Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ook eventueel kunnen testen tot 48gbps? resolutie/refreshrate met een pc ofzo?

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 10:40
Regelmatig loop ik er tegen aan dat mijn LG C9 een aantal filmbestanden niet herkent vanaf mijn externe HDD. In dit geval wat oude anime afleveringen die nog in avi. extensie waren. Op m'n laptop doen ze het gewoon wel.

Iemand een idee waar het misgaat? Ik dacht dat de videoplayer in WebOS vrij veel ondersteunde. Heb al gezocht naar andere mediaplayers, maar die lijken er niet echt te zijn in de content store?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Casual-T de avi extensie staat in de lijst met ondersteunde extensies, maar misschien is de gebruikte codec niet ondersteund:

http://webostv.developer....d-media-formats/webos-45/

Alles kan stuk.

• Farabi
  • Niet online
Casual_T schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:27:
Regelmatig loop ik er tegen aan dat mijn LG C9 een aantal filmbestanden niet herkent vanaf mijn externe HDD. In dit geval wat oude anime afleveringen die nog in avi. extensie waren. Op m'n laptop doen ze het gewoon wel.

Iemand een idee waar het misgaat? Ik dacht dat de videoplayer in WebOS vrij veel ondersteunde. Heb al gezocht naar andere mediaplayers, maar die lijken er niet echt te zijn in de content store?
Heb precies hetzelfde. Lijkt wel dat het door een update om zeep is geholpen. Voorheen kon ik dezelfde bestanden nog afspelen.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Casual_T schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:27:

Plex geprobeerd?
Het zou wel kunnen dat LG de DivX licentie niet heeft, maar alsnog vrij matig dit.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
HoppyF schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Er is nog een brakke app, Videoland!
Probleem loopt al weken en is door veel LG gebruikers gemeld.
Opgelost is het echter nog niet.
Maar goed de apps is niet het probleem van de TV of van LG.
Die Videoland app is inderdaad een drama! Als je 'em (opnieuw) download dan gaat het nog wel, maar eerst volgende keer is de app al niet meer vooruit te branden. Valt simpelweg niet mee te werken.

Eigenlijk gewoon onacceptabel voor een betaaldienst.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hamazaki schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:51:
goed dat het over hdmi kabels gaat. wilde net een vraag over stellen. nu zit ik allang niet meer in de markt over hdmi kabels. ik zoek 48gbps kabels voor de nieuwe generatie consoles (hdmi 2.1). iemand een goede kabel gespot voor een fatsoenlijke prijs?
Heb je überhaupt 1 post boven jouw vraag gelezen?

This title is for sale, please send me a PM

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 18:59
LG CX65 vandaag geupdate naar 3.10.44 alleen Youtube Channels werken niet meer :(
Youtube app werkt nog wel en is ook ingelogd, iemand enig idee wat Google nu weer gesloopt heeft?

Overigens als ik onderstaande melding accepteer verdwijnt daarna ook het youtube kanaal (bijv. die Leno), opnieuw toevoegen kan ook niet meer want geeft geen resulaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ-LC6lsr2rRQUQw1SWS2R67KRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDp6IQesUIwEeJJIPveO0JHy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYIOvaL3BzP8Xn2AhRgr1e1ZzDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8J44OgV7evXyYApnBjJkATqR.jpg?f=fotoalbum_large

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:08
Is er hier iemand die voor mij kan opmeten hoeveel voet er aan de achterkant van de 65b9 zit ? Ik wil deze tv op een meubel zetten maar dan moet die niet te ver van de muur afkomen. De C9 heeft dit wel als probleem want die heeft een groot contragewicht aan de achterkant.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
RenaldoN schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:37:
Is er hier iemand die voor mij kan opmeten hoeveel voet er aan de achterkant van de 65b9 zit ? Ik wil deze tv op een meubel zetten maar dan moet die niet te ver van de muur afkomen. De C9 heeft dit wel als probleem want die heeft een groot contragewicht aan de achterkant.
De totale diepte van de voet voor de 55b9 en de 65b9 zijn hetzelfde (24,6 cm). Ik heb een 55b9 en die is zo'n 9 cm diep gemeten vanaf de verdikte onderkant. De verdikking is zo'n 4,5 cm, dus de voorkant van het paneel komt op een meubel zo"n 13,5 cm van de muur.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 10:40
davidov2008 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Plex geprobeerd?
Het zou wel kunnen dat LG de DivX licentie niet heeft, maar alsnog vrij matig dit.
Toevallig gister wel Plex gedownload, maar kon niet vinden hoe ik bestanden vanuit een extern apparaat hierop kon afspelen. Of ik keek een beetje scheef, maar het menu was me niet heel overzichtelijk :).

Verwijderd

sh623661 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:57:
[...]

Ik heb deze gekocht, bevalt me erg goed:
https://www.aliexpress.co...269583.0.0.5dd54b28H5yMyk
Heb de iets luxere genomen: Luxury Zinc Alloy
Perfect, dank je wel!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 15:15
De Netflix app op mijn C9 doet het sinds vandaag niet meer. Eerst kon ik hem wel opstarten, maar speelde hij geen titel. Nu nadat ik de tv uit en aan heb gezet, start de app niet meer op.

Edit:
YouTube ook niet meer.

Edit 2:
Stekker uit en in en alles doet het weer.

[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 23-08-2020 11:53 ]

baronruud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:40:
De Netflix app op mijn C9 doet het sinds vandaag niet meer. Eerst kon ik hem wel opstarten, maar speelde hij geen titel. Nu nadat ik de tv uit en aan heb gezet, start de app niet meer op.

Edit:
YouTube ook niet meer.

Edit 2:
Dan zal er wel iets aan de hand zijn met je internet verbinding.
Heb je dit al gecontroleerd?

• DeBaroN
HoppyF schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Dan zal er wel iets aan de hand zijn met je internet verbinding.
Heb je dit al gecontroleerd?
Nee, dat was het denk ik niet. Bij netwerk instellingen was alles groen. ITV deed het gewoon en Netflix op de PS4 ook.
Als ik op het Netflix knopje op de ab drukte gebeurde er gewoon niks.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:02

vhal

ಠ_ಠ

RickDB schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:16:
LG CX65 vandaag geupdate naar 3.10.44 alleen Youtube Channels werken niet meer :(
Youtube app werkt nog wel en is ook ingelogd, iemand enig idee wat Google nu weer gesloopt heeft?

Overigens als ik onderstaande melding accepteer verdwijnt daarna ook het youtube kanaal (bijv. die Leno), opnieuw toevoegen kan ook niet meer want geeft geen resulaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfde probleem hier op een E9, ik kan ook geen soortgelijk probleem vinden op internet. Vervelend is het wel... :(

Strava

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
baronruud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:40:

Edit:
YouTube ook niet meer.

Edit 2:
heb je quickstart aan staan ?

• pwh53
Casual_T schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:09:
[...]

Toevallig gister wel Plex gedownload, maar kon niet vinden hoe ik bestanden vanuit een extern apparaat hierop kon afspelen. Of ik keek een beetje scheef, maar het menu was me niet heel overzichtelijk :).
x-play app vd tv,(icm gratis plexaccount),1ste week gratis,daarna meen ik ongeveer 8 euro eenmalig,kun je de tv linken met bv.pc

[ Voor 10% gewijzigd door pwh53 op 23-08-2020 18:34 ]

• DeBaroN
pwh53 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:32:
[...]

heb je quickstart aan staan ?
Ja, is dat de oorzaak?

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 23-08-2020 20:34 ]

• pwh53
ja,apps ,wifi, zelfs soms geluid, veroorzaakt veel problemen die quickstart

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
pwh53 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:33:
x-play app vd tv,(icm gratis plexaccount),1ste week gratis,daarna meen ik ongeveer 8 euro eenmalig,kun je de tv linken met bv.pc
Hier werd ik onlangs ook door (op) getipt via via.
Die 8 euro is ( let op PayPal only ) is prima en de tool misbruikt de gratis PLEX server om te "streamen" naar je TV. Je ontvangt geen "beeld" wat de normale Plex gang van zaken is ( transcode ) maar gewoon de bits en bytes welke X-Play omzet naar beeld.

Een prima oplossing vanaf een oudere NAS om gewoon je files " speelbaar via een share " te maken.
( via de Plex server dienst op de NAS )

Er zijn 3 mitsen en maar-en:
De tool wordt niet meer onderhouden, de developer leeft nog wel maar moet eens een rewrite doen daar toe geeft ie eigenlijk geen antwoord.

Waarom is een rewrite handig? Nou ja er 3 dingen die nogal hekelig zijn; de ingebakken SUBS in je mkv's lopen niet altijd lekker en zien er niet mooi uit. Met EXTERNE .srt's is het allemaal prima. Dit kan een kleine aanpassing zijn maar je moet het wel weten.

Enne formaten boven de 4K trekt de tool niet ( je TV denk ik wel; maar de tool klapt eruit ).
Ook sommige niet native 2160P signalen ( wel min of meer 4k ) zoals 3840x1600 dat trekt ie ook niet.

Oh en laatste remark; de audio sporen; Alles verwerkt ie t/m Atmos aan toe maar mijn receiver ziet het maximaal als DTS binnenkomen maar ook het vaak als DD+
Ik hecht hier weinig waarde aan; het geluid is prima en over mijn 5.1 geen klagen maar zou toch leuk zijn als de Marantz aanslaat met DTS-HD MA logo's enzo.

Maar inzake het klassieke denken " ik heb een share met daarin mijn files en die speel ik dan over het netwerk af " komt dit best dichtbij hoor. De aangeboden interface ( Plex server ) is best mooi en de App zelfs werkt prima. Zelfs zaken als spoelen in de files ( Een 2160P mkv kan rustig 25 -> 60Gb zijn ) gaat smooth en snel. Ik ben best content voor die 8 euro :)

[ Voor 8% gewijzigd door Seven_of_Nine op 24-08-2020 13:26 ]

• dmantione
  • Laatst online: 23-11 15:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor wie zich blijft verbazen over de hoge prijzen van de 48-inch CX, het schijnt een schot in de roos te zijn waarbij LG moeite heeft om er voldoende aangesleept te krijgen:

https://pulsenews.co.kr/view.php?year=2020&no=861797

De vraag blijft een beetje hoeveel er nu werkelijk geproduceerd worden, LG's nieuwe fabriek in Kanton zou capaciteit zat moeten hebben.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
dmantione schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:00:
Voor wie zich blijft verbazen over de hoge prijzen van de 48-inch CX, het schijnt een schot in de roos te zijn waarbij LG moeite heeft om er voldoende aangesleept te krijgen:

https://pulsenews.co.kr/view.php?year=2020&no=861797

De vraag blijft een beetje hoeveel er nu werkelijk geproduceerd worden, LG's nieuwe fabriek in Kanton zou capaciteit zat moeten hebben.
Dat ze niet genoeg voorraad hebben, schijnt te komen dat ze de glasplaat voor gebruiken van een 77 inch, waar al minder van gemaakt wordt. (uit 1 plaat komen er 2 voor 48 inch). Als ze veel meer beschikbare 55 inch glasplaat zouden gebruiken, moeten ze meer restanten weggooien.

@dmantione Zal later ff zoeken waar ik het vandaan heb.. Kon niet zo snel vinden.

Hier ook een reactie met een link met wat uitleg bij tweakers review van 48 inch.
apis29 in 'reviews: LG CX 48" oled-tv Review - Eindelijk een kleiner maatje'

[ Voor 20% gewijzigd door mucuracat op 24-08-2020 13:19 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• dmantione
  • Laatst online: 23-11 15:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat lijkt me niet een heel plausibele verklaring: Een noviteit van de fabriek in Kanton was dat ze op één glasplaat meerdere pixeldichtheden tegelijk konden gebruiken, zodat de fabriek niet omgeschakeld hoefde te worden tussen de verschillende schermafmetingen. Als je meerdere dichtheden op één plaat kunt gebruiken, kun je die ook heel efficiënt opdelen zodat je weinig restmateriaal hebt.

Sowieso, ondanks dat de praktijk momenteel het omgekeerde is, LG weet dat een 48-inch minder moet kosten dan een 55-inch en als je een nieuwe fabriek neerzet, dan anticpeer je daarop.

• mucuracat
dmantione schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:37:
Dat lijkt me niet een heel plausibele verklaring: Een noviteit van de fabriek in Kanton was dat ze op één glasplaat meerdere pixeldichtheden tegelijk konden gebruiken, zodat de fabriek niet omgeschakeld hoefde te worden tussen de verschillende schermafmetingen. Als je meerdere dichtheden op één plaat kunt gebruiken, kun je die ook heel efficiënt opdelen zodat je weinig restmateriaal hebt.

Sowieso, ondanks dat de praktijk momenteel het omgekeerde is, LG weet dat een 48-inch minder moet kosten dan een 55-inch en als je een nieuwe fabriek neerzet, dan anticpeer je daarop.
Het gaat niet om pixel dichtheid. Maar om panelen. Ze maken panelen van 55,65,77 enz.. Waar ze oled's met verschillende pixeldichtheid op kunnen zetten. Ze hebben geen apart band voor 48 inch panelen. Dus worden 77 inch panelen versneden naar 2x 48 inch en daar wordt dan oled op gezet.

https://hdtvtest.co.uk/n/...nch-OLED-Panel-Production

http://www.businesskorea....icleView.html?idxno=34962

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 24-08-2020 13:25 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

mucuracat schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Het gaat niet om pixel dichtheid. Maar om panelen. Ze maken panelen van 55,65,77 enz.. Waar ze oled's met verschillende pixeldichtheid op kunnen zetten. Ze hebben geen apart band voor 48 inch panelen. Dus worden 77 inch panelen versneden naar 2x 48 inch en daar wordt dan oled op gezet.

https://hdtvtest.co.uk/n/...nch-OLED-Panel-Production

http://www.businesskorea....icleView.html?idxno=34962
Voorheen ging het wèl om de pixel dichtheid die immers per formaat verschillend is.
Met de nieuwe multi model techniek kan men panelen combineren met verschillende formaten.
Ondanks dat blijven de 55 en 65 inch panelen in aantal vele malen groter.
De verkoop van 48 inch kun je zien als een bonus voor LG.

• TFX77
  • Laatst online: 00:55
Paneel van mijn 55CX vandaag vervangen. Helaas heeft het nieuwe paneel een tweetal dode pixels... 8)7 |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T3KekzRjhoMkd-ObWYGA8riw1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhLAxwDgaVKHquWiPEoXOHx1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door TFX77 op 24-08-2020 14:50 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:10
Dat noem ik bad Luck 🤬

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Maar zie je het ook bij het normale kijken?

In perspectief, 2 van de 8 miljoen valt binnen de meeste marges...... maar belangrijker, doen ze er wat mee of valt het inderdaad binnen de marge?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
Yowzawood schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:55:

In perspectief, 2 van de 8 miljoen valt binnen de meeste marges...... maar belangrijker, doen ze er wat mee of valt het inderdaad binnen de marge?
Als je het kan zien zijn het er zeker meer dan 2 pixels. Ben benieuwd of dit meteen is geconstateerd tijdens de reparatie zodat er een vervolgafspraak is gemaakt.

• TFX77
HoppyF schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Nee hè?
Wat heeft de monteur gedaan?
Had hij nog een paneel bij zich?
Aardige man. Netjes paneel vervangen, echter hij heeft geen check gedaan op dode pixels. Deze vond ik zelf bij een check op youtube. Even pixel refresh gedraaid tijdens mijn pauze en zelfs even naar fabrieksinstellingen gezet maar helaas. Ze zijn echt dood.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• TFX77

Ik heb LG gebeld en die stuurt het wederom door naar CE Repair. Ik weet niet precies hun marge echter twee dode pixels onder of boven elkaar lijken ze gewoon door te sturen. Voor de prijs mag je natuurlijk verwachten dat je paneel helemaal in orde is. Ik las ook dat een rechtszaak door een particulier gewonnen is bij dode pixels omdat je mag verwachten dat hij volledig werkt. In ieder geval binnen de garantie periode.

De medewerker van LG bedankte mij voor mijn geduld en begrip. Het is en blijft hardware zei ik. Het is niet leuk maar het kan gebeuren en zolang zij coulant zijn en goede garantie bieden heb ik geen reden om boos te worden.

Het lijk me persoonlijk goedkoper om een nieuwe TV op te sturen dan een reparatiebedrijf, maar blijkbaar is het voor LG rendabel op deze manier.

• TFX77
Wren schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Als je het kan zien zijn het er zeker meer dan 2 pixels. Ben benieuwd of dit meteen is geconstateerd tijdens de reparatie zodat er een vervolgafspraak is gemaakt.
Niet geconstateerd bij installatie. Hij heeft hier ook niet actief een check op gedaan.

• TFX77

Nee, ik zie het wel, iemand anders misschien niet. Echter is mijn ervaring met OLED panelen dat er om de dode pixels een cluster van dode pixels ontstaat. Helaas bij 1 of 2 dode pixels blijft het vaak niet bij.

Zie ook: YouTube: Dead pixels on LG OLED,will they cover it under warranty? today we f...

Wel helemaal aan de rand. Als het bij 2 blijft zou ik dat zelf wel overkomelijk vinden, als het paneel verder mooi egaal is qua helderheid, kleur en zonder banding...

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
Cap schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:31:
Wel helemaal aan de rand. Als het bij 2 blijft zou ik dat zelf wel overkomelijk vinden, als het paneel verder mooi egaal is qua helderheid, kleur en zonder banding...
Ik zou het anders toch behoorlijk storend vinden als er een hapje uit mijn beeld is.
TFX77 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Aardige man. Netjes paneel vervangen, echter hij heeft geen check gedaan op dode pixels. Deze vond ik zelf bij een check op youtube. Even pixel refresh gedraaid tijdens mijn pauze en zelfs even naar fabrieksinstellingen gezet maar helaas. Ze zijn echt dood.
Wel fijn dat het een aardige man is maar hij is gewoon vergeten een goede test te doen.
Vijf minuten werk om even dode of oplichtende pixels te checken.
Nu kost het weer een extra bezoek wat niet nodig was geweest.
Een enkele dode pixel is geen groot probleem maar meerdere pixels wel. Daarbij kan zich dit uitbreiden en wordt het probleem alleen maar groter.
Afwachten maar weer want ik verwacht dat de monteur weer bij je langs komt.
Dergelijke reparaties zijn erg duur want het zijn niet alleen de kosten van het paneel maar ook de arbeid en voorrijkosten. Niet jouw probleem maar zo is het wel.
Troubled schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Ik zou het anders toch behoorlijk storend vinden als er een hapje uit mijn beeld is.
2 pixels op een 4k tv is dan wel een héél klein hapje, ik zou het nog niet eens een babyhapje willen noemen ;) maar wat mij betreft veel liever aan de zijkant dan ergens in het midden. Ik heb zelf echt liever die 2 pixels en een mooi egaal paneel dan een of meer zichtbare bands van cm's breed over de hele hoogte van het scherm of een pisgele hoek, of oplichtende zijkanten, etc. :P Punt is: je weet dat het risico op paneelafwijkingen er is, dus voordat je gaat vervangen altijd even die afweging maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 24-08-2020 17:19 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:32
:z

[ Voor 95% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2020 20:35 ]

[ Voor 87% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2020 20:36 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:32

[ Voor 100% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2020 20:36 ]

• TFX77
Cap schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:17:
[...]

2 pixels op een 4k tv is dan wel een héél klein hapje, ik zou het nog niet eens een babyhapje willen noemen ;) maar wat mij betreft veel liever aan de zijkant dan ergens in het midden. Ik heb zelf echt liever die 2 pixels en een mooi egaal paneel dan een of meer zichtbare bands van cm's breed over de hele hoogte van het scherm of een pisgele hoek, of oplichtende zijkanten, etc. :P Punt is: je weet dat het risico op paneelafwijkingen er is, dus voordat je gaat vervangen altijd even die afweging maken.
Binnen de garantie vind ik beide niet acceptabel. Daarbuiten is discutabel onder deugdelijk product.

[ Voor 127% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2020 20:36 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:15
Excuus dat ik niet alle 154 pagina's gelezen heb, maar ik heb sinds kort een probleempje met YouTube op mijn LG B6 Oled.

App doet het prima als altijd, enige euvel is dat de pauzeknop ineens verdwenen is?!
Ik kan dus niet meer pauzeren met YouTube en dat is toch wel lastig.

Vooruit spoelen en terug werkt wel, maar waar is die pauzeknop gebleven?

Iemand? :)
vosss schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:56:
Excuus dat ik niet alle 154 pagina's gelezen heb, maar ik heb sinds kort een probleempje met YouTube op mijn LG B6 Oled.

App doet het prima als altijd, enige euvel is dat de pauzeknop ineens verdwenen is?!

midego in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
TFX77 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
Voor de prijs mag je natuurlijk verwachten dat je paneel helemaal in orde is. Ik las ook dat een rechtszaak door een particulier gewonnen is bij dode pixels omdat je mag verwachten dat hij volledig werkt. In ieder geval binnen de garantie periode.
Ik hoop natuurlijk voor je dat ze 'm weer vervangen.....

Maar het betoog "voor deze prijs" is wel een beetje onzinnig. Voor deze prijs moet je juist enkele (niet storende) gebreken accepteren. Alleen maar 100% perfecte panelen produceren, en de rest dus afkeuren, is nou net iets dat niet kan voor deze prijs. Dat geven ze ook duidelijk aan.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Inmiddels zo'n twee maanden in bezig van de LG B9. Helaas merk ik dat de TV soms niet aan wil gaan. Soms lukt het, maar een halve seconde later valt hij weer uit (het powerlampje op de TV is dan ook weg).

Ik dacht in het begin dat het misschien iets van de pixel refresher was, echter heb ik het idee dat het steeds frequenter gebeurt. Ik heb even op Google gezocht. Ik lees dat het aan de power supply board kan liggen...

Meer mensen hier ervaring mee? :'(

De tv is via Bol.com bij een Belgische third-party gekocht (officiële LG dealer). Dus niet echt relaxt om een TV van 25KG naar België te moeten verzenden... Volgens mij wordt het wel vergoed door Bol.com.

Wat te doen, contact opnemen met Bol.com?

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 24-08-2020 20:11 ]

Yowzawood schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

Ik hoop natuurlijk voor je dat ze 'm weer vervangen.....

Maar het betoog "voor deze prijs" is wel een beetje onzinnig. Voor deze prijs moet je juist enkele (niet storende) gebreken accepteren. Alleen maar 100% perfecte panelen produceren, en de rest dus afkeuren, is nou net iets dat niet kan voor deze prijs. Dat geven ze ook duidelijk aan.
Hoe kom je daar nou bij? :?
LG produceert premium OLED TV’s voor een premium prijs (tov LCD’s).
Je mag daarom ook een goed product verwachten zeker als je deze net hebt aangeschaft.
Waar heb je gelezen dat LG standaard een TV met een “klein gebrek“ levert?

Als je een nieuwe auto koopt met een dikke kras op de deur dan accepteer je dit toch ook niet ook al rijdt de auto er niet minder goed door.
Fuujii schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:09:
Inmiddels zo'n twee maanden in bezig van de LG B9. Helaas merk ik dat de TV soms niet aan wil gaan. Soms lukt het, maar een halve seconde later valt hij weer uit (het powerlampje op de TV is dan ook weg).

Ik dacht in het begin dat het misschien iets van de pixel refresher was, echter heb ik het idee dat het steeds frequenter gebeurt. Ik heb even op Google gezocht. Ik lees dat het aan de power supply board kan liggen...

De tv is via Bol.com bij een Belgische third-party gekocht (officiële LG dealer). Dus niet echt relaxt om een TV van 25KG naar België te moeten verzenden... Volgens mij wordt het wel vergoed door Bol.com.

Waarschijnlijk inderdaad de voeding.
Kwestie van vervangen dat kan gewoon bij jou thuis.
De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie. Niet Bol maar de derde partij verkoper.
Neem contact met ze op. Officiële LG dealer levert reparatie aan huis in de Benelux dus dat zit wel goed.

• pwh53

je kunt het ook zelf doen via de lg website (mailformulier) ,opsturen hoeft niet,ze komen bij je thuis

• vosss
Dankje, maar ik zie geen oplossing, alleen 2 mensen die er ook last van hebben.

;(
vosss schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Dankje, maar ik zie geen oplossing, alleen 2 mensen die er ook last van hebben.

;(
Klopt.
Ik weet ook geen oplossing.
Ik heb een C9 en daar werkt YouTube goed.
Pauze/afspelen kan door het scrollwieltje op de magic remote in te drukken.
De play/pauze knoppen onderaan op de magic remote werken ook.

• vosss
HoppyF schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Klopt.
Ik weet ook geen oplossing.
Ik heb een C9 en daar werkt YouTube goed.
Pauze/afspelen kan door het scrollwieltje op de magic remote in te drukken.
De play/pauze knoppen onderaan op de magic remote werken ook.
Dat van dat scrollwieltje en die pauze/play knoppen op de magic remote wist ik niet!!

Dankje!!! :)

• mucuracat
vosss schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:56:

Yep, is eerder ook voorbij gekomen :) .Vorige week dacht ik.
Gisteren gekeken, B9 en pauze knop gewoon beschikbaar. En pauze via afstandsbediening? Knop helemaaaaal onderaan.

Ook bij een Belgische third-party gekocht (officiële LG dealer).. Geen problemen

[ Voor 41% gewijzigd door mucuracat op 25-08-2020 09:10 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Even een kleine update over mijn ervaring/tevredenheid van mijn LG C9 (65"):

Gisteren een Nvidea Shield TV Pro gebruikt voor een aantal geripte 4K Bluray's met DTS-HD MA audio en Dolby True Surround, geweldig! Het beeld/geluid is echt onovertroffen. Dit is precies waarom ik een C9 koos ipv CX, omdat passthrough van DTS-HD van een flink aantal 4K rips nu perfect werkt.

Eerder kreeg ik dit niet werkend met een Mibox S icm C9/Marantz SR 5014, maar wel met een Shield TV dus. eARC aanzetten en passthrough in de TV alsook aantal audio settings enablen in Kodi. Maakt een enorm verschil met standaard DTS/DD.

Nog steeds heel tevreden en hoop dat de nieuwe XSX het dadelijk net zo goed gaat doen op de C9!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
@JDL15 Als je de shield op je AVR aansluit ipv je tv had de CX toch ook perfect die content kunnen weergeven? Wat is het voordeel van rechtstreeks op je tv aansluiten, kan je AVR de 4K niet aan?

• mucuracat
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:50:
@JDL15 Als je de shield op je AVR aansluit ipv je tv had de CX toch ook perfect die content kunnen weergeven? Wat is het voordeel van rechtstreeks op je tv aansluiten, kan je AVR de 4K niet aan?
Het gaat niet om hoe je wel werkend kan krijgen. Het gaat om gemak.
Alles aansluiten op tv. En van tv 1 hdmi naar je surround set. Er zijn nu zelfs surroundsets die maar 1 HDMI aansluiting krijgen.

Met omweg kan veel.

Met CX moet je dus je Nvidia direct aan je surround aansluiten. En van tv moet dan ook een kabel naar je surround (want tv geluid wil je ook via surround)
Je spel computer sluit je aan je tv..
Etc..etc..

• CyBeRSPiN
@mucuracat ik snap niet goed wat het voordeel is. Optie 1 is alles op je tv met een kabel naar je versterker, optie 2 is alles op je AVR met een kabel naar je tv. Met de meeste apparatuur in hetzelfde meubel als de AVR weet ik wel wat gemakkelijker is.
Een surroundset/bar met maar 1 HDMI noem ik geen AVR ;)

• mucuracat
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:28:
@mucuracat ik snap niet goed wat het voordeel is. Optie 1 is alles op je tv met een kabel naar je versterker, optie 2 is alles op je AVR met een kabel naar je tv. Met de meeste apparatuur in hetzelfde meubel als de AVR weet ik wel wat gemakkelijker is.
Een surroundset/bar met maar 1 HDMI noem ik geen AVR ;)
Optie 2; geen geluid naar je AVR vanuit tv??? Of kan met kabel via eArc beeld en geluid beide richtingen op?

• CyBeRSPiN
mucuracat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Optie 2; geen geluid naar je AVR vanuit tv??? Of kan met kabel via eArc beeld en geluid beide richtingen op?
Ja tuurlijk wel.. Dat is het hele idee van een Audio Return Channel (ARC) :)

• JDL15
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:50:
Dat heb ik dus niet ervaren. Ik heb een Marantz uit 2019 en toen ik daar mijn PS4 en Mi Box op aansloot kreeg ik dus hele vreemde problemen:

- beeld was een stuk minder scherp/witte mist (ook al had ik 4K aangezet), witte kleuren werden roze achtig (bijv Netflix logo) en ik kreeg lip-sync issues. Ook had ik last van stotteringen als het beeld ging pannen. Ik heb gewoon het idee dat je het beste beeld krijgt door sources rechtstreeks op je tv aansluit en receiver voor audio gebruikt. Al die extra opties op de receiver gaven dus extra problemen. Daarom wilde ik ook een C9 ipv CX
- ik moest mijn PS 4 aanzetten om de Mi Box te kunnen gebruiken (of andersom ik weet het niet meer). Leek EDID-gerelateerd?

Dit soort problemen had ik vroeger ook met mijn Onkyo als ik sources erop aansloot ipv via de tv.

• DeBaroN
Een AVR is juist om alles op aan te sluiten en dan met 1 HDMI naar de tv.
Alles op pass trough zetten BTW.
En wat CyberSpin zegt, een AVR met 1 HDMI is geen AVR.
Helaas heb ik een verouderde AVR, waardoor ik op moment alles via de tv heb aangesloten.
Als tzt de 2.1 HDMI AVR 's beter betaalbaar zijn komt die er ook.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 25-08-2020 12:10 ]

• JDL15
baronruud schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:09:
Een AVR is juist om alles op aan te sluiten en dan met 1 HDMI naar de tv.
En wat CyberSpin zegt, een AVR met 1 HDMI is geen AVR.
Helaas heb ik een verouderde AVR, waardoor ik op moment alles via de tv heb aangesloten.
Als tzt de 2.1 HDMI AVR 's beter betaalbaar zijn komt die er ook.
Of andersom, om 1 kabel naar toe te laten lopen via eARC en de rest op de TV, zoals ik al zei voor mij werkt deze situatie helemaal perfect en juist andersom totaal niet! Zal voor iedere situatie anders zijn (afhankelijk van tv/receiver/randapparatuur). En geloof me, je raakt heel makkelijk verdwaald in het bos als je het beste eruit wil persen!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JDL15 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Dat heb ik dus niet ervaren. Ik heb een Marantz uit 2019 en toen ik daar mijn PS4 en Mi Box op aansloot kreeg ik dus hele vreemde problemen:

- beeld was een stuk minder scherp/witte mist (ook al had ik 4K aangezet), witte kleuren werden roze achtig (bijv Netflix logo) en ik kreeg lip-sync issues. Ook had ik last van stotteringen als het beeld ging pannen. Ik heb gewoon het idee dat je het beste beeld krijgt door sources rechtstreeks op je tv aansluit en receiver voor audio gebruikt. Al die extra opties op de receiver gaven dus extra problemen. Daarom wilde ik ook een C9 ipv CX
- ik moest mijn PS 4 aanzetten om de Mi Box te kunnen gebruiken (of andersom ik weet het niet meer). Leek EDID-gerelateerd?

Dit soort problemen had ik vroeger ook met mijn Onkyo als ik sources erop aansloot ipv via de tv.
De meest logische keuze is toch om alle bronnen via je receiver naar je TV te laten gaan als deze geschikt is voor alle nu beschikbare audio/video-formaten. Daarbij kies je dan voor Pass Through en niet voor een of andere upscale instelling binnen je receiver.

Indien je er een apparaat tussen hebt hangen wat niet lekker werkt via je receiver dan is het idd logisch om deze rechtstreeks aan je TV te hangen en gebruik te maken van ARC. Dat je je PS4 aan moest zetten om de Mi box te kunnen gebruiken geeft al aan dat er iets niet helemaal lekker zat in je setup (lees bekabeling/instellingen). De Mi Box S ondersteund overigens enkel DD(+) en DTS, DTS-HD enkel indien je een ander speler gebruikt dan Kodi (VLC oid).

Het roze Netflix logo duidt op een niet goed functionerende HDMI kabel of een video-instelling die niet juist gekozen is, dat herken ik.

Stotteren bij pannen duidt op een refreshrate die niet overeenkomt met dat van de bron.

Maar laten we wel wezen, ben jij het meest gelukkig met je huidige wijze van aansluiten, dikke prima. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 25-08-2020 13:20 ]

Testing, one, two ...

• JDL15
hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

De meest logische keuze is toch om alle bronnen via je receiver naar je TV te laten gaan als deze geschikt is voor alle nu beschikbare audio/video-formaten. Daarbij kies je dan voor Pass Through en niet voor een of andere upscale instelling binnen je receiver.

Indien je er een apparaat tussen hebt hangen wat niet lekker werkt via je receiver dan is het idd logisch om deze rechtstreeks aan je TV te hangen en gebruik te maken van ARC. Dat je je PS4 aan moest zetten om de Mi box te kunnen gebruiken geeft al aan dat er iets niet helemaal lekker zat in je setup (lees bekabeling/instellingen). De Mi Box S ondersteund overigens enkel DD(+) en DTS, DTS-HD enkel indien je een ander speler gebruikt dan Kodi (VLC oid).

Het roze Netflix logo duidt op een niet goed functionerende HDMI kabel of een video-instelling die niet juist gekozen is, dat herken ik.

Stotteren bij pannen duidt op een refreshrate die niet overeenkomt met dat van de bron.

Maar laten we wel wezen, ben jij het meest gelukkig met je huidige wijze van aansluiten, dikke prima. d:)b
Thnx, informatief!
Sowieso was het mijn keuze om de console via de TV te laten lopen, vooral omdat HDMI 2.1 wordt ondersteund voor de next-gen consoles, dat is wel even iets om rekening mee te houden (of je moet al een 2020 of 2021 receiver ervoor aanschaffen). Voor wat betreft de Mi Box S en DTS-HD, dat is me dus niet gelukt met Kodi én VLC, wel met de Shield gelukkig :)

Voor de rest liep het inderdaad niet lekker zoals je al zei en was het voor mij echt te veel geploeter met IFTTT scenarios, dit herkende ik niet toen ik alles rechtstreeks op de TV aansloot (buitenom eARC enablen)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JDL15 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:31:
[knip]

Voor wat betreft de Mi Box S en DTS-HD, dat is me dus niet gelukt met Kodi én VLC, wel met de Shield gelukkig :)

Voor de rest liep het inderdaad niet lekker zoals je al zei en was het voor mij echt te veel geploeter met IFTTT scenarios, dit herkende ik niet toen ik alles rechtstreeks op de TV aansloot (buitenom eARC enablen)
Laten we wel wezen, beide boxjes zijn zowat de uitersten vwb Android TV. De Mi, als het vooral voordelig moet zijn, en daardoor ook zijn beperkingen heeft (hoewel nog heel aardig presterend), de Shield (2019 Pro) als top of the bill (Turbo) Android TV (bijna) alleskunner mediaspeler ;)

Testing, one, two ...

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Serieus?

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
HoppyF schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Waarschijnlijk inderdaad de voeding.
Kwestie van vervangen dat kan gewoon bij jou thuis.
De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie. Niet Bol maar de derde partij verkoper.
Neem contact met ze op. Officiële LG dealer levert reparatie aan huis in de Benelux dus dat zit wel goed.
Bedankt. Ik ga ermee aan de slag.
pwh53 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:28:
[...]

je kunt het ook zelf doen via de lg website (mailformulier) ,opsturen hoeft niet,ze komen bij je thuis
Ah top, bedankt! Maar levert dit geen gedoe op met de garantie, omdat het niet via de verkoper zelf gaat?
Ik snap dat als de TV daadwerkelijk kapot is dat ik contact op moet nemen met de verkoper. Echter kan ik me voorstellen dat het ook ergens anders aan ligt, of misschien is het iets wat ik zelf kan fixen. Dan is gelijk de verkoper inschakelen misschien niet nodig.
Fuujii schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

[...]

Ah top, bedankt! Maar levert dit geen gedoe op met de garantie, omdat het niet via de verkoper zelf gaat?

[...]

Ik snap dat als de TV daadwerkelijk kapot is dat ik contact op moet nemen met de verkoper. Echter kan ik me voorstellen dat het ook ergens anders aan ligt, of misschien is het iets wat ik zelf kan fixen. Dan is gelijk de verkoper inschakelen misschien niet nodig.
Zoals ik al zei eerst je klacht bij de winkel neerleggen misschien vragen ze nog om aanvullende informatie.
Meestal zetten ze het probleem door naar LG omdat winkels zelden zelf repareren.
LG schakelt dan weer CE repair in als ze er van overtuigd zijn dat het een probleem is in de TV welke ter plaatste bij jou thuis opgelost kan worden.

• pwh53
Fuujii schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

[...]

[...]

nee hoor,gaat meestal wat sneller,moet toch iemand langs komen om voeding of moederbord te vervangen

• Yonix
  • Laatst online: 19:22
Er hangt hier een Sonos Arc via hdmi (eARC) aan mijn C9 en het valt mij sinds een aantal dagen op dat er sprake is van 'out of sync audio'. Het geluid loopt voor op het beeld.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij de native YouTube-app, maar ook via Chromecast-streaming op mijn Nvidia Shield Pro (2019).

Is dit een bekend probleem? :S Via de optische kabel en de Sonos Playbar had ik dit probleem niet.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Yonix schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:16:
Er hangt hier een Sonos Arc via hdmi (eARC) aan mijn C9 en het valt mij sinds een aantal dagen op dat er sprake is van 'out of sync audio'. Het geluid loopt voor op het beeld.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij de native YouTube-app, maar ook via Chromecast-streaming op mijn Nvidia Shield Pro (2019).

Is dit een bekend probleem? :S Via de optische kabel en de Sonos Playbar had ik dit probleem niet.
Zie paar pagina's terug. Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-11 14:13
Ik ben aan het rondkijken voor een OLED tv ter vervanging van mijn 40" lcd-led samsung (geen fantastisch beeld). Ik twijfel alleen enorm over of dit een 48" of 55" moet worden.

Ik zit op een afstand van ongeveer 2-2,5m en game redelijk veel. Op zowel PS4 Pro (4K dus) en Switch (dat is dus 1080p). In mindere mate zet ik via Netflix nog wel eens een serie op. Films zou ik denk ik ook wat meer kijken op een mooi scherm.

Ik lees online redelijk wat uiteenlopende meningen over de ideale kijkafstand bij deze formaten. De 48" variant wordt zelfs aangeprezen als monitor. "Hoe dan?" is het eerste wat ik daarbij dacht.

Ik ben erg benieuwd of jullie mij voor mij een doorslag kunnen geven!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
55 inch. Went snel genoeg :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

Lynox schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:17:
Ik ben aan het rondkijken voor een OLED tv ter vervanging van mijn 40" lcd-led samsung (geen fantastisch beeld). Ik twijfel alleen enorm over of dit een 48" of 55" moet worden.

Ik zit op een afstand van ongeveer 2-2,5m en game redelijk veel. Op zowel PS4 Pro (4K dus) en Switch (dat is dus 1080p). In mindere mate zet ik via Netflix nog wel eens een serie op. Films zou ik denk ik ook wat meer kijken op een mooi scherm.

Ik lees online redelijk wat uiteenlopende meningen over de ideale kijkafstand bij deze formaten. De 48" variant wordt zelfs aangeprezen als monitor. "Hoe dan?" is het eerste wat ik daarbij dacht.

55inch, je gaat er anders ECHT spijt van krijgen!

Basement Bios ---- Exo-S

• DeBaroN
Sowieso 55inch!

• Wren

Yep,55

• TFX77

Kijkafstand is erg veranderd met 4K

https://www.plattetv.nl/extrainfo/kijkafstand-tv-2878.html

Kijkafstand voor een 55 inch in 4K is 167 tot 236 cm.

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024

Zeker de 55

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:14

Ik had een 55” LG OLED (LG OLED 55B6V) en heb deze vervangen door de LG OLED 65CX. Ik zit op 2.5m van mijn TV en dat is de perfecte afstand voor de 65”. Met de 55” had ik het gevoel dat deze nog nét te klein was voor deze afstand.. grootte went namelijk zó snel. ;)

Nu is het perfect en hebben we de 55” verhuisd naar de slaapkamer. :)

Dus ga sowieso niet kleiner dan 55”, dan krijg je spijt!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:00
Ik heb een beetje advies nodig, een vriend heeft een 65" tv gekocht en had al een beugel tot 55" nu past de vesa aansluiting en zou de beugel tot 60kg moeten dragen(tv zelf is rond de 20kg) kan het kwaad de tv met deze beugel op te hangen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-11 13:31
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe TV.

Ik wil eigenlijk het volgende:
- 100hz
- OLED
- Prijsrange 800-1200 EUR

Volgens Tweakers & alle overige websites kom ik dan uit bij de LG OLED55B9PLA Zwart.
Het ziet er zeker goed uit & neig er ook naar om 'm te gaan halen. Maar het enige vind ik het risico op Burn-in. Wij kijken vaak 's avonds Netflix (met ondertiteling) en overdag vaak kinderprogramma's voor de kids. TV staat dus vaak aan, maar wil niet persé zeggen op 'vaste logo's oid'.

Wat denken jullie?

Ik zal sowieso de tips opvolgen voor de brightness niet te hoog & 'Screen shift'. Zal het daarmee werken?
Vind het veel geld namelijk.

• Wren
Babel10 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:59:
Hallo,

- 100hz
- OLED

Volgens Tweakers & alle overige websites kom ik dan uit bij de LG OLED55B9PLA Zwart.
Het ziet er zeker goed uit & neig er ook naar om 'm te gaan halen. Maar het enige vind ik het risico op Burn-in. Wij kijken vaak 's avonds Netflix (met ondertiteling) en overdag vaak kinderprogramma's voor de kids. TV staat dus vaak aan, maar wil niet persé zeggen op 'vaste logo's oid'.

Wat denken jullie?

Ik zal sowieso de tips opvolgen voor de brightness niet te hoog & 'Screen shift'. Zal het daarmee werken?
Dan volgt het aloude advies: even zoeken in dit topic naar inbranden :)

• Vulcan750
  • Laatst online: 01:20
izzet3838 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:56:
Ik heb een beetje advies nodig, een vriend heeft een 65" tv gekocht en had al een beugel tot 55" nu past de vesa aansluiting en zou de beugel tot 60kg moeten dragen(tv zelf is rond de 20kg) kan het kwaad de tv met deze beugel op te hangen?
Mag geen enkel probleem zijn! Mijn (vaste) tvbeugel is begonnen met een 37" lcdtv 》47" lcdtv 》55" oledtv en nu een 65" oled. Ook een tvbeugel met meer dan voldoende draagkracht, uiteraard met stevige bouten goed verankerd aan de muur.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
Wren schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

En als bonus advies: Indien je extra informatie wilt kun je ook nog op https://www.avsforum.com/...ice-talk.3057634/page-811 kijken. Daar wordt inbranden ook 1000x besproken.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik zou wel voor de zekerheid even controleren of hij genoeg pluggen heeft gebruikt om ook 65" te dragen. Het frame etc houdt het wel (want lang geen 60kg), maar zou me nog kunnen voorstellen dat ze aanraden om 4 pluggen bij 55" te gebruiken, maar bijv 6 pluggen bij 65" (ik verzin maar wat).

• DeBaroN
Hallo,

- 100hz
- OLED

Wat denken jullie?

Voor prijzen oled's check dit topic:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

(Ik heb de C9 voor 1200,- gekocht, dus een B9 zal max op 1000,- schat ik)

• pwh53
het antwoord staat in je vraag,aansluiting past en je zit ver onder het maximale gewicht. 8)7

• Babel10
Wren schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Ok, ik denk dat het wel mee zal vallen. Als ik de tips hier & overal een beetje lees is het gewoon niet 8uur lang naar hetzelfde beeld (incl. logo) kijken bijv., screen shift aan, Logo Luminance Adjustment aan (low of high), brightness/Oled Light niet té hoog en wellicht soms handmatig de pixel refresher gebruiken.

• Babel10
Nog één vraag waar ik het antwoord even niet snel op kan vinden.. Ik kijk FoxSports Eredivisie via de Chromecast. Nu heb ik al gezien dat de LG geen FoxSports app heeft/ondersteund, dus dat gaat sowieso niet werken.

Maar ik ga dus van mijn iphone casten naar de chromecast. Pakt de LG Oled dan wel 'hun eigen' beeldscherpte / 100 hz etc. of hoe werkt dat met een extern apparaat/casten?

Nog steeds de Oled LG 55B9SLA

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:03
Hallo,

- 100hz
- OLED

Wat denken jullie?

We hebben vorige week een 55" B9 gekocht, bij Smits Arnhem. Er wordt veel Netflix op gekeken, dat moet geen enkel probleem zijn. En de tv hangt gedurende de hele dag niet in de zon. Dat kan anders nog wel een dingetje zijn bij OLED.

• Royke1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09-2024
Mede tweakers,

Ik krijg vanaf oktober de sleutel voor mijn eerste huis. Daarin moet natuurlijk een goede tv hangen en ben ik aan het zoeken gegaan. Uiteindelijk bij drie verschillende modellen van LG uitgekomen waarin prijs, beeldkwaliteit en geluid het grootste verschil moet gaan maken.

pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart
pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart
pricewatch: LG Nanocell 55NANO916NA Zwart

Ik ben op een paar punten nog niet echt wijzer geworden en echt benieuwd wat jullie hier van vinden
- Beeldkwaliteit een groot verschil tussen de modellen?
- Komt straks een ps5 aan die natuurlijk wel de 2.1 HDMI moet gaan gebruiken. Maakt dat nog verschil
- Geluid echt zo veel verschil?

Eigenlijk ben ik overall heel benieuwd wat jullie mening is en waarom één van de modellen toch de beste keuze is :$

• mucuracat
Royke1 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:17:
Mede tweakers,

Ik krijg vanaf oktober de sleutel voor mijn eerste huis. Daarin moet natuurlijk een goede tv hangen en ben ik aan het zoeken gegaan. Uiteindelijk bij drie verschillende modellen van LG uitgekomen waarin prijs, beeldkwaliteit en geluid het grootste verschil moet gaan maken.

Ik ben op een paar punten nog niet echt wijzer geworden en echt benieuwd wat jullie hier van vinden
- Komt straks een ps5 aan die natuurlijk wel de 2.1 HDMI moet gaan gebruiken. Maakt dat nog verschil

Eigenlijk ben ik overall heel benieuwd wat jullie mening is en waarom één van de modellen toch de beste keuze is :$
B = instap. V.a. C beste processoren. En C9 is 2019 GX is 2020. Minimaal verschil.........
Dacht voor het geluid de E serie beste was.
G serie is beste om plat tegen de muur te hangen
nano is tussen lcd en oled in. Is eigen lcd met meer poespas :)

Waarom vertel ik het eigenlijk 8)7 Zo vaak uitgelegd hier. :)

• DeBaroN
Mede tweakers,

Voor aan de wand, de GX. Geluid moet je extern doen.

• pwh53
Mede tweakers,

voor de beste prijs beter hier kijken dan in de pricewatch,c9 zal er dan waarschijnlijk niet meer zijn,cx/gx is dan de beste optie [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

• Sven2912
  • Laatst online: 28-10 16:28
Potverdorie... Net bij de expert geweest om de hisense U8QF te bekijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de demo beelden er erg mooi uit vond zien. Kabel tv was redelijk.

Naast deze tv stond de 55CX. Wat een adembenemend beeld geeft dat toch. Ik denk dat we toch nog even doorsparen/black Friday afwachten tot prijzen dalen. De warmte, diepte en contrast van OLED is wel echt heel erg mooi, maar dat is wellicht overbodig om hier te benoemen!

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• Ridiski
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 14:24
Ik heb afgelopen vrijdag mijn LG CX 65 inch ontvangen.

Was erg tevreden, totdat ik de champions league finale van zondag keek.
Links was het gras aanzienlijk meer geel dan de rechterkant van het scherm.

Na wat testjes en Google searches kwam ik tot de conclusie dat dit vaker voorkomt bij de LG TV's en dat het vaak kijkhoek afhankelijk is.
Dit kan ik ook bevestigen (zie foto's).
Als ik op de rechterkant van mn bank zit zie ik eigenlijk geen gele gloed.
Ga ik links op de bank zitten zie de gele gloed verschijnen.

Gele gloed vooral te zien bij veel wit en of groene afbeeldingen.

Via Google kom ik vooral bij verhalen van een aantal jaar geleden (dat dit veel voorkwam).
Heeft iemand hier recent ervaring mee en misschien advies wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6sOfpjOf8EkSv3uxjurEjgQiBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXkVc224kXoztiyTCFVRlPze.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EulR7QnyeJWd-Xdl1drFs1VQMjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PeQZ9eTXipnWO7ipYGoAtumm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 308 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.