Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 23:53
Sinds deze week heb ik de LG C9.
Bij aansluiting op PC (4k) komt er na een tijdje opeens een grijze lijn aan de rand van het scherm.
De eerste keer was het de rechter en onderkant. Toen heb ik t op kunnen lossen door HDMI kanaal te wisselen en was het weer weg.
Nu is het na een dag toch weer terug. Deze keer een dikkere grijze lijn aan de linkerkant (halve cm) en een smallere (3pixels oid) aan de bovenkant. Mijn vensters worden binnen die lijnen geplaatst dus t bedekt niets. Als ik bijv 4/3 doe zie ik diezelfde soort grijze 'vlakken' alleen dan natuurlijk veel groter. Bij de LG apps zijn de lijnen weg. Heeft iemand een idee wat de oplossing is?

edit: het is de pixel shifting, makes sense :)

[ Voor 3% gewijzigd door randomg op 08-04-2020 21:44 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 11:46
Zo dan, wij hebben thuis voor het eerst een issue met de 65B6 (een relatief oudje dus). De YouTube app heeft kuren in de zin dat geen enkele video nog wilt afspelen. Het beeld blijft zwart na het kiezen van een video. Dit is sinds gisteren en 16 maart was de laatste update. Ik heb de app al gereset, geen resultaat, daarna verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook geen resultaat. Netflix, Disney+ en Videoland etc werken prima, dus de verbinding is goed. Iemand een idee?

Some infinities are bigger than others.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:14:
Zo dan, wij hebben thuis voor het eerst een issue met de 65B6 (een relatief oudje dus). De YouTube app heeft kuren in de zin dat geen enkele video nog wilt afspelen. Het beeld blijft zwart na het kiezen van een video. Dit is sinds gisteren en 16 maart was de laatste update. Ik heb de app al gereset, geen resultaat, daarna verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook geen resultaat. Netflix, Disney+ en Videoland etc werken prima, dus de verbinding is goed. Iemand een idee?
Net even snel getest op mijn B6 en YouTube werkt hier nog prima. Helpt natuurlijk weinig maar lijkt dus niet aan app of YouTube te liggen.

Kan je nog aanraden om te proberen de TV 10 minuten van stroom te halen.

Arrived anxious, left bored

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 11:46
Puck schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:27:
[...]

Net even snel getest op mijn B6 en YouTube werkt hier nog prima. Helpt natuurlijk weinig maar lijkt dus niet aan app of YouTube te liggen.

Kan je nog aanraden om te proberen de TV 10 minuten van stroom te halen.
Dank je Puck. 10 minuten van stroom af heeft geholpen. Raar, maar waar! _/-\o_

Some infinities are bigger than others.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:51:
[...]

Dank je Puck. 10 minuten van stroom af heeft geholpen. Raar, maar waar! _/-\o_
Mooi! Compleet van stroom afhalen zorgt ervoor dat de app state uit interne geheugen gewist wordt. Iets wat bij deze tv's vrij agressief op de achtergrond blijft (wat snelheid ten goede komt).

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 23:59
aargh. vanavond wilden wij tv kijken (2 maanden oude LG 65C9), maar bij opstarten een zwarte streep midden door t beeld. na ongeveer 5-7 seconden vervorming aan de linkerkant van het scherm waarna de tv zichzelf uitschakelt. Al even van de stroom gehaald, maar dat mocht niet baten. Gevalletje kapot??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKBK9rlL5KTOMOuhLge0bCOssiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J3LsV7JQdemnCMP51NhMUHZD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iABi_VmavP3rawcUGHQ8GfUJRMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GXW7g1AYE0QnJh6E3JfAzCWI.png?f=fotoalbum_large

en hier nog een video: vanaf begin streep door beeld. Na ongeveer 17 sec vertekening aan linkerkant en uitschakelen (is bijna aan het eind van de video)
[Video: https://photos.app.goo.gl/x6htNQiogF17dVu48]

mijn signature is bewust leeg :-)

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
pCOW schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:27:
aargh. vanavond wilden wij tv kijken (2 maanden oude LG 65C9), maar bij opstarten een zwarte streep midden door t beeld. na ongeveer 5-7 seconden vervorming aan de linkerkant van het scherm waarna de tv zichzelf uitschakelt. Al even van de stroom gehaald, maar dat mocht niet baten. Gevalletje kapot??

[Afbeelding]

[Afbeelding]

en hier nog een video: vanaf begin streep door beeld. Na ongeveer 17 sec vertekening aan linkerkant en uitschakelen (is bijna aan het eind van de video)
[Video]
Die zou ik meteen retour sturen en nieuwe eisen. Mijne heb ik nu 5 maanden en niet dit soort problemen gelukkig.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:00
dbz1985 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:21:
[...]

Die zou ik meteen retour sturen en nieuwe eisen. Mijne heb ik nu 5 maanden en niet dit soort problemen gelukkig.
Oftewel,even contact opnemen met je winkel.die vragen een reparatie aan om dit te verhelpen.

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:21:
Ik heb sinds een weekje ofzo een irritant probleem met het internet op mijn C7 (65 inch). Het is, steeds na het opnieuw aanzetten van de tv, zo traag als wat. Met geluk een paar Mbit. Als ik even de verbinding met de router verbreek en dan weer opnieuw verbind is het weer snel (>150 Mbit). Uiteraard via de wifi (heb af en toe hogere bitrate dan 100 Mbit nodig).
Had het zelfde probleem na laatste firmware update maar dan op een E7:
Zoek de "screen share" app op en zet daarin listening mode uit.

En wellicht overbodig: quick start moet op uit staan voor zover dat bij jou nog niet het geval was.

[ Voor 10% gewijzigd door Peter711 op 10-04-2020 03:17 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52

MazeWing

The plot thickens...

Peter711 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 03:10:
[...]

Had het zelfde probleem na laatste firmware update maar dan op een E7:
Zoek de "screen share" app op en zet daarin listening mode uit.

En wellicht overbodig: quick start moet op uit staan voor zover dat bij jou nog niet het geval was.
Inmiddels een aantal dagen geleden gedaan en sindsdien geen problemen meer *O*

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Moet zeggen dat ik nu na een week met de CX meer dan tevreden ben (ja ik mis DTS nog een beetje, maar daar vind ik wel een oplossing voor). Het beeld is eindelijk echt goed, geen rare strepen of donkere vlekken.
Omdat men altijd maar klaagt, dat ik alleen maar klaag, nu dus ook eens een positief geluid; want als het gewoon goed is zal ik dat zeker zeggen. En tot nu toe stelt de CX zeker niet teleur.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Kun je misschien al bevestigen dat de audio problemen met Dolby Digital vertraging opgelost zijn? Eerst zou de CX dezelfde fix nodig hebben als de C9, maar ik lees af en toe uit dat het toch hier al direct uit de doos opgelost zou zijn.
Dat DTS verhaal zuigt, dat heeft me tot nu toe ook tegen gehouden weer een Panasonic te kopen. Maar goed, dat Smart tv deel wordt toch na een paar jaar onbruikbaar, was het nu toch al gezien er geen HD-audio door de interne apps doorgegeven kan worden via a-ear. Dus zal de Dune303D/XBO toch moeten upgraden naar een 4k variant (XBX of Shield)

• Djee7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik heb mijn 65C9 nu een paar maand en kom nog steeds af en toe nieuwe dingen tegen, zowel positief als negatief. Nu kwam ik het volgende in een donkere scene in een serie tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vAuXJrL5HWN4F8-2ZMw7qSe9ik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3mLnovgn5hDbLOKBHXYMzao.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHL6RgCnx6xjf9aDj_Vzcd6WUe0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6WHF02s0XTIVdlJUT03W9lo.jpg?f=fotoalbum_tile

Helderheid stond op dat moment op 50, toen ik het op 47 zette was het wel weg. Ligt dit aan de instellingen (omdat het nu dus weg is) of is dit een fout in de tv? Ik ben nogal een leek op het gebied van tv's dus het kan zijn dat ik de juiste instelling nog niet heb gevonden. Ben elke dag nog wel een beetje aan het prutsen wat nu het mooiste beeld geeft, vooral met de zwart waarden.

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 19:00

GerritGekke

Gamechanger

@Djee7 Wat dacht je van slechte source?

 Karma

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Djee7 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:46:
Ik heb mijn 65C9 nu een paar maand en kom nog steeds af en toe nieuwe dingen tegen, zowel positief als negatief. Nu kwam ik het volgende in een donkere scene in een serie tegen:

[Afbeelding][Afbeelding]

Helderheid stond op dat moment op 50, toen ik het op 47 zette was het wel weg. Ligt dit aan de instellingen (omdat het nu dus weg is) of is dit een fout in de tv? Ik ben nogal een leek op het gebied van tv's dus het kan zijn dat ik de juiste instelling nog niet heb gevonden. Ben elke dag nog wel een beetje aan het prutsen wat nu het mooiste beeld geeft, vooral met de zwart waarden.
Dit lijkt me inderdaad een slechte source in combinatie met de afgeknepen bitrate van Netflix op dit moment, wat meer compression artefacts veroorzaakt.

• Djee7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Puck schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:13:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een slechte source in combinatie met de afgeknepen bitrate van Netflix op dit moment, wat meer compression artefacts veroorzaakt.
Dit was in januari al precies hetzelfde, toen was de bitrate van Netflix nog niet afgeknepen volgens mij. Dit is de netflix app van LG. Misschien een beetje een domme vraag maar kun je iets doen aan slechte source? 8)7

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:11
Djee7 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:31:
[...]

Dit was in januari al precies hetzelfde, toen was de bitrate van Netflix nog niet afgeknepen volgens mij. Dit is de netflix app van LG. Misschien een beetje een domme vraag maar kun je iets doen aan slechte source? 8)7
Het is gewoon de kwaliteit van netflix zelfs als je een video hebt met dolby vision is die beter.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Djee7 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:31:
[...]

Kan heel veel redenen hebben, wellicht is je internetverbinding niet stabiel (om maar iets te noemen). Maar er is wordt ook simpelweg (altijd) flink gecomprimeerd bij Netflix (en best veel ook, juist bij 4k) en dat valt meer op op degelijke TV's als deze.

Wat je aan een slechte source kunt doen? Koop de UHD Blu-ray 8)

• Boos805
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06-2020
Zijn er mensen hier die al gebruikerservaring hebben met de nieuwe LG OLED55CX6LA Zwart (opvolger C9)?Is deze net zo goed als de C9? Zit op bevestiging/reviews te wachten :)

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:12

Tripl3 D

Brother in Arms

HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
Plaatsing TV.
Ik heb veel zonlicht in huis en deze valt ook op de TV, mag dat?
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.
Ik ben al een tijdje serieus in de markt voor een Oled en ik ben blij dat ik tegen dit topic aangelopen ben voordat ik er een aangeschaft heb.

Vooral deze gequote post is duidelijk dat direct zonlicht absoluut niet goed is voor een Oled televisie.
Inmiddels wel duidelijk dat de enige plek in onze huiskamer waar de televisie zou kunnen staan een plek is waar 's morgens tot een uur of 12 de zon vol op staat. De hele ochtend met de gordijnen dicht blijven zitten is dan niet echt wenselijk.

Wat ik wel overweeg is het gebruik van zonwerende raamfolie (ook omdat ikzelf zeer lichtgevoelige ogen heb).
Ik vraag me dan alleen af hoe veel die tegen zou moeten houden om niet meer schadelijk te zijn voor de televisie. Kom bijvoorbeeld varianten tussen de 25% en 80% zonwerend tegen, maar ik heb geen idee wat dan voldoende zou zijn. Kan er ook zo gauw niets over vinden (wellicht een scenario waar niet zo snel aan gedacht wordt).

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Phusebox
Bacspin schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:14:
Kun je misschien al bevestigen dat de audio problemen met Dolby Digital vertraging opgelost zijn? Eerst zou de CX dezelfde fix nodig hebben als de C9, maar ik lees af en toe uit dat het toch hier al direct uit de doos opgelost zou zijn.
Dat DTS verhaal zuigt, dat heeft me tot nu toe ook tegen gehouden weer een Panasonic te kopen. Maar goed, dat Smart tv deel wordt toch na een paar jaar onbruikbaar, was het nu toch al gezien er geen HD-audio door de interne apps doorgegeven kan worden via a-ear. Dus zal de Dune303D/XBO toch moeten upgraden naar een 4k variant (XBX of Shield)
Het is me nog niet opgevallen eerlijk gezegd, in ieder niet anders dan bij de C8 het geval was. Ik gebruik dus wel een externe receiver via ARC.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2020 13:47 ]

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 14:00
Tripl3 D schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:19:
[...]

Ik ben al een tijdje serieus in de markt voor een Oled en ik ben blij dat ik tegen dit topic aangelopen ben voordat ik er een aangeschaft heb.

Vooral deze gequote post is duidelijk dat direct zonlicht absoluut niet goed is voor een Oled televisie.
Inmiddels wel duidelijk dat de enige plek in onze huiskamer waar de televisie zou kunnen staan een plek is waar 's morgens tot een uur of 12 de zon vol op staat. De hele ochtend met de gordijnen dicht blijven zitten is dan niet echt wenselijk.

Wat ik wel overweeg is het gebruik van zonwerende raamfolie (ook omdat ikzelf zeer lichtgevoelige ogen heb).
Ik vraag me dan alleen af hoe veel die tegen zou moeten houden om niet meer schadelijk te zijn voor de televisie. Kom bijvoorbeeld varianten tussen de 25% en 80% zonwerend tegen, maar ik heb geen idee wat dan voldoende zou zijn. Kan er ook zo gauw niets over vinden (wellicht een scenario waar niet zo snel aan gedacht wordt).
Ja, je hebt een punt. Ik ben alleen bang dat je bijzonder weinig ervaringscijfers tegen gaat komen.

Die after market folies hebben als nadeel dat ze behalve zon ook veel licht wegnemen, maar daar lijk jij geen probleem mee te hebben. Heb ja al eens in de spouw van je isolatieglas (neem ik aan) gekeken wat daar geprint staat? In de woningbouw wordt pakweg vanaf een jaar of 10 terug ook aan zonwerend glas gedaan, ook al is dat zeker geen gemeengoed.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 13:54
Ik loop tegen een probleempje aan met Spotify. Maar wellicht kan het niet op een andere manier.

Situatie, mijn vrouw en ik hebben beide een eigen spotify account. Deze ook reeds aangemeld op de spotify app op de C9. Met mijn vorige tv waren wij gewend om op onze telefoon het gewenste nummer aan te zetten en vervolgens onze tv te kiezen. De tv werd dan automatisch ingeschakeld net als de speakers. De verbinding was gelijk gemaakt met het juiste account. Ook het volume kon worden geregeld vanaf de telefoon. De afstandbediening werd dan ook eigenlijk niet aangeraakt.

Met de C9 lijkt dit niet mogelijk te zijn. De enige manier die ik werkend heb gekregen is nu;

Tv aanzetten met afstandbediening
Spotify opstarten
Met de afstandbediening het juiste account kiezen.
Nu kan er op de telefoon verbinding worden gemaakt
Het volume moet worden geregeld met de afstandbediening

Is dit de enige (omslachtige) manier of doe ik iets fout?

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 09:04
Zag laatst een review van de 8K Qled van Samsung. In het homedashboard zie je dat de consoles een overeenkomend tegeltje hebben (Xbox en Switch)

Heb even online zitten zoeken, maar dit is voor zover bekend niet aanwezig in WebOS? Of zie ik het over het hoofd? Zit er wel erg tof en clean uit moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp9GQwGR02oElHtc_UGEvnbbV0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lstfxa1TjPofVQBaMonoCTl3.png?f=fotoalbum_large
Dat Apple TV logootje is zowel qua vormgeving als kleur toch vrije fantasie? Het ziet er in de verste verte niet uit als het mij bekende Apple(TV) logo. "Playst." Idem dito. Xbox One en Nintendo Switch blijven dan over.

In WebOS kan je aan elke ingang een naam en icoontje toewijzen in het thuisdashboard, lijkt me op zich voldoende.

Wie heeft er trouwen én een Xbox, én een Nintendo én een Playstation? Lijkt me een beetje overkill tenzij je helemaal niets anders te doen hebt natuurlijk. ;P

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 10-04-2020 14:48 ]

Tripl3 D schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:19:
[...]

Direct zonlicht is niet goed voor iedere TV, ongeacht of het een LCD of OLED is.
Je zult hier dus altijd rekening mee moeten houden.
Moet je dan in het donker zitten? Nee hoor.
Gordijnen dicht is ook overdreven.
Wie heeft er tegenwoordig nog gordijnen? :?
Zonwering bestaat er in vele soorten waardoor direct zonlicht vermeden wordt maar er toch genoeg licht de kamer in komt.
Folie ken ik niet maar wellicht kan dit werken, je zou de leverancier hiervan eens kunnen vragen hoeveel zonlicht er tegengehouden wordt en of dit UV is of ook zichtbaar licht.

Het is en blijft een discussie of er nu wel of geen schade door zonlicht kan ontstaan.
De meningen lopen uiteen.
Om problemen te vermijden doe ik bij veel zon de verticale lamellen van één van de ramen dus een stukje dicht. Niet de hele dag want de zon komt daar maar een bepaalde tijd doorheen richting TV.
De rest van de lamellen van de andere ramen kan gewoon open blijven.

• Phusebox
Cap schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:47:
Wie heeft er trouwen én een Xbox, én een Nintendo én een Playstation? Lijkt me een beetje overkill tenzij je helemaal niets anders te doen hebt natuurlijk. ;P
;w
Niet dat ik er iets mee doe verder, meer verzamelen.

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:29
Wat zijn de voordelen van een CX tegenover een C9? is het de 800 euro verschil waard? (55')

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

• Tito129
  • Laatst online: 19-11 21:46
ntzv schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 06:45:
Wat zijn de voordelen van een CX tegenover een C9? is het de 800 euro verschil waard? (55')
Nee 800,- is het zeker niet waard. De panel zijn indentiek. Jaar nieuwer dus hogere webos. Lg weigert namelijk te updaten.
Maar het verschil is veel minder dan 800.- kijk maar in het prijzen topic. Met cashback straks rond de 500,- voor een 65”

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:29
Tito129 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:08:
[...]

Nee 800,- is het zeker niet waard. De panel zijn indentiek. Jaar nieuwer dus hogere webos. Lg weigert namelijk te updaten.
Maar het verschil is veel minder dan 800.- kijk maar in het prijzen topic. Met cashback straks rond de 500,- voor een 65”
ja idd. maar dan is het nog steeds veel geld voor weinig verschil.

of kom je na korte tijd met c9 al in de problemen door lagere web-os? of wat zijn daar de nadelen van?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.pocket-lint.c...des/lg/140870-best-lg-tvs
The CX models retain the 4K resolution, supporting a wide range of HDR standards, including the new Dolby Vision IQ, which will adjust the picture based on the TV's ambient light sensor. It will also support Filmmaker Mode, a new initiative that will strip away the processing to give you visuals the way the director intended, and features Nvidia G-Sync to better support gamers.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:47:
*steekt hand op

Waarom? Omdat ik het nu kan betalen en vroeger als kind niet. Omdat elke console wel bepaalde games heeft die de moeite waard zijn om de console ervoor in huis te halen. En omdat het wel mooi staat zo onder de LG oled :9

En toch heb ik nog genoeg andere dingen te doen waardoor ik niet eens altijd alle consoles evenveel gebruik. Juist met de komst van de nieuwe xbox one x series en PS5 vind ik het een mooie tijd om de B9 te kopen ivm HDMI 2.1 en VRR. ;) Anders is het toch maar dikke overkill zo'n oled.
ntzv schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:14:
[...]

ja idd. maar dan is het nog steeds veel geld voor weinig verschil.

of kom je na korte tijd met c9 al in de problemen door lagere web-os? of wat zijn daar de nadelen van?
Ik hou liever 500 in de knip om straks ofwel eerst de xbox one x series of PS5 te halen. Natuurlijk worden de X tv's langer ondersteund dan de 9 serie qua firmware update maar als de XI of 11 serie gereleased is stopt dat ook op den duur.

Daarbij vind ik 2499 met cashback eraf voor de 65 inch CX vs 1799 voor de 65 inch C9 bij de Makro vorige week nog steeds dusdanig veel dat ik het verschil graag in het potje voor nieuwe consoles stop en/of een pc upgrade. Voordat de CX 1799 euro moet kosten zit je op blackfriday. Zo kun je blijven wachten en daarna tot volgend jaar maart tot ie weer op dat prijspeil zal zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Joosie200 op 11-04-2020 09:20 ]

• Phusebox
Jip, te vroeg gejuicht. Sinds vanochtend krijg ik opeens niks meer via ARC aan het werken. Stroom van alles af gehad, andere kabels ,alles gereset. Niks werkt meer... Feest. Heb je goed beeld krijg je deze ellende erbij.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile
Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:16:
Jip, te vroeg gejuicht. Sinds vanochtend krijg ik opeens niks meer via ARC aan het werken. Stroom van alles af gehad, andere kabels ,alles gereset. Niks werkt meer... Feest. Heb je goed beeld krijg je deze ellende erbij.
Heb je er toevallig een Chromecast aan hangen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Phusebox
13art schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:46:
[...]

Heb je er toevallig een Chromecast aan hangen?
Nope.
HDMI 1 Ziggo Next box
En op HDMI 2 ARC mijn Yamaha RX-A850.

Aangesloten toen ik de nieuwe CX heb opgehangen. Werkte in 1x en bleef werken tot vanochtend. Gisteravond uitgezet, alles werkte, vanochtend aan en niks meer...

Hij doet ook geen powersync meer dus de receiver aanzetten met de tv. Al 5 kabels geprobeerd.

Toch nog even verder troubleshooten.

Andere HDMI poorten geprobeerd incl die achterop de tv?

Dus zowel Ziggo box als tv gereset naar fabrieksinstellingen?

Zitten tv / versterker / ziggo box op dezelfde groep/stopcontact?

Dat soort dingen.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 21:47
Heb sinds gisteren de lg 55c9. Mooi apparaat man, goed in te stellen, werkt vrij simpel snel.

Enige waar ik nu even tegen aan loopt: de 'gids' knop op de remote reageert op de interne gids van de tv (als die rechtstreeks zou zijn aangesloten op een kabel of antenne). Terwijl bij mij de KPN via een aparte decoder doorkomt.. daar kan ik dan wel heen via de omweg "..."-knop en dan programmagids kiezen. Maar het moet toch mogelijk zijn om die knop "Guide" op de afstandsbediening hiervoor te gebruiken? Of kan dat echt niet?

• Joepie_jee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11 22:13
Brogala schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Zelfde hier. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam want ik heb echt heel veel dingen geprobeerd voordat ik er aan dacht dat ik bij de audio settings optie nog wat kan aanpassen.

Moet wel zeggen dat webOS sowieso niet al te lekker werkt. Vaak duurt het heel lang voordat hij connect met WiFi of connect hij helemaal niet. Als ik hem op quick start zet dan lijkt hij nog vaker niet te connecten met de WiFi.

Vroeger kon ik dan de DNS server op 8.8.8.8 zetten maar nu zorgt dat er alleen maar voor dat het internet extreem sloom werkt. Helaas zijn de Shields allemaal uitverkocht. Ik zit wel in het Apple ecosysteem dus ik ga denk ik maar een Apple TV halen.
Ik heb inmiddels zo'n 9 maanden de LG OLED55C8PLA. Sinds een aantal weken heb ik regelmatig het probleem dat bij het opstarten van de televisie, de televisie er niet in slaagt te verbinden met de WiFi.

Ervaren andere mensen soortgelijke problemen?

De TV heeft langere tijd (uren) uitgestaan, en als ik deze vervolgens aanzet en binnen 2 minuten een applicatie probeer te openen (Netflix, NPO), krijg ik de foutmelding dat de TV niet met de WiFi verbonden is. Een verbinding proberen te maken met de WiFi via de instellingen geeft vaak een foutmelding dat de TV niet kan verbinden met de server. De TV uit- en aanzetten (met tussentijd ~2 minuten wachten) lost het probleem vaak op (zonder dan wel tussendoor handmatig te proberen te verbinden met de WiFi via de instellingen van de TV).

Ik kan moeilijk bepalen of het aan de TV, webOS of de WiFi-verbinding ligt. Andere apparaten hebben geen enkel probleem om te verbinden met hetzelfde WiFi modem.

Ik heb gelezen dat het eventueel kan liggen aan interferentie van andere apparaten in de buurt die verbonden zijn met de WiFi (zie https://www.lg.com/ca_en/...8005-1437135495188-others). Nu heb ik ook een Chromecast (verbonden met de TV) en Chromecast Audio (niet verbonden met de TV) in de buurt van de TV, dus wellicht zorgen die voor teveel verstoring?

Hebben jullie andere suggesties?

Ik heb het standaard Ziggo Connectbox modem, die automatisch zou moeten schakelen tussen 2.4 GHz en 5.0 GHz. Wellicht dat dit voor problemen zorgt?

Dank voor jullie hulp/reacties! _/-\o_ :)

• Phusebox
Cap schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:56:
Toch nog even verder troubleshooten.

Andere HDMI poorten geprobeerd incl die achterop de tv?

Dus zowel Ziggo box als tv gereset naar fabrieksinstellingen?

Zitten tv / versterker / ziggo box op dezelfde groep/stopcontact?

Dat soort dingen.
Ok, heb een oude tv aangesloten, volgens mij 8 of 9 jaar oud. ARC aan. Plop werkt meteen.

LG OLED Nummer 7 of 8 Inmiddels die dus kapot is. In 2,5 jr tijd.

Goofyduck384 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:20:

Enige waar ik nu even tegen aan loopt: de 'gids' knop op de remote reageert op de interne gids van de tv (als die rechtstreeks zou zijn aangesloten op een kabel of antenne). Terwijl bij mij de KPN via een aparte decoder doorkomt.. daar kan ik dan wel heen via de omweg "..."-knop en dan programmagids kiezen. Maar het moet toch mogelijk zijn om die knop "Guide" op de afstandsbediening hiervoor te gebruiken? Of kan dat echt niet?
Helaas niet. Hoe vaak ik wel niet per ongeluk op die knop druk en de verticale live-tv balk in beeld krijg... :X
De tv-ontvanger optie zou gewoon helemaal uitgeschakeld moeten kunnen worden, in het Thuisdashboard blijft ie ook actief. Terwijl de niet aangesloten HDMI poorten daar gewoon netjes inactief gemaakt worden.

Wat mij betreft de grootste ergernis van deze tv.
Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:31:
[...]

Ok, heb een oude tv aangesloten, volgens mij 8 of 9 jaar oud. ARC aan. Plop werkt meteen.

Balen. Maar heb je ook alle HDMI poorten van de LG tv geprobeerd en de tv helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen?

@Joepie_jee
1. Heb je de quick-start functie van de tv UIT gezet? Blijkt essentieel. Beperkt ook je stroomverbruik trouwens.

Zo ja,

2. Standaard kiest je router een (vaak niet optimaal) wifi-kanaal tenzij je zelf een kanaal hebt aangegeven. Heb je de andere wifi kanalen geprobeerd in te stellen op je router? Allemaal proberen, 1 voor 1 afgaan. Je hebt overigens tooltjes voor op pc / smarphone om de (sterke) kanalen van de netwerken in de buurt te scannen en zo het meest vrije kanaal te achterhalen. Dat kan je helpen om het beste kanaal te vinden. Maar testen blijft nodig.

Zo ja,

3. Heb je geprobeerd de tv op het 2.4GHz netwerk van je router te verbinden ipv het 5GHz netwerk (of andersom)?

Algemeen: je moet zorgen dat de router op vaste 2.4 en 5 GHz kanalen staat en niet automatisch tussen die 2 netwerken geswitcht kan worden, dat levert in praktijk alleen maar problemen op... Dat kan door een optie met een naam als "band steering" oid uit te zetten, maar in principe forceer je gescheiden netwerken simpel door 2.4 en 5 GHz verschillende SSID namen te geven.

Moraal: auto klinkt leuk en handig, maar in praktijk werkt handmatig toewijzen van apparaten aan de juiste band op het juiste kanaal veel beter. Elk apparaat presteert anders, en natuurlijk dat is ook sterk afhankelijk van de lokatie (verder van het wifi-punt = 2.4 GHz wint).

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 11-04-2020 10:50 ]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:20:
Heb sinds gisteren de lg 55c9. Mooi apparaat man, goed in te stellen, werkt vrij simpel snel.

Nee dat kan echt. Dat is ook de reden er Logitech Harmony is. :)
ntzv schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 06:45:
Het prijsverschil is veel kleiner namelijk €300 voor een 55 inch.
Nog steeds wel €300 dus de vraag is of je dit ervoor over hebt.
Eerlijk gezegd is er niet veel meerwaarde bij een CX.

Wat gezegd wordt over het WebOS is niet helemaal juist.
Het WebOS wordt bij een firmware versie wel ge-update.
Bij een C9 is het WebOS nu 4.7.
Dat wil nog niet zeggen dat dit 5.0 wordt maar het kan wel 4.8, 4.9 o.i.d worden.
Ze zijn met 4.5 begonnen bij dit model.

• Joepie_jee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11 22:13
Cap schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:32:

@Joepie_jee
1. Heb je de quick-start functie van de tv UIT gezet? Blijkt essentieel. Beperkt ook je stroomverbruik trouwens.

Zo ja,

2. Standaard kiest je router een (vaak niet optimaal) wifi-kanaal tenzij je zelf een kanaal hebt aangegeven. Heb je de andere wifi kanalen geprobeerd in te stellen op je router? Allemaal proberen, 1 voor 1 afgaan. Je hebt overigens tooltjes voor op pc / smarphone om de (sterke) kanalen van de netwerken in de buurt te scannen en zo het meest vrije kanaal te achterhalen. Dat kan je helpen om het beste kanaal te vinden. Maar testen blijft nodig.

Zo ja,

3. Heb je geprobeerd de tv op het 2.4GHz netwerk van je router te verbinden ipv het 5GHz netwerk (of andersom)?

Algemeen: je moet zorgen dat de router op vaste 2.4 en 5 GHz kanalen staat en niet automatisch tussen die 2 netwerken geswitcht kan worden, dat levert in praktijk alleen maar problemen op... Dat kan door een optie met een naam als "band steering" oid uit te zetten, maar in principe forceer je gescheiden netwerken simpel door 2.4 en 5 GHz verschillende SSID namen te geven.

Moraal: auto klinkt leuk en handig, maar in praktijk werkt handmatig toewijzen van apparaten aan de juiste band op het juiste kanaal veel beter. Elk apparaat presteert anders, en natuurlijk dat is ook sterk afhankelijk van de lokatie (verder van het wifi-punt = 2.4 GHz wint).
1. De quick-start functie heeft altijd uit gestaan, die heb ik bij eerste installatie zo'n beetje al uit gezet.
2. Een goede suggestie, ik zal eens proberen te wisselen tussen kanalen.
3. Ik heb de netwerken nu gescheiden zodat ik kan wisselen tussen 2.4 en 5 GHz. Ik zal eens kijken met welk netwerk de TV het beste verbinding kan maken. Vandaag was de TV voor het scheiden verbonden met 5GHz maar hoe dat zat op de momenten dat ik het probleem ervoer, weet ik niet.

Dank voor de snelle hulp en reactie _/-\o_
Als je gescheiden 2.4 en 5 netwerken hebt dan zal je tv niet zomaar wisselen van netwerk. Hij verbindt met het door jou ingestelde netwerk en geen andere, hij heeft geen geheugenplekken voor meerdere netwerken. :)

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

4tune schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:10:
Ja, je hebt een punt. Ik ben alleen bang dat je bijzonder weinig ervaringscijfers tegen gaat komen.

Die after market folies hebben als nadeel dat ze behalve zon ook veel licht wegnemen, maar daar lijk jij geen probleem mee te hebben. Heb ja al eens in de spouw van je isolatieglas (neem ik aan) gekeken wat daar geprint staat? In de woningbouw wordt pakweg vanaf een jaar of 10 terug ook aan zonwerend glas gedaan, ook al is dat zeker geen gemeengoed.
Kan daar niets vinden, maar het gaat dan ook om een schuifpui, dus wellicht ligt dat wat anders.
Het gaat trouwens om een nieuwbouwwoning van eind 2017, waar we zelf de 1e eigenaar van zijn.
Als ik de schuifpui half open zet en zo kijk dat ik en door het glas en zonder het glas naar buiten kijk dan valt me wel een redelijk kleurverschil op (door het glas is iets grauwer en die wordt elke 2 maanden gewassen).
Geen idee of het dan daadwerkelijk zonwerend glas betreft en of dit überhaupt afdoende is.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

HoppyF schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:04:
Direct zonlicht is niet goed voor iedere TV, ongeacht of het een LCD of OLED is.
Je zult hier dus altijd rekening mee moeten houden.
Moet je dan in het donker zitten? Nee hoor.
Gordijnen dicht is ook overdreven.
Wie heeft er tegenwoordig nog gordijnen? :?
Zonwering bestaat er in vele soorten waardoor direct zonlicht vermeden wordt maar er toch genoeg licht de kamer in komt.
Folie ken ik niet maar wellicht kan dit werken, je zou de leverancier hiervan eens kunnen vragen hoeveel zonlicht er tegengehouden wordt en of dit UV is of ook zichtbaar licht.

Het is en blijft een discussie of er nu wel of geen schade door zonlicht kan ontstaan.
De meningen lopen uiteen.
Om problemen te vermijden doe ik bij veel zon de verticale lamellen van één van de ramen dus een stukje dicht. Niet de hele dag want de zon komt daar maar een bepaalde tijd doorheen richting TV.
De rest van de lamellen van de andere ramen kan gewoon open blijven.
Hmmm, onze 11-12 jarige LCD-tv lijkt er goed tegen te kunnen. Die staat nu bijna 12,5 jaar zo.
Uit dit topic leek ik te halen dat Oled televisies nog veel gevoeliger zijn voor direct zonlicht, waardoor je binnen no time de gevolgen er van ziet.

Wij hebben gordijnen. :+

Je hebt die folies in verschillende soorten. Kunnen dus ook UV-licht tegenhouden. Maar uit die waarschuwing van LG is me dan ook niet duidelijk welk gedeelte van het zonlicht nou zo slecht is. Wordt alleen gesproken over direct zonlicht vermijden. Dat kan dus het totaal van zonlicht zijn, of alleen UV-licht of het zichtbare gedeelte.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:31:
[...]

Heb je het e.e.a. ook al geprobeerd met de Next NIET aangesloten? Die heeft een nogal dwingende CEC connectie en gooit wel vaker wat roet in het eten voor andere apparaten.

Testing, one, two ...

Tripl3 D schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:17:
[...]

Hmmm, onze 11-12 jarige LCD-tv lijkt er goed tegen te kunnen. Die staat nu bijna 12,5 jaar zo.
Uit dit topic leek ik te halen dat Oled televisies nog veel gevoeliger zijn voor direct zonlicht, waardoor je binnen no time de gevolgen er van ziet.

Wij hebben gordijnen. :+

Je hebt die folies in verschillende soorten. Kunnen dus ook UV-licht tegenhouden. Maar uit die waarschuwing van LG is me dan ook niet duidelijk welk gedeelte van het zonlicht nou zo slecht is. Wordt alleen gesproken over direct zonlicht vermijden. Dat kan dus het totaal van zonlicht zijn, of alleen UV-licht of het zichtbare gedeelte.
(y)

Tja waarom zou men tegenwoordig inderdaad geen gordijnen hebben? Natuurlijk wel. Het hangt deels af van smaak maar zeker ook van de ligging, het type huis / kozijnen en de locatie welk type raambedekking de voorkeur heeft. Er is in ieder geval niets inferieurs aan gordijnen ten opzichte van andere raambedekkingen, elk type heeft zijn specifieke voor- en nadelen. En elk type heb je natuurlijk ook in eindeloos veel varianten met verschillende eigenschappen, ook gordijnen.

(Hier 1 gordijn voor grote hoge openslaande antieke terrasdeuren, op andere plekken andere typen).

Folies zijn denk ik vooral goed toepasbaar in moderne huizen met strakke raampartijen, of je nu folie of zonwerend glas neemt, het effect is hetzelfde: zonwering ten koste van iets mindere lichtdoorlating. Vind je een iets verminderde lichtdoorlating niet erg (kan zelfs best wenselijk zijn in de tv kamer ;)) dan staat het prima in moderne huizen. Bij oude huizen vind ik het minder geslaagd zeker omdat je van buitenaf dan zo'n donker spiegelend oppervlak krijgt wat niet past bij de uitstraling van dergelijke huizen. Iets met monumentaliteit en welstand enzo. :)

Inderdaad kunnen LCD tv's doorgaans goed tegen zonlicht, wat verkleuring van de kast en misschien de coating van het scherm daargelaten. Met OLED is het toch een ander verhaal, je moet gewoon beter uitkijken.

[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 11-04-2020 12:51 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:41:
[...]

Heb je het e.e.a. ook al geprobeerd met de Next NIET aangesloten? Die heeft een nogal dwingende CEC connectie en gooit wel vaker wat roet in het eten voor andere apparaten.
Daarom vroeg ik naar een Chromecast, deze doet namelijk precies hetzelfde. Die verkloot ook de hele CEC verbinding(en). Trekt alles naar zich toe waardoor de rest niet meer mee aan gaat. Ik meen de Xiaomi Mi Box, waar een Chromecast ingebouwd zit, ook maar dat weet ik niet zeker. Mogelijk zijn er dus apparaten die niet fatsoenlijk met CEC om kunnen gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 11-04-2020 12:47 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
13art schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:43:
[...]

Daarom vroeg ik naar een Chromecast, deze doet namelijk precies hetzelfde. Die verkloot ook de hele CEC verbinding(en). Trekt alles naar zich toe waardoor de rest niet meer mee aan gaat. Ik meen de Xiaomi Mi Box, waar een Chromecast ingebouwd zit, ook maar dat weet ik niet zeker. Mogelijk zijn er dus apparaten die niet fatsoenlijk met CEC om kunnen gaan.
Zolang alle fabrikanten er maar hun eigen draai aangeven zal dit soort problemen gewoon blijven. Onderstaande is per saldo allemaal HDMI CEC:

Samsung – AnyNet+Sharp – Aquos LinkSony – BRAVIA Link en BRAVIA SyncToshiba – CE-Link en Regza LinkLG – SimpLinkPanasonic – HDAVI Control, EZ-Sync en VIERA LinkPhillips – EasyLink

Echter:

Nadelen HDMI-CEC
De voordelen klinken natuurlijk erg goed maar helaas zitten er ook nadelen aan het gebruik van HDMI-CEC. Zo kunnen fabrikanten zelf aanpassingen doen aan de standaard waardoor bijvoorbeeld Anynet niet 100 procent samenwerkt met SimpLink. In de meeste gevallen werken de standaard functies als het in- en uitschakelen van apparatuur zonder problemen maar zijn het de extra functies die problemen opleveren.

Een ander nadeel is dat je vaak geen complete controle hebt over wat er gebeurt. Zo kan wanneer HDMI-CEC geactiveerd is en je een CD in de Blu-ray speler stopt zowel de TV als de receiver aanspringen. Maar, je wilt muziek luisteren en hebt de TV dus helemaal niet nodig. Deze moet vervolgens handmatig weer uitgezet worden.

HDMI-CEC: Handig, maar met beperkingen
Al met al biedt HDMI-CEC handige extra functies en mogelijkheden die het gebruiksgemak moeten vergroten. De implementatie laat echter, zoals met veel standaarden, nog te wensen over, met name door de verschillende aanpassingen van fabrikanten en het gebrek aan controle voor de gebruiker.

Het oplossen van de problemen is/wordt dus gewoon een kwestie van uitproberen of het investeren in een Harmony Hub. Daar kan je bijna alle basisinstellingen met één knop bereiken en eventueel nog aanpassingen doen met knoppen instellen

[ Voor 3% gewijzigd door NoahAmber op 11-04-2020 13:00 ]

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 14:00
Tripl3 D schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:12:
[...]

Kan daar niets vinden, maar het gaat dan ook om een schuifpui, dus wellicht ligt dat wat anders.
Het gaat trouwens om een nieuwbouwwoning van eind 2017, waar we zelf de 1e eigenaar van zijn.
Als ik de schuifpui half open zet en zo kijk dat ik en door het glas en zonder het glas naar buiten kijk dan valt me wel een redelijk kleurverschil op (door het glas is iets grauwer en die wordt elke 2 maanden gewassen).
Geen idee of het dan daadwerkelijk zonwerend glas betreft en of dit überhaupt afdoende is.
Omdat het een terugkerend thema is ben ik toch wat verder gaan lezen.

Het lukt me niet om een definitieve uitspraak van een fabrikant te vinden, maar wat ik wel lees is dat een oled gevoelig is voor direct zonlicht omdat het gebaseerd is op organische polymeren. Organische verbindingen kunnen worden aangetast door het UV spectrum van zonlicht. Nu wil het geval dat sinds 2012 glas in kozijnen en puien tot 850mm + vloer meestal letselveilig wordt uitgevoerd en dat wordt vervolgens meestal middels gelaagd glas bereikt. In gelaagd glas zit een pvb-folie die bij breuk de boel bij elkaar houdt. Voordeel is dat deze folie meer dan 90% van het UV spectrum uit zonlicht filtert. Goeie kans dus dat jij geen last gaat hebben.

Ik kan je niks verzekeren, zeker niet of je gelaagd glas in je schuifpui hebt, maar veel verder dan dit verhaal kom ik niet.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Joepie_jee schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb inmiddels zo'n 9 maanden de LG OLED55C8PLA. Sinds een aantal weken heb ik regelmatig het probleem dat bij het opstarten van de televisie, de televisie er niet in slaagt te verbinden met de WiFi.

Ervaren andere mensen soortgelijke problemen?

De TV heeft langere tijd (uren) uitgestaan, en als ik deze vervolgens aanzet en binnen 2 minuten een applicatie probeer te openen (Netflix, NPO), krijg ik de foutmelding dat de TV niet met de WiFi verbonden is. Een verbinding proberen te maken met de WiFi via de instellingen geeft vaak een foutmelding dat de TV niet kan verbinden met de server. De TV uit- en aanzetten (met tussentijd ~2 minuten wachten) lost het probleem vaak op (zonder dan wel tussendoor handmatig te proberen te verbinden met de WiFi via de instellingen van de TV).

Ik kan moeilijk bepalen of het aan de TV, webOS of de WiFi-verbinding ligt. Andere apparaten hebben geen enkel probleem om te verbinden met hetzelfde WiFi modem.

Ik heb gelezen dat het eventueel kan liggen aan interferentie van andere apparaten in de buurt die verbonden zijn met de WiFi (zie https://www.lg.com/ca_en/...8005-1437135495188-others). Nu heb ik ook een Chromecast (verbonden met de TV) en Chromecast Audio (niet verbonden met de TV) in de buurt van de TV, dus wellicht zorgen die voor teveel verstoring?

Hebben jullie andere suggesties?

Ik heb het standaard Ziggo Connectbox modem, die automatisch zou moeten schakelen tussen 2.4 GHz en 5.0 GHz. Wellicht dat dit voor problemen zorgt?

Dank voor jullie hulp/reacties! _/-\o_ :)
Ik heb het probleem ook nog steeds, heb inmiddels de Shield non pro 2019 variant gehaald. Moet zeggen dat dat wel heel fijn werkt. Apps openen super snel en het hele apparaat voelt gewoon heel soepel aan. Wel redelijk prijzig, ik wil eigenlijk de Pro versie om daar een Plex server op te draaien maar de Pro's zijn al maanden uitverkocht :/ . NAS is ook een optie maar dat is wel redelijk duur.

Vandaag even de game stream features en de upscaling van de Shield uitproberen, maar ik ben er super tevreden over tot nu toe hoewel hij wel zeer prijzig is. Dat zou ik echter totaal niet erg vinden als ik er een Plex server op zou kunnen draaien, maar dat kan dus niet met de non Pro.

Ik heb vandaag in Amsterdam ook een 80% zonwerend rolgordijn gekocht. Ik heb nu een normaal rolgordijn die erg veel zon doorlaat (raam schijnt direct op de achterkant van de TV). Ik zet de TV bijna altijd pas laat in de avond aan maar nu met de lockdown is het toch wel storend als je even wat wil kijken en je moet weer alle settings omhoog omdat het mooi weer is buiten. Zelfs dan kijkt het een stuk fijner als het donker is in de kamer.

edit: qua troubleshooting heb ik quick start altijd al uitstaan en mijn router heeft ook 2 aparte kanalen voor 5 en 2.4Ghz. De andere suggestie zou ik even proberen, thanks @Cap :) . En ik zat wel weer eens proberen mijn TV uit het stopcontact te halen voor tien minuten. Dat werkt vaak ook maar dan korte tijd daarna zijn er weer problemen. Wat dat betreft is het wel super fijn dat ik met de Shield 0 connectivity problemen heb en hij binnen 1 sec uit standby is.

[ Voor 7% gewijzigd door Brogala op 11-04-2020 15:19 ]

Welke wifi routers / AP's gebruiken jullie en hoe ver staat die van de tv? Hier 0,0 problemen met een Fritzbox 7581, staat ook op nog geen 2m van de tv.

• Phusebox
hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:41:
[...]

Ja ik heb hem ook ertussenuit gehad maar ik had al wel het vermoeden dat die voor problemen zorgde. Echter was dat normaal alleen dat audio 1x in de zoveel tijd niet werkte, dan was het een power cycle op mijn receiver en alles werkte weer. Nu gaat de receiver niet eens meer aan samen met de tv. En helpt een power cycle dus ook niet meer...

Hoe kan ik die ellende van die Next box uitschakelen? Niet zeker? Heb al eens geprobeerd om express een fout merk tv en receiver te kiezen maar na bepaalde tijd pakt ie toch zelf weer de juiste...

Cap schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:09:
Welke wifi routers / AP's gebruiken jullie en hoe ver staat die van de tv? Hier 0,0 problemen met een Fritzbox 7581, staat ook op nog geen 2m van de tv.
Hier ook geen problemen met WiFi.
Ook een Fritzbox maar de 5490 slechts minder dan een meter van de TV.
Ja, ik zou deze dus ook bedraad kunnen aansluiten vanwege de geringe afstand maar heb bewust WiFi gekozen.
Ik gebruik ook nog een Fritzbox WiFi versterker 1750E.
In combinatie met de router ondersteunt deze ook WiFi Mesh dus goed bereik in en om het huis.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:49:
[...]
Ja ik heb hem ook ertussenuit gehad maar ik had al wel het vermoeden dat die voor problemen zorgde. Echter was dat normaal alleen dat audio 1x in de zoveel tijd niet werkte, dan was het een power cycle op mijn receiver en alles werkte weer. Nu gaat de receiver niet eens meer aan samen met de tv. En helpt een power cycle dus ook niet meer...

Hoe kan ik die ellende van die Next box uitschakelen? Niet zeker? Heb al eens geprobeerd om express een fout merk tv en receiver te kiezen maar na bepaalde tijd pakt ie toch zelf weer de juiste...
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next.

Testing, one, two ...

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 23:01

Edgarz

Tweako-active since1986

Wireless via Fritzbox 5490 2 meter via 5 Ghz band, met betonnen muur ertussen en deur van meterkast.

Prima 650 / 780 Mbit/s verbinding.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
pricewatch: D-Link EXO AC1900 MU-MIMO Wi-Fi Router DIR-878

Deze op een afstand van 8 meter van mijn TV ongeveer... wel 2 betonnen muren ertussen. Ik zal nog eens 5Ghz proberen op mijn TV, maar volgens mij was dat aanzienlijk slechter laatste keer dat ik dat probeerde.

Mijn PS4 Pro, Shield en telefoon hebben een uitstekende verbinding. Shield nog niet getest maar mijn PS4 Pro had uit mijn hoofd 70/40. Op ethernet net getest en ik haal 122Mbps down en 61 up. Ik heb bij deze apparaten echter nooit dat mijn internet uitvalt of dat het niet connect. PS4 Pro gebruik ik 1,5 jaar en nog nooit problemen gehad.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb een Netgear R7000 router, die in het TV meubel staat. Dus pak en beet 30 a 40cm vanaf de linker onderkant van de tv.

• Phusebox
hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:31:
[...]

Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next.
Heb ik al uitstaan dus dat lijkt het niet te verhelpen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:14:
[...]
Heb ik al uitstaan dus dat lijkt het niet te verhelpen.
Veel meer kun je dan niet proberen met een Next, buiten het plaatsen van een CEC killer. Dat onbetrouwbare CEC gedrag heb ik ook meerdere keren gehad, soms dagen achter elkaar, en dan bleef het weer weken/maanden weg en werkte het verder wel goed. Nu heb ik het nog af en toe indien de Next vind dat hij het volume via mijn tv moet regelen en niet, zoals ik dat steeds instel, via mijn receiver.
Alles wordt keurig aangezet op de juiste ingang maar dan gaat er even later een signaal naar de receiver, door mijn tv afgegeven, dat deze het verder wel zal regelen. Beeld en geluid weg en dan moet ik weer even de juiste bron selecteren, terwijl ie daar al in eerste instantie mee opstartte.

Testing, one, two ...

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:34
In het begin had ik snelheid problemen maar ik heb AP verplaats (gek genoeg Iets van 50cm, niets meer 🤪) en nu werkt perfect, 250 Mbit/s. Ik gebruik UniFi AP-pro, hij staat ongeveer 6 meter van de tv.

• NoahAmber
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:49:
[...]

Ken de Next box niet en weet ook niet of die setting uit te schakelen is. Een alternatief zou dan kunnen zijn een HDMI CEC killer. Zie ook bijdrage @hardware-lover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMR8akdxACnCTNzJT7713WaP8TQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/glVjUDckehIJHB3XdLbXfMXh.png?f=fotoalbum_large

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 09:34
Goedemiddag!

Sinds enkele dagen trotse bezitter van een 65C9. Verder aangesloten;
- [Optisch aangesloten op de TV] Sonos Playbar (+sub en 2x play one)
- HDMI 1: Playstation 4
- HDMI 2: Ziggo Next

Nu heb ik via rtings.com wat instellingen overgenomen qua beeld (profiel staat op isf Expert(Light Room), met eco-stand, ai-picture, dynamic contrast en super resolutions uitgezet.
In HDR kies ik voor 'cinema home'.

Nu heb ik een aantal vragen/problemen;
1. Als ik TV kijk via Ziggo Next ervaar ik een subtiel verschil in audio/video. Dit is te verhelpen door in de TV, bij 'Audioformaat HDMI' kanaal 2 op 'PCM' te zetten ipv 'Bistream'. Mis ik nu iets op vlak van surround geluid of is dit prima zo? Als ik de netflix app op de TV gebruik, heb ik geen last van vertraging, dus het lijkt niet aan de TV zelf of playbar te liggen.

2. Ik heb in deze Ziggo Next de keuze tussen HDMI Resolutie automatisch/4k/1080p. Doe ik hier verstandig aan om '4k' te kiezen aangezien het een 4k TV is? Of interpreteert de TV dan 1080p materiaal niet meer als 1080p, waardoor er qua upscaling wat tekort schiet?

3. Wat is jullie ervaring met instellingen als 'Super Resolutie' en 'Maximale Helderheid'?

4. Klopt het dat beeldinstellingen per app apart gedaan moeten worden? Ik heb zowel bij Ziggo TV, als de native Netflix en Youtube app steeds opnieuw de instellingen voor beeld moeten doen.

5. Wat is jullie advies mbt 'TruMotion'? Die stond standaard op vloeiend meen ik (wat lekker kijkt), maar als ik dit uit zet, dan lijkt het alsof de TV op een erg lage FPS draait. Ik heb m'n oude TV (Samsung UE55F6500) niet meer ter vergelijk, maar kan me niet voorstellen dat dit zo storend was? Of ben ik binnen 2 dagen al zo gewend/verwend met de LG?

5. Ik kan middels Homekit de TV wel uitzetten, maar daarna is de TV niet meer beschikbaar. Gebruik enkel een iPhone voor het schakelen en heb verder geen HUB.

6. Iemand nog leuke suggesties wat er verder mogelijk is qua Homekit en/of andere vormen van automatisering?

• Peter711
[b]
2. Ik heb in deze Ziggo Next de keuze tussen HDMI Resolutie automatisch/4k/1080p. Doe ik hier verstandig aan om '4k' te kiezen aangezien het een 4k TV is? Of interpreteert de TV dan 1080p materiaal niet meer als 1080p, waardoor er qua upscaling wat tekort schiet?
Heb zelf een E7 LG OLED. Ik vind voor de 1080I uitzendingen de instelling in NEXT 1080P het beste.
Ik zelf zie duidelijk een verschil in beeldkwaliteit,1080I uitzendingen zijn slechter in de AUTO en 4K NEXT stand.
Naar mijn mening is de upscale van je LG veel beter.

Als er meer 4K kanalen - die de moeite waard zijn...bijkomen denk ik dat ik handmatig matig de NEXT in de 4K stand zal zetten omdat de upscale van de NEXT naar 4K zoals al gezegd slechter is.

[ Voor 35% gewijzigd door Peter711 op 12-04-2020 21:10 ]

• Phusebox
hardware-lover schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:25:
[...]

Veel meer kun je dan niet proberen met een Next, buiten het plaatsen van een CEC killer. Dat onbetrouwbare CEC gedrag heb ik ook meerdere keren gehad, soms dagen achter elkaar, en dan bleef het weer weken/maanden weg en werkte het verder wel goed. Nu heb ik het nog af en toe indien de Next vind dat hij het volume via mijn tv moet regelen en niet, zoals ik dat steeds instel, via mijn receiver.
Alles wordt keurig aangezet op de juiste ingang maar dan gaat er even later een signaal naar de receiver, door mijn tv afgegeven, dat deze het verder wel zal regelen. Beeld en geluid weg en dan moet ik weer even de juiste bron selecteren, terwijl ie daar al in eerste instantie mee opstartte.
Als ik zo'n ding er tussen zet, kan ik dan wel de Next nog bedienen met de LG afstandbediening? Of staat dat er los van?

• RoelZ
  • Laatst online: 18-10 12:40
Is er hier iemand die toevallig wat meer weet over de afwerking van de stroom toevoer van de modellen?

Ik heb zelf een OLED55B6 en ben tijdens het verwijderen van de connector, de connector zelf kwijt geraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmzjxM-8j-ZseQlNm2XlrSCmWDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZDJE21VOx7fMI53duxSld64.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik aan het zoeken waar (en of) deze ergens te koop zijn, anders wordt het printen..

Is er iemand die weet hoe deze dingen heten en/of waar deze te koop zijn?

- Creating more joy for people who interact with our digital world

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

4tune schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:08:
[...]

Omdat het een terugkerend thema is ben ik toch wat verder gaan lezen.

Het lukt me niet om een definitieve uitspraak van een fabrikant te vinden, maar wat ik wel lees is dat een oled gevoelig is voor direct zonlicht omdat het gebaseerd is op organische polymeren. Organische verbindingen kunnen worden aangetast door het UV spectrum van zonlicht. Nu wil het geval dat sinds 2012 glas in kozijnen en puien tot 850mm + vloer meestal letselveilig wordt uitgevoerd en dat wordt vervolgens meestal middels gelaagd glas bereikt. In gelaagd glas zit een pvb-folie die bij breuk de boel bij elkaar houdt. Voordeel is dat deze folie meer dan 90% van het UV spectrum uit zonlicht filtert. Goeie kans dus dat jij geen last gaat hebben.

Ik kan je niks verzekeren, zeker niet of je gelaagd glas in je schuifpui hebt, maar veel verder dan dit verhaal kom ik niet.
Oké, duidelijk, het gaat dus om het UV-licht. Dan moet ik dus naar een specifieke folie tegen UV-licht kijken.

Hebben overigens pech, de schuifpui waar het om gaat heeft nou juist geen veiligheidsglas waar jij het over hebt. Dat hadden ze al expliciet benoemd in de verkoopinformatie en dit was de keuringsmeester van Vereniging Eigen Huis uiteindelijk ook al opgevallen.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@RoelZ
Het enige wat ik heb kunnen vinden is het complete snoer (met die specifieke connector) bij LG opnieuw te bestellen. Zijn te vinden op hun onderdelen site.
Dan heb je wel de mogelijkheid het snoer aan te passen of te verlengen voor een wand montage.
Het is namelijk een aparte LG aansluiting, of het wordt knoeien met losse stekkertjes, echt niet aan te bevelen.

@Tripl3 D
Hou wel rekening met dat bv HR++ en hoger niet van folie houd, google hier maar eens op. Je zou sneu zijn met een gebarste ruit.

[ Voor 16% gewijzigd door Sa.Tan op 13-04-2020 10:05 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Phusebox schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:34:
[...]

Als ik zo'n ding er tussen zet, kan ik dan wel de Next nog bedienen met de LG afstandbediening? Of staat dat er los van?
Ja, dat staat er los van. Je kunt ook zelf je hdmi kabel aan 1 kant, pin 13, volgens mij, 'vernielen' dat werkt hetzelfde als het cec-signaal maar niet meer doorkomt. Wel gepruts en je moet voorzichtig zijn dat je geen andere pin(nen) vernielt van de kabel. Hoeft maar aan 1 kant van de kabel.

https://uploads-eu-west-1...6df-8841-8b85c864ec9c.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 13-04-2020 10:16 ]

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 21:01
Hebben mensen met een LG CX al LG Channels uitgeprobeerd? Wat biedt dit precies in Nederland? Ik kan hier bijna niks over vinden en dacht dat het alleen op de Amerikaanse markt focuste, maar het staat ook op de NL-site genoemd. Wat kan je zoal kijken?

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Sa.Tan schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:02:
@Tripl3 D
Hou wel rekening met dat bv HR++ en hoger niet van folie houd, google hier maar eens op. Je zou sneu zijn met een gebarste ruit.
I know, dan is het het beste om de folie aan de buitenkant te doen. Heb ik met het badkamerraam ook zo gedaan.
Moet er dus wel voor zorgen dat het folie is wat aan de buitenkant kan.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Peter711 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:53:
[...]Heb zelf een E7 LG OLED. Ik vind voor de 1080I uitzendingen de instelling in NEXT 1080P het beste.
Ik zelf zie duidelijk een verschil in beeldkwaliteit,1080I uitzendingen zijn slechter in de AUTO en 4K NEXT stand. Naar mijn mening is de upscale van je LG veel beter.
Maar waarom zet je de Next dan niet gewoon op 1080i (in plaats van 1080P), zodat je de TV alleen de upscale doet bij alle TV uitzendingen in 1080i. Want nu doet de Next eerst de upscale van 1080i naar 1080P en daarna doet de TV de upscale van 1080P naar 4K (of zie ik dit verkeerd?).

• Sa.Tan
Ikzelf zit met een gedachte te stoeien wat betreft rechtstreekse zonneschijn op het scherm; wees eerlijk, een 65" is niet bepaald een sieraad in de kamer. En het is een behoorlijk prijzig om zonlicht te negeren.
Daarom zit ik serieus te brainstormen om een frame met canvas of fotobehang op maat voor de tv te hangen.
Het is licht van gewicht, we kijken (bijna) altijd avonds tv en kan het "schilderij" dan er gewoon oppakken en wegzetten achter de bank waar we zitten.
In mijn ogen sla ik dan 2 vliegen in 1 klap, geen zwart vlak meer in de kamer en geen zonlicht op het scherm.
Met afwezig zijn (vakanties) ben je ook ingedekt.
Mis ik iets of hebben jullie bedenkingen? Ik zie deze oplossing niet voorbij komen namelijk.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 21:51
Sa.Tan schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:54:
Ikzelf zit met een gedachte te stoeien wat betreft rechtstreekse zonneschijn op het scherm; wees eerlijk, een 65" is niet bepaald een sieraad in de kamer. En het is een behoorlijk prijzig om zonlicht te negeren.
Daarom zit ik serieus te brainstormen om een frame met canvas of fotobehang op maat voor de tv te hangen.
Ander ideetje: een koofje boven de tv maken met daar in gemonteerd een mooi rolgordijn. Overdag is de tv niet te zien, en wil je tvkijken dan trek je het rolgordijn omhoog. :)
Je zou zelfs een frame rondom de tv kunnen maken, dan is het nog mooier.

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 13-04-2020 12:22 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Sa.Tan
Ook dit is bij mij langs gekomen, maar dan zit je weer met een egaal vlak, ik kijk liever overdag naar de nachtwacht oid :+ , en bijvoorbeeld omkaderen met een schilderijlijst.
Keus in afbeeldingen te over.
@RoelZ vervelend, inderdaad het complete snoer bestellen bij LG. Op Ebay worden ook met regelmaat passende snoeren aangeboden. Kwestie van een beetje slim zoeken op LG (+OLED) icm power, cable, netz, kabel, etc. Ik weet niet wat voordeliger is.

Maar vertel eens, het maakt me toch wel heel nieuwsgierig: hoe raak je tijdens het verwijderen van de connector de connector zelf kwijt :? Of bedoel je dat je hem hebt beschadigd?

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 13-04-2020 12:48 ]

• Vulcan750
Sa.Tan schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:36:
Ook dit is bij mij langs gekomen, maar dan zit je weer met een egaal vlak, ik kijk liever overdag naar de nachtwacht oid :+ , en bijvoorbeeld omkaderen met een schilderijlijst.
Keus in afbeeldingen te over.
Hoeft echt geen egaal vlak te zijn, alles is mogelijk.
Zie als voorbeeld: http://www.hiljabentinkpe...binnenkant-of-buitenkant/

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Sa.Tan schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:54:
Ikzelf zit met een gedachte te stoeien wat betreft rechtstreekse zonneschijn op het scherm; wees eerlijk, een 65" is niet bepaald een sieraad in de kamer.
Ik ben het helemaal met je eens maar heb het idee dat er nogal wat mensen zijn die er anders over denken. :P
Vulcan750 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:47:
[...]

Hoeft echt geen egaal vlak te zijn, alles is mogelijk.
Zie als voorbeeld: http://www.hiljabentinkpe...binnenkant-of-buitenkant/
Voor dat effect moet je tv weer de hele tijd aanstaan, ook als je geen tv kijkt. Lijkt me wat teveel van het goede. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 13-04-2020 12:52 ]

• Vulcan750
Cap schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:50:
[...]
Voor dat effect moet je tv weer de hele tijd aanstaan, ook als je geen tv kijkt. Lijkt me wat teveel van het goede. :)
Nee, niet op de tv, maar een print van een schilderij of foto op het rolgordijn. :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DON PAPA schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:57:
[...]
Maar waarom zet je de Next dan niet gewoon op 1080i (in plaats van 1080P), zodat je de TV alleen de upscale doet bij alle TV uitzendingen in 1080i. Want nu doet de Next eerst de upscale van 1080i naar 1080P en daarna doet de TV de upscale van 1080P naar 4K (of zie ik dit verkeerd?).
1080i naar 1080p is natuurlijk even groot qua beeld, vermoed dat de next box gewoon 1 frame buffert en die beeldlijnen merged met de 2e die binnenkomt oid.
Daar zal dus niet veel qua upscaling gebeuren :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Vulcan750 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:09:
[...]

Nee, niet op de tv, maar een print van een schilderij of foto op het rolgordijn. :)
Maar in die link die je stuurt is het toch zo dat de print aan de achterkant van het rolgordijn zit en zichtbaar wordt door het licht dat door het venster erachter valt? Of begrijp ik het niet? :) Die plaatjes zullen me wel op het verkeerde been zetten, daar wordt echt de indruk gegeven dat de print zichtbaar wordt door het licht dat er van achter opvalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 13-04-2020 14:26 ]

• RoelZ
  • Laatst online: 18-10 12:40
@Sa.Tan , @Cap , thanks voor het meedenken.
En tja.. hoe raak je zoiets kwijt...daar stond ik zelf ook een beetje van te kijken.

Ik zit midden in een verhuizing en ben met heel veel taken tegelijk bezig, waaronder de TV "kabelloos" op te hangen. Mooi gootje gemaakt en alles verwerkt in wandmeubel.

Toen ik met het laatste pinnetje van de connector bezig was, werd ik geroepen voor hulp, waarop mijn fijne schoonvader het verder heeft afgerond.
Uiteindelijk hebben we beide het werk niet meer besproken en is er opgeruimd en ben ik bang dat hij zelfs in het afval terecht is gekomen...

En ja, ik heb zelfs de hele vuilnisbak door gespit maar tevergeefs..

Heb inmiddels bij Fixpart.nl de vervangende kabel gekocht. Iets duurder dan bij LG, maar wel duidelijkheid over levering.

- Creating more joy for people who interact with our digital world

• Vulcan750
Cap schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:25:
[...]

Maar in die link die je stuurt is het toch zo dat de print aan de achterkant van het rolgordijn zit en zichtbaar wordt door het licht dat door het venster erachter valt? Of begrijp ik het niet? :) Die plaatjes zullen me wel op het verkeerde been zetten, daar wordt echt de indruk gegeven dat de print zichtbaar wordt door het licht dat er van achter opvalt.
Die link is slechts een snel gevonden voorbeeld, maar vrijwel bovenaan staat duidelijk "Rolgordijnen met print: aan de binnenkant of buitenkant".
Ik heb het trouwens zelf niet. Mijn 55" is nog niet zo opdringerig aanwezig in het interieur, maar ik overweeg wel binnen een jaar over te stappen naar 65". En dan is het idee om het grote zwarte vlak te verbergen wel iets wat door m'n hoofd speelt.

• Sa.Tan
Wel een geinig idee, een Ikea Fyrtur aanschaffen, een ander fotodoek hierop plaatsen en tv en rolgordijn bedienen met de smartphone. _/-\o_
Het enige is dat uiteraard een schilderij standaard duidelijk hoger hangt dan een tv, dus het blijft een beetje vreemd staan, zo'n groot, vrij laag hangend doek. :)

• Vulcan750
Cap schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:33:
Het enige is dat uiteraard een schilderij standaard duidelijk hoger hangt dan een tv, dus het blijft een beetje vreemd staan, zo'n groot, vrij laag hangend doek. :)
Als de tv maar groot genoeg is, zal dat wel meevallen... :P ;)

• Peter711
DON PAPA schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:57:
[...]

Omdat in testen beschikbaar op Internet wordt aangegeven dat de LG niet optimaal met een 1080I signaal omgaat. Daar wat moeite mee heeft. Andere TV's doen dat beter.
Beeld is naar mijn mening wat scherper met de 1080P stand op mijn LG OLED E7.
Dat was ook al zo bij mijn Horizon box.
Maar kijk zelf maar wat beter bevalt.... is per slot van rekening slechts mijn ervaring/mening ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Peter711 op 13-04-2020 21:00 ]

• Phusebox
Vicje schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:34:
Hebben mensen met een LG CX al LG Channels uitgeprobeerd? Wat biedt dit precies in Nederland? Ik kan hier bijna niks over vinden en dacht dat het alleen op de Amerikaanse markt focuste, maar het staat ook op de NL-site genoemd. Wat kan je zoal kijken?
Ik heb het nog nergens gezien op mijn tv?

• Vicje
Phusebox schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:28:
[...]

Ik heb het nog nergens gezien op mijn tv?
Ik zocht een filmpje voor je maar die kon ik niet meer vinden. Je zou LG channels moeten activeren in het menu onder kanalen dacht ik. Het lijkt alleen voor de Amerikaanse markt maar de NL website noemt het ook.

• wimpie007
  • Laatst online: 19-11 21:02
RoelZ schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:14:
Is er hier iemand die toevallig wat meer weet over de afwerking van de stroom toevoer van de modellen?

Ik heb zelf een OLED55B6 en ben tijdens het verwijderen van de connector, de connector zelf kwijt geraakt.

[Afbeelding]

Nu ben ik aan het zoeken waar (en of) deze ergens te koop zijn, anders wordt het printen..

Is er iemand die weet hoe deze dingen heten en/of waar deze te koop zijn?
Naja hier meer plaatjes enzo

https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

• Phusebox
Vicje schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:44:
[...]

Ik zocht een filmpje voor je maar die kon ik niet meer vinden. Je zou LG channels moeten activeren in het menu onder kanalen dacht ik. Het lijkt alleen voor de Amerikaanse markt maar de NL website noemt het ook.
Alle settings afgelopen maar kan niks vinden.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Sa.Tan @Vulcan750 Wij waren laatst voor heel iets ander bij een meubelwinkel in Oldenzaal, daar hadden ze TV kasten met een liftje erin zodat het scherm weg kan zakken als je er niet naar kijkt. Best elegant, en die maken alles op maat dus zowel uiterlijk als kleur van die kasten kan nog alle kanten op.

[ Voor 14% gewijzigd door Jheroun op 14-04-2020 09:59 ]

• Sa.Tan
Ook deze mogelijkheid ben ik tegengekomen, dan de losse liften. Echter wordt hier de kijkhoogte wel erg hoog.
Met eentje van 65" die van zichzelf al 83cm. hoog is en dan het meubel om te verbergen kom je al op ongeveer 170cm. Of dat mooi is? :?
Ik denk toch meer aan het idee met een frame met (foto/canvas) doek. Kost ook weinig, bevalt het niet, is er nog geen man overboord.

• Vicje
Phusebox schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 06:39:
[...]

Alle settings afgelopen maar kan niks vinden.
Dank voor het checken in ieder geval! Dan kan het betekenen dat het of nog moet komen, of het is een fout op de site. Laten we hopen op het eerste.

• Phusebox
Vicje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:38:
[...]

Dank voor het checken in ieder geval! Dan kan het betekenen dat het of nog moet komen, of het is een fout op de site. Laten we hopen op het eerste.
Er staat ook Google Assistent op de website, die is er ook niet. Heb LG eens gevraagd hoe dat zit... vooral de Google Assistent vind ik nogal kwalijk aangezien dat vrij prominent genoemd wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 14-04-2020 13:05 ]

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:41

jbbrans

Ik heb een LG 65CX... tv en wil mijn 4K (H.264) vakantiefilmpjes bekijken die op de Synology 1512+ nas staan, maar ik heb regelmatig/vaak buffering problemen.

Op het internet kom ik veel problemen tegen, maar dat is altijd in combinatie met wifi.
De tv en nas zijn bedraad aangesloten, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Ik gebruik op de nas de eigen mediaserver, maar transcoding staat uit, dus de cpu van de nas moet ook niet het probleem zijn.

Weet iemand waar ik de oplossing in moet zoeken?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

jbbrans schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:35:
Ik heb een LG 65CX... tv en wil mijn 4K (H.264) vakantiefilmpjes bekijken die op de Synology 1512+ nas staan, maar ik heb regelmatig/vaak buffering problemen.

Op het internet kom ik veel problemen tegen, maar dat is altijd in combinatie met wifi.
De tv en nas zijn bedraad aangesloten, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Ik gebruik op de nas de eigen mediaserver, maar transcoding staat uit, dus de cpu van de nas moet ook niet het probleem zijn.

Je files hebben waarschijnlijk te hoge bandbreedte op sommige momenten, waarschijnlijk heeft de X serie nog steeds een 100mbps ethernet aansluiting

• NoahAmber
  • Niet online
Zet die filmpjes eens op een USB stick. Doet ie dat wel goed, dan zit je met je NAS beperking of zijn er pieken in het bestand waardoor er af&toe een hikje is.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:40

Nogne

>.<

Probeer het eens via wifi, via wifi haal je namelijk hogere snelheden dan via bekabelde verbinding.

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1 ... 270 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.