Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11
epo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:25:
[...]

Mooi, mogelijk dat ik mijn C7 ook ga vervangen maar voor andere redenen.
Vraagje, DTS in apps, bedoel je b.v. een Xplay via interne speakers en dan DTS? Ik heb een receiver dus dan moet dat toch niet uitmaken?
Stel je wil Plex, de ingebouwde Videospeler, Emby of iets anders gebruiken, dan stuurt die vanuit de tv geen DTS geluid door. Sterker nog, hij kan het niet eens afspelen, dus ook niet als stereo via de ingebouwde speakers of als PCM of whatever naar je receiver.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 21:24

epo

Phusebox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:00:
[...]

Stel je wil Plex, de ingebouwde Videospeler, Emby of iets anders gebruiken, dan stuurt die vanuit de tv geen DTS geluid door. Sterker nog, hij kan het niet eens afspelen, dus ook niet als stereo via de ingebouwde speakers of als PCM of whatever naar je receiver.
Hah ok, dit inderdaad nu gevonden :
P: Plex or internal video player do not play lossless audio such as Dolby TrueHD or DTS-HD soundtracks
A: The internal apps do not support lossless audio and that support will not be added - the only way the TV will play lossless audio is via HDMI pass-through from an external source - "LG engineers, have stated that Dolby TrueHD can ONLY be passed through from a connected device - not an app such as Plex. They assert there can be no fix for this as an app is not considered "passthrough" and requires the decoder."; The Alpha9 SoC has only an ARC capable audio output, so it cannot send lossless audio, firmware updates cannot modify hardware limitations;

Plus dan nu ook geen DTS meer vanwege de decoder weg is.

Ik heb een AppleTV met infuse en nog een Shield liggen dus in principe geen probleem. Hoofdzakelijk kijk ik series via Xplay op de LG en dat is allemaal DD+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
epo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:23:
[...]

Hah ok, dit inderdaad nu gevonden :
P: Plex or internal video player do not play lossless audio such as Dolby TrueHD or DTS-HD soundtracks
A: The internal apps do not support lossless audio and that support will not be added - the only way the TV will play lossless audio is via HDMI pass-through from an external source - "LG engineers, have stated that Dolby TrueHD can ONLY be passed through from a connected device - not an app such as Plex. They assert there can be no fix for this as an app is not considered "passthrough" and requires the decoder."; The Alpha9 SoC has only an ARC capable audio output, so it cannot send lossless audio, firmware updates cannot modify hardware limitations;

Plus dan nu ook geen DTS meer vanwege de decoder weg is.

Ik heb een AppleTV met infuse en nog een Shield liggen dus in principe geen probleem. Hoofdzakelijk kijk ik series via Xplay op de LG en dat is allemaal DD+.
Mooi he, welkom in 2020. Ik heb het echt het gevoel dat de soc in de CX trager is dan die in de C9/C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 21:24

epo

Phusebox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:26:
[...]

Mooi he, welkom in 2020. Ik heb het echt het gevoel dat de soc in de CX trager is dan die in de C9/C8.
Mja, de CX zou juist een reden zijn voor mij om daarvoor te switchen. Als ik nu YouTube gebruik en dan naar een andere app ga en dan later terug ga naar YouTube moet de hele app weer opnieuw gestart worden. Memory issue, extreem irritant :D Ik zou verwachten dat dat niet zo zijn met de CX, maar misschien moet ik het ook maar niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:44
Ligt het aan mij of laden videos op netflix een stuk trager?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
epo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:28:
[...]

Mja, de CX zou juist een reden zijn voor mij om daarvoor te switchen. Als ik nu YouTube gebruik en dan naar een andere app ga en dan later terug ga naar YouTube moet de hele app weer opnieuw gestart worden. Memory issue, extreem irritant :D Ik zou verwachten dat dat niet zo zijn met de CX, maar misschien moet ik het ook maar niet doen...
Nu, het is een gevoel, en de apps openen wel enorm snel. Het lijkt meer optimalisatie te zijn die er niet is. Scrollen door YouTube of Emby is enorm schokkerig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:21

De Nelis

en anders maar niet...

izzet3838 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:29:
Ligt het aan mij of laden videos op netflix een stuk trager?
Hier geen vertraging in het laden opgemerkt nog, wellicht dat het nu wat drukker is?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
De Nelis schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:31:
[...]

Hier geen vertraging in het laden opgemerkt nog, wellicht dat het nu wat drukker is?
Zou kunnen er is ook niet echt een manier om de internetverbinding van mijn tv te testen speedtest.net werkt niet echt op de tv, heb youtube geprobeerd en daar lijken de videos wel snel te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

izzet3838 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:33:
[...]

Zou kunnen er is ook niet echt een manier om de internetverbinding van mijn tv te testen speedtest.net werkt niet echt op de tv, heb youtube geprobeerd en daar lijken de videos wel snel te openen.
Ik doelde eigenlijk ook meer op drukte bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
zojuist gemerkt dat mijn e9 een lichte opening heeft in het frame, moet ik mij hier zorgen om maken of het aangeven bij lg?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4d851dL/IMG-20200402-144650.jpg

Het is nauwelijks zichtbaar tenzij je ernaar zoekt dus ik stoor me er niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NoahAmber Ik had het bij mijn opsomming meer over de mate waarin de reflecties paars van kleur zijn, niet de mate van reflectiviteit zelf.

Of je ze veel vind spiegelen ligt maar net aan waar je het mee vergelijkt denk ik. Wellicht is het een van de minst spiegelende onder de OLEDs, maar mijn vorige tv's (LCD's / plasma's) waren in ieder geval allemaal minder spiegelend dan deze. Vroeger waren LCD schermen zelfs vaak mat.

Het stoort me verder niet maar dat komt vooral door de opstelling hier, de tv zit op een redelijke afstand in een donkerdere nis dus er zijn weinig reflecties. Zat ik in een doorzon woonkamer met zo'n grote donkere plaat recht voor mijn snufferd en een raam ergens achter me, dan zou ik vast anders piepen.

@izzet3838 waar is dat, midden onderin? Zo ja dan lijkt me dat gewoon een naad en conform spec.

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 02-04-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:29:
[...]

Nu, het is een gevoel, en de apps openen wel enorm snel. Het lijkt meer optimalisatie te zijn die er niet is. Scrollen door YouTube of Emby is enorm schokkerig bij mij.
Wat bedoel je daar precies mee? Als ik met mijn C9 bij YT door de filmpjes scroll dan springt ie per regel, maar dat is normaal, zo is de software ontworpen. Bij de sprongen zelf verschuiven de videotiles wel soepel verticaal door het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Cap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:58:
@izzet3838 waar is dat, midden onderin? Zo ja dan lijkt me dat gewoon een naad en conform spec.
Inderdaad wel niet perfect in het midden ongeveer 5cm naar links vanuit het midden, ik stoor me er ook niet aan maar wou gewoon weten of het normaal was, enige reden dat ik het heb opgemerkt is waarschijnlijk omdat ik de ganse dag thuis zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 19:24
izzet3838 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:06:
[...]

Inderdaad wel niet perfect in het midden ongeveer 5cm naar links vanuit het midden, ik stoor me er ook niet aan maar wou gewoon weten of het normaal was, enige reden dat ik het heb opgemerkt is waarschijnlijk omdat ik de ganse dag thuis zit >:)
inderdaad, heb ik ook bij mijn E9. Was me niet opgevallen. Is ook veel dunner dan het hier op de foto lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
sh623661 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:17:
[...]

inderdaad, heb ik ook bij mijn E9. Was me niet opgevallen. Is ook veel dunner dan het hier op de foto lijkt.
Ja idd goede camera :*) maar als jij het ook hebt zal het gewoon een deel van het productieproces zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:06:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Als ik met mijn C9 bij YT door de filmpjes scroll dan springt ie per regel, maar dat is normaal, zo is de software ontworpen. Bij de sprongen zelf verschuiven de videotiles wel soepel verticaal door het beeld.
Dat het schokt, niet vloeiend, maar echt ook soms heen en weer springt tijdens scrollen/bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Ik twijfel op dit moment heel erg over een c9 of nog even wachten op een cx.

Wat ik me afvraag, draait WebOS ook soepeler op de Cx dan op de C9? Die nieuwe Alpha Gen3 (tov de Gen2) is dat alleen een beeldprocessor, of ook de processor van WebOS?

Het is gewoon zo jammer dat die OSjes van die tv's vaak zo'n brakke processor hebben en alles zo traag is, dat is zo jammer voor de gebruikservaring...Een snellere processor is langer up-to-date te houden, dat is voor mij een reden om eventueel voor de Cx te gaan tov de C9. De beeldkwaliteit zal van beide meer dan goed zijn voor mij. Ik kom nu van een plasma van meer dan 10 jaar oud ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Burnd op 02-04-2020 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Burnd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:00:
Ik twijfel op dit moment heel erg over een c9 of nog even wachten op een cx.

Wat ik me afvraag, draait WebOS ook soepeler op de Cx dan op de C9? Die nieuwe Alpha Gen3 (tov de Gen2) is dat alleen een beeldprocessor, of ook de processor van WebOS?

Het is gewoon zo jammer dat die OSjes van die tv's vaak zo'n brakke processor hebben en alles zo traag is, dat is zo jammer voor de gebruikservaring...Een snellere processor is langer up-to-date te houden, dat is voor mij een reden om eventueel voor de Cx te gaan tov de C9. De beeldkwaliteit zal van beide meer dan goed zijn voor mij. Ik kom nu van een plasma van meer dan 10 jaar oud ;)
Heb je wel eens het WebOS van bv een C9 gebruikt?
Ik vermoed van niet omdat je heel snel kunt ervaren hoe soepel en gebruiksvriendelijk dit werkt.
De verschillen tussen de C9 en CX zijn niet groot.
De diverse reviews laten de verschillen wel zien.
Daarmee is de CX niet slecht maar moet je wel de afweging maken of het grote prijsverschil (nu nog!) dit je wel waard is.
De iets gewijzigde processor heeft vooral effect op de beeldverwerking maar de verschillen zijn nog steeds gering.

Het verschil met een 10 jaar oude plasma is wèl groot.
Dat weet ik omdat ik net een paar maanden geleden van een oude plasma ben overgestapt naar een C9.
Het is echt aan te raden hoewel het jammer is van een nog goed werkende plasma afscheid te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ja ik heb wel eens het WebOS gebruikt, van een C8 geloof ik. Dat werkt inderdaad prima. Maar ik hoor ook verhalen over modellen van een paar jaar oud waar geen netflix meer op draait, foutmeldingen komen en wat gewoon traag gaat. Ik wil graag een goede TV, vandaar OLED, maar ik wil ook graag zo min mogelijk apparaten (want: liefst 1 afstandsbediening) daarom is het belangrijk dat WebOS (dus de processor) een beetje snel/toekomstbestendig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:01
Burnd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:28:
Ja ik heb wel eens het WebOS gebruikt, van een C8 geloof ik. Dat werkt inderdaad prima. Maar ik hoor ook verhalen over modellen van een paar jaar oud waar geen netflix meer op draait, foutmeldingen komen en wat gewoon traag gaat. Ik wil graag een goede TV, vandaar OLED, maar ik wil ook graag zo min mogelijk apparaten (want: liefst 1 afstandsbediening) daarom is het belangrijk dat WebOS (dus de processor) een beetje snel/toekomstbestendig is...
Dat is apart want netflix kwam vanaf de 2012 modellen en die staat er geloof ik nog steeds op. Als netflix is verdwenen dan is dat bij een ander merk.

Mijn ervaring: webos 1 was een drama.heel traag.2.0 was al iets beter. Vanaf 4.0 vind ik het heel vloeiend gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok.
Het WebOS werkt vlot en soepel maar los daarvan heb je de apps zoals Netflix.
Hoelang Netflix (of een andere app) ondersteund wordt is inderdaad een andere kwestie.
Daar heb je als gebruiker weinig grip op.
LG moet met haar partners hierover wel goede afspraken maken.
Dit geldt ook voor andere TV fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
Puck schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:18:
[...]

Zwarte balken zijn niet slecht voor de pixels die uitstaan, je moet het omdraaien: elk beeld wat je uitstuurt is 'slecht' voor het beeld, want daardoor slijten de individuele pixels. Uiteraard gebeurd dit heeeeeel langzaam, maar als sommige pixels vaker aanstaan dan andere (zwarte balken) dan slijten je pixels dus in ongelijke mate en daardoor krijg je een burn-in effect: de pixels die minder snel slijten zullen meer licht/kleur uitsturen.

Dit gebeurd ook door verschil in kleur. Bepaalde kleuren slijten sneller dan andere. Dus als je continue dezelfde kleur op dezelfde plek hebt (statische TV logo's), dan zou je dat na een lange tijd kunnen gaan zien omdat deze sneller slijten en dat noemt men burn-in. Het is inherent aan de huidige OLED techniek, en ondanks de vele functies om het zoveel mogelijk te voorkomen, kun je niet tegen de wetten van de natuur ingaan.

Advies is daarom om gewoon veel variatie in je kijkgedrag te hebben (en OLED Light niet constant op 100 voor alle content als dat niet nodig is). Dan kan het jaren duren voordat je ook maar iets van burn-in krijgt, als het al daadwerkelijk (bij normale content) te zien is.
Ik denk dat Puk bedoeld dat als je veel films kijkt met zwarte balken, waar beeld is meer slijtage optreed tegenover de zwarte balken. Daarvan zou je over de loop van tijd een verschil van gaan zien.

Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Ook met HDR10 of DV films met zwarte balken dan slijt het beeld harder doordat de nits hoger zijn. Waar de balken zwart zijn daar staan de Oledlampjes uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 02-04-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe krijg je trouwens bij de screensaver die tekst weg die er onder staat? Was bij de C7 en C8 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:59:
[...]

Dat het schokt, niet vloeiend, maar echt ook soms heen en weer springt tijdens scrollen/bladeren.
Vreemd, dat heb ik hier niet op de C9. Geen gespring, verticaal scrollen gaat vlot en soepel (maar dus wel in discrete stappen). Kan dat misschien ook aan de verbinding (met je router) liggen? Dat hij bij het naar beneden scrollen niet op tijd de data kan binnenhalen. Stel je scrollt een stuk of 10 regels naar beneden en dan weer terug naar het begin, en dan weer die 10 regels naar beneden, doet ie het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:57:
[...]

Vreemd, dat heb ik hier niet op de C9. Geen gespring, verticaal scrollen gaat vlot en soepel (maar dus wel in discrete stappen). Kan dat misschien ook aan de verbinding (met je router) liggen? Dat hij bij het naar beneden scrollen niet op tijd de data kan binnenhalen. Stel je scrollt een stuk of 10 regels naar beneden en dan weer terug naar het begin, en dan weer die 10 regels naar beneden, doet ie het dan ook?
Ja dan ook. Apps zijn misschien nog niet geoptimaliseerd ofzo.
Welke idioot heeft dat bedacht? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:20:
[...]

Ja dan ook. Apps zijn misschien nog niet geoptimaliseerd ofzo.

[...]

Welke idioot heeft dat bedacht? :X
Lijkt mij dat de apps voor een CX niet echt anders zijn dan bv bij een C9.
Misschien iets om eens te vergelijken.

Netflix app bij mij: versie 1.4.99 05/03/2020

Tsja, het is heel vreemd dat er een tekst bij een screensaver verschijnt die je vervolgens niet uit kunt zetten!
Blunder van LG...
Het is zeker zo bij de C9 maar dus ook bij de CX.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 02-04-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Volgens mij gaat het niet om de netflix maar om de youtube app

https://www.homecinemamag...-meer-met-oude-smart-tvs/

Daar heb je nu eenmaal geen grip op zoals al gezegd, de kans is wel reëel dat je de komende 5-6 jaar geen problemen op dat vlak moet verwachten(aangezien de levensduur hopelijk rond de 8-9 jaar licht kan dat tegen dan een klein probleempje zijn), als we komen bij het trager worden dan ja, je tv zal waarschijnlijk na verloop van tijd wat trager worden(aangezien apps zwaarder en intensiever worden,...) en dan kun je misschien met de cx 1 jaar langer support verwachten(er van uitgaande dat alle modellen evenlang ondersteunt worden) maar als je nu een tv gaat kopen kost de cx je ruim 800€ meer voor dat geld kun je over 6 jaar ook een nvidia shield kopen, je kunt wachten tot de prijzen van de cx dalen maar dan zit je 7-8 maanden te wachten en is dat model al ietsje ouder.

Ik zou zeggen als je nu gaat kopen neem een c9, als je liever een cx wil en niet te veel wilt uitgeven wacht tot oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HoppyF schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:58:
[...]

Lijkt mij dat de apps voor een CX niet echt anders zijn dan bv bij een C9.
Misschien iets om eens te vergelijken.

Netflix app bij mij: versie 1.4.99 05/03/2020

Tsja, het is heel vreemd dat er een tekst bij een screensaver verschijnt die je vervolgens niet uit kunt zetten!
Blunder van LG...
Het is zeker zo bij de C9 maar dus ook bij de CX.
Aangezien ik nog niet veel had ingesteld eens een reset gedaan en alles loopt nu wel vloeiend. Alles behalve de Emby app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Vraagje. Ik lees overal dat oled wat minder helder kan dan LCD en dus wat minder geschikt is als de tv naast een raam staat.

Uit de review van de LG C9:
Bij de weergave van een wit vlak dat 10 procent of minder van een zwart scherm beslaat, hebben we een helderheid van bijna 790cd/m² gemeten. Bij 25 procent zakt de helderheid naar 465cd/m² en bij 100 procent is er nog 148cd/m² aan helderheid over. De hoogste pieken zagen we in de Standaard-stand; bij de andere presets kwam de helderheid net een beetje lager uit. Als een wit vlak wat langer wordt weergegeven, loopt de helderheid eerst op, om na een tijdje weer af te nemen. We hebben zo een piek van 810cd/m² gemeten.
Nu zie ik bij de specificaties van mijn Philips LCD staan dat deze maximaal 400 cd/m2 kan doen aan helderheid.
Kan ik met de LG oled nu een helderder of minder helder beeld verwachten?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
bramv82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:33:
Vraagje. Ik lees overal dat oled wat minder helder kan dan LCD en dus wat minder geschikt is als de tv naast een raam staat.

[...]

Nu zie ik bij de specificaties van mijn Philips LCD staan dat deze maximaal 400 cd/m2 kan doen aan helderheid.
Helderder volgens mij, het is zeker geen donkere tv ik heb een groot raam in de kamer en oled lampje staat op 60, de tv kan zeker helder genoeg, ja de samsung qled tv's oa kunnen helderder maar of je die helderheid nodig hebt.

Als je continu direct en veel zonlicht op de tv hebt is een oled afgeraden aangezien dat na verloop van tijd problemen kan geven, zolang er geen direct zonlicht is zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan. Bij kleinere highlights is de OLED juist helder en dat zie je ook terug, het beeld heeft dus meer "pop", ook dankzij de veel betere zwartwaarde. De LCD zal helderder zijn als je een vol wit scherm in beeld hebt, bijvoorbeeld een slogan van een reclame met witte achtergrond of een skiwedstrijd bij zonnige dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
izzet3838 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:10:
[...]

Volgens mij gaat het niet om de netflix maar om de youtube app

https://www.homecinemamag...-meer-met-oude-smart-tvs/

Daar heb je nu eenmaal geen grip op zoals al gezegd, de kans is wel reëel dat je de komende 5-6 jaar geen problemen op dat vlak moet verwachten(aangezien de levensduur hopelijk rond de 8-9 jaar licht kan dat tegen dan een klein probleempje zijn), als we komen bij het trager worden dan ja, je tv zal waarschijnlijk na verloop van tijd wat trager worden(aangezien apps zwaarder en intensiever worden,...) en dan kun je misschien met de cx 1 jaar langer support verwachten(er van uitgaande dat alle modellen evenlang ondersteunt worden) maar als je nu een tv gaat kopen kost de cx je ruim 800€ meer voor dat geld kun je over 6 jaar ook een nvidia shield kopen, je kunt wachten tot de prijzen van de cx dalen maar dan zit je 7-8 maanden te wachten en is dat model al ietsje ouder.

Ik zou zeggen als je nu gaat kopen neem een c9, als je liever een cx wil en niet te veel wilt uitgeven wacht tot oktober.
Ik wil ergens half/eind juni een nieuwe tv, want dan gaan we verhuizen. 55inch is misschien net iets aan de grote kant, dus de 48inch versie van de cx is dan ook een optie..In elk geval hoef ik niet op de cx te wachten voor een 'snellere processor', dat maakt niet uit. .Maargoed, helder verhaal. Ik ga gewoon voor de c9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:21
bramv82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:33:

[...]

Mijn vorige Sony LCD had 300cd/m2. De helderheid van mijn C9 is extreem veel hoger. Je gaat er zeker op vooruit kwa overdag tv kijken. Moderne LCD schermen zijn helderder de vraag is of je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb trouwens ook het gevoel dat de CX minder 'fel' is dan de vorige modellen? Ik ging alles even instellen zoals ik dat normaal heb, Dark Room op OLED Light 20 maar lijkt een stuk donkerder?
Zelfs HDR op 100 vond ik nog niet te fel, terwijl ik die normaal max op 70 had ofzo.

Maar kan maar een gevoel zijn en totaal niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 14:34
Iemand al opgemerkt dat de 2018 lijn ook support krijgt voor Airplay 2 en homekit?

https://www.macrumors.com...it-coming-to-2018-lg-tvs/

https://www.lg.com/ca_en/...005-20151261863690-others

Stukje naar beneden scrollen op de LG site, daar lees je "later in 2020". Ik ben hier wel erg blij mee gezien ik vast zit in apples walled garden. Was een jaar terug ook wel teleurgesteld dat airplay/homekit vooralsnog alleen op 2019 tv's werd uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:43:
Ik heb trouwens ook het gevoel dat de CX minder 'fel' is dan de vorige modellen? Ik ging alles even instellen zoals ik dat normaal heb, Dark Room op OLED Light 20 maar lijkt een stuk donkerder?
Zelfs HDR op 100 vond ik nog niet te fel, terwijl ik die normaal max op 70 had ofzo.

Maar kan maar een gevoel zijn en totaal niet kloppen.
Klopt vast niet.
Bij staat het beeld met mijn C9 op ISF dark room, standaard dus niets aan gewijzigd, OLED lampje 60.
Eco stand staat wel uit.
Prima helder beeld, ook overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn C9's ISF setting 's avonds 35 (dark), bij daglicht 60 (light) en midden op de dag met helder weer soms wel eens 80 (technicolor expert).

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 02-04-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ok, ja ik ben sowieso al gewend aan donkerdere instellingen. Bij weinig licht dus OLED Light op 20, overdag 50 en bij uitzondering of HDR 70.

Op de doos trouwens mooie labels als Alexa en Google Assistant. Maar op de tv niks te vinden.

Edit: moet dus via de LG ThinQ App... Handig maar niet heus.
Edit 2: Nope, werkt niks. Ja ik kan met die LG app mijn tv bedienen, maar goed daar heb ik een afstandsbediening voor. Koppelen met Google assistent werkt niet. Toch triest van LG. Na al die jaren werkt het nog niet.

Zelfs mijn wasdroger werkt met Google Assistent.

[ Voor 69% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2020 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 06:50:
Ok, ja ik ben sowieso al gewend aan donkerdere instellingen. Bij weinig licht dus OLED Light op 20, overdag 50 en bij uitzondering of HDR 70.

Op de doos trouwens mooie labels als Alexa en Google Assistant. Maar op de tv niks te vinden.

Edit: moet dus via de LG ThinQ App... Handig maar niet heus.
Edit 2: Nope, werkt niks. Ja ik kan met die LG app mijn tv bedienen, maar goed daar heb ik een afstandsbediening voor. Koppelen met Google assistent werkt niet. Toch triest van LG. Na al die jaren werkt het nog niet.

Zelfs mijn wasdroger werkt met Google Assistent.
Je moet je land op engeland zetten dan werken alexa en assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
izzet3838 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:20:
[...]

Maar dan mis je waarschijnlijk weer apps?
Snap echt niet waarom dit in 2020 nog niet werkt, is al in 2017 aangekondigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 08:25

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb m'n zinnen gezet op een LG 65C9, wil ik eind mei ergens bestellen, zodat ie in m'n nieuwe huis wordt geleverd en 'm niet zelf hoef te verhuizen :)

Maar ik zag nu ook de Philips 854 en 804 (dit zijn dezelfde toestellen volgens de info die ik online vind).

De Phlips is momenteel goedkoper dan de LG bij Makro, dus wilde ik eens vergelijken. Ik zie hier een post in dit topic van @Prostie34 dat de Philips beter bevalt dan de C9 qua beeld, ook lees ik dat het geluid beter is op de Philips.

Ik wil eigeniljk geen andere geluidsbron als bijv een soundbar (nu heel veel ellende ermee dat het geluid niet synchroon is met het beeld, of ik nu vanuit Chromecast of Ziggo Mediobox next afspeel, maak niets uit).

Zijn er hier mensen die een mening / info hebben over voorkeuren tussen deze 2 systemen?

Ik ben zelf Android developer, maar als ik hoor dat Android TV het zo belabberd doet, heb ik dus een voorkeur voor het WebOS van LG.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf de OS ervaring even vergelijken in een winkel als de MM lijkt me het handigste, hier in het LG topic ga je natuurlijk in overvloed horen dat ze het WebOS veel relaxter vinden. ;)

Wat betreft beeld en geluid. De Philips OLED's staan er niet algemeen bekend om dat ze beter geluid of beeld hebben dan LG, dus wat dat betreft zou ik het niet baseren op een incident. De panelen zijn dezelfde en komen van allemaal van LG.

Het kan bij geluid goed een kwestie van akoestiek zijn en bij beeld is het toch ook vaak een probleem met de instellingen. De gebruiker die je aanhaalt spreekt over beeld "zo uit de doos" dat beter is bij de Philips. Dat kan heel goed een exemplarisch verschil zijn (panelen zijn af fabriek namelijk niet gekalibreerd) en bij een volgend paartje tv's wat je bekijkt weer andersom zijn.

Als je op zoek bent naar het beste beeld is dat allemaal niet relevant geval omdat geen enkele tv "zo uit de doos" het beste beeld en geluid geeft. Wil je het beste beeld dan moet je zelf de instellingen rustig nalopen om te komen tot de beste beeldinstellingen voor jouw kijkomstandigheden (omgevingslicht). Of dat nu objectief/meetbaar os smaakgebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:22:
[...]

Maar dan mis je waarschijnlijk weer apps?
Snap echt niet waarom dit in 2020 nog niet werkt, is al in 2017 aangekondigd...
Schreef al eerder dat het weer hilarisch zou worden met je. En zie..Phusebox in da house...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik vind de helderheid van de c9 uitstekend, ook in een lichte kamer. En wat het vooral mooi maakt is het contrast tussen licht en donker. Wat me overigens wel opvalt is dat bij gecomprimeerde video (x264) bij sommige in donkere delen nu best erg banding opvalt ...

Jullie hebben het allemaal over die ISF settings, maar die kan ik alleen kiezen bij de webOS apps. Als mij AppleTV 4k aanstaat springt hij automatisch naar DolbyVision en met de PS4 naar Game of HDR Game.

Ik heb overigens Oled light altijd op 75 staan, dat vind ik persoonlijk het mooist/fijnst, ook 's avonds, dat kan toch geen kwaad lijkt me?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:55:

Ik heb overigens Oled light altijd op 75 staan, dat vind ik persoonlijk het mooist/fijnst, ook 's avonds, dat kan toch geen kwaad lijkt me?
Als het kwaad zou kunnen dan mag je toch hopen dat LG de optie het zo hoog te zetten niet had ingebouwd.
Dus kan het kwaad?! Ik durf te zeggen , nee dat kan geen kwaad. Misschien op lange termijn vanwege de slijtage aan de oleds. En bij lange termijn denk ik aan zo'n 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

NoahAmber schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:09:
[...]

Als het kwaad zou kunnen dan mag je toch hopen dat LG de optie het zo hoog te zetten niet had ingebouwd.
Dus kan het kwaad?! Ik durf te zeggen , nee dat kan geen kwaad. Misschien op lange termijn vanwege de slijtage aan de oleds. En bij lange termijn denk ik aan zo'n 5 jaar.
Standaard staat in de meeste settings Oled light zelfs op 100. Zo komen ze dus uit de fabriek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:10:
[...]

Standaard staat in de meeste settings Oled light zelfs op 100. Zo komen ze dus uit de fabriek ...
Dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 22:52
-SaveMe- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:55:
Ik vind de helderheid van de c9 uitstekend, ook in een lichte kamer. En wat het vooral mooi maakt is het contrast tussen licht en donker. Wat me overigens wel opvalt is dat bij gecomprimeerde video (x264) bij sommige in donkere delen nu best erg banding opvalt ...

Jullie hebben het allemaal over die ISF settings, maar die kan ik alleen kiezen bij de webOS apps. Als mij AppleTV 4k aanstaat springt hij automatisch naar DolbyVision en met de PS4 naar Game of HDR Game.

Je moet bij Apple TV bij de video instellingen het beeld op 4k zetten en het beeld aanpassen op beeldmateriaal.
Wat er dan gebeurd is dat als je een dolby vision of hdr film opstart dat die zelf over springt naar hdr/dolby.

Tevens lees ik dat hdr oled light op 100 moet staan voor de peak brightness momenten als je dat aanpast krijg je niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Slash500 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:24:
[...]

Je moet bij Apple TV bij de video instellingen het beeld op 4k zetten en het beeld aanpassen op beeldmateriaal.
Wat er dan gebeurd is dat als je een dolby vision of hdr film opstart dat die zelf over springt naar hdr/dolby.

Tevens lees ik dat hdr oled light op 100 moet staan voor de peak brightness momenten als je dat aanpast krijg je niet alles
AH, ok, ga ik eens proberen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slash500
-SaveMe- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:25:
[...]

AH, ok, ga ik eens proberen. Thanks!
Heb het opgezocht staat onder maak materiaal passend daar heb je 2 opties die beide op aan moeten.
Krijg je ook 24fps voor films

Tevens een vraag naar iedereen ik heb logo luminance op hoog kan dit kwaad? Ik game namelijk veel en denk dat dit meer helpt tegen statische hud in sommige games.
Kan het niet echt duidelijk terug vinden wat hier de beste optie is.

[ Voor 28% gewijzigd door Slash500 op 03-04-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:10

RnB

Daarop aansluitend --> Wel 4K SDR aanvinken, anders krijg je de ISF opties alsnog niet. Plus dat HDR de menus en SDR materiaal nou niet bepaald mooier maakt.

Nu we het toch over de Apple TV hebben, hebben jullie ook last van oplichtend zwart bij Dolby Vision materiaal? Ik ergerde me enorm toen ik erachter kwam dat dit een known issue was:
TL;DR: Dolby vision through HDMI has raised blacks on my calibrated OLED C9 with Apple TV 4K. On the other hand, HDR and SDR has perfect blacks.
Zwarte balken lichten bijvoorbeeld op, maar ook bij pikzwarte scenes zie je dat zwart niet geheel zwart is.

Een workaround op dit moment is om de brightness te verlagen naar 49 of 48.

[ Voor 66% gewijzigd door RnB op 03-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
izzet3838 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:20:
[...]

Dat werkt ook niet. Wanneer je je LG Thinkq account bevestigd vanuit NL, wordt dit al geregistreerd en wordt het activeren van Google assistant geblokkeerd. Met VPN gaat het wellicht wel, maar ook voor de app moet je een fakeGPS app gebruiken. Kost allemaal veel tijd en de kans op falen is hoog, dus ik heb het maar laten zitten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 16:22
Ik heb een raar probleem, en denk dat mijn C7 de oorzaak is.

Het ding hangt sinds eind 2017 bij mij aan de muur, en er is altijd een Xbox One X en een Teufel CS 42 Soundbar op aangesloten geweest. Alles heeft ongeveer 2,5 jaar lang feilloos geweest, maar ik heb nu al een tijdje dat de TV soms van ARC-audio terugspringt naar TV-speaker audio. De TV lijkt verbinding met de soundbar te verliezen, en ik dacht altijd dat dit aan de bekabeling lag. Maar, als ik de sounbar aan/uit zet springt hij direct weer terug op 5.1 via ARC. Als ik de HDMI kabel uit de Xbox trek en weer terug doe, is de audio ook weer goed (hij heeft het ook met de ingebouwde Netflix app, dus de Xbox is sowieso niet het probleem). Het kan ook zijn dat, nadat hij naar TV-speaker geswitched is, na 1 minuut ongeveer zelf weer terugsprint naar ARC. Maar meestal is een reboot van de soundbar de snelste oplossing (ook omdat hij soms helemaal niét terugspringt).

Het probleem is hinderlijk en dus pas iets van de laatste tijd. M'n opstelling is al sinds 2017 ongewijzigd. Meer mensen dit probleem?
Het komt overigens ook vaak voor in de eerste 10 minuten nadat ik alles aanzet. Daarna kan het uren achter elkaar goed werken.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slash500 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:29:
[...]

Heb het opgezocht staat onder maak materiaal passend daar heb je 2 opties die beide op aan moeten.
Krijg je ook 24fps voor films

Tevens een vraag naar iedereen ik heb logo luminance op hoog kan dit kwaad? Ik game namelijk veel en denk dat dit meer helpt tegen statische hud in sommige games.
Kan het niet echt duidelijk terug vinden wat hier de beste optie is.
Logo op hoog betekent niet de maximale helderheid van het logo maar maximaal gedimd logo.
Niet alleen logo’s uiteraard maar alle statische elementen die in beeld blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
HoppyF schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:58:
[...]

Logo op hoog betekent niet de maximale helderheid van het logo maar maximaal gedimd logo.
Niet alleen logo’s uiteraard maar alle statische elementen die in beeld blijven staan.
Dus dit kan wel handig zijn in games want dan wordt alle statische beelden maximaal gedimd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
HoppyF schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:10:
[...]

Ik game niet dus kan het niet testen maar bij gewoon TV kijken met logo’s links en rechts worden deze wel gedimd.
Denk dat het iig niet kwaad kan dus laat het wel op hoog staan. Better safe than sorry :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Slash500 ik heb het ook op hoog staan. Dimt idd statische elementen sterk, dus ook game hud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 19:45
Hier vandaag 65C9 besteld morgen komen ze hem al brengen als het goed is *O*
Vandaag even snel bij de MediaMarkt gekeken naar de kleur van de anti reflectie en zover te beoordelen in de winkel inderdaad vrijwel zwart. Uiteindelijk wel online via KE gekocht want MM wilde niks in de prijs doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 13:29
Ik heb een 65C9 icm een Amino 140, de magic remote werkt daar perfect mee.

In de slaapkamer hangt echter een 55C8 icm een Amino 610, die moet ik instellen op Entone. Alleen power werkt dan niet, waardoor hij dus aan blijft staan met een best wel felle blauwe led.

Iemand tips om het in de slaapkamer ook volledig goed werkend te krijgen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:19

SED

E ven een vraagje waarvan ik hoop dat het niet eerder voorbij is gekomen.
Ik volg de serie The Expanse op Amazon en die is in HDR. Het wit in beeld en de witte ondertiteling zijn zo idioot fel dat het erg storend is.
Helderheid al helemaal terug gezet en de ondertiteling op geel en nu tenslotte de "oogbescherming" ( ben precieze naam even kwijt) aangezet.
Vandaag kwam een nieuwe firmware binnen maar die lijkt geen invloed te hebben. Version 04.71.25
Is dit probleem bekend?
Ik draai HDR in de demo of HDR van Youtube zonder die vreemde witte oplichting met perfecte kwaliteit,.. dus het kan ook aan die serie liggen natuurlijk.

edit: even die assistent.. ik heb niks ingesteld en druk gewoon op het speaker icoon op de magic remote en vraag (in het Nederlands) bijv naar 4K of HDR demos en krijg dan netjes youtube voor mijn neus met een aantal 4K of HDR demos.
Dat werkt dus out of the box prima.

[ Voor 17% gewijzigd door SED op 03-04-2020 23:07 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:08
SED schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:42:
E ven een vraagje waarvan ik hoop dat het niet eerder voorbij is gekomen.
Ik volg de serie The Expanse op Amazon en die is in HDR. Het wit in beeld en de witte ondertiteling zijn zo idioot fel dat het erg storend is.
Helderheid al helemaal terug gezet en de ondertiteling op geel en nu tenslotte de "oogbescherming" ( ben precieze naam even kwijt) aangezet.
Vandaag kwam een nieuwe firmware binnen maar die lijkt geen invloed te hebben. Version 04.71.25
Is dit probleem bekend?
Ik draai HDR in de demo of HDR van Youtube zonder die vreemde witte oplichting met perfecte kwaliteit,.. dus het kan ook aan die serie liggen natuurlijk.

edit: even die assistent.. ik heb niks ingesteld en druk gewoon op het speaker icoon op de magic remote en vraag (in het Nederlands) bijv naar 4K of HDR demos en krijg dan netjes youtube voor mijn neus met een aantal 4K of HDR demos.
Dat werkt dus out of the box prima.
Ondertitels icm HDR is nog altijd horror helaas. Bij Netflix is het aardig te doen dmv de ondertitels op zo klein mogelijk en transparant te zetten, maar bij Amazon kan dat niet. Nu kan ik prima af zonder ondertitels, dus zet ik ze bij Amazon sowieso uit, maar dat geldt niet voor iedereen helaas. Hopelijk gaan de streaming diensten dit snel inzien, want op een 1600 nits LCD TV is het helemaal om te janken.

Het is trouwens erg zonde (naar mijn mening) om de beeldinstellingen aan te passen vanwege de ondertitels. The Expanse vind ik echt genieten in HDR met de juiste settings, dus als het eventjes kan zou ik proberen om verder te kijken zonder ondertitels.

[ Voor 8% gewijzigd door Major_ton op 03-04-2020 23:19 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Amazon heeft wel een setting voor ondertitels.. maar daar lijkt de tv totaal niet op te reageren.
Als ik op he tondertitel icoon in de serie klik kan ik wel de lettergrootte en de kleur aanpassen ( geel nu) en dat geeft wel wat verbetering. Maar ook alle witte vlakken in de serie zijn te fel.
Dus een "bekend" probleem. Vreemde zaak dat men daar geen oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:08
SED schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:22:
Amazon heeft wel een setting voor ondertitels.. maar daar lijkt de tv totaal niet op te reageren.
Als ik op he tondertitel icoon in de serie klik kan ik wel de lettergrootte en de kleur aanpassen ( geel nu) en dat geeft wel wat verbetering. Maar ook alle witte vlakken in de serie zijn te fel.
Dus een "bekend" probleem. Vreemde zaak dat men daar geen oplossing voor heeft.
Dat beelden in de serie zelf te fel zijn herken ik niet. Ik zal morgen eens naar mijn settings kijken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ook de LG menus zijn idioot fel..het is dus niet zozeer serie gebonden zoals ik eerst opmerkte.
Op Reddit kom ik nu dezelfde klachten tegen in relatie tot LG en HDR/Dolby vision.
Ben benieuwd naar jouw settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Atomsk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:42:
[...]

Dat werkt ook niet. Wanneer je je LG Thinkq account bevestigd vanuit NL, wordt dit al geregistreerd en wordt het activeren van Google assistant geblokkeerd. Met VPN gaat het wellicht wel, maar ook voor de app moet je een fakeGPS app gebruiken. Kost allemaal veel tijd en de kans op falen is hoog, dus ik heb het maar laten zitten.
Heb hier gewoon mijn land op engelamd gezet en het werkt aan de andere kan mis je niet echt veel, ik heb de google assistant op de tv nog nooit echt gebruikt, je kunt hem het weer ofzo vragen maar daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

Gallus

Cheesy

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik heb sinds kort een LG OLED65C9PLA. Nu wil ik graag op een legale manier in hoge kwaliteit (4K, Dolby Vision, zo hoog mogelijke bitrate) redelijk recente films kijken. Volgens mij is huren via Apple dan ideaal.

Wat geeft nu de beste kwaliteit?
- De ingebouwde app van de TV
- Een Apple TV 4K
- Streamen via Airplay vanaf een iPad

Of maakt het niet uit?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Gallus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:11:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik heb sinds kort een LG OLED65C9PLA. Nu wil ik graag op een legale manier in hoge kwaliteit (4K, Dolby Vision, zo hoog mogelijke bitrate) redelijk recente films kijken. Volgens mij is huren via Apple dan ideaal.

Wat geeft nu de beste kwaliteit?
- De ingebouwde app van de TV
- Een Apple TV 4K
- Streamen via Airplay vanaf een iPad

Of maakt het niet uit?
Een UHD Blu-ray speler kopen en de films op schijf aanschaffen. Alle streamingdiensten hebben de bitrate wat teruggeschroefd. Verder zou het niet zoveel uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

Gallus

Cheesy

HEY_DUDE schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:20:
[...]

Een UHD Blu-ray speler kopen en de films op schijf aanschaffen. Alle streamingdiensten hebben de bitrate wat teruggeschroefd. Verder zou het niet zoveel uit moeten maken.
Schijfjes heb ik bewust even buiten beschouwing gelaten, dat is me wat te prijzig.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gallus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:27:
[...]

Schijfjes heb ik bewust even buiten beschouwing gelaten, dat is me wat te prijzig.
Kost wat meer ja maar geeft wel het mooiste beeld, ik zie vrij duidelijk verschil tussen een Blu-ray schijfje en streaming diensten.
Op het moment zijn alle streaming diensten ook terug geschroefd dus haal je zo ie zo niet het mooiste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

HEY_DUDE schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:20:
[...]
Alle streamingdiensten hebben de bitrate wat teruggeschroefd.
Apple ook? Ik heb daar niks van meegekregen...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

the-body schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:36:
[...]

Apple ook? Ik heb daar niks van meegekregen...
Jep ook Apple

https://www.theverge.com/...tflix-youtube-coronavirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Je kan in iedergeval met de Netflix app op de tv de bitrate zien. Daarvoor moet je in de LG TV plus app op de info knop drukken. Misschien werkt dit ook voor de andere streaming diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
SED schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:22:
Via primevideo.com kan je ondertiteling nog wat verder aanpassen. O.a transparantie. Dat scheelt ook al een stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 19:45
Apple heeft volgens het artikel van The Verge alleen de kwaliteit van de TV+ dienst terug geschroeft “Apple tells The Verge it too is reducing streaming quality in Europe for its TV Plus platform.”.

Ik denk als je een film huurt in de iTunes store je de zelfde kwaliteit hebt als anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NoahAmber schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:59:
[...]

Via primevideo.com kan je ondertiteling nog wat verder aanpassen. O.a transparantie. Dat scheelt ook al een stuk.
Je kan daar inderdaad aanpassingen doen, en op mijn B7 werkt dat ook prima. Alleen op de C9 wordt steeds de standaard versie gestart. Zelfs binnen de zelfde sessie gewoon een nieuwe aflevering van dezelfde serie schakelt hij terug naar standaard ipv de ingestelde voorkeur. Als ik iets opstart moet ik dus gelijk naar de ondertitelingsinstellingen om daar de voorkeur te kiezen...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenleferink
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-03 14:06
Hoi allen,

Ik zit te kijken naar een nieuwe 55" televisie die jaren mee kan gaan. Koop graag de beste beeldkwaliteit van dit moment, voor ongeveer maximaal 1500 euro.
Heb veel op internet gelezen, en kom uit op de LG C9, of de Samsung Q90R.
Zijn dit de beste televisies (qua beeldkwaliteit) in deze prijsklasse?

Wat ik ook veel zie terugkomen, zijn negatieve reacties m.b.t. zonlicht en oled. UV straling en/of hitte zorgt dat er bij de C9 patronen/vlekken inbranden.
Overdag kijk ik geen televisie, en als dat wel gebeurt, kan ik gordijnen dicht doen. Reflecties tijdens kijken ben ik dus niet bang voor. Maar de televisie zal wel wat uren per dag aan zonlicht vangen.
Is dit een daadwerkelijk probleem, en heeft de Q90R hier helemaal geen last van?
Dit is mijn enige twijfel, op ieder ander vlak gaat mijn voorkeur uit naar de C9.

Kunnen jullie me hier iets meer over zeggen?
Misschien gebruikers die al jaren OLED hebben in een kamer vol zonlicht?

Bedankt! :-)

[ Voor 22% gewijzigd door jorenleferink op 04-04-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

tm030614 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:28:
[...]

Apple heeft volgens het artikel van The Verge alleen de kwaliteit van de TV+ dienst terug geschroeft “Apple tells The Verge it too is reducing streaming quality in Europe for its TV Plus platform.”.

Ik denk als je een film huurt in de iTunes store je de zelfde kwaliteit hebt als anders.
De vraag ging dan ook over streamen van films, huren via itunes op een ipad kan niet meer aangezien voor idevices enkel nog de tv-app bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
jorenleferink schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:41:
Hoi allen,

Ik zit te kijken naar een nieuwe 55" televisie die jaren mee kan gaan. Koop graag de beste beeldkwaliteit van dit moment, voor ongeveer maximaal 1500 euro.
Heb veel op internet gelezen, en kom uit op de LG C9, of de Samsung Q90R.
Zijn dit de beste televisies (qua beeldkwaliteit) in deze prijsklasse?

Wat ik ook veel zie terugkomen, zijn negatieve reacties m.b.t. zonlicht en oled. UV straling en/of hitte zorgt dat er bij de C9 patronen/vlekken inbranden.
Overdag kijk ik geen televisie, en als dat wel gebeurt, kan ik gordijnen dicht doen. Reflecties tijdens kijken ben ik dus niet bang voor. Maar de televisie zal wel wat uren per dag aan zonlicht vangen.
Is dit een daadwerkelijk probleem, en heeft de Q90R hier helemaal geen last van?
Dit is mijn enige twijfel, op ieder ander vlak gaat mijn voorkeur uit naar de C9.

Ik heb al jaren een OLED in direct zonlicht hangen en ik heb daar nog nooit last van gehad.
Maar ik heb dan wel weer last gehad van inbranden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 14:34
jorenleferink schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:41:
Hoi allen,

...

Je TV in de zon hangen lijkt me een slecht idee ongeacht welk model je koopt. Bij mij schijnt s' ochtends kort de zon er op en dat is vrij irritant.

Hou er rekening mee dat de gordijn dichtdoen veel makkelijker is dan voor allerlei "scenarios" beeldinstellingen te maken.

Ik heb een C8 en een vriend van mij een Samsung Qled uit hetzelfde jaar. We vinden allebei onze eigen TV het mooist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@jorenleferink en @Slux
Vreemd, ik volg dit topic al tijden, de tendens over direct zonlicht op de Oled lees ik toch dat het , ook al is de tv uit, het wel degenlijk invloed heeft op het inbranden heeft.
Dit is voor mij een heikel punt. Gordijnen dicht, ook al ben ik niet thuis is voor mij een no go.
Jaren een plasma tot nu geen enkele invloed.

[ Voor 20% gewijzigd door Sa.Tan op 04-04-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk wel aan, 's ochtends een uur de zon erop voor 11 uur zou ik niet zo een probleem mee hebben. Maar in de middag zou ik niet doen. Is voor geen enkele TV echt goed, maar bij OLED nog minder. Al vind ik zelf OLED wel zoveel meerwaarde hebben dat ik zou kijken of ik mijn kamer dan anders kon indelen zodat het probleem op die manier wordt opgelost. (Hebben wij gedaan, gewoon de indeling gespiegeld... bleek er nog een stuk leuker uit te zien ook :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Sa.Tan schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:07:
@jorenleferink en @Slux
Vreemd, ik volg dit topic al tijden, de tendens over direct zonlicht op de Oled lees ik toch dat het , ook al is de tv uit, het wel degenlijk invloed heeft op het inbranden heeft.
Dit is voor mij een heikel punt. Gordijnen dicht, ook al ben ik niet thuis is voor mij een no go.
Jaren een plasma tot nu geen enkele invloed.
Ik zou me eerder zorgen maken over ''normaal'' inbranden dan over inbranden met zonlicht, om mij heen heeft ook verder niemand last van inbranden met zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:42
Ik was van plan mijn Nvidia Shield 2017 weer eens aan te sluiten op mijn LG C8 om zo 4k te kunnen bekijken.

Maar helaas krijg ik geen beeld wanneer ik de Shield op 4k in stel. De Shield is op de tweede HDMI poort aangesloten.

Zowel de TV als de Shield is voorzien van de laatste firmware.

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
nielsn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:21:
Ik was van plan mijn Nvidia Shield 2017 weer eens aan te sluiten op mijn LG C8 om zo 4k te kunnen bekijken.

Maar helaas krijg ik geen beeld wanneer ik de Shield op 4k in stel. De Shield is op de tweede HDMI poort aangesloten.

Zowel de TV als de Shield is voorzien van de laatste firmware.

Iemand hier ervaringen mee?
HDMI kabel die niet lekker werkt, ik heb het eens gehad met mijn PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:42
Slux schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:24:
[...]

HDMI kabel die niet lekker werkt, ik heb het eens gehad met mijn PS4
Het is een nieuwe uit de verpakking van de Action. Maar dat kan natuurlijk ook meteen het probleem zijn.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Slux
Ik heb (naar gelang de stand van de zon) in de morgen een tijdje diagonaal direct zonlicht over het scherm. Ik kijk bijna nooit tv op dat tijdstip, of het moet de elfstedentocht (haha) en F1 zijn. Dan gaan de gordijnen echt dicht.
Jou antwoord steld mij enigzins gerust. Maar het is toch bedoeld voor jaren kijkgenot en niet te ergeren aan een ingebrande streep op het scherm.
Om de gehele kamer hiervoor te verbouwen is geen optie, 9.1 speakers, bekabeling onder de vloer, audio enz. gaat niet lukken

[ Voor 14% gewijzigd door Sa.Tan op 04-04-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Sa.Tan schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:29:
@Slux
Ik heb (naar gelang de stand van de zon) in de morgen een tijdje diagonaal direct zonlicht over het scherm. Ik kijk bijna nooit tv op dat tijdstip, of het moet de elfstedentocht (haha) en F1 zijn. Dan gaan de gordijnen echt dicht.
Jou antwoord steld mij enigzins gerust. Maar het is toch bedoeld voor jaren kijkgenot en niet te ergeren aan een ingebrande streep op het scherm.
Om de gehele kamer hiervoor te verbouwen is geen optie, 9.1 speakers, bekabeling onder de vloer, audio enz. gaat niet lukken
Hier staat ie vanaf +/- 14:00 tot +/- 18:00 in direct zonlicht, kijken lukt dan ook niet zonder de gordijnen dicht te doen, overdag kijk ik bijna nooit dus staat het toestel direct in zonlicht.

Ik zeg er wel bij het verschilt enorm wat ik lees, sommige hebben geen last van inbranden van logo's en andere weer wel, als ik kijk naar inbranden van zonlicht is het nog veel minder, maar das mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Mijn huidige plasma was daar berucht om! Maar ikzelf heb daar tot nu toe totaal geen last van logo's oid. Wel in het begin tv gekeken met veel wisselende beelden en films zonder logo's, dan weer donker en licht. Ik geloof wel dat dit van positieve invloed is geweest. Mijn beeld is nog steeds prachtig mooi, maar 4k lonkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenleferink
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-03 14:06
Dank voor jullie reacties!

Zonlicht wanneer ik zelf kijk is geen probleem, dan doe ik gewoon de gordijnen dicht.
Inbranden ook niet, hier moet ik zelf gewoon rekening mee houden.

Het gaat me enkel om het zonlicht dat er op schijnt, wanneer ik de tv niet gebruik. Ga niet de gehele dag de gordijnen dicht doen.

Ik begrijp dus dat dit meevalt?
Zou inderdaad ook kunnen kijken of ik de kamer spiegel, dan komt er geen direct zonlicht op. Misschien wel indirect via glas van bijvoorbeeld auto's op straat.. Hier kun je natuurlijk 'nooit' rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:46:
Je kan in iedergeval met de Netflix app op de tv de bitrate zien. Daarvoor moet je in de LG TV plus app op de info knop drukken. Misschien werkt dit ook voor de andere streaming diensten.
Kan veel eenvoudiger.
Druk op de afstandsbediening kort op de (...) knop.
Kies uit het menu wat je te zien krijgt INFO.
Links boven op het scherm staat de resolutie en bitrate.
Kijk je gewoon TV via bv KPN dan werkt dit ook alleen zie je dan minder informatie bv 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 10:45
nielsn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:26:
[...]
Het is een nieuwe uit de verpakking van de Action. Maar dat kan natuurlijk ook meteen het probleem zijn.
Bedankt voor je reactie.
Kan gebeuren, voor die prijs zal de kwaliteitscontrole niet veel voorstellen. Gewoon omruilen voor een ander exemplaar. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@nielsn
Of even de kabels omwisselen, dan kun je zien of het daadwerkelijk aan de Action kabel ligt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Update* lip sync probleem met een 77C9

Waar mijn huidige HDMI kabels en apparatuur perfect werkte op een C55 had ik met de C77 lip sync problemen.

Na wat tips hier op het forum heb ik deze kabels besteld HDMI 2.1
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.10724c4dBeGl0y

Net alles met die nieuwe kabels vervangen en lip sync is eindelijk weg *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Febster
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 23:46
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van de LG 65C9. Poh wat een beeldkwaliteit _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

DON PAPA

Tweaker-fan

Na dagen lang proberen de juiste beeldinstellingen te vinden, vandaag toch maar de TV professioneel laten kalibreren (SDR, HDR en Dolby vision) incl. dag en nachtstand. Maar wat een verschil geeft dit, zeker qua kleuren en diepte in het beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 04-04-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:31
Slux schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:08:
Update* lip sync probleem met een 77C9

Waar mijn huidige HDMI kabels en apparatuur perfect werkte op een C55 had ik met de C77 lip sync problemen.

Na wat tips hier op het forum heb ik deze kabels besteld HDMI 2.1
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.10724c4dBeGl0y

Net alles met die nieuwe kabels vervangen en lip sync is eindelijk weg *O*
Top, hier geen problemen maar toch goede tip voor de toekomst 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52

ripexx

bibs

Ik heb en vaag probleem, sinds vandaag doen in eens de apps het niet meer. Ik krijg geen van de apps werkend, niets start op. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad, ik kan alleen een factory reset bedenken. Iemand nog andere ideeën? IK heb diverse trucjes die ik kon vinden op internet, zoals licentie voorwaarden unchecken etc.

Edit:
Oplossing was uiteindelijk factory reset en alle apps opnieuw instellen, daarmee was het gelukkig verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door ripexx op 05-04-2020 11:26 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

DON PAPA schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:10:
Na dagen lang proberen de juiste beeldinstellingen te vinden, vandaag toch maar de TV professioneel laten kalibreren (SDR, HDR en Dolby vision) incl. dag en nachtstand. Maar wat een verschil geeft dit, zeker qua kleuren en diepte in het beeld.
Bij wie heb je dat laten doen?

This title is for sale, please send me a PM

Pagina: 1 ... 268 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.