Cap schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:09:
[...]
Dat viel me direct al op maar ik dacht: laat ik er maar niet over gaan zeuren. Eerst dat gelummel met de tv op de grond (neem nou een tafelblad), het werken zonder ESD bandje. Dan dat gehannes op de circuit boards met die onhandige standaard schroevendraaiers: niet magnetisch, zonder draaikop. Gevolg wegspringende schroefjes (mede dankzij gehaaste, lompe schroeftechniek). Schroefjes die bovendien her en der werden neergelegd naast de tv: dat is vragen om kwijtraken, vergeten, verkeerde schroefjes op verkeerde plek, en tussen scherm en vloer komen schroefjes. Schroefjes leg je uiteraard netjes in sorteerbakjes. Vervolgens het vastpakken van de print vol op voedingselco's met als gevolg een flinke schok en wegsmijten van de print op de vloer....
Nee, dat deed de CE-repair monteur destijds een stuk beter bij mijn Panasonic plasma tv...
Het komt een beetje amateuristisch over ja. Maar helaas zie je dat heel vaak met professionals in hun vakgebieden, een tweakers amateur is mega voorzichtig en deze gasten hebben het zo vaak gedaan dat ze merken dat het niet fout gaat (of bijna niet).
Stroom schok en wegsmijten print hoort/kan echt niet. Voor mijn gevoel is de rechter meneer (die zichzelf shocked) geen opgeleide elektricien/monteur. Heb veel mensen en elektriciens/monteurs gezien die niet netjes een ESD bandje dragen, opzich is dat geen drama zolang je bepaalde dingen maar niet aanraakt
Schroeftechniek was behoorlijk onzorgvuldig, hiermee had hij het moederbord kunnen beschadigen.
De schroefjes valt wel mee, ook al was het niet handig om ze in het parket te leggen. Ze leggen duidelijk het paneel verder van de schroefjes dan het originele paneel en de schroefjes bij het oude paneel lagen ver genoeg van de rand om geen issue te zijn. De schroefjes en locaties op het moederbord lijken heel simpel te zijn dus dan kan ik begrijpen dat bakjes enzo niet erg nodig is als je de panelen kent (en weet waar schroefjes horen).
Het snoer is niet heel netjes, maar vind het beetje vergaand om nu het snoer weg te gaan gooien voor een paar deukjes. Als het echt een snede of scheur was geweest of een 90 graden knik in de kabel dan wel, maar dat is niet zo. Het is alleen een simpele stroom kabel met zachte multi draad kern geen (optische) video of audio kabel.
Dus ja, foei monteurs maar nee niet alles is dramatisch slecht.
Persoonlijk vind ik de "burn in" of hoe je het ook wil noemen in zijn volgende video schikbarender

je ziet het dus wel echt bij bepaalde content (youtube laat hij bijvoorbeeld zien)... Krijg het gevoel dat hij het gefixte paneel van een oudje die alleen maar nieuws kijkt heeft gekregen
[
Voor 0% gewijzigd door
andries98 op 30-03-2020 22:35
. Reden: spelfout ]