Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Lijkt mij nog al simpel, zodat hij niet voor niks zit te zoeken naar deze instelling in de app ;)
Nah, een beetje Tweaker heeft dat snel genoeg zelf uitgevonden. We zijn toch niet een kindergarten... :P

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:17
Asgaro schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Ben ik de enigste die 'vidid' altijd gebruikt? Ik vind het fantastisch: de kleuren spetteren zo van het scherm >:)

Ik weet niet of dit een domme vraag is maar als HDR zorgt voor feller kleurgebruik (je hebt een grotere kleurenrange, als ik het goed begrijp), wat is dan - puur visueel bekeken en niet technisch - het verschil met 'vivid' dat ook voor fellere kleuren zorgt?
Als men zo graag een HDR tv wilt, waarom gebruikt men niet in het algemeen meer 'vivid'?
Dat vind ik wel misbruik van een (OLED) TV :o Vivid kan niet de helderheid van de TV omhoog halen maar wel de kleuren meer satureren waardoor de kleuren een stuk feller lijken in plaats van zijn. Je hebt zeker geen grotere kleuren range. Doordat de kleuren meer satureren gaan er heel veel details/subtiele contrasten verloren. Het is eigenlijk alleen een zinvolle modus voor in de shop om je aandacht te trekken of in huis als je echt heel veel omgevingslicht hebt en de details toch al verloren gaan.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:03

DON PAPA

Tweaker-fan

NoahAmber schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:32:
[...]
Nah, een beetje Tweaker heeft dat snel genoeg zelf uitgevonden. We zijn toch niet een kindergarten... :P
-offtopic-
Persoonlijk vind ik juist het mooie van Tweakers dat we elkaar kunnen helpen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 15-05-2020 18:57 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:32
[...]

Ben ik de enigste die 'vidid' altijd gebruikt? Ik vind het fantastisch: de kleuren spetteren zo van het scherm >:)

Ik weet niet of dit een domme vraag is maar als HDR zorgt voor feller kleurgebruik (je hebt een grotere kleurenrange, als ik het goed begrijp), wat is dan - puur visueel bekeken en niet technisch - het verschil met 'vivid' dat ook voor fellere kleuren zorgt?
Als men zo graag een HDR tv wilt, waarom gebruikt men niet in het algemeen meer 'vivid'?
Het gaat bij hdr meer om een goed verschil tussen licht en donker.dat 'popt' dan meer,het gaat niet zozeer om kleuren.
[...]

Ik denk het wel ja! :P
De kleuren horen niet van het scherm te spetteren, dat is heel onnatuurlijk.
Stap eens op je fiets en kijk wat rond en let op de kleuren die je ziet.
Vergelijk het daarna met je vivid keuze en je weet het antwoord.

Waarom zit die vivid stand er dan op zou je denken?
Gewoon, voor de ex-LCD bezitters die overgestapt zijn.
Ze waren immers al jaren gewend aan onnatuurlijke kleuren.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:51
Vandaag is de 48 inch Oled in de winkel te zien..

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 18:47
unSOUND schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:51:
Allen,

ik heb zojuist een LG OLED C8 gekocht, en wil hem eigenlijk zo instellen dat hij altijd opstart met HDMI 2 als input, zodat mijn digibete vrouw hem gewoon aan kan zetten en niet van input hoeft te wisselen als ik die avond toevallig een andere input heb gekozen.

In het menu kom ik niks tegen, in de handleiding ook niet. Maar op internet zag ik dat je het kan instellen via het "Hotel" menu, maar ik weet niet hoe ik daar in moet komen...

Heeft iemand een tip ?
Wat is de input op de HDMI 2 ? Als dat een set top box of een media player als shield of apple tv is, dan kan je CEC aanzetten. Met de afstandbediening zet je dan het apparaat op HDMI 2 aan en dan gaat de tv vanzelf op de juiste ingang aan

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• NoahAmber
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:16:
[...]

-offtopic-
Persoonlijk vind ik juist het mooie van Tweakers dat we elkaar kunnen helpen ;)
Op zich is dat ook geen probleem, maar van tweakers verwacht je ook wat eigen initiatief en zelfredzaamheid.
Als je er dan nog niet uitkomt roep je hier op Tweakers: "Help"! En we staan onmiddellijk klaar voor je..

Daar laat ik het bij

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
marcovandam schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:35:
[...]Wat is de input op de HDMI 2 ? Als dat een set top box of een media player als shield of apple tv is, dan kan je CEC aanzetten. Met de afstandbediening zet je dan het apparaat op HDMI 2 aan en dan gaat de tv vanzelf op de juiste ingang aan
Op HDMI 2 staat de KPN tuner.

Helaas. De AppleTV herkent ''ie wel via CEC en schakelt dan inderdaad automatisch in... maar de KPN tuner herkent ''ie niet...

Ik begreep dat voor het "Hotel menu" je in de TV modus moet en dan de "instellingen" knop ingedrukt moet houden, maar omdat ik geen coax in huis heb, heb ik geen zenders en blijft ''ie dus niet op TV staan, en werkt het trucje ook niet. :/ We zoeken nog even door!

[ Voor 32% gewijzigd door unSOUND op 15-05-2020 21:56 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:17
[...]

Zie hier een filmpje waar het verschil goed te zien is tussen vivid en cinema mode:

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:57:
[...]
Zie hier een filmpje waar het verschil goed te zien is tussen vivid en cinema mode:

[YouTube: PicturePerfect: How to make your TV look better]
Ik zag iets waarvan ik dacht, hmmmm, gaat dat nog wel op nu? Dat filmpje is pre Oled/HDR namelijk: 18 jun. 2012

Testing, one, two ...

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:29
kaos001 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:10:
[Afbeelding]

Als ik naar NPO1, 2, of 3 ga krijg ik deze "aan" melding rechtsonderin.
Weet iemand wat dit is?
Die melding geeft aan dat de functie geactiveerd is. Met de rode knop op de AB ga je rechtstreeks naar NPO Start.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 21:22
Bulldock schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:52:
Is er een manier om beperkt in te zoomen op bijvoorbeeld Netflix content op webos (c7)? De zwarte balken zijn bij wide-screen content erg groot maar met 'zoomen in alle richtingen' verliest er veel van het frame.

Zoek iets er tussen in. Als ik bijvoorbeeld via de htpc kijk met mpc zoom ik handmatig in totdat de zwarte balken ongeveer gehalveerd zijn.
Toevallig gevonden na 2 jaar. De zoom opties in de uitgebreide instellingen zijn volledig handmatig aan te passen. Horizontaal verticaal en diagonaal en stapsgewijs. Ik gebruikte altijd het pop up menu. 8)7

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:57:
[...]

[YouTube: PicturePerfect: How to make your TV look better]
Interessant! Ik ga er is mee spelen en extra op details letten. Ik denk echter dat 'vivid' mode intussen geoptimaliseerd is zodat het verlies van details toch kleiner wordt.
Ik heb toch nog niet het gevoel gehad dat ik heel over-brightened scenes zie, zoals bij die witte wagen in het filmpje...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
Bulldock schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:52:
Is er een manier om beperkt in te zoomen op bijvoorbeeld Netflix content op webos (c7)? De zwarte balken zijn bij wide-screen content erg groot maar met 'zoomen in alle richtingen' verliest er veel van het frame.
Even aanhaken, ik loop tegen hetzelfde aan. Is inzoomen op de 9-serie ook mogelijk? Als ik op mijn E9 naar Netflix kijk dan staat bij beeldvehouding "origineel" en kan ik dit niet veranderen en dus niet inzoomen zoals ik met de E6 wel kan.
Meestal vind ik het wel prima zo, maar soms zou ik toch willen inzoomen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:25
Vulcan750 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Even aanhaken, ik loop tegen hetzelfde aan. Is inzoomen op de 9-serie ook mogelijk? Als ik op mijn E9 naar Netflix kijk dan staat bij beeldvehouding "origineel" en kan ik dit niet veranderen en dus niet inzoomen zoals ik met de E6 wel kan.
Meestal vind ik het wel prima zo, maar soms zou ik toch willen inzoomen.
Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij was de zoom functie tijdje terug verwijderd met een update.
Asgaro schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Interessant! Ik ga er is mee spelen en extra op details letten. Ik denk echter dat 'vivid' mode intussen geoptimaliseerd is zodat het verlies van details toch kleiner wordt.
Nee hoor, alles is fout aan vivid. black/white level (clipping), witpunt, tint, saturatie, scherpte.

Dat kan je zelf eenvoudig vasstellen met behulp van wat (gratis te downloaden) testpatronen.

Welk model LG OLED heb je trouwens precies?

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:05
Vivid, ja, vreselijk, ouderwetse dynamisch, niets om aan te zien 😱
Tegenwoordig zijn cinema/film beeldinstellingen redelijk goed ingesteld vanaf het fabriek.

• rusTboy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-10 03:21
Kan iemand mij helpen. Werkt Google assist / Google home op de lg c8 in Nederland?
@rusTboy ja ik wil je helpen.

Type even "Google Assistant" of "Google Home" in de grote zoekbalk boven dit topic. Dan vind je alle antwoorden op je vragen.
Cap schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:26:
@rusTboy ja ik wil je helpen.

Type even "Google Assistant" of "Google Home" in de grote zoekbalk boven dit topic. Dan vind je alle antwoorden op je vragen.
Tsja, hier wachten we pas een jaar of twee op....
Net zoiets als KPN die beloofd heeft dat de TV kanalen via glasvezel ook op 1,2, 3 enz. gezet zouden worden.
Duurt ook pas een paar jaar.
Soms wordt je hier wel een beetje moe van.
De klant wil dit maar er gebeurt niets.

• crazylegs
  • Laatst online: 10-11 13:10
Ik ben in de markt voor een nieuwe OLED TV, en zit te denken aan de 65CX, ik lees echter dat de CX geen DTS meer ondersteunt.

Mijn tv zal worden aangesloten op een Denon AVR-X1000 5.1 surround (ARC) versterker middels hdmi 2.0 net als mijn 4k decoder van KPN en een apple tv 4.

Omdat ik veel verschillende berichten lees, en geen eenduidig antwoord kan vinden..

Tegen wat voor problemen ga ik aan lopen wat betreft surround geluid? Zou dat in mijn geval helemaal niet meer mogelijk zijn met deze tv vanwege het ontbreken van DTS?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
crazylegs schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:23:
Ik ben in de markt voor een nieuwe OLED TV, en zit te denken aan de 65CX, ik lees echter dat de CX geen DTS meer ondersteunt.

Mijn tv zal worden aangesloten op een Denon AVR-X1000 5.1 surround (ARC) versterker middels hdmi 2.0 net als mijn 4k decoder van KPN en een apple tv 4.

Omdat ik veel verschillende berichten lees, en geen eenduidig antwoord kan vinden..

Tegen wat voor problemen ga ik aan lopen wat betreft surround geluid? Zou dat in mijn geval helemaal niet meer mogelijk zijn met deze tv vanwege het ontbreken van DTS?
Je kan toch die KPN decoder (waar waarschijnlijk toch geen DTS geluid uit komt) en die Apple TV aansluiten op je Denon? Die doet wel DTS.
Alleen bronnen die vanaf je TV zelf benaderd worden, hebben dan geen DTS output. Je zal dan dus bv Netflix oid moeten draaien op je Apple TV (wat sowieso al een beter idee is).

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 19-05-2020 12:11 ]

PSN: Sluuz

• crazylegs
Sluuz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Je kan toch die KPN decoder (waar waarschijnlijk toch geen DTS geluid uit komt) en die Apple TV aansluiten op je Denon? Die doet wel DTS.
Alleen bronnen die vanaf je TV zelf benaderd worden, hebben dan geen DTS output. Je zal dan dus bv Netflix oid moeten draaien op je Apple TV (wat sowieso al een beter idee is).
Thnx! Die wilde ik horen :) Dat stelt idd gerust, thnx!

[...]

KPN levert geen DTS en Netflix ook niet.
Het gaat dus hooguit om andere bronnen met DTS die afgespeeld moeten worden.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
[...]

Alleen bronnen die vanaf je TV zelf benaderd worden, hebben dan geen DTS output.
Je zal dan dus bv Netflix oid moeten draaien op je Apple TV (wat sowieso al een beter idee is).
Toch even benieuwd naar de reden van je laatste opmerking. Is de kwaliteit van Netflix beter via een extern appartaat? Ik dacht dat namelijk op te merken toen we thuis naar iets via de Videoland app keken via de PS4. Het beeld leek scherper dan via de app op de C9. Maar kan ook zo zijn dat die HDMI-poort beter beeldinstelling had, dus wellicht dat het vergelijk niet eerlijk was.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• crazylegs
HoppyF schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:01:
[...]

KPN levert geen DTS en Netflix ook niet.
Het gaat dus hooguit om andere bronnen met DTS die afgespeeld moeten worden.
Heb ook nog een losse apple tv, nu zit er in de CX ook een mogelijkheid tot apple tv middels de app, maar die doet ook geen DTS ga ik vanuit aangezien de TV het niet ondersteunt..

crazylegs schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Heb ook nog een losse apple tv, nu zit er in de CX ook een mogelijkheid tot apple tv middels de app, maar die doet ook geen DTS ga ik vanuit aangezien de TV het niet ondersteunt..
Dat weet ik niet of de Apple app op de TV DTS ondersteunt.
Wellicht kan iemand met een abonnement dit bevestigen.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
Rossi46 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Toch even benieuwd naar de reden van je laatste opmerking. Is de kwaliteit van Netflix beter via een extern appartaat? Ik dacht dat namelijk op te merken toen we thuis naar iets via de Videoland app keken via de PS4. Het beeld leek scherper dan via de app op de C9. Maar kan ook zo zijn dat die HDMI-poort beter beeldinstelling had, dus wellicht dat het vergelijk niet eerlijk was.
Mijn opmerking was niet gebaseerd op kwaliteit, maar vooral op het gegeven dat het nogal eens voorkomt dat TV fabrikanten ineens de stekker uit (een gedeelte van) hun smart-tv platform kunnen slopen. Tevens komen updates vaak wat trager uit. Hoe het zit op specifieke LG modellen weet ik niet, maar als je toch al een Apple TV hebt, kan je hem net zo goed gebruiken :)

PSN: Sluuz

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb nu 10 dagen een CX en het beeld is nog steeds super. Maar ik vraag me af of ik niet iets mis in het geluid, waaneer ik via de tv Netflix kijk, en het geluid via mijn pioneer vsx-824-k receiver receiver gaat via arc. Het lijkt dat het geluid slechts stereo is. Dus met geluid alleen van de twee front speakers. Iemand een idee hoe ik zeker kan weten dat het zo is, en of het mogelijk te verbeteren is, bijvoorbeeld door de optical out te gebruiken?

Op termijn zal er wel een receiver komen met eARC ondersteuning. Maar voor nu vraag ik me af of er met een relatief goedkope oplossing misschien een stuk te verbeteren valt?

Alles wat niet hdr is van Netflix kan ik via de Chromecast of de ps4 bekijken, dan heb ik geen verlies in beeld. En mogelijk beter geluid?

[ Voor 8% gewijzigd door Diablow op 19-05-2020 14:06 ]

• crazylegs
HoppyF schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Dat weet ik niet of de Apple app op de TV DTS ondersteunt.
Wellicht kan iemand met een abonnement dit bevestigen.
Ben ik wel benieuwd naar idd, anders ga ik sowieso over tot aanschaf van een nieuwe apple tv mbt het HDR en 4k, wat mn huidige nog niet ondersteunt.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
Diablow schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:04:
Ik heb nu 10 dagen een CX en het beeld is nog steeds super. Maar ik vraag me af of ik niet iets mis in het geluid, waaneer ik via de tv Netflix kijk, en het geluid via mijn pioneer vsx-824-k receiver receiver gaat via arc. Het lijkt dat het geluid slechts stereo is. Dus met geluid alleen van de twee front speakers. Iemand een idee hoe ik zeker kan weten dat het zo is, en of het mogelijk te verbeteren is, bijvoorbeeld door de optical out te gebruiken?

Op termijn zal er wel een receiver komen met eARC ondersteuning. Maar voor nu vraag ik me af of er met een relatief goedkope oplossing misschien een stuk te verbeteren valt?

Alles wat niet hdr is van Netflix kan ik via de Chromecast of de ps4 bekijken, dan heb ik geen verlies in beeld. En mogelijk beter geluid?
Hoeveel kanalen gebruik je op je receiver? Want ARC ondersteund bijvoorbeeld geen uncompressed 5.1 of 7.1, eARC wel:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DLhSzp3ad5vzgn9TNWCYGJ-970-80.jpg

• Diablow
Robinho96 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Hoeveel kanalen gebruik je op je receiver? Want ARC ondersteund bijvoorbeeld geen uncompressed 5.1 of 7.1, eARC wel:

[Afbeelding]
5.1, maar ik verwacht/hoop compressed 5.1, maar het lijkt er echt op dat het slechts stereo is. eARC is beter inderdaad. En als er een betaalbare receiver is met HDMI 2.1 ondersteuning dan is dat het waarschijnlijk waard, maar die is er nu nog niet. Wat betreft instellingen voor het geluid voor arc kan ik verder niks vinden.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:32
rusTboy schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:58:
Kan iemand mij helpen. Werkt Google assist / Google home op de lg c8 in Nederland?
Wat ik begreep, is als je je TV eerst gewoon in Nederland/Nederlands instelt, je apps zoals Videoland/Netflix/Disney+/Nederland FM hebt geinstalleerd.. dat je dan bij instellingen je land op UK of VS moet zetten en dat dan Google Assistant mogelijk is. En misschien je taal aanpassen, maar dat weet ik niet.
En zodra het erop staat, weet ik niet, of GA verdwijnt, nadat je terug op Nederland zet.

Heb zelf nog de C7, die heeft het sowieso niet. Maar ik ben aan het kijken voor de CX en dan kan ik zelf testen.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:16

Bij mij stond arc standaard op pcm en dan had ik ook stereo, deze aangepast naar automatisch dan pakt ie bij mij passthrough en heb ik 5.1

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
afca020 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:22:
Is de C9 meer futureproof dan bijv. de Q90R van Samsung? Ook na lang zoeken kan ik alleen vinden dat de C9 wel HDMI2.1 heeft en de QLED in principe niet maar dat laatstgenoemde wel de features heeft? Dus het doet hetzelfde maar heeft geen “officieel” kenmerk?
Nog iets om te overwegen: LG ondersteunt Dolby Vision, Samsung niet.

• Diablow
TheMystery schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:08:
[...]

Bij mij stond arc standaard op pcm en dan had ik ook stereo, deze aangepast naar automatisch dan pakt ie bij mij passthrough en heb ik 5.1
Als ik 'Digital Sound Out' op Auto zit dan snapt mijn versterker het niet, en komt er alleen een storend geluid uit. Ik vrees dat met deze combi het stereo is, tenzij de bron dolby digital plus is..

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet iemand een gratis webos app die rtsp streams kan afspelen? Kennelijk kan smartiptv dat, maar die kan je maar 7 dagen gratis gebruiken...

• NoahAmber
  • Niet online
bhartman schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:35:
Weet iemand een gratis webos app die rtsp streams kan afspelen? Kennelijk kan smartiptv dat, maar die kan je maar 7 dagen gratis gebruiken...
Ben ze voor WebOs nog niet tegen gekomen. Kan je Smartiptv wel aanraden. Voor een éénmalige investering van €5,49 heb je er een prima stuk software bij

https://siptv.app/activation/

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
Hoe staat de audio output in de instellingen? Deze moet niet op PCM staan. Beste is Auto.
PCM is namelijk 2CH.

• Diablow
pattatje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:07:
Hoe staat de audio output in de instellingen? Deze moet niet op PCM staan. Beste is Auto.
PCM is namelijk 2CH.

[...]
Niet helemaal, had gevonden hoe ik op de receiver kan zien wat het is. Via de PS4 is het PCM, maar wel 5.1, via de Chromecast Dolby Digital Plus. Maar via de tv zelf lijk ik alleen PCM goed door te krijgen. Ook als ik passthrough kies blijft het PCM. Op auto krijg ik alleen een storend geluid, dus dan is het blijkbaar een formaat dat de receiver niet ondersteund. Het viel me nog goed mee met Peaky blinders via de Chromecast, tv schaalt het binnenkomende full hd signaal goed op.

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Goedemiddag, eerste post hier. Ik heb een C9 (supercontent). Lees ongelooflijk veel over die format issues (DTS, 5.1 etc...) Ikzelf heb mijn C9 via ARC (HDMI2 geloof ik) gekoppeld aan een HEOS BAR (HDMI in). Aan de heos BAR zijn draadloos een Heos Sub en 2 heos HS1 speakers (surround) gekoppeld.(perfecte surround kwaliteit trouwens :-)

op de HEOS bar zijn 4 HDMI ingangen. Een gebruik ik voor mijn TELENET bakje, een voor Chromecast

Dat wil zeggen : mijn HEOS bar ondersteunt het volgende
SOUND : DTS / DTS-HD Master Audio / Dolby Digital (AC3)en Dolby Digital Plus / Dolby True HD
VISION : 4K en HDR en bovendien DOLBY VISION (HDMI2.0a)

Dus : alles wat op gelijk welke HDMI ingang binnenkomt en NIET in een van bovenstaande formaten is wordt niet doorgevoerd of afgespeeld.

Apple+, Netflix en de Telenet decoder hebben als enige sound DOLBY Digital (quasi 100% compatibiliteit met elk soundsysteem)
Als je dus de Apple en Netflix app op de C9 installeert en je kiest PASSTHROUGH dan gaat dat netjes via de ARC kabel naar mijn BAR en perfect 5.1
De TELENET box (4K en Dolby Digital dus) gaat netjes via HDMIin naar de BAR, de sound is 5.1via de BAR en het BEELD gaat via ARC neer de TV (omdat de BAR 4K ondersteunt, HDR en DOLBY VISION)

MAAR : ik heb dus ook de PLEX app op mijn LG geinstalleerd en dan wordt het link. Ik heb op een NAS Synology een filmverzameling met diverse audio en videoformaten (1080p, 4K maar ook HDR, en veel DTS en AC3). DAN is bijvoorbeeld de nieuwe CX een ramp. Die speelt dat dus (DTS) NIET af met 'transcodering' tot gevolg.

Bij mij werkt dit wel perfect gezien zowel TV (en de apps) en mijn BAR beide identiek dezelfde formaten ondersteunen.

Kies dus zorgvuldig je soundbar of amplifier. Of het is gegarandeerd miserie....Zeker als je al je externe apparaten aan je TV koppelt (en je soundbar enkel een HDMI in heeft) is het HEEL belangrijk dat je TV al die formaten ondersteunt. Erg dus dat die CX geen DTS meer heeft (Een chromecast heeft trouwens ook geen DTS!)

Een gelukkige C9 - HEOS bezitter

• Diablow
geerteke schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:02:

Kies dus zorgvuldig je soundbar of amplifier. Of het is gegarandeerd miserie....Zeker als je al je externe apparaten aan je TV koppelt (en je soundbar enkel een HDMI in heeft) is het HEEL belangrijk dat je TV al die formaten ondersteunt. Erg dus dat die CX geen DTS meer heeft (Een chromecast heeft trouwens ook geen DTS!)
Zover ik begreep heb je met ARC sowieso weinig garanties. Met eARC is dat iets beter geloof ik. Ik ben trouwens wel benieuwd in wel format het geluid binnenkomt op receivers die 'gewoon' ARC zijn, waarbij wel 5.1 geluid via Netflix is? Zolang ik geen nieuwe receiver aanschaf blijft het een beetje schipperen tussen of beter geluid, of beter beeld.

• geerteke
Diablow schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Zover ik begreep heb je met ARC sowieso weinig garanties. Met eARC is dat iets beter geloof ik. Ik ben trouwens wel benieuwd in wel format het geluid binnenkomt op receivers die 'gewoon' ARC zijn, waarbij wel 5.1 geluid via Netflix is? Zolang ik geen nieuwe receiver aanschaf blijft het een beetje schipperen tussen of beter geluid, of beter beeld.
ARC is vrij eenvoudig : het geeft gewoon alles door (ongeacht het formaat) zolang het maar 'compreesed' is (dus DTS, Dolby Digita AC3, Digital Plus etc, kortom alles wat via commercieel aanbod gestreamd wordt (netflix en anderen) . eARC is pas nodig als je UNcompressed sound wenst = bv ATMOS, DTS:X of Dolby True HD maar dan moeten (alweer) je TV en je receiver (of soundbar) dit ondersteunen. Het verschil tussen ARC en eARC zitten hem dus in de bandbreedte en NIET in de verschillende ondersteunde formaten. Dat hangt van je TV en Receiver af dus. Vandaag kan je denk ik alleen via BluRay zulke contect (Atmos en zo) ervaren, of via Youtube (vooral demo's dan).

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:48
Atmos gaat gewoon over ARC hoor... Werkt op mijn C8 icm SK10Y en SPK-8s ook prima.

Zie voor meer info: https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

"Omdat de Dolby Atmos stream van alle streaming platforms steevast in Dolby Digital+ verpakt zit, is eARC niet vereist."

[ Voor 69% gewijzigd door ErikIrie op 20-05-2020 14:16 . Reden: Info toegevoegd ]

ErikIrie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:14:
Atmos gaat gewoon over ARC hoor... Werkt op mijn C8 icm SK10Y en SPK-8s ook prima.

Zie voor meer info: https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

"Omdat de Dolby Atmos stream van alle streaming platforms steevast in Dolby Digital+ verpakt zit, is eARC niet vereist."
Je hebt het over compressed Dolby Atmos.
@geerteke had het over UNcompressed formaten, HD audio dus.
Die kun je alleen met eARC gebruiken.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:48
Dolby Atmos is geen codec, maar een audioformaat dat meelift op twee reeds bestaande codecs: Dolby Digital+ en Dolby TrueHD. Heeft dus geen zin om die te benoemen alsof het een uncompressed formaat is.

Ik reageerde dus even om te voorkomen dat lezers denken dat ze zonder eARC helemaal geen Atmos zouden kunnen afspelen. ;)

• geerteke
ErikIrie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:38:
Dolby Atmos is geen codec, maar een audioformaat dat meelift op twee reeds bestaande codecs: Dolby Digital+ en Dolby TrueHD. Heeft dus geen zin om die te benoemen alsof het een uncompressed formaat is.

Ik reageerde dus even om te voorkomen dat lezers denken dat ze zonder eARC helemaal geen Atmos zouden kunnen afspelen. ;)
Helemaal juist, ikzelf ben geen leek maar zeker ook geen toptechneut. Zo zie je maar dat eigenlijk voor een 'doordeweekse' liefhebber het toch niet evident is om zeker te zijn dat je filmcollectie wel mooi surround afspeelt .

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 15:04
Maar nog steeds is er geen dedicated ARC problemen topic... Sinds dag 1 dat ARC bestaat is het niks anders dan gezeur, incompatibiliteitsproblemen en teveel complexiteit voor de gemiddelde gebruiker. Wat was er mis met die simpele optische kabel? Zo'n plastic soundbar laat het verschil tussen DTS en DTS-HD Master audio (of DD en Dolby True-HD) toch niet horen.

Some infinities are bigger than others.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:24

Nogne

>.<

Major_ton schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:55:
Maar nog steeds is er geen dedicated ARC problemen topic... Sinds dag 1 dat ARC bestaat is het niks anders dan gezeur, incompatibiliteitsproblemen en teveel complexiteit voor de gemiddelde gebruiker. Wat was er mis met die simpele optische kabel? Zo'n plastic soundbar laat het verschil tussen DTS en DTS-HD Master audio (of DD en Dolby True-HD) toch niet horen.
Heb je het nu over ARC of de CEC implementatie? Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met ARC, maar wel met half functionerende CEC apparaten (meestal veroorzaakt door vendor lock-in).

PS/XBL: Nogne

• geerteke
Major_ton schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:55:
Toch wel : ARC = 1 kabel minder :-) (geen optical + HDMi dus)
Voor de koper : eenvoud
Voor de producent : goedkoper (geen optical installeren)

Maar, je hebt gelijk natuurlijk, geen kat hoort effectief dat verschil. Als iedereen gewoon is naar spotify te luisteren (compressed) zal Dolby Digital (plus) of DTS MEER dan goed zijn.

In inderdaad, de meeste problemen zijn CEC, niet ARC denk ik

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 21:41

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Diablow schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:32:
[...]

In jouw specifieke geval, heb jij HDMI CEC aanstaan?
Op de LG OLED zal dit SIMPLINK heten vermoed ik.
Bij de Pioneer VSX-824 is dit waarschijnlijk KURO LINK, of CONTROL. Dit zal je ook aan moeten zetten om vervolgens in de HDMI Setup, ARC op on te zetten.
Zou je dat eens kunnen proberen?

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb eindelijk de kogel door de kerk!

Gisteren een Philips 65OLED934 besteld voor 2399 waar nog 300 euro vanaf gaat, dus 2099 voor deze TV lijkt me erg mooie prijs!

Wat hij wel mist is HDMI 2.1, maar ik heb geen idee of ik dat ga merken.

Ik wilde vooral een TV met goed geluid erbij zodat ik geen aparte installatie erbij hoefde. Het zal niet zo top zijn als een surround sound set, maar meer dan standaard iig :)

Vraagje mbt ambilight: We gaan de muur erachter een kleur geven (grijs/groenig wss). Ik las dat je ambilight erop kunt aanpassen, iemand ervaring mee? Werkt dat goed?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 21:41

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Boy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:43:
Ik heb eindelijk de kogel door de kerk!

Gisteren een Philips 65OLED934 besteld voor 2399 waar nog 300 euro vanaf gaat, dus 2099 voor deze TV lijkt me erg mooie prijs!

Wat hij wel mist is HDMI 2.1, maar ik heb geen idee of ik dat ga merken.

Ik wilde vooral een TV met goed geluid erbij zodat ik geen aparte installatie erbij hoefde. Het zal niet zo top zijn als een surround sound set, maar meer dan standaard iig :)

Vraagje mbt ambilight: We gaan de muur erachter een kleur geven (grijs/groenig wss). Ik las dat je ambilight erop kunt aanpassen, iemand ervaring mee? Werkt dat goed?
@Boy ik raad je aan om even te reageren in Philips TV's - 2015 en nieuwer ;)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ow sh*t, dit is het LG topic, excuses! Ik heb deze en het OLED prijzen topic al meer dan een jaar in beeld en niet opgevallen dat deze alleen voor LG is haha, sorry!

• Diablow
geerteke schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:57:
[...]

ARC is vrij eenvoudig : het geeft gewoon alles door (ongeacht het formaat) zolang het maar 'compreesed' is (dus DTS, Dolby Digita AC3, Digital Plus etc, kortom alles wat via commercieel aanbod gestreamd wordt (netflix en anderen) .
Geen idee waarom mijn versterker dan gek gaat doen mat Dolby Atmos, wat hij volgens mij dan als Dolby Digital+ en Dolby TrueHD door zou moeten geven, waar mijn receiver allebei ondersteund. Maar misschien moet ik hem eerst omzetten en dan de receiver uit en aan zetten..

• NoahAmber
  • Niet online
Boy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Ow sh*t, dit is het LG topic, excuses! Ik heb deze en het OLED prijzen topic al meer dan een jaar in beeld en niet opgevallen dat deze alleen voor LG is haha, sorry!
Het is dat we alleen maar thumbs up kunnen geven anders had je het snel geweten... *O*

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Boy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Ow sh*t, dit is het LG topic,
Ach, je moet maar zo denken, het hart van je Philips is LG :)

Copyright and left by SED...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

SED schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Ach, je moet maar zo denken, het hart van je Philips is LG :)
haha, da's waar!

Tot eergisteren zou ik nog voor een E9 gaan, maar deze kwam opeens in het zicht

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 22:09
Net de C9 besteld, kan niet wachten! Heb nu een Mid-range samsung TV uit 2012, zal wel een behoorlijk verschil worden :)
NoahAmber schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Ben ze voor WebOs nog niet tegen gekomen. Kan je Smartiptv wel aanraden. Voor een éénmalige investering van €5,49 heb je er een prima stuk software bij

https://siptv.app/activation/
Is niet duur, maar wat is het voordeel tov bijv HomeIPTV? Daar geen activation fee. Werkt volgens hetzelfde principe, playlist uploaden en kijken maar.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 15:04
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled

Review en settings voor de nieuwe CX modellen.

Some infinities are bigger than others.

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:12:
[...]

Is niet duur, maar wat is het voordeel tov bijv HomeIPTV? Daar geen activation fee. Werkt volgens hetzelfde principe, playlist uploaden en kijken maar.
De layout/GUI is wat uitgebreider en ziet er beter uit dan HomeIPTV. Maar in principe maakt het niet uit voor het kijken op zich. Maar de interface van software vind ik evenzo belangrijk. Dat is mij wel een éénmalige bijdrage waard. Vandaar dat ik SmartIPTV aanraad boven HomeIPTV
Qua uiterlijk vind ik de verschillen eigenlijk erg klein, helemaal als je bij HomeIPTV net zoveel kolommen/rijden in het kanaaloverzicht zet als in SmartIPTV. Maar de laatste heeft idd wel een paar extra opties. Een andere mogelijkheid is nog Duplex IPTV, ook gratis.

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:52:
Maar de laatste heeft idd wel een paar extra opties. Een andere mogelijkheid is nog Duplex IPTV, ook gratis.
Die kende ik nog niet. Zie ook dat die er pas in Januari 2020 is bijgekomen. Maar ziet er ook prima uit. Dus als je geen 5,49 wil uitgeven is dat een prima alternatief

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik lees op de LG site dat de OLED55CX geen DTS ondersteuning heeft en de oudere C9 wel...

https://www.lg.com/nl/compare?bizType=B2C

Nu heb ik best veel DTS films op mijn NAS staan, die ik afspeel met de mediacenter van mijn huidge LG tv en dit werkt perfect met 5.1 geluid. Gaat dit nu niet meer lukken met de CX?

• Wren
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:23:
Ik heb een vraag, ik lees op de LG site dat de OLED55CX geen DTS ondersteuning heeft en de oudere C9 wel...

https://www.lg.com/nl/compare?bizType=B2C

Nu heb ik best veel DTS films op mijn NAS staan, die ik afspeel met de mediacenter van mijn huidge LG tv en dit werkt perfect met 5.1 geluid. Gaat dit nu niet meer lukken met de CX?
Deze discussie heeft al veelvuldig plaatsgevonden,zeer recent nog. Ik raad je aan even wat zoekwoorden in dit topic te gooien.

Verwijderd

Wren schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Deze discussie heeft al veelvuldig plaatsgevonden,zeer recent nog. Ik raad je aan even wat zoekwoorden in dit topic te gooien.
Bedankt voor je hulp!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

4 jaar lang praktisch hetzelfde paneel :+. Wat een aanfluiting.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
ion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:56:
[...]

4 jaar lang praktisch hetzelfde paneel :+. Wat een aanfluiting.
Kan je nagaan hoe goed die panelen toen al waren.

• Exocet
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met de netwerkaansluiting van de LG (heb zelf de CX)?
Mijn test is homevideo's afspelen via de Plex app vanaf een Plex server op een NAS. Vreemd genoeg lijkt bijna geen netwerkkabel goed te werken, cat 5e niet , nieuwe cat 6 ftp niet, cat 5 niet, met 1 uitzondering.... een oude 10 meter lange CAT5 kabel.
Bij alle andere kabels start het afspelen met bufferen, duurt lang, speelt dan een seconde en gaat dan weer bufferen. Hoe is dit te verklaren?
Wifi is overigens ook snel genoeg, maar wil toch liever ethernet gebruiken, er zijn al genoeg wifi apparaten in huis.
@vernieuwing OLED-panelen. Tja. We hebben bijv. ook 40 jaar lang nagenoeg dezelfde (kleuren) CRT beeldbuizen gehad, en meer dan 15 jaar lang nagenoeg dezelfde LCD panelen (of 7 jaar als je de stap van HD naar UHD telt). LG is pas sinds 2012 bezig met OLED tv's van huiskamerformaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 21-05-2020 11:43 ]

https://www.rtings.com/tv/tools/compare

Conclusie: beeldtechnisch presteert ie gelijk aan de C9 van vorig jaar, die in deze testgemiddeld zelfs nog iets betere waarden haalt. Maar dit laatste is ongetwijfeld te wijten aan exemplarische verschillen / meetfouten.

• ion
  • Niet online

ion

MaXeRs schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Kan je nagaan hoe goed die panelen toen al waren.
Goed voor de tijd, maar dat valt nu wel mee. Ik had ondertussen wel 1000+ nits verwacht, maar helaas. Rec2020 blijft ook al hangen op 70-74%, color volume stelt ook niet veel voor door de RGBW structuur, dus blijkbaar lukt ze het niet bij LGD om verbeteringen door te voeren op dat gebied. Ik heb mijn hoop gevestigd op Samsung Oled voor 2021.
ion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Goed voor de tijd, maar dat valt nu wel mee. Ik had ondertussen wel 1000+ nits verwacht, maar helaas. Rec2020 blijft ook al hangen op 70-74%, color volume stelt ook niet veel voor door de RGBW structuur, dus blijkbaar lukt ze het niet bij LGD om verbeteringen door te voeren op dat gebied. Ik heb mijn hoop gevestigd op Samsung Oled voor 2021.
Nou, ik zou zeggen succes bij Samsung.
Ze zijn daar gek op veel nits, want meer lijkt beter... (denkt men) :?
Ben ook heel benieuwd naar de oplossing die Samsung straks gaat bieden tegen inbranden.
Het is immers Samsung die jarenlang OLED heeft af zitten zeiken op inbranden ongeacht of dit nu terecht was of niet.
Samsung heeft nu het ei van Columbus uitgevonden zegt men, dus ik ben heel erg benieuwd.
Dit zal volgend jaar ongetwijfeld breed uitgemeten worden want ze verwachten een LG “killer” op de markt te gaan brengen.
De verwachtingen zijn hooggespannen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 22:06

DarkSide

theres no place like ::1

Exocet schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:40:
Wat zijn jullie ervaringen met de netwerkaansluiting van de LG (heb zelf de CX)?
Mijn test is homevideo's afspelen via de Plex app vanaf een Plex server op een NAS. Vreemd genoeg lijkt bijna geen netwerkkabel goed te werken, cat 5e niet , nieuwe cat 6 ftp niet, cat 5 niet, met 1 uitzondering.... een oude 10 meter lange CAT5 kabel.
Bij alle andere kabels start het afspelen met bufferen, duurt lang, speelt dan een seconde en gaat dan weer bufferen. Hoe is dit te verklaren?
Wifi is overigens ook snel genoeg, maar wil toch liever ethernet gebruiken, er zijn al genoeg wifi apparaten in huis.
Je NIC is maar 100mbps. Wat op zich prima zou moeten zijn.
Wifi kan je vaak wel meer mee bereiken.

Het bufferen zal niet te maken hebben met de kabel.
Vraag is of PLEX aan het transcoderen is. Draai plex op een syno 918+ en dat werkt met 4k 10bits HDR films van 60-70 mpbs prima.
Wel gebruik ik Xplay als op op de LG (B6). Ik merk dat de officiele plex app wel vaker buffert.

Daarnaast kan mijn syno iig niet de PGS subtitles aan. Daarvoor moet de Syno gaan transoderen.
Maar kijk zelf bijna nooit met subs. En een SRT is zo te vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 22:09
Is het aan te raden de TV te registreren bij LG?

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Nou, ik zou zeggen succes bij Samsung.
Ze zijn daar gek op veel nits, want meer lijkt beter... (denkt men) :?
Ben ook heel benieuwd naar de oplossing die Samsung straks gaat bieden tegen inbranden.
Het is immers Samsung die jarenlang OLED heeft af zitten zeiken op inbranden ongeacht of dit nu terecht was of niet.
Samsung heeft nu het ei van Columbus uitgevonden zegt men, dus ik ben heel erg benieuwd.
Dit zal volgend jaar ongetwijfeld breed uitgemeten worden want ze verwachten een LG “killer” op de markt te gaan brengen.
De verwachtingen zijn hooggespannen.
Puur marketing, als ze straks hun OLED hebben, dan ontkrachten ze vast wel hun eigen claims. Technisch gezien is het Samsung QD OLED interessanter. Drie blauwe subpixels, waarvan twee met QD worden omgezet in rood en groen. Wat resulteert in hoger color volume en waarschijnlijk ook een hoger kleurbereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frtRl1AGzB7KPKfeTXBqRaW631E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z8ooDHmakvPL4Qt8gyqb4is.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door ion op 21-05-2020 13:06 ]

DarkSide schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Je NIC is maar 100mbps. Wat op zich prima zou moeten zijn.
Wifi kan je vaak wel meer mee bereiken.

Het bufferen zal niet te maken hebben met de kabel.
Het zou inderdaad niet uit moeten maken maar hij wekt dus juist de indruk dat hij met allerlei verschillende kabels heeft getest en juist de CAT5 kabel, en nog een lange ook, goed werkt. Dat is interessant om te testen.

Verwijderd

Wren schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Toch nog een vraag. Ik maak gebruik van een Sonos AMP en deze heeft ook geen DTS. Dan heeft het uberhaupt toch geen zin dat ik een TV met DTS ondersteuning heb? Immers mijn audio bron kan het toch niet verwerken.
ion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Puur marketing, als ze straks hun OLED hebben, dan ontkrachten ze vast wel hun eigen claims. Technisch gezien is het Samsung QD OLED interessanter. Drie blauwe subpixels, waarvan twee met QD worden omgezet in rood en groen. Wat resulteert in hoger color volume en waarschijnlijk ook een hoger kleurbereik.

[Afbeelding]
Puur marketing?
Eerder leugens zul je bedoelen.
Iets waar Samsung zich al jaren schuldig aan maakt.
Ik ben dus erg benieuwd wat Samsung volgend jaar gaat presteren.
Daarop volgt ongetwijfeld het antwoord van LG want zij laten zich uiteraard niet zomaar marktaandelen afsnoepen.
Voor de consument kan deze wedloop gunstig uitpakken.
Tot die tijden kijk ik nog fijn even naar mijn eigen LG OLED.
De beste koop sinds jaren moet ik zeggen.

• Wren
Jamesl schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:55:
Is het aan te raden de TV te registreren bij LG?
Nee,dat voegt weinig toe. Hoogstens dat je je s/n etc ergens hebt opgeslagen. Het doet iig niks voor garantie,services etc.

• SED

SED

Omdat Samsung geen toegang heeft tot het gebruiken van de superieure witte oleds hebben ze allerlei filters en workarounds bedacht om met mindere kwaliteit gekleurde oleds toch een acceptabel resultaat te bereiken.
Dat dan verkopen als technisch betere oplossing is puur marketing speak. Maar blijkbaar zijn er zelfs tweakers die erin trappen. Opvallend.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Superieure witte subpixels?

Een full RGB paneel is superieur, dit niet :)

Nickname does not reflect reality

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Zag gisteren dat Amazon eindelijk hun Prime app heeft aangepast voor de LG. Althans, er was helemaal geen app update, maar de interface ziet er nu heel anders uit. De app zal dan wel wat html pagina's inladen of zo.
  • Ondertiteling-grote is aangepast, zodat je niet meer de maximale grote hoeft in te stellen en het nog steeds te klein is. Gemiddeld is nu groot zat.
  • Taal van de ondertiteling is direct aan te passen vanuit de film of aflevering.
  • Semi-transparante achtergrond bij subs doet het weer.

_██_
(ಠ_ృ)

• SED

SED

Superieur tov de Samsung oplossing!
Hier wat achtergrond info
https://www.sciencedirect...abs/pii/S1566119908000372

Commercieel gezien heeft Samsung een goedkopere oplossing mits ze de yields weten te verhogen. Nu ca 30% tov LG 70%.

Ps: RGB full, of 4:4:4 is toch al volledig ondersteuning voor bij LG oled?

[ Voor 88% gewijzigd door SED op 21-05-2020 14:31 ]

• MaXeRs
Zo dat was een aangename verrassing.
Gisteren de 55E9 besteld voor 1339,- incl verzending.
En nu al binnen een dikke pluim voor Art en Craft voor deze rappe levering op Hemelvaartsdag.

Productiedatum staat op april 2020.
Dus de verhalen van schaarste mag je met een korreltje zout nemen.

Nu volop aan het genieten.

[ Voor 19% gewijzigd door MaXeRs op 21-05-2020 19:17 ]

MaXeRs schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:06:
Zo dat was een aangename verrassing.
En nu al binnen een dikke pluim voor Art en Craft voor deze rappe levering op Hemelvaartsdag.

Nu volop aan het genieten.
O?
Ik dacht dat je al een OLED had! :?
Mooie prijs en inderdaad snelle levering.

• ion
  • Niet online

ion

SED schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:21:
Superieur tov de Samsung oplossing!
Hier wat achtergrond info
https://www.sciencedirect...abs/pii/S1566119908000372

Commercieel gezien heeft Samsung een goedkopere oplossing mits ze de yields weten te verhogen. Nu ca 30% tov LG 70%.

Ps: RGB full, of 4:4:4 is toch al volledig ondersteuning voor bij LG oled?
Heb je het article wel gelezen? Aangezien, die achter een paywall hangt. Ik lees namelijk wel andere dingen in het slot. Bovendien stamt dit artikel uit 2008, volgens mij zijn er al lang weer andere matierialen gevonden, die andere dingen mogelijk maken.

Een kort citaat uit het slot: "The full color pixel made of white emitters coupled
with transmission color filters is less energy efficient
due to the severe power reduction by the filters,
although it possesses the advantage of manufacturing simplicity" (Xiong et al., 2008)

Source:

Xiong, Y., Xu, W., Li, C., Liang, B., Zhao, L., Peng, J., Cao, Y., & Wang, J. (2008). Utilizing white OLED for full color reproduction in flat panel display. Organic Electronics, 9(4), 533–538. https://doi.org/10.1016/j.orgel.2008.02.017

• MaXeRs
HoppyF schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:15:
[...]

O?
Ik dacht dat je al een OLED had! :?
Mooie prijs en inderdaad snelle levering.
Had zelf nog een oud beestje staan (55EM970V)
:)

• SED

SED

@ion, oh ik geloof best dat de Samsung oplossing meer licht geeft, daar zijn ze toch sterk in.
Maar het blijft een workaround tov de witte Oled.

MaXeRs schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:06:

Productiedatum staat op april 2020.
Dus de verhalen van schaarste mag je met een korreltje zout nemen.
Vlak voor de introductie van de CX, dus waarschijnlijk een van de laatste 9-series OLEDs die van de band gerold is. Geen oud plankmodel dus maar kakelvers. Vermoedelijk nog weinig voorraad van die dingen.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:45
Je zit dat de B9 nu twee versies heeft. De B9PLA en een nieuwe B9SLA. De SLA versie staat ook als een nieuwe TV op de site van LG. Weet iemand of er verschil. Zit tussen deze versies? Ik kan het zo snel niet vinden.

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
menzo schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:16:
Je zit dat de B9 nu twee versies heeft. De B9PLA en een nieuwe B9SLA. De SLA versie staat ook als een nieuwe TV op de site van LG. Weet iemand of er verschil. Zit tussen deze versies? Ik kan het zo snel niet vinden.
Als ik via Google zoek naar verschillen, was de enige pagina met informatie deze.
Als ik echter alleen zoek naar "B9SLA", dan vind ik zo ongeveer alleen pagina's van Oostbloklanden...

Lijkt me dan een Oost-Europees model.

PSN: Redrafted

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:45
Xerox schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 06:48:
[...]

Als ik via Google zoek naar verschillen, was de enige pagina met informatie deze.
Als ik echter alleen zoek naar "B9SLA", dan vind ik zo ongeveer alleen pagina's van Oostbloklanden...

Lijkt me dan een Oost-Europees model.
Oké thanks, die reddit post had ik niet gevonden. Als de specs het zelfde zijn lijkt het me geen probleem.

• gstolmeijer
  • Laatst online: 03-11-2022
Exocet schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:40:
Ik had hetzelfde met plex. Als computer techneut is alles in orde maar kan maar niet fatsoenlijk mijn video’s afspelen met plex. Nu mijn nas gekoppeld direct met mijn tv zonder plex en kijk eens aan, alles speelt als een zonnetje 👍. Dus mijn advies is geen plex gebruiken maar nas koppelen met dlna en alles werkt.

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Heb sinds kort een C9 en gebruik SmartIptv via het toestel zelf en werkt goed behalve als ik VOD/Film of Series willen kijken dan blijft ie maar laden..Werkt de C9 alleen met eigen MediaPlayer of is het mogelijk om een andere te installeren en te kiezen om die content te laten afspelen? hiervoor speelde ik alles af via een ShieldTv en speelde dan af via VLC..
Pagina: 1 ... 278 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.