Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SaveMe- schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:51:
[...]
Doe ik ook, maar toch, een Tv moet toch gewoon veel aan kunnen op een dag lijkt me ....
Je hebt het toestel net een paar weken in huis?

Geef hem flink de sporen en als je er daardoor binnen de garantie-periode issues mee gaat krijgen, dan er er nog steeds geen man/vrouw/genderneutraal overboord?

Doe je dat niet dan ga je een stel ellendige jaren tegemoet als jij je nu al druk gaat maken over wat wel of wat niet te doen met die TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:38
-SaveMe- schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:15:
[...]

24/7 nee, maar zeg 8 uur toch wel ...
Ja hoor,maar zoals eerder gezegd: een beetje afwisseling van beeld doet een oled goed.als je hier meer over wil weten raad ik je aan te zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

hardware-lover schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Geef hem flink de sporen en als je er daardoor binnen de garantie-periode issues mee gaat krijgen, dan er er nog steeds geen man/vrouw/gender neutraal overboord?
Psies, ik wil hem gewoon gebruiken en de TV wordt niet geleverd met waarschuwingen dat je hem niet te intensief mag gebruiken...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 17:20

De Nelis

en anders maar niet...

[...]

8 uur per dag kan prima, zou me daar niet al te veel zorgen om maken.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 12-07 21:18

Puck

W32.Deadcode.A

-SaveMe- schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Psies, ik wil hem gewoon gebruiken en de TV wordt niet geleverd met waarschuwingen dat je hem niet te intensief mag gebruiken...
De TV wordt wel degelijk geleverd met waarschuwingen. Zie pagina 15 van de handleiding. Al is het woord "langdurig" nogal op veel manieren te interpreteren. Gebruik je gezond verstand zou ik zeggen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Matis schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Sorry, ik zie dat ik het compleet verkeerde bericht gequote hebt |:(

[...]

Ik heb gisteren nog even getest. Ook via de speakers van de TV krijg ik geen geluid vanuit Spotify.
Zelfde hier. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam want ik heb echt heel veel dingen geprobeerd voordat ik er aan dacht dat ik bij de audio settings optie nog wat kan aanpassen.

Moet wel zeggen dat webOS sowieso niet al te lekker werkt. Vaak duurt het heel lang voordat hij connect met WiFi of connect hij helemaal niet. Als ik hem op quick start zet dan lijkt hij nog vaker niet te connecten met de WiFi.

Vroeger kon ik dan de DNS server op 8.8.8.8 zetten maar nu zorgt dat er alleen maar voor dat het internet extreem sloom werkt. Helaas zijn de Shields allemaal uitverkocht. Ik zit wel in het Apple ecosysteem dus ik ga denk ik maar een Apple TV halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:50

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

HEY_DUDE schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:28:
[...].

Hoe heb je je 5.1 set aangesloten?
Optical. Netflix, Disney plus, en Rakutentv werkt gewoon

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Puck schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:31:
[...]

De TV wordt wel degelijk geleverd met waarschuwingen. Zie pagina 15 van de handleiding. Al is het woord "langdurig" nogal op veel manieren te interpreteren. Gebruik je gezond verstand zou ik zeggen.
Daar zeggen ze zelfs dat de zwarte balken als je content niet precies 16:9 is niet goed is :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-07 07:24
In het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2-topic wordt een mooie prijs vermeld voor de Philips 55OLED934/12, waardoor mijn interesse toch wel enigszins gewekt is (ik liet in mijn zoektocht eigenlijk Philips altijd links liggen vanwege de gebrekkige interface)

Ik ben me aan het oriënteren op een OLED die hier aan de muur komt te hangen, waarbij er verder geen plek is voor mijn Harman Kardon receiver, speakers en subwoofer. Een losse soundbar vind ik ook niet even praktisch in verband met de kabels (komen voor een strakke muur, dus wil niks in het zicht aan kabels). Deze Philips zou eventueel een mooi alternatief zijn voor een geringe meerprijs t.o.v. de LG OLED55C9PLA, waar aanvankelijk mijn voorkeur naar uit ging.

Maar is die soundbar écht van grote toegevoegde waarde? Ik zie namelijk erg uiteenlopende reviews over deze tv. Van zeer goed tot matig (en zelfs de LG 55C9 zou een beter geluid hebben - iets wat ik zeer betwijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:22
@J-East waarom geen LG E9 die heeft goede reviews mbt geluid. Heeft dezelfde prijs als de Philips die je aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
HEY_DUDE schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:53:
@J-East waarom geen LG E9 die heeft goede reviews mbt geluid. Heeft dezelfde prijs als de Philips die je aanhaalt.
Ik dacht dat die 'soundbar' van niet veel voorstelde, maar wat ik zo links en rechts lees valt dat wel mee. Maar ik vermoed dat de BW-soundbar, een volwaarde soundbar en niet geïntegreerd zoals de LG, wel van een andere niveau is. En over het design van de E9 valt te twisten met die glazen rand. Vraag me ook af of dat mooi staat bij montage strak aan de muur.

[ Voor 20% gewijzigd door J-East op 29-03-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42
J-East schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Ik dacht dat die 'soundbar' van niet veel voorstelde, maar wat ik zo links en rechts lees valt dat wel mee. Maar ik vermoed dat de BW-soundbar, een volwaarde soundbar en niet geïntegreerd zoals de LG, wel van een andere niveau is. En over het design van de E9 valt te twisten met die glazen rand. Vraag me ook af of dat mooi staat bij montage strak aan de muur.
Als je wil kan ik je een foto sturen van de e9 aan de muur, geen idee hoe het zit met de Philips maar de e9 heeft goede speakers, als je een soundbar ervaring verwacht is dat het zeker niet, je mist serieus wat bas, en ook wat diepte maar ivm een normale tv zijn ze wel goed.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
izzet3838 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Als je wil kan ik je een foto sturen van de e9 aan de muur, geen idee hoe het zit met de Philips maar de e9 heeft goede speakers, als je een soundbar ervaring verwacht is dat het zeker niet, je mist serieus wat bas, en ook wat diepte maar ivm een normale tv zijn ze wel goed.
Als je wil doen, graag!

Qua soundbar is dat dus - denk ik - het verschil met de BW soundbar van de Philips. Die zal zeker meer bas en diepte hebben. Ik ben geen audiofiel, en vandaar dat ik me ook afvraag of het de meerprijs wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CpWFc7vxdUxetUuVnALdOTMjFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJRwLRu8Spej3u9MJC7Aoy9W.jpg?f=fotoalbum_large

Plots valt mij vanavond het volgende op, twee vage rechthoekige donkere plekken met bijbehorende strepen.

Ik dacht dat ik al lang, na 2,5 jaar, geen garantie meer had. Maar blijkbaar heb ik een 3-jarig garantiepakket gekocht bij PlatteTV. Ik ga ze morgen even contacten.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb even door het topic gekeken maar ik ben niet een gelijkwaardig probleem tegengekomen. Misschien is het uniek?

Ik dacht eerst dat Netflix de zaak gek gecomprimeerd had, maar het zit toch in het scherm. :(

Het betreft een C7 55 inch. Tot op heden zeer tevreden met deze TV en heb hem vele andere aangeraden.

[ Voor 4% gewijzigd door straider op 29-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42
J-East schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Als je wil doen, graag!

Qua soundbar is dat dus - denk ik - het verschil met de BW soundbar van de Philips. Die zal zeker meer bas en diepte hebben. Ik ben geen audiofiel, en vandaar dat ik me ook afvraag of het de meerprijs wel waard is.
mijn excuses voor de kwaliteit had deze foto nog liggen en ben nu niet thuis, het glas is eigenlijk vanop een afstand nauwelijks zichtbaar
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VWR2Pq6/IMG-20200329-223240.jpg

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-07 15:52
Iemand al een oplossing voor de audio sync met Arc via HDMI en dan met name met Dolby Digital?

Krijg het niet goed ook niet met dat menuutje

LG 65C9

https://lgcommunity.us.co...i-connected-dolby-sources

[ Voor 25% gewijzigd door wimpie007 op 30-03-2020 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
izzet3838 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:35:
[...]

mijn excuses voor de kwaliteit had deze foto nog liggen en ben nu niet thuis, het glas is eigenlijk vanop een afstand nauwelijks zichtbaar
[Afbeelding]
Daar zie je inderdaad weinig van (y) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:04

Snippertje

Light up your life

Sinds een paar weken ben ik verhuisd en dus had ik de mogelijkheid om een HDMI kabel te trekken naar mijn huiskamer. Nu werkt alles best goed en zo is Shadow of the Tomb raider met ray tracing en HDR echt ongelooflijk mooi op de B9 met Gsync (weliswaar 1440p).

Het enige dat ik niet echt goed krijg is het geluid. Ik gebruik Dolby Acces om 5.1 te krijgen op mijn oude receiver via ARC (Onkyo TX-NR414). Dit werkt en het geluid is ook goed áls het werkt. De software van Dolby Access werkt gewoon niet lekker en ik krijg het ook niet goed werkend. Ook krijg ik af en toe rare tonen, alsof het geluid vastloopt (misschien dat de kabel hier nog de oorzaak van is). Nu wil ik eigenlijk overstappen naar een nieuwe receiver die gewoon PCM slikt, maar daarbij ook 4k120hz (ofwel HDMI 2.1). Ik ben helemaal klaar met dingen als ARC en software om volwaardig surround sound te krijgen. Maar nu lijkt de enige manier om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen op dit moment eARC te zijn, waarbij de TV PCM moet doorgeven. Ik begrijp alleen dat dit door LG weer niet goed is geregeld en dat hiervoor nog een update moet uitkomen.

Kortom, is een nieuwe receiver met HDMI 2.1 echt de enige manier om volwaardig geluid én beeld te krijgen? Iemand een idee wanneer die komen? En wat is jullie setup? Meer mensen hier die hun PC op hun Oled aangesloten hebben?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-07 14:10
[...]

ik heb een c7,staat 12-14 uur per dag aan,(gebruik geen gele ondertitels,langdurig geel/oranje logo's zet ik oled-lampje wat lager) niks aan de hand.
Snippertje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:30:
Sinds een paar weken ben ik verhuisd en dus had ik de mogelijkheid om een HDMI kabel te trekken naar mijn huiskamer. Nu werkt alles best goed en zo is Shadow of the Tomb raider met ray tracing en HDR echt ongelooflijk mooi op de B9 met Gsync (weliswaar 1440p).

Het enige dat ik niet echt goed krijg is het geluid. Ik gebruik Dolby Acces om 5.1 te krijgen op mijn oude receiver via ARC (Onkyo TX-NR414). Dit werkt en het geluid is ook goed áls het werkt. De software van Dolby Access werkt gewoon niet lekker en ik krijg het ook niet goed werkend. Ook krijg ik af en toe rare tonen, alsof het geluid vastloopt (misschien dat de kabel hier nog de oorzaak van is). Nu wil ik eigenlijk overstappen naar een nieuwe receiver die gewoon PCM slikt, maar daarbij ook 4k120hz (ofwel HDMI 2.1). Ik ben helemaal klaar met dingen als ARC en software om volwaardig surround sound te krijgen. Maar nu lijkt de enige manier om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen op dit moment eARC te zijn, waarbij de TV PCM moet doorgeven. Ik begrijp alleen dat dit door LG weer niet goed is geregeld en dat hiervoor nog een update moet uitkomen.

Kortom, is een nieuwe receiver met HDMI 2.1 echt de enige manier om volwaardig geluid én beeld te krijgen? Iemand een idee wanneer die komen? En wat is jullie setup? Meer mensen hier die hun PC op hun Oled aangesloten hebben?
eerst een andere kabel proberen,ik heb geluid vanaf de pc op bitstream staan naar de soundbar (sk9y),werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Snippertje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:30:
Ik heb zelf de C9 en met mijn oude 4K receiver miste ik allerlei nieuwe features en liep ik tegen probleempjes aan. Na uitgebreid onderzoek bleek dat er eigenlijk nog geen mainstream HDMI 2.1 receivers op de markt zijn. Er zijn er wel een paar aangekondigd, maar die liggen waarschijnlijk pas op z'n vroegst eind zomer in de winkels.

Omdat ik niet wilde wachten, heb ik uiteindelijk de Denon X1600H aangeschaft. Deze HDMI 2.0a receiver heeft wel een aantal "2.1" features aan boord, waaronder eARC. Ik heb zelf (nog) geen Atmos speaker setup, dus daar kan ik weinig over vertellen. Voor de rest ben ik tevreden over de capaciteiten op zowel beeld als geluid.

Ik heb wel al m'n HDMI kabels vervangen, want 4K@60hz HDR en eARC gaf problemen met m'n oude kabels.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

pwh53 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:18:

[...]

eerst een andere kabel proberen,ik heb geluid vanaf de pc op bitstream staan naar de soundbar (sk9y),werkt goed.
Hoe geef je geluid door, ook via dolby acces? Of Pcm? Ik vind het zo vreemd dat ik via die kabel prima 4k HDR en 60fps krijg. Maar dat alleen het geluid af en toe hapert en dan alleen bij gebruik van dolby acces. Koop graag een nieuwe kabel, als is het maar om te testen. Maar dan liefste eentje die 48gbps ondersteunt en die zijn slecht te vinden voor 6 meter ongeveer.
DexterDee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelf de C9 en met mijn oude 4K receiver miste ik allerlei nieuwe features en liep ik tegen probleempjes aan. Na uitgebreid onderzoek bleek dat er eigenlijk nog geen mainstream HDMI 2.1 receivers op de markt zijn. Er zijn er wel een paar aangekondigd, maar die liggen waarschijnlijk pas op z'n vroegst eind zomer in de winkels.

Omdat ik niet wilde wachten, heb ik uiteindelijk de Denon X1600H aangeschaft. Deze HDMI 2.0a receiver heeft wel een aantal "2.1" features aan boord, waaronder eARC. Ik heb zelf (nog) geen Atmos speaker setup, dus daar kan ik weinig over vertellen. Voor de rest ben ik tevreden over de capaciteiten op zowel beeld als geluid.

Ik heb wel al m'n HDMI kabels vervangen, want 4K@60hz HDR en eARC gaf problemen met m'n oude kabels.
Ja ik wil liever ook niet zolang wachten eigenlijk. Wat voor problemen ondervond je? En welke kabels en lengte heb je uiteindelijk aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie herinneren je misschien nog de recent geplaatste YouTube video van de twee monteurs die een paneel gingen vervangen bij reviewer Paul.
Paul heeft een nieuwe video geplaatst waarbij je de “kundigheid” van de monteurs kun beoordelen.
YouTube: NEW problem with my LG OLED? You decide !

Dikke fail dus.
En ja, daar is ie weer, het bekende vaste netsnoer is daarbij extra onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Snippertje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:32:
[...]

Hoe geef je geluid door, ook via dolby acces? Of Pcm? Ik vind het zo vreemd dat ik via die kabel prima 4k HDR en 60fps krijg. Maar dat alleen het geluid af en toe hapert en dan alleen bij gebruik van dolby acces. Koop graag een nieuwe kabel, als is het maar om te testen. Maar dan liefste eentje die 48gbps ondersteunt en die zijn slecht te vinden voor 6 meter ongeveer.

[...]

Ja ik wil liever ook niet zolang wachten eigenlijk. Wat voor problemen ondervond je? En welke kabels en lengte heb je uiteindelijk aangeschaft?
nee,niet via dolby acces,bitstream geluid naar de soundbar,die decodeert het geluid + 4k video (mediaplayer classic + madvr),misschien zit je kabel aan het maximale met pcm,en is bv.dolby atmos net iets teveel voor de kabel. deze werkt goed https://www.onlinekabelsh...4k-60hz-hdr-zwart-3-meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Problemen met name in het weergeven van 4K@60hz in 4:4:4 chroma subsampling en HDR. Geen eARC signaal en af en toe haperingen en HDMI handshake resets.

Oudere kabels die te lang zijn, halen de benodigde bandbreedte niet, of hebben geen ethernet bedrading (nodig voor eArc). Met HDMI 2.1 kabels kun je ze beter zo kort mogelijk hebben, tenzij je voor de duurdere optische variant gaat. Die kun je wel over lange afstanden gebruiken.

Ik heb uiteindelijk op AliExpress deze kabels gekocht:
https://www.aliexpress.com/item/4000332504345.html

Altijd een gokje op AliExpress, maar deze kabels doen het uitstekend. En voor een gunstige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 13:18
Heb sinds kort ook een C9 kom af van een B6 en alles is weer net een stuk beter.
Had alleen nog een vraag en krijg niet echt een duidelijk antwoord op het internet maar als ik veel game is het dan handig om de Logo Luminance aan te passen naar high ?

Bijvoorbeeld ik wil The Witcher 3 gaan spelen maar de HUD is daar redelijk vast en helaas niet dynamisch is het dan niet handiger om dit op high te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
[...]Koop graag een nieuwe kabel, als is het maar om te testen. Maar dan liefste eentje die 48gbps ondersteunt en die zijn slecht te vinden voor 6 meter ongeveer.
Passieve kabels langer dan 2-3m zijn volgens de specs niet meer betrouwbaar......in welke versie/variant dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:57:
Jullie herinneren je misschien nog de recent geplaatste YouTube video van de twee monteurs die een paneel gingen vervangen bij reviewer Paul.
Paul heeft een nieuwe video geplaatst waarbij je de “kundigheid” van de monteurs kun beoordelen.
YouTube: NEW problem with my LG OLED? You decide !

Dikke fail dus.
Dat viel me direct al op maar ik dacht: laat ik er maar niet over gaan zeuren. Eerst dat gelummel met de tv op de grond (neem nou een tafelblad), het werken zonder ESD bandje. Dan dat gehannes op de circuit boards met die onhandige standaard schroevendraaiers: niet magnetisch, zonder draaikop. Gevolg wegspringende schroefjes (mede dankzij gehaaste, lompe schroeftechniek). Schroefjes die bovendien her en der werden neergelegd naast de tv: dat is vragen om kwijtraken, vergeten, verkeerde schroefjes op verkeerde plek, en tussen scherm en vloer komen schroefjes. Schroefjes leg je uiteraard netjes in sorteerbakjes. Vervolgens het vastpakken van de print vol op voedingselco's met als gevolg een flinke schok en wegsmijten van de print op de vloer.... :X

Nee, dat deed de CE-repair monteur destijds een stuk beter bij mijn Panasonic plasma tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Dat viel me direct al op maar ik dacht: laat ik er maar niet over gaan zeuren. Eerst dat gelummel met de tv op de grond (neem nou een tafelblad), het werken zonder ESD bandje. Dan dat gehannes op de circuit boards met die onhandige standaard schroevendraaiers: niet magnetisch, zonder draaikop. Gevolg wegspringende schroefjes (mede dankzij gehaaste, lompe schroeftechniek). Schroefjes die bovendien her en der werden neergelegd naast de tv: dat is vragen om kwijtraken, vergeten, verkeerde schroefjes op verkeerde plek, en tussen scherm en vloer komen schroefjes. Schroefjes leg je uiteraard netjes in sorteerbakjes. Vervolgens het vastpakken van de print vol op voedingselco's met als gevolg een flinke schok en wegsmijten van de print op de vloer.... :X

Nee, dat deed de CE-repair monteur destijds een stuk beter bij mijn Panasonic plasma tv...
Die bewuste video is inderdaad een opeenstapeling van fouten.
Helemaal onbegrijpelijk dat deze monteurs zo te werk gaan als ze weten dat er een video van ze gemaakt wordt en deze op YouTube wordt gezet, dat heeft Paul ze ongetwijfeld verteld.
Daarmee wordt ook wel duidelijk dat deze monteurs waarschijnlijk altijd zo werken en dit heel normaal lijken te vinden.
Tweakers die met hardware hebben gewerkt zullen zich inderdaad ergeren aan dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhulsie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 12:21
Nog even over de black crush:

Ik verwacht niet dat het veel zal uithalen, maar ik heb LG toch nog een mail gestuurd over de situatie via support.

Zelf heb ik nog lopen kijken of ik content in HDR10 of DV Cinema Home wilde gaan bekijken. Wat mij opviel is dat Cinema Home bij mij sommig testmateriaal vrij plat deed ogen, weinig diepte in het beeld. Daarnaast viel mij op dat er bij Cinema Home de lichte highlights vaak "blown out" waren. De kleuren leken ook minder accuraat.

Vervolgens HDR10 geprobeerd in vergelijking met DV Cinema. HDR10 heeft bij mij inderdaad niet de crush die DV Cinema wel heeft. Echter lijkt het algehele beeld bij sterke DV content (UHD discs in mijn geval) een stuk mooier qua kleuren. Dus voor nu ben ik eigenlijk weer terug bij het begin, DV in Cinema modus. In de stille hoop dat LG ooit nog met een firmware update komt waarbij het wordt gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 16:26
DexterDee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Problemen met name in het weergeven van 4K@60hz in 4:4:4 chroma subsampling en HDR. Geen eARC signaal en af en toe haperingen en HDMI handshake resets.
Ben even benieuwd of dolby true hd / atmos ook via eARC wordt doorgegeven aan je receiver. Gaat dat zonder moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

pwh53 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:49:
[...]

nee,niet via dolby acces,bitstream geluid naar de soundbar,die decodeert het geluid + 4k video (mediaplayer classic + madvr),misschien zit je kabel aan het maximale met pcm,en is bv.dolby atmos net iets teveel voor de kabel. deze werkt goed https://www.onlinekabelsh...4k-60hz-hdr-zwart-3-meter
Probleem is dus dat de LG geen PCM doorgeeft via normale ARC (en dus ook nog niet via eARC). Access maakt er een dolby stream van. Dit betekent dat ik ook in spellen zoals GTA5 surround sound heb. Mijn receiver ondersteunt geen 4k. Dit los ik dus op door het geluid via ARC door te lussen naar de receiver als dolby digital.
DexterDee schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Oudere kabels die te lang zijn, halen de benodigde bandbreedte niet, of hebben geen ethernet bedrading (nodig voor eArc). Met HDMI 2.1 kabels kun je ze beter zo kort mogelijk hebben, tenzij je voor de duurdere optische variant gaat. Die kun je wel over lange afstanden gebruiken.

Ik heb uiteindelijk op AliExpress deze kabels gekocht:
https://www.aliexpress.com/item/4000332504345.html

Altijd een gokje op AliExpress, maar deze kabels doen het uitstekend. En voor een gunstige prijs.
Hmm ja, liefste wil ik voorbereid zijn op de toekomst en meteen HDMI 2.1 kabels leggen. Alleen die leveren dus problemen bij een grote afstand (is nu ongeveer 6 meter tot de PC). Misschien maar investeren in zo'n optische kabel.

Denk dat ik op dit moment toch maar moet wachten op een receiver met HDMI 2.1. Lees namelijk dat de huidige receivers bijvoorbeeld geen 1440p 120hz ondersteunen, dan zou ik weer een HDMI audio extractor of iets dergelijks moeten gebruiken en zo blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Slash500 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:22:
Heb sinds kort ook een C9 kom af van een B6 en alles is weer net een stuk beter.
Had alleen nog een vraag en krijg niet echt een duidelijk antwoord op het internet maar als ik veel game is het dan handig om de Logo Luminance aan te passen naar high ?

Bijvoorbeeld ik wil The Witcher 3 gaan spelen maar de HUD is daar redelijk vast en helaas niet dynamisch is het dan niet handiger om dit op high te zetten ?
Dat wordt wel aangeraden. Ik heb het ook op high gezet. En Oled light naar 75 ...

@iedereen, klopt het dat zwarte balken ook niet goed zijn (boven en onder 21:9 content bijvoorbeeld). Dan zijn de pixels toch gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Erik-1980 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:15:
Ben even benieuwd of dolby true hd / atmos ook via eARC wordt doorgegeven aan je receiver. Gaat dat zonder moeite?
Dat kan ik lastig testen, eARC is geluid van de TV naar de receiver. Helaas kunnen de ingebouwde apps op de TV geen ongecomprimeerde (True HD) audio streams via eARC uitvoeren. Dat lukt alleen met een op HDMI aangesloten apparaat (zoals een blue-ray speler of een mediabox zoals de Nvidia Shield) die True HD output heeft. En hoewel zo'n Shield wel nog op m'n verlanglijstje staat, heb ik die nu even niet voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 15:22
Slux schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Ik ga ook maar mijn HDMI kabels vervangen voor 2.1 omdat last van lipsync blijf houden, heeft iemand tips waar je ze het voordeligste kan kopen ?
Heeft het nog iets uitgehaald om te switchen naar 2.1 kabels? Ik heb ook lipsync issues op mijn C9 icm Denon 2600H receiver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

-SaveMe- schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:20:
[...]

@iedereen, klopt het dat zwarte balken ook niet goed zijn (boven en onder 21:9 content bijvoorbeeld). Dan zijn de pixels toch gewoon uit?
Zwarte balken zijn niet slecht voor de pixels die uitstaan, je moet het omdraaien: elk beeld wat je uitstuurt is 'slecht' voor het beeld, want daardoor slijten de individuele pixels. Uiteraard gebeurd dit heeeeeel langzaam, maar als sommige pixels vaker aanstaan dan andere (zwarte balken) dan slijten je pixels dus in ongelijke mate en daardoor krijg je een burn-in effect: de pixels die minder snel slijten zullen meer licht/kleur uitsturen.

Dit gebeurd ook door verschil in kleur. Bepaalde kleuren slijten sneller dan andere. Dus als je continue dezelfde kleur op dezelfde plek hebt (statische TV logo's), dan zou je dat na een lange tijd kunnen gaan zien omdat deze sneller slijten en dat noemt men burn-in. Het is inherent aan de huidige OLED techniek, en ondanks de vele functies om het zoveel mogelijk te voorkomen, kun je niet tegen de wetten van de natuur ingaan.

Advies is daarom om gewoon veel variatie in je kijkgedrag te hebben (en OLED Light niet constant op 100 voor alle content als dat niet nodig is). Dan kan het jaren duren voordat je ook maar iets van burn-in krijgt, als het al daadwerkelijk (bij normale content) te zien is.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 30-03-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 13:18
-SaveMe- schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Dat wordt wel aangeraden. Ik heb het ook op high gezet. En Oled light naar 75 ...

HDR OLED Light moet toch altijd op 100 staan?
Ik las dit ergens zodat bepaalde effecten dan die hoge peak brightness halen.
SDR heb ik op 60 overdag en 30 in de avond.

Had inmiddels wel al de logo luminance op high gezet

[ Voor 4% gewijzigd door Slash500 op 30-03-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 13:01

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:27:
Nog even over de black crush:

Ik verwacht niet dat het veel zal uithalen, maar ik heb LG toch nog een mail gestuurd over de situatie via support.

Zelf heb ik nog lopen kijken of ik content in HDR10 of DV Cinema Home wilde gaan bekijken. Wat mij opviel is dat Cinema Home bij mij sommig testmateriaal vrij plat deed ogen, weinig diepte in het beeld. Daarnaast viel mij op dat er bij Cinema Home de lichte highlights vaak "blown out" waren. De kleuren leken ook minder accuraat.

Vervolgens HDR10 geprobeerd in vergelijking met DV Cinema. HDR10 heeft bij mij inderdaad niet de crush die DV Cinema wel heeft. Echter lijkt het algehele beeld bij sterke DV content (UHD discs in mijn geval) een stuk mooier qua kleuren. Dus voor nu ben ik eigenlijk weer terug bij het begin, DV in Cinema modus. In de stille hoop dat LG ooit nog met een firmware update komt waarbij het wordt gefixt :)
Ik ben benieuwd of LG nog wat gaat doen.
Er is wel verschil in bronmateriaal. Bijvoorbeeld The Witcher op Netflix is het me niet eens 1x opgevallen, terwijl bijvoorbeeld Another Life een drama is. Voordat de 5-serie firmware uitkwam heb ik eens een downgrade gedaan naar een hele oude LG firmware (die met macro-blocking en flashing) en alle DV materiaal was direct zonder black crush. Helaas kun je sinds de 5.x firmware niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Puck schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:18:
[...]

Advies is daarom om gewoon veel variatie in je kijkgedrag te hebben (en OLED Light niet constant op 100 voor alle content als dat niet nodig is). Dan kan het jaren duren voordat je ook maar iets van burn-in krijgt, als het al daadwerkelijk (bij normale content) te zien is.
ik heb Oled Light bij alle settings op 75 of 80 staan, ook bij HDR content, dus is al beter.
Die zwarte balken kan ik wel oplossen door in Kodi 21:9 content iets te zoomen (verticaal) ...

Speel nu ook Doom Eternal en die heeft de optie om de transparantie van de hud in te stellen van 0 - 100. Staat op 50, beter voor de TV en niet zo afleidend van het beeld (immersie) voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:10
Cap schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Het komt een beetje amateuristisch over ja. Maar helaas zie je dat heel vaak met professionals in hun vakgebieden, een tweakers amateur is mega voorzichtig en deze gasten hebben het zo vaak gedaan dat ze merken dat het niet fout gaat (of bijna niet).

Stroom schok en wegsmijten print hoort/kan echt niet. Voor mijn gevoel is de rechter meneer (die zichzelf shocked) geen opgeleide elektricien/monteur. Heb veel mensen en elektriciens/monteurs gezien die niet netjes een ESD bandje dragen, opzich is dat geen drama zolang je bepaalde dingen maar niet aanraakt |:(

Schroeftechniek was behoorlijk onzorgvuldig, hiermee had hij het moederbord kunnen beschadigen.

De schroefjes valt wel mee, ook al was het niet handig om ze in het parket te leggen. Ze leggen duidelijk het paneel verder van de schroefjes dan het originele paneel en de schroefjes bij het oude paneel lagen ver genoeg van de rand om geen issue te zijn. De schroefjes en locaties op het moederbord lijken heel simpel te zijn dus dan kan ik begrijpen dat bakjes enzo niet erg nodig is als je de panelen kent (en weet waar schroefjes horen).

Het snoer is niet heel netjes, maar vind het beetje vergaand om nu het snoer weg te gaan gooien voor een paar deukjes. Als het echt een snede of scheur was geweest of een 90 graden knik in de kabel dan wel, maar dat is niet zo. Het is alleen een simpele stroom kabel met zachte multi draad kern geen (optische) video of audio kabel.

Dus ja, foei monteurs maar nee niet alles is dramatisch slecht.

Persoonlijk vind ik de "burn in" of hoe je het ook wil noemen in zijn volgende video schikbarender :o je ziet het dus wel echt bij bepaalde content (youtube laat hij bijvoorbeeld zien)... Krijg het gevoel dat hij het gefixte paneel van een oudje die alleen maar nieuws kijkt heeft gekregen :X

[ Voor 0% gewijzigd door andries98 op 30-03-2020 22:35 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhulsie
Mfpower schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:22:
[...]

Ik ben benieuwd of LG nog wat gaat doen.
Er is wel verschil in bronmateriaal. Bijvoorbeeld The Witcher op Netflix is het me niet eens 1x opgevallen, terwijl bijvoorbeeld Another Life een drama is. Voordat de 5-serie firmware uitkwam heb ik eens een downgrade gedaan naar een hele oude LG firmware (die met macro-blocking en flashing) en alle DV materiaal was direct zonder black crush. Helaas kun je sinds de 5.x firmware niet meer terug.
Inderdaad, hoe erg het is verschilt zeker per titel. Nog even voor mijn beeldvorming, keek je The Witcher in Cinema of Cinema Home? Ik heb het in Cinema gezien en kon wel merken dat het er was maar inderdaad niet zo erg als sommige andere series/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Inderdaad, hoe erg het is verschilt zeker per titel. Nog even voor mijn beeldvorming, keek je The Witcher in Cinema of Cinema Home? Ik heb het in Cinema gezien en kon wel merken dat het er was maar inderdaad niet zo erg als sommige andere series/films.
Cinema home, in Cinema trek ik het niet goed meer sinds de black crush z'n intrede heeft gedaan.

Een andere interessante scene is Lost in Space S01E01. Vanaf ongeveer 7:10 voert de familie een gesprek met papa Robinson die op een tv verschijnt. Helemaal onderin beeld wanneer de tv in beeld is, bevindt zich een lint met kerstversiering. Dat lint hoort groen te zijn. In Cinema zie je daar niets meer van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andries98 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:32:
[...]
Persoonlijk vind ik de "burn in" of hoe je het ook wil noemen in zijn volgende video schikbarender :o je ziet het dus wel echt bij bepaalde content (youtube laat hij bijvoorbeeld zien)... Krijg het gevoel dat hij het gefixte paneel van een oudje die alleen maar nieuws kijkt heeft gekregen :X
Volgens mij is dat niet de vorige maar 2 video's geleden, dus direct na de ingebruikname van het nieuwe paneel. Hij heeft daarna nog een video gemaakt en daarin zie je dat het nabeeld van de nieuwsuitzending helemaal weggetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Laatst online: 10:10
Cap schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:07:
[...]

Volgens mij is dat niet de vorige maar 2 video's geleden, dus direct na de ingebruikname van het nieuwe paneel. Hij heeft daarna nog een video gemaakt en daarin zie je dat het nabeeld van de nieuwsuitzending helemaal weggetrokken is.
Je hebt helemaal gelijk, had over die video heen gekeken! Las ondertussen wel in de comments dat het waarschijnlijk komt doordat de software niet gereset was en nog met de oude beeldinstellingen stond en dat het na wat gebruik en pixel refresh dingen wel zou gaan. Kan er niet helemaal uithalen of het helemaal weg is maar in elk geval zo goed als/niet meer zichtbaar bij normaal gebruik. Thnx voor het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vandaag komt de 55 CX hier binnen, ben benieuwd of ik nu eindelijk van de ellende van de C8 af ben, die ik weg heb gedaan. Fingers crossed. Vanavond aansluiten en voorlopig nog geen test beelden kijken, eerst zien of het zoals bij de C8 gewoon bij dagelijks gebruik opvalt. Zo niet, dan ben ik al tevreden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al even gezocht, zag laatste post uit november 2019, maar is er inmiddels al iets van een ontwikkeling m.b.t. opnemen en live-tv-pauzeren via een USB stick? Gebruik liever geen harde schijf als het niet nodig is.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhulsie
Mfpower schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Cinema home, in Cinema trek ik het niet goed meer sinds de black crush z'n intrede heeft gedaan.

Een andere interessante scene is Lost in Space S01E01. Vanaf ongeveer 7:10 voert de familie een gesprek met papa Robinson die op een tv verschijnt. Helemaal onderin beeld wanneer de tv in beeld is, bevindt zich een lint met kerstversiering. Dat lint hoort groen te zijn. In Cinema zie je daar niets meer van terug.
Ik heb deze scene ook gecheckt en inderdaad, het is bizar. Daarna ook gecheckt in HDR10 Cinema modus, en dat is een groot verschil. Daar lijkt alles gewoon in orde.

Ik heb reactie gehad van LG, ze willen graag een dossier opstellen en het voorleggen aan de technische dienst. Ze vroegen om foto's van het probleem, productsticker, factuur e.d.. Helaas heb ik niet de camera om het probleem duidelijk vast te leggen, daar is het probleem te verfijnd voor. Dit aangegeven en ook het verschil met de oude firmware benadrukt. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
MikeyMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:59:
Al even gezocht, zag laatste post uit november 2019, maar is er inmiddels al iets van een ontwikkeling m.b.t. opnemen en live-tv-pauzeren via een USB stick? Gebruik liever geen harde schijf als het niet nodig is.
Nee, men wil dat je een hdd gebruikt en dan nog het liefst met eigen voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max2k9
  • Laatst online: 19-05 13:31
Wren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Nee, men wil dat je een hdd gebruikt en dan nog het liefst met eigen voeding.
Ik gebruik deze WD elements met klitteband achter op de tv geplakt en zonder externe voeding, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Wren @max2k9 Hoe 'weet' die tv uberhaupt het verschil tussen een schijf en een USB stick? Formatting is toch precies gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Phusebox schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:54:
Vandaag komt de 55 CX hier binnen, ben benieuwd of ik nu eindelijk van de ellende van de C8 af ben, die ik weg heb gedaan. Fingers crossed. Vanavond aansluiten en voorlopig nog geen test beelden kijken, eerst zien of het zoals bij de C8 gewoon bij dagelijks gebruik opvalt. Zo niet, dan ben ik al tevreden.
succes ermee,hoop dat je hier blij mee bent,verstandige beslissing mbt. testbeelden. :)
ps.mogen we de prijs weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:20
Denken jullie dat het een probleem wordt dat de vorige generaties geen update zullen krijgen naar Webos 5.0 (e.v.)? Ik lees in deze review van de LG ''CX dat de modellen t/m C9 geen updates naar Webos 5.0 gaan krijgen van LG. Is dat een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
AFT0570 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:58:
Denken jullie dat het een probleem wordt dat de vorige generaties geen update zullen krijgen naar Webos 5.0 (e.v.)? Ik lees in deze review van de LG ''CX dat de modellen t/m C9 geen updates naar Webos 5.0 gaan krijgen van LG. Is dat een probleem?
Nee, of je het er mee eens bent of niet, LG heeft nooit een webos versie geupgrade naar een nieuwere versie. Er zijn updates verschenen die soms wat functionaliteit heeft toegevoegd. Natuurlijk is het jammer en een duidelijk voorbeeld van een fabrikant die wil dat je het liefst zo snel mogelijk een nieuwe tv koopt terwijl de gemiddelde consument er wel wat langer mee wil doen. Een fabrikant zou zich dus op deze manier kunnen onderscheiden door betere software support te geven. Dat doet LG helaas niet, maar voor zover ik weet is dat bij andere merken ook niet al te best gesteld.

Je krijgt hierdoor echter geen tv die niet bruikbaar meer is omdat je niet versie X krijgt. Koop het ding voor het gebruiksgemak en kwaliteit die nu geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Nee, of je het er mee eens bent of niet, LG heeft nooit een webos versie geupgrade naar een nieuwere versie. Er zijn updates verschenen die soms wat functionaliteit heeft toegevoegd. Natuurlijk is het jammer en een duidelijk voorbeeld van een fabrikant die wil dat je het liefst zo snel mogelijk een nieuwe tv koopt terwijl de gemiddelde consument er wel wat langer mee wil doen. Een fabrikant zou zich dus op deze manier kunnen onderscheiden door betere software support te geven. Dat doet LG helaas niet, maar voor zover ik weet is dat bij andere merken ook niet al te best gesteld.

Je krijgt hierdoor echter geen tv die niet bruikbaar meer is omdat je niet versie X krijgt. Koop het ding voor het gebruiksgemak en kwaliteit die nu geldt.
Klopt niet helemaal want de 2019 modellen krijgen dus wèl WebOS updates.
De laatste versie is WebOS 4.7 van de C9.
Ben het wel met je eens dat updates veel beter kunnen en moeten, ook bij LG.

Je koopt een TV immers voor jaren niet voor twee jaar of zo.

Iets anders.
Mooie huis-tuin-en-keuken vergelijking door Paul waar gamers wel blij van zullen worden.
Een LG OLED nog eens side by side vergeleken met een Samsung QLED.
Wie er de winnaar is hoef ik niet uit te leggen... ;)
YouTube: QLED vs OLED gaming test with PS4 Pro

Samsung stopt met LCD’s is nogmaals aangekondigd.
Is al eens eerder in het nieuws geweest maar nu nogmaals op de FP.
nieuws: Samsung stopt met productie lcd's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:24:
[...]

Klopt niet helemaal want de 2019 modellen krijgen dus wèl WebOS updates.
Volgens mij zegt @Wren exact hetzelfde: je krijgt wel minor updates (4.5 naar 4.6), maar geen major updates/upgrades (4.0 naar 5.0).

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 31-03-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Puck schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Volgens mij zegt @Wren exact hetzelfde: je krijgt wel minor updates (4.5 naar 4.6), maar geen major updates/upgrades (4.0 naar 5.0).
Inderdaad. Dank je wel voor de extra uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puck schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Zo zou je het kunnen noemen ja.
Echter, updates kun je dus wel krijgen.
Het is ook maar de vraag of een major versie bv nu van 4.50 naar 5.0 wel zo major is.
Dit betwijfel ik als ik de eerste reviews van de CX lees.
Soms zijn er maar een paar zaken gewijzigd en is de rest gelijk gebleven, dat mag je dus geen major upgrade noemen.

Ik weet het sommige zaken zijn niet alleen software maar ook hardware.
Denk aan HDMI 2.1, daarbij zijn er meer zaken gewijzigd tov van een vorig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HoppyF Er mankeert wel wat aan de huis-tuin-en-keuken test. Wat mij betreft heeft testen in de volledige standaard settings in dit geval weinig meerwaarde. De kleurtemperatuur van de 2 tv's is op deze manier totaal niet hetzelfde ingesteld en dan is de vergelijking buiten motion en helderheid eigenlijk al vrij zinloos. Helaas heeft de OLED een flinke bluecast waardoor ik in dit voorbeeld de QLED prefereer.

Je ziet het bij de man in de sneeuw met zijn paard, het beeld van de OLED heeft echt een blauwe waas over de sneeuw heen, zo ziet sneeuw er echt niet uit. Bij de QLED ziet de sneeuw er veel natuurlijker uit en ook de overige kleuren in het beeld komen op dat moment beter tot hun recht. En dat is geen verbeelding: in een shot zie je ook het daglicht van het raam naar binnen komen en je ziet dan direct dat de OLED sneeuw niet kleurecht is maar met een blauwe waas. Ook lijkt er wat oververzadiging van de kleuren op te treden.

Uiteraard zal zwartwaarde. Ook opvallend dat hij de motion van de QLED prefereert boven die van de B8. Hij beweert dat hij dit niet gezien heeft bij de 9 modellen maar ik heb nergens gelezen dat uitgerekend de B8 zo beroerd is met motion.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 31-03-2020 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
HoppyF schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Zo zou je het kunnen noemen ja.
Echter, updates kun je dus wel krijgen.
Het is ook maar de vraag of een major versie bv nu van 4.50 naar 5.0 wel zo major is.
Dit betwijfel ik als ik de eerste reviews van de CX lees.
Soms zijn er maar een paar zaken gewijzigd en is de rest gelijk gebleven, dat mag je dus geen major upgrade noemen.
Ik krijg de indruk dat je perse het laatste woord wil hebben. Prima, ik hou er nu over op. Ik heb alleen getracht een verduidelijkend antwoord te geven op de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Ik heb deze scene ook gecheckt en inderdaad, het is bizar. Daarna ook gecheckt in HDR10 Cinema modus, en dat is een groot verschil. Daar lijkt alles gewoon in orde.

Ik heb reactie gehad van LG, ze willen graag een dossier opstellen en het voorleggen aan de technische dienst. Ze vroegen om foto's van het probleem, productsticker, factuur e.d.. Helaas heb ik niet de camera om het probleem duidelijk vast te leggen, daar is het probleem te verfijnd voor. Dit aangegeven en ook het verschil met de oude firmware benadrukt. Ik ben benieuwd.
Hou mij/ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:25:
[...]

Ik krijg de indruk dat je perse het laatste woord wil hebben. Prima, ik hou er nu over op. Ik heb alleen getracht een verduidelijkend antwoord te geven op de vraag.
Nee hoor, ik hoef helemaal niet het laatste woord te hebben. ;)
Gaat er gewoon om dat het WebOS wel ge-update wordt alleen geen major updates krijgt.
Dit ondanks dat er soms weinig grote verschillen zijn tussen de diverse versies.
Het is altijd goed dit te benadrukken of nog eens te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
En het eerste probleem met de CX, geen DTS 7.1 meer via ARC? Video die wel op mijn C8 werkte speelt nu dat geluid niet meer af...

Hmm helemaal geen DTS meer lijkt het? Dat is nogal sucky met een hoofdletter S.

Ok DTS ondersteuning is dus verdwenen bij apps. Mijn god. Mooi die achteruitgang :s

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 31-03-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 19:19
Ik was zo blij dat ik eindelijk een tv leek te hebben die amper issues had. Geen rare lijnen, rare effecten, kleuren, etc die er niet horen te zijn. Tot vandaag. Ik zet de Xbox aan en in de grijze achtergrond zag ik iets raars. Het viel me echt op. Dus om het eens goed te checken laadde ik een grijze achtergrond clip van CalMan in en...

https://abload.de/img/img_20200331_182834rtk1l.jpg

En niet echt op de foto te zien, maar ik zie hier ook bovenin het scherm een horizontale lijn van links naar rechts. Laatste keer dat ik deze clip draaide was alles clean. Naast deze dingen lijk ik ook IR te zien die maar langzaam wegtrekt, als het dat al doet.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 31-03-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:08:
En het eerste probleem met de CX, geen DTS 7.1 meer via ARC? Video die wel op mijn C8 werkte speelt nu dat geluid niet meer af...

Hmm helemaal geen DTS meer lijkt het? Dat is nogal sucky met een hoofdletter S.

Ok DTS ondersteuning is dus verdwenen bij apps. Mijn god. Mooi die achteruitgang :s
Toen je te kennen gaf die CX te kopen wist ik al meteen dat je wel weer wat zou hebben. Hilarisch als ik jou altijd zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16295

HoppyF schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Nee hoor, ik hoef helemaal niet het laatste woord te hebben. ;)
Gaat er gewoon om dat het WebOS wel ge-update wordt alleen geen major updates krijgt.
Dit ondanks dat er soms weinig grote verschillen zijn tussen de diverse versies.
Het is altijd goed dit te benadrukken of nog eens te melden.
Nee je hebt gewoon geen gelijk, punt. Je krijgt de major niet, zo simpel is het. Extra features krijg je gewoon niet meer, alleen bugfixes. Of dat erg is, ja en nee, ik mis wel wat optimatlisatie in WebOS, ik heb een C7 en memory managment is nu echt waardelos, bijna geen app blijft in memory en moet elke keer opnieuw starten. Bijna een reden om een nieuwe te kopen en precies dat is één van de redenen waarom ze stoppen :)
NoahAmber schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Toen je te kennen gaf die CX te kopen wist ik al meteen dat je wel weer wat zou hebben. Hilarisch als ik jou altijd zo lees...
Inderdaad, is altijd een brok negativiteit en altijd is er iets mis, een mens kan toch niet zoveel ongeluk hebben, of wel?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 16295 op 31-03-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
NoahAmber schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Ja goh. Ik had niet verwacht dat er zo'n basis functionaliteit uit gesloopt zou worden... Is ook hardwarematig dus helaas geen bug maar echt verdwenen.

De CX lijkt trouwens ook langzamer, wellicht is deze eerste firmware nog niet geoptimaliseerd maar echt alle apps haperen en verspringen met scrollen of bladeren.

Oh ja, de tv stinkt ook nog eens. Zag op andere forums meer mensen die dit melden.

Ach ja. Kan niet alles hebben blijkbaar. Banding is me nog niet opgevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 31-03-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik begrijp er niks van, maar het scherm is weer goed.

https://abload.de/img/img_20200331_210213y9j2v.jpg

Ik heb de pixel refresher laten draaien een uurtje. Daarna ging de tv uit zichzelf weer aan. Ik check die test achtergrond om te zien of het iets beter is....volledig normaal weer. Wtf kan dit nou geweest zijn?

Puur voor de zekerheid ga ik nu niet meer uit van de screen dimmer/saver van Xbox. Is er een manier om zelf die LG Screensaver te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
devilsnight schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:23:
Ik begrijp er niks van, maar het scherm is weer goed.

https://abload.de/img/img_20200331_210213y9j2v.jpg

Ik heb de pixel refresher laten draaien een uurtje. Daarna ging de tv uit zichzelf weer aan. Ik check die test achtergrond om te zien of het iets beter is....volledig normaal weer. Wtf kan dit nou geweest zijn?

Puur voor de zekerheid ga ik nu niet meer uit van de screen dimmer/saver van Xbox. Is er een manier om zelf die LG Screensaver te starten?
streepje zonlicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Haha, dat zou wat zijn geweest. Nee, het was al volop donker toen het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch iets van retentie dan, en verticale donkerdere balk een tijd in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Cap schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:35:
Toch iets van retentie dan, en verticale donkerdere balk een tijd in beeld.
Ja maar dat vat ik niet, want ik zorg er echt voor dat ik zulke dingen niet te lang laat staan. Statische huds in games wel, daar ontkom je niet aan, maar daar zie ik gelukkig geen IR van.

Maar die pixel refresher heeft goed geholpen dan, of kan puur het uitzetten van de tv een uurtje ook al IR laten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je tv langer dan 4 uur aan heeft gestaan wel, dan doet de tv een automatische refresh cyclus (die overigens wat anders is dan de geforceerde pixel refresh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
devilsnight schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Haha, dat zou wat zijn geweest. Nee, het was al volop donker toen het gebeurde.
een paar uur in de morgen of middag kan al genoeg zijn,en dat het later pas op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Cap schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:16:
Als je tv langer dan 4 uur aan heeft gestaan wel, dan doet de tv een automatische refresh cyclus (die overigens wat anders is dan de geforceerde pixel refresh).
Oh daar zit ik bijna dagelijks wel op. Dus zodra de tv dan uit staat dan vindt die refresh plaats?
pwh53 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:46:
[...]

een paar uur in de morgen of middag kan al genoeg zijn,en dat het later pas op valt.
Wacht even, ik dacht dat je een grapje maakte over dat zonlicht. Nou weet ik even niet precies wat je bedoelde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
devilsnight schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:24:
[...]

Oh daar zit ik bijna dagelijks wel op. Dus zodra de tv dan uit staat dan vindt die refresh plaats?

[...]

Wacht even, ik dacht dat je een grapje maakte over dat zonlicht. Nou weet ik even niet precies wat je bedoelde :)
vertical banding gaat niet weg met een handmatige pixelrefresh,retentie van iets lijkt me ook niet,vreemde positie en alleen 1 streep.zonlicht kan bv deze 1ste foto
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

let er maar eens op,of er op een bepaald moment vd dag de zon erop schijnt of reflectie van zonlicht,precies op die plek.
ps.geen grap

[ Voor 9% gewijzigd door pwh53 op 31-03-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Hallo allemaal, ik volg dit topic en het zero tolerance topic al een tijdje en sta op het punt om de 65 c9 te kopen (als deze nog ergens te koop is ik probeer eerst bij Smits). Ik lees echter weinig over welke muurbeugel hierbij perfect past. is de Thin van Vogel wat? ik heb er wel een nodig waar ik na bevestigen van de beugel nog wat kan aanpassen qua waterpas haha. En welke ervaringen hebben jullie vervolgens met HDMi kabels vanwege de hoek waaronder deze bevestigd moet worden?
dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Pjotr22 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:09:
Hallo allemaal, ik volg dit topic en het zero tolerance topic al een tijdje en sta op het punt om de 65 c9 te kopen (als deze nog ergens te koop is ik probeer eerst bij Smits). Ik lees echter weinig over welke muurbeugel hierbij perfect past. is de Thin van Vogel wat? ik heb er wel een nodig waar ik na bevestigen van de beugel nog wat kan aanpassen qua waterpas haha. En welke ervaringen hebben jullie vervolgens met HDMi kabels vanwege de hoek waaronder deze bevestigd moet worden?
dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
pwh53 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:47:
[...]

vertical banding gaat niet weg met een handmatige pixelrefresh,retentie van iets lijkt me ook niet,vreemde positie en alleen 1 streep.zonlicht kan bv deze 1ste foto

let er maar eens op,of er op een bepaald moment vd dag de zon erop schijnt of reflectie van zonlicht,precies op die plek.
ps.geen grap
Zo dan, dat wist ik dus echt niet. Nou probeer ik altijd die zon te vermijden, maar het wil inderdaad wel eens gebeuren dat de zon door een kiertje van het gordijn/muur schijnt, maar dat is voornamelijk dan de rechterkant van het scherm. Toch ga ik er extra op letten nu.

Waardevol advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

De CX heeft maar 750 nits _O-. En weer een jaar dat er geen significante ontwikkeling is in het paneel. Dan maar hopen dat Samsung QD-oled beter is in 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:21:
De CX heeft maar 750 nits _O-. En weer een jaar dat er geen significante ontwikkeling is in het paneel. Dan maar hopen dat Samsung QD-oled beter is in 2021.
Haha! Samsung beter?
Blijf hopen zou ik zeggen....

Ik begrijp ook niet waarom je zo gefixeerd bent op de (maximale) nits waarde.
Dit zegt heel erg weinig want het gaat om het geheel, de kijkbeleving.
Kan een Samsung 750 nits leveren bij een geheel wit scherm?
En zo ja, wat moet je daar dan mee? Hele dag witte schermen kijken met je zonnebril op? 8)7

Als je een auto koopt kijk je dan als eerste wat de maximale topsnelheid is of is het belangrijker hoe de auto rijdt en wat voor kleur deze bv heeft of wat het comfort is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:26:
[...]

Haha! Samsung beter?
Blijf hopen zou ik zeggen....
Kun je ook gelijk mijn toekomst voorspellen. :F
HoppyF schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:26:
[...]
Ik begrijp ook niet waarom je zo gefixeerd bent op de (maximale) nits waarde.
Dit zegt heel erg weinig want het gaat om het geheel, de kijkbeleving.
Kan een Samsung 750 nits leveren bij een geheel wit scherm?
En zo ja, wat moet je daar dan mee? Hele dag witte schermen kijken met je zonnebril op? 8)7

Als je een auto koopt kijk je dan als eerste wat de maximale topsnelheid is of is het belangrijker hoe de auto rijdt en wat voor kleur deze bv heeft of wat het comfort is?
Wat een idiote vergelijking.. Ik snap niet waarom jij ontkent dat LGD stilstaat qua ontwikkeling. 4 jaar achter elkaar is het scherm nauwelijks verbeterd.

Hoger bereik van de helderheid van de TV draagt juist bij aan die 'beleving'.

De oled tv's hangen al 5 jaar op Rec2020 70-74% en 700-750 nits. Wat een progressie zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 11:51
Kijk hier eens naar : YouTube: New 4K TVs Wider Color Gamut is Pointless (just like 8K!) Fomo is niet meer zo anti-oled als vorig jaar
En in 1 van zijn andere recente video's geeft ie ook aan dat Samsung al jaren stil staat met lcd en dat ze nu alles op het (nu nog) onzinnige 8k gooien en dat de Top 4k qled Q90T gelijk of iets minder is dan de Q90R van vorig jaar en dat ze zelf stoppen met produceren van (4k?) lcd panelen.

Leuk dat je 2000 nits hebt, maar als alles er omheen ook mee oplicht zolang je geen micro-led dimming zones hebt, hou je blooming. En alleen de HDR specular highlights van explosies etc hebben iets aan de nits > 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Bacspin schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:50:
Kijk hier eens naar : YouTube: New 4K TVs Wider Color Gamut is Pointless (just like 8K!) Fomo is niet meer zo anti-oled als vorig jaar
En in 1 van zijn andere recente video's geeft ie ook aan dat Samsung al jaren stil staat met lcd en dat ze nu alles op het (nu nog) onzinnige 8k gooien en dat de Top 4k qled Q90T gelijk of iets minder is dan de Q90R van vorig jaar en dat ze zelf stoppen met produceren van (4k?) lcd panelen.

Leuk dat je 2000 nits hebt, maar als alles er omheen ook mee oplicht zolang je geen micro-led dimming zones hebt, hou je blooming. En alleen de HDR specular highlights van explosies etc hebben iets aan de nits > 500.
Samsung plannen om in 2021 qd-oled op de markt staan nog steeds. En LCD productie wordt uitgefaseerd bij Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bacspin schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:50:

Goed gezien.
Het is namelijk Samsung die al jarenlang bij LCD’s is blijven hangen.
Dit terwijl de LCD nauwelijks meer ontwikkeld is.
Natuurlijk is er wel wat aan gesleuteld zoals local dimming maar in feite is dat lapwerk en neemt het de echte problemen bij LCD niet weg.
Gelukkig heeft Samsung het licht eindelijk gezien en gaan ze verder met ontwikkelen van OLED.
Wellicht later ook Microled.
LGD zit echter ook niet stil en je ziet nog steeds verbeteringen in de OLED’s.
De stappen zijn dan misschien niet zo groot maar dat wordt ook steeds moeilijker als een techniek al zo goed is als deze nu is.
Een enkele procent verbetering kost dan relatief veel inspanningen op technisch gebied maar ook financieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
devilsnight schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:13:
[...]

Zo dan, dat wist ik dus echt niet. Nou probeer ik altijd die zon te vermijden, maar het wil inderdaad wel eens gebeuren dat de zon door een kiertje van het gordijn/muur schijnt, maar dat is voornamelijk dan de rechterkant van het scherm. Toch ga ik er extra op letten nu.

Waardevol advies!
is het toch waarschijnlijk zonlicht geweest,ook omdat het na 1x handmatig refresh weer weg ging,maar zou dit niet wekelijks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Laatst online: 07-07 15:34
ion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:38:
[...]

Hoger bereik van de helderheid van de TV draagt juist bij aan die 'beleving'.
Gedeeltelijk mee eens. Heeft ook met contrast te maken. Bij LCD is zwart nivo niet denderend. Zelfs met local dimming kan er nog wat grijs beeld zichtbaar zijn. Dit tov OLED waar zwart wel echt zwart is.
Hierdoor is het niet nodig hele hoge nits waarde te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:03:
[...]

Goed gezien.
Het is namelijk Samsung die al jarenlang bij LCD’s is blijven hangen.
Dit terwijl de LCD nauwelijks meer ontwikkeld is.
Natuurlijk is er wel wat aan gesleuteld zoals local dimming maar in feite is dat lapwerk en neemt het de echte problemen bij LCD niet weg.
Gelukkig heeft Samsung het licht eindelijk gezien en gaan ze verder met ontwikkelen van OLED.
Wellicht later ook Microled.
LGD zit echter ook niet stil en je ziet nog steeds verbeteringen in de OLED’s.
De stappen zijn dan misschien niet zo groot maar dat wordt ook steeds moeilijker als een techniek al zo goed is als deze nu is.
Een enkele procent verbetering kost dan relatief veel inspanningen op technisch gebied maar ook financieel.
Het licht gezien.. je doet alsof het besluit om qd-oled te produceren er pas net is. Dit plan ligt er al jaren en ze zijn achter de schermen al jaren bezig met die ontwikkeling.

Hetzelfde geldt voor LGD. Ze zitten zeker niet stil, maar de plannen waren om twee generaties terug al top-emission te gaan gebruiken. Voor als nog zien we daar niks van terug.

De grootste verbetering in het WOLED paneel van LGD is de resistentie van burnin door grotere pixels en betere efficiëntie. En dit juich ik dan ook alleen maar toe.
pattatje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:03:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Heeft ook met contrast te maken. Bij LCD is zwart nivo niet denderend. Zelfs met local dimming kan er nog wat grijs beeld zichtbaar zijn. Dit tov OLED waar zwart wel echt zwart is.
Hierdoor is het niet nodig hele hoge nits waarde te halen.
Dat zeker. Je ziet alleen dat overdag op je oled kijken met een bak licht in je woonkamer, HDR in het niet valt. Het is dan juist zo belangrijk dat ook de range aan de bovenkant veel hoger is. En dit geldt ook voor SDR. 500 nits minstens zou wel prettig zijn op SDR content als je overdag kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nog even over zonlicht, gaat toch alleen om direct zonlicht? Overdag zie ik nl wel heel duidelijk in de TV de reflectie van een witte vaas waar de zon op schijnt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:05:
Nog even over zonlicht, gaat toch alleen om direct zonlicht? Overdag zie ik nl wel heel duidelijk in de TV de reflectie van een witte vaas waar de zon op schijnt ...
De waarschuwing in de gebruiksaanwijzing van LG heeft het alleen over direct zonlicht.
Echter, het is niet uit te sluiten dat reflectie van zonlicht via een raam van de buren o.i.d. toch schade kan veroorzaken.
Bij twijfel dus toch maar zonwering sluiten als de zon schijnt en je niet wilt dat er zon op een of andere manier op de TV terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

HoppyF schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:12:
[...]

De waarschuwing in de gebruiksaanwijzing van LG heeft het alleen over direct zonlicht.
Echter, het is niet uit te sluiten dat reflectie van zonlicht via een raam van de buren o.i.d. toch schade kan veroorzaken.
Bij twijfel dus toch maar zonwering sluiten als de zon schijnt en je niet wilt dat er zon op een of andere manier op de TV terecht komt.
Ik doe de gordijnen dicht voor het raam wat eventueel direct zonlicht op de TV kan laten komen. ramen van buren geen last van. Maar ik ga ook niet alle ramen dicht doen, ga niet hele dag in het donker zitten. Moet ook wel een beetje leefbaar blijven ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:14:
[...]

Ik doe de gordijnen dicht voor het raam wat eventueel direct zonlicht op de TV kan laten komen. ramen van buren geen last van. Maar ik ga ook niet alle ramen dicht doen, ga niet hele dag in het donker zitten. Moet ook wel een beetje leefbaar blijven ....
Mee eens, in het donker zitten hoeft ook niet.
Alleen het raam waardoor de zon op je TV terecht kan komen moet je iets mee doen.
Reflectie komt meestal ook maar op één manier op de TV terecht.
Hier hebben we een erker met drie ramen, bij één of twee ramen kan er zon bij de TV terecht komen maar dan alleen op een bepaald tijdstip en tijd van het jaar.
Nu op dit moment dus niet eens omdat de zon laag staat en de hoek anders is.
Hoog zomer zal het wat anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

PSies, maar doelde meer op reflecties van heldere objecten in de kamer. Zeker als de TV uitstaat is het wel een beetje een spiegel en zie je duidelijk de kamer en zeker de lichte objecten erin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
-SaveMe- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:23:
PSies, maar doelde meer op reflecties van heldere objecten in de kamer. Zeker als de TV uitstaat is het wel een beetje een spiegel en zie je duidelijk de kamer en zeker de lichte objecten erin ...
zolang je geen vlekken op het scherm krijgt,is er niets aan de hand.krijg je ze wel, direct of indirect zonlicht zou ik wel iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 16:49
Als de oleds van lg uit staan, is er dan nog een paarse gloed van de anti reflectie laag aanwezig? Voorheen was die erg sterk aanwezig (model 2016) en destijds om die reden retour gestuurd. Het stond namelijk afschuwelijk op ons Spectral meubel, zn paars vlak als de tv uitstaat.

Wordt in reviews weinig aandacht aan bestaat. Rtings geeft iets beeld, daar lijkt de Sony iets zwartere reflectie te hebben afgaande op de foto's van de reflectie.

[ Voor 23% gewijzigd door tm030614 op 01-04-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
tm030614 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:09:
Als de oleds van lg uit staan, is er dan nog een paarse gloed van de anti reflectie laag aanwezig? Voorheen was die erg sterk aanwezig (model 2016) en destijds om die reden retour gestuurd. Het stond namelijk afschuwelijk op ons Spectral meubel, zn paars vlak als de tv uitstaat.

Wordt in reviews weinig aandacht aan bestaat. Rtings geeft iets beeld, daar lijkt de Sony iets zwartere reflectie te hebben afgaande op de foto's van de reflectie.
Ik heb het helemaal niet.zwart als het uitstaat (c8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Nou even terugkomend op mijn CX, ondanks het gemis aan DTS via Apps, heb ik eindelijk een scherm zoals OLED hoort te zijn.

Wat een verademing: geen zichtbare banding bij normaal gebruik, of in menu's van de Xbox waar ik het altijd heel goed zag.

En ook geen belachelijke black crush die ik altijd met mijn C8 had.

Jeej, Happy camper hier. Eindelijk kan ik anderhalf jaar ellende met de C8 achter me laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was bij het 2016 model veel erger, nu is het subtiel. Zie testafbeeldingen van de reflecties in de RTINGS reviews van de C6/7/8/9. Nog even wachten op de X.

2016 << 2017 ≈ 2018 ≈ 2019

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 01-04-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Mijn c9 is een groot spiegelend zwart vlak, niks paars aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16295

Phusebox schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:37:
Nou even terugkomend op mijn CX, ondanks het gemis aan DTS via Apps, heb ik eindelijk een scherm zoals OLED hoort te zijn.

Wat een verademing: geen zichtbare banding bij normaal gebruik, of in menu's van de Xbox waar ik het altijd heel goed zag.

En ook geen belachelijke black crush die ik altijd met mijn C8 had.

Jeej, Happy camper hier. Eindelijk kan ik anderhalf jaar ellende met de C8 achter me laten.
Mooi, mogelijk dat ik mijn C7 ook ga vervangen maar voor andere redenen.
Vraagje, DTS in apps, bedoel je b.v. een Xplay via interne speakers en dan DTS? Ik heb een receiver dus dan moet dat toch niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:24:
[...]

Was bij het 2016 model veel erger, nu is het subtiel. Zie testafbeeldingen van de reflecties in de RTINGS reviews van de C6/7/8/9. Nog even wachten op de X.
Flatpanels zegt er dit over:

LG Display’s OLED panels remain some of the least reflective display panels available in TVs, partly due to the nature of OLED's integrated structure. The anti-reflective coating is glossy and you will see reflections in a brightly lit room but the same coating helps maintain colors and contrast under those same viewing conditions.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1585020920
Pagina: 1 ... 267 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.