer blauwer. Kan me goed voorstellen dat je dat ziet als er een grasveld in beeld is, of andere effen zaken.

Als dit in het echt net zo zichtbaar is dan zou dit voor mij een reden zijn om te proberen de winkel / LG tot een omruil te bewegen. De tv is nog geen week oud dus dat zou hopelijk moeten lukken.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 12:03 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:56
ictnoob schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:54:
Heeft iemand ervaringen met een staande LG C/CX/GX (op pootjes) in combinatie met een Sonos Arc die ervoor staat?

De tv's zijn vrij laag en ik zou het niet fijn vinden als de Sonos hinderlijk in de weg zit.
Ik heb geen koof en ik vind een kabelgoot niet mooi, daarom wil ik mijn tv altijd neerzetten met een soundbar ervoor.
Op pootjes, hoe zie je dat voor je? Hier een C9 en daar kan niks voor staan. Heb de centerspeaker in kastje er onder. De voet van de C9 is volgens mij dezelfde als bij de CX en die moet wel op een degelijke ondergrond staan.
Idd. Je kan uiteraard de tv zelf op een klein verhoginkje zetten van pakweg 5-10 cm. Dan past je soundbar ervoor. Beetje inventief zijn.

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:00
Ik heb gister mijn B9 geleverd gekregen. Erg happy mee, maar 1 ding dreef me bijna tot waanzin: ik kreeg de wifi niet goed ingesteld. Ik volg dit topic al even en heb het ook doorgezocht (en suggesties geprobeerd), maar kreeg het niet gefixt. Uiteindelijk opgelost, dus leek me goed hier nog even te delen voor als iemand in de toekomst met vergelijkbare problematiek zit. Situatie was als volgt:

Verbinding maken door het intikken van het wachtwoord lukte me niet. Via de WPS functie was het hit or mis, de ene keer wel, de andere keer niet. Het probleem ligt niet aan de tv, want via de hotspot van m'n telefoon lukte het invoeren van een wachtwoord wel gewoon.
Je zou kunnen zeggen: als het eenmaal gelukt is via WPS, prima dan toch? Het probleem daarbij was alleen dat via de WPS-functie standaard de 2,4 GHz SSID gekozen wordt en niet de 5 GHz.

Mijn opstelling: Zyxel H369A modem/router van Telfort (wifi uitgeschakeld) met daar achter een Netgear R7000 in Access Point modus. Beveiligingssleutel WPA2-PSK (AES). Ik heb aparte SSID's voor het 2,4 en het 5 GHZ netwerk (zeg SSID2 en SSID 5) Op geen van beide netwerken lukt het me te verbinden door het intikken van het wachtwoord.

Wat ik allemaal heb geprobeerd: router resetten, router updaten met laatste firmware, kanaal veranderen (zowel DFS als niet-DFS kanalen, inclusief de in dit topic aangeraden kanalen), televisie terug naar fabrieksinstellingen. Niets hielp.

Tot ik op een Amerikaans forum iets las van iemand die haar beveiliging had aangepast naar WEP waarna het probleem opgelost was. Nou is WEP natuurlijk geen optie (en niet eens mogelijk in mijn router), maar ik heb toch maar eens de switch gemaakt van "WPA2-PSK (AES)" naar "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK (AES)".

Probleem opgelost. Volgens de melding van mijn router is deze constructie bedoeld voor "legacy devices". Gênant wel dat een tv uit 2019 dus niet overweg kan met WPA2-PSK: een standaardfunctionaliteit op een jaren oude router.
Verder dan dat tevreden overigens over m'n nieuwe tv :)

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Ridiski schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:14:
Hierbij een foto vanaf ongeveer het midden van mijn bank.
Zit ongeveer 4 meter vanaf de TV, de foto is dus ingezoomd. [Afbeelding]
[...]
Ik heb hier ook last van, echter bij mij wat minder.

Bij het aanzetten van een Voetbalwedstrijd is het erg merkbaar, groen gras word 'meer gelig'.
Bij scene's met sneeuw en zand valt het mij ook op. Daarbuiten eigenlijk weinig last.

Gezien alle horrorverhalen met banding en tinting vind ik het bij mij 'acceptabel' (65E9) dat wil zeggen: Ik heb geaccepteerd dat OLED nog niet zover is als Plasma qua uniformiteit...

Bij jou lijkt het echter een stuk meer aanwezig dan bij mijn eigen paneel, ik zou wel actie ondernemen, nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

Ik twijfel nog trouwens of het wel in het paneel zit, kan ook gewoon een protective UV filter o.i.d. zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door radium6969 op 27-08-2020 12:49 ]

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
bribrab schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:42:
Probleem opgelost. Volgens de melding van mijn router is deze constructie bedoeld voor "legacy devices". Gênant wel dat een tv uit 2019 dus niet overweg kan met WPA2-PSK: een standaardfunctionaliteit op een jaren oude router.
Ik heb thuis WPA2-PSK en dat werkt gewoon icm met de C9. Lijkt erop dat er dus iets anders aan de hand is bij jou.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:14
Ik heb gister mijn B9 geleverd gekregen. Erg happy mee, maar 1 ding dreef me bijna tot waanzin: ik kreeg de wifi niet goed ingesteld. Ik volg dit topic al even en heb het ook doorgezocht (en suggesties geprobeerd), maar kreeg het niet gefixt. Uiteindelijk opgelost, dus leek me goed hier nog even te delen voor als iemand in de toekomst met vergelijkbare problematiek zit. Situatie was als volgt:

Verbinding maken door het intikken van het wachtwoord lukte me niet. Via de WPS functie was het hit or mis, de ene keer wel, de andere keer niet. Het probleem ligt niet aan de tv, want via de hotspot van m'n telefoon lukte het invoeren van een wachtwoord wel gewoon.
Je zou kunnen zeggen: als het eenmaal gelukt is via WPS, prima dan toch? Het probleem daarbij was alleen dat via de WPS-functie standaard de 2,4 GHz SSID gekozen wordt en niet de 5 GHz.

Mijn opstelling: Zyxel H369A modem/router van Telfort (wifi uitgeschakeld) met daar achter een Netgear R7000 in Access Point modus. Beveiligingssleutel WPA2-PSK (AES). Ik heb aparte SSID's voor het 2,4 en het 5 GHZ netwerk (zeg SSID2 en SSID 5) Op geen van beide netwerken lukt het me te verbinden door het intikken van het wachtwoord.

Wat ik allemaal heb geprobeerd: router resetten, router updaten met laatste firmware, kanaal veranderen (zowel DFS als niet-DFS kanalen, inclusief de in dit topic aangeraden kanalen), televisie terug naar fabrieksinstellingen. Niets hielp.

Tot ik op een Amerikaans forum iets las van iemand die haar beveiliging had aangepast naar WEP waarna het probleem opgelost was. Nou is WEP natuurlijk geen optie (en niet eens mogelijk in mijn router), maar ik heb toch maar eens de switch gemaakt van "WPA2-PSK (AES)" naar "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK (AES)".

WPA2 hoort ook gewoon te werken (en werkt bij mij thuis ook met de C9). Probeer anders eens een firmware update van de TV te doen en daarna weer WPA2?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

65 C7 vervangen door 65WX met custom TV meubel (om de soundbar kwijt te raken, maar eventueel wel te kunnen gebruiken) in berken multiplex whitewash met ruwe zijkanten (alleen gepolijst en gelakt):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XYXkT1fp/IMG-6335.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3rVkFcL/Schermafbeelding-2020-08-27-om-12-56-38.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzTsVpZZ/IMG-6372.jpg

Soundbar zit achter de centerspeaker achter speakerdoek, onder de receiver zitten 25 1cm gaten voor lucht aanvoer (plus 2mm rondom klep en grote opening achterzijde.

Achter de la zit een dubbele wand voor alle kabels, switch en stekkerblokken en onder het meubel is een grote U vorm om extra lengte van speakerkabels onder te drukken.

Elke ruimte in het meubel heeft een IR emitter, dus alles kan dicht blijven bij afspelen.

Flatcable over de muur, in een structuurmuur frezen mogelijk minder mooi dan een kabeltje er overheen.

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 27-08-2020 13:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• bribrab
Troubled schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Ik heb thuis WPA2-PSK en dat werkt gewoon icm met de C9. Lijkt me dat er dus iets anders aan de hand is bij jou.
Enig idee wat dat kan zijn dan? Ik heb steeds na elke wijziging die ik doorvoerde (nieuw kanaal, router reset, etc) opnieuw geprobeerd verbinding te maken om zo te weten welk specifiek element het probleem veroorzaakt. De 2,4 GHz staat nog op "WPA2-PSK (AES)", de 5 Ghz op "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK (AES)". 2,4 GHz doet het niet via het intikken van het wachtwoord, de 5 GHz wel. Ik zou niet weten wat er dan nog anders aan de hand kan zijn?
Basekid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

WPA2 hoort ook gewoon te werken (en werkt bij mij thuis ook met de C9). Probeer anders eens een firmware update van de TV te doen en daarna weer WPA2?
Ik heb de laatste firmware volgens het updatemenu (versie 04.80.02)

Zou het een B9 issue kunnen zijn? Of is de netwerkkaart van de C9 en B9 gelijk aan elkaar?

• DeBaroN
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:19:
Idd. Je kan uiteraard de tv zelf op een klein verhoginkje zetten van pakweg 5-10 cm. Dan past je soundbar ervoor. Beetje inventief zijn.
Kan, maar of het mooi is....denk dat het vreemd lijkt.

Hang dan de Sonos vlak boven je tv. Ook inventief;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 27-08-2020 13:19 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

|sWORDs| schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:57:
65 C7 vervangen door 65WX met custom TV meubel (om de soundbar kwijt te raken, maar eventueel wel te kunnen gebruiken) in berken multiplex whitewash met ruwe zijkanten (alleen gepolijst en gelakt):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Soundbar zit achter de centerspeaker achter speakerdoek, onder de receiver zitten 25 1cm gaten voor lucht aanvoer (plus 2mm rondom klep en grote opening achterzijde.

Achter de la zit een dubbele wand voor alle kabels, switch en stekkerblokken en onder het meubel is een grote U vorm om extra lengte van speakerkabels onder te drukken.

Elke ruimte in het meubel heeft een IR emitter, dus alles kan dicht blijven bij afspelen.

Flatcable over de muur, in een structuurmuur frezen mogelijk minder mooi dan een kabeltje er overheen.
Wow is dat een 65" :? Zou denken dat ie veel kleiner is maar komt denk ik door TV meubel dat redelijk groot is.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 09:10
Rivanov schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:06:

[Afbeelding]
Strak!

Maar is dat waterpas? ;)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Help!!!! schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Wow is dat een 65" :? Zou denken dat ie veel kleiner is maar komt denk ik door TV meubel dat redelijk groot is.
Blad meubel is 187cm. Wilde wel een 77”, maar voor dat geld kopen een hoop mensen een auto, kon het niet voor mezelf verantwoorden.

• Hepcat
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-10-2022
1. Weet iemand waar ik goede picture settings kan vinden voor de LG cx?

2. In de avond is het beeld veel te fel. Hoe lossen jullie dit op? Ik zet nu elke keer de energie spaarstand op gemiddeld.

Dank u
Hepcat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:42:

2. In de avond is het beeld veel te fel. Hoe lossen jullie dit op? Ik zet nu elke keer de energie spaarstand op gemiddeld.

Dank u
ISF donkere kamer profiel kiezen en Eco uitzetten.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hepcat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:42:

Dank u
Ik heb voor mijn 55c9 als startpunt de rtings.com settings gebruikt. Voor de CX zijn die daar ook te vinden meen ik.

Die instellingen werken voor mijn smaak goed.

Je kunt daarna dan ISF Dark room en ISF Light room qua helderheid (Oled Light) een verschillende setting geven zodat je makkelijk kunt wisselen indien nodig.

Bij mij staat Oled Light overigens vrij laag (35/40) want anders branden voor mijn gevoel mijn retina's eruit :P

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 27-08-2020 14:25 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• ictnoob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:22
baronruud schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Kan, maar of het mooi is....denk dat het vreemd lijkt.

Hang dan de Sonos vlak boven je tv. Ook inventief;)
Dat denk ik ook. Ik zie inderdaad dat de C/E9/CX laag op de grond staan. Daarom dacht ik aan de GX, samen met de pootjes die je erbij kan kopen

https://www.artencraft.nl...I7tTlqUX8Dm4aAsBGEALw_wcB

Heeft een hoogte van 25cm, maar tv zakt ongeveer tot de helft van de pootjes = 12,5cm.
Aangezien de Sonos Arc een hoogte heeft van 8,5cm lijkt me dat een goede oplossing. Maar weet niet of er mensen zijn die hier ervaringen hebben, aangezien je vaak de GX koopt omdat je deze zo mooi op kunt hangen (en default is out of the box).

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:47

BM

Moderator Spielerij
ictnoob schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Dat denk ik ook. Ik zie inderdaad dat de C/E9/CX laag op de grond staan. Daarom dacht ik aan de GX, samen met de pootjes die je erbij kan kopen

https://www.artencraft.nl...I7tTlqUX8Dm4aAsBGEALw_wcB

Heeft een hoogte van 25cm, maar tv zakt ongeveer tot de helft van de pootjes = 12,5cm.
Aangezien de Sonos Arc een hoogte heeft van 8,5cm lijkt me dat een goede oplossing. Maar weet niet of er mensen zijn die hier ervaringen hebben, aangezien je vaak de GX koopt omdat je deze zo mooi op kunt hangen (en default is out of the box).
Waarom hang je de GX niet gewoon op de gewenste hoogte aan de muur? Bespaart je die 150 euro voor de pootjes.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Omdat ie zijn tv liever neerzet (incl afstand tot de muur en van de zijkant meer zicht op kabels) dan dicht tegen de muur hangt icm een kabelgoot, omdat ie de kabelgoot lelijk vindt. En geen koof wil maken of een goot (buis) in de muur maken. ;)

@bribrab ook hier WPA2 AES zonder enkel probleem, op 5 GHz. Dat ie met het verkeerde netwerk verbindt zou ik niet oplossen door de beveiliging per band anders in te stellen (sowieso is TKIP geen goed idee), maar door 2.4 GHz en 5 GHz een verschillende naam te geven (met een 2.4 en 5 achtervoegsel bijv). Het is namelijk sowieso handiger om te weten met welk netwerk een apparaat nou eigenlijk verbindt, dat geldt ook voor je andere apparaten. 5GHz is lang niet altijd beter, het ligt maar net aan bereik / storingsbronnen welk van de 2 frequentiebanden de stabielste verbinding geeft met de hoogste doorvoersnelheden. Dus dat laatste kan een reden zijn waarom de tv evt zelf voor de 2.4 GHz verbinding kiest.

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 14:24 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35

Mijn B9 kan geen hoge 5ghz kanalen zien. Kan het dat je 5ghz wifi boven kanaal 36 had en dat hij daar moeite mee had?

Bij mij werk wifi goed op 5ghz op kanaal 36 met WPA2-PSK

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:19:
Omdat ie zijn tv liever neerzet (incl afstand tot de muur en van de zijkant meer zicht op kabels) dan dicht tegen de muur hangt icm een kabelgoot, omdat ie de kabelgoot lelijk vindt. En geen koof wil maken of een goot (buis) in de muur maken. ;)
Of je woont in een huurhuis waar je geen grote gaten in de muur mag boren ;)
radium6969 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Ik heb hier ook last van, echter bij mij wat minder.

Bij het aanzetten van een Voetbalwedstrijd is het erg merkbaar, groen gras word 'meer gelig'.
Bij scene's met sneeuw en zand valt het mij ook op. Daarbuiten eigenlijk weinig last.

Gezien alle horrorverhalen met banding en tinting vind ik het bij mij 'acceptabel' (65E9) dat wil zeggen: Ik heb geaccepteerd dat OLED nog niet zover is als Plasma qua uniformiteit...

Bij jou lijkt het echter een stuk meer aanwezig dan bij mijn eigen paneel, ik zou wel actie ondernemen, nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

Ik twijfel nog trouwens of het wel in het paneel zit, kan ook gewoon een protective UV filter o.i.d. zijn.
Mijn C8 had ook lichte cyaanachtige tinting in de linker hoeken, acceptabel maar slechter dan mijn Panasonic VT60 plasma. Mijn C9 is wat tinting betreft heel mooi. Niets merkbaar bij voetbalwedstrijden, ook geen banding. Het zijn wel 55 inch exemplaren, daarbij is het wat gemakkelijker een goed scherm te krijgen. Ik ben wat uniformiteit betreft dus erg tevreden. Daarom zei ik eerder al, voor mij is het belangrijker om een dergelijk exemplaar te hebben dan een zonder dode (sub)pixel.
Troubled schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Of je woont in een huurhuis waar je geen grote gaten in de muur mag boren ;)
Dat heeft mij echt nog nooit tegengehouden, met wat goede muurvuller en een verfrollertje is daar niets meer van te zien. :Y)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:14
Heb je al gekeken of je TV op Warm1 of Warm2 staat? Warm2 is voor "ons' gevoel vaak wat gelig ipv wit (maar wel de setting die bedoelt is).

• bribrab
menzo schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Mijn B9 kan geen hoge 5ghz kanalen zien. Kan het dat je 5ghz wifi boven kanaal 36 had en dat hij daar moeite mee had?

Bij mij werk wifi goed op 5ghz op kanaal 36 met WPA2-PSK
Kanaal 36 heb ik inderdaad geprobeerd en lukte ook niet. Inmiddels zit ik na de aangepassing van de beveiliging zonder probleem op kanaal 52.

Nu ik er over nadenk: misschien ligt het gewoon aan m'n router hoor. De R7000 laatste fatsoenlijk werkende firmware zonder 5 GHz problemen is alweer jaren oud. Ik zal van het weekend eens gaan experimenteren met het uitzetten van de wifi op m'n Netgear en gebruiken van de wifi van de Experiabox.
Voor nu lijkt in elk geval het devies voor gebruikers van de Netgear R7000 met wifiproblemen op de B9: pas de beveiliging aan :)

(tenzij er andere R7000 gebruikers hier zijn die de B9 wél met WPA2 kunnen gebruiken?)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:27
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:19:
Kan wel zijn, maar je hebt ook geen kabelgoot nodig als je de hoogte aan de muur precies uitlijnt met de bovenkant van de soundbar :) En dan alsnog een strakke oplossing ipv gekunstel met een blok hout onder een tv van duizenden euro's :P

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-11 13:31
Hier de LG 55B9SLA besteld net, bij Smits Arnhem. Ben benieuwd, volgende week binnen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:08
Is er eigenlijk een manier om het scherm uit te zetten wanneer ik muziek via de ingebouwde spotify app luister?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

@CyBeRSPiN Idd. Het is gewoon een kwestie van het zo maken als je het zelf mooi vindt. Je kan een mooi onzichtbaar gat maken. Of je kan idd toch een kabelgoot gebruiken en dan de tv en soundbar zo positioneren dat je helemaal geen goot ziet. Of op een voet zetten en de afstand tot de muur en meer zichtbare kabelbende voor lief nemen. Je kan dan prima een verhoginkje maken in hetzelfde materiaal als de kast waar de tv op staat en dan de soundbar ervoor zetten, hoeft helemaal niet raar te staan als je het netjes doet. Je kan de tv ook gewoon wel ophangen en een koof maken op exact dezelfde diepte als de voorkant van je tv, die je netjes afkit en in dezelfde kleur schildert als je muur, zie je niks van. Super! En je kan je soundbar zelfs bovenaan de tv hangen als je dat echt niet lelijk vindt. :P

Het is allemaal een kwestie van smaak en prima netjes te doen, het vraagt alleen wat inzet. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 15:23 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Hoe is jullie ervaring met sound lag via ARC?
Ik heb een E9 via ARC op een denon 4700 en ondanks dat beide HDMI 2.1 hebben merk ik een behoorlijk vertraging in de audio bij het gamen.
Op mijn vorige setup met een LG B6 en een oude Onkyo receiver was dat nooit een probleem.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Los van ARC is achter lopende audio sowieso met regelmaat een probleem, dus zelfs via de ingebouwde luidsprekers. Dus dat het bij een apparaat verbonden met ARC ook voorkomt zal dan niet verbazen. Zoek in dit topic even op lip sync en scroll naar de laatste pagina.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

remco_k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:59:
[...]
Ik ga in ieder geval afwachten wat Coolblue ermee gaat doen, al dan niet in combinatie met LG.
Update over Lip-sync probleem van de C9, TV is retour geweest ter reparatie naar CoolBlue, met goed gedocumenteerd probleem. Kreeg ik gisteren out-of-the-coolblue een e-mail bericht: Je product komt er weer aan.
In de e-mail stond dat m'n TV naar LG was gegaan, maar wat er mee is gedaan door LG, stond er niet bij.
Dus even gebeld. "LG heeft geen defect gevonden en uw TV is nu weer onderweg naar u toe". 8)7
Nou, dat was niet te voorspellen zeg, dat LG het probleem niet ziet (cq het probleem niet als defect ziet), gegeven de geschiedenis. |:(
Dat had ik in beginsel al aan Coolblue voorspelt, beetje krom dat die TV dan zonder een kort overleg momentje met mij toch gewoon terug wordt gestuurd. Maar goed, dat is de standaard werkwijze, begreep ik. En ik moet nou eenmaal even door die officiële molen met checkpoints heen.

Vandaag TV binnengekregen, aangesloten en uiteraard nog steeds mooie lip-sync problemen.
Dus nog maar een keer een reparatie aangemeld, dit keer gevraagd voor on-site. Dat kon nu wel (waarom de eerste keer niet? :? ). Binnenkort wordt ik gebeld door LG om een afspraak te maken en dan wordt dat een bezoekje waarin ik (kennelijk / verwacht ik) de LG medewerker moet gaan overtuigen van het daadwerkelijk bestaan van het probleem.

In de tussentijd nog even aan Coolblue gevraagd wanneer ik in aanmerking kom voor een swap/omruil/andere tv, dat is als de 3e reparatie ook niet lukt óf als LG zegt dat ze het probleem niet kunnen repareren. Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komt overigens, maar het kost alleen even wat tijd. Dat vind ik niet zo erg. Als er maar fatsoenlijk wordt gereageerd en gewerkt naar een oplossing, ben ik (uiteindelijk) blij.

To be continued, dus...

Alles kan stuk.

@remco_k Wat vreselijk herkenbaar en al even vreselijk irritant. Dat je als klant met veel moeite je probleem goed documenteert, pro-actief communiceert wat je wil voorkomen dat er gebeurt en dat het toch allemaal niet meegenomen wordt. Vervolgens gaat het door een standaard molen waar je niets mee opschiet.

Ontzettend inefficiënt, kostbaar en verspillend ook, dat nodeloos heen en weer sturen en in/uitpakken van de tv. Ik leef met je mee. :|

Succes, keep us posted. (y)
remco_k schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Update over Lip-sync probleem van de C9, TV is retour geweest ter reparatie naar CoolBlue, met goed gedocumenteerd probleem. Kreeg ik gisteren out-of-the-coolblue een e-mail bericht: Je product komt er weer aan.
In de e-mail stond dat m'n TV naar LG was gegaan, maar wat er mee is gedaan door LG, stond er niet bij.
Dus even gebeld. "LG heeft geen defect gevonden en uw TV is nu weer onderweg naar u toe". 8)7
Nou, dat was niet te voorspellen zeg, dat LG het probleem niet ziet (cq het probleem niet als defect ziet), gegeven de geschiedenis. |:(
Dat had ik in beginsel al aan Coolblue voorspelt, beetje krom dat die TV dan zonder een kort overleg momentje met mij toch gewoon terug wordt gestuurd. Maar goed, dat is de standaard werkwijze, begreep ik. En ik moet nou eenmaal even door die officiële molen met checkpoints heen.

Vandaag TV binnengekregen, aangesloten en uiteraard nog steeds mooie lip-sync problemen.
Dus nog maar een keer een reparatie aangemeld, dit keer gevraagd voor on-site. Dat kon nu wel (waarom de eerste keer niet? :? ). Binnenkort wordt ik gebeld door LG om een afspraak te maken en dan wordt dat een bezoekje waarin ik (kennelijk / verwacht ik) de LG medewerker moet gaan overtuigen van het daadwerkelijk bestaan van het probleem.

In de tussentijd nog even aan Coolblue gevraagd wanneer ik in aanmerking kom voor een swap/omruil/andere tv, dat is als de 3e reparatie ook niet lukt óf als LG zegt dat ze het probleem niet kunnen repareren. Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komt overigens, maar het kost alleen even wat tijd. Dat vind ik niet zo erg. Als er maar fatsoenlijk wordt gereageerd en gewerkt naar een oplossing, ben ik (uiteindelijk) blij.

To be continued, dus...
Beetje jammer dat Coolblue niet meteen heeft doorgepakt en vóóraf aan LG heeft laten weten dat de TV niet ongerepareerd retour gestuurd mag worden.
Dit geeft alleen maar onnodige vertraging en kost extra.
Dat laatste stuk klopt, formeel moet er drie keer een reparatie uitgevoerd zijn voordat een koopovereenkomst ontbonden kan gaan worden en je je volledige aankoopbedrag terug krijgt.
Ik weet alleen niet of je daarop zit te wachten.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 16:42

Audione0

Strijdt der titanen

remco_k schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

To be continued, dus...
Kun je ons misschien vertellen waar je precies lipsync problemen bij ervaart? Misschien dat LG geen problemen heeft omdat zij ander bron materiaal gebruiken en dan het probleem niet hebben.

En misschien kunnen wij jou zo helpen met een oplossing :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Audione0 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Kun je ons misschien vertellen waar je precies lipsync problemen bij ervaart? Misschien dat LG geen problemen heeft omdat zij ander bron materiaal gebruiken en dan het probleem niet hebben.

En misschien kunnen wij jou zo helpen met een oplossing :)
Dat heeft @remco_k al uitgebreid gedocumenteerd en op video vastgelegd.
De klant heeft het werk van LG dus al half gedaan.
De andere helft is voor LG zelf, de oplossing bedenken. :P

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:54
izzet3838 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:18:
Is er eigenlijk een manier om het scherm uit te zetten wanneer ik muziek via de ingebouwde spotify app luister?
Bij mijn LG C9 werkt het het snelst om op de magic remote de spraakknop te gebruiken en "scherm uit" of "screen off" te zeggen.
@HoppyF "Service met een glimach", maar ook Coolblue blijft natuurlijk gewoon een dozenschuiver. Echt meedenken met de klant, nee ik heb ze er zelf ook nog niet op betrapt. ;)
HoppyF schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:34:
[...]

Dat heeft @remco_k al uitgebreid gedocumenteerd en op video vastgelegd.
De klant heeft het werk van LG dus al half gedaan.
De andere helft is voor LG zelf, de oplossing bedenken. :P
En hier op het forum geplaatst. Dus @Audione0 de zoekfunctie bovenaan dit topic is your friend: lip sync. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 16:48 ]

Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:47:
@HoppyF "Service met een glimach", maar ook Coolblue blijft natuurlijk gewoon een dozenschuiver. Echt meedenken met de klant, nee ik heb ze er zelf ook nog niet op betrapt. ;)

[...]

En hier op het forum geplaatst. Dus @Audione0 de zoekfunctie bovenaan dit topic is your friend: lip sync. :)
Ok, Coolblue is inderdaad een dozenschuiver met slimme marketing.
Zelf repareren doen ze niet dus ook daarvoor gaan ze naar LG.
Over het algemeen is hun nazorg wel goed dus ik verwacht wel dat er een oplossing gaat komen voor @remco_k ook al zou dit geld terug gaan worden.
Afwachten dus.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:44
Ik zie dat er weer een update aankomt voor oa de E7 version 05.80.55 Improvements

• remco_k

remco_k

@HoppyF en anderen, ik heb inderdaad geen moeite met geld terug, dat is ook een oplossing, dan komt er een Sony Bravia OLED hier te staan. Echter, ik heb liever een oplossing voor de C9 - al was het maar om andere C9 gebruikers ook uit de brand te helpen. Misschien komt er ineens wel een software update tussendoor die het probleem verhelpt... Wie weet. ;)

Alles kan stuk.

• Rivanov
Justevo schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Strak!

Maar is dat waterpas? ;)
Jazeker. Foto vertekend het beeld..

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
izzet3838 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:18:
Ja, via instellingen, energie saver, scherm uit.
Wat nog sneller werkt is het voice commando "turn screen off", echter, dat werkt alleen met Google Assistant, dus moet de tv dan op Engels staan, omdat Google Assistant op LG TVs nog steeds niet werkt in Nederlands. :P

Zie ook https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
davidov2008 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Ja, via instellingen, energie saver, scherm uit.
Wat nog sneller werkt is het voice commando "turn screen off", echter, dat werkt alleen met Google Assistant, dus moet de tv dan op Engels staan, omdat Google Assistant op LG TVs nog steeds niet werkt in Nederlands. :P

Zie ook https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
“Scherm uit” werkt gewoon in het Nederlands, je hoeft verder niets hiervoor in te stellen.
Druk op de microfoon toets op de afstandsbediening en zeg: scherm uit.
Dat is alles.
@Hompu zei het al.
Werkt zeker op een C9.

• Babel10
Zijn bij de LG 55B9SLA alle 4 de HDMI poorten ARC? Als ik op een plaatje kijk op Coolblue, staat alleen bij de HDMI 3 'e-ARC/ARC'

• CyBeRSPiN
Babel10 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
Zijn bij de LG 55B9SLA alle 4 de HDMI poorten ARC? Als ik op een plaatje kijk op Coolblue, staat alleen bij de HDMI 3 'e-ARC/ARC'
Meestal is het maar 1 poort die als ARC werkt. Ik zou niet weten wat je krijgt als je meerdere ARC poorten in gebruik zou hebben? 2 versterkers en soundbars die je tegelijkertijd wilt gebruiken? Lijkt me niet dat dat praktisch is.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Babel10 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
Mijn C9 heeft inderdaad ook maar 1 ARC poort ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Babel10
Thanks! Ik denk dus inderdaad dat alleen poort 3 de HDMI ARC is, prima hoor - sluit ik daar morgen mijn Sonos Beam op aan. Kon het alleen nergens vinden, ook niet op LG website zelf.

Verwijderd

Ik heb nu voor de tweede keer bericht gehad van Art & Craft dat de LG OLED 48 inch niet binnen is gekomen en de levering nu weer is doorgeschoven naar eind september. Iemand ook een dergelijke ervaring?

• zwembroek
  • Laatst online: 22:05
Heeft iemand met een GX of andere OLED welke aan de muur is gehangen een tip voor een mooie discrete oplossing voor een kabel goot? Misschien met een foto erbij. De mooiste oplossing van alle kabels in de muur is voor nu even geen optie.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:27:
Ik heb nu voor de tweede keer bericht gehad van Art & Craft dat de LG OLED 48 inch niet binnen is gekomen en de levering nu weer is doorgeschoven naar eind september. Iemand ook een dergelijke ervaring?
Bestelling van WX op 10 juni, zou na twee weken binnenkomen. Daarna elke week gehoord volgende week, echter pas vorige week bij winkel en gisteren hier geïnstalleerd. Excuses van LG, van alles en nog wat aan de hand met Corona. Geen grondstoffen, fabriek stil, daardoor achterstanden en populaire modellen gaan voor.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
Ik heb een LG OLED65GX, met Sonos Beam aangesloten via eARC op de HDMI-2 port. Na aansluiten van mijn laptop gisteren via HDMI-4, kreeg ik de Sonos daarna niet meer werkend, nadat ik de laptop had ontkoppeld. Ik heb de stroom van de LG tv af moeten halen en daarna weer de HDMI kabel van de Sonos beam erin, toen deed 't het weer..

-->> dit had ik ook gevonden gisteren op zoek naar een oplossing: https://en.community.sono...sconnects-from-tv-6815171

[ Voor 19% gewijzigd door nl_umpire op 28-08-2020 12:56 ]

• TFX77
  • Laatst online: 00:55
nl_umpire schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:14:
Ik heb een LG OLED65GX, met Sonos Beam aangesloten via eARC op de HDMI-2 port. Na aansluiten van mijn laptop gisteren via HDMI-4, kreeg ik de Sonos daarna niet meer werkend, nadat ik de laptop had ontkoppeld. Ik heb de stroom van de LG tv af moeten halen en daarna weer de HDMI kabel van de Sonos beam erin, toen deed 't het weer..
Heb ik ook heel vaak met mijn Denon X2300W. Ze zeggen dat het uitschakelen van de stand-by mode helpt maar ik heb het als nog.

Ander vervelend punt vind ik dat als ik de TV aanzet altijd de PS4 aan gaat. Ik zou automatisch SIMPLINK inschakelen uit kunnen zetten maar dan schakelt mijn Denon ook niet meer automatisch aan en het geluid zelfs de nieuwste OLED's s niet om aan te horen. Ik spreek HDMI 1 niet eens aan en toch zet hij alles aan.

Het is blijkbaar een firmware update introduced problem: https://www.reddit.com/r/...ps4_auto_turn_on_with_tv/

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• DeBaroN
zwembroek schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:56:
Heeft iemand met een GX of andere OLED welke aan de muur is gehangen een tip voor een mooie discrete oplossing voor een kabel goot? Misschien met een foto erbij. De mooiste oplossing van alle kabels in de muur is voor nu even geen optie.
Of een extra plaat/wand achter de tv.
https://www.google.com/se...2.75#imgrc=FrX8O5zsVlohOM

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zodra het een wand is kun je net zo goed voor een C gaan, die heeft een randje rondom het hele scherm, dan lijkt het net een W. Wel iets doen zodat de audio na weerkaatsing er uit kan, speaker doek of zoiets als je geen los audio systeem hebt en een rooster voor warmte.

Dat was hier eigenlijk ook de keuze, of een W met compartiment in meubel voor de soundbar, of toenmalige C7 met een voorzet muur (en dan ook over naar in-wall speakers).

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 28-08-2020 12:38 ]

• CyBeRSPiN
@|sWORDs| nah met zo'n wand wordt het wel een heel groot project en zit je vast aan de exacte afmetingen van de tv, mocht je later weer iets anders willen..

Een simpele houten plaat die net wat groter dan de tv is, likje verf erover, of bekleden met een paar laminaattegels. Plaat met paar afstandshouders aan de muur en dan de tv aan de plaat. Denk dat je voor minder dan 100 euro wel klaar bent dan.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-08-2020 12:49 ]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Zijn er hier meer die hun HDMI ingang van het label PC voorzien?
Ik had dit bij mijn vorige LG 55EG910 en nu ook bij mijn nieuwe OLED65CX gedaan.
Het grote voordeel vind ik dat hij kijkt naar de hoeveelheid Hz en daaraan het picture profiel hangt.
Vooral omdat ik al mijn apparatuur via mijn receiver aangesloten heb en alles dus achter HDMI2 zit.

Als ik mijn Xbox One aanzet (60Hz) selecteert hij automatisch het Game profiel. Zet ik vanaf mijn Shield een film aan (24Hz) selecteert hij het profiel standaard met trumotion aan.
Kijk ik TV (50Hz) dan selecteerd hij het profiel Eco met de instellingen voor TV signaal die ik gemaakt heb.
Erg handig iig!

Verder las ik dat als je HDMI ingang het label PC geeft hij ook Chroma 4:4:4 activeert.

Ik ben wel benieuwd of jullie dit wisten en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:46:
@|sWORDs| nah met zo'n wand wordt het wel een heel groot project en zit je vast aan de exacte afmetingen van de tv, mocht je later weer iets anders willen..

Een simpele houten plaat die net wat groter dan de tv is, likje verf erover, of bekleden met een paar laminaattegels. Plaat met paar afstandshouders aan de muur en dan de tv aan de plaat. Denk dat je voor minder dan 100 euro wel klaar bent dan.
Vandaar dat het hier de W geworden is. :)

• Rivanov
Marsman83 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:59:
Zijn er hier meer die hun HDMI ingang van het label PC voorzien?
Ik had dit bij mijn vorige LG 55EG910 en nu ook bij mijn nieuwe OLED65CX gedaan.
Het grote voordeel vind ik dat hij kijkt naar de hoeveelheid Hz en daaraan het picture profiel hangt.
Vooral omdat ik al mijn apparatuur via mijn receiver aangesloten heb en alles dus achter HDMI2 zit.

Als ik mijn Xbox One aanzet (60Hz) selecteert hij automatisch het Game profiel. Zet ik vanaf mijn Shield een film aan (24Hz) selecteert hij het profiel standaard met trumotion aan.
Kijk ik TV (50Hz) dan selecteerd hij het profiel Eco met de instellingen voor TV signaal die ik gemaakt heb.
Erg handig iig!

Verder las ik dat als je HDMI ingang het label PC geeft hij ook Chroma 4:4:4 activeert.

Ik ben wel benieuwd of jullie dit wisten en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Hmm, dat wist ik niet. Ga dit eens testen op mijn 65CX. Heb namelijk alles via de Marantz NR1508 receiver lopen die aangesloten zit op HDMI 2 en moet nu vaak de Picture Mode omzetten. Thanks voor de tip!!

• zwembroek
  • Laatst online: 22:05
Is er niemand die een subtiele kabel goot over de muur heeft lopen haha. Met zon wand is frezen 10x makkelijker en goedkoper.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 16:40
Babel10 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:26:
Thanks! Ik denk dus inderdaad dat alleen poort 3 de HDMI ARC is, prima hoor - sluit ik daar morgen mijn Sonos Beam op aan. Kon het alleen nergens vinden, ook niet op LG website zelf.
Volgens mij op de C9 HDMI 2

• CyBeRSPiN
zwembroek schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:56:
Is er niemand die een subtiele kabel goot over de muur heeft lopen haha. Met zon wand is frezen 10x makkelijker en goedkoper.
Denk dat frezen soms geen optie is ivm vrees voor de huurbaas ;)

• remco_k

remco_k

TFX77 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Ander vervelend punt vind ik dat als ik de TV aanzet altijd de PS4 aan gaat. Ik zou automatisch SIMPLINK inschakelen uit kunnen zetten maar dan schakelt mijn Denon ook niet meer automatisch aan en het geluid zelfs de nieuwste OLED's s niet om aan te horen. Ik spreek HDMI 1 niet eens aan en toch zet hij alles aan.
Zet deze instelling uit (als hij aanstaat) op je PS4, dat zou dat op moeten lossen:

Instellingen->Systeem->"HDMI-apparaatkoppeling inschakelen"

Alles kan stuk.

• JBPnut
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:50
Zit er aan te denken een nieuwe 55'' LG tv te kopen voor film en gamen (PS5), en twijfel erg tussen de C9, E9 en CX. Qua prijzen liggen ze op dit moment vrij dicht bij elkaar. Neig ernaar om voor de E9 te gaan, omdat er wordt gezegd dat het een beter paneel is dan de C9 en ik ook niet van plan ben een separate soundbar te kopen. Daarentegen is de CX het laatst uitgebrachte model, en zou dus meer future Proof moeten zijn.

Wat vinden jullie op dit moment de beste keuze?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JBPnut schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:55:
Zit er aan te denken een nieuwe 55'' LG tv te kopen voor film en gamen (PS5), en twijfel erg tussen de C9, E9 en CX. Qua prijzen liggen ze op dit moment vrij dicht bij elkaar. Neig ernaar om voor de E9 te gaan, omdat er wordt gezegd dat het een beter paneel is dan de C9 en ik ook niet van plan ben een separate soundbar te kopen. Daarentegen is de CX het laatst uitgebrachte model, en zou dus meer future Proof moeten zijn.

Misschien even wat zoeken in het topic. Is pas 100x voorbij gekomen in dit topic....

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
De LG gx hangt sinds vandaag met trots aan de muur dus ik ben lekker alles aan het uitproberen.

Als ik tv kijk via mijn interactieve tv kastje van KPN springt de tv automatisch naar HDR mode. Volgens mij klopt dit niet? Ik krijg het ook niet weg.

Meer mensen hier last van?
Dropj schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:05:
De LG gx hangt sinds vandaag met trots aan de muur dus ik ben lekker alles aan het uitproberen.

Als ik tv kijk via mijn interactieve tv kastje van KPN springt de tv automatisch naar HDR mode. Volgens mij klopt dit niet? Ik krijg het ook niet weg.

Welk merk/model KPN kastje heb je?
Hoort niet op HDR te staan want interactieve TV is geen HDR.

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:54
Iemand hier een Oled als PC game scherm? Voor mij is de dream: CX49 als game scherm en tv + normaal scherm voor productiviteit + nieuwe generatie videokaart met hdmi 2.1. Ben alleen bang dat dit me 3 ruggen gaat kosten.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Dropj schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:05:

Kan je door KPN laten uitzetten staat hier:
https://forum.kpn.com/int...6/index10.html#post928201

Of je moet de laatste firmware al hebben, dan kan je het zelf doen in het instellingen menu van je KPN kastje staat hier:
https://forum.kpn.com/int...ostid=1054049#post1054049

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 29-08-2020 15:40 ]

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
DON PAPA schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Kan je door KPN laten uitzetten staat hier:
https://forum.kpn.com/int...6/index10.html#post928201

Of je moet de laatste firmware al hebben, dan kan je het zelf doen in het instellingen menu van je KPN kastje staat hier:
https://forum.kpn.com/int...ostid=1054049#post1054049
Gelukt, thanks!

Mensen nog overige must tips voor de televisie?

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 08:48
Powder Toastman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:44:
Gisteren voor het eerst (zover ik mij herinner) de RTLXL app willen gebruiken op mijn 65C9. Echter blijft de app continu hangen / loopt vast.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar bood ook geen soelaas. 9 van de 10 keer blijft de app hangen bij opstarten. Één keer kon ik zelfs mijn email en wachtwoord invullen maar liep alles vast tijdens inloggen.
Meer mensen die hier last van hebben? De internetverbinding was prima, Netflix en Prime deden het prima. En heb de app ook op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken of het probleem bij RTL lag, maar op m'n telefoon werkte het wel.
De apps van RTL-XL en Kijk blijven constant vastlopen bij het opstarten en zijn niet te gebruiken.

Zijn de apps die we zelf vaak gebruikte maar nu alleen frustratie opleveren.

Ik heb een C8, meer mensen met deze ervaring?

https://www.strava.com/athletes/4819403

• CyBeRSPiN
@renelis heb je misschien een adblocker actief of je netwerk, zoals Pi-Hole?

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 08:48
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:00:
@renelis heb je misschien een adblocker actief of je netwerk, zoals Pi-Hole?
Goeie tip, draait wel in huis maar de TV gaat daar omheen dmv handmatig ingestelde DNS servers

Ik gebruik nu de Google 8.8.8.8

https://www.strava.com/athletes/4819403

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44

Hoe kom je erbij dat de e9 een beter paneel heeft? Waar heb je dat gehoord? Hebben dezelfde processor en paneel hoor!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
renelis schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

De apps van RTL-XL en Kijk blijven constant vastlopen bij het opstarten en zijn niet te gebruiken.

Zijn de apps die we zelf vaak gebruikte maar nu alleen frustratie opleveren.

Ik heb een C8, meer mensen met deze ervaring?
heb je quickstart aan staan ?
Zit er aan te denken een nieuwe 55'' LG tv te kopen voor film en gamen (PS5)
CX dus. Tenzij je per se DTS geluid over de tv wilt afspelen.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 20:58
Wanneer maakt LG de opvolger van de CX bekend?

• DeBaroN
ppatrick schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:31:
Geen idee. Ik zou checken wanneer de CX en C9 bekend gemaakt zijn.....

• CyBeRSPiN
ppatrick schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:31:
5 januari 2021 om en nabij.

• mucuracat
  • Laatst online: 21-11 13:52
Misschien wachten op de opvolger van 2021 model 😅

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
Maak me met de tour de france (die dan toch een uur of 4 erop staat) nu een beetje zorgen om die rode O van de NOS en dat gele van de tour steeds in beeld....

Ik wissel al tussen de belg en nl1 maar toch
Zie wel dat die logo dimmer het beeld donderder maakt
Pagina: 1 ... 309 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.