• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:36
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:48:
Mocht men het willen controleren, staat wel in Engels mijn LG:

Settings > Support > Privacy & Terms > User agreements
Ook LG.

De instelling zit bij de meeste verstopt onder een vreemde nietszeggende benaming.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 13:34
Hier een probleem met de Earc op mijn lg oled 65c9 icm onkyo rz-30. Geluid stuurt ie af en toe helemaal niet meer door en weet nu niet waar dit aan ligt. Heb ook al de rv uit en aangezet en dat mocht 2 dagen geleden niet helpen. Gister deed ie het weer alleen in de avond was het geluid weer weg en heb ook in de instellingen van de tv de Earc paar x aan uit gedaan en toen deed ie het weer.
Daarnaast heb ik ook mijn lg 4k blurayspeler getest toen het probleem er was maar die deed het gewoon (beeld doorsturen vanaf de onkyo werkt dus gewoon) dus nu denk ik dat het of de hdmi poort van lg is of de kabel. Benieuwd wat jullie gedachten is hierover

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
dbz1985 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:22:
Hier een probleem met de Earc op mijn lg oled 65c9 icm onkyo rz-30. Geluid stuurt ie af en toe helemaal niet meer door en weet nu niet waar dit aan ligt. Heb ook al de rv uit en aangezet en dat mocht 2 dagen geleden niet helpen. Gister deed ie het weer alleen in de avond was het geluid weer weg en heb ook in de instellingen van de tv de Earc paar x aan uit gedaan en toen deed ie het weer.
Daarnaast heb ik ook mijn lg 4k blurayspeler getest toen het probleem er was maar die deed het gewoon (beeld doorsturen vanaf de onkyo werkt dus gewoon) dus nu denk ik dat het of de hdmi poort van lg is of de kabel. Benieuwd wat jullie gedachten is hierover
Probeer de audiobron eens te switchen op jouw receiver terwijl er iets afspeelt. Op mijn Yamaha moet ik dit elke keer doen na het inschakelen, die kan blijkbaar niet goed overweg met het type geluid dat de tv terugstuurt over de eARC, dus switch ik gewoon even naar bv. AV3 en weer terug, dan werkt het weer en blijft het werken tot ik de tv of receiver herstart.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

faust2016

You yes have my shirt

Zit met de cashbacks straks te kijken naar aanschaf van een 65" of 77" G5.

Heb nu 15 jaar een 50" plasma TV gehad en wil een maatje groter. De logische stap leek 65". Maar als ik reddit ed. lees wordt voor mijn kijkafstand, woonkamer van 4 meter breed, toch vaak 65 al als klein genoemd. En 77 aangeraden als optimale formaat.

Wat ik me nu afvraag: zijn er mensen (of partners van) met spijt van hun 77"? Ben vooral bang voor het 'grote zwarte gat' als de tv uit staat. Als hij aan staat zal het vast allemaal prachtig zijn.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
faust2016 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:33:

Heb nu 15 jaar een 50" plasma TV gehad en wil een maatje groter. De logische stap leek 65". Maar als ik reddit ed. lees wordt voor mijn kijkafstand, woonkamer van 4 meter breed, toch vaak 65 al als klein genoemd. En 77 aangeraden als optimale formaat.

Wat ik me nu afvraag: zijn er mensen (of partners van) met spijt van hun 77"? Ben vooral bang voor het 'grote zwarte gat' als de tv uit staat. Als hij aan staat zal het vast allemaal prachtig zijn.
Geen spijt. Hier over de jaren van 55 naar 65 nu naar 77” gegaan.
Bij 65” was de eerste reactie dat ie nog wel een slagje groter kon.
Blij met 77” voor nu. Het went allemaal snel. Uiteindelijk als de film of serie boeiend genoeg is ga je daar in op en doet het formaat er eigenlijk wat minder toe.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Dit is natuurlijk heel persoonlijk, en daardoor is advies eigenlijk zinloos. Het is jullie woonkamer en jullie TV! Ik heb een op tweakers veel voorkomend upgrade pad bewandeld: van 55" naar 65 naar 77. De 55 was ik heel erg blij mee omdat het m'n eerste OLED was en ze toen nog erg duur waren. Toen ik de 65" kocht had ik na een tijdje echter spijt dat ik niet voor 77" was gegaan. Nu ik deze heb wil ik eigenlijk 83" hebben.

Ik zit nu ook op ruim 4 meter afstand en dan is 77" echt wel van grote meerwaarde. Maargoed wij geven ook weinig om het esthetische zwarte gat als hij uit staat. We kijken vrijwel dagelijks een serie en dan blijft het grote scherm genieten.

Ik zou vooral shoppen wat binnen je budget past en bedenken dat je, gezien je 15 jaar plasma geschiedenis, je deze TV ook weer voor heel wat jaren gaat gebruiken. Dus ik zou mooi die 77G5 bestellen en ophangen 8)

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Largamelion
  • Laatst online: 07:19

Ik ben 2 jaar geleden van een 50" plasma naar een 77" G2 gegaan. Initieel plan was ook om een 65" OLED te kopen maar toen ik de grotere schermen in de winkel zag leek een 65" snel te klein. Ik zit zelf ook op bijna 5m van de tv dus het scherm voelt zeker niet te groot en het zwarte vlak als de tv uitstaat stoort mij totaal niet.

De prijs is natuurlijk ook een factor want de sprong van 65" naar 77" is best groot. Als budget een factor is dan kan je de prijs behoorlijk wat drukken door een ouder model te pakken. Ik kocht daarom een 2 jaar oud model waardoor die eigenlijk de helft van de adviesprijs kostte. Scheelt je een kleine 2000€.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:36
Als je de TV ophangt dan kan 77 ook eerder.

Ik ga weer naar een 65.
Volgende week komt mijn G6 binnen.
Deze gaat ook aan de muur op 3.5m

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 21:42

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

65 cm breder en 35 cm hoger zwart vlak vergeleken met je plasma. (bijna) Een breed 1 persoons bed tegen je muur….

Maar heb je met je plasma wel eens gedacht: wat klein allemaal, ik mis een hoop…..

[ Voor 5% gewijzigd door PeepPeepPeep op 19-04-2026 17:03 ]

Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Blijft een rare discussie over de grootte van de TV’s.
Als je niet verhuisd bent en je woonkamer gelijk is gebleven dan is de kijkafstand nog steeds hetzelfde,
Dan kunnen er twee dingen zijn.
Je oude TV was te klein tov de kijkafstand dus is nu een 55/65/77 inch de logische keuze.
Of je oude TV had al de juiste grootte, dan is groter kopen dus zinloos.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 15:14
Antwoord van Kamera-Express:

Prijsopgave (buiten de garantie periode)
Uw televisie heeft een verwachte levensduur van 72 maanden. U heeft 69 maanden gebruik
gemaakt van uw televisie. Dit is 95% van de totale levensduur. Uw televisie heeft dus een
afschrijving van 95%. Kamera Express zal daarom op basis van de Uneto VNI regeling 5% van
de totale reparatiekosten dragen. Ook zullen we €200 extra coulance aanbieden op de
reparatiekosten
De totale reparatiekosten zijn €1401.75
De kosten voor u komen daarmee uit op €1131.66

Totaal niet meer waard natuurlijk...

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@kwaazaar het wordt dan tijd dat ze met de verwachte levensduur van apparaten gaan adverteren.
“Koop nu deze geweldige tv, een wonder der techniek!”*
*) is wel na 6 jaar compleet afschreven dus ons niet bellen

• Enforcer
  • Niet online
kwaazaar schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:43:

Uw televisie heeft een verwachte levensduur van 72 maanden. U heeft 69 maanden gebruik
gemaakt van uw televisie. Dit is 95% van de totale levensduur. Uw televisie heeft dus een
afschrijving van 95%. Kamera Express zal daarom op basis van de Uneto VNI regeling 5% van
de totale reparatiekosten dragen. Ook zullen we €200 extra coulance aanbieden op de
reparatiekosten

De Uneto VNI regeling is ook maar gewoon een richtlijn en inmiddels al 12jaar oud toen deze werd opgesteld. Ik zou hier niet mee akkoord gaan en er fel op inhaken en het gooien op non-conformiteit. Een tv met een dergelijk prijskaartje kan je niet vergelijken met een tv waarvan in de Uneto VNI regeling uit wordt gegaan van de prijsklasse >€1000,-. Dat zou mooi zijn zeg met alle aankopen die 2/3/4/5/.....duizend euro kosten...

Aangezien ze zelf met de Uneto VNI regeling komen (althans ik ga er van uit dat jij dat niet hebt geopperd?) weten ze ook prima hoe ze moeten handelen, echter proberen ze je nu door die tabel in de zeik te nemen. Als je de tabel zelf doorrekent mag je een gebruikersduur verwachten van minimaal >10jaar, kortom, je tv is nog lang niet aan het einde van zijn levensduur!

-edit-
Kijk ook even in het speciale menu op je TV met hoeveel branduren je TV heeft gemaakt, dat maakt je positie nog sterker. LG zelf claimt een levensduur van 100.000 branduren voor een OLED-tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Enforcer op 22-04-2026 13:29 ]

kwaazaar schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:43:

reparatiekosten

Dit antwoord is natuurlijk lachwekkend.
Er geldt helemaal geen afschrijving bij reparatie.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Ik geef nog even aan waarom.
Stel dat je ingaat op dit voorstel, reparatie €1131,66.
Nieuw paneel neem ik aan. Dan nog loop je een groot risico want het paneel is dat weliswaar splinternieuw maar de rest van je TV niet.
Het zou dan zomaar kunnen dat je TV bijvoorbeeld over 6 maanden een defecte voeding krijgt.
Wat dan? Weer een paar honderd euro zelf betalen.
Gaat niemand doen op deze manier.
Wat wel zou kunnen is dat je deze TV als “Total loss” beschouwd en de winkel je een aanzienlijke korting geeft op een nieuwe TV. Dit alleen als het reparatie traject helemaal vastloopt en je niet verder komt.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het is een beetje wat inboedelverzekeringen ook doen. Gaat je 6 jaar oude TV stuk door bijvoorbeeld blikseminslag, dan vergoeden ze de dagwaarde van de TV. Maar ja, dagwaarde bij verzekeringen is natuurlijk iets anders dan garantie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• kwaazaar
Heb ze nu een ACM-gegenereerde email gestuurd. Ben benieuwd wat de reactie is. Toch vind ik het zelf wel een starre houding van de ACM. OLED tv's gaan gewoon niet lang mee, lijkt het. Die reparatiekosten zijn net zo hoog als de prijs van de LGOLED65G45, dus ze weten sowieso dat niemand dat laat repareren.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap dat garantie een hot topic is en dat heeft ook zeker een plaatsje nodig - maar dat is niet dít topic. Ik ben daarom even in overleg met mijn collega van het Shoppingforum om jullie een goede plek voor de garantieafhandelingsperikelen te geven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:25
Sinds januari 2016 geniet ik van het beeld van de LG EF950V 55". Het beeld is nog mooi, maar is wel minder geworden. Zie foto's. 19547 uur gespeelt in de woonkamer en verhuist nu naar zolder. Hij gaat plaats maken voor de LG G5 65".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_drZExFrXEKqQf61cykU-j3k2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8ZF8ABoqmx43IUPaLsVUbVg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lzLrf8Vt1R5La6S0Mts4KV-5ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSj6hfe1MQhivUsD8csFrrMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5EZf2hnJbstWq1BAve-7kXSXgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3d5xjCXZAwysmHf4hUJ1C28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK0yad1ZqPpsOFeWJ3NeWuPsx5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3x1y1gdpXt0qeYt8PHdpbj5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QMkrVSjXYF67BqN3IsTisptjvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGq9WeH3ZyJs3DUvVrloLC66.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BoccVjxN3Kzka8GD_tjRRLedsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DDvbGnFebDh1y3rN0ynkcVk.jpg?f=fotoalbum_large

• kwaazaar

• ViNOK16Bit
kwaazaar schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:07:
[...]

Hoe kom je in dat menu/scherm?
Dat is het service menu. Ik heb een sneltoets op de logitech afstandsbediening, maar hier staat het uitgelegd: https://www.wikihow.com/Display-the-Secret-Menu-in-LG-TVs

Bij deze TV is de code 0413

[ Voor 3% gewijzigd door ViNOK16Bit op 23-04-2026 08:52 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:18:
Sinds januari 2016 geniet ik van het beeld van de LG EF950V 55". Het beeld is nog mooi, maar is wel minder geworden. Zie foto's. 19547 uur gespeelt in de woonkamer en verhuist nu naar zolder. Hij gaat plaats maken voor de LG G5 65".
Ik heb er ook nog eentje staan, vind het wat moeilijk om hem van de hand te doen. De mijne heeft nog een nieuw 3D panel gekregen in 2018 met een verbeterde inbrandbeveiliging techniek. Volgens mij is de mijne ook nog aardig schoon vwb beeld.

Wel een wereld van verschil met mijn G4, ben toch blij de stap gemaakt te hebben vorig jaar.

Testing, one, two ...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Merk je iets van een verminderde lichtopbrengst na die 20.000 branduren?

• ViNOK16Bit
DutchOwnage schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:28:
[...]

Niet echt merkbaar kwa lichtopbrengst. Het is sowieso niet echt een super helder paneel vergeleken met de nieuwere TV's. Wat me wel opvalt is dat de uniformiteit achteruit is gegaan wat merkbaar is bij tekenfilms met grote eenkleuringe vlakken. Met films en series ziet het er verder nog perfect uit. En ik zie een Netflix logo rechts onder in beeld (foto gele scherm). Dat was de druppel natuurlijk :D

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:28:
Dat lijkt erg mee te vallen, maar zoals @ViNOK16Bit al aangeeft, de maximale helderheid stelde al niet veel voor met deze TV. 3D support is de reden waarom ie hier nog steeds in huis is, niet dat dit heel vaak wordt ingezet, maar de beleving is uitstekend met deze TV.

HDR10/HLG only en het wow effect daarvan was sowieso al vrij beperkt. Wat dat betreft is Oled echt niet meer te vergelijken met 10 jaar terug, en dan heb ik "enkel maar" een G4 om mee te vergelijken ;)

Testing, one, two ...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
De reden dat ik hier even naar vroeg, is omdat dit specifieke onderwerp nauwelijks terugkomt in de officiële reviews en bij techsites. Naar mijn weten heeft alleen Rtings een langlopende test lopen met echt heel veel tv', maar ook daar gaat het vaak alleen over unfiformity issues en algehele defecten. Lichtopbrengst degradatie na verloop van tijd zie ik nauwelijks voorbij komen.

Overigens tikt mijn G4 ook alweer de 5000 uur aan na 2 jaar :o

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:11
Iemand ervaring met de LG G series muurbeugels?
Ik heb een 65GX aan de muur, is de beugel van de 65G5 hetzelfde?

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

the-body schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:10:
Sinds kort heb ik regelmatig een horizontale groene lijn met daaromheen een wat groene waas op mijn LG 55C7. De lijn zit op zo'n 1/4 hoogte van de onderkant. Is dit het begin van het einde of valt er nog iets te fixen? Ik heb de TV sinds 2018, vind 6 jaar toch wel jong voor zo'n duur apparaatje. Op internet lees ik vooral over verticale groene lijnen, vandaar mijn vraag hier.
Om nog even hierop terug te komen... Ik heb in de woonkamer allang een vervanger hangen, een 65C4. De 55C7 stond in de opslag te wachten op een plek in de slaapkamer. Nu heb ik 2 weken geleden eindelijk de C7 weer aangesloten, verwachtende dat de groene waas alleen maar erger zou zijn. Echter, beeld is perfect en heeft er al wat uurtjes opzitten.... Typisch, maar voor wie ook dit probleem heeft, gooi hem nog niet weg maar wacht een kleine 2 jaar en je kunt weer verder.

This title is for sale, please send me a PM

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
fonias schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:56:
Iemand ervaring met de LG G series muurbeugels?
Ik heb een 65GX aan de muur, is de beugel van de 65G5 hetzelfde?
De muurbeugel van de GX is anders, denk ook lastig te vinden. Wellicht tweedehands?

Er zijn prima universele muurbeugels op de markt waarmee je de GX strak tegen de muur aan kunt hangen met een minimale gap.

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 21:34

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Monteur is langs geweest en heeft bevestigd dat het probleem in het paneel zit. Deze heeft die nu vervangen en nu werkt die weer :) Nu maar even de werkbon doorsturen naar CoolBlue zodat die terugbetaling geregeld kan worden.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• fonias
  • Registratie: September 2002
Freshouttheoven schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:29:
[...]

De muurbeugel van de GX is anders, denk ook lastig te vinden. Wellicht tweedehands?

Er zijn prima universele muurbeugels op de markt waarmee je de GX strak tegen de muur aan kunt hangen met een minimale gap.
Mogelijk heb ik het niet duidelijk omschreven maar ik heb de 64GX al strak aan de muur hangen met de bijgeleverde beugel.
Ik overweeg een 65G5 aan te schaffen en vroeg me af of de bijgeleverde beugel exact hetzelfde is.
Als dat het geval is kan de beugel blijven zitten 8)

• Freshouttheoven
  • Nu online
fonias schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:19:
[...]

Mogelijk heb ik het niet duidelijk omschreven maar ik heb de 64GX al strak aan de muur hangen met de bijgeleverde beugel.
Ik overweeg een 65G5 aan te schaffen en vroeg me af of de bijgeleverde beugel exact hetzelfde is.
Als dat het geval is kan de beugel blijven zitten 8)
Mogelijk ook te vluchtig door mij gelezen haha.

Helaas blijft het antwoord hetzelfde, de muurbeugels zijn niet volledig identiek. Ik meen me wel te herinneren dat de gehanteerde VESA bevestigingsgaten evenredig zijn en hiermee dus een kwestie van oude muurbeugel demonteren en de nieuwe vastschroeven aan de bestaande gaten in de muur.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 21:37

qless

...vraag maar...

Freshouttheoven schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:28:
[...]

Mogelijk ook te vluchtig door mij gelezen haha.

Helaas blijft het antwoord hetzelfde, de muurbeugels zijn niet volledig identiek. Ik meen me wel te herinneren dat de gehanteerde VESA bevestigingsgaten evenredig zijn en hiermee dus een kwestie van oude muurbeugel demonteren en de nieuwe vastschroeven aan de bestaande gaten in de muur.
De VESA kan gaat toch voor tussen tv en muurbeugel? de muurbeugel zelf heeft meerdere gaten voor schroeven in de muur.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LG OLED - Wat post je waar?

Er zijn veel onderwerpen die je kunt bespreken over deze televisies, zoals aanbiedingen, instellingen, jouw ervaringen en garantie. Niet alles past in dit topic. Zie hieronder wat je op welke plek kunt posten - en wat we liever niet willen.

Beste topicbezoekers,

We blijven het vooralsnog zo doen:
Wel in dit topic:
Algemene discussie over je OLED televisie blijft allemaal in dit topic, zoals
  • ervaringen met het gebruik
  • problemen
  • instellingen
  • defecten
  • wat de meerwaarde is van een nieuwe techniek
  • etc
Dit hoort op een andere plek:
Aankoopadvies, ook 'even tussendoor' hoort in Beeld en geluid koopadvies

Grote specifieke eigen technische problemen? Die horen in een eigen topic in dit subforum. Televisies, projectors & mediaspelers

Topicwaardige specifieke eigen garantieproblemen? Die horen in een eigen topic in Shopping forum

Blijkt er een terugkerend garantiefenomeen te zijn waar veel users mee te maken hebben, neem dan contact op met @Perkouw en @Yorinn van het Shopping Forum om te zien of er voldoende discussiewaarde is voor een verzameltopic.

Aanbiedingen en korting horen in: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Cashback hoort in: [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Dit willen we niet zien:
Volledige off topic sporen zijn uitdrukkelijk niet de bedoeling, daaronder vallen bijv. "ik heb hem ook besteld", "ik heb ook slechte ervaringen met winkel A", "rant blablabla", "toen mijn tante garantie had..." etc. Die berichten worden weggehaald.
Gebruik de zoekfunctie van het forum
Zoals altijd geldt: gebruik de zoekfunctie om te zien of iets vaker gemeld wordt en dus al besproken is. Dan weet je meteen waar je verder kunt lezen/praten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 25-04-2026 00:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:54
Yonix schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:34:
[...]

Update: inmiddels is het probleem erger geworden en loopt er een hele rij dode pixels van links naar rechts bovenin het scherm van mijn 55” C1. Tijdens normaal gebruik valt het niet op, maar ik stoor mij er wel aan.

Ben nu dus aan het kijken naar een vervanger, de 55” C5 lijkt dan een logische keuze. Echter, zowel mijn oude C9 als de C1 hebben vrij snel last gekregen van dode pixel-defecten. Ik heb geen zin om over drie jaar weer een nieuwe televisie te moeten kopen … :s
*knip* Zie uitleg

Mijn moeder was wel geïnteresseerd in de C1, ondanks het defect, dus die gaat naar haar. #TweedeLeven

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 28-04-2026 11:23 ]

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 18:47
Kan een muur beugel van een G4 55 inch ook gebruikt worden bij een G6 65 inch?

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:10:
Kan een muur beugel van een G4 55 inch ook gebruikt worden bij een G6 65 inch?
Deze? https://www.lg.com/ca_en/tv-soundbars/tv-accessory/wb22egb/

Compatible with the following 2025 TV’s: 83/77/65/55 OLED G5 Series
Compatible with the following 2024 TV's: 83/77/65/55 OLED G4 Series

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Egbert Jan
Boeryepes schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:32:
[...]

Deze? https://www.lg.com/ca_en/tv-soundbars/tv-accessory/wb22egb/

Compatible with the following 2025 TV’s: 83/77/65/55 OLED G5 Series
Compatible with the following 2024 TV's: 83/77/65/55 OLED G4 Series
Ik weet niet zeker of het deze is. Hij zat bij een G4 55 inch tv. Die tv staat nu op een Nedis voet dus heb hem over en ,omdat geen beugel, maar een voet zit bij de g6 65 inch zit en ik een G6 65 inch wil ophangen vandaar deze vraag.

• Boeryepes
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet zeker of het deze is. Hij zat bij een G4 55 inch tv. Die tv staat nu op een Nedis voet dus heb hem over en ,omdat geen beugel, maar een voet zit bij de g6 65 inch zit en ik een G6 65 inch wil ophangen vandaar deze vraag.
Is dat dan niet na te gaan? Visueel, productcode en/of handleiding?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Egbert Jan
Boeryepes schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:16:
[...]

Is dat dan niet na te gaan? Visueel, productcode en/of handleiding?
In de handleiding staat dat hij op een 55 65 77 en 83 kan en er staat dat het voor een g model is. Veder kom ik geen bruikbare product nummers tegen. Dit nummer staat op de doos van de beugel MEC63567342.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POYo7f02SgFMy_nJnDKahhIb_70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQDRYmMTSOmPLXoQhx1ynIKB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Egbert Jan op 28-04-2026 22:56 ]

• Boeryepes
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:37:
[...]

In de handleiding staat dat hij op een 55 65 77 en 83 kan en er staat dat het voor een g model is. Veder kom ik geen bruikbare product nummers tegen. Dit nummer staat op de doos van de beugel MEC63567342.

[Afbeelding]
Op typenummer kun je dus zoeken ... bijv. dezelfde site en fixparts.be. Succes!

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07-05 16:12
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:37:
[...]

[Afbeelding]
Dan heb je je antwoord toch al?

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-05 17:11
Toch een G5 gekocht, zal hem morgen installeren. Benieuwd naar de upgrade tov mijn ouwe CX.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 18:58
Arnos88 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:36:
Toch een G5 gekocht, zal hem morgen installeren. Benieuwd naar de upgrade tov mijn ouwe CX.
Benieuwd naar je ervaring. Ik ga later dit jaar van 55CX naar 77G5 of 77C6H

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Arnos88
SuperVeloce schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:55:
[...]

Benieuwd naar je ervaring. Ik ga later dit jaar van 55CX naar 77G5 of 77C6H
Ik ben blij verrast, ik had niet een grote upgrade verwacht maar het scherm is zoveel feller dan een CX. Zelfs met standaard instellingen als filmmaker mode. De G6 moet weer ietsje beter zijn maar denk niet dat ik dat verschil zie haha.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
Heb zelf ook een cx en last van reflecties, hoe is dat met de G5?

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Arnos88
De G5 heeft meer last van reflectie heb ik het idee terwijl dit juist beter zou moeten zijn.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-05 21:52
Hebben jullie dit al gezien? Grappig hoe marketing soms werkt. Iedereen kijkt naar de nieuwste modellen, nieuwe namen, nieuwe cijfers… maar ondertussen blijkt dat in de kleinere versies van de LG OLED C6 gewoon dezelfde hardware zit als in de LG OLED C5. Pas vanaf 77 inch krijg je echt nieuwe hardware onder de motorkap. (Maar dan ook met hele andere prijzen)

Dat laat eigenlijk mooi zien hoe lastig technologie tegenwoordig is geworden voor consumenten. Je denkt snel: “nieuw model = grote sprong vooruit”, maar vaak zijn de verschillen kleiner dan mensen verwachten. Soms betaal je vooral voor een nieuw stickertje, een iets andere afwerking of een paar softwarefuncties die later misschien zelfs weer verdwijnen.

Voor veel mensen is dat ergens ook geruststellend. Het betekent namelijk dat een iets ouder model helemaal niet ineens “slecht” is geworden. Een goede tv blijft gewoon een goede tv. Zeker bij OLED draait het uiteindelijk nog steeds om dat indrukwekkende contrast, de diepe zwartwaarden en hoe films je woonkamer bijna in trekken alsof je in een bioscoop zit.

Misschien is dit wel een herinnering dat je niet altijd achter het nieuwste aan hoeft te rennen. Soms zit de beste keuze juist in het model van vorig jaar — met bijna dezelfde prestaties, maar voor een veel vriendelijkere prijs. Technologie gaat snel, maar slim kiezen is vaak belangrijker dan altijd het nieuwste hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door Snake_Eye op 04-05-2026 20:12 ]

• Arnos88
Als je een nieuwe TV bij launch wilt prima toch. Zijn niet mijn centen.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-05 21:52
Hoe meer ik vergelijkingen zie tussen de LG OLED G5 en de LG OLED G6, hoe meer ik het gevoel krijg dat de G5 misschien wel de “mooier ogende” tv is voor veel mensen.

De G6 is technisch nieuwer en helderder, maar opvallend genoeg zeggen meerdere reviewers dat de kleuren op de G6 juist wat minder levendig ogen. LG heeft dat zelfs bewust gedaan om het beeld “natuurlijker” en filmischer te maken. Daardoor kan de G5 soms juist meer impact geven met fellere kleuren en een krachtiger HDR-effect.

Ook qua contrast vinden sommige mensen de G5 indrukwekkender ogen. De G6 probeert meer detail en realisme te behouden in donkere scènes, terwijl de G5 soms juist wat agressiever contrasteert, waardoor highlights harder “poppen” van het scherm. Dat geeft bij films en games een spectaculairder beeld, ook al is het technisch misschien minder neutraal.

Eigenlijk is het een beetje zoals bij audio: de meest neutrale weergave is niet altijd automatisch de mooiste of meest indrukwekkende ervaring. De G6 lijkt meer gemaakt voor pure accuratesse, terwijl de G5 soms net dat extra wow-effect geeft waar veel mensen verliefd op worden.

En als je dan ziet hoeveel goedkoper de G5 inmiddels is geworden, begint die tv ineens héél interessant te worden. Deze video is ook interessant.

• Arnos88
En volgend jaar is de G6 even duur...

• qless

qless

...vraag maar...

Komend vanaf een B6 (2016) 55" naar een 77"G5, wat een verschil.
Ik heb de helderheid maar flink teruggeschroefd, staat nu op 30% in filmmaker modus, bij 100% had ik een zonnebril nodig ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:18
Snake_Eye schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:09:
Hebben jullie dit al gezien? Grappig hoe marketing soms werkt. Iedereen kijkt naar de nieuwste modellen, nieuwe namen, nieuwe cijfers… maar ondertussen blijkt dat in de kleinere versies van de LG OLED C6 gewoon dezelfde hardware zit als in de LG OLED C5. Pas vanaf 77 inch krijg je echt nieuwe hardware onder de motorkap. (Maar dan ook met hele andere prijzen)

Dat laat eigenlijk mooi zien hoe lastig technologie tegenwoordig is geworden voor consumenten. Je denkt snel: “nieuw model = grote sprong vooruit”, maar vaak zijn de verschillen kleiner dan mensen verwachten. Soms betaal je vooral voor een nieuw stickertje, een iets andere afwerking of een paar softwarefuncties die later misschien zelfs weer verdwijnen.

Voor veel mensen is dat ergens ook geruststellend. Het betekent namelijk dat een iets ouder model helemaal niet ineens “slecht” is geworden. Een goede tv blijft gewoon een goede tv. Zeker bij OLED draait het uiteindelijk nog steeds om dat indrukwekkende contrast, de diepe zwartwaarden en hoe films je woonkamer bijna in trekken alsof je in een bioscoop zit.

Misschien is dit wel een herinnering dat je niet altijd achter het nieuwste aan hoeft te rennen. Soms zit de beste keuze juist in het model van vorig jaar — met bijna dezelfde prestaties, maar voor een veel vriendelijkere prijs. Technologie gaat snel, maar slim kiezen is vaak belangrijker dan altijd het nieuwste hebben.
Het is toch al jaren bekend dat de B en C series elke keer maar marginaal verbeterd zijn? En de C6H is gewoon een nieuwe type.

• Freshouttheoven
  • Nu online
Snake_Eye schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:09:
Hoe meer ik vergelijkingen zie tussen de LG OLED G5 en de LG OLED G6, hoe meer ik het gevoel krijg dat de G5 misschien wel de “mooier ogende” tv is voor veel mensen.

De G6 is technisch nieuwer en helderder, maar opvallend genoeg zeggen meerdere reviewers dat de kleuren op de G6 juist wat minder levendig ogen. LG heeft dat zelfs bewust gedaan om het beeld “natuurlijker” en filmischer te maken. Daardoor kan de G5 soms juist meer impact geven met fellere kleuren en een krachtiger HDR-effect.

Ook qua contrast vinden sommige mensen de G5 indrukwekkender ogen. De G6 probeert meer detail en realisme te behouden in donkere scènes, terwijl de G5 soms juist wat agressiever contrasteert, waardoor highlights harder “poppen” van het scherm. Dat geeft bij films en games een spectaculairder beeld, ook al is het technisch misschien minder neutraal.

Eigenlijk is het een beetje zoals bij audio: de meest neutrale weergave is niet altijd automatisch de mooiste of meest indrukwekkende ervaring. De G6 lijkt meer gemaakt voor pure accuratesse, terwijl de G5 soms net dat extra wow-effect geeft waar veel mensen verliefd op worden.

En als je dan ziet hoeveel goedkoper de G5 inmiddels is geworden, begint die tv ineens héél interessant te worden. Deze video is ook interessant.
We zouden de intentie van fabrikanten om het beeld, in preset X, zo neutraal/ accuraat mogelijk weer te geven juist moeten toejuichen. Je kunt als consument, indien gewenst, via de instellingen er een standje kermis van maken mocht je dat mooier vinden. Net als dat je neutraal weergevende speakers middels een EQ naar hartenlust kunt aanpassen. Gelukkig liggen de tijden van o.a. flinke PQ afwijkingen achter ons.

Quantum TV = clickbait, alleen roeptoeteren zonder metingen of goede onderbouwingen. Deze comment op AVS is spot on. ;)
Accidently clicking on one of his videos is the A/V enthusiasts equivalent of getting "Rick Rolled"

Een AI video die veel praat maar weinig zegt.

Ik begrijp de 'ophef' niet.

Het is logisch dat TV fabrikanten de hele markt willen bedienen door in elke segment modellen uit te brengen met technische verschillen. Er is dan ook geen goede reden om alle C modellen van een tandem paneel te voorzien, dit zou betekenen dat een G serie het enkel nog van zijn gallery design en betere reflectiefilter moet hebben.

Zelfde geldt voor de B serie, die elk jaar maar minimaal verbeterd wordt. Of zelfs stagneert.

Ook is LG, tijdens de presentatie van de '26 modellen, hier transparant in geweest en is het geen publiek geheim dat een overjarig model altijd de meeste bang for the buck biedt.

Gelukkig gaan TV's, in de regel, meerdere jaren mee en profiteer je alsnog van de doorontwikkeling wanneer je weer een nieuw model koopt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik kijk nog steeds thuis vol plezier naar een 65E8 :P

/knock on wood: nog steeds geen inbranding of andere issues.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• kwaazaar
Mijn 65GX wordt toch volledig door Kamera-Express vergoed. Helpt dus toch zo'n gegenereerde email van de ACM. Kosten zijn 1400 euro, bijna de 1550 die een G4 nu nog kost. Over 2 weken weet ik of de reparatie geholpen heeft.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
Valt mij op dat er hier de instelling van Filmaker wordt gebruikt, persoonlijk vindt ik dat er dan een gele gloed er over heen komt, of ligt dat aan mij? Heb een CX

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29

Arjan A

Cenosillicafoob

JJmac schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:26:
Valt mij op dat er hier de instelling van Filmaker wordt gebruikt, persoonlijk vindt ik dat er dan een gele gloed er over heen komt, of ligt dat aan mij? Heb een CX
Het lijkt zo. Na tien minuten zie je het al niet meer. Het heeft te maken met de kleurtemperatuur (D65) van 6500k, vastgesteld door de UHD-alliance. Dat ligt dichter bij de echte kleur van ligt. Het is ook wel een groot deel hoe je het zelf ervaart.
Het is zeker warmer dan de koele kleuren waarop tv's standaard zijn afgesteld.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Heb sinds kort iets vreemds. Netlix kijken, gewoon geluid, volgende aflevering, geen geluid meer. Oplossing: even switchen naar tv beeld en terug naar Netflix lost het soms op of op receiver even het geluid op stereo en dan weer naar auto zetten. Iemand die hiervan de oorzaak kent en beter nog de oplossing. Nooit eerder last van gehad.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 18:06
qless schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:07:
Komend vanaf een B6 (2016) 55" naar een 77"G5, wat een verschil.
Ik heb de helderheid maar flink teruggeschroefd, staat nu op 30% in filmmaker modus, bij 100% had ik een zonnebril nodig ;)
Het zal wel aan mij liggen want ik lees het wel vaker. Maar ik vind filmmaker al vrij dim, ik kan me echt niet voorstellen dat je dit op 30 zet.

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:44
Smeldor schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:29:
[...]

Het zal wel aan mij liggen want ik lees het wel vaker. Maar ik vind filmmaker al vrij dim, ik kan me echt niet voorstellen dat je dit op 30 zet.
Dan haal je toch ook het doel van filmmaker onderuit? Dat is toch dusdanig gecalibreerd op basis van volledige helderheid?

• qless

qless

...vraag maar...

Smeldor schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:29:
[...]

oled-briteness is het dacht ik

Pagina: 1 ... 576 577 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"