Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou ik best willen doen als ik wist hoe. Maar voor nu geen tools beschikbaar volgens mij. Ding heeft iig geen IP meer volgens Ubiquiti management tool.Gonadan schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:34:
[...]
Nu nog even wifi sniffen om te kijken of hij stiekem open netwerken zoekt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zou het niet al bekend zijn als een LG Oled stiekem open netwerken zoekt? OP is tenslotte niet de enige met een LG Oled.Gonadan schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:34:
[...]
Nu nog even wifi sniffen om te kijken of hij stiekem open netwerken zoekt.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Tuurlijk, er staat niet voor niets een knipoog bij.vdr01 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:42:
[...]
Zou het niet al bekend zijn als een LG Oled stiekem open netwerken zoekt? OP is tenslotte niet de enige met een LG Oled.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
(Het enige is soms geklooi met DTS audio die dan soms stottert via de lg plex app maar ik zet dan gewoon direct play uit in de plex instellingen en dat fixt het altijd. Mijn PC boven fungeert als server en mijn 5700x3d transcodeert zelfs de zwaarste videostreams dus audio lukt ook altijd)
[ Voor 19% gewijzigd door Nikeo op 31-08-2026 13:25 ]
Ik heb heb hem nu nog maar een paar maandjes, en had wat opstart issues, maar daarna werkt het tot nu toe prima. Maar ik gebruik hem natuurlijk alleen als beeldscherm, de rest boeit mij niet, de Nvidia SHield doet het werk.Nikeo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:24:
Voor ik het merk aanraad aan anderen, is men nog altijd zo tevreden over de LG oleds? Ik ben zelden zo tevreden over een product als mijn C1 55 inch tv. Nu al 5+ jaar. Elke keer dat ik kijk dan hoef ik me nergens aan te ergeren. Prachtig. Hopelijk blijft 'ie het lang doen.
(Het enige is soms geklooi met DTS audio die dan soms stottert via de lg plex app maar ik zet dan gewoon direct play uit in de plex instellingen en dat fixt het altijd. Mijn PC boven fungeert als server en mijn 5700x3d transcodeert zelfs de zwaarste videostreams dus audio lukt ook altijd)
LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik ben het volkomen met je eens! LG is een zeer goed merk dat absoluut aan te raden is. Sinds ik in 2010 op mezelf ben gaan wonen, heb ik al drie generaties LG-televisies aan de muur gehad:Nikeo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:24:
Voor ik het merk aanraad aan anderen, is men nog altijd zo tevreden over de LG oleds? Ik ben zelden zo tevreden over een product als mijn C1 55 inch tv. Nu al 5+ jaar. Elke keer dat ik kijk dan hoef ik me nergens aan te ergeren. Prachtig. Hopelijk blijft 'ie het lang doen.
- LG 42LE5300: Full HD LED, 3 miljoen:1 contrast, 100Hz (2010-2016)
- LG 55EG910V: Full HD Curved OLED – model 2015 (2016-2025)
- LG OLED65B42LA: Mijn eerste 4K-televisie – model 2024 (vanaf 2025)
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Mijn C1 65" heeft geen dts-ondersteuning en volgens mij de 55" ook niet. De plex app zet het dan waarschijnlijk om naar PCM ofzo.Nikeo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:24:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Update: lijkt toch weer terug te zijn. TV standby en weer aan lijkt weer wat te helpen, maar kloppen doet het niet. Eens kijken hoe lang het duurt voor ie weer echt de kuren krijgt...The Eagle schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:17:
Tegelijkertijd had mijn pihole ook een rate limit op de TV gezet voor www.ueiwsp.com. Het kreng probeert dus meer power in phone home te stoppen dan in beeld kennelijk.
Na die power reset waren beiden afgelopen.
Heb de tv zijn netwerk instellingen laten vergeten. Klaar mee.
Misschien een flatcable ergens die het (onder invloed van temperatuur) langzaam aan 1 kant aan het begeven is? Lijkt om een paar kolommen van pixels te gaan.The Eagle schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:48:
Kan iemand me vertellen hoe dit verschijnsel heet btw? Kan ik weer verder zoeken.
[Afbeelding]
Volgens chatgpt:
The fact that the random red/green/white pixels are concentrated in a vertical strip near the left edge is particularly suggestive of a panel driver/COF (chip-on-film) or display-column connection problem.
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-08-2026 19:04 ]
Maar hoe heet het?
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 31-08-2026 19:33 ]
Ik denk dat het een “garantiegeval” heetThe Eagle schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:33:
Die TV is vrij nieuw, paar maanden oud. Zou niet mogen. En zou dan ook verwachten dat het na een power cycle of standby dan niet verdwijnt of juist terug komt.
Maar hoe heet het?
Zou vooral niet teveel proberen nu en juist zorgen dat je het ook aan de monteur kan tonen ipv dat het niet meer na elke reboot zichtbaar is.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-08-2026 20:07 ]
Nee. Bovendien doet ie het zowel links als rechts. Uiteraard nu weer niet, zul je altijd zien.Mirx_NL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:39:
Heb je niet ergens een vaas of glaswerk staan waardoor de zon geconcentreerd op dat stukje scherm komt. Daar kunnen pixels retentie van houden. Al zou ik eerder een vlek verwachten.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
WAT zie ik? Zijn dat artefacts? Pixelation? Hoe heet dit
[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 31-08-2026 22:59 ]
Dat ga ik uiteraard ook doen, maar ik wil ook gewoon weten hope het heetCyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:34:
@The Eagle ”column driver failure”? Waarom de obsessie om de naam te weten? Laat de foto aan de verkoper zien in de support case. Als de monteur er is kun je vragen of er een naam voor is?
Zal vast een term voor zijn.
Ergens heb ik het idee dat het in het pixel cleanup proces zit dat bij aan- en uitzetten op de achtergrond gedraaid wordt. Met die kids van mij gaat het ding nog wel eens snel aan en uit en weer aan. Vraag em af of ie daar wel tegenkan (zou wel verwachten overigens).
Voor mij is het echt een ellende, ik heb misschien al 10 crashes gehad sinds de update, op mijn LG C3. En in de 2 jaar daarvoor 0 crashes.
Wat steeds gebeurt is dat YouTube eigenlijk meteen na opstarten 10 seconden gaat hangen, dan gaat scherm op zwart en gaat rode lampje onderaan de TV aan. En dan treed er een boot loop op, waarbij steeds TV vanzelf aangaat (eerste rode lampje knipperen, dan tijdje geen rood lampje), maar geen beeld geeft en dan na 30 seconden of zo (tijd lijkt variabel) gaat het rode lampje onder TV weer aan, en dan begint het na 10 seconden weer te knipperen, etc. Totdat ik de stroom eraf haal, dat is de enige oplossing die ik heb gevonden.
Ik kwam tegen dat 10 seconden lang power knop onderop TV indrukken tot een reset zou leiden, maar nee. Knoppen op afstandsbediening doen ook bijna niks, hij lijkt er wel wat op te reageren door sneller aan te gaan maar blijft gewoon in bootloop.
Zowel WebOS (webOS26 / 11.2.0-3701) als YouTube app (web_20260826_15_RC00) hebben geen beschikbare updates.
Zijn er andere mensen die dit ook hebben (het is niet elke keer als ik YouTube app start, maar eens in de 1.5 dagen of zo).
En is er een manier om TV hard te resetten zonder stroom eraf te halen?
Quick Answer: How to Hard Reset LG TV in 5 Steps
https://techjunctions.com/how-to-hard-reset-lg-tv/
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Softreset method B van die pagina werkt dus in ieder geval niet, dat is wat ik al de hele tijd probeerde. Ik zal een volgende keer Method A: Volume Down + Power 10 seconden proberen, maar omdat method B niet werkt zal de TV wel niet in een state zijn om nog normaal te reageren op inputs.
Nu met een g5 hier ook last van icm denon x3800hSpeedyNick schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:15:
[...]
Had een tijdje terug dezelfde problematiek & deze oplossing in dit topic geplaatst. Werkt voor even maar helaas duiken de audio drops snel weer op![]()
Het is alleen bij de interne apps voor zoverre ik kan beoordelen. Nu heb ik mazzel dat hier een Google TV streamer is aangesloten waar ik dan naar uit kan wijken![]()
Maar het is natuurlijk wel belachelijk dat deze issues nog steeds niet zijn opgelost na al die tijd. Laatste actie is factory reset, maar daar ben ik tot op heden nog te lui voor geweest
Kwam op reddit dit ook tegen https://www.reddit.com/r/..._dropouts_on_netflix_hbo/
Enige oplossing is dan denk ik een externe player?
Wel jammer, als je er last van hebt wel extreem storend.
Ik heb een paar dagen terug de update naar WebOS 26 geïnstalleerd, tot op heden lijkt het goed te gaan #kloptafDagarkin schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:32:
[...]
Nu met een g5 hier ook last van icm denon x3800h
Kwam op reddit dit ook tegen https://www.reddit.com/r/..._dropouts_on_netflix_hbo/
Enige oplossing is dan denk ik een externe player?
Wel jammer, als je er last van hebt wel extreem storend.
Deze is hier nog niet beschikbaar, maar dan hopelijk opgelost.SpeedyNick schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:33:
[...]
Ik heb een paar dagen terug de update naar WebOS 26 geïnstalleerd, tot op heden lijkt het goed te gaan #kloptaf
Overigens nog ontzettend tevreden over de TV. Wat een prachtige techniek is het toch dat OLED met die perfecte zwartwaarden/contrast. Hoop dat hij het nog lang doet, zonder delaminaties, defecte voedingen, strepen in beeld
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.
In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.
Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔎 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Lichtinval: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Verschil OLED met...: [LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)
Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door. Zie ook Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken? Shopping forum
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.