Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:56
Cap schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:26:
Dat zit niet aan de tv kant maar aan de DLNA software kant van de nas. Die moet opnieuw indexeren bij wijzigingen. Clients (zoals de tv, pc, etc) zijn "domme" apparaten die afhankelijk zijn van wat de software indexeert.
Ik gebruik Plex en het valt me mee dat als ik op de server wat verander/verwijder dit in de app eigenlijk wel meteen zichtbaar is. Kan zijn dat de interne mediaspeler wat trager is?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Inderdaad, enige oplossing is een snellere nas kopen.

Copyright and left by SED...

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:58
donpablo80 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Als het goed is is 10 eigenlijk 0. Als je scherpte op 0 zet dan wordt alles softer. Iemand hier die dat zeker weet? Ik heb dit ergens gelezen op AVforums.
Met de E6 was scherpte 10 ook 0. Mij lijkt het dat dit ook het geval is met de 9 serie. Ondanks dat zette Rtings ook de E6 toch op 0. Voor mij is 0 veelte soft.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
SED schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:43:
Inderdaad, enige oplossing is een snellere nas kopen.
Mijn trouwe NAS'je is inderdaad geen snelheidsmonster. Was 'ie al niet toen ik 'em in 2014 kocht. Wat dat betreft valt het me al enorm mee dat de C9 er in de basis uitstekend mee om gaat. Ook zware 4k hdr bestanden gaan top via vanaf de NAS op de C9 :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Wren schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Ik gebruik Plex en het valt me mee dat als ik op de server wat verander/verwijder dit in de app eigenlijk wel meteen zichtbaar is. Kan zijn dat de interne mediaspeler wat trager is?
Nee want die doet niets anders dan de *huidige* geindexeerde toestand van de server uitlezen op het moment dat je door een mapje bladert. Zo werkt DLNA. Jouw Plex setup is gewoon sneller aan de server zijde (be it hardware en/of software).

• Wren
Cap schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:14:
[...]

Nee want die doet niets anders dan de *huidige* geindexeerde toestand van de server uitlezen op het moment dat je door een mapje bladert. Zo werkt DLNA. Jouw Plex setup is gewoon sneller aan de server zijde (be it hardware en/of software).
Weer wat geleerd,dat kan natuurlijk ook. :)

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 14:32
Klopt het dat je bij het ophangen van de GX een sleuf in je muur moet maken?

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Dan Stark schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:48:
Klopt het dat je bij het ophangen van de GX een sleuf in je muur moet maken?
Moet niet, het filmpje hierboven ergens geeft aan dat je zelf voor een kabelgoot moet zorgen om de kabels naar beneden weg te werken. Als je het beter weg wilt werken kun je natuurlijk wel een sleuf in de muur maken.
Je kan ook en B9 kopen en dan de muur zover wegfrezen dat ie er met zijn dikke kont in valt. oOo Luchtkanaaltje erbij en klaar. *O*

-O-

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Ik heb een vraag over het volgende.
Ik wil graag weten of mijn denk wijze klopt.

Ik heb nog een oude Onkyo TX-SR508 uit 2010 die geen 4K ondersteund maar wel audio als DTS en TrueHD
Tevens heb ik een Nvidia Shield uit 2017 die 4K ondersteund en de audio formaten.
Nu wil ik eind van de maand een LG 55C9 gaan halen.

Ik wil de Shield aansluiten op de TV en de TV via ARC aansluiten op de receiver

Klopt mijn gedachtengang dat als ik de Shield aansluit op de TV dat alle Audio en 4K beeld (HDR10/DV) netjes wordt doorgegeven naar de TV en dat ik dus gewoon HDR en DV zie en dat alle audio wordt doorgestuurd naar de receiver mits deze het ondersteund?

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 18:47
Buzzie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:59:
Ik heb een vraag over het volgende.
Ik wil graag weten of mijn denk wijze klopt.

Ik heb nog een oude Onkyo TX-SR508 uit 2010 die geen 4K ondersteund maar wel audio als DTS en TrueHD
Tevens heb ik een Nvidia Shield uit 2017 die 4K ondersteund en de audio formaten.
Nu wil ik eind van de maand een LG 55C9 gaan halen.

Klopt mijn gedachtengang dat als ik de Shield aansluit op de TV dat alle Audio en 4K beeld (HDR10/DV) netjes wordt doorgegeven naar de TV en dat ik dus gewoon HDR en DV zie en dat alle audio wordt doorgestuurd naar de receiver mits deze het ondersteund?
Bij mij werkt dat inderdaad zo. Wel de 2019 shield pro en een LG8Y soundbar maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Buzzie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:59:

Deels. 4K en HDR zal gewoon werken. Audio zal worden doorgegeven via ARC naar de receiver, maar enkel lossy formats als DTS en DD(+). Lossless audio zoals TrueHD/DTS-HD werkt niet over ARC vanwege bandbreedte limitaties. Dit kan wel via het nieuwe eARC welke de C9 ondersteund, maar je Onkyo ondersteund dit niet.

Arrived anxious, left bored

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
marcovandam schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Bij mij werkt dat inderdaad zo. Wel de 2019 shield pro en een LG8Y soundbar maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken.
Puck schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Deels. 4K en HDR zal gewoon werken. Audio zal worden doorgegeven via ARC naar de receiver, maar enkel lossy formats als DTS en DD(+). Lossless audio zoals TrueHD/DTS-HD werkt niet over ARC vanwege bandbreedte limitaties. Dit kan wel via het nieuwe eARC welke de C9 ondersteund, maar je Onkyo ondersteund dit niet.
Dank voor jullie reacties.
Het is maar tijdelijk want wil inderdaad ook een LG SL8YG Soundbar er nog bij aanschaffen over een paar maandjes.

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Ja, ik zag het net.
Geen slechte prijs voor een CX maar toch wel zo’n €250 verschil met een 55C9.
Als je dus wat geld wil besparen zou je ook voor de C9 kunnen kiezen.
Klopt maar zag wel dat de C9 geen OS 5.0 heeft maar 4.5. Zal dat verschil maken? Ik wil graag de KPN software app gaan gebruiken zodat mijn kastje er uit kan.
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Klopt maar zag wel dat de C9 geen OS 5.0 heeft maar 4.5. Zal dat verschil maken? Ik wil graag de KPN software app gaan gebruiken zodat mijn kastje er uit kan.
Denk niet dat dit iets uitmaakt voor de KPN app.
Ik heb deze app niet dus kan het niet testen.
De C9 heeft niet WebOS 4.5 maar 4.7 ondertussen.
Deze is bij het installeren van nieuwe firmware ook mee omhoog gegaan.
Het zal waarschijnlijk nooit 5.0 worden omdat de modeljaren dan door elkaar gaan lopen vwb firmware.

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Denk niet dat dit iets uitmaakt voor de KPN app.
Ik heb deze app niet dus kan het niet testen.
De C9 heeft niet WebOS 4.5 maar 4.7 ondertussen.
Deze is bij het installeren van nieuwe firmware ook mee omhoog gegaan.
Het zal waarschijnlijk nooit 5.0 worden omdat de modeljaren dan door elkaar gaan lopen vwb firmware.
Thanks, in the end gaat het uiteindelijk om de processor en die lijken in de versie C9 en CX gelijk te zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Thanks, in the end gaat het uiteindelijk om de processor en die lijken in de versie C9 en CX gelijk te zijn.
Bijna gelijk.
De CX heeft een α9 Gen 3 AI Processor, de C9 een Gen 2.
In de praktijk zul je dit verschil niet echt waarnemen verwacht ik.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
Segafreak83 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:50:
Ziet er niet best uit. Zelf heb ik besloten om toch niet voor een OLED te gaan, teveel risico op problemen voor het gebruik bij mij..
Wat zijn jouw redenen om niet voor oled te kiezen?

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
aschja schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Teveel risico op problemen bij zijn gebruik schrijft hij

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

GG85

.......

Nog even over het hele sharpness setting verhaal:

Als eerste uiteraard: stel je tv vooral in zoals je zelf mooi vindt. Onderstaand is puur voor de beeldpuristen/mierenneukers (;)) die de bron zo natuurgetrouw mogelijk willen weergeven.

Als je onderstaand plaatje op USB stick zet kun je goed het verschil tussen de verschillende 'Sharpness' settings zien:

Test pattern:
4k test pattern uncompressed png

Als je bovenstaand patroon op een PC monitor bekijkt zie je dat o.a. de 'Siemens Star' maar ook alle text behoorlijk pixelerig is. Of dit nu 'mooi' is of niet, dit is hoe het plaatje eruit 'hoort' te zien: harde, aliased, overgangen tussen witte tekst en zwarte letters.

Ik heb vervolgens op mijn C8 wat foto's gemaakt met mijn telefoon. Let op, hier zit wat JPEG compressie bij.

C8 Sharpness op 0: geen extra pixels tussen de letters en een 'pixelige' Siemens Star, dit is het patroon 'pixel perfect' weergegeven. Of dit 'mooi' is, is een ander verhaal
(Bij mij (itt wat Rtings zegt) maakt het trouwens niet uit of ik dit via mijn PC via HDMI afspeel of via USB en de interne Media Player. Het is dus niet zo dat in 'PC mode' de Sharpness setting op 10 moet om hetzelfde resultaat te krijgen als Sharpness 0 via andere inputs.)

C8 sharpness 0

Als je inzoomt op de Siemens Star en de tekst zie je daar harde onvergangen tussen witte en zwarte pixels (met wat JPEG compressie die je moet negeren van mijn brakke telefoon cam):

C8 sharpness 0 zoom

Zet je vervolgens Sharpness op 10 (of meer) dan krijg je een ander beeld:
C8 Sharpness op 10:

C8 sharpness 10

De 'grap' is dat dezelfde Siemens Star en nu 'mooi' strak uit ziet met vloeiende lijnen. Dit is misschien wat je verwachte bij het bekijken van dit patroon dus veel mensen zullen dit ook mooier vinden.
Ga je echter inzoomen dan zie je dat de C8 er overduidelijk pixels bij verzint om er een vloeiend plaatje van te maken. Bij de Siemens Star gaat dit heel goed en krijg je mooie strakke lijken (op een afstandje) maar bij de tekst zie je overduidelijk dat de tekst 'uitloopt' en zelfs een relatief lage Sharpness van 10 al een behoorlijk slecht resultaat geeft:

C8 sharpness 10 zoom
(let ook op het verschil tussen de 'r' in 'Star'en in 'blurry', dit zou dezelfde 'r' moeten zijn en is bewijs dat de C8 zelf aan het rommelen is geslagen.

Conclusie: voor een 'pixel perfect' resultaat is de enige juiste instelling Sharpness 0. Ongeacht PC mode of interne Media Player of een willekeurige HDMI ingang.
Sharpness 10 geeft echter geen tot heel weinig 'halo' effecten (zie de Sharpness lijnen in het testpatroon) dus ik kan me voorstellen dat veel mensen Sharpness op 10 zetten.
Voor mij geeft het echter bij 'normale' content geen zichtbaar verschil dus misschien is van Sharpness 10 terug naar 0 en dan het beeld als minder scherp ervaren toch een soort van placebo effect ;).
En nogmaal, stel vooral in wat je zelf mooit vind en geniet van je TV.

[ Voor 6% gewijzigd door GG85 op 13-05-2020 12:37 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GG85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:05:
Nog even over het hele sharpness verhaal.

Als eerste uiteraard: stel je tv vooral in zoals je zelf mooi vindt. Onderstaand is puur voor de beelpuristen/mierenneukers (;)) die de bron zo natuurgetrouw mogelijk willen weergeven.
Helemaal eens. Meestal neem ik de settings van een goede reviewsite als uitgangspunt (ja ik weet dat calibratie vd ene tv niet ook exact geldt voor een andere) en finetune het dan een beetje naar eigen smaak.

Daarmee krijg ik voor mij persoonlijk meestal een prima resultaat. Voor de purist zal dit niet voldoende accuraat zijn. Er is natuurlijk niks mis mee om, als je dat nodig vindt, e.e.a. perfect volgens de normen te calibreren maar dat is voor mij stapje te ver.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• GG85

GG85

.......

Help!!!! schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Helemaal eens. Meestal neem ik de settings van een goede reviewsite als uitgangspunt (ja ik weet dat calibratie vd ene tv niet ook exact geldt voor een andere) en finetune het dan een beetje naar eigen smaak.

Daarmee krijg ik voor mij persoonlijk meestal een prima resultaat. Voor de purist zal dit niet voldoende accuraat zijn. Er is natuurlijk niks mis mee om, als je dat nodig vindt, e.e.a. perfect volgens de normen te calibreren maar dat is voor mij stapje te ver.
Enige opmerking daarbij is dat ook een Rtings (zoals in dit geval) foutjes maakt.
Mijn tv niet laten calibreren maar dit soort testpatterns weergeven en proberen uit te vogelen hoe het er zo 'perfect' mogelijk uit ziet vindt ik gewoon leuk. En m'n vriendin vindt het dan weer om te gieren als ik op 10cm van het scherm met mn neus er bijna in naar pixelpatroonjes zit te kijken _/-\o_ 8)7

• NoahAmber
  • Niet online
GG85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:23:
[...]

En m'n vriendin vind het dan weer om te gieren als ik op 10cm van het scherm met mn neus er bijna in naar pixelpatroonjes zit te kijken _/-\o_ 8)7
Moet bekennen dat ik dat ook doe, en dan ben ik een wild vreemde.. 8)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik zal ook niet de enige zijn die met een rolmaat de TV precies gecentreerd heeft ten opzichte van het meubel

B)

Soundcloud

• GG85

GG85

.......

kaos001 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:34:
Ik zal ook niet de enige zijn die met een rolmaat de TV precies gecentreerd heeft ten opzichte van het meubel

B)
En dat weer tov de achtermuur...
En dan de vloerstaande speakers op gelijke afstand daar weer naast en uiteraard onder dezelfde hoek tov de muur.
Oh ja, de bank moet dan met het midden van de 2 meestgebruikte zitplaatsen weer in het midden van de tv/meubel combi staan zodat als we samen op de bank zitten ieder het meest recht voor de tv zit. En als ik alleen ben en recht voor de tv ga zitten (je gaat natuurlijk niet schuin zitten ;)) zit ik dus met mn reet midden op de rand tussen de 2 kussens in...... 8)7 O-) :o

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
aschja schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Aangezien ik veel game, met fijne HUDS erin, is dat funest voor de leds in het toestel, ook al zijn de laatste jaren de toestellen beter geworden.

Wil niet iedere x op moeten letten of ik mijn tv wel goed gebruik, ding moet het gewoon doen en klaar.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:58
GG85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:05:
Nog even over het hele sharpness setting verhaal:

Als eerste uiteraard: stel je tv vooral in zoals je zelf mooi vindt. Onderstaand is puur voor de beeldpuristen/mierenneukers (;)) die de bron zo natuurgetrouw mogelijk willen weergeven.

Als je onderstaand plaatje op USB stick zet kun je goed het verschil tussen de verschillende 'Sharpness' settings zien:

Test pattern:
[Afbeelding: 4k test pattern uncompressed png]

Als je bovenstaand patroon op een PC monitor bekijkt zie je dat o.a. de 'Siemens Star' maar ook alle text behoorlijk pixelerig is. Of dit nu 'mooi' is of niet, dit is hoe het plaatje eruit 'hoort' te zien: harde, aliased, overgangen tussen witte tekst en zwarte letters.

Ik heb vervolgens op mijn C8 wat foto's gemaakt met mijn telefoon. Let op, hier zit wat JPEG compressie bij.

C8 Sharpness op 0: geen extra pixels tussen de letters en een 'pixelige' Siemens Star, dit is het patroon 'pixel perfect' weergegeven. Of dit 'mooi' is, is een ander verhaal
(Bij mij (itt wat Rtings zegt) maakt het trouwens niet uit of ik dit via mijn PC via HDMI afspeel of via USB en de interne Media Player. Het is dus niet zo dat in 'PC mode' de Sharpness setting op 10 moet om hetzelfde resultaat te krijgen als Sharpness 0 via andere inputs.)

[Afbeelding: C8 sharpness 0]

Als je inzoomt op de Siemens Star en de tekst zie je daar harde onvergangen tussen witte en zwarte pixels (met wat JPEG compressie die je moet negeren van mijn brakke telefoon cam):

[Afbeelding: C8 sharpness 0 zoom]

Zet je vervolgens Sharpness op 10 (of meer) dan krijg je een ander beeld:
C8 Sharpness op 10:

[Afbeelding: C8 sharpness 10]

De 'grap' is dat dezelfde Siemens Star en nu 'mooi' strak uit ziet met vloeiende lijnen. Dit is misschien wat je verwachte bij het bekijken van dit patroon dus veel mensen zullen dit ook mooier vinden.
Ga je echter inzoomen dan zie je dat de C8 er overduidelijk pixels bij verzint om er een vloeiend plaatje van te maken. Bij de Siemens Star gaat dit heel goed en krijg je mooie strakke lijken (op een afstandje) maar bij de tekst zie je overduidelijk dat de tekst 'uitloopt' en zelfs een relatief lage Sharpness van 10 al een behoorlijk slecht resultaat geeft:

[Afbeelding: C8 sharpness 10 zoom]
(let ook op het verschil tussen de 'r' in 'Star'en in 'blurry', dit zou dezelfde 'r' moeten zijn en is bewijs dat de C8 zelf aan het rommelen is geslagen.

Conclusie: voor een 'pixel perfect' resultaat is de enige juiste instelling Sharpness 0. Ongeacht PC mode of interne Media Player of een willekeurige HDMI ingang.
Sharpness 10 geeft echter geen tot heel weinig 'halo' effecten (zie de Sharpness lijnen in het testpatroon) dus ik kan me voorstellen dat veel mensen Sharpness op 10 zetten.
Voor mij geeft het echter bij 'normale' content geen zichtbaar verschil dus misschien is van Sharpness 10 terug naar 0 en dan het beeld als minder scherp ervaren toch een soort van placebo effect ;).
En nogmaal, stel vooral in wat je zelf mooit vind en geniet van je TV.
Ik heb deze patronen ook getest op mijn E9 deze zien op scherpte 10 perfect uit. Geen helo. Geen verzonnen pixels zoals bij jou. (de verzonnen pixels komen waarschijnlijk door het fotograferen met je telefoon.) Ik weet ook wel dat er wat problemen zijn met de LG 8 versie, zoals artefacts. Overgangen zien eruit zoals ook te zien is met mijn monitor en tablet. Met de scherpte op 0 is het te soft, en wijkt het af van zoals het behoort te zijn. Als je de samples goed bekijkt, zijn de overgangen gekarteld, op mijn monitor, tablet, en TV. Zou je de scherpte op 0 zetten dan zijn de kartels inderdaad minder. Dat getuigd dat de scherpte niet 0 moet zijn, want zo is niet de sample. En daarom behoort de scherpte op 10 te staan. Hou er rekening mee dat dit een foto is, dat is altijd scherper dan bewegend beeld. Je krijgt altijd bewegings- onscherpte met film.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 13-05-2020 17:25 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
GG85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:41:
[...]

En dan de vloerstaande speakers op gelijke afstand daar weer naast en uiteraard onder dezelfde hoek tov de muur.
Oh ja, de bank moet dan met het midden van de 2 meestgebruikte zitplaatsen weer in het midden van de tv/meubel combi staan zodat als we samen op de bank zitten ieder het meest recht voor de tv zit. En als ik alleen ben en recht voor de tv ga zitten (je gaat natuurlijk niet schuin zitten ;)) zit ik dus met mn reet midden op de rand tussen de 2 kussens in...... 8)7 O-) :o
Ik ben gelukkig niet de enige! 😄

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Is de C9 meer futureproof dan bijv. de Q90R van Samsung? Ook na lang zoeken kan ik alleen vinden dat de C9 wel HDMI2.1 heeft en de QLED in principe niet maar dat laatstgenoemde wel de features heeft? Dus het doet hetzelfde maar heeft geen “officieel” kenmerk?

• Segafreak83
afca020 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:22:
Is de C9 meer futureproof dan bijv. de Q90R van Samsung? Ook na lang zoeken kan ik alleen vinden dat de C9 wel HDMI2.1 heeft en de QLED in principe niet maar dat laatstgenoemde wel de features heeft? Dus het doet hetzelfde maar heeft geen “officieel” kenmerk?
Samsung zou ik sowieso ver van weg blijven. Kijk maar eens een vergelijking en dan vooral van Game mode, blijft niets van over bij Samsung.

De OLED doet het daar stukken beter en HDMI 2.1.

Als je echt volledig HDMI 2.1 wil, dan zou ik of de C9 kiezen of wachten op de X900H van dit jaar. Behalve de CX, die heeft HDMI 2.05, met max 40 gbps doorvoer. Dat merk je nu misschien nog niet, maar over 2 jaar wel, als de content er is..

[ Voor 1% gewijzigd door Segafreak83 op 13-05-2020 15:30 . Reden: Verduidelijking ]

• Jeckaa84
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-08 22:09
Kreeg gister de LG C9 65 inch binnen. Ziggo Next zou ik ook gister krijgen maar Ziggo stuurde de verkeerde doos dus dat word nog een paar dagen wachten.

De tv hangt nu aan de muur en is verbonden met een utp kabel aan de router, en een hdmi kabel naar mijn oude Onkyo versterker via ARC.

Ik kom van een 9 jaar oude plasma (LG 60px950) en om eerlijk te zijn ben ik totaal niet onder de indruk van de C9. Misschien omdat Netflix nu alleen via de TV app werkt? Ik heb een 4k abbonement en de snelheid staat op hoog op de Netflix site. Bij beeld info staat dat hij inderdaad ik 4k beeld moet geven. Geluid blijft stereo maar dat zal komen vanwege de beperkingen van ARC dus er zal een nieuwe receiver moeten komen.

Ik gebruik trouwens ISF dark.

Misschien verwachtte ik er gewoon te veel van?

[ Voor 3% gewijzigd door Jeckaa84 op 13-05-2020 16:22 ]

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:52

Snippertje

Light up your life

GG85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Haha ik lach me stuk hier. Zo herkenbaar, gelukkig kent mijn vriendin me. :+

Overigens, ik begreep dat er een update komt dat de C9/B9 ook eindelijk PCM door kunnen geven via eARC. Dat betekent eindelijk volwaardig geluid vanaf de PC via de TV naar de receiver. _/-\o_

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Jeckaa84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:20:

Kijk voordat je definitief oordeelt eens de HDR demo's in de TV en/of download wat HDR content. Uiteraard ook in HDR de juiste beeldmodus kiezen, dus geen vivid e.d. Wat vind je er dan van?

• Wren
Kreeg gister de LG C9 65 inch binnen. Ziggo Next zou ik ook gister krijgen maar Ziggo stuurde de verkeerde doos dus dat word nog een paar dagen wachten.

De tv hangt nu aan de muur en is verbonden met een utp kabel aan de router, en een hdmi kabel naar mijn oude Onkyo versterker via ARC.

Ik kom van een 9 jaar oude plasma (LG 60px950) en om eerlijk te zijn ben ik totaal niet onder de indruk van de C9. Misschien omdat Netflix nu alleen via de TV app werkt? Ik heb een 4k abbonement en de snelheid staat op hoog op de Netflix site. Bij beeld info staat dat hij inderdaad ik 4k beeld moet geven. Geluid blijft stereo maar dat zal komen vanwege de beperkingen van ARC dus er zal een nieuwe receiver moeten komen.

Je bent enorm gewend aan je oude plasma. Je zal nu een totaal ander beeld te zien krijgen waar je aan zal moeten wennen. Dat kan je natuurlijk vinden tegenvallen maar geef het wel even de tijd :) En wie weet, misschien had je wel veel te hoge verwachtingen.

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-11 20:20
Ik heb een 4k abbonement en de snelheid staat op hoog op de Netflix site. Bij beeld info staat dat hij inderdaad ik 4k beeld moet geven. Geluid blijft stereo maar dat zal komen vanwege de beperkingen van ARC dus er zal een nieuwe receiver moeten komen.
Waarschijnlijk is Netflix op dit moment ook niet een goede graat meter.
Dat hij aangeeft 4K binnen te krijgen wil nog niet zeggen dat het volledige bitrate is
https://tweakers.net/nieu...gkwaliteit-in-europa.html

• Diablow
Ligt er ook aan wat je kijkt. Ik ben zelf van een 10 jaar oude plasma naar een 65 inch CX gegaan en nog iedere keer onder de indruk. Stofwolken gisteren bij Better Call Saul leken erg echt, en bij de luchtspiegeling leek het of het scherm vloeibaar was geworden. Be een ps4 spel erna wat de magie waarbij het erg licht was weer onder de indruk. Mijn geluid is via arc niet stereo, achter speakers krijgen ook geluid. Weet ook niet wat het precies wel is. Receiver ondersteund geen eARC. Ooit zal er een nieuwe receiver komen, maar dan wel graag met volledig HDMI 2.1 support.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

erikjong schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:36:
[...]

Waarschijnlijk is Netflix op dit moment ook niet een goede graat meter.
Dat hij aangeeft 4K binnen te krijgen wil nog niet zeggen dat het volledige bitrate is
https://tweakers.net/nieu...gkwaliteit-in-europa.html
Dit kan ik bevestigen. Ik zie sinds Netflix en YouTube hun bitrate omlaag gegooid hebben de beeldkwaliteit achteruit hollen op m'n C9. Ik speelde onlangs een paar 4K HDR 60hz YouTube demo's af om de beeldkwaliteit te demonstreren van het OLED panel en ik schrok gewoon van de slechte kwaliteit.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

DexterDee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Ik zie sinds Netflix en YouTube hun bitrate omlaag gegooid hebben de beeldkwaliteit achteruit hollen op m'n C9. Ik speelde onlangs een paar 4K HDR 60hz YouTube demo's af om de beeldkwaliteit te demonstreren van het OLED panel en ik schrok gewoon van de slechte kwaliteit.
Lijkt me nogal overdreven.
Als je in het nieuws niet had gehoord dat de bitrate van Netflix verlaagd was had je vermoedelijk niets gemerkt.
Als je het weet ben je er eerder op gefixeerd.

Maar er is hoop!
nieuws: Netflix lijkt te zijn begonnen met herstellen streamingkwaliteit in E...

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 13-05-2020 17:33 ]

• DexterDee

DexterDee

HoppyF schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Lijkt me nogal overdreven.
Als je in het nieuws niet had gehoord dat de bitrate van Netflix verlaagd was had je vermoedelijk niets gemerkt.
Als je het weet ben je er eerder op gefixeerd.
O'rly?

Ik heb op de C9 YouTube app, deze 4K documentaire aangezet. En ja, de resolutie stond op 4K

Vervolgens wat detailopnames gemaakt (smartphone):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17nb3xG6r_YDzYr4PF0362U-RPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnlZzM4htZtCHZgcf5S7f8VE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpzjNrwNmNjw0kNw4meqiwTIq5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDKTQwPxHMaLd2kagfPLGZQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2s55kI90UHGbD9LTeboJyOisFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIF7q0odP6ml2nVM7EDqddI0.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, die laatste is een Bison, mocht je je afvragen wat het is.

En, ter referentie, de tweede foto nog eens, maar dan vanaf m'n laptop (fullscreen YouTube):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfCP7KYA-0smosE587HFwhGF-qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvzD79MPQ8ih5Lzi4xEDvM1x.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt mij persoonlijk niet nogal overdreven :Y)

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 09:29
Ik heb toevallig gisteren wat Youtube gekeken in 4K en deze zagen er super uit. Het kan zijn dat je te weinig bandbreedte hebt en dat je daarom slechterbeeld krijgt.

YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) in het begin spat het groen echt van het scherm af.

• DexterDee

DexterDee

Ik heb meer dan genoeg bandbreedte. 500/500 glasvezel van XS4ALL en nog een Ziggo 250/25 lijn, allemaal op Gigabit switches waar de LG ook bedraad op zit. Vóór deze hele Corona ellende waren dezelfde video's haarscherp!

• Jeckaa84
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-08 22:09
Diablow schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:00:
Ligt er ook aan wat je kijkt. Ik ben zelf van een 10 jaar oude plasma naar een 65 inch CX gegaan en nog iedere keer onder de indruk. Stofwolken gisteren bij Better Call Saul leken erg echt, en bij de luchtspiegeling leek het of het scherm vloeibaar was geworden. Be een ps4 spel erna wat de magie waarbij het erg licht was weer onder de indruk. Mijn geluid is via arc niet stereo, achter speakers krijgen ook geluid. Weet ook niet wat het precies wel is. Receiver ondersteund geen eARC. Ooit zal er een nieuwe receiver komen, maar dan wel graag met volledig HDMI 2.1 support.
Better call Saul is toevallig bij mij ook net hetgene wat er beter uit zag.
DexterDee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:53:
[...]

O'rly?

Ik heb op de C9 YouTube app, deze 4K documentaire aangezet. En ja, de resolutie stond op 4K

Vervolgens wat detailopnames gemaakt (smartphone):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, die laatste is een Bison, mocht je je afvragen wat het is.

En, ter referentie, de tweede foto nog eens, maar dan vanaf m'n laptop (fullscreen YouTube):

[Afbeelding]

Lijkt mij persoonlijk niet nogal overdreven :Y)
Kan zijn dat er nog wel een verschil zit in bitrate tussen Netflix en YouTube.
Gelukkig komt de hogere bitrate bij Netflix terug zoals ik een paar minuten later in mijn bericht had toegevoegd.
YouTube zal ook wel volgen.

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Segafreak83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Samsung zou ik sowieso ver van weg blijven. Kijk maar eens een vergelijking en dan vooral van Game mode, blijft niets van over bij Samsung.

De OLED doet het daar stukken beter en HDMI 2.1.

Als je echt volledig HDMI 2.1 wil, dan zou ik of de C9 kiezen of wachten op de X900H van dit jaar. Behalve de CX, die heeft HDMI 2.05, met max 40 gbps doorvoer. Dat merk je nu misschien nog niet, maar over 2 jaar wel, als de content er is..
Gebruik de tv inderdaad met name met gamen, maar juist daarom is het enige wat mij tegenhoudt het hele verhaal omtrent inbranden van het scherm. Om die reden heb ik voorheen ook geen plasma gepakt en heb ik nu al een jaartje of 7 mijn LCD. Ben misschien ook niet het echte fijnproever type (vind op deze de zwartwaarden eigenlijk ook prima), maar wellicht juist ook omdat ik niet anders gewend ben. Mijn peace of mind daarmee is dus eigenlijk het enige wat me nog tegenhoudt.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12

d0s

sssst

TranceDJ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Hierbij een foto van de stekker:
[Afbeelding]

Hierbij ook nog de officiële installatievideo voor de GX:
YouTube: 2020 LG Gallery Design TV l Unveiling the secret of the flush fit on...

Ik had voorheen een 65W8. Verschillende exemplaren in huis gehad. Bij allen zichtbare vertical banding en slechte uniformiteit (tinting). Zo had ik onder meer een gelig i.p.v. groen voetbalveld aan de linkerzijde scherm vanuit een kijkpositie links; en andersom aan de rechterzijde vanuit rechter kijkpositie. Ik heb louter een uniform groen veld ervaren vanuit een centrale kijkpositie (precies vanuit het midden). Volgens LG valt dit binnen de specificaties. Mijn winkel dacht daar gelukkig anders over en heeft uiteindelijk meegewerkt aan omruiling voor een 65GX. Ik heb nog geen voetbal gekeken met de GX...

Update: paar voorbeelden van hoe 'tinting' er bij mijn W8 uit zag. De bovenste foto's is een ander exemplaar dan de onderste foto's.
[Afbeelding]
Oei, en die stekker is niet los te halen van de TV? Deze gaat niet door mijn sleuf passen :/

• Segafreak83
afca020 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:50:
[...]

Gebruik de tv inderdaad met name met gamen, maar juist daarom is het enige wat mij tegenhoudt het hele verhaal omtrent inbranden van het scherm. Om die reden heb ik voorheen ook geen plasma gepakt en heb ik nu al een jaartje of 7 mijn LCD. Ben misschien ook niet het echte fijnproever type (vind op deze de zwartwaarden eigenlijk ook prima), maar wellicht juist ook omdat ik niet anders gewend ben. Mijn peace of mind daarmee is dus eigenlijk het enige wat me nog tegenhoudt.
Als dat je tegenhoudt, dan vooral niet doen, ga je iedere keer naar je tv lopen turen of je al niet iets ziet..
Idd als
het enige wat mij tegenhoudt het hele verhaal omtrent inbranden van het scherm
en
Ben misschien ook niet het echte fijnproever type
en
(vind op deze de zwartwaarden eigenlijk ook prima)
Blijf dan gewoon lekker waar je bent, je bent nu toch prima tevreden en maakt je nu niet ongerust.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 11:52
d0s schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:12:
[...]
Oei, en die stekker is niet los te halen van de TV? Deze gaat niet door mijn sleuf passen :/
Neen, de kabel is niet los te halen helaas. Aan de onderzijde van de achterkant vd GX zit een soort klepje over de stroomkabel heen. Ik heb dit klepje, bevestigd met 3 schroeven, los gehaald. Ik hoopte dat je de stroomkabel daar los kon halen. Maar de kabel loopt vanuit daar verder het paneel in naar boven.
Enige optie is de kabel doormidden knippen en de stekker opnieuw aan de kabel bevestigen. Maar of je dan je garantie verliest?

Onbegrijpelijk trouwens dat LG niet zorgt voor een stroomkabel die je in de TV in-/uit kunt pluggen. Of zorgt voor een kleinere stekker. Wetende dat de meeste mensen deze kabel door een sleuf halen.

[ Voor 13% gewijzigd door TranceDJ op 13-05-2020 21:26 ]

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:19

Ik heb een Dreambox, Mediaspeler(Egreat A10(4K perfect beeld)), Mediaspeler(ACRyan) en Humax aangesloten via een Denon X6400H op de HDMI2 van de LG-E9. Heb Sport als basis genomen en heel veel instellingen iets aangepast en vind het beeld erg mooi. Het enig wat me irriteert is dat een dun gestreept pak vaak glimt en flikkert bij HD uitzendingen op de Dreambox. Daarom zet ik de tv soms op de interne tuner van de tv. Probeer dan adviezen uit die op deze site worden geopperd zoals ISF dark. Ik schrik me dan ook kapot zo slecht ik het beeld vind. Als ik dan weer overschakel naar de Denon is dit een wereld van verschil. Met alleen het flikkeren van dat pak dus.
Netflix (4K) via de interne App vind ik prima.
Ik adviseer je dus om zelf te spelen met bepaalde instellingen.
Of ik doe iets fout, dat kan natuurlijk ook! ;)

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
@sh623661 Dat flikkeren van een gestreept pak is niet heel veel aan te doen. Dat heet het moiré effect. Mensen die op tv zijn moeten gewoon geen gestreept pak aan trekken. Is heel bekend in TV land en je zal het dus ook niet zo vaak zien.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:10:
[...]
Kan zijn dat er nog wel een verschil zit in bitrate tussen Netflix en YouTube.
Gelukkig komt de hogere bitrate bij Netflix terug zoals ik een paar minuten later in mijn bericht had toegevoegd.
YouTube zal ook wel volgen.
De bitrate van YT is nu nog steeds flink hoog, je moet het soms alleen zelf even afdwingen. Mogelijk kan dat niet via de interne app, maar die gebruik ik zelf nooit.

Netflix op maximale 4k bitrate haalt die van YT bijlange na niet. Nu niet, en na de afknijpperiode nog steeds niet.

Testing, one, two ...

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11 20:34
TranceDJ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Neen, de kabel is niet los te halen helaas. Aan de onderzijde van de achterkant vd GX zit een soort klepje over de stroomkabel heen. Ik heb dit klepje, bevestigd met 3 schroeven, los gehaald. Ik hoopte dat je de stroomkabel daar los kon halen. Maar de kabel loopt vanuit daar verder het paneel in naar boven.
Enige optie is de kabel doormidden knippen en de stekker opnieuw aan de kabel bevestigen. Maar of je dan je garantie verliest?

Onbegrijpelijk trouwens dat LG niet zorgt voor een stroomkabel die je in de TV in-/uit kunt pluggen. Of zorgt voor een kleinere stekker. Wetende dat de meeste mensen deze kabel door een sleuf halen.
Ik heb gewoon zelf een verlengsnoer gemaakt en pas in elkaar gedraaid nadat ik de kabel door de muur heb getrokken. Dan ligt je stekker van de tv gewoon op het dikke gedeelte achter de tv. Je ziet het niet, en past gewoon met een thin beugel van vogels.

• Diablow
royco85 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Ik heb gewoon zelf een verlengsnoer gemaakt en pas in elkaar gedraaid nadat ik de kabel door de muur heb getrokken. Dan ligt je stekker van de tv gewoon op het dikke gedeelte achter de tv. Je ziet het niet, en past gewoon met een thin beugel van vogels.
Maar een gx heeft juist geen dik deel. Ik snap ook echt niet waarom de stroomkabel niet gewoon los kan. Met een cx is dat inderdaad een prima oplossing. Zelf heb ik de kabel met een tie-wrap ongeveer in het midden lopen, en dan staat de center speaker er voor. Bevalt prima, als je gewoon tv kijkt zie je geen draden lopen.

• royco85
Diablow schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Maar een gx heeft juist geen dik deel. Ik snap ook echt niet waarom de stroomkabel niet gewoon los kan. Met een cx is dat inderdaad een prima oplossing. Zelf heb ik de kabel met een tie-wrap ongeveer in het midden lopen, en dan staat de center speaker er voor. Bevalt prima, als je gewoon tv kijkt zie je geen draden lopen.
Ik heb een c9, met dus een dik deel. Maar wat is nou het probleem precies? Koop een kabeltje en een stekker bij de bouwmarkt en je knutselt zo je kabel door de muur. Steek je tv in en leg het achter je tv. Probleem opgelost toch? Of mis ik het hele punt wat jullie proberen te maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYx1MTQBxYtrjq-tnXZThm7JGgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dogXBR8YEVNiW29HTx9Zztc6.jpg?f=fotoalbum_large

• Diablow
Een gx heeft dus geen dik deel, zit over de volle breedte/lengte tegen de muur aan met de beugel. Als je een kabelgoot hebt die open kan gaat het nog steeds prima. Maar anders gaat het dus niet, want je kan niet je hele stekker door de kabelgoot krijgen. Zeker voor de gx hadden ze de stekker afneembaar moeten maken.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:39:
@CAPSLOCK2000
Ik ben wat dieper gaan graven in mijn query logs. Ik zat in een verkeerd panel te kijken, mijn historische query lijst (die zwaar is om te laden in Pi-Hole) en wat Excel analyses later, gaven volgende kennis gebaseerd op query data van een week (zo lang als de TV hier nu staat):

Lijst van 7500 requests, 13 unieke domeinen die gecontacteerd zijn.

EDIT
7000 requests in totaal (zaten dummy requests bij van mijn DNS intern)

95 unieke domeinen
13 domeinen voor LG
28 domeinen voor Netflix
14 domeinen voor YouTube
8 domeinen voor Spotify
6 domeinen voor Rakuten (nooit gebruikt, paar keer per ongeluk geopend)

De resterende domeinen zijn voor wat ik er van kan zien
Wuaki
IMG sites
CDN's
En nog een paar dingen die ik niet kan thuisbrengen

De 7000 requests:

LGNetflix
AIV DeliveryYT/Googlesubtotaal
118836432163747068

Netflix wordt blijkbaar geoffload naar een domeinnaam voor LG zelf, zijnde lg-tv-1.prod.partner.netflix.net

Daarna voor de call-home functies een filter op "LG" gedaan, daar komen volgende domeinen uit die gecontacteerd worden door de TV.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
be.ad.lgsmartad.com
be.info.lgsmartad.com

be.rdx2.lgtvsdp.com
be.lgtvsdp.com

eic.homeprv.lgtvcommon.com
eic.service.lgtvcommon.com
eic.nudge.lgtvcommon.com
eic.netflixvoice.lgtvcommon.com

lgtvonline.lge.com
ngfts.lge.com
snu.lge.com

qt2-kic.lgtviot.com

Volgende lijst heb ik in Pi-Hol gezet:

Exact blocking:
lgtvonline.lge.com
ngfts.lge.com
snu.lge.com

Wildcard:
(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$

Ik ga nu wat evalueren of alles werkt, de classics zoals Netflix en Airplay werken. Als er een update van het OS uitkomt mag iemand me dat altijd laten weten per DM of mention, dan kijk ik het even na of het doorkomt en ik dus nu niet te veel heb geblokkeerd.
Quote'je van een tweetal maanden terug, maar denk ik wel interessant voor meer mensen: zijn bovenstaande domains nou voldoende om alles vanuit je TV te blokkeren? Of dien je ook nog domeinen van Spotify, Netflix, Youtube, Rakuten et cetera apart te blokkeren? Want heel veel van dat soort domains zitten ook weer in de bekendere openbare lijsten, zoals https://dbl.oisd.nl/. Niet dat dubbel erg is, maar liever initieel iets teveel blokkeren dan te weinig. :)

Ik heb de privacy statement nog steeds niet geaccepteerd, en kijk nu alles via de KPN doos en PS4, maar eigenlijk wil ik gewoon gebruik maken van de smart functionaliteit op m'n C9. Als ik via m'n Pi maar alles kan blokkeren.

[ Voor 3% gewijzigd door BigSmurf op 14-05-2020 10:28 ]

• Surge999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11-2023
Eergister een 55CX opgehangen, best een klusje. Alle kabels eerst ingeplugd anders kan je er maar moeilijk weer bij.
Na 10 jaar Samsung is dit wel heel iets anders en zal er voor mij wel een behoorlijke gewenningsperiode zijn.
Beeld is dusdanig anders dat ik er op dit moment maar moeilijk aan kan wennen. Zal de komende tijd wel blijven spelen met de beeldinstellingen tot ik een "juiste" instelling is gevonden.
Behalve dit zijn er 2 punten waar ik moeite mee heb:
Motion handeling, vindt het beeld vrij schokkerig bij snel bewegende beelden. Welke tru-motion instelling te gebruiken?
Het verschil in geluidsniveau's, ik heb mijn tv via arc aangesloten op een Denon/Heos bar en tussen het geluid van een TV uitzending en bijv. netflix zit een enorm verschil. Bij de ingebouwde apps is het geluid vele malen hoger. Ik kan de niveau's helaas niet automatisch laten nivelleren dit kan alleen bij de ingebouwde tv luidspreker. Is hier een oplossing voor?

• Segafreak83
Surge999 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:29:
Eergister een 55CX opgehangen, best een klusje. Alle kabels eerst ingeplugd anders kan je er maar moeilijk weer bij.
Na 10 jaar Samsung is dit wel heel iets anders en zal er voor mij wel een behoorlijke gewenningsperiode zijn.
Beeld is dusdanig anders dat ik er op dit moment maar moeilijk aan kan wennen. Zal de komende tijd wel blijven spelen met de beeldinstellingen tot ik een "juiste" instelling is gevonden.
Motion handeling, vindt het beeld vrij schokkerig bij snel bewegende beelden. Welke tru-motion instelling te gebruiken?
Het verschil in geluidsniveau's, ik heb mijn tv via arc aangesloten op een Denon/Heos bar en tussen het geluid van een TV uitzending en bijv. netflix zit een enorm verschil. Bij de ingebouwde apps is het geluid vele malen hoger. Ik kan de niveau's helaas niet automatisch laten nivelleren dit kan alleen bij de ingebouwde tv luidspreker. Is hier een oplossing voor?
Wat ik zelf gedaan heb, want ik werd ook gestoord van al het verschil in volume de hele tijd; één apparaat aansluiten, en daarop alles afspelen, en dat kan een media speler zijn, PS4 of wat je dan ook hebt.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Welke tru-motion instelling te gebruiken?
Ik heb het zo staan op mijn C9 voor het beste resultaat

TruMotion Gebruiker
De-Judder 0
De-Blur 10

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:44
In deze review staat ook het e.e.a. over de motion opties van de CX:https://www.homecinemamag...65cx6la-cx-serie-oled-tv/

• royco85
Diablow schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:10:
Een gx heeft dus geen dik deel, zit over de volle breedte/lengte tegen de muur aan met de beugel. Als je een kabelgoot hebt die open kan gaat het nog steeds prima. Maar anders gaat het dus niet, want je kan niet je hele stekker door de kabelgoot krijgen. Zeker voor de gx hadden ze de stekker afneembaar moeten maken.
O ik dacht dat je met het dikke deel de stekker bedoelde haha. Want bij de c9 is de stekker rond, had ook plat gekund in mijn ogen. Is dat bij de gx ook rond? Of plat? Als hij plat iskun je het zo nog verlengen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPips59zTo8BlesKWu7bJjZp-XQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QNdVWX827sqSO0hAZzJBt9Os.jpg?f=user_large

Overigens met een muurbeugel heb je toch altijd ruimte over achter je tv? Daar moet toch wel iets op te vinden zijn zonder de kabel door te knippen?

• Diablow
royco85 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Overigens met een muurbeugel heb je toch altijd ruimte over achter je tv? Daar moet toch wel iets op te vinden zijn zonder de kabel door te knippen?
Behalve met tv's die speciaal ontworpen zijn om zo dicht mogelijk tegen de muur aan te zitten, zoals de gx. Omdat het steeds terug komt, hier kun je het goed zien YouTube: LG GX OLED Unboxing and Basic Setup | New Gallery Series.
Vwb geluidsniveau had ik ook wat verschil maar vooral van het geluid wat via HDMI van mijn IPTV kastje naar de TV gaat.
Bij mij bleek dat bij de HDMI instellingen ik deze moest wijzigen van Bitstream naar PCM.
Bitstream geeft zacht geluid, PCM normaal.
Nou ja, wat je normaal noemt bv volume stand 11.
Aan de kant van het IPTV kastje maakte het wijzigen van geluidsinstellingen niets uit (stereo, Dolby, Auto).

Ik heb het over:
Instellingen, Geluid, Aanvullende instellingen, Audioformaat HDMI-ingang, HDMI 1: Bitstream of PCM

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 14-05-2020 14:44 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Voor de liefhebbers van HDMI 2.1 en gaming is er natuurlijk wel een acceptabel alternatief in nanoleds.
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-55nano916na

Copyright and left by SED...

• coolbas2000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:33
Ik heb ook een 65GX besteld.

In de muur heb ik een goot van 60mm bij 40 mm laten frezen daar moet de stekker doorheen kunnen. Ging eigenlijk voor de CX en een smallere goot maar dat werd afgeraden door de gene die het aan heeft gelegd. Blij toe want het komt nu goed uit. Bij dit model is het wel nodig dat het toestel gewoon straks tegen de muur komt daar betaal je extra voor. Dat de snoer er niet af kan is echt een misser van LG.

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-11 20:20
BigSmurf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:23:
[...]
Quote'je van een tweetal maanden terug, maar denk ik wel interessant voor meer mensen: zijn bovenstaande domains nou voldoende om alles vanuit je TV te blokkeren? Of dien je ook nog domeinen van Spotify, Netflix, Youtube, Rakuten et cetera apart te blokkeren? Want heel veel van dat soort domains zitten ook weer in de bekendere openbare lijsten, zoals https://dbl.oisd.nl/. Niet dat dubbel erg is, maar liever initieel iets teveel blokkeren dan te weinig. :)

Ik heb de privacy statement nog steeds niet geaccepteerd, en kijk nu alles via de KPN doos en PS4, maar eigenlijk wil ik gewoon gebruik maken van de smart functionaliteit op m'n C9. Als ik via m'n Pi maar alles kan blokkeren.
Er lijken nog wel meer te zijn. Beetje googlen op "lg smart tv pi hole" en je komt het nodige tegen waaronder deze:
https://gist.github.com/w...d299dc4cddd04e372f20a9aa7

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 10:24
coolbas2000 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:53:
Ik heb ook een 65GX besteld.

In de muur heb ik een goot van 60mm bij 40 mm laten frezen daar moet de stekker doorheen kunnen. Ging eigenlijk voor de CX en een smallere goot maar dat werd afgeraden door de gene die het aan heeft gelegd. Blij toe want het komt nu goed uit. Bij dit model is het wel nodig dat het toestel gewoon straks tegen de muur komt daar betaal je extra voor. Dat de snoer er niet af kan is echt een misser van LG.
Hier hetzelfde, maar ronde buis met 50mm diameter, zou net moeten kunnen.

• BigSmurf
  • Niet online
erikjong schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Er lijken nog wel meer te zijn. Beetje googlen op "lg smart tv pi hole" en je komt het nodige tegen waaronder deze:
https://gist.github.com/w...d299dc4cddd04e372f20a9aa7
Die had ik allemaal al vergeleken inderdaad, maar vrijwel alles wordt met de wildcards al afgedicht.

(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$

Onderstaande worden vanuit de meeste grotere blocklists ook al afgedicht, zoals degene die ik al noemde (https://dbl.oisd.nl/):

127.0.0.1 lgad.cjpowercast.com.edgesuite.net
127.0.0.1 yumenetworks.com
127.0.0.1 smartclip.net
127.0.0.1 smartclip.com

Het gaat mij meer om de domains vanuit de diensten zelf, dus Netflix, Spotify et cetera. :)
BigSmurf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:51:
[...]
Die had ik allemaal al vergeleken inderdaad, maar vrijwel alles wordt met de wildcards al afgedicht.

(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$

Onderstaande worden vanuit de meeste grotere blocklists ook al afgedicht, zoals degene die ik al noemde (https://dbl.oisd.nl/):

127.0.0.1 smartclip.net
127.0.0.1 smartclip.com

Het gaat mij meer om de domains vanuit de diensten zelf, dus Netflix, Spotify et cetera. :)
Dat laatste lijkt mij niet zo belangrijk.
Waar ben je zo bang voor?
Of is het een beetje hobbyen met een Pi?

• BigSmurf
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Dat laatste lijkt mij niet zo belangrijk.
Waar ben je zo bang voor?
Of is het een beetje hobbyen met een Pi?
Hobby'en ook, ik vind het leuk om hiermee te klooien, maar het is vooral een principekwestie.

Ik wil gewoon de Netflix, Videoland, Prime et cetera apps gebruiken op de C9 zonder dat er via de achterkant allerlei data richting LG of andere partijen vloeit. Ik betaal flink voor de TV, ik betaal voor Netflix, dus wens ik niet mee te doen met de excessieve dataverzameling richting allerlei derde partijen, wat je blijkbaar maar moet accepteren als je bepaalde functionaliteiten wil kunnen gebruiken, terwijl je er gewoon voor hebt betaald. De "in your face, we willen alles van je weten"-size privacy statement die je voor je neus krijgt op de TV zegt al genoeg eigenlijk.

Maar zonder meteen een discussie te starten, want dat is niet mijn bedoeling: ik zou ook zelf kunnen testen natuurlijk, maar dan moet ik alsnog eerst accepteren, en dan hopen dat m'n huidige lijsten in Pi-Hole afdoende zijn. Dat is natuurlijk mierenneuken, maar als iemand dat al heeft gedaan, scheelt het mij ook een uitzoekklus. :)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
BigSmurf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:16:
[...]
Hobby'en ook, ik vind het leuk om hiermee te klooien, maar het is vooral een principekwestie.

Ik wil gewoon de Netflix, Videoland, Prime et cetera apps gebruiken op de C9 zonder dat er via de achterkant allerlei data richting LG of andere partijen vloeit. Ik betaal flink voor de TV, ik betaal voor Netflix, dus wens ik niet mee te doen met de excessieve dataverzameling richting allerlei derde partijen, wat je blijkbaar maar moet accepteren als je bepaalde functionaliteiten wil kunnen gebruiken, terwijl je er gewoon voor hebt betaald. De "in your face, we willen alles van je weten"-size privacy statement die je voor je neus krijgt op de TV zegt al genoeg eigenlijk.

Maar zonder meteen een discussie te starten, want dat is niet mijn bedoeling: ik zou ook zelf kunnen testen natuurlijk, maar dan moet ik alsnog eerst accepteren, en dan hopen dat m'n huidige lijsten in Pi-Hole afdoende zijn. Dat is natuurlijk mierenneuken, maar als iemand dat al heeft gedaan, scheelt het mij ook een uitzoekklus. :)
Wat mij betreft is dat helemaal geen probleem en zelfs wel fijn.. Mijn broer en ander familielid aan een C6 geholpen en zelf later deze zomer aan de beurt maar die privacy meuk van LG stuit mij nog steeds tegen de borst eigenlijk..

Misschien toch eens aan een Pi-Hole beginnen en dat ook aanraden aan de andere familieleden (die zitten daar denk ik wat minder mee).

• -SaveMe-
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Snik, de stuck groene pixel(s) is weer terug. Exact dezelfde plek.Gelijk maar weer de refresher aangeslingerd. Maar ben er niet gerust op. Is toch een teken aan de wand dat vroeg of laat het echt niet meer ok is ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• d0s

d0s

sssst

royco85 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:15:
[...]

O ik dacht dat je met het dikke deel de stekker bedoelde haha. Want bij de c9 is de stekker rond, had ook plat gekund in mijn ogen. Is dat bij de gx ook rond? Of plat? Als hij plat iskun je het zo nog verlengen:
[Afbeelding]

Hij is rond helaas... ik ben bang dat als ik de GX neem ik toch zelf een nieuwe stekker eraan zal moeten gaan maken :/

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:23
d0s schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:06:
[...]

Hij is rond helaas... ik ben bang dat als ik de GX neem ik toch zelf een nieuwe stekker eraan zal moeten gaan maken :/
Ik heb zo'n verlengsnoer gekocht en de kraag die eraan zit er gewoon met een ijzerzaag afgezaagd.
Dat werkt prima.

Was inderdaad handiger als ze gewoon een platte stekker genomen hadden.
De stekker blijft achter de TV gebundeld en met dat verlengsnoer naar de eindlokatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGpjZuL626RdvhmFYLVCbyaW7DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFRZYphXV9qMbNgf1xgtmOXX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieT op 14-05-2020 22:22 ]

• Tjdsz
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi allemaal,

Na enige tijd meelezen en ondertussen ook de trotse eigenaar van een C9 te zijn toch maar even een accountje aangemaakt om mijn ervaringen te delen en wellicht wat vragen te stellen.

Ik heb de C9 nu een maandje in bezit en ik geniet er elke dag van. Zeker met een klein maandje verplichte quarantaine achter de rug kwam het nieuwe speeltje zeker niet ongelegen! :).

Tot nu toe alleen maar positief! Toch zijn er wat dingen waar ik tegen aan loop, naar mijn idee luxe problemen, maar wellicht ook bij anderen bekend hier.

Ten eerste was het voor mij even wennen, de voorganger was een mid-range philips led ambilight, toch wel even wennen weer om zonder verlichting te kijken. Ondertussen ook een set philips hue playbars gemonteerd om dat effect weer een beetje terug te krijgen.. wat blijkt nu.. tijdens casual tv kijken/gamen staat het wel aan, maar ga ik echt voor een film zitten dan zet ik het toch uit, dan komt naar mijn mening “oled” het beste naar voren, in een volledig donkere kamer; WOW. Daarnaast was het ook even wennen qua grootte, maar alles went blijkt uit ervaring ;). Kijk afstand is net geen 3 meter, ben toch voor de 65 gegaan, de eerste 2 dagen bijna spijt.. Nu denk ik soms al; ah valt mee joh, had nog groter gekund:).

Dan kom kom ik bij een punt waarbij meerdere mensen denk ik in verdwalen, de picture modes. Aan de ene kant wil je dat je met zo’n prachtig beeldscherm hebt dat de kleuren en felheid van je beeld spatten, aan de andere kant wil je het meest realistische beeld en een rustige kijkervaring hebben. Ik betrap mezelf er op dat ik erg veel aan het switchen ben, dit komt dan ook weer door de enorme keuze in standen en dan ook nog eens dolby vision/uhd etc varianten.. wordt er soms een beetje moe van.. wat is nou het mooiste?! Ik eindig uiteindelijk vaak op bioscoop of isf dark (zoals de meeste ook aangeven voor de meest accurate weergave). Misschien toch een keer laten kalibreren?...

Dan kom ik bij mijn eerste vraag, heb het ook al proberen te zoeken maar heb helaas nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden. Als ik via netflix series/films kijk staat er in de titel vaak ultra hd 4k, de tv gaat dan alleen niet in de UHD modus. Hetzelfde heb ik met youtube, bij sommige 4k content springt UHD picture modus aan maar meestal blijft hij standaard staan. dolby vision op netflix en disney switched de picture mode wel gewoon altijd op dolby vision.. Is dit normaal? Als de tv niet switched, kijk ik dan wel met optimaal beeld? Heeft dit met de bron te maken? Zeker op yt zie ik erg veel verschil in detail als de uhd modus wel of niet aan springt. Iemand hier ervaring mee?

Groet!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:39
bij sommige 4k content springt UHD picture modus aan maar meestal blijft hij standaard staan
Bedoel je met UHD HDR? Dat kan kloppen want 4k staat los van HDR. Je kan dus 4k content zonder HDR hebben.

• Michiel95
  • Laatst online: 15-11 08:53
Tijdje terug onderstaande gevraagd maar niet echt een antwoord gekregen.Bij deze nog eens een poging :)
Michiel95 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:39:
Ik lees online verschillende meningen/reacties, kan iemand hier opheldering in geven?

Ik wil binnenkort een nieuwe TV kopen (LG C9 of CX). Ik lees dat in de CX de DTS encoding is weggehaald waardoor deze dit niet meer kan afspelen (Via apps op TV zelf -> Netflix, plex...). Ik maak gebruik van een eigen plex server met films waarvan toch +/- 80% een DTS audiokanaal heeft. Ik wou hierbij in eerste instantie ook de nieuwe sonos arc soundbar bij kopen, maar deze heeft ook geen DTS ondersteuning...

Ik lees op sommige fora dat de CX wél DTS geluid kan afspelen wanneer je deze aansluit op een DTS compatibele soundbar. Klopt dit?

Indien niet, verlies ik veel (merkbaar) geluidskwaliteit doordat plex mijn DTS films zal converteren naar een ander formaat?

Een andere oplossing is om een extern apparaat te kopen (Apple TV 4K...), maar dit hou ik liever af indien het niet echt noodzakelijk is.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Tjdsz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 01:17:
Dan kom kom ik bij een punt waarbij meerdere mensen denk ik in verdwalen, de picture modes. Aan de ene kant wil je dat je met zo’n prachtig beeldscherm hebt dat de kleuren en felheid van je beeld spatten, aan de andere kant wil je het meest realistische beeld en een rustige kijkervaring hebben. Ik betrap mezelf er op dat ik erg veel aan het switchen ben, dit komt dan ook weer door de enorme keuze in standen en dan ook nog eens dolby vision/uhd etc varianten.. wordt er soms een beetje moe van.. wat is nou het mooiste?!
Dat antwoord kan je alleen zelf maar geven, want de ene vind dit mooi en de andere vind dat mooi...
Tjdsz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 01:17:
Ik eindig uiteindelijk vaak op bioscoop of isf dark (zoals de meeste ook aangeven voor de meest accurate weergave). Misschien toch een keer laten kalibreren?...
Dat was voor mij persoonlijk wel de oplossing om het meest realistische beeld te krijgen qua kleuren en tevens een veel helderde beeld te krijgen. Waar eerst het oled-lampje op 65 stond, staat het nu op 35 en toch is het beeld helderde dan voorheen. En het grootste voordeel (vind mijn vrouw) dat ik niet meer aan het switchen ben met de instellingen ;)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
BigSmurf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:51:
[...]

(^|\.)lgappstv\.com$
(^|\.)lgsmartad\.com$
(^|\.)lgtvcommon\.com$
(^|\.)lgtvsdp\.com$

127.0.0.1 smartclip.net
127.0.0.1 smartclip.com

Vroeger, toen er nog geen regexp rules waren voor PiHole was dit het aangeraden lijstje:
  • gfts.lge.com
  • lge.com
  • lgsmartad.com
  • lgtvonline.lge.com
  • lgtvsdp.com
  • ngfts.lge.com
  • nl.info.lgsmartad.com
  • nl.lgrecommends.lgappstv.com
  • nl.lgtvsdp.com
  • nl.tvsdp.lgeapi.com
  • snu.lge.com
  • su.lge.com
Dus je kan je regexp nog wat uitbreiden als je wilt.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:16
DON PAPA schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Dat antwoord kan je alleen zelf maar geven, want de ene vind dit mooi en de andere vind dat mooi...

[...]

Dat was voor mij persoonlijk wel de oplossing om het meest realistische beeld te krijgen qua kleuren en tevens een veel helderde beeld te krijgen. Waar eerst het oled-lampje op 65 stond, staat het nu op 35 en toch is het beeld helderde dan voorheen. En het grootste voordeel (vind mijn vrouw) dat ik niet meer aan het switchen ben met de instellingen ;)
Moet zeggen dat ik ook nog veel switch bij sdr tussen isf light en dark room.
bij beide profielen nu van warm2 naar warm 1 gegaan en bij dark room oled-lampje op 50 gezet omdat met warm1 het toch wel een stuk feller werd (kan misschien nog iets omlaag), gamma had ik volgens mij ook nog op 2.2 gezet. Voor overdag toch nog isf light room (oled-lapje op 80 gelaten) nodig aangezien ik 3 grote raam partijen heb, anders zie ik te veel reflecties en ga overdag nu ook niet altijd mijn gordijnen dicht doen.

Voor hdr hetzelfde hier switch ik tussen bioscoop (avond) en cinema home (overdag).
Bij bioscoop ook naar warm 1 gegaan en oled-lampje 85 en contrast naar 80 omdat anders de ondertitels te fel zijn.
Cinema home oled-lampje 90 en contrast 90 ook iets terug vanwege de ondertitels

Hiermee ben ik nu wel tevreden, in het begin was ik namelijk nog niet echt tevreden na mijn overstap van een samsung led naar de lg oled, maar sinds ik warm2 naar warm1 heb gezet maakte toch wel het verschil dat ik er nu tevreden mee ben.

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:38
Michiel95 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45:
Tijdje terug onderstaande gevraagd maar niet echt een antwoord gekregen.Bij deze nog eens een poging :)

[...]
Nee, de CX speelt geen DTS af en kan dit ook niet doorsturen.
PC (of ander extern apparaat) -> TV -> soundbar/AVR, is geen geluid.
PC (extern apparaat -> Soundbar/AVR met DTS support -> TV, is wel geluid.

Wil je de PC/extern apparaat toch rechtstreeks op je tv aansluiten, dan dien je het geluid in een ander formaat aan te bieden aan je TV, dus bv Dolby of PCM.

• d0s

d0s

sssst

RobbieT schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:21:
[...]

Ik heb zo'n verlengsnoer gekocht en de kraag die eraan zit er gewoon met een ijzerzaag afgezaagd.
Dat werkt prima.

Was inderdaad handiger als ze gewoon een platte stekker genomen hadden.
De stekker blijft achter de TV gebundeld en met dat verlengsnoer naar de eindlokatie.

[Afbeelding]
Je hebt dus de stekker van de GX niet aangepast? Hoe heb je deze passend achter de TV gekregen?

Ik overweeg nu om simpelweg een nis van 10x10cm in de muur te maken en daar de stekker doorlus naar een smalle variant. De kabel kan wel gewoon door de bestaande koker heen.

• Tjdsz
kgevol schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:49:
[...]

Bedoel je met UHD HDR? Dat kan kloppen want 4k staat los van HDR. Je kan dus 4k content zonder HDR hebben.
De picture mode waarbij rechts boven dan UHD (volgens mij) in een kleuren pictogram komt te staan, kan goed zijn dat het HDR heet hoor :). Ik vind het tot nu toe gewoon onduidelijk wanneer de tv wel of niet een HDR (UHD) signaal oppakt, zeker op netflix. Je zou toch denken dat bij een nieuwe serie als DARK/ Better call Saul etc de tv naar een HDR modus switched? Bij mij blijft hij op de SDR modus staan met die 10 vooraf ingestelde mogelijkheden.

Na iets meer onderzoek zie ik dat Netflix niet meer werkt met HDR10, enkel met dolby vision. Betekend dit dat ik alle "normale" Ultra hd 4k titels alleen maar in 4k SDR kan zien?

Nu zie ik ook dat je op youtube goed moet zoeken wil je echte HDR content kunnen zien.

Heeft iemand een tip voor een platform met veel echte HDR content, wil gewoon een beetje spelen en verschil bekijken tussen bijvoorbeeld DV en HDR.

[...]
Tjdsz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:42:
[...]

De picture mode waarbij rechts boven dan UHD (volgens mij) in een kleuren pictogram komt te staan, kan goed zijn dat het HDR heet hoor :). Ik vind het tot nu toe gewoon onduidelijk wanneer de tv wel of niet een HDR (UHD) signaal oppakt, zeker op netflix. Je zou toch denken dat bij een nieuwe serie als DARK/ Better call Saul etc de tv naar een HDR modus switched? Bij mij blijft hij op de SDR modus staan met die 10 vooraf ingestelde mogelijkheden.

Na iets meer onderzoek zie ik dat Netflix niet meer werkt met HDR10, enkel met dolby vision. Betekend dit dat ik alle "normale" Ultra hd 4k titels alleen maar in 4k SDR kan zien?

Nu zie ik ook dat je op youtube goed moet zoeken wil je echte HDR content kunnen zien.

Heeft iemand een tip voor een platform met veel echte HDR content, wil gewoon een beetje spelen en verschil bekijken tussen bijvoorbeeld DV en HDR.

[...]
Kijk eens wat de resolutie aangeeft.
Druk op de afstandsbediening kort op de (...) knop, daarna INFO als bv Netflix met gekozen film/serie hebt aanstaan. Links boven verschijnen de gegevens.

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

De picture mode waarbij rechts boven dan UHD (volgens mij) in een kleuren pictogram komt te staan, kan goed zijn dat het HDR heet hoor :). Ik vind het tot nu toe gewoon onduidelijk wanneer de tv wel of niet een HDR (UHD) signaal oppakt,

[...]
UHD is geen HDR. Kan dus dat je naar 4K UHD zit te kijken zonder dat het HDR is. Dan zal je ook niet het HDR symbool te zien krijgen. En om het dan nog ingewikkelder te maken heb je ook nog DolbyVision.

• kaos001
Heeft iemand een link met alle standaardwaardes van de TV? (als dat al bestaat)
Ben nu zo aan het spelen geweest met instellingen dat ik niet meer weet hoe het origineel stond en om nu de TV een harde reset te geven is ook weer zoiets (en veel werk opnieuw doen :') )

edit: ik heb alles nu wel vrij goed staan, behalve de sharpness, ik weet niet meer wat de standaard daarvoor was, voor zowel SDR,HDR,Dolby Vision en game mode

[ Voor 23% gewijzigd door kaos001 op 15-05-2020 13:37 ]

Soundcloud

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

[knip]
Vanzelfsprekend werkt Netflix nog wel met HDR10, waarschijnlijk niet als je toestel ook DV ondersteund (wat het mijne niet doet dus).

Er staat volop HDR content op Youtube, zoeken op "4k HDR" geeft hier aardig wat resultaten waarbij de TV ook omschakelt naar de HDR mode.

Testing, one, two ...

• NoahAmber
  • Niet online
kaos001 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:29:
Heeft iemand een link met alle standaardwaardes van de TV? (als dat al bestaat)
Ben nu zo aan het spelen geweest met instellingen dat ik niet meer weet hoe het origineel stond en om nu de TV een harde reset te geven is ook weer zoiets (en veel werk opnieuw doen :') )

edit: ik heb alles nu wel vrij goed staan, behalve de sharpness, ik weet niet meer wat de standaard daarvoor was, voor zowel SDR,HDR,Dolby Vision en game mode
Factory reset is eigenlijk te prefereren dan. Sharpness is wisselend van 10 tot 35 op de presets. Kan je je geen buil aan vallen. Of je moet de 10 centimeter test doen... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door NoahAmber op 15-05-2020 14:13 ]

• Tjdsz
TheMystery schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Moet zeggen dat ik ook nog veel switch bij sdr tussen isf light en dark room.
bij beide profielen nu van warm2 naar warm 1 gegaan en bij dark room oled-lampje op 50 gezet omdat met warm1 het toch wel een stuk feller werd (kan misschien nog iets omlaag), gamma had ik volgens mij ook nog op 2.2 gezet. Voor overdag toch nog isf light room (oled-lapje op 80 gelaten) nodig aangezien ik 3 grote raam partijen heb, anders zie ik te veel reflecties en ga overdag nu ook niet altijd mijn gordijnen dicht doen.

Voor hdr hetzelfde hier switch ik tussen bioscoop (avond) en cinema home (overdag).
Bij bioscoop ook naar warm 1 gegaan en oled-lampje 85 en contrast naar 80 omdat anders de ondertitels te fel zijn.
Cinema home oled-lampje 90 en contrast 90 ook iets terug vanwege de ondertitels

Hiermee ben ik nu wel tevreden, in het begin was ik namelijk nog niet echt tevreden na mijn overstap van een samsung led naar de lg oled, maar sinds ik warm2 naar warm1 heb gezet maakte toch wel het verschil dat ik er nu tevreden mee ben.
Ah ja! subs kunnen echt schijnwerpers in je ogen zijn in een donkere kamer, zeker bij Netflix is dit het geval. Ik meen dat dit beter geregeld is bij Disney+ en Rakuten, volgens mij heb ik het voor elkaar gekregen om ze hier minder fel/groot te krijgen. Bij Disney+ zijn ze standaard al een stuk vriendelijker voor je ogen.
HoppyF schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Kijk eens wat de resolutie aangeeft.
Druk op de afstandsbediening kort op de (...) knop, daarna INFO als bv Netflix met gekozen film/serie hebt aanstaan. Links boven verschijnen de gegevens.
Ah Top, dit ga ik eens proberen!
hardware-lover schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Vanzelfsprekend werkt Netflix nog wel met HDR10, waarschijnlijk niet als je toestel ook DV ondersteund (wat het mijne niet doet dus).

Er staat volop HDR content op Youtube, zoeken op "4k HDR" geeft hier aardig wat resultaten waarbij de TV ook omschakelt naar de HDR mode.
Wat betreft Netflix zie ik nergens meer HDR10 staan, dit heeft denk ik inderdaad te maken met DV wat ook een HDR soort is, de C9 pakt dus automatisch alles in DV modus. Toch jammer dat je zelf niet kunt kiezen welke modus, er zitten blijkbaar kleine verschillen in, was wellicht leuk geweest om te testen.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval!

• NoahAmber
  • Niet online
Tjdsz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Wat betreft Netflix zie ik nergens meer HDR10 staan, dit heeft denk ik inderdaad te maken met DV wat ook een HDR soort is, de C9 pakt dus automatisch alles in DV modus. Toch jammer dat je zelf niet kunt kiezen welke modus, er zitten blijkbaar kleine verschillen in, was wellicht leuk geweest om te testen.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
Het is allemaal een kretologie oorlog.

The many versions of HDR

As we mentioned above, there isn’t just one HDR format. In fact, at the moment, there are five competing HDR formats: HDR10, Dolby Vision, HLG, HDR10+, and Advanced HDR by Technicolor. If you’re worried that this will lead to a format war, akin to what we saw with VHS vs Beta or Blu-ray vs HD-DVD, you’re right — there is a risk this could happen. However, the risk is lower this time because many of the top TV brands support all of the most common HDR formats. There are some exceptions though, which we’ll cover in a moment.

https://www.digitaltrends.com/home-theater/what-is-hdr-tv/

En je C9 is instaat om ze allemaal te onderscheiden. Best knap.
[...]

Ah ja! subs kunnen echt schijnwerpers in je ogen zijn in een donkere kamer, zeker bij Netflix is dit het geval. Ik meen dat dit beter geregeld is bij Disney+ en Rakuten, volgens mij heb ik het voor elkaar gekregen om ze hier minder fel/groot te krijgen. Bij Disney+ zijn ze standaard al een stuk vriendelijker voor je ogen.
Bij Netflix zou je kunnen kiezen voor semi-transparant grijze ondertiteling. Scheelt ook al een stuk.

[ Voor 18% gewijzigd door NoahAmber op 15-05-2020 14:29 ]

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 13:27
NoahAmber schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Bij Netflix zou je kunnen kiezen voor semi-transparant grijze ondertiteling. Scheelt ook al een stuk.
Dat kan overigens alleen via de website, niet via de app.
Bij Disney+ kun je de ondertiteling ook op 75% (of 50%) transparant zetten (wel gewoon via de app.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:51
FrankRicard schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Bij Disney+ kun je de ondertiteling ook op 75% (of 50%) transparant zetten (wel gewoon via de app.
Mocht je de beschikking hebben over een Apple TV, dan kun je via de Toegankelijkheid-opties je eigen ondertiteling instellen. Kan ook in iOS. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• NoahAmber
  • Niet online
FrankRicard schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Ja, en?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Toch jammer dat je zelf niet kunt kiezen welke modus, er zitten blijkbaar kleine verschillen in
De verschillen zijn tussen HDR10+ en Dolby Vision:
https://elektrozine-be.cd...hdr10-plus-verschillen%2F
Lijkt mij nog al simpel, zodat hij niet voor niks zit te zoeken naar deze instelling in de app ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 15-05-2020 16:50 ]

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Allen,

ik heb zojuist een LG OLED C8 gekocht, en wil hem eigenlijk zo instellen dat hij altijd opstart met HDMI 2 als input, zodat mijn digibete vrouw hem gewoon aan kan zetten en niet van input hoeft te wisselen als ik die avond toevallig een andere input heb gekozen.

In het menu kom ik niks tegen, in de handleiding ook niet. Maar op internet zag ik dat je het kan instellen via het "Hotel" menu, maar ik weet niet hoe ik daar in moet komen...

Heeft iemand een tip ?
DON PAPA schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:55:
[...]

De verschillen zijn tussen HDR10+ en Dolby Vision:
https://elektrozine-be.cd...hdr10-plus-verschillen%2F

[...]

Lijkt mij nog al simpel, zodat hij niet voor niks zit te zoeken naar deze instelling in de app ;)
Over dat laatste, inderdaad!
Gebrek van de Netflix app uiteraard want dat had er gewoon in moeten zitten.
Wat Netflix ook vergeten is om onderscheid te maken dus SDR en HDR vwb de ondertiteling.
Als je semi transparent instelt geldt dit voor het hele profiel.

• kaos001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NphKp_PlbcYG8bneXs2hBpeLizk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VMszkLhI9haNzMTZ5b4zygKf.jpg?f=user_large

Als ik naar NPO1, 2, of 3 ga krijg ik deze "aan" melding rechtsonderin.
Weet iemand wat dit is?

Soundcloud

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Cap schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:27:
[...]

Kijk voordat je definitief oordeelt eens de HDR demo's in de TV en/of download wat HDR content. Uiteraard ook in HDR de juiste beeldmodus kiezen, dus geen vivid e.d. Wat vind je er dan van?
Ben ik de enigste die 'vidid' altijd gebruikt? Ik vind het fantastisch: de kleuren spetteren zo van het scherm >:)

Ik weet niet of dit een domme vraag is maar als HDR zorgt voor feller kleurgebruik (je hebt een grotere kleurenrange, als ik het goed begrijp), wat is dan - puur visueel bekeken en niet technisch - het verschil met 'vivid' dat ook voor fellere kleuren zorgt?
Als men zo graag een HDR tv wilt, waarom gebruikt men niet in het algemeen meer 'vivid'?

• NoahAmber
  • Niet online
kaos001 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:10:

Als ik naar NPO1, 2, of 3 ga krijg ik deze "aan" melding rechtsonderin.
Weet iemand wat dit is?
Lijkt op Hbbtv?! Bestaat dat trouwens nog bij de NPO. Kennelijk dus wel als het Hbbtv is.. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 15-05-2020 17:35 ]

Pagina: 1 ... 277 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.