Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
glnk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

Oh, dat is wel erg kort. Vreemd dat ze hiervoor hebben gekozen. Bij mij komt het als een schilderij aan de wand, zonder dat er een meubel onder staat. Precies waar het voor bedoeld is, toch? Wie hangt er nou een stekkerdoos onder een schilderij :)

Ergens moet die kabel toch in het PCB gaan. Misschien kan ik de originele kabel ongeschonden laten en bewaren voor het geval dat, en dan een nieuwe kabel maken op de juiste lengte. Connector krimpen of solderen als het moet.
Bij de C9 kan je de kabel wel makkelijk los maken, daar zit de aansluiting achter een speciaal daarvoor klepje dat met één schroef los gemaakt kan worden. Ik weet niet hoe het met de CX of GX zit...
[...]

Oh, dat is wel erg kort. Vreemd dat ze hiervoor hebben gekozen. Bij mij komt het als een schilderij aan de wand, zonder dat er een meubel onder staat. Precies waar het voor bedoeld is, toch? Wie hangt er nou een stekkerdoos onder een schilderij :)

Ergens moet die kabel toch in het PCB gaan. Misschien kan ik de originele kabel ongeschonden laten en bewaren voor het geval dat, en dan een nieuwe kabel maken op de juiste lengte. Connector krimpen of solderen als het moet.
Dit onderwerp is hier al heel vaak besproken!
Zoek maar even op “netsnoer”.
Toevallig staat vandaag een review van de 48 inch CX op de FrontPage.
Daarin ook commentaar over het netsnoer.
Lees daar ook de reacties even.
reviews: LG CX 48" oled-tv Review - Eindelijk een kleiner maatje

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
[...]

Klopt, been there, attempted that..
Maar anders dan bij de C9 gaat bij de GX de kabel dieper de behuizing in als je het afdekplaatje losschroeft. Dan zal je de complete achterplaat moeten losschroeven om het verder uit te pluizen, dat ging me echt te ver voor een gloednieuwe tv van 2500 euro.. Dan maar stekker eraf en een nette stekker er weer aan.
Wat @Mystikal met deze tv heeft gedaan is een groot gat maken in de muur achter de tv en alle snoeren met stekker en al aan de andere kant van die wand afhandelen. Moet je wel de mogelijkheid hebben om dat te doen natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2020 17:12 ]

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:20

pvr

Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem met de Denon AVR-X2600H die ik heb aan geschaft.

Ik wil mijn Humax iHDR-5400C als eerst aanzetten, in samen werking met lg oled65cx6la, zonder tussenkomst van de Denon AVR-X2600H.
Dit omdat mijn vrouw het geluid via de tv wil horen. En mijn vrouw moet niet teveel handelingen doen.

DE dvd speler, mediaspeler, en Google Chromecast moeten wel via de Denon AVR-X2600H lopen.

Optie 1:
Moet ik dan alles via hdmi ARC van de lg oled65cx6la laten lopen, en is dit een instelling in de Denon AVR-X2600H ?

Optie 2:
Of moet de Humax iHDR-5400C apart op een hdmi 1van de lg oled65cx6la, en de rest van de rand apparatuur op de ARC hdmi van de lg oled65cx6la.

BVD Paul.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• CyBeRSPiN
@pvr die vrouwen ook altijd :P Geluid is toch veel mooier via de versterker?
Dit is wel een leuke puzzel. Ik zou beginnen met optie 2 en dan CEC (SIMPLINK) op de tv of de versterker uitzetten, dit om te voorkomen dat de versterker aan gaat als de tv aan gaat. Moet ergens een setting zijn, ik denk bij de Denon, iets met “power on” en HDMI of CEC.
Probleem dat je anders krijgt is dat zodra de versterker aan gaat de tv deze herkent en dan het geluid via de versterker wil laten lopen.
Als jij dan aan de beurt bent dan zet je de versterker aan en gaat het geluid wel zoals het hoort via de versterker.
Kijkt je vrouw ook content via de andere apparaten? Dan die op de tv aansluiten. Anders moet er alsnog met de versterker geschakeld worden.

Wat is de reden dan eigenlijk? Vind ze het geluid niet mooi, of teveel gedoe om alles te bedienen?
Heb hier nu juist voor elkaar dat het geluid altijd via de versterker loopt en dit allemaal soepel werkt via CEC en er geen extra afstandsbediening nodig is.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-08-2020 08:52 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
pvr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:53:
Beste mensen,

I
Dit omdat mijn vrouw het geluid via de tv wil horen. En mijn vrouw moet niet teveel handelingen doen.

DE dvd speler, mediaspeler, en Google Chromecast moeten wel via de Denon AVR-X2600H lopen.

Optie 1:
Moet ik dan alles via hdmi ARC van de lg oled65cx6la laten lopen, en is dit een instelling in de Denon AVR-X2600H ?

Optie 2:
Of moet de Humax iHDR-5400C apart op een hdmi 1van de lg oled65cx6la, en de rest van de rand apparatuur op de ARC hdmi van de lg oled65cx6la.
Speciale mensen speciale wensen. Een prima oplossing zou een harmony hub zijn. Kan je alles zo instellen als je vrouw het wil. Kleine investering extra, maar is vrouwtje ook heppie en dat is zeer belangrijk

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Klopt, been there, attempted that..
Maar anders dan bij de C9 gaat bij de GX de kabel dieper de behuizing in als je het afdekplaatje losschroeft. Dan zal je de complete achterplaat moeten losschroeven om het verder uit te pluizen, dat ging me echt te ver voor een gloednieuwe tv van 2500 euro.. Dan maar stekker eraf en een nette stekker er weer aan.
Wat @Mystikal met deze tv heeft gedaan is een groot gat maken in de muur achter de tv en alle snoeren met stekker en al aan de andere kant van die wand afhandelen. Moet je wel de mogelijkheid hebben om dat te doen natuurlijk.
Niet helemaal waar. Ik kwam erachter dat er een spouwmuur zat tussen de woonkamer en het washok. Ik denk om het geluid vd droger en wasmachine te verminderen. Dit heb ik alleen gebruik voor de hdmi kabel. Stekker heb ik anders opgelost. Raam vd wcd verwijderd, binnenwerk van het stopcontact kwartslag gedraaid en daar de stekker in gedaan. Dat zorgde ervoor dat ik de stekker niet hoefde af te knippen.

Basement Bios ---- Exo-S

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Optie 2:

BVD Paul.
[/quote]
Denk dat ik voor de optie 2 ga, als binnen een paar weken de Denon 2600 binnen komt.
Vind zelf bij TV kijken het niet prettig om het geluid via de speakers te laten lopen.
Lukte voorheen wel met de AVR-2113, maar vanwege brakke HDMI poorten, loopt het niet meer soepeltjes.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:06
Bij mijn LG OLED55C9PLA heeft de HDMI ingang 1 het begeven na 8 maanden , eerst vreemde kleuren een paar uur later geen signaal meer , andere HDMI ingangen nog wel goed kan dus gewoon kijken.

Is dit een bekend probleem bij de LG OLED55C9PLA of heb ik pech , natuurlijk nog garantie zal LG op de hoogte stellen. Wordt zo,scherm meegenomen of ter plekke gerepareerd?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
ramrodwillem schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:47:
Bij mijn LG OLED55C9PLA heeft de HDMI ingang 1 het begeven na 8 maanden , eerst vreemde kleuren een paar uur later geen signaal meer , andere HDMI ingangen nog wel goed kan dus gewoon kijken.

Is dit een bekend probleem bij de LG OLED55C9PLA of heb ik pech , natuurlijk nog garantie zal LG op de hoogte stellen. Wordt zo,scherm meegenomen of ter plekke gerepareerd?
Gewoon pech,niet elk defect hoeft een bekend probleem te zijn. Gewoon even melden bij de winkel,die kunnen een reparatieverzoek voor je indienen en dan wordt ter plekke waarschijnlijk je main vervangen.

• pvr

pvr

CyBeRSPiN

Het is dat mijn vrouw het een gedoe vind om alles te bedienen.
Zij kijkt ook alleen maar TV, en voor een film, zet ik de boel aan.

Het makkelijkste voor haar is humax aan, tv aan, en kijken :)
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:10:
@pvr die vrouwen ook altijd :P Geluid is toch veel mooier via de versterker?
Dit is wel een leuke puzzel. Ik zou beginnen met optie 2 en dan CEC (SIMPLINK) op de tv of de versterker uitzetten, dit om te voorkomen dat de versterker aan gaat als de tv aan gaat. Moet ergens een setting zijn, ik denk bij de Denon, iets met “power on” en HDMI of CEC.
Probleem dat je anders krijgt is dat zodra de versterker aan gaat de tv deze herkent en dan het geluid via de versterker wil laten lopen.
Als jij dan aan de beurt bent dan zet je de versterker aan en gaat het geluid wel zoals het hoort via de versterker.
Kijkt je vrouw ook content via de andere apparaten? Dan die op de tv aansluiten. Anders moet er alsnog met de versterker geschakeld worden.

Wat is de reden dan eigenlijk? Vind ze het geluid niet mooi, of teveel gedoe om alles te bedienen?
Heb hier nu juist voor elkaar dat het geluid altijd via de versterker loopt en dit allemaal soepel werkt via CEC en er geen extra afstandsbediening nodig is.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• CyBeRSPiN
pvr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:10:
CyBeRSPiN

Het is dat mijn vrouw het een gedoe vind om alles te bedienen.
Zij kijkt ook alleen maar TV, en voor een film, zet ik de boel aan.

Het makkelijkste voor haar is humax aan, tv aan, en kijken :)

[...]
Heb je Ziggo? Dan kun je ook voor de CI+ module gaan. Werkt perfect en geen Humax nodig dan! Dan hoef je alleen maar de CEC power on van de receiver uit te schakelen.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb de CX ontvangen vandaag en geïnstalleerd en nu krijg ik elke paar minuten de melding in beeld dat er een ethernet kabel aangesloten is (terwijl ik alleen wifi gebruik) en dat ik door kan gaan om te verbinden. Echt heel irritant, ben bang dat dit hardware matig is of zijn meer die dit hebben? Of kan je ergens de ethernet poort helemaal uitschakelen?

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Gizzo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:28:
Ik wil een bluetooth koptelefoon aanschaffen om tv (LG GX) te kunnen kijken zonder anderen om me heen te storen. Is er iemand die me een goeie kan aanraden. Ik maak me vooral zorgen om eventuele vertraging in het geluid
pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Deze heeft een schitterend geluid en geen vertraging op mijn oled 65 cx.

Overigens heb ik nog nooit last gehad van enige vorm van audio vertraging met webos plex. Webos tv of de nvidia shield icm een Sony receiver.

• Wren
Teknix1982 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:28:
Heb de CX ontvangen vandaag en geïnstalleerd en nu krijg ik elke paar minuten de melding in beeld dat er een ethernet kabel aangesloten is (terwijl ik alleen wifi gebruik) en dat ik door kan gaan om te verbinden. Echt heel irritant, ben bang dat dit hardware matig is of zijn meer die dit hebben? Of kan je ergens de ethernet poort helemaal uitschakelen?
Je kan even kijken of er iets in die poort zit dat contact maakt. Anders even een keer een reset en anders even de winkel contacteren voor een omruiling. Bloedirritant als het elke keer een melding geeft.

• Teknix1982
  • Niet online
Wren schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

Je kan even kijken of er iets in die poort zit dat contact maakt. Anders even een keer een reset en anders even de winkel contacteren voor een omruiling. Bloedirritant als het elke keer een melding geeft.
Heb nu een ethernet kabel erin gedaan zonder hem aan de andere kant ergens aan te sluiten en tot nu toe heb ik het nog niet weer gezien. Heb hem er nog niet weer uit gehaald. Doe ik later even als ik zeker weet dat dit een workaround is.

Heb hem er nu uit gehaald en nu lijkt de melding weg te zijn. Dat is een opluchting. Zal iets dwars gezeten hebben ofzo. Enige wat me wel opvalt is dat de kpn app echt elke 2 minuten schokt. Alle andere apps hebben dat niet. Zal wel specifiek aan de app liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Teknix1982 op 08-08-2020 16:56 ]

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13
Zeer tevreden met mijn GX, echter is het jammer dat de standaard remote niet verlicht is. Met name s’ avonds wanneer het al donker is, is het beeld geweldig.
Kwestie van wennen natuurlijk waar welke knop zit, maar toch mis ik de verlichting. Heb al gezocht naar een afstandsbediening van LG die verlicht is maar niet kunnen vinden. Zijn er gebruikers van LG tv’s die bijv. een afstandsbediening van Logitech gebruiken en hoe bevalt dat ? Moet er functionaliteit worden ingeleverd door het gebruiken van een ander merk ( bijv. die rode pointer ? )
Heb op dit moment nog geen andere apparatuur aangesloten op de TV.

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 13:37
Ik blijf wat twijfelen over de vertical banding en de donkere plekken die zichtbaar zijn bij een grayscale-video op mijn 65GX. Hieronder een foto ervan, daarbij opgemerkt dat de problemen daarop iets ernstiger lijken dan in werkelijkheid. Het meest zichtbaar bij het kijken naar doorsnee content is nog wel de verticale lijn die op ongeveer en kwart vanaf links te zien is, vooral bij egale lichte of juist donkere vlakken. Ook bij panning shots in films wil het wel eens opvallen. Voor het oog zeker geen constant aanwezig probleem, slechts sporadisch dat je het eens ziet wanneer je er op let. De donkere vlakken zijn me buiten zo’n grayscale-video eigenlijk nog nooit opgevallen. Tweemaal de handmatige pixelrefresher gedraaid maar dat heeft geen zichtbaar effect gehad.

Zou dit voor mensen hier een reden zijn voor inruil van de TV of is dit verhoudingsgewijs wel acceptabel voor een OLED? Ik kan niet zeggen dat het me echt stoort maar toch blijft in m’n achterhoofd knagen dat het mogelijk beter zou kunnen. Heb ook gewoon geen referentiekader om te kunnen bepalen of dit door de beugel moet kunnen of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYsmBdZD6T5DUUubPVNsqNvpAQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDrPrSK2eT27mQ6HvihUoXVY.jpg?f=fotoalbum_large
Als je het bij normale content niet ziet dan is er geen probleem.

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 13:37
Nou ja, het is in specifieke gevallen dus wel zichtbaar. Komt er een helderblauwe lucht in beeld oid dan is er een vrij duidelijke verticale lijn te zien. Ik ben vooral benieuwd of ik dat gewoon als part of the deal bij een OLED moet beschouwen of toch wel reden is om het scherm om te ruilen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grobbelboy op 08-08-2020 21:44 ]

Grobbelboy schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:29:
Ik blijf wat twijfelen over de vertical banding en de donkere plekken die zichtbaar zijn bij een grayscale-video op mijn 65GX. Hieronder een foto ervan, daarbij opgemerkt dat de problemen daarop iets ernstiger lijken dan in werkelijkheid. Het meest zichtbaar bij het kijken naar doorsnee content is nog wel de verticale lijn die op ongeveer en kwart vanaf links te zien is, vooral bij egale lichte of juist donkere vlakken. Ook bij panning shots in films wil het wel eens opvallen. Voor het oog zeker geen constant aanwezig probleem, slechts sporadisch dat je het eens ziet wanneer je er op let. De donkere vlakken zijn me buiten zo’n grayscale-video eigenlijk nog nooit opgevallen. Tweemaal de handmatige pixelrefresher gedraaid maar dat heeft geen zichtbaar effect gehad.

Zou dit voor mensen hier een reden zijn voor inruil van de TV of is dit verhoudingsgewijs wel acceptabel voor een OLED? Ik kan niet zeggen dat het me echt stoort maar toch blijft in m’n achterhoofd knagen dat het mogelijk beter zou kunnen. Heb ook gewoon geen referentiekader om te kunnen bepalen of dit door de beugel moet kunnen of niet.

[Afbeelding]
Je hebt je GX nog maar kort neem ik aan.
Wacht eerst even af hoe het beeld is na 200 uur kijken.
Er kan nog wel wat wijzigen in beeldkwaliteit.
mdouble schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:04:
Zeer tevreden met mijn GX, echter is het jammer dat de standaard remote niet verlicht is. Met name s’ avonds wanneer het al donker is, is het beeld geweldig.
Kwestie van wennen natuurlijk waar welke knop zit, maar toch mis ik de verlichting. Heb al gezocht naar een afstandsbediening van LG die verlicht is maar niet kunnen vinden. Zijn er gebruikers van LG tv’s die bijv. een afstandsbediening van Logitech gebruiken en hoe bevalt dat ? Moet er functionaliteit worden ingeleverd door het gebruiken van een ander merk ( bijv. die rode pointer ? )
Ik mis geen achtergrondverlichting.
Echter de meest gebruikte knoppen zijn toch wel blindelings te vinden.
Volume hard zacht, kanaal vooruit terug.
Verder de ... knop om de KPN settop box menu’s en programmagids te kunnen bekijken.
Dat is het wel zo ongeveer.
Voor Netflix, knop Netflix.
YouTube zit bij mij onder Quick access knop 2.
Knop 2 lang ingedrukt houden dus.

Er bestaan wel afstandsbedieningen met verlichting maar dan mis de denk ik wel de pointer e.d.

• Wren
Grobbelboy schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:43:
Nou ja, het is in specifieke gevallen dus wel zichtbaar. Komt er een helderblauwe lucht in beeld oid dan is er een vrij duidelijke verticale lijn te zien. Ik ben vooral benieuwd of ik dat gewoon als part of the deal bij een OLED moet beschouwen of toch wel reden is om het scherm om te ruilen.
Kan je foto's tonen van dit normale gebruik waarbij je dit ziet?

• Vulcan750
  • Laatst online: 01:20
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Heb je Ziggo? Dan kun je ook voor de CI+ module gaan. Werkt perfect en geen Humax nodig dan! Dan hoef je alleen maar de CEC power on van de receiver uit te schakelen.
Zo'n Humax 5400 is anders wel erg handig, ik heb al jaren de voorganger (humax 5200) en ik zou m niet willen missen. Ideaal met 2 tuners en flinke harde schijf. Ik kijk zelden nog rechtstreeks tv, programmeer in en kijk wanner het me uitkomt.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• CyBeRSPiN
Vulcan750 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:46:
[...]

Zo'n Humax 5400 is anders wel erg handig, ik heb al jaren de voorganger (humax 5200) en ik zou m niet willen missen. Ideaal met 2 tuners en flinke harde schijf. Ik kijk zelden nog rechtstreeks tv, programmeer in en kijk wanner het me uitkomt.
Ja, jammer dat je daarvoor nu geen smartcard meer kan kopen volgens mij. Heb 10x liever die Humax als extra decoder voor opnames dan die Mediabox..
Ook jammer dat de LG niet een zender kan opnemen en tegelijk een andere zender kan weergeven, dat kan mn vorige Samsung wel. Zit blijkbaar maar 1 tuner in die met CI+ overweg kan.

• ik222
  • Niet online
mdouble schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:04:
Bij mij ligt de originele afstandsbediening zonder batterijen erin in de kast. Ik bedien alles met mijn Logitech Harmony en zou nooit meer anders willen. De pointer ben je dan uiteraard wel kwijt maar die vond in sowieso maar irritant eigenlijk.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Ja, jammer dat je daarvoor nu geen smartcard meer kan kopen volgens mij. Heb 10x liever die Humax als extra decoder voor opnames dan die Mediabox..
Ook jammer dat de LG niet een zender kan opnemen en tegelijk een andere zender kan weergeven, dat kan mn vorige Samsung wel. Zit blijkbaar maar 1 tuner in die met CI+ overweg kan.
Heb je de mediabox Next al gehad? Die vind k zeker zo fijn als de Humax, daar waar de oude Mediabox XL het beste uit het raam gedeponeerd kon worden op klein chemisch afvaldag.

Los daarvan, tegenwoordig hebben tv's met dvb-c eigenlijk altijd maar 1 tuner, gezien div. kabelmaatschappijen en hun contentleveranciers dit bedingen (geen echte opname functie, daarmee gedwongen voor hun boxen te 'kiezen') . Dus dat is niet echt een LG probleem, zelfs de duurste 8K Samsung QLEDs hebben dit niet. Dus geen verkeerde keuze gemaakt ;)

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
Vraag. Ik heb een LG CX sinds een paar dagen. Nu is deze TV helemaal niet aangesloten op een kabel of antenne. Ik kijk alleen Netflix en Blu-ray. Wanneer het ding in de screensaver stand gaat en de kunstgalerij laat zien, zit daar steeds een balk voor met de tekst “Niet geprogrammeerd”. Hoe krijg ik dat weg?

• Wren
pepsiblik schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:37:
Vraag. Ik heb een LG CX sinds een paar dagen. Nu is deze TV helemaal niet aangesloten op een kabel of antenne. Ik kijk alleen Netflix en Blu-ray. Wanneer het ding in de screensaver stand gaat en de kunstgalerij laat zien, zit daar steeds een balk voor met de tekst “Niet geprogrammeerd”. Hoe krijg ik dat weg?
Helaas niet.

• Wren
HoppyF schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Huh?
Dat zie ik niet op mijn C9.
Als je screensaver aan gaat zie ik het vuurwerk plus de (irritante!) tekst om een knop in te drukken.
Hij doelde op de kunstgalerij, daar zie je de tekst normaliter staan.

• Teknix1982
  • Niet online
Ja hier staat dat ook telkens in beeld... ik wou dat ik controle had over de meldingen die dat ding geeft. Ik neig zelfs het ding weer om te ruilen, het is een prachtig scherm maar en de meldingen mbt ethernet kabels en een niet geprogrammeerd meldingen random in beeld en een Kpn app die regelmatig bufferd maakt dit wel een tv met irritaties. Bediening is wel ideaal met de magic remote. Al met al nog mixed feelings over de CX.
Wren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Kunstgalerij moet ik zelf kiezen en als ik dat doe komen er achtereenvolgens de plaatjes voorbij zonder tekst.
Misschien dat er iets anders bedoeld wordt?

@Teknix1982
Meldingen over ethernet kabels hoor je niet te zien.
Hier nooit een kabel aangesloten en ook geen meldingen hierover gezien.
WiFi werkt verder uitstekend.
KPN app zal wel de app zelf zijn die brak is.
Zelf ben ik XS4all klant en gebruik ik dus het KPN TV platform.
Nou, KPN doet niets om XS4all klanten hier gebruik van laten te maken.
Ik hoorde al dat de app ook niet de kwaliteit haalt van de STB dus dan heb je er nog niets aan.

Er is nog een brakke app, Videoland!
Probleem loopt al weken en is door veel LG gebruikers gemeld.
Opgelost is het echter nog niet.
Maar goed de apps is niet het probleem van de TV of van LG.

• Teknix1982
  • Niet online
@HoppyF wifi is hier verder ook uitstekend. Mijn netflix, youtube en disney plus werken goed erop. Heb nu maar een ethernet kabel erin geplugd die nergens aan vast zit verder zodat de melding onderdrukt wordt. Hoe zit het met garantieafhandeling bij Plattetv? Ben je de tv weken kwijt? Is mijn eerste koop daar.

• Wren
Teknix1982 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:20:
@HoppyF wifi is hier verder ook uitstekend. Mijn netflix, youtube en disney plus werken goed erop. Heb nu maar een ethernet kabel erin geplugd die nergens aan vast zit verder zodat de melding onderdrukt wordt. Hoe zit het met garantieafhandeling bij Plattetv? Ben je de tv weken kwijt? Is mijn eerste koop daar.
Als er iets mis is met je tv (zoals de netwerkmelding) raad ik je aan dat NU te melden bij plattetv. Als het binnen de 14 dagen is (voor internetbestellingen is LG iets soepeler) dan is het een DOA en ruilen ze em om. Natuurlijk beter dan een reparatie binnen een paar weken. Overigens worden tv's van dit formaat altijd ter plekke gerepareerd.
@Grobbelboy Het blijft subjectief, je zit met kwalificaties als "vrij duidelijk". Wat de een niet stoort of zelfs niet ziet vindt de ander vrij duidelijk of zelfs onoverkomelijk. Bottom line: als het je niet zint kan je het aankaarten bij LG, die geven dan hun (subjectieve) 'salomonsoordeel'. ;)

• Teknix1982
  • Niet online
Wren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Als er iets mis is met je tv (zoals de netwerkmelding) raad ik je aan dat NU te melden bij plattetv. Als het binnen de 14 dagen is (voor internetbestellingen is LG iets soepeler) dan is het een DOA en ruilen ze em om. Natuurlijk beter dan een reparatie binnen een paar weken. Overigens worden tv's van dit formaat altijd ter plekke gerepareerd.
Ik zie dat ze vandaag ook open zijn, bel er straks wel is heen. Als ze hem omruilen en die melding is dan weg ben ik inderdaad blij, dan was 1399 voor deze tv een goede deal :)
Teknix1982 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Ik zie dat ze vandaag ook open zijn, bel er straks wel is heen. Als ze hem omruilen en die melding is dan weg ben ik inderdaad blij, dan was 1399 voor deze tv een goede deal :)
Controleer nog even of de melding over het netwerk terugkomt als je de kabel eruit trekt.
Inderdaad snel bellen dan kan er een omruil volgen als het defect blijft bestaan.

• Teknix1982
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Controleer nog even of de melding over het netwerk terugkomt als je de kabel eruit trekt.
Inderdaad snel bellen dan kan er een omruil volgen als het defect blijft bestaan.
Dat heb ik gisteren gedaan, melding bleef weg totdat de tv uit gezet was en hij weer aan gezet werd. Toen kwam het weer terug.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 12:28
yordy1985 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:34:
Wie kan mijn onderstaande vraag beantwoorden? Ik heb al even gezocht op dit forum maar kon het antwoord niet vinden.

Vraag: op rtings.com wordt aangegeven dat de LG C9, 4k VRR Maximum tot 60 Hz kan terwijl bij de CX wordt aangegeven tot 120 Hz. Mocht er op de Xbox Serie X een game komen die 4K 120 FPS ondersteunt, betekent dat VRR dan niet meer werkt op de C9?
Digital Foundry zegt hetzelfde (vanaf 11:51):

VRR:

OLED 9-serie (2019):

4K : 40 - 60Hz
1440P : 40 - 120Hz
1080P : 40 - 120Hz

OLED X-serie (2020):

4K : 40 - 120Hz

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of je een HDMI 2.0 of 2.1 device aansluit op de 9-serie?
Met VRR blijft de range 40 - 60Hz op 4K.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
HoppyF schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Huh?
Dat zie ik niet op mijn C9.
Als je screensaver aan gaat zie ik het vuurwerk plus de (irritante!) tekst om een knop in te drukken.
Met intern apps krijg je vuurwerk scherm. Met extern aansluitingen krijg je galerij met tekst als extern bron niet aan staat

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

Daarom kijk ik nu vaak Netflix via de C9 en niet meer via de mediabox next van Ziggo..Dan springt de screensaver aan, via Ziggo niet!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• ik222
  • Niet online
Die galerij kun je uitzetten, dan krijg je gewoon een zwart scherm. Bij ingebouwde apps kun je niet om de vuurwerk screensaver heen volgens mij.

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Resinman schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

Digital Foundry zegt hetzelfde (vanaf 11:51):

[YouTube: 120Hz Next-Gen Gaming: All PS5 / Xbox Series X Games Announced + Best HDMI 2.1 Displays!]

VRR:

OLED 9-serie (2019):

4K : 40 - 60Hz

OLED X-serie (2020):

4K : 40 - 120Hz

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of je een HDMI 2.0 of 2.1 device aansluit op de 9-serie?
Met VRR blijft de range 40 - 60Hz op 4K.
Ik voel me eerlijk gezegd een beetje genaaid hierdoor.

Destijds werd bij meerdere reviews van de LG C9 (o.a. die van Linus Techtips, die het de ultieme gaming t.v. noemde), gezegd dat je met de c9 goed zat en dat deze 4k 120 hz hdr met vrr 40-120 hz zou moeten kunnen.

Nu ineens hoor ik dat die niet kan? Ondanks dat er wel volledige bandwidth hdmi 2.1 poorten op zitten?

Ik ben hier totaal niet blij mee, het zal voor veel mensen weinig uitmaken maar voor mij wel. |:(

• NoahAmber
  • Niet online
Rixos schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:15:
[...]

Destijds werd bij meerdere reviews van de LG C9 (o.a. die van Linus Techtips, die het de ultieme gaming t.v. noemde),
Heeft Linus al gereageerd?

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 17:43
[...]

Destijds werd bij meerdere reviews van de LG C9 (o.a. die van Linus Techtips, die het de ultieme gaming t.v. noemde), gezegd dat je met de c9 goed zat en dat deze 4k 120 hz hdr met vrr 40-120 hz zou moeten kunnen.

Nu ineens hoor ik dat die niet kan? Ondanks dat er wel volledige bandwidth hdmi 2.1 poorten op zitten?

Ik ben hier totaal niet blij mee, het zal voor veel mensen weinig uitmaken maar voor mij wel. |:(
Nop voor mij ook. Nog op het laatste moment een 65 C9 gekocht, omdat die o.a beter was in samenwerking met de ps5. Nu ik dit lees baal ik als een stekker.. De C9 is nog geen 2 maanden in huis (7 Juli).. Voor 200 euro meer had ik anders de CX gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door harley2009 op 09-08-2020 21:34 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hier ook, nu is het wel zo dat ik denk dat het gedeelte tussen 40 en 60 belangrijker is voor de VRR, maar inderdaad... niet zoals ik het begrepen had. Voor games die op 120 FPS lopen kun je de VRR wel uitzetten geloof ik.

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-08-2020 21:31 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

Snippertje

Light up your life

Ik ben benieuwd of dit dan ook geldt voor aansluiten op de PC met gsync compatible en hdmi 2.1 kaarten? Dit is inderdaad niet wat ik verwacht had toen ik de televisie aanschafte.

Edit: in de comments wordt aangegeven dat de info niet klopt en dat de C en B 9 beide gewoon 4k120 ondersteunen met vrr. Nu nog een goede bron en dan kunnen we weer rustig slapen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Snippertje op 09-08-2020 22:58 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:15
Schrik nu wel sinds ik dit allemaal lees. Ook speciaal de C9 gekocht. Maar is het een miskoop betreft PS5 ?
Gaan de grote games HZD bijvoorbeeld hoger dan 4k 60fps? (Beetje offtopic)

[ Voor 31% gewijzigd door DeBaroN op 09-08-2020 22:58 ]

• CyBeRSPiN
Beschikken jullie allemaal over bovennatuurlijke gaven om het verschil tussen 60Hz en 120Hz te kunnen zien tijdens een VRR game?
Ik zou het vergeten en lekker gaan genieten deze winter als de next gen consoles uitkomen :)

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 21:01
CyBeRSPiN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:19:
Beschikken jullie allemaal over bovennatuurlijke gaven om het verschil tussen 60Hz en 120Hz te kunnen zien tijdens een VRR game?
Ik zou het vergeten en lekker gaan genieten deze winter als de next gen consoles uitkomen :)
Ik snap de frustratie wel. 60-120hz is voor je ogen zeker merkbaar. Destijds hier ook gevraagd wat de verschillen waren tussen de C9 en de CX. Gelukkig heb ik met de aankoop gewacht. Voor mij komt nu zeker weten de CX ipv de C9.

• ArthurMorgan
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:19:
eh ja, ik heb freesync 144 en een freesync 60 fps monitoren gehad, en ja dat verschil is echt duidelijk zichtbaar. Daar heb je geen heel speciale ogen voor nodig.

Er zijn zelfs veel mensen (ik niet echt heel duidelijk) die zelfs tussen 144 en 240 echt duidelijk verschil merken.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-08-2020 06:40 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Teknix1982
  • Niet online
Heb vanmorgen contact gehad met LG en die vermoeden dat het bij mij gaat om een software matig probleem. Leek mij eerst sterk maar net viel me op dat wanneer de tv van stroom geweest is, en ik ga bijvoorbeeld de gallerij opstarten en thema’s downloaden en schilderijen afspelen dat er niets aan de hand is. Zodra er gestreamt wordt ontstaat het probleem totdat het stroom er weer af geweest is. Vreemd toch? Dan lijkt het toch niet hardware matig.

[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 10-08-2020 09:51 . Reden: Typo ]

• NoahAmber
  • Niet online
Teknix1982 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:35:
Heb vanmorgen contact gehad met LG en die vermoeden dat het bij mij gaat om een software matig probleem.
En wat zei LG dat je nu verder moest doen? Heb je zelf al een fabrieksreset gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 10-08-2020 09:59 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
[...]

Dit dus |:(

Precies gekocht omdat ik dacht dat er support was voor 4k 120 hz hdr met vrr 40-120 hz, wat in theorie ook zou moeten kunnen (volledige bandwith hdmi 2.1). Hmm, zou er support nog voor komen?

Maar ik lees veel remarks in de comment sections dat het juist wel wordt gesupport:

As far as im aware the C9 and B9 will also support 4k VRR up to 120hz. The reason why its only listet on the CX is because it supports 4:2:0 4k 120Hz over HDMI2.0b, hence you can test 4k 120Hz VRR on the CX. There is just no way yet to do/test 120hz 4k VRR on the 2019 models without a HDMI 2.1 source. I'm 99% sure that the C9/B9 will be able to do 4K 120hz VRR but only with a HDMI 2.1 device.

The info on VRR range of C9/B9 is incorrect. They support VRR in the full 40-120Hz range when connected to an HDMI2.1 source.

Info is wrong on atleast for the c9 dont know about the b9.But on hdmi 2.1 they do have VRR 40-120 support at 4k.

The 2019 LG OLED’s CAN do 4k120hz, it just needs HDMI 2.1

[ Voor 34% gewijzigd door JDL15 op 10-08-2020 10:08 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 17:43
JDL15 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Precies gekocht omdat ik dacht dat er support was voor 4k 120 hz hdr met vrr 40-120 hz, wat in theorie ook zou moeten kunnen (volledige bandwith hdmi 2.1). Hmm, zou er support nog voor komen?

Maar ik lees veel remarks in de comment sections dat het juist wel wordt gesupport:

As far as im aware the C9 and B9 will also support 4k VRR up to 120hz. The reason why its only listet on the CX is because it supports 4:2:0 4k 120Hz over HDMI2.0b, hence you can test 4k 120Hz VRR on the CX. There is just no way yet to do/test 120hz 4k VRR on the 2019 models without a HDMI 2.1 source. I'm 99% sure that the C9/B9 will be able to do 4K 120hz VRR but only with a HDMI 2.1 device.

The info on VRR range of C9/B9 is incorrect. They support VRR in the full 40-120Hz range when connected to an HDMI2.1 source.

Info is wrong on atleast for the c9 dont know about the b9.But on hdmi 2.1 they do have VRR 40-120 support at 4k.

Ik hoop dat je gelijk hebt, zou eigenlijk ook van de zotte zijn als LG het niet zou doen. Maar zal wel met geld te maken hebben.

• Rixos
[...]

Ik hoop het... Waar komt die comment precies vandaan?

• Teknix1982
  • Niet online
NoahAmber schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

En wat zei LG dat je nu verder moest doen? Heb je zelf al een fabrieksreset gedaan.
Yes, stap 1 was tv half uur minimaal van stroom. Daarna fabrieksreset. Probleem kwam terug. Nu is een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Komen die er ook niet uit is het aan PlatteTV om de tv om te ruilen of LG die een monteur langs stuurt.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 10:40
Rixos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Ik hoop het... Waar komt die comment precies vandaan?
In de Youtube video zelf, onder de comments. Valt me op dat niemand de comments leest bij DF videos, terwijl daar vaak wel nuttige feedback en informatie staat. Ik denk ook dat het niet klopt. Ik heb zelf ook onderzoek gedaan en er leek geen reden te zijn waardoor de C9 geen 120hz support, en nu zegt DF opeens dat dit niet het geval is.

Gewoon even rustig afwachten. Ook hier een trotse C9 `55 eigenaar overigens :+.

• Rixos
Casual_T schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

In de Youtube video zelf, onder de comments. Valt me op dat niemand de comments leest bij DF videos, terwijl daar vaak wel nuttige feedback en informatie staat. Ik denk ook dat het niet klopt. Ik heb zelf ook onderzoek gedaan en er leek geen reden te zijn waardoor de C9 geen 120hz support, en nu zegt DF opeens dat dit niet het geval is.

Gewoon even rustig afwachten. Ook hier een trotse C9 `55 eigenaar overigens :+.
Ik weet het niet, wat in ieder geval wel klopt is dat de C9 niet freesync premium support, maar wel freesync.

Zo is er ook geen sprake van LFC, low framerate compensation, als je onder de 30 fps valt.

Ik denk inderdaad dat de C9 het allemaal kan, immers de HDMI 2.1 poorten zijn alle full bandwidth, maar LG zal voor bepaalde features software updates moeten uitbrengen. En mogelijk doen ze dat niet omdat ze liever hebben dat mensen hun CX kopen.

• Casual_T
Rixos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Ik weet het niet, wat in ieder geval wel klopt is dat de C9 niet freesync premium support, maar wel freesync.

Zo is er ook geen sprake van LFC, low framerate compensation, als je onder de 30 fps valt.

Ik denk inderdaad dat de C9 het allemaal kan, immers de HDMI 2.1 poorten zijn alle full bandwidth, maar LG zal voor bepaalde features software updates moeten uitbrengen. En mogelijk doen ze dat niet omdat ze liever hebben dat mensen hun CX kopen.
We zullen het binnenkort vast weten. Daarnaast denk ik ook zoals anderen ook al aangaven: hoeveel % van de mensen hebben nou daadwerkelijk tv's die dit ondersteunen? Dat zou betekenen dat heel veel mensen een nieuwe tv moeten kopen om optimaal te profiteren van de PS5 / XSX. Misschien is dat juist weer een argument voor LG om tóch een update uit te brengen. De doorsnee consument kijkt hier niet eens naar bij het aanschaffen van een nieuwe tv.

• DeBaroN
[...]

Ok, dat wordt hier ook gezegd. Via HDMI 2.1 wel voor C9. CX HDMI 2.0 en 2.1
https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all

• Casual_T
In deze video zegt een LG representative dat ook het 2019-model 40-120hz ondersteunt, maar wel met HDMI 2.1 ondersteunde devices: YouTube: LG CX 2020 OLED TV Gets 120Hz BFI + 4K@120p Gaming with G-Sync/ VRR.

Vanaf ongeveer 5:00.

• Rixos
Casual_T schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:42:
In deze video zegt een LG representative dat ook het 2019-model 40-120hz ondersteunt, maar wel met HDMI 2.1 ondersteunde devices: YouTube: LG CX 2020 OLED TV Gets 120Hz BFI + 4K@120p Gaming with G-Sync/ VRR.

Wouw, goed gevonden! Nu ben ik wel enigszins gerustgesteld.

Wel apart hoe ze op de CX het al over HDMI 2.0 kunnen doen, de bandwidth zou niet toereikend moeten zijn.
Dan moet er wel een vorm van compressie plaatsvinden.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Casual_T schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:42:

Overduidelijk, thnx :)

Ik zou het al vreemd vinden want op AVS forum volg ik ook het C9 draadje en daar meldde iedereen dat de support er wel was!

Zit al te smachten naar Halo Infinite en las dat MP 120 FPS gaat supporten, nu zal dat denk ik niet 4K zijn, maar VRR 4K 40-120 zal al helpen >:)
JDL15 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Overduidelijk, thnx :)

Ik zou het al vreemd vinden want op AVS forum volg ik ook het C9 draadje en daar meldde iedereen dat de support er wel was!

Zit al te smachten naar Halo Infinite en las dat MP 120 FPS gaat supporten, nu zal dat denk ik niet 4K zijn, maar VRR 4K 40-120 zal al helpen >:)
Paniek om niks dus...
Als er maar ergens een bericht verschijnt met verkeerde of onvolledige informatie ontstaat er onrust.
Wel logisch want mensen willen wel weten waar ze aan toe zijn.
Voorlopig niets aan de hand dus.

• Rixos
HoppyF schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Paniek om niks dus...
Als er maar ergens een bericht verschijnt met verkeerde of onvolledige informatie ontstaat er onrust.
Wel logisch want mensen willen wel weten waar ze aan toe zijn.
Voorlopig niets aan de hand dus.
Nou ja, het waren niet de minste bronnen die het riepen: Digitalfoundry, Stopthefomo, en nog wel wat kanalen op youtube.

Tech reviewers, daar zou je toch wel van verwachten dat ze weten waar ze het over hebben, maar blijkbaar gingen ze allemaal wat kort door de bocht hier.
Wren schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Nog even terugkomend hierop.
Als ik mijn XS4all (KPN dus) STB uitzet en de TV nog aanstaat dan komt er een melding in beeld “druk op Ø knop om de TV ontvanger aan te zetten”
Met de Ø bedoel ik de knop rechts boven op de LG afstandsbediening, dat is STB aan/uit.
Er verschijnt bij mij dus nooit de Gallerij met kunst.
Bij pauzering van Netflix YouTube komt de bekende vuurwerk screensaver voorbij.
Rixos schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Nou ja, het waren niet de minste bronnen die het riepen: Digitalfoundry, Stopthefomo, en nog wel wat kanalen op youtube.

Tech reviewers, daar zou je toch wel van verwachten dat ze weten waar ze het over hebben, maar blijkbaar gingen ze allemaal wat kort door de bocht hier.
Zal geen opzet zijn maar verkeerde info verspreidt zich snel.

• DeBaroN
HoppyF schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Nog even terugkomend hierop.
Als ik mijn XS4all (KPN dus) STB uitzet en de TV nog aanstaat dan komt er een melding in beeld “druk op Ø knop om de TV ontvanger aan te zetten”
Met de Ø bedoel ik de knop rechts boven op de LG afstandsbediening, dat is STB aan/uit.
Er verschijnt bij mij dus nooit de Gallerij met kunst.
Bij pauzering van Netflix YouTube komt de bekende vuurwerk screensaver voorbij.
Klopt met de STB.
Maar als je bijvoorbeeld een PS4 aansluit en uitgeschakeld. Dan krijg je wel de galerij in beeld.
Zit op kantoor en kan niet checken, maar zet de tv is op HDMI ingang waar niks op aangesloten is, dan zou je de galerij moeten krijgen volgens mij.
Je kan in het menu instellen of je een galerij wilt zien of niet. De default is dat je die te zien krijgt bij geen actieve bron. HoppyF heeft die dus (ooit) uitgezet. Ik ook trouwens, die "schilderijen" vind ik maar niks.
Cap schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:06:
Je kan in het menu instellen of je een galerij wilt zien of niet. De default is dat je die te zien krijgt bij geen actieve bron. HoppyF heeft die dus (ooit) uitgezet. Ik ook trouwens, die "schilderijen" vind ik maar niks.
Ok.
Wist ik niet!
Ik kan mij niet herinneren dat ik deze optie bewust heb uitgeschakeld.
Weet niet eens waar dit in het menu staat maar ik zal het gaan opzoeken.

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:30

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben op zoek naar een geschikte draaibare muurbeugel voor mijn 55 inch C8. Ik had de vogels extra thin op het oog, maar ik heb 1 probleem: mijn kabelgoot loopt door het midden waardoor ik hier de arm niet aan de muur kan bevestigen. Deze zou dus 10cm uit het midden aan de muur moeten worden opgehangen. Valt dit te corrigeren met het ophangsysteem bij de tv zelf?

Ik hoop dat hier bezitters zijn van deze muurbeugel. Ik kan het verder nergens vinden en vogels kon me ook niet echt helpen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Isniedood schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:18:
Ik ben op zoek naar een geschikte draaibare muurbeugel voor mijn 55 inch C8. Ik had de vogels extra thin op het oog, maar ik heb 1 probleem: mijn kabelgoot loopt door het midden waardoor ik hier de arm niet aan de muur kan bevestigen. Deze zou dus 10cm uit het midden aan de muur moeten worden opgehangen. Valt dit te corrigeren met het ophangsysteem bij de tv zelf?

Ik hoop dat hier bezitters zijn van deze muurbeugel. Ik kan het verder nergens vinden en vogels kon me ook niet echt helpen.
Ja dat denk ik wel. Je weet dat het deel wat op de muur bevestigd word al enigszins uit het midden zit? Daarnaast kun je met de verticale strips nog wat schuiven over de horizontale strips. Hopelijk is de foto duidelijk genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-5rPFIobCmB5JR0GrPpaxe0pEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZvia85GqBWllOFstHguCHW6.jpg?f=fotoalbum_large

• pvr

pvr

Nadat ik de LG oled65cx6la in huis heb staan, zocht ik naar de juiste instellingen voor mijn tv.
Ik heb deze gevonden, en ingesteld (Expert Dark)
Deze bevallen mijn goed, omdat rood bij mij te rood was, en nu normaal.
Het enigste vond ik het te donker, dus de oled light op 60 gezet.
Voor iedereen verschillend natuurlijk, maar ik dacht deel deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LRqi6a-rmm3ZNChsZa3EAR3N5s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZGIv8XIkXjo0vzT3D3mRLfbg.jpg?f=user_large

https://youtu.be/0PlQbMWS1yo?t=129

pvr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:49:
Nadat ik de LG oled65cx6la in huis heb staan, zocht ik naar de juiste instellingen voor mijn tv.

[Afbeelding]

Heb je dit met een daarvoor bestemde meter gecontroleerd en gekalibreerd?
Zo op het oog kun je dit niet goed instellen.
De ISF profielen zijn af fabriek al aardig goed.
Soms heeft het zin de Warm instelling naar keuze in te stellen omdat men het beeld te geel of de koud vinden.
Ligt er ook aan welke TV je voorheen had.
LCD’s worden vaak te koud afgesteld waardoor het beeld veel te blauw is.
Een LG OLED oogt dan te geel.
Je moet ook aan de instellingen wennen in het begin.
Ik heb verder weinig aangepast aan de beeldinstellingen.
Alleen Eco uitgezet.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
pvr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:49:

[Afbeelding]

Eens met @HoppyF. Meten is weten. Je ogen wennen aan de omgeving en zijn dus niet betrouwbaar. Het omgevingslicht beïnvloed de kleuren van je tv. Elke tv is iets anders dus settings overnemen kan het juist slechter maken. En ja de ISF-profielen zijn redelijk goed afgeregeld. De kleurtemperatuur kun je bij deze profielen iets aanpassen aan je omgevingslicht.

Wat je ook kan doen is een kalibratie dvd gebruiken. Hiermee kun je het contrast, helderheid en kleur redelijk goed inregelen. Niet prefect maar je zult het dichtlopen van kleuren, licht en donker goed kunnen checken.
Het is *totaal* nutteloos om RGB kalibratiewaarden van een ander over te nemen... Je kan dan net zo goed random zelf wat waarden aanpassen -> Is het je te rood? Dan draai je R wat terug. Etc

• pvr

pvr

Normaal laat ik mijn scherm kalibreren, maar omdat ik overal lees dat de schermen zo goed zijn af gesteld, weet ik niet of ik dit laat doen.
Kalibreren kost al snel rond de 200 eurie,s.
Ik heb nu het beeld wat mooi voor mij is, en zelfs mijn vrouw is blij :+

Dus kijk het een maandje aan ;)
HoppyF schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Heb je dit met een daarvoor bestemde meter gecontroleerd en gekalibreerd?
Zo op het oog kun je dit niet goed instellen.
De ISF profielen zijn af fabriek al aardig goed.
Soms heeft het zin de Warm instelling naar keuze in te stellen omdat men het beeld te geel of de koud vinden.
Ligt er ook aan welke TV je voorheen had.
LCD’s worden vaak te koud afgesteld waardoor het beeld veel te blauw is.
Een LG OLED oogt dan te geel.
Je moet ook aan de instellingen wennen in het begin.
Ik heb verder weinig aangepast aan de beeldinstellingen.
Alleen Eco uitgezet.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Interessante posts over de 4K VRR ondersteuning. Daar maakte ik me ook een beetje zorgen nadat ik net een E9 heb gekocht ipv een CX om de DTS ondersteuning te hebben.

Maar even een andere vraag, op mijn B6 kon ik HDMI inputs vast pinnen als een kaart aan het main menu waar ook alle apps in staan. Klopt het dat dit niet meer kan in de nieuwe WebOS versie?

En weet iemand of je die bewegende voorbeelden in de youtube app uit kunt zetten? Super irritant.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Vulcan750
  • Laatst online: 01:20
pvr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:19:
Normaal laat ik mijn scherm kalibreren, maar omdat ik overal lees dat de schermen zo goed zijn af gesteld, weet ik niet of ik dit laat doen.

[...]
Is ook helemaal niet nodig, de Oledschermen zijn al vrijwel perfect afgesteld en zeker als je nu al tevreden met het plaatje ben....
Hou die centen lekker in je zak en een eventuele kleine aanpassing kan je prima zelf doen. (tenzij je kleurenblind of erger bent) ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Rixos
Vulcan750 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Is ook helemaal niet nodig, de Oledschermen zijn al vrijwel perfect afgesteld en zeker als je nu al tevreden met het plaatje ben....
Hou die centen lekker in je zak en een eventuele kleine aanpassing kan je prima zelf doen. (tenzij je kleurenblind of erger bent) ;)
Precies, zeker vanaf de 2019 modellen zie je in vrijwel elke review (ook waar ze zelf het paneel in de winkel hebben gekocht), dat de deltawaarden vrijwel overal onder de 3 liggen en dus niet zichtbaar zijn.

TV calibreurs zullen je wat anders vertellen natuurlijk, maar eigenlijk betaal je een hoop geld voor een placebo effect.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Rixos schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:35:
[...]
Precies, zeker vanaf de 2019 modellen zie je in vrijwel elke review (ook waar ze zelf het paneel in de winkel hebben gekocht), dat de deltawaarden vrijwel overal onder de 3 liggen en dus niet zichtbaar zijn.

TV calibreurs zullen je wat anders vertellen natuurlijk, maar eigenlijk betaal je een hoop geld voor een placebo effect.
Toch had mijn 65C9 uitschieters tot 18 bij SDR voor de kalibratie (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBq52Fj_r0KPkXAgFzQEwldgHoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/femMPbhe67bP8uAOrfUwWt6n.jpg?f=fotoalbum_large

En ik zag toch een duidelijk verschil na de kalibratie, zeker in de kleur weergaven. Plus dat ik eerst het oled-lampje op 65 had staan (anders werd het beeld te donker overdag), en na de kalibratie staat die nog maar op 35

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 11-08-2020 13:15 ]

• Rixos
DON PAPA schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Toch had mijn 65C9 uitschieters tot 18 bij SDR voor de kalibratie (zie screenshot)

[Afbeelding]

En ik zag toch een duidelijk verschil na de kalibratie, zeker in de kleur weergaven. Plus dat ik eerst het oled-lampje op 65 had staan (anders werd het beeld te donker overdag), en na de kalibratie staat die nog maar op 35
Apart, ik heb zulke grote afwijkingen niet gezien in de reviews van HWI of Tweakers.

• CyBeRSPiN
Rixos schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Apart, ik heb zulke grote afwijkingen niet gezien in de reviews van HWI of Tweakers.
In theorie zou die calibratieapparatuur zelf ook niet helemaal zuiver kunnen zijn natuurlijk, want wie calibreert dat dan weer? :)
Het is vooral placebo effect bij deze tv's, tenzij je in de grafische industrie werkt en bijv "KPN groen" ook echt helemaal moet overeenkomen met drukwerk bijvoorbeeld.
pvr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:19:

[...]
Ok, prima!
Je mag altijd naar eigen smaak aanpassen want het is tenslotte jouw TV.
Maar waarden overnemen van iemand anders geeft zeker geen betrouwbaar resultaat.
Gelukkig staan de profielen af fabriek al aardig goed.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

@DON PAPA ik vind de minder dan 3 omschrijving voor de kalibratie en na de kalibratie erg opvallend.
In het verkooptraject ervoor is < 3 het BIJNA niet te zien na de kalibratie is < 3 het niet meer te zien ;)
Knap!

Copyright and left by SED...

Het is een vuistregel, geen harde wetenschap. Een delta van 3 is (voor het geoefende oog) gerust te zien maar wordt als goed beoordeeld, pak je een delta rond de 1 wordt een stuk lastiger. Mijn beide OLED's C8 en C9 waren af fabriek met het beste standaardprofiel (ISF dark, light, technicolor Expert) echt niet zo perfect als je wellicht uit de reviews zou concluderen, D65 wit was het echt niet en de delta's waren op verschillende vlakken >3. Na kalibratie verdween dat als sneeuw voor de zon. Want dat is de kunst, heb je de greyscale op orde dan komt de kleurenweergave ook al snel op het gewenste niveau. De CMS calibratie was daarna finetuning.

PS Uiteraard moeten ook de meetinstrumenten regelmatig gekalibreerd worden (spectro's) en de colorimeters in de wat goedkopere klasse gecorrigeerd naar (sub)type beeldscherm, ja zelfs per jaartal van het OLED paneel (andere vorm/formaat R, G, B pixels) het je verschillende kalibratie correcties.

Het is allemaal niet zo recht toe recht aan en het ene grafiekje in een review is altijd een behoorlijke simplificatie van de werkelijkheid. Neemt niet weg dat de OLED's out of de box zeker een net beeld geven, mits je de juiste beeldinstellingen kiest natuurlijk. ;)
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Het is vooral placebo effect bij deze tv's, tenzij je in de grafische industrie werkt en bijv "KPN groen" ook echt helemaal moet overeenkomen met drukwerk bijvoorbeeld.
Dat is dus zo ongeveer wel het uiteindelijke doel ja. ;) (Maar het belangrijker nog is een juiste greyscale en gamma, dus een constante D65 wittemperatuur en een correct oplopende helderheid)

[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 11-08-2020 16:30 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Rtings heeft zowel de C9 als CX tegenover elkaar gezet voor een review.

• Rixos
Gezien, ook hier wordt herhaald dat men verwacht dat de C9 met hdmi 2.1 bronnen gewoon VRR in de 40-120 range op 4k moet kunnen draaien.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Update van het lip sync probleem van mijn C9 (en ik vermoed dus de hele serie). LG blijft het probleem maar ontkennen, er is geen probleem probleem te zien in mijn filmpjes, zeggen ze.
Coolblue, mijn leverancier, komt de TV ophalen ter reparatie en wil hem niet ruilen voor een ander merk en model (aangezien we ruim 4 maanden na aanschaf zitten). Reparatie is iets wat (naar mijn bescheiden mening) op niets uit gaat lopen gezien de houding van LG. Maar; ik hou er goede hoop op want Coolblue is tenslotte een heel ander bedrijf als LG, dus ik hoop uiteindelijk toch op een oplossing. Al dan niet met deze tv, of een nieuwe andere tv.

Nog even kleine 'onderbouwing' van het hele probleem middels een screenshot van een video van het lip-sync probleem in een video editor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyXAkX6a6GCKuBQ_e-p-Hny75Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpW0p261OoU3cnl4lPHQgmUs.jpg?f=fotoalbum_large
Wat je hier ziet is dat de audio blip meer dan 240 msec te laat komt. (Wellicht overbodig om te melden maar ik doe het toch maar even: dezelfde test en controle gedaan op een andere tv met dezelfde telefoon gefilmd, levert een exacte audio sync op.)
TV: Alle randapparaten losgekoppeld, factory reset. Youtube app erop, en de audio sync test video gestart.
En wat ik daarna ook met instellingen probeer, het is niet goed te krijgen. Het wordt soms wel iets beter, of slechter, maar ik krijg hem nooit goed. Zelfde geldt dus voor Netflix en aangesloten HDMI bronnen, vooral als dat Dolby Digital bronnen zijn. Stereo bronnen komen vaak heel dicht in de buurt, maar niet goed genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 12-08-2020 15:46 ]

Alles kan stuk.

remco_k schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:37:
Update van het lip sync probleem van mijn C9 (en ik vermoed dus de hele serie). LG blijft het probleem maar ontkennen, er is geen probleem probleem te zien in mijn filmpjes, zeggen ze.
Coolblue, mijn leverancier, komt de TV ophalen ter reparatie en wil hem niet ruilen voor een ander merk en model (aangezien we ruim 4 maanden na aanschaf zitten). Reparatie is iets wat (naar mijn bescheiden mening) op niets uit gaat lopen gezien de houding van LG. Maar; ik hou er goede hoop op want Coolblue is tenslotte een heel ander bedrijf als LG, dus ik hoop uiteindelijk toch op een oplossing. Al dan niet met deze tv, of een nieuwe andere tv.

Nog even kleine 'onderbouwing' van het hele probleem middels een screenshot van een video van het lip-sync probleem in een video editor:
[Afbeelding]
Wat je hier ziet is dat de audio blip meer dan 240 msec te laat komt. (Wellicht overbodig om te melden maar ik doe het toch maar even: dezelfde test en controle gedaan op een andere tv met dezelfde telefoon gefilmd, levert een exacte audio sync op.)
TV: Alle randapparaten losgekoppeld, factory reset. Youtube app erop, en de audio sync test video gestart.
En wat ik daarna ook met instellingen probeer, het is niet goed te krijgen. Het wordt soms wel iets beter, of slechter, maar ik krijg hem nooit goed. Zelfde geldt dus voor Netflix en aangesloten HDMI bronnen, vooral als dat Dolby Digital bronnen zijn. Stereo bronnen komen vaak heel dicht in de buurt, maar niet goed genoeg.
Je zegt: Coolblue komt de TV ophalen voor reparatie.
Waarom repareren ze niet ter plaatse bij je thuis?
Gaat Coolblue dit zelf repareren of laten ze dit door service partner CE repair doen?
Wel goed dat Coolblue je klacht erkend heeft.

• remco_k

remco_k

HoppyF schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Je zegt: Coolblue komt de TV ophalen voor reparatie.
Waarom repareren ze niet ter plaatse bij je thuis?
Ik heb geen idee. Kennelijk is de normale gang van zaken dat de TV op wordt gehaald. Wellicht Corona dingetje?
Gaat Coolblue dit zelf repareren of laten ze dit door service partner CE repair doen?
Dat is mij niet verteld / ik vermoed dat ze LG erop zetten.
Wel goed dat Coolblue je klacht erkend heeft.
Ja en nee. Dat ging afgelopen maandag ook al even niet helemaal goed. Er was mij gezegd dat er een monteur zou komen, staat de bezorger voor de deur, zegt: "ik kom je tv ophalen". Ik: :?
"Er zou even iemand naar komen kijken." en ik heb het probleem even uitgelegd. Dus bezorger, die blijkbaar wel het één en ander weet van LG tv's (en over de onkunde van mensen bij LG support) kijkt 10 seconden naar mijn beeld/geluid en zegt: "Nou, dat is duidelijk niet goed hé!?".
Ophalen had geen zin zei hij (erkende dat het probleem vaker voorkomt), we gaan proberen te regelen dat je een omruil of andere tv krijgt waar dit probleem niet bij is.
Afijn, dat is na 4 telefoontjes met Coolblue dus ook mislukt, en nu komen ze hem binnenkort dus toch halen voor reparatie en mag ik c.a. 2 weken kijken naar mijn goede oude 46" Sony Bravia ZONDER lip-sync problemen.
Het loopt dus wat krom allemaal... Maar hey, ik vind het niet erg dat het allemaal wat langer duurt. Als het probleem maar op wordt gelost. En ondertussen hou ik maar even een goed gedetailleerd dossier bij met wat er allemaal wordt gecommuniceerd tussen mij en LG en mij en Coolblue.

Dus ik hoop dat het vanaf nu wel op rolletjes loopt en dat het probleem te repareren is (wat ik niet verwacht) en zo niet, dat me dan een alternatief wordt geboden door Coolblue.
Ik heb nog geprobeerd om ze meteen in die stand te krijgen, zelfs met bijbetalen van het verschil, maar daar willen ze nog niet aan omdat mijn tv ruim 4 maanden oud is. Dan moet er eerst een reparatie zijn ingezet.

Mocht er iemand van Coolblue meelezen en het met me eens zijn: regel even dat ik een andere tv mag uitzoeken, meerprijs mag bijbetalen (met alle liefde!), dan zijn we gewoon allemaal snel klaar in plaats van de tv onnodig transporteren van A->B-> .... en een ieder zijn tijd te verdoen. 8)

Alles kan stuk.

remco_k schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Ik heb geen idee. Kennelijk is de normale gang van zaken dat de TV op wordt gehaald. Wellicht Corona dingetje?

[...]

Dat is mij niet verteld / ik vermoed dat ze LG erop zetten.

[...]

Ja en nee. Dat ging afgelopen maandag ook al even niet helemaal goed. Er was mij gezegd dat er een monteur zou komen, staat de bezorger voor de deur, zegt: "ik kom je tv ophalen". Ik: :?
"Er zou even iemand naar komen kijken." en ik heb het probleem even uitgelegd. Dus bezorger, die blijkbaar wel het één en ander weet van LG tv's (en over de onkunde van mensen bij LG support) kijkt 10 seconden naar mijn beeld/geluid en zegt: "Nou, dat is duidelijk niet goed hé!?".
Ophalen had geen zin zei hij (erkende dat het probleem vaker voorkomt), we gaan proberen te regelen dat je een omruil of andere tv krijgt waar dit probleem niet bij is.
Afijn, dat is na 4 telefoontjes met Coolblue dus ook mislukt, en nu komen ze hem binnenkort dus toch halen voor reparatie en mag ik c.a. 2 weken kijken naar mijn goede oude 46" Sony Bravia ZONDER lip-sync problemen.
Het loopt dus wat krom allemaal... Maar hey, ik vind het niet erg dat het allemaal wat langer duurt. Als het probleem maar op wordt gelost. En ondertussen hou ik maar even een goed gedetailleerd dossier bij met wat er allemaal wordt gecommuniceerd tussen mij en LG en mij en Coolblue.

Dus ik hoop dat het vanaf nu wel op rolletjes loopt en dat het probleem te repareren is (wat ik niet verwacht) en zo niet, dat me dan een alternatief wordt geboden door Coolblue.
Ik heb nog geprobeerd om ze meteen in die stand te krijgen, zelfs met bijbetalen van het verschil, maar daar willen ze nog niet aan omdat mijn tv ruim 4 maanden oud is. Dan moet er eerst een reparatie zijn ingezet.

Mocht er iemand van Coolblue meelezen en het met me eens zijn: regel even dat ik een andere tv mag uitzoeken, meerprijs mag bijbetalen (met alle liefde!), dan zijn we gewoon allemaal snel klaar in plaats van de tv onnodig transporteren van A->B-> .... en een ieder zijn tijd te verdoen. 8)
Ingewikkeld wel!
Normaal gesproken komt de monteur gewoon bij je aan huis.
Geen idee waarom Coolblue dit anders wil oplossen.
Hoe dan ook, je hebt gelukkig zelf nog een TV maar anders zit je mooi zonder.
Je hebt het over bijbetalen maar wat zou je dan willen?
Een CX ipv een C9?
Je hebt neem ik aan, bewust voor een C9 gekozen.
De vraag is ook of een nieuwe CX wel wat gaat oplossen.
De klacht is gelukkig goed door jou gedocumenteerd dit scheelt een hoop gedoe want anders weet een monteur ook niet waar hij aan moet beginnen.

• CyBeRSPiN
@remco_k heb je overigens een receiver in de setup of altijd alleen de interne speakers?

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Vraagje:

Ik heb een LG CX 65", Denon AVR, een Nvidia shield en een ziggo mediabox.

Ik heb alles aangesloten met Monoprice Premium High Speed kabels die 4k 60hz kunnen maar toch ervaar ik HDMI problemen. Zoals af en toe een zwart scherm (nog wel geluid) en "sparkles" (pixel dropouts). Maar deze kabels moeten dit gewoon kunnen, ik heb ze specifiek vanwege mijn nieuwe TV gekocht maar het is blijkbaar niet genoeg.

Ik ervaar deze problemen alleen als ik op de Denon het 4k signaal op "4k Enchanced" (4K 60p 4:4:4, 4:2:2 en 4K 60p 4:2:0 10 bit video) zet.

Zou het aan de EMI-weerstand kunnen liggen? Ze lopen wel langs een stekker blok en de telefoonlijn (lengtes: 1x4m 2x1.5m)

Kabels: https://www.amazon.nl/Mon...dmi&qid=1597260539&sr=8-2

[ Voor 20% gewijzigd door John Dude op 12-08-2020 21:31 ]

• remco_k

remco_k

CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:09:
@remco_k heb je overigens een receiver in de setup of altijd alleen de interne speakers?
Yep, receiver (via HDMI arc en toslink, beide geprobeerd). Alles wat er te bedenken is, is al geprobeerd.
Waaronder: een factory reset van de tv, alles losgekoppeld, en zelfs dan bestaat het probleem nog op zijn eigen interne speaker.

Opvallend detail: via HDMI arc of TOSlink is de vertraging minder groot (dus beter) als op zijn interne speaker. Raar, maar waar.

@HoppyF ik hoef geen LG TV meer met deze vorm van slechte ondersteuning van LG zelf, terwijl ik ze het probleem op een gouden presenteerblaadje aanrijk. Als het niet anders kan en als de lipsync op de CX wel in orde is, dan vind ik een CX verder wel prima, ik ben verder namelijk heel blij met de C9. (Ik heb de lipsync op een cx in een winkel geprobeerd en dat leek op het eerste gezicht oke).
Anders wordt het een OLED van de Sony Bravia 2020 serie, ook in de winkel lipsync testje gedaan en ook oke). Aanvankelijk koos ik voor de LG vanwege zn lage latency ivm gaming. Overige specs lopen verder niet zover uit elkaar / zijn voor mij niet echt relevant.
De hogere latency van de Sony Bravia kan ik prima mee leven. 😀

@John Dude kabel van
1 meter voor 4 euro lijkt mij wat aan de goedkope kant, dus wellicht even iets degelijkers uitzoeken. Maar, het kan ook heel goed een prima kabel zijn en ergens anders aan liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 12-08-2020 21:45 ]

Alles kan stuk.

@remco_k welke telefoon gebruikte je voor de test? Ik heb deze test namelijk even gedraaid op zowel de tv als mijn macbook en met een iphone @1080p_60Hz opgenomen en bekeken in een video editor. In beide gevallen is het niet sync (beeld loopt voor), de waarden verschillen alleen wat. Ook 1080p 30Hz geprobeerd en dat geeft weer andere delays.

• remco_k

remco_k

Cap schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:39:
@remco_k welke telefoon gebruikte je voor de test? Ik heb deze test namelijk even gedraaid op zowel de tv als mijn macbook en met een iphone @1080p_60Hz opgenomen en bekeken in een video editor. In beide gevallen is het niet sync (beeld loopt voor), de waarden verschillen alleen wat. Ook 1080p 30Hz geprobeerd en dat geeft weer andere delays.
Samsung S9. De delay die ik in die video's zie, komt overeen met als ik zelf naar mn tv kijk met zo'n test.
En voor de zekerheid met de S9 een test gedaan op een andere tv die wel in sync is en die komt er ook via die telefoon in sync uit. Dus je zou haast kunnen zeggen dat het een gecalibreerde test/meting is.

De vraag is: hoeveel loopt je beeld voor?

Edit: voor de zekerheid nogmaals mijn telefoon gecontroleerd met een tv die wel in sync is. Blijkt dat de audio bij 30 fps ~1 frame later komt. Dus van alle testen die ik doe moet ik 1 frame aftrekken. Dat geeft in ieder geval aan dat de meetmethode goed (genoeg) is om het probleem te laten zien.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 12-08-2020 22:23 ]

Alles kan stuk.

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
@remco_k Het is een Premium certified High Speed kabel met barcode en al. Die specifiek aangeeft dat die 4k 60hz tot 18gps kan. Ik dacht dat een officiële gecertificeerde hdmi kabel dit 100% zou kunnen.

• remco_k

remco_k

John Dude schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:58:
@remco_k Het is een Premium certified High Speed kabel met barcode en al. Die specifiek aangeeft dat die 4k 60hz tot 18gps kan. Ik dacht dat een officiële gecertificeerde hdmi kabel dit 100% zou kunnen.
Ik denk dat zo'n certificering niet zoveel zegt over de (on)gevoeligheid van externe storingsbronnen die het signaal kunnen beinvloeden en verstoren of hoeveel storing de kabel kan oppikken en doorgeven aan de aangesloten apparaten. Dus onder zo goed als storingsvrije omstandigheden zal die kabel het wellicht heel best doen. Maar het kan ook zijn dat die kabel storingsbronnen oppikt en dat je tv of receiver daar dan vervolgens last van heeft.

Nogmaals, ik kan het ook mis hebben, maar het probleem wat je beschrijft is maar al te vaak het gevolg van een goedkope (en daarmee vaak minder goed afgeschermde) kabel.

Alles kan stuk.

Pagina: 1 ... 305 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.