Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 22:09
Exact wat @Segafreak83 zegt. Mijn ouders hebben sinds dit jaar ook een soundbar, ik weet niet hoe vaak ik mijn moeder wel niet heb horen klagen over "Die rotkabels overal" :')
En zij horen het verschil toch niet, of hechten er totaal geen waarde aan + velen vinden 1 soundbar net onder de TV een mooier aanzicht dan een X tal speakers.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Jamesl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:33:
Exact wat @Segafreak83 zegt. Mijn ouders hebben sinds dit jaar ook een soundbar, ik weet niet hoe vaak ik mijn moeder wel niet heb horen klagen over "Die rotkabels overal" :')
En zij horen het verschil toch niet, of hechten er totaal geen waarde aan + velen vinden 1 soundbar net onder de TV een mooier aanzicht dan een X tal speakers.
Beetje tweaker pakt dan de frees en gaat voor inwall.

:+

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Segafreak83 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:04:
Velen willen af van de receiver met kabels en andere rompslomp, natuurlijk is er beter te krijgen, zeker voor dat geld.

Destijds mijn receiver verkocht, alle speakers ook, paar euro bijgelegd en een Beam gehaald.
Inderdaad.
Het zijn twee werelden met ieder hun voor-en nadelen.
Je hebt aan de ene kant dus een receiver met drie of vijf luidsprekers en soms een subwoofer en aan de ander kant een Sonos oplossing met optioneel nog wat luidsprekers.
Prijsverschil en prijs/kwaliteitsverhouding is anders maar men kiest hiervoor.
Ik ben geen Sonos (of soundbar) bezitter maar begrijp de overwegingen wel.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:23:
[...]
Inderdaad.
Het zijn twee werelden met ieder hun voor-en nadelen.
Je hebt aan de ene kant dus een receiver met drie of vijf luidsprekers en soms een subwoofer en aan de ander kant een Sonos oplossing met optioneel nog wat luidsprekers.
Prijsverschil en prijs/kwaliteitsverhouding is anders maar men kiest hiervoor.
Ik ben geen Sonos (of soundbar) bezitter maar begrijp de overwegingen wel.
Ik hoor blijkbaar in geen van beide werelden thuis? Ik heb simpelweg een paar fatsoenlijke (Monitor Audio) luidsprekers direct naast de TV geplaatst, geen center (geen noodzaak) en sinds kort ook geen subwoofer meer (plotsklaps overleden). Laatste ga ik zeer waarschijnlijk toch wel weer plaatsen, ben alleen te lui geweest om het al te doen ;)

Testing, one, two ...

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zal ook wel een uitzondering zijn. Ik heb een setje pricewatch: Edifier R1850DB aan mijn LG gekoppeld. Volgens de pricewatch pc speakers. Het zal wel, verbonden met optische kabel naar mijn oled tv en ik vind het wel best.

Ze staan nu achter de LG want geen ruimte meer op mijn meubel. Krijg je een beetje het Sony idee met hun A serie: geluid vanuit je paneel :P Voor dit geld had ik eerder een budget soundbar, die viel me tegen. Zo'n Sonos ARC zal wel beter klinken, een soundbar vorm past esthetisch beter bij de televisie maar ik geef liever niet 35/40% van mijn tv koopprijs uit aan geluid. Zo'n liefhebber ben ik ook weer niet. Ik kan zelfs nog een subwoofer van LG aansluiten als ik wil voor 2.1 geluid.

[ Voor 63% gewijzigd door Joosie200 op 08-05-2020 10:40 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
Joosie200 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:09:
Ik zal ook wel een uitzondering zijn. Ik heb een setje pricewatch: Edifier R1850DB aan mijn LG gekoppeld. Volgens de pricewatch pc speakers. Het zal wel, verbonden met optische kabel naar mijn oled tv en ik vind het wel best.

Ze staan nu achter de LG want geen ruimte meer op mijn meubel. Krijg je een beetje het Sony idee met hun A serie: geluid vanuit je paneel :P
Het zal me niet verwonderen als dit luidsprekersetje net zo goed of waarschijnlijk zelfs beter klinkt dan zo'n dure Sonos soundbar. Kijk zoiets vind ik wel een goed alternatief als je niet de "rompslomp" van een reciever met boxen wilt. Geeft redelijk goed geluid en geplaatst naast het scherm (van welke maat dan ook) een mooi stereobeeld. Prijs is veel meer in verhouding (€159) dan een Sonos soundbar.
Joosie200: kan je de luidsprekers niet naast het scherm met simpele ophangbeugels aan de muur ophangen?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Joosie200
  • Niet online
Vulcan750 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:40:
[...]

Het zal me niet verwonderen als dit luidsprekersetje net zo goed of waarschijnlijk zelfs beter klinkt dan zo'n dure Sonos soundbar. Kijk zoiets vind ik wel een goed alternatief als je niet de "rompslomp" van een reciever met boxen wilt. Geeft redelijk goed geluid en geplaatst naast het scherm (van welke maat dan ook) een mooi stereobeeld. Prijs is veel meer in verhouding (€159) dan een Sonos soundbar.
Joosie200: kan je de luidsprekers niet naast het scherm met simpele ophangbeugels aan de muur ophangen?
Ik vind het iig beter klinken dan soortgelijk geprijste soundbars. Esthetisch staat een soundbar wel mooier voor/onder de tv. En ik wil idd niet extra kwijt zijn voor een receiver en dan nog losse speakers moeten halen. Mijn pa heeft wel een receiver en aparte speakers al jarenlang. Kost een flinke duit meer, maar ik vind het persoonlijk een te duur geintje. Beter geluid dan de tv alleen vind ik goed genoeg.

Ik zou ze best kunnen ophangen met beugels. Maar ik zit in een huurwoning, zeker weten dat ik bij oplevering de gaten in de muur voor bevestiging mag herstellen. Montagepunten voor schilderijen ed doen ze niet zo moeilijk over.
Maar laten we wel wezen: minimalistisch-esthetisch staat géén soundbar natuurlijk nog mooier. :P
Cap schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:56:
Maar laten we wel wezen: minimalistisch-esthetisch staat géén soundbar natuurlijk nog mooier. :P
Ja!
Dat is hier dus zo.
Het geluid van de C9 voldoet prima zo.
Kan altijd beter, maar voorlopig laat ik het maar zo.

Geluid is op TV gebied toch altijd al een ondergeschoven kindje geweest.
Jarenlang kwamen we niet verder als gewoon stereo, daarvoor zelfs nog mono.
Heeeeel langzaam kwam er een beetje Dolby Digital op gang, ook maar mondjesmaat.
Op dat niveau hangen we nu nog steeds.
Alleen streaming services als Netflix komen soms met Dolby Atmos en nog gecomprimeerd ook.
Van HD audio is in geen van de gevallen enige sprake behalve bij Blu-ray of Ultra Blu-ray.
De tijd dat alles UHD en HD audio is, is nog ver weg.
Toch raar want de techniek bestaat al jaren.
Bandbreedte is ook nauwelijks een probleem meer.
Men zou de hoogste standaarden ook optioneel kunnen aanbieden en bij langere bandbreedte terug schakelen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben benieuwd in hoeverre de xX-series oled gehandicapt worden door de brakke hdmi2.05 poorten

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:48
HoppyF schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:09:
[...]

Ja!
Dat is hier dus zo.
Het geluid van de C9 voldoet prima zo.
Kan altijd beter, maar voorlopig laat ik het maar zo.

Geluid is op TV gebied toch altijd al een ondergeschoven kindje geweest.
Jarenlang kwamen we niet verder als gewoon stereo, daarvoor zelfs nog mono.
Heeeeel langzaam kwam er een beetje Dolby Digital op gang, ook maar mondjesmaat.
Op dat niveau hangen we nu nog steeds.
Alleen streaming services als Netflix komen soms met Dolby Atmos en nog gecomprimeerd ook.
Van HD audio is in geen van de gevallen enige sprake behalve bij Blu-ray of Ultra Blu-ray.
De tijd dat alles UHD en HD audio is, is nog ver weg.
Toch raar want de techniek bestaat al jaren.
Bandbreedte is ook nauwelijks een probleem meer.
Men zou de hoogste standaarden ook optioneel kunnen aanbieden en bij langere bandbreedte terug schakelen.
Ik vind tv kijken dan ook niet de reden om een surround set te kopen. Dat doe ik voor muziek (Tidal, Spotify) en voor films (DTS, 5.1, 7.1). Dan maakt het geluid toch wel erg veel uit t.o.v. wat standaard uit de C serie komt.

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:46
HoppyF schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Wel eARC (gelukkig).
Echter geen DTS en WiFi is alleen 2.4Ghz.
Geen dual band dus want wel vreemd is.
Maar goed, in ieder geval een verbetering tov de vorige playbar.

Formaat (114cm) past wel aardig onder een OLED 55 inch.
Waar heb je gevonden dat hij alleen 2,4 Ghz heeft? Zover ik weet heeft iedere sonosspeaker na de play:5 gen 1 5Ghz alleen al om met elkaar te kunnen communiceren voor bijvoorbeeld de rol van achter speaker.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasper1975 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:04:
[...]
Waar heb je gevonden dat hij alleen 2,4 Ghz heeft? Zover ik weet heeft iedere sonosspeaker na de play:5 gen 1 5Ghz alleen al om met elkaar te kunnen communiceren voor bijvoorbeeld de rol van achter speaker.
Bij de specificaties hebben ze het over die 2.4Ghz, maar er staat ook 802.11 /n << en dat is volgens mij de 5Ghz ondersteuning?

Wifi: Maakt verbinding met je wifi-thuisnetwerk met iedere 802.11b/g/n, 2,4 GHz-router.

Testing, one, two ...

Sonos werkt van oudsher via 2.4 GHz wegens compatibiliteit en dekking. Volgens de support site moet 2.4 GHz aan staan. Uit onderstaande lijkt me wel duidelijk dat Sonos nooit via 5 GHz communiceert met je netwerk.

https://support.sonos.com/s/article/126?language=nl_NL

Vereisten voor draadloze installatie

De volgende vereisten en beperkingen gelden voor een Sonos-systeem dat draadloos is geïnstalleerd. Als je netwerk niet aan deze vereisten voldoet, raden we je aan te kiezen voor een bekabelde installatie voor je systeem.
  • Je router moet een 2,4GHz-signaal uitzenden waar Sonos-producten verbinding mee kunnen maken. Heb je een dual band router (d.w.z. met 2,4GHz en 5GHz), schakel het 2,4GHz-signaal dan niet uit.
  • Draadloze-N- en Draadloze-AC-routers zouden moeten werken met Sonos als ze maar uitzenden over B en G wifi. Dit zou moeten gelden voor de meeste Draadloze-N- en AC-routers tenzij ze handmatig zijn geconfigureerd om dat niet te doen.
  • Het netwerk moet geen bedrijfstoegangspunten hebben die zo geconfigureerd zijn dat ze certificaten of andere vormen van bedrijfsauthenticatie nodig hebben. Als je meerdere toegangspunten gebruikt, zorg er dan voor dat ze allemaal zijn ingesteld op hetzelfde draadloze 2,4GHz-kanaal.

• Joosie200
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Ik vind tv kijken dan ook niet de reden om een surround set te kopen. Dat doe ik voor muziek (Tidal, Spotify) en voor films (DTS, 5.1, 7.1). Dan maakt het geluid toch wel erg veel uit t.o.v. wat standaard uit de C serie komt.
Ik doe het ook niet voor live tv kijken. Wel voor gamen en Netflix/Amazon prime video/Disney+. Dat ik via Bluetooth ook via Spotify kan streamen is leuk maar niet de reden waarom ik de Edifier heb toegevoegd.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
Joosie200 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:44:
[...]
Ik vind het iig beter klinken dan soortgelijk geprijste soundbars. Esthetisch staat een soundbar wel mooier voor/onder de tv. En ik wil idd niet extra kwijt zijn voor een receiver en dan nog losse speakers moeten halen. Mijn pa heeft wel een receiver en aparte speakers al jarenlang. Kost een flinke duit meer, maar ik vind het persoonlijk een te duur geintje. Beter geluid dan de tv alleen vind ik goed genoeg.

Ik zou ze best kunnen ophangen met beugels. Maar ik zit in een huurwoning, zeker weten dat ik bij oplevering de gaten in de muur voor bevestiging mag herstellen. Montagepunten voor schilderijen ed doen ze niet zo moeilijk over.
Een soundbar kan mooier staan, maar helaas maar bij één maat tv. Een soundbar die mooi staat bij een 55", staat er een beetje verloren bij met een 65 of 75" tv. Losse boxen positioneer je gewoon naast het scherm, groot of klein. Staat dan eigenlijk nooit verkeerd. (is mijn bescheiden mening)
Ik zou die boxjes gewoon ophangen, die paar gaatjes vul je bij verhuizing met een likje muurplamuur zo weg. Er is geen woningbouwcorporatie die verlangd dat je de muur dan opnieuw moet stuccen of behangen... ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Graver256
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-11 15:53
Ik maak gebruik van de interne LG videoplayer [Foto en Video] op mijn LG 55C9 OLED om 4K Remux mkv bestanden af te spelen vanaf mijn Synology Diskstation. Normaal plaatste ik een losse .srt file in de map met exact dezelfde naam als het mkv bestand en kon ik de subtitles kiezen en speelde deze feilloos af.

Sinds deze week blijft de Sub optie grijs en krijg ik dus geen optie meer om de losse subtitles af te spelen. Terwijl er niets aan de setup is veranderd. De huidige en actuele softwareversie van de TV is 04.71.25.

Jullie hier een soortgelijke ervaring mee?

• gabs0r
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-09-2023
Vulcan750 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Klopt hoor, maar begrijpen doe ik die doelgroep echt niet. Veel geld uitgeven aan een soundbar die niet half de mogelijkheden en audiokwaliteit heeft als een degelijke instapreciever met een redelijk setje luidsprekers.
Desnoods skipt men de achterluidsprekers, dan nog heb je veel beter geluid en meer mogelijkheden. (aansluitingen, audioformaten)
Audio kwaliteit van Sonos is echt prima hoor. Wel eens naar geluisterd of onderbuik?
Het ging hier om soundbars die als toevoeging op de OLED TV de bioskoop dolby atmos ervaring in de woonkamer brengen. Nu gaat het opeens over e audiokwaliteit. Je bedoeld dan de TV gesprekken, de explosies, de bus die van links naar rechts door je kamer dendert? Met een Sonos tril je van de bank af dus wat zoek je....

Echte audiofielen willen wat anders maar dan hebben we het toch echt over audio. Kunnen overigens ook prima leven met 11 boxen in de kamer voor Atmos en 47 meter aan kabel in de woonkamer. Frezen alle muren open om die kabels weg te werken.

Maw het is appels met peren vergelijken, de een wil dit en de ander wil dat.
Prima dat er op de markt zo veel verschil is, ieder maakt zn eigen keuzes.

Voor WIRELESS multiroom - geen kabels en gebruiksgemak zijn hierbij de vornaamste beslissingsfactoren - zijn er 3 serieuze opties;
1. Het al eerder aangehaalde ~ fenomenale ~ Sonos systeem;
2. Heos van Denon, wat qua app / look toch echt minder is. Wel beter voorzien qua aansluitingen zoals Bluetooth, AUX, USB en Wifi. Soundbar heeft ook HDMI. Geluidskwaliteit wordt vaak als iets beter dan Sonos genoemd. De app is ruk, not even close tov Sonos.
3. Of nog ietsie duurder en qua audio en functionaliteit een step up: Bluesound (van NAD)?

Alle andere systemen zijn voor mensen die Wireless Multiroom zoeken geen optie. Punt.
#stopbashing ;)
gabs0r schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:34:
[...]

Audio kwaliteit van Sonos is echt prima hoor.
Debatable puntje. Verder zeg ik niks. ;)

• gabs0r
  • Laatst online: 28-09-2023
Cap schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:38:
[...]

Debatable puntje. Verder zeg ik niks. ;)
Ik gun je dat :9

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:09
Er zijn goede soundbars, de vraag is, hoeveel wilt iemand uit geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2c5Lci9ljpD9mcXjNNfMPJzQQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VGUiK8fYJWU3556PIQrmiJpl.jpg?f=user_large

https://www.hifiklubben.n...e=tweakers&utm_medium=cpc

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:58
Graver256 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:18:
Ik maak gebruik van de interne LG videoplayer [Foto en Video] op mijn LG 55C9 OLED om 4K Remux mkv bestanden af te spelen vanaf mijn Synology Diskstation. Normaal plaatste ik een losse .srt file in de map met exact dezelfde naam als het mkv bestand en kon ik de subtitles kiezen en speelde deze feilloos af.

Sinds deze week blijft de Sub optie grijs en krijg ik dus geen optie meer om de losse subtitles af te spelen. Terwijl er niets aan de setup is veranderd. De huidige en actuele softwareversie van de TV is 04.71.25.

Jullie hier een soortgelijke ervaring mee?
Je moet wel de srt opslaan als UTF-8 anders werkt het niet.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Ik denk dat er een doelgroep is die Sonos erg goed vindt klinken en die geven er dan ook graag geld aan uit.
Voor anderen is een 5.1 of 7.1 systeem het ultieme doel en dat klinkt zker beter maar neemt inderdaad meer plaats in.
De C klinkt overigens erg goed maar in vergelijking met mijn 7.1 systeem ( helaas maar HDMI 1.4a dus beperkt) erg simple. Een soundbar en die zijn er velen (ook betere dan d Sonos versie) vult het gat ussen die twee uitersten.
Multiroom audio zonder beperkingen heb ik al vele jaren van Logitech. Die zijn helaas gestopt met hun devices maar voor de liefhebber is er voldoende alternatief. De software wordt nog steeds actief doorontwikkeld gelukkig.
http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php

Copyright and left by SED...

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Vandaag een cx gekocht, was heel even puzzelen voor arc, zowel op tv als op de receiver de functie aan zetten, maar werkt prima nu.

• Graver256
Snake_Eye schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:28:
[...]
Je moet wel de srt opslaan als UTF-8 anders werkt het niet.
In dit geval hebben alle losse .srt bestanden altijd gewerkt in de afgelopen maanden. En nu deze week allemaal ineens niet meer. Voor de zekerheid een paar bestanden omgezet naar UTF-8 formaat, maar maakte geen verschil helaas.

Rondje op buitenlandse fora gedaan en zie meer mensen die hier nu tegenaan lopen. Externe subtitels laden niet meer in de interne LG videoplayer. Denk dat het stuk is gegaan met de laatste software update 04.71.25 :| Even kijken of het ergens te melden is bij LG.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snake_Eye schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:00:
Hoi, ik wil toch even melden wat de NPO aangeeft over de omroepen met hun niet transparate logo, die de uitzendings tijd krijgen.
De NPO geven de oled techniek de schuld, en ziet het logo inbrand probleem niet als hun probleem.
belachelijk. aso's

antwoord is:

"Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Toch raad ik u aan om hierover contact op te nemen met de fabrikant van uw televisie. Zij zijn verantwoordelijk voor de al dan niet correct werkende techniek van het toestel. "
Een simpel aanpassing van logo willen ze niet.
We hebben nu thuis de knoop doorgehakt en besloten niet meer naar deze zenders te kijken met een niet transparante logo, met rood en oranje. (zoals omroep max) :r
Ik kom nog heel even terug op het NPO en Max logo verhaal. Het viel mij vanavond op dat de logo's kleurloos én transparant zijn op de 3 zenders?

Vlag uit? :)F

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 12-05-2020 18:18 . Reden: Max blijkbaar toch niet? ]

Testing, one, two ...

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 20:05
Hoe wordt door E9 bezitters het geluid ervaren? Zit behoorlijk te twijfelen of het puur op dit punt de upgrade tov C9 waard is, scheelt nog maar €150 voor de 65". Designverschil maakt me niet heel veel uit, al is het een leuke bonus

[ Voor 31% gewijzigd door KngfCnns op 10-05-2020 04:40 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

KngfCnns schreef op zondag 10 mei 2020 @ 04:36:
Hoe wordt door E9 bezitters het geluid ervaren? Zit behoorlijk te twijfelen of het puur op dit punt de upgrade tov C9 waard is, scheelt nog maar €150 voor de 65". Designverschil maakt me niet heel veel uit, al is het een leuke bonus
Ik heb geen audio-ervaring met de C9 maar eerlijk gezegd vind ik het geluid van de E9 meer dan prima (voor een TV).

Over het algemeen zet ik mijn receiver + boxen niet eens meer aan voor normale content zoals YT, Netflix voor de kinderen of KPN-iTV

Wel vond ik de E9 qua build en design wat prettiger dan de C9, met name het dunne gedeelte van het panel is wat steviger (minder flexibel door de glasplaat)

Strava

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 20:05
vhal schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:54:
[...]

Ik heb geen audio-ervaring met de C9 maar eerlijk gezegd vind ik het geluid van de E9 meer dan prima (voor een TV).
Ik neig idd meer die kant op, zal er waarschijnlijk (binnenkort) geen geluidsysteem op aansluiten. Is het een beetje te waarderen op een soundbar twv €150+?

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

KngfCnns schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Ik neig idd meer die kant op, zal er waarschijnlijk (binnenkort) geen geluidsysteem op aansluiten. Is het een beetje te waarderen op een soundbar twv €150+?
Ik ben niet bekend met dedicated soundbars. Zoek je een ruimtevullend geluid, dan moet je toch verder zoeken als je de interne speaker van de E9 wil gebruiken. Wil je gewoon 'ok geluid' zonder al te veel moeite, dan voldoet de interne soundbar E9 prima naar mijn gevoel. Echter zal een audioliefhebber zijn bed er niet voor uit komen :P

Strava

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
KngfCnns schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Ik raad je aan even te zoeken in dit topic naar jouw vraag. Deze discussie is kort geleden al exact geweest.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Graver256 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:49:
[...]

In dit geval hebben alle losse .srt bestanden altijd gewerkt in de afgelopen maanden. En nu deze week allemaal ineens niet meer. Voor de zekerheid een paar bestanden omgezet naar UTF-8 formaat, maar maakte geen verschil helaas.

Rondje op buitenlandse fora gedaan en zie meer mensen die hier nu tegenaan lopen. Externe subtitels laden niet meer in de interne LG videoplayer. Denk dat het stuk is gegaan met de laatste software update 04.71.25 :| Even kijken of het ergens te melden is bij LG.
Ben wel benieuwd of andere LG bezitters in dit topic met deze software versie dit probleem ook hebben.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Waar ik even benieuwd naar ben om het audio gedeelte weer aan te halen.

Wie heeft er ervaring met luisteren naar geluid uit de E9 ten opzichten van de LG SL8YG Soundbar??

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

En als je de film op een usb stick zet en afspeelt over de usb poort ook niet? Als er dan wel subs zijn ligt het misschien aan de NAS?!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:51
hardware-lover schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:43:
[...]

Ik kom nog heel even terug op het NPO en Max logo verhaal. Het viel mij vanavond op dat de logo's kleurloos én transparant zijn op de 3 zenders?

Dan, nu, uitzending gemist nog met hun oranje rondje.. constant in beeld

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:57
Vraagje:
Past de LG 55C9 op onderstaande TV stand middels een VESA mount?
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Qua VESA specificatie moet het lukken maar wil toch even checken of de VESA mounts niet cruciale aansluitingen blokkeren.

• Wren
  • Nu online
X2X2X schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:15:
Vraagje:
Past de LG 55C9 op onderstaande TV stand middels een VESA mount?
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Qua VESA specificatie moet het lukken maar wil toch even checken of de VESA mounts niet cruciale aansluitingen blokkeren.
Het bevestigingsstuk lijkt mij grotendeels vergelijkbaar met een reguliere beugel dus het lijkt mij geen problemen opleveren. Een deel van de aansluitingen zit aan de zijkant dus die zitten helemaal niet in de weg.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:57
Wren schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Het bevestigingsstuk lijkt mij grotendeels vergelijkbaar met een reguliere beugel dus het lijkt mij geen problemen opleveren. Een deel van de aansluitingen zit aan de zijkant dus die zitten helemaal niet in de weg.
Dankje. Dat dacht ik inderdaad ook.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:42
eL_Jay schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:12:
Ben benieuwd in hoeverre de xX-series oled gehandicapt worden door de brakke hdmi2.05 poorten
Brakke poorten? Het gaat meer om de features dan de 48 vs 40 gbits. Waar wilde je 48gbps voor gebruiken?

YouTube: LG Cuts HDMI 2.1 Bandwidth on 2020 4K TVs Below 48Gbps. Does It Matter?

PVO

• Graver256
Help!!!! schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Ben wel benieuwd of andere LG bezitters in dit topic met deze software versie dit probleem ook hebben.
Heel fijn en totaal onverklaarbaar doen alle externe .srt bestanden het weer via de interne LG videoplayer. Er is geen nieuwe software update van de TV geweest of enige verandering op mijn Synology NAS :?

• Snake_Eye
[...]

Ja? Dat is een vooruitgang, dan had mijn gezeur daar misschien wel zin gehad. d:)b

• Snake_Eye
[...]

Welke TV heb je?

• Graver256
LG OLED 55C9. Probleem is vandaag dus vanzelf opgelost.

• Snake_Eye
Graver256 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:15:
[...]

LG OLED 55C9. Probleem is vandaag dus vanzelf opgelost.
Dat is vreemd, maar gelukkig dat het goedgekomen is.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 21:22
Is er een manier om beperkt in te zoomen op bijvoorbeeld Netflix content op webos (c7)? De zwarte balken zijn bij wide-screen content erg groot maar met 'zoomen in alle richtingen' verliest er veel van het frame.

Zoek iets er tussen in. Als ik bijvoorbeeld via de htpc kijk met mpc zoom ik handmatig in totdat de zwarte balken ongeveer gehalveerd zijn.

• Diablow
Diablow schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:38:
Vandaag een cx gekocht, was heel even puzzelen voor arc, zowel op tv als op de receiver de functie aan zetten, maar werkt prima nu.
Gaat nog niet altijd goed. Vooral als ik bijvoorbeeld na het gamen, via de receiver, weer terug iets kijk via de tv. Dan heb ik geen geluid, na de tv aan en uit zetten wel.
En ik kan de hue lampen via de tv aan en uit zetten. Weet niet echt wat te toegevoegde waarde daarvan is. Iets ambilight achtig iets waarbij de lampen mee kleuren met het scherm was interessanter geweest.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik schrok vanavond toch wel even toen ik opeens een rood puntje in mijn scherm zag, het vreemde was alleen dat het er soms wel en soms weer even niet was, maar het zat wel steeds op exact dezelfde plek in het scherm en ook in twee verschillende tv programma's. Dus ik dacht in eerste instantie dat er een led stuk was gegaan. Alleen gedurende avond kwam ik er achter dat het alleen bij SBS6 was waar ik zag en op alle andere zenders had ik er helemaal geen last van. Toen ben ik maar even één van die programma's terug gaan kijken op mijn PC scherm en gelukkig zag ik daar ook het rode stipje in beeld, het zat dus in de uitzending van SBS6 en gelukkig niet in mijn TV scherm ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG8YA_ZS9il9thhloHuc9J2cMDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqcBtjE6iLYuKID6b0rWg4Qi.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 11-05-2020 08:07 ]

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Simpel vraagje.. Uit verveling weer wat aan het rommelen geweest met de settings van mijn C8. Online altijd zo veel gelezen dat het algehele advies rondom sharpness is om deze wel op 0 te zetten. Iemand hier wel eens wat mee gespeeld? Hij staat bij mij al 2 jaar op 10 namelijk, qua SDR. Gisteren voor de grap de Ziggo Next eens op pauze gezet en met de sharpness gaan spelen. Als ik hem op max zet zie ik duidelijk verschil. Maar ik kan met geen mogelijkheid ook maar enig verschil ontdekken tussen 0 of 10 8)7

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-11 16:10
Sinds zaterdag ben ik de gelukkige bezitter van de LG OLED 55C9! Ik volg al een tijdje dit forum en ik heb meteen de eco modus uitgeschakeld. Daarna voor zowel de tv en Netflix op bioscoopmodus gezet en de Oled lampjes op 60 (voor de veiligheid met inbranden). Voor de ps4 op game modus gezet met de lampjes ook op 60. Nu lees ik ook over de quickstart uitzetten maar deze functie kan ik nergens vinden..? En ook de picture achtergrond uitzetten zie ik niet zo. En wat ik ook merk is dat als ik Netlfix even op pauze zet dat hij meteen in schermbeveiliging gaat (zwart scherm met zo'n kleurenanimatie). Is dit slim om aan te laten? Mochten jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag!

• Michiel95
  • Laatst online: 15-11 08:53
Ik lees online verschillende meningen/reacties, kan iemand hier opheldering in geven?

Ik wil binnenkort een nieuwe TV kopen (LG C9 of CX). Ik lees dat in de CX de DTS encoding is weggehaald waardoor deze dit niet meer kan afspelen (Via apps op TV zelf -> Netflix, plex...). Ik maak gebruik van een eigen plex server met films waarvan toch +/- 80% een DTS audiokanaal heeft. Ik wou hierbij in eerste instantie ook de nieuwe sonos arc soundbar bij kopen, maar deze heeft ook geen DTS ondersteuning...

Ik lees op sommige fora dat de CX wél DTS geluid kan afspelen wanneer je deze aansluit op een DTS compatibele soundbar. Klopt dit?

Indien niet, verlies ik veel (merkbaar) geluidskwaliteit doordat plex mijn DTS films zal converteren naar een ander formaat?

Een andere oplossing is om een extern apparaat te kopen (Apple TV 4K...), maar dit hou ik liever af indien het niet echt noodzakelijk is.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ananas_NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:28:
Nu lees ik ook over de quickstart uitzetten maar deze functie kan ik nergens vinden..?
Instellingen menu > Algemeen > Aanvullende instellingen > Quick start+

• Wren
  • Nu online
Michiel95 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:39:
Ik lees online verschillende meningen/reacties, kan iemand hier opheldering in geven?

Ik wil binnenkort een nieuwe TV kopen (LG C9 of CX). Ik lees dat in de CX de DTS encoding is weggehaald waardoor deze dit niet meer kan afspelen (Via apps op TV zelf -> Netflix, plex...). Ik maak gebruik van een eigen plex server met films waarvan toch +/- 80% een DTS audiokanaal heeft. Ik wou hierbij in eerste instantie ook de nieuwe sonos arc soundbar bij kopen, maar deze heeft ook geen DTS ondersteuning...

Ik lees op sommige fora dat de CX wél DTS geluid kan afspelen wanneer je deze aansluit op een DTS compatibele soundbar. Klopt dit?

Indien niet, verlies ik veel (merkbaar) geluidskwaliteit doordat plex mijn DTS films zal converteren naar een ander formaat?

Een andere oplossing is om een extern apparaat te kopen (Apple TV 4K...), maar dit hou ik liever af indien het niet echt noodzakelijk is.
Ik lees dit op de LG site:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y07FppTtop7AASOiEUEesKOgS7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTyVXGCJ7l47nTf2Olh1G540.jpg?f=fotoalbum_large

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Ananas_NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:28:
Sinds zaterdag ben ik de gelukkige bezitter van de LG OLED 55C9! Ik volg al een tijdje dit forum en ik heb meteen de eco modus uitgeschakeld. Daarna voor zowel de tv en Netflix op bioscoopmodus gezet en de Oled lampjes op 60 (voor de veiligheid met inbranden). Voor de ps4 op game modus gezet met de lampjes ook op 60. Nu lees ik ook over de quickstart uitzetten maar deze functie kan ik nergens vinden..? En ook de picture achtergrond uitzetten zie ik niet zo. En wat ik ook merk is dat als ik Netlfix even op pauze zet dat hij meteen in schermbeveiliging gaat (zwart scherm met zo'n kleurenanimatie). Is dit slim om aan te laten? Mochten jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag!
beter op isf dark/light voor overdag en avond,eventueel witbalans van warm2 naar warm1,maar belangrijkste is wat jij mooi vind.

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-11 16:10
pwh53 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:24:
[...]

beter op isf dark/light voor overdag en avond,eventueel witbalans van warm2 naar warm1,maar belangrijkste is wat jij mooi vind.
Ok ik ga ook daar even mee aan de slag! Quick start heb ik net uitgezet. En is het slim om die schermbeveiliging aan te houden (zwart scherm met kleurenanimatie)?

• Wren
  • Nu online
Ananas_NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Ok ik ga ook daar even mee aan de slag! Quick start heb ik net uitgezet. En is het slim om die schermbeveiliging aan te houden (zwart scherm met kleurenanimatie)?
Sreensaver kan je dacht ik niet eens uitzetten. Maar het is goed dat deze actief is.

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heeft de LG C9 ook een analoge audio out? Ik zie wel een headphones uitgang.
Kan ik die daar ook voor gebruiken? Heb namelijk geen optical op mijn (20 jaar oude) versterker B)

Soundcloud

Ja dat kan.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 15:48
Vreemd want in de online handleiding van de C9 staat bij de Foto en Video app dat DTS word ondersteund voor avi en mkv maar in de handleiding van de CX staat nergens DTS.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Michiel95
  • Laatst online: 15-11 08:53
Nu begrijp ik het helemaal niet meer... online zoveel ongenoegen dat de HDMI poorten "slechts" 40Gbps doorlaten in plaats van de 48 in de C9, alsook DTS ondersteuning is weggehaald...

• Wren
  • Nu online
Mr_Blobby schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:13:
[...]
Vreemd want in de online handleiding van de C9 staat bij de Foto en Video app dat DTS word ondersteund voor avi en mkv maar in de handleiding van de CX staat nergens DTS.
handleidingen van LG zijn absolute rotzooi (helaas). Tig jaar na de komst van LG naar Nederland zijn deze nog steeds ultiem generiek en vol met vertaalfouten. Hebben ook andere aziatische merken een handje van.
Het beste wat je kan doen is dit vragen aan LG zelf, die gaan het eventueel uitzoeken en dan heb je een zeker antwoord.

• GG85
  • Laatst online: 22:45

GG85

.......

Dirrukje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:54:
Simpel vraagje.. Uit verveling weer wat aan het rommelen geweest met de settings van mijn C8. Online altijd zo veel gelezen dat het algehele advies rondom sharpness is om deze wel op 0 te zetten. Iemand hier wel eens wat mee gespeeld? Hij staat bij mij al 2 jaar op 10 namelijk, qua SDR. Gisteren voor de grap de Ziggo Next eens op pauze gezet en met de sharpness gaan spelen. Als ik hem op max zet zie ik duidelijk verschil. Maar ik kan met geen mogelijkheid ook maar enig verschil ontdekken tussen 0 of 10 8)7
Probeer deze eens:
YouTube: TobyFree.com - 4K UHD Test Pattern H.264 MP4

(is ook ergens een uncompressed .png van te vinden om op USB stick te zetten) edit: hier
4k test pattern uncompressed png

Als je dan de Siemens Star pakt is het verschil tussen sharpness 0 en 10 en hoger wel duidelijk te zien. Grap is dat sharpness op 10-20 er 'mooi' uit ziet omdat je dan een strak lijntje krijgt. Het orgineel is echter wel 'pixelig' qua overgang en dat zie je pas bij sharpness op 0.
Rtings heeft bij de C8 ook staan dat bij PC input sharpness op 10 (of 20?) hetzelfde is (geen sharpness) als sharpness 0 bij andere bronnen maar dat is niet waar.
Onafhankelijk van de bron is sharpness 0 altijd geen processing en 10 of 20 of hoger is er altijd enige vorm van processing. Zie je bijv aan de halo effecten om de lijnen van de Sharpness paterns. Bij harde overgangen van de zwarte lijnen naar de omliggende vlakken zie je bij alles anders dan sharpness 0 dat er omliggende pixels een klein beetje oplichten. Alleen bij sharpness is 0 staan alle omliggende pixels bij harde overgangen 'uit'.

Btw, wel even in mierenneukmodus op 10cm afstand van je tv gaan zitten anders zie je het niet maar hey, ieder z'n hobby O-) 8)

[ Voor 11% gewijzigd door GG85 op 11-05-2020 13:21 ]

• 3p0x
  • Laatst online: 20-11 16:01
Wat zijn de ervaringen met het ophangsysteem van de GX serie? In allerlei review wordt van alles geroepen echter hangt niemand de tv daadwerkelijk op :+

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-11 15:39
3p0x schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:48:
Wat zijn de ervaringen met het ophangsysteem van de GX serie? In allerlei review wordt van alles geroepen echter hangt niemand de tv daadwerkelijk op :+
Wat wil je weten? Ik heb de 65GX en heb hem in mijn eentje opgehangen (geen makkelijke klus overigens). Hij hangt mooi strak tegen de muur. Je kan hem iets naar voren trekken om de kabels aan te sluiten, maar dat is niet heel praktisch, er is weinig ruimte. Vooral het vastzetten van de kabels in de geleideklemmen valt niet mee. Overigens kan je na het ophangen de TV nog waterpas maken, dit is mogelijk door de slimme consrtuctie van de ophangbeugel.

• Dirrukje
GG85 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:36:
[...]

Probeer deze eens:
YouTube: TobyFree.com - 4K UHD Test Pattern H.264 MP4

(is ook ergens een uncompressed .png van te vinden om op USB stick te zetten) edit: hier
[Afbeelding: 4k test pattern uncompressed png]

Als je dan de Siemens Star pakt is het verschil tussen sharpness 0 en 10 en hoger wel duidelijk te zien. Grap is dat 10-20 er 'mooi' uit ziet omdat je dan een strak lijntje krijgt. Het orgineel is echter wel 'pixelig' qua overgang en dat zie je pas bij sharpness op 0.
Rtings heeft bij de C8 ook staan dat bij PC input sharpness op 10 (of 20?) hetzelfde is (geen sharpness) als sharpness 0 bij andere bronnen maar dat is niet waar.
Onafhankelijk van de bron is sharpness 0 altijd geen processing en 10 of 20 of hoger is er altijd enige vorm van processing. Zie je bijv aan de halo effecten om de lijnen van de Sharpness paterns. Bij harde overgangen van de zwarte lijnen naar de omliggende vlakken zie je bij alles anders dan sharpness 0 dat er omliggende pixels een klein beetje oplichten. Alleen bij sharpness is 0 staan alle omliggende pixels bij harde overgangen 'uit'.

Btw, wel even in mierenneukmodus op 10cm afstand van je tv gaan zitten anders zie je het niet maar hey, ieder z'n hobby O-) 8)
Ow wow, nice.. ik kende deze nog niet maar wel een mooi en overzichtelijk verhaal. Ga hem eens uitproberen en neem dan de rest ook gelijk mee :D

Ik zal voor de grap maar niet even een afbeeldingen sturen van mijn monitor waar ik achter werk maar dat is om te huilen haha :+ :X

• GG85

GG85

.......

Dirrukje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Ow wow, nice.. ik kende deze nog niet maar wel een mooi en overzichtelijk verhaal. Ga hem eens uitproberen en neem dan de rest ook gelijk mee :D

Ik zal voor de grap maar niet even een afbeeldingen sturen van mijn monitor waar ik achter werk maar dat is om te huilen haha :+ :X
Alstu :). Als je de image download en op 100% weer geeft op een reguliere pc monitor krijg je een heel aardig beeld hoe 'hard' de overgangen er uit moeten zien, 100% zoom is behoorlijk 'pixelerig' zonder antialising. C8 met enige vorm van sharpness maakt daar wat anders van :)

• Br00ster
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01-2024
Voor de C9 eigenaren op dit forum, waar hebben jullie de LG Trumotion settings op staan? Ik zit hier een tijdje mee te spelen en lijk het niet helemaal 100% goed te krijgen. Benieuwd naar jullie settings :)

• 3p0x
undersurface schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Wat wil je weten? Ik heb de 65GX en heb hem in mijn eentje opgehangen (geen makkelijke klus overigens). Hij hangt mooi strak tegen de muur. Je kan hem iets naar voren trekken om de kabels aan te sluiten, maar dat is niet heel praktisch, er is weinig ruimte. Vooral het vastzetten van de kabels in de geleideklemmen valt niet mee. Overigens kan je na het ophangen de TV nog waterpas maken, dit is mogelijk door de slimme consrtuctie van de ophangbeugel.
Danku, dat is inderdaad wat ik wilde weten, voornaamste is natuurlijk dat ie recht aan de muur hangt. Zodra alles is aangesloten hoef je er natuurlijk ook niet meer bij, wel handig dat de tv dan iets van de muur afgehaald kan worden. Nu alleen nog even bepalen of het de 55" of 65" moet gaan worden :P

• Squirtcanon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-11 16:12
DON PAPA schreef op maandag 11 mei 2020 @ 02:15:
Ik schrok vanavond toch wel even toen ik opeens een rood puntje in mijn scherm zag, het vreemde was alleen dat het er soms wel en soms weer even niet was, maar het zat wel steeds op exact dezelfde plek in het scherm en ook in twee verschillende tv programma's. Dus ik dacht in eerste instantie dat er een led stuk was gegaan. Alleen gedurende avond kwam ik er achter dat het alleen bij SBS6 was waar ik zag en op alle andere zenders had ik er helemaal geen last van. Toen ben ik maar even één van die programma's terug gaan kijken op mijn PC scherm en gelukkig zag ik daar ook het rode stipje in beeld, het zat dus in de uitzending van SBS6 en gelukkig niet in mijn TV scherm ;)

[Afbeelding]
ik had dus exact hetzelfde.. TV meteen opnieuw opgestart en zag het weer. gauw naar Youtube geswitcht en daar was het niet. schrok me kapot :+

• Diablow
Mijn cx hangt nu net een klein beetje scheef maar is niet storend. Heb de bestaande Vesa beugel gebruikt. Dus kwam met ingebouwde waterpas die dus niet klopt.. Door de ene beugel iets hoger te zetten dan de andere is dat weer te compenseren, maar dat is lastig uitmeten. Hij hangt best een stuk van de muur af, afstandsbus van de beugel is een centimeter denk ik, en dan komt er nog een paar centimeter bij van tussen de bevestiging en de voorkant. Ik kan wel vrij makkelijk vij de hdmi poorten aan de zijkant. De gaten zitten echt laag, het kan nu net, met de beugel ook op zijn laagst, maar de center versterker zit precies waar het beeld onderaan begint.

• Snake_Eye
[...]

Vreemd heb vandaag gekeken, maar de logo van Omroep Max is nog steeds oranje.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 18:46
Diablow schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:11:
Mijn cx hangt nu net een klein beetje scheef maar is niet storend. Heb de bestaande Vesa beugel gebruikt. Dus kwam met ingebouwde waterpas die dus niet klopt.. Door de ene beugel iets hoger te zetten dan de andere is dat weer te compenseren, maar dat is lastig uitmeten. Hij hangt best een stuk van de muur af, afstandsbus van de beugel is een centimeter denk ik, en dan komt er nog een paar centimeter bij van tussen de bevestiging en de voorkant. Ik kan wel vrij makkelijk vij de hdmi poorten aan de zijkant. De gaten zitten echt laag, het kan nu net, met de beugel ook op zijn laagst, maar de center versterker zit precies waar het beeld onderaan begint.
Inderdaad NOOIT vertrouwen op de meegeleverde waterpas(jij hebt dat op de harde manier geleerd, ik trouwens ook), gebruik altijd een tweede waterpas ter controle, heb al kapotte waterpassen gehad bij goedkope beugels van amazon, maar ook die van mijn vogel was lichtjes scheef.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• NoahAmber
  • Niet online
Br00ster schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:03:
Voor de C9 eigenaren op dit forum, waar hebben jullie de LG Trumotion settings op staan? Ik zit hier een tijdje mee te spelen en lijk het niet helemaal 100% goed te krijgen.
Wat is niet 100% goed? Of wat is 100% goed? M.a.w , wat is het probleem?

Hier staat trumotion uit..

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 14% gewijzigd door NoahAmber op 11-05-2020 18:32 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Br00ster schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:03:
Voor de C9 eigenaren op dit forum, waar hebben jullie de LG Trumotion settings op staan?
TruMotion Gebruiker
De-Judder 0
De-Blur 10

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snake_Eye schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:20:
[...]
Vreemd heb vandaag gekeken, maar de logo van Omroep Max is nog steeds oranje.
Misschien gaat het net zoals bij RTL e.d., dat ze na enige tijd kleurloos en transparant worden?

Op DIT moment zijn alle logo's op de 3 NPO zenders kleurloos, echter zend Max op dit moment niet uit. Dat was gisteravond wel het geval.

Edit: nope, vanmiddag bleef het Max logo oranje.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2020 21:14 ]

Testing, one, two ...

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij heb ik mijn eerste vastloper :+ Na het aanzetten van de TV bleef hij hangen in dit Netflix scherm (die ik ook niet herken). Ik had wel een cursor maar de tv reageerde verder niet op de AB. Ik moest de tv even van de spanning afhalen om het weer werkend te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utZvjgtW54dp_DkhQllJY0jEIv4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5wlqp85e85bJx0RXIqCzmfBT.jpg?f=user_large
let niet op de kabelmanagement :+

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 12-05-2020 08:06 ]

Strava

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 09:29
3p0x schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:33:
[...]Nu alleen nog even bepalen of het de 55" of 65" moet gaan worden :P
Indien je twijfelt zou ik altijd voor de 65" gaan. Of je moet er echt maar 3 meter vandaan zitten.

• GG85

GG85

.......

MY00 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Indien je twijfelt zou ik altijd voor de 65" gaan. Of je moet er echt maar 3 meter vandaan zitten.
En zelfs dan nog, went heeel erg snel. Altijd voor 65 gaan bij twijfel!

• 3p0x
GG85 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:29:
[...]

De afstand is idd nu rond de 3/3.5m... Maar er staat nog een verbouwing op de planning waardoor deze afstand wellicht groter wordt dus ik denk dat ik het wel weet :+

• Dirrukje
GG85 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Alstu :). Als je de image download en op 100% weer geeft op een reguliere pc monitor krijg je een heel aardig beeld hoe 'hard' de overgangen er uit moeten zien, 100% zoom is behoorlijk 'pixelerig' zonder antialising. C8 met enige vorm van sharpness maakt daar wat anders van :)
Nog niet met deze getest, maar had nog wel https://www.avsforum.com/...-ray-mp4-calibration.html staan dus daar even de overscan/sharpness test mee gedaan. Ik moet zeggen dat ik sharpness op 10 toch beter vond eigenlijk. Op 0 was het met mn neus op het scherm ietwat blurry, op 10 vond ik de overgang tussen zwart/wit toch wat strakker om eerlijk te zijn.

• Dirrukje
3p0x schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:33:
[...]

De afstand is idd nu rond de 3/3.5m... Maar er staat nog een verbouwing op de planning waardoor deze afstand wellicht groter wordt dus ik denk dat ik het wel weet :+
Ik zit op 2,5m met 65 inch. Geen spijt van ;)

• Snake_Eye
Dirrukje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Nog niet met deze getest, maar had nog wel https://www.avsforum.com/...-ray-mp4-calibration.html staan dus daar even de overscan/sharpness test mee gedaan. Ik moet zeggen dat ik sharpness op 10 toch beter vond eigenlijk. Op 0 was het met mn neus op het scherm ietwat blurry, op 10 vond ik de overgang tussen zwart/wit toch wat strakker om eerlijk te zijn.
Zelfs van ver af vind ik scherpte op 0 te blurry. Daarom staat het bij mij op 10.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

GG85 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Maar de panelpolitie zegt dat de 65" panels "slechter" zijn qua uniformiteit :+

Strava

• kaos001
Vanmiddag maar eens naar de winkel bij mij in de buurt om te praten over prijzen en eventuele pixelgarantie.
De jeuk om een C9 te halen wordt heel erg momenteel :P

Soundcloud

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Snake_Eye schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Zelfs van ver af vind ik scherpte op 0 te blurry. Daarom staat het bij mij op 10.
Als het goed is is 10 eigenlijk 0. Als je scherpte op 0 zet dan wordt alles softer. Iemand hier die dat zeker weet? Ik heb dit ergens gelezen op AVforums.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 11:52
undersurface schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:16:
[...]
Met twee personen vonden wij dit ook een lastige klus. En dan met name het gedeelte om de TV helemaal vlak tegen de muur te krijgen. Dat lukte niet, thans niet met de onderste helft van de TV. In eerste instantie zochten wij de oorzaak bij de bekabeling aan de achterzijde van het scherm. Dus vervolgens kabels verwijderen, weer terugplaatsen, enz. Daarna nog niet helemaal vlak tegen muur. Uiteindelijk twee stukken bierviltjes tussen de achterkant van het scherm en de muurbeugel geplaatst, zie foto. Nu hangt de 65GX redelijk goed vlak tegen de muur; op een paar plekken sluit de TV niet volledig aan tegen de muur, maar wellicht is het stucwerk ook niet helemaal vlak.
Je moet overigens een behoorlijke sleuf in de muur hebben (of maken) wil de dikke stekker van de voedingskabel van TV er door passen.

Hoe doe je dat waterpas stellen van het scherm eigenlijk? Bij mij komt er weinig beweging in als ik druk vanuit de zijkant van scherm. Maar dat komt wellicht door de viltjes die ik er tussen heb gestopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKmxkytzww0SxsIF7xCmsZOD10s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F0YFfE8k8DnW3P7YszBwDDt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door TranceDJ op 12-05-2020 12:06 ]

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 10:24
@TranceDJ hoe dik is die stekker van de GX precies? Heb nu als voorbereiding een goot van 50mm, zou behoorlijk balen als dit zelfs te smal blijkt... dank!

• kaos001
Kan iemand mij uitleggen hoe het switchen van 'picture mode' eigenlijk werkt?
Als ik bijvoorbeeld een PS4 wil aansluiten, gaat hij dan automatisch naar game mode?
En stel ik wil daarna Netflix kijken, bepaald de TV dan zelf of het SDR of HDR is of moet je dan handmatig bepaalde settings weer aanpassen?

Zou het wel prettig vinden om alles 1 keer in te stellen en dan klaar te zijn namelijk :)

edit: en je kan alles de settings van een picture mode aanpassen als je ook daadwerkelijk daar in zit? Dus bijv HDR settings aanpassen kan alleen als je ook HDR content speelt?

[ Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 12-05-2020 12:46 ]

Soundcloud

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49
Graver256 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:13:
[...]
Heel fijn en totaal onverklaarbaar doen alle externe .srt bestanden het weer via de interne LG videoplayer. Er is geen nieuwe software update van de TV geweest of enige verandering op mijn Synology NAS :?
Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt, ook C9 en Synology NAS. Uiteindelijk heb ik het stroom van de NAS en TV afgehaald en eerst de NAS helemaal opnieuw laten opstarten en pas daarna de TV weer aan (met quickstart eenmalig uit). Wellicht heeft iemand anders hier nog wat aan :)

Ik denk dat het ergens mis is gegaan met tussentijds herstarten van de NAS of verplaatsen van bestanden terwijl de TV ook bezig was met indexatie/uitlezen van de share of iets dergelijk. Wijzigingen op de share, zoals verplaatsen van een map, zie ik ook niet altijd gelijk op de TV terug.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 11:52
Magpie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:32:
@TranceDJ hoe dik is die stekker van de GX precies? Heb nu als voorbereiding een goot van 50mm, zou behoorlijk balen als dit zelfs te smal blijkt... dank!
Hierbij een foto van de stekker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EENK1_1is-GsOAwdEMLC2lMYCAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3IeTI054EMZGU3vxiVg2bEk.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij ook nog de officiële installatievideo voor de GX:
YouTube: 2020 LG Gallery Design TV l Unveiling the secret of the flush fit on...

Ik had voorheen een 65W8. Verschillende exemplaren in huis gehad. Bij allen zichtbare vertical banding en slechte uniformiteit (tinting). Zo had ik onder meer een gelig i.p.v. groen voetbalveld aan de linkerzijde scherm vanuit een kijkpositie links; en andersom aan de rechterzijde vanuit rechter kijkpositie. Ik heb louter een uniform groen veld ervaren vanuit een centrale kijkpositie (precies vanuit het midden). Volgens LG valt dit binnen de specificaties. Mijn winkel dacht daar gelukkig anders over en heeft uiteindelijk meegewerkt aan omruiling voor een 65GX. Ik heb nog geen voetbal gekeken met de GX...

Update: paar voorbeelden van hoe 'tinting' er bij mijn W8 uit zag. De bovenste foto's is een ander exemplaar dan de onderste foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UctnJ8G7_S_fY_dSddxEnZ3ppfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBA5Ex1FFJVXpKIs7eNV5HWk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door TranceDJ op 12-05-2020 14:41 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ziet er niet best uit. Zelf heb ik besloten om toch niet voor een OLED te gaan, teveel risico op problemen voor het gebruik bij mij..

[ Voor 55% gewijzigd door Segafreak83 op 12-05-2020 13:53 ]

Verwijderd

Wat is nou het grootste verschil tusen de OLED55CX6LA & OLED55C9PLA? Als ik een vergelijk doe kan ik het verschil niet echt vinden...
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:15:
Wat is nou het grootste verschil tusen de OLED55CX6LA & OLED55C9PLA? Als ik een vergelijk doe kan ik het verschil niet echt vinden...
Beter zoeken want verschillen zijn er wel.
In reviews wordt dit ook uitgelegd.
O.a. filmmaker modus.
Groot zijn de verschillen echter niet dus als je prijsvoordeel wilt halen kun je ook een C9 kiezen.

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Beter zoeken want verschillen zijn er wel.
In reviews wordt dit ook uitgelegd.
O.a. filmmaker modus.
Groot zijn de verschillen echter niet dus als je prijsvoordeel wilt halen kun je ook een C9 kiezen.
Thanks voor je snelle reply. Hij is nu met 600 euro korting in de ING rentepunten winkel Voor 1459 kun je deze kopen. Wel scherpe deal lijkt mij...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

@Verwijderd als je het hebt over de 55c9 is dat NIET een scherpe prijs!!
pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart

Copyright and left by SED...

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
En de 77" CX voor 4259,- jammergenoeg geen 65"

• Wren
  • Nu online
SED schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:27:
Voor de C9 zou dat zeker geen goede deal zijn maar ik denk dat hij het over de CX heeft.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1005464

Verwijderd

SED schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:27:
CX bedoel ik.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
TranceDJ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Hierbij een foto van de stekker:
[Afbeelding]

Hierbij ook nog de officiële installatievideo voor de GX:
YouTube: 2020 LG Gallery Design TV l Unveiling the secret of the flush fit on...

Ik had voorheen een 65W8. Verschillende exemplaren in huis gehad. Bij allen zichtbare vertical banding en slechte uniformiteit (tinting). Zo had ik onder meer een gelig i.p.v. groen voetbalveld aan de linkerzijde scherm vanuit een kijkpositie links; en andersom aan de rechterzijde vanuit rechter kijkpositie. Ik heb louter een uniform groen veld ervaren vanuit een centrale kijkpositie (precies vanuit het midden). Volgens LG valt dit binnen de specificaties. Mijn winkel dacht daar gelukkig anders over en heeft uiteindelijk meegewerkt aan omruiling voor een 65GX. Ik heb nog geen voetbal gekeken met de GX...

Update: paar voorbeelden van hoe 'tinting' er bij mijn W8 uit zag. De bovenste foto's is een ander exemplaar dan de onderste foto's.
[Afbeelding]
die foto's , de nummer 1 oorzaak dat ik me niet meer waag aan OLED tot ze deze zaken op punt krijgen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
eynickey schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde meegemaakt, ook C9 en Synology NAS. Uiteindelijk heb ik het stroom van de NAS en TV afgehaald en eerst de NAS helemaal opnieuw laten opstarten en pas daarna de TV weer aan (met quickstart eenmalig uit). Wellicht heeft iemand anders hier nog wat aan :)

Ik denk dat het ergens mis is gegaan met tussentijds herstarten van de NAS of verplaatsen van bestanden terwijl de TV ook bezig was met indexatie/uitlezen van de share of iets dergelijk. Wijzigingen op de share, zoals verplaatsen van een map, zie ik ook niet altijd gelijk op de TV terug.
Dit is bij mij wel een irritatie puntje. Duurt eigenlijk veel te lang. En je kunt 'em ook niet handmatig 'forceren'. Althans, die optie heb ik nog niet gevonden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Dat zit niet aan de tv kant maar aan de DLNA software kant van de nas. Die moet opnieuw indexeren bij wijzigingen. Clients (zoals de tv, pc, etc) zijn "domme" apparaten die afhankelijk zijn van wat de software indexeert.
Pagina: 1 ... 276 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.