Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Kan iemand mij het volgende verklaren?
Wordt er op Rtings rekening gehouden met budget of iets dergelijks??
Ik vraag dit omdat ik steevast daar zie dat hun de B9 beter vinden dan de C9
Dit terwijl de laatste een andere processor heeft en dus soms wat trager kan zijn....ook met beeldverwerking wat ik heb begrepen.
NL sites die zeggen daarom weer dat de C9 beter is.
En ja ik heb de Youtube vergelijking gezien tussen de B9 en de C9 maar ben gewoon benieuwd waarom hun de B9 beter vinden.
Heb zelf nog geen Oled en wil deze eind van de maand van vakantiegeld gaan halen
Buzzie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:14:
Kan iemand mij het volgende verklaren?
Wordt er op Rtings rekening gehouden met budget of iets dergelijks??
Ik vraag dit omdat ik steevast daar zie dat hun de B9 beter vinden dan de C9
Dit terwijl de laatste een andere processor heeft en dus soms wat trager kan zijn....ook met beeldverwerking wat ik heb begrepen.
NL sites die zeggen daarom weer dat de C9 beter is.
En ja ik heb de Youtube vergelijking gezien tussen de B9 en de C9 maar ben gewoon benieuwd waarom hun de B9 beter vinden.
Heb zelf nog geen Oled en wil deze eind van de maand van vakantiegeld gaan halen
Pin je niet teveel vast op RTINGS.
Feit is dat het prijsverschil gering is tussen een B9 en C9.
Als je hierover heen kunt stappen moet je dit doen.
De C9 krijgt andere firmware dan de B9 en is het prijsverschil dus wel waard.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06
Rtings vindt de B9 helemaal niet beter dan de C9. Waar heb je dit gelezen?

• Buzzie
mister_S schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:21:
Rtings vindt de B9 helemaal niet beter dan de C9. Waar heb je dit gelezen?
In hun tests en lijstjes van beste dit en beste dat :

https://www.rtings.com/tv/reviews/best/tvs-on-the-market

https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-price/under-2000 In dit geval de 65" versie

https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-size/55-inch

zal wat tekst betreft ongeveer allemaal wel hetzelfde staan.....maar zie kiezen wel elke keer voor de B9 en niet de C9
HoppyF schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Pin je niet teveel vast op RTINGS.
Feit is dat het prijsverschil gering is tussen een B9 en C9.
Als je hierover heen kunt stappen moet je dit doen.
De C9 krijgt andere firmware dan de B9 en is het prijsverschil dus wel waard.
Heb niet overal gekeken wat het prijsverschil is. met KE is het te verwaarlozen inderdaad.....maar met Art&Craft is het verschil toch al gauw 130 euro.....wat ik best een hoop vindt voor iemand met een budget.
Dat steek ik dan liever ergens anders in.
Alles wat ikzelf er mee ga doen, films kijken en series kijken en sport, wordt via een Nvidia Shield gestuurd waar weer een NAS achter hangt met al mijn data.
NetFlix, Disney+ e.d. idem dito....ga ik allemaal via de Shield doen en niet via de TV apps.....teminste....dat ben ik niet van plan in elk geval.....dus WebOS en mogelijkheden daarop zijn voor mij niet echt van belang.

[ Voor 45% gewijzigd door Buzzie op 05-05-2020 12:40 ]

• mister_S
Die "best of" lijsten van rtings gaan natuurlijk niet alleen om beste beeld. Als je puur op de adviesprijzen afgaat, is de B9 de best bang for buck vergeleken met de C9. Als je echter de reviews leest zul je zien dat ze C9 de betere TV vinden.
De C9 heeft een betere bouwkwaliteit dan de B9, betere HDR weergave, betere calibratie af-fabriek en nog meer kleine details. Prijsverschil is inmiddels zo klein, je kunt beter voor de C9 gaan denk ik.

• Buzzie
mister_S schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:45:
Die "best of" lijsten van rtings gaan natuurlijk niet alleen om beste beeld. Als je puur op de adviesprijzen afgaat, is de B9 de best bang for buck vergeleken met de C9. Als je echter de reviews leest zul je zien dat ze C9 de betere TV vinden.
De C9 heeft een betere bouwkwaliteit dan de B9, betere HDR weergave, betere calibratie af-fabriek en nog meer kleine details. Prijsverschil is inmiddels zo klein, je kunt beter voor de C9 gaan denk ik.
Het gaat waarschijnlijk ook wel de C9 worden als het aan mij ligt.....maar moet mijn vrouw ook overtuigen dat die echt beter is... :)
En prijsverschil....tja ligt eraan waar je kijkt denk??
Zoals gezegd bij A&C scheelt het 130,- en dat vindt ik niet bepaald klein.....wellicht op zo'n bedrag wel maar toch.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

Buzzie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Het gaat waarschijnlijk ook wel de C9 worden als het aan mij ligt.....maar moet mijn vrouw ook overtuigen dat die echt beter is... :)
En prijsverschil....tja ligt eraan waar je kijkt denk??
Zoals gezegd bij A&C scheelt het 130,- en dat vindt ik niet bepaald klein.....wellicht op zo'n bedrag wel maar toch.
De pjin van die 130 euro ben je wss na een maand alweer vergeten, maar als de B9 om een of andere reden tegenvalt tov C9, blijft dat jaren pijn doen :P

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Buzzie
Boy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:29:
[...]

De pjin van die 130 euro ben je wss na een maand alweer vergeten, maar als de B9 om een of andere reden tegenvalt tov C9, blijft dat jaren pijn doen :P
Daar heb je zeker weten gelijk in.
Hopen dat over 2 weken de C9 weer iets in prijs gedaald is.
Na de nodige email en belletjes is deze nergens meer onder de 1200 helaas.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Buzzie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Daar heb je zeker weten gelijk in.
Hopen dat over 2 weken de C9 weer iets in prijs gedaald is.
Na de nodige email en belletjes is deze nergens meer onder de 1200 helaas.
Ik ga over ongeveer een maand voor de 65E9, hopelijk is hij dan nog beschikbaar en eventueel aantrekkelijker geprijsd :P maar dat laatste denk ik niet...

Boy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Ik ga over ongeveer een maand voor de 65E9, hopelijk is hij dan nog beschikbaar en eventueel aantrekkelijker geprijsd :P maar dat laatste denk ik niet...
Vreemde gedachte.
Denk niet dat hoe langer je wacht de TV steeds goedkoper wordt.
Dat is dus niet zo. Sterker nog, eerder andersom dat de prijs stijgt omdat er nog wel vraag is maar de voorraad steeds kleiner wordt.
Zo gaat het al jaren.
Grijp je mis dan zul je moeten wachten tot eind dit jaar wanneer de CX weer lager in prijs wordt.
De E is er dan niet meer.

• Buzzie
Boy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Nee dat denk ik ook niet
65" ga ik hier niet krijgen ben ik bang.....en daarbij het prijsverschil vindt ik ook behoorlijk.
E serie hoeft voor mij niet.....ga alles afspelen via een Soundbar.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
HoppyF schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Vreemde gedachte.
Dat is dus niet zo. Sterker nog, eerder andersom dat de prijs stijgt omdat er nog wel vraag is maar de voorraad steeds kleiner wordt.
Zo gaat het al jaren.
Grijp je mis dan zul je moeten wachten tot eind dit jaar wanneer de CX weer lager in prijs wordt.
Ik dacht een tijd terug ook, die tv is wel laag geprijsd, misschien komt ie nog lager.

Had ik hem maar gekocht, want sindsdien is de prijs alleen maar gestegen..

En met Corona, ook al neemt het af, blijft het coviddik kijken.. :+

• gabs0r
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-09-2023
HoppyF schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Je zou kunnen overwegen de LG soundbar te nemen. Model 2018 of de 2019 die al aangekondigd zijn.
Dan heb je een betere oplossing dan zo’n Sonos die veel features niet eens heeft.
:9~ :9~ maar wel top geluid.... Een sonos koop je voor het geluid, niet voor de effecten. Dolby Atmos thuis :P , 11 boxen 8)7

• gabs0r
HoppyF schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:18:
[...]

Het gaat er niet om of je het verschil hoort maar of je HD audio kunt weergeven!
Nu zullen de meeste bronnen wel zowel HD audio als compressies audio kunnen aanleveren dus dan merk je het niet zo want dan heb je altijd geluid.
Dolby Atmos is overigens geen HD audio maar compressed net als Dolby Digital 5.1.

Wonderlijk blijft het wel want er bestaat al jaren lossless audio maar het wordt nog veel te weinig gebruikt.
Hahaha, zet een Ferrari in je tuin maar rijd er niet in....

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:51
Benotti schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Heb je een link naar de bron? De directe quote van LG?

4K, 120Hz, HDR kan nu nog niet, omdat er nog geen GPU's zijn met HDMI 2.1. Dat is bekend. Dat een GPU met HDMI 2.1 geen 4k, 120hz met HDR zou kunnen tonen heb ik nog nergens gelezen.
En, hoe zit het met 4k 120 hz en hdr via internet(kabel) ?

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:51
Review 2020 Panasonic Oled HZW1004.. Is de opvolger van de gzw 954 Oled op duitse website.

Belangrijkste verschil is dat de voet draaibaar is. En andere afstandsbediening. Prijs zal geloof ik iets van 2.000 euro zijn in 55 inch. Dus prijstechinis kansloos. Zeker gezien panasonic nooit meedoet aan algemene prijsverlaging behalve een keer 100 euro cash back.

https://www.computerbild....4-OLED-Test-25697315.html

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

HoppyF schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Vreemde gedachte.
Zo gaat het al jaren.
Dat is ook iets waar ik bang voor ben, maar probleem is niet wachten op prijsdaling, maar meer logistiek. Ik ga over een maand verhuizen en ik wil niet de TV hier een maand in een doos hebben staan of uitpakken en daarna zelf weer verhuizen

Maar inderdaad mss toch maar gewoon nu kopen en wegzetten...
Ik wil de E9 omdat ik wel fatsoenlijk geluid wil hebben zonder externe geluidsbron.

In de X serie is die er inderdaad niet meer he...

[ Voor 12% gewijzigd door Boy op 05-05-2020 14:34 ]

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 15:48
Boy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Ik heb de B9 en geen centje pijn. Wel flink wat centjes uitgespaard en die blijf ik uitsparen door het lagere energieverbruik :).
Naast het prijsverschil was de voet voor mij de reden om voor de B9 te gaan. Daarmee kan die op mijn tv meubel 10 cm dichter tegen de muur worden geplaatst vergeleken met de C9 die een dik en diep contragewicht aan de achterkant heeft.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Dat hele HDMI gebeuren is natuurlijk wel ruk. Aan de andere kant voor mij zelf, ik geloof nooit dat de nextgen consoles er 4K HDR @120 uit gaan gooien, dus voor mij geen probleem.

En wat betreft mijn stuck pixels. Gisteravond is het niet meer terug gekomen, fingers crossed!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Boy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Dat is ook iets waar ik bang voor ben, maar probleem is niet wachten op prijsdaling, maar meer logistiek. Ik ga over een maand verhuizen en ik wil niet de TV hier een maand in een doos hebben staan of uitpakken en daarna zelf weer verhuizen

Maar inderdaad mss toch maar gewoon nu kopen en wegzetten...
Ik wil de E9 omdat ik wel fatsoenlijk geluid wil hebben zonder externe geluidsbron.

In de X serie is die er inderdaad niet meer he...
Op zich kan het geen kwaad de TV in de doos te laten zitten en later mee te verhuizen.
Je gaat er niet mee gooien neem ik aan.
Eerst uitpakken om te testen of deze goed is en daarna inpakken kan ook.
Heb ik hier ook gedaan omdat er eerst nog wat verbouwd moest worden.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

En wat betreft mijn stuck pixels. Gisteravond is het niet meer terug gekomen, fingers crossed!
Mochten die terugkomen dan verwijs ik naar mijn eerdere post hier met mogelijke oplossingen. Even terug scrollen.

Copyright and left by SED...

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:36:
Dat hele HDMI gebeuren is natuurlijk wel ruk. Aan de andere kant voor mij zelf, ik geloof nooit dat de nextgen consoles er 4K HDR @120 uit gaan gooien, dus voor mij geen probleem.

Nee, ik geloof ook niet dat 120hz de norm gaat worden voor de volgende generatie consoles.
De call of duty's en FIFA's zullen wel op 4K 60hz HDR draaien, dit zal de standaard worden.
Maar misschien dat een simpele indie er toch 120hz kan uitpersen, technisch moet het kunnen.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Op een ander forum las ik dat Nvidia kaarten alleen 8bit of 12bit doen. Hoewel dit niet helemaal waar is (bij 4k, 60Hz, 4:2:2 kan ik 8bit, 10bit en 12bit kiezen), klopt het wel bij RGB 4:4:4.

Bij 4k, 60Hz kan ik alleen 8bit kiezen. Dat is logisch, want 10bit of 12bit pas niet binnen hdmi 2.0. Zet ik de resolutie echter op 1080p, 60Hz, dan kan ik 8bit of 12bit kiezen.

Zet ik in Windows HDR aan bij 1080p, wordt er automatisch geschakeld naar 12bit. Op 4k schakelt windows automatisc naar 8bit + dithering wanneer je HDR aanzet.

Dan is het te verwachten dat bij de CX je ook 8bit + dithering krijgt bij 4k, 120Hz, RGB 4:4:4. Voor 12bit is 40gbps immers te weinig. Daar heb je de volledige 48gbps voor nodig. Bij de C9 zou je (in theorie) wel 4k, 120Hz, RGB 4:4:4 én 12bit kunnen doen.

Hoe groot het verschil tussen 8bit + dithering en 12bit is weet ik niet, maar dat is dan toch een concreet praktisch verschil tussen de C9 en CX. Ik twijfel tussen die twee, maar op deze manier is er geen enkel fatsoenlijk voordeel voor de CX te bedenken. C9 is goedkoper, heeft volledige 48gbps én ook de DTS-HD decoder.

• mister_S
Voor zover ik iets kan concluderen uit de talloze forum posts en twee reviews van de GX, lijkt WebOS 5 en een iets snellere processor de enige upgrades te zijn tegenover C9. Als je mkvs met DTS hebt is de keus duidelijk. Panelen lijken vrijwel identiek.
mister_S schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:46:
Voor zover ik iets kan concluderen uit de talloze forum posts en twee reviews van de GX, lijkt WebOS 5 en een iets snellere processor de enige upgrades te zijn tegenover C9. Als je mkvs met DTS hebt is de keus duidelijk. Panelen lijken vrijwel identiek.
Dingen als filmmaker mode.
Niet echt bijzonder.
WebOS 5.0 is eigenlijk de naam niet waard omdat het net zo goed WebOS 4.8 had kunnen heten.
Er zit immers nauwelijks verschil tussen WebOS 4.5 van vorig jaar die overigens inmiddels wèl is geüpgraded naar versie 4.7.
Ik vind 5.0 geen major release nummer waard maar daar zal LG ongetwijfeld een excuus voor klaar hebben liggen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:31
Boy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:33:
[...]

En dat is echt heel erg belangrijk, als je alvast een tv koopt. Haal em een keer uit de doos en test het. Het is vaak gebeurd dat een doos na een verbouwing/verhuizing soms maanden na aanschaf uit de doos werd gehaald. Was er transportschade oid. Dan kan je dat echt niet meer gaan claimen bij de winkel/fabrikant.

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-11 21:46
Hdmi 2.1 is beter op 2019 modellen dan op de 2020 modellen.

While LG covered most of the HDMI 2.1 related specs in its 2019 TVs, including full bandwidth support in all of the HDMI ports for its 4K and 8K TVs, the market situation evolution indicated that real content that requires 48Gbps is not available in the market. Based on market situation, LG decided to re-allocate the hardware resources of 2020 chipsets optimizing for AI functions including CPU&GPU and supporting full bandwidth in only 2 ports of 2020 8K TV series (ZX series, NANO99, NANO97, NANO95). And the rest of the ports of 8K TVs and all HDMI 2.1 ports of 4K TVs have lower bandwidth than 48 Gbps but support up to 4K 120P 4:4:4/RGB 10bit. We apologize for not flagging this earlier to you.

• Plaguez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48
Senterian schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:52:
Hdmi 2.1 is beter op 2019 modellen dan op de 2020 modellen.
Beetje kort door de bocht vindt je niet?

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:31
Plaguez schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:13:
[...]

Beetje kort door de bocht vindt je niet?
Ze hebben zelfs de DTS-HD internal decoder verwijderd op de CX

• Plaguez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48
MaXeRs schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Ze hebben zelfs de DTS-HD internal decoder verwijderd op de CX
Daar zal LG ongetwijfeld hun redenen voor hebben gehad ;)

• wimpie007
  • Laatst online: 19:55
Segafreak83 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Ik dacht een tijd terug ook, die tv is wel laag geprijsd, misschien komt ie nog lager.

Had ik hem maar gekocht, want sindsdien is de prijs alleen maar gestegen..

Ja toen ik mijn C9 kocht begin okt was ie na cashback 1799, die prijzen worden nu niet meer gehaald zie ik terwijl ik er dus al een tijd van geniet. Soms moet je dus gewoon kopen als je hem nodig hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door wimpie007 op 05-05-2020 23:55 ]

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
wimpie007 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:55:
[...]
Soms moet je dus gewoon kopen als je hem nodig hebt :)
Wat is nodig? Twijfel nog tussen een tweede hands of toch een nieuwe, scheelt wel een hoop geld. Verder wordt het zo goed als zeker een 65 inch LG Oled.
Maar denk dat ik het nog zou kunnen rekken tot Black Friday eventueel.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb het nog niet duidelijk gezien in dit topic, maar moet ik nu weg blijven van een 7LA model tov een PLA model, omdat deze uit Duitsland komt?
Hij is wel bij een NL website te halen nu namelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Boy op 06-05-2020 07:25 ]

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:17
Segafreak83 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:54:
[...]

_O-

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Mr_Blobby schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:33:
[...]
Ik heb de B9 en geen centje pijn. Wel flink wat centjes uitgespaard en die blijf ik uitsparen door het lagere energieverbruik :).
Naast het prijsverschil was de voet voor mij de reden om voor de B9 te gaan. Daarmee kan die op mijn tv meubel 10 cm dichter tegen de muur worden geplaatst vergeleken met de C9 die een dik en diep contragewicht aan de achterkant heeft.
Waarom heeft de C9 een contragewicht nodig en de B9 dan niet?

Ik twijfel nu nog of ik toch voor de E9 zou gaan, of dat ik m'n soundbar houdt (een LG SK8) en die combineer dan met een B9, dat scheelt honderden euro's...
Ik ben gewoon bang dat de lipsync issues blijven. En de vrouw vindt een soundbar met subwoofer in de woonkamer niet mooi :p

• Wren
Boy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:24:
Ik heb het nog niet duidelijk gezien in dit topic, maar moet ik nu weg blijven van een 7LA model tov een PLA model, omdat deze uit Duitsland komt?
Nee.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Maar een NL aanbieder die een 7LA aanbied kun je wel te maken krijgen dat de onsite garantie niet zo vanzelfsprekend is, LG gaat er meestal wel coulant mee om, dat weet ik.

En als je CI+ niet werkt sta je wellicht ook in de kou. Gebruik je een los kastje en denk je de garantie via de winkel af te handelen, dan kun je het doen als de prijs verder ok is.

• Wren
Bacspin schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:00:
[...]

Maar een NL aanbieder die een 7LA aanbied kun je wel te maken krijgen dat de onsite garantie niet zo vanzelfsprekend is, LG gaat er meestal wel coulant mee om, dat weet ik.

En als je CI+ niet werkt sta je wellicht ook in de kou. Gebruik je een los kastje en denk je de garantie via de winkel af te handelen, dan kun je het doen als de prijs verder ok is.
Maar een, ik neem aan, valide NL webshop biedt een model aan van drie jaar oud? Redelijke kans dat dit een demomodel is geweest, de 7 serie heeft nog wel wat problemen gekend. Als je er 300 euro voor moet betalen kan je het nog wel gokken maar anders...

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Gebruik jullie allemaal de C9 settings van Rtings.com, of maken jullie hier nog aanpassingen in?
Of wellicht helemaal een andere setting? Mijn vader heeft onlangs ook de C9 aangeschaft en wil het even mooi voor elkaar maken bij hem. :)

Soundcloud

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Wren schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:11:
[...]

Maar een, ik neem aan, valide NL webshop biedt een model aan van drie jaar oud? Redelijke kans dat dit een demomodel is geweest, de 7 serie heeft nog wel wat problemen gekend. Als je er 300 euro voor moet betalen kan je het nog wel gokken maar anders...
Ik neem aan dat het hier gaat over een C9 7LA en niet een 7 serie.

• Wren
donpablo80 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:32:
[...]

Ik neem aan dat het hier gaat over een C9 7LA en niet een 7 serie.
Ah, dat model was mij onbekend. Hoe dan ook, het zou een significant lager bedrag moeten zijn dan een reguliere C9 zou ik het gaan overwegen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wren schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Ah, dat model was mij onbekend. Hoe dan ook, het zou een significant lager bedrag moeten zijn dan een reguliere C9 zou ik het gaan overwegen.
yes, het is een C97LA, 1699, 1499 voor de B97LA

Boy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:24:
Een 97LA is een Duits model en wordt in Nederland niet verkocht. Dat zijn namelijk de C9PLA.
Een NL winkel die een 97LA verkoopt levert dus grijze import.
Bij garantie is de winkel het aanspreekpunt maar in dit geval geldt dit nog meer omdat LG Benelux hier geen garantie op verleent en een service partner zoals CE niet hoeft te repareren.
Doen ze dat wel is het coulance.
Bij in Duitse winkels gekochte TV’s geldt hetzelfde verhaal.
Mr_Blobby schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Boy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:36:
[...]

Die snap ik ook niet. Ik bedoel, als het heel dicht tegen de muur aan krijgen van de tv een belangrijke factor is dan hang je die toch gewoon op? Dan zit ie 1 a 2 cm van de muur en dat gaat je met een voet niet lukken. Bovendien ben je vrijer in het kiezen van de juiste hoogte en heb je minder clutter omdat wat over blijft een strakke rechthoek is zonder uitsteeksels.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 06-05-2020 09:57 ]

• efcee
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-11 10:07
Ik dacht juist dat bij 2160p hoe dichter bij het beeld, des te beter :) zou ik juist voor c9 kiezen ipv b9

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:39
HoppyF schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:55:
[...]

Een 97LA is een Duits model en wordt in Nederland niet verkocht. Dat zijn namelijk de C9PLA.
Een NL winkel die een 97LA verkoopt levert dus grijze import.
Bij garantie is de winkel het aanspreekpunt maar in dit geval geldt dit nog meer omdat LG Benelux hier geen garantie op verleent en een service partner zoals CE niet hoeft te repareren.
Doen ze dat wel is het coulance.
Bij in Duitse winkels gekochte TV’s geldt hetzelfde verhaal.
Hier een 55B6V uit Duitsland en onder garantie hier gewoon een nieuw paneel laten plaatsen 1.5 jaar geleden.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11 16:38
Zijn hier mensen die de Oled C9 al langer dan een jaar gebruiken voor bijvoorbeeld video games van tijd tot tijd? En zoja heb je burn in?

Ik was lang overtuigd van de C9 maar nu zie ik toch weer filmpjes en lees ik dingen over dingen die in je scherm blijven branden. De ene site zegt dit, de andere dat.

Hoe is 't hier bij de mede Tweakers? En wat doen jullie wellicht om 't te voorkomen? Ik wil niet uren Mario Odissey spelen en dan ineens bij een film een energie meter wazig erdoorheen zien.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24

Nogne

>.<

MetalSonic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:47:
Zijn hier mensen die de Oled C9 al langer dan een jaar gebruiken voor bijvoorbeeld video games van tijd tot tijd? En zoja heb je burn in?

Ik was lang overtuigd van de C9 maar nu zie ik toch weer filmpjes en lees ik dingen over dingen die in je scherm blijven branden. De ene site zegt dit, de andere dat.

Hoe is 't hier bij de mede Tweakers? En wat doen jullie wellicht om 't te voorkomen? Ik wil niet uren Mario Odissey spelen en dan ineens bij een film een energie meter wazig erdoorheen zien.
Je zal altijd dit soort informatie vinden als je online gaat kijken. Zelf onlangs de overstap gemaakt naar de CX serie en hiervoor nooit last gehad van burn ins (en ik kom van een LG 55EC930V). Maar N=1 dus het kan zijn dat je er last van gaat krijgen maar er zijn ook genoeg mensen die er nooit last van hebben.

PS/XBL: Nogne

• Segafreak83
MetalSonic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:47:

Als je bang bent voor burn in, gewoon niet doen.
Iedereen heeft een ander tv patroon. OLED is een prachtige techniek, maar voor mijzelf, ik ga mij er niet aan branden.
Rohit schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Hier een 55B6V uit Duitsland en onder garantie hier gewoon een nieuw paneel laten plaatsen 1.5 jaar geleden.
Dan is dit uit coulance.
Normaal gesproken heb je pech en moet je dus terug naar de winkel in Duitsland.

Stukje uit de LG Benelux voorwaarden:

GARANTIEBEPALINGEN
(1) Om van de Fabrieksgarantie gebruik te maken, kunt u contact opnemen met de LG Customer Service via www.lge.nl of www.lge.be of telefonisch (NL: 0900-543 54 54, BE: 015-200 255) of met uw verkoper. Hier kunt u terecht voor de melding van uw serviceverzoek en voor advies over de meest geschikte handelswijze. Eventuele verpakkings- en verzendkosten vallen niet onder de Fabrieksgarantie.

(2) Fabrieksgarantie wordt niet verleend zonder overlegging van het originele eerste aankoopbewijs.

(3) Deze fabrieksgarantie is alleen van toepassing op in de Benelux gekochte producen.

• MY00
  • Laatst online: 17-11 09:29
Zoals jij schrijft is dit idd zo voor de benelux. Maar indien jij een TV gekocht hebt in Duitsland kun je gewoon met de servicedesk bellen van LG en hun zorgen dan dat jouw TV gerepareerd wordt.
Mocht men dan een reparateur uit Nederland naar je toe moeten sturen regelt men dit.
Mocht iemand uit Duitsland een TV in Nederland kopen belt hij gewoon mij het service nummer en wordt de TV ook gemaakt. We hebben niet veel voordelen van één Europa maar dit is er 1 van.

• MetalSonic
Segafreak83 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Als je bang bent voor burn in, gewoon niet doen.
Iedereen heeft een ander tv patroon. OLED is een prachtige techniek, maar voor mijzelf, ik ga mij er niet aan branden.
Lastig, mijn huidige tv moet vervangen worden. Een samsung 720P tv van 26". Past echt niet meer in de woonkamer.

Voordelen van de LG oled C9: 2.1 dus future proof, mooie zwart waarden, goed beeld en goed geluid (geen zin in losse speakers).......

Anders moet ik voor Qled gaan, voelt als 't inferieure product maar geen burn in, argh koppijn |:(

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:56:
[...]
(3) Deze fabrieksgarantie is alleen van toepassing op in de Benelux gekochte producen.
Ik heb een Duits model maar die heb ik toch echt in de Benelux gekocht. Dus voldoe ik met mijn B9 97la versie aan de voorwaarden.

Dat is als ik ooit te maken ga krijgen met LG Nederland. Beter van niet dan wel.

• Segafreak83
Joosie200 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Ik heb een Duits model maar die heb ik toch echt in de Benelux gekocht. Dus voldoe ik met mijn B9 97la versie aan de voorwaarden.

Dat is als ik ooit te maken ga krijgen met LG Nederland. Beter van niet dan wel.
Recht hebben is iets anders dan het krijgen.
MY00 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:10:
Zoals jij schrijft is dit idd zo voor de benelux. Maar indien jij een TV gekocht hebt in Duitsland kun je gewoon met de servicedesk bellen van LG en hun zorgen dan dat jouw TV gerepareerd wordt.
Mocht men dan een reparateur uit Nederland naar je toe moeten sturen regelt men dit.
Mocht iemand uit Duitsland een TV in Nederland kopen belt hij gewoon mij het service nummer en wordt de TV ook gemaakt. We hebben niet veel voordelen van één Europa maar dit is er 1 van.
Één Europa heeft hier niets mee te maken!
Je krijgt garantie ook in andere EU landen maar de voorwaarden zijn niet gelijk.
In België kent men bv vaste twee jaar garantie.
Is de TV dus na twee jaar en één dag defect, dan heb je pech.
Hier in Nederland is dit (gelukkig) beter geregeld.
In Duitsland weet ik het niet maar zo het zomaar anders kunnen zijn.

Uitgangspunt is en blijft dat de verkoper het aanspreekpunt is voor garantie.
Dat LG of service partner CE repair de uitvoerende is maakt dit niet anders.
Willen ze je helpen is dat netjes maar coulance.
Strikt genomen levert LG (Benelux) dus garantie door officiële LG dealers verkochte producten.

@Joosie200
Waar heb jij je B97LA gekocht?
Is dit een LG Benelux dealer?

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 15:07

Xtinction

el cheapo gamer

Hey all,

ik heb nu sinds januari een prachtige B9, waar ik erg blij mee ben. Af en toe gedraagt de TV zich echter vrij bizar, vooral wanneer ik mijn primaire scherm nog aan heb staan (maar ik er niks op display).

Een voorbeeld:
TV staat aan, Beeldscherm staat aan. Windows displayed alleen op de TV. Resolutie van TV staat op 1440p 120 hz.

Nu ga ik bijvoorbeeld gamen. Wanneer ik de game aanzwengel, wordt mijn main screen (dus niet mijn TV) opeens wakker. Deze geeft echter geen beeld (zoals verwacht, maar waarom wordt hij wakker?). Vervolgens verandert de resolutie op mijn TV naar 4K(?), en wordt de game nog maar op een deel van het scherm weergegeven (er worden gewoon 1440p aan pixels weergegeven op een 4K scherm) Wait what?.
In de game probeer ik de resolutie weer terug te zetten naar 1440p, maar tevergeefs. Hij blijft hem maar weergeven op een klein deel van het scherm. TOTDAT ik mijn main display uitschakel. Dan werkt alles opeens vlekkeloos.

Heeft iemand enig idee waarom het aan of uitschakelen van mijn main display zoveel effect heeft op het gedrag van de TV, ondanks dat windows weet dat ik niks wil weergeven op dat scherm?

Bedankt!

• Mr_Blobby
Boy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:36:
[...]

...
De plaatsing van de voet:

B9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/byg8ptp4gCeCoVW8OZt091D2.jpg

C9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mfXQEKPytWaNIqjdtNqP7LaZ.jpg

B9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VxDxkmCM6CoWHrTiFVhyzio8.jpg
C9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VgxOF0IPyzBzdJlYiEwCTG4N.jpg

• Mr_Blobby
Cap schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:56:
[...]

[...]

Die snap ik ook niet. Ik bedoel, als het heel dicht tegen de muur aan krijgen van de tv een belangrijke factor is dan hang je die toch gewoon op? Dan zit ie 1 a 2 cm van de muur en dat gaat je met een voet niet lukken. Bovendien ben je vrijer in het kiezen van de juiste hoogte en heb je minder clutter omdat wat over blijft een strakke rechthoek is zonder uitsteeksels.
Ophangen of neerzetten is natuurlijk heel persoonlijk en het was mij niet alleen te doen om de voet, maar ook het prijsverschil. Ik heb nieuwe strak gestucte muren en wil mezelf niet vastpinnen op een vaste woonkamer indeling door nu al in de muur te gaan boren.
Wat ik niet snap is dat vrijwel iedereen de C9 aanraad vanwege de ietsiepietsie nieuwere processor en omdat het maar een relatief klein prijsverschil zou zijn. Meer dan 100 euro vind ik niet klein en daarvoor kan ik leuke andere dingen kopen. En die processor lijkt overall ook geen verschil te maken volgens rtings:
The LG B9 OLED and the LG C9 OLED have very similar performance. Any differences can be attributed to panel variance, including the slightly less aggressive ABL found on the B9.

• mister_S
Waarom lees je niet gewoon de individuele reviews van de TV's? Er zijn heel wat verschillen tussen de twee, maar of dat het extra bedrag waard is is jouw keus.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Xtinction schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:47:
Hey all,

ik heb nu sinds januari een prachtige B9, waar ik erg blij mee ben. Af en toe gedraagt de TV zich echter vrij bizar, vooral wanneer ik mijn primaire scherm nog aan heb staan (maar ik er niks op display).

Een voorbeeld:
TV staat aan, Beeldscherm staat aan. Windows displayed alleen op de TV. Resolutie van TV staat op 1440p 120 hz.

Nu ga ik bijvoorbeeld gamen. Wanneer ik de game aanzwengel, wordt mijn main screen (dus niet mijn TV) opeens wakker. Deze geeft echter geen beeld (zoals verwacht, maar waarom wordt hij wakker?). Vervolgens verandert de resolutie op mijn TV naar 4K(?), en wordt de game nog maar op een deel van het scherm weergegeven (er worden gewoon 1440p aan pixels weergegeven op een 4K scherm) Wait what?.
In de game probeer ik de resolutie weer terug te zetten naar 1440p, maar tevergeefs. Hij blijft hem maar weergeven op een klein deel van het scherm. TOTDAT ik mijn main display uitschakel. Dan werkt alles opeens vlekkeloos.

Heeft iemand enig idee waarom het aan of uitschakelen van mijn main display zoveel effect heeft op het gedrag van de TV, ondanks dat windows weet dat ik niks wil weergeven op dat scherm?

Bedankt!
Het klinkt iig alsof er iets in Windows over zijn nek gaat bij de resolutiewissel zodra je de game start.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@MetalSonic Ik ben onlangs voor de C9 gegaan. En ik game ook veel. Ik zie wel hoe het loopt. Heb wat dingetjes aangepast om het risico wat te verkleinen. Maar goed een TV is om te gebruiken, niet om te displayen. Als er ooit problemen ontstaan claim ik gewoon garantie. Beeld is in elk geval fantastisch ...

• Mr_Blobby
mister_S schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:44:
Waarom lees je niet gewoon de individuele reviews van de TV's? Er zijn heel wat verschillen tussen de twee, maar of dat het extra bedrag waard is is jouw keus.
Wat zijn de verschillen naast processor en voet nog meer? Ik zie ze niet: vergelijking op de LG website

• MaXeRs
Mr_Blobby schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:47:
[...]
Wat zijn de verschillen naast processor en voet nog meer? Ik zie ze niet: vergelijking op de LG website
Zo maar geplukt van het internet
YouTube: LG B9 vs C9 OLED TV Comparison

• mister_S
Mr_Blobby schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:47:
[...]
Je blijft specs vergelijken, dat is het probleem. Je moet wat reviews lezen. Om je vraag te beantwoorden, ik zal wat dingen noemen waarin de C9 beter is. Iets betere HDR weergave i.v.m. hogere piek helderheid, iets betere kleurweergave, betere bouwkwaliteit, betere weergave out of the box. Dit zijn een paar dingen die mij opvielen. Verschillen tussen B9/C9/CX zijn erg klein. Zijn deze kleine verschillen het extra geld waard? Dat ligt aan de koper.

• MetalSonic
-SaveMe- schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:09:
@MetalSonic Ik ben onlangs voor de C9 gegaan. En ik game ook veel. Ik zie wel hoe het loopt. Heb wat dingetjes aangepast om het risico wat te verkleinen. Maar goed een TV is om te gebruiken, niet om te displayen. Als er ooit problemen ontstaan claim ik gewoon garantie. Beeld is in elk geval fantastisch ...
Wat voor dingen heb je aangepat?

ben 't verder uiteraard met je eens, t is een gebruiksvoorwerp en ik ga 't ook nieuw in de winkel kopen. Mede voor de garantie.

Waar heb je 'm gekocht (mag ook per private message als je geen reclame wil maken)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24

Snippertje

Light up your life

Toch een flink minpunt ontdekt. YouTube op de Ps4 zag er flink wat beter uit. Maar kwam er dankzij dit topic dus achter dat er maar een 100Mbit ethernet port op de B9 zit, dit terwijl YouTube regelmatig op 150Mbit zit op de PS4. Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met de USB ethernet kaartjes.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 22:52
Snippertje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:13:
Toch een flink minpunt ontdekt. YouTube op de Ps4 zag er flink wat beter uit. Maar kwam er dankzij dit topic dus achter dat er maar een 100Mbit ethernet port op de B9 zit, dit terwijl YouTube regelmatig op 150Mbit zit op de PS4. Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met de USB ethernet kaartjes.
uss? Of bedoel je usb?
Ik heb een usb ethernet adapter er aan gehad, maar mijn pc bufferde als een gek bij 4K HDR x265, ongeacht of het de standaard ethernet poort was, de wifi, of de usb ethernet adapter.
Het is een Asrock A300 met AMD 3400G en 16GB RAM, dus het zou wel normaal moeten kunnen draaien.

I hide at work because good employees are hard to find.

Verwijderd

Wifi gebruiken, dat is hier al meerdere malen gepost.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Wifi gebruiken, dat is hier al meerdere malen gepost.
Ja, maar ik merk dat wifi op de een of andere manier veel trager is met de initiële opstart. Daardoor voelt alles veel trager aan.

Goed het is ook wel een klein probleempje, maar iets wat me bij YouTube opeens enorm opviel. Zat sowieso al te twijfelen over een shield, dus dit maakt de keuze daarvoor weer iets gerechtvaardigder.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Welk YT media zit op 150Mbit? Wist niet dat het zo hoog kan gaan met de bitrates.

Testing, one, two ...

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

hardware-lover schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Welk YT media zit op 150Mbit? Wist niet dat het zo hoog kan gaan met de bitrates.
Bijv. Deze: YouTube: NOX ATACAMA | 8K

Je hoeft er overigens geen 8k voor te selecteren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snippertje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:54:
[...]

Moet specifiek deze nog even testen, maar ik kom als maximum voor YT ~80Mbit tegen (en dat is al aardig hoog)?

Testing, one, two ...

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

660 nits :r Zelfs een achteruitgang in performance. Ik hoop toch echt dat Samsung met iets beters komt in 2021.

• MaXeRs
ion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 01:29:
[...]

660 nits :r Zelfs een achteruitgang in performance. Ik hoop toch echt dat Samsung met iets beters komt in 2021.
As we point out in all our reviews, you shouldn’t just concentrate on the peak brightness numbers on their own as they only tell you a small part of the story when it comes to an HDR10 image.

;)

• Mr-Music
  • Niet online
zoo die gaat wel heel ver in vergelijk 8)7 .
Maar gelukkig wel de juiste keuze gemaakt!

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-Music op 07-05-2020 07:13 ]

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
YouTube: LG Cuts HDMI 2.1 Bandwidth on 2020 4K TVs Below 48Gbps. Does It Matter?

HDTVTest: Over de beperkte Bandbreedte van de 2020 LG.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Bedankt, nog steeds aan het oriënteren. Vond het vooral interessant dat door de 'verouderde' processor in de B9 hij varwacht dat de C9 langer nog updates krijgt. Al vraag ik me wel af of dat verschil meer dan een paar honderd euro verschil waard is.

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
kaos001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:16:
Gebruik jullie allemaal de C9 settings van Rtings.com, of maken jullie hier nog aanpassingen in?
Of wellicht helemaal een andere setting? Mijn vader heeft onlangs ook de C9 aangeschaft en wil het even mooi voor elkaar maken bij hem. :)
Iemand? B)

Soundcloud

• Br00ster
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01-2024
In de basis de settings van RTings. Voor HDR en Dolby Vision heb ik alleen het OLED Lampje op 40 gezet en het contrast op 90.

• Joosie200
  • Niet online
Arts schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:31:
Ik vraag me dan toch wel af hoe de huiskamers eruit zijn van diegene met een 65'' of meer :P
Mijn woonkamer is 7 meter breed tussen bank en muur waar de 65 inch oled tv staat. Hell, op die afstand vind ik 65 inch al klein worden en kan ik makkelijk 77 inch kwijt. Het is dat je die niet echt rond de €1500-2000 kunt oppikken in oledversie dat ik maar 'genoegen' neem met de 65 inch :P

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
Joosie200 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:55:
[...]
Mijn woonkamer is 7 meter breed tussen bank en muur waar de 65 inch oled tv staat. Hell, op die afstand vind ik 65 inch al klein worden en kan ik makkelijk 77 inch kwijt. Het is dat je die niet echt rond de €1500-2000 kunt oppikken in oledversie dat ik maar 'genoegen' neem met de 65 inch :P
Dat is wel een hele grote afstand, zelfs een 82" lijkt dan nog klein. Tijd om de inrichting van de huiskamer anders in te delen! Kan nog wel eens verfrissend werken...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Joosie200
  • Niet online
Vulcan750 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is wel een hele grote afstand, zelfs een 82" lijkt dan nog klein. Tijd om de inrichting van de huiskamer anders in te delen! Kan nog wel eens verfrissend werken...
Heb ik laatst met de komst van de B9 dan ook maar gedaan. Want mijn zithoek zit in een nis. De lange kant is 7m, korte kant is 4/5m afstand tussen raamkant en andere muur. Daar staat mijn B9 dan ook. Kijkt een stuk fijner.

• NoahAmber
  • Niet online
Snippertje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:54:
[...]

Gemiddeld 53Mbps. Piek 80Mbps. Gemeten met bitrate viewer op een enigma 2 box
Je zou ook eens kunnen kijken naar de stats for nerds . Foto is gedaan vanaf mijn pc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFHFF9uFyK373bvBpigFMaDrAOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbCXHyBbT03T6twUIwB2vGVU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door NoahAmber op 07-05-2020 11:32 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

NoahAmber schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Gemiddeld 53Mbps. Piek 80Mbps. Gemeten met bitrate viewer op een enigma 2 box
Je zou ook eens kunnen kijken naar de stats for nerds . Foto is gedaan vanaf mijn pc.

[Afbeelding]
Hmm ik kom toch beduidend hoger uit. Maar misschien verwar ik connection speed met bitrate. (Dit is overigens op mijn PC).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rkMw2LQdzK4RUNzl-qPwtJS0hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KEnqnaVPQssfG3o03JcKUeCl.jpg?f=fotoalbum_large

• NoahAmber
  • Niet online
Snippertje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:04:
[...]

Hmm ik kom toch beduidend hoger uit. Maar misschien verwar ik connection speed met bitrate. (Dit is overigens op mijn PC).
Zo te zien heb je op pauze gedrukt en toen de foto gemaakt, dan is je network activity idd 0. Denk dat je dus idd connection speed en network activity verwisseld. Youtube fiilmjes met een bitrate van 150Mbps lijkt mij dus niet correct. Is trouwens geen 2160p maar 1440p waar jij op kijkt.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door NoahAmber op 07-05-2020 12:19 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

NoahAmber schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Zo te zien heb je op pauze gedrukt en toen de foto gemaakt, dan is je network activity idd 0. Denk dat je dus idd connection speed en network activity verwisseld. Youtube fiilmjes met een bitrate van 150Mbps lijkt mij dus niet correct. Is trouwens geen 2160p maar 1440p waar jij op kijkt.. :)
Ik had hem niet op pauze staan, maar ik denk inderdaad dat ik die twee verward heb. Ben wel benieuwd hoe ik dan achter de bitrate van youtube kan komen.

• gabs0r
Een einde aan alle Sonos discussies?

In juni komt de nieuwe soundbar "ARC" op de markt met Dolby Atmos.
Sonos ARC.

Dolby Atmos, TrueHD, MAT, Dolby Digital Plus,Dolby Digital, compleet wireless, voice control, multiroom, TruePlay en een A-grade app met support van vrijwel alle muziek diensten.... Prijs is zoals we gewend zjn van Sonos :X maar maken hiermee wel een beste sprong op de ranglijst lijkt me _/-\o_ .

Benieuwd naar de eerste testen.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

MetalSonic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:24:
[...]

Wat voor dingen heb je aangepat?

ben 't verder uiteraard met je eens, t is een gebruiksvoorwerp en ik ga 't ook nieuw in de winkel kopen. Mede voor de garantie.

Waar heb je 'm gekocht (mag ook per private message als je geen reclame wil maken)
Oled light naar beneden bijgesteld voor HDR content, logo adjustment op high. Dat laatste werkt volgens mij vrij goed. ik zie gewoon in games dat bepaalde statische elementen minder fel worden

Gekocht bij Kamera Express met 5 jaar garantie ...

• MetalSonic
-SaveMe- schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Oled light naar beneden bijgesteld voor HDR content, logo adjustment op high. Dat laatste werkt volgens mij vrij goed. ik zie gewoon in games dat bepaalde statische elementen minder fel worden

Gekocht bij Kamera Express met 5 jaar garantie ...
Goede tips, ga ik ook doen. Heb jij ook nog een screensaver ingesteld?
gabs0r schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:02:

Sonos ARC.

Dolby Atmos, TrueHD, MAT, Dolby Digital Plus,Dolby Digital, compleet wireless, voice control, multiroom, TruePlay en een A-grade app met support van vrijwel alle muziek diensten.... Prijs is zoals we gewend zjn van Sonos :X maar maken hiermee wel een beste sprong op de ranglijst lijkt me _/-\o_ .

Wel eARC (gelukkig).
Echter geen DTS en WiFi is alleen 2.4Ghz.
Geen dual band dus want wel vreemd is.
Maar goed, in ieder geval een verbetering tov de vorige playbar.

Formaat (114cm) past wel aardig onder een OLED 55 inch.

• Vulcan750
gabs0r schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:02:

Sonos ARC.

Pfff, voor €900 kan je wel iets (veel) beters kopen.
Bijvoorbeeld een Denon X1600h (€369 bij Coolblue) + een Teufel Consono 35 Mk3 "5.1-set (€300 bij Teufelaudio.nl) Hou je nog zelfs €230 in de pocket en met zo'n set heb je veel meer mogelijkheden en veel meer audiokwaliteit. 8)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snippertje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:04:
[...]
[Afbeelding]
Ter info, heb het nog even uitgezocht. De maximale bitrate voor deze video = (schrik niet) 23.6Mbit 😏

Het zal de 8k resolutie zijn die de boel kan verzieken maar niet de bitrate.

Testing, one, two ...

Vulcan750 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Pfff, voor €900 kan je wel iets (veel) beters kopen.
Bijvoorbeeld een Denon X1600h (€369 bij Coolblue) + een Teufel Consono 35 Mk3 "5.1-set (€300 bij Teufelaudio.nl) Hou je nog zelfs €230 in de pocket en met zo'n set heb je veel meer mogelijkheden en veel meer audiokwaliteit. 8)
Uhhh, ja.
Maar de doelgroep voor Sonos is anders hè?
Die willen iets wat simpel te bedienen is en toch een goed geluid geeft.
Ik zeg “goed” ik zeg niet het “beste” geluid.
Losse kastjes (receiver) en veel luidsprekers wil men vaak niet.

LG verkoopt ook soundbars net als veel andere merken.
Waar het hier in dit topic vooral om gaat is of er een HDMI (2.1 of 2.0) aansluiting op zit met eARC.
Dat is het geval en om die reden wel interessant om te noemen.
Klopt helemaal maar dan nog is de prijs echt zot. Je krijgt alleen een soundbar die ook muziek kan streamen. Een veredelde speaker dus. Een subje zit er nog niet eens bij, dan wordt de prijs echt duizelingwekkend.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
HoppyF schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Wel eARC (gelukkig).
Echter geen DTS en WiFi is alleen 2.4Ghz.
Geen dual band dus want wel vreemd is.
Maar goed, in ieder geval een verbetering tov de vorige playbar.

Formaat (114cm) past wel aardig onder een OLED 55 inch.
Het is net als de Sonos One Gen2 zelfs maar 802.11n, want voor die prijs kunnen ze niet een 5GHz-AC chipje erin doen? 8)7 Echt bizar, ben blij dat ik niet aan Sonos begonnen ben een paar weken terug.

Bambu Lab P1S Combo

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

MetalSonic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Goede tips, ga ik ook doen. Heb jij ook nog een screensaver ingesteld?
Alleen op mijn AppleTV 4K, die gaat echt binnen minuut ofzo aan ...

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 22:09
Ik vind de Sonos inderdaad ook duur.
Zal waarschijnlijk ook wel aan de soundbar gaan binnen 2 jaar, mijn vriendin heeft het niet zo op al die boxen en receiver :')

• Vulcan750
HoppyF schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:38:
[...]

Uhhh, ja.
Maar de doelgroep voor Sonos is anders hè?
Die willen iets wat simpel te bedienen is en toch een goed geluid geeft.
Ik zeg “goed” ik zeg niet het “beste” geluid.
Losse kastjes (receiver) en veel luidsprekers wil men vaak niet.

LG verkoopt ook soundbars net als veel andere merken.
Waar het hier in dit topic vooral om gaat is of er een HDMI (2.1 of 2.0) aansluiting op zit met eARC.
Dat is het geval en om die reden wel interessant om te noemen.
Klopt hoor, maar begrijpen doe ik die doelgroep echt niet. Veel geld uitgeven aan een soundbar die niet half de mogelijkheden en audiokwaliteit heeft als een degelijke instapreciever met een redelijk setje luidsprekers.
Desnoods skipt men de achterluidsprekers, dan nog heb je veel beter geluid en meer mogelijkheden. (aansluitingen, audioformaten)

• Segafreak83
Velen willen af van de receiver met kabels en andere rompslomp, natuurlijk is er beter te krijgen, zeker voor dat geld.

Destijds mijn receiver verkocht, alle speakers ook, paar euro bijgelegd en een Beam gehaald.
Pagina: 1 ... 275 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.