Vraagje, heeft jouw foto camera hier de kleuren enig sinds aangepast, of zie je de kleuren ook echt zo op je nieuwe E9? Ik vraag dit omdat ik de kleuren heel anders ervaar op mijn C9 die na aankoop ISF gekalibreerd is, bij mij is het shirt van Stef Bos helemaal niet zo "licht" blauw als bij jouw op de foto, bij mij is het meer donkerblauw/grijsachtig. En ook als ik op mijn PC scherm kijk bij youtube naar dit stukje TV beeld zie ik het ook lang niet zo lichtblauw als bij jouw op de foto. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of andere dit ook zo ervaren op hun E9 of C9 als ze dit stukje terug kijken via hun tv provider (mits je de mogelijkheid hiertoe hebt) of via youtube (zoeken naar: Stef Bos omroep Max).
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 03-05-2020 01:02 ]
Flash is in principe al een aantal jaren dood. Werkt ook niet op je telefoon e.d. Vrij logisch dus dat nieuwe software dit niet meer ondersteund aangezien de beheerder van die stream makkelijk een HTML stream kan aanbieden die wel gewoon op alle apparaten werkt, zonder extra software. Wellicht kun je contact opnemen met de uitzender.Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:23:
Alternatief zoeken van de webcamstream die geen Flash vereist? Sorry maar hoe doe ik dat. Toch vreemd de LG op mijn slaapkamer doet het wel gewoon.
Arrived anxious, left bored
Je hebt je toestel professioneel ISF laten kalibreren. Is dus voor jou speciaal voor jouw omgeving en alles er op en er aan zo perfect mogelijk afgesteld. Laat het daar nu gewoon bij en ga niet meer vergelijken met wat je op youtube ziet en of als foto hier in dit topicDON PAPA schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Vraagje, heeft jouw foto camera hier de kleuren enig sinds aangepast, of zie je de kleuren ook echt zo op je nieuwe E9. Ik vraag dit omdat ik de kleuren heel anders ervaar op mijn C9 die na aankoop ISF gekalibreerd is, bij mij is het shirt van Stef Bos helemaal niet zo lichtblauw als bij jouw op de foto, bij mij is het meer donkerblauw/grijsachtig.
Eigenlijk zou je hier helemaal niet meer moeten komen als je tevreden bent met wat je hebt en wat je ziet..
Zal vast aan de foto liggen, is maar ff snel met de smartphone gemaakt. De witbalans zal waarschijnlijk niet kloppen. (combinatie licht van overdag/kunstlicht van de tv)DON PAPA schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Vraagje, heeft jouw foto camera hier de kleuren enig sinds aangepast, of zie je de kleuren ook echt zo op je nieuwe E9. Ik vraag dit omdat ik de kleuren heel anders ervaar op mijn C9 die na aankoop ISF gekalibreerd is, bij mij is het shirt van Stef Bos helemaal niet zo lichtblauw als bij jouw op de foto, bij mij is het meer donkerblauw/grijsachtig. En ook als ik op mijn PC scherm kijk bij youtube naar dit stukje TV beeld zie ik het ook lang niet zo lichtblauw als bij jouw op de foto. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe andere dit ervaren op hun E9 of C9 als ze dit stukje terug kijken via hun tv provider (mits je de mogelijkheid hiertoe hebt) of via youtube
De afstelling van mijn E9 is al redelijk goed.
Waarom niet? We zijn hier toch ook om elkaar verder te helpen? Mijn eerste LG Oled (55E6V) heb ik vanaf december 2016 en sinds toen kom ik toch regelmatig in dit topic.NoahAmber schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:52:
[...]
Eigenlijk zou je hier helemaal niet meer moeten komen als je tevreden bent met wat je hebt en wat je ziet..
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Dus jij bent niet te vrede met wat je hebt en zietNoahAmber schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:52:
[...]Eigenlijk zou je hier helemaal niet meer moeten komen als je tevreden bent met wat je hebt en wat je ziet..
Sorry hoor maar was gewoon een belangstellende vraag die ik had, ik was gewoon benieuwd hoe andere dit ervaren op hun E9 en C9 en of het aan de fotocamera of aan de TV lag van de poster.
[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 02-05-2020 18:19 ]
Dat klopt, ik ben heel blij met het geluid van de E9. Een andere soundbar zal niet veel beter klinken.chulin schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:45:
Nee, dat bedoel ik ook niet.
Het is en blijft en persoonlijke voorkeur, ik ben ben op zoek geweest naar een soundbar en niets kunnen vinden voor een paar honderd euro’s, dus blijft zoals nu is, de Sony voor “normaal tv kijk gedrag “ en de HT system als ik anders wil. De LG hangt in de slaapkamer dus geluid is meer dan voldoende.
Trouwens, ik kan niet praten over de E9, maar schijnt heel lekker geluid te hebben
Heb je ook andere hdr bronnen bekeken, hoe dat uitvalt?HugoVS schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:39:
Valt mij op dat HDR content van amazon prime via een Apple TV 4K er ontzettend brak uitziet op mijn C9 .Met HDR ingeschakeld krijgt het beeld ongelofelijk veel waas over zich heen , andersom in SDR ziet het normaal uit.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je ook andere hdr bronnen bekeken, hoe dat uitvalt? Op welke HDR mode heb je de TV staan?HugoVS schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:39:
Valt mij op dat HDR content van amazon prime via een Apple TV 4K er ontzettend brak uitziet op mijn C9 .Met HDR ingeschakeld krijgt het beeld ongelofelijk veel waas over zich heen , andersom in SDR ziet het normaal uit.[Afbeelding]
[Afbeelding]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21:44
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier de video ook bekeken op mijn iPad Pro en de C9.Vulcan750 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:04:
[...]
Zal vast aan de foto liggen, is maar ff snel met de smartphone gemaakt. De witbalans zal waarschijnlijk niet kloppen. (combinatie licht van overdag/kunstlicht van de tv)
De afstelling van mijn E9 is al redelijk goed.
[...]
Waarom niet? We zijn hier toch ook om elkaar verder te helpen? Mijn eerste LG Oled (55E6V) heb ik vanaf december 2016 en sinds toen kom ik toch regelmatig in dit topic.
Op beiden is het hemd van Stef grijs en niet blauw zoals op de foto.
Zal dus inderdaad wel aan de camera gelegen hebben.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik begrijp je vraag niet. De vraag: hoe komt het dat het bij jou zo blauw is en bij mij grijsblauw.DON PAPA schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:15:
[...]
Dus jij bent niet te vrede met wat je hebt en ziet![]()
Sorry hoor maar was gewoon een belangstellende vraag die ik had, ik was gewoon benieuwd hoe andere dit ervaren op hun E9 en C9 en of het aan de fotocamera of aan de TV lag van de poster.
Vanwaar die vraag. Twijfel je of het bij jou verkeerd is en bij hem goed. Heb je twijfels over de kalibratie van je toestel. Of het wel goed gedaan is. Vind je zijn blauw mooier ..Weet je, met in je achterhoofd dat jouw toestel gekalibreert is volgens de normen zou je tevreden moeten stellen en is je vraag gewoon overbodig en voegt niets toe. Ook al temeer omdat een foto er altijd verschillend uit ziet qua kleur, verzadiging, helderheid, contrast en noem het hele rataplan maar op, veroorzaakt door de kwaliteit van de lenzen en de instellingen.
En de
Sinds de 7 serie is upgraden eigenlijk niet zo zinvol als je al een OLED hebt.mister_S schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:23:
Is de upgrade van WebOS 4.xx naar 5.xx die ~250 euro extra wel waard tussen een C9 en CX? Ik ben best een leek op TV gebied, maar als ik zo de specs van de C9 en CX naast elkaar leg is het verschil nihil. Of mis ik nou iets? Ik had meer helderheid e.d. verwacht, maar blijkbaar is OLED op dat gebied nu een jaar of vier op zijn toppunt. Wat is nou het voordeel van de nieuwe modellen?
Duurt het altijd zo lang tot er een rtings review verschijnt?
Ik woon in een kleine studio en heb van 13/14 uur tot 17u de zon volledig op mn raam en dus ook op mn net aangeschafte LG C9 staan.
Kan dit kwaad of is het toch beter om de gordijnen (deels) dicht te houden?
De vraag was ook niet voor jouw, of ziet het er bij jouw ook blauw uit ? Maar voor jouw info, omdat ik mij verbaasde over het grote kleur verschil wat ik hier zie op mijn TV & PC monitor en wat ik op zijn foto zagNoahAmber schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:38:
[...]Ik begrijp je vraag niet. De vraag: hoe komt het dat het bij jou zo blauw is en bij mij grijsblauw.
Vanwaar die vraag.
Nee juist andersom, daarom vroeg ik ook aan de poster of hij deze kleuren echt zo zag op zijn TV of dat zijn camera de kleuren niet goed weergaf.NoahAmber schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:38:
[...]Twijfel je of het bij jou verkeerd is en bij hem goed. Heb je twijfels over de kalibratie van je toestel. Of het wel goed gedaan is.
Nee het gaat niet om wat ik mooier vind, het ging mij om het grote kleur verschil wat ik waarnam. En dat kon door twee dingen komen, of de camera maakte dat de kleuren anders werden, of zijn TV gaf de kleuren behoorlijk verkeerd weer, en daarom vroeg ik hem dat gewoon. Want stel dat het niet door de camera was gekomen maar dat zijn TV echt deze verkeerde kleuren had laten zien, dan denk ik dat hij dit echt wel had willen weten.NoahAmber schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:38:
[...]Vind je zijn blauw mooier ..Weet je, met in je achterhoofd dat jouw toestel gekalibreert is volgens de normen zou je tevreden moeten stellen en is je vraag gewoon overbodig en voegt niets toe.
Daarom vroeg ik ook "heeft jouw foto camera hier de kleuren enig sinds aangepast, of zie je de kleuren ook echt zo op je nieuwe E9". En zo'n gekke vraag vind ik dat niet, want ik heb vanmiddag zelf ook een foto gemaakt met mijn smartphone en zie daar gewoon de kleuren op zoals ik ze ook op mijn tv zie, dus het had bij hem ook best de tv kunnen zijn.NoahAmber schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:38:
[...]Ook al temeer omdat een foto er altijd verschillend uit ziet qua kleur, verzadiging, helderheid, contrast en noem het hele rataplan maar op, veroorzaakt door de kwaliteit van de lenzen en de instellingen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lTx6O9raSohu88FC3xPtk1FW.jpg?f=user_large)
Verder laat ik het hier maar bij
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 03-05-2020 01:51 ]
Zie je dat in jouw foto het tvbeeld vrijwel de gehele foto beslaat. Dan is het voor een fotocamera makkelijk om de juiste witbalans te kiezen.DON PAPA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:23:
[...]
Daarom vroeg ik ook "heeft jouw foto camera hier de kleuren enig sinds aangepast, of zie je de kleuren ook echt zo op je nieuwe E9". En zo'n gekke vraag vind ik dat niet, want ik heb vanmiddag zelf ook een foto gemaakt met mijn smartphone en zie daar gewoon de kleuren op zoals ik ze ook op mijn tv zie, dus het had bij hem ook best de tv kunnen zijn.
[Afbeelding]
Verder laat ik het hier maar bij
Op mijn foto is de tv slechts een beperkt deel van de foto, vooral via het raam komt veel daglicht binnen die een heel andere kleurtemperatuur heeft dan het tvbeeld. Mijn simpele smartphone camera wist niet wat te kiezen. Maar ik kon me je vraag prima voorstellen hoor!
Gelukkig is in het echt het beeld van mijn E9 behoorlijk natuurgetrouw en zo mooi! 🤩
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LogBInUSXBjlu6bocIYM6I6I.jpg?f=user_large)
Hier staat sinds gisteren ook een 55” E9
Eerste indrukken tot dus ver:
- De doos is flink groter t.o.v. de inhoud
- Qua fysiek formaat is het niet veel groter dan mijn oude 42”plasma maar deze had gigantische bezels
- Het dunne gedeelte voelt stevig maar fragiel aan, nu heeft de E9 een extra glasplaat maar ik wil eigenlijk niet weten hoe dit met de C9 is
- Ik heb een Vogel thin 505 beugel er bij gekocht maar het voelt toch niet helemaal lekker dat ik deze beugel niet kan locken, de servicestand vind ik helemaal eng maar eigenlijk heb ik die toch niet meer nodig. Het ophangen van de TV moet je echt met 2 personen doen.
- Netsnoer is kort (wist ik al) maar positie geheel links (gezien van achterzijde) vond ik niet de meest handige omdat de overige kabels weer geheel rechts zitten. Kabelmanagement is wel een dingetje, idealiter zou je ze in de muur willen wegwerken, ook vanwege de glazen sierlijst onderop de tv,
- Na het eerste keer aanzetten en mijzelf door het menu heen geworsteld was mijn eerste indruk “BRIGHT LIGHT!1!!1”. Nogal een verschil dus met mijn oudere plasma. Ik heb het OLED-lampje maar flink terug geschroefd onder bepaalde profielen. Setting 30 voor een ISF dark room was al fel zat. Witbalans stond op warm2 maar deze vond ik te warm qua temperatuur. Ik heb hem maar op warm 1 gezet. Qua beeld is het wel een aanzienlijke verbetering t.o.v. mijn oude plasma
- De interne ‘soundbar’ valt mij eerlijk gezegd niet tegen. Prima geluid voor standaard content. Voor de rest schakel ik mijn receiver wel in (die overigens redelijk oud is…)
- De Magic Remote is wel een handig ding met die pointer. Mijn KPN decoder kan ik er ook mee bedienen maar dit is wel erg basic allemaal. Zo moet ik nog uitvogelen hoe ik in de menu’s/gids/etc. kan komen van de decoder. Ik zag overigens wel een itv app van KPN maar die heb ik nog niet gebruikt.
- Onze katten vinden de rode pointer wel erg interessant…
Hoop dat je katten de rode pointer alleen interessant vinden een niet proberen te pakken 😉
2 dagen na een telefoontje met LG stond de monteur al op de stoep. Binnen ong. 30/45 minuten was het geregeld (het vervangen zelf is echt plug&play). Hij checkte wel eerst op welke manier de TV aan en uitgezet wordt - ik denk ivm het kunnen draaien van refresh cycle na het uitzetten. Volgens hem was het vlak kenmerkend voor een fout in de software, dus niet gebruiksgerelateerd. En zou dit ondertussen opgelost zijn.Het nieuwe scherm ziet er fantastisch uit. Hopelijk blijft dit zo.
(de witte lijn links is van ms paint, en in het echt zag het scherm er slechter uit dan op de foto)
Mijn vet onverantwoordelijke oplossing: Stevig kartonnen doosje pakken, dat met een schaar en wat ducttape bijknippen naar een praktisch formaat en het geheel met twee reepjes stevig dubbelzijdig tape aan de achterkant van de tv vastmaken. Speaker erop plakken en voilà, center speaker bovenop de tv. Het geheel voelt verbazend degelijk aan en het geluid is een stuk beter zo!
:strip_exif()/f/image/q8O38c2WBCUi8qrvRbVShE13.jpg?f=fotoalbum_large)
En aan de voorkant ziet het er netjes uit.
Top daar gaat het om, en goed om te horen dat jij mijn vraag stelling wel begrijpt, en bedankt voor je uitlegVulcan750 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 02:49:
[...]Gelukkig is in het echt het beeld van mijn E9 behoorlijk natuurgetrouw en zo mooi! 🤩
Het was trouwens een uitsnijding van een grotere foto, maar blijkbaar gaat mijn smartphone iets beter met de kleuren om door dat ik wat minder licht inval heb van buitenaf
https://tweakers.net/i/Bh...jw6dYiQL.jpg?f=user_large
[ Voor 47% gewijzigd door DON PAPA op 03-05-2020 09:44 ]
Het is een vrij klein speakertje op een enorme achterkant die als heatsink kan fungeren. Ik denk dat dat wel losloopt.Bulldock schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:45:
@faraga kan het paneel z'n warmte zo nog wel kwijt aan de achterkant?
Nou, er vloog er één met een redelijke vaart naar het schermchulin schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:42:
Gefeliciteerde met je nieuwe tv, je zou veel plezier beleven 👌
Hoop dat je katten de rode pointer alleen interessant vinden een niet proberen te pakken 😉
Katten + OLED kan vervelend uitpakken. Bij een vriend van mij had een kat aan het hoekje van het scherm zitten knagen en toen was het hele paneel stuk.vhal schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:21:
[...]
Nou, er vloog er één met een redelijke vaart naar het scherm
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je bevindingen komen overeen.vhal schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:12:
[Afbeelding]
Hier staat sinds gisteren ook een 55” E9
Eerste indrukken tot dus ver:
- De doos is flink groter t.o.v. de inhoud
- Qua fysiek formaat is het niet veel groter dan mijn oude 42”plasma maar deze had gigantische bezels
- Het dunne gedeelte voelt stevig maar fragiel aan, nu heeft de E9 een extra glasplaat maar ik wil eigenlijk niet weten hoe dit met de C9 is
- Ik heb een Vogel thin 505 beugel er bij gekocht maar het voelt toch niet helemaal lekker dat ik deze beugel niet kan locken, de servicestand vind ik helemaal eng maar eigenlijk heb ik die toch niet meer nodig. Het ophangen van de TV moet je echt met 2 personen doen.
- Netsnoer is kort (wist ik al) maar positie geheel links (gezien van achterzijde) vond ik niet de meest handige omdat de overige kabels weer geheel rechts zitten. Kabelmanagement is wel een dingetje, idealiter zou je ze in de muur willen wegwerken, ook vanwege de glazen sierlijst onderop de tv,
- Na het eerste keer aanzetten en mijzelf door het menu heen geworsteld was mijn eerste indruk “BRIGHT LIGHT!1!!1”. Nogal een verschil dus met mijn oudere plasma. Ik heb het OLED-lampje maar flink terug geschroefd onder bepaalde profielen. Setting 30 voor een ISF dark room was al fel zat. Witbalans stond op warm2 maar deze vond ik te warm qua temperatuur. Ik heb hem maar op warm 1 gezet. Qua beeld is het wel een aanzienlijke verbetering t.o.v. mijn oude plasma
- De interne ‘soundbar’ valt mij eerlijk gezegd niet tegen. Prima geluid voor standaard content. Voor de rest schakel ik mijn receiver wel in (die overigens redelijk oud is…)
- De Magic Remote is wel een handig ding met die pointer. Mijn KPN decoder kan ik er ook mee bedienen maar dit is wel erg basic allemaal. Zo moet ik nog uitvogelen hoe ik in de menu’s/gids/etc. kan komen van de decoder. Ik zag overigens wel een itv app van KPN maar die heb ik nog niet gebruikt.
- Onze katten vinden de rode pointer wel erg interessant…
Vergeet niet de Eco stand uit te zetten.
Ik gebruik ook ISF donkere kamer maar heb de waarde OLED lampje laten staan.
Als je van een plasma afkomt lijkt het beeld opeens heel licht en helder.
Dit went snel.
Warm1 of 2 is een persoonlijke voorkeur maar ook weer afhankelijk wat je gewend was.
Heb hier XS4all dus zelfde KPN TV kastje.
TV hangt hier aan de muur en het TV kastje ligt achter de TV op het dikke stuk zeg maar.
Uit het zicht.
Afstandsbediening werkt zo ook.
De magic remote doet veel echter kan bij opnames er niet mee snel vooruit spoelen.
Dat is jammer.
Gids werkt wel en ook om in de tv menu’s te komen.
Druk dan kort op de (...) toets en kies daarna programma gids of menu enz.
Dat geeft alleen maar weer wat ik aangaf. De vraag is zinloos omdat een foto nooit de juiste weergave geeft zoals het in de werkelijkheid is. En dan doel ik op de kleuren, verzadiging, contrast , helderheid en de rest. Het heeft dus helemaal geen zin om youtubes of fotos te plaatsen en aan de hand daarvan te beoordelen of iemand zijn tv wel goed is afgesteld. Want dat weet je nu nog steeds niet.DON PAPA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:23:
[...]
Nee juist andersom, daarom vroeg ik ook aan de poster of hij deze kleuren echt zo zag op zijn TV of dat zijn camera de kleuren niet goed weergaf.
Daar laat ik het ook maar bij.
Liep tegen hetzelfde probleem aan met mijn centerspeaker en uiteindelijk toch maar besloten om het toestel op te hangen,het was of een andere kast wat me een paar €100 had gekost of een beugeltje van €15..is goed zo 👍🏽faraga schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:17:
Ik stoorde me eraan dat ik mijn center speaker niet voor mijn C9 kwijt kon vanwege de lage standaard en hij klonk voor geen meter met de speaker aan de achterkant. Aan de muur boven de tv hangen was ook geen optie, want ik wil de tv weleens wat naar voren trekken en dan klopt het geluidbeeld niet meer.
Mijn vet onverantwoordelijke oplossing: Stevig kartonnen doosje pakken, dat met een schaar en wat ducttape bijknippen naar een praktisch formaat en het geheel met twee reepjes stevig dubbelzijdig tape aan de achterkant van de tv vastmaken. Speaker erop plakken en voilà, center speaker bovenop de tv. Het geheel voelt verbazend degelijk aan en het geluid is een stuk beter zo!
[Afbeelding]
En aan de voorkant ziet het er netjes uit.
[Afbeelding]
Had jouw center niet gepast op de plaats waar je receiver zit? Met hdmi-cec kun je je receiver in principe gewoon achter een deurtje zetten.DirtyDutch schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:36:
[...]
Liep tegen hetzelfde probleem aan met mijn centerspeaker en uiteindelijk toch maar besloten om het toestel op te hangen,het was of een andere kast wat me een paar €100 had gekost of een beugeltje van €15..is goed zo 👍🏽
[Afbeelding]
Had gekund maar deurtje is een lade😉faraga schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:38:
[...]
Had jouw center niet gepast op de plaats waar je receiver zit? Met hdmi-cec kun je je receiver in principe gewoon achter een deurtje zetten.
Is volgens mij perfect met 2 te doen, zeker als het niet om een lange afstand gaat, dan kan desnoods iemand de tv gedurende de rit vasthouden,...mister_S schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:39:
Hoe makkelijk is eigenlijk het opnieuw inpakken en verhuizen van de 65C9? Het is natuurlijk behoorlijk dun aan de bovenkant, dus alles weer uit elkaar halen en in de doos stoppen baart me wel zorgen. In mijn huidige huis komt die gewoon op de TV kast, dus wordt niet opgehangen. Ter verduidelijking, ik ga over ongeveer een jaartje verhuizen. Mijn ouwe trouwe Philips heeft het helaas niet zo lang volgehouden.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Heb ook ander materiaal in HDR bekeken maar daar zijn geen problemen mee. De tv staat voor HDR in technicolor expert mode. Alleen Amazon prime doet zo raar met HDR op zowel ATV als de ingebouwde app. Misschien ligt het gewoon aan Amazon ?Snake_Eye schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:29:
[...]
Heb je ook andere hdr bronnen bekeken, hoe dat uitvalt? Op welke HDR mode heb je de TV staan?
Maar hoe zet je het beeld van HDR om in SDR? De screenshots, welke film/serie was dat? Ik kan wel even kijken met de account van mijn maat. Ik heb overigens ook technicolor expert mode staan voor FHD.HugoVS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:11:
[...]
Heb ook ander materiaal in HDR bekeken maar daar zijn geen problemen mee. De tv staat voor HDR in technicolor expert mode. Alleen Amazon prime doet zo raar met HDR op zowel ATV als de ingebouwde app. Misschien ligt het gewoon aan Amazon ?
Die waas lijkt net het effect van een LCD met edge-led.
[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 03-05-2020 15:04 ]
Via de Apple TV kan je door match content HDR en DV uitschakelen vandaar dat ik het kan vergelijken naast elkaar . De serie heet Bosch s1e1 de eerste seconden.Snake_Eye schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:47:
[...]
Maar hoe zet je het beeld van HDR om in SDR? De screenshots, welke film/serie was dat? Ik kan wel even kijken met de account van mijn maat. Ik heb overigens ook technicolor expert mode staan voor FHD.
Die waas lijkt net het effect van een LCD met edge-led.
Heb dat deel bekeken, daar is inderdaad wat mis mee. Andere HDR zoals The Expanse daar is dat probleem niet aanwezig. Dit ligt dus aan de aflevering op amazon.HugoVS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:26:
[...]
Via de Apple TV kan je door match content HDR en DV uitschakelen vandaar dat ik het kan vergelijken naast elkaar . De serie heet Bosch s1e1 de eerste seconden.
[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 04-05-2020 13:35 ]
Heel goed mogelijk. De geschiedenis heeft aangewezen dat er af en toe bepaalde afleveringen zijn waar iets heel brak is (marco polo anyone?). Daarnaast is Amazon sowieso heel erg brak. Wel een aparte button ervoor op de remote maar de app loopt tien jaar achter op iets als Netflix. Soms geen ondertiteling, omschrijvingen ineens in een andere taal zoals bijv. turks.. etcHugoVS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:11:
[...]
Heb ook ander materiaal in HDR bekeken maar daar zijn geen problemen mee. De tv staat voor HDR in technicolor expert mode. Alleen Amazon prime doet zo raar met HDR op zowel ATV als de ingebouwde app. Misschien ligt het gewoon aan Amazon ?
Had de Samsung QE65Q82R staan, maar zoals ik al zei was deze niet mijn TV!WidgetTWW schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:01:
[...]
Welke QLED had je hiervoor? Ben altijd benieuwd naar de vergelijking. Die C9 is gewoon top!
Heb nu alle apparaten aangesloten op de C9 en wat een prachtige kleuren. Zelfs de PS4 lijkt wel een nieuwe console geworden. Ikke heeeel blij
Dat is afhankelijk van wat KE in haar voorwaarden heeft staan,ik zou het bedrijf even contacteren. Voor de rest dekt de fabrieksgarantie dit wel,mits duidelijk zichtbaar bij normaal gebruik ( dus niet met een microscoop gaan zitten zoeken).mister_S schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:30:
Is het correct dat dode pixels onder geen enkele garantie vallen? Dus niet onder fabrieksgarantie en ook niet onder extra garanties zoals bij KE?
Zou zeggen beging met basis zoals RTINGS aangeeft en pas e.e.a. naar voorkeur aan.
Wat bedoel je met rustiger te zetten? Heb zelf met HDR gewoon OLED op max staan.
Na wat jaartjes B6 nog geen issues gezien
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij dooie pixels LG contacteren die lossen dat netjes voor je op.mister_S schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:46:
@Wren mooi dat dit onder fabrieksgarantie valt. Dank je. Helaas zijn dode pixels dus 100% uitgesloten van extra garanties, ik heb een paar winkels gebeld.
(Lees vervangend paneel)
Hangen is veeeeeeel beter. Komt dat (schitterende) scherm gelijk 20 cm minder je kamer inDirtyDutch schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:36:
[...]
Liep tegen hetzelfde probleem aan met mijn centerspeaker en uiteindelijk toch maar besloten om het toestel op te hangen,het was of een andere kast wat me een paar €100 had gekost of een beugeltje van €15..is goed zo 👍🏽
[Afbeelding]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb bij sommigen mensen gelezen dat ze het scherm op 80% zetten om inbranding te voorkomen. Goed om te horen dat jouw B6 geen issues vertoond!DarkSide schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:59:
@Ananas_NL settings zijn wel iets persoonlijks.
Zou zeggen beging met basis zoals RTINGS aangeeft en pas e.e.a. naar voorkeur aan.
Wat bedoel je met rustiger te zetten? Heb zelf met HDR gewoon OLED op max staan.
Na wat jaartjes B6 nog geen issues gezien
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Waar heb je naar gekeken in de winkel?Ananas_NL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:51:
Na (heel) veel reviews en topics te hebben gelezen besloten om voor de LG c9 (55 inch) te gaan. Twijfelde nog over de Samsung qled 80r en de Sony 9505 maar toch besloten om voor LG te gaan. Nu nog wachten op een mooie aanbieding! Hoe hebben jullie de settings staan? Was laatst in de winkel en dan komt de tv (vooral voor mijn vrouw) erg heftig over. Daarnaast heb ik gelezen om eventuele inbranding te voorkomen het scherm wat rustiger te zetten. Lees trouwens ook dat LG netjes is in de aftersales (mochten er problemen ontstaan) wat mede mijn keuze heeft bepaald!
YouTube, Netflix?
Weet je ook hoe de TV ingesteld was?
Vaak klopt er niet veel van en staat er een of andere demo op waar je niets aan hebt.
Verder gewoon de instellingen gebruiken die hier al vaak genoemd zijn, die voldoen in 99% van de situaties.
Ja was inderdaad zo'n standaard filmpje, geen idee wat de instellingen waren. Maar ga idd even opzoek naar de instellingen!HoppyF schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:43:
[...]
Waar heb je naar gekeken in de winkel?
YouTube, Netflix?
Weet je ook hoe de TV ingesteld was?
Vaak klopt er niet veel van en staat er een of andere demo op waar je niets aan hebt.
Verder gewoon de instellingen gebruiken die hier al vaak genoemd zijn, die voldoen in 99% van de situaties.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, dan staat de TV wellicht op standaard.Ananas_NL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:02:
[...]
Ja was inderdaad zo'n standaard filmpje, geen idee wat de instellingen waren. Maar ga idd even opzoek naar de instellingen!
Ik zou zeggen begin met ISF donker (of lichte) kamer en zet Eco “uit”.
QuickStart op uit.
Verder niet, en kijk of je hiermee tevreden bent.
Heb de pixel refresher aangezet (en tv dus in standby). Toe zag je dus nog steeds die hel groene punt. Na een tijdje ging die weg. Vanavond kijken of het weg is, anders maar eens aan de bel trekken. En zeker weten dat dit garantiewerk is, ga geen TV van 1200 accepteren met een dergelijk gebrek....
GamiQ, de game notes app met game maps!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geen paniek, is gewoon garantie.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:10:
Ik zit gisteren een serie te kijken. Dd intro zijn zwart/wit beelden, dus erg mooi op Oled. halverwege zijn er een aantal heel donkere scenes en ineens zie ik links boven een fel groene punt! Ja hoor, een pixel (groepje) die fel groen brandt en blijft branden. Mijn net een maand nieuwe c9![]()
Heb de pixel refresher aangezet (en tv dus in standby). Toe zag je dus nog steeds die hel groene punt. Na een tijdje ging die weg. Vanavond kijken of het weg is, anders maar eens aan de bel trekken. En zeker weten dat dit garantiewerk is, ga geen TV van 1200 accepteren met een dergelijk gebrek....
Als het probleem blijft foto ervan maken en via de verkoper een garantieclaim indienen.
Ik zou als ik jou was een dikke brede diepe witte plank onder de tv doen.. Zodat de speaker genoeg hoogte heeft om er voor te zetten. Of misschien klinkt het wel beter met de midden speaker boven de tv. Dat zou ik ook kunnen voorstellen..faraga schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:53:
[...]
Het is een vrij klein speakertje op een enorme achterkant die als heatsink kan fungeren. Ik denk dat dat wel losloopt.
Ik heb er een foto van gemaakt. Maar wel flink balen bij een net nieuwe en zo dure TV. En ik kan/wil niet tijden zonder TV zitten, zeker nu niet ....HoppyF schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:58:
[...]
Geen paniek, is gewoon garantie.
Als het probleem blijft foto ervan maken en via de verkoper een garantieclaim indienen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Niet leuk inderdaad maar het kan altijd gebeuren.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Ik heb er een foto van gemaakt. Maar wel flink balen bij een net nieuwe en zo dure TV. En ik kan/wil niet tijden zonder TV zitten, zeker nu niet ....
Liever dan maar meteen dan na drie jaar ofzo.
Het gaat toch maar om één pixel?
Je kunt dus gewoon TV blijven kijken.
Was vervelender geweest als de hele TV was uitgevallen.
Hoef je ook niet. Laat het weten aan de verkoper. Die vraagt een reparatie aan, monteur komt langs om paneel te vervangen et voila.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Ik heb er een foto van gemaakt. Maar wel flink balen bij een net nieuwe en zo dure TV. En ik kan/wil niet tijden zonder TV zitten, zeker nu niet ....
En zeker weten dat dit garantiewerk is, ga geen TV van 1200 accepteren met een dergelijk gebrek....
[ Voor 38% gewijzigd door SED op 04-05-2020 17:03 ]
Copyright and left by SED...
Als je echter al begint met eisen of een instelling zoals ik net lees dan haken veel helpdesk medewerkers al snel af. Het is maar een tip.
Ik vind het wel meevallen, hij reageert zeker niet onredelijk. Daarnaast is het de verantwoordelijkheid van de winkel om een goede oplossing voor hem te fiksen. Helaas voor hen en ook onterecht krijgen medewerkers van de klantenservice veel ergere dingen naar hun hoofd geslingerdSED schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:04:
Het is altijd lastig als zoiets al snel kapot gaat. Daar zijn garanties ook voor en LG lost dat meestal snel op.
Als je echter al begint met eisen of een instelling zoals ik net lees dan haken veel helpdesk medewerkers al snel af. Het is maar een tip.
Maar zoals hij zelf aangeeft, zijn communicatie is wel correct.
Dat er nu een stuk frustratie loskomt is zeker niet onlogisch. ( stap 1 van de helpdesk is dan ook : "bevestigen",
daar gaat het helaas ook aan de helpdesk zijde vaak mis.
Waarschijnlijk is het idd een groepje, vergrootglas erbij dan zie je wel of dat zo is. Als het een enkele groene subpixel was dan had je het op 2m+ afstand zeer wsch helemaal niet kunnen zien.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:00:
Als ik gewoon kijk lijkt het een pixel, maar op de foto heb ik een beetje een idee of het een groepje is. Als het vanavond nog zo is, hang ik morgen bij KE aan de bel ... Of panel on site vervangen of een andere TV ...
Ik heb ook in die positie gezeten en ben het met je eens. Mensen die meteen met een grote bek dingen komen eisen. En maar aardig blijven.anyway,terug naar de oleds!SED schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:32:
Ik heb te lang als onderdeel van mijn functie oa een helpdesk aangestuurd en weet hoe sommige mensen menen hun probleem te moeten brengen. Ik weet ook hoe contra productief dat meestal werkt.
Maar zoals hij zelf aangeeft, zijn communicatie is wel correct.
Dat er nu een stuk frustratie loskomt is zeker niet onlogisch. ( stap 1 van de helpdesk is dan ook : "bevestigen",
daar gaat het helaas ook aan de helpdesk zijde vaak mis.
Begrijp dat je niet blij bent en dat emotie een dingetje is al je iets post. Maar als je had gezocht op dode pixel oid in dit topic had je genoeg kunnen lezen over hoe dat door LG in de garantie periode wordt opgelost. Nog geen week geleden werd er nog aangegeven wat je het best kan gaan doen.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:10:
Ik zit gisteren een serie te kijken. Dd intro zijn zwart/wit beelden, dus erg mooi op Oled. halverwege zijn er een aantal heel donkere scenes en ineens zie ik links boven een fel groene punt! Ja hoor, een pixel (groepje) die fel groen brandt en blijft branden. Mijn net een maand nieuwe c9![]()
B.v deze en wat berichten daarvoor. Bellen naar LG is ook een prima optie.
NoahAmber in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
En ja de emotie is niet blij, maar als ik een randdebiel was had ik vanochtend al ergens schreeuwend aan de telefoon gehangen
Ik wil gewoon weer genieten van de mooie beelden
EDIT
Wat fotos van de pixels
![]() | ![]() | ![]() |
Vooral die derde lijkt duidelijk dat het er meerdere zijn ...
[ Voor 48% gewijzigd door -SaveMe- op 04-05-2020 18:22 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/jb1IFRKcYPjxcdCHZh5XF4C4.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/nHKq8UfBegUdEeE50klzCUHk.png?f=user_large)
Edit mja, je kunt die 3e ook opvatten als een clustertje van 6, maar het vreemde is dan dat ie de pixels niet volgt, de afzonderlijke pixels niet zichtbaar zijn en een ronde vorm laat zien. In dat laatste geval zouden het minimaal 3x3 9 pixels moeten zijn maar hij dekt geen set vasn 3x3 af als je de grijze pixels ernaast telt. IMO is het dus overstraling van een enkele pixel.
[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 04-05-2020 18:22 ]
Zelf zou ik de stap KE overslaan. KE zal ook niet anders doen dan LG om een service verzoek vragen. Haal je KE er tussen uit en zal het wat sneller gaan schat ik in. Als je LG zelf belt heb je geloof ik het type nummer, s/n nummer en productnummer nodig. Haal die vast van de sticker op de achterkant..scheelt ook tijd.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:08:
@NoahAmber Wat een commotie allemaal. Ik heb ook nergens iets anders gezegd. Alleen werd er toevallig net boven mijn post wat over garantie icm dode pixels gepost. Ik neem morgen eerste gewoon contact op met KE en kijk dan samen even wat de beste oplossing is (zij schakelen LG in of ik doe dat zelf).
Bij mij zijn er inmiddels bij de C8 twee schermen gewisseld. Dat nam ongeveer 2 weken per panel in beslag.
Succes ermee
Dat komen ze thuis doen? Dan kan ik ondertussen wel de TV gebruiken. Waar kan ik LG het beste contacten ?NoahAmber schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:41:
[...]
Bij mij zijn er inmiddels bij de C8 twee schermen gewisseld. Dat nam ongeveer 2 weken per panel in beslag.
Succes ermee
Overigens, ook als ik LG direct inschakel laat ik het KE toch even weten, lijkt me wel zo netjes en dan kennen zij ook de historie ...
[ Voor 35% gewijzigd door -SaveMe- op 04-05-2020 18:56 ]
https://www.lg.com/nl/ond...ervice-aanvragen-inloggen-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:54:
[...]
Dat komen ze thuis doen? Dan kan ik ondertussen wel de TV gebruiken. Waar kan ik LG het beste contacten ?
Overigens, ook als ik LG direct inschakel laat ik het KE toch even weten, lijkt me wel zo netjes en dan kennen zij ook de historie ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nogmaals, je aanspreekpunt bij garantie is de winkel, niet de fabrikant.-SaveMe- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:54:
[...]
Dat komen ze thuis doen? Dan kan ik ondertussen wel de TV gebruiken. Waar kan ik LG het beste contacten ?
Kan best zijn dan Kamera Express je direct doorstuurt naar LG, dat hoor je dan wel.
Bel ze gewoon even dan weet je het binnen 5 minuten.
en volg de aanwijzingen.
Eventueel via de youtube app ( daar zijn diverse stuck pixel versies)
YouTube: Dead Pixel/Stuck Pixel Screen Fix (1 Hour Long) (Seizure warning - S...
[ Voor 57% gewijzigd door SED op 04-05-2020 20:06 ]
Voor de LG tv’s betekent dit dat de focus van de verwerkingskracht deels verschoven is naar de optimale verwerking van audio en video in de tv zelf. De HDMI-poorten krijgen minder aandacht van LG en de belangrijkste reden hiervoor is dat de Koreaanse fabrikant nog geen concrete aanwijzingen ziet voor de komst van bronnen die de volledige 48Gbps aan HDMI 2.1-data doorsturen.
Ik zie het net ook voorbij komen. Heel apart, lijkt mij dat dit nog een staartje gaat krijgen.
Buiten dat het een prima keuze is of niet is dit naar mijn mening gewoon misleiding. Je deelt als LG zijnde al een jaar mede dat het HDMI 2.1 is, terwijl dit dus niet waar is.Cap schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:53:
Lijkt me een prima keuze, een heel klein beetje HDMI performance inleveren voor verbetering van de rest van de tv, waaronder interne verwerking van beeld en geluid voor de apps, en wellicht ook WebOS.![]()
[...]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heel interessant verhaal.
Als dit werkelijk klopt, en daar lijkt het wel op, maakt LG een enorme fout.
Je kunt nu denken, nou en? Er is toch nog geen apparatuur die HDMI 2.1 ondersteunt maar wie zegt dat dit over een jaar of twee jaar nog zo is?
Ik hou er niet zo van dat een fabrikant voor mij gaat kiezen wat ik moet doen.
Dat kan ik zelf wel.
De 2020 modellen zetten zichzelf voor de toekomst dus buitenspel.
Jammer dat we daar zelf niet de keuze in kunnen krijgen, of je levert gewoon fatsoenlijke full bandwidth HDMI 2.1.Cap schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:53:
Lijkt me een prima keuze, een heel klein beetje HDMI performance inleveren voor verbetering van de rest van de tv, waaronder interne verwerking van beeld en geluid voor de apps, en wellicht ook WebOS.![]()
[...]
Dan blijft er weinig keuze over zo..
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geloof mij maar dat dit hier ook een staartje gaat krijgen.Tito129 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:10:
In Amerika gaat dat vast en zeker een staartje krijgen. Hier in NL gaan we gewoon weer over op de orde van de dag. Zit ik met een 65cx zonder goede HDMI 2.1 maar wel met beter beeld.
Hoe kom je erbij dat je met de CX een beter beeld hebt dan een C9?
Dat bewijs zou ik graag willen zien. (door een reviewer)
https://www.homecinemamag...-welke-hdmi-2-1-features/
https://www.homecinemamag...-welke-hdmi-2-1-features/
Ik heb zelf een C9 en ben niet zo'n fan van dit soort praktijken. (normaal zie je dit bij Samsung voorbij komen met hun fake 8K schermen, bullshit Qled naam, 100% kleurbereik onzin, niet juiste nits waarde en noem maar op.) Daarnaast verkoop ik zelf TV's wat het nog erger maakt. Er zijn een hoop mensen die speciaal voor de 2019 LG Oled's zijn gegaan na advies over HDMI 2.1. Ja je hebt er nu nog niks aan, maar je koopt een tv uiteraard niet voor enkele jaren. Daarnaast is het de vraag in hoeverre je de aankomende jaren HDMI 2.1 kan benutten. Blijft het er bij dat het misleiding is naar zo ongeveer iedereen in de keten.Tito129 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:10:
In Amerika gaat dat vast en zeker een staartje krijgen. Hier in NL gaan we gewoon weer over op de orde van de dag. Zit ik met een 65cx zonder goede HDMI 2.1 maar wel met beter beeld.
Daarnaast is het natuurlijk makkelijk gezegd van LG dat ze geen volledige HDMI 2.1 bandbreedte bieden, maar je daardoor wel beter beeld hebt. Hier prik je nog makkelijker doorheen dan een ballon als je het mij vraagt.
De 2019 hebben wel gewoon de volledige 48gbps staat in het artikel.Murc1elag0 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:36:
[...]
Ik heb zelf een C9 en ben niet zo'n fan van dit soort praktijken. (normaal zie je dit bij Samsung voorbij komen met hun fake 8K schermen, bullshit Qled naam, 100% kleurbereik onzin, niet juiste nits waarde en noem maar op.) Daarnaast verkoop ik zelf TV's wat het nog erger maakt. Er zijn een hoop mensen die speciaal voor de 2019 LG Oled's zijn gegaan na advies over HDMI 2.1. Ja je hebt er nu nog niks aan, maar je koopt een tv uiteraard niet voor enkele jaren. Daarnaast is het de vraag in hoeverre je de aankomende jaren HDMI 2.1 kan benutten. Blijft het er bij dat het misleiding is naar zo ongeveer iedereen in de keten.
Daarnaast is het natuurlijk makkelijk gezegd van LG dat ze geen volledige HDMI 2.1 bandbreedte bieden, maar je daardoor wel beter beeld hebt. Hier prik je nog makkelijker doorheen dan een ballon als je het mij vraagt.
Als we het even in perspectief plaatsen: wanneer heb je meer dan 40gbps nodig? Wat ik begrijp is dat 4k, 120hz, 4:4:4 én 12bit. Ga je naar 10bit, dan past het binnen de 40gbps. Drop je de refreshrate (wat dus geldt voor alle films etc), dan past dat makkelijk binnen de 40gbps. Consoles doen 4:2:0 volgens mij toch? Dat past dan ook binnen de 40gbps.
De enige use case die ik kan bedenken is dus een pc op 4k, 120hz, 4:4:4 én 12 bit. Dat gezegd hebbende heeft de tv een 10bit paneel, dus wat zou dan de meerwaarde van 12bit zijn?
Al het bovenstaande is gewoon even hardop denken hoor. Ik probeer voor mezelf te bepalen in hoeverre 40gbps ipv 48gbps nu praktisch een probleem gaat opleveren. Als al het bovenstaande klopt, is mijn conclusie: geen probleem?
Main selling point was HDMI 2.1. Daar is over gelogen en dat is misleiding van de consument. Ik hoop dat ze aangeklaagd worden voor dit soort praktijken.Benotti schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:29:
[...]
De 2019 hebben wel gewoon de volledige 48gbps staat in het artikel.
Als we het even in perspectief plaatsen: wanneer heb je meer dan 40gbps nodig? Wat ik begrijp is dat 4k, 120hz, 4:4:4 én 12bit. Ga je naar 10bit, dan past het binnen de 40gbps. Drop je de refreshrate (wat dus geldt voor alle films etc), dan past dat makkelijk binnen de 40gbps. Consoles doen 4:2:0 volgens mij toch? Dat past dan ook binnen de 40gbps.
De enige use case die ik kan bedenken is dus een pc op 4k, 120hz, 4:4:4 én 12 bit. Dat gezegd hebbende heeft de tv een 10bit paneel, dus wat zou dan de meerwaarde van 12bit zijn?
Al het bovenstaande is gewoon even hardop denken hoor. Ik probeer voor mezelf te bepalen in hoeverre 40gbps ipv 48gbps nu praktisch een probleem gaat opleveren. Als al het bovenstaande klopt, is mijn conclusie: geen probleem?
Het kan nog erger, ik begin meer en meer te lezen op verschillende fora dat LG Oled's van 2019 en 2020 met HDMI 2.1 niet in staat zouden zijn om 4K + 120 Hz + HDR weer te geven, dit zou alleen mogelijk zijn op 60 Hz.
Zonder HDR zou het wel mogelijk zijn om 4K 120 Hz weer te geven.
En uiteraard ook 1080p 120Hz met HDR.
Enkele quotes:
On their US Forums one of their support guys said this when asked about 2160p@120@HDR:
“…the B9 does support HDMI 2.1 but the HDR output would be at 60 hz.”
Thank you for contacting us again at LG customer service.
I can confirm this is indeed a limitation of the panel itself and not the processors themselves.
With our models that have 2.1 HDMI ports these can receive 4K HDR at 120HZ but will only display at a limit 60Hz at this resolution.”
Ik vind het toch maar een raar verhaal hoor, met al die verschillende versies van HDMI 2.1, 1 standaard waar alle merken zich moeten aan houden was weer te moeilijk...
Flink drama dit, ik had 3 nieuwe kanshebbers van tv's op mijn lijstje staan:Swiss Recon schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:33:
[...]
Het kan nog erger, ik begin meer en meer te lezen op verschillende fora dat LG Oled's van 2019 en 2020 met HDMI 2.1 niet in staat zouden zijn om 4K + 120 Hz + HDR weer te geven, dit zou alleen mogelijk zijn op 60 Hz.
Enkele quotes:
On their US Forums one of their support guys said this when asked about 2160p@120@HDR:
I can confirm this is indeed a limitation of the panel itself and not the processors themselves.
With our models that have 2.1 HDMI ports these can receive 4K HDR at 120HZ but will only display at a limit 60Hz at this resolution.”
Ik vind het toch maar een raar verhaal hoor, met al die verschillende versies van HDMI 2.1, 1 standaard waar alle merken zich moeten aan houden was weer te moeilijk...
LG C9 / CX geen volledige HDMI 2.1
Samsung Q90 Game mode verkloot de weergave
Sony X900H blijft over en wacht reviews af
Als het klopt wat er gemeld wordt:Exocet schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:05:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met andere fabrikanten, gebruiken die wel de volledige bandbreedte? Wellicht een optie om naar de Panasonic OLED's te kijken.
Dan zal dat niet afwijken.limitation of the panel itself
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Panasonic is geen optie, deze hebben nog geen HDMI 2.1Exocet schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:05:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met andere fabrikanten, gebruiken die wel de volledige bandbreedte? Wellicht een optie om naar de Panasonic OLED's te kijken.
Philips ook niet.
Sony wel, maar alleen voor hun topmodellen.
Zie: https://www.homecinemamag...-welke-hdmi-2-1-features/
Heb je een link naar de bron? De directe quote van LG?Swiss Recon schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:33:
[...]
Enkele quotes:
4K, 120Hz, HDR kan nu nog niet, omdat er nog geen GPU's zijn met HDMI 2.1. Dat is bekend. Dat een GPU met HDMI 2.1 geen 4k, 120hz met HDR zou kunnen tonen heb ik nog nergens gelezen.
Ben ik de enige ?
En dan heb ik het nog niet eens gehad over Trumotion en alles wat daar mee te maken heeft. Ik had gisteren even Assissins Creed Odyssee gespeeld op de PS4pro maar de motion handling leek nergens op. Supertraag en alsof je onder water speelt qua fps. Uiteindelijk heb ik alle meuk maar uit gezet (aan de hand van een post elders) en toen was het stukken beter qua soepelheid.
[ Voor 56% gewijzigd door vhal op 05-05-2020 10:51 ]
Nee doe ik eigenlijk ook niet. Heb me alleen verkeerd verwoord, dit is een groene pixel die helder oplicht bij zwart. Dus vrij irritant. Maar dan weer niet bij iedere donkere scène.Rudios schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:01:
[...]
Pro tip: niet pixelfucken. Ik ga nooit opzoek naar dooie pixels, je kunt ze evt constateren op 20cm afstand, maar daar zit je nooit. Gewoon niet op zoek gaan, weet je ook niet dat er evt een zit, want op grotere kijkafstand zie je ze never nooit. Gewoon lekker genieten van het totaal plaatje.
Tru-motion is dan ook echt niet bedoeld om in te schakelen bij gaming. Dit heeft uiteraard een negatief effect op de input-lag.vhal schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:47:
Leuk zo'n OLED, vooral als je de eerste dagen neurotisch bezig bent met die 1001 settings in het menu om het beeld te tunen![]()
Ben ik de enige ?
En dan heb ik het nog niet eens gehad over Trumotion en alles wat daar mee te maken heeft. Ik had gisteren even Assissins Creed Odyssee gespeeld op de PS4pro maar de motion handling leek nergens op. Supertraag en alsof je onder water speelt qua fps. Uiteindelijk heb ik alle meuk maar uit gezet (aan de hand van een post elders) en toen was het stukken beter qua soepelheid.
Het loont echt om je even in te lezen in wat alle settings doen en wanneer je wat wilt gebruiken. Als je hier geen zin in hebt, gebruik dan gewoon de voorgedefinieerde presets. Daar zijn ze voor bedoeld.
Arrived anxious, left bored
Nop, dit zijn dingen die ik lees op Rtings en Reddit, dit zijn uiteraard geen officiële bronnen.Benotti schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:32:
[...]
Heb je een link naar de bron? De directe quote van LG?
Technisch gezien moet het wel mogelijk zijn om 4K 120Hz HDR aan 10 bit over HDMI 2.1 te sturen zelfs onder de beperkte 40 Gbps dus wat hier het probleem zou zijn weet ik niet.
We zullen nog een aantal maanden moeten wachten, als de nieuwe consoles uit zijn dan zullen we snel zien hoe de vork aan de steel zit.
Ja, inmiddels ben ik wel wat verder qua informatie maar het voelt soms wat overweldigend aan als je komt van een relatieve domme plasmaPuck schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:00:
[...]
Tru-motion is dan ook echt niet bedoeld om in te schakelen bij gaming. Dit heeft uiteraard een negatief effect op de input-lag.
Het loont echt om je even in te lezen in wat alle settings doen en wanneer je wat wilt gebruiken. Als je hier geen zin in hebt, gebruik dan gewoon de voorgedefinieerde presets. Daar zijn ze voor bedoeld.
Die presets zijn wellicht handig maar sommige zijn wel het equivalent van een LED tv met te blauwe kleuren/witbalans of ze hebben standje ooglaser qua helderheid.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/ps5gQqbzlZ99pPRt8LAqJA4n.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HaGMPFqSVM5e5mmNe9xO8PBZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sDK0jY46M2WZV4cIiJB7cp2e.jpg?f=fotoalbum_tile)