Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:41
Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:40:
K*t k*t k*t...
Ster in mijn tv van 1,5 week oud....

[Afbeelding]

Zijn die oled’s zo kwetsbaar?
Had je verwacht dat ze kogelvrij waren dan :)

Maar balen zeg,hoe is het gebeurd?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

K*t k*t k*t...

[Afbeelding]

Is je kind of huisdier er tegen aan gebotst?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 21:19
K*t k*t k*t...

[Afbeelding]

Dat is echt goed klote, ik zou gek worden als ik dat had |:( :'( :-(

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
K*t k*t k*t...

[Afbeelding]

Carglass bellen :P

Maar ff zonder dollen...das wel echt balen.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
K*t k*t k*t...

Kzou dat mannetje wat daar in het spiegelbeeld te zien is maar eens vertellen dat hij niet zijn console tegen het scherm aan moet gooien als er in het spelletje iets tegen zit.

En zijn Oleds zo kwetsbaar?! Serieus....

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 21:47
Tja probleem is dat ik niet helemaal zeker weet hoe dit gebeurd is, al verdenk ik dat mannetje in de reflectie er wel van ja.. maar hij heeft niks gegooid ofzo. Want dan had ik dit zelf gehoord, was gewoon beneden.
Ik denk dat dit gebeurd is doordat hij met iets er tegen aan gestaan heeft toen hij de knop wilde aanzetten ofzo. Daarom ook mijn vraag: hoe kwetsbaar is dit scherm? Want als er al een ster in komt als je er met iets (scherpers) tegen aan geleund staat dan lijkt het mij niet handig zo’n tv te hebben met drie jonge kinderen. Echter, als het waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden is (per ongeluk met een scherper voorwerp iets teveel kracht op het scherm gezet) dan is dat uiteraard wel te voorkomen. Ik wil alleen niet hebben dat dit straks weer gebeurd. Nu eerst alles even bij de verzekering neerleggen..
Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:12:
Tja probleem is dat ik niet helemaal zeker weet hoe dit gebeurd is, al verdenk ik dat mannetje in de reflectie er wel van ja.. maar hij heeft niks gegooid ofzo. Want dan had ik dit zelf gehoord, was gewoon beneden.
Ik denk dat dit gebeurd is doordat hij met iets er tegen aan gestaan heeft toen hij de knop wilde aanzetten ofzo. Daarom ook mijn vraag: hoe kwetsbaar is dit scherm? Want als er al een ster in komt als je er met iets (scherpers) tegen aan geleund staat dan lijkt het mij niet handig zo’n tv te hebben met drie jonge kinderen. Echter, als het waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden is (per ongeluk met een scherper voorwerp iets teveel kracht op het scherm gezet) dan is dat uiteraard wel te voorkomen. Ik wil alleen niet hebben dat dit straks weer gebeurd. Nu eerst alles even bij de verzekering neerleggen..
Nou, het was dus geen grapje met reflectie...

Ik heb nog nooit dergelijke schade aan een OLED scherm gezien.
Daar moet dus wel iets vreemds gebeurd zijn want een scherm gaat niet zomaar stuk.
Dure reparatie dat wel.
Hopelijk heb je een goede inboedelverzekering die dit dekt.

• NoahAmber
  • Niet online

Ik denk dat dit gebeurd is doordat hij met iets er tegen aan gestaan heeft toen hij de knop wilde aanzetten ofzo. Daarom ook mijn vraag: hoe kwetsbaar is dit scherm? Want als er al een ster in komt als je er met iets (scherpers) tegen aan geleund staat dan lijkt het mij niet handig zo’n tv te hebben met drie jonge kinderen.
Als je met iets puntigs tegen het scherm aanleunt komt alle kracht/gewicht op de punt van dat voorwerp te staan en zal uiteindelijk onder de druk het scherm bezwijken. Maakt dan niet uit of het een bouwvakker van 2x2 meter doet of dat mannetje. Het scherm is al dun en dat maakt de glasplaat alleen maar fragieler. Dat is niet Oled specifiek lijkt mij. Dat zal voorkomen bij alle dunne schermen.

Denk wel dat je inboedelverzekering de schade gaat vergoeden.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:45
Even een update m.b.t. lip sync met mijn geval (C8).
Wellicht super dom van mij maar ik heb de lip sync opgelost door de Mediabox next op de soundbar aan te sluiten. Misschien had het altijd al zo gemoeten, maargoed :')
Boy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:08:
Op https://www.dewitgoedoutl...art-tv-webos-4-5-ai-thinq staat een 65E9 voor 1899. Ik twijfel tussen een E9 en een C9, omdat ik gek word dat m'n soundbar niet het geluid goed synchroon heeft.

Ik weet niet of het aan de TV ligt of de Mediabox Next, maar ik irriteer me constant eraan. Als er tips zijn op dit gebied of dat dit gewoon euvels zijn bij een externe geluidsoplossing, hoef ik het niet meer

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Niemand die een ZTE ZXV8001 i.c.m. een LG OLED in gebruik heeft? Om maar aan te geven of dat de televisie met de (bluetooth naar ontvanger, IR naar televisie) afstandbediening bediend kan worden?

Of die de KPN ITV app geïnstalleerd heeft?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 21:51
Ik overweeg om mijn 55E6 naar de slaapkamer te verbannen en voor de huiskamer een 65" oled te kopen.
Nu hink ik op twee gedachtes, ik kan rond dezelfde prijs een 65E8 en een 65B9 kopen. Wat is wijsheid?
Goede verstaanbaarheid en fatsoenlijk geluid vind ik belangrijk voor normale tv-uitzendingen, voor Netflix e.d. doe ik min AV-reciever wel aan. Ik wil bij Netflix graag Dolby Atmos via hdmi via de reciever kunnen weergeven. Heb ik dan beslist e-ARC nodig of volstaat ARC? Voor de duidelijkheid game ik niet.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
Vulcan750 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:30:
Ik overweeg om mijn 55E6 naar de slaapkamer te verbannen en voor de huiskamer een 65" oled te kopen.
Nu hink ik op twee gedachtes, ik kan rond dezelfde prijs een 65E8 en een 65B9 kopen. Wat is wijsheid?
Goede verstaanbaarheid en fatsoenlijk geluid vind ik belangrijk voor normale tv-uitzendingen, voor Netflix e.d. doe ik min AV-reciever wel aan. Ik wil bij Netflix graag Dolby Atmos via hdmi via de reciever kunnen weergeven. Heb ik dan beslist e-ARC nodig of volstaat ARC? Voor de duidelijkheid game ik niet.
Zelf zou ik dan voor de b9 gaan al was het maar voor langere firmware updates krijgen

• ion
  • Niet online

ion

Misschien kun je beter een kick proof tv kopen met kinderen in huis.

• ion
  • Niet online

ion

De E8, want de B9 heeft een veel lagere peak brightness.

• Goofyduck384
  • Laatst online: 19-11 21:47
ion schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:46:
Misschien kun je beter een kick proof tv kopen met kinderen in huis.
Klopt, daarom was mijn vraag ook of die oled schermen zo ongelooflijk kwetsbaar zijn, en ik dus beter voor bijv een QLED kan gaan. Of dat dit niet erg verschil maakt en alle nieuwe tv’s gewoon veel kwetsbaarder zijn dan die oude tv’s.
Ik kwam van een Philips 42pfl7606/h12 tv. Daar is best wel eens iets tegen aan gekomen zonder dat er schade was.

• ion
  • Niet online

ion

Goofyduck384 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:53:
[...]

Klopt, daarom was mijn vraag ook of die oled schermen zo ongelooflijk kwetsbaar zijn, en ik dus beter voor bijv een QLED kan gaan. Of dat dit niet erg verschil maakt en alle nieuwe tv’s gewoon veel kwetsbaarder zijn dan die oude tv’s.
Ik kwam van een Philips 42pfl7606/h12 tv. Daar is best wel eens iets tegen aan gekomen zonder dat er schade was.
Alle nieuwe TVs zijn kwetsbaar. Je kan beter je TV wat hoger hangen, zodat de kids er niet bij kunnen.

Of je besteld zoiets uit china: YouTube: We got the Kick-Proof TV from China!

• NoahAmber
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:53:
[...]

Lijkt mij dat dat niet extra Oled specifiek is. Zoals ik al eerder schreef worden schermen steed dunner en daarmede ook fragieler.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik ben onlangs verhuisd en heb mijn Sony KD65A1 verbannen naar zolder (soon to be mancave/kantoor).
Voor nu heb ik de oude 40" raboreader van de slaapkamer in de woonkamer staan maar die moet toch snel vervangen gaan worden door een 77" model.
Je raakt toch wel flink gewend aan een groot scherm, zeker met gamen.

Nu heb ik van de week een rondje gemaakt in de mediamarkt en ook de nodige qled modellen van samsung gezien, waaronder de 8k modellen. Qua prijzen stukken betr dan oled en in de winkel lijkt het allemaal perfect zwart. Maar ik vermoed dat het thuis toch echt wel de nodige bleed zichtbaar zal zijn.

Een OLED ben ik gewend dus dat moet er dan maar komen.

Nu zouden de 2020 modellen in april/maart beschikbaar komen maar dit zal voorlopig nog wel even gaan duren ben ik bang.

Nu zit ik stiekem te kijken naar de 2019 modellen en vroeg me a of je de verschillen echt zal kunnen waarnemen. Nu kijk ik naar de C reeks als voorbeeld.
De 2020 heeft een 1Gbps nic ipv een 100Mbps nu lijkt me dat wel een issue met streamen vanaf de NAS al gebruik ik daar voornamelijk mijn apple tv voor.
Daarnaast heeft de 2020 Freesync ondersteuning maar ik dat zal op een console weinig uitmaken (voornamelijk playstation).

Los van de prijs hebben jullie nog pro's/con's tussen de 2019 en de 2020 modellen?

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
M.Koers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:30:

Nu zouden de 2020 modellen in april/maart beschikbaar komen maar dit zal voorlopig nog wel even gaan duren ben ik bang.
volgens mij zijn de 2020 modellen al leverbaar voor een week of 2 a 3 nu ??

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
Buzzie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:44:
[...]

volgens mij zijn de 2020 modellen al leverbaar voor een week of 2 a 3 nu ??
Dat klopt voor de kleinere modellen. De 77" is nog moeilijk te vinden.

• Buzzie
M.Koers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:10:
[...]

Dat klopt voor de kleinere modellen. De 77" is nog moeilijk te vinden.
Oh daar had ik over heen gelezen....sorry.

• gabberjoost
  • Laatst online: 15:43
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de lip sync problemen icm. Sonos?
Ik overweeg een B9/C9, echter lees ik veel problemen met deze combinatie. Echter zijn alle problemen die ik lees berichten van >9 maanden geleden. Betekend dat dat het probleem is opgelost?
En zo niet, hebben andere meren Oled tv's dit probleem ook?

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34
gabberjoost schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:08:
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de lip sync problemen icm. Sonos?
Ik overweeg een B9/C9, echter lees ik veel problemen met deze combinatie. Echter zijn alle problemen die ik lees berichten van >9 maanden geleden. Betekend dat dat het probleem is opgelost?
En zo niet, hebben andere meren Oled tv's dit probleem ook?
Ik heb de C9 met optical aan de playbar. Vanaf het begin (5 mndn in bezit) geen enkel probleem gehad met lip sync.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

blavlaa schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:00:
[...]

Ik heb de C9 met optical aan de playbar. Vanaf het begin (5 mndn in bezit) geen enkel probleem gehad met lip sync.
Een Sonos Playbar heeft alleen maar optical en geen HDMI.
Mocht er dus iets met HDMI zijn dan kun je het verschil zo niet bepalen.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
K*t k*t k*t...

[Afbeelding]

Ai dat doet pijn aan mijn ogen. Mocht je er nog niet aan gedacht hebben. Even je inboedel verzekering bellen. Wss wordt dit wel gedekt.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M.Koers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:30:. Nu kijk ik naar de C reeks als voorbeeld.
De 2020 heeft een 1Gbps nic ipv een 100Mbps nu lijkt me dat wel een issue met streamen vanaf de NAS al gebruik ik daar voornamelijk mijn apple tv voor.
Het advies is om de tv via WiFi aan te sluiten omdat je daar hogere snelheden haalt op een c9. WiFi is ook stabieler.
Geluid vind ik een gesmackssache, dat moet je zelf echt even in de winkel proberen te vergelijken. Ik heb geen enkele moeite met de verstaanbaarheid van de C8 / C9 modellen dus wat dat betreft lijkt het me echt overkill.

Verder wellicht van belang: de 9-serie heeft HDMI2.1 en ook Apple Airplay 2, de 8-serie heeft (helaas) helemaal geen Airplay.
Hulliee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:44:
[...]

Het advies is om de tv via WiFi aan te sluiten omdat je daar hogere snelheden haalt op een c9. WiFi is ook stabieler.
Waar haal je vandaan dat LAN instabieler is dan WiFi? Het is trager, maar een instabiele LAN verbinding lijkt me onwaarschijnlijk. Als je meer vraagt dan de LAN verbinding aan kan dan krijg je natuurlijk haperingen maar dat is geen instabiliteit van de verbinding maar traagheid.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:26:
[...]

Waar haal je vandaan dat LAN instabieler is dan WiFi? Het is trager, maar een instabiele LAN verbinding lijkt me onwaarschijnlijk. Als je meer vraagt dan de LAN verbinding aan kan dan krijg je natuurlijk haperingen maar dat is geen instabiliteit van de verbinding maar traagheid.
Niet in z'n algemeenheid natuurlijk, dan is LAN waarschijnlijk stabieler dan Wifi.

Maar op een 4K TV met 100MB, kun je te maken krijgen met buffering als je een 4K HDR video wilt streamen en dan zul je de verbinding als instabiel ervaren. Dat dat technisch ligt aan dat de snelheid onvoldoende is, ok.

• NoahAmber
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:59:
[...]

dan is LAN waarschijnlijk stabieler dan Wifi.

.
Nee, LAN is stabieler dan Wifi. Dat waarschijnlijk kan je wel weglaten. Daar is zeker consensus over in het IT wereldje
NoahAmber schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:12:
[...]

Nee, LAN is stabieler dan Wifi. Dat waarschijnlijk kan je wel weglaten. Daar is zeker consensus over in het IT wereldje
Ja, binnen de IT wereld wel echter bij LG TV’s is het wel anders.
Dit komt gewoon doordat het netwerk ontwerp zoals deze is, 100Mbits vast en 1GB of meer bij WiFi.
Ik heb nog niet vernomen dat de 2020 modellen wel voorzien zijn van een vaste 1Gbit aansluiting.
Met mijn WiFi heb ik nog nooit enige buffering of traagheid ervaren.
Wat dat betreft erg stabiel.

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-11 16:28
Ik heb een lg oled c9.
Heb ziggo next en de magic controller werkt gewoon.
Maar niet door het kastje heen.
Ook kan ik via de magic cobtroller niet bin opnames komen.
Weet niet waar ik op moet drukken.
Nu lees ik dat je hem op phillips 11 of zo in moet stellen.
Maar vind dat nergens terug hoe dat kan ik aangesloten apparaten staat ook geen phillips.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Demiesehv schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:50:
De knop met de 3 puntjes, en dan in het popup scherm: menu > bewaard > opnames

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 23-04-2020 16:21 ]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:59
HoppyF schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:00:
[...]

Volgens mij ging het zo.
TV was defect en nog onder garantie.
Echter de winkel waar hij gekocht had bestond niet meer.
LG heeft toen aangeboden tegen bijbetaling een nieuwe C9 te leveren via lokale EP winkel.
Die is dus geleverd en LG heeft de oude TV niet teruggevraagd.

Als LG nu de lokale winkel niet voldoende compenseert is dat wel vervelend want die winkel heeft alleen maar de levering uitgevoerd. Laat LG dit maar opknappen.
Je kunt ze hooguit aanbieden de oude TV te retourneren zoals ook de bedoeling was.
De cashback actie die toen geldig was moet wel uitgekeerd worden want maakt deel uit van de koop.
Klopt heel aardig. Bedankt voor het reageren en excuses voor mijn karige post. Was in frustratie en een drukke tijd.

De oude TV is inmiddels weer terug bij LG. Heb bevestiging dat mijn cashback claim ontvangen is. Alleen is de barcode niet ontvangen via de post schijnbaar. Heb ik niet aangetekend verstuurd en dus geen poot om op te staan helaas.

Via de telefoon kom je niet verder. Klachten worden niet in behandeling genomen. De winkel heeft mij verder goed geholpen, maar kan ook niks meer betekenen. Ik ga er geen energie meer instoppen.

Nieuwe TV bevalt verder wel uitstekend. Dat is een flinke troost.
oosterhofjf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:48:
[...]

Klopt heel aardig. Bedankt voor het reageren en excuses voor mijn karige post. Was in frustratie en een drukke tijd.

De oude TV is inmiddels weer terug bij LG. Heb bevestiging dat mijn cashback claim ontvangen is. Alleen is de barcode niet ontvangen via de post schijnbaar. Heb ik niet aangetekend verstuurd en dus geen poot om op te staan helaas.

Via de telefoon kom je niet verder. Klachten worden niet in behandeling genomen. De winkel heeft mij verder goed geholpen, maar kan ook niks meer betekenen. Ik ga er geen energie meer instoppen.

Nieuwe TV bevalt verder wel uitstekend. Dat is een flinke troost.
Die cashback heb je alsnog recht op.
Heb je toen nog foto’s gemaakt van het label op de doos die je opgestuurd hebt?
Als het goed is heb je kort na registratie van de cashback een e-mail van LG ontvangen met een registratie nummer. Je kunt hard maken dat het gekochte serienummer in jouw bezit is.
Dit is weliswaar geen cashback topic maar gezien de ingewikkelde situatie wil ik hier toch op reageren.
Het is al vaker voorgekomen dat de post met het label is zoekgeraakt maar men na ontvangst van de foto’s van het serienummer van de TV toch tot betaling van de cashback is overgegaan.
Het is niet de bedoeling om er een kater aan over te houden.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:11
HoppyF schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:17:
[...]

Ja, binnen de IT wereld wel echter bij LG TV’s is het wel anders.
Dit komt gewoon doordat het netwerk ontwerp zoals deze is, 100Mbits vast en 1GB of meer bij WiFi.
Ik heb nog niet vernomen dat de 2020 modellen wel voorzien zijn van een vaste 1Gbit aansluiting.
Met mijn WiFi heb ik nog nooit enige buffering of traagheid ervaren.
Wat dat betreft erg stabiel.
ja en nee, het kan zijn dat als je via wifi een snellere verbinding hebt je dus sneller internet hebt op je tv, maar je moet ook rekening houden met dingen als ping en dropped packages, het duurt langer voordat bepaalde data bij je tv geraakt via een draadloos netwerk dan wanneer je dit gaat vergelijken met een bekabeld netwerk, als je dichtbij je tv een wifi ap hebt kan het zijn dat wifi beter werkt, maar ik heb al regelmatig gezien dat mensen die online tv kijken sneller beeld hebben als ze bekabeld werken terwijl hun downloadsnelheid in die ruimte via wifi toch sneller is.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is een 55 inch in je eentje in elkaar te zetten?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ronwiel schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:35:
In elkaar te zetten? Dan doen ze in Korea voor je.

De steun is best in je eentje te monteren. Als je maar een plek hebt waar je hem neer kunt leggen.
izzet3838 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:22:
[...]

ja en nee, het kan zijn dat als je via wifi een snellere verbinding hebt je dus sneller internet hebt op je tv, maar je moet ook rekening houden met dingen als ping en dropped packages, het duurt langer voordat bepaalde data bij je tv geraakt via een draadloos netwerk dan wanneer je dit gaat vergelijken met een bekabeld netwerk, als je dichtbij je tv een wifi ap hebt kan het zijn dat wifi beter werkt, maar ik heb al regelmatig gezien dat mensen die online tv kijken sneller beeld hebben als ze bekabeld werken terwijl hun downloadsnelheid in die ruimte via wifi toch sneller is.
Dat langer duren voordat een packet via WiFi verzonden is, kun je verwaarlozen.
Dat is milliseconden werk.
De verwerking van beeld en geluid door de TV duurt langer.
Het is gewoon aangetoond dat WiFi stabiel werkt bij LG TV’s.

Ik heb overigens een beveiligingscamera en zit ook in het Tweakers topic over beveiligingscamera’s maar zou daarbij nooit adviseren een WiFi camera te gebruiken.
Juist omdat bij beveiligingscamera’s WiFi niet stabiel en veilig genoeg is.
Je moet bij een camera kunnen vertrouwen dat deze 24/7 werkt.
Een dief heeft andere belangen en zal een WiFi signaal graag willen storen zodat hij zijn gang kan gaan.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Ik was blij dat ik hulp had. Scherm is heel fragiel en het is nogal een groot ding ook. Kan wel, maar ik zou het met zijn 2en doen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

robhof

Lembongan view

-SaveMe- schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:54:
[...]

Ik was blij dat ik hulp had. Scherm is heel fragiel en het is nogal een groot ding ook. Kan wel, maar ik zou het met zijn 2en doen ...
Ik kan dit beamen: echt samen doen. Je moet het scherm plat neerleggen voor de bevestiging van de voet en daarna weer rechtop zetten. Misschien mogelijk in je eentje, maar geen aanrader. ;)

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 11:55
Ik heb het recent gedaan. Pak de tv wel bij het dikste punt vast en probeer hem op de doos zelf te leggen. Je kunt daarna gemakkelijk de voet monteren. Als je de tv op een vloerkleed neerlegd, dan gaat het monteren van de voet een stuk moeilijker. Voet steekt namelijk ietsjes uit.

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 08:14
Ook alleen gedaan, woon in appartement , tv op bed aan de rand, kun je zo voet monteren en ligt lekker zacht.. dan goed kijken waar i gaat komen ivm draaien, deuren enzo..

• gabberjoost
  • Laatst online: 15:43
HoppyF schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:32:
[...]

Een Sonos Playbar heeft alleen maar optical en geen HDMI.
Mocht er dus iets met HDMI zijn dan kun je het verschil zo niet bepalen.
Het betreft bij mij ook een Playbar in een 5.0 opstelling.
Het zou vervelend zijn zoveel geld uit te geven en er vervolgens achter te komen dat er lip sync problemen zijn...

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:41
Demiesehv schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:50:
Ik heb een lg oled c9.
Heb ziggo next en de magic controller werkt gewoon.
Maar niet door het kastje heen.
Nu lees ik dat je hem op phillips 11 of zo in moet stellen.
Maar vind dat nergens terug hoe dat kan ik aangesloten apparaten staat ook geen phillips.
Ik zojuist op m'n C7, Philips 10 ingesteld voor de Ziggo Next. (fabrikant Next is echter ARRIS)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Vulcan750
Cap schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:20:
[...]
Geluid vind ik een gesmackssache, dat moet je zelf echt even in de winkel proberen te vergelijken. Ik heb geen enkele moeite met de verstaanbaarheid van de C8 / C9 modellen dus wat dat betreft lijkt het me echt overkill.

Verder wellicht van belang: de 9-serie heeft HDMI2.1 en ook Apple Airplay 2, de 8-serie heeft (helaas) helemaal geen Airplay.
Ik heb geen Apple spullen, dus Airplay interesseert me niet. Gamen doe ik ook vrijwel niet.
Blijft volgens mij hdmi 2.1 (vooral eARC) als grootste pluspunt. Is de geluidskwaliteit van Netflix dolby atmos via eARC naar een AV-reciever echt zoveel beter dan via ARC?
Voordeel van de 65E8 t.o.v. 65B9:
- design (picture on glass)
- iets beter geluid
- α9-processor vs α7-processor

Voordeel 65B9 (voor mij):
- nieuwer (software updates)
- eARC

Vergeet ik nog wat?
Beide tv's kan ik voor €1700 kopen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Vulcan750 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb geen Apple spullen, dus Airplay interesseert me niet. Gamen doe ik ook vrijwel niet.
Blijft volgens mij hdmi 2.1 (vooral eARC) als grootste pluspunt. Is de geluidskwaliteit van Netflix dolby atmos via eARC naar een AV-reciever echt zoveel beter dan via ARC?
- iets beter geluid

- eARC

Vergeet ik nog wat?
Keuze lijkt mij simpel, B9!
Waarom?
Beter paneel, nieuwere software en HDMI 2.1.
eARC heb je ook hoewel je dit nu nog niet zult gebruiken.
Netflix Dolby Atmos kan ook gewoon via ARC omdat het geen HD audio is maar gecomprimeerd audio.
Voor €1700 dus een prima deal.

• Buzzie
Vulcan750 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:18:
[...]

- iets beter geluid

- eARC

Vergeet ik nog wat?
Wellicht heb je hier nog wat aan?

https://www.rtings.com/tv...re/lg-e8-vs-lg-b9/608/915

• Vulcan750
HoppyF schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:23:
[...]

Keuze lijkt mij simpel, B9!
Waarom?
Beter paneel, nieuwere software en HDMI 2.1.
eARC heb je ook hoewel je dit nu nog niet zult gebruiken.
Netflix Dolby Atmos kan ook gewoon via ARC omdat het geen HD audio is maar gecomprimeerd audio.
Voor €1700 dus een prima deal.
Volgens mij heb ik met beide tv's een goede deal. De afwerking en design van de E8 vind ik wel mooier. eARC hoeft dus geen dealbreaker te zijn, dat is goed bericht! Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Nieuwer paneel misschien wel, maar is het ook anders?
De door Buzzie aangehaalde vergelijk op Rtings had ik al eens bekeken, maar daar komt juist uit dat de E8 een hogere helderheid kan halen waardoor hdr nog indrukwekkender kan zijn.
Blijft moeilijk kiezen. Iets ouder, maar luxer model of nieuwer basis model... 🤔

• Buzzie
Vulcan750 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:39:
[...]

Volgens mij heb ik met beide tv's een goede deal. De afwerking en design van de E8 vind ik wel mooier. eARC hoeft dus geen dealbreaker te zijn, dat is goed bericht! Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Nieuwer paneel misschien wel, maar is het ook anders?
De door Buzzie aangehaalde vergelijk op Rtings had ik al eens bekeken, maar daar komt juist uit dat de E8 een hogere helderheid kan halen waardoor hdr nog indrukwekkender kan zijn.
Blijft moeilijk kiezen. Iets ouder, maar luxer model of nieuwer basis model... 🤔
Het is een hele lastige keuze ja
Hoe kom je aan de prijs van 1700 ??
Heb je wellicht al een mail ronde gedaan voor de prijs van de E9 ?

Probeer de prijsdiscussie niet hier te voeren.. daarvoor hebben we aparte topics. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 23-04-2020 22:33 ]

• Vulcan750
Buzzie schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:59:
[...]
Het is een hele lastige keuze ja
Hoe kom je aan de prijs van 1700 ??
Heb je wellicht al een mail ronde gedaan voor de prijs van de E9 ?
65E8 €1695 bij Hofma
65B9 1699 bij Smits en Audiomixonline.

Ik heb nog geen mailronde voor de E9 gedaan, voor wat ik in het prijzentopic kan terugvinden rond de €2200. Dan schijnt Hofma met de 65GX maar ietsje duurder te zijn. Volgens mij €2495 (en daar gaat nog €200 cashback af). 🙄

• Buzzie
Vulcan750 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:06:
[...]

65E8 €1695 bij Hofma
65B9 1699 bij Smits en Audiomixonline.

Ik heb nog geen mailronde voor de E9 gedaan, voor wat ik in het prijzentopic kan terugvinden rond de €2200. Dan schijnt Hofma met de 65GX maar ietsje duurder te zijn. Volgens mij €2495 (en daar gaat nog €200 cashback af). 🙄
Ik zou het gewoon proberen.....als het enigszins in de buurt komt dan zou ik het wel weten....maar goed....ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.

In het topic kom ik inderdaad als goedkoopste 2149 tegen.

Wel nog deze :

https://www.dewitgoedoutl...art-tv-webos-4-5-ai-thinq
@Vulcan750 Die helderheid is inderdaad een interessant puntje, als dat niet enkel exemplarisch was voor die ene B9 van Rtings maar echt een verschil in specificatie is. Geldt overigens alleen voor de HDR modi, SDR maakt geen verschil.

Dat is dan een bewuste kostenbesparing op een op zich weer iets beter paneel door een onderbemeten voeding of gesimplificeerde software. Hetzelfde paneel doet in een C9 namelijk wel een hogere helderheid. Het kan ook bewuste mankering van de aansturing zijn om zo "productdifferentiatie" te krijgen. Dat zou overigens wel kwalijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 23-04-2020 20:21 ]

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Valt mij op dat HDR content van amazon prime via een Apple TV 4K er ontzettend brak uitziet op mijn C9 .Met HDR ingeschakeld krijgt het beeld ongelofelijk veel waas over zich heen , andersom in SDR ziet het normaal uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnxIPrwuinWNVw2q2HpIFrSQ78c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4Ry9TfS3LEyiV6Y3NDL6Xkc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5CMcduWdoPw0V0-iO4nSpX6peE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95cGArO10RTqtM0vuslk30EW.jpg?f=fotoalbum_large

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 21:01
HugoVS schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:39:
Valt mij op dat HDR content van amazon prime via een Apple TV 4K er ontzettend brak uitziet op mijn C9 .Met HDR ingeschakeld krijgt het beeld ongelofelijk veel waas over zich heen , andersom in SDR ziet het normaal uit.[Afbeelding]

[Afbeelding]
En via de prime tv app zelf?

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Vicje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:36:
[...]

En via de prime tv app zelf?
Helaas geen verschil. Dit was een voorbeeld van de serie Bosch maar ook The Grand Tour zit er beroerd uit met extreme blackcrush. In SDR en Dolby Vision zit alles er gewoon prima uit.

• dsonnaville
  • Laatst online: 10-09 13:39
Hoe kan ik opnemen met de C9? Zowel een HDD als USB stick lijkt niet te werken. Moet dit perse een SSD zijn?

Indien ja: welke is het goedkoopste om daarvoor te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door dsonnaville op 24-04-2020 12:13 ]

• Wren
dsonnaville schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:13:
Hoe kan ik opnemen met de C9? Zowel een HDD als USB stick lijkt niet te werken. Moet dit perse een SSD zijn?

Indien ja: welke is het goedkoopste om daarvoor te gebruiken?
Het is handig als je vertelt wat er precies niet goed gaat?

• dsonnaville
  • Laatst online: 10-09 13:39
Wren schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:17:
[...]

Het is handig als je vertelt wat er precies niet goed gaat?
Ik krijg de volgende melding:

Dit opslagapparaat kan niet worden gebruikt voor Live Playback. Selecteer een ander apparaat.

• Wren
dsonnaville schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:19:
[...]

Ik krijg de volgende melding:

Dit opslagapparaat kan niet worden gebruikt voor Live Playback. Selecteer een ander apparaat.
Heb je de schijf al geformatteerd via de tv zelf? Verder zou een hdd wel moeten werken ( usb stick over het algemeen niet) waarbij LG iig vroeger aangaf dat deze niet groter dan 1tb moet zijn en bij voorkeur een eigrn voeding

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
max2k9 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Ik gebruik deze WD elements met klitteband achter op de tv geplakt en zonder externe voeding, werkt prima!
^^ :)

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:11
Heb 1 keer geprobeerd op te nemen met een sandisk ultra usb 3.0 stick van 256gb en dat ging prima, als je het regelmatig gaat doen kun je best geen stick gebruiken, ik denk dat je moet nagaan of je juist geformateerd hebt zoals bierboven al aangegeven.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• NoahAmber
  • Niet online
dsonnaville schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:13:
Format voor WebOS moet zijn Fat32 of NTFS . Controleer dat eens. Schijf groter dan 2TB dan GPT. Kleiner kan je terecht met een MBR. Een 3,5 HDD zal een probleem kunnen zijn vanwege de voeding. SSD of USB maakt niet uit en zou moeten werken

[ Voor 29% gewijzigd door NoahAmber op 24-04-2020 17:01 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand of een C9 of CX het HEVC/x265 formaat afspeelt vanaf USB :?

Neem aan van wel.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• NoahAmber
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:12:
Weet iemand of een C9 of CX het HEVC/x265 formaat afspeelt vanaf USB :?

Neem aan van wel.
https://www.lg.com/ca_en/...005-20150291407535-others

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Lichtelijk offtopic (indien dit niet gewaardeerd wordt dan zal ik mijn post verwijderen), maar ambilight en OLED werken toch wel heel mooi samen :9~ Heb in deze periode eindelijk wat tijd gehad om zelf een ambilight setup te maken, dit in combinatie met mijn LG OLED 55" B6. Werkt (vooralsnog alleen) met Kodi (1080p en lager) en PS4 Pro (4k HDR). Helaas niet met de interne apps, maar genoeg content waarbij k er wel van kan genieten.

Bij interne apps springen de leds op zacht wit (bias lighting) wat voor de kijkervaring ook wel prettig is. Ik heb meer info over de setup op het Hyperion forum gepost. Mocht je vragen hebben, post die dan daar of DM mij, aangezien ik niet dit topic volledig offtopic wil vervuilen met ambilight talk.

Arrived anxious, left bored

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Puck jij bent bekend met dit topic? DIY Ambilight howto?

Je kunt je daarin volledig uitleven (mocht er behoefte aan zijn ;) )

Testing, one, two ...

• Puck
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

hardware-lover schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:09:
@Puck jij bent bekend met dit topic? DIY Ambilight howto?

Je kunt je daarin volledig uitleven (mocht er behoefte aan zijn ;) )
Thanks will do!

Arrived anxious, left bored

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Aargh.

Ik heb sinds vorig jaar een 55B8 waar ik echt waanzinnig blij mee ben. Nou wil ik 'm ophangen aan de achterwand met een LG OLW480.AEU muurbeugel, maar daar staat bij dat die geschikt is voor de 55C8, 65C8, 55E8, 65E8 en 65G8. Niet de 55B8 dus. Ik heb de achterkanten vergeleken en kan niet echt veel verschil vinden tussen de 55B8 en 55C8.

Heeft iemand ervaring met het ophangen van een 55B8 aan een muurbeugel? Kan ik ervanuit gaan dat als een beugel geschikt is voor de 55C8, dat ik er ook een 55B8 aan kan hangen?

• Demiesehv
Ik heb de lg c9 samen met de next in gebruik.
De next staat in een afgesloten kast en kan deze met de next bedienen.
Maar dus niet met de lg magic remote.
Hoe kan ik dit oplossen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Okars schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:52:
Aargh.

Ik heb sinds vorig jaar een 55B8 waar ik echt waanzinnig blij mee ben. Nou wil ik 'm ophangen aan de achterwand met een LG OLW480.AEU muurbeugel, maar daar staat bij dat die geschikt is voor de 55C8, 65C8, 55E8, 65E8 en 65G8. Niet de 55B8 dus. Ik heb de achterkanten vergeleken en kan niet echt veel verschil vinden tussen de 55B8 en 55C8.

Heeft iemand ervaring met het ophangen van een 55B8 aan een muurbeugel? Kan ik ervanuit gaan dat als een beugel geschikt is voor de 55C8, dat ik er ook een 55B8 aan kan hangen?
Volgens mij is dat geen probleem maar kijk even naar de VESA maat van de B8 en die andere modellen. Ik heb in ieder geval een C7, C8 en CX aan een en dezelfde beugel steeds kunnen hangen toen ik de tv vervangen heb.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:03:
[...]

Volgens mij is dat geen probleem maar kijk even naar de VESA maat van de B8 en die andere modellen. Ik heb in ieder geval een C7, C8 en CX aan een en dezelfde beugel steeds kunnen hangen toen ik de tv vervangen heb.
Die is dezelfde. :) 300x200.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Okars schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:40:
[...]

Lijkt me sterk dat het dan niet past.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

vhal

ಠ_ಠ

Waarschijnlijk is het niet het geval maar worden er muurbeugelschroeven meegeleverd bij een 55" C9 ? Ik heb een oude beugel voor mijn plasmascherm maar daar worden momenteel grotere/langere schroeven voor gebruikt.

Strava

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

bij een 55c9 zitten geen extra schroeven. alleen voor de montage van de voet.

Copyright and left by SED...

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11 14:26
Okars schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:40:
[...]

Zeker geen issue hoor. Er komen meerdere setjes bouten en ophanghouders bij zo'n LG beugel (verschillende lengtes voor de verschillende types) . Kan me niet voorstellen dat een B een andere lengte nodig heeft dan een C.

• NoahAmber
  • Niet online
Demiesehv schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:59:
Hoe kan ik dit oplossen.
nvm

• ion
  • Niet online

ion

Okars schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:52:
Aargh.

Ja is geschikt. Ik heb zelf mijn B8 er mee opgehangen.

• SuperVeloce
Demiesehv schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:59:
Hoe kan ik dit oplossen.
Next en TV aan. Dan naar source, all inputs, daar kan je magic remote instellen voor mediabox.. Kies dan merk Philips en dan nr10.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SuperVeloce schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:48:
[...]Next en TV aan. Dan naar source, all inputs, daar kan je magic remote instellen voor mediabox.. Kies dan merk Philips en dan nr10.
Ik lees dit nu al een paar keer dat er gekozen word voor Philips 10, maar waarom kiezen jullie niet voor Arris DCX960 want dat is de Nextbox toch ?

En ik heb trouwens helemaal niks hoeven invullen, ik heb gewoon in het: Thuisdashbord > Instellingen > Apparaataansluiting > gekozen voor "Decoder/OTT" > volgende > HDMI poort > Ziggo > volgende > dan een paar keer CH^ / Nee (net zolang tot in het scherm het beeld wel 1 kanaal verspringt, maak wel dat bij deze handeling de remote op de Nextbox is gericht) > Ja > klaar. En daarna kon ik de Nextbox gewoon geheel bedienen met de Magic remote.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 26-04-2020 09:07 ]

• SuperVeloce
DON PAPA schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:36:
[...]

Ik lees dit nu al een paar keer dat er gekozen word voor Philips 10, maar waarom kiezen jullie niet voor Arris DCX960 want dat is de Nextbox toch ?

En ik heb trouwens helemaal niks hoeven invullen, ik heb gewoon in het: Thuisdashbord > Instellingen > Apparaataansluiting > gekozen voor "Decoder/OTT" > volgende > HDMI poort > Ziggo > volgende > dan een paar keer CH^ / Nee (net zolang tot in het scherm het beeld wel 1 kanaal verspringt, maak wel dat bij deze handeling de remote op de Nextbox is gericht) > Ja > klaar. En daarna kon ik de Nextbox gewoon geheel bedienen met de Magic remote.
Ik had eens arris gekozen, maar werkte niet helemaal.
De mediabox XL wordt gemaakt door Samsung, maar afstandsbediening door Philips. Beetje apart.

• Samoht93
  • Laatst online: 06:13
Probeer CI+ module werkend te krijgen op mijn C9 maar wil nog niet echt lukken.
Heb een door ziggo voorgeschreven module (neotion), en volgorde doorlopen zoals op de site van ziggo.
Heb wel beeld op ned 1 2 3 en de niet HD kanalen maar niet op de HD kanalen.
Zet ik de module met zelfde smartcard in me oude TV dan werkt het wel.

Signaal op ned 1 HD hapert ook best wel, terwijl ik dat nooit had met oude Humax kastje of via CI module op oude TV. Signaalsterkte volgens de C9 is 95% en 100% kwaliteit.

Iemand ooit tegen hetzelfde aangelopen? Of moet ziggo de smartcard en CI+ module activeren per TV?
Gebruik maar 1 TV en dus ook maar 1 smartcard.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Samoht93 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:40:
Zit de module wel goed om in de TV ? En het kaartje goed om in de module ? Als één van deze twee verkeerd om zit zal hij het ook niet doen, op NPO 1,2,3 en de twee Ziggo kanalen na.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Samoht93 schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:40:
Heb een door ziggo voorgeschreven module (neotion), en volgorde doorlopen zoals op de site van ziggo.
Heb wel beeld op ned 1 2 3 en de niet HD kanalen maar niet op de HD kanalen.
Zet ik de module met zelfde smartcard in me oude TV dan werkt het wel.

Signaal op ned 1 HD hapert ook best wel, terwijl ik dat nooit had met oude Humax kastje of via CI module op oude TV. Signaalsterkte volgens de C9 is 95% en 100% kwaliteit.

Iemand ooit tegen hetzelfde aangelopen? Of moet ziggo de smartcard en CI+ module activeren per TV?
Gebruik maar 1 TV en dus ook maar 1 smartcard.
Deze? https://www.ziggo.nl/klan...vangers/neotion-ci-module

Eigenschappen

- geschikt voor digitale televisie en radio in HD-kwaliteit
- ongeschikt voor interactieve televisie
- alleen geschikt voor CI+ 1.2 tv's
- ongeschikt voor CI+ 1.3 tv's

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:19:
[...]

Deze? https://www.ziggo.nl/klan...vangers/neotion-ci-module

Eigenschappen

- geschikt voor digitale televisie en radio in HD-kwaliteit
- ongeschikt voor interactieve televisie
- alleen geschikt voor CI+ 1.2 tv's
- ongeschikt voor CI+ 1.3 tv's
Zou goed kunnen.
Heb heb Ziggo maar ik lees dit erover:

Is je tv geschikt voor interactieve tv?
Dan heb je een 1.3 interactieve CI+ Module nodig. Dit staat altijd op de module. Een 1.3 interactieve CI+ Module geschikt voor Ziggo is van het merk Quantis of @Smit.

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:12
Mijn oude CI+ module deed het ook niet in mn nieuwe C9. Was een 1.1 of 1.2 versie denk ik. Heb online een 1.3 versie van Quantis gehaald en sindsdien werkt het weer als vanouds, incl. interactief deel (wat m.i. echt vreselijk werkt... zo traag...)

*denkt na over goede signature*

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:09:
[...]
Zou goed kunnen.
Heb heb Ziggo maar ik lees dit erover:

Is je tv geschikt voor interactieve tv?
Dan heb je een 1.3 interactieve CI+ Module nodig. Dit staat altijd op de module. Een 1.3 interactieve CI+ Module geschikt voor Ziggo is van het merk Quantis of @Smit.
Het gaat de gebruiker niet zo zeer over IA tv maar om HD beeld te krijgen op de gecodeerde zenders met desbetreffende CI module in zijn TV. Die bewuste CI module schijnt nogal moeilijk te doen in sommige moderne TV's (zegt een zoekmachine), en Ziggo schrijft er die specificaties bij. Ik verwacht dat de problemen opgelost zullen zijn met een CI+ 1.3 uitvoering.

Testing, one, two ...

• Samoht93
  • Laatst online: 06:13
Was al bang dat CI+ module versie het probleem zou zijn. Kon niet vinden welke versie deze is, waarschijnlijk 1.2 dus dan gaat het niet werken.
Interactieve televisie boeit me niet, heb nu ook het simpelste humax kastje.
Zal even gaan kijken naar een 1.3 kaartje.

• Wren
Samoht93 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:22:
Was al bang dat CI+ module versie het probleem zou zijn. Kon niet vinden welke versie deze is, waarschijnlijk 1.2 dus dan gaat het niet werken.
Interactieve televisie boeit me niet, heb nu ook het simpelste humax kastje.
Zal even gaan kijken naar een 1.3 kaartje.
Een 1.2 ci zou nog up te daten moeten zijn naar 1.3. vroeger ging dat via een speciaal kanaal.
hardware-lover schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:17:
[...]

Het gaat de gebruiker niet zo zeer over IA tv maar om HD beeld te krijgen op de gecodeerde zenders met desbetreffende CI module in zijn TV. Die bewuste CI module schijnt nogal moeilijk te doen in sommige moderne TV's (zegt een zoekmachine), en Ziggo schrijft er die specificaties bij. Ik verwacht dat de problemen opgelost zullen zijn met een CI+ 1.3 uitvoering.
Klopt, maar het interactieve deel en HD maken volgens mij beiden deel uit van versie 1.3.
Volgens mij kun je via de menu’s in de TV ook uitlezen welke module je hebt en welke versie software erin zit.
Updaten kan dan ook via het menu.
Zo heb ik het tenminste zien werken bij iemand anders met een Samsung QLED TV.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wren schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:31:
[...]
Een 1.2 ci zou nog up te daten moeten zijn naar 1.3. vroeger ging dat via een speciaal kanaal.
Dat hebben ze schijnbaar een tijdje geprobeerd maar gaf eerder meer problemen dan oplossingen.

Testing, one, two ...

• Wren
hardware-lover schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:44:
[...]

Dat hebben ze schijnbaar een tijdje geprobeerd maar gaf eerder meer problemen dan oplossingen.
Ik zou het iig wel eerst proberen te doen met een 1.2. het is volledig in het belang van ziggo om je een nieuwe 1.3 aan te smeren.

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:46
Als je nu voor 2 euro p.m. een CI+ module huurt van Ziggo en je bij klantenservice aangeeft dat je nieuwste TV hier niet mee overweg kan, zullen ze je wel een 1.3 kaart sturen en kun je de oude retourneren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wren schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:00:
[...]
Ik zou het iig wel eerst proberen te doen met een 1.2. het is volledig in het belang van ziggo om je een nieuwe 1.3 aan te smeren.
Ik ga er vanuit dat je eerder niet gelezen hebt dat deze niet werkt bij de Tweaker die aangaf problemen te hebben? Een 2ehands CI 1.3 module is dan een prima alternatief, werkend Irdeto kaartje is er tenslotte al 😉

Testing, one, two ...

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:45
Ik heb een probleem met de C8..
Hier is de Mediabox next aangesloten op de Soundbar (JBL bar) en de soundbar via ARC op de TV.
Dit om lipsync te hebben want hiervoor was de Mediabox next aangesloten op de TV en toen liep het geluid achter.

Echter doet nu zich het volgende voor: als we de Mediabox aanzetten dan springt de soundbar en de TV aan, precies wat we willen, echt laat de Mediabox dan geen beeld zien, of soms laat die wel beeld zien maar springt die daarna weer weg. Terwijl de Mediabox wel aan staat.

Het lijkt erop dat de soundbar het beeld niet goed door geeft ofzo. Iemand enig idee wat hier gebeurt en de oplossing?

• Wren
hardware-lover schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:17:
[...]

Ik ga er vanuit dat je eerder niet gelezen hebt dat deze niet werkt bij de Tweaker die aangaf problemen te hebben? Een 2ehands CI 1.3 module is dan een prima alternatief, werkend Irdeto kaartje is er tenslotte al 😉
Dat heb ik blijkbaar niet gelezen. Ik heb niet kunnen terugvinden dat de betreffende tweaker het iig geprobeerd heeft te updaten. Los staand van een reactie van Ziggo.

Het moet niet hoor,ik gaf het alleen aan als tip.

[ Voor 4% gewijzigd door Wren op 26-04-2020 18:42 ]

• Upper
  • Laatst online: 06-11 14:25
Even een vraagje, ik zit een beetje te twijfelen of ik zal overgaan naar de 55" C9 OLED. Ik kom nu van een Panasonic 50" Plasma af, welke gemonteerd zit op een muurbeugel. De muurbeugel is draai- en kantelbaar, en wil ik laten hangen. Echter, waar de Panasonic redelijk stevig is door de glasplaat en de dikte van de tv, zal de OLED een stuk dunner zijn. Om de tv te draaien, kan ik nu ook best wel wat kracht zetten, zonder dat ik bang ben dat ik de tv beschadig. Hoe stevig is de LG OLED? Deze is naar mijn idee een stuk dunner qua tv, en daardoor ook ben ik bang wat fragieler bij het draaien.

Het betreft overigens een muurbeugel als deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kPQ1nj3YoRQrK-IgivlIaZ9Wbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DALctUWGvSU35pWX00WjFCVK.jpg?f=fotoalbum_large, maar dan een iets ouder model, maar wel met de 2 armen aan de achterkant die het scherm laten draaien.

Aangezien mijn woning in een bocht staat, ben ik wel genoodzaakt om de tv aan een draaibare muurbeugel te hangen, aangezien de muur waar de tv aan komt te hangen, niet recht tegenover mijn kijk-positie is, maar een graad of 10-15 gedraaid. Ik wil wel echter recht naar de tv blijven kijken, dus het is geen optie om de tv strak tegen de muur aan te plaatsen.
Upper schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:12:
Om de tv te draaien, kan ik nu ook best wel wat kracht zetten, zonder dat ik bang ben dat ik de tv beschadig. Hoe stevig is de LG OLED? Deze is naar mijn idee een stuk dunner qua tv, en daardoor ook ben ik bang wat fragieler bij het draaien.
De meeste OLED tv's zijn niet zo dun als je wellicht denkt. Het paneel zelf is maar een paar mm dik maar de aansturende hardware moet ook een plek hebben, meestal is dat (onderin) achter het scherm en geen losse kast (alleen bij de duurste design series). De onderste helft van een LG B/C/E serie tv heeft een flinke plastic kast achterop het scherm wat de dikte daar bijna 5 cm maakt. Laat een Panasonic VT60 plasma nou vrijwel even dik zijn. ;)

Het dikke gedeelte onderin is dus de plek om de OLED aan te vatten. Zo sterk als een VT60 met die dikke glasplaat en randen zijn de OLEDs niet. Ik weet niet hoeveel kracht je moet zetten om de weerstand van de muurbeugel te overwinnen maar zolang dat niet te gek is en je het dikke gedeelte aan achterkant/dunne randen vasthoudt en niet op het scherm zelf gaan zitten drukken met je duimen lijkt het me dat het moet kunnen. Op het scherm drukken wil je sowieso niet, dat geeft vlekken. Bij zo'n plasma met glasplaat kan het natuurlijk wel maar ook dan moet je het niet willen. Een OLED is sowieso een stuk lichter dan een plasma, dus buiten de weerstand van de muurbeugel kost het minder kracht de kleinere massa in beweging te brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 26-04-2020 19:55 ]

• Demiesehv
SuperVeloce schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:48:
[...]

Next en TV aan. Dan naar source, all inputs, daar kan je magic remote instellen voor mediabox.. Kies dan merk Philips en dan nr10.
Ik zie op mijn c9 hmgeen all inpilutsof ik nu of de source druk van de magic of de ziggo afstandbediening kan dashboard kiezen of de hdmiingangen
Pagina: 1 ... 272 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.