Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:46

DON PAPA

Tweaker-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat een geld om je tv in te stellen. kleur blijft toch iets persoonlijks wat die mooi vind, vind iemand anders weer niet mooi, is dat ook niet zo met calibratie ? wijkt het veel af van de standaard expert instellingen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 06:53:
[...]

Wat een geld om je tv in te stellen. kleur blijft toch iets persoonlijks wat die mooi vind, vind iemand anders weer niet mooi, is dat ook niet zo met calibratie ? wijkt het veel af van de standaard expert instellingen ?
Mee eens goedkoop is anders, maar ik heb er geen moment spijt van, dat ik het heb laten doen. Vergis je ook niet in de tijd dat deze man bezig is geweest, bij mij is hij zeker 3 uur bezig geweest. En de grootste afwijkingen bij mijn TV was dat er veel te veel blauw aanwezig was met de fabrieks instellingen. Dus over al het wit zat een blauwe waas, en dat kreeg ik op het oog gewoon niet goed weg. En er is veel meer diepte ontstaan in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DON PAPA schreef op zondag 5 april 2020 @ 07:57:
[...]

Mee eens goedkoop is anders, maar ik heb er geen moment spijt van, dat ik het heb laten doen. Vergis je ook niet in de tijd dat deze man bezig is geweest, bij mij is hij zeker 3 uur bezig geweest. En de grootste afwijkingen bij mijn TV was dat er veel te veel blauw aanwezig was met de fabrieks instellingen. Dus over al het wit zat een blauwe waas, en dat kreeg ik op het oog gewoon niet goed weg. En er is veel meer diepte ontstaan in het beeld.
Okay, stelt hij het nou af op wat jij persoonlijk mooi vind, of aan de hand van het calibratie apparaat ?
Maakt het ook nog uit hoe de verlichting van je kamer is ? Dus stel je verplaatst de TV naar een donkere of lichtere kamer dan heeft dat geen invloed op de settings verder ?
Zie je ook duidelijk verschil met de standaard isf instellingen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kalibratie gaat niet om voorkeuren, maar om natuurlijke kleuren. Dus dat elke kleur zo goed mogelijk weergeeft wat de kleur was op het moment van filmen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:14:
Kalibratie gaat niet om voorkeuren, maar om natuurlijke kleuren. Dus dat elke kleur zo goed mogelijk weergeeft wat de kleur was op het moment van filmen.
Maar als je tv in de zon of in het donker staat dan krijg je toch andere kleuren of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:27:
[...]
Maar als je tv in de zon of in het donker staat dan krijg je toch andere kleuren of zie ik dat verkeerd ?
"incl. dag en nachtstand"

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:11:
[...]Okay, stelt hij het nou af op wat jij persoonlijk mooi vind, of aan de hand van het calibratie apparaat ?
Hij stelde de kleuren in volgens de isf norm, dus zoals de kleuren horen te zijn zoals de filmmakers ze bedoeld hebben. Net als LG in de fabriek tracht te doen, alleen nemen die geen drie uur de tijd om elke tv optimaal in te stellen, plus de omstandighedenheden (licht) in de fabriek zullen anders zijn dan bij jouw thuis, dus veranderen de kleuren weer...
[...]Maakt het ook nog uit hoe de verlichting van je kamer is ? Dus stel je verplaatst de TV naar een donkere of lichtere kamer dan heeft dat geen invloed op de settings verder ?
Ja dat heeft invloed, net als dat het ook bij jouw tv invloed heeft, daarom maakt hij ook een dag en nachtstand.
[...]Zie je ook duidelijk verschil met de standaard isf instellingen ?
Ja zeker weten, zoals ik al aangaf het beeld heeft veel meer diepte gekregen, en ik vind het beeld ook veel rustiger aan mijn ogen. En de kleuren zijn veel reëler geworden, het heeft voor mij nu veel meer het effect of ik door een raam naar buiten kijk, zeg maar.

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 05-04-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
ripexx schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:25:
Ik heb en vaag probleem, sinds vandaag doen in eens de apps het niet meer. Ik krijg geen van de apps werkend, niets start op. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad, ik kan alleen een factory reset bedenken. Iemand nog andere ideeën? IK heb diverse trucjes die ik kon vinden op internet, zoals licentie voorwaarden unchecken etc.
heb je quickstart aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik vind die isf settings veel te flets, donker en gelig ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:31:
[...]

Hij stelde de kleuren in volgens de isf norm, dus zoals de kleuren horen te zijn zoals de filmmakers ze bedoeld hebben. Net als LG in de fabriek tracht te doen, alleen nemen die geen drie uur de tijd om elke tv optimaal in te stellen, plus de omstandighedenheden (licht) in de fabriek zullen anders zijn dan bij jouw thuis, dus veranderen de kleuren weer...

[...]

Ja dat heeft invloed, net als dat het ook bij jouw tv invloed heeft, daarom maakt hij ook een dag en nachtstand.

[...]

Ja zeker weten, zoals ik al aangaf het beeld heeft veel meer diepte gekregen, en ik vind het beeld ook veel rustiger aan mijn ogen. En de kleuren zijn veel reëler geworden, het heeft voor mij nu veel meer het effect of ik door een raam naar buiten kijk, zeg maar.
Kalibreren is inderdaad het afstellen naar meetwaarden.
Op het oog kan dit dus een ander beeld opleveren en minder mooi zijn dan verwacht.
Het is nu al zo dat veel mensen bij aanschaf van een OLED hun beeld “te geel” vinden.
Dan kan als je een LCD gewend bent en opnieuw kleuren te zien krijgt die daarvan afwijken.

Of het dag of avond is maakt voor de kalibratie instellingen geen verschil.
Kleur=kleur.
Op het oog toont dit anders tov het omgevingslicht. Echter wit blijft wit en geel blijft geel.
Je lichtsterkte bij avond instellingen is minder fel waardoor het prettiger overkomt.

Het blijft een persoonlijke keuze om kalibratie te laten uitvoeren.
Waar je wel mee zit zijn firmware updates, LG kan wel eens wat veranderen en dan zouden de instellingen wel eens kunnen gaan afwijken na een update.
Wordt hier ook rekening mee gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:33:
[...]

Kalibreren is inderdaad het afstellen naar meetwaarden.

Het blijft een persoonlijke keuze om kalibratie te laten uitvoeren.
Waar je wel mee zit zijn firmware updates, LG kan wel eens wat veranderen en dan zouden de instellingen wel eens kunnen gaan afwijken na een update.
Lijkt mij dus niet dat men daar rekening mee houdt. Men kan namelijk niet weten of en wat er eventueel veranderd door een update.

Kalibreren heeft inderdaad wel het wow effect. Maar in principe zou je het vaker moeten doen gezien de slijtage die optreedt in de oleds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

-SaveMe- schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:28:
Ik vind die isf settings veel te flets, donker en gelig ...
Dat had ik ook met de standaard isf instellingen van de TV, maar dat is nu weg met de nieuwe isf instellingen, en volgens die man komt dat dus omdat hij nu is afgesteld op mijn kamer/licht situatie, en niet de situatie in de fabriek
[...]Of het dag of avond is maakt voor de kalibratie instellingen geen verschil.
Kleur=kleur.
Nou er is wel een kalibratie gedaan met lichte kamer en donkere kamer
[...]Waar je wel mee zit zijn firmware updates, LG kan wel eens wat veranderen en dan zouden de instellingen wel eens kunnen gaan afwijken na een update.
Volgens deze man zal er nooit een firmware update komen die deze instellingen zal veranderen, mocht dat wel gebeuren kan ik hem gewoon bellen, maar volgens hem zal dat dus niet gebeuren...

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 11-04-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Is er eigenlijk ergens een site waar je de beste instellingen kan vinden ? of iemand die hun calibrated settings heeft gedeeld ?

ik weet dat elk scherm anders is maar het zou toch wel in de buurt moeten komen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:20:
Is er eigenlijk ergens een site waar je de beste instellingen kan vinden ? of iemand die hun calibrated settings heeft gedeeld ?

ik weet dat elk scherm anders is maar het zou toch wel in de buurt moeten komen lijkt mij.
Nee dat heeft dus totaal geen zin. Anders zouden de isf instellingen van LG ook aardig goed moeten zijn.
Ieder scherm en elk omgevingslicht is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 21:31

ripexx

bibs

pwh53 schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:42:
[...]

heb je quickstart aan staan ?
Ook gedaan, maar geen resultaat, uiteindelijk factory reset gedaan en alle apps opnieuw ingesteld, daarmee was het gelukkig verholpen.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

NoahAmber schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:59:
[...]Maar in principe zou je het vaker moeten doen gezien de slijtage die optreedt in de oleds.
Klopt, maar de slijtage zal in veel gevallen ook minder snel gaan. Mijn oled lampje voor overdag staat nu nog maar op 35 terwijl dat eerst veel hoger was (even uit mijn hoofd 60 volgens mij), terwijl het beeld nu helderder overkomt dan voor heen...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 05-04-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hulliee schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:23:
[...]

Nee dat heeft dus totaal geen zin. Anders zouden de isf instellingen van LG ook aardig goed moeten zijn.
Ieder scherm en elk omgevingslicht is anders
Maar die zijn toch al aardig goed van LG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:28:
[...]

Maar die zijn toch al aardig goed van LG ?
Zeker maar als ik zo hierboven lees, blijkt dat het nog veel beter kan. :)

Edit: maar het delen van instellingen die op een specifieke situatie zijn afgesteld, heeft dus niet veel zin. Op jouw tv kan dat veel slechter uitpakken.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulliee op 05-04-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:28:
[...]Maar die zijn toch al aardig goed van LG ?
Hoe dichter de situatie van jouw kamer/licht in de buurt komt met de situatie in de fabriek, hoe beter de isf instellingen die LG er in heeft gezet kloppen. Vandaar ook dat sommige mensen klagen over een veel te geel of blauw beeld en andere dit weer een stuk minder ervaren.

[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 05-04-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:20:
Serieus?

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Serieus ja, ik kan ze namelijk niet vinden ook niet met die link.

Maar het is nog vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:31

De Nelis

en anders maar niet...

Slux schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:00:
[...]

Serieus ja, ik kan ze namelijk niet vinden ook niet met die link.

Maar het is nog vroeg :P
Zo vroeg toch ook weer niet :9

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ja die links had ik allemaal al gevonden maar zie dat ze daar het OLED lampje op 100 laten staan, ik zie hier 35 dat is nogal een verschil, ik heb hem zelf ook onder de 50 staan
Zelfde met dat youtube filmpje

Edit oh wacht sorry ik keek niet goed naar de plaatjes onderaan

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 05-04-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:32:
[...]

Hoe dichter de situatie van jouw kamer/licht in de buurt komt met de situatie in de fabriek, hoe beter de isf instellingen die LG er in heeft gezet kloppen. Vandaar ook dat sommige mensen klagen over een veel te geel of blauw beeld en andere dit weer een stuk minder ervaren.
Sorry hoor, maar wat voor licht er in de fabriek is en bij jou thuis is niet zo relevant.

Ik noem even een (fictief) voorbeeld.
Op je TV wordt een beeld afgespeeld die 5000K is, of een signaal vanuit een patroon/signaal generator die 5000K is.

De waarden worden vervolgens gemeten met een (gekalibreerde) kleurenmeter.
Daarbij worden de instellingen van de TV zo aangepast dat het ook echt 5000K is en niet 4950 of 5100.

Zet je thuis de TL verlichting aan in huis of steek je kaarsen aan dan blijft de waarde 5000K.
Daar verandert dus niets aan.
Gevoeligsmatig ziet die 5000K er wel warmer of kouder uit dan het beeld zelf tov het omgevingslicht.
Dit is omdat je ogen het geheel waarnemen en niet alleen gericht zijn op het TV beeld.

Ik kan er helemaal naast zitten in mijn denkwijze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:10:
Na dagen lang proberen de juiste beeldinstellingen te vinden, vandaag toch maar de TV professioneel laten kalibreren (SDR, HDR en Dolby vision) incl. dag en nachtstand. Maar wat een verschil geeft dit, zeker qua kleuren en diepte in het beeld.
Hoeveel speluren had je tv voor het kalibreren? Ik weet uit eigen ervaring dat de weergave in het begin nogal verloopt. Kalibreer je te vroeg dan kan je dus snel weer kalibreren.
HoppyF schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:24:
[...]

Sorry hoor, maar wat voor licht er in de fabriek is en bij jou thuis is niet zo relevant.

Ik noem even een (fictief) voorbeeld.
Op je TV wordt een beeld afgespeeld die 5000K is, of een signaal vanuit een patroon/signaal generator die 5000K is.

De waarden worden vervolgens gemeten met een (gekalibreerde) kleurenmeter.
Daarbij worden de instellingen van de TV zo aangepast dat het ook echt 5000K is en niet 4950 of 5100.

Zet je thuis de TL verlichting aan in huis of steek je kaarsen aan dan blijft de waarde 5000K.
Daar verandert dus niets aan.
Gevoeligsmatig ziet die 5000K er wel warmer of kouder uit dan het beeld zelf tov het omgevingslicht.
Dit is omdat je ogen het geheel waarnemen en niet alleen gericht zijn op het TV beeld.

Ik kan er helemaal naast zitten in mijn denkwijze.
Toch werkt kalibratie niet zo. Je gaat niet omdat je bij kaarslicht kijkt een film met een witbewolkte lucht meer geeloranje maken omdat je kaars (en muur) dat is. Je kijkt naar de film en de kleuren die je ziet zijn de kleuren die bij de scene passen, op basis van de gedefinieerde standaard (D65). Je ziet niet een scene die in kleur is aangepast naar die van je muur. Een scene met een witbewolkte lucht zal er dus licht en "natuurlijk" wit uit zien. De muur eromheen des te geler als je bij heel geel licht kijkt natuurlijk, maar de bedoeling is natuurlijk dat je naar het beeld kijkt. De omgeving (muur) mag hoogstens lichtjes aanwezig zijn maar moet absoluut niet afleiden van wat zich op het beeld afspeelt. Het beeld dient op dat moment de wereld te zijn, niet de huiskamer.

Daarom is kijken in een gedimde/donkere omgeving ook aanbevolen voor een optimale kijkervaring. Je ziet het beeld en wordt niet afgeleid door wat er omheen zit, bovendien komt de hele helderheidsrange van diep zwart tot helder wit optimaal tot zijn recht. Dit in tegenstelling tot kijken bij een bak licht: je pupillen zijn zo vernauwd door de hoeveelheid omgevingslicht dat de gevolgen daar zijn: A. je zult hoe je ook je best doet met het afstellen van de tv in de verste verte niet de subtiele zwarttinten zien B. het helderste wat de tv kan weergeven al niet helder genoeg is (bijv. een scene waarbij het zonlicht de kijker moet verblinden kan dus niet natuurgetrouw weergegeven worden). Een daarbij heb je ook nog eens veel sneller last van reflecties en de immer zichtbare omgeving rond de tv leidt erg af.

De weergave standaard voor film/videomateriaal en dus ook ISF kalibratie gaat uit van een kleurtemperatuur van 65K voor wit. Uiteraard moet dat voor de hele range zo goed mogelijk kloppen, van bijna zwart tot het helderste wit. Verder stel je de lichtopbrengst en gamma in op basis van de kijkomgeving, maar ook daar speelt niet de kleur van je omgevingslicht maar de sterkte ervan een rol. Bij weinig tot geen licht is 120cd/m2 een gebruikelijke standaard. Bij veel omgevingslicht moet je uiteraard flink wat helderheid toevoegen omdat het beeld er anders donker en dof uitziet. Dat is gewoon te meten en zo in te stellen.

[ Voor 74% gewijzigd door Cap op 05-04-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Cap schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:45:
[...]Hoeveel speluren had je tv voor het kalibreren? Ik weet uit eigen ervaring dat de weergave in het begin nogal verloopt. Kalibreer je te vroeg dan kan je dus snel weer kalibreren.
Tussen de 100 en 150 uur en dat zou voldoende moeten zijn is mij verteld door verschillende isf kalibratie bedrijven..

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 05-04-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb daar als hobby kalibrator zelf inmiddels wel wat twijfels over. Ik heb zelf de spullen om te kalibreren en heb mijn C9 na 120-140 uur gekalibreerd, maar bij mij is de tv na 600+ uur toch weer duidelijk verlopen op zowel de kleurtemperatuur (D65) en de gamma. Ook het CMS kon weer worden bijgesteld. Het is natuurlijk nog altijd wel beter dan ongekalibreerd (daar zat – ook bij de ISF en Technicolor beeldmodi – veel te weinig rood in).

Zo ook bij @Adlermann die op zijn C6 na maanden toch weer aardig moest bijplussen met rood en blauw: Adlermann in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Mijn ervaring is net als bij hem dat plasma en LCD wat dat betreft veel stabieler was/is.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 05-04-2020 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:45:
[...]

Hoeveel speluren had je tv voor het kalibreren? Ik weet uit eigen ervaring dat de weergave in het begin nogal verloopt. Kalibreer je te vroeg dan kan je dus snel weer kalibreren.

[...]

Toch werkt kalibratie niet zo. Je gaat niet omdat je bij kaarslicht kijkt een film met een witbewolkte lucht meer geeloranje maken omdat je kaars (en muur) dat is. Je kijkt naar de film en de kleuren die je ziet zijn de kleuren die bij de scene passen, op basis van de gedefinieerde standaard (D65). Je ziet niet een scene die in kleur is aangepast naar die van je muur. Een scene met een witbewolkte lucht zal er dus licht en "natuurlijk" wit uit zien. De muur eromheen des te geler als je bij heel geel licht kijkt natuurlijk, maar de bedoeling is natuurlijk dat je naar het beeld kijkt. De omgeving (muur) mag hoogstens lichtjes aanwezig zijn maar moet absoluut niet absoluut niet afleiden van wat zich op het beeld afspeelt. Het beeld dient op dat moment de wereld te zijn, niet de huiskamer.

Daarom is kijken in een gedimde/donkere omgeving ook aanbevolen voor een optimale kijkervaring. Je ziet het beeld en wordt niet afgeleid door wat er omheen zit, bovendien komt de hele helderheidsrange van diep zwart tot helder wit optimaal tot zijn recht. Dit in tegenstelling tot kijken bij een bak licht: je pupillen zijn zo vernauwd door de hoeveelheid omgevingslicht dat de gevolgen daar zijn: A. je zult hoe je ook je best doet met het afstellen van de tv in de verste verte niet de subtiele zwarttinten zien B. het helderste wat de tv kan weergeven al niet helder genoeg is (bijv. een scene waarbij het zonlicht de kijker moet verblinden kan dus niet natuurgetrouw weergegeven worden). Een daarbij heb je ook nog eens veel sneller last van reflecties en de immer zichtbare omgeving rond de tv leidt erg af.

De weergave standaard voor film/videomateriaal en dus ook ISF kalibratie gaat uit van een kleurtemperatuur van 65K voor wit. Uiteraard moet dat voor de hele range zo goed mogelijk kloppen, van bijna zwart tot het helderste wit. Verder stel je de lichtopbrengst en gamma in op basis van de kijkomgeving, maar ook daar speelt niet de kleur van je omgevingslicht maar de sterkte ervan een rol. Bij weinig tot geen licht is 120cd/m2 een gebruikelijke standaard. Bij veel omgevingslicht moet je uiteraard flink wat helderheid toevoegen omdat het beeld er anders donker en dof uitziet. Dat is gewoon te meten en zo in te stellen.
Dat bedoelde ik ook te zeggen dat omgevingslicht niet uitmaakt voor hoe de TV is gekalibreerd.
De instellingen en waarden blijven gelijk of je nu opeens veel zon in de kamer hebt of dat het avond is met schemerlicht.
Een overdag/avond instelling verschilt dus alleen in helderheid niet in kleuren.
Voor de kijker oogt het wellicht wel anders dan kan het beeld te geel of te blauw worden ervaren ondanks gelijke instellingen.

Wat zelf kalibreren kan inderdaad ook.
Je kunt na verloop van tijd dan herhalen en wat bijstellen.
Je meetapparaat verdien je dan wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Cap schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:17:
Ik heb daar als hobby kalibrator zelf inmiddels wel wat twijfels over. Ik heb zelf de spullen om te kalibreren en heb mijn C9 na 120-140 uur gekalibreerd, maar bij mij is de tv na 600+ uur toch weer duidelijk verlopen op zowel de kleurtemperatuur (D65) en de gamma.
Mocht ik dat echt opmerken dan neem ik wel contact op met het bedrijf wat de kalibratie heeft gedaan en dan komt het wel goed.
HoppyF schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:04:
[...]Een overdag/avond instelling verschilt dus alleen in helderheid niet in kleuren.
Wel vreemd dat er dan bij zowel een dag als nachtstand een complete kalibratie is uitgevoerd. Net als bij HDR en Dolby Vision. Je zou denken als dat toch niet uitmaakt dat ze dat dan ook niet zouden doen.

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 05-04-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben erg tevreden met het beeld van mijn C9. Heb het gewoon zo gezet dat ik het het mooist vind, niks gekalibreerd. Ik moet er tenslotte naar kijken. Ik ben ook zeer positief hoe goed 1080p content eruit ziet. En games is helemaal smullen. Ik heb wel oled light op 7- of 80 staan, schrik dan wel van de lage waarden die ik hier voorbij zie komen. Maar als ik dat doe wordt het beeld veel te flets en te donker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:22:
[...]

Mocht ik dat echt opmerken dan neem ik wel contact op met het bedrijf wat de kalibratie heeft gedaan en dan komt het wel goed.

[...]

Wel vreemd dat er dan bij zowel een dag als nachtstand een complete kalibratie is uitgevoerd. Net als bij HDR en Dolby Vision. Je zou denken als dat toch niet uitmaakt dat ze dat dan ook niet zouden doen.
Precies!
Echter de kleuren moeten wel gekalibreerd worden bij HDR en Dolby Vision.

Schakel je om van dag/avond stand zal dus per SDR, HDR of Dolby Vision, de kleuren gelijk moeten blijven.
Zo zal het ook wel uitgevoerd zijn.
Nou ja, als je maar tevreden bent met het resultaat is het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhulsie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 12:21
@Mfpower en de rest

Reactie gehad van LG. Zoals ik het probleem omschreef is het bij hen niet bekend geven ze aan. Ze wilden toch graag foto's hebben van het probleem. Ik heb er toch wat proberen te maken en deze opgestuurd (zie bijgevoegde afbeeldingen). We wachten af.

HDR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QwYLmRnj4vMp2gtMnrT2FFfAcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLXE0viU3nyMZPOEvLzKlNh3.jpg?f=fotoalbum_large

HDR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdtVwOL4pxW-S0P5dSGT5L4O15c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8h2AceL0MJs2QsL2pt5MU8i.jpg?f=fotoalbum_large

Dolby Vision
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOOmjlgpHum2r4g_Ct9NA6PzG6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWRsMqGjLVHVfVCZeQv7IQ9w.jpg?f=fotoalbum_large

Dolby Vision
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agp1biHomSU-nHec7KIYMR9kKwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LPAe8oN6i5Qu602fmcSKues.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door mhulsie op 05-04-2020 20:12 . Reden: Afbeeldingen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08
Vandaag bij de Mediamarkt gaan kijken naar zowel de LG C9 65" , als de Samsung Q90R. Beide pracht toestellen, maar helaas konden ze niet op beide dezelfde demo-video aanzetten. Hierdoor heb ik nog niet helemaal een goed vergelijk gehad. De C9 had een demo met (logisch) veel zwart-waardes, wat prachtig oogde en de Q90 juist HDR content wat ook echt eruit sprong ten opzichte van andere toestellen qua helderheid.

Toen ik m'n zoektocht begon was ik eigenlijk er al vrij snel uit dat het de C9 moest worden, maar door het zonlicht-issue wat in dit topic naar boven kwam, ben ik gaan twijfelen. Ik kan direct-zonlicht in mijn huiskamer best goed voorkomen door vitrage dicht te doen, maar kan zeker niet garanderen dat het nooit voor gaat komen. Daarom vandaag het mediamarkt-bezoek.

In de mediamarkt vertelde de beste verkoper dat hij daar nog nooit iemand had gehad die om die reden z'n TV geretourneerd heeft, maar dat zegt misschien meer iets over deze beste verkoper dan over de TV ben ik bang.

Ik wil voor mezelf de C9 verantwoorden/goed praten, maar wil niet 6/7 jaar lang met geknepen billen op de bank zitten omdat er misschien wel een zonnestraaltje op is gevallen. Maw; is mijn zorg gegrond en kan ik beter voor rust gaan met de Q90? Of is een paar keer per jaar wat zon niet zo'n ramp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
brentnl schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:06:
Vandaag bij de Mediamarkt gaan kijken naar zowel de LG C9 65" , als de Samsung Q90R. Beide pracht toestellen, maar helaas konden ze niet op beide dezelfde demo-video aanzetten. Hierdoor heb ik nog niet helemaal een goed vergelijk gehad. De C9 had een demo met (logisch) veel zwart-waardes, wat prachtig oogde en de Q90 juist HDR content wat ook echt eruit sprong ten opzichte van andere toestellen qua helderheid.

Toen ik m'n zoektocht begon was ik eigenlijk er al vrij snel uit dat het de C9 moest worden, maar door het zonlicht-issue wat in dit topic naar boven kwam, ben ik gaan twijfelen. Ik kan direct-zonlicht in mijn huiskamer best goed voorkomen door vitrage dicht te doen, maar kan zeker niet garanderen dat het nooit voor gaat komen. Daarom vandaag het mediamarkt-bezoek.

In de mediamarkt vertelde de beste verkoper dat hij daar nog nooit iemand had gehad die om die reden z'n TV geretourneerd heeft, maar dat zegt misschien meer iets over deze beste verkoper dan over de TV ben ik bang.

Ik wil voor mezelf de C9 verantwoorden/goed praten, maar wil niet 6/7 jaar lang met geknepen billen op de bank zitten omdat er misschien wel een zonnestraaltje op is gevallen. Maw; is mijn zorg gegrond en kan ik beter voor rust gaan met de Q90? Of is een paar keer per jaar wat zon niet zo'n ramp?
Ik heb al jaren een OLED en er nooit last van gehad en ook niet van gehoord sinds een aantal posts terug.

Bij twijfel moet je het niet doen, burn-in is iets wat OLED hoort ik denk dat de kans groter is dat je logo of subs in branden dan dat de zon er op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergelijken is zo erg lastig.
Beelden thuis zullen er ook anders uitzien dan in een winkel.
Bij jou thuis is er vast minder omgevingslicht.
Het zonlicht dan.
Laatste dagen toevallig veel besproken vanwege het zonnige weer maar wellicht ook omdat mensen nu meer overdag TV kijken dan anders.
Toevallig ben ik veel thuis en kijk ik regelmatig (zeker niet iedere dag) ook wel eens overdag TV.
Direct zonlicht valt niet op mijn TV, maar in de zomer straks zou dit mogelijk wel kunnen vanwege de stand van de zon.
We hebben echter wel zonwering, verticale lamellen, geen gordijnen of vitrage.
Dat is voldoende om direct zonlicht te weren.
We zitten dan echt niet in het donker want het zal hooguit één van de drie ramen in de erker zijn waardoor er zon binnen kan komen. De rest kan dan open blijven voor voor een stukje dicht gezet worden.

Mijn advies is (logisch want ik ben een OLED liefhebber...) een OLED te kiezen.
Je kunt nog genoeg video op YouTube vinden waarbij QLED en OLED uitvoerig vergeleken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57

Ik heb heel goevallig gister exact hetzelfde gedaan. Had zelf al wat reviews met vergelijkingen gezien en tevens over de reflectie. Omdat ze in de winkel niet langs elkaar staan is het lastig te zien. In de reviews zie je het verschil wel goed. Daar zie ik in elk geval duidelijk dat de LG beter is. Over de reflectie baatte ik me ook wat gezonde zorgen nu zag ik in een review dat als je ervoor zit het wel meevalt en als de omgeving wat donkerder is je er niet echt last van hebt. Ik heb mijn zitpositie voor de tv dus ik zie daar geen probleem in. Mocht het nu extreem zijn met de zon wat ik momenteel zelden al ervaar dan zou ik nog een gordijn dicht kunnen doen. Ik ga waarschijnlijk voor een C9 65”, want de nieuwe CX op een paar dingetjes na beter wat ik zie maar kost gelijk ook 800 euro meer zonder cashback van 200 euro nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

PsYkOfOoL schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:04:
[...]Over de reflectie baatte ik me ook wat gezonde zorgen
Dat is ook het gene wat mij zeer tegenvalt bij mijn 65C9, het beeld is echt prachtig, maar de reflectie is echt een heel groot min punt vind ik persoonlijk. Ik had hiervoor een Samsung Qled en had nooit last van enige reflectie, maar dat is met dit scherm bijna het tegenovergestelde. Maar dit zou dan ook wel de enige reden zijn dat ik in de toekomst van oled zou af stappen, want voor de rest bevalt oled mij echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49
Zo constateren we dat de ervaringen enorm uiteen lopen. Zelf ervaar ik geen enkel reflectie als de tv aanstaat. Natuurlijk wel als deze uit staat, het is immers een groot zwart vlak. Misschien vinden sommigen dat enorm storend, maar dan moet je gaan werken met een projector of hopen dat de oprolbare schermen echt bereikbaar worden voor de gemiddelde consument.
Vroeger waren er tv's welke een mat scherm hadden, die zullen inderdaad minder reflecteren. Een mat scherm gaat echter wel ten koste van de helderheid en laat dat nou ook net een strijdpunt zijn tussen de verschillende merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:22
Wren schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:37:Zelf ervaar ik geen enkel reflectie als de tv aanstaat. Natuurlijk wel als deze uit staat, het is immers een groot zwart vlak.
Dan ervaar je dus wel reflecties als de TV aan staat (tijdens donkere scenes).

Het is voor mij wel echt het enige nadeel aan OLED. Heb gisteren nog even getwijfeld om te wachten met La Casa de Papel overdag, omdat ik de reflecties toch wel storend vond.

[ Voor 22% gewijzigd door Jimmy J. op 06-04-2020 12:47 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Jimmy J. schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:46:
[...]
Dan ervaar je dus wel reflecties als de TV aan staat (tijdens donkere scenes).
Ehh, nee, want ik ga ook geen lampen achter mij plaatsen die in het scherm schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reflecties zijn er vooral als de TV uit staat.
Natuurlijk had LG ervoor kunnen kiezen een mat scherm ervan te maken.
Dit gaat ten koste van de beeldkwaliteit en niet zo weinig ook.
Mijn iPad Pro heeft ook een erg glanzend scherm maar geeft wel een haarscherp en helder beeld.
Dat vind ik dus belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-07 15:22
groxgrox schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:12:
Inmiddels volop aan het genieten van de 55C9. Echter zie ik vaker (of het valt nu meer op) dat er lip sync problemen optreden. Het geluid loopt voor op het beeld.
Welke instellingen kan ik hiervoor aanpassen?
Er is geen werkende instelling voor, dit probleem komt niet door de TV maar door de versterker of soundbar.
Bij de instellingen kun je het geluid alleen maar sneller laten afspelen, dat maakt het probleem juist erger.

Op de meeste receivers staat standaard een versnelling van 200ms ingesteld, als je deze op 0 zet is het probleem verholpen. Deze optie zit vaak bij de hdmi instellingen verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Laatst online: 14-11-2023
Sorry dat ik even tussendoor kom, maar hebben jullie ook problemen met de RTL XL app? Bij mij stopt het afspelen van elk programma na 30 seconden en lijkt de app vast te lopen, kan dan niet meer terug- of vooruit spoelen. :? Kan dan wel terug naar HDMI. Maar dit is bij alle programma's zo. Op de computer geen problemen met RTL XL, alleen op de tv (B9).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Wren schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:37:
Zo constateren we dat de ervaringen enorm uiteen lopen. Zelf ervaar ik geen enkel reflectie als de tv aanstaat. Natuurlijk wel als deze uit staat, het is immers een groot zwart vlak.
Toch snap ik dit niet, want hoe kan je het nu wel zien als de tv uitstaat op het zwart, en niet als de tv aanstaat en er is veel zwart in beeld ? Dit moet dan toch precies hetzelfde effect geven.

Dat je het niet ziet waar "kleuren" zijn tijdens het tv kijken dat snap ik, dat heb ik zelf ook. Maar overal waar het beeld echt zwart is tijdens het tv kijken, daar ervaar ik de reflectie precies zo als dat de tv uitstaat (op het zwart)...

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 06-04-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 23:22
whiner schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:04:
[...]

Er is geen werkende instelling voor, dit probleem komt niet door de TV maar door de versterker of soundbar.
Bij de instellingen kun je het geluid alleen maar sneller laten afspelen, dat maakt het probleem juist erger.

Op de meeste receivers staat standaard een versnelling van 200ms ingesteld, als je deze op 0 zet is het probleem verholpen. Deze optie zit vaak bij de hdmi instellingen verstopt.
Bedankt maar ik heb geen soundbar of receiver ertussen. Ik zal eens naar de HDMI instellingen kijken

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
DON PAPA schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:25:
[...]

Klopt, maar de slijtage zal in veel gevallen ook minder snel gaan. Mijn oled lampje voor overdag staat nu nog maar op 35 terwijl dat eerst veel hoger was (even uit mijn hoofd 60 volgens mij), terwijl het beeld nu helderder overkomt dan voor heen...
35? jee zeg dan zie ik niets overdags, en dan hakt de asbl nog eens harder toe met zo'n lage instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
mhulsie schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:11:
@Mfpower en de rest

Reactie gehad van LG. Zoals ik het probleem omschreef is het bij hen niet bekend geven ze aan. Ze wilden toch graag foto's hebben van het probleem. Ik heb er toch wat proberen te maken en deze opgestuurd (zie bijgevoegde afbeeldingen). We wachten af.

knip
Op welke HDR mode heb je het ingesteld? Op cinema home? Als je dynamic tone mapping aan hebt staan dan zie je inderdaad meer schaduw details. Maar dat is niet de HDR10 zoals het behoort te zijn.

Bij de DV is inderdaad het zwart erg dicht geslipt, zo ver ik het kan beoordelen van je foto's. In welke mode staat deze DV ?

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 06-04-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:37:
[...]

Toch snap ik dit niet, want hoe kan je het nu wel zien als de tv uitstaat op het zwart, en niet als de tv aanstaat en er is veel zwart in beeld ? Dit moet dan toch precies hetzelfde effect geven.

Dat je het niet ziet waar "kleuren" zijn tijdens het tv kijken dat snap ik, dat heb ik zelf ook. Maar overal waar het beeld echt zwart is tijdens het tv kijken, daar ervaar ik de reflectie precies zo als dat de tv uitstaat (op het zwart)...
Klopt. Ik heb zelf niet/nauwelijks last van reflecties van daglicht, maar wel een beetje van een lampje dat op 6.5m van het scherm staat, achter de kijkpositie. Het lampje staat op de laagste stand maar de reflectie op de witte muur is uiteraard een beetje zichtbaar als er op die plek donker beeld wordt weergegeven. Uiteraard zie je het niet bij lichte scenes. Bij donkere films zet ik vaak het lampje uit. Bij kijken van dagelijks sport en nieuws stoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb ook helemaal geen last van de reflecties. Bij mij staat ook op zo'n 6 meter van het scherm een hue lamp die half aan is. In donkere scenes zie je dat wel een beetje, zeker als je er op let. Maar normale scenes / tv kijken geen last van. Ook niet bij het gamen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SaveMe- schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:47:
Ik heb ook helemaal geen last van de reflecties. Bij mij staat ook op zo'n 6 meter van het scherm een hue lamp die half aan is. In donkere scenes zie je dat wel een beetje, zeker als je er op let. Maar normale scenes / tv kijken geen last van. Ook niet bij het gamen ...
Maar zo'n Hue lamp (één of meerderen), is nu net zo'n lamp die door één druk op een toets in een andere stand gebracht kan worden, al dan niet automatisch, de mogelijkheden zijn legio wat dat betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhulsie
Snake_Eye schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:25:
[...]

Op welke HDR mode heb je het ingesteld? Op cinema home? Als je dynamic tone mapping aan hebt staan dan zie je inderdaad meer schaduw details. Maar dat is niet de HDR10 zoals het behoort te zijn.

Bij de DV is inderdaad het zwart erg dicht geslipt, zo ver ik het kan beoordelen van je foto's. In welke mode staat deze DV ?
HDR heb ik ingesteld op Cinema, met dynamic tone mapping uit.
Dolby Vision staat ook ingesteld op Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

hardware-lover schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:44:
[...]

Maar zo'n Hue lamp (één of meerderen), is nu net zo'n lamp die door één druk op een toets in een andere stand gebracht kan worden, al dan niet automatisch, de mogelijkheden zijn legio wat dat betreft.
Daarom ook hue overal. Ik zet de lampen naar gelang de stemming, het publiek en of de activiteit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-07 15:50
Afgelopen weekend de pixel refresher gestart op mijn 55c7v na 2000 uur. Resultaat.. het scherm vol met ingebrande vierkanten. Contact gehad met de verkoper en ook zij constateerden dat dit wel eens voorkwam bij de 7 serie. Ik heb gelukkig nog een maand garantie en het advies was dan ook om direct contact op te nemen met LG.

Nadat ik de medewerker verteld heb wat er met het scherm gebeurd is nadat de pixel refresher zijn "werk" gedaan had vroeg de beste man direct of ik al eens een pixel refresh gedaan had? Toen ik aangaf dat dit het probleem veroorzaakt had, zei hij dat hij er nog nooit van gehoord heeft en dit niet mogelijk was. Zelfs nadat ik zei dat ook de verkopende partij bevestigd had dat dit voorkwam gaf hij geen krimp. Hij zei je kunt het beste de televisie even uitzetten voor een aantal uur zodat de refresher goed zijn werk kan doen. Ik gaf aan dat er twee soorten refreshers waren, een die start nadat de televisie 4 uur achter elkaar aan gestaan heeft en de andere die na 2000 uur of handmatig te starten is. Ook hier zei hij nog nooit van gehoord te hebben.

Hij dacht dat er binnen enkele dagen een monteur contact met me zou opnemen maar dat als de monteur zou vaststellen dat ik dit zelf veroorzaakt had ik de garantie wel kon vergeten.

Hoor normaal goede verhalen over de service van LG maar dit gesprek absoluut niet zo ervaren. Hij zei nog net niet letterlijk dat ik dit hele verhaal uit m'n duim zoog. Is er een forum waar LG ook op antwoord zodat ik hier mijn verhaal kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00

Polycom

Poes van goud

Neem contact op met de winkel waar je je tv hebt gekocht, jij hebt niet zoveel met te makken met LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Polycom schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:46:
Neem contact op met de winkel waar je je tv hebt gekocht, jij hebt niet zoveel met te makken met LG.
Precies.nu.mag jij in discussie gaan met LG maar het is de winkel die dat moet doen. Bespaar jezelf de moeite en stress en laat het via de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-07 15:50
Dit heb ik gedaan, zij zeiden dat ik dit eerst met LG direct kon regelen. Mocht dit niet opgelost worden weer contact op te nemen met hun. 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
bloedboer schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:08:
Dit heb ik gedaan, zij zeiden dat ik dit eerst met LG direct kon regelen. Mocht dit niet opgelost worden weer contact op te nemen met hun. 🤦‍♂️
Ik raad je aan het door de winkel te laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:10:
[...]

Ik raad je aan het door de winkel te laten regelen.
Inderdaad, tenzij je heel weinig vertrouwen hebt in de winkel.
Laat de winkel maar afspraken met LG en service partner CE repair maken.
Ik vind het ook vreemd dat de grote pixel refresher (2000 uur) een slecht beeld als resultaat te zien geeft.

Je zou de TV nog minimaal een aantal uren kunnen laten draaien zodat na het uitzetten de korte automatische refresher gaat lopen. Wellicht heeft dit nog effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 21:51

Ik heb ook verhalen gelezen over direct zonlicht, maar mijn C8 staat vanaf een uur of 14 tot een uur voor zonsondergang of tot ik de gordijnen dicht doe in de zon en ik heb nog nergens last van gehad. Als de zon erop staat en ik kijk tv dan doe ik wel vaak een gordijn dicht (overdag kijk ik eigenlijk alleen af en toe live sport)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:34
Diegene die C9 gaan of hebben gekocht, kijken jullie dan ook naar surround set met hdmi2.1 en eARC?

Heb een C7 en ben van plan te upgraden naar C9.. en heb nu nog een surround set van 8j oud.. een Onkyo 7705 is grote verbetering vergeleken met wat ik nu heb.. maar ondersteund 4K 60hz en geen eARC.. zou dat probleem zijn? Of maakt het niet uit als je spdif+HDMI gebruikt en straks PlayStation 5 niet via versterker aansluit, maar rechtstreeks in tv ivm 4K 120hz

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 11:51
SPDIF/toslink doet alleen ARC: DD/DTS/PCM2.0 dus dan heeft het zeker geen nut.
Wil je PS5/XBX tzt toch aansluiten via receiver en je wilt naast e-arc ook andere hdmi 2.1 features blijven gebruiken dan moet je wachten tot de zomer als de nieuwe Yamaha RX-A series of de Denons uitkomen met volledige 2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Snake_Eye schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:18:
[...]35? jee zeg dan zie ik niets overdags, en dan hakt de asbl nog eens harder toe met zo'n lage instelling.
Dit is wat ik zie met oled lamp op 35 met de luxaflex helemaal open gedraaid, let niet te veel op de kleuren, want ik zie dat mijn telefooncamera deze net niet helemaal weergeeft zoals ik ze zie op de tv.

[YouTube: 20200406 153956]

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 30-08-2020 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
DON PAPA schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:27:
[...]

Dit is wat ik zie met oled lamp op 35 en met de luxaflex helemaal open gedraaid, let niet te veel op de kleuren, want ik zie dat mijn telefooncamera deze niet helemaal weergeeft zoals ik ze zie op de tv.

ziet er (voor mij) prima uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 12:39
SuperVeloce schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:57:
Diegene die C9 gaan of hebben gekocht, kijken jullie dan ook naar surround set met hdmi2.1 en eARC?

Heb een C7 en ben van plan te upgraden naar C9.. en heb nu nog een surround set van 8j oud.. een Onkyo 7705 is grote verbetering vergeleken met wat ik nu heb.. maar ondersteund 4K 60hz en geen eARC.. zou dat probleem zijn? Of maakt het niet uit als je spdif+HDMI gebruikt en straks PlayStation 5 niet via versterker aansluit, maar rechtstreeks in tv ivm 4K 120hz
Ik heb een 65c9 en heb ook een oude onkyo homecinemaset van 9 jaar oud en wil ook upgraden naar een hdmi 2.1 Homecinemaset. Echter zijn deze er helaas nog niet en dus is het even wachten. In mijn geval hoop ik dat het snel is, want mijn tv slaat op tilt als ik mijn ultra hd blurayspeler aanzet...dan gaat de tv naar hdmi 2 en 1 schakelen terwijl de video out hdmi van de speler in hdmi 4 zit en audio out in de hdmi poort van de receiver. Enige manier voor mij om met de speler te kijken is door hdmi kabel van de receiver uit de tv te trekken, anders krijg ik 2 beelden langs elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

Dit is wat ik zie met oled lamp op 35 en met de luxaflex helemaal open gedraaid, let niet te veel op de kleuren, want ik zie dat mijn telefooncamera deze net niet helemaal weergeeft zoals ik ze zie op de tv.
Zo op het 1ste gezicht helemaal niets mis mee. En het belangrijkste is dat jij er happy mee bent.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:30

DexterDee

I doubt, therefore I might be

SuperVeloce schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:57:

Zoals eerder vermeld in dit topic heb ik een C9 en heb ik m'n surround receiver ingeruild voor een Denon X1600H. Dat is geen echte HDMI 2.1 receiver, maar heeft wel 2.1 features. Zo heeft 'ie eARC, ALLM, VRR en ondersteunt 'ie 4:4:4 4K60hz HDR en HDCP 2.3. Enige wat echt mist zijn de hogere framerates, volgens mij ondersteunt 'ie geen 120Hz op 4K. Ik had geen zin om nog minimaal een half jaar te wachten op de eerste echte HDMI 2.1 receivers, m'n oude receiver was namelijk nog HDMI 1.4 waardoor ik veel features miste en bepaalde issues had met bijv. CEC

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 10:21

Boy

www.byoscoop.nl

Ik vind het niet (zo snel?) in dit topic terug, maar is de E9 glasplaat een nadeel tov de C9 zonder glasplaat? Of reflecteert de C9 net zo hard?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
[...]

Dit is wat ik zie met oled lamp op 35 met de luxaflex helemaal open gedraaid, let niet te veel op de kleuren, want ik zie dat mijn telefooncamera deze net niet helemaal weergeeft zoals ik ze zie op de tv.

ik zou me niet kunnen inhouden om te kijken hoe het er op bv. 40 of 50 uit zou zien,haha.
ik ga er van uit dat hij alle verbeteraars heeft uitgezet,maar welke gamma en witbalans heeft hij gebruikt (warm1 of warm2 bv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:19:
Ik vind het niet (zo snel?) in dit topic terug, maar is de E9 glasplaat een nadeel tov de C9 zonder glasplaat? Of reflecteert de C9 net zo hard?
De E9 reflecteert ietsjes meer door de extra glasplaat, maar het scheelt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 07-07 16:00
@Phusebox begrijp ik nu dat er via de (e)arc verbinding geen dts signaal terug komt naar reciever?
Dus je bent verplicht om alles via de reciever aan te sluiten voor dts?
Opzich geen probleem mijn reciever ondersteunt hdmi2.0b maar voor de toekomst wel lastig bij een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:29
Tito129 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:42:
@Phusebox begrijp ik nu dat er via de (e)arc verbinding geen dts signaal terug komt naar reciever?
Dus je bent verplicht om alles via de reciever aan te sluiten voor dts?
Opzich geen probleem mijn reciever ondersteunt hdmi2.0b maar voor de toekomst wel lastig bij een console.
Jep dat is correct.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhulsie
@Mfpower en de rest

The plot thickens...
Ik heb reactie gekregen van LG. Ze hebben de foto's en de situatie voorgelegd aan de technische dienst. Zij geven aan dat er recentelijk een update is geweest voor het probleem dat ik omschrijf. Ik moest checken of ik op 5.10.45 zat qua firmware. Dit is wel het geval. En de bal weer terug bij LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:23:
@Mfpower en de rest

The plot thickens...
Ik heb reactie gekregen van LG. Ze hebben de foto's en de situatie voorgelegd aan de technische dienst. Zij geven aan dat er recentelijk een update is geweest voor het probleem dat ik omschrijf. Ik moest checken of ik op 5.10.45 zat qua firmware. Dit is wel het geval. En de bal weer terug bij LG :)
Haha ik ben heel benieuwd. En anders wil ik ook wel wat foto’s in dr strijd gooien hoor.

Btw hoe krijg je Netflix in enkel HDR?

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 07-04-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhulsie
Mfpower schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:32:
[...]

Haha ik ben heel benieuwd. En anders wil ik ook wel wat foto’s in dr strijd gooien hoor.

Btw hoe krijg je Netflix in enkel HDR?
Top! Ik gebruik daarvoor mijn Ultra HD Blu-ray speler. Die heeft een switch voor Dolby Vision output. Wanneer die uitstaat output hij de HDR core van zowel Dolby Vision UHD Blu-rays als van de content op de Netflix app op de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-06 20:31
Iemand enig idee of ze de microvezeldoekjes van Spectral ook los verkopen (in plaats van in combinatie met de Spectral Spray Foam)? Zijn hele fijne doekjes namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Martinho25 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:54:
Iemand enig idee of ze de microvezeldoekjes van Spectral ook los verkopen (in plaats van in combinatie met de Spectral Spray Foam)? Zijn hele fijne doekjes namelijk.
Haal die microvezeldoekjes toch gewoon bij Zeeman. 10 voor een euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De C was weg, heb wel een B9 gekocht voor €1499. Ik ga eens kijken of het een retourdeal is door panel lottery of een demomodel uit Duitsland (oled65c97la is Duits niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:17:
[...]

De C was weg, heb wel een B9 gekocht voor €1499. Ik ga eens kijken of het een retourdeal is door panel lottery of een demomodel uit Duitsland (oled65c97la is Duits niet?)
Te duur voor een model met krasje/deukje en onzekere herkomst.
Waarschijnlijk Duitsland dus.
Betaal liever iets meer voor zekerheid èn 5 jaar garantie.
Wellicht heb je geluk, dat kan ook.
Veel plezier in ieder geval met je B9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:26:
[...]

Te duur voor een model met krasje/deukje en onzekere herkomst.
Waarschijnlijk Duitsland dus.
Betaal liever iets meer voor zekerheid èn 5 jaar garantie.
Wellicht heb je geluk, dat kan ook.
Veel plezier in ieder geval met je B9.
Krasje/deukje kom ik snel genoeg achter.
En als ik mydealz en het prijzentopic in de gaten hou kost ie nieuw minstens 200 euro meer. Dan neem ik het risico wel op een mogelijke miskoop, iets met wkoa. En die vijf jaar garantie is een wassen neus heb ik al gemerkt met mijn E6 en de service die bij LG te wensen over liet.

Maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb sinds een weekje ofzo een irritant probleem met het internet op mijn C7 (65 inch). Het is, steeds na het opnieuw aanzetten van de tv, zo traag als wat. Met geluk een paar Mbit. Als ik even de verbinding met de router verbreek en dan weer opnieuw verbind is het weer snel (>150 Mbit). Uiteraard via de wifi (heb af en toe hogere bitrate dan 100 Mbit nodig).

Ik heb 3 routers en alle 3 geven hetzelfde probleem; na een tv herstart is het traag. Ik heb ook al ipv6 uitgezet en een statisch ip-adres toewijzen maakt ook geen verschil.
Enige dat ik nog niet heb gedaan is de tv even een minuut of 10 van de stroom en een complete reset (wil ik zo lang mogelijk uitstellen, vanwege alle persoonlijke instellingen, etc.).

Ik heb het idee dat dit speelt sinds de laatste update. Die heb ik een week of 2 geleden geïnstalleerd. Ik ga morgen eens serieus troubleshooten, alhoewel het misschien handig is wanneer iemand ook dezelfde problemen heeft (gehad) en reeds en oplossing heeft... ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
[...]

Krasje/deukje kom ik snel genoeg achter.
En als ik mydealz en het prijzentopic in de gaten hou kost ie nieuw minstens 200 euro meer. Dan neem ik het risico wel op een mogelijke miskoop, iets met wkoa. En die vijf jaar garantie is een wassen neus heb ik al gemerkt met mijn E6 en de service die bij LG te wensen over liet.

Krasje of deukje kan ook ergens aan de achterkant zitten.
Hopelijk niet midden op het scherm....
Ja, verschil kan wel €200 zijn.
Jammer dat je eerder een slechte ervaring hebt gehad, dat hoort zeker niet.
Wellicht valt het nu allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:30:
[...]

Krasje of deukje kan ook ergens aan de achterkant zitten.
Hopelijk niet midden op het scherm....
Ja, verschil kan wel €200 zijn.
Jammer dat je eerder een slechte ervaring hebt gehad, dat hoort zeker niet.
Wellicht valt het nu allemaal mee.
Ik heb hem nu op de plek staan.
Folie op de achterkant en voorkant.
Boekjes/afstandsbediening in seal verpakking.
Kan zo op close up geen beschadigingen zien noch achter noch voor. Dus het lijkt mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Joosie200 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:
[...]

En die vijf jaar garantie is een wassen neus heb ik al gemerkt met mijn E6 en de service die bij LG te wensen over liet.

Die vijf jaar garantie hadden ook niks te maken met LG :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:04:
[...]

Die vijf jaar garantie hadden ook niks te maken met LG :)
Nee inderdaad, dat biedt KE/Foka na het schrijven van een review. Na wat youtube videos kan ik geen gebreken ontdekken. Geen stuck/dode pixels noch een kras/barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46

epo

MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:21:
Ik heb sinds een weekje ofzo een irritant probleem met het internet op mijn C7 (65 inch). Het is, steeds na het opnieuw aanzetten van de tv, zo traag als wat. Met geluk een paar Mbit. Als ik even de verbinding met de router verbreek en dan weer opnieuw verbind is het weer snel (>150 Mbit). Uiteraard via de wifi (heb af en toe hogere bitrate dan 100 Mbit nodig).

Ik heb 3 routers en alle 3 geven hetzelfde probleem; na een tv herstart is het traag. Ik heb ook al ipv6 uitgezet en een statisch ip-adres toewijzen maakt ook geen verschil.
Enige dat ik nog niet heb gedaan is de tv even een minuut of 10 van de stroom en een complete reset (wil ik zo lang mogelijk uitstellen, vanwege alle persoonlijke instellingen, etc.).

Ik heb het idee dat dit speelt sinds de laatste update. Die heb ik een week of 2 geleden geïnstalleerd. Ik ga morgen eens serieus troubleshooten, alhoewel het misschien handig is wanneer iemand ook dezelfde problemen heeft (gehad) en reeds en oplossing heeft... ;)
Klinkt als het Wifi probleem, als je onder General -> Quick start uitzet, en dan eens test? Heb ik toevallig net weer aangezet om te kijken of het nu gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 07-07 19:56
mhulsie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:41:
[...]

Top! Ik gebruik daarvoor mijn Ultra HD Blu-ray speler. Die heeft .....
Welke speler is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhulsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
[...]

Ziet er goed uit in zoverre ik het zo van de foto kan bepalen. Wij hebben veel lichtinval, bij mij ziet het met zo'n lage instelling anders uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 08-04-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik houd toch problemen met HDMI sync (CEC). Rare is dat het ook niet consistent is. Gaat telkens weer anders. Beetje irritant wel, maar goed 1st world problems ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-07 16:50

Snippertje

Light up your life

Ik heb al een tijdje problemen met het goed weergeven van beeld vanaf mijn computer op de B9. Op zich werkt het redelijk goed, maar er zijn wat vage probleempjes. Zoals een harde klap door de boxen als het geluid doorkomt of af en toe een groene streep. Dit is met een HDMI kabel van 7.5m en gebeurt zowel bij 1440p 120hz als bij 4k 60fps. Beide met HDR.

Nu heb ik een redmere kabel gekocht van 10 meter. Hier heb ik geen problemen meer op 1440p, maar geen beeld op 4k60fps. 30hz werkte wel weer prima.

Nu wil ik graag een goede kabel van ongeveer 7 meter die daadwerkelijk 4k60fps 4:4:4 doet. Dus ik dacht dan koop ik een HDMI 2.1 kabel, maar deze vind ik nergens voor deze lengte. Zijn er nog andere oplossingen om op die afstand fatsoenlijk beeld te krijgen? Ik ben het spoor een beetje bijster in kabelland.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippertje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:49:
Ik heb al een tijdje problemen met het goed weergeven van beeld vanaf mijn computer op de B9. Op zich werkt het redelijk goed, maar er zijn wat vage probleempjes. Zoals een harde klap door de boxen als het geluid doorkomt of af en toe een groene streep. Dit is met een HDMI kabel van 7.5m en gebeurt zowel bij 1440p 120hz als bij 4k 60fps. Beide met HDR.

Nu heb ik een redmere kabel gekocht van 10 meter. Hier heb ik geen problemen meer op 1440p, maar geen beeld op 4k60fps. 30hz werkte wel weer prima.

Nu wil ik graag een goede kabel van ongeveer 7 meter die daadwerkelijk 4k60fps 4:4:4 doet. Dus ik dacht dan koop ik een HDMI 2.1 kabel, maar deze vind ik nergens voor deze lengte. Zijn er nog andere oplossingen om op die afstand fatsoenlijk beeld te krijgen? Ik ben het spoor een beetje bijster in kabelland.
Zoiets?
https://nl.aliexpress.com/item/32973421109.html
Kost wel zo’n €80 voor 8 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 17:31

De Nelis

en anders maar niet...

Snippertje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:49:

https://www.ruconnected.nl/lange-hdmi-kabel-4K/

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhulsie
@Mfpower

"Helaas hebben wij op dit moment geen oplossing voor het probleem dat u ons heeft voorgelegd. Wij hebben uw klacht echter wel genoteerd en intern voorgelegd. Wellicht dat dit in een toekomstige update verholpen kan worden. Wat wij u momenteel alleen kunnen adviseren is dat u de updates in de televisie goed bijhoudt."

Aldus LG. Wat mij nog wel bezighoudt is dat zij in hun vorige bericht aangaven dat het probleem verholpen zou zijn in een recente update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 07-07 21:51
-SaveMe- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:03:
Ik houd toch problemen met HDMI sync (CEC). Rare is dat het ook niet consistent is. Gaat telkens weer anders. Beetje irritant wel, maar goed 1st world problems ...
Kan 1 van de kabels of 1 van de apparaten zijn, maar is lastig troubleshooten. (Bij mij doet CEC het bij geen enkele hdmi-poort als ik mijn blu-ray speler aansluit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Deze lijkt ook wel wat. Leuke prijs, maar heb je in ieder geval Chroma 4:4:4 at 60Hz.. 8)
-SaveMe- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:03:
Ja klopt, doe je helemaal niets aan. Komt doordat CEC niet echt gestandaardiseerd is denk ik. Fabrikanten noemen het ook vaak anders

[ Voor 48% gewijzigd door NoahAmber op 08-04-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

FrankRicard schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:22:
[...]

Kan 1 van de kabels of 1 van de apparaten zijn, maar is lastig troubleshooten. (Bij mij doet CEC het bij geen enkele hdmi-poort als ik mijn blu-ray speler aansluit)
kabels gaat het niet meer zijn. Alle kabels al vervangen door hdmi 2.1 high speed kabels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-07 16:50

Snippertje

Light up your life

Ali express vertrouw ik niet eigenlijk. Prijs valt wel mee en toekomstbestendig, zelf ervaring met deze kabel?
Oh dat klinkt goed. Mijn lengte is helaas net uitverkocht, maar wellicht 10m toch proberen. Liefste zou ik natuurlijk 2.1 willen. Vraag me af of die optische variant dat niet gewoon zou moeten ondersteunen. Dank iig!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippertje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:28:
[...]

Ali express vertrouw ik niet eigenlijk. Prijs valt wel mee en toekomstbestendig, zelf ervaring met deze kabel?

[...]

Oh dat klinkt goed. Mijn lengte is helaas net uitverkocht, maar wellicht 10m toch proberen. Liefste zou ik natuurlijk 2.1 willen. Vraag me af of die optische variant dat niet gewoon zou moeten ondersteunen. Dank iig!
Helaas zelf geen ervaring mee.
Wellicht kan iemand nog melden of dit soort Ali kabels goed zijn.
Pagina: 1 ... 269 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.