@Licko zal vanavond op mn GX eens die aflevering kijken die je noemde om te zien wat het probleem is. Tot nu toe nog niks geks meegemaakt, anders dan dat die anti-logo-inbrander wel erg snel reageert en bijvoorbeeld bij het journaal als er wat zwarte tekst op een witte achtergrond staan, dan komen er al heel snel grijze vlekken rondom de letters te staan. Beetje overdreven is dat en ook storend.
Die serie barst van langdurige donkere scenes wat er voor lijkt te zorgen dat de ASBL zijn werk gaat doen. Je ziet de scene dan donkerder worden na verloop van tijd. Dit in combinatie met wat volgens enkele users hier de kwaliteit van de bron is, zorgt voor artifacts. Posterization, banding, geef het beestje een naam. Smooth gradiation lost bij mij in ieder geval niets op.CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
@Licko zal vanavond op mn GX eens die aflevering kijken die je noemde om te zien wat het probleem is. Tot nu toe nog niks geks meegemaakt, anders dan dat die anti-logo-inbrander wel erg snel reageert en bijvoorbeeld bij het journaal als er wat zwarte tekst op een witte achtergrond staan, dan komen er al heel snel grijze vlekken rondom de letters te staan. Beetje overdreven is dat en ook storend.
Wanneer het beeld te donker wordt is dit trouwens ‘op te lossen’ door het menu even op te roepen; de felle witte elementen van het menu zorgen voor een reset van ASBL.
Ik gebruik Cinema mode voor Dolby Vision content. Cinema home maakt het probleem iets minder erg, maar het is nog steeds aanwezig.. Ik vind cinema home helaas iets te licht. Ik heb gister avond even zitten spelen met de settings om deze wat donkerder te krijgen (brightness, Dolby Vision IQ, maar nog niet het gewenste resultaat).
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik verwacht dat er in de komende generatie heel weinig boeiende games op 4K120 FPS gaan draaien dus ik blijf persoonlijk gewoon bij mijn 55C7.DutchOwnage schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:38:
Advies gevraagd : komende van een 55C7, die ik voor een mooie prijs van de hand kan doen: Een 55CX of een 65CX? Kijkafstand 2 tot 2.5 meter, aanschafoveging voornamelijk HDMI 2.1 in combinatie met een Xbox Series X. Is het echt de moeite waard om te upgraden vanaf een 55C7, waar ik overigens heel erg tevreden mee ben, of kan ik mij beter beheersen en lekker bij m'n C7 blijven? Wie kan mij overtuigen om de stap te zetten.
Kan een van de gx65 eigenaren vertellen of er een muurbeugel (die je dus nog in de muur moet boren) bij de tv zit? Of is dit alleen een beugel aan de tv zelf?
Ja, dat lijkt me toch duidelijk aan alle informatie die van de GX beschikbaar is?koenvd90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:56:
Kan een van de gx65 eigenaren vertellen of er een muurbeugel (die je dus nog in de muur moet boren) bij de tv zit? Of is dit alleen een beugel aan de tv zelf?
Just to be sure, bedankt voor je reactieCyBeRSPiN schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Ja, dat lijkt me toch duidelijk aan alle informatie die van de GX beschikbaar is?
Ga ik echt veel verschil kwa beeldkwaliteit zien als ik vanaf een 2016 model oled kom tegenover de cx series?
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 19:32
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het moet dan wel om heel lange scenes gaan die niet veranderen.Licko schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Die serie barst van langdurige donkere scenes wat er voor lijkt te zorgen dat de ASBL zijn werk gaat doen. Je ziet de scene dan donkerder worden na verloop van tijd. Dit in combinatie met wat volgens enkele users hier de kwaliteit van de bron is, zorgt voor artifacts. Posterization, banding, geef het beestje een km naam. Smooth gradiation lost bij mij in ieder geval niets op.
Wanneer het beeld te donker wordt is dit trouwens ‘op te lossen’ door het menu even op te roepen; de felle witte elementen van het menu zorgen voor een reset van ASBL.
Ik gebruik Cinema mode voor Dolby Vision content. Cinema home maakt het probleem iets minder erg, maar het is nog steeds aanwezig.. Ik vind cinema home helaas iets te licht. Ik heb gister avond even zitten spelen met de settings om deze wat donkerder te krijgen (brightness, Dolby Vision IQ, maar nog niet het gewenste resultaat).
Als het om donkere beelden gaat ipv heel heldere zou er ook geen inbrand gevaar moeten zijn.
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ik heb best een afstand te overbruggen naar mijn TV vanaf mijn PC. En nu ik een rtx 3080 heb wil ik natuurlijk hdmi 2.1. Helaas werkt deze kabel in ieder geval niet voor degenen die hetzelfde idee hebben: https://www.kabelshop.nl/...11045905-i17582-t652.html
Ga nu toch maar voor een glasvezel variant.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwacht er irl niet al teveel van. Ik heb een 55E6 en een 65E9, en allebei waanzinnig mooi scherp beeld.Technofreakz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:05:
Ga ik echt veel verschil kwa beeldkwaliteit zien als ik vanaf een 2016 model oled kom tegenover de cx series?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Bedankt voor jou antwoord, ik begin nu wel te twijfelen als ik dan wel een cx moet kopen.Vulcan750 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
Verwacht er irl niet al teveel van. Ik heb een 55E6 en een 65E9, en allebei waanzinnig mooi scherp beeld.
Al denk ik wel dat het een beter keuze is voor in de toekomst gamen?
Als je voor in de toekomst gaat kopen dan moet je het niet doen. Altijd pas als je het nodig hebt kopen,dan weet je wat het ding echt kan.Technofreakz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Bedankt voor jou antwoord, ik begin nu wel te twijfelen als ik dan wel een cx moet kopen.
Voor de ps5 Xbox series x Rtx 3090..Wren schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:32:
[...]
Als je voor in de toekomst gaat kopen dan moet je het niet doen. Altijd pas als je het nodig hebt kopen,dan weet je wat het ding echt kan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Alleen als je nu persé HDMI 2.1 wilt gaan gebruiken bv met de nieuwe consoles of PC's met dure videokaart.Technofreakz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Bedankt voor jou antwoord, ik begin nu wel te twijfelen als ik dan wel een cx moet kopen.
Ik zou een TV van 4 jaar oud nog niet af willen schrijven tenzij je deze goed kunt verkopen.
Nu ik mijn gx65 heb besteld, vraag ik mij af hoe ik mijn soundbar (Samsung MS650) het beste kan connecten met de tv.
Ik heb drie mogelijkheden :
-Hdmi (niet mijn eerste voorkeur vanwege aangesloten ps4, xbox one, ziggo box en shield).
-Optical
-Bluetooth (is dit mogelijk? Kan dit namelijk online niet vinden).
Wat geeft het beste geluid en de beste sync denken jullie?
-Hdmi (niet mijn eerste voorkeur vanwege aangesloten ps4, xbox one, ziggo box en shield).
-Optical
[ Voor 8% gewijzigd door koenvd90 op 15-10-2020 20:32 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Optical.koenvd90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:31:
Nu ik mijn gx65 heb besteld, vraag ik mij af hoe ik mijn soundbar (Samsung MS650) het beste kan connecten met de tv.
-Optical
Je soundbar doet toch geen HD audio dus eARC en Arc is niet nodig.
Dolby Digital kan ook via optisch.
DTS is er niet want dat doet de TV niet.
Thanks! Dan lever ik inderdaad niks inHoppyF schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Optical.
Je soundbar doet toch geen HD audio dus eARC en Arc is niet nodig.
Dolby Digital kan ook via optisch.
DTS is er niet want dat doet de TV niet.
Ik ben van plan om in de lente van 2021 een GX aan te schaffen, maar wat zijn jullie ervaringen met de verkrijgbaarheid rond die periode? Zal dit model rond april/mei nog worden aangeboden?
Als je kijkt naar de beschikbaarheid van de C9/B9 lijkt me dat de GX ook nog wel gewoon beschikbaar blijft tot ruim na de komst van de G11/GXI toch?GeorgeMichael schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:11:
Ik ben van plan om in de lente van 2021 een GX aan te schaffen, maar wat zijn jullie ervaringen met de verkrijgbaarheid rond die periode? Zal dit model rond april/mei nog worden aangeboden?
Allereerst bedankt voor het melden!Snippertje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:18:
Ik heb best een afstand te overbruggen naar mijn TV vanaf mijn PC. En nu ik een rtx 3080 heb wil ik natuurlijk hdmi 2.1. Helaas werkt deze kabel in ieder geval niet voor degenen die hetzelfde idee hebben: https://www.kabelshop.nl/...11045905-i17582-t652.html
Helaas zal je naar glasvezel moeten voor alles boven de 3 meter EN volledig hdmi 2.1 gebruik (4k120hz in 4:4:4+HDR+VRR etc.)(en momenteel zelfs nog steeds bij 3 meter tenzij het afgelopen maand dankzij release rtx3080 veranderd is)
Ben benieuwd naar je bevindingen!CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
@Licko heb de bewuste scène gevonden. Moest eerst een paar keer kijken want het viel me niet direct zo op. Maar inderdaad zijn er subtiele wisselingen in de helderheid waarneembaar.
Ik vraag me af of het me was opgevallen als ik die aflevering onbewust van dit fenomeen had gekeken.
Vraagje aan de bezitters van de B9 65 inch. Wie heeft de doos nog liggen en wil deze even opmeten voor mij? Ik weet niet of deze met doos en al in mijn auto past 
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
“Afmetingen met doos 1677 x 950 x 207“dropkikker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:17:
Vraagje aan de bezitters van de B9 65 inch. Wie heeft de doos nog liggen en wil deze even opmeten voor mij? Ik weet niet of deze met doos en al in mijn auto past
Alvast bedankt!
Bron: https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65B9PLA
Bedankt! Had niet op de LG site gekeken, was er vanuit gegaan dat zoiets er toch niet op zou staan
Thanks, ik ben 'gelukkig' niet de enige dus. Het valt blijkbaar meer mensen op, zie bijvoorbeeld deze post op avsforum. Daar geeft helaas ook iemand aan dat ASBL uitzetten niet het gewenste effect heeft. Mensen hier die positieve ervaringen hebben met het uitschakelen van ASBL?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
@Licko heb de bewuste scène gevonden. Moest eerst een paar keer kijken want het viel me niet direct zo op. Maar inderdaad zijn er subtiele wisselingen in de helderheid waarneembaar.
Ik vraag me af of het me was opgevallen als ik die aflevering onbewust van dit fenomeen had gekeken.
Trouwens op dat forum ook een recente post gevonden van iemand die het hetzelfde probleem met posterization (?) ervaart als ik. Ik zag het voornamelijk in schaduwdetail op gezichten in de betreffende serie, bij die user lijkt het voornamelijk te gebeuren op de achtergrond.
Zou bovenstaand in een FW update opgelost kunnen worden denken jullie?
@CyBeRSPiN in de serie komt nog een scene waar die tuinvrouw en au pair in het bos rondlopen bij de moonflower. Die scene duurt ook lang en is donker, je ziet daar de dimming ook toeslaan.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
N.a.v. mijn eerdere bericht ben ik vanochtend gebeld door LG. Het blijkt dat er ook voor de Nederlandse markt een terugroepactie is voor deze modellen. Hiervoor komt een monteur langs om het power panel te vervangen. Je bent je TV dus niet kwijt. Mijn advies is dus om contact op te nemen met LG via bv. deze pagina. Je wordt dan teruggebeld met het verzoek een foto van je factuur + serienummer door te WhatsAppen naar LG o.v.v. een casenummer.SynergY schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:50:
Sommige 65" LG OLEDs uit 2016 en 2017 worden teruggeroepen vanwege een issue met de power box. Het gaat om de volgende televisies:
- 65-inch LG OLED65E6 – 2016
- 65-inch LG OLED65B7 – 2017
- 65-inch LG OLED65C7 – 2017
- 65-inch LG OLED65E7 – 2017
- 65-inch LG OLED65W7 – 2017
Meer info in dit nieuwsbericht: https://www.which.co.uk/n...-lg-4k-oled-tvs-recalled/
Ik ga even contact opnemen met de leverancier van de tv.
Zojuist voor die van mij gedaan en binnen 2 werkdagen hoor ik wanneer de monteur langs kan komen.
Iemand met een 77CX die de breedte van de voet kan doorgeven aan de achterkant?
Dus niet de breedte van dat aluminium voorfront dat is 120 cm maar ik wil enkel de voet ondersteunen en de rest van tv in de lucht laten hangen.
Kan prima m.i. immers als ie aan de muur hangt wordt ie ook enkel ondersteund door die 4 vesapunten.
Kan er vervolgens de ps5 en series x onder staan.
Dus niet de breedte van dat aluminium voorfront dat is 120 cm maar ik wil enkel de voet ondersteunen en de rest van tv in de lucht laten hangen.
Kan prima m.i. immers als ie aan de muur hangt wordt ie ook enkel ondersteund door die 4 vesapunten.
Kan er vervolgens de ps5 en series x onder staan.
@destro9704 Misschien klopt mijn gedachte niet, maar je wilt de tv staander aan de muur hangen zodat er nog iets onder je tv kan staan.
met alle respect, maar als je zo'n bedrag voor de tv neerlegt, doe je dan niet beter aan een beugel om hem op te hangen? Op die manier valt hij vlakker tegen de muur en heb je aan de onderkant net zoveel ruimte als dat je wilt.
PS: ik heb geen afmetingen voor je helaas
met alle respect, maar als je zo'n bedrag voor de tv neerlegt, doe je dan niet beter aan een beugel om hem op te hangen? Op die manier valt hij vlakker tegen de muur en heb je aan de onderkant net zoveel ruimte als dat je wilt.
11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo
Ik en neen. C8Licko schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Mensen hier die positieve ervaringen hebben met het uitschakelen van ASBL?
@CyBeRSPiN in de serie komt nog een scene waar die tuinvrouw en au pair in het bos rondlopen bij de moonflower. Die scene duurt ook lang en is donker, je ziet daar de dimming ook toeslaan.
Ik heb ook sinds van de week een CX serie met HDMI 2.1 vanwege gaming, maar ik heb nog wel een goede AVR met reguliere ARC. Die ga ik voorlopig nog niet weg doen, hoewel er nog steeds geen goede HDMI 2.1 AVR modellen zijn, een paar van Yamaha, maar die bieden niet genoeg aansluitingen.
Ik zag dit ding voor eARC audio extractie: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Toevallig iemand al ervaring mee?
Ik zag dit ding voor eARC audio extractie: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik ben ook aan het uitkijken om een 55" OLED aan te schaffen.
Keuze viel op de C9. Zou iemand weten of er nog stock is in de winkels? Ik zie dat deze online bijna nergens te vinden is. Om niet te zeggen nergens.
Anders wordt het de CX.
Keuze viel op de C9. Zou iemand weten of er nog stock is in de winkels? Ik zie dat deze online bijna nergens te vinden is. Om niet te zeggen nergens.
Anders wordt het de CX.
Neen als in geen positieve ervaring..?
55 C9 lijkt overal uitverkocht te zijn, probeerde een vriend van me laatst ook. Hij is uiteindelijk voor de B9 gegaan, die was er een aantal weken geleden wel nog.Tibs schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:51:
Ik ben ook aan het uitkijken om een 55" OLED aan te schaffen.
Anders wordt het de CX.
Just saying
Op welke manier wil je deze precies gebruiken? Want als je deze tussen je console en LG CX gebruikt is deze niet HDMI 2.1 compatible. En tussen je CX en je AVR kun je dan net zo goed een reguliere HDMI kabel gebruiken?Romius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:44:
Ik heb ook sinds van de week een CX serie met HDMI 2.1 vanwege gaming, maar ik heb nog wel een goede AVR met reguliere ARC. Die ga ik voorlopig nog niet weg doen, hoewel er nog steeds geen goede HDMI 2.1 AVR modellen zijn, een paar van Yamaha, maar die bieden niet genoeg aansluitingen.
Ik zit overigens zelf ook flink te twijfelen om een LG CX te halen. Tot nu toe houden de volgende dingen mij nog tegen, maar wellicht weet iemand hier mij te overtuigen:
-Peak brightness van HDR is niet hoog, en bepaalde scenes worden met "ABL" gedimmed.
-Geen enkele vorm van DTS support op de output (ook onhandig nu de PS5/Series X geen optical out hebben
-Dit issue, waarvan niet duidelijk is bij mij of er een fix komt:
nieuws: LG bevestigt vrr-issue oled-tv's en voegt toch geen AirPlay 2 toe aan...
Over je andere punten kan ik niks zeggen maar over peak brightness bij HDR kan ik wel zeggen dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Sommige heldere stukken in scenes branden soms je ogen in.Gaaiz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Ik zit overigens zelf ook flink te twijfelen om een LG CX te halen. Tot nu toe houden de volgende dingen mij nog tegen, maar wellicht weet iemand hier mij te overtuigen:
-Peak brightness van HDR is niet hoog, en bepaalde scenes worden met "ABL" gedimmed.
[/URL]
Deze extractor gebruik ik dan puur voor audio, dus console op de tv aansluiten, de HDMI audio daarvan via dit kastje laten afspelen richting de AVR.Gaaiz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Op welke manier wil je deze precies gebruiken? Want als je deze tussen je console en LG CX gebruikt is deze niet HDMI 2.1 compatible. En tussen je CX en je AVR kun je dan net zo goed een reguliere HDMI kabel gebruiken?
De reguliere CEC ARC heeft bij mij nooit goed gewerkt, daarnaast als je dat instelt is het gelijk altijd audio via de AVR. Dat wil ik eigenlijk niet, het ontbijtnieuws hoef ik niet via Dolby Atmos met een sloot speakers te laten lopen
Als het goed is, als je de power van dit kastje haalt, zou de tv weer op de internal speakers moeten terugspringen. Als je 'm aanzet, gaat de audio weer via de eARC lopen. Dit kan ik dan reguleren via een smart plug. Het is allemaal niet ideaal, maarja een nieuwe Denon/Marantz met welgeteld 1 x HDMI 2.1 slaat ook nergens op
Ik heb deze twee besteld. Ik hoop ze deze of volgende week binnen te krijgen, en dan kan ik je laten werken hoe goed (of slecht) het werkt.Romius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:44:
De ARC van m'n Pioneer VSX-S510 werkt niet goed met Dolby Digital Plus content, dan krijg ik alleen maar ruis te horen. Terwijl de receiver an sich wel DD+ compatible is. Ik hoop dus dat het met eARC via een HDMI input wel wil werken. Nu doe ik het met een optische kabel, en dat werkt eigenlijk ook heel goed, buiten dat je audio kwaliteit verliest, en dat de receiver niet meer automatisch aanspringt als je de TV aan zet wat vrij irritant is.
[ Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-10-2020 12:12 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als ik het zo lees heb je momenteel ongeveer de zelfde situatie als ik. Aangezien je met bovenstaande situatie "elke keer" de HDMI extractor aan moet zetten bij het gamen, is het dan niet makkelijker HDMI-CEC uit te zetten op je Denon? Volgens mij is dat bij mijn Denon X1300W mogelijk. Dan hoef je alleen de AVR in te schakelen als je deze wilt gebruiken, in plaats van dat je de HDMI extractor in moet schakelen (en aanschaffen).Romius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:07:
[...]
Deze extractor gebruik ik dan puur voor audio, dus console op de tv aansluiten, de HDMI audio daarvan via dit kastje laten afspelen richting de AVR.
De reguliere CEC ARC heeft bij mij nooit goed gewerkt, daarnaast als je dat instelt is het gelijk altijd audio via de AVR. Dat wil ik eigenlijk niet, het ontbijtnieuws hoef ik niet via Dolby Atmos met een sloot speakers te laten lopen
Als het goed is, als je de power van dit kastje haalt, zou de tv weer op de internal speakers moeten terugspringen. Als je 'm aanzet, gaat de audio weer via de eARC lopen. Dit kan ik dan reguleren via een smart plug. Het is allemaal niet ideaal, maarja een nieuwe Denon/Marantz met welgeteld 1 x HDMI 2.1 slaat ook nergens op
Edit: nevermind. Ik zie waar ik mijn denkfout maak. Overigens "onthoudt" mijn huidige Samsung NU8000 wat de laatste status was van mijn AVR. Dus als ik deze uit had staan laatste keer ga hij de volgende keer niet aan. Dit doet een LG CX dus niet begrijp ik (of is niet in te stellen).
[ Voor 9% gewijzigd door Gaaiz op 16-10-2020 12:14 ]
Nee uiteraard niet gewoon plaatsen op een tv meubel maar dat meubel is niet hoog genoeg om midden van scherm op ooghoogte te hebben daarom een stel planken onder tv om die hoger te zetten.Sven2912 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:24:
@destro9704 Misschien klopt mijn gedachte niet, maar je wilt de tv staander aan de muur hangen zodat er nog iets onder je tv kan
Nee ik ben anti tv aan de muur dan hangt scherm ook verder weg en heb ik een 88 inch oled nodig....🤣
Die CEC moet inderdaad uit, maar via welke bron ga je geluid krijgen dan? Dan zou dan alleen via optisch kunnen, maar die geeft alleen 2.0 door. Kan ook, maarja ik heb dan niet voor niets een een mooie surround set staan.Gaaiz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:11:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als ik het zo lees heb je momenteel ongeveer de zelfde situatie als ik. Aangezien je met bovenstaande situatie "elke keer" de HDMI extractor aan moet zetten bij het gamen, is het dan niet makkelijker HDMI-CEC uit te zetten op je Denon? Volgens mij is dat bij mijn Denon X1300W mogelijk. Dan hoef je alleen de AVR in te schakelen als je deze wilt gebruiken, in plaats van dat je de HDMI extractor in moet schakelen (en aanschaffen).
@--MeAngry-- ok, ik ben benieuwd naar je ervaringen!
[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 16-10-2020 12:16 ]
Ik was helaas net te laat met mijn edit hierboven, je hebt gelijk! Optisch was voor o.a. DTS ook een alternatief geweest, maar helaas verdwijnen de optische aansluitingen dus bij de volgende generatie consoles.Romius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Die CEC moet inderdaad uit, maar via welke bron ga je geluid krijgen dan? Dan zou dan alleen via optisch kunnen, maar die geeft alleen 2.0 door. Kan ook, maarja ik heb dan niet voor niets een een mooie surround set staan.
Hoe zou je dit moeten oplossen? Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dat straks zou moeten aanpakken. Receiver tussen de tv en xbox?Gaaiz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:16:
Ik was helaas net te laat met mijn edit hierboven, je hebt gelijk! Optisch was voor o.a. DTS ook een alternatief geweest, maar helaas verdwijnen de optische aansluitingen dus bij de volgende generatie consoles.
Ik heb de XSX voor besteld en heb mijn oog laten vallen op de 65GX (of de CX ivm prijsverschil).
Nu loopt het geluid via de XOX hdmi out naar de Sony tv en via een optical kabel naar de Logitech Z906 5.1 set. Kan ik dezelfde setup gebruiken of moet er een receiver tussen voor DTS?
[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 16-10-2020 12:45 ]
Voor DTS zul je die setup niet kunnen gebruiken. Dolby Digital wordt wel ondersteund via optische kabels en volgens mij ook qua output op de LG CX. Via mijn huidige setup met een Samsung NU8000 had ik daar echter problemen mee qua delay tussen TV en headset (had de "party chat" aan staan op beide omdat m'n vrouw graag mee luisterde). Maar die situatie is natuurlijk met een compleet andere TV.EN-IS schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Hoe zou je dit moeten oplossen? Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dat straks zou moeten aanpakken. Receiver tussen de tv en xbox?
Ik heb de XSX voor besteld en heb mijn oog laten vallen op de 65GX (of de CX ivm prijsverschil).
Nu loopt het geluid via de XOX hdmi out naar de Sony tv en via een optical kabel naar de Logitech Z906 5.1 set. Kan ik dezelfde setup gebruiken of moet er een receiver tussen voor DTS?
In de handleiding van de Logitech Z906 5.1 zie ik dat deze ook Dolby Digital ondersteund, dus ik zou eigenlijk eerst je huidige setup proberen. Zet dan uiteraard wel je Series X straks qua audio op Dolby Digital in plaats van DTS.
Edit: Volgens mij kun je toch beter Uncompressed 5.1 instellen op je Xbox HDMI output, en dan op je CX laten bepalen wat hij door geeft aan je Logitech.
[ Voor 7% gewijzigd door Gaaiz op 16-10-2020 12:59 ]
Maken jullie voor streaming apps zoals bijvoorbeeld PLEX gebruik van de apps op de tv, of een ander apparaat (bijvoorbeeld een xbox)? Ik heb een oudere tv (LG6B OLED) en merk dat de plex app het regelmatig moeilijk heeft. Sterker nog, UHD materiaal word stotterend afgespeeld. Plex draait op mijn desktop die vrij nieuw is (I8700) met een ssd en gigabit netwerk naar de tv toe. Zowel bedraad als draadloos geprobeert maar dit lost eht niet op. De load op de desktop is ook vrij weinig dus het lijkt me niet dat het daar mis gaat.
Hoewel het afspelen van Netflix stream vloeiend gaat, werkt de app soms niet zo heel soepel. Menu's gaat traag en het opstarten duurt soms wel tot 30 seconden.
Benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik zie ook dat de chips van de nieuwere tv's veel sterker zijn dat die van mij, en de B serie is natuurlijk zelf als een instapmodel, maar toch.
Hoewel het afspelen van Netflix stream vloeiend gaat, werkt de app soms niet zo heel soepel. Menu's gaat traag en het opstarten duurt soms wel tot 30 seconden.
Benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik zie ook dat de chips van de nieuwere tv's veel sterker zijn dat die van mij, en de B serie is natuurlijk zelf als een instapmodel, maar toch.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ja ik was er eerlijk gezegd al bang voor toen ik hem besteld, maar goed toch geprobeerd en mislukt helaas. Wel stom dat ze het zo aanbieden iig. Heb nu een glasvezel variant besteld, ben erg benieuwdandries98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:22:
[...]
Allereerst bedankt voor het melden!
Helaas zal je naar glasvezel moeten voor alles boven de 3 meter EN volledig hdmi 2.1 gebruik (4k120hz in 4:4:4+HDR+VRR etc.)(en momenteel zelfs nog steeds bij 3 meter tenzij het afgelopen maand dankzij release rtx3080 veranderd is)
Waarschijnlijk wordt je video stream getranscode? Je kunt dit in Plex onder activity zien terwijl je aan het afspelen bent.boomr schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:12:
Maken jullie voor streaming apps zoals bijvoorbeeld PLEX gebruik van de apps op de tv, of een ander apparaat (bijvoorbeeld een xbox)? Ik heb een oudere tv (LG6B OLED) en merk dat de plex app het regelmatig moeilijk heeft. Sterker nog, UHD materiaal word stotterend afgespeeld. Plex draait op mijn desktop die vrij nieuw is (I8700) met een ssd en gigabit netwerk naar de tv toe. Zowel bedraad als draadloos geprobeert maar dit lost eht niet op. De load op de desktop is ook vrij weinig dus het lijkt me niet dat het daar mis gaat.
HEVC video is tricky met ondertitels omdat het geluid dan niet getranscode mag worden, want dan wordt het beeld ook getranscode. Heel lastig verhaal. Maar het komt erop neer dat als je SRT ondertiteling wil, dat je eigenlijk alleen Dolby Digital Plus kunt gebruiken, maar als je geen ondertitels mee streamed kun je ook high-definition audio gebruiken.
Als je een optische kabel gebruikt, en de instelling op de TV op auto zet heb je gewoon Dolby Digital geluid. En in het geval van de 2019 of eerdere modellen ook DTS. Ik heb een B9, en ik kreeg bij een DTS-MA track via Plex netjes het DTS Core geluid over optisch doorgestuurd naar m'n receiver.Romius schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Die CEC moet inderdaad uit, maar via welke bron ga je geluid krijgen dan? Dan zou dan alleen via optisch kunnen, maar die geeft alleen 2.0 door. Kan ook, maarja ik heb dan niet voor niets een een mooie surround set staan.
@--MeAngry-- ok, ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Het grote nadeel vind ik dat CEC dan gewoon niet meer fatsoenlijk werkt, en ik ook DTS-MA en TrueHD wil kunnen luisteren via Plex.
[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-10-2020 14:51 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Kids hebben mijn LG OLED65C9 paneel gesloopt met hun speelgoed 
Nu krijg ik het gelukkig wel vergoed vanuit mijn inboedelverzekering. Het aanbod dat mij is gedaan is:
- Waarde van de TV gestort krijgen op je rekening a 2k en dan zelf een uitkiezen (kan dus ook van een ander merk zijn, Sony, Philips etc.)
- Kostenloze levering van een OLED65CX6LA
- 400 euro bijbetalen voor een OLED65GX6LA
Ik heb 2 vragen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
- Wat zouden jullie doen in mijn geval?
- Hoe kan ik de nieuwe tv beschermen tegen mogelijke beschadigingen? Zijn er glass screen protectors voor tv's oid?
Nu krijg ik het gelukkig wel vergoed vanuit mijn inboedelverzekering. Het aanbod dat mij is gedaan is:
- Waarde van de TV gestort krijgen op je rekening a 2k en dan zelf een uitkiezen (kan dus ook van een ander merk zijn, Sony, Philips etc.)
- Hoe kan ik de nieuwe tv beschermen tegen mogelijke beschadigingen? Zijn er glass screen protectors voor tv's oid?
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Klopt idd hoor, maar dat gaat alleen op voor ingebouwde apps zoals Netflix, maar ik bedoelde eigenlijk meer de audio die via een andere HDMI input binnenkomt. Afaik, is dat altijd gedownsampled naar 2 kanaals.--MeAngry-- schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:49:
Als je een optische kabel gebruikt, en de instelling op de TV op auto zet heb je gewoon Dolby Digital geluid. En in het geval van de 2019 of eerdere modellen ook DTS. Ik heb een B9, en ik kreeg bij een DTS-MA track via Plex netjes het DTS Core geluid over optisch doorgestuurd naar m'n receiver.
Het grote nadeel vind ik dat CEC dan gewoon niet meer fatsoenlijk werkt, en ik ook DTS-MA en TrueHD wil kunnen luisteren via Plex.
Corrigeer mij gerust maar gebruikt Sony niet ook de LG OLED panelen, maar is hun aansturing (en nu ga ik vloeken in de kerk) van het paneel niet beter? @boolean - welke had jij ook alweer?Autopilot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:59:
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Ik heb mijn LG CX55 binnen. Krijg mijn xbox one x en ps4pro niet netjes qua beeld. Als ik beweeg vind ik het schokkend uitzien tov mijn oude FHD TV. Rtring instelling genomen en nog wat dingen. Nieuwe update gedraaid. 3.10.44. Smit gebeld en die zeggen HDMI 2.1 kabel gebruiken. Iemand enig idee of dit zo is ? Allebei de machines gebruik ik de originele hdmi kabels en zij kunnen toch geen 2.1 aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2020 15:29 ]
Heb je het kanaaltype (op welk HDMI-slot je de consoles hebt) op gaming gezet? Of probeer hem anders op PC te zetten, beidde hebben lagere latency IIRC.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:26:
Ik heb mijn LG CX55 binnen. Krijg mijn xbox one x en ps4pro niet netjes qua beeld. Als ik beweeg vind ik het schokkend uitzien tov mijn oude FHD TV. Rtring instelling genomen en nog wat dingen. Nieuwe update gedraaid. 3.10.44. Smit gebeld en die zeggen HDMI 2.1 kabel gebruiken. Iemand enig idee of dit zo is ?
Gebruik je een HDMI-hub?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Ja staat in game mode. Low latency en vrr uit en aan gehad. Geen hub. Rechtstreeks.SkyStreaker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Heb je het kanaaltype (op welk HDMI-slot je de consoles hebt) op gaming gezet? Of probeer hem anders op PC te zetten, beidde hebben lagere latency IIRC.
Gebruik je een HDMI-hub?
De HDMI-kabel die je bijgeleverd hebt bij de consoles hoort te volstaan, Pro heb ik precies op die manier gebruikt op mijn E7, geen problemen. Hoe heb je de settings op je console staan voor beeld?Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Ja staat in game mode. Low latency en vrr uit en aan gehad. Geen hub. Rechtstreeks.
Helaas moet ik dit wel ff vanuit mijn blote knar doen, ik suggereer ook om even te zoeken op ideale settings voor PS4 Pro LG OLED te zoeken, en dan aan de console-kant van het verheel, niet zozeer de TV-kant. Eventueel de settings proberen te resetten van de PS4/XBox One, kan wezen dat nog op je oude TV settings staan.
Waarom is de GX nou zoveel duurder terwijl hij juist minder aansluitingen heeft dan de CX?
Zijn dit 30fps games? Zit hier toevallig daarnet wat over te lezen, dat een OLED paneel zo'n snelle response time heeft dat je stutter juist sneller ziet. Als je game-mode uit zet, is de stutter dan weg?Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Ja staat in game mode. Low latency en vrr uit en aan gehad. Geen hub. Rechtstreeks.
Kijk bijvoorbeeld naar de stutter score (in vergelijking met m'n NU8000 in dit geval):
https://www.rtings.com/tv...usage=11112&threshold=0.1
HDMI 2.1 is helemaal niet nodig. HDMI Ultra HD Deep Colour aangezet op de HDMI poorten?Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:26:
Ik heb mijn LG CX55 binnen. Krijg mijn xbox one x en ps4pro niet netjes qua beeld. Als ik beweeg vind ik het schokkend uitzien tov mijn oude FHD TV. Rtring instelling genomen en nog wat dingen. Nieuwe update gedraaid. 3.10.44. Smit gebeld en die zeggen HDMI 2.1 kabel gebruiken. Iemand enig idee of dit zo is ? Allebei de machines gebruik ik de originele hdmi kabels en zij kunnen toch geen 2.1 aan.
Heb zelf de 65CX i.c.m. Xbox One X en heb nergens last van.
Schakelt Instant Gaming Mode bij jou wel in?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Minder aansluitingen? De GX heeft juist een extra aansluiting: “IR in” waarop je de meegeleverde IR blaster kunt aansluiten waarmee je infrarood kunt zenden naar apparatuur in een gesloten kast. Ook is de ingebouwde audio van de GX krachtiger.Autopilot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:37:
Waarom is de GX nou zoveel duurder terwijl hij juist minder aansluitingen heeft dan de CX?
De GX is opnieuw ontworpen om alles in 20mm dikte kwijt te kunnen ipv in de dikke bult van de andere modellen, die R&D moet ook terugverdiend
Verwijderd
Ik heb de instellingen van youtube genomen en rtings. Vorige TV was FHD nu wel 4k 60 en 1440p 120 geprobeerd. Vind het storend bij bewegen. Kan dat verschil zijn LCD en OLED ? Dacht dat het vloeiender moest zijn. Vooral met VRR aan. Zie in de secret setting niet dat VRR aanstaan. Enkel progressive.SkyStreaker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
De HDMI-kabel die je bijgeleverd hebt bij de consoles hoort te volstaan, Pro heb ik precies op die manier gebruikt op mijn E7, geen problemen. Hoe heb je de settings op je console staan voor beeld?
Helaas moet ik dit wel ff vanuit mijn blote knar doen, ik suggereer ook om even te zoeken op ideale settings voor PS4 Pro LG OLED te zoeken, en dan aan de console-kant van het verheel, niet zozeer de TV-kant. Eventueel de settings proberen te resetten van de PS4/XBox One, kan wezen dat nog op je oude TV settings staan.
Precies wat @--MeAngry-- zegt; 4K spul werkt prima via Plex op de tv app zolang je maar niets transcodeert en de file in originele kwaliteit afspeelt. Zie Hier voor mee uitleg hierover.boomr schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:12:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je paneel is toch te vervangen?Autopilot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:59:
Neem aan dat het scherm door je kinderen beschadigd is geraakt.
Verschil tussen de GX en CX is geen €400 maar minder omdat er op een GX een cashback zit van €200.
Er zitten 2 barstjes in, dus het paneel is niet meer te repareren, alleen te vervangen. Bij het opvragen van offertes blijkt overal dat het vervangen van het paneel duurder is dan de aanschaf van een nieuw toestelHoppyF schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
Je paneel is toch te vervangen?
Neem aan dat het scherm door je kinderen beschadigd is geraakt.
Verschil tussen de GX en CX is geen €400 maar minder omdat er op een GX een cashback zit van €200.
Ik ben dus van plan om de 65GX te halen voor 2049 euro (incl cashback) met 5 jaar garantie van KE.
Ik vraag me alleen af of er andere en betere OLEDS zijn in deze prijsklasse?
Die zijn er niet als je het mij vraagt.Autopilot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Er zitten 2 barstjes in, dus het paneel is niet meer te repareren, alleen te vervangen. Bij het opvragen van offertes blijkt overal dat het vervangen van het paneel duurder is dan de aanschaf van een nieuw toestel![]()
Ik ben dus van plan om de 65GX te halen voor 2049 euro (incl cashback) met 5 jaar garantie van KE.
Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar home
Tja, zwart op wit klopt het wat ze zeggen... met een lager chroma kan je die resoluties (waarschijnlijk) halen. Ook het feit dat het een hdmi 2.1 kabel is klopt (hdmi 2.1 zegt namelijks bijna niets behalve de resolutie, al het andere waaronder chroma of snelheid is optioneel (en alleen wat het apparaat nodig heeft)). Vandaar dat ook de cx modellen gewoon hdmi 2.1 zijn maar niet de volledige hdmi2.1 met al het optionele.Snippertje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Ja ik was er eerlijk gezegd al bang voor toen ik hem besteld, maar goed toch geprobeerd en mislukt helaas. Wel stom dat ze het zo aanbieden iig. Heb nu een glasvezel variant besteld, ben erg benieuwd
Had er gestaan dat het een (gecertificeerde) hdmi ultra high speed kabel was, dan zaten ze wel fout (die is verplicht 48gbps en al het bijbehorende). Gecertificeerde kabels horen ook hdmi ultra high speed cables te heten en niet hdmi 2.1 kabels.
Achterlijke hdmi alliantie probeert het zo moeilijk mogelijk te maken voor de consument...
Tja, ze geven aan 4k120hz te kunnen. Dat kreeg ik met geen enkele instelling werkend. Wat mij betreft dan foutieve informatie. Kwam maximaal tot 4k60hz met lage chroma.andries98 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:35:
[...]
Tja, zwart op wit klopt het wat ze zeggen... met een lager chroma kan je die resoluties (waarschijnlijk) halen. Ook het feit dat het een hdmi 2.1 kabel is klopt (hdmi 2.1 zegt namelijks bijna niets behalve de resolutie, al het andere waaronder chroma of snelheid is optioneel (en alleen wat het apparaat nodig heeft)). Vandaar dat ook de cx modellen gewoon hdmi 2.1 zijn maar niet de volledige hdmi2.1 met al het optionele.
Had er gestaan dat het een (gecertificeerde) hdmi ultra high speed kabel was, dan zaten ze wel fout (die is verplicht 48gbps en al het bijbehorende). Gecertificeerde kabels horen ook hdmi ultra high speed cables te heten en niet hdmi 2.1 kabels.
Achterlijke hdmi alliantie probeert het zo moeilijk mogelijk te maken voor de consument...
Maar inderdaad verdeel en heers lijkt het tegenover de consument.
Zojuist de gx geïnstalleerd. Prachtig scherm
. Krijg alleen het niet voor elkaar om via de soundbar (MS650) het geluid te regelen met de LG afstandsbediening.
De soundbar is optisch aangesloten.
Heeft iemand een tip voor me?
De soundbar via HDMI ARC aansluiten, dan kun je wel het volume regelen.koenvd90 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:50:
Zojuist de gx geïnstalleerd. Prachtig scherm. Krijg alleen het niet voor elkaar om via de soundbar (MS650) het geluid te regelen met de LG afstandsbediening.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik bedoelde ook het paneel vervangen niet repareren want dat kan niet.Autopilot schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:10:
[...]
Er zitten 2 barstjes in, dus het paneel is niet meer te repareren, alleen te vervangen. Bij het opvragen van offertes blijkt overal dat het vervangen van het paneel duurder is dan de aanschaf van een nieuw toestel![]()
Een paneel vervangen kan wel ter plaatse.
Vreemd dat je zulke hoge offertes hebt gehad.
Maar goed een GX is een uitstekende TV voor €2049.
Ik denk dat ik deze ook zou kiezen in jouw geval.
Als de verzekeraar de defecte TV niet terug wil kun je deze hier op V&A ook nog wel verkopen voor een klein prijsje.
Mooie beeld kwaliteit maar altijd veel te duur
Kan wel,maar niet direct dat je volume omhoog of omlaag doet.koenvd90 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:50:
Zojuist de gx geïnstalleerd. Prachtig scherm. Krijg alleen het niet voor elkaar om via de soundbar (MS650) het geluid te regelen met de LG afstandsbediening.
Het kan met de 3 puntjes onder cijfer 9 dan. Is omweg maar kan wel.
Je moet via ergens in instellingen zoeken naar apparaat aansluiten en dan je soundbar instellen.
Heb een JBL van 10 jaar of zo met optische en kan aanzetten, ingang aanpassen en geluid omhoog omlaag.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vandaag heb ik nieuwe KPN ontvangers gekregen en gaat mijn LG oled55c9pla steeds om de 5 minuten even kort op zwart. Er staat dan HDR even kort in de bovenhoek. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
http://www.xbmcfreak.nl/
De HDR functie uitzetten in het instellingen menu van je KPN ontvangerErhnam schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:36:
Vandaag heb ik nieuwe KPN ontvangers gekregen en gaat mijn LG oled55c9pla steeds om de 5 minuten even kort op zwart. Er staat dan HDR even kort in de bovenhoek. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Edite: zie net dat er de laatste tijd meer klachten over zijn met de nieuwe kpn ontvangers en laatste firmware, want als ik het zo lees kun je op deze nieuwe ontvangers namelijk de hdr functie niet meer uitzetten. Kijk anders zelf even op https://forum.kpn.com/int...teractieve-tv-2020-491176 (en dan vooral de laatste pagina in die topic)
[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 16-10-2020 21:15 ]
Ik heb nu de CX65, ben er erg blij mee. Mooie TV. Alleen een vraagje, als ik hem aanzet, en de apps onder in tevoorschijn komen, dan knippert het scherm 2 keer kort (met zwarte achtergrond). Wanneer ik op "Home" kop druk als er iets anders in beeld is, dan knippert hij niet.
Enig idee? Hebben jullie dit ook?
Enig idee? Hebben jullie dit ook?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb hier een 55C9 en de nieuwe KPN Arris VIP5202 en geen enkel probleem met uitval of HDR.DON PAPA schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:55:
[...]
De HDR functie uitzetten in het instellingen menu van je KPN ontvanger
Edite: zie net dat er de laatste tijd meer klachten over zijn met de nieuwe kpn ontvangers en laatste firmware, want als ik het zo lees kun je op deze nieuwe ontvangers namelijk de hdr functie niet meer uitzetten. Kijk anders zelf even op https://forum.kpn.com/int...teractieve-tv-2020-491176 (en dan vooral de laatste pagina in die topic)
Zoals bekend zijn de TV kanalen geen HDR (op één na).
Je kunt HDR overigens aan of uitzetten in het menu van de VIP5202.
Verwijderd
Ik heb de CX55 op mijn GTX1080 aangesloten, dat ziet er wel goed uit, helaas op HDMI enkel maximaal 1080p. Geen rare tearing/ghosting zoals wel bij Xbox One X en PS4Pro. Eigenlijk tot nu toe vind ik de TV erg tegenvallen. Out of the box niet zo goed maar met die settings ook niet. Snap ik niet echt. Kom van een oude FHD af.... zou toch mooier moeten zijn.
Verwijderd
Ik weet wat ik 'fout' heb gedaan. Ik heb GTA V genomen om te testen omdat ik deze op de PS4Pro, Xbox One X en PC heb.... alleen... de console versies zijn echt slecht. Ik heb op de Xbox One X Forza 7 gedaan, super mooi. Op de PS4 pro GT Sport ook super mooi! Dus.... dat was het. Hoop dat iemand anders dit niet mee te maken als test, kon het al niet geloven dat het beeld zo slecht was. Het is dus goed!
Ow ik haalde de 8001 & 5202 door elkaar, op de 8001 kun je de hdr niet zelf te kunnen uitzetten in het menu schrijven ze op het KPN forum. Ik heb zelf geen KPN dus ben ook niet zo thuis in de verschillende type nummers van de ontvangersHoppyF schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:16:
[...]
Ik heb hier een 55C9 en de nieuwe KPN Arris VIP5202 en geen enkel probleem met uitval of HDR.
Zoals bekend zijn de TV kanalen geen HDR (op één na).
Je kunt HDR overigens aan of uitzetten in het menu van de VIP5202.
Ik heb de LG C9. De CX/GX zou ik vermijden aangezien die geen DTS ondersteuning meer heeft. Dat maakt niets uit voor Netlfix, Disney+, etc. maar als je een PMS server hebt met aardig wat DTS content, zal je server de audio stream moeten transcoderen naar een formaat dat wel wordt ondersteund (AC3) en dat komt het geluid niet ten goede. Dit geldt zelf voor het doorgeven van een DTS bitstream; dat is niet meer mogelijk.SkyStreaker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:26:
[...]
Corrigeer mij gerust maar gebruikt Sony niet ook de LG OLED panelen, maar is hun aansturing (en nu ga ik vloeken in de kerk) van het paneel niet beter? @boolean - welke had jij ook alweer?
Vrijwel alle OLED panelen zijn afkomstig van LG. Het grootste verschil zit hem in de achterliggende hardware en software. Sony blijft heer en meester op dit gebied, maar daar hangt dan ook wel een stevig prijskaartje aan. Je moet voor jezelf afvragen of de fikse meerprijs het waard is.
@CitizenNL waar heb je het precies over, kan je het toelichten? Welk model, waarom te duur?
Ik ervaar dit inderdaad bij 30fps games op mijn C9. Ik speel nu AC Origins op de C9 via de Xbox One X en dan merk je het fors. Het went, maar jammer is het wel een beetje. En als je van een soepele FHD tv komt kan ik me voorstellen dat het in het begin tegenvalt. Daarentegen is 60fps prachtig op de LG. Ik kan niet wachten op de nieuwe XboxGaaiz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Zijn dit 30fps games? Zit hier toevallig daarnet wat over te lezen, dat een OLED paneel zo'n snelle response time heeft dat je stutter juist sneller ziet. Als je game-mode uit zet, is de stutter dan weg?
Kijk bijvoorbeeld naar de stutter score (in vergelijking met m'n NU8000 in dit geval):
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
.....
[ Voor 92% gewijzigd door Yowzawood op 17-10-2020 11:00 ]
Ik denk niet dat het veel zin heeft om dit nog verder te laten repareren bij LG. Het is gewoon een software fout dat de meeste mensen blijkbaar niet eens opvalt.remco_k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Het probleem is duidelijk breder dan alleen mijn TV. (Los van de info in dit topic waar dat al uit bleek). Ik heb een paar gesprekken gehad met de CE Repair monteur, hij had geen blad voor z'n mond als het ging om de (vooralsnog onoplosbare) lip sync problemen van veel LG TV's waar hij regelmatig mee te maken heeft.
Desalniettemin zijn ze 2x langs geweest, 1x nieuw moederbord erin. Exact hetzelfde probleem. LG drukt z'n snor. Dus ik ben nog bezig met iets voor elkaar krijgen. Update volgt hopelijk binnenkort. Maar het probleem speelt zich zeker niet alleen in mijn woonkamer af.
Ik ben van een Sony 40W4000 uit 2008 naar een LG 65B9 gegaan en uiteraard merkte ik gelijk lip sync problemen. Bij mijn LG hebben de interne speakers sowieso altijd meer vertraging dan wanneer ik de TV op alleen Optische uitvoer zet.
Via Optisch is het geluid van de interne Netflix app bij de test pattern met 5.1 geluid 83ms te vroeg en bij Stereo loopt het gelijk. De interne speakers hebben dan weer 50ms en 100ms vertraging bij 5.1 en Stereo. De interne Youtube app heeft 183ms vertraging via Optisch of interne speakers.
Met een PS3 op HDMI aangesloten loopt het geluid van de PS3 Netflix app gelijk met Optisch 5.1 of Stereo en de Interne speakers hebben 100ms vertraging.
Als je dus een HDMI apparaat gebruikt ipv de interne apps en je geluid via Optisch laat lopen zou je geen problemen moeten ervaren.
Inderdaad, maar dan kan je niet de interne speakers gebruiken, en dat vind ik in veel gevallen juist zo handig van de tv: alles wat je nodig hebt om tv te kijken zit erin. Daarom koop ik een tv en geen grote monitor.
Ik heb vandaag een glasvezel kabel binnen gekregen: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Echter, ik krijg het niet werkend. Als Ultra deep color aanstaat op de LG wil windows niet in een andere resolutie dan 1024*768. Zet ik dat uit dan kom ik niet verder dan 4k60hz. Met een korte kabel had ik geen problemen, zal deze kabel dan toch ook niet goed zijn? Vind het maar een vaag probleem, jullie nog tips?
Edit: ook nog maar de korte kabel geprobeerd. Dan werkt alles meteen perfect. Dit werkt dus helaas ook niet. Heeft iemand hier een linkje voor een werkende glasvezel kavel van ongeveer 10m? Prijs maakt me niet zoveel uit, zolang het maar werkt. Dit heeft me al veel te veel tijd gekost helaas.
Echter, ik krijg het niet werkend. Als Ultra deep color aanstaat op de LG wil windows niet in een andere resolutie dan 1024*768. Zet ik dat uit dan kom ik niet verder dan 4k60hz. Met een korte kabel had ik geen problemen, zal deze kabel dan toch ook niet goed zijn? Vind het maar een vaag probleem, jullie nog tips?
Edit: ook nog maar de korte kabel geprobeerd. Dan werkt alles meteen perfect. Dit werkt dus helaas ook niet. Heeft iemand hier een linkje voor een werkende glasvezel kavel van ongeveer 10m? Prijs maakt me niet zoveel uit, zolang het maar werkt. Dit heeft me al veel te veel tijd gekost helaas.
[ Voor 24% gewijzigd door Snippertje op 17-10-2020 14:34 ]
Was dat maar zo. Bij alle testen die ik heb gedaan, ook die jij beschrijft en ook optisch, is het geluid altijd te laat.paulb_nl schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Als je dus een HDMI apparaat gebruikt ipv de interne apps en je geluid via Optisch laat lopen zou je geen problemen moeten ervaren.
Het is i.m.o. ook een software fout of een ontwerp fout, dat roep ik al vanaf dag 1. Maar LG wilde uiteraard toch onderdelen vervangen, wat niet hielp. Ik wacht nog even op een uitspraak van Coolblue maar ik verwacht niet dat LG hierover ooit het licht gaat zien.
Alles kan stuk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is en blijft wel vreemd dat dezelfde software verschillende resultaten laat zien.remco_k schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Was dat maar zo. Bij alle testen die ik heb gedaan, ook die jij beschrijft en ook optisch, is het geluid altijd te laat.
Het is i.m.o. ook een software fout of een ontwerp fout, dat roep ik al vanaf dag 1. Maar LG wilde uiteraard toch onderdelen vervangen, wat niet hielp. Ik wacht nog even op een uitspraak van Coolblue maar ik verwacht niet dat LG hierover ooit het licht gaat zien.
Je zou verwachten dat bij een software fout deze fout continu en dus reproduceerbaar is.
Daarom erg interessant te weten waar Coolblue mee gaat komen.
Andere optie is nog de techneuten van Tweakers in te schakelen dat kan omdat men ook de beschikking heeft over de mensen van Hardware Info omdat beiden samengegaan zijn.
Ze hebben vast wel een testopstelling en apparatuur om vertraging te kunnen meten.
Helaas heeft LG een basisfunctie zoals geluid niet in orde.Cap schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:28:
Inderdaad, maar dan kan je niet de interne speakers gebruiken, en dat vind ik in veel gevallen juist zo handig van de tv: alles wat je nodig hebt om tv te kijken zit erin. Daarom koop ik een tv en geen grote monitor.
Het zou een verschil kunnen zijn tussen de B9 en C9 serie. Hoeveel vertraging heb je met de 60fps test pattern op Netflix via optisch en AV Sync uit? Bij mij is dan het geluid te vroeg.remco_k schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Was dat maar zo. Bij alle testen die ik heb gedaan, ook die jij beschrijft en ook optisch, is het geluid altijd te laat.
Omdat Youtube zo'n grote vertraging heeft zit ik nu steeds te schakelen tussen AV Sync op 8 voor Netflix en Amazon prime en AV Sync uit voor Youtube.
Enkel 1080p over HDMI? Is dat een bewuste keus? Is 4K gaming te zwaar voor een GTX 1080?Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:28:
Ik heb de CX55 op mijn GTX1080 aangesloten, dat ziet er wel goed uit, helaas op HDMI enkel maximaal 1080p. Geen rare tearing/ghosting zoals wel bij Xbox One X en PS4Pro. Eigenlijk tot nu toe vind ik de TV erg tegenvallen. Out of the box niet zo goed maar met die settings ook niet. Snap ik niet echt. Kom van een oude FHD af.... zou toch mooier moeten zijn.
Verwijderd
Elke andere resolutie en refresh rate die ik kies blijf ik no signal op de LG CX krijgen. Ik wil wel hoger. Het is me nog niet gelukt op 1440p of 2160p. Zou heel graag 4k willen doen, sommige games lopen er redelijk op met een GTX1080.boolean schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Enkel 1080p over HDMI? Is dat een bewuste keus? Is 4K gaming te zwaar voor een GTX 1080?
Verwijderd
Ik ga dit eens proberen! Dus gamemode uitzetten als ik games speel die dus 30 fps console zijn zoals mijn test met GTA V.... (ik dacht dat die op de Xbox One X en PS4 Pro automatisch wel 1080p@60 of 4k@30 goed zouden uitzien)Gaaiz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Zijn dit 30fps games? Zit hier toevallig daarnet wat over te lezen, dat een OLED paneel zo'n snelle response time heeft dat je stutter juist sneller ziet. Als je game-mode uit zet, is de stutter dan weg?
Dat moet gewoon werken. Mogelijk ligt het aan de kabel? Mijn C4 accepteert ook 2160p op alle ingangen. De CX is de opvolger, dus die zou daar helemaal geen probleem mee moeten hebben.Mijn zwager heeft een GX en zijn Odroid C4 werkt ook zonder issues op 4K met HDR.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een LG C9PLA. Nu ben ik er een op marktplaats tegen gekomen met een pixel lijn.
Kan het kloppen dat die alleen zichtbaar is als de TV uit staat en verdwijnt als die aan staat? (Volgens verkoper alleen zichtbaar op donkere achtergrond)
Ik ben op zoek naar een LG C9PLA. Nu ben ik er een op marktplaats tegen gekomen met een pixel lijn.
Kan het kloppen dat die alleen zichtbaar is als de TV uit staat en verdwijnt als die aan staat? (Volgens verkoper alleen zichtbaar op donkere achtergrond)
Zonder me er heel veel in te verdiepen: lijkt me onzin. Als je de lijn ziet bij uit/zwart beeld, dan toch ook bij donkere scenes?
Elke andere resolutie en refresh rate die ik kies blijf ik no signal op de LG CX krijgen. Ik wil wel hoger. Het is me nog niet gelukt op 1440p of 2160p. Zou heel graag 4k willen doen, sommige games lopen er redelijk op met een GTX1080.
[/quote]
Ik heb absoluut geen probleem met mijn CX. Ik gebruik mijn HDMI kabel, ik dacht 2.0a en draai 2160p op mijn one x.
[/quote]
Ik heb absoluut geen probleem met mijn CX. Ik gebruik mijn HDMI kabel, ik dacht 2.0a en draai 2160p op mijn one x.
Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT
Heel dubieus, een C9 zou nog garantie moeten hebben. Waarom heeft de eigenaar dit dan niet laten repareren? Er zullen heel veel verklaringen zijn, maar ik zou ver van deze tv blijven.jjghwull schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:17:
Hallo,
Zo snel mogelijk vergetenjjghwull schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:17:
Hallo,
andere kabel proberen,lukt dat niet,dan met custom resolution utility,resolutie toevoegenVerwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Elke andere resolutie en refresh rate die ik kies blijf ik no signal op de LG CX krijgen. Ik wil wel hoger. Het is me nog niet gelukt op 1440p of 2160p. Zou heel graag 4k willen doen, sommige games lopen er redelijk op met een GTX1080.
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU
Heeft iemand toevallig de afmeting van de muurbeugel die bij de 55gx geleverd wordt?
Op hoeveel cm van boven gemeten zit de beugel?
Moet hoeveel schroeven moet je hem vastzetten, ik heb nl 2 leidingen in mijn muur zitten en moet meten of ik de beugel kan monteren.
Alvast bedankt voor een reactie.
Op hoeveel cm van boven gemeten zit de beugel?
Moet hoeveel schroeven moet je hem vastzetten, ik heb nl 2 leidingen in mijn muur zitten en moet meten of ik de beugel kan monteren.
Alvast bedankt voor een reactie.
Welke OLED tv's van Sony hebben dan hetzelfde paneel als een C9 of CX?boolean schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Vrijwel alle OLED panelen zijn afkomstig van LG. Het grootste verschil zit hem in de achterliggende hardware en software. Sony blijft heer en meester op dit gebied, maar daar hangt dan ook wel een stevig prijskaartje aan. Je moet voor jezelf afvragen of de fikse meerprijs het waard is.
Ben aan het uitkijken voor een CX en wil dat wel eens vergelijken met de Sony.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.