Ik zit met precies hetzelfde probleem, ik ben ook al bezig geweest met de instellingen van rtings maar kan het daar ook nog niet helemaal mee vinden. Ik denk dat ik binnenkort (eerst de TV even wat branduren geven) maar een afspraak ga maken om mijn TV professioneel te laten kalibreren (SDR, HDR en Dolby vision), zodat ik zeker weet dat alles optimaal staat afgesteld. Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die dit ook hebben laten doen bij de C9 en wat hun ervaring hiermee is ?HugoVS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:41:
[...]Ik heb die van mij nu een weekje. Ik ben er nog steeds niet over uit welke de beste instellingen zijn.
Zo kogel is door de kerk.
55C9 besteld bij kamera express.
Ze nemen m’n oude tv mee. Schatting was dat ik daar nog 250 euro voor terug zou krijgen. Die wordt later gecrediteerd.
Kan haast niet wachten tot de tv hier staat.
55C9 besteld bij kamera express.
Ze nemen m’n oude tv mee. Schatting was dat ik daar nog 250 euro voor terug zou krijgen. Die wordt later gecrediteerd.
Kan haast niet wachten tot de tv hier staat.
Heb mijn 1ste Oled van LG de 930v door |Dimitri laten calibreren. Daar was ik buitengewoon tevreden mee.DON PAPA schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:14:
[...]
Ik zit precies met hetzelfde probleem, ik ben ook al bezig geweest met de instellingen van rtings maar kan het daar ook nog niet helemaal mee vinden. Ik denk dat ik binnenkort (eerst de TV even wat branduren geven) een afspraak ga maken met Dimitri Valkenburg om mijn TV professioneel te laten kalibreren (SDR, HDR10 en Dolby vision), zodat ik zeker weet dat alles optimaal staat afgesteld. Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die dit ook hebben laten doen en wat hun ervaring hiermee is ?
Het enige wat wel duidelijk is dat je tv dan precies volgens de normering is afgesteld op jouw kijksituatie. Of je met het uiteindelijke resultaat tevreden gaat zijn is altijd afwachten.
Bij mijn C8 heb ik de ISF calibratie niet gedaan, maar toch gewoon zelf bezig geweest om voor mij de prettigste setting te vinden. Die zal waarschijnlijk niet voldoen aan de norm, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat jij zelf moet vinden dat het naar je wens is.
Zit nu eigenlijk op 3 presets die ik regelmatig gebruik. Cinema voor content als Netflix etc. ISF Dark voor lineaire tv en ISF Light voor content voor mijn mediaspeler wel Chroma 4:4:4 uitstuurt. Het enige met ISF Light is dat ik bij donker de zwartwaarde op hoog heb staan en nog wat hele kleine subtiele aanpassingen
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 18:53
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Hier hangt de TV ook dicht bij het raam.gstolmeijer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:26:
Beste experts,
Ik zou heel graag voor een LG OLED65C9PLA willen gaan. Ik vind het scherm en de kleuren echt beter dan van de SAMSUNG QLED. Ik ben niet zo bang voor het inbranden, maar wel voor reflecties op het scherm. Nu kijken we meestal 's avonds laat, maar toch. Ik heb een foto toegevoegd van hoe de huidige televisie hangt, deze zal dus vervangen worden. Wat denken jullie in deze opzet, gaam reflecties een groot probleem worden ? Alvast bedankt voor jullie reacties.[Afbeelding]
Je ziet wel reflectie maar vooral als de TV uit staat.
Is het heel erg zonnig (zoals vandaag) dan helpt het om de zonwering wat te sluiten.
Dat zou bij jou ook kunnen.
Wel direct zonlicht op de TV vermijden!
Reflecties vallen reuze mee in de avond. Het enige waar ik me aan stoor is het feit dat ik recht tegenover de tv (aan de andere kant van de kamer) een lamp heb hangen. Die zie ik dus wel in de tv, het is zo'n filament lamp, dus die zie je in de reflectie, met gewoon tv kijken valt dat mee. Maar een film/serie die wat donkerder is geeft meer problemen, dit heb ik opgelost door de lamp gewoon uit te zetten als we film/serie gaan kijkengstolmeijer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:26:
Beste experts,
Ik zou heel graag voor een LG OLED65C9PLA willen gaan. Ik vind het scherm en de kleuren echt beter dan van de SAMSUNG QLED. Ik ben niet zo bang voor het inbranden, maar wel voor reflecties op het scherm. Nu kijken we meestal 's avonds laat, maar toch. Ik heb een foto toegevoegd van hoe de huidige televisie hangt, deze zal dus vervangen worden. Wat denken jullie in deze opzet, gaam reflecties een groot probleem worden ? Alvast bedankt voor jullie reacties.[Afbeelding]
Ik lees al geruime tijd mee maar heb nog niet voor een aantal vragen waar ik mee zit de antwoorden gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Ik heb namelijk interesse in de LG 55C9.
- Bij gebruik icm Ziggo en CI+, loopt het beeld en geluid dan synchroon?
- Bij gebruik van de native apps voor netflix etc, is het geluid dan wel synchroon icm met de interne speakers. Lees veel sync issues icm externe audio apparatuur vanwege het dolby signaal. Of is dat via earc wel opgelost? Of kun je het audiosignaal zo doorsturen dat je receiver het dan afhandeld en het ook synchroon is?
- Bij het afspelen van mediabestanden via bv USB waar dolby (of DTS) geluid in zit, is het beeld en geluid dan wel synchroon?
En hoe is de motion, heb al lang lopen zoeken en geprobeerd filmpjes te vinden, maar de een zegt het is goed, de ander zegt dat hij de tv hiervoor teruggestuurd heeft. Een andere zegt dat bij voetbal de bal af en toe verdwijnt. Is het echt zo erg of is er een redelijke middenweg? Zelf heb ik motion wel nodig want tegen schokkend beeld kan ik niet.
Ter info, ik heb nu nog een Samsung LE40B650 staan :-)
- Bij gebruik van de native apps voor netflix etc, is het geluid dan wel synchroon icm met de interne speakers. Lees veel sync issues icm externe audio apparatuur vanwege het dolby signaal. Of is dat via earc wel opgelost? Of kun je het audiosignaal zo doorsturen dat je receiver het dan afhandeld en het ook synchroon is?
- Bij het afspelen van mediabestanden via bv USB waar dolby (of DTS) geluid in zit, is het beeld en geluid dan wel synchroon?
En hoe is de motion, heb al lang lopen zoeken en geprobeerd filmpjes te vinden, maar de een zegt het is goed, de ander zegt dat hij de tv hiervoor teruggestuurd heeft. Een andere zegt dat bij voetbal de bal af en toe verdwijnt. Is het echt zo erg of is er een redelijke middenweg? Zelf heb ik motion wel nodig want tegen schokkend beeld kan ik niet.
Het lijkt me dat het aan de instellingen van de ziggo box ligt. Audio via optical out ipv HDMI of zoiets. Je zou het ding ook kunnen omruilen voor een nieuwe mediabox.
_██_
(ಠ_ృ)
Laat ik iig zeggen dat je er 1000% op vooruit gaat_jero_813 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:01:
Ik lees al geruime tijd mee maar heb nog niet voor een aantal vragen waar ik mee zit de antwoorden gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Ik heb namelijk interesse in de LG 55C9.
Je bent wel doodsbang voor sync issues zo te lezen. Er zijn geen algemene problemen bekend met dit model voor wat dat betreft. Doorgaans worden issues veroorzaakt door: 1. verkeerde (hdmi) kabels, 2. een combinatie van de tv met extern apparaat X (soms is dat pech hebben) maar het gebeurd heel weinig, 3. soms zijn er mensen die een bovennatuurlijk gehoor hebben en die iets opmerken. Heel vervelend voor hen maar ik gok dat dergelijke gebruikers zeer zeldzaam zijn.
Oorzaak 3 kan trouwens ook gelden voor je vraag over de motion. Het is goed genoeg voor jou, of deze is het niet. Test het eens uit in een winkel (tegenwoordiger wat lastiger dan normaal, maar toch).
Ik denk dat ik maar voor een CI+ module ga.Atomsk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:10:
[...]
Het lijkt me dat het aan de instellingen van de ziggo box ligt. Audio via optical out ipv HDMI of zoiets. Je zou het ding ook kunnen omruilen voor een nieuwe mediabox.
Maar blijft vreemd dat mijn nieuwe tv roet in het eten gooit, er is niks anders ingesteld en met de oude tv werkt het al jaren...
Computer nr 486 denk ik..
Euh, nou lg forum discussie van 15 pagina’sWren schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:15:
[...]
Laat ik iig zeggen dat je er 1000% op vooruit gaat
Je bent wel doodsbang voor sync issues zo te lezen. Er zijn geen algemene problemen bekend met dit model voor wat dat betreft. Doorgaans worden issues veroorzaakt ...
Net gekeken en mijn C8 had dat folie ook nog gewoonHoppyF schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Nee hè!![]()
Het “folie spook” is hier echt al tientallen keren langsgekomen.
Iedere keer komt het weer terug....
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
In deze video is het EXTRA DOM omdat de monteurs zelf vergeten zijn de folie te verwijderen.
Dit kun je in de vorige video van Paul zien.
Paul laat nota bene zelf nog zien waar de folie op de achterkant zit.

Maar in principe gaat zo'n TV toch uit als hij te heet wordt? Of hoor je iets te merken van schade. Hij werkt nog prima voor mijn gevoel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, daarom is het ook goed dit hier in dit topic toch nog eens te melden ook al is dit bij de meeste lezers wel bekend. Schade zal niet meteen ontstaan zo warm wordt een paneel gelukkig niet.Brogala schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Net gekeken en mijn C8 had dat folie ook nog gewoonHeb de TV sinds december 2018. Nog dommer is dat ik de achterkant van mijn TV wekelijks afstof en het is me alsnog nooit opgevallen.
Maar in principe gaat zo'n TV toch uit als hij te heet wordt? Of hoor je iets te merken van schade. Hij werkt nog prima voor mijn gevoel.
Het risico bestaat echter wel en kan vermeden worden door de folie te verwijderen.
Blijft inderdaad opvallend dat LG zo’n moeite heeft gedaan de folie onzichtbaar te maken.
Beter was het geweest dat je overduidelijk kunt zien dat er folie opzit.
En ik heb je ook een aantal mogelijke oorzaken gegeven. Daarnaast zoeken mensen met problemen elkaar op en die zie je op het forum. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet zou kunnen bestaan, maar we kunnen niet aannemen dat het dus een garandeerd probleem is.
Bij mij gaat alle apparatuur naar de Onkyo versterker en vandaar 1 x hdmi (arc) naar de LG c9. Ik had ook last van lichte sync problemen (AppleTV/Kodi, AppleTV/NPO plus), maar heb dat op kunnen lossen door in de versterker audio op -5 ms te zetten. Nu is het perfect!_jero_813 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:01:
GamiQ, de game notes app met game maps!
ziggobox al een keer terug gezet op fabrieksinstellingen ?BlaBla1973 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Ik denk dat ik maar voor een CI+ module ga.
Maar blijft vreemd dat mijn nieuwe tv roet in het eten gooit, er is niks anders ingesteld en met de oude tv werkt het al jaren...
als je toch voor de ci+ gaat,abo met 1 jaar verlengen dan krijg je deze van ziggo
Conclusie, prijs technisch kan je beter de C9 kopen.belmonde schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:55:
Review van Lg Oled CX 65 inch
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1585020920
In essence LG CX is closer to LG C9 than it is to representing another step forward.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Uhhh, ja!Slux schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Conclusie, prijs technisch kan je beter de C9 kopen.
[...]
Was ook te verwachten.
De review bevat wel fouten.
Ze zeuren over het WebOS.
In de CX is dit versie 5.0 en in de C9 is dit 4.5 (oorspronkelijk).
Toch klopt dit niet want mijn C9 heeft met de laatste updates toch echt nu 4.7.1.
(kijk bij Instellingen, Algemeen, Over deze TV, klik op modelnummer 55C9PLA enz.)
Prijstechnisch sowieso, en voor de ratio prijs/kwaliteit al helemaal..Slux schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Conclusie, prijs technisch kan je beter de C9 kopen.
[...]
Ja reset heb ik gedaan, ik heb het opgelost door gewoon het analoge geluid maar te gebruiken via tulp. Kost niks en het is alleen voor een paar keer kijken per maand door de kinderen.pwh53 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:24:
[...]
ziggobox al een keer terug gezet op fabrieksinstellingen ?
als je toch voor de ci+ gaat,abo met 1 jaar verlengen dan krijg je deze van ziggo
Maar het blijft irritant dat het niet werkt via HDMI met deze tv...
Computer nr 486 denk ik..
Nog even terug komend op zonlicht, in de morgen staat er hier direct een paar uren rechtstreeks voor een deel op het scherm te schijnen; tv wordt niet gebruikt op dat tijdstip.
Is dit ook van invloed op het scherm?
Kort tussendoortje, hoe kan ik de branduren zien van mijn C9? Ik zie online wel wat mensen die dit gewoon in het menu kunnen opzoeken, maar ik kan het niet vinden.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Omdat dit alleen in het servicemenu te vinden.zonder code en serviceremote kom je daar niet in.Seroczynski schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:43:
Kort tussendoortje, hoe kan ik de branduren zien van mijn C9? Ik zie online wel wat mensen die dit gewoon in het menu kunnen opzoeken, maar ik kan het niet vinden.
Ja, of de tv aan of uit staat is niet relevant.Sa.Tan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:34:
Nog even terug komend op zonlicht, in de morgen staat er hier direct een paar uren rechtstreeks voor een deel op het scherm te schijnen; tv wordt niet gebruikt op dat tijdstip.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@Wren heeft het al gezegd, je hebt een speciale afstandsbediening nodig.Seroczynski schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:43:
Paar maanden geleden gekocht voor €4 bij Ali.
Zijn nu wat duurder geworden zie ik.
Waarschuwing!
Je kunt belangrijke instellingen van je TV makkelijk per ongeluk wijzigen.
Het service menu wijzigt waardes zonder dat er om OK gevraagd wordt.
Wil je dus alleen even kijken dan kan dat wel maar als je met de cursortoetsen even verkeerd maneuvreert dan heb je een probleem.
@Sa.Tan
De laatste dagen is het erg zonnig, gebruik dus je zonwering om zonlicht op de TV te vermijden.
@HoppyF
Tja, dat gaat hier wel een probleem geven, groot raam op het zuiden en tv komt daar een meter vanaf te hangen. Met mijn huidige plasma heeft dit nog nooit problemen gehad.
Tja, dat gaat hier wel een probleem geven, groot raam op het zuiden en tv komt daar een meter vanaf te hangen. Met mijn huidige plasma heeft dit nog nooit problemen gehad.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Met een C9 geeft het ook geen problemen mits je ervoor zorgt dat er geen direct zonlicht op je TV valt.Sa.Tan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:09:
@HoppyF
TV kijken hoeft niet in het donker te gebeuren.
Wij kunnen nu ook TV en de zonwering is gewoon open.
Zonlicht valt in de kamer binnen en het beeld is prima. Veel helderder dan mijn plasma en dan deze nog op ISF dark room ook!
O ja, onze ramen liggen op het zuidwesten.
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 25-03-2020 16:29 ]
En als je een Logitech Harmony remote hebt. Installeer je daarop een LG OLED tv dan staat de In-Start knop voor het service menu er al in.HoppyF schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:40:
[...]
@Wren heeft het al gezegd, je hebt een speciale afstandsbediening nodig.
Paar maanden geleden gekocht voor €4 bij Ali.
Zijn nu wat duurder geworden zie ik.
Of als je een Android toestel hebt met ingebouwde IR blaster dan kan het met een remote app als "SURE universal remote", ook daar is In-start te vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 25-03-2020 18:16 ]
Weet je toevallig ook wat het wachtwoord is ?Cap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:14:
[...]
En als je een Logitech Harmony remote hebt. Installeer je daarop een LG OLED tv dan staat de In-Start knop voor het service menu er al in.
Google is je vriend, 0413 werkt.
YouTube: LG TV Secret Service Menu with your Smartphone
Nog 2 belangrijke tips:
Tip 1: eerste wat je doet als je voor het eerst in het service menu komt is alle menu's even doorlopen met de pijltjestoetsen en van elke pagina een foto maken, dan heb je de initiële settings veiliggesteld.
Tip 2: ga niet zomaar wat wijzigen, er zijn enkele settings die geflagd worden bij wijzigingen waardoor de service monteur dit later kan zien, bijv als je de white balance wijzigt in menu 2. dan zal de ADJUST WHITE BALANCE flag in het hoofdmenu wijzigen van OK(0) naar iets als "modified" en dat kan dan dus niet meer terug. Iets soortgelijks al ook gelden voor de ADJUST ADC(OTP) flag (default NULL).
YouTube: LG TV Secret Service Menu with your Smartphone
Nog 2 belangrijke tips:
Tip 1: eerste wat je doet als je voor het eerst in het service menu komt is alle menu's even doorlopen met de pijltjestoetsen en van elke pagina een foto maken, dan heb je de initiële settings veiliggesteld.
Tip 2: ga niet zomaar wat wijzigen, er zijn enkele settings die geflagd worden bij wijzigingen waardoor de service monteur dit later kan zien, bijv als je de white balance wijzigt in menu 2. dan zal de ADJUST WHITE BALANCE flag in het hoofdmenu wijzigen van OK(0) naar iets als "modified" en dat kan dan dus niet meer terug. Iets soortgelijks al ook gelden voor de ADJUST ADC(OTP) flag (default NULL).
Zo, ik heb vanmiddag ook even een 55C9 opgehaald bij Kamera Express.
Kom van een Panasonic G10 42 inch. Dus dat is wel een stapje.
Eerste wat me opvalt is de dynamiek van het scherm. Het wit is enorm fel, en het zwart erg zwart.
Op zich goed natuurlijk, maar moet hier nog wel even aan sleutelen, vind het nu echt wat te fel zo 's avonds.
Kan zijn dat mijn Plasma inmiddels wat in contrast en helderheid had ingeleverd.
Eerste wat me opvalt is de dynamiek van het scherm. Het wit is enorm fel, en het zwart erg zwart.
Op zich goed natuurlijk, maar moet hier nog wel even aan sleutelen, vind het nu echt wat te fel zo 's avonds.
Kan zijn dat mijn Plasma inmiddels wat in contrast en helderheid had ingeleverd.
Hangt natuurljk volledig af van je gekozen beeldmodus. De film / ISF / Technicolor modi geven een rustiger en natuurlijker beeld.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier ook een 55C9 die de vervanger is van een 42 inch Panasonic plasma.MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:05:
Inderdaad, de beeldkwaliteit valt zeker op als je van een plasma afkomt.
Wel even de instellingen nalopen, Eco uitzetten en bv ISF donkere kamer of lichte kamer kiezen.
Andere mag uiteraard ook.
Ik heb ook wel de indruk dat mijn plasma in de loop der jaren wat teruggelopen was in helderheid.
Niet te veel sleutelen. Als het te fel is dan kun je de setting OLED light wat naar beneden brengen.MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:05:
Ik zou zeggen, ga juist juist wél sleutelen. Settings zoals kleurtemperatuur maken een enorm verschil. Paar minuutjes door de menu's heen en je krijgt het stukken beter dan de default.HEY_DUDE schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:56:
[...]
Niet te veel sleutelen. Als het te fel is dan kun je de setting OLED light wat naar beneden brengen.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Ik was iets tee kort door de bocht.Voor HDR content gebruik de cinema preset of de ISF dark of bright room. Deze zijn erg goed. Voor SDR iets meer prutsen. Deze is vast al vaker gedeeld hier:jelbo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:17:
[...]
Ik zou zeggen, ga juist juist wél sleutelen. Settings zoals kleurtemperatuur maken een enorm verschil. Paar minuutjes door de menu's heen en je krijgt het stukken beter dan de default.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings
Ik heb even gezocht maar kon zo snel geen antwoord vinden.
Morgen krijg ik mijn C9 binnen. Voor tv gebruik ik de Ziggo Next Box. Het gebeurd bij mij regelmatig dat de tv de ziggo box een foutmelding geeft. Omdat er vaak naar de tv wordt geluisterd en er niet aandachtig naar wordt gekeken kan het met mijn huidige tv wel eens zo zijn dat die melding er een hele tijd staat. Kan de C9 hier ook automatisch een screensaver overheen gooien? Of kan dit sowieso niet op externe input?
Of moet ik thuis m'n vrouw uit gaan leggen dat ze hier echt heel erg goed op moet gaan letten?
Morgen krijg ik mijn C9 binnen. Voor tv gebruik ik de Ziggo Next Box. Het gebeurd bij mij regelmatig dat de tv de ziggo box een foutmelding geeft. Omdat er vaak naar de tv wordt geluisterd en er niet aandachtig naar wordt gekeken kan het met mijn huidige tv wel eens zo zijn dat die melding er een hele tijd staat. Kan de C9 hier ook automatisch een screensaver overheen gooien? Of kan dit sowieso niet op externe input?
Of moet ik thuis m'n vrouw uit gaan leggen dat ze hier echt heel erg goed op moet gaan letten?
Screensaver springt alleen aan bij interne apps omdat de TV daar weet dat er geen input is geweest en of er beeld op pauze staat. Bij externe input werkt dit dus inderdaad niet.Tricto schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:53:
Wat wel een mechanisme is hiertegen is ABSL: dat dimt het beeld als de TV ~10 minuten ongeveer hetzelfde (stilstaand) beeld heeft. Maar als dit echt vaak gebeurd met zelfde beeld zou ik hier niet op vertrouwen en lekker een CI+ module gebruiken. Kun je altijd nog je Next Box gebruiken voor opnames e.d.
Arrived anxious, left bored
Hmm dat is opzich fijn. Helaas is die melding vaak zichtbaar met daarachter nog bewegend beeld. Ik hoop dus dat toch wordt herkend als stilstaand beeld heeft. Verder best tevreden met de Next. Vrouwlief is er eindelijk aan gewend en gebruikt veel de Microfoon om programma's op te zoeken. Ik ga maar gewoon eens aangeven dat er goed moet worden opgelet dat meldingen wordt weggedrukt.Puck schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Wat wel een mechanisme is hiertegen is ABSL: dat dimt het beeld als de TV ~10 minuten ongeveer hetzelfde (stilstaand) beeld heeft.
Ik heb er voor gekozen om voor twee euro per maand een extra Ci+ er bij te nemen, die gebruik ik voor liveTV kijken en de Next box alleen voor het terug kijken van opnames. Dat verkleind de kans dat er een melding in beeld staat van de Next box zonder dat we dat door hebben al een heel stuk...Tricto schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:53:
Het gebeurd bij mij regelmatig dat de tv de ziggo box een foutmelding geeft. Omdat er vaak naar de tv wordt geluisterd en er niet aandachtig naar wordt gekeken kan het met mijn huidige tv wel eens zo zijn dat die melding er een hele tijd staat. Kan de C9 hier ook automatisch een screensaver overheen gooien? Of kan dit sowieso niet op externe input?
Goedemorgen Tweakers 
Ik ben hier vorig jaar al eens geweest om mee te kletsen over de black crush op de C8 modellen. Ik loop nog met een issue rond. Momenteel zit ik op FW 5.10.45. Daarvoor op 5.10.40 met hetzelfde probleem:
SDR en HDR tonen mooie details in schaduwen en kleding, hier lijkt geen black crush aanwezig. In Dolby Vision lijkt echter wel black crush aanwezig. Wanneer ik ook scenes vergelijk in HDR en DV valt op dat bij bijvoorbeeld kleding details wegvallen in DV. Kan iemand bevestigen dat black crush in DV nog een issue is bij de C8?
Destijds ben ik goed geholpen door @Cap en @Mfpower , wellicht weten jullie hier meer van?
Ik ben hier vorig jaar al eens geweest om mee te kletsen over de black crush op de C8 modellen. Ik loop nog met een issue rond. Momenteel zit ik op FW 5.10.45. Daarvoor op 5.10.40 met hetzelfde probleem:
SDR en HDR tonen mooie details in schaduwen en kleding, hier lijkt geen black crush aanwezig. In Dolby Vision lijkt echter wel black crush aanwezig. Wanneer ik ook scenes vergelijk in HDR en DV valt op dat bij bijvoorbeeld kleding details wegvallen in DV. Kan iemand bevestigen dat black crush in DV nog een issue is bij de C8?
Destijds ben ik goed geholpen door @Cap en @Mfpower , wellicht weten jullie hier meer van?
[ Voor 8% gewijzigd door mhulsie op 26-03-2020 10:18 ]
Heb je dat in de interne Netflix app? Zo ja, dan is het wellicht handig om een scene uit een film of episode te noemen waarin je dit ervaart, zodat anderen kunnen checken.
Ik heb zelf een 65C8 en herken het probleem niet.
Ik zal vanavond (als het donker is) even kijken of ik wat concrete voorbeelden kan vinden op Netflix. De laatste keer dat het verschil duidelijk zichtbaar was, was bij een 4K disc van Westworld seizoen 2. Mijn 4k speler heeft de optie om de HDR10 core of de DV versie af te spelen wanneer aanwezig. Op die manier kan ik het verschil bekijken.ErikIrie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:22:
Heb je dat in de interne Netflix app? Zo ja, dan is het wellicht handig om een scene uit een film of episode te noemen waarin je dit ervaart, zodat anderen kunnen checken.
Ik ben tamelijk OCD wat dit betreft, omdat het gaat om een product waar ik veel geld in heb gestoken. Ook kijk ik graag de best mogelijke versie van een film of serie, dus ik overweeg zelfs om de DV films in HDR10 te bekijken.

[ Voor 25% gewijzigd door mhulsie op 26-03-2020 10:45 ]
Ik kan het bevestigen. En het probleem bestaat alleen in dolby vision, hdr is prima. Op de Engelse fora zijn er wel meer die het hebben. Het lastige is dat ik geen settings heb gevonden die het probleem oplossen zonder andere problemen te introduceren. De beste oplossing die ik heb nu is de home cinema ipv cinema mode in dv gebruiken. Brightness 1-3 omhoog werkt ook wat maar introduceert raised blacks. Spelen met de IRE settings geeft heel andere problemen. Kortom ik weet het niet en LG geeft niet thuis.mhulsie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:16:
Goedemorgen Tweakers
Ik weet het niet zeker maar de nieuwere modellen lijken het ook te hebben obv posts die ik lees hier en daar.
@ErikIrie
Voorbeeld scène Netflix. Jessica jones s3e10 op 38:00 en dan de zwarte jas links.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat voor melding bedoel je?Tricto schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:53:
Als je de TV als radio wilt gebruiken kun je ook alleen het beeld uitschakelen.
De TV blijft dan voor de rest aan maar er kan nooit iets inbranden.
Soms/regelmatig valt de verbinding weg tijdens het terugkijken. Dan komt er een CS foutmelding in beeld welke niet weggaat zonder iets te doen op de afstandbediening.HoppyF schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:07:
[...]
Wat voor melding bedoel je?
Als je de TV als radio wilt gebruiken kun je ook alleen het beeld uitschakelen.
De TV blijft dan voor de rest aan maar er kan nooit iets inbranden.
Ook al even naar zitten kijken, maar het lijkt wel alsof mijn menu structuur wat anders in elkaar zit... Ik kan niet alles vinden wat hier staat. Heb het beeld nu voor 's avonds redelijk voor elkaar. Overdag nu wat donker.HEY_DUDE schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:52:
[...]
Ik was iets tee kort door de bocht.Voor HDR content gebruik de cinema preset of de ISF dark of bright room. Deze zijn erg goed. Voor SDR iets meer prutsen. Deze is vast al vaker gedeeld hier:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings
Is er een instelling die de helderheid/verlichting aanpast op de omgevings-lichtsterkte? Dat had mijn Panasonic wel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lekker wel!Tricto schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Soms/regelmatig valt de verbinding weg tijdens het terugkijken. Dan komt er een CS foutmelding in beeld welke niet weggaat zonder iets te doen op de afstandbediening.
Dat moet in inderdaad niet willen.
Maar begrijp ik hieruit dan je wel beeld zou willen kijken of gaat het om het geluid dat je wilt laten afspelen via de TV?
Zoals gezegd zou je alleen beeld kunnen uitschakelen.
Weet iemand wat voor uitvoer de LG 65EF950 kan via optical? Is dat alleen PCM (stereo) of evt ook Dolby 5.1? Kan het echt nergens vinden ..
Owner of DBIT Consultancy
Heb je al in de handleiding gekeken?DennusB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:29:
Weet iemand wat voor uitvoer de LG 65EF950 kan via optical? Is dat alleen PCM (stereo) of evt ook Dolby 5.1? Kan het echt nergens vinden ..
:strip_exif()/f/image/qhzuw46CX7YFRrNMbmkAaR9b.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank! Ik ga vanavond eens kijken of ik met Cinema Home uit de voeten kan, of dat ik toch voor de HDR core ga. Al wordt dat met interne apps natuurlijk lastig. Hopelijk komt LG ooit nog met een fix!Mfpower schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Ik kan het bevestigen. En het probleem bestaat alleen in dolby vision, hdr is prima. Op de Engelse fora zijn er wel meer die het hebben. Het lastige is dat ik geen settings heb gevonden die het probleem oplossen zonder andere problemen te introduceren. De beste oplossing die ik heb nu is de home cinema ipv cinema mode in dv gebruiken. Brightness 1-3 omhoog werkt ook wat maar introduceert raised blacks. Spelen met de IRE settings geeft heel andere problemen. Kortom ik weet het niet en LG geeft niet thuis.
Ik weet het niet zeker maar de nieuwere modellen lijken het ook te hebben obv posts die ik lees hier en daar.
@ErikIrie
Voorbeeld scène Netflix. Jessica jones s3e10 op 38:00 en dan de zwarte jas links.
In mijn eerdere bericht, gaf ik aan dat ik juist met HDR blackcrush problemen heb. Aan de bijlage kan je het ook zien.mhulsie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:16:
Goedemorgen Tweakers
Op google lees je dat ook veel.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Zelf kijk ik nu meer FHD dat is rustiger kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 26-03-2020 14:06 ]
Misschien een rare vraag maar ik ben sinds vandaag in het bezit van de lg oled55c9pla. Echt een prachtig toestel. Heeft iemand een idee hoe de stroomkabel door de muur te krijgen? Met stekker lukt niet (te groot) maar als je kijkt waar hij de tv in gaat zit het in een wit blokje weggewerkt. Durf daar de kabeltjes niet los te halen. Iemand hier ervaring hiermee? Bedankt!
Twee opties: Verlengsnoer door de muur leiden of de stroomkabel doorknippen en met kroonsteentjes aan elkaar zetten. Ik zou voor 1 gaan.KoLock schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:45:
Misschien een rare vraag maar ik ben sinds vandaag in het bezit van de lg oled55c9pla. Echt een prachtig toestel. Heeft iemand een idee hoe de stroomkabel door de muur te krijgen? Met stekker lukt niet (te groot) maar als je kijkt waar hij de tv in gaat zit het in een wit blokje weggewerkt. Durf daar de kabeltjes niet los te halen. Iemand hier ervaring hiermee? Bedankt!
Dan zou ik eerder de stekker eraf knippen en als de kabel door de muur is even een andere stekker monteren, staat wat netter dan een kroonsteentje tussen de kabel...HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:49:
[...]stroomkabel doorknippen en met kroonsteentjes aan elkaar zetten.
Maar ik zou ook voor optie 1 gaan (mits er genoeg ruimt voor is achter de tv)
[ Voor 25% gewijzigd door DON PAPA op 27-03-2020 08:06 ]
Heb gewoon die stekker er af geknipt en een euro-stekker er op aangesloten, aarde was toch niet aangesloten zag ik bij TV openen bij stekker aansluiting.DON PAPA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:57:
[...]Dan zou ik eerder de stekker eraf knippen en als de kabel door de muur is even een andere stekker monteren, staat wat netter dan een kroonsteentje tussen de kabel...
Maar ik zou ook voor optie 1 gaan
Hier ook optie 1HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:49:
[...]
Twee opties: Verlengsnoer door de muur leiden of de stroomkabel doorknippen en met kroonsteentjes aan elkaar zetten. Ik zou voor 1 gaan.
Verlengsnoer door de muur getrokken, stekker ligt bovenop de bult waardoor de tv gewoon nog tegen de muur aan kan.
Ook geen gedoe met eventuele garantie.
Na tig reparaties kan ik je zeggen dat de monteur hier altijd het kapje erafhaalt en de stekker demonteert. Dus dat is geen probleem. Staat vast ergens wel op internet hoe of wat, maar ze doen dat hier in 10 sec.KoLock schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:45:
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zou heel mooi zijn dat deze stekkerblokjes (in de tv) los waren te krijgen, eigen snoer maken, klaar.
Nog even over black crush, ik heb de genoemde scene van Jessica Jones, S3E10, 38:00, vergeleken tussen de interne Netflix app in DV en via mijn Sony X800 in HDR10, en had eigenlijk iets meer last van black crush in HDR10, met vergelijkbare settings.
In de Cinema home user reset, met vrij hoge contrast (96) en OLED lampje (90) settings en dynamic contrast op medium, vind ik het resultaat wel acceptabel, er is dan nog redelijk wat reliëf/detail te zien op de linker jas.
(ik had trouwens wel het idee dat ik in lichte scenes van deze aflevering in DV meer ruis zag dan in HDR10)
Maar super is het niet, en ik vermoed eigenlijk dat dit vooral in de bron (deze serie) zit. Het valt me verder zelden op bij DV materiaal in elk geval.
In de Cinema home user reset, met vrij hoge contrast (96) en OLED lampje (90) settings en dynamic contrast op medium, vind ik het resultaat wel acceptabel, er is dan nog redelijk wat reliëf/detail te zien op de linker jas.
(ik had trouwens wel het idee dat ik in lichte scenes van deze aflevering in DV meer ruis zag dan in HDR10)
Maar super is het niet, en ik vermoed eigenlijk dat dit vooral in de bron (deze serie) zit. Het valt me verder zelden op bij DV materiaal in elk geval.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee.Sa.Tan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:17:
Zou heel mooi zijn dat deze stekkerblokjes (in de tv) los waren te krijgen, eigen snoer maken, klaar.
De gemiddelde consument moet je dit soort werkzaamheden niet laten uitvoeren.
De kans op gevaarlijke situaties moet je vermijden.
Wat LG wèl had moeten doen is een normale voedingsingang voor 230V op de TV maken waar je een netsnoer naar lengte op kunt aansluiten.
Een vast netsnoer is zo onhandig vooral als deze veel te kort is.
Helemaal mee eens, daar hoor ik niet bij.
Daarom ben ik op zoek naar dat stekkerblokje, zou voor mij de netste oplossing zijn. Je vernield niets en met problemen gewoon de originele weer inpluggen zonder dat de garantie in gevaar komt. Ik blijf zoeken.
Daarom ben ik op zoek naar dat stekkerblokje, zou voor mij de netste oplossing zijn. Je vernield niets en met problemen gewoon de originele weer inpluggen zonder dat de garantie in gevaar komt. Ik blijf zoeken.
Ik had dat gevraagd aan de monteur volgens mij al een keer besproken hier ook.HoppyF schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:45:
[...]
Wat LG wèl had moeten doen is een normale voedingsingang voor 230V op de TV maken waar je een netsnoer naar lengte op kunt aansluiten.
Een vast netsnoer is zo onhandig vooral als deze veel te kort is.
Er zit een vaste stekker aan om het ''lassen'' vonken te voorkomen bij het aansluiten, de elektronica schijnt dat niet fijn te vinden.
Overigens was dat dezelfde monteur die zij dat je geen polsbandje nodig had voor demontage, zolang die maar ontladen was

En hoe gaat dat dan aan andere kant? Daar geen "lassen" vonken als je de stekker in de doos doet?Slux schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:05:
[...]
Ik had dat gevraagd aan de monteur volgens mij al een keer besproken hier ook.
Er zit een vaste stekker aan om het ''lassen'' vonken te voorkomen bij het aansluiten, de elektronica schijnt dat niet fijn te vinden.
Overigens was dat dezelfde monteur die zij dat je geen polsbandje nodig had voor demontage, zolang die maar ontladen was
Lijkt mij hetzelfde effect toch? Overigens denk ik dat de voeding vd TV daar prima voor beveiligd is.
Daar heb je er minder last van stop maar eens een stekker in het stopcontact of achter in een pc, tenminste bij mij is het zo dat de stekker die in de pc gaat meer vonkjes maakt dat het stopcontact.Hulliee schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:12:
[...]
En hoe gaat dat dan aan andere kant? Daar geen "lassen" vonken als je de stekker in de doos doet?
Lijkt mij hetzelfde effect toch? Overigens denk ik dat de voeding vd TV daar prima voor beveiligd is.
Volgens de monteur niet en is dat ook echt de reden waarom die stekker er vast aan zit.
ik vond het zelf ook vreemd want bij andere merken zit ik volgens mij wel los ?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad!Hulliee schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:12:
[...]
En hoe gaat dat dan aan andere kant? Daar geen "lassen" vonken als je de stekker in de doos doet?
Complete onzin wat die monteur gezegd heeft.
Laat die monteurs eerst zelf maar eens zorgvuldig werken door de gebruikelijke ESD maatregelen te nemen bij reparaties. Het YouTube filmpje van Paul zegt al genoeg over de “kundigheid” van sommige monteurs.
Een los netsnoer vormt geen enkel gevaar.
Sterker nog, het is eerder andersom.
Een los netsnoer kan makkelijk vervangen worden als het origine netsnoer beschadigd wordt.
Een vast netsnoer vervangen is voor een niet-techneut eigenlijk niet te doen.
Voor LG is de reden dat ze geen risico willen lopen dat iemand een onjuiste stroomkabel gaat gebruiken met schade aan de tv en eventuele claims/klachten tot gevolg.Slux schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:40:
[...]
Daar heb je er minder last van stop maar eens een stekker in het stopcontact of achter in een pc, tenminste bij mij is het zo dat de stekker die in de pc gaat meer vonkjes maakt dat het stopcontact.
Volgens de monteur niet en is dat ook echt de reden waarom die stekker er vast aan zit.
ik vond het zelf ook vreemd want bij andere merken zit ik volgens mij wel los ?
Ik vind het overigens ook enorm onhandig om een dusdanig kort snoer vast te zetten aan de tv. Gezien de race om een tv zo dun mogelijk te krijgen (even los van de W serie) weten zij ook wel dat mensen de tv graag ophangen. Als je dan toch perse een vaste kabel wil gebruiken, maak die dan iig wat langer.
Hoezo zou het onzin zijn ? die gasten doen niks anders, lijkt me sterk dat ze zomaar iets roepen toch ?HoppyF schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:43:
[...]
Inderdaad!
Complete onzin wat die monteur gezegd heeft.
Laat die monteurs eerst zelf maar eens zorgvuldig werken door de gebruikelijke ESD maatregelen te nemen bij reparaties. Het YouTube filmpje van Paul zegt al genoeg over de “kundigheid” van sommige monteurs.
Een los netsnoer vormt geen enkel gevaar.
Sterker nog, het is eerder andersom.
Een los netsnoer kan makkelijk vervangen worden als het origine netsnoer beschadigd wordt.
Een vast netsnoer vervangen is voor een niet-techneut eigenlijk niet te doen.
Zo heb ik het gedaan, die ferriet vind ik irritanter scheelt +/- 0.5 cm
:strip_exif()/f/image/kixCAUPLbhz2zYfREvx9nr8s.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Slux op 27-03-2020 11:52 ]
En na het lezen van alle argumenten blijf ik daarom een voorstander een vervangend stekkerblokje ( die in de tv). Ik blijf zoeken zonder afbreuk aan LG bedoelde argumenten en dat garanties in gevaar komen.
Desnoods met 4mtr+. En eenvoudig in de muur doorvoeren.
@Slux Dat is ook een nette oplossing!
Desnoods met 4mtr+. En eenvoudig in de muur doorvoeren.
@Slux Dat is ook een nette oplossing!
[ Voor 7% gewijzigd door Sa.Tan op 27-03-2020 11:53 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is overduidelijk dat sommige monteurs (vast niet allemaal!) zich niet aan de regels houden.Slux schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:47:
[...]
Hoezo zou het onzin zijn ? die gasten doen niks anders, lijkt me sterk dat ze zomaar iets roepen toch ?
Zo heb ik het gedaan, die ferriet vind ik irritanter scheelt +/- 0.5 cm![]()
[Afbeelding]
Los daarvan heeft het te korte vaste netsnoer een tegengesteld effect.
De zogenaamde veilige oplossing die LG nastreeft wordt volledig te niet gedaan doordat mensen zelf gaan zitten prutsen met verlengoplossingen zoals kroonsteentjes.
Dit had dus makkelijk voorkomen kunnen worden met een los netsnoer.
Er bestaat genoeg apparatuur waarbij losse netsnoeren geleverd worden en dit niets afdoet aan de veiligheid of garantie.
@Sa.Tan je kunt zelf als je handig bent dit vaste netsnoer vervangen door een langere naar keuze.
Dit betekent echter nog niet dat je de connector die LG gebruikt makkelijk kunt bestellen.
Die zul je dan dus zelf uit elkaar moeten gaan halen.
Ik weet niet of dit de moeite waard is om te gaan doen.
Nee, die connector uit elkaar trekken is niet mijn idee, krijg je weer problemen met eventuele garantie issues. Maar vind ik geen blokje dan vind ik de oplossing van @Slux nog de meest elegante oplossing.
In elk geval fijn dat je even de moeite hebt genomen. Welke tv heb je eigenlijk?ErikIrie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:36:
Nog even over black crush, ik heb de genoemde scene van Jessica Jones, S3E10, 38:00, vergeleken tussen de interne Netflix app in DV en via mijn Sony X800 in HDR10, en had eigenlijk iets meer last van black crush in HDR10, met vergelijkbare settings.
Bij mij op de c8 speelt het alleen in dv en idd met jouw settings is het te doen maar het houdt niet over. Enige vergelijk wat ik heb is m’n iPhone 11 Pro die ook dv ondersteunt. En dan zijn alle details gewoon goed te zien in die scène.
Goedemiddag!
Sinds gisteren ben ik gelukkige eigenaar van een 55 inch C9. Momenteel kijken we nog reguliere TV via een Ziggo Mediabox (Pace DCR7111) waarbij ik tijdens installatie van de TV de optie kreeg om de Magic Remote als universele afstandsbediening aan de mediabox te koppelen.
Dit is gelukt in de zin van dat ik een aantal functies kan bedienen, bv power on/off, kanaal up/down, alleen bij het laatste kan ik slechts 1 keer omhoog/omlaag zappen. Om van kanaal 1 naar 3 te gaan druk ik via de Magic Remote op "channel up", dan een willeurige andere knop en dan nogmaals "channel up". Als ik 2x op "channel up" druk word het 2e command niet herkend door de mediabox en blijf ik steken op kanaal 2. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik weet dat er vanuit Ziggo gepushed wordt om de ziggo remote te gebruiken voor de TV in plaats van andersom maar ik wil het liefst de Magic Remote blijven gebruiken. Als dit niet lukt zal er toch een CI+ kaartje aangeschaft worden..
Sinds gisteren ben ik gelukkige eigenaar van een 55 inch C9. Momenteel kijken we nog reguliere TV via een Ziggo Mediabox (Pace DCR7111) waarbij ik tijdens installatie van de TV de optie kreeg om de Magic Remote als universele afstandsbediening aan de mediabox te koppelen.
Dit is gelukt in de zin van dat ik een aantal functies kan bedienen, bv power on/off, kanaal up/down, alleen bij het laatste kan ik slechts 1 keer omhoog/omlaag zappen. Om van kanaal 1 naar 3 te gaan druk ik via de Magic Remote op "channel up", dan een willeurige andere knop en dan nogmaals "channel up". Als ik 2x op "channel up" druk word het 2e command niet herkend door de mediabox en blijf ik steken op kanaal 2. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik weet dat er vanuit Ziggo gepushed wordt om de ziggo remote te gebruiken voor de TV in plaats van andersom maar ik wil het liefst de Magic Remote blijven gebruiken. Als dit niet lukt zal er toch een CI+ kaartje aangeschaft worden..
@klingkie, je huidige decoder zou beschikken over Interactieve mogelijkheden? Volgens mij ga je die wel verliezen bij de overstap naar een CI module binnen fUPC gebied?
Even vooraf checken dus: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus
Even vooraf checken dus: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus
Testing, one, two ...
Thanks voor je reply!hardware-lover schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:13:
@klingkie, je huidige decoder zou beschikken over Interactieve mogelijkheden? Volgens mij ga je die wel verliezen bij de overstap naar een CI module binnen fUPC gebied?
Ik gebruik momenteel geen interactieve TV mogeljikheden dus dat is geen probleem. Toch zou het (mocht ik het in de toekomst wel gebruiken) ideaal zijn als ik de mediabox op de goede manier kan bedienen met de Magic Remote.
Vreemd dat de voeding kabel wel los te koop is in de UK en VS;
https://www.ebay.nl/itm/L...e35dbb:g:hacAAOSwM6BddDWT
edit; gelukkig zijn ze bij LG Nederland gewoon te bestellen.
Beetje modificeren en klaar!
https://www.ebay.nl/itm/L...e35dbb:g:hacAAOSwM6BddDWT
edit; gelukkig zijn ze bij LG Nederland gewoon te bestellen.
Beetje modificeren en klaar!
[ Voor 20% gewijzigd door Sa.Tan op 27-03-2020 14:32 ]
Of je pakt een klein schroevendraaiertje, drukt de 3 spades eruit door op het veertje te drukken en te trekken, pakt de nieuwe kabel en monteert deze af met de oude spades (die je dus eerst van de draden moet verwijderen) of spades van gelijke grootte, klaar.
Wel ff onthouden op welke van de 3 pinnen de aarde was.
Wel ff onthouden op welke van de 3 pinnen de aarde was.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 27-03-2020 15:15 ]
Je kon de foto wel bij ons thuis genomen hebbenSlux schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:47:
[...]
Hoezo zou het onzin zijn ? die gasten doen niks anders, lijkt me sterk dat ze zomaar iets roepen toch ?
Zo heb ik het gedaan, die ferriet vind ik irritanter scheelt +/- 0.5 cm![]()
[Afbeelding]
Ik begrijp echt het probleem niet, als je de TV ophang zie de foto van Slux. Indien deze op de steun staat is het toch ook makkelijk weg te werken.
[ Voor 13% gewijzigd door MY00 op 27-03-2020 15:47 ]
Dank voor de moeite!ErikIrie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:36:
Is het eigenlijk erg om je TV niet geaard te hebben aangesloten? Ik vond niks toen ik op aarde zocht in deze thread. Ik heb dicht bij mijn TV geen geaard stopcontact en volgens mij is dat ook niet gebruikelijk bij de plekken waar normaal een TV staat. Dus LG zou de TV dan toch wel dubbel geisoleerd hebben uitgevoerd zou ik ten minste denken.
Maar de stekker is wel geaard toch? Mijn kennis op het gebied van electriciteit is 0,0.
Overigens kreeg ik geen geluid uit de Spotify webOS app. Na veel proberen bleek het dat mijn audio op optisch auto stond, terwijl Spotify alleen werkte met PCM. Hebben meer mensen dit?
Maar de stekker is wel geaard toch? Mijn kennis op het gebied van electriciteit is 0,0.
Overigens kreeg ik geen geluid uit de Spotify webOS app. Na veel proberen bleek het dat mijn audio op optisch auto stond, terwijl Spotify alleen werkte met PCM. Hebben meer mensen dit?
Bij openen stekker aansluiting van mijn E9 zag ik dat de aarde niet eens was aangesloten, alleen blauw en bruine draad. Er zat wel een geaarde stekker aan, die heb ik er toen dus maar afgeknipt en vervangen door euro (=platte) stekker. Op basis daarvan zou het dus niet erg zijn.Brogala schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 00:33:
Is het eigenlijk erg om je TV niet geaard te hebben aangesloten? Ik vond niks toen ik op aarde zocht in deze thread. [...]
Weet niet of dit exemplarisch is? Mijn oude 2015 oled was wel nog geaard.
[ Voor 3% gewijzigd door JPDeckers op 28-03-2020 06:09 ]
Lijkt erop dat de C77 toch last heeft van lip sync.
ik heb op mijn slaapkamer een C55 hangen met dezelfde apparaten erop aangesloten en het probleem is weg.
Misschien dat nieuwe HDMI 2.1 kabel nog wat doen maar ik heb er mijn twijfels over.
Zijn er andere hier met een C77 model die er ook last van hebben ?
ik heb op mijn slaapkamer een C55 hangen met dezelfde apparaten erop aangesloten en het probleem is weg.
Misschien dat nieuwe HDMI 2.1 kabel nog wat doen maar ik heb er mijn twijfels over.
https://www.lg.com/ca_en/...4324873-audio-out-of-syncSlux schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:44:
Lijkt erop dat de C77 toch last heeft van lip sync.![]()
Ik heb zelf een oudje en de lip sync issues niet, maar wellicht heb je hier iets aan?
time is infinite, but each week is ten hours short..
Dat is niet onlogisch aangezien de stekker al niet geaard is, volgens mij is dat sinds de 2016 modellen al zo:JPDeckers schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 06:08:
[...]
Bij openen stekker aansluiting van mijn E9 zag ik dat de aarde niet eens was aangesloten, alleen blauw en bruine draad. Er zat wel een geaarde stekker aan, die heb ik er toen dus maar afgeknipt en vervangen door euro (=platte) stekker. Op basis daarvan zou het dus niet erg zijn.
Weet niet of dit exemplarisch is? Mijn oude 2015 oled was wel nog geaard.

Voor iedereen die last heeft van een te korte stroomkabel: ik heb even gezocht, ook hier op tweakers staat netjes uitgelegd hoe je de stroomkabel indien nodig ontmantelt, inclusief foto's. Zie verder mijn vorige post over het vervangen van de spades.
MAZZA in "OLED televisies"
Overigens vind ik de oplossing van @Slux prima en zie ik het bezwaar er niet van als je tv vast aan de muur hangt. Het is een goedkope, gemakkelijke en door iedereen uit te voeren oplossing waarbij je niets aan de tv zelf modificeert ivm garantie-angst.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 28-03-2020 12:28 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit soort stekkers zonder randaarde hebben wel de vorm van een randaarde stekker zodat ze wel goed passen in stopcontacten met randaarde.Cap schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:45:
[...]
Dat is niet onlogisch aangezien de stekker al niet geaard is, volgens mij is dat sinds de 2016 modellen al zo:
[Afbeelding]
Voor iedereen die last heeft van een te korte stroomkabel: ik heb even gezocht, ook hier op tweakers staat netjes uitgelegd hoe je de stroomkabel indien nodig ontmantelt, inclusief foto's. Zie verder mijn vorige post over het vervangen van de spades.
MAZZA in "OLED televisies"
Overigens vind ik de oplossing van @Slux prima en zie ik het bezwaar er niet van als je tv vast aan de muur hangt. Het is een goedkope, gemakkelijke en door iedereen uit te voeren oplossing waarbij je niets aan de tv zelf modificeert ivm garantie-angst.
De meeste moderne huizen zijn wel voorzien van randaarde stopcontacten.
Natuurlijk bestaan er ook platte eurostekkers die ook passen maar die hebben wat dunnere pootjes.
Nu met corona natuurlijk aan huis gebonden. Neem aan dat het geen probleem is dat de TV overuren maakt nu? (s' middags en 's avonds)
Nee hoor, de overuren wel gewoon uitbetalen!-SaveMe- schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:09:
Nu met corona natuurlijk aan huis gebonden. Neem aan dat het geen probleem is dat de TV overuren maakt nu? (s' middags en 's avonds)
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Haha! Speel nu Civilization VI en die heeft best veel statische elementen, maak me een klein beetje zorgen over burn inVulcan750 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:23:
[...]
Nee hoor, de overuren wel gewoon uitbetalen!![]()

- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan kijk je na een tijdje toch even naar gewone TV of Netflix?-SaveMe- schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:51:
[...]
Haha! Speel nu Civilization VI en die heeft best veel statische elementen, maak me een klein beetje zorgen over burn in
De hele dag gamen lijkt me ook nogal veel van het goede.
Ja, zelfde probleem. Audio out staat op ARC. Probleem is bij mij ontstaan sinds laatste update van mijn OLED55B7.Brogala schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 00:33:
In alle apps heb ik prima geluid. Alleen Spotify vertikt geluid te sturen naar m'n receiver.
Ik zal vanavond even testen of het geluid via de ingebouwde speakers wel werkt, maar volgens mij had ik dat ook al geprobeerd. Zonder resultaat.
[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 28-03-2020 19:22 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik kijk Apple TV via een app op de LG Oled C9. Heb wel Dolby Vision, maar alleen stereo geluid. Andere hier ook last van? Wil graag 5.1.
Xbox Live: Miesjh NL
edit:
Sorry, verkeerd bericht gequote.
Sorry, verkeerd bericht gequote.
[ Voor 93% gewijzigd door Matis op 29-03-2020 14:18 ]
En als je de HDMI kabel er even uit trekt? Heb je dan wel weer geluid via de speakers?Matis schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:06:
[...]
Ik heb gisteren nog even getest. Ook via de speakers van de TV krijg ik geen geluid.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Sorry, ik zie dat ik het compleet verkeerde bericht gequote hebtDe Nelis schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:08:
En als je de HDMI kabel er even uit trekt? Heb je dan wel weer geluid via de speakers?

Ik heb gisteren nog even getest. Ook via de speakers van de TV krijg ik geen geluid vanuit Spotify.Brogala schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 00:33:
Hoe heb je je 5.1 set aangesloten?Miesjh schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:55:
Ik kijk Apple TV via een app op de LG Oled C9. Heb wel Dolby Vision, maar alleen stereo geluid. Andere hier ook last van? Wil graag 5.1.
Doe ik ook, maar toch, een Tv moet toch gewoon veel aan kunnen op een dag lijkt me ....HoppyF schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:33:
[...]
Dan kijk je na een tijdje toch even naar gewone TV of Netflix?
De hele dag gamen lijkt me ook nogal veel van het goede.
Ah, de eeuwige discussie. Wat is veel aan kunnen staan. Uren aan staan? Tuurlijk. Bijna 24/7? nee, daar zijn andere modellen voor.-SaveMe- schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:51:
[...]
Doe ik ook, maar toch, een Tv moet toch gewoon veel aan kunnen op een dag lijkt me ....
24/7 nee, maar zeg 8 uur toch wel ...Wren schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Ah, de eeuwige discussie. Wat is veel aan kunnen staan. Uren aan staan? Tuurlijk. Bijna 24/7? nee, daar zijn andere modellen voor.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.