Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 21:01
Phusebox schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:01:
[...]

Er staat ook Google Assistent op de website, die is er ook niet. Heb LG eens gevraagd hoe dat zit... vooral de Google Assistent vind ik nogal kwalijk aangezien dat vrij prominent genoemd wordt.
Daarvan heb ik begrepen dat dat alleen via de app werkt en niet zelfstandig op de tv.

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:39
jbbrans schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:35:
Ik heb een LG 65CX... tv en wil mijn 4K (H.264) vakantiefilmpjes bekijken die op de Synology 1512+ nas staan, maar ik heb regelmatig/vaak buffering problemen.

Op het internet kom ik veel problemen tegen, maar dat is altijd in combinatie met wifi.
De tv en nas zijn bedraad aangesloten, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Ik gebruik op de nas de eigen mediaserver, maar transcoding staat uit, dus de cpu van de nas moet ook niet het probleem zijn.

Weet iemand waar ik de oplossing in moet zoeken?
Jumbo Frame moet uit staan in je router. (dat was de oplossing op mijn Asus router)

• Br00ster
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01-2024
Vicje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:06:
[...]

Daarvan heb ik begrepen dat dat alleen via de app werkt en niet zelfstandig op de tv.
Hoe heb je dit precies werkend gekregen? Als ik de LG ThinQ service wil toevoegen aan mijn Google Home crasht de app zonder dat het is toegevoegd :?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Vicje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:06:
[...]

Zoals hieronder: leg eens uit hoe, want ik krijg het niet voor elkaar... ook niet via de LG ThinQ app.
Br00ster schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:
[...]

Hoe heb je dit precies werkend gekregen? Als ik de LG ThinQ service wil toevoegen aan mijn Google Home crasht de app zonder dat het is toegevoegd :?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 21:01
Br00ster schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:
[...]

Voor de goede orde: ik heb nog geen CX, maar overweeg verkoop van mijn C7 en aanschaf CX. Ik verdiep me nu in alle mogelijkheden. Ik las dat het land van de tv veranderd moet worden. Dat heeft dan natuurlijk ook gevolgen voor de tv apps die je gebruikt.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Als je het land gaat veranderen blijven reeds geinstalleerde apps wel staan volgens deze youtuber..

YouTube: HOW TO Change Your LG Smart TV Region or Country To Install Extra Apps

Hier een volledig verhaal
YouTube: How to get more apps on LG webOS TVs?

Copyright and left by SED...

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 14:29
Mijn, op 13-12-217 gekochte, LG 55C7V schakelde na het inschakelen vorige week direct weer uit.
Toen nogmaals aangezet en nadat de Playstation was opgestart schrok ik van een zwarte streep. Direct de Playstation uitgezet in de hoop dat het niet aan de TV zou liggen maar helaas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oxa-aci93GufsxJnZhnuf1Wc5bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELWi1bp7Ft8UKW2ujVRuPdmx.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig destijds 5 jaar garantie gekregen, de afdeling reparatie moet alleen nog contact opnemen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
JayRune schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:28:
Mijn, op 13-12-217 gekochte, LG 55C7V schakelde na het inschakelen vorige week direct weer uit.
Toen nogmaals aangezet en nadat de Playstation was opgestart schrok ik van een zwarte streep. Direct de Playstation uitgezet in de hoop dat het niet aan de TV zou liggen maar helaas:
[Afbeelding]

Gelukkig destijds 5 jaar garantie gekregen, de afdeling reparatie moet alleen nog contact opnemen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Nou, dat gaat een nieuw paneel worden denk ik.
Strepen horen er niet te zijn.

• Vogelson
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik zat net een spelletje te spelen op mijn C9 en opeens viel het mij op dat ik links in beeld aan de rand een 1 pixel dikke rode lijn had lopen en rechts een groene. Dit deed mij uiteraard geen goed en nu ben ik benieuwd of het iets is om mij morgen over te maken. Het is mij opgevallen dat het niet door elke kleur op het scherm opgeroepen wordt. Als ik bijvoorbeeld een solide kleur blauw als achtergrond van mijn pc instel dan valt er niks te zien, maar zodra ik de kleur geel selecteer is het aan beide kanten goed zichtbaar. Hier een paar foto's om het te laten zien:

https://i.imgur.com/ugSBv1F.jpg
https://i.imgur.com/ITbtbm5.jpg
https://i.imgur.com/7Dyccwf.jpg
https://i.imgur.com/zBb9n4V.jpg

In de laatste afbeelding is geen rood te zien, omdat die iconen blauw zijn.

• Br00ster
SED schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:05:
Als je het land gaat veranderen blijven reeds geinstalleerde apps wel staan volgens deze youtuber..

YouTube: HOW TO Change Your LG Smart TV Region or Country To Install Extra Apps

Hier een volledig verhaal
YouTube: How to get more apps on LG webOS TVs?
Ik heb dit inderdaad geprobeerd. Wanneer je de regio van je TV op bijv. United Kingdom instelt dan krijg je de mogelijkheid om de Google Assistant in te stellen... op je TV. Je kan hem dan niet koppelen aan Google Home om via daar spraakopdrachten te sturen.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:19
[b]JayRune in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Gelukkig destijds 5 jaar garantie gekregen, de afdeling reparatie moet alleen nog contact opnemen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Als ze het paneel kunnen vervangen doen ze dat. Als ze geen vervangend paneel kunnen leveren dan krijg je de dagwaarde van de TV gecrediteerd.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 12:01
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een 55C9 oled.
De tv overgenomen van een mede tweaker.
Wat een beeld!
Zijn er nog aanbevelingen kwa beeld instellingen
Gebruik nu ISF Lightroom + warm 1 en contrast op 78.

[ Voor 10% gewijzigd door rjn27 op 15-04-2020 18:03 ]

Is op zich een goede instelling, je zou ook warm2 kunnen proberen, dat komt normaal gesproken dichter bij de gekalibreerde waarde. Maar 't is ook net wat je mooi vindt. Verder zou ik de felheid van het beeld tunen met OLED-lampje, niet met contrast. Die laat je gewoon op de default waarde staan (85).

Zoek verder in dit topic op termen als " beeld settings" "ISF" "technicolor" en je vindt nog veel meer posts over dit onderwerp.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 16:51

GG85

.......

JayRune schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:28:
[Afbeelding]

In die zin eigenlijk wel chill toch, 'nieuwe tv' (uitgaande dat de rest vd electronica nog goed is is het panel toch wel het grootste slijtage artikel) :)
Ligt eraan. Als je een paneel hebt waar je tevreden over was dan stap je wel weer in de panel uniformity lottery ten aanzien van vertical banding, blobs en color shifts.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 16-04-2020 09:49 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Standaard staat bij veel instellingen color op 50 ofzo. Ik heb dat naar 70 opgeschroefd, veel mooiere kleuren imho ..

GamiQ, de game notes app met game maps!

Dan heb je ongeveer dezelfde kleuren als in winkelstand.

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 14:29
@zwembroek @GG85 Morgen komt CE Repair en ze gaan inderdaad het paneel vervangen.
Het huidige paneel was verder perfect. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het er morgen uit gaat zien.
JayRune schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:32:
@zwembroek @GG85 Morgen komt CE Repair en ze gaan inderdaad het paneel vervangen.
Het huidige paneel was verder perfect. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het er morgen uit gaat zien.
Snelle actie!
Zal best goed komen.
Helaas kunnen panelen nu eenmaal defect raken.
Het is toch het meest kwetsbare onderdeel van de TV.

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 23:59
pCOW schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:27:
aargh. vanavond wilden wij tv kijken (2 maanden oude LG 65C9), maar bij opstarten een zwarte streep midden door t beeld. na ongeveer 5-7 seconden vervorming aan de linkerkant van het scherm waarna de tv zichzelf uitschakelt. Al even van de stroom gehaald, maar dat mocht niet baten. Gevalletje kapot??

[Afbeelding]
Update van mijn defecte 65C9:
vandaag monteur langsgeweest en die heeft de oorspronkelijke electronica op een nieuw paneel geschroefd. Werkt weer perfect na zo'n 30 minuten schroeven losdraaien en weer vast draaien.

Ik ben weer blij :)

trouwens: als je dan tijdelijk je oude 50" plasma hebt staan is dat nu best een klein schermpje....

[ Voor 6% gewijzigd door pCOW op 16-04-2020 14:53 ]

mijn signature is bewust leeg :-)

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWqb9VQqlkBz2npkV9kHukWrEWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98otCH9Z11uMiPKHpI3pIN2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat :)

55CX

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:58
Slux schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:08:
Update* lip sync probleem met een 77C9

Waar mijn huidige HDMI kabels en apparatuur perfect werkte op een C55 had ik met de C77 lip sync problemen.

Na wat tips hier op het forum heb ik deze kabels besteld HDMI 2.1
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.10724c4dBeGl0y

Net alles met die nieuwe kabels vervangen en lip sync is eindelijk weg *O*
Ik ben aan het kijken naar deze kabels maar zie 2 opties staan bij de selectie.

8.99 euro voor 1,5m of 17.43 euro. Welke van de 2 heb jij genomen?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38

vhal

ಠ_ಠ

Mooi! Nu heb ik een idee van de grootte gezien de dock van de Switch er naast staat :P

Strava

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47

Boy

www.byoscoop.nl

Op https://www.dewitgoedoutl...art-tv-webos-4-5-ai-thinq staat een 65E9 voor 1899. Ik twijfel tussen een E9 en een C9, omdat ik gek word dat m'n soundbar niet het geluid goed synchroon heeft.

Ik weet niet of het aan de TV ligt of de Mediabox Next, maar ik irriteer me constant eraan. Als er tips zijn op dit gebied of dat dit gewoon euvels zijn bij een externe geluidsoplossing, hoef ik het niet meer

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 12:01
Ik gebruik nu onderstaande instellingen en best tevreden over het beeld.

Zou dit nog beter kunnen?
Twijfel tussen technicolor en ISF dark

Iemand nog beeld tips?

Beeldmodus: Technicolor gebruiker
Energiebesparing: uit

OLED-lampje:50
Contrast: 85
Helderheid:50
Scherpe:10
Kleur:50
Tint:0

Dynamisch contrast: uit
Superresolutie:uit
Kleurbereik:auto
Gamma:BT.1886
Maximale Helderheid: Laag

Kleurtemperatuur: warm 1 / warm 2 (nog helemaal over uit. Warm 2 toch wat geel.

Ruisonderdrukking: Uit
MPEG-ruisonderdrukking:Uit
Soepele gradatie:uit
Echte bioscoop:aan
Motion Eye Care:uit
TruMotion:
De-Judder 2
De-Blur 10

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
rjn27 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:40:
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een 55C9 oled.
De tv overgenomen van een mede tweaker.
Wat een beeld!
Zijn er nog aanbevelingen kwa beeld instellingen
Gebruik nu ISF Lightroom + warm 1 en contrast op 78.
rjn27 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:05:

Iemand nog beeld tips?

TruMotion:
De-Judder 2
De-Blur 10
Misschien heb je hier wat aan,

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• SuperVeloce
Boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:08:
Op https://www.dewitgoedoutl...art-tv-webos-4-5-ai-thinq staat een 65E9 voor 1899. Ik twijfel tussen een E9 en een C9, omdat ik gek word dat m'n soundbar niet het geluid goed synchroon heeft.

Ik weet niet of het aan de TV ligt of de Mediabox Next, maar ik irriteer me constant eraan. Als er tips zijn op dit gebied of dat dit gewoon euvels zijn bij een externe geluidsoplossing, hoef ik het niet meer
Update* lip sync probleem met een 77C9

Waar mijn huidige HDMI kabels en apparatuur perfect werkte op een C55 had ik met de C77 lip sync problemen.

Na wat tips hier op het forum heb ik deze kabels besteld HDMI 2.1
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.10724c4dBeGl0y

Net alles met die nieuwe kabels vervangen en lip sync is eindelijk weg *O*
Misschien dat dat helpt voor je? Tevens heeft 9 serie en hoger HDMI 2.1 met eARC wat lipsync oplost

Ik zelf heb ook een next, samen met m'n C7, een samsung audio systeem (van 8jaar) en geen lipsync issues

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

SuperVeloce schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
[...]

[...]

Misschien dat dat helpt voor je? Tevens heeft 9 serie en hoger HDMI 2.1 met eARC wat lipsync oplost

Ik zelf heb ook een next, samen met m'n C7, een samsung audio systeem (van 8jaar) en geen lipsync issues
Ik zit momenteel nog met een 10 jaar oude Samsung Plasma TV, de kabel zal hier vast niet helpen, maar als ik het goed begrijp kan de TV echt wel het probleem zijn en als ik een nieuwe TV heb is mss het lipsync probleem opgelost?

Het lijkt er ook op dat de sync niet constant is, maar constant wisselt in de mate van dat het out of sync is.

Ik ga over 2 maanden verhuizen, ik hoop dat de C9's nog een beetje beschikbaar blijven, ik wil niet de TV gaan verhuizen maar gewoon laten leveren op het nieuw adres...

• SuperVeloce
Boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:41:
[...]

Ik zit momenteel nog met een 10 jaar oude Samsung Plasma TV, de kabel zal hier vast niet helpen, maar als ik het goed begrijp kan de TV echt wel het probleem zijn en als ik een nieuwe TV heb is mss het lipsync probleem opgelost?

Het lijkt er ook op dat de sync niet constant is, maar constant wisselt in de mate van dat het out of sync is.

Ik ga over 2 maanden verhuizen, ik hoop dat de C9's nog een beetje beschikbaar blijven, ik wil niet de TV gaan verhuizen maar gewoon laten leveren op het nieuw adres...
Ook met m'n oude Samsung TV van 8j had ik geen sync issues.
Je kan bij Next instellingen Dolby uit zetten, wellicht helpt dat.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

SuperVeloce schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:45:
[...]

Ook met m'n oude Samsung TV van 8j had ik geen sync issues.
Je kan bij Next instellingen Dolby uit zetten, wellicht helpt dat.
Ik ga het nog eens proberen.
Maar ik volgde dit topic ook al https://community.ziggo.n...orme-teleurstelling-47770 waar nog steeds aangegeven wordt dat er problemen zijn...

Als dit zo blijft, koop ik een CI+ module voor m'n volgende TV

• Br00ster
Deze settings van RTings zijn een hele goede baseline! Ik gebruik ze zelf ook en ben zeer tevreden. Het enige is de trumotion, dat blijft altijd lastig om dat goed te krijgen. Ik zelf vindt het vloeiende beeld wel prettig, maar het is lastig om dat goed in te stellen zonder dat je soms haperende frames krijgt... iemand tips? Let me know!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:47:
[...]
Maar ik volgde dit topic ook al https://community.ziggo.n...orme-teleurstelling-47770 waar nog steeds aangegeven wordt dat er problemen zijn...

We zitten inmiddels op 4.22 met de Next firmware. Buiten dat, niet iedereen heeft audio sync problemen met dat apparaat, het is wat dat betreft vrij divers v.w.b. ervaringen.

Testing, one, two ...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

hardware-lover schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:10:
[...]

We zitten inmiddels op 4.22 met de Next firmware. Buiten dat, niet iedereen heeft audio sync problemen met dat apparaat, het is wat dat betreft vrij divers v.w.b. ervaringen.
Ik heb het probleem ook via m'n chromecast, dus wss is het de TV of de soundbar en niet de mediabox, bedenk ik me net...

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik sta op het punt om een OLED55E9 te bestellen al twijfel ik nog of de C9 geen betere keus is. Wat is jullie ervaring met betrekking tot het geluid van de E9 en is dit het prijsverschil waard? (1249,- vs 1419,-)

[ Voor 14% gewijzigd door moca op 17-04-2020 16:12 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

moca schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:09:
Ik sta op het punt om een OLED55E9 te bestellen al twijfel ik nog of de C9 geen betere keus is. Wat is jullie ervaring met betrekking tot het geluid van de E9 en is dit het prijsverschil waard? (1249,- vs 1419,-)
Persoonlijk zou ik voor de C9 kiezen ivm toekomstbestendigheid.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• moca
Famous schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:15:
[...]

Persoonlijk zou ik voor de C9 kiezen ivm toekomstbestendigheid.
De E9 is verder identiek aan de C9, het enige verschil is het uiterlijk en de ingebouwde soundbar. Of ik moet iets over het hoofd zien.

• Famous
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

moca schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:32:
[...]

De E9 is verder identiek aan de C9, het enige verschil is het uiterlijk en de ingebouwde soundbar. Of ik moet iets over het hoofd zien.
Excuses, was in de verwarring met de E7 :+
Waarschijnlijk omdat ik de C7 zelf heb.

8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
rjn27 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:05:

Iemand nog beeld tips?

TruMotion:
De-Judder 2
De-Blur 10
Bij mij staat gamma voor SDR content op 1.9 want de rest is niet om aan te zien. Zoveel detail dat verloren gaat.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:47:
[...]

abo met 1 jaar verlengen,krijg je module van ziggo
Van het verschil in geluid zou ik het niet laten afhangen, dat scheelt echt niet veel. Dus bepaal het op het uiterlijk, wil je glasplaat / soundbar of alleen een scherm?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 21:51
Cap schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:04:
[...]
Van het verschil in geluid zou ik het niet laten afhangen, dat scheelt echt niet veel. Dus bepaal het op het uiterlijk, wil je glasplaat / soundbar of alleen een scherm?
Is dat nou echt zo? Mijn oled E6 is alweer bijna 4 jaar oud, maar ik vond de E6 wel degelijk mooier klinken dan de B6/C6. De E-series hebben de luidsprekers naar voren gericht, m.i. gesprekken klinken helderder dan bij de B/C- series die de luidsprekers naar beneden gericht hebben. Op de standaard wordt dit wel enigszins gecompenseerd door reflectie via de voet, maar aan de muur opgehangen is dit wat minder. Ik weet niet of de verschillen bij de 9-series kleiner zijn aan de muur. Dat zou wel mooi zijn want het scheelt toch weer wat centjes.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Da's een hoop extra geld voor een speakertje dat je alleen gebruikt als je receiver kapot is :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• moca
Ja daarom ben ik ook benieuwd naar Tweakers die de E9 bezitten. Het geluid moet best goed zijn als ik de reviews moet geloven. Dat de tv Dolby Atmos geluid heeft lijkt me mooie marketing maar als het goed geluid is ben ik wel benieuwd. Bij Coolblue ook een tegoedbon van 100,- zie ik, dan komt de Oled55E9 op 1319,-
Lijkt me een prima deal.

[ Voor 18% gewijzigd door moca op 17-04-2020 18:58 ]

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:46
pwh53 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:54:
[...]

abo met 1 jaar verlengen,krijg je module van ziggo
Je kunt gewoon te allen tijden wisselen van hardware (mediabox next uitgesloten), hiervoor ben je niet verplicht je abo te verlengen. Wél mag je €19,95 aan administratiekosten verwachten voor het toe -en retourzenden van de hardware. Maar ook dat valt wel uit te onderhandelen met klantenservice.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01
moca schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:34:
Ja daarom ben ik ook benieuwd naar Tweakers die de E9 bezitten. Het geluid moet best goed zijn als ik de reviews moet geloven. Dat de tv Dolby Atmos geluid heeft lijkt me mooie marketing maar als het goed geluid is ben ik wel benieuwd. Bij Coolblue ook een tegoedbon van 100,- zie ik, dan komt de Oled55E9 op 1319,-
Lijkt me een prima deal.
Dan zou ik voor de e9 gaan,als het design je tenminste aanstaat.moet je wel nog wat gaan
bestellen op Coolblue :)

• moca
Wren schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:09:
[...]

Dan zou ik voor de e9 gaan,als het design je tenminste aanstaat.moet je wel nog wat gaam bestellen op Coolblue :)
Ik heb daar over de jaren meer besteld dan goed voor me is, dus dat komt wel goed. ;)

Gelijk maar besteld dus dit weekend maar flink mee spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door moca op 17-04-2020 20:01 ]

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:45
Mijn ouders hebben ook lipsync problemen met een 65C8, geluid loopt iets achter op het beeld.
Ze maken gebruik van een JBL bar 5.1 surround.

Iemand een oplossing al gevonden?
Lees het één en ander over HDMI 2.1 kabel maar dat ondersteund deze tv niet dus dat lijkt niet echt te helpen denk ik?
Vulcan750 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:16:
[...]

Is dat nou echt zo? Mijn oled E6 is alweer bijna 4 jaar oud, maar ik vond de E6 wel degelijk mooier klinken dan de B6/C6. De E-series hebben de luidsprekers naar voren gericht, m.i. gesprekken klinken helderder dan bij de B/C- series die de luidsprekers naar beneden gericht hebben. Op de standaard wordt dit wel enigszins gecompenseerd door reflectie via de voet, maar aan de muur opgehangen is dit wat minder. Ik weet niet of de verschillen bij de 9-series kleiner zijn aan de muur. Dat zou wel mooi zijn want het scheelt toch weer wat centjes.
Dat klopt, maar je kan het met de equalizer zo bijregelen dat het weer helderder klinkt (alle andere geluidsverpestende zaken uit). Dan is het alweer een stuk beter.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Jamesl schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:18:
Mijn ouders hebben ook lipsync problemen met een 65C8, geluid loopt iets achter op het beeld.
Bij de C8 zit onder geluidsinstellingen de optie AV-sync aan/uit. Als het geluid achter loopt kan je daarmee de sync bijstellen.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:29
Is er een voedingskabel nodig bij een Ssd om deze aan te sluiten (en te laten werken) op een c8 e.d? Of volstaat de usb aansluiting?

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Hmmm ik ben heel erg aan het twijfelen om volgende week de trekker over te halen en een B9, C9 of CX te kopen. Mij kunnen de smart-aspecten eigenlijk weinig schelen, ik wil gewoon een goede oled-tv met weinig inputlag en hdmi 2.1 zodat hij een beetje toekomstbestendig is. Ik hang er eigen speakers aan.

De CX is icm cashback momenteel alsnog 300 euro duurder dan de C9, de B9 zou ik nog even moeten uitvogelen. Is die 300 euro extra het waard? Voor ongeveer dat geld kan ik ook meteen mijn receiver upgraden naar 4K-compatible.

[ Voor 8% gewijzigd door faraga op 18-04-2020 11:49 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
faraga schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:48:
De CX is icm cashback momenteel alsnog 300 euro duurder dan de C9, de B9 zou ik nog even moeten uitvogelen. Is die 300 euro extra het waard? Voor ongeveer dat geld kan ik ook meteen mijn receiver upgraden naar 4K-compatible.
Welnu ik kan niet voor jou spreken maar ik zou het wel weten. C9 + 4k compatible receiver heb je meer lol aan dan CX + niet 4k compatible receiver in mijn ogen. Zeker als je straks er nog een PS5, xbox one x series aan kunt koppelen.

• faraga
Joosie200 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:51:
[...]

Welnu ik kan niet voor jou spreken maar ik zou het wel weten. C9 + 4k compatible receiver heb je meer lol aan dan CX + niet 4k compatible receiver in mijn ogen. Zeker als je straks er nog een PS5, xbox one x series aan kunt koppelen.
Die receiver gaat er sowieso ook komen, maar ik zie het voordeel van de CX boven de C9 of B9 verder niet zo. Jaartje langer ondersteuning op WebOS maybe? Dan zet ik tzt wel de wifi uit en prik ik er een Chromecast Ultra in ofzo.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
faraga schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:53:
[...]

Die receiver gaat er sowieso ook komen, maar ik zie het voordeel van de CX boven de C9 of B9 verder niet zo. Jaartje langer ondersteuning op WebOS maybe? Dan zet ik tzt wel de wifi uit en prik ik er een Chromecast Ultra in ofzo.
Ik ook niet, daarom heb ik gekozen voor de B9. Met het prijsverschil tussen de B9 en BX kan ik een anderhalve PS5 en xbox one series halen. Zelfs met cashback eraf haal ik nog liever een nieuwe console in huis met het prijsverschil.

Bedoel je moet een oled tv breder in kunnen zetten dan alleen voor live 1080i genot, Netflix/YouTube/Disney+ is mijn mening. Ofwel door een nette geluidsinstallatie erom heen te regelen ofwel door de nieuwste consoles / gamepc eraan te koppelen voor variabele refresh rate.

Een nette oled kopen is stap 1, hoe je hem gaat combineren met andere apparaten is stap 2.

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 18-04-2020 12:14 ]

NoahAmber schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:06:
[...]

Bij de C8 zit onder geluidsinstellingen de optie AV-sync aan/uit. Als het geluid achter loopt kan je daarmee de sync bijstellen.
Als het geluid voorloopt op het beeld toch? Althans zo herinner ik het me bij mijn C8. Net zoals standaard bij receivers zeg maar.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:10:
[...]

Als het geluid voorloopt op het beeld toch? Althans zo herinner ik het me bij mijn C8. Net zoals standaard bij receivers zeg maar.
Voor zover mij bekend kan je geen vertraging instellen [voor lopen op] Maar wel een versnelling [achter lopen op] In zijn geval loopt het geluid achter dus zou je de sync kunnen plussen. Maar we horen het wel van die persoon.. ;)

Net even gekeken, plussen kan wel. Minnen niet
JeyJey schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:09:
Is er een voedingskabel nodig bij een Ssd om deze aan te sluiten (en te laten werken) op een c8 e.d? Of volstaat de usb aansluiting?
Blauwe usb poort volstaat sowieso voor voeding SSD

[ Voor 26% gewijzigd door NoahAmber op 18-04-2020 13:59 ]

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 09:04
Ik heb m’n eigen al scheel gezocht (heb de tv nog niet), maar wat zijn de instellingen van de Gallery Mode?

Is het mogelijk om een afbeelding statisch te laten staan? (Snap de risico op inbranding) maar gewoon een kwartiertje of half uurtje. De reviews die ik heb gezien en gelezen zie je dat de foto’s na een paar seconden wisselen. Of is het ook mogelijk om 1 foto in je eigen galerij te plaatsen en dat deze dan blijft staan?

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
Ben ik de enige die zoveel proberen ervaart met het doorgeven van dolby Atmos van de apps van de tv via (e)ARC? Ik krijg het weer is niet werkend met de volgende settings:
  • geluidsuitgang HDMI ARC
  • digitaal geluid uit op passerend
  • eARC op aan of uit maakt niet uit
Het werkt dus niet met Netflix of via een andere app waarbij ik Atmos materiaal selecteer. Ik krijg dan gewoon dd+ + dsur.
Heb al een volledige reboot gedaan van beide apparaten (stroom eraf) En heb de versterker (marantz nr 1710)
ook al opnieuw toegevoegd op de c9. Daarnaast ook de kabels los gehad. De kabel is ook het probleem niet want het vreemde is dat een Apple TV aangesloten op de c9 Atmos wel goed door geeft.
Heeft iemand de gouden tip om het werkend te krijgen en houden? Het heeft dus wel gewerkt....

• SED

SED

@Luuk84 ik ken die marantz niet en je hebt vast al gezocht.. maar is dit iets?
When an eARC function-compatible television is connected, television audio is not output from the speaker connected to this unit
eARC function settings may be required depending on the eARC function-compatible television you are using. Make sure eARC is set to on if this setting exists on your television. For more information, check your television’s owner’s manual.

Make sure the input source of this unit is “TV Audio”.

The eARC function does not operate when the HDMI input connector is set to the “TV Audio” input source. To enable eARC function operation, remove the HDMI input connector setting, then restart this unit and the television. link
http://manuals.marantz.co...ezyjvb.php#OKNRMLnzqaeqlc

• moca
Zo de E9 staat op z'n plek en ik ben diep onder de indruk. Zojuist een Dolby Atmos/Vision demo afgespeeld en dat was belachelijk mooi. Ik had voorheen een Sonos beam aangesloten maar vind het geluid van de E9 gewoon beter. Hoor veel meer details die ik voorheen niet hoorde. Van het beeld had ik niet anders verwacht dat is gewoon bizar mooi! Morgen de boel maar eens rustig afstellen.
moca schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:54:
Zo de E9 staat op z'n plek en ik ben diep onder de indruk. Zojuist een Dolby Atmos/Vision demo afgespeeld en dat was belachelijk mooi. Ik had voorheen een Sonos beam aangesloten maar vind het geluid van de E9 gewoon beter. Hoor veel meer details die ik voorheen niet hoorde. Van het beeld had ik niet anders verwacht dat is gewoon bizar mooi! Morgen de boel maar eens rustig afstellen.
Mooi! 👍
Eco mode uitzetten, QuickStart uit en ISF donkere (of lichte) kamer kiezen.
Mag ook wat anders zijn maar zoiets om mee te beginnen...

• moca
HoppyF schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:59:
[...]

Mooi! 👍
Thanks ga er morgen mee aan de slag.

• HEY_DUDE
  • Nu online
Luuk84 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:50:
Ben ik de enige die zoveel proberen ervaart met het doorgeven van dolby Atmos van de apps van de tv via (e)ARC? Ik krijg het weer is niet werkend met de volgende settings:
  • geluidsuitgang HDMI ARC
  • digitaal geluid uit op passerend
  • eARC op aan of uit maakt niet uit
Het werkt dus niet met Netflix of via een andere app waarbij ik Atmos materiaal selecteer. Ik krijg dan gewoon dd+ + dsur.
Heb al een volledige reboot gedaan van beide apparaten (stroom eraf) En heb de versterker (marantz nr 1710)
ook al opnieuw toegevoegd op de c9. Daarnaast ook de kabels los gehad. De kabel is ook het probleem niet want het vreemde is dat een Apple TV aangesloten op de c9 Atmos wel goed door geeft.
Heeft iemand de gouden tip om het werkend te krijgen en houden? Het heeft dus wel gewerkt....
Was volgens mij al eerder gepost hier. Via de TV apps kan geen HD audio worden doorgegeven.

• SED

SED

@HEY_DUDE , dat lijkt me nogal strijdig met dit:
https://www.homecinemamag...lby-vision-atmos-lg-oled/

zou het dus niet te maken kunnen hebben met de lagere bitrate vanwege de corona crisis?

[ Voor 26% gewijzigd door SED op 18-04-2020 23:46 ]

• Luuk84
SED schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:13:
@Luuk84 ik ken die marantz niet en je hebt vast al gezocht.. maar is dit iets?
When an eARC function-compatible television is connected, television audio is not output from the speaker connected to this unit
eARC function settings may be required depending on the eARC function-compatible television you are using. Make sure eARC is set to on if this setting exists on your television. For more information, check your television’s owner’s manual.

Make sure the input source of this unit is “TV Audio”.

The eARC function does not operate when the HDMI input connector is set to the “TV Audio” input source. To enable eARC function operation, remove the HDMI input connector setting, then restart this unit and the television. link
http://manuals.marantz.co...ezyjvb.php#OKNRMLnzqaeqlc
Dank voor het meedenken maar dit staat allemaal goed, daarnaast werkt het ook via Apple TV > C9 > Marantz. Het is puur via de apps dat het niet werkt.
De verlagende kwaliteit stream is dus ook niet het probleem.
HEY_DUDE schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:59:
[...]

Was volgens mij al eerder gepost hier. Via de TV apps kan geen HD audio worden doorgegeven.
Netflix heef een compressed Atmos stream en zou gewoon moet werken (want geen truehd). Deze compressed Atmos kan ook over arc lopen en earc is dus geen vereiste. Daarnaast geven andere apps waarin ik Atmos materiaal afspeel, nu ook problemen, en deze hebben gewoon gewerkt.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Luuk84 schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:18:
[...]

Dank voor het meedenken maar dit staat allemaal goed, daarnaast werkt het ook via Apple TV > C9 > Marantz. Het is puur via de apps dat het niet werkt.
De verlagende kwaliteit stream is dus ook niet het probleem.

[...]

Netflix heef een compressed Atmos stream en zou gewoon moet werken (want geen truehd). Deze compressed Atmos kan ook over arc lopen en earc is dus geen vereiste. Daarnaast geven andere apps waarin ik Atmos materiaal afspeel, nu ook problemen, en deze hebben gewoon gewerkt.
meestal is het toch de hdmi-kabel,ik heb in 2,5 jaar oled ,2 kabels vervangen die beide ook eerst goed gewerkt hebben (een goedkope en een dure),bestel ergens een kabel met een makkelijk retourbeleid en gewoon proberen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:11
[...]

Mooi! 👍
Eerlijk gezegd gebruik ik al 6 maanden quickstart en heb ik nog geen problemen gehad, moest ik er wel hebben ga ik het uitzetten, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden van quickstart.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:41
SED schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:34:
@HEY_DUDE , dat lijkt me nogal strijdig met dit:
https://www.homecinemamag...lby-vision-atmos-lg-oled/

zou het dus niet te maken kunnen hebben met de lagere bitrate vanwege de corona crisis?
Netflix gebruikt daar een ander audiospoor voor. Ik kwam er ook helaas achter dat HD audio niet werkt voor TV apps :(

• Tito129
  • Laatst online: 19-11 21:46
@Luuk84 missxhien zelfde probleem als hier

Dolby Atmos op LG OLED65c8pla met Samsung HW-Q80R

Proberen tv eerst op interne speaker te zetten.

• SuperVeloce
[...]

Mooi! 👍
Hoezo quickstart uit?

• Luuk84
pwh53 schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:02:
[...]

meestal is het toch de hdmi-kabel,ik heb in 2,5 jaar oled ,2 kabels vervangen die beide ook eerst goed gewerkt hebben (een goedkope en een dure),bestel ergens een kabel met een makkelijk retourbeleid en gewoon proberen.
Het zijn de kabels niet. Via Apple TV > C9 > marantz werkt het namelijk wel, en dat loopt dus ook via de tv over dezelfde kabel naar de marantz. Dan heb ik gewoon compressed Atmos. De route die via de Netflix tv app loopt is hetzelfde. Namelijk C9 > marantz. Marantz is via (e)arc gekoppeld met een high speed HDMI kabel van reichelt die 48gbps aan kan. De kabel is dus het probleem niet. Kabel is 3 maanden oud. Maar het feit dat via Apple TV wel werkt met dezelfde kabel zegt genoeg denk ik :)
Tito129 schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:52:
@Luuk84 missxhien zelfde probleem als hier

Dolby Atmos op LG OLED65c8pla met Samsung HW-Q80R

Proberen tv eerst op interne speaker te zetten.
Bedankt voor de tip maar Ik heb dat al vele malen met verschillende settings geprobeerd. Ik ga het nogmaals proberen maar heb weinig hoop :F

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk84 op 19-04-2020 10:10 ]

• moca
Ik kan op mijn E9 de aangesloten apparaten (PS4 en Shield) niet bedienen met de magic remote, dit werkte op mijn oude tv wel perfect. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Mijn LG OLED55B7V-Z geeft bij het afspelen van een weerwebcam de melding "You have no Flash plugin installed" als ik de link gebruik om deze te installeren krijg de melding "installatie van flash-plug wordt niet ondersteund"
Hoe is dit op te lossen?
n.b. TV is voorzien van de laatste softwre update.

• Puck
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:51:
Mijn LG OLED55B7V-Z geeft bij het afspelen van een weerwebcam de melding "You have no Flash plugin installed" als ik de link gebruik om deze te installeren krijg de melding "installatie van flash-plug wordt niet ondersteund"
Hoe is dit op te lossen?
n.b. TV is voorzien van de laatste softwre update.
Er is geen Flash plugin voor deze televisie. Die kun je dus ook niet installeren. Alternatief zoeken van de webcamstream die geen Flash vereist, is namelijk helemaal niet meer nodig voor video content.

Arrived anxious, left bored

• moca
Zo ik heb de E9 aardig naar wens afgesteld, ik heb bij HDR en Dolby Vision het contrast en Oled lampje beide op 100 gelaten. Heb m alleen op cinema gezet zoals aangeraden op Rtings.com maar is het wel verstandig om beide op 100 te laten?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:41
moca schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:53:
Zo ik heb de E9 aardig naar wens afgesteld, ik heb bij HDR en Dolby Vision het contrast en Oled lampje beide op 100 gelaten. Heb m alleen op cinema gezet zoals aangeraden op Rtings.com maar is het wel verstandig om beide op 100 te laten?
Waarom zou het niet verstandig zijn? Kan gewoon hoor en zo hoort het ook bij HDR.

Some infinities are bigger than others.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Major_ton schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:16:
[...]

Waarom zou het niet verstandig zijn? Kan gewoon hoor en zo hoort het ook bij HDR.
Hoe hoger het contrast én lampje, hoe hoger de kans op inbranden, zeker bij een nieuw scherm..

• Major_ton
Segafreak83 schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:24:
[...]

Hoe hoger het contrast én lampje, hoe hoger de kans op inbranden, zeker bij een nieuw scherm..
Dat maakt voor HDR dus niks uit aangezien het om piekhelderheid gaat. Een veelvoorkomende misvatting is dat. De gemiddelde luminantie ligt bij SDR vaak hoger omdat je daar de APL kan regelen ver boven de 120 nits en bij HDR niet.

Wanneer je in de HDR modus de helderheid terug gaat schroeven klopt de APL niet meer. Dat staat overigens los van de persoonlijke voorkeur. Als je een lagere helderheid fijner of mooier vindt, dan kan geen enkele feitelijkheid daar iets aan veranderen natuurlijk.

Aanvulling: Tevens zijn nieuwe OLED panelen niet meer gevoelig voor inbranden dan panelen die al langer in gebruik zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Major_ton op 19-04-2020 19:29 ]

• moca
Major_ton schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:28:
[...]

Dat maakt voor HDR dus niks uit aangezien het om piekhelderheid gaat. Een veelvoorkomende misvatting is dat. De gemiddelde luminantie ligt bij SDR vaak hoger omdat je daar de APL kan regelen ver boven de 120 nits en bij HDR niet.

Wanneer je in de HDR modus de helderheid terug gaat schroeven klopt de APL niet meer. Dat staat overigens los van de persoonlijke voorkeur. Als je een lagere helderheid fijner of mooier vindt, dan kan geen enkele feitelijkheid daar iets aan veranderen natuurlijk.

Aanvulling: Tevens zijn nieuwe OLED panelen niet meer gevoelig voor inbranden dan panelen die al langer in gebruik zijn.
Helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg!

• Jamesl
NoahAmber schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:06:
[...]

Helpt helaas niet :(

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35
Ik ben van plan om een 48" CX aan te schaffen als PC monitor. Ik zie dat deze nu al bij een aantal winkels beschikbaar is (o.a. in de pricewatch). Is er een reden om te wachten met aanschaf, of kan ik deze zonder problemen deze week al bestellen?

[ Voor 21% gewijzigd door DeadKennedy op 20-04-2020 14:57 ]

WEBN & chill (@IBKR)

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 12:53

Chrisjuh_15

Facta non verba

Major_ton schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:28:
[...]

Dank voor dit antwoord, ik vroeg het me toevallig nog af dit weekend! :)

• Major_ton
DeadKennedy schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:57:
Ik ben van plan om een 48" CX aan te schaffen als PC monitor. Ik zie dat deze nu al bij een aantal winkels beschikbaar is (o.a. in de pricewatch). Is er een reden om te wachten met aanschaf, of kan ik deze zonder problemen deze week al bestellen?
Als je er alleen op gaat gamen dan is het een perfect scherm, maar wanneer je met veel statische content aan de slag gaat (programma's in Windows), dan ga je toch wel heel snel inbrand verschijnselen krijgen helaas. Misschien had je dat al meegenomen in je overweging, maar voor de zekerheid meld ik het toch nog maar even.

• Blik1984
  • Laatst online: 13:51
Wel bijzonder dat de 48" duurder is als de 55". De 55" is incl. cashback al te krijgen voor €1499
Blik1984 schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:20:
Wel bijzonder dat de 48" duurder is als de 55". De 55" is incl. cashback al te krijgen voor €1499
Niet zo bijzonder, de verkoop van de 48” moet nog op gang komen.
De straatprijzen zullen straks echt wel onder die van de 55” komen te liggen.

• Jamesl
DeadKennedy schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:57:
Ik zie wel staan "buitenlands-model" in de pricewatch? Komt denk ik omdat de verkoop van de 48 inch nog op gang moet komen in NL. Volgens mij stond laatst ook in het prijs-discussie topic dat ze nog geen goede prijs konden geven voor de 48. Ik zou nog even wachten tot het op gang is gekomen en de prijs voor de 48 lager gaat liggen dan die van de 55. (Hier neem ik wel even aan dat dat gebeurt haha :) )

• faraga
Net bij Smits mijn 55C9 gehaald. Paste maar net in mijn kleine 205je, maar hij is binnen. De komende paar dagen moet ik alleen naar een gesloten doos kijken, want hij is bedoeld voor de woonkamer van mijn nieuwe appartement waar ik woensdag naartoe verhuis.

Afbeeldingslocatie: https://worteltoegang.nl/dingen/public/krap.jpeg

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35

DexterDee

I doubt, therefore I might be

faraga schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:40:
Net bij Smits mijn 55C9 gehaald. Paste maar net in mijn kleine 205je, maar hij is binnen. De komende paar dagen moet ik alleen naar een gesloten doos kijken, want hij is bedoeld voor de woonkamer van mijn nieuwe appartement waar ik woensdag naartoe verhuis.
Oei oei oei... :$ als je toch eens wist hoe dun de bovenkant van de C9 is. Ik zou 'm toch ernstig knijpen als ik die TV zo moest vervoeren. Volgens mij staat ook op de doos dat dit niet helemaal de bedoeling is. Ik hoop voor jou dat je 'm zonder schade naar huis weet te krijgen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Atomsk
  • Laatst online: 15-11 03:08
Jamesl schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:18:

Iemand een oplossing al gevonden?
Lees het één en ander over HDMI 2.1 kabel maar dat ondersteund deze tv niet dus dat lijkt niet echt te helpen denk ik?
De soundbar zelf afstellen? https://www.jbl.nl/on/dem...20Manual_Dutch.pdf#page=8

Op m'n receiver moet ik zo'n 15ms instellen voor veel bronnen, omdat het met de tv-instellingen (c9) niet te compenseren valt.

_██_
(ಠ_ృ)

• Jamesl
Atomsk schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:28:
[...]

De soundbar zelf afstellen? https://www.jbl.nl/on/dem...20Manual_Dutch.pdf#page=8

Op m'n receiver moet ik zo'n 15ms instellen voor veel bronnen, omdat het met de tv-instellingen (c9) niet te compenseren valt.
Maar het geluid loopt dus achter, en dat kan al niet op de TV zelf vgm.

Overigens is de link van de JBL 5.1 bar en niet van de JBL 5.1 bar Surround... ja ontzettend verwarrend die namen. Mijn ouders hebben de versie zonder afneembare surround speakers

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:59
oosterhofjf schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:36:
[...]

Dankzij de lokale EP dealer is alles afgerond! Staat nu een nieuwe lg oled55c9pla bij mij thuis. In eerste instantie kregen ze reactie van LG. Pas toen ze de accountmanager inschakelde was alles zo regelt. Uiteindelijk wel bijbetaald, maar daarvoor ik wel een nieuw model gekregen. Wellicht niet het onderste uit de kan gehaald, desondanks blij dat het nu is afgerond.

Voor de grap lg nogmaals gebeld en daar kreeg ik weer dezelfde reactie als voorheen... Geen flauw idee hoe het daar op de achtergrond werkt.

Nu heb in dus inderdaad nog een defecte oled tv staan. Wordt lastig om een paneel aan te komen, dus repareren zit er waarschijnlijk niet in. Kreeg wel de tip om de tv aan een meubel winkel o.i.d. Te geven. Kunnen ze mooi gebruiken als showmodel. Of iemand hier moet nog interesse hebben.
Even nog een update:

De oude TV had ik nog steeds thuis staan. LG had aangegeven dat de TV niet meer nodig was. Het is maar goed dat ik deze had bewaard. Kreeg ineens een maand geleden bericht dat ze mijn TV kwijt zijn. schijnbaar was mijn oude TV toch nodig :+

werd ik vorige week doodleuk opgebeld of ik een extra wil bijbetalen voor de nieuwe TV omdat de credit lager is dan verwacht...

Cashback die bij de nieuwe TV zat heb ik nog altijd niet binnen. Telefonisch is het weer lastig lastig lastig. Op mails wordt weer niet gereageerd.

Ik ben benieuwd waar dit allemaal gaan eindigen. Voor mij ieder geval genoeg reden om helemaal niks meer van LG in huis te halen

• moca
DexterDee schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:15:
[...]

Oei oei oei... :$ als je toch eens wist hoe dun de bovenkant van de C9 is. Ik zou 'm toch ernstig knijpen als ik die TV zo moest vervoeren. Volgens mij staat ook op de doos dat dit niet helemaal de bedoeling is. Ik hoop voor jou dat je 'm zonder schade naar huis weet te krijgen.
Haha ik had ook wel even klamme handjes met het uitpakken en monteren van de voetsteun. Het ziet er zo breekbaar uit.

• Atomsk
  • Laatst online: 15-11 03:08
Jamesl schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:32:
[...]

Maar het geluid loopt dus achter, en dat kan al niet op de TV zelf vgm.

Overigens is de link van de JBL 5.1 bar en niet van de JBL 5.1 bar Surround... ja ontzettend verwarrend die namen. Mijn ouders hebben de versie zonder afneembare surround speakers
De tv moet iig op "bypass" staan, dat is de snelste instelling qua geluid versturen. Wanneer de soundbar dan het geluid vertraagd, houdt het natuurlijk op. Misschien helpt een reset v/d soundbar nog, of het geluidsformaat aanpassen in de tv.

_██_
(ಠ_ృ)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01
oosterhofjf schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:33:
[...]

Even nog een update:

De oude TV had ik nog steeds thuis staan. LG had aangegeven dat de TV niet meer nodig was. Het is maar goed dat ik deze had bewaard. Kreeg ineens een maand geleden bericht dat ze mijn TV kwijt zijn. schijnbaar was mijn oude TV toch nodig :+

werd ik vorige week doodleuk opgebeld of ik een extra wil bijbetalen voor de nieuwe TV omdat de credit lager is dan verwacht...

Cashback die bij de nieuwe TV zat heb ik nog altijd niet binnen. Telefonisch is het weer lastig lastig lastig. Op mails wordt weer niet gereageerd.

Ik ben benieuwd waar dit allemaal gaan eindigen. Voor mij ieder geval genoeg reden om helemaal niks meer van LG in huis te halen
Sorry maar ik snap heel weinig van je verhaal. Wie zou jou een nieuwe tv geven. De winkel of LG? Kreeg je deze nieuwe tv gratis of al met een bijbetaling?

Welke tv is 'kwijt' en waarom is daardoor je oude tv wel weer nodig?

Als de credit lager is dan verwacht dan is dat of een fout van de winkel of ze krijgen minder van lg en willen je daardoor ook minder geven.lullig maar dan hadden ze je eerst beter moeten informeren.

Welke cashback zou je dan krijgen? Dan moet je toch eerst een nieuwe tv hebben?
Wren schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:03:
[...]

Sorry maar ik snap heel weinig van je verhaal. Wie zou jou een nieuwe tv geven. De winkel of LG? Kreeg je deze nieuwe tv gratis of al met een bijbetaling?

Welke tv is 'kwijt' en waarom is daardoor je oude tv wel weer nodig?

Als de credit lager is dan verwacht dan is dat of een fout van de winkel of ze krijgen minder van lg en willen je daardoor ook minder geven.lullig maar dan hadden ze je eerst beter moeten informeren.

Welke cashback zou je dan krijgen? Dan moet je toch eerst een nieuwe tv hebben?
Volgens mij ging het zo.
TV was defect en nog onder garantie.
Echter de winkel waar hij gekocht had bestond niet meer.
LG heeft toen aangeboden tegen bijbetaling een nieuwe C9 te leveren via lokale EP winkel.
Die is dus geleverd en LG heeft de oude TV niet teruggevraagd.

Als LG nu de lokale winkel niet voldoende compenseert is dat wel vervelend want die winkel heeft alleen maar de levering uitgevoerd. Laat LG dit maar opknappen.
Je kunt ze hooguit aanbieden de oude TV te retourneren zoals ook de bedoeling was.
De cashback actie die toen geldig was moet wel uitgekeerd worden want maakt deel uit van de koop.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Toch hier maar proberen..

Ik heb de c9 met de magic remote. Ik wil met deze afstandsbediening mijn kpn arris decoder kunnen bedienen, terwijl deze in een gesloten kastje staat.

Op de één of andere manier werkte het gisteren wel een keer en dacht ik het geregeld te hebben, maar nu werkt het niet meer (alleen als ik de kast open zet).

Ik kan de arris wel met de kpn afstandsbediening bedienen als de kast dicht is (Bluetooth geforceerd). Maar met de magic remote lijkt het toch via ir te gaan.

Zit al een tijdje te prutsen, maar zie volgens mij iets over het hoofd.. Iemand dezelfde setup die een tip heeft?

Verder erg tevreden over de C9, dat is wel even een verschil met een oude Samsung!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Beste mede Tweakers.

Zijn er anderen met de ervaring dat sinds een aantal weken de OLED55E8PLA niet langer te bedienen is (aan/uit, volume/mute & source) met de bluetooth afstandbediening van de KPN ITV ontvanger ZTE ZXV8001?

Dit heeft een jaar lang prima gewerkt, maar zonder aanleiding is dit gestopt? KPN geeft aan dat er aan de software van de afstandbediening of de ontvanger niets is veranderd. Het bedienen van de ontvanger via bluetooth gaat dan ook perfect, maar het afstemmen via de software van de ontvanger (is de enige optie) werkt niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Trouwens nog een 'dingetje'; bij het starten van de KPN ITV zonder ontvanger app, wordt links een witte lijn getoond (alsof het paneel niet correct is gekalibreerd), vergelijkbaar met een groene streep bij CRT monitoren van destijds.

Daarnaast merk ik dat de app 'moeite' heeft met zenders laden (er wordt meteen naar de gekozen zender overgeschakeld, maar er blijft voor een aantal seconden een grijs vlak zichtbaar, alsof maar een deel van het beeld is gebufferd).

De televisie is bekabeld (!) via een Ubiquiti In-Wall HD met de router verbonden. De verbinding is een glasvezel (FTTH) 100Mbit up/down dus dat is geen mogelijke oorzaak.

Wie herkent deze issues?

Het verwijderen en opnieuw installeren van de app biedt ook geen soelaas...

Het gekke is dat bij Samsung televisies deze 'problemen' niet te zien zijn?

Nogmaals bedankt voor jullie mogelijke reacties!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 21:47
K*t k*t k*t...
Ster in mijn tv van 1,5 week oud....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6gwIeP5po2r4OhfqtbOfhgb2KI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxZqwRKY8rl9iSexWpjxFMCb.jpg?f=user_large

Zijn die oled’s zo kwetsbaar?

[ Voor 128% gewijzigd door Goofyduck384 op 21-04-2020 16:43 ]

Pagina: 1 ... 271 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.