oei,die is wel duur, geen dolby atmos ?DON PAPA schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:47:
[...]
Bedankt voor het mee denken, maar ik heb besloten om voor de Bose set te gaan https://www.coolblue.nl/p...ass-module-700-zwart.html
Voor wie ambilight op zijn lg wil heb ik een tip. Ik heb in de woonkamer 2 gu10 hue spots rondom de tv geprojecteerd. Als ik iets via mijn htpc kijk dan kun je de hue sync app aanzetten en wordt je hele wand een ambilight achtig schouwspel.
Via remote play kun je eventueel ook je ps4 van ambilight voorzien. Ik speel op hdr 4k dus deze optie gebruik ik zelf niet.
Via remote play kun je eventueel ook je ps4 van ambilight voorzien. Ik speel op hdr 4k dus deze optie gebruik ik zelf niet.
Over de SK10YG ben ik heel goed te spreken, we gebruiken deze zowel voor de TV maar ook om radio te streamen. Enige minpunt is dat er alleen wifi op zit en geen kabel mogelijkheid, ik had liever alles op de kabel gehad. Dat gezegdhebbende heb ik nog nooit verbindingsproblemen gehad...DON PAPA schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:53:
[...]
[...]
En vinden jullie de hele sound tegen vallen (dus ook van de SK10YG), of enkel van de SPK8 surround speakers?
Amazon ,langs een Apple TV 4K welke op 4K SDR staat en match content en frame rate zijn toegepast.pwh53 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:43:
[...]
is de samsung soundbar met achterspeakers een optie ? n-950 of q-90
categorie: Home cinema en audiosets
[...]
gebruik je de hdr-beeldmodus vd tv,of hdr bron van amazon of een mkv.rip ?
Ik heb wat nuances en bijkomende stats toegevoegd aan mijn post.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:25:
[...]
Bedankt voor je werk, dat is erg interessant.
Eigenlijk is het ook precies wat ik vreesde. 7500 requests in een week tijd vind ik best veel, al heb ik geen idee wat die requests precies betekenen en hoeveel requests normaal is bij bv Netflix.
Maar het geeft wel behoorlijk te vrezen dat ze je nauwgezet in de gaten houden.
Met zo'n heftig privacy statement verbaasd het me ook niet echt, dat zat er niet bij als het niet nodig was.
Ik ben aan het kjiken om mijn 65E6V te vervangen voor een 77inch model.
Ik heb gekeken naar de 77CX maar ik zie zo snel niet de meerwaarde om voor de CX te kiezen boven de C9.
Zijn dit echt de enige verschillen:
- HGIG modus
- Dolby Vision IQ
- Nieuwe generatie Alpha processor
Wat ik zo kon vinden heeft wat ik belangrijk vind HDMI 2.1 met VRR de C9 ook al. Of zit ik er helemaal naast?
Ik heb gekeken naar de 77CX maar ik zie zo snel niet de meerwaarde om voor de CX te kiezen boven de C9.
- HGIG modus
- Dolby Vision IQ
Wat ik zo kon vinden heeft wat ik belangrijk vind HDMI 2.1 met VRR de C9 ook al. Of zit ik er helemaal naast?
Dat bedoelde ik ook (enkele pagina's terug), dat het beeld in de donkere gedeelte te donker is met HDRHugoVS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
Laatst wat vreemd opgekeken toen ik naar de Grand Tour in HDR keek. Donkere kledingstukken/scenes waren gewoon zwart zoals je op de foto's kunt zien. Hoort HDR op een oled zo eruit te zien ? Wanneer ik HDR uitzet dan komen de details weer terug. Heb van alles geprobeerd met de instellingen maar dit blijft.
knip
Vooral met HDR van Videoprime (amazon) Met jou foto's is dat ook inderdaad te zien. Alle details vallen weg. Maar op welke HDR mode heb het staan? En hoe heb je de HDR uitgezet?
En waarvan komt deze HDR bron vandaan?
[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 18-03-2020 17:17 ]
app vd tv ? misschien zit het in de apple.HugoVS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:45:
[...]
Amazon ,langs een Apple TV 4K welke op 4K SDR staat en match content en frame rate zijn toegepast.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 19-11 17:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Misschien is een luidspreker oplossing met WiSA ondersteuning wel iets.Wren schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:04:
[...]
Besef wel dat een soundbar niet te vergelijken is met een 5.1 systeem. Doe je dat wel,dan valt het tegen ja.
De nieuwe LG’s van 2019 en later ondersteunen WiSA. (draadloze luidspreker standaard)
Het aanbod van WiSA is misschien nog wel te beperkt.
Hmz bewust geen egale vlakken gekeken toen ik de tv binnenkreeg. Maar nu na een half jaar valt me ineens op dat op grijze vlakken er een donkere vlek linksonderin zit.. als ik een burn in video bekijk op youtube zie ik niks.
Zie het ook bij videoland
Dat is mooi tochwimpie007 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:42:
... als ik een burn in video bekijk op youtube zie ik niks.
HGIG modus zit ook op C9 bij de HDR game mode toegevoegd in een update.Jimiw schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:26:
Ik ben aan het kjiken om mijn 65E6V te vervangen voor een 77inch model.
- HGIG modus
- Dolby Vision IQ
Weet iemand zo welke schroeven je nodig hebt bij de 55c7?
Krijg vandaag een beugel binnen om mijn toestel op te hangen, maar moet nog even de nodige schroefen halen.
Gaat mij even de maat / lengte
Krijg vandaag een beugel binnen om mijn toestel op te hangen, maar moet nog even de nodige schroefen halen.
Gaat mij even de maat / lengte
Welke beugel heb je gekocht? Bij mijn Vogel's Thin 546 zaten meerdere setjes schroeven inbegrepen...
Muurbeugel voor een ikea framsta (2ehands) Verkoper had dit er niet meer bijmax2k9 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:10:
Welke beugel heb je gekocht? Bij mijn Vogel's Thin 546 zaten meerdere setjes schroeven inbegrepen...
Holy.. we kregen net de melding dat er een toestel verbinding wou maken met onze LGC9, het ging om een Samsung S9 wij hebben beide geen S9 dus we hadden op ja geklikt om te kijken wie dit is.
Hoe kan dit?? Dat een onbekende telefoon verbinding kan maken met onze TV? De TV is trouwens via onze Wi-Fi verbonden.
Edit: ging opzoek naar de screenshare instellingen en het enige wat ik kan vinden is om deze screenshare geschiedenis te wissen, niks anders..
Hoe kan dit?? Dat een onbekende telefoon verbinding kan maken met onze TV? De TV is trouwens via onze Wi-Fi verbonden.
Edit: ging opzoek naar de screenshare instellingen en het enige wat ik kan vinden is om deze screenshare geschiedenis te wissen, niks anders..
[ Voor 18% gewijzigd door Son Gohan op 20-03-2020 19:27 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Iemand in de buurt met Bluetooth misschien?Son Gohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:26:
Holy.. we kregen net de melding dat er een toestel verbinding wou maken met onze LGC9, het ging om een Samsung S9 wij hebben beide geen S9 dus we hadden op ja geklikt om te kijken wie dit is.
Heb het nog nooit gezien maar wellicht kan dit zo.
@Son Gohan Je kan de tv toch resetten naar fabrieksinstellingen, dan is de onbekende s9 weer verdwenen.
gewoon bluetooth ja. dus gewoon nee zeggen, waarschijnlijk een foutje, of iemand in de buurt die zelf ook zo'n tv heeft en de verkeerde aanklikt.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Als het goed is kan je de luistermodus uitzetten in het screenshare schermSon Gohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:26:
Hoe doe je die uit? Ik zie alleen onder verbinding -> screen share instellingen -> aansluit geschiedenis verwijderenWren schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:
[...]
Als het goed is kan je de luistermodus uitzetten in het screenshare scherm
Kan ik Bluetooth screenshare niet uitzetten?ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:
gewoon bluetooth ja. dus gewoon nee zeggen, waarschijnlijk een foutje, of iemand in de buurt die zelf ook zo'n tv heeft en de verkeerde aanklikt.
Dan moet ik alle apps, account weer gaan installeren en configureren..Goofy1978 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:33:
@Son Gohan Je kan de tv toch resetten naar fabrieksinstellingen, dan is de onbekende s9 weer verdwenen.
Daarnaast is er ook een mogelijkheid om de TV onzichtbaar te maken voor apparaten in de buurt (Bluetooth & Wi-Fi )?
YT schotelde me dit filmpje voor, vast wel interessant om eens gezien te hebben: (leuke verrassing op ~04:50)
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 20-03-2020 20:22 ]
Op zo´n hoogpolig tapijt werken zonder ESD bescherming ?apis29 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:16:
YT schotelde me dit filmpje voor, vast wel interessant om eens gezien te hebben: (leuke verrassing op ~04:50)
[YouTube: LG OLED TV panel swap/teardown,start to finish,SHOCKING video,a MUST WATCH !]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad héél erg ongebruikelijk als je elektronische onderdelen aan het verwisselen bent.HugoVS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:25:
[...]
Op zo´n hoogpolig tapijt werken zonder ESD bescherming ?
ESD is echt noodzakelijk.
Net als het spanningsvrij maken van de power supply want je ziet wat er kan gebeuren als je dit niet doet!
Vamiddag een LG C9 55inch opgepikt bij Kamera express. Beeld ziet er top uit. Nu mezelf door de LG market crap heenworstelen om de juiste beeld instellingen te vinden. Bij film kijken veranderde aspect ratio steeds. Blijkt er een optie just scan te zijn die je uit moet zetten. Wie verzint er nou zo’n optie
Ik heb die van mij nu een weekje. Ik ben er nog steeds niet over uit welke de beste instellingen zijn. Maarja om hem te kalibreren weet ik niet of het veel uit maakt. Blijkbaar is het paneeltje van de iPhone XS ook best goed gekalibreerd dus heb ik dat maar als referentie gebruiktHEY_DUDE schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:31:
Vamiddag een LG C9 55inch opgepikt bij Kamera express. Beeld ziet er top uit. Nu mezelf door de LG market crap heenworstelen om de juiste beeld instellingen te vinden. Bij film kijken veranderde aspect ratio steeds. Blijkt er een optie just scan te zijn die je uit moet zetten. Wie verzint er nou zo’n optie
Hier hadden ze hem ook niet gebruikt was niet nodig volgens de monteur, hij had hem wel spanningsvrij gemaakt.HugoVS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:25:
[...]
Op zo´n hoogpolig tapijt werken zonder ESD bescherming ?
[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 21-03-2020 07:01 ]
Gister ook al mijn nieuwe spullen (65C9 & Bose) binnen gekregen, alleen werd deze helaas niet meer
geïnstalleerd/opgehangen van wegen de nieuwe regels omtrent het corona virus
(wat wel te begrijpen is). Dus ik zal nu zelf aan de gang moeten om alles op zijn plek te krijgen, eerst maar even moed verzamelen om hier mee aan de gang te gaan...
Hebben jullie nog tips hoe ik het best te werk kan gaan ?
geïnstalleerd/opgehangen van wegen de nieuwe regels omtrent het corona virus
[ Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 21-03-2020 14:58 ]
Stelt dus niet veel voor om het te vervangen.apis29 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:16:
Maar betaald blijkbaar goed. Ziet erna uit de de man rechts een dikke rolex om heeft en en een trui van Lagonda.
ik speelde gisteren een video af via Kodi op mijn AppleTV 4K op mijn nieuwe LG C9. Kodi past de frequentie automatisch aan aan de video. Maar ik had erg schokkend beeld. Had ik op mijn oude TV nooit. Moet ik daarvoor nog wat instellen op de LG ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, valt mee.MY00 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Stelt dus niet veel voor om het te vervangen.
Maar betaald blijkbaar goed. Ziet erna uit de de man rechts een dikke rolex om heeft en en een trui van Lagonda.
Het zijn in feite allemaal modules waaruit de TV bestaat en waar het paneel zelf dan wel het belangrijkste onderdeel van is.
De heren monteurs op de video lijken niet erg professioneel zoals ze te werk gaan.
Ik zei het al maar zonder ESD maatregelen te nemen kan echt niet.
De onderdelen na demonteren op een (statisch geladen) vloerbedekking leggen is al helemaal treurig.
Onderdelen die je tijdelijk wel legt moeten opgeborgen worden in een ESD zak of mat.
Let wèl, ESD schade kan vaak later optreden dus is niet altijd meteen zichtbaar nadat alles weer in elkaar gezet is.
Als ik zo’n 25 jaar geleden zonder ESD maatregelen had gewerkt en mijn baas achter mij had gestaan, had ik een enorme schop onder mijn kont kunnen krijgen.
Ik vind het zelf ook vreemd maar volgens de monteur maakt het niet uit bij deze pcb platen, zij zullen het wel weten lijkt mij anders hadden ze standaard wel een bandje bij hun om dit uit te sluiten.HoppyF schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:57:
[...]
Nee, valt mee.
Het zijn in feite allemaal modules waaruit de TV bestaat en waar het paneel zelf dan wel het belangrijkste onderdeel van is.
De heren monteurs op de video lijken niet erg professioneel zoals ze te werk gaan.
Ik zei het al maar zonder ESD maatregelen te nemen kan echt niet.
De onderdelen na demonteren op een (statisch geladen) vloerbedekking leggen is al helemaal treurig.
Onderdelen die je tijdelijk wel legt moeten opgeborgen worden in een ESD zak of mat.
Let wèl, ESD schade kan vaak later optreden dus is niet altijd meteen zichtbaar nadat alles weer in elkaar gezet is.
Als ik zo’n 25 jaar geleden zonder ESD maatregelen had gewerkt en mijn baas achter mij had gestaan, had ik een enorme schop onder mijn kont kunnen krijgen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Blijft vreemd omdat je zo nooit kunt stellen dat een PCB van LG minder gevoelig zou zijn voor ESD dan eentje van Samsung of Philips.Slux schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:09:
[...]
Ik vind het zelf ook vreemd maar volgens de monteur maakt het niet uit bij deze pcb platen, zij zullen het wel weten lijkt mij anders hadden ze standaard wel een bandje bij hun om dit uit te sluiten.
Een ESD matje met polsbandje moet gewoon een standaard procedure zijn bij reparaties als deze.
Nou ja, toch leuk om eens een video te zien hoe men te werk gaat bij het wisselen van een paneel.
Klopt blijf het ook vreemd vinden, ging hier ongeveer hetzelfde, niet echt met beleid/liefde vond ik, maar die man had er wel verstand van, hij was in een paar minuten klaar, als ik het gedaan had was ik uren bezig geweest om voorzichtig alles uit elkaar te halen af te stoffen op een matje en gebruik van een polsband.HoppyF schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Blijft vreemd omdat je zo nooit kunt stellen dat een PCB van LG minder gevoelig zou zijn voor ESD dan eentje van Samsung of Philips.
Een ESD matje met polsbandje moet gewoon een standaard procedure zijn bij reparaties als deze.
Nou ja, toch leuk om eens een video te zien hoe men te werk gaat bij het wisselen van een paneel.
Ik denk ook niet dat ze mij in dienst zouden nemen
Nep zijn ze een stuk goedkoper.MY00 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Stelt dus niet veel voor om het te vervangen.
Ik denk Kodi aanpassen dat ie de frequentie niet aanpast?-SaveMe- schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:08:
ik speelde gisteren een video af via Kodi op mijn AppleTV 4K op mijn nieuwe LG C9. Kodi past de frequentie automatisch aan aan de video. Maar ik had erg schokkend beeld. Had ik op mijn oude TV nooit. Moet ik daarvoor nog wat instellen op de LG ?
Even met zijn 2-en doen. Ophangen van een TV is niet heel moeilijk. Denk van te voren even na over je kabels. Ik heb ze destijds weggewerkt in een pvc buis die door de muur loopt. Resultaat is top maar in een harde muur frezen was een pokke klus.DON PAPA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:20:
Gister ook al mijn nieuwe spullen (65C9 & Bose) binnen gekregen, alleen werd deze helaas niet meer
geïnstalleerd/opgehangen van wegen de nieuwe regels omtrent het corona virus(wat wel te begrijpen is). Dus ik zal nu zelf aan de gang moeten om alles op zijn plek te krijgen, eerst maar even moed verzamelen om hier mee aan de gang te gaan...
Ik had gisteren in mijn 55 inch in 30 minuten hangen. Muurbeugel hing er al. Muurbeugel aanbrengen is ook niet moeilijk. Wel een goede boormachine gebruiken als het beton is. Bij mij kom ik er zonder een hamerboor niet in. Veel success
Heb ik ook met bepaalde beelden.wimpie007 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:42:
Hmz bewust geen egale vlakken gekeken toen ik de tv binnenkreeg. Maar nu na een half jaar valt me ineens op dat op grijze vlakken er een donkere vlek linksonderin zit.. als ik een burn in video bekijk op youtube zie ik niks.
[Afbeelding]
Hmmmm, denk je? Voordeel is toch dat de TV alle frequencies aankan. Kodi stuurt dus gewoon de native frequentie van de video naar de TV ....Hulliee schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:56:
[...]
Ik denk Kodi aanpassen dat ie de frequentie niet aanpast?
Toch wel interessant hoor.-SaveMe- schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:31:
[...]
Hmmmm, denk je? Voordeel is toch dat de TV alle frequencies aankan. Kodi stuurt dus gewoon de native frequentie van de video naar de TV ....
Ik heb dit ook met Kodi, maar dan vooral met 720p en lagere kwaliteit.
1080p en 4k gaan echt subliem.
Moet ik misschien de whitelist alles uitzetten om ervoor te zorgen dat de juiste rate wordt weergegeven?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Volgens mij is dit een gevolg van de snelheid van dit paneel en kun je het wat verzachten met een kleine dosis de-judder in je beeldinstellingen.-SaveMe- schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:08:
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Zou je denken? https://kodi.wiki/view/Settings/System/Display#WhitelistCeesKees schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:34:
[...]
[knip]
Moet ik misschien de whitelist alles uitzetten om ervoor te zorgen dat de juiste rate wordt weergegeven?
Testing, one, two ...
Wat doet de Peak brightness setting op de C9 exact. Als ik HDR content kijk moet ik hem dan op high zetten of uit? Ik kan me voorstellen dat deze setting bij SDR te brightness range een beetje oppoetst, maar bij HDR content begrijp ik het niet zo goed.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
RTINGS zegt hierover dit:HEY_DUDE schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:16:
Wat doet de Peak brightness setting op de C9 exact. Als ik HDR content kijk moet ik hem dan op high zetten of uit? Ik kan me voorstellen dat deze setting bij SDR te brightness range een beetje oppoetst, maar bij HDR content begrijp ik het niet zo goed.
The C9 has a new Peak Brightness setting, which adjusts how the ABL performs. Setting this to 'Off' results in most scenes being displayed at around 303 cd/m², unless the entire screen is bright, in which case the luminosity drops to around 139 cd/m². Increasing this setting to 'Low', 'Med', or 'High' increases the peak brightness of small highlights. If ABL bothers you, setting the contrast to '80' and setting Peak Brightness to 'Off' essentially disables ABL, but the peak brightness is quite a bit lower (246-258 cd/m² in all scenes).
Firmware update beschikbaar voor c9 04.71.25
1. fix CP(Youtube or Netflix, etc.) missing after s/w Update
2. fix audio mute after s/w Update
Bron https://www.avsforum.com/forum/#/topics/3075344?page=32
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED65C9PLA.AEU
Ik heb dat niet aan staan in Kodi. Ik heb nog geen enkele media speler gehad die dit nodig heeft. Ik snap deze functie ook niet zo goed waarom Je dat zou willen.-SaveMe- schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:31:
[...]
Hmmmm, denk je? Voordeel is toch dat de TV alle frequencies aankan. Kodi stuurt dus gewoon de native frequentie van de video naar de TV ....
Gisteren de 55 inch C9 binnengekregen, beeld is zoals verwacht top.
Geluid valt me ook echt niet tegen voor een TV, normaal gesproken gaat het geluid via mijn receiver en 5 speakers daar kan die niet tegenop natuurlijk.
Netflix en spotiy via TV en met HDMI ARC geluid naar de reeciver gaat prima, is het ook mogelijk dat de TV automatisch switched naar interne speakers als de receiver op de HMDI ARC uitgeschakeld is?
Krijg dat nog niet helemaal aan de praat.
Geluid valt me ook echt niet tegen voor een TV, normaal gesproken gaat het geluid via mijn receiver en 5 speakers daar kan die niet tegenop natuurlijk.
Netflix en spotiy via TV en met HDMI ARC geluid naar de reeciver gaat prima, is het ook mogelijk dat de TV automatisch switched naar interne speakers als de receiver op de HMDI ARC uitgeschakeld is?
Krijg dat nog niet helemaal aan de praat.
Ter info, in de Pioneer (het was geen Sony
Vreemd dat bij zijn 55C6V het probleem zich niet voordeed, terwijl die optie op de Pioneer toen ook gewoon aanstond.
Maar goed, het lijkt opgelost en daar gaat het om.
Ik heb een C8 in combinatie met pricewatch: Edifier S350DB deze speakers
Ik heb deze speakers nu via de 3,55mm aansluiting aangesloten, maar ik kan hem ook aansluiten via S/PDIF. Zou het dan aan te raden zijn om ze aan te sluiten via S/PDIF? Als ik het goed begrijp is het voordeel dan dat het geluid niet wordt omgezet van digitaal naar analoog.
Ook kan ik als ik op mijn TV onder audio kies voor headphones, het geluid met mijn afstandsbediening aanpassen. Als ik kies voor speakers kan ik het geluid niet via de afstandsbediening aanpassen maar alleen via de speakers zelf. Valt hier nog wat aan te doen?
Ik heb deze speakers nu via de 3,55mm aansluiting aangesloten, maar ik kan hem ook aansluiten via S/PDIF. Zou het dan aan te raden zijn om ze aan te sluiten via S/PDIF? Als ik het goed begrijp is het voordeel dan dat het geluid niet wordt omgezet van digitaal naar analoog.
Ook kan ik als ik op mijn TV onder audio kies voor headphones, het geluid met mijn afstandsbediening aanpassen. Als ik kies voor speakers kan ik het geluid niet via de afstandsbediening aanpassen maar alleen via de speakers zelf. Valt hier nog wat aan te doen?
Hebben jullie nog tips waar je het beste je scherm mee kan schoonmaken? Je kom van alles tegen namelijk op internet...
Als je in dit topic zoekt op het woord "schoonmaken" krijg je 2 pagina's aan discussie hierover, heb je aanvullende vragen mag je die uiteraard stellenTheFrahes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:00:
Hebben jullie nog tips waar je het beste je scherm mee kan schoonmaken? Je kom van alles tegen namelijk op internet...
Trust me, I'm an engineer
Zo weinig mogelijk doen, ik gebruik zep 40 in een spuitbus op mijn 6 jaar oude LED tvTheFrahes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:00:
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik heb een 65C9 en ik stond vanochtend in de woonkamer toen de tv uit het niets twee keer heel hard tikte/kraakte/knalde. De tv stond uit dus ik schrok er van en dook gewoon een beetje weg, er schoot gewoon door mijn hoofd van dat ding ontploft hier zo.
Iemand anders dit ook weleens meegemaakt? Dit is niet normaal lijkt mij of kan het geen kwaad??
Iemand anders dit ook weleens meegemaakt? Dit is niet normaal lijkt mij of kan het geen kwaad??
Alle hdmi kabels vervangen door hdmi 2.1 capable kabels en inderdaad, meeste problemen verholpen:ricjuh schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Dit probleem had ik ook, nieuwe kwaliteit hdmi kabels en het probleem was opgelost
Als alles uit is en ik doe bijv mijn AppleTV aan, dan gaan keurig ook de versterker en C9 aan. En omgekeerd uit ook. Met de playstation heb ik nog wel een vervelend bugje, als alles uit is en ik zet de playstation aan, dan gaan ook de versterker en tv aan, maar dan na een paar seconden ook de AppleTV en switcht de versterker dus ook naar dat kanaal. Wel irritant, maar ja ...
En hdmi Arc werkt nu ook met de nieuwe kabels
TV nu ruim een weekje en ben er erg tevreden mee, erg mooi beeld, zelfs bij wat conservatieve settings voor de Oled light. En 1080p content ziet er boven verwachting goed uit
Ik ga ook maar mijn HDMI kabels vervangen voor 2.1 omdat last van lipsync blijf houden, heeft iemand tips waar je ze het voordeligste kan kopen ?-SaveMe- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:45:
[...]
Alle hdmi kabels vervangen door hdmi 2.1 capable kabels en inderdaad, meeste problemen verholpen:
Als alles uit is en ik doe bijv mijn AppleTV aan, dan gaan keurig ook de versterker en C9 aan. En omgekeerd uit ook. Met de playstation heb ik nog wel een vervelend bugje, als alles uit is en ik zet de playstation aan, dan gaan ook de versterker en tv aan, maar dan na een paar seconden ook de AppleTV en switch de versterker dus ook naar dat kanaal. Wel irritant, maar ja ...
En hdmi Arc werkt nu ook met de nieuwe kabels![]()
TV nu ruim een weekje en ben er erg tevreden mee, erg mooi beeld, zelfs bij wat conservatieve settings voor de Oled light. En 1080p content ziet er boven verwachting goed uit
@Slux Voordeligst weet ik niet, maar ik heb deze gekocht:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Bij AliExpress betaal je voor een soortgelijke hdmikabel > €10 minder, moet je natuurlijk wel een maandje geduld kunnen opbrengen...-SaveMe- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:59:
@Slux Voordeligst weet ik niet, maar ik heb deze gekocht:
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Ik heb ze bij Onlinekabelshop gehaald.Slux schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Ik ga ook maar mijn HDMI kabels vervangen voor 2.1 omdat last van lipsync blijf houden, heeft iemand tips waar je ze het voordeligste kan kopen ?
10,- voor 1m, 13,- voor 2m, werken prima
Trust me, I'm an engineer
Voor mijn LG C9 naar Denon X1600H en PS4 Pro heb ik op AliExpress deze kabels gekocht:
https://www.aliexpress.com/item/4000390044024.html
Alle nieuwe features zoals eARC, VRR en ALLM werken prima met deze kabels
https://www.aliexpress.com/item/4000390044024.html
Alle nieuwe features zoals eARC, VRR en ALLM werken prima met deze kabels
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Ik heb nu ook gezeur met de pointer. Deze stopt zo nu en dan met verschijnen. Rest van de knoppen werkt dan wel. Stekker uit het stopcontact en weer erin verhelpt het probleem. Iemand nog tips behalve contact opnemen met de winkel?
Dat heb ik ook met mijn 65C7. Ik ga er vanuit dat dat het zogenaamde 'werken' van de kunststof behuizing is. Ik hoor het meestal als de tv een tijdje aan staat (dan warmt ie op en zet ie uit), en een tijdje nadat de tv is uitgschakeld (de behuizing koelt af en krimpt).Djee7 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:42:
Ik heb een 65C9 en ik stond vanochtend in de woonkamer toen de tv uit het niets twee keer heel hard tikte/kraakte/knalde. De tv stond uit dus ik schrok er van en dook gewoon een beetje weg, er schoot gewoon door mijn hoofd van dat ding ontploft hier zo.
Overigens heb ik dit met al mijn tv's gehad. Ik herinner het mij nog van mijn Samsung LCD tv, en mijn oude Philips beeldbuis.
Krijg een update binnen op m'n E8. 'ns Kijken..
860 MB voor dit:Rio schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:22:
Krijg een update binnen op m'n E8. 'ns Kijken..
1. Improvement
1) fix that playback doesn't work when setting YouTube speed to such as x2
Mijn 55C9 heeft sinds gisteren een probleem: er is een stuk van het scherm lichter, het lijkt alsof er van bovenaf een wigvorm naar beneden toe uitloopt die een stuk lichter is dan de rest van het scherm. Ik heb de tv naar de fabrieksinstellingen gereset en een half uur zonder stroom gezet. Helaas geen resultaat...
Vanmiddag maar LG bellen voor een garantie aanvraag. Iemand hier ervaring mee?
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zag op YouTube een video staan van het uitpakken van een 55CX, ja het 2020 model dus.
Ik wist niet dat er al geproduceerd en uitgeleverd werd.
Bijzonder gezien de Corona crisis.
YouTube: YouTube
Ik wist niet dat er al geproduceerd en uitgeleverd werd.
Bijzonder gezien de Corona crisis.
YouTube: YouTube
Bij TV Reus krijg je nu de 65e9 voor 2049 euro, ik ga over 3 maanden naar nieuw huis en wil daar de nieuwe TV neerzetten.
Ik heb nu een LG SK8 soundbar bij m'n oude TV. Het geluid is net niet in sync, gebruik een Horizon Mediabox Next en Chromecast v3, bij beide het probleem.
Ik heb dus de neiging om gewoon een TV te halen met prima geluid. Ik lees van de 65c9 ook goed geluid levert. Is de E9 de meerprijs waard?
Denk ook aan een Sony aangezien die het geluid achter het beeld heeft en dat ook heel goed zou moeten zijn. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb nu een LG SK8 soundbar bij m'n oude TV. Het geluid is net niet in sync, gebruik een Horizon Mediabox Next en Chromecast v3, bij beide het probleem.
Ik heb dus de neiging om gewoon een TV te halen met prima geluid. Ik lees van de 65c9 ook goed geluid levert. Is de E9 de meerprijs waard?
Denk ook aan een Sony aangezien die het geluid achter het beeld heeft en dat ook heel goed zou moeten zijn. Iemand ervaring hiermee?
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik zag de melding over firmware update hier net ook. Ik besloot eerst even op fora te kijken of alles veilig was want ik ben de HDR game mode update niet vergeten op de 6 serie toen. Ik wil zulke geintjes echt niet.dbz1985 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:42:
Firmware update beschikbaar voor c9 04.71.25
Dat hangt een beetje af van het prijsverschil tussen een C9 en een E9. Is die verwaarloosbaar dan is een E9 een leuke extra. Ervan uitgaande dat het design wel bevalt.Boy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:11:
Bij TV Reus krijg je nu de 65e9 voor 2049 euro, ik ga over 3 maanden naar nieuw huis en wil daar de nieuwe TV neerzetten.
En TV Reus is een importeur, maar dat is een andere discussie.
Importeur is af te raden?Wren schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:29:
[...]
Dat hangt een beetje af van het prijsverschil tussen een C9 en een E9. Is die verwaarloosbaar dan is een E9 een leuke extra. Ervan uitgaande dat het design wel bevalt.
En TV Reus is een importeur, maar dat is een andere discussie.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik en velen met mij raden dat wel af. De winkel is natuurlijk verantwoordelijk voor de reparatie en vervanging maar mocht er niet meer gerepareerd kunnen worden dan trekt LG Benelux de handen ervan af en verwijzen zijn naar de winkel. Daarnaast vind ik de informatie die op de site van TV reus dubieus, een W7 die duurder is dan een W8, foute specs etc.
Ik zag gisteren deze video
En verhip, net gekeken bij mijn C9, en ja hoor, die zat er gewoon op. Er maar af gehaald. Was me anders echt nooit opgevallen
En verhip, net gekeken bij mijn C9, en ja hoor, die zat er gewoon op. Er maar af gehaald. Was me anders echt nooit opgevallen
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee hè!-SaveMe- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:48:
Ik zag gisteren deze video
[YouTube: EVERY LG OLED owner needs to know this IMPORTANT information !]
Het “folie spook” is hier echt al tientallen keren langsgekomen.
Iedere keer komt het weer terug....
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
In deze video is het EXTRA DOM omdat de monteurs zelf vergeten zijn de folie te verwijderen.
Dit kun je in de vorige video van Paul zien.
Paul laat nota bene zelf nog zien waar de folie op de achterkant zit.
Hier een overzicht daar kan je zien dat het donkere beeld voor statisch HDR10 normaal isSnake_Eye schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Dat bedoelde ik ook (enkele pagina's terug), dat het beeld in de donkere gedeelte te donker is met HDR
Vooral met HDR van Videoprime (amazon) Met jou foto's is dat ook inderdaad te zien. Alle details vallen weg. Maar op welke HDR mode heb het staan? En hoe heb je de HDR uitgezet?
En waarvan komt deze HDR bron vandaan?
:strip_exif()/f/image/ypOYEmDZneO4J8kzn5sBbkVS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit probleem met donker beeld bij HDR10 blijf je dus houden. Met Dynamische HDR bedoelen ze HDR10+ en Dolby Vision
Met HDR10 vallen veel details weg. Dan kijk ik liever naar FHD dan HDR10.
[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 23-03-2020 16:08 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, je ziet het ook bijna niet.-SaveMe- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:58:
@HoppyF Haha, ik had het nog nooit gezien/gelezen. Inderdaad wel suf dat die monteurs dat niet hebben gedaan. Maar de grootste WTF is toch wel dat je het eigenlijk gewoon niet ziet ....
Zelfs de folie aan de voorkant is niet goed zichtbaar als de labels onderaan er niet op zouden zitten.
De achterkant is de grootste instinker.
Zie de reparatie video op minuut 07:35 maar eens wat Paul doet.
Als je die video toch kijkt vergeet niet om op 04:50 te kijken.
Een super blunder van de monteur...
YouTube: LG OLED TV panel swap/teardown,start to finish,SHOCKING video,a MUST...
Iemand die ook een c9 op z’n voet heeft ? Het lijkt het of het scherm heel licht scheef staat verticaal langs de zijkant of ligt het aan mij ?
Centimeter gebruiken? Bij mij staat ie recht op z’n voet iigHugoVS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
Iemand die ook een c9 op z’n voet heeft ? Het lijkt het of het scherm heel licht scheef staat verticaal langs de zijkant of ligt het aan mij ?
Kan het kwaad als deze folie erop zit?HoppyF schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Nee hè!![]()
Het “folie spook” is hier echt al tientallen keren langsgekomen.
Iedere keer komt het weer terug....
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
In deze video is het EXTRA DOM omdat de monteurs zelf vergeten zijn de folie te verwijderen.
Dit kun je in de vorige video van Paul zien.
Paul laat nota bene zelf nog zien waar de folie op de achterkant zit.
Op mijn C7 zag ik een folie zitten aan de achterzijde, twijfelde of dit moest blijven zitten of niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja!G.Scholtens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Kan het kwaad als deze folie erop zit?
Op mijn C7 zag ik een folie zitten aan de achterzijde, twijfelde of dit moest blijven zitten of niet.
De folie is een beschermfolie om beschadigingen bij uitpakken en installeren te voorkomen.
Als je de folie laat zitten is dit slecht voor de afvoer van warmte en kan er schade ontstaan.
Dit geldt met name bij de folie aan de achterkant.
De folie aan de voorkant vergeet men meestal niet te verwijderen.
Bij mij staat hij echt recht. Maar meten is weten ...HugoVS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
Denk niet dat dat veel kwaad kan, zo warm wordt de TV volgens mij niet ... @HoppyF denkt er anders overG.Scholtens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Kan het kwaad als deze folie erop zit?
[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 23-03-2020 16:21 ]
Klinkt alsof er zonlicht op is gevallenA-Tray schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
Mijn 55C9 heeft sinds gisteren een probleem: er is een stuk van het scherm lichter, het lijkt alsof er van bovenaf een wigvorm naar beneden toe uitloopt die een stuk lichter is dan de rest van het scherm. Ik heb de tv naar de fabrieksinstellingen gereset en een half uur zonder stroom gezet. Helaas geen resultaat...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Niet alleen ik denk er anders over.-SaveMe- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:20:
[...]
Bij mij staat hij echt recht. Maar meten is weten ...
[...]
Denk niet dat dat veel kwaad kan, zo warm wordt de TV volgens mij niet ... @HoppyF denkt er anders over
TheProf82 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Je kunt er over discussiëren hoeveel warmte er vastgehouden wordt of niet en of dit nu schadelijk is.
Maar eigenlijk komt het erop neer dat de folie er gewoon niet op hoort te blijven zitten.
Blijft wel vreemd dat LG er geen gekleurde folie van heeft gemaakt of ook op de achterkant een label erop had geplaatst zodat het duidelijk zichtbaar was geweest.
De folie is eigenlijk tè goed en vrijwel onzichtbaar.
Klinkt eerder alsof er iets aan het beugeltje niet helemaal goed vast zit. Anders een ontploffende elco van de voeding, maar dan zal ie het niet lang meer doen.Djee7 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:42:
@folie. De OLED's worden eigenlijk helemaal niet warm (het mag echt geen naam hebben in vergelijk met veel andere (oudere) apparatuur) dus het beetje folie achterop is niet iets om je zorgen over te maken, dat doet niet veel. Als het het wel zou doen dan zou het ook wel met grote letters op de uitpakinstructie van de tv's staan, plus een duidelijk waarschuwing in de manual.
Dat is ook wel voor te stellen als zo'n grote 65 inch tv gemiddeld nog geen 100W weg staat te stoken, erg veel is dat niet voor zo'n groot oppervlak dus heel warm kan het niet worden. Los van de toch al lage temperatuur, al was het maar gezien de zeer beperkte isolatiecapaciteiten van deze folie. Een beetje isolatiemateriaal heeft natuurlijk stilstaande lucht opgesloten in zijn celstructuur en heeft ook duidelijk meer dikte. Je kan de folie hoogstens opvatten als een windscherm en het belemmert de overdracht via convectie dus een beetje, maar de stralingswarmte houdt het niet tegen.
Aan de andere kant is de folie eraf halen ook een kleine moeite en in het algemeen boeit het niet omdat doorgaans de achterkant niet in het zicht staat nog beschadigd wordt door gebruik. Eigenlijk een beetje een non discussie dus.
[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 23-03-2020 17:09 ]
Kun je dat toelichten of is het een HK reactie?
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
@A-Tray ik raad je aan even de zoekfunctie boven deze pagina te gebruiken: "Dit topic" staat er al, dan tik je "zonlicht" in en ENTER, en dan vind je een boel relevantie info, inclusief her en der fotomateriaal en uitleg. Je kan dan zelf even te kijken of jouw verschijnsel eronder valt of niet. Oftewel:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 23-03-2020 17:13 ]
@Rio en @Cap, bedankt voor jullie reactie, sorry dat ik je niet direct serieus nam. De televisie hangt naast een raam, echter valt er zelden direct zonlicht op. Het defect is gistermiddag ineens ontstaan, in de ochtend geen probleem, in de avond ineens een grote vlek op het scherm. Ik probeer zo even een foto toe te voegen ter illustratie.
Folie zou ook lekker wegtikken zijn. Scheelt ook weer een hoop nulletjes en ééntjes..Cap schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:11:
@A-Tray ik raad je aan even de zoekfunctie boven deze pagina te gebruiken: "Dit topic" staat er al, dan tik je "zonlicht" in en ENTER, en dan vind je een boel relevantie info,
Ik heb sinds een paar dagen een LG 65" C9 waar ik zeer tevreden over ben.
Wat ik alleen niet goed kan krijgen is het geluid van mijn Ziggo(uit de upc tijd) settopbox.
Ik heb de box via mijn Onkyo TX-NR676E aangesloten via HDMI, maar mijn Onkyo geeft geen geluid wel beeld.
En er is niks anders aan mijn setup dan de TV. En als ik de HDMI uit mijn TV trek, komt er ook weer geluid uit de speakers van mijn Onkyo setup.
- Ik heb alles geupdate maat de laatste versie, maakt niks uit.
- Ik heb CEC aan en uit getest op de TV en AMP, geen verschil.
- Ik heb een andere HDMI kabel rechtstreeks van de settelbox naar de tv getest, geen geluid.
- ik heb HDMI 1,2,3 en 4 getest op de TV en ook op de Onkyo andere HDMI ingangen getest.
Het werkt verder prima met de PS4 en HTPC via de Onkyo, dan is er beeld(Super mooi btw
) en geluid (TM Atmos)
Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?
Wat ik alleen niet goed kan krijgen is het geluid van mijn Ziggo(uit de upc tijd) settopbox.
Ik heb de box via mijn Onkyo TX-NR676E aangesloten via HDMI, maar mijn Onkyo geeft geen geluid wel beeld.
En er is niks anders aan mijn setup dan de TV. En als ik de HDMI uit mijn TV trek, komt er ook weer geluid uit de speakers van mijn Onkyo setup.
- Ik heb een andere HDMI kabel rechtstreeks van de settelbox naar de tv getest, geen geluid.
- ik heb HDMI 1,2,3 en 4 getest op de TV en ook op de Onkyo andere HDMI ingangen getest.
Het werkt verder prima met de PS4 en HTPC via de Onkyo, dan is er beeld(Super mooi btw
[ Voor 10% gewijzigd door BlaBla1973 op 23-03-2020 21:23 ]
Computer nr 486 denk ik..
Is het geen oplossing om een ci+ module te gaan gebruiken?BlaBla1973 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:21:
Ik heb sinds een paar dagen een LG 65" C9 waar ik zeer tevreden over ben.
Het werkt verder prima met de PS4 en HTPC via de Onkyo, dan is er beeld(Super mooi btw) en geluid (TM Atmos)
En de Onkyo via arc aan de tv te koppelen?
Dat is idd een oplossing, maar ik blijf het vreemd vinden dat het met mijn oude tv gewoon heeft gewerkt..
Computer nr 486 denk ik..
Ik heb de update gedownload op mijn c9 en had deze berichten niet gelezen. Ik kan je vertellen dat er niets van waar is zover ik kan zien. Beeldkwaliteit is niet slechter geworden, gevoelsmatig eerder beter!devilsnight schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Ik zag de melding over firmware update hier net ook. Ik besloot eerst even op fora te kijken of alles veilig was want ik ben de HDR game mode update niet vergeten op de 6 serie toen. Ik wil zulke geintjes echt niet.
Misschien dat deze mensen youtube/Netflix met lagere bitrate vergelijken met een week terug
Ah, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. De B6 had jaren geleden een update gekregen die de HDR game mode gigantisch gedimd had en dat is naar mijn weten nooit veranderd.speedo1983 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:42:
[...]
Ik heb de update gedownload op mijn c9 en had deze berichten niet gelezen. Ik kan je vertellen dat er niets van waar is zover ik kan zien. Beeldkwaliteit is niet slechter geworden, gevoelsmatig eerder beter!
Misschien dat deze mensen youtube/Netflix met lagere bitrate vergelijken met een week terug
Dus ik kijk gewoon extra uit met te snel firmware updates installeren
ik heb het zelfde gehad ik had door zonlicht had een lamp in het beeld staan waar het zonlicht op vielA-Tray schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
door pixelrefresh in het menu te doen
en toen was het weg en de lamp verzet
Beste experts,
Ik zou heel graag voor een LG OLED65C9PLA willen gaan. Ik vind het scherm en de kleuren echt beter dan van de SAMSUNG QLED. Ik ben niet zo bang voor het inbranden, maar wel voor reflecties op het scherm. Nu kijken we meestal 's avonds laat, maar toch. Ik heb een foto toegevoegd van hoe de huidige televisie hangt, deze zal dus vervangen worden. Wat denken jullie in deze opzet, gaam reflecties een groot probleem worden ? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zou heel graag voor een LG OLED65C9PLA willen gaan. Ik vind het scherm en de kleuren echt beter dan van de SAMSUNG QLED. Ik ben niet zo bang voor het inbranden, maar wel voor reflecties op het scherm. Nu kijken we meestal 's avonds laat, maar toch. Ik heb een foto toegevoegd van hoe de huidige televisie hangt, deze zal dus vervangen worden. Wat denken jullie in deze opzet, gaam reflecties een groot probleem worden ? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ongeveer een zelfde setup met ook een groot raam aan de linkerkant. ( op het zuiden )gstolmeijer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:26:
Beste experts,
Ik zou heel graag voor een LG OLED65C9PLA willen gaan. Ik vind het scherm en de kleuren echt beter dan van de SAMSUNG QLED. Ik ben niet zo bang voor het inbranden, maar wel voor reflecties op het scherm. Nu kijken we meestal 's avonds laat, maar toch. Ik heb een foto toegevoegd van hoe de huidige televisie hangt, deze zal dus vervangen worden. Wat denken jullie in deze opzet, gaam reflecties een groot probleem worden ? Alvast bedankt voor jullie reacties.[Afbeelding]
Echt nergens last van.
Hoi,gstolmeijer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:26:
Beste experts,
Ik zou heel graag voor een LG OLED65C9PLA willen gaan. Ik vind het scherm en de kleuren echt beter dan van de SAMSUNG QLED. Ik ben niet zo bang voor het inbranden, maar wel voor reflecties op het scherm. Nu kijken we meestal 's avonds laat, maar toch. Ik heb een foto toegevoegd van hoe de huidige televisie hangt, deze zal dus vervangen worden. Wat denken jullie in deze opzet, gaam reflecties een groot probleem worden ? Alvast bedankt voor jullie reacties.[Afbeelding]
Je geeft aan dat je voornamelijk 's avonds laat zal kijken, er zullen dan weinig reflecties zijn? Afgezien van eventuele lampen en kaarsen die in je kamer staan? Het is hier al heel vaak gezegd maar het enige waar je rekening mee kan houden dat een OLED het niet heel fijn vindt als de zon er vol op staat. Maar ik zie een rolgordijn dus ook dat kan voorkomen worden.
Zou iemand willen meten wat de afstand van het onderste VESA gat tot de onderkant van de tv (zonder beugel) is van een OLED55C9PLA?
Ik ga mijn oude 55E6V die aan een draaibare muurbeugel hangt vervangen. Deze tv heeft een soundbar en ik wil de nieuwe tv iets hoger hangen ivm een center speaker die ik op het meubel eronder wil plaatsen.
Ik heb gegoogeld maar vind alleen iemand die het meet voor de 65" C9.
Ik ga mijn oude 55E6V die aan een draaibare muurbeugel hangt vervangen. Deze tv heeft een soundbar en ik wil de nieuwe tv iets hoger hangen ivm een center speaker die ik op het meubel eronder wil plaatsen.
Ik heb gegoogeld maar vind alleen iemand die het meet voor de 65" C9.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.