Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja ze ondersteunen VRR. Op de pagina over HDMI 2.1 staat ook: "Van de 2020-modellen ondersteunen de RX, WX, Nano 99, 97, 95 en UN85 geen vrr."Malt007 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:32:
Vraagje over de C9 en CX, vroeg me af of nou wel of niet VRR wordt ondersteunt door deze modellen. In het artikel op de main page staat namelijk van niet terwijl in de reacties wordt gediscussieerd hoe je dit werkend krijgt. Daar ook de vraag gesteld vanochtend maar krijg geen antwoord
WEBN & chill (@IBKR)
DeadKennedy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:38:
[...]
Ja ze ondersteunen VRR. Op de pagina over HDMI 2.1 staat ook: "Van de 2020-modellen ondersteunen de RX, WX, Nano 99, 97, 95 en UN85 geen vrr."
Het atmos logo staat wel naast vision maar op de denon x3400 komt het niet te staan.
De denon geeft dan dolby digital aan.
Dat is enkel bij de tv app, via pc en xbox werkt atmos wel.
Edit: ah toch wel...
[ Voor 9% gewijzigd door YnnaD op 22-05-2020 15:02 ]
Ja ie heeft het idd, en zelfs met gewone arc zou netflix atmos nog moeten werken.YnnaD schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:01:
Volgens mij beschikt de AVR-X3400 niet over E-ARC welke je nodig hebt om Atmos uit je Denon te krijgen dacht ik...
Edit: ah toch wel...
Earc is ook voor hd audio en dat heeft netflix niet.
Nadeel ( tenminste bij mijn Synology) is dat je dan geen fatsoenlijke visuele navigatie hebt tussen je films. Geen korte samenvatting, geen afbeeldingen alleen platte tekst met fimlnamen.gstolmeijer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:42:
Dus mijn advies is geen plex gebruiken maar nas koppelen met dlna en alles werkt.
Copyright and left by SED...
probeer eens een andere hdmi-kabel,als het goed werkt zie je op de tv alleen dolby vision staan.Goofy1978 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:58:
Heb pas de cx mooi beeld enkel netflix atmos over arc werkt niet bij de tv app
Het atmos logo staat wel naast vision maar op de denon x3400 komt het niet te staan.
De denon geeft dan dolby digital aan.
Dat is enkel bij de tv app, via pc en xbox werkt atmos wel.
Inderdaad, je moet een hdmi kabel met ethernet hebben voor voldoende bandbreedte ( volgens mij) dus wissel eens die kabel van de ps4 of zo.pwh53 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:11:
[...]
probeer eens een andere hdmi-kabel,als het goed werkt zie je op de tv alleen dolby vision staan.
Via xbox staat op netflix ook vision naast het atmos symbool en daar werkt het allebei wel.
Dolby vision is een hdr formaat en atmos geluid dus zal apart vermeld staan.
Als je het zo bekijkt is alles een workaround, want witte oleds hebben ook filters nodig om het licht om te zetten in een andere kleur. Samsung gaat blauwe oleds gebruiken en gebruikt op twee subpixels quantom dots om die om te zetten in rood en groen. LGD gebruikt RGBW en gebruikt ook kleurenfilters, voor RGB. Quantom dots is juist superieurder in de omzetting van kleur, dus het klinkt veelbelovend.SED schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:53:
@ion, oh ik geloof best dat de Samsung oplossing meer licht geeft, daar zijn ze toch sterk in.
Maar het blijft een workaround tov de witte Oled.
De vraag is hoe efficiënt het straks is, dus hoeveel nits kan een QD-OLED aan, hoe hoog is het kleurbereik in rec2020, hoe resistent is het tegen burn-in, heeft QD-OLED geen last van tinting, oneffenheden etc.
Bij amoled en andere oled technieken, zien we dat burn-in, tinting, oneffenheden vaak terugkomen, dus ik verwacht niet dat Samsung met een geperfectioneerd product op de markt komt. LGD heeft eigenlijk alle issues wel weggewerkt bij hun panelen, maar we gaan het zien over 1-2 jaar
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21-11 23:21
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is toch ook Samsung die al een tijdje AMOLED in haar smartphones gebruikt?ion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:58:
[...]
Als je het zo bekijkt is alles een workaround, want witte oleds hebben ook filters nodig om het licht om te zetten in een andere kleur. Samsung gaat blauwe oleds gebruiken en gebruikt op twee subpixels quantom dots om die om te zetten in rood en groen. LGD gebruikt RGBW en gebruikt ook kleurenfilters, voor RGB. Quantom dots is juist superieurder in de omzetting van kleur, dus het klinkt veelbelovend.
De vraag is hoe efficiënt het straks is, dus hoeveel nits kan een QD-OLED aan, hoe hoog is het kleurbereik in rec2020, hoe resistent is het tegen burn-in, heeft QD-OLED geen last van tinting, oneffenheden etc.
Bij amoled en andere oled technieken, zien we dat burn-in, tinting, oneffenheden vaak terugkomen, dus ik verwacht niet dat Samsung met een geperfectioneerd product op de markt komt. LGD heeft eigenlijk alle issues wel weggewerkt bij hun panelen, maar we gaan het zien over 1-2 jaar. Zoals @HoppyF zegt, ik blijf ook genieten van mijn Oled in de tussen tijd.
Er blijven veel vragen over want we weten nog niet waar Samsung mee gaat komen.
Er is nog een belangrijk punt, de prijs!
Je kunt de perfecte techniek bedenken maar het moet wel betaalbaar zijn anders is er vrijwel geen koper voor te vinden. OLED was in het begin ook te duur maar is nu wel een betaalbaar premium product geworden.
Voorlopig dus maar even van de eigen OLED genieten.
Some infinities are bigger than others.
Dinsdag komt hij binnen... Ben erg benieuwd
De fabrikant is daartoe niet verplicht. Op zich jammer, ze mogen wel wat meer investeren in hun updatebeleid. Maar een tv uit 2015 die in 2019 nog een update krijgt, ik vind het netjes.oledlover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:18:
Worden de LG Oleds van 2015 EF950 nog voorzien van software updates ? .Laatste was van Juli vorig jaar , laast gelezen dat ze dat verplicht zijn .
Na wat Googlen de tip gekregen om in de netwerkinstellingen van de LG IPv6 uit te schakelen. Dit gedaan, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, et voila, het werkt weer!
Dit dus als tip voor LG OLED TV bezitters hier die mogelijk tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Waar heb je dat gelezen, en waar zit je op te wachten dat je vind dat updates nog nodig zijn voor dit model TV?oledlover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:18:
Worden de LG Oleds van 2015 EF950 nog voorzien van software updates? Laatste was van juli vorig jaar, laatst gelezen dat ze dat verplicht zijn.
@Wren, die laatste update bracht ook een update voor de afstandsbediening. Dat was een noodzakelijk iets m.b.t. bediening van bepaalde apps.
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2020 14:34 ]
Testing, one, two ...
Dan valt het me nog mee dat ze dat hebben gedaanhardware-lover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:31:
[...]
@Wren, die laatste update bracht ook een update voor de afstandsbediening. Dat was een noodzakelijk iets m.b.t. bediening van bepaalde apps.
Het zou wel een "helemaal schijt aan klant" gevoel gegeven hebben hadden ze dat niet gedaanWren schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:41:
[...]
Dan valt het me nog mee dat ze dat hebben gedaan
Testing, one, two ...
Set your goals high, and don't stop till you get there.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, hier wordt aangewerkt, wellicht dus volgend jaar is deze wet van kracht.oledlover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:55:
hardwarelover ,https://www.homecinemamagazine.nl/2019/12/slimme-apparaten-moeten-verplicht-updates-krijgen-dankzij-nieuwe-wet/
Het is wel ridicuul dat de verkopers (de winkels dus) verantwoordelijk zijn voor updates.
Dat kan natuurlijk niet.
Welke gek dat bedacht heeft....
De fabrikant moet verantwoordelijk zijn en de voorwaarden moeten veel strakker.
Maar goed de wet is er nog niet dus even afwachten.
Vooruitlopend hierop kunnen fabrikanten zich wel vast voorbereiden zodat ze ook gewoon support blijven leveren voor een lange periode en dat is niet een jaar of twee.
100% mee eens, afgelopen week heb ik een van mijn “LCD” vrienden wat 4K HDR content laten zien, hij had letterlijk tranen in zijn ogen en halve uur later ruzie met zijn vrouw.... zij wilt geen nieuwe tv 🤪Koning-Admiraal schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:54:
Wat is OLED toch geweldig. Netflix in de avond aandoen met alle lichten uit en dan een donkere scène zien. Blijft smullen geblazen, hoelang je dat ding ook hebt.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Misschien zijn de rtings settings mooi om te beginnensalutem schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:45:
Reuze benieuwd, volgende mag ik de OLED65CX6 ontvangen, samen met een b&w surround setje 😎🥰 iemand nog tips qua instellinge voor de tv?
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings
Ik krijg hem dinsdag binnen. Zal is kijken voor je wat het doet deze settings.chulin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:51:
[...]
Misschien zijn de rtings settings mooi om te beginnen
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ben benieuwd in welk wetboek jij dat gelezen hebt...oledlover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:18:
Worden de LG Oleds van 2015 EF950 nog voorzien van software updates ? .Laatste was van Juli vorig jaar , laast gelezen dat ze dat verplicht zijn .
Cunning linguist.
Ik gebruik ook niet de rtings settings op mijn C9 maar ik vind ze redelijk goed, zeker om mee te beginnen-SaveMe- schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:50:
Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf mooi vindt, zeker als je geen beeld purist bent. Ik vond die aanbevolen settings helemaal niet mooi, dus heb ook andere settings genomen ...
Het is in ieder geval een goed vertrekpunt en je verkleind de kans op een 'false positive' omdat je zo wat meer met de settings gaat spelen en dus een gevoel krijgt voor wat welke setting doet.-SaveMe- schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:50:
Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf mooi vindt, zeker als je geen beeld purist bent. Ik vond die aanbevolen settings helemaal niet mooi, dus heb ook andere settings genomen ...
Overigens verbaas ik mij er nog steeds over dat rtings blijft vasthouden aan een sharpness setting van 0, terwijl de native sharpness door LG op 10 gezet wordt (bij HDR hanteren ze overgings wel 10 op hun screenshot). Hetzelfde geldt voor contrast (bij SDR). Die adviseren ze vaak te hoog zetten (90, 95 of zelfs 100) afhankelijk van het modeljaar. Alleen bij de C8 adviseren ze 85, terwijl dit bij de B8 en E8 weer 90 is. Toch knap voor TV's die allemaal eenzelfde paneel gebruiken. Dit geeft dus aan dat er paneel variatie is (duh) en dat kalibratie settings niet zomaar over te nemen zijn zonder dat je een beetje verstand hebt van wat je doet of dat jeerst gaat meten. Het contrast op 85 is een goede waarde als je niet de hightlights wilt laten clippen. Soms heb je geluk met een iets 'beter' paneel en kan het contrast wat omhoog, maar zonder het gemeten te hebben zit je met 85 in ieder geval goed. Persoonlijk vind ik de bevindingen van flatpanelshd vaak een stukje beter, maar dan kijk naar wat technisch klopt en dus kan een ieder er een geheel andere mening op nahouden.
Nu weer alles eraan gehangen, tv decoder voor kpn en de Nvidia Shield. Echter werkt de afstandsbediening niet in de Shield.. in mijn beleving was dat eerst (in de oude situatie met de toenmalige 55c9) wel zo. Maar nu dus niet.. ik kan me echt niet meer herinneren wat ik toen heb gedaan, maar op de één of andere manier nu dus niet..
De Shield hangt in HDMI 2, en heeft zichzelf geïnstalleerd als gameconsole.
Mijn instellingen zijn gebaseerd op de flatpanelshd settings 😉Major_ton schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:55:
[...]
Het is in ieder geval een goed vertrekpunt en je verkleind de kans op een 'false positive' omdat je zo wat meer met de settings gaat spelen en dus een gevoel krijgt voor wat welke setting doet.
Overigens verbaas ik mij er nog steeds over dat rtings blijft vasthouden aan een sharpness setting van 0, terwijl de native sharpness door LG op 10 gezet wordt (bij HDR hanteren ze overgings wel 10 op hun screenshot). Hetzelfde geldt voor contrast (bij SDR). Die adviseren ze vaak te hoog zetten (90, 95 of zelfs 100) afhankelijk van het modeljaar. Alleen bij de C8 adviseren ze 85, terwijl dit bij de B8 en E8 weer 90 is. Toch knap voor TV's die allemaal eenzelfde paneel gebruiken. Dit geeft dus aan dat er paneel variatie is (duh) en dat kalibratie settings niet zomaar over te nemen zijn zonder dat je een beetje verstand hebt van wat je doet of dat jeerst gaat meten. Het contrast op 85 is een goede waarde als je niet de hightlights wilt laten clippen. Soms heb je geluk met een iets 'beter' paneel en kan het contrast wat omhoog, maar zonder het gemeten te hebben zit je met 85 in ieder geval goed. Persoonlijk vind ik de bevindingen van flatpanelshd vaak een stukje beter, maar dan kijk naar wat technisch klopt en dus kan een ieder er een geheel andere mening op nahouden.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
1) de wet is er nog niet (en gaat beslist niet voor bestaande apparaten van toepassing zijn)oledlover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:55:
@hardware-lover << (zo moet ie) hardwarelover, https://www.homecinemamag...ijgen-dankzij-nieuwe-wet/
2) rest het antwoord op de vraag, waarom wil je een firmware-update?
Testing, one, two ...
Thanks!avalanche1979 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:04:
[...]
Ik krijg hem dinsdag binnen. Zal is kijken voor je wat het doet deze settings.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Precies dat, ik kom van panasonic 50gt60 plasma, en destijds zelfde verhaal zoals je aangeeft. Ieder zn eigen smaak en situatie. Maar het helpt zeker!Koning-Admiraal schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:36:
Sowieso neem ik geen settings van websites over. Elk paneel is anders, daarnaast moet jij het beeld mooi vinden, en vaak verschillen smaken gewoon. Je kunt het wel gebruiken als een startpunt maar dat is het..
Iemand interesse in de plasma? Doet nog super 😁
Als je op ISF Bright het rtings profiel aanmaakt en op ISF Dark het flatpanelsHD profiel, dan kan je zeker heel snel en 1 op 1 switchen. No problemo.Jamesl schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:12:
Is het eigenlijk mogelijk om makkelijk te switchen tussen beeldinstellingen? Dat je in 1 oogopslag kan zien wat BV. De settings van rtings/flatpanelshd verschillen t.o.v. de standaard instellingen van LG?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gaat niet alleen om LG maar ook andere fabrikanten.
https://nl.hardware.info/...ra-aantrekkelijk-geprijsd
april 2008: Panasonic TH-42PZ85 Plasma
juli 2012: Panasonic TX-P50ST50 plasma
Tussen deze twee zat, vond ik, een behoorlijk groot verschil.
Heb Panasonic TX-P50ST50 plasma inmiddels nu dus 8jr.
Game hier niet of nauwelijks op en heb ook geen receivers e.d. Kijk er gewoon TV en mkv's op en af en toe netflix. Ben eigenlijk nog best tevreden over deze plasma.
Met de nu relatief aantrekkelijke prijzen voor de 55" C9 vraag ik me af of ik de overstap naar Oled moet wagen. Je zou denken dat er in 8 jr. een hoop verbeterd is.
Alleen ga ik er nu echt op vooruit op beeldkwaliteit of valt het wel mee
Iemand hier die dezelfde overstap heeft gedaan
edit:
Wat ik erbij had moeten zetten (heb het inmiddels beetje aangepast) is dat ik vooral op zoek ben naar ervaringen van mensen die een plasma van mijn generatie hadden, ST50, VT50 e.d..
Dit omdat ik zelf gemerkt heb dat de overstap van een oudere plasma naar mijn huidige plasma best groot was. Dus daarom zullen mensen met oudere plasma's die naar C9 zijn gegaan relatief al tevredener zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Help!!!! op 24-05-2020 12:37 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
En zeker de overgang waard. In mijn optiek.
Plasma is ook een mooie techniek.
Maar HDR en films en games zien er echt veel beter uit op de B6.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier bijna dezelfde overstap.Help!!!! schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:09:
Heb nu een Panasonic TX-P50ST50 plasma van precies 8 jr. oud.
Game hier niet of nauwelijks op en heb ook geen receivers e.d. Kijk er gewoon TV en mkv's op en af en toe netflix. Ben eigenlijk nog best tevreden over deze plasma.
Met de nu relatief aantrekkelijke prijzen voor de 55" C9 vraag ik me af of ik de overstap naar Oled moet wagen. Je zou denken dat er in 8 jr. een hoop verbeterd is.
Alleen ga ik er nu echt op vooruit op beeldkwaliteit of valt het wel mee
Iemand hier die dezelfde overstap heeft gedaan
Van een TX-P42V20 van 10 jaar oud naar een 55C9.
Er is zeker veel verbeterd, plasma is zeker niet slecht maar OLED is gewoon beter plus dat je nu 4K en HDR hebt.
Dit omdat ik zelf gemerkt heb dat de overstap van een oudere plasma naar mijn huidige plasma best groot was. Dus daarom zullen mensen met oudere plasma's die naar C9 zijn gegaan relatief tevredener zijn.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Verwijderd
[ Voor 114% gewijzigd door FeaR op 24-05-2020 13:35 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn tussen de diverse plasma TV’s onderling.Help!!!! schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:36:
Thanks.Wat ik erbij had moeten zetten (heb het inmiddels beetje aangepast) is dat ik vooral op zoek ben naar ervaringen van mensen die een plasma van mijn generatie hadden, ST50, VT50 e.d..
Dit omdat ik zelf gemerkt heb dat de overstap van een oudere plasma naar mijn huidige plasma best groot was. Dus daarom zullen mensen met oudere plasma's die naar C9 zijn gegaan relatief tevredener zijn.
Echter OLED blijft daarmee een flinke stap vooruit.
Dit kun je het beste zelf beoordelen door even naar een OLED te gaan kijken.
Bv bij vrienden of familie of gewoon in de winkel.
Ik vind het een grote stap vooruit.
Bij mijn overstap vd TH-42PZ85 naar de TX-P50ST50 merkte ik echt duidelijk positief verschil. Ik kan het allemaal niet wetenschappelijk omschrijven maar het was gewoon beter. Maar soms heb je bij een overstap ook wel dat je denkt, is dit het nou?
Destijds waren de panasonic ST50, VT50 veel verkochtte tv's dus zou denken dat er inmiddels best een hoop enthusiasts zijn overgestapt van deze panasonic serie naar LG oled's.
[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 24-05-2020 13:24 ]
Eerlijk: met je plasma is weinig mis. Het belangrijkste verschil is 4k / HDR wat je plasma niet ondersteunt. Kijk je daar niet of weinig naar dan is een upgrade wat beeldkwaliteit betreft een stuk minder relevant.Help!!!! schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:36:
Thanks.Wat ik erbij had moeten zetten (heb het inmiddels beetje aangepast) is dat ik vooral op zoek ben naar ervaringen van mensen die een plasma van mijn generatie hadden, ST50, VT50 e.d..
Er is ook een nadeel: door de snelheid van het OLED paneel kan beeld meer gaan stotteren waar plasma dit meer natuurlijk uitsmeert. Dit valt met name op bij horizontale pans. In het begin zul je daar wellicht wat aan moeten wennen.
Mogelijk ook relevant:
- Je krijgt een groter scherm (bij keuze voor een OLED van 55 inch of groter
- De maximale helderheid is hoger (bij kijken in een lichte omgeving)
Disclaimer: ik heb zelf achtereenvolgens de ST50, VT50 en VT60 plasma's gehad, en de C8 en C9 OLED's. Maar ik heb ze niet allemaal direct naast elkaar vergeleken (alleen de VT60 en C8).
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 24-05-2020 13:39 ]
Ik heb de vogel ultra thin mount, schroeven zitten erbij.pacod schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:40:
Ik ben in de markt voor een 65 inch c9 en wil deze graag plat ophangen. Zijn er nog zaken waar ik aan moet denken als ik een beugel wil aanschaffen. Zitten er vesa bouten (schroeven) in de doos en zijn er afstandbusjes nodig? Heb nu nog een qled hangen met zo'n no gapp wallmount die naar de slaapkamer gaat, dat was redelijk eenvoudig geregeld
Je mag niet langer dan m6x20 gaan maar er zit m6x12 bij de mount dat past.
Afstandbusjes zitten er ook bij maar heb je niet nodig.
Die mount is maar tot 55 inch geloof ik, al maakt dat volgens mij niet veel uit als ie het gewicht maar aan kan.
En oleds zijn niet zo zwaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Goofy1978 op 24-05-2020 15:00 ]
Dank je! Heb een beetje gespeurd naar de ultra thin en zag dat de 505 wel voor de 65 inch geschikt is, dus ga deze dan halen. Zit je verder niet te strak met je kabels of is dit goed te doen?Goofy1978 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:56:
[...]
Ik heb de vogel ultra thin mount, schroeven zitten erbij.
Je mag niet langer dan m6x20 gaan maar er zit m6x12 bij de mount dat past.
Afstandbusjes zitten er ook bij maar heb je niet nodig.
Die mount is maar tot 55 inch geloof ik, al maakt dat volgens mij niet veel uit als ie het gewicht maar aan kan.
En oleds zijn niet zo zwaar.
Meeste van m'n vragen heb ik inmiddels antwoord op gevonden, maar vooral #5 blijft staan. De TV is via WiFi aangesloten omdat dit hogere snelheden zou halen dan bedraad volgens ervaringen van mensen.brentnl schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:54:
Goedemiddag!
Sinds enkele dagen trotse bezitter van een 65C9.....
.....
5. Ik kan middels Homekit de TV wel uitzetten, maar daarna is de TV niet meer beschikbaar. Gebruik enkel een iPhone voor het schakelen en heb verder geen HUB.
6. Iemand nog leuke suggesties wat er verder mogelijk is qua Homekit en/of andere vormen van automatisering?
Ik heb de TV toegevoegd aan homekit én toegevoegd aan de LG ThinQ smart-app, beide zijn echter niet in staat de TV weer aan te zetten als deze uit staat. Uitzetten daarentegen is met beide mogelijk.
Het vreemde is, als ik met m'n telefoon via Airplay een video wil streamen naar de TV die uit staat, dan is dit wél mogelijk en gaat de TV aan. Enige idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb een iPhone Xs en maak geen gebruik van een HUB voor homekit.
Hou er wel rekening mee dat de bovenste helft van een OLED HEEL dun is, maar de onderste helft een stuk dikker. Hij gaat dus nooit helemaal plat tegen te muur hangen zoals je met een QLED no-gap wel kan.pacod schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:27:
[...]
Dank je! Heb een beetje gespeurd naar de ultra thin en zag dat de 505 wel voor de 65 inch geschikt is, dus ga deze dan halen. Zit je verder niet te strak met je kabels of is dit goed te doen?
Als je hetzelfde effect als de no-gap wilt kan je de LG Gallery (GX-reeks) overwegen
Mobile TV On aangezet? Turn on via WiFi aangezet?brentnl schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:35:
[...]
Meeste van m'n vragen heb ik inmiddels antwoord op gevonden, maar vooral #5 blijft staan. De TV is via WiFi aangesloten omdat dit hogere snelheden zou halen dan bedraad volgens ervaringen van mensen.
Ik heb de TV toegevoegd aan homekit én toegevoegd aan de LG ThinQ smart-app, beide zijn echter niet in staat de TV weer aan te zetten als deze uit staat. Uitzetten daarentegen is met beide mogelijk.
Het vreemde is, als ik met m'n telefoon via Airplay een video wil streamen naar de TV die uit staat, dan is dit wél mogelijk en gaat de TV aan. Enige idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb een iPhone Xs en maak geen gebruik van een HUB voor homekit.
Bedankt, was ik me wel van bewust. Ik heb een paar Philips hue play bar lampen die prima achter het dunne gedeelte passen 😉. (Af en toe leuk om aan te laten sturen middels hue stream app op mijn Shield TV)mathias82 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:36:
[...]
Hou er wel rekening mee dat de bovenste helft van een OLED HEEL dun is, maar de onderste helft een stuk dikker. Hij gaat dus nooit helemaal plat tegen te muur hangen zoals je met een QLED no-gap wel kan.
Als je hetzelfde effect als de no-gap wilt kan je de LG Gallery (GX-reeks) overwegen
Ok. Om je eigenlijke vraag te beantwoorden: je gaat met die beugel geen problemen hebben, TENZIJ je de optische- of netwerkaansluiting op de TV wilt gebruiken. Ze zijn namelijk zo slim geweest om deze achteraan te monteren in plaats van opzij, waardoor die kabel altijd uitsteekt. Je krijgt de TV dan nooit plat tegen de muur.pacod schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:48:
[...]
Bedankt, was ik me wel van bewust. Ik heb een paar Philips hue play bar lampen die prima achter het dunne gedeelte passen 😉. (Af en toe leuk om aan te laten sturen middels hue stream app op mijn Shield TV)
Dat van die Hue Stream App wist ik niet. Ik dacht dat je altijd zo'n sync box nodig had. Ik heb ook een Shield, wilt dit zeggen dat ik Hue lampen kan laten syncen als ik Netflix kijk op de Shield?
Al heb je die niet nodig daar zitten enkel een hdmi en wat oude aansluitingen.
Hue stream werkt helaas niet met drm materiaal.mathias82 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:56:
[...]
Ok. Om je eigenlijke vraag te beantwoorden: je gaat met die beugel geen problemen hebben, TENZIJ je de optische- of netwerkaansluiting op de TV wilt gebruiken. Ze zijn namelijk zo slim geweest om deze achteraan te monteren in plaats van opzij, waardoor die kabel altijd uitsteekt. Je krijgt de TV dan nooit plat tegen de muur.
Dat van die Hue Stream App wist ik niet. Ik dacht dat je altijd zo'n sync box nodig had. Ik heb ook een Shield, wilt dit zeggen dat ik Hue lampen kan laten syncen als ik Netflix kijk op de Shield?
Oh da's sptijg. Too good to be trueTheMystery schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:09:
[...]
Hue stream werkt helaas niet met drm materiaal.
Hue stream is een third party app die bijna hetzelfde doet als de officiële hue sync app. Het werkt niet op Netflix of Amazon, maar wel op YouTube en Plex. Het is niet perfect hoor, maar werkt voor mij prima zover.mathias82 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:56:
[...]
Ok. Om je eigenlijke vraag te beantwoorden: je gaat met die beugel geen problemen hebben, TENZIJ je de optische- of netwerkaansluiting op de TV wilt gebruiken. Ze zijn namelijk zo slim geweest om deze achteraan te monteren in plaats van opzij, waardoor die kabel altijd uitsteekt. Je krijgt de TV dan nooit plat tegen de muur.
Kleine demo:
YouTube: Hue stream op shield tv
@Goofy1978
Dat gaat wel goedkomen, heb behalve de e-arc een Shield TV, Xbox one x en PS4 Pro. Deze kunnen echter ook op mijn soundbar worden aangesloten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat mij wel opvalt is dat er steeds meer mensen met enige kennis over OLED commentaar leveren.
Zitten er Tweakers op NU.nl of zijn er steeds meer gemiddelde consumenten die zich meer in goede TV’s verdiepen voordat ze iets kopen?
Lees de reacties bij dit artikel maar eens.
https://www.nu.nl/tech/60...m-van-55-tot-58-inch.html
Ik heb sinds 2010 of 2011 een TXP 46S10. De bijna goedkoopste telg van destijds. IK ben er super tevreden mee, heeft talloze uren gedraaid en behoudens wat irritante eigenschappen (start niet uit zichzelf in HDMI ingang, ook niet vanuit hotel menu) heeft ie me nooit in de steek gelaten. Ik vind eigenljk dar ik geen andere tv hoef te kopen omdat deze nog zo goed is. Toch ga ik dat vandaag doen en wel de Panasonic 65GZW954. Ik lees her en der dat dit scherm nog even wat fijner is dan LG, en de prijs is met een beetje onderhandelen hetzelfde.
Uiteraard zal ik hier mijn bescheiden review plaatsen out of the box en na een paar weken de ideale instellingen gezocht te hebben.
Je bent welkom om de twee naast elkaar te zien draaien, neem je eigen hardware (of tv
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"MilesD. schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:01:
Hier ook nog een interessant stuk over Oled mocht je nog twijfels hebben..![]()
Ik ben van een VT60 naar een oled gegaan (b6, tijdje terug al). Dat verschil ga je zeker merken. Grote vooruitgang. Enige waar de OLED minder goed in is, is de motion. Die was op de s10 al erg goed, als ik me g oed herinner. Maar dat komt door de verschillen in techniek oa.Pjotr22 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:12:
[...]
Ik heb sinds 2010 of 2011 een TXP 46S10. De bijna goedkoopste telg van destijds. IK ben er super tevreden mee, heeft talloze uren gedraaid en behoudens wat irritante eigenschappen (start niet uit zichzelf in HDMI ingang, ook niet vanuit hotel menu) heeft ie me nooit in de steek gelaten. Ik vind eigenljk dar ik geen andere tv hoef te kopen omdat deze nog zo goed is. Toch ga ik dat vandaag doen en wel de Panasonic 65GZW954. Ik lees her en der dat dit scherm nog even wat fijner is dan LG, en de prijs is met een beetje onderhandelen hetzelfde.
Uiteraard zal ik hier mijn bescheiden review plaatsen out of the box en na een paar weken de ideale instellingen gezocht te hebben.
Je bent welkom om de twee naast elkaar te zien draaien, neem je eigen hardware (of tvmee. Wil je dat stuur dan een PM
Je moest in instellingen tv bij CEC de eerste vinkje uitzetten dacht ik.. Vinkje waar LG automatisch aansluitingen herkend. Schijnt buggy te zijn. Bij mij hielp datGoofyduck384 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:58:
tv decoder voor kpn en de Nvidia Shield. Echter werkt de afstandsbediening niet in de Shield.. in mijn beleving was dat eerst (in de oude situatie met de toenmalige 55c9) wel zo. Maar nu dus niet.. ik kan me echt niet meer herinneren wat ik toen heb gedaan, maar op de één of andere manier nu dus niet..
De Shield hangt in HDMI 2, en heeft zichzelf geïnstalleerd als gameconsole.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dit vind ik juist een zeer teleurstellend artikel (althans, ik verwacht van Hardware info écht veel beter). Heel veel belangrijke punten m.b.t. het een tv (en waarmee de ene zich van de andere onderscheidt) komen in dat artikel niet aan bod.MilesD. schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:01:
Hier ook nog een interessant stuk over Oled mocht je nog twijfels hebben..![]()
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik zit dat te zoeken, maar kan het echt niet vinden.. waar zit dat nu?mucuracat schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:59:
[...]
Je moest in instellingen tv bij CEC de eerste vinkje uitzetten dacht ik.. Vinkje waar LG automatisch aansluitingen herkend. Schijnt buggy te zijn. Bij mij hielp dat
Op mijn B9 :Goofyduck384 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:25:
[...]
Ik zit dat te zoeken, maar kan het echt niet vinden.. waar zit dat nu?
Instellingen > Verbindingen > Hdmi apparaat instellingen >
Daar staat als eerste automatische hdmi herkening of zo. Deze uitvinken.
@Diablow heb je hier nog naar gekeken?Priyantha Bleeker schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:55:
[...]
In jouw specifieke geval, heb jij HDMI CEC aanstaan?
Op de LG OLED zal dit SIMPLINK heten vermoed ik.
Bij de Pioneer VSX-824 is dit waarschijnlijk KURO LINK, of CONTROL. Dit zal je ook aan moeten zetten om vervolgens in de HDMI Setup, ARC op on te zetten.
Zou je dat eens kunnen proberen?
Ja, en dat is het niet. Arc werkt wel, maar iets anders dan PCM bijna nooit. Al had ik heel even wel dolby digital terwijl ik Netflix met een dolby atmos serie aan had. Echter gaf hij de volgende keer weer storing. Mijn vermoeden is nu dat het aan de HDMI kabel ligt. Want met verder op internet zoeken was het bij de meeste opgelost door de sound out op auto te zetten.Priyantha Bleeker schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:42:
[...]
@Diablow heb je hier nog naar gekeken?
yes, beide staan aan. Heb ze nog even aan/uit-gezet om te kijken of dat hielp, maar geen succes. Als ik 'mobile TV -> wifi' uitzet, werkt airplay ook niet meer, dus daaruit maak ik op dat de wifi-verbinding wel gewoon goed in stand blijft als de TV uitstaat.mathias82 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:38:
[...]
Mobile TV On aangezet? Turn on via WiFi aangezet?
Nog andere dingen die ik kan proberen? Werkt dit bij andere wel gewoon goed via Homekit (zonder HUB) ?
Als LG nog een beetje opschiet met de Multichannel-PCM fix (en hopelijk ook de DD delay oplost) zou ik em misschien nog wel bestellen ook.
Zou helemaal mooi zijn als ze ook nog LFC/Freesync-Premium meenemen, maar dat zal wel aan de CXI modellen zijn voorbehouden als nieuwe feature.
En nu werkt het allebei niet. Als ze gewoon een pure pass-through optie bij e-ARC zouden toevoegen was deze hele discussie er niet. Maar ja, als jan-modaal de hdmi stekker er uit trekt moet er naturlijk geluid uit de tv komen en LG vooruitdenkend als ze zijn hebben alvast DTS afgeschaft om future-proof te zijn.
Inderdaad ook mijn motivatie om op dit moment als nieuwe TV te opteren voor de C9 ipv de CX. DTS is momenteel +/- 70% van mijn plex bibliotheek met blu-ray rips, deze zou ik dan niet meer kunnen afspelen via de native plex app.menzo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:56:
Maar het totaal ontbreken van dts decoding of pass-through blijft wel een dingetje bij de CX tov de C9.
Wat blijkt... ik heb helemaal niks meer in 4K of HDR staan.
Als ik het me goed herinner stond er vroeger op het hoofdscherm een categorie speciaal voor 4K-content.
Ik dacht dat het misschien kwam doordat ze bij Amazon ivm COVID de kwaliteit beperken zoals Apple/Netflix ook gedaan hebben, maar daar kan ik hier in het topic niks over terug vinden.
Als ik James May - Our man in Japan afspeel komt het HDR-logo wel in beeld en ziet het er ook 4K uit. In het menu wordt dit niet aangegeven (op Primevideo.com en in de Android-app staat er wel HDR bij)
Speel ik The Expanse komt er geen logo en het ziet er ook geen 4K uit.
Iemand anders die dit herkend?
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 25-05-2020 16:51 ]
The Expanse seizoen 1 t/m 3 is geen HDR. Seizoen 4 is zeker HDR. Daarom zie dat ook niet staan bij de 1ste drie seizoenenFire69 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:50:
Ik maak maar zelden gebruik van de Amazon-app op mijn C8, maar wou gisteren via de app even The Expanse bekijken (zou een goeie serie zijn) omdat het dan in 4K/HDR is.
Wat blijkt... ik heb helemaal niks meer in 4K of HDR staan.
[ Voor 31% gewijzigd door NoahAmber op 25-05-2020 19:55 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BHU0G9kEcToEWYTNopa5vewt.jpg?f=user_large)
Weet iemand hoe ik HDMI 1 eruit kan krijgen in het input menu op de C9? Ik heb 1 keer iets aangesloten op deze input, maar hij blijft nu erin staan zonder dat er fysiek iets in zit.
Homeknop, helemaal naar rechts scrollen naar het pictogram met het potloodje. Druk op OK en dan zit je in de bewerkingsmode. Daar kan je lezen hoe apps/pictogrammen te verwijderen. Dat is bij de C8, zal bij de C9 niet echt heel anders zijn. Neem tenminste aan dat het over de balk gaat als je de homeknop druktkaos001 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:40:
Weet iemand hoe ik HDMI 1 eruit kan krijgen in het input menu op de C9? Ik heb 1 keer iets aangesloten op deze input, maar hij blijft nu erin staan zonder dat er fysiek iets in zit.
Anders dit filmpje: YouTube: LG webOS - Labeling Inputs Kies HDMI1 en dan voor 'verwijderen uit launcher'
[ Voor 22% gewijzigd door NoahAmber op 25-05-2020 19:39 ]
Werkt nu inderdaad. Thnxmucuracat schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:41:
[...]
Op mijn B9 :
Instellingen > Verbindingen > Hdmi apparaat instellingen >
Daar staat als eerste automatische hdmi herkening of zo. Deze uitvinken.
Vreemd, in de Android-app staat er wel HDR bij S01.NoahAmber schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:38:
[...]
The Expanse seizoen 1 t/m 3 is geen HDR. Seizoen 4 is zeker HDR. Daarom zie dat ook niet staan bij de 1ste drie seizoenen
Maar je hebt gelijk, als ik S04 probeer doet hij wel HDR.
Heb jij wel een aparte categorie voor UHD/HDR? Of zie je bij bvb S04 wel het UHD/HDR logo staan?
Hoe zit t met de motion dan met sport kijken via Ziggo? (voetbal) Ik zou dan wel upgrden ivm de next decoderAdlermann schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:36:
[...]
Ik ben van een VT60 naar een oled gegaan (b6, tijdje terug al). Dat verschil ga je zeker merken. Grote vooruitgang. Enige waar de OLED minder goed in is, is de motion. Die was op de s10 al erg goed, als ik me g oed herinner. Maar dat komt door de verschillen in techniek oa.
Weet iemand of dit een 9-serie VS 10-serie (of X serie) dingetje is? Dus als je een W9 pakt (waar ik interesse in heb) dan heb je wel de DTS codering nog als optie via eARC? Ik baal er echt enorm van dat dit in de 10 serie (of X serie) eruit is gesloopt.Michiel95 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:27:
[...]
Inderdaad ook mijn motivatie om op dit moment als nieuwe TV te opteren voor de C9 ipv de CX. DTS is momenteel +/- 70% van mijn plex bibliotheek met blu-ray rips, deze zou ik dan niet meer kunnen afspelen via de native plex app.
Ik ben al maanden het AVS forum aan het volgen en daar hoor ik verschillende reacties met passthrough via eARC.. Ik twijfel of ik nog wel meerwaarde zie voor een X-serie, omdat ik dus ook een uitgebreide mediabibliotheek met DTS (DTS-HD).
Setup is LG 9 of X serie via eARC met Marantz 5014. De rest (Mi Box 4 en PS4 Pro en next-gen console zullen rechtstreeks met HDMI kabels op nieuwe LG Oled komen..
Mijn advies zou zijn de c9. Heb zelf uitgebreide bibliotheek op synology nas met vooral dts. Werkt als een zonnetje via plex app. Het zou me ook weeehouden om de cx te kiezen ( tenzij iemand kan bevestigen dat het wel werkt.JDL15 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:39:
[...]
Weet iemand of dit een 9-serie VS 10-serie (of X serie) dingetje is? Dus als je een W9 pakt (waar ik interesse in heb) dan heb je wel de DTS codering nog als optie via eARC? Ik baal er echt enorm van dat dit in de 10 serie (of X serie) eruit is gesloopt.
Ik ben al maanden het AVS forum aan het volgen en daar hoor ik verschillende reacties met passthrough via eARC.. Ik twijfel of ik nog wel meerwaarde zie voor een X-serie, omdat ik dus ook een uitgebreide mediabibliotheek met DTS (DTS-HD).
Setup is LG 9 of X serie via eARC met Marantz 5014. De rest (Mi Box 4 en PS4 Pro en next-gen console zullen rechtstreeks met HDMI kabels op nieuwe LG Oled komen..
Thanks voor je uitleg! Helaas gaat dit alleen over de launcher (waar ook youtube/netflix e.d. inzitten).NoahAmber schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:30:
[...]
Homeknop, helemaal naar rechts scrollen naar het pictogram met het potloodje. Druk op OK en dan zit je in de bewerkingsmode. Daar kan je lezen hoe apps/pictogrammen te verwijderen. Dat is bij de C8, zal bij de C9 niet echt heel anders zijn. Neem tenminste aan dat het over de balk gaat als je de homeknop drukt
Anders dit filmpje: YouTube: LG webOS - Labeling Inputs Kies HDMI1 en dan voor 'verwijderen uit launcher'
Ik bedoel meer de input launcher als je op de input knop drukt. Heb overal al zitten zoeken, maar krijg het niet voor elkaar
Per defintie gewoon minder dan bij plasma. Plasma is gewoon beter in het weergeven van bewegende beelden. Bewegingsresolutie van oled ligt vaak maar op 300 lijnen (plasma 900 tot 1080). Met motion settings kan je het wel beter krijgen, maar met bijwerkingen.Pjotr22 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:04:
[...]
Hoe zit t met de motion dan met sport kijken via Ziggo? (voetbal) Ik zou dan wel upgrden ivm de next decoder
Dat komt omdat oled sample en hold gebruikt als techniek. Plasma bouwt het beeld anders op (pulsen) en daardoor ziet het er voorons beter uit.
Even heel snel samengevat.
Ik ben hier dus ook al lang over aan het opzoeken. In eerste instantie wou ik de CX + sonos arc aankopen, maar blijkt dat die dus BEIDEN geen dts ondersteunen. Ik volg ook de AVS forums en ben nu dus eerder geneigd om de C9 te kopen met een andere soundbar die wél DTS ondersteund.JDL15 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:39:
[...]
Weet iemand of dit een 9-serie VS 10-serie (of X serie) dingetje is? Dus als je een W9 pakt (waar ik interesse in heb) dan heb je wel de DTS codering nog als optie via eARC? Ik baal er echt enorm van dat dit in de 10 serie (of X serie) eruit is gesloopt.
Zoals ik het lees is er feitelijk niet zo heel veel verschil met de C9 buiten wat softwarematige meuk wat ook al half in de C9 zit. Bovendien is het verhaal van de 40gbit vs 48gbit hdmi 2.1 niet zo belangrijk omwille van het 10-bit paneel).
Ik twijfelde alleen omdat als je de OLED Prijsvergelijking forum volgt hier op tweakers, je zal merken dat op dit moment de CX niet zo heel veel duurder is als de C9, maarja die DTS hé...
Zou willen dat ik die Live TV optie icm met mijn KPN iTV kastje zou kunnen gebruiken.Cap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:47:
Klopt. "Live TV" krijg je ook niet weg terwijl toch een flink percentage dit niet gebruikt omdat ze via een tv kastje kijken of überhaupt geen live tv kijken.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ook ik ben helemaal geen expert, ben enkel maar enige tijd wat forums aan het lezen. Zoals ik het begrijp kan de CX zelf helemaal NIETS met DTS. Zie dit dus als de interne applicaties gebruiken (Plex...) of een USB stick met daarop een videofragment met DTS audio, of een extern apparaat via HDMI wat DTS doorgeeft...sjorremans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:12:
Ik ben helemaal geen expert op het gebied van codecs en audio dus misschien is het een domme vraag. Wanneer ik de CX aanschaf en films bekijk met DTS via mijn soundbar die wel DTS ondersteund, is er niks aan de hand toch?
Je kan enkel DTS audio krijgen wanneer de bron (Bv apple TV, nvidia shield...) éérst naar de soundbar of receiver gaat waarna die enkel nog het beeld zal doorgeven aan de TV.
Zo kan je het ook zien. Maar jouw KPN kastje zit al aan een bestaande ingang, een HDMI poort. Met jouw idee zou je dus een dubbele functie krijgen. "Live TV" betekent eigenlijk "ingebouwde ontvangsteenheid". Het mooiste zou idd zijn als je de ingebouwde tuner volledig kon uitschakelen en dan ook de GUIDE knop op je afstandbediening toewijzen aan je TV kastje. Heel logisch en ook mogelijk, immers ook de andere knoppen zijn te programmeren via apparaataansluiting.Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:08:
[...]
Zou willen dat ik die Live TV optie icm met mijn KPN iTV kastje zou kunnen gebruiken.
Maar op de een of andere manier wil LG per se het ingebouwde tuner gedeelte van de TV actief laten. Overigens is dat bij mijn enkele jaren oudere Sony niet anders. Ook daar kan je alles uitschakelen behalve de TV tuner. Uiteraard weten fabrikanten ook dat een groot gedeelte kijkt via een set top box, dus waarom is me een raadsel.
Het leuke is, HDMI 1 stond dus uit. Het is dat ik het 1 keer gebruikt heb en nu permanent erin blijft staanCap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:47:
Klopt. "Live TV" krijg je ook niet weg terwijl toch een flink percentage dit niet gebruikt omdat ze via een tv kastje kijken of überhaupt geen live tv kijkt.
Inderdaad, c9 en soundbar heos (nu denon) werkt vlekkeloos via plex app voor dts( en dolby uiteraard)Michiel95 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:05:
[...]
Ik ben hier dus ook al lang over aan het opzoeken. In eerste instantie wou ik de CX + sonos arc aankopen, maar blijkt dat die dus BEIDEN geen dts ondersteunen. Ik volg ook de AVS forums en ben nu dus eerder geneigd om de C9 te kopen met een andere soundbar die wél DTS ondersteund.
Zoals ik het lees is er feitelijk niet zo heel veel verschil met de C9 buiten wat softwarematige meuk wat ook al half in de C9 zit. Bovendien is het verhaal van de 40gbit vs 48gbit hdmi 2.1 niet zo belangrijk omwille van het 10-bit paneel).
Ik twijfelde alleen omdat als je de OLED Prijsvergelijking forum volgt hier op tweakers, je zal merken dat op dit moment de CX niet zo heel veel duurder is als de C9, maarja die DTS hé...
Thanks. Zo snap ik het als leek ook. Hopelijk klopt ditMichiel95 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:21:
[...]
Ook ik ben helemaal geen expert, ben enkel maar enige tijd wat forums aan het lezen. Zoals ik het begrijp kan de CX zelf helemaal NIETS met DTS. Zie dit dus als de interne applicaties gebruiken (Plex...) of een USB stick met daarop een videofragment met DTS audio, of een extern apparaat via HDMI wat DTS doorgeeft...
Je kan enkel DTS audio krijgen wanneer de bron (Bv apple TV, nvidia shield...) éérst naar de soundbar of receiver gaat waarna die enkel nog het beeld zal doorgeven aan de TV.
Wat ik begreep is dat de C9 dan weer wel zelf DTS kan doen. Klopt dit?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Goed punt inderdaad.Cap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Zo kan je het ook zien. Maar jouw KPN kastje zit al aan een bestaande ingang, een HDMI poort. Met jouw idee zou je dus een dubbele functie krijgen. "Live TV" betekent eigenlijk "ingebouwde ontvangsteenheid". Het mooiste zou idd zijn als je de ingebouwde tuner volledig kon uitschakelen en dan ook de GUIDE knop op je afstandbediening toewijzen aan je TV kastje. Heel logisch en ook mogelijk, immers ook de andere knoppen zijn te programmeren via apparaataansluiting.
Maar op de een of andere manier wil LG per se het ingebouwde tuner gedeelte van de TV actief laten. Overigens is dat bij mijn enkele jaren oudere Sony niet anders. Ook daar kan je alles uitschakelen behalve de TV tuner. Uiteraard weten fabrikanten ook dat een groot gedeelte kijkt via een set top box, dus waarom is me een raadsel.
Ik vroeg me ook al af waarom dit gewoon niet uit te schakelen valt.
De tuners worden vrijwel niet meer gebruikt als je IPTV kijkt en van een extern TV kastje gebruik maakt.
Door middel van een firmware upgrade zou dit dus uit te schakelen moeten zijn.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
/f/image/W7UVquDNxcm6v4fbaHYT1FPV.png?f=fotoalbum_large)