Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
ion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

C9 is dus nergens meer op voorraad. Bij de C8 en C7 waren ze nog redelijk lang te koop na introductie van het nieuwere model.
Zou goed kunnen maar dit is geheel toe te schrijven aan het gebrek aan innovatie in de CX.
De CX heeft geen of weinig toegevoegde waarde tov de C9.
Dit zorgt ervoor dat de C9’s veel sneller uitverkocht raken en de prijs relatief hoog gebleven is.
Voorgaande jaren waren de nieuwe modellen een behoorlijke verbetering.

O ja, de 48 inch CX plus de GX series zijn wèl een goede toevoeging dit jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 17-08-2020 22:32 ]

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Prijzen van de basispanelen van oled gaat door de helft,..

https://www.dday.it/redaz...-uguali-e-costeranno-meno

copy : A choice of this type will allow you to lower the prices of OLED TVs, and to understand why just take Xiaomi's example: its transparent TV costs $ 7200, LG Display's transparent panel costs 20,000. The difference is that instead of being produced in Korea, with materials created by factories in Korea and with Korean labor, the module used by Xiaomi is produced in a Chinese factory at Chinese costs, both of raw materials and labor.

To date, the TV manufacturers that have joined the OBM program are LG Electronics, Sony, TPV, Skyworth and Xiaomi. Panasonic should also join soon.

The modules produced by these companies are produced not by LG Display but by the companies themselves according to their needs. The frames, the thickness, the finishes, the programming and calibration of these modules and the materials will therefore change , we will have a little different TVs. LG Display in this way reduces costs, and not a little: it can reduce all the staff dedicated to individual customers, since the exact same panel is shipped to everyone, then each customer creates the module in its factories.

As we have said, the prices of televisions will also fall. Today the complete module produced by LG Display costs so much, tomorrow modules with the same panels produced by Xiaomi could cost half.

[ Voor 5% gewijzigd door belmonde op 18-08-2020 00:16 ]

ion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Twee winkels nog maar voor 300,- euro duurder dan de gangbare prijs.
Ja maar je vroeg niet de goedkoopste prijs, je vroeg of ie ergens nog te krijgen was (want de CX is k*), punt. Dan krijg je zo'n antwoord. Volgens pricewatch bij PlatteTV verkrijgbaar. De 'gangbare prijs' hangt uiteraard af van de beschikbaarheid, en dit is nu de 'gangbare prijs'. Niet de laagste prijs ooit.
HoppyF schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Pricewatch is zinloos voor OLED’s.
De dagelijkse prijzen en ontwikkelingen staan in dit topic.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Ga je mij dat nu werkelijk uitleggen? (Je quote mij) 8)7 :) Ik gaf gewoon antwoord op zijn open deur vraag. ;)
[...]

De CX is een C9 met geen DTS, geen verbeteringen, halfgebakke hdmi 2.1
Je legt het wel heel erg selectief in het nadeel van de CX uit. Er zijn nog wel meer verschillen, Freesync premium en BFI @120Hz. DTS is voor sommigen een punt. Het HDMI 2.1 verschil is op zijn zachtst gezegd nogal theoretisch, het BFI verschil zeker niet (in het voordeel van de CX, flicker flicker vs geen flicker). Het is al met al zeker geen uitgemaakte zaak welke beter is. Om de CX nou een flop te noemen vind ik vreemd. (Als ik , C9 eigenaar, nú zou mogen kiezen koos ik zelf de CX.)
HoppyF schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

Zou goed kunnen maar dit is geheel toe te schrijven aan het gebrek aan innovatie in de CX.
Dat zeg je wel vaker (choice supported bias? ;)) maar werkelijk, in vergelijk met de C8 is bij de C9 ook maar heel beperkt innovatie te bekennen. Dus daar zou dan hetzelfde voor gelden. Ja er zijn ook daar wat nieuwe software features (plus toevoegen c.q. verdwijnen van een bepaalde ondersteuning), maar dat is elk jaar zo. En de stap van een C7 naar een C8 is ook echt niet zo groot. Het zijn jaarlijks beperkte aanpassingen in de software, hele kleine aanpassingen in de panelen zelf en minimale aanpassingen in de processor.
HoppyF schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:31:
[...]
De CX heeft geen of weinig toegevoegde waarde tov de C9.
Dat is toch echt geen feit maar hangt dus maar net af van waar je prijs op stelt, mij kan bijv DTS en ook Freesync gestolen worden maar ik zou erg graag de 120Hz BFI van de CX hebben ipv de onbruikbare 60Hz van de C9. Een ander moet per se DTS of Freesync.

[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 18-08-2020 00:53 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Twee winkels nog maar voor 300,- euro duurder dan de gangbare prijs.

De CX is een C9 met geen DTS, geen verbeteringen, halfgebakke hdmi 2.1
Je hebt de lipsync problemen van de C9 in dit topic ook gelezen neem ik aan? (De indicatie is er dat alle C9's daar last van hebben).
Om die reden gaat mijn C9 namelijk retour voor onderzoek. En ik hoop dat ik hem niet meer terugkrijg, of goed werkend terugkrijg.

Alles kan stuk.

• remco_k

remco_k

Dropj schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb nu een iptv kastje met een netwerkkabel maar daar wil ik van af. Hier heb ik alleen glasvezel dus mogelijk dvb-t2 of gebruik maken van de KPN smart tv app.
Is Ziggo (coax dus) geen optie op jouw adres?

Weet alleen niet of je met de CI+ module dan ook toegang hebt tot Ziggo's opname mogelijkheden.

Alles kan stuk.

remco_k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:39:
[...]

Je hebt de lipsync problemen van de C9 in dit topic ook gelezen neem ik aan? (De indicatie is er dat alle C9's daar last van hebben).
Om die reden gaat mijn C9 namelijk retour voor onderzoek. En ik hoop dat ik hem niet meer terugkrijg, of goed werkend terugkrijg.
Dat is inderdaad een punt. Mij valt daarbij wel op dat jouw audio delays veel groter zijn dan de mijne (iets minder bij youtube en vrijwel niet via HDMI), dus het lijkt toch exemplarisch te verschillen. Verder vraag ik me af of er bij de CX enige verbetering is opgetreden tov de C9 op dit gebied. Weet jij dat?

• remco_k

remco_k

Cap schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:51:
[...]

Dat is inderdaad een punt. Mij valt daarbij wel op dat jouw audio delays veel groter zijn dan de mijne (iets minder bij youtube en vrijwel niet via HDMI), dus het lijkt toch exemplarisch te verschillen.
Wellicht. Maar we hadden ook opgemerkt dat het een beetje varieert. Waarvan 240ms bij mij de grootste delay is die ik heb gemeten. Misschien heeft het ook nog iets met uptime te maken. Of met wat anders. Ik ga in ieder geval afwachten wat Coolblue ermee gaat doen, al dan niet in combinatie met LG.
Verder vraag ik me af of er bij de CX enige verbetering is opgetreden tov de C9 op dit gebied. Weet jij dat?
Ik heb vorige week een CX bezocht in de mediamarkt, de afstandsbediening van de verkoper gekaapt, snel een testje gedaan en die leek zo op het eerste gezicht vrij goed te zijn, door de herrie van de winkel heen. Dus ik kan het mis hebben, maar het zag er goed uit.

Alles kan stuk.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:14
DTS gemis op de CX betreft toch enkel wanneer je de Optical-Out van de tv gebruikt?
Voor mij een non-issue aangezien ik de Marantz NR1508 AV receiver eraan heb hangen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Rivanov schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 06:37:
DTS gemis op de CX betreft toch enkel wanneer je de Optical-Out van de tv gebruikt?
Voor mij een non-issue aangezien ik de Marantz NR1508 AV receiver eraan heb hangen. :)
Nee, ook met HDMI eARC geen DTS. Maar inderdaad non-issue als je content via je AVR afspeelt ipv via/op de tv.

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Mystikal schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

Helaas moet ik mezelf even quoten. Ik merk nu weer dat als ik dts uitschakelt in de plex app op de tv, hij (app/synology ds412+) elke 15sec gaat bufferen. Is dat nog op te lossen?
Goedemorgen, ik heb ook een heos bar( die dts ondersteunt). Maar wel een c9. Ik vermoed dat als je dts in app uitschakelt je synology gaat transcoderen... met alle gevolgen van bufferen als die niet kan volgen. Probeer passtrough in te schakelen en dts wel aan te vinken mssn werkt dat.
Cap schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:27:
[...]

Ja maar je vroeg niet de goedkoopste prijs, je vroeg of ie ergens nog te krijgen was (want de CX is k*), punt. Dan krijg je zo'n antwoord. Volgens pricewatch bij PlatteTV verkrijgbaar. De 'gangbare prijs' hangt uiteraard af van de beschikbaarheid, en dit is nu de 'gangbare prijs'. Niet de laagste prijs ooit.

[...]

Ga je mij dat nu werkelijk uitleggen? (Je quote mij) 8)7 :) Ik gaf gewoon antwoord op zijn open deur vraag. ;)

[...]

Je legt het wel heel erg selectief in het nadeel van de CX uit. Er zijn nog wel meer verschillen, Freesync premium en BFI @120Hz. DTS is voor sommigen een punt. Het HDMI 2.1 verschil is op zijn zachtst gezegd nogal theoretisch, het BFI verschil zeker niet (in het voordeel van de CX, flicker flicker vs geen flicker). Het is al met al zeker geen uitgemaakte zaak welke beter is. Om de CX nou een flop te noemen vind ik vreemd. (Als ik , C9 eigenaar, nú zou mogen kiezen koos ik zelf de CX.)

[...]

Dat zeg je wel vaker (choice supported bias? ;)) maar werkelijk, in vergelijk met de C8 is bij de C9 ook maar heel beperkt innovatie te bekennen. Dus daar zou dan hetzelfde voor gelden. Ja er zijn ook daar wat nieuwe software features (plus toevoegen c.q. verdwijnen van een bepaalde ondersteuning), maar dat is elk jaar zo. En de stap van een C7 naar een C8 is ook echt niet zo groot. Het zijn jaarlijks beperkte aanpassingen in de software, hele kleine aanpassingen in de panelen zelf en minimale aanpassingen in de processor.

[...]

Dat is toch echt geen feit maar hangt dus maar net af van waar je prijs op stelt, mij kan bijv DTS en ook Freesync gestolen worden maar ik zou erg graag de 120Hz BFI van de CX hebben ipv de onbruikbare 60Hz van de C9. Een ander moet per se DTS of Freesync.
De uitleg was uiteraard niet voor jou bedoeld! ;)

Het is bekend dat de verschillen per modeljaar anders zijn.
Het ene jaar valt er meer te verbeteren dan het andere.
Uiterlijk verschillen de modellen ook niet echt.
Zoals ik al zei is de uitzondering de GX en vwb formaat de 48 inch.

Ik blijft erbij dat het eruit halen van features zoals DTS gewoon een dom besluit is van LG.
De HDMI bandbreedte knijper in de CX is wat minder interessant.
De toevoeging HDMI 2.1 is wel een belangrijke feature tov voorgaande jaren.
Ik heb soms ook het idee dat LG maar iets verzint om toch maar een nieuw model uit te kunnen brengen.
Wat zou men bv in de C11 gaan toevoegen?
Dat moet nu al bekend zijn bij de ontwikkelaars.
HoppyF schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

De uitleg was uiteraard niet voor jou bedoeld! ;)
Prima maar dan moet je mij niet quoten en daarop antwoorden, dat is verwarrend. De persoon quoten die je de uitleg wilt geven of gewoon een reactie plaatsen zonder quote is dan handiger. (y)
[...]

Ik heb soms ook het idee dat LG maar iets verzint om toch maar een nieuw model uit te kunnen brengen.
Inderdaad. De huidige situatie is dat elke fabrikant elk jaar een nieuw model moet uitbrengen om in the picture te blijven. Tenminste dat denken de marketing mensen, en waarschijnlijk terecht, als je kijkt naar de reacties als een elektronica product niet / nauwelijks wordt geupdate... De consument is verwend, zeker het afgelopen decennium met de sprongen die gemaakt zijn op het gebied van telefoons en dergelijke devices. Als je binnen een jaar dan geen fundamentele vernieuwingen hebt ga je finetunen (prima) of rommelen in de marge (minder prima). Niks nieuws onder de zon, het gebeurt overal. Het beste is om gewoon geen grote sprongen meer te verwachten totdat naar buiten gebracht wordt dat er een superieure opvolger voor de huidige OLED techniek gevonden is en gereed voor massaproductie...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:02

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er hier mensen die problemen hebben met het toevoegen van tiles voor YouTube kanalen in het homescherm? Ik had er een zooitje staan maar allen gaven een melding dat de serviceprovider ze niet meer ondersteunde en dat ze verwijderd werden om ruimte te besparen.

Het opnieuw toevoegen werkt ook niet gezien hij niks vindt via de zoekfunctie. Verder werkt de YT app gewoon normaal.

Strava

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
[...]...
Wat zou men bv in de C11 gaan toevoegen?
Dat moet nu al bekend zijn bij de ontwikkelaars.
C8: WebOS 4.0 en processor α9
C9: WebOS 4.5 en processor α9 Gen 2
CX: WebOS 5.0 en processor α9 Gen 3
C11: WebOS 5.5 en processor α9 Gen 4 ?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Mr_Blobby schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

C8: WebOS 4.0 en processor α9
C9: WebOS 4.5 en processor α9 Gen 2
CX: WebOS 5.0 en processor α9 Gen 3
C11: WebOS 5.5 en processor α9 Gen 4 ?
Ja, vast wel! ;)
Gaat natuurlijk om de nieuwe features die erin gaan komen.
Dat weet niemand nog maar dat geeft ook niet.

Het is ook zo als @cap net al zei.
Grote stappen ieder jaar kun je niet verwachten.
Soms wordt er een keer een grote stap gemaakt, daarna volgen kleinere stappen.
Dat zie je niet alleen bij OLED’s maar ook bij bv smartphones.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
In Oktober/November is het model voor het komende jaar 'af' en moet deze gereed zijn voor productie. Heb je als consument verder niks aan maar fyi

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

remco_k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:39:
[...]

Die lipsync problemen zitten ook al op mijn C7 en B8 :+

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

geerteke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Goedemorgen, ik heb ook een heos bar( die dts ondersteunt). Maar wel een c9. Ik vermoed dat als je dts in app uitschakelt je synology gaat transcoderen... met alle gevolgen van bufferen als die niet kan volgen. Probeer passtrough in te schakelen en dts wel aan te vinken mssn werkt dat.
Maar een c9 geeft wel dts pass through door over arc en mijn 65gx niet volgens mij. Is dat het probleem?

Is er een oplossing? Als ik dts uitschakel in de app heb ik geen geluid meer....

Basement Bios ---- Exo-S

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 12:43
Gisteren voor het eerst (zover ik mij herinner) de RTLXL app willen gebruiken op mijn 65C9. Echter blijft de app continu hangen / loopt vast.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar bood ook geen soelaas. 9 van de 10 keer blijft de app hangen bij opstarten. Één keer kon ik zelfs mijn email en wachtwoord invullen maar liep alles vast tijdens inloggen.
Meer mensen die hier last van hebben? De internetverbinding was prima, Netflix en Prime deden het prima. En heb de app ook op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken of het probleem bij RTL lag, maar op m'n telefoon werkte het wel.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Powder Toastman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:44:
Gisteren voor het eerst (zover ik mij herinner) de RTLXL app willen gebruiken op mijn 65C9. Echter blijft de app continu hangen / loopt vast.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar bood ook geen soelaas. 9 van de 10 keer blijft de app hangen bij opstarten. Één keer kon ik zelfs mijn email en wachtwoord invullen maar liep alles vast tijdens inloggen.
Meer mensen die hier last van hebben? De internetverbinding was prima, Netflix en Prime deden het prima. En heb de app ook op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken of het probleem bij RTL lag, maar op m'n telefoon werkte het wel.
Ja hoor, hier precies hetzelfde. Veel apps lijken niet al te best geoptimaliseerd te worden of bijgewerkt te worden, echt een hekel punt |:(

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52

Typhone

Who Dares Wins

Zojuist is de 65" E9 geleverd bij mijn schoonouders. Straks maar eens ophalen en kijken of ie het transport overleefd heeft :+

Na 8 maanden OLED-loos eindelijk weer OLED.

• geerteke
Mystikal schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Maar een c9 geeft wel dts pass through door over arc en mijn 65gx niet volgens mij. Is dat het probleem?

Is er een oplossing? Als ik dts uitschakel in de app heb ik geen geluid meer....
Ik vrees van niet, dat item is hier al dikwijls besproken en is HET enige grote nadeel van de CX : geen Dts . Externe player is denk ik enige oplosiing als je veel DTS bestanden hebt... (raspberry bv of apple of vele anderen).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

geerteke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:11:
[...]

Ik vrees van niet, dat item is hier al dikwijls besproken en is HET enige grote nadeel van de CX : geen Dts . Externe player is denk ik enige oplosiing als je veel DTS bestanden hebt... (raspberry bv of apple of vele anderen).
Alleen maar dts bestanden.... :P :'(

Maar ik hoef/wil geen dts, stereo is prima in de woonkamer. Dus als ik dat deselecteer in de app, gaat mijn Nas bufferen vanwege decoding (gok ik?). Is een nieuwe Nas ook geen optie? Of een chrome cast?

[ Voor 20% gewijzigd door Mystikal op 18-08-2020 19:39 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Rivanov
Vanmiddag de 65CX geleverd door Kamera-Express. Ter vervanging van m’n 55B6 die naar de slaapkamer gaat. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zpdTgZu.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Mystikal schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

Alleen maar dts bestanden.... :P :'(

Maar ik hoef/wil geen dts, stereo is prima in de woonkamer. Dus als ik dat deselecteer in de app, gaat mijn Nas bufferen vanwege decoding (gok ik?). Is een nieuwe Nas ook geen optie? Of een chrome cast?
Een andere Nas lijkt me niet verstandig, als ie al kan transcoden dan legt dat nodeloos veel belasting op de (energiezuinige) soc. Tenzij je er echt een high end apparaat van maakt, zoals een NUC /mini pc, met alle (energie)kosten van dien.

Een betere oplossing is een goede mediaspeler bij je tv (client) die DTS bestanden wél aankan (en kan doorsturen naar de Heos, mits rechtsstreeks aangesloten), danwel real-time kan transcoderen naar DD5.1 (dan werkt t ook via ARC doorgelust op de tv: dit is met name nodig voor Sonos aangezien die maar 1 hdmi poort hebben).
Denk aan (1st of 2nd gen) Shield, Apple TV 4K, Mi Box S (=Chromecast +officiële Android tv), Mi TV stick (idem maar minder krachtige hardware) of Pi 3 (in aflopende volgorde van compatibiliteit, functionaliteit en snelheid). En dan daarop Plex of Kodi draaien.

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
vhal schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:59:
Zijn er hier mensen die problemen hebben met het toevoegen van tiles voor YouTube kanalen in het homescherm? Ik had er een zooitje staan maar allen gaven een melding dat de serviceprovider ze niet meer ondersteunde en dat ze verwijderd werden om ruimte te besparen.

Het opnieuw toevoegen werkt ook niet gezien hij niks vindt via de zoekfunctie. Verder werkt de YT app gewoon normaal.
Zelfde probleem hier. Hopelijk wordt het snel gefixed.

• geerteke
davidov2008 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Een andere Nas lijkt me niet verstandig, als ie al kan transcoden dan legt dat nodeloos veel belasting op de (energiezuinige) soc. Tenzij je er echt een high end apparaat van maakt, zoals een NUC /mini pc, met alle (energie)kosten van dien.

Een betere oplossing is een goede mediaspeler bij je tv (client) die DTS bestanden wél aankan (en kan doorsturen naar de Heos, mits rechtsstreeks aangesloten), danwel real-time kan transcoderen naar DD5.1 (dan werkt t ook via ARC doorgelust op de tv: dit is met name nodig voor Sonos aangezien die maar 1 hdmi poort hebben).
Denk aan (1st of 2nd gen) Shield, Apple TV 4K, Mi Box S (=Chromecast +officiële Android tv), Mi TV stick (idem maar minder krachtige hardware) of Pi 3 (in aflopende volgorde van compatibiliteit, functionaliteit en snelheid). En dan daarop Plex of Kodi draaien.
Inderdaad, performante na ( ik dacht dat er een synology ‘play’ bestond, die is performant) . Opgelet, chromecast ondersteunt ook geen dts! Dus mediaplayer op heos aansluiten is best, uiteraard nakijken of ie dts ondersteunt. Succes!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
Gister de 65GX ontvangen ter vervanging van onze (lichtelijk antieke :+) 47LX9500

Holy sh*t wat een upgrade. Ik wist natuurlijk wat ik gekocht had, maar om het dan daadwerkelijk zo in het echt in je woonkamer te zien hangen. Wow, wow, wow.

Ophangen was ff puzzelen, denk ik samen met een vriend van me anderhalf uur bezig geweest ben met uitmeten en bepalen waar het ding precies kwam te hangen. Al vrij snel van groot stuk karton maar een 'mockup' gemaakt. Leuk dat LG een halve TV meeleverd als template, maar dat werkt niet :p

Uiteindelijk wel heel blij dat de TV nog wat bewegingsruimte heeft als ie hangt, muurbeugel hing (uiteraard...) alles behalve waterpas.

Wat me eigenlijk nog het meeste meevalt (van het beeld wist ik dat het super ging zijn) is het geluid. Ik had me al helemaal voorbereid dat over paar maanden er nog een soundbar bij ging komen, maar ik vind het geluid best prima eigenlijk.

Vooralsnog dik tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OajbjlrpsPlsSmqMhc1W71BRLGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rz5TfEQX0JEDL18BmGA1TJqO.jpg?f=fotoalbum_large
Hier nog gebroedelijk samen met z'n oudere (maar kleinere) broertje.

Edit: en ja, het spiegelt behoorlijk. Ik ga aan de misses voorstellen dat we alle ramen gaan dichtmetselen :+

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 19-08-2020 09:37 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
BM schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:32:
Gister de 65GX ontvangen ter vervanging van onze (lichtelijk antieke :+) 47LX9500

Holy sh*t wat een upgrade. Ik wist natuurlijk wat ik gekocht had, maar om het dan daadwerkelijk zo in het echt in je woonkamer te zien hangen. Wow, wow, wow.

Ophangen was ff puzzelen, denk ik samen met een vriend van me anderhalf uur bezig geweest ben met uitmeten en bepalen waar het ding precies kwam te hangen. Al vrij snel van groot stuk karton maar een 'mockup' gemaakt. Leuk dat LG een halve TV meeleverd als template, maar dat werkt niet :p

Uiteindelijk wel heel blij dat de TV nog wat bewegingsruimte heeft als ie hangt, muurbeugel hing (uiteraard...) alles behalve waterpas.

Wat me eigenlijk nog het meeste meevalt (van het beeld wist ik dat het super ging zijn) is het geluid. Ik had me al helemaal voorbereid dat over paar maanden er nog een soundbar bij ging komen, maar ik vind het geluid best prima eigenlijk.

[Afbeelding]

Edit: en ja, het spiegelt behoorlijk. Ik ga aan de misses voorstellen dat we alle ramen gaan dichtmetselen :+
Vaak hebben ze over glinstering van het scherm, maar vergeleken met vorige tv is het een vooruitgang.
Hoop veranderd in jaren.

Enne... stickers al afgehaald? 8) .Op foto nog niet.

@BM Horizon box? Weg er mee.. CI module. Klein hardeschijf of usb stick en je kunt ook opnemen. :)
Gelijk cleandesk (kast)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
Vergeet ook de sticker aan de achterkant niet! Die zie je snel over het hoofd maar zit er toch echt...

Edit: Blijkbaar is dit net bij elke LG OLED. Mijn C9 had dit wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Basekid op 19-08-2020 10:46 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BM schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:32:

[Afbeelding]

Nice :) Hangt ie alleen niet wat hoog voor als je op de bank zit :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• CyBeRSPiN
Basekid schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:30:
Vergeet ook de sticker aan de achterkant niet! Die zie je snel over het hoofd maar zit er toch echt...
Huh? Bij de 65GX toch echt niet gezien..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Ik ook niet bij mijn 55GX, ben vrij zeker dat er geen sticker op de achterkant zat. Op de voorkant uiteraard wel.

• Basekid
  • Laatst online: 16:14
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

ik222 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Ik ook niet bij mijn 55GX, ben vrij zeker dat er geen sticker op de achterkant zat. Op de voorkant uiteraard wel.
Oh hm, dan was het maar bij sommige modellen denk ik... Mijn C9 had het wel.

Hier wat meer info: https://www.avforums.com/...-back-of-oled-tv.2261553/

[ Voor 37% gewijzigd door Basekid op 19-08-2020 10:54 ]

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
Basekid schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

[...]

Oh hm, dan was het maar bij sommige modellen denk ik... Mijn C9 had het wel.

Hier wat meer info: https://www.avforums.com/...-back-of-oled-tv.2261553/
Lol, ik zie dat het bij die van mij er ook nog op zit. Er zitten ook helemaal geen tabjes aan om het makkelijk weg te halen.

Edit: Zo, dat was weer een fijne peel ervaring :)

[ Voor 5% gewijzigd door Troubled op 19-08-2020 11:03 ]

• mucuracat
Sticker achterkant zit echt alleen op het schermpaneel deel.
En GX achterkant is niet direct schermpaneel zelf. Dus waarschijnlijk daarom niet.
Of zit ie tussen schermpaneel en achterkant ?? :9 :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
mucuracat schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:05:
Sticker achterkant zit echt alleen op het schermpaneel deel.
En GX achterkant is niet direct schermpaneel zelf. Dus waarschijnlijk daarom niet.
Of zit ie tussen schermpaneel en achterkant ?? :9 :)
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/cx/cx-back-small.jpg
Op het lichtgrijze deel zat de sticker. Is denk ik alleen bij de B/C serie.
Troubled schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

[Afbeelding]
Op het lichtgrijze deel zat de sticker. Is denk ik alleen bij de B/C serie.
Klopt.
Helaas zitten daar geen rode labels aan de folie zodat de folie nauwelijks opvalt en vaak vergeten wordt.
Dit is hier al vaak besproken toch weet ik wel zeker dat er veel mensen zijn die nog steeds folie op de achterkant hebben zitten.
Misschien zelfs ook nog op de voorkant! :P

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
mucuracat schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Enne... stickers al afgehaald? 8) .Op foto nog niet.
Uiteraard, maar als allerlaatste, eerst alles netjes opgehangen en aangesloten. En dan als laatste... sticker eraf 8)
Oke, oke, ik moet nog een kabelgootje fixen :)
Help!!!! schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Nice :) Hangt ie alleen niet wat hoog voor als je op de bank zit :?
Dat was nog beetje puzzelen, en hij hangt inderdaad wel wat hoger dan dat vorige stond, maar ik vind het prima zo.
Vriendin had 2 criteria, hij moet aan de muur hangen (check), en ik wil niet als ik onderuit tv kijk tegen dingen aankijken die op tafel staan. Dat is nu ook gefixed.

We hebben eerst van karton een uitsnede gemaakt en die tegen de muur aan gehouden, en 1 iemand op de bank om te kijken hoe het uitkomt. Onderkant hangt nu ongeveer 85cm van de grond, dat bleek ongeveer de sweetspot te zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 19-08-2020 12:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Benzed
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

haha met mij 1,5 jaar oude c8 keek ik toch ff en ja hoor je kon het er gelijk aftrekken zo vanaf de muur
BM schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Uiteraard, maar als allerlaatste, eerst alles netjes opgehangen en aangesloten. En dan als laatste... sticker eraf 8)
En dan spiegelt ie meteen weer minder dan op de foto.
BM schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Oke, oke, ik moet nog een kabelgootje fixen :)

[...]

Dat was nog beetje puzzelen, en hij hangt inderdaad wel wat hoger dan dat vorige stond, maar ik vind het prima zo.
Vriendin had 2 criteria, hij moet aan de muur hangen (check), en ik wil niet als ik onderuit tv kijk tegen dingen aankijken die op tafel staan. Dat is nu ook gefixed.

We hebben eerst van karton een uitsnede gemaakt en die tegen de muur aan gehouden, en 1 iemand op de bank om te kijken hoe het uitkomt. Onderkant hangt nu ongeveer 85cm van de grond, dat bleek ongeveer de sweetspot te zijn :)
Aan de muur hangen is netjes.
De hoogte is min of meer te bepalen door zelf in een stoel te gaan zitten en op te meten hoe de afstand is tussen je ogen en de vloer. Dit verschilt uiteraard per situatie.
Bij mij kwam ik dan uit op de onderkant TV op 70cm.
De reden is dat je relaxed met je hoofd moet kunnen TV kijken en dus niet met je hoofd naar boven of beneden hoeft te kantelen.
Blijft een beetje uitproberen of het goed voelt.
Veel plezier met deze flinke upgrade!

• Hemmik
  • Laatst online: 22-11 17:59
De Apple TV-app voor de C8/E8 serie lijkt er nu ook te zijn. Nu Airplay en Homekit nog!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
Wellicht heeft iemand hier nog een goede suggestie. Ik heb een LG55B6 thuis hangen. Deze is nu bijna 4 jaar oud en ik heb er ontzettend veel plezier van (gehad). De laatste weken valt me een streep op van ongeveer een cm hoog waar alles net iets donkerder is. Als het een egaal wit beeld is, is deze streep net wat donkerder dan de rest van het beeld. het is dus niet eens kleur die wegvalt, want bij alle kleuren is hier wel beeld zchtbaar, maar het is gewoon net wat donkerder dan de rest van het beeld.
Deze streep is in het midden van het beeld, ongeveer 20cm van de onderrand af, ongeveer 1 tot anderhalve cm hoog en een cm of 25 breed, maar vervaagd naar de zijkanten toe.

Ik heb de tv al een tijdje van de stroom af gehad, ik heb de paneelruisfunctie gedaan, maar het blijft aanwezig. Gezien de tv buiten garantie is kan LG een monteur sturen maar op eigen kosten. Kan ik nog iets proberen om het wellicht te verhelpen?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Sinds kort in het bezit van de C9, nu ben ik benieuwd of VLC mediaplayer te installeren is op de LG.
Op een externe schijf (USB aansluiting) staan enorme ISO bestanden, deze wil ik dan via VLC afspelen op de LG. Iemand suggesties?
boomr schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:
Wellicht heeft iemand hier nog een goede suggestie. Ik heb een LG55B6 thuis hangen. Deze is nu bijna 4 jaar oud en ik heb er ontzettend veel plezier van (gehad). De laatste weken valt me een streep op van ongeveer een cm hoog waar alles net iets donkerder is. Als het een egaal wit beeld is, is deze streep net wat donkerder dan de rest van het beeld. het is dus niet eens kleur die wegvalt, want bij alle kleuren is hier wel beeld zchtbaar, maar het is gewoon net wat donkerder dan de rest van het beeld.
Deze streep is in het midden van het beeld, ongeveer 20cm van de onderrand af, ongeveer 1 tot anderhalve cm hoog en een cm of 25 breed, maar vervaagd naar de zijkanten toe.

Ik heb de tv al een tijdje van de stroom af gehad, ik heb de paneelruisfunctie gedaan, maar het blijft aanwezig. Gezien de tv buiten garantie is kan LG een monteur sturen maar op eigen kosten. Kan ik nog iets proberen om het wellicht te verhelpen?
Nog geen 4 jaar oud betekent nog steeds garantie.
Maak foto’s en neem contact op met de winkel waar je deze TV gekocht hebt.
De winkel is het aanspreekpunt voor garantie.

• mucuracat
surfing john schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:27:
Sinds kort in het bezit van de C9, nu ben ik benieuwd of VLC mediaplayer te installeren is op de LG.
Op een externe schijf (USB aansluiting) staan enorme ISO bestanden, deze wil ik dan via VLC afspelen op de LG. Iemand suggesties?
nope. VLC geen WebOs versie
nope. WebOs geen ISO read mogelijkheid.

Misschien Plexserver op je pc en Plex op LG.
Maar wordt veel rekenen voor je pc.

Handigste.. zoals velen hier.. Een Nvidia Shield TV (Pro)
[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie

[ Voor 28% gewijzigd door mucuracat op 19-08-2020 16:45 ]

• surfing john
mucuracat schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Thanx voor je snelle reactie!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
Mooi ding! Sinds kort ook trotse eigenaar van een 65GX (via Smits Arnhem, dankzij Tweakers). De Nvidia komt er zeker!

Voor nu heb ik de tv aangesloten op de Ziggo Mediabox_XL (TV Complete/Ziggo Internet Complete). We gebruiken, naast regulier tv kijken, streamingsdiensten van Netflix, Amazon, Videoland. Daarnaast hebben we een Sonos (beam + 2x One). Momenteel ben nu bezig met het vinden van de juiste instellingen, m.n. beeld en het onderzoeken welke andere randaparatuur (zoals de Nvidia) een toegevoegde waarde zijn voor de setup.

Meer tips om het maximale uit de tv te halen zijn welkom.

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
mucuracat schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Doe alles via Plex Server vanaf mijn iMac naar mijn C9 en werkt perfect, geen buffers niks..4K no problems :Y)
boomr schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:

De laatste weken valt me een streep op van ongeveer een cm hoog waar alles net iets donkerder is. Als het een egaal wit beeld is, is deze streep net wat donkerder dan de rest van het beeld. het is dus niet eens kleur die wegvalt, want bij alle kleuren is hier wel beeld zchtbaar, maar het is gewoon net wat donkerder dan de rest van het beeld.
Klinkt als inbranden, bijvoorbeeld van ondertiteling, een game HUD, of andere statische content. Heb je bekeken wat het resultaat is met full-screen testschermen in rood, groen, blauw, cyaan, magenta, geel, de dus wit? Is het bij alle kleuren zichtbaar of alleen bij bepaalde? Voorbeeld: inbranden treedt het snelst op bij kleuren waar rood in zit, dus rood, oranje, geel, magenta. Dan zou je het niet zijn bij groene, blauwe en cyaan schemen maar wel bij de andere.

• Rivanov
Sinds gisteren de 65CX in gebruik en heb sinds vanmiddag een vreemd issue met de ARC functie i.c.m. de Marantz NR1508 die op HDMI 2 (eARC / ARC) aangesloten is. Wanneer ik namelijk de LG Smart Apps gebruik (van de TV zelf dus) heb ik sinds vanmiddag geen geluid meer via m'n receiver. Gisteravond werkte dit nog wel. Heb vandaag de firmware bijgewerkt van de Marantz en het lijkt erop alsof dat het probleem is geweest?

Heb de settings op de TV als volgt:

- Geluidsuitgang: HDMI ARC
- DTV audio-instelling: Automatisch
- AV Sync-aanpassing: Bypass
- DIgitaal geluid uit: Passeren
- eARC uit De NR1508 ondersteund geen eARC

Maar krijg met geen mogelijkheid de audio over de speakers die aangesloten zijn op de receiver. Audio vanaf m'n Ziggo Next, Xbox One X en Apple TV 4K verloopt allemaal prima over de receiver aangezien deze devices ook gewoon via HDMI op de reciever zijn aangesloten.

Enkel de audio van de TV zelf (via de eigen YouTube en Netflix app van LG) krijg ik geen audio over de reciever, enkel via de ingebouwde TV luidsprekers.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:30
Rivanov schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:49:
Sinds gisteren de 65CX in gebruik en heb sinds vanmiddag een vreemd issue met de ARC functie i.c.m. de Marantz NR1508 die op HDMI 2 (eARC / ARC) aangesloten is. Wanneer ik namelijk de LG Smart Apps gebruik (van de TV zelf dus) heb ik sinds vanmiddag geen geluid meer via m'n receiver. Gisteravond werkte dit nog wel. Heb vandaag de firmware bijgewerkt van de Marantz en het lijkt erop alsof dat het probleem is geweest?

Heb de settings op de TV als volgt:

- Geluidsuitgang: HDMI ARC
- DTV audio-instelling: Automatisch
- AV Sync-aanpassing: Bypass
- DIgitaal geluid uit: Passeren
- eARC uit De NR1508 ondersteund geen eARC

Maar krijg met geen mogelijkheid de audio over de speakers die aangesloten zijn op de receiver. Audio vanaf m'n Ziggo Next, Xbox One X en Apple TV 4K verloopt allemaal prima over de receiver aangezien deze devices ook gewoon via HDMI op de reciever zijn aangesloten.

Enkel de audio van de TV zelf (via de eigen YouTube en Netflix app van LG) krijg ik geen audio over de reciever, enkel via de ingebouwde TV luidsprekers.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Je kan eens pcm proberen ipv automatisch. Bij mij werkt Netflix interne app niet altijd op automatisch (dolby 5.1) maar wel als ik pcm kies...
Ook springt de LG vaak weer op interne speaker ipv hdmi Arc. Iemand daar een oplossing voor?

• Rivanov
kgevol schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

Je kan eens pcm proberen ipv automatisch. Bij mij werkt Netflix interne app niet altijd op automatisch (dolby 5.1) maar wel als ik pcm kies...
Ook springt de LG vaak weer op interne speaker ipv hdmi Arc. Iemand daar een oplossing voor?
Helaas, wat ik ook probeer.. krijg met geen mogelijkheid audio vanuit de TV via ARC over de receiver. :|

• ik222
  • Niet online
@Rivanov Ik had vanavond ineens hetzelfde op mijn 55GX, geen geluid meer via ARC bij gebruik van de Netflix app. Oplossing in mijn geval was de TV even uitzetten en opnieuw aanzetten en toen werkte het hier weer...

Ik heb hier overigens een Denon X1400H

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 19-08-2020 20:37 ]

• Rivanov
ik222 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:37:
@Rivanov Ik had vanavond ineens hetzelfde op mijn 55GX, geen geluid meer via ARC bij gebruik van de Netflix app. Oplossing in mijn geval was de TV even uitzetten en opnieuw aanzetten en toen werkte het hier weer...

Ik heb hier overigens een Denon X1400H
Het is bij mij ook via YouTube. Dus zowel Netflix als YouTube geven geen audio via ARC. Opnieuw uitzetten en aanzetten mocht ook niet helpen. Heb wel Quick Start+ aanstaan. Misschien even uitschakelen zodat de tv “dieper” wordt uitgeschakeld?

• ik222
  • Niet online
Ja dat is wel verstandig, of anders even de stekker eruit. Dan start hij ook helemaal opnieuw op.

Hier staat Quick Start+ altijd uit. Als dat aan staat gaat zo'n beetje alleen het scherm uit en doet enkel aan en uitzetten verder weinig.

YouTube heb ik hier niet getest toen ik het probleem zag met Netflix, ik heb hem meteen koud opnieuw opgestart en toen werkte alles in elk geval weer.

[ Voor 48% gewijzigd door ik222 op 19-08-2020 21:02 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Rivanov schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:41:
[...]

Het is bij mij ook via YouTube. Dus zowel Netflix als YouTube geven geen audio via ARC. Opnieuw uitzetten en aanzetten mocht ook niet helpen. Heb wel Quick Start+ aanstaan. Misschien even uitschakelen zodat de tv “dieper” wordt uitgeschakeld?
quickstart uit laten,veroorzaakt problemen met diverse apps en wifi

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Komende week komt mijn gx eindelijk binnen!

Wellicht dat ik alvast HDMI 2.1 kabels aansluit voordat ik de tv ophang zodat ik in de toekomst niet hoef de priegelen. Welke HDMI 2.1 kabels raden jullie aan? Voor mijn kpn kastje is de meegeleverde HDMI kabel denk voldoende.

Als de tv eenmaal hangt, is het aansluiten/vervangen van HDMI echt zo’n lastige klus om bij voorbaat al HDMI 2.1 kabels aan te sluiten?

• ik222
  • Niet online
Dropj schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:31:

Wellicht dat ik alvast HDMI 2.1 kabels aansluit voordat ik de tv ophang zodat ik in de toekomst niet hoef de priegelen. Welke HDMI 2.1 kabels raden jullie aan? Voor mijn kpn kastje is de meegeleverde HDMI kabel denk voldoende.

Als de tv eenmaal hangt, is het aansluiten/vervangen van HDMI echt zo’n lastige klus om bij voorbaat al HDMI 2.1 kabels aan te sluiten?
Bij de GX is het juist super eenvoudig om later nog HDMI kabels aan te sluiten. Je kunt immers makkelijk de TV een stukje naar voren trekken met de beugel en dan kan je heel makkelijk kabels aansluiten :)

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:
Ik heb nog een foto gevonden van de kale woonkamer.

[Afbeelding]
Voor de mensen die nog nieuwsgierig waren naar de uitkomst. Het is een gasbeton muur! :)

• jaccohierden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 10:29

Ik heb deze kabels besteld en ook alvast aangesloten op mijn C9. Ook om dezelfde reden dat het een lastige klus is om later de kabels aan te sluiten i.v.m. wegwerken van de kabels enz. :)

https://www.bol.com/nl/p/...QM7qhDTw.1.2.ProductImage

[ Voor 17% gewijzigd door jaccohierden op 20-08-2020 09:46 . Reden: link vergeten ]

• CyBeRSPiN
Volgens mij bestaat er niet zoiets als een "HDMI 2.1 kabel". Het blijft m.i. een gok met name als je echt de grens opzoekt in bandbreedte. Dus als je tot het selecte groepje behoort dat daadwerkelijk prijzige UHD schijfjes koopt ipv streamt (of zelfs anno 2020 nog steeds aan illegale downloads doet..). Met een next-gen gaming console ga je mogelijk ook wat HDMI 2.1 features gebruiken waarbij de kwaliteit van de kabel van belang is.
Heb al paar keer gelezen dat iemand een zogenaamd goede kabel had (Ultra High Speed), maar dat er toch een issue was die opgelost werd met een andere kabel.

• ik222
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:53:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als een "HDMI 2.1 kabel". Het blijft m.i. een gok met name als je echt de grens opzoekt in bandbreedte. Dus als je tot het selecte groepje behoort dat daadwerkelijk prijzige UHD schijfjes koopt ipv streamt (of zelfs anno 2020 nog steeds aan illegale downloads doet..). Met een next-gen gaming console ga je mogelijk ook wat HDMI 2.1 features gebruiken waarbij de kwaliteit van de kabel van belang is.
Heb al paar keer gelezen dat iemand een zogenaamd goede kabel had (Ultra High Speed), maar dat er toch een issue was die opgelost werd met een andere kabel.
Ik heb voor nu gewoon goedkope HDMI 2.0 kabels van Ebay en kabels die bij de XS4ALL VIP5202 Ultra HD ontvangers zaten in gebruik. Werkt voor wat ik nu doe allemaal probleemloos.

Mocht er later behoefte zijn aan meer bandbreedte waarmee deze kabels toch issues geven dat kan ik ze altijd nog vervangen.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 01:25
Hemmik schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:42:
De Apple TV-app voor de C8/E8 serie lijkt er nu ook te zijn. Nu Airplay en Homekit nog!
Er is geen enkele reden om geen Airplay te ondersteunden gezien de chipset. Zou een mooi gebaar zijn na de 'backstab' om het eerst niet te doen.

Edit: Oh ik lees dat het al bevestigd is! Wat een goed nieuws zeg. _/-\o_ Al blijft het met LG wel afwachten geblazen.

[ Voor 10% gewijzigd door KirovAir op 20-08-2020 10:03 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

er kwam een nieuwe firmware binnen op mij 48cx met firmware nummer 03.10.44
kan alleen geen changelog vinden.. iemand wel?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

darkphoenix schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:07:
er kwam een nieuwe firmware binnen op mij 48cx met firmware nummer 03.10.44
kan alleen geen changelog vinden.. iemand wel?
Ik check net dit topic voor dezelfde vraag. Overigens een 65gx hier.

Basement Bios ---- Exo-S

• Harrie Gigant
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:13

Qua kabels kan ik RU connected warm aanbevelen. Goede kabels tegen een redelijke prijs met een goede service! Heb tot nu toe alleen goede ervaringen met ze. Hele informatieve site ook.

https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel/2-1/

:*)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Die zit er bij mij ook op al moet je verdomd goed kijken. Het is dat ik het ergens las toen ik vooronderzoek deed naar een nieuwe tv anders was het me nooit opgevallen. Volgens mij staat in de handleiding ook nergens een verwijzing over die folie wat ik raar vind. Als het eraf zou moeten, dan zou dat toch in de documentatie moeten staan ?

@BM Nu nog een One X. Ik dacht ook dat het 4k/HDR allemaal wel zou meevallen en dat ik er snel aan gewend zou zijn, maar nu ik sinds 2 weken een c9 heb staat, ben ik gewoon elke dag nog steeds verbaasd hoe veel mooier het er uit ziet in vergelijking met FHD.

XBL: MRE Inc

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 13:05
Werkt bij jullie de NPO start app nog goed?

De app doet het wel, maar content afspelen wil niet. TV is een LG CX (2020 model). Ook de firmware is up-to date en app NPO start al verwijderd en opnieuw geiinstalleerd, maar helpt allemaal helaas niet. Meer mensen dit probleem?

• CyBeRSPiN
Burnd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:34:
Werkt bij jullie de NPO start app nog goed?

De app doet het wel, maar content afspelen wil niet. TV is een LG CX (2020 model). Ook de firmware is up-to date en app NPO start al verwijderd en opnieuw geiinstalleerd, maar helpt allemaal helaas niet. Meer mensen dit probleem?
Even voor je gecheckt, werkt prima hier (GX).

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11 11:11
Iemand die weet wat er hier met mijn B9 mis gaat? Edit: solved met andere hdmi cable :facepalm

Horizon zero dawn op ps4 pro met hdr aan en picture settings op game modus. Zoals je ziet in de video af en toen wat snelle witte lijn flickering door het beeld heen... Ik heb het vermoeden dat dit aan de game performance ligt. Nog niet in andere games of met kijken van films last van gehad. Of is dit een symptoom van een OLED ziekte?

[ Voor 8% gewijzigd door balarina op 31-08-2020 17:10 ]

• Burnd
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

Even voor je gecheckt, werkt prima hier (GX).
Thanks voor het checken.

Vreemd, ik krijg het toch echt niet aan de praat. Ook niet na een factory reset...

edit: hij lijkt het nu ineens toch weer te doen...

[ Voor 8% gewijzigd door Burnd op 20-08-2020 14:38 ]

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 18:07
Burnd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Thanks voor het checken.

Vreemd, ik krijg het toch echt niet aan de praat. Ook niet na een factory reset...

edit: hij lijkt het nu ineens toch weer te doen...
Gebruik je heel toevallig PiHole in je netwerk?

- NAC Breda -

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:55
TFX77 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:25:
Ik heb de LG OLED55CX6LA sinds juni. Helaas gisteren een oplichtende cluster pixels die na een pixel refresh nu helemaal donker zijn. Ofwel een cluster dode pixels. Ben benieuwd wat de leverancier gaat zeggen. Ik schat een kleine twintig defecte pixels. Ik had gehoopt dat het mee zou vallen maar het valt me helaas bij alles wat ik doe met de TV op. Waarschijnlijk vooral doordat het een paar centimeter links van het midden zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maandag meteen gebeld met Smits Arnhem die verwezen mij door naar LG. LG gebeld, ik zou binnen twee dagen gebeld worden voor een reparatie. Netjes meteen images geupload via WhatsApp naar LG.

De cluster dode pixels is inmiddels uitgebreid met een twee pixel dikte lijn van dode pixels in midden in de cluster over het hele scherm.

Vandaag na nog steeds niets gehoord te hebben LG gebeld. Die verbonden mij door met CE repair. Daar was mijn postcode niet bekend. Weer LG gebeld. Dame aan de lijn heeft hem doorgezet naar CE repair wat dus nog niet gedaan was. :F :F :F |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDAdthgUxE-NQS35HDcQyL0-cTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ect1n2ZDQy63753gN2Rpe5TW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSKlTlpCE51TBwBrW3JyznrCbsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoE6B7lTDD8gRBPxvn1bBQya.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door TFX77 op 20-08-2020 15:00 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• Burnd
Ritchie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Gebruik je heel toevallig PiHole in je netwerk?
Ja, dat gebruik ik ook. heb dat even gedisabled, en weer aan gezet. Maar nu het aan heb, blijft het toch werken. Dus dat lijkt het ook niet te zijn gweest....

• Ritchie
Burnd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Ja, dat gebruik ik ook. heb dat even gedisabled, en weer aan gezet. Maar nu het aan heb, blijft het toch werken. Dus dat lijkt het ook niet te zijn gweest....
Dat heb ik ook gehad, is op te lossen door het volgende commando uit te voeren:

pihole -w b.scorecardresearch.com sb.scorecardresearch.com tag.aticdn.net

- NAC Breda -

• Burnd
Ritchie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Dat heb ik ook gehad, is op te lossen door het volgende commando uit te voeren:

pihole -w b.scorecardresearch.com sb.scorecardresearch.com tag.aticdn.net
Thanks! wat doe ik dan precies? :) ik voeg 3 urls toe aan de whitelist? veroorzaken die het probleem met de NPO start app dan? Zo ja, hoe ben je daar achter gekomen dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Burnd op 20-08-2020 15:13 ]

• Rivanov
Grmbl.. krijg het ARC probleem maar niet opgelost. Met geen mogelijkheid krijg ik de TV audio van de built-in LG apps over m'n receiver. :(
En het hééft gewerkt.. tot ik de Marantz NR1508 firmware ging updaten.......

• Ritchie
Burnd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:01:
[...]

Thanks! wat doe ik dan precies? :) ik voeg 3 urls toe aan de whitelist? veroorzaken die het probleem met de NPO start app dan? Zo ja, hoe ben je daar achter gekomen dan?
Ja, dan whitelist je die 3 url's. Ik had hetzelfde probleem, en was aan het googlen geslagen. Vond hier de oplossing: https://discourse.pi-hole...hitelisted-domains/212/59

- NAC Breda -

• Vulcan750
  • Laatst online: 01:20
Rivanov schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:08:
Grmbl.. krijg het ARC probleem maar niet opgelost. Met geen mogelijkheid krijg ik de TV audio van de built-in LG apps over m'n receiver. :(
... dan denk ik dat je je probleem beter in het Marantz topic kan voorleggen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

Mfpower

In dubio

Hemmik schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:42:
Yes bij mij staat ie er ineens ook op! C8

• Powder Toastman

Ik heb de Amazon Basics HDMI kabels, van, je raad het al, Amazon. Zijn niet duur en goede kwaliteit. Vrij dik maar wel lekker soepel.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 14:16
jaccohierden schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb deze kabels besteld en ook alvast aangesloten op mijn C9. Ook om dezelfde reden dat het een lastige klus is om later de kabels aan te sluiten i.v.m. wegwerken van de kabels enz. :)

https://www.bol.com/nl/p/...QM7qhDTw.1.2.ProductImage
Allereerst bedankt voor het delen! Vroeg me alleen af waarom deze kabel met premium high speed (hdmi 2.0b,18gbs) is gecertificeerd ipv ultra high speeds (48gbs). Dit doet mij vermoeden dat deze of uitkwam voor de officiele hdmi specificatie/test of dat hij theoretisch 48gbs aankan alleen dat de kwaliteit niet goed genoeg is om het consistent aan te bieden. Gelukkig zal je dit waarschijnlijk pas weten als je 4k+HDR+120hZ in 4:4:4 (+extra functies) streamed, dus kleine kans dat je er iets van merkt :p
Maar ik meld het wel even voor toekomstige kopers die zich niet in hdmi specs willen verdiepen ;)

• G.Bergmans
  • Laatst online: 13-06-2024
Als je uitstekende en betrouwbare HDMI kabels zoekt dan komt begin oktober 2.1 uit tot 48 GB van AudioCuest.

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 10:23
Check ook zeker eens https://www.ruconnected.nl/ voor HDMI-kabels.. De toelichting op verschillende HDMI kwaliteitslabels vond ik erg lezenswaardig.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Rivanov schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:08:
Had gisteren een soortgelijk probleem met een nad receiver. Lastige is dat zowel de receiver als de tv gisteren zijn geupdate dus weet niet waar het probleem ligt. Echter, vanmorgen werkte het ineens weer wel...... 🤔

• Rivanov
Erik-1980 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:48:
[...]

Had gisteren een soortgelijk probleem met een nad receiver. Lastige is dat zowel de receiver als de tv gisteren zijn geupdate dus weet niet waar het probleem ligt. Echter, vanmorgen werkte het ineens weer wel...... 🤔
Hier ook ineens weer gisteravond. Blijft opmerkelijke techniek af en toe. :+

• Roma33
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:16

Roma33

Gamer

Hoop dat ze Airplay nu ook snel uitbrengen!

Dirtylicious

• vhal
  • Laatst online: 21:02

vhal

ಠ_ಠ

glnk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 01:31:
[...]

Zelfde probleem hier. Hopelijk wordt het snel gefixed.
Nog steeds niet werkend, wellicht is het wel zo'n typische LG "koop het laatste model als je dit wilt gebruiken" actie :+

Strava

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
Powder Toastman schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:15:
[...]

Ik heb de Amazon Basics HDMI kabels, van, je raad het al, Amazon. Zijn niet duur en goede kwaliteit. Vrij dik maar wel lekker soepel.
Ik heb slechte ervaringen met de kabels van amazon basics, ik had er 1 van 3 meter gekocht voor tussen xbox one x en mijn lg b8, resultaat: flikkerend en wegvallend beeld bij 4k30Hz.
Ik heb dit gemeld aan amazon en ze hebben men geld teruggestort, ze moesten hun kabel zelfs niet terug hebben...
Nu gebruik ik een premium certified cable van 5 meter, nog nooit problemen mee gehad.

• Powder Toastman
Swiss Recon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met de kabels van amazon basics, ik had er 1 van 3 meter gekocht voor tussen xbox one x en mijn lg b8, resultaat: flikkerend en wegvallend beeld bij 4k30Hz.
Ik heb dit gemeld aan amazon en ze hebben men geld teruggestort, ze moesten hun kabel zelfs niet terug hebben...
Nu gebruik ik een premium certified cable van 5 meter, nog nooit problemen mee gehad.
Da's apart. Ik had een bundeltje van 3 stuks van 3 meter gekocht op aanraden van een vriend die ze ook gebruikt aangezien ik wat langere kabels nodig had dan de standaard 1,8m kabels die ik had toen ik mijn tv ging ophangen. Ik heb aan mijn 65C9 m'n Xbox One X, PS4 Pro en KPN-kastje aangesloten met deze kabels en geen problemen ondervonden. VRR en ALLM werken ook op de XOX.
Misschien een exemplarische fout geweest, maar zou niet mogen gebeuren, :/

• surfing john
Swiss Recon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Van welk merk?

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
Sonero, ik heb deze 2 jaar geleden gekocht op amazon voor 5 euro (5 meter).
Was een koopje :P
https://www.amazon.de/gp/...mage_o03_s00?ie=UTF8&th=1

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Powder Toastman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:07:
[...]
Da's apart. Ik had een bundeltje van 3 stuks van 3 meter gekocht op aanraden van een vriend die ze ook gebruikt aangezien ik wat langere kabels nodig had dan de standaard 1,8m kabels die ik had toen ik mijn tv ging ophangen. Ik heb aan mijn 65C9 m'n Xbox One X, PS4 Pro en KPN-kastje aangesloten met deze kabels en geen problemen ondervonden. VRR en ALLM werken ook op de XOX.
Misschien een exemplarische fout geweest, maar zou niet mogen gebeuren, :/
Niet perse exemplarisch. Ik kon me nog een Duitse test herinneren van enige tijd geleden, daarin werden specifiek enkel de 3m kabels van Amazon Basic getest. Let wel, de test is alweer enkele jaren geleden uitgevoerd

Er zijn in totaal 13 kabels getest van 3m lengte;

- 6 van de 13 gaven met 2160p60HzRGB geen beeld
- 3 van de 13 gaven pixelfouten
- 4 van de 13 werkten probleemloos

Het ging toen iig vaker fout dan goed.

Testing, one, two ...

• Barryvdh
  • Laatst online: 21:50
Mfpower schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Yes bij mij staat ie er ineens ook op! C8
C7 zal wel niet meer aan de beurt komen :'(

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb best veel HDMI kabels geprobeerd, die zijn toch echt het eerste waar je naar moet kijken bij rare problemen. Echt goedkoop is echt niet goed, echt duur is echt veels te duur. Heb alleen tussen TV en receiver een duurdere Belkin kabel, tussen receiver en beamer een optische via Amazon van Atzebe (aanrader!, vaak ook als flash deal echt goedkoop) en voor de rest deze van Amazon. Die laatste zijn prima betaalbaar en echt hele mooie kwaliteit.

This title is for sale, please send me a PM

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
goed dat het over hdmi kabels gaat. wilde net een vraag over stellen. nu zit ik allang niet meer in de markt over hdmi kabels. ik zoek 48gbps kabels voor de nieuwe generatie consoles (hdmi 2.1). iemand een goede kabel gespot voor een fatsoenlijke prijs?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 21-08-2020 23:51 ]

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:21
Hamazaki schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:51:
goed dat het over hdmi kabels gaat. wilde net een vraag over stellen. nu zit ik allang niet meer in de markt over hdmi kabels. ik zoek 48gbps kabels voor de nieuwe generatie consoles (hdmi 2.1). iemand een goede kabel gespot voor een fatsoenlijke prijs?
Ik heb deze gekocht, bevalt me erg goed:
https://www.aliexpress.co...269583.0.0.5dd54b28H5yMyk
Heb de iets luxere genomen: Luxury Zinc Alloy

[ Voor 4% gewijzigd door sh623661 op 21-08-2020 23:59 ]

Pagina: 1 ... 307 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.