Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:14
Demiesehv schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:38:
[...]

Ik zie op mijn c9 hmgeen all inpilutsof ik nu of de source druk van de magic of de ziggo afstandbediening kan dashboard kiezen of de hdmiingangen
Ik heb zelf C9 niet, maar je zal magic remote voor je hdmi ingang waar next op zit moeten instellen. Even zoeken waar dat bij C9 zit

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist heb ik een 55E9 besteld, na 10 jaar trouwe dienst van mijn Panasonic TX-P42G10 mocht deze wel eens vervangen worden. Ik ben benieuwd in hoeverre de stap voorwaarts zal zijn, al is het maar vanwege het formaat :P

Strava

vhal schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:34:
Zojuist heb ik een 55E9 besteld, na 10 jaar trouwe dienst van mijn Panasonic TX-P42G10 mocht deze wel eens vervangen worden. Ik ben benieuwd in hoeverre de stap voorwaarts zal zijn, al is het maar vanwege het formaat :P
Een grote stap!
Ben hier van een 10 jaar oude TX-P42V20 overgestapt naar een 55C9.
Geen seconde spijt van.
Had het achteraf gezien, eerder moeten doen maar ja, een nog goede plasma zet je ook niet zomaar aan de kant.
Opvallend genoeg is het fysieke formaat nauwelijks groter maar het beeld formaat wèl.
Dit komt door het ontbreken van de brede rand.
Veel plezier.
Tip: loop de instellingen vast door die hier al vaker genoemd zijn.
Verder is er weinig instellen nodig.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 20:12
Sinds een week heb ik een lg c9 55 inch, bevalt goed maar merk dat deze wel iets meer reflecteerde als mijn oude Samsung.

Gebruik voor overdag de isf bright room voor sdr en voor HDR cinema home. Met deze modi kun je alles redelijk goed zien in een lichte kamer.
In de avond gebruik ik isf dark room voor sdr en voor HDR cinema.

Ik heb de profielen minimaal aangepast, HDR heb ik contrast en oled naar 85 en 90 gezet omdat ik anders de ondertitels te fel vind, en wat beeldverbeteraars uitgezet.
Verder voor isf dark mode gamma op 2.2 gezet.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:34
TheMystery schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:17:
Sinds een week heb ik een lg c9 55 inch, bevalt goed maar merk dat deze wel iets meer reflecteerde als mijn oude Samsung.
Volgens mij hebben de meeste lcd's een mat scherm, bij oleds is dat glanzend, voordeel is wel dat je daardoor levendigere kleuren hebt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:41:
[...]

Volgens mij hebben de meeste lcd's een mat scherm, bij oleds is dat glanzend, voordeel is wel dat je daardoor levendigere kleuren hebt.
Een mat scherm? Op een tv? Op een monitor ok, maar tv heb ik nog niet gezien. Mijn lcd tv's hebben allemaal een glanzend scherm gehad.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:45
Nou, weer terug naar lipsync issues.
Hadden we eerst opgelost door de Mediabox Next op de soundbar aan te sluiten en de soundbar via ARC op de TV maar nu was er af en toe geen beeld als je de TV aanzette. Het lijkt alsof de soundbar echt moeite heeft met het beeld doorsturen..

Dit was nog vervelender dan lipsync dus maar weer teruggezet (Mediabox>TV>Soundbar)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Jamesl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:13:
Nou, weer terug naar lipsync issues.
Hadden we eerst opgelost door de Mediabox Next op de soundbar aan te sluiten en de soundbar via ARC op de TV maar nu was er af en toe geen beeld als je de TV aanzette. Het lijkt alsof de soundbar echt moeite heeft met het beeld doorsturen..

Dit was nog vervelender dan lipsync dus maar weer teruggezet (Mediabox>TV>Soundbar)
lijkt meer op een probleem met de kabels

• Jamesl
pwh53 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:00:
[...]

lijkt meer op een probleem met de kabels
De TV naar de soundbar kabel dan lijkt me? Want Mediabox naar TV werkt altijd prima.
Ik zou eens kijken of omwisselen helpt. :>

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

En tv verbinden met next en tv optisch naar soundbar?
Zo heb ik het zitten met mijn horizon.

Copyright and left by SED...

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
Jongens, heb sinds gisteren een pixel die "stuck" zit (blijft rood). Vooral zichtbaar bij zwarte beelden, zeer vervelend. Ik hoopte even dat een pixel refresh dit zou oplossen maar hij staat er nog steeds. Wat kan ik best doen?

Gaat over een LG OLED65C8PLA

[ Voor 6% gewijzigd door Maveee op 28-04-2020 14:34 ]

Maveee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:30:
Jongens, heb sinds gisteren een pixel die "stuck" zit (blijft rood). Vooral zichtbaar bij zwarte beelden, zeer vervelend. Ik hoopte even dat een pixel refresh dit zou oplossen maar hij staat er nog steeds. Wat kan ik best doen?

Gaat over een LG OLED65C8PLA
Een grote pixel refresh laten uitvoeren dus niet de automatische die ‘s nachts loopt.
Geen garantie dat het werkt maar dit kun je proberen.
Als het probleem blijft aanmelden voor reparatie.

• Jamesl
SED schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:12:
En tv verbinden met next en tv optisch naar soundbar?
Zo heb ik het zitten met mijn horizon.
Optisch verminderd functionaliteiten toch?

• Maveee
HoppyF schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:50:
[...]

Een grote pixel refresh laten uitvoeren dus niet de automatische die ‘s nachts loopt.
Geen garantie dat het werkt maar dit kun je proberen.
Als het probleem blijft aanmelden voor reparatie.
Denk dat ik deze heb gedaan, instellingen > beeld denk ik > pixel refresh
TV moest uurtje in standby en dan deed ie de pixel refresh (die duurde wel niet lang had ik de indruk, slechts een paar minuten)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jamesl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:52:
[...]Optisch verminderd functionaliteiten toch?
Klopt, alle geluidscodecs hoger dan Dolby Digital 5.1, "moeten" over HDMI / ARC.
Zo zal je bijvoorbeeld geen DD+ bij Netflix hebben via een optische kabel...

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 29-04-2020 08:09 ]

• SED

SED

Klopt de toslink is niet meer state of the art.. maar gezien de genoemde problemen met lipsync een beter alternatief. 5.1 is meestal voldoende voor prima effecten vind ik.
Goed stuk is bijv dit: https://www.cnet.com/news/is-the-optical-cable-dying/
Heel uitgebreid dit:
https://www.highdefdigest..._DVD_Audio_Explained/1064

Jammer eigenlijk, want in principe had optical alles in zich om als perfecte signaardrager de toekomst te worden. helaas is de ontwikkeling gestopt en ingezet op HDMI als aansluiting.

[ Voor 12% gewijzigd door SED op 28-04-2020 16:52 ]

• TheMystery
  • Laatst online: 19-11 20:12
DON PAPA schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:55:
[...]

Klopt, alle geluidscodecs hoger dan Dolby Digital 5.1, "moeten" over HDMI / ARC.
Zo zal je bijvoorbeeld geen DD+ bij Netflix hebben via een optische kabel ...
Zet de tv dd+ niet om naar dd?
Ik heb de tv namelijk op mijn Samsung ht aangesloten via arc welke alleen dd en dts ondersteund en ik heb nu wel dolby via Netflix.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Maveee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:55:
[...]

TV moest uurtje in standby en dan deed ie de pixel refresh (die duurde wel niet lang had ik de indruk, slechts een paar minuten)
Als die pixel dan nog steeds zichtbaar is een foto maken en een serviceverzoek meteen bij LG indienen. Scheelt de tussenstap via de winkel. Was bij mij binnen twee weken geregeld. Nieuw panel.

https://www.lg.com/nl/ond...ervice-aanvragen-inloggen

Geachte heer XXX, Vriendelijk bedankt voor uw e-mail. Vervelend dat u nu na een reparatie, vervanging van uw paneel, een rode pixel in uw nieuwe scherm ziet. U heeft al aangegeven dat u een pixel refresh gedaan heeft. Kunt u nog een reset doen van uw tv (terugzetten naar begininstellingen)? Tevens kunt u uw tv nog van de electra afhalen, (na eerst het Oled scherm een half uur op standby te hebben gehad.) om te kijken of dit een positief resultaat oplevert. Wij gaan voor u, in ieder geval, een reparatie regelen bij het bij ons aangesloten reparatiebedrijf, en u zult binnen twee werkdagen telefonisch, met een anoniem nummer, benaderd gaan worden voor een afspraak. Mocht de reset of van de stroom afhalen wel een goed resultaat hebben opgeleverd, wilt u ons dan hiervan op de hoogte brengen, zodat wij uw afspraak met het reparatiebedrijf kunnen annuleren? Met vriendelijke groet, XXX Customer Service Representative LG Electronics Benelux

[ Voor 50% gewijzigd door NoahAmber op 28-04-2020 18:09 ]

• Maveee
NoahAmber schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:01:
[...]

Als die pixel dan nog steeds zichtbaar is een foto maken en een serviceverzoek meteen bij LG indienen. Scheelt de tussenstap via de winkel. Was bij mij binnen twee weken geregeld. Nieuw panel.

https://www.lg.com/nl/ond...ervice-aanvragen-inloggen

Geachte heer XXX, Vriendelijk bedankt voor uw e-mail. Vervelend dat u nu na een reparatie, vervanging van uw paneel, een rode pixel in uw nieuwe scherm ziet. U heeft al aangegeven dat u een pixel refresh gedaan heeft. Kunt u nog een reset doen van uw tv (terugzetten naar begininstellingen)? Tevens kunt u uw tv nog van de electra afhalen, (na eerst het Oled scherm een half uur op standby te hebben gehad.) om te kijken of dit een positief resultaat oplevert. Wij gaan voor u, in ieder geval, een reparatie regelen bij het bij ons aangesloten reparatiebedrijf, en u zult binnen twee werkdagen telefonisch, met een anoniem nummer, benaderd gaan worden voor een afspraak. Mocht de reset of van de stroom afhalen wel een goed resultaat hebben opgeleverd, wilt u ons dan hiervan op de hoogte brengen, zodat wij uw afspraak met het reparatiebedrijf kunnen annuleren? Met vriendelijke groet, XXX Customer Service Representative LG Electronics Benelux
Thanks!!! Echter nog 1 vraag:
Ze vragen naast modelnummer en serienummer ook een productcode, die kan ik echter niet vinden op de achterkant van mijn tv. (serienummer kon ik vinden via instellingen in het tv menu).
Enig idee waar ik deze kan vinden?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:41
TheMystery schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:38:
[...]

Zet de tv dd+ niet om naar dd?
Ik heb de tv namelijk op mijn Samsung ht aangesloten via arc welke alleen dd en dts ondersteund en ik heb nu wel dolby via Netflix.
Ja dat werkt gewoon. Dolby TrueHD en DTS HD-Master worden via toslink ook als gewoon DD en DTS doorgestuurd. Ik heb in de woonkamer 'slechts' een stereo set staan en moet terugvallen op good ol' PCM, maar dat klinkt nog steeds stukken beter dan de gemiddelde plastic soundbar die de nieuwste formaten ondersteunt. No offense voor hen die heel blij zijn met hun soundbar, maar de focus ligt soms wat te veel op de specificaties ipv wat de hardware nou daadwerkelijk kan weergeven. Er is niks mis met de klassieke DD en DTS.

Some infinities are bigger than others.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:57
Maveee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:26:
[...]

Thanks!!! Echter nog 1 vraag:
Ze vragen naast modelnummer en serienummer ook een productcode, die kan ik echter niet vinden op de achterkant van mijn tv. (serienummer kon ik vinden via instellingen in het tv menu).
Enig idee waar ik deze kan vinden?
Productcode zou toch echt op de productsticker moeten staan achterop de tv. Het is een code die er ongeveer uit ziet als dit: zb.beutlyp
Maveee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:55:
[...]

Ok, dat was goed.
De pixel refresh heeft je probleem dus niet opgelost.
Zoals @NoahAmber al zei, reparatie verzoek indienen.
Product/model is bv OLED55C8PLA S/NO xxxx is het serienummer.
Dat zou voldoende moeten zijn om de zaak in actie te zetten.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Major_ton schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:32:
[...]

Ja dat werkt gewoon. Dolby TrueHD en DTS HD-Master worden via toslink ook als gewoon DD en DTS doorgestuurd. Ik heb in de woonkamer 'slechts' een stereo set staan en moet terugvallen op good ol' PCM, maar dat klinkt nog steeds stukken beter dan de gemiddelde plastic soundbar die de nieuwste formaten ondersteunt. No offense voor hen die heel blij zijn met hun soundbar, maar de focus ligt soms wat te veel op de specificaties ipv wat de hardware nou daadwerkelijk kan weergeven. Er is niks mis met de klassieke DD en DTS.
Helmaal eens
Daarbij komt dat als je streamt, de audiomix zoveel is gedownscaled dat een True HD / Dolby Digital, DTS HD whatever niet klnkt als een volwaardige Blu Ray waarop de volledige bitstream benut is.

Kortom, als je streamt OF een soundbar gebruikt is een toslink voor audio signalen helemaal prima

• Maveee
Wel shit...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zBTWBWl.png

Ga binnen kwartiertje eens bellen.

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@Maveee Ze maken het wel spannend bij LG, ben benieuwd naar het vervolg.

[ Voor 12% gewijzigd door Sa.Tan op 29-04-2020 10:10 ]

• Maveee
Sa.Tan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:09:
@Maveee Ze maken het wel spannend bij LG, ben benieuwd naar het vervolg.
Iemand aan de lijn gekregen en iemand van reparatie gaat contact met me opnemen, hopelijk is dit snel opgelost. Wel tevreden van de klantvriendelijkheid bij LG.

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11:59
Woei, sinds gisteren in het bezit van een 55" CX, wat een apparaat 😍 is in de plaats gekomen van een 15 jaar oude 26" Philips LCD-TV, quite the upgrade dus!

There is no replacement for displacement!

_eXistenZ_ schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:32:
Woei, sinds gisteren in het bezit van een 55" CX, wat een apparaat 😍 is in de plaats gekomen van een 15 jaar oude 26" Philips LCD-TV, quite the upgrade dus!
Gefeliciteerd!
Dat mag je rustig een upgrade normen. ;)
Toch weet ik zeker dat je binnen een week aan het nieuwe formaat gewend bent, dit gaat heel snel.

Wat ik na een paar maanden nog wel vind opvallen is dat de TV (als deze uit staat) glimmend en diep zwart is.
Mijn oude plasma was toch meer groen/grijs en minder opvallend.
Het hindert niet maar je ziet het wel.

• SED

SED

@Verwijderd
Dat is inderdaad nogal een upgrade.
Gefeliciteerd, er is hier genoeg te lezen over instellingen etc..

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Maveee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:24:
[...]

Iemand aan de lijn gekregen en iemand van reparatie gaat contact met me opnemen, hopelijk is dit snel opgelost. Wel tevreden van de klantvriendelijkheid bij LG.
Naja, in ieder geval is je toestel aangemeld en ondernemen ze aktie. Moet je eerlijk zeggen dat mijn ervaringen met LG ook prima zijn. Hoop dat ze inderdaad snel weer contact met je opnemen. Zoals ik al schreef was het hier binnen 14 dagen geregeld.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

HoppyF schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:44:
[...]
Wat ik na een paar maanden nog wel vind opvallen is dat de TV (als deze uit staat) glimmend en diep zwart is.
ik vind dat eerlijk gezegd wel mooi!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

HoppyF schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:39:
[...]

Ja, ik ook wel.
Ik zei ook dat het wel opvalt maar daarmee is het nog niet lelijk.
Soort van donkere spiegel.

En de grootte went inderdaad snel, ik vind hem nu al weer klein :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Wat is jullie ervaring met verzending vanuit Smits door hun externe koerier qua levertijd? Van hun T&T wordt je ook niet veel wijzer van...

Strava

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-11 21:46
vhal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:47:
Wat is jullie ervaring met verzending vanuit Smits door hun externe koerier qua levertijd? Van hun T&T wordt je ook niet veel wijzer van...
Ik had de mijne binnen 2 werkdagen. Na 1 werkdag werd ik gebeld voor een aflevermoment door de koerier, wat de dag erna was. Ze kwam het wel alleen brengen dus moest helpen met naar binnen brengen. Voor mij geen probleem, maar als je met een hernia zit is het misschien handig om te weten.

• Glennos1988
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-11 21:50
vhal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:47:
Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter geworden van de C9. Dit heeft in totaal 8 dagen geduurd (incl koningsdag + weekend). Ze zijn naar mijn mening dan ook niet de allersnelste, maar woon ook niet bij hun in de regio. Misschien heeft dat ook invloed op de snelheid van leveren.

Daarnaast geeft Smits aan dat als je een tv besteld, dit via een speciaal transport gaat en APS binnen 5 werkdagen contact met je opneemt voor een afspraak.
Dit heeft APS ook gedaan in mijn geval. Moet hierbij wel vermelden dat ik zelf naar ze heb gebeld omdat ik van nature ongeduldig ben. :P

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Zo, ben net maar even heen- en weer gereden vanuit Haarlem naar Arnhem, en daar de 55CX6 samen met de Denon AVR-X3600H gekocht. De Denon is ter vervanging van mijn semi-defecte AVR-X3000. De CX6 ter vervanging van mijn Panasonic TX-P50-VT60. Wilde naar 4k, dus een mooie upgrade gedaa, tegen een okaye prijs.

Als ik iets wil hebben, dan ben ik niet van het wachten, en met de huidige benzineprijzen was het goedkoper om zelf de rit te maken met de auto, dan de verzendkosten te betalen.

• SED

SED

@Upper Was het niet verstandiger te wachten of te kiezen voor een HDMI 2.1 receiver?
Die Denon is max 2.0a ( al is dat voldoende voor vrijwel alles momenteel)
En semi defect? Wat moet ik daaronder verstaan?

[ Voor 13% gewijzigd door SED op 29-04-2020 16:02 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:39
Sinds deze week een Denon AVR-S750H in bezit, aangesloten op mijn 55B6 via HDMI (Arc). Voor de rest zit alles op de Denon aangesloten, nu zie ik op de LG onder bronnen een aantal bronnen die hij van de Denon mee krijgt maar niet alles staat daar, zo staan mijn switch en hdmi kabel voor laptop er niet tussen. Nu tijdens het typen van dit ging er een lichtje branden en dacht ik is dit zo omdat hdmi kabel laptop geen verbinding heeft en de switch uitstaat? Dus alleen als er een bron "uitzend" komt die dan in het lijstje met bronnen? Want als ik nu kijk staat PS3 er tussen maar me Ziggo box niet meer, stond gister er nog wel toen die box aan stond. Maar het stomme is me PS3 is wel uit nu?

[ Voor 28% gewijzigd door Rohit op 29-04-2020 22:07 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
SED schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:00:
@Upper Was het niet verstandiger te wachten of te kiezen voor een HDMI 2.1 receiver?
Note that all the 2019 models are still HDMI 2.0b - HDCP 2.3 - all HDMI ports
Bron https://www.avsforum.com/...aq-posts-1-8-a.html?amp=1
Heb zelf namelijk bijna 2 weken de AVR-1600H DAB aan mijn 65C9 hangen :)

• Upper
SED schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:00:
Mwah, het voordeel van HDMI 2.1 zie ik zelf niet zo snel gebeuren. Gamen doe ik niet echt op de TV, en films kijken doe ik via een NUC die "slechts" HDMI 1.4 heeft. Ja, wellicht zou het beter voor de toekomst geweest zijn, maar nu was een juist moment om in 1x over te stappen, dus daarom voor deze gekozen.

Semi defect is het volgende: Receiver schakelt soms vanzelf uit, tevens is het volume van het een op het andere moment niet meer datgene wat het was. Zat twee jaar geleden tijdens Oud & Nieuw tv te kijken, en wilde hem iets harder zetten, maar in 1 klap ging het volume flink naar beneden. Vermoedelijk iets met het HDMI-board of iets dergelijks, maar daarom een goed "excuus" om te vervangen, ook richting mijn ega. :9

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 21:51
Gistermiddag een leuke deal kunnen maken met Plattetv en een LG 65E9 gekocht.
Rond 6 uur vanmiddag werd deze al keurig bezorgd, tv werd zelfs nog in de huiskamer neergezet. Aardige bezorgers van Postnl.
Morgen ga ik de tv installeren en alvast wat afregelen. Ben d'r blij mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1S-08oT_BM6PpXJp5OSiHkwBF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxnAS99TCeD6uMgePykJcvGF.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:49
Mehhh, gisteravond een kapotte pixel ontdekt in mijn C8. Heb hem nu precies een jaar. Is er maar eentje, en niet altijd te zien (misschien maar 1% van de tijd), maar het weten dat ie er zit is wel zuur haha.

www.flickr.com/malvlex

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:26
Ik heb een vraag betreffende de LG C9. Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en twijfel tussen de Samsung Q85R en de LG C9. Nu is het echter zo dat wij een kleine hebben de graag naar Juf roos kijkt ( felle kleuren en veel rood) met op het laatst van het youtube filmpje statisch beeld voor 8 minuten maar wel zang. In hoeverre zou dit ene probleem veroorzaken, of kan ik beter voor de Qled gaan? Verder gebruik is door ons, savonds en minimaal gamen.

• Br00ster
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01-2024
Mizojojo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:58:
Ik heb een vraag betreffende de LG C9. Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en twijfel tussen de Samsung Q85R en de LG C9. Nu is het echter zo dat wij een kleine hebben de graag naar Juf roos kijkt ( felle kleuren en veel rood) met op het laatst van het youtube filmpje statisch beeld voor 8 minuten maar wel zang. In hoeverre zou dit ene probleem veroorzaken, of kan ik beter voor de Qled gaan? Verder gebruik is door ons, savonds en minimaal gamen.
Zolang je niet uren achter elkaar statisch beeld hebt zal het geen probleem zijn. Ik heb mijn Q85R juist omgeruild voor een C9 omdat de Samsung erg irritante subtitle blooming heeft. Je gehele scherm worden helderder als er subtitles in beeld verschijnen. Erg irritant!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Mizojojo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:58:
LG C9 is een erg mooie tv en is en blijft een Oled waar inbranding en image retention gewoon bestaan en waar rekening mee gehouden moet worden maar bij normaal gebruik zal je hier niks van merken,wil je geen zorgen en gewoon tv kijken en nergens rekening mee hoeven houden dan zou ik een QLED nemen..beeldkwaliteit is persoonlijk,ik zelf ben voor de C9 gegaan en beeld is echt heulllll mooi kan ik zeggen,zelf kijken we overdag minimaal en gamen nooit..films van Netflix,AppleTv,Disney en Videoland kijken we in de avond dus keuze was voor ons simpel..

Denk dat je op beide tv’s niet verkeerd kan gaan..

Succes!!

• SED

SED

Als je nog zit te twijfelen en geen specifieke voorkeur hebt voor OLED dan zou ik ook bij de nanoleds kijken.
pricewatch: LG 55NANO866NA Zilver

https://www.lg.com/nl/nanocell-tv

[ Voor 7% gewijzigd door SED op 30-04-2020 16:54 ]

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Vulcan750 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:25:
Gistermiddag een leuke deal kunnen maken met Plattetv en een LG 65E9 gekocht.
Rond 6 uur vanmiddag werd deze al keurig bezorgd, tv werd zelfs nog in de huiskamer neergezet. Aardige bezorgers van Postnl.
Morgen ga ik de tv installeren en alvast wat afregelen. Ben d'r blij mee!
[Afbeelding]
Meer info over de deal? Ik zocht in het prijzen topic maar zag niet jouw aankoopinfo O-)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• mister_S
  • Laatst online: 17-11 21:17
Heeft de 65GX helemaal geen voet? Als ik het goed begrijp kun je het alleen ophangen.

Ik lees ook net dat LG zijn oude TV's geen webOS update geeft. Is dit echt waar? Dat is best vreemd. Ik was in de markt voor een C9, maar dan zit je dus waarschijnlijk jaren vast aan een verouderde OS :S

[ Voor 54% gewijzigd door mister_S op 30-04-2020 17:34 ]

• Wren
mister_S schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:21:

Ik lees ook net dat LG zijn oude TV's geen webOS update geeft. Is dit echt waar? Dat is best vreemd. Ik was in de markt voor een C9, maar dan zit je dus waarschijnlijk jaren vast aan een verouderde OS :S
Zoek alsjeblieft even in dit topic voor je deze vraag stelt. Dit is echt al ontzettend vaak besproken en HoppyF heeft er ongeveer een roman aan gewijd.

• efcee
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-11 10:07
Upper schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:16:
Zo, ben net maar even heen- en weer gereden vanuit Haarlem naar Arnhem, en daar de 55CX6 samen met de Denon AVR-X3600H gekocht. De Denon is ter vervanging van mijn semi-defecte AVR-X3000. De CX6 ter vervanging van mijn Panasonic TX-P50-VT60. Wilde naar 4k, dus een mooie upgrade gedaa, tegen een okaye prijs.

Als ik iets wil hebben, dan ben ik niet van het wachten, en met de huidige benzineprijzen was het goedkoper om zelf de rit te maken met de auto, dan de verzendkosten te betalen.
mag ik vragen wat je voor de Denon AVR-X3600H betaald hebt? ik twijfel om die ook te kopen icm C9

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-11 15:39
mister_S schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:21:
Heeft de 65GX helemaal geen voet? Als ik het goed begrijp kun je het alleen ophangen.

Er zit geen voet bij , maar wel een geintegreerde wallmount. De voet is los bij te bestellen en ziet er uit als op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipQTiyUikoWI8D38rF1fcmPNa3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjXG6fo9l6p7lldd6KgiyisP.jpg?f=fotoalbum_large
undersurface schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:03:
[...]

Er zit geen voet bij , maar wel een geintegreerde wallmount. De voet is los bij te bestellen en ziet er uit als op de foto.

[Afbeelding]
De grap is dat de GX natuurlijk een model is wat specifiek is gemaakt om (plat) aan de muur te hangen.
Er een voet onder gaan zetten is een beetje raar.

@Wren bedankt voor de opmerking over het WebOS, scheelt me weer wat typen! :P

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 30-04-2020 18:37 ]

• Upper
efcee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:00:
[...]

mag ik vragen wat je voor de Denon AVR-X3600H betaald hebt? ik twijfel om die ook te kopen icm C9
Ik heb je even een DM gestuurd om het topic niet teveel te vervullen.

• Vulcan750
Boy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:54:
[...]
Meer info over de deal? Ik zocht in het prijzen topic maar zag niet jouw aankoopinfo O-)
Toch wel! :)
Zie: Vulcan750 in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

Vandaag op m'n gemakkie de 55E6 op de slaapkamer opgehangen en daarna de 65E9 uitgepakt en geïnstalleerd in de huiskamer.
Ik heb alvast de rtings-instellingen overgenomen als basis, ziet er al erg goed uit. In de loop van de week nog een beetje tweaken uiteraard.
Eenmaal opgestart viel me het geluid erg tegen, alles klonk dof en hol..... tja, de soundbar bleek afgedekt te zijn met een strook plastic! |:( Nadat dit eraf getrokken was het geluid veeeel mooier. :)
Op het bovenste deel van de achterkant zit trouwens ook nog folie. Kan het kwaad als dit blijft zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gNRaTDx96h4DYZaXZUCjgEPn3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Whad6LHRi2gErOyF7UdHj9k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Vulcan750 op 30-04-2020 19:32 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Vulcan750 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:16:
[...]

Vandaag op m'n gemakkie de 55E6 op de slaapkamer opgehangen en daarna de 65E9 uitgepakt en geïnstalleerd in de huiskamer.
Ik heb alvast de rtings-instellingen overgenomen als basis, ziet er al erg goed uit. In de loop van de week nog een beetje tweaken uiteraard.
Eenmaal opgestart viel me het geluid erg tegen, alles klonk dof en hol..... tja, de soundbar bleek afgedekt te zijn met een strook plastic! |:( Nadat dit eraf getrokken was het geluid veeeel mooier. :)
Op het bovenste deel van de achterkant zit trouwens ook nog folie. Kan het kwaad als dit blijft zitten?
[Afbeelding]
Ow ja, die post had ik wel gezien, ik check dat topic meerdere keren per dag. Heb ook interesse in deze, maar wil eigenlijk onder de 2000 komen, dus mss toch de 65C9.

Heb je gekozen voor deze vanwege het geluid of het design? Het gaat mij hoofdzakelijk om het geluid en heb ook de deur voor een Sony nog open omdat het beeld uit het scherm komt.

Volgens mij is het beter om die folie eraf te halen, iets met hitteproductie..heb ik dat hier wel eens gelezen.

Hoe is het verschil in geluid met je E6?

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 13:19
Upper schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:40:
[...]

Ik heb je even een DM gestuurd om het topic niet teveel te vervullen.
Tja vervuiling. Ik zou ook wel willen weten wat je betaald hebt. En dan om het on-topic te maken: Hoe werkt hij samen met de C9?

• Vulcan750
Boy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:36:
[...]

Ow ja, die post had ik wel gezien, ik check dat topic meerdere keren per dag. Heb ook interesse in deze, maar wil eigenlijk onder de 2000 komen, dus mss toch de 65C9.

Heb je gekozen voor deze vanwege het geluid of het design? Het gaat mij hoofdzakelijk om het geluid en heb ook de deur voor een Sony nog open omdat het beeld uit het scherm komt.

Volgens mij is het beter om die folie eraf te halen, iets met hitteproductie..heb ik dat hier wel eens gelezen.

Hoe is het verschil in geluid met je E6?
In grote lijnen vrijwel gelijk aan de E6, voor zover ik het tot nu toe heb gehoord. Maar zeker niet minder, het geluid is soms wat ruimtelijker (dolby atmos denk ik)
Ik heb zeker voor het geluid, naar voren gerichte speakers. Dat komt verstaanbaarheid en betere stereospreiding ten goede. Daarnaast spreekt het design me ook aan. Uiteindelijk heb ik voor "de extra's " t.o.v. de C9 maar €200 meer betaald. (bij Smits was de C9 €1900 + 49 verz.kosten)
Of het scherm warm wordt, ga ik op letten. Dan trek ik de folie er wel af.
Edit: tv staat nu al een paar uur achtereen aan, maar het scherm wordt totaal niet warm.

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 30-04-2020 22:05 ]

• Vicje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 21:01
Zoals eerder gezegd overweeg ik mijn C7 te vervangen voor een CX. Op dit moment heb ik nog een LG soundbar aan de C7 gekoppeld, maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Zijn er mensen die overgestapt zijn van een C7 naar een CX zonder soundbar? Hoe is het geluid van de CX in vergelijking? Wat vinden jullie van de AI sound pro instelling?

• mister_S
@HoppyF we hebben een nieuwbouw woning gekocht die pas q1 2021 klaar is, daar komt het aan de muur. In mijn huidige huis wilde ik niet daarmee kloten eigenlijk. Verder lijkt de GX best een mooi design te hebben.

De GX ziet er helaas best kut uit op die pootjes. Misschien dan toch maar voor de E9 gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door mister_S op 01-05-2020 10:47 ]

• Upper
Frozenberg schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:45:
[...]

Tja vervuiling. Ik zou ook wel willen weten wat je betaald hebt. En dan om het on-topic te maken: Hoe werkt hij samen met de C9?
Ik heb er 829 euro voor betaald. Het werkt prima samen met de CX6 die ik gekocht heb. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd een Harmony afstandsbediening, dus het schakelen tussen de verschillende inputs gebeurt daarmee. Het kan echter ook met de AB van de tv, als je daar op de input-knop drukt, krijg je onder HDMI2 ook alle inputs te zien die de Denon heeft, en kan je dus op die manier schakelen.

Verder bij gebruik van Netflix of Disney+ wordt netjes Dolby Atmos doorgegeven aan de receiver, dus ook daar geen klachten over. Ben al met al dus erg tevreden over de upgrade die ik gedaan heb :)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik hoef zelf zeker niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar zit nu in de woonkamer naar een 42 inch plasma te kijken. Het beeld op zich bevalt me wel echt beter dan de lcd die er voor hing, maar een stuk groter zou fijn zijn. Nu zit ik te denken aan een tweede hands LG OLED van 65 inch. Dat kan voor onder de 1000 euro, en is zeker een hele verbetering t.o.v. wat ik nu heb.

Eigenlijk de enige twijfels die ik heb zijn het missen van o.a. dolby vision, en de traagheid van LG WebOS 2.0. Ook vraag ik me af hoe lang Netflix nog zal blijven werken met LG WebOS 2.0. Het zou fijn zijn als ik weer een jaar of 7 met de 'nieuwe' tv kan doen. Geluid gaat met arc via de versterker. dus geluidskwaliteit van de tv is niet relevant.

Zie ik voor/nadelen ten opzichte van een nieuwe LG over het hoofd, en zijn min zorgen over Netflix terecht?

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:26
Diablow schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:11:
Ook vraag ik me af hoe lang Netflix nog zal blijven werken met LG WebOS 2.0.
Mocht je ziggo hebben zou je nog via de nextbox kijken in de toekomst, mocht netflix niet meer via het os te bekijken zijn.

• Wren
Ik hoef zelf zeker niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar zit nu in de woonkamer naar een 42 inch plasma te kijken. Het beeld op zich bevalt me wel echt beter dan de lcd die er voor hing, maar een stuk groter zou fijn zijn. Nu zit ik te denken aan een tweede hands LG OLED van 65 inch. Dat kan voor onder de 1000 euro, en is zeker een hele verbetering t.o.v. wat ik nu heb.

Eigenlijk de enige twijfels die ik heb zijn het missen van o.a. dolby vision, en de traagheid van LG WebOS 2.0. Ook vraag ik me af hoe lang Netflix nog zal blijven werken met LG WebOS 2.0. Het zou fijn zijn als ik weer een jaar of 7 met de 'nieuwe' tv kan doen. Geluid gaat met arc via de versterker. dus geluidskwaliteit van de tv is niet relevant.

Zie ik voor/nadelen ten opzichte van een nieuwe LG over het hoofd, en zijn min zorgen over Netflix terecht?
Als je een OLED met Webos 2 hebt dan is dat een model uit 2015. Dat model is dus al 5 jaar oud. Je kan dan niet verwachten dat je (helaas, maar waar) OS dan nog 7 jaar extra lekker up to date is. 2.0 was altijd al vrij traag, vanaf 3 werd het qua snelheid een beetje interessant. Wat Netflix betreft, het is gunstig voor hen om op zoveel mogelijk tv's afgespeeld te kunnen worden. Ik heb ook nog een oude Samsung uit 2014 waar Netflix op zit. Wellicht niet de nieuwste versie maar het werkt nog keurig. Netflix kwam in 2012 uit voor LG tv's en voor zover ik weet draait het daar nog steeds op.

Maar zoals iemand al zei: chromecast eraan en probleem is opgelost.

Moet het persé een 65 inch zijn of voldoet een 55 inch ook?
De overstap van 42 inch plasma naar 55 inch OLED heb ik een paar maanden geleden gemaakt en bevalt mij prima.
Kijkafstand bij mij is ongeveer 2,75m.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zie ik voor/nadelen ten opzichte van een nieuwe LG over het hoofd, en zijn mijn zorgen over Netflix terecht?
Gezien je huidige TV, hoe doe je dat nu met Netflix?

Testing, one, two ...

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
hardware-lover schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Gezien je huidige TV, hoe doe je dat nu met Netflix?
Nu via chromecast of ps4 via Pioneer VSX 824k vesterker. Zou zelfs uhd door moeten kunnen geven. Maar dat komt niet uit de ps4 of v1 chromecast. Maar Chromecast Ultra en/of ps5 zou het tegen die tijd oplossen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Diablow schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Nu via chromecast of ps4 via Pioneer VSX 824k vesterker. Zou zelfs uhd door moeten kunnen geven. Maar dat komt niet uit de ps4 of v1 chromecast. Maar Chromecast Ultra en/of ps5 zou het tegen die tijd oplossen.
Misschien is het gemis van Netflix via de TV app mogelijk dan minder van belang, mocht het in de toekomst ophouden met werken?

Gezien het model TV en het bouwjaar, zou ik voor aankoop het scherm wel even goed controleren op "ongerechtigheden", ook al is de TV mogelijk al eens van een nieuw panel voorzien

Testing, one, two ...

• pwh53

vergeet ook niet dat de oled's ongeveer 15.000 branduren meegaan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pwh53 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:38:
[...]
vergeet ook niet dat de oled's ongeveer 15.000 branduren meegaan.
Mythe 2: De levensduur van OLED tv's is beperkt
OLED tv levensduur

Een OLED televisie is een flinke investering. Het laatste wat je wilt is dat de beeldkwaliteit na een paar jaar zichtbaar achteruit gaat. De levensduur van een OLED paneel is volgens bronnen op internet beperkt. Door de afnemende intensiteit van de blauwe pixels zouden de kleuren van het scherm na een aantal jaar niet meer kloppen. Onzin. Met de OLED schermen van LG is dit geen probleem. De pixels geven wit licht dat kleur krijgt met een filter. Volgens LG heeft je OLED tv een levensduur van 30.000 uur, ofwel 3 uur tv kijken per dag, gedurende 27 jaar.

LG zelf heeft het in 2016 zelfs over 100.000 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2020 13:50 ]

Testing, one, two ...

• pwh53
hardware-lover schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Mythe 2: De levensduur van OLED tv's is beperkt
OLED tv levensduur

Een OLED televisie is een flinke investering. Het laatste wat je wilt is dat de beeldkwaliteit na een paar jaar zichtbaar achteruit gaat. De levensduur van een OLED paneel is volgens bronnen op internet beperkt. Door de afnemende intensiteit van de blauwe pixels zouden de kleuren van het scherm na een aantal jaar niet meer kloppen. Onzin. Met de OLED schermen van LG is dit geen probleem. De pixels geven wit licht dat kleur krijgt met een filter. Volgens LG heeft je OLED tv een levensduur van 30.000 uur, ofwel 3 uur tv kijken per dag, gedurende 27 jaar.
die 30.000 is pas bij de c11 of c12 (heb ergens een roadmap gezien) en dan nog,ik haal wel 5000 uur per jaar

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pwh53 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:53:
[...]
die 30.000 is pas bij de c11 of c12 (heb ergens een roadmap gezien) en dan nog,ik haal wel 5000 uur per jaar
Zie de toevoeging.. ... en die 5000 uur per jaar van jou is niet helemaal representatief (verwacht ik) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2020 13:55 ]

Testing, one, two ...

• pwh53
hardware-lover schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Zie de toevoeging.. ... en die 5000 uur per jaar van jou is niet helemaal representatief (verwacht ik) ;)
tv staat 14-15 uur per dag aan,5000+ uren,
maar het ging er meer om een 2de hands oled met webos 2.0 en daar nog 7 jaar mee te doen,dan beter even door sparen, en een nieuwe met black friday.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pwh53 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:11:
[...]
tv staat 14-15 uur per dag aan,5000+ uren,
maar het ging er meer om een 2de hands oled met webos 2.0 en daar nog 7 jaar mee te doen,dan beter even door sparen, en een nieuwe met black friday.
Dat had ik ook uitgerekend ja, maar dit zal niet voor iedereen opgaan (nogmaals, verwacht ik).

Dat laatste is een advies wat ter harte genomen mag worden. Hoewel de eerste 2015 65" modellen strontduur waren, staat dat in geen enkele verhouding tot de kostprijs van de latere generaties en de extra mogelijkheden van die latere generaties. Eigenlijk zou een 65" Oled TV van enkele jaren oud, tweedehands nauwelijks duurder mogen zijn dan het 2015 model. Dus een echt verstandige aankoop lijkt dat niet te zijn.

Testing, one, two ...

• pwh53
hardware-lover schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Dat had ik ook uitgerekend ja, maar dit zal niet voor iedereen opgaan (nogmaals, verwacht ik).

Dat laatste is een advies wat ter harte genomen mag worden. Hoewel de eerste 2015 65" modellen strontduur waren, staat dat in geen enkele verhouding tot de kostprijs van de latere generaties en de extra mogelijkheden van die latere generaties. Eigenlijk zou een 65" Oled TV van enkele jaren oud, tweedehands nauwelijks duurder mogen zijn dan het 2015 model. Dus een echt verstandige aankoop lijkt dat niet te zijn.
zeker ben ik een uitzondering met uren,maar ik meen adlerman in dit forum met een gekalibreerde b6,toch na een bepaalde tijd wat aanpassingen heeft moeten doen,kan ook gewenning zijn.

• mister_S
Ik dacht aan een GX, maar die moet dus opgehangen worden en ik vind het toch best duur, dus nu gaan we maar voor de C9 of E9. Ik vind de glas design van de E9 best mooi, maar het wordt ongeveer 250 euro duurder. Als ik de C9 koop, kan ik dan voor die 250 extra die de E9 zou moeten kosten een (veel) betere soundbar kopen? Aan surround hecht ik niet echt waarde, wel aan goed geluid. Ik stel deze vraag omdat ik een jaartje of drie geleden een soundbar met woofer van Samsung heb gekocht voor zo'n 160 euro (speakers van TV vertoonden glitches), echt indrukwekkend is het niet (of ik verwachtte te veel). Als ik de reviews van de E9 moet geloven is het geluid erg goed. Met welke prijsrange losse soundbar is de soundbar in de E9 te vergelijken?
mister_S schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:34:
Ik dacht aan een GX, maar die moet dus opgehangen worden en ik vind het toch best duur, dus nu gaan we maar voor de C9 of E9. Ik vind de glas design van de E9 best mooi, maar het wordt ongeveer 250 euro duurder. Als ik de C9 koop, kan ik dan voor die 250 extra die de E9 zou moeten kosten een (veel) betere soundbar kopen? Aan surround hecht ik niet echt waarde, wel aan goed geluid. Ik stel deze vraag omdat ik een jaartje of drie geleden een soundbar met woofer van Samsung heb gekocht voor zo'n 160 euro (speakers van TV vertoonden glitches), echt indrukwekkend is het niet (of ik verwachtte te veel). Als ik de reviews van de E9 moet geloven is het geluid erg goed. Met welke prijsrange losse soundbar is de soundbar in de E9 te vergelijken?
Er is hier al vaker over gesproken.
Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Het geluid van een C9 is ook prima maar een soundbar erbij kan altijd nog.
Anderen vinden het design van de E9 mooi en kiezen deze daarom.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:34
HoppyF schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Er is hier al vaker over gesproken.
Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Het geluid van een C9 is ook prima maar een soundbar erbij kan altijd nog.
Anderen vinden het design van de E9 mooi en kiezen deze daarom.
Ik vind het geluid redelijk tot voldoende, inderdaad niet te vergelijkingen met een ht system of een goede soundbar, maar deze zijn niet te vinden voor €250.
Trouwens, in de woonkamer heb ik een Sony AF9 en vind ik meer dan prima geluid.

• mister_S
@chulin Dus die 250 euro haal je er wel uit met de ingebouwde soundbar? Uit je post maak ik ook uit dat mijn 160 euro kostende soundbar dus "cheap shit" is in soundbar land, al vond ik het zelf best wat geld voor een stel speakers :)

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:34
Nee, dat bedoel ik ook niet.
Het is en blijft en persoonlijke voorkeur, ik ben ben op zoek geweest naar een soundbar en niets kunnen vinden voor een paar honderd euro’s, dus blijft zoals nu is, de Sony voor “normaal tv kijk gedrag “ en de HT system als ik anders wil. De LG hangt in de slaapkamer dus geluid is meer dan voldoende.
Trouwens, ik kan niet praten over de E9, maar schijnt heel lekker geluid te hebben

[ Voor 11% gewijzigd door chulin op 01-05-2020 15:48 ]

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik kan mijn C9 nu aan/uit zetten met Siri maar is er al nieuws over Google Home?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Mr-Music
  • Niet online
Ben gezwicht voor een C9. Had hiervoor een Qled staan maar was niet tevreden over het zwart details. Maar moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben met de aankoop.
Heb de TV aangesloten op een Denon receiver.
Is het al donker buiten?
:9~

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:44
Mr-Music schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:30:
Ben gezwicht voor een C9. Had hiervoor een Qled staan maar was niet tevreden over het zwart details. Maar moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben met de aankoop.
Heb de TV aangesloten op een Denon receiver.
Is het al donker buiten?
:9~
Welke QLED had je hiervoor? Ben altijd benieuwd naar de vergelijking. Die C9 is gewoon top!
WidgetTWW schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:01:
[...]

Welke QLED had je hiervoor? Ben altijd benieuwd naar de vergelijking. Die C9 is gewoon top!
Maakt niet uit welke QLED, een OLED is altijd beter! ;)

(wel spijtig natuurlijk voor mensen die best wel veel geld uitgegeven hebben aan een QLED en deze voor het einde van zijn levensduur hebben vervangen)

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

[Afbeelding]
Waar zit de soundbar eigenlijk? Ik krijg dat maar niet gevonden !

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:00
Boy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Waar zit de soundbar eigenlijk? Ik krijg dat maar niet gevonden !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeqaAG3Ix1_kZMDpUJslTI01LrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnQoJwKS53DNcgf8icB3LkcR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 01-05-2020 23:31 ]

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik had hetzelfde met de E9, er zit inderdaad plastic overheen.

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
[...]

[Afbeelding]
De folie verwijderen is wel verstandig denk ik, heb het zelf wel gedaan.
De settings van Rtings zijn goed inderdaad maar maar warm2 is wat geel, warm1 ziet er een stuk natuurlijker uit.

• mister_S
Is de upgrade van WebOS 4.xx naar 5.xx die ~250 euro extra wel waard tussen een C9 en CX? Ik ben best een leek op TV gebied, maar als ik zo de specs van de C9 en CX naast elkaar leg is het verschil nihil. Of mis ik nou iets? Ik had meer helderheid e.d. verwacht, maar blijkbaar is OLED op dat gebied nu een jaar of vier op zijn toppunt. Wat is nou het voordeel van de nieuwe modellen?

Duurt het altijd zo lang tot er een rtings review verschijnt?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mister_S schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:23:
Is de upgrade van WebOS 4.xx naar 5.xx die ~250 euro extra wel waard tussen een C9 en CX? Wat is nou het voordeel van de nieuwe modellen?
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. de X serie heeft wel nieuwe snufjes meegekregen zoals blijkt in het nieuwsartikel van de frontpage: nieuws: LG presenteert oled-tv's voor 2020 en komt met 48"-model - update
Een aantal andere vernieuwingen zijn de ondersteuning van , een doorontwikkeling van Dolby Vision waarmee de 'optimale beeldkwaliteit' gegarandeerd zou zijn zoals de makers het bedoeld hebben, ongeacht het genre van de content of lichtomstandigheden in de kamer. Verder krijgen alle tv's ondersteuning voor de zogeheten HGiG Mode, een modus voor gaming die ontwikkeld is door een waar bijvoorbeeld Sony en Microsoft in zitten. Deze modus is er gekomen nadat gameontwikkelaars het niet eenvoudig vonden om op gelijke wijze hdr te implementeren in games. Ook krijgen alle modellen de beschikking over de filmmakermodus, die vorig jaar door de UHD Alliance werd . Hierbij draait het om het weergeven van films en tv-series zoals de makers het bedoeld hebben, waarbij beeldinterpolatie wordt uitgeschakeld.
Hgig mode en filmmakermodus: het zal wel. Beeldinterpolatie en andere beeldverbeteraars heb ik toch al uitgezet dus die filmmakersmodus kan mij gestolen worden. Net als BFI. Wat ik daarvan meekrijg via Vincent van youtube veroorzaakt het juist meer soap opera effect.

Ik zie de verschillen los van die nieuwe 'features' ook niet, precies waarom ik voor de 9 serie gekozen heb. Zitten in hun end of life stadium en dus kun je leuke deals tegenkomen voor de restvoorraad.

De enige nuttige toevoeging van de X lijn vind ik de komst van het 48 inch model, zodat oled voor de massa beschikbaar komt zodra dat model structureel straks rond en onder de €1000 gekocht kan gaan worden. Menig 55 inch, laat staan 65/77/88 inch model is toch onbetaalbaar voor de doorsnee consument.

Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen de CX/BX en C9/B9 om te zien of mijn vermoeden klopt dat er weinig verschil zit tussen beide reeksen op de nieuwe snufjes na. Het prijsverschil stop ik liever in een potje zodat je wat kunt koppelen aan de tv (be it receiver met speakers of een gameconsole van de nieuwste generatie straks)

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 02-05-2020 12:49 ]

Joosie200 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. de X serie heeft wel nieuwe snufjes meegekregen zoals blijkt in het nieuwsartikel van de frontpage: nieuws: LG presenteert oled-tv's voor 2020 en komt met 48"-model - update

[...]

Hgig mode en filmmakermodus: het zal wel. Beeldinterpolatie en andere beeldverbeteraars heb ik toch al uitgezet dus die filmmakersmodus kan mij gestolen worden. Net als BFI. Wat ik daarvan meekrijg via Vincent van youtube veroorzaakt het juist meer soap opera effect.

Ik zie de verschillen los van die nieuwe 'features' ook niet, precies waarom ik voor de 9 serie gekozen heb. Zitten in hun end of life stadium en dus kun je leuke deals tegenkomen voor de restvoorraad.

De enige nuttige toevoeging van de X lijn vind ik de komst van het 48 inch model, zodat oled voor de massa beschikbaar komt zodra dat model structureel straks rond en onder de €1000 gekocht kan gaan worden. Menig 55 inch, laat staan 65/77/88 inch model is toch onbetaalbaar voor de doorsnee consument.

Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen de CX/BX en C9/B9 om te zien of mijn vermoeden klopt dat er weinig verschil zit tussen beide reeksen op de nieuwe snufjes na. Het prijsverschil stop ik liever in een potje zodat je wat kunt koppelen aan de tv (be it receiver met speakers of een gameconsole van de nieuwste generatie straks)
Mee eens.
De verschillen tussen een C9 en CX zijn kleiner dan de voorgangers C8 en C9.
Dit komt vooral door HDMI 2.1.
De nieuwigheden in de CX zijn niet zo schokkend.
Het grootste voordeel is echter de 48 inch voor een bepaalde doelgroep.
Voorheen bestond er niets kleiners dan 55 inch.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Mee eens.
De verschillen tussen een C9 en CX zijn kleiner dan de voorgangers C8 en C9.
Dit komt vooral door HDMI 2.1.
De nieuwigheden in de CX zijn niet zo schokkend.
Het grootste voordeel is echter de 48 inch voor een bepaalde doelgroep.
Voorheen bestond er niets kleiners dan 55 inch.
Het is ook lastig voor LG of welke fabrikant dan ook om jaar in, jaar uit het voorgaande model te overklassen. Oled is de techniek, die komt met de bekende karakteristieken, je kunt het aantal nits proberen op te schroeven en extra software features toevoegen maar dat is het dan wel. Of de vorm aanpassen door het oprolbaar te maken waar ze nu dus mee verder zijn gegaan.

Lijkt me wel nice om te hebben trouwens die RX. Over tien jaar in de outletstore voor 8k oid. :+ Is wel diefstalgevoeliger dan een recht toe recht aan B/C/G/W serie.

• mister_S
Het vreemde is dat bijvoorbeeld op fora zoals avsforum sommige mensen wel een duidelijk verschil zien in kleur, uniformiteit zwart, motion handling e.d., terwijl andere mensen 0 verschil zien. Was het maar mogelijk om de C9 en CX een weekje thuis naast elkaar te zetten :(

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:05
[...]

[...]

Niet tussen de 9 en 10 series maar wel vershil tussen c9en b9.. maar is niet wat je bedoeld denk ik YouTube: LG B9 vs C9 OLED TV Comparison

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:05
mister_S schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:23:
Is de upgrade van WebOS 4.xx naar 5.xx die ~250 euro extra wel waard tussen een C9 en CX? Ik ben best een leek op TV gebied, maar als ik zo de specs van de C9 en CX naast elkaar leg is het verschil nihil. Of mis ik nou iets? Ik had meer helderheid e.d. verwacht, maar blijkbaar is OLED op dat gebied nu een jaar of vier op zijn toppunt. Wat is nou het voordeel van de nieuwe modellen?

Duurt het altijd zo lang tot er een rtings review verschijnt?
rtings moest hun "kantoor" sluiten van de candese overheid.. Op 4 mei mogen ze weer beginnen.. En ze hopen dat de cx volgende week binnenkomt las ik... Ze hadden de samsung q70t wel net binnen.. maar dat interesseert je (niemand) denk ik...

• wimpie007
  • Laatst online: 19-11 21:02
[...]Menig 55 inch, laat staan 65/77/88 inch model is toch onbetaalbaar voor de doorsnee consument.
Onbetaalbaar lijkt me stug, maar meer dat ze het geld er niet voor overhebben
Joosie200 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Het is ook lastig voor LG of welke fabrikant dan ook om jaar in, jaar uit het voorgaande model te overklassen. Oled is de techniek, die komt met de bekende karakteristieken, je kunt het aantal nits proberen op te schroeven en extra software features toevoegen maar dat is het dan wel. Of de vorm aanpassen door het oprolbaar te maken waar ze nu dus mee verder zijn gegaan.

Lijkt me wel nice om te hebben trouwens die RX. Over tien jaar in de outletstore voor 8k oid. :+ Is wel diefstalgevoeliger dan een recht toe recht aan B/C/G/W serie.
Dat klopt.
Het ene jaar is er meer te vernieuwen dan het andere jaar.
De stapjes worden ook kleiner heb ik het idee.
Ook wel te begrijpen want om een procentje hier of daar te verbeteren kost onevenredig veel.
De kostprijs mag ook niet te hoog worden anders koopt ook niemand een nieuw model meer.

Een echt grote stap is weer te verwachten met een geheel nieuwe OLED technologie of iets wat daar helemaal niet op lijkt en nog beter is. Microled wordt veel genoemd maar het is afwachten of dit echt de opvolger gaat worden. Tot die tijd kunnen we nog jaren met plezier van OLEDs genieten.

Verwijderd

Alternatief zoeken van de webcamstream die geen Flash vereist? Sorry maar hoe doe ik dat. Toch vreemd de LG op mijn slaapkamer doet het wel gewoon.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ok, ik ga voor één keer dit topic nog vervuilen met een 'zon' vraag :+. Eigenlijk weet ik het antwoord al, maar het is inmiddels een obsessie geworden. Kwam deze foto's in het archief tegen gedurende het jaar. Maar volgens mij is een OLED een no-go? Af en toe staat de auto van de buurman aan de overkant en wil zonlicht nog wel eens via de parkeerplaats weerspiegelen.

Vooral de middelste doet 't 'm ben ik bang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbTW47w612dUUKnK_bYO1il6r-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCDPTnCOK0WH4E3N2LV1A9TZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmWly0NjbgAOkT97unu9uhacs1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwTvT53DJkMy1KaJm8rz7S9A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCsPUykt-noNL8_GhvXyruBPgRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4cR0vuVPXY6PsSDQFT30rJr.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 273 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.