Welke heb jij?vinom schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:38:
Glasvezel HDMI kabel, ben je gelijk van het gezeur af. En betaalbaar
Ze hebben er zelf wel een pagina voor:
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1399374324873
[ Voor 9% gewijzigd door SED op 12-08-2020 23:37 ]
Copyright and left by SED...
Al gepost, staat op deze pagina...deef1969 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:46:
LG CX OLED (2020) vs LG C9 (2019) - LG sticks with a winning formula YouTube: LG CX OLED (2020) vs LG C9 (2019) - LG sticks with a winning formula
heb ik ook wel gehad met soortgelijke kabels,ook gecertificeerd,precies dezelfde klachten,andere kabels proberen.John Dude schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:28:
Vraagje:
Ik heb een LG CX 65", Denon AVR, een Nvidia shield en een ziggo mediabox.
Ik heb alles aangesloten met Monoprice Premium High Speed kabels die 4k 60hz kunnen maar toch ervaar ik HDMI problemen. Zoals af en toe een zwart scherm (nog wel geluid) en "sparkles" (pixel dropouts). Maar deze kabels moeten dit gewoon kunnen, ik heb ze specifiek vanwege mijn nieuwe TV gekocht maar het is blijkbaar niet genoeg.
Ik ervaar deze problemen alleen als ik op de Denon het 4k signaal op "4k Enchanced" (4K 60p 4:4:4, 4:2:2 en 4K 60p 4:2:0 10 bit video) zet.
Zou het aan de EMI-weerstand kunnen liggen? Ze lopen wel langs een stekker blok en de telefoonlijn (lengtes: 1x4m 2x1.5m)
Kabels: https://www.amazon.nl/Mon...dmi&qid=1597260539&sr=8-2
Ik heb alle apparaten direct in de TV geplugd, dus niets via mijn Denon AVR-X1500. De Denon heb ik met deze kabel aangesloten ivm ARC support. Dat werkt dus probleemloos. De Denon gaat aan en uit bij aan/uit TV. Geen idee of mijn Denon ook eARC ondersteund. eARC heeft volgens mij ook lip-sync features.
Maar ik stuur dus geen beeld via deze kabel, enkel audio.
Goed, ik ben er even voor gaan zitten.remco_k schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:48:
[...]
Samsung S9. De delay die ik in die video's zie, komt overeen met als ik zelf naar mn tv kijk met zo'n test.
En voor de zekerheid met de S9 een test gedaan op een andere tv die wel in sync is en die komt er ook via die telefoon in sync uit. Dus je zou haast kunnen zeggen dat het een gecalibreerde test/meting is.
De vraag is: hoeveel loopt je beeld voor?
Edit: voor de zekerheid nogmaals mijn telefoon gecontroleerd met een tv die wel in sync is. Blijkt dat de audio bij 30 fps ~1 frame later komt. Dus van alle testen die ik doe moet ik 1 frame aftrekken. Dat geeft in ieder geval aan dat de meetmethode goed (genoeg) is om het probleem te laten zien.
TLDR: audio delay van een 60fps 1080p Youtube filmpje afgespeeld op mijn 55C9 Youtube app via de interne luidsprekers is c.a. 150ms. Of zo je wilt het beeld loopt (minimaal) 150ms VOOR op het geluid. Merk je dat? Ja, dat merk je. Kan je dat corrigeren. met behulp van de audio delay functie op de C9 of je receiver? Nee, want de audio loopt immers ACHTER en niet VOOR.
Testcondities:
- opname met iPhoneXS, 1080p@60Hz
- beeldmodus ISF dark, de "beeldverbeteraars" in de geavanceerde menu's zoveel mogelijk uit
- drie sync filmpjes @60Hz: de jouwe, deze en deze.
Eerst de baseline bepalen: youtube filmpjes afgespeeld op een Macbook Pro 2017 in Safari. Delays van de 3 filmpjes resp: -17ms, -20ms en -17ms. D.w.z. audio loopt c.a. 18ms ACHTER op de video. Zie onderstaande screenshots. Waar onderin de verticale streep staat begint de audio blip (het 'bergje' in het blauwe audiospoor eronder) en dat frame wordt rechtsboven in beeld getoond met de delay waarde. Dat kan een fout zijn van mijn Macbook Pro, maar worst case is die 17ms toe te wijzen aan de opname van de iPhone XS.
/f/image/VgPjej0OhTCcqk6z3MAPU2uV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Rb8lOkLdpWEVTpgDBbdSJT7a.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dSknQY5n4CvRZ5gqAfWEnB87.png?f=fotoalbum_large)
Dan het resultaat op een LG OLED 55C9: youtube filmpjes afgespeeld in de youtube app van de tv. Delays van de 3 filmpjes resp: -180ms, -140ms en -180ms. D.w.z. audio loopt c.a. 166ms ACHTER op de video. Haal je daar voor de zekerheid de 17ms gemeten met de macbook vanaf om te corrigeren voor eventuele afwijkingen in het opname apparaat dan zit je nog steeds op 150ms.
Als de audio 150ms later komt dan het beeld, merk je dat? Ik wel, maar ik ben bang de meesten niet of nauwelijks. Omdat ze er niet gevoelig voor zijn of omdat ze niet anders gewend zijn van al die verschillende digitale bronnen. Zoals gezegd, sinds we van analoog naar digitaal zijn gegaan is lip-sync "all over the place".
/f/image/TJTlR9poMzCp54tcyUsPe3dg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8NoZlkNIcVPb8SFZwtE6vUqa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 13-08-2020 13:57 ]
Bij 60fps is 1 frame ongeveer 16,6 msec.
Dat (16-20ms) is heel netjes. Wat trouwens geen enkel probleem is voor de kijk ervaring.
Ik denk dat je verder goed bewijs levert dat de C9 serie dus standaard een lipsync probleem heeft. In ieder geval in de youtube app, maar dit komt ook voor bij Netflix en b.v. een externe HDMI settop box.
Ik vraag me af wat we zouden kunnen doen om LG het probleem te laten erkennen?
Misschien heb je zin om je probleem ook aan te kaarten bij LG nl?
Hoe meer ze er klachten over krijgen, hoe beter lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 13-08-2020 13:16 ]
Alles kan stuk.
Die was al bekend en is al eerder gepost. En gaat over de 2017 serie en ouder. Daar valt de C9 niet onder.SED schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:10:
@Cap en @remco_k je hebt uiteraard die pagina hierboven al wel bezocht?
Los daarvan denk ik dat je als fabrikant niet op die manier je verantwoordelijkheid maar bij de gebruiker moet leggen door te zeggen dat je een lipsync probleem kan verwachten onder bepaalde omstandigheden en doe het er maar mee.
Ik heb het hier al eerder gezegd: als ik info over het lipsync probleem van de C9 had gehad voor mijn aankoop (in maart dit jaar) dan was ik daar met een grote boog omheen gelopen.
Alles kan stuk.
Voor nu ben ik maar overgestapt op een externe mediaspeler die ik heb aangesloten op mijn receiver, ik laat het geluid toch altijd door de receiver afspelen. Alle lipsync-instellingen uitgezet, want ik wil niet dat de LG weer roet in het eten gaat gooien, en dat werkt op zich prima.
Als ik dit had geweten had ik inderdaad geen 55E9 gekocht, maar een Panasonic of zo. Dat hele eARC met zogenaamd verplichte lipsync is ook een grote farce, daarom had ik juist voor de LG gekozen. Misschien dat ik eens bij Smits ga informeren over een eventuele ruilmogelijkheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Spollie op 13-08-2020 13:35 ]
I hide at work because good employees are hard to find.
Je kunt er niets aan doen omdat de audio achter loopt en de TV heeft geen optie om dit te corrigeren.Incolumis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:35:
Ik heb idd ook een lipsync probleem, en ondanks de opties in de receiver en de tv om dat aan te passen, is het mij nooit gelukt om dit helemaal goed te krijgen. Ik zal vanavond eens wat testjes doen om te kijken waar de verschillen zitten.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:27
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die pagina klopt weinig van.SED schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:10:
@Cap en @remco_k je hebt uiteraard die pagina hierboven al wel bezocht?
Er staat dit:
The audio signal may be output before the video because of the time the TV takes to process much greater resolution video input.
Dit klinkt heel logisch een dergelijk uitspraak heb ik zelf ook al vaker gedaan.
Video processing kost relatief veel tijd waardoor audio vóór zou moeten lopen niet achter!
De testen van veel gebruikers laten dus zien dat het geluid achter loopt en tov het video dus versneld zou moeten worden.
Wel mooi dat het LG artikel dit zegt:
Speed up sound output when moving cursor towards minus sign (-), delay sound output when moving towards plus sign (+).
Dit suggereert dat je de correctie twee kanten op kan zetten. Langzamer of sneller.
Maar het punt is en blijft dat het erg last is dit probleem objectief en reproduceerbaar moet kunnen maken.
Er zijn veel variabelen in het spel.
Ook al gebruik je dezelfde YouTube video het dezelfde model TV dan nog neem je de video op met een andere smartphone en speel je dit af op een andere laptop PC.
Feit is wel dat LG verplicht is deze klachten serieus op te pakken en door hun tweede/derde lijn support op te laten pakken.
Als ik LG support was zou ik blij zijn als klanten mij zoveel informatie gaven.
Ik heb zelf bij een erg groot electronica bedrijf gewerkt en weet hoe support zou moeten gaan.
HDMI: Youtube filmpjes in Safari op Macbook pro <-> HDMI LG 55C9, interne speakers 55C9 audio ingesteld op Bitstream. Geluid loopt resp c.a. 7, 30 en 30ms achter op het beeld, dus 1 a 2 frames. Dit vind ik acceptabel. De 150ms van Youtube niet.remco_k schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:10:
@Cap Goed gedaan!
Bij 60fps is 1 frame ongeveer 16,6 msec.
Dat (16-20ms) is heel netjes. Wat trouwens geen enkel probleem is voor de kijk ervaring.
Ik denk dat je verder goed bewijs levert dat de C9 serie dus standaard een lipsync probleem heeft. In ieder geval in de youtube app, maar dit komt ook voor bij Netflix en b.v. een externe HDMI settop box.
/f/image/UK1Ft3q1irO5vRvoWKosnML2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fIstSi3A8yShFPUI4aJ7YOa9.png?f=fotoalbum_large)
Yep. Dat kan tot en met model 2017. Vanaf de C9 kan je alleen maar (+) doen, dus alleen maar nog later.HoppyF schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:47:
Wel mooi dat het LG artikel dit zegt:
Speed up sound output when moving cursor towards minus sign (-), delay sound output when moving towards plus sign (+).
Dit suggereert dat je de correctie twee kanten op kan zetten. Langzamer of sneller.
Was er maar een (-), dan had je mij en anderen misschien nooit over lipsync horen klagen. -5 (frames?) zou bij bij, vermoed ik, al een grote tevredenheid teweeg brengen.
Alles kan stuk.
Als je het hebt: probeer eens een bron met Dolby digital audio aan HDMI te hangen, dan zie je weer dezelfde delays of nog groter als die van Youtube. Wel voor zorgen dat HDMI op auto of passthrough staat.Cap schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
HDMI: Youtube filmpjes in Safari op Macbook pro <-> HDMI LG 55C9: geluid loopt resp c.a. 7, 30 en 30ms achter op het beeld, dus 1 a 2 frames. Dit vind ik acceptabel. De 150ms van Youtube niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alles kan stuk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als het toen wèl kon waarom dan nu niet?remco_k schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Yep. Dat kan tot en met model 2017. Vanaf de C9 kan je alleen maar (+) doen, dus alleen maar nog later.
Was er maar een (-), dan had je mij en anderen misschien nooit over lipsync horen klagen. -5 (frames?) zou bij bij, vermoed ik, al een grote tevredenheid teweeg brengen.
Het lijkt mij heel logisch om zowel + als - te kunnen instellen.
Dmv een loopje of zo in de software wordt het audio tov het video dan verschoven.
Dat dus.HoppyF schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
Als het toen wèl kon waarom dan nu niet?![]()
Het lijkt mij heel logisch om zowel + als - te kunnen instellen.
Dmv een loopje of zo in de software wordt het audio tov het video dan verschoven.
Sterker nog (nu spreekt de software ontwikkelaar in mij): ik acht de kans groot dat het intern in de software nog steeds mogelijk is om met een negatief getal te kunnen werken, maar het in de gui uitstaat om een negatief getal te selecteren.
Iemand in het C9 team van LG moet hebben gedacht: Hoezo negatief? Het beeld is toch altijd later dan het geluid, dus hup, eruit ermee.
Alleen daarna (of daarvoor al) heeft iemand anders van LG de interne audio engine zo verkloot dat het geluid altijd te laat is.
Et voila: Iedereen zit nu met lip sync problemen. En LG doet net of ze van niks weten.
Stiekem heb ik nog een hoop dat deze TV een 'geheim' service menu heeft, waar je misschien toch nog wat zaken kan instellen zodat je de lipsync goed (of in ieder geval beter) kan krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 13-08-2020 15:22 ]
Alles kan stuk.
Daar zeg je wat, ik heb toevallig laatst een service-afstandsbediening gekocht op Amazon om ASBL te disablen. Ik zal vanavond eens in het 'geheime' menu kijken.remco_k schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
Stiekem heb ik nog een hoop dat deze TV een 'geheim' service menu heeft, waar je misschien toch nog wat zaken kan instellen zodat je de lipsync goed (of in ieder geval beter) kan krijgen.
[ Voor 39% gewijzigd door Spollie op 13-08-2020 15:34 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad.remco_k schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
Dat dus.
Sterker nog (nu spreekt de software ontwikkelaar in mij): ik acht de kans groot dat het intern in de software nog steeds mogelijk is om met een negatief getal te kunnen werken, maar het in de gui uitstaat om een negatief getal te selecteren.![]()
Iemand in het C9 team van LG moet hebben gedacht: Hoezo negatief? Het beeld is toch altijd later dan het geluid, dus hup, eruit ermee.
Alleen daarna (of daarvoor al) heeft iemand anders van LG de interne audio engine zo verkloot dat het geluid altijd te laat is.
Et voila: Iedereen zit nu met lip sync problemen. En LG doet net of ze van niks weten.
Lijkt mij ook relatief simpel weer terug te zetten die optie.
De gedachtegang van audio is toch altijd sneller dan de video blijft logisch maar er is iets gewijzigd in de laatste modellen vanaf 2017 waardoor het anders is geworden.
Wellicht heeft het te maken met de snellere processoren.
Deze heeft men iedere keer sneller gemaakt met het oog op het meer kunnen uitvoeren van taken.
De software moet uiteraard rekening houden met extra rekenkracht.
LG kan niet doen of ze dit niet wisten want het staat nota bene op hun eigen pagina.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de soundbar lag, je krijgt ook tientallen hits terug als je googled op "LG SK10Y lip sync issues", maar nergens is een oplossing te vinden.
Na 2 weken de hoop maar opgegeven en leren leven met de constante ergenis.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heb ik ook maar ik ben wat terughoudend om in de service menu’s te gaan rondneuzen na een eerdere ervaring waarbij het bijna mis ging.Spollie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
Daar zeg je wat, ik heb toevallig laatst een service-afstandsbediening gekocht op Amazon om ASBL te disablen. Ik zal vanavond eens in het 'geheime' menu kijken.
Maar als je even goed oplet en niets wijzigt kan rondkijken geen kwaad.
Foto maken met foon ?HoppyF schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Heb ik ook maar ik ben wat terughoudend om in de service menu’s te gaan rondneuzen na een eerdere ervaring waarbij het bijna mis ging.
Maar als je even goed oplet en niets wijzigt kan rondkijken geen kwaad.
@Spollie ASBL = ?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wachtwoord: 0413 (van deze pagina geleend: https://nl.wikihow.com/He...-menu-openen-op-LG-tv%27s)
Ik heb er helaas geen zaken in gevonden die iets met lipsync te maken hebben. Voor de rest: als je erin gaat, wees echt voorzichtig met dingen veranderen, want je kan het jezelf misschien onmogelijk maken om een foute setting weer in originele stand terug te krijgen.
Alles kan stuk.
Service menu is overigens niet erg geheim, is toch wel bekend hier in het topic en op andere fora, youtube etc. ABSL = auto brightness limiter, kan je uitzetten in het service menu ("TPC Enable" -> OFF) als je je eraan stoort (bijv plotseling donkerder worden van lichtere scenes when ABSL kicks in). TPC zal wel een afkorting zijn in de trant van Thermal Protection Circuit.
Overigens, sommige settings triggeren een flag, dwz dat er dan een "value changed" indicator oplicht op het mainscreen die ook na het weer terugzetten op.de default waarde zichtbaar blijft, handig voor de service monteur om te zien of ie nog moeite moet doen of dat iemand zijn garantie verkloot heeft.
[ Voor 134% gewijzigd door Cap op 13-08-2020 22:50 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zeker!mucuracat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
Foto maken met foon ?
@Spollie ASBL = ?
Maar de eerste keer dat ik dit menu bekeek was ik alleen geïnteresseerd in de draaiuren.
Als je echter iets met de cursor toetsen doet (gewoon om wat te navigeren) kun je toch snel iets per ongeluk wijzigen. Er komt geen tekst met “wil je dit wijzigen druk op OK of iets dergelijks).
Op zich logisch want het is een service menu bedoelt voor monteurs.
Wat ik niet snap, de 9-serie is in enorme aantallen verkocht, talloze reviews (die ook in detail ingaan op geluidskwaliteit) veschenen (die hier niks van toemen maar bij wijze van wel elke dode pixel benoemen), en toch is er maar een relatief beperkt aantal topics over lip sync problemen.Rprp schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:38:
Hier ook lip sync issues met de C9 en een SK10Y. Duidelijk te zien en het is echt verschrikkelijk. Vorig jaar veel mee aan de gang geweest, maar ik kreeg het inderdaad nooit goed omdat het geluid achter loopt.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de soundbar lag, je krijgt ook tientallen hits terug als je googled op "LG SK10Y lip sync issues", maar nergens is een oplossing te vinden.
Na 2 weken de hoop maar opgegeven en leren leven met de constante ergenis.
Is het wel voor iedereen gelijk? Ik ben benieuwd of Tweakers die geen probleem ervaren met hun tv en de AV delay meten, op evenveel latency uitkomen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Reviewers letten niet op lip sync.davidov2008 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:26:
[...]
Wat ik niet snap, de 9-serie is in enorme aantallen verkocht, talloze reviews (die ook in detail ingaan op geluidskwaliteit) veschenen (die hier niks van toemen maar bij wijze van wel elke dode pixel benoemen), en toch is er maar een relatief beperkt aantal topics over lip sync problemen.
Is het wel voor iedereen gelijk? Ik ben benieuwd of Tweakers die geen probleem ervaren met hun tv en de AV delay meten, op evenveel latency uitkomen.
Nooit gezien dat ze daar iets over genoemd hebben.
Verder is het ook de ongrijpbaarheid van het probleem.
Het doet zich niet overal gelijk en consequent voor.
Er zijn verschillen in timing waardoor het de ene keer opvalt en de andere keer weer niet.
Je kunt wel zeggen laat Tweakers die geen problemen hebben dit ook meten maar dat is nog best lastig.
Het moet dan onder dezelfde condities plaatsvinden wil je de resultaten kunnen vergelijken.
Als iemand in de echte wereld op 15m van je af staat heb je ook al bijna 50ms vertraging in de audio tov de video, dus mensen zijn er ook een beetje aan gewend.
Ook zie ik verschillen afhankelijk van de bron die ik kies, youtube loopt vaak iets beter in sync dan bijvoorbeeld streamen via Ziggo go.
Ik heb me er een tijdje extreem druk over gemaakt en elke bron helemaal te proberen te Tweaken maar ik heb het maar losgelaten. En het grappige is dat ik het nu eigenlijk niet meer zie.
Heel soms komt het nog voor dat een download zo sterk out of sync loopt dat ik het wel handmatig aanpas, maar dat ligt aan het bronmateriaal niet aan de t.v.
Volgens mij zijn juist de omstandigheden waarbij het optreedt bij vrijwel iedereen gelijk (obv het al twee jaar lezen van ervaringen op diverse fora). Namelijk: audio input via een van de HDMI Ports (dus niet interne app) met een dolby digital signaal, icm output via arc. De tv bewerkt dat signaal imho en daardoor treedt de vertraging op. Waarom ik denk dat het signaal bewerkt wordt? Omdat het anders klinkt (Lager volume) dan wanneer ik de bron rechtstreeks aansluit op receiver.HoppyF schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Reviewers letten niet op lip sync.
Nooit gezien dat ze daar iets over genoemd hebben.
Verder is het ook de ongrijpbaarheid van het probleem.
Het doet zich niet overal gelijk en consequent voor.
Er zijn verschillen in timing waardoor het de ene keer opvalt en de andere keer weer niet.
Je kunt wel zeggen laat Tweakers die geen problemen hebben dit ook meten maar dat is nog best lastig.
Het moet dan onder dezelfde condities plaatsvinden wil je de resultaten kunnen vergelijken.
Alle andere audio types (pcm, dts) doen het wel goed.
Het is een vet irritant probleem en speelt nu al bij een paar generaties van de OLED tv’s.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik bedoel met de omstandigheden een gelijke bron (bv Journaal NPO1) via externe STB box.Mfpower schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:02:
[...]
Volgens mij zijn juist de omstandigheden waarbij het optreedt bij vrijwel iedereen gelijk (obv het al twee jaar lezen van ervaringen op diverse fora). Namelijk: audio input via een van de HDMI Ports (dus niet interne app) met een dolby digital signaal, icm output via arc. De tv bewerkt dat signaal imho en daardoor treedt de vertraging op. Waarom ik denk dat het signaal bewerkt wordt? Omdat het anders klinkt (Lager volume) dan wanneer ik de bron rechtstreeks aansluit op receiver.
Alle andere audio types (pcm, dts) doen het wel goed.
Het is een vet irritant probleem en speelt nu al bij een paar generaties van de OLED tv’s.
YouTube video of Netflix serie.
Dan hangt het er vanaf of je de interne luidsprekers gebruikt of bv een soundbar of receiver.
Allemaal variabelen met (mogelijk) verschillende uitkomsten.
Het verwerken van digitale audio en videosignalen kost tijd. De tijd is verschillend want het hangt af van de processor die de beeldverwerking uitvoert. Audio wordt weer anders verwerkt.
Hoe dan ook moet het voor een fabrikant zeker mogelijk zijn timing verschillen op te lossen en ook een goede handmatig optie voor het instelling van sync toe te voegen die plus en min correcties toelaat.
Daar zijn veel gebruikers denk ik al tevreden mee.
Dit is denk ik de (toch wat treurige) realiteit, het is er maar het is "geaccepteerd". Omdat het sinds de invoering van digitale tv / audio meer regel dan uitzondering is zijn mensen zo geconditioneerd. Terwijl ze in het echt natuurlijk wel zo geconditioneerd zijn om het geluid tegelijk met het beeld te ontvangen.Rixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:55:
Als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit een t.v. gehad waar ik het gevoel had dat het 100% in sync liep met elkaar.
Ook zie ik verschillen afhankelijk van de bron die ik kies, youtube loopt vaak iets beter in sync dan bijvoorbeeld streamen via Ziggo go.
Ik heb me er een tijdje extreem druk over gemaakt en elke bron helemaal te proberen te Tweaken maar ik heb het maar losgelaten. En het grappige is dat ik het nu eigenlijk niet meer zie.
Grotere afstanden zoals FrankRichard aangeeft uitgezonderd, maar daar hebben we het hier niet over: op 15m of meer afstand blijft er vanwege het formaat van de lippen natuurlijk weinig over van de lipsyncproblematiek, en al helemaal als iemand op een scherm van beperkte grootte op 15m afstand geprojecteerd is.
Maar terug naar de lip sync. Het was ooit wel degelijk goed, namelijk met analoge tv uitzendingen. Uiteraard zijn sync problemen in de bron altijd al aanwezig geweest maar dat is een andere discussie, te wijten aan de producenten. Hoe dan ook, (live) tv-beeld zie ik gewoon graag in sync.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 14-08-2020 11:40 ]
Welke heb jij besteld? Ik wil er ook zo snel mogelijk één hebben!Spollie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
Daar zeg je wat, ik heb toevallig laatst een service-afstandsbediening gekocht op Amazon om ASBL te disablen. Ik zal vanavond eens in het 'geheime' menu kijken.
Wat het is werkelijk waar een gruwelijk punt van ergernis voor mij. Tijdens een langdurig donkere scene in een willekeurige film of serie wordt het beeld donkerder, en daarna ergens ineens weer lichter. Compleet zinloze feature die echt uit moet!
Je kan soms kiezen voor verschillende settings maar geheel uitzetten zou echt extreem stom zijn.
Ik heb destijds deze besteld: https://www.ebay.nl/itm/N...V-DU-27FB32C/352888112642Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
Welke heb jij besteld? Ik wil er ook zo snel mogelijk één hebben!
Wat het is werkelijk waar een gruwelijk punt van ergernis voor mij. Tijdens een langdurig donkere scene in een willekeurige film of serie wordt het beeld donkerder, en daarna ergens ineens weer lichter. Compleet zinloze feature die echt uit moet!
Was volgens mij binnen een week wel binnen.
Dat is een keuze die ik bewust gemaakt heb. Als mijn TV hierdoor iets eerder stuk gaat, prima dan ben ik van LG af. Sowieso is mijn TV gecalibreerd en daardoor staat de OLED light een stuk lager dan bij de gemiddelde gebruiker.Rixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:32:
ABL zit er voor een goede reden, om de componenten van je t.v. te beschermen tegen zaken waar ze niet voor gebouwd zijn.
Je kan soms kiezen voor verschillende settings maar geheel uitzetten zou echt extreem stom zijn.
Het algoritme van LG is gewoon waardeloos, hij ziet sommige scenes veel te snel als te lang durend, dus zet hij snel de helderheid terug. En dan bij ondertitels schiet hij weer omhoog.
[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 14-08-2020 12:39 ]
De ene fabrikant zal het iets agressiever toepassen dan de ander maar bij iedere fabrikant zul je zien dat de helderheid merkbaar daalt bij een groot helder scherm, kijk maar naar de testresultaten van de verschillende merken op RTings.com.
Als jij je televisie kapot wil maken is dat uiteraard jouw keuze.
Ik zou als je, je er zo erg aan stoort lekker je t.v. terugbrengen/verkopen en een LCD in huis halen.
Dan is je probleem opgelost. Die gebruiken volgensmij ook ABL, maar daar ligt de maximale helderheid zo hoog dat de drop een stuk minder zichtbaar is.
Ik stoor mij er zelf totaal niet aan, ben veels te druk met het genieten van de ongelooflijk goede beeldkwaliteit die OLED biedt.
[ Voor 8% gewijzigd door Rixos op 14-08-2020 12:52 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier geen last van.Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
Welke heb jij besteld? Ik wil er ook zo snel mogelijk één hebben!
De service afstandsbediening kost €4 op Ali.
Maar ik ga geen instellingen in het service menu wijzigen.
Fijn dat jij je er niet aan stoort. Erg belangrijke info voor dit topicRixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:48:
ABL is inherent aan OLED televisies, of je nou Sony, Philips of LG koopt, ze gebruiken allemaal panelen gebaseerd op dezelfde techniek.
De ene fabrikant zal het iets agressiever toepassen dan de ander maar bij iedere fabrikant zul je zien dat de helderheid merkbaar daalt bij een groot helder scherm, kijk maar naar de testresultaten van de verschillende merken op RTings.com.
Ik zou als je, je er zo erg aan stoort lekker je t.v. terugbrengen/verkopen en een LCD in huis halen.
Dan is je probleem opgelost.
Ik stoor mij er zelf totaal niet aan, ben veels te druk met het genieten van de ongelooflijk goede beeldkwaliteit die OLED biedt.
Ik kies er zelf voor om het uit te zetten. En dan draag ik ook de gevolgen zelf.
Het is wat mij betreft van de zotte dat een bewegend, donker beeld gedimd moet worden.
De film Spartacus bijvoorbeeld was voor mij bijna niet te kijken.
Gelukkig staat mijn HTPC én tv zelf strak ingesteld als het gaat om de screensaver, dus langdurig statische beelden zijn er bij mij niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Toch zit er iets onlogisch in het terugbrengen van de helderheid.Rixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:48:
ABL is inherent aan OLED televisies, of je nou Sony, Philips of LG koopt, ze gebruiken allemaal panelen gebaseerd op dezelfde techniek.
Dan is je probleem opgelost. Die gebruiken volgensmij ook ABL, maar daar ligt de helderheid maximaal zo hoog dat de drop een stuk minder zichtbaar is.
Als je het op pixel niveau bekijkt kan een pixel heel helder wit weergeven.
Doe je 10x10 pixels bij elkaar ook.
Doe je 100x100 pixels ook, enz.
Waarom dan niet over het hele scherm?
Het principe is immers gelijk, alles wit (als je wit zou willen zien....).
Misschien is het totaal nutteloos naar een geheel wit scherm kijken maar even voor de beeldvorming.
Het topic heet 'LG OLED ervaringen en discussies 'Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:51:
[...]
Fijn dat jij je er niet aan stoort. Erg belangrijke info voor dit topic
Dus dit lijkt mij een prima plek om mijn 'ervaring' met LG ABL te delen en er over te 'discussiëren'.
Of is het alleen relevant als je wat te zeuren hebt?
Ik heb het antwoord niet precies, maar mijn gok zou zijn dat er iets is in de t.v. techniek dat niet lineair schaalt, hetzij stroomverbruik, hetzij spanning op bepaalde componenten of iets in die richting.HoppyF schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Toch zit er iets onlogisch in het terugbrengen van de helderheid.
Als je het op pixel niveau bekijkt kan een pixel heel helder wit weergeven.
Doe je 10x10 pixels bij elkaar ook.
Doe je 100x100 pixels ook, enz.
Waarom dan niet over het hele scherm?
Het principe is immers gelijk, alles wit (als je wit zou willen zien....).
Misschien is het totaal nutteloos naar een geheel wit scherm kijken maar even voor de beeldvorming.
Dus 100x100 is niet 100x de spanning van 10 x 10, of iets dergelijks, daarom is een klein helder scherm wel mogelijk, maar een groot helder scherm niet.
Corrigeer mij vooral wanneer je het antwoord wel weet, maar ik vermoed dat het iets in die richting is
Spollie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ecBESJUTcxmCMZaI2yPzc3uD.jpg?f=user_large)
Bron: https://www.avsforum.com/...714/page-17#post-59203658
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er zijn twee limiet functies.Rixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:59:
[...]
Ik heb het antwoord niet precies, maar mijn gok zou zijn dat er iets is in de t.v. techniek dat niet lineair schaalt, hetzij stroomverbruik, hetzij spanning op bepaalde componenten of iets in die richting.
Dus 100x100 is niet 100x de spanning van 10 x 10, of iets dergelijks, daarom is een klein helder scherm wel mogelijk, maar een groot helder scherm niet.
Corrigeer mij vooral wanneer je het antwoord wel weet, maar ik vermoed dat het iets in die richting is
ABL en ASBL.
ASBL gaat over statische content, als een beeld te lang blijft staan dimt het gehele beeld om inbranden na verloop van tijd te voorkomen.
Deze kun je dus in het service menu uitzetten.
ABL is gelimiteerd tot 150 nits over het gehele scherm.
Pieken die hoger zijn op een klein gebied mag maar het gemiddelde mag blijkbaar niet worden overschreden.
Dit schijnt aan de OLED paneel techniek te liggen waarbij overhitting van het paneel vermeden moet worden.
Waarom dat precies zo is weet ik ook niet.
Ik heb het over ASBL, niet ABL, dit heeft niks te maken met het beperken van de helderheid bij een wit scherm. ASBL is een soort burn-in protectie voor statische beelden. Echter, het algoritme om te bepalen of het beeld te lang statisch is, is veel te gevoelig en klopt van geen kanten. Ik zorg er zelf wel voor dat ik geen burn-in krijg, zeker met de lage OLED light-instelling die ik gebruik is dit helemaal geen issue. HDR kijk ik vrijwel niet. Ik heb ASBL al een half jaar uit staan en dit bevalt prima. Qua beeld is deze TV vrijwel perfect, enige zwakke punt blijft de motion, maar daar ga ik geen LCD voor halenRixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:48:
Zichtbare ABL is inherent aan OLED televisies, of je nou Sony, Philips of LG koopt, ze gebruiken allemaal panelen gebaseerd op dezelfde techniek.
Dan is je probleem opgelost. Die gebruiken volgensmij ook ABL, maar daar ligt de maximale helderheid zo hoog dat de drop een stuk minder zichtbaar is.
Als we het hebben over ABL (dus niet asbl).. zag ik in de link hieronder in een poolse review geclaimd dat LG minste abl heeft.. Tot 70 % screen.. boven de 300 nits.. Maar de CX is wel behoorlijk dimmer in cijfers dan de C9.. Maar Ni-cijfers moet je niet lineair nemen.. Geeft te veel focus om een paar nits.. https://hdtvpolska.com/lg...rawie-jak-realne-200hz/8/Rixos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:48:
Zichtbare ABL is inherent aan OLED televisies, of je nou Sony, Philips of LG koopt, ze gebruiken allemaal panelen gebaseerd op dezelfde techniek.
Wat betreft de remote om in het service menu te komen: een Android telefoon met IR blaster (Samsung Galaxy bijv) + app (o.a. SURE universal remote) of een simpele oude programmeerbare Harmony volstaat, de laatste is ook voor luttele euro's op te halen op marktplaats of hier op V&A. Het juiste apparaat laden en de In-start knop verschijnt, 0413 typen en je bent binnen.
Maar ik ben mezelf aan het herhalen, zie:
Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Oh ja, dat risico op "zomaar wat wijzigen" is ook niet groot tenzij je wilde vingers hebt.
Uit mijn hoofd (geen garanties dus
Kortom: als je er geen vertrouwen in hebt vooral niet doen, maar ook niet vooraf panikeren om iets dat best meevalt, zeker als je een beetje tech-savvy bent. En vergeet de flagged items niet zoals white balance, daar moet je dus niet aankomen wil je garantie houden: eenmaal gewijzigd dan gaat de flag af en KAN de servicemonteur het opmerken. Zelf even googlen of het item dat je wilt wijzigen flagged is.
[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 14-08-2020 15:11 ]
ABL zou ik niet uitzetten, lijkt mij ook niet dat, dat mogelijk is
Ik vind dit wat kort door de bocht. Als voorbeeld, mijn C9 lijdt momenteel ('out of the box') onder black crush in de 'near black' gebieden. Je mist daardoor detail op de momenten dat het detail er juist enorm toe doet. Zeker op een OLED. En dat is zonde. Dat wil ik er dan ook graag 'uit' laten kalibreren. En als bonus staat de rest dan ook echt goed.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
In theorie zou die calibratieapparatuur zelf ook niet helemaal zuiver kunnen zijn natuurlijk, want wie calibreert dat dan weer?
Het is vooral placebo effect bij deze tv's, tenzij je in de grafische industrie werkt en bijv "KPN groen" ook echt helemaal moet overeenkomen met drukwerk bijvoorbeeld.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
"Black crush" is het modewoord maar het is eigenlijk allemaal een kwestie van gammacurve, en dan wordt het wat vager/ingewikkelder: er is geen absolute waarheid, er zijn slechts "recommendations". Je kan het kalibreren zoals je wilt, dat is de kunst niet. Maar, wat wil je eigenlijk?
[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 16-08-2020 12:02 ]
Duurt inderdaad lang is altijd zo via de kabel, had dit ook bij mijn vorige tv. Vooral aanleren om de gids functie te gebruiken ipv te 'zappen' zoals vroeger.Yonix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:39:
Vraag aan hen met een CI-module (Ziggo): hoe lang duurt het schakelen tussen televisiekanalen bij jullie? Ik heb hier een C9 en het duurt tussen de 3-4 seconden. Is dat normaal?
Met ouderwetse kabel vind ik wel vlot gaan. Hmm september krijg ik ook ci module. 😱Yonix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:39:
Vraag aan hen met een CI-module (Ziggo): hoe lang duurt het schakelen tussen televisiekanalen bij jullie? Ik heb hier een C9 en het duurt tussen de 3-4 seconden. Is dat normaal?
Zoals @crepsly schreef, ik gebruik nu ook functie bladeren wat er op zender nu afspeelt.
OK knop klikken en als je info ziet, dan op zender klikken. Dan krijg je meer info en kun je naar boven of beneden scrollen over infoscherm voor volgende of vorige zender en met links rechts komende of afgelopen programma
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Is traag ja. Gelukkig laat ie wel meteen de naam van het programma zien als je zapt, zodat je snel door kan zonder op het beeld te hoeven wachten.Yonix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:39:
Wel jammer dat de meegeleverde AB geen “PRE-CH” knop heeft, dat gebruikte ik echt vaak. Misschien maar eens mn oude Harmony afstoffen.
Dit heb ik ervaren zowel op LG OLED55C8 als mijn LG 49SM9000PLA, beide met een up-to-date firmware en up-to-date YouTube app.
Meestal moet ik de YouTube app dan geforceerd sluiten (Home-knop ingedrukt houden en daarna de app geforceerd sluiten) om het normale gedrag weer terug te krijgen.
Anderen hier ook last van?
Als ik op terug druk gaat hij gewoon naar het vorige kanaal.CyBeRSPiN schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
Wel jammer dat de meegeleverde AB geen “PRE-CH” knop heeft, dat gebruikte ik echt vaak. Misschien maar eens mn oude Harmony afstoffen.
Hier niet helaas (GX met CI+ module).HEY_DUDE schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:50:
[...]
Als ik op terug druk gaat hij gewoon naar het vorige kanaal.
Zelfde hier op een B8, geen idee waardoor het ontstaatWildfire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:49:
Ik heb de laatste tijd al meerdere malen meegemaakt dat op de OK-knop drukken in YouTube er niet voor zorgt dat het afspeelmenu tevoorschijn komt (waarbij dan een 2e keer op OK drukken het afspelen pauzeert), maar dat er tien seconden wordt vooruitgespoeld.
Bij mijn C9 met CI+ module werkt dat helaas ook niet.
Deze functie en het feit dat je kanalen niet zelf de juiste nummers kan geven qua volgorde (1,2,3,4,5 etc) maar vast zit aan de Ziggo nummering vind ik het grootste gemis aan de LG C9.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Maar ik realiseer me ineens dat ik dan waarschijnlijk een probleem krijg met de afstandsbedieningen,
dat als mijn vrouw zapt op de 55C8, dat dan waarschijnlijk het beeld op de 48CX ook zal verspringen.
Weet iemand hier iets meer van?
:strip_exif()/f/image/mHZ4I7b9YPPE0vGtytTlqCo4.jpg?f=fotoalbum_large)
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ziggo. In 10 jaar tijd nooit een kastje gehad om tv te kunnen kijken, wil ik graag zo houdenDropj schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
Welke provider? Ik wil ook van mijn kastje af maar KPN biedt dit niet meer aan dacht ik..
Nee afstandsbediening moet gekoppeld worden.MadButcher schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:34:
Ik heb de 55C8 als televisie, en ik overweeg nu om de 48CX als pc-monitor te kopen (pc staat ook in de woonkamer).
Maar ik realiseer me ineens dat ik dan waarschijnlijk een probleem krijg met de afstandsbedieningen,
dat als mijn vrouw zapt op de 55C8, dat dan waarschijnlijk het beeld op de 48CX ook zal verspringen.
Weet iemand hier iets meer van?
CI+ modules kunnen alleen worden gebruikt bij kabel (DVB-C) aanbieders zoals Ziggo.Dropj schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
Welke provider? Ik wil ook van mijn kastje af maar KPN biedt dit niet meer aan dacht ik..
Of bij Digitenne (DVB-T2) van KPN. Of bij satelliet TV (DVB-S2) zoals Canal Digitaal.
Als je IPTV hebt van KPN dan is dat kastje met die netwerk kabel erin dus niet vervangbaar door een CI+ module in je TV.
Alles kan stuk.
Is dat niet gewoon reflectie van een oplaadkabel naar zo te zien een tablet ?ArthurMorgan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:32:
Ik mag wel hopen dat die streep met dat puntje rechtsonder geen impactschade is. Want die cluster zit wel in de verlengde lijn daarvan. (Niet dat ik zou denken dat er een verband is, maar het kan gezeik opleveren als ze vervelend willen doen.)
Dit is voor zover ik weet bij elke tv zo als je tv afneemt van Ziggo?Help!!!! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Deze functie en het feit dat je kanalen niet zelf de juiste nummers kan geven qua volgorde (1,2,3,4,5 etc) maar vast zit aan de Ziggo nummering vind ik het grootste gemis aan de LG C9.
Hier ook zelfde probleem met de 65GXWildfire schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:49:
Ik heb de laatste tijd al meerdere malen meegemaakt dat op de OK-knop drukken in YouTube er niet voor zorgt dat het afspeelmenu tevoorschijn komt (waarbij dan een 2e keer op OK drukken het afspelen pauzeert), maar dat er tien seconden wordt vooruitgespoeld.
Dit heb ik ervaren zowel op LG OLED55C8 als mijn LG 49SM9000PLA, beide met een up-to-date firmware en up-to-date YouTube app.
Meestal moet ik de YouTube app dan geforceerd sluiten (Home-knop ingedrukt houden en daarna de app geforceerd sluiten) om het normale gedrag weer terug te krijgen.
Anderen hier ook last van?
Zijn er hier toevallig lurkers die ook een niet-LG smart TV hebben? Ik benieuwd of dit probleem zich beperkt tot de LG YouTube app of dat het zich ook bij andere TV's voordoet.
Bij mijn vorige tv was dat niet zo. Panasonic plasma 50ST50.Wren schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:23:
[...]
Dit is voor zover ik weet bij elke tv zo als je tv afneemt van Ziggo?
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Die streep is een reflectie van een Apple oplaadkabel.ArthurMorgan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:32:
Ik mag wel hopen dat die streep met dat puntje rechtsonder geen impactschade is. Want die cluster zit wel in de verlengde lijn daarvan. (Niet dat ik zou denken dat er een verband is, maar het kan gezeik opleveren als ze vervelend willen doen.)
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Helaas niet goed.TFX77 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:25:
Ik heb de LG OLED55CX6LA sinds juni. Helaas gisteren een oplichtende cluster pixels die na een pixel refresh nu helemaal donker zijn. Ofwel een cluster dode pixels. Ben benieuwd wat de leverancier gaat zeggen. Ik schat een kleine twintig defecte pixels. Ik had gehoopt dat het mee zou vallen maar het valt me helaas bij alles wat ik doe met de TV op. Waarschijnlijk vooral doordat het een paar centimeter links van het midden zit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neem contact op met de winkel dan kan er een reparatie volgen. Aan huis, nieuw paneel.
Zoveel defecte pixels hoort niet.
Op mijn C8 kan ik prima hernummeren met een CI+-module, wel bij een wat kleinere glasvezelprovider (Plinq) Dus ik vermoed dat het meer een combi is van de tv met Ziggo.Help!!!! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:51:
[...]
Bij mijn vorige tv was dat niet zo. Panasonic plasma 50ST50.
Voordeel van Bluetooth over IR ABGverboon schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:52:
[...]
Nee afstandsbediening moet gekoppeld worden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Gelukkig, kan me niet meer herinneren dat ik dat moest doen.Gverboon schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:52:
[...]
Nee afstandsbediening moet gekoppeld worden.
Zojuist besteld bij Kamera-Express voor € 2.299,-
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad, heel irritant! Soms is de play/pause knop 10 seconden vooruit spoelen, soms weer niet, de layout in de video is ook een flinke stap achteruit.NeWSJuNK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:17:
Ik heb sinds kort dat ik op mijn C7 geen pauze knop meer heb in de YouTube app. Is dat ergens verstopt in een update oid?
Ik zag een zeer goede review op homecinemamagazine. Dit stukje viel me even op:
Eerste wat opvalt: hoewel het een DTS:X-soundtrack is, identificeert de Bar 9.1 het als DTS Neural:X. Dit hebben we ook voor met ‘Jurassic World: Fallen Kingdom’. Mogelijk ligt dat aan iets dat de C9 doet – en dat zullen we nog verder onderzoeken en waar nodig deze review updaten.
Was benieuwd of iemand ervaring heeft met deze set en ook het bovenstaande.
PSN: Mondaatje
Ik kan je wel zeggen dat mijn Marantz 5014 icm LG C9 ook altijd DTS Neural: X displayt, terwijl ik toch echt vaker DTS:X verwacht. Ga het volgend weekend testen met een Nvidea Shield TV Pro (want ik vermoed dat het aan mijn Mi Box ligt).Monda schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:25:
Als dit niet in dit topic past word ik graag gecorrigeerd. Maar ben opzoek naar een redelijk goede draadloze set icm m'n C9. Ik wil zo min mogelijk draden. Mijn oog is gevallen op de JBL Bar 9.1.
Eerste wat opvalt: hoewel het een DTS:X-soundtrack is, identificeert de Bar 9.1 het als DTS Neural:X. Dit hebben we ook voor met ‘Jurassic World: Fallen Kingdom’. Mogelijk ligt dat aan iets dat de C9 doet – en dat zullen we nog verder onderzoeken en waar nodig deze review updaten.
Helaas moet ik mezelf even quoten. Ik merk nu weer dat als ik dts uitschakelt in de plex app op de tv, hij (app/synology ds412+) elke 15sec gaat bufferen. Is dat nog op te lossen?Mystikal schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:13:
[...]
Ik ben iets meer gerust gesteld. Bij mij zat het probleem dat ik helemaal geen geluid kreeg uit mijn Heos bar als het een dts audiotrack betrof. Dus ik was bang dat ik perse een extra apparaat moest nemen. Ik heb niet de behoefte om DTS / 5.1 te luisteren als ik tv/film kijk op de 65GX. Heb alleen de heos bar namelijk.
Gelukkig kun je op de PLEX app (van de tv) DTS deselecteren, waardoor je gewoon PCM geluid wordt doorgestuurd naar de heos bar. Mijn probleem is dus opgelost.
Voor DTS kijk ik in mijn bios (wip) zie andere topic
Basement Bios ---- Exo-S
JBL..9.1 ook mijn verlanglijstMonda schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:25:
Als dit niet in dit topic past word ik graag gecorrigeerd. Maar ben opzoek naar een redelijk goede draadloze set icm m'n C9. Ik wil zo min mogelijk draden. Mijn oog is gevallen op de JBL Bar 9.1.
Ik las wel, als je veel muziek luistert dat de midden tonen minder zijn.
Hm... Oké goed om mee te nemen. Luister ook wel aardig wat muziek. Maar heb nog niet echt een alternatief in deze prijsklasse. Ben echt op zoek naar zo min mogelijk draden, dus die los te koppelen rear boxen met accu zijn echt een uitkomst.mucuracat schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:26:
[...]
JBL..9.1 ook mijn verlanglijst
Ik las wel, als je veel muziek luistert dat de midden tonen minder zijn.
PSN: Mondaatje
Ik heb nu een iptv kastje met een netwerkkabel maar daar wil ik van af. Hier heb ik alleen glasvezel dus mogelijk dvb-t2 of gebruik maken van de KPN smart tv app.remco_k schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:00:
[...]
CI+ modules kunnen alleen worden gebruikt bij kabel (DVB-C) aanbieders zoals Ziggo.
Of bij Digitenne (DVB-T2) van KPN. Of bij satelliet TV (DVB-S2) zoals Canal Digitaal.
Als je IPTV hebt van KPN dan is dat kastje met die netwerk kabel erin dus niet vervangbaar door een CI+ module in je TV.
Ja, zie pricewatch.ion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:51:
Is de C9 eigenlijk nog ergens te koop?
Hoezo dat? Leg uit.ion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:51:
De CX is namelijk een flop
Twee winkels nog maar voor 300,- euro duurder dan de gangbare prijs.Cap schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:54:
[...]
Ja, zie pricewatch.
[...]
Hoezo dat? Leg uit.
De CX is een C9 met geen DTS, geen verbeteringen, halfgebakke hdmi 2.1
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Pricewatch is zinloos voor OLED’s.Cap schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:54:
[...]
Ja, zie pricewatch.
[...]
Hoezo dat? Leg uit.
De dagelijkse prijzen en ontwikkelingen staan in dit topic.
Zoek je dus een C9 of anders dan kijk je eerst in dat topic en bel/e-mail je de genoemde winkels af.
Vanwege de populariteit van de C9 wordt de voorraad wel steeds kleiner.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Goed onderbouwd verhaal. Succes!ion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:30:
[...]
Twee winkels nog maar voor 300,- euro duurder dan de gangbare prijs.
De CX is een C9 met geen DTS, geen verbeteringen, halfgebakke hdmi 2.1
C9 is dus nergens meer op voorraad. Bij de C8 en C7 waren ze nog redelijk lang te koop na introductie van het nieuwere model.HoppyF schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:19:
[...]
Pricewatch is zinloos voor OLED’s.
De dagelijkse prijzen en ontwikkelingen staan in dit topic.
Zoek je dus een C9 of anders dan kijk je eerst in dat topic en bel/e-mail je de genoemde winkels af.
Vanwege de populariteit van de C9 wordt de voorraad wel steeds kleiner.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Koop je de B9 of E9ion schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:42:
[...]
C9 is dus nergens meer op voorraad. Bij de C8 en C7 waren ze nog redelijk lang te koop na introductie van het nieuwere model.
Mijn C9 met CI+ gaat gewoon naar het vorige kanaal als ik terug drukHelp!!!! schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Bij mijn C9 met CI+ module werkt dat helaas ook niet.
Edit: Ik kan ook gewoon een lijstje favorieten aanmaken en deze selecteren als zender volgorde i.p.v. de default ziggo volgorde.
[ Voor 12% gewijzigd door HEY_DUDE op 17-08-2020 22:09 ]
@baronruud ik had hetzelfde probleem, kon geen c9 voor een normale prijs meer vinden. Ik heb nu de b9 staan en ben er zeer blij mee.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.