Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 22:09
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een 55C9 en eerste bevindingen zijn echt heel goed! Beeld is geweldig, HDR content is wel echt een verademing zeg. En wat me ook is opgevallen is dat CoD Warzone een stuk leuker is nu, HDR voegt echt wel meer toe, ik zie veel meer en de input lag is echt stukken minder dan op mijn vorige TV, het is echt veel vloeiender nu :)

Qua instellingen heb ik die van Rtings overgenomen, bevalt me tot nu toe wel.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat het scherm wel reflecteert als de malle, je ziet jezelf zitten overdag. Heb wel een vrij groot raam in mijn kamer dus dit was bij mijn vorige TV ook wel zo alleen met deze meer. Brightness is overigens echt totaal geen probleem, zie alles prima :)

Al met al zeer tevreden en ga er lekker verder mee spelen, binnenkort eens een mooi film avondje houden. Iemand nog suggesties die lekker van het scherm spatten? :)

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:09
Jamesl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:57:
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een 55C9 en eerste bevindingen zijn echt heel goed! Beeld is geweldig, HDR content is wel echt een verademing zeg. En wat me ook is opgevallen is dat CoD Warzone een stuk leuker is nu, HDR voegt echt wel meer toe, ik zie veel meer en de input lag is echt stukken minder dan op mijn vorige TV, het is echt veel vloeiender nu :)

Al met al zeer tevreden en ga er lekker verder mee spelen, binnenkort eens een mooi film avondje houden. Iemand nog suggesties die lekker van het scherm spatten? :)
Klinkt goed! Veel plezier ermee! Wat is je kijkafstand? Ik ben ook van plan om een 55C9 te bestellen, alleen twijfel ik heel erg. Wij zitten ongeveer 3.5 meter van onze TV af dan en ik wil voorkomen dat een 65" de woonkamer toch opslokt. Is een 55" dan wel goed, of toch beter een 65"? Aan de andere kant wil je ook niet dat je achteraf denkt ... hij had wel wat groter gemogen.

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:09
Ik heb de mijne sinds afgelopen Zaterdag hangen en ben ook zeer tevreden. Ook de Rtings setting als eerste uitgangspunt genomen. Ga ook nog even kijken naar die flatpanelshd settings.
Qua suggestie, geen film, maar de serie Our Planet op Netflix. Die wilde beesten kwamen nog net niet m'n kamer binnen gelopen, wat ziet dat er vet uit zeg.

Edit;
Oh ja, toch wel een film. Ik heb Zondag Jarhead zitten kijken, daar zitten een paar scenes in dat er oliebronnen in de fik worden gestoken en de soldaten 's nachts daarbij rondlopen. Spectaculair mooie plaatjes! En das niet eens in 4k...

[ Voor 21% gewijzigd door Gaargod op 26-05-2020 11:14 ]

Casual_T schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Klinkt goed! Veel plezier ermee! Wat is je kijkafstand? Ik ben ook van plan om een 55C9 te bestellen, alleen twijfel ik heel erg. Wij zitten ongeveer 3.5 meter van onze TV af dan en ik wil voorkomen dat een 65" de woonkamer toch opslokt. Is een 55" dan wel goed, of toch beter een 65"? Aan de andere kant wil je ook niet dat je achteraf denkt ... hij had wel wat groter gemogen.
Dat kan niemand voorspellen. De grootte als in "dat had groter gemogen" went snel.

De grootte van het zwarte vlak is echter een ander verhaal. Hoe groot is de kamer, waar komt de tv te hangen, hoe pontificaal is de tv aanwezig als ie uit staat, waar staan je stoelen opgesteld, hoe leef je, hoe licht zijn je muren, waar zit het raam en hoe reflecteert het. Alleen jij kan dat beoordelen. Twijfel je erg, maak een stuk karton van 65 inch en spuit hem glanzend zwart, hang het aan de muur. Of pak een kwast en schilder een rechthoek op je muur hoogglans zwart. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 26-05-2020 11:18 ]

• Jamesl
[...]

Niet ver, 2 meter haha. Ik zit op dit moment nog in een studentekamertje, ga over een half jaartje hieruit en wilde eigenlijk dan de TV kopen maar het vele thuiszitten door corona heeft het naar voren gehaald :9
Ik denk dat je met 3.5 meter 65 inch wel kan hebben, mijn ouders hebben ook 65 inch (ik dacht in het begin wel kolere wat is dat ding groot, zeker met uitpakken) en dat vind ik een mooi formaat voor die afstand, ik denk dat zij ook zo'n 3-4 meter ervan af zitten.
Ik weet niet wat voor TV je nu hebt? Misschien is met een kartonnen doos o.i.d. de 65 inch uitmeten iets om maar een idee te krijgen hoe groot het is.

@Gaargod , ja Our planet is prachtig! Had die al gezien en ben nu bezig met night on earth, ook erg mooi + veel donkere scenes, wel leuk om je OLED die donkere scenes te laten weergeven :)

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
[...]

Misschien heb je hier wat aan.
https://www.eigenhuisentu...uishouden/afstand-bank-tv

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:17

Qua instellingen heb ik die van Rtings overgenomen, bevalt me tot nu toe wel.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat het scherm wel reflecteert als de malle, je ziet jezelf zitten overdag. Heb wel een vrij groot raam in mijn kamer dus dit was bij mijn vorige TV ook wel zo alleen met deze meer. Brightness is overigens echt totaal geen probleem, zie alles prima :)

Nice, welke tv had je hier voor? Woon je in de buurt van Amersfoort ;-)?

• Casual_T
Jamesl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Ik weet niet wat voor TV je nu hebt? Misschien is met een kartonnen doos o.i.d. de 65 inch uitmeten iets om maar een idee te krijgen hoe groot het is.

@Gaargod , ja Our planet is prachtig! Had die al gezien en ben nu bezig met night on earth, ook erg mooi + veel donkere scenes, wel leuk om je OLED die donkere scenes te laten weergeven :)
Ik heb nu een 43" inch, maar die gaat niet mee naar ons nieuwe huis. Bedankt voor alle replies. Ik kom erop uit dat het even een kwestie van opmeten is. Ik ga vanavond maar eens in de Coolblue kijken hoe het staat en dan dezelfde afstand aanhouden.

Prijsverschil tussen de 55" en 65" vind ik wel fors overigens, scheelt zo'n € 700 (€ 1.249 t.o.v. € 1.955).

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
kaos001 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Thanks voor je uitleg! Helaas gaat dit alleen over de launcher (waar ook youtube/netflix e.d. inzitten).
Ik bedoel meer de input launcher als je op de input knop drukt. Heb overal al zitten zoeken, maar krijg het niet voor elkaar :/
Als je naar het youtube filmpje kijkt, dan zie als hdmi 1 actief is aan de rechterkant de optie om die input te verwijderen. Heb dat even getest met mijn chromecast welke op hdmi 1 zit. Die heb ik verwijderd en verdwijnt dan naar inactieve inputs en is bij de input launcher ook niet meer zichtbaar. Dit dus op een C8. Lijkt mij dat dit bij de C9 dit ook moet kunnen. Wat mij wel opviel is dat de input pas verwijderd kan worden als er een apparaat is aangesloten. Dus het apparaat op hdmi 1 aansluiten. Dan verwijderen en uit de hdmi poort halen

[ Voor 15% gewijzigd door NoahAmber op 26-05-2020 12:06 . Reden: aanvulling ]

• NoahAmber
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Heb jij wel een aparte categorie voor UHD/HDR? Of zie je bij bvb S04 wel het UHD/HDR logo staan?
Op de android app wel maar niet op de WebOS app. Je kan met de android app wel weer zoeken op UHD, dan krijg je series en films die UHD zijn. Die optie heb ik bij de WebOS app niet gezien.

Zijn wel lijsten op het internet welke aangeven wat er in UHD aan films en series is.

Dit is er één van....

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:31
De magic remote (wat een naam ook 8)7 ) lijkt maar van matige kwaliteit. Heb de C9 nu sinds oktober en bepaalde knoppen zijn al behoorlijk aan het vervagen. Vooral de Netflix knop is er erg aan toe.

PSN: bollsie

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:44
Die van Rtings is inderdaad heel fijn. Het verbaast me nog altijd dat 2,77m ideaal is voor een 65".
Dat had je 15 jaar geleden eens moeten bedenken haha.

Ik meet precies 2,75M van de muur dus een LG Oled 65" gaat eraan komen. Nu nog even kijken welke.

Weet iemand of de 65 W 9 met die speaker ook alleen als center speaker kan fungeren of op een andere manier je eigen surround system kan blijven gebruiken?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sjufke schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:08:
De magic remote (wat een naam ook 8)7 ) lijkt maar van matige kwaliteit. Heb de C9 nu sinds oktober en bepaalde knoppen zijn al behoorlijk aan het vervagen. Vooral de Netflix knop is er erg aan toe.
Als de belettering echt weg is zou ik even een nieuwe vragen.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 06:30
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:
Ik wil mijn LG C9 55'' op gaan hangen. Nu twijfel ik tussen de Vogels 3205 (23mm muurafstand) en Vogels Thin 405 (15mm muurafstand). Vanwege mijn CI-module heb ik er een Hirschmann antenne kabel inzitten die +-13mm uitsteekt (vanaf het dikke deel gemeten). Dit is ook het dikste wat er achter mijn tv uit steekt.
Gaat dit passen? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

• tony92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
Hallo allemaal

Ik twijfel tussen de LG C9 (2019) of de nieuwe OLED55B9SLA (2020). Ze zijn ongeveer van dezelfde prijsklasse nu. Is er een groot verschil tussen. Kan iemand mij wat advies geven?

Alvast bedankt!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tony92 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:50:
Ik twijfel tussen de LG C9 (2019) of de nieuwe OLED55B9SLA (2020). Ze zijn ongeveer van dezelfde prijsklasse nu. Is er een groot verschil tussen. Kan iemand mij wat advies geven?
Coolblue voegt het volgende als "negatief" punt toe;

- De andere OLED tv's van LG hebben een betere processor en tonen daardoor meer detail en extra realistische kleuren.

Wat daar van waar is...

[ Voor 196% gewijzigd door hardware-lover op 26-05-2020 13:02 ]

Testing, one, two ...

• Jamesl
Pjotr22 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Nice, welke tv had je hier voor? Woon je in de buurt van Amersfoort ;-)?
Een Samsung ES6340 (Waar ik overigens nu van af moet haha) , en nee in Eindhoven ;)
JDL15 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Die van Rtings is inderdaad heel fijn. Het verbaast me nog altijd dat 2,77m ideaal is voor een 65".
Dat had je 15 jaar geleden eens moeten bedenken haha.

Ik meet precies 2,75M van de muur dus een LG Oled 65" gaat eraan komen. Nu nog even kijken welke.

Weet iemand of de 65 W 9 met die speaker ook alleen als center speaker kan fungeren of op een andere manier je eigen surround system kan blijven gebruiken?
15 jaar geleden was er geen HD of UHD.
Dat maakt het verschil.
De kijkafstanden tov de beelddiagonaal zijn dus ook veranderd.
Wil niet zeggen dat je persé een 65inch moet kopen of een 55.
Dat hangt van meer factoren af zoals je budget maar ook of het in de woonkamer past.
Een dergelijk groot glanzend zwart scherm is best aanwezig als deze uit staat.
Als je TV kijkt is dit uiteraard niet zo en gaat het om de kijkbeleving.

• PepieNL
Ik had nog één van de laatste Philips premium TVs, een edge-lit LCD met een glasplaat ervoor met een speciaal gas ertussen voor hoger contrast.
Destijds voor bijna 1800,- in huis gehaald en 9 jaar heel tevreden mee geweest.
De laatste jaren mezelf aardig in moeten houden om niet te snel de stap naar een 4k panel te maken en te wachten tot de OLEDs wat meer doorontwikkeld zijn en de prijs wat gunstiger lag.
Dit weekend de 55C9 gehaald voor een schamele 1300,-
Was eigenlijk aan het sparen voor zijn opvolger maar het gebrek aan DTS encoding hakt er fiks in.
HDMI 2.1 is koffiedik kijken tot we echt apparaten hebben die het volledig nodig hebben maar het gemis daarvan samen met die ontbrekende DTS encoding heeft me over de streep gehaald zijn voorganger te kopen.
Scheelt nog eens 700,- ook.

Wat een stap van FullHD edge-lit LED naar een 4k HDR OLED scherm.. ow ow ow wat een genot.
Iemand noemde het al, maar Our Planet op Netflix met dolby vision op 4k is gruwelijk.
Gamen op de xbox met gsync is ook fantastisch en games als bv AC:odyssee maken het wel af hoor..

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
PepieNL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:49:
Dit weekend de 55C9 gehaald voor een schamele 1300,-
Was eigenlijk aan het sparen voor zijn opvolger maar het gebrek aan DTS encoding hakt er fiks in.
HDMI 2.1 is koffiedik kijken tot we echt apparaten hebben die het volledig nodig hebben maar het gemis daarvan samen met die ontbrekende DTS encoding heeft me over de streep gehaald zijn voorganger te kopen.
Scheelt nog eens 700,- ook.
Mooie aankoop, daar ga je plezier van hebben :-).

Maar niet overdrijven hè, een nieuwe 55C9 koop je nu voor 1200-1250 en voor een CX betaal je 1400-1500 (na cashback).

En het ontbreken van een DTS decoder is alleen relevant als je een soundbar gebruik en alles aansluit via je tv. Gebruik je een fatsoenlijke receiver dan gaan al je bronnen gewoon prima in DTS(HD) spelen door ze daarop aan te sluiten. En dan pas is DTS zinvol. Voor de standaard streaming bronnen via je tv is het niet relevant, die hebben geen DTS.

En de HDMI bandbreedte van 40 vs 48 bij HDMI 2.1 is voor het 10bits paneel van zowel de C9 als CX ook niet relevant.

Kortom, verstandige keuze die C9 want de verschillen met de CX zijn klein. De CX voldoet ook gewoon prima.
Yowzawood schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Maar niet overdrijven hè, een nieuwe 55C9 koop je nu voor 1200-1250 en voor een CX betaal je 1400-1500 (na cashback).

En het ontbreken van een DTS decoder is alleen relevant als je een soundbar gebruik en alles aansluit via je tv. Gebruik je een fatsoenlijke receiver dan gaan al je bronnen gewoon prima in DTS(HD) spelen door ze daarop aan te sluiten. En dan pas is DTS zinvol. Voor de standaard streaming bronnen via je tv is het niet relevant, die hebben geen DTS.

En de HDMI bandbreedte van 40 vs 48 bij HDMI 2.1 is voor het 10bits paneel van zowel de C9 als CX ook niet relevant.

Kortom, verstandige keuze die C9 want de verschillen met de CX zijn klein. De CX voldoet ook gewoon prima.
Klopt wel.
Echter de CX is geen hoogvlieger gebleken tov de C9.
Dat mag inmiddels bekend zijn.
De verwachtingen waren hoog gespannen maar de CX maakt niet veel waar helaas.
Toch blijft het een goede TV maar de verschillen zijn gering vandaar dat de vraag naar de C9 nog hoog blijft en als gevolg hiervan, de prijzen niet verder zullen gaan dalen.
Sinds Black Friday is er nauwelijks iets veranderd.
Toch blijft de aankoop zeker interessant.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:04
[...]

In mijn geval dus, geen receiver maar wel een Bose soundbar. Mijn films en series collectie staat op NAS die ik dus afspeel van de TV. Merendeel van de collectie is DTS.

Dan zal ik toch naar de C9 moeten gaan kijken.. of de CX aanschaffen en later een kijken naar een leuke receiver met bijbehorende luidsprekers..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• PepieNL
[...]

Ik snap je gedachte als ik in de price-watch kijk, voor beide modellen.
De prijsvechters bovenaan die lijstjes die met dergelijke prijzen komen sla ik in ieder geval over..
Wil er niet teveel over afdwalen, blijft een keuze die vrij persoonlijk is en niets toevoegt aan dit topic.
[...]
En het ontbreken van een DTS decoder is alleen relevant als je....
Meeste materiaal wat ik opgebouwd heb in mijn bibliotheek heeft DTS audio.
Ik snap dat daar oplossingen voor zijn maar er zijn ook zat mensen die audio ook wel eens alleen uit de TV speakers wilt horen ipv een reciever of soundbar.
Ook dat is persoonlijk. We hoeven niet allemaal continu in een kamer vol geluid te zitten ;)

En dat kan de CX dus niet.. begrijp de keuze echt niet dat ze dat weg hebben gelaten.

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 26-05-2020 15:57 ]

@PepieNL Dat ging niet over de pricewatch prijzen maar het topic met de speciale aanbiedingen. Prijsniveau 1200 euro voor de 55C9 en 1500 euro voor de 55CX na de 100 euro cash back van LG.

Daar staan o.a. aanbiedingen in van KE, PlatteTV, Smits, EP. Gewoon erkende LG dealers met dezelfde voorwaarden als andere winkels. Maar als het alleen Hifi Klubben of Coolblue mag zijn dan is je (prijs)keuze natuurlijk beperkter.

OLED prijzen topic [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

• izzet3838
  • Laatst online: 21-11 18:46
PetrCech_3 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:34:
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:
Ik wil mijn LG C9 55'' op gaan hangen. Nu twijfel ik tussen de Vogels 3205 (23mm muurafstand) en Vogels Thin 405 (15mm muurafstand). Vanwege mijn CI-module heb ik er een Hirschmann antenne kabel inzitten die +-13mm uitsteekt (vanaf het dikke deel gemeten). Dit is ook het dikste wat er achter mijn tv uit steekt.
Gaat dit passen? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb een vogels thin 405 en een e9 en bespaar jezelf de extra kost en neem niet de thin, ik merk nauwelijks verschil met de vorige muurbeugel die 8mm is op papier best groot(ongeveer 1/3de) maar in de praktijk ga je het nauwelijks zien aangezien de tv een dikke onderkant heeft zal je scherm altijd uitsteken.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
sjorremans schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:46:
[...]In mijn geval dus, geen receiver maar wel een Bose soundbar. Mijn films en series collectie staat op NAS die ik dus afspeel van de TV. Merendeel van de collectie is DTS.
En je hebt geen mediaspeler die via je soundbar aangesloten kan worden? Dat is vaak ook mogelijk en dan is het probleem ook opgelost.
PepieNL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:54:
[...]
De prijsvechters bovenaan die lijstjes die met dergelijke prijzen komen sla ik in ieder geval over..
Wil er niet teveel over afdwalen, blijft een keuze die vrij persoonlijk is en niets toevoegt aan dit topic.
Het zijn gewoon normale LG dealers, alleen met wat hogere volumes en waarschijnlijk lagere marges. Prima winkels verder.
Tuurlijk is het een persoonlijke keuze. Maar om te zeggen dat het prijsverschil 700 is is gewoon overdreven, en dan is een opmerking wel degelijk relevant.
PepieNL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:54:
[...]
Meeste materiaal wat ik opgebouwd heb in mijn bibliotheek heeft DTS audio.
Ik snap dat daar oplossingen voor zijn maar er zijn ook zat mensen die audio ook wel eens alleen uit de TV speakers wilt horen ipv een reciever of soundbar.
Ook dat is persoonlijk. We hoeven niet allemaal continu in een kamer vol geluid te zitten ;)

En dat kan de CX dus niet.. begrijp de keuze echt niet dat ze dat weg hebben gelaten.
Besparing op licentiekosten om de prijzen concurrerent te houden..... en veel van je content zal ook een stereo of DD spoor voor afspelen via de tv hebben. Ik snap gewoon het gedoe over (HD) DTS niet zo als je vervolgens naar een hele simpele geluidsinstallatie gaat zitten luisteren. Ik snap dus de opwinding over het ontbreken ervan maar vindt het gewoon een beetje overdreven.

Nou was ik ook altijd voor de C9 gegaan, maar alleen op basis van de prijs. Ben ook nog steeds blij met mijn 55E8, en daar ontbreekt HDMI 2.1 volledig maar dat is hooguit voor ver in de toekomst mogelijk een issue.

[ Voor 69% gewijzigd door Yowzawood op 26-05-2020 16:32 ]

• Michiel95
  • Laatst online: 15-11 08:53
Yowzawood schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:16:
[...]

En je hebt geen mediaspeler die via je soundbar aangesloten kan worden? Dat is vaak ook mogelijk en dan is het probleem ook opgelost.

[...]

Het zijn gewoon normale LG dealers, alleen met wat hogere volumes en waarschijnlijk lagere marges. Prima winkels verder.
Tuurlijk is het een persoonlijke keuze. Maar om te zeggen dat het prijsverschil 700 is is gewoon overdreven, en dan is een opmerking wel degelijk relevant.

[...]

Besparing op licentiekosten om de prijzen concurrerent te houden..... en veel van je content zal ook een stereo of DD spoor voor afspelen via de tv hebben. Ik snap gewoon het gedoe over (HD) DTS niet zo als je vervolgens naar een hele simpele geluidsinstallatie gaat zitten luisteren. Ik snap dus de opwinding over het ontbreken ervan maar vindt het gewoon een beetje overdreven.

Nou was ik ook altijd voor de C9 gegaan, maar alleen op basis van de prijs. Ben ook nog steeds blij met mijn 55E8, en daar ontbreekt HDMI 2.1 volledig maar dat is hooguit voor ver in de toekomst mogelijk een issue.
Het is inderdaad "maar" een vrij beperkt groepje wat er last van heeft hoor. In mijn voorbeeld heb ik een plex server met films en series die ik niet fysiek heb aangekocht. Bijgevolg hebben deze in veel gevallen maar één audiospoor en dat is vaak DTS. Met een CX zou ik dus via de plex applicatie zelfs niet eens geluid horen via de TV luidsprekers, en ben ik al verplicht om een extern apparaat van +/- 300 euro (Apple TV/nvidia shield) aan te kopen én aan te sluiten op een receiver of soundbar om enkel en alleen maar DTS te kunnen afspelen. Dit bovenop de al duurdere prijs van een CX.

Als je dan ook nog eens kijkt dat er verder weinig verschillen zijn tussen de CX en C9, is het dus voor mij (en alle andere in dezelfde situatie) voordeliger en makkelijker om gewoon de C9 te kopen. Als de CX DTS ondersteuning had, was het voor mij ook een no-brainer om voor die 300 euro meer gewoon het laatste nieuwe te kopen :)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
tony92 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:50:
Hallo allemaal

Alvast bedankt!
De cx schijnt helderer te zijn, en de apps worden langer ondersteund natuurlijk.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Helderder weet ik niet dat hoorde ik op youtube, maar ze zullen wel een jaar langer de apps ondersteunen dan de c9 die een jaar ouder is.
Goofy1978 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Helderder weet ik niet dat hoorde ik op youtube, maar ze zullen wel een jaar langer de apps ondersteunen dan de c9 die een jaar ouder is.
Metingen bij reviews zijn exemplarisch verschillend.
Dat zegt dus weinig.
Theoretisch zou het kunnen dat een app langer ondersteund wordt maar het platform (WebOS) is nagenoeg niet gewijzigd dus apps moeten zeker werken op een C8, C9, CX.
Goofy1978 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:50:
[...]

De cx schijnt helderer te zijn, en de apps worden langer ondersteund natuurlijk.
Bij ontbreken glazen bol zal idd de 1 jaar jongere CX met een nieuwere versie WebOS ook 1 jaar langer software ondersteuning hebben. Wat dat in de praktijk betekent voor apps is minder duidelijk.

De CX is niet helderder, zie uitgebreide testresultaten hieronder en concludeer zelf, links C9 rechts CX.

https://www.rtings.com/tv/tools/compare

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rticjxDKzs6NJaLJUVTAhjXqeoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s2dBQdm9YZTfb9MkBxfXmG3Z.png?f=fotoalbum_large

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
Goofy1978 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Dat vraagt tony92 niet! Behalve een stuk duurder zijn de verschillen tussen de c9 en cx minimaal en is de cx m.i. de meerprijs niet waard.
Wat App ondersteuning betreft, ik heb in mijn vakantiehuisje een LG 42la6208 staan, die is ruim 7 jaar oud en alle apps werken nog prima. (wel wat trager opstart dan de nieuwere tv's)
Verschil tussen c9 en b9 is ook maar klein. Ja, de c9 heeft een iets betere processor. Maar verwacht niet dat je dat irl merkt. Het zijn beiden top tv's! 😎

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 22:45
Is de C9 dus 150euro meer waard dan de B9?

[ Voor 4% gewijzigd door menzo op 26-05-2020 19:57 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
menzo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:56:
Is de C9 dus 150euro meer waard dan de B9?
Kijk hier maar eens naar en maak je eigen overweging. ;)
YouTube: LG B9 vs C9 OLED TV Comparison

• Casual_T
Ik ga waarschijnlijk morgen in op de offerte van PlatteTV voor een prijs van € 1.249. We gaan toch voor de 55" versie. In de winkel nog even gekeken, maar lijkt me ruim genoeg voor onze woonkamer. Een te grote TV gaat toch je hele woonkamer wel bepalen, ondanks dat het natuurlijk vast mooi zal staan.

Ik zit alleen met een paar puntjes:

1. Moet ik hierbij extra garantie afsluiten i.v.m. pixels / burn-ins etc? Wat is de gemiddelde ervaring hiermee? Het gebruik gaat variëren van Netflix, normaal TV kijken af en toe gamen niet langer dan 2 uur,
2. Is de afhandeling van klachten en garantie bij PlatteTV een beetje oké? Of kan ik net zo goed bij Coolblue voor € 50 meer bestellen? Weinig ervaring hier met dit soort webshops, maar hoor er over het algemeen wel veel 'goeds' over.
3. Mis ik nog iets? :p

Nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een TV en wil een beetje voorkomen dat ik dingen over het hoofd zie :) .

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 13:04
Ik ga morgen denk ik maar de KE bellen of mailen. Ik heb de afgelopen 2 maanden al last van wegvallend wifi verbinding. Heb alles al geprobeerd maar ligt echt aan de OLED TV. Ik heb de 65C8 en is nu net precies 1 jaar oud.

De afgelopen dagen is het erger geworden. 3 min netflix of youtube en de wifi valt uit. Geeft aan geen wifi verbinding, mijn ssid vindt die en vinkje dat die verbonden is. Kijk ik in hoofdmenu van netwerkinstellingen staat er ‘niet verbonden’. Ik moet de wifi uitzetten en aanzetten op de TV en dan lijkt die weer verbinding te maken. Laptop en smartphone geen issues, tis echt de TV. Nu de afgelopen 5 dagen heb ik riedeltje weer geprobeerd en toen herkende die mijn ssid niet meer als voorkeursnetwerk en moest ww opnieuw invoeren. Krijg ik de melding ww is onjuist. Deze is toch echt juist. TV van stroom gehaald voor minuut en aangezet, hiermee leek het even opgelost. 10 min later weer wifi verbinding weg.

Ik heb zo even gegoogled en zie dat veel mensen in de VS en UK ‘wifi drop’ issues hebben gehad met LG Oleds. Bij een paar gelezen dat zelfs wifi/network module 3x is vervangen maar toch weer terug blijft komen. Zijn hier medetweakers die dit wegvallen van wifi ook ervaren? De TV is een jaar oud zit verlengde garantie op maar dit is toch wel enorm triest en ondermaats als het een brakke wifi module blijkt te zijn.

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:29
kpnsvn schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:24:
Ik ga morgen denk ik maar de KE bellen of mailen. Ik heb de afgelopen 2 maanden al last van wegvallend wifi verbinding. Heb alles al geprobeerd maar ligt echt aan de OLED TV. Ik heb de 65C8 en is nu net precies 1 jaar oud.

De afgelopen dagen is het erger geworden. 3 min netflix of youtube en de wifi valt uit. Geeft aan geen wifi verbinding, mijn ssid vindt die en vinkje dat die verbonden is. Kijk ik in hoofdmenu van netwerkinstellingen staat er ‘niet verbonden’. Ik moet de wifi uitzetten en aanzetten op de TV en dan lijkt die weer verbinding te maken. Laptop en smartphone geen issues, tis echt de TV. Nu de afgelopen 5 dagen heb ik riedeltje weer geprobeerd en toen herkende die mijn ssid niet meer als voorkeursnetwerk en moest ww opnieuw invoeren. Krijg ik de melding ww is onjuist. Deze is toch echt juist. TV van stroom gehaald voor minuut en aangezet, hiermee leek het even opgelost. 10 min later weer wifi verbinding weg.

Ik heb zo even gegoogled en zie dat veel mensen in de VS en UK ‘wifi drop’ issues hebben gehad met LG Oleds. Bij een paar gelezen dat zelfs wifi/network module 3x is vervangen maar toch weer terug blijft komen. Zijn hier medetweakers die dit wegvallen van wifi ook ervaren? De TV is een jaar oud zit verlengde garantie op maar dit is toch wel enorm triest en ondermaats als het een brakke wifi module blijkt te zijn.
Quick Start al eens uitgeschakeld?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Michiel95 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:45:
[...]
Het is inderdaad "maar" een vrij beperkt groepje wat er last van heeft hoor. In mijn voorbeeld heb ik een plex server met films en series die ik niet fysiek heb aangekocht. Bijgevolg hebben deze in veel gevallen maar één audiospoor en dat is vaak DTS. Met een CX zou ik dus via de plex applicatie zelfs niet eens geluid horen via de TV luidsprekers, en ben ik al verplicht om een extern apparaat van +/- 300 euro (Apple TV/nvidia shield) aan te kopen én aan te sluiten op een receiver of soundbar om enkel en alleen maar DTS te kunnen afspelen. Dit bovenop de al duurdere prijs van een CX.

Als je dan ook nog eens kijkt dat er verder weinig verschillen zijn tussen de CX en C9, is het dus voor mij (en alle andere in dezelfde situatie) voordeliger en makkelijker om gewoon de C9 te kopen. Als de CX DTS ondersteuning had, was het voor mij ook een no-brainer om voor die 300 euro meer gewoon het laatste nieuwe te kopen :)
Ik ben niet zo'n Plex gebruiker maar het lijkt mij dat de instellingen dusdanig aangepast moeten kunnen worden dat er bij een DTS only audiospoor toch geluid hoorbaar zal zijn? Het is binnen Kodi in ieder geval simpel te realiseren.

https://support.plex.tv/a...-guide-plex-media-player/

Vwb die mediaspeler, ook voor een fractie van die €300,- is dat realiseerbaar, mocht dat werkelijk nodig zijn.

Testing, one, two ...

• Michiel95
  • Laatst online: 15-11 08:53
hardware-lover schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:12:
[...]

Ik ben niet zo'n Plex gebruiker maar het lijkt mij dat de instellingen dusdanig aangepast moeten kunnen worden dat er bij een DTS only audiospoor toch geluid hoorbaar zal zijn? Het is binnen Kodi in ieder geval simpel te realiseren.

https://support.plex.tv/a...-guide-plex-media-player/

Vwb die mediaspeler, ook voor een fractie van die €300,- is dat realiseerbaar, mocht dat werkelijk nodig zijn.
En dat is inderdaad precies hetgeen ik heb geprobeerd op te zoeken. Zal plex doorhebben dat de TV geen DTS ondersteund en het DTS formaat omzetten naar iets anders (AC3...?), of ga ik gewoon niets horen? Hoor je die omzetting in kwaliteit fel op een eventuele soundbar (DTS vs het omgezette formaat...?). Antwoorden die ik niet meteen kon vinden.

Voor de zekerheid ga ik dus binnenkort maar gewoon de C9 kopen, het verschil met de CX is me te weinig voor dat prijsverschil. Ik kijk nu nog op een 32 inch lcd scherm, dus het verschil gaat sowieso al enorm zijn :)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Casual_T schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:56:
Ik ga waarschijnlijk morgen in op de offerte van PlatteTV voor een prijs van € 1.249. We gaan toch voor de 55" versie. In de winkel nog even gekeken, maar lijkt me ruim genoeg voor onze woonkamer. Een te grote TV gaat toch je hele woonkamer wel bepalen, ondanks dat het natuurlijk vast mooi zal staan.

Ik zit alleen met een paar puntjes:

1. Moet ik hierbij extra garantie afsluiten i.v.m. pixels / burn-ins etc? Wat is de gemiddelde ervaring hiermee? Het gebruik gaat variëren van Netflix, normaal TV kijken af en toe gamen niet langer dan 2 uur,
2. Is de afhandeling van klachten en garantie bij PlatteTV een beetje oké? Of kan ik net zo goed bij Coolblue voor € 50 meer bestellen? Weinig ervaring hier met dit soort webshops, maar hoor er over het algemeen wel veel 'goeds' over.
3. Mis ik nog iets? :p

Nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een TV en wil een beetje voorkomen dat ik dingen over het hoofd zie :) .
1. lees heel goed door wat de voorwaarden van deze extra garantie die je bij de winkel afsluit zijn.Of het het waard is kan alleen jij bepalen. Als je de voorwaarden van deze extra garantie goed genoeg vindt en het geeft jou een soort veilig gevoel dan moet je het doen. Bedenk ook goed of het om een verlengde garantieperiode gaat of dat de winkel extra dekking aanbiedt. LG is vrij netjes met het oplossen van problemen.
2. voor ervaringen over plattetv: https://tweakers.net/shopreview/6924/plattetv/shopreviews/
Over het algemeen is de service van dit soort winkels wel prima. Mijn advies zou zijn om alleen de importstunters als tv reus, plasmavisie etc te mijden.
3. Wat zou je nog willen weten?

Ik zou het ook een grote uitgave vinden dus het is goed dat je vragen stelt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Michiel95 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:18:
[...]
En dat is inderdaad precies hetgeen ik heb geprobeerd op te zoeken. Zal plex doorhebben dat de TV geen DTS ondersteund en het DTS formaat omzetten naar iets anders (AC3...?), of ga ik gewoon niets horen? Hoor je die omzetting in kwaliteit fel op een eventuele soundbar (DTS vs het omgezette formaat...?). Antwoorden die ik niet meteen kon vinden.

Voor de zekerheid ga ik dus binnenkort maar gewoon de C9 kopen, het verschil met de CX is me te weinig voor dat prijsverschil. Ik kijk nu nog op een 32 inch lcd scherm, dus het verschil gaat sowieso al enorm zijn :)
Je stelt dat soort zaken meestal in, een vinkje meer of minder bedoel ik, in veel gevallen moet dat nu ook al met HD audio sporen. Je moet wel een erg goede soundbar hebben wil je het verschil waar kunnen nemen tussen AC3 en DTS.

Er is echter niet werkelijk een reden om de meerprijs voor de CX tov de C9 op tafel te leggen, dus een C9 lijkt zelfs al de meest verstandige keuze nu.

Testing, one, two ...

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
NoahAmber schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Als je naar het youtube filmpje kijkt, dan zie als hdmi 1 actief is aan de rechterkant de optie om die input te verwijderen. Heb dat even getest met mijn chromecast welke op hdmi 1 zit. Die heb ik verwijderd en verdwijnt dan naar inactieve inputs en is bij de input launcher ook niet meer zichtbaar. Dit dus op een C8. Lijkt mij dat dit bij de C9 dit ook moet kunnen. Wat mij wel opviel is dat de input pas verwijderd kan worden als er een apparaat is aangesloten. Dus het apparaat op hdmi 1 aansluiten. Dan verwijderen en uit de hdmi poort halen
De C9 heeft toch andere software dan de C8 en "verwijderen uit launcher" is dus ook geen optie op de C9 :'(

Soundcloud

Wren schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:45:
[...]

1. lees heel goed door wat de voorwaarden van deze extra garantie die je bij de winkel afsluit zijn.Of het het waard is kan alleen jij bepalen. Als je de voorwaarden van deze extra garantie goed genoeg vindt en het geeft jou een soort veilig gevoel dan moet je het doen. Bedenk ook goed of het om een verlengde garantieperiode gaat of dat de winkel extra dekking aanbiedt. LG is vrij netjes met het oplossen van problemen.
2. voor ervaringen over plattetv: https://tweakers.net/shopreview/6924/plattetv/shopreviews/
Over het algemeen is de service van dit soort winkels wel prima. Mijn advies zou zijn om alleen de importstunters als tv reus, plasmavisie etc te mijden.
3. Wat zou je nog willen weten?

Ik zou het ook een grote uitgave vinden dus het is goed dat je vragen stelt.
Mee eens.
@Casual_T :
Extra garantie afsluiten tegen meerprijs moet je niet doen.
Wat je wel kunt doen is gratis extra garantie bij de deal proberen te krijgen.
Drie jaar extra is gebruikelijk dus totaal 5 jaar.
Die laatste drie jaar zijn dan meestal wel TV terugbrengen naar de winkel ipv thuis reparatie de eerst twee jaar.
Formeel heb je altijd recht op garantie ook na twee jaar maar het is altijd prettig dit zwart op wit te hebben.
Dit voorkomt een hoop gezeur achteraf en is ook fijn voor je eigen gemoedsrust.
Zie ook het Zero tolerance prijs topic voor de prijzen al dan niet inclusief de extra garantie.
Voor de rest is de C9 een prima TV maar dat heb je hier wel kunnen lezen.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:44
Michiel95 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Je kan enkel DTS audio krijgen wanneer de bron (Bv apple TV, nvidia shield...) éérst naar de soundbar of receiver gaat waarna die enkel nog het beeld zal doorgeven aan de TV.
Voor zover ik het begrijp is dit inderdaad een feit bij de X-serie. Helaas merk ik bij beide mijn receivers dat zij het beeld van mijn mediaspelers bij lange na niet zo mooi weergeven als bij een directe aansluiting op de TV. Ik heb ooit een kalibratie laten uitvoeren en daarbij werd mij gezegd dat je tv altijd het beste is in beeldverwerking en dat enkel audio dient te worden verwerkt door de AVR.

Ik hoopte dat mijn eARC receiver dus lekker alle sound formats kon verwerken totdat de X-serie geen DTS meer uitzendt en mijn collectie kent veel DTS (HD) formats.. |:( |:(

• Jamesl
Misschien een domme vraag maar ik heb dus sinds 2 dagen een 55C9, nu zaten er rechts en linksonder van die rode stickers, die natuurlijk verwijderd maar er kwam geen screen protector ofzo mee, nu lijkt het opzich niet dat er nog iets op het scherm zit (of het moet echt ziek nauwkeurig zijn geplakt) maar is dat normaal?
Ik kan me herinneren dat dat met de 65C8 namelijk wel screen protector mee kwam

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:59:
Misschien een domme vraag maar ik heb dus sinds 2 dagen een 55C9, nu zaten er rechts en linksonder van die rode stickers, die natuurlijk verwijderd maar er kwam geen screen protector ofzo mee, nu lijkt het opzich niet dat er nog iets op het scherm zit (of het moet echt ziek nauwkeurig zijn geplakt) maar is dat normaal?
Bij B9 zat aan beide kanten onder rood sticker en zat echt screenprotector op.

BELANGRIJK!! Ook achterzijde zit sticker geplakt. Deze ook verwijderen ivm warmte ontwikkeling.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:59:
De folie IS heel goed geplakt!
Onzichtbaar en nog doorzichtig ook.
Zoals gezegd zit er aan de achterkant ook folie op het dunne grijze deel.
Ook verwijderen dus.
Het bekende “foliespook” is hier al talloze malen voorbij gekomen.

• Casual_T
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Mee eens.
@Casual_T :
Extra garantie afsluiten tegen meerprijs moet je niet doen.
Wat je wel kunt doen is gratis extra garantie bij de deal proberen te krijgen.
Drie jaar extra is gebruikelijk dus totaal 5 jaar.
Die laatste drie jaar zijn dan meestal wel TV terugbrengen naar de winkel ipv thuis reparatie de eerst twee jaar.
Formeel heb je altijd recht op garantie ook na twee jaar maar het is altijd prettig dit zwart op wit te hebben.
Dit voorkomt een hoop gezeur achteraf en is ook fijn voor je eigen gemoedsrust.
Zie ook het Zero tolerance prijs topic voor de prijzen al dan niet inclusief de extra garantie.
Voor de rest is de C9 een prima TV maar dat heb je hier wel kunnen lezen.
Thanks, once again weer goede tips! :)
Ik ga eens kijken of ze mee willen gaan met wat extra garantie kunnen geven. Niet tegen meerprijs zeg je dus? :9
Casual_T schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Thanks, once again weer goede tips! :)
Ik ga eens kijken of ze mee willen gaan met wat extra garantie kunnen geven. Niet tegen meerprijs zeg je dus? :9
Nee, moet onderhandelbaar zijn.
Winkels als Kamera Express geven drie jaar extra sowieso al gratis.
Bij Smits Arnhem lukt extra garantie gratis erbij ook dus bij PlatteTV moet het ook kunnen.
Nu is PlatteTV erom bekend dat ze niet altijd mee willen gaan maar na wat aandringen moet het lukken.
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:16:
[...]

De folie IS heel goed geplakt!
Onzichtbaar en nog doorzichtig ook.
Zoals gezegd zit er aan de achterkant ook folie op het dunne grijze deel.
Ook verwijderen dus.
Het bekende “foliespook” is hier al talloze malen voorbij gekomen.
Laten we even voorkomen dat iemand de lamineerlaag van de voorkant van zijn scherm los gaat zitten pulken, dat is eerder ook al bijna gebeurd. ;)

@Jamesl Er zijn exemplaren die met folie aan de voorkant komen en exemplaren zonder. Zie je hem niet zitten, ook bij het aftrekken van de stickers en na zorgvuldige inspectie, dan is ie er niet.

Zie je dit met macrolens gefotografeerde, perfect gecentreerde laagje met afgeronde hoeken? Dat is niet de folie maar de lamineerlaag van je scherm. Daaroverheen zat in mijn geval wel duidelijk zichbare beschermingsfolie, uiteraard niet zo megaultraprecies aangebracht als dit en niet met zulke mooie afgeronde hoekjes als hier, en (nog) glanzender als het scherm zelf. Vrij lelijk. Zonder folie een stuk beter. ;)

Aan de achterkant zit hele dunne folie, kan je eraf halen maar kan je ook laten zitten, veel maakt het niet uit. Veel houdt het niet tegen en warmteproductie vh paneel is laag dus erg warm wordt het niet. Was dat wel zo dan had LG uiteraard her en der met uitroeptekens op de verpakking / in de quick start manual vermeld "FOLIE VERWIJDEREN!". :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyN_L77SMg2FzkIZQsKZbiWOLA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ge6zdHWWX6nuBrtChLZ54KUR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Cap op 27-05-2020 12:10 ]

Cap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Laten we even voorkomen dat iemand de lamineerlaag van de voorkant van zijn scherm los gaat zitten pulken, dat is eerder ook al bijna gebeurd. ;)

@Jamesl Er zijn exemplaren die met folie aan de voorkant komen en exemplaren zonder. Zie je hem niet zitten, ook bij het aftrekken van de stickers en na zorgvuldige inspectie, dan is ie er niet.

Zie je dit met macrolens gefotografeerde, perfect gecentreerde laagje met afgeronde hoeken? Dat is niet de folie maar de lamineerlaag van je scherm. Daaroverheen zat in mijn geval wel duidelijk zichbare beschermingsfolie, uiteraard niet zo megaultraprecies aangebracht als dit en niet met zulke mooie afgeronde hoekjes als hier, en (nog) glanzender als het scherm zelf. Vrij lelijk. Zonder folie een stuk beter. ;)

Aan de achterkant zit hele dunne folie, kan je eraf halen maar kan je ook laten zitten, veel maakt het niet uit. Veel houdt het niet tegen en warmteproductie vh paneel is laag dus erg warm wordt het niet. Was dat wel zo dan had LG uiteraard her en der met uitroeptekens op de verpakking / in de quick start manual vermeld "FOLIE VERWIJDEREN!". :P

[Afbeelding]
Ja @Cap ligt er inderdaad wel aan welke sticker erop zat.
De energie label sticker is niet zo belangrijk de rode sticker wel want dit betekent dat er wel folie op zit.
@Jamesl
Zie ook dit oude topic met foto.
Famous in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Jamesl
Cap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:49:
[...]

[Afbeelding]
Oke je maakt me erg aan het twijfelen, reden is ook dat het scherm echt heel erg spiegelt, iets waar ik wel over gehoord heb maar lijkt misschien meer dan de bedoeling?
Ik probeer het te fotograferen maar is heel lastig omdat het zo spiegelt, je ziet nu een klein luchtbelletjes door het pulken, mijn vrienden zegt dat het 99.9% zeker folie is maarja
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLFMH5mGmAD04j-V3weqv2MphUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gASXWqbfYLfTaAh5hv12VMkO.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de spiegeling met witte waas te zien (zonder folie geen melkachtige waas maar zwart met een subtiel paarse gloed) lijkt het mij idd alsof er nog folie op zit maar de foto is eigenlijk niet scherp genoeg om het te kunnen beoordelen. Je zult dat toch zelf moeten doen obv de vorm vh folie en het uiterlijk. Als je het met lichtjes pulken al lostrekt zal het wsch wel folie zijn.

Hier nog een volgens mij geen folie meer foto maar dat kan @Hamazaki je vertellen. :)
En hier nog een folie foto:

https://tweakers.net/i/G6...feOlQ6L1.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 27-05-2020 13:12 ]

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Jammer dat LG zo weinig doet met gebruikers suggesties als altijd een gekleurd hoekje in de folie of een afneembaar/halve meter langer stroomsnoer...

Op het LG US forum lijkt Jamal ook al een tijdje niet meer actief bij het OLED deel.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Bij mijn 65C9 zat aan de voorkant juist wel duidelijk in 2 of alle 4 hoeken een gele langwerpige sticker aan de (zeer accuraat geplakte) folie. Als het had gekund had ik die folie er misschien opgelaten, maar doordat ik die gele stickers wilde weghalen ging de folie mee en kreeg ik bubbeltjes.
Dat afneembaar snoer vind ik ook zoooooo triest en slecht ontworpen... maar goed.

Bambu Lab P1S Combo

@Bacspin
... of een uitschakelbare antenne / Live TV
... of aan een settopbox of app toe te wijzen GUIDE button op de AB
... of die lelijke Netflix / Amazon / Movies reclamebuttons op de AB weg of vervangen door iets universelers of nuttigers, zoals REW en FFW of [<< en >>] toetsen.
... of 1 Gbit LAN
... of DTS ondersteuning
... of het in 1 keer kiopiëren van alle beeldingstellingen incl geavanceerde naar andere inputs
... of het kopieren van beeldinstellingen naar 1 specificieke output ipv allemaal
... of langere ondersteuning middels firmware, OS en app updates
... of... liever en en en

Bij andere fabrikanten is het niet anders. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 27-05-2020 13:29 ]

• Fugitive2008
  • Laatst online: 20-11 11:11
Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Oke je maakt me erg aan het twijfelen, reden is ook dat het scherm echt heel erg spiegelt, iets waar ik wel over gehoord heb maar lijkt misschien meer dan de bedoeling?
Ik probeer het te fotograferen maar is heel lastig omdat het zo spiegelt, je ziet nu een klein luchtbelletjes door het pulken, mijn vrienden zegt dat het 99.9% zeker folie is maarja
[Afbeelding]
Ik weet niet zeker welke jij hebt maar ik heb de C7 en ben eens gaan kijken en zie inderdaad een folietje zitten. Geen idee wat voor folie het is...Nooit eerder opgevallen al geef het scherm wanneer deze uit staat wel een soort van weerspiegeling alsof het scherm nat is.

• Jamesl
De gok maar genomen en de folie eraf gehaald, was inderdaad gewoon folie, wist ook niet dat er achterop folie zat dus die er maar afgehaald na aanleiding van de berichten hier.
Denk dat die rode stickertjes gewoon niet zo goed op de folie zaten dat die daarom niet mee kwam :)

Thanks voor de hulp!

• kaos001
Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:34:
Denk dat die rode stickertjes gewoon niet zo goed op de folie zaten dat die daarom niet mee kwam :)
Ik had precies hetzelfde, vond het ook wel even spannend :')
MacorgaZ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:24:
Dat afneembaar snoer vind ik ook zoooooo triest en slecht ontworpen... maar goed.
Ik vind de headphone/line out aansluiting ook bijzonder slecht. Totaal niet wat de industriestandaard is. Als je je kabeltje maar een beetje verdraaid gaat de boel al kraken omdat de contacten niet lekker aansluiten. Zeer gammele ingang. Het is dat ik geen optical heb op mijn versterker, dus ik moet wel, maar vind dit echt een minpunt.

[ Voor 49% gewijzigd door kaos001 op 27-05-2020 13:38 ]

Soundcloud

@Jamesl En het spiegelt nog steeds maar dan anders, ziet er wel een stuk mooier uit zo he? ;)

@kaos001 Ik zou toch ff naar je 3.5mm jack snoertje kijken, de analoge audio uitgang is bij mij wegens vintage stereoversterker ook in gebruik, maar geen kraakjes o.i.d. 3.5mm is trouwens redelijk standaard tegenwoordig voor een gecombineerde headphone / audio uitgang, zo ook bij laptops, computers e.d. Zit bijv ook op mijn nieuwe TV ontvanger ipv RCA op de vorige. Was het dedicated line-out dan was het een ander verhaal, dan RCA. :Y

[ Voor 78% gewijzigd door Cap op 27-05-2020 14:08 ]

• Jamesl
@kaos001 @Cap Ja hij spiegelt idd anders /minder, het scherm als het uitstaat is nu ook wat meer paarsig ofzo haha, stukje mooier wel, of het is placebo geen idee :)
Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:34:
De gok maar genomen en de folie eraf gehaald, was inderdaad gewoon folie, wist ook niet dat er achterop folie zat dus die er maar afgehaald na aanleiding van de berichten hier.

Thanks voor de hulp!
Mooi! ;)
Best grappig dat om de zoveel tijd er wel iemand weer over de folie begint.
Daarom noem ik het ook het foliespook.
Daarna komen er vaak meer reacties dat mensen de folie er ook nog op hadden zitten.
Dit geldt met name voor de folie op de achterkant.
Blijft vreemd dat LG geen paarse folie of zo heeft gebruikt waarbij je overduidelijk kunt ziet dat er een beschermfolie opzit.
Ik vind het overigens wel knap dat LG in de fabriek die folie er zo strak op krijgt.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb een LG C7 en een Anthem MRX1120. Ik wil CEC niet gebruiken maar maak wel gebruik van ARC. Hierdoor moet ik wel Simplink aan hebben staan, Auto inschakelsync staat uit. In de Anthem moet voor ARC ook CEC Control aan staan, CEC Power Off en CEC Power On Control staan uit.

Toch gaat regelmatig de receiver ook aan als ik de TV inschakel, maar alleen als de TV op de HDMI van de Anthem stond toen ik hem uitzette. Dit gebeurt regelmatig maar niet altijd. Dit is wel irritant omdat ik ook gebruik wil gaan maken van een universele remote en omdat de kinderen regelmatig de TV aanzetten endan geen geluid hebben omdat de TV automatisch schakelt naar ARC, de versterker springt niet automatisch naar de juiste ingang. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

This title is for sale, please send me a PM

• Jamesl
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Mooi! ;)
Best grappig dat om de zoveel tijd er wel iemand weer over de folie begint.
Daarom noem ik het ook het foliespook.
Daarna komen er vaak meer reacties dat mensen de folie er ook nog op hadden zitten.
Dit geldt met name voor de folie op de achterkant.
Blijft vreemd dat LG geen paarse folie of zo heeft gebruikt waarbij je overduidelijk kunt ziet dat er een beschermfolie opzit.
Ik vind het overigens wel knap dat LG in de fabriek die folie er zo strak op krijgt.
Ja achteraf had ik best even op folie mogen zoeken in de zoekbalk, er stond genoeg... :X
Ze hadden daar inderdaad best wat duidelijker over mogen zijn, zeker die folie op de achterkant had ik nevernooit geweten als ik het hier niet had gelezen.

Ander vraagje, mijn PS4 staat via CEC aangesloten, daarmee gaat de TV etc. aan als ik mijn playstation aanzet, echter is het nu ook de andere kant op, mijn PS4 gaat aan als ik de TV aanzet. Is er een manier om dat te veranderen? Kon dat niet echt vinden via de zoekbalk.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
@Jamesl Als het goed is gaat de PS4 alleen aan als je die als input hebt gekozen op de TV.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[ Voor 42% gewijzigd door Help!!!! op 27-05-2020 15:07 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Ik word heel zenuwachtig van de zenuwachtige hupsige presentatie / oplees stijl van die RTINGs reviewer. Dat aanvangsloopje alleen al. En die handjes de hele tijd. En dat toontje. Het lijkt wel alsof ze allemaal dezelfde presentatietraining hebben gehad daar. :X

Doe mij Teoh maar met zijn wereldvreemde stem en omfloerste grappen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 27-05-2020 15:21 ]

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:19

Snippertje

Light up your life

Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Ander vraagje, mijn PS4 staat via CEC aangesloten, daarmee gaat de TV etc. aan als ik mijn playstation aanzet, echter is het nu ook de andere kant op, mijn PS4 gaat aan als ik de TV aanzet. Is er een manier om dat te veranderen? Kon dat niet echt vinden via de zoekbalk.
Ja dat is erg irritant. Je moet zorgen dat als je de TV uitzet je niet de TV nog op de input van de PS4 hebt staan.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Helpt HDMI-CEC (Simplink) uitzetten niet?

• kaos001
Cap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:39:
@kaos001 Ik zou toch ff naar je 3.5mm jack snoertje kijken, de analoge audio uitgang is bij mij wegens vintage stereoversterker ook in gebruik, maar geen kraakjes o.i.d. 3.5mm is trouwens redelijk standaard tegenwoordig voor een gecombineerde headphone / audio uitgang, zo ook bij laptops, computers e.d. Zit bijv ook op mijn nieuwe TV ontvanger ipv RCA op de vorige. Was het dedicated line-out dan was het een ander verhaal, dan RCA. :Y
Jack snoertje is nieuw en andere snoertjes hebben precies hetzelfde. De ingang van de TV is gewoon "losjes".
Die van mij kraakt ook niet hoor, alleen als ik ermee ga draaien/bewegen. Het is voor de rest wel goed nu als ik er niet aan zit te prutsen, maar vind het geen fantastische aansluiting.

Links (imo) brakke LG input. Rechts, input zoals het moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWv2pQxfdo-Vk8I5FuqJ4gx2AcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cIW6ZpiW8BlBthJ7pALoq6KN.jpg?f=user_large

Soundcloud

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Cap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:11:
Ik word heel zenuwachtig van de zenuwachtige hupsige presentatie / oplees stijl van die RTINGs reviewer. Dat aanvangsloopje alleen al. En die handjes de hele tijd. En dat toontje. Het lijkt wel alsof ze allemaal dezelfde presentatietraining hebben gehad daar. :X

Doe mij Teoh maar met zijn wereldvreemde stem en omfloerste grappen. :)
Ik heb liever een klunzige vakidioot dan iemand die het allemaal lekker vlot brengt, maar geen idee heeft waar hij het over heeft.

• izzet3838
Jullie hebben mij aan het twijfelen gebracht aangezien ik niet herinner dat ik folie van het scherm heb afgehaald ben ik gaan kijken en ik kon niks zien, wellicht dat iemand me kan vertellen of er folie zichtbaar is op deze foto's, denk van niet aangezien de weerspiegeling zwart met paarse gloed is en geen witte waas heeft.(als je klikt op de foto's krijg je een hogere resolutie).
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jkg9TNf/IMG-20200527-160929.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kHcjyjr/IMG-20200527-161010.jpg

daarnaast is mij tijdens deze "inspectie" opgevallen dat er puntjes met ongeveer een gelijke afstand doorheen de onderste bezel van het scherm lopen iemand enig idee wat dat is?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wCWmNTg/IMG-20200527-160858.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PxX8xz9/IMG-20200527-160846.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door izzet3838 op 27-05-2020 16:20 ]

• Jamesl
@Snippertje @Caelorum ja klopt, maar ik gooi altijd mijn TV uit als die nog op die input staat haha, haalt anders beetje het idee van gemak weg als ik input eerst moet veranderen. Maarja niks aan te doen dus :)
izzet3838 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:19:
Jullie hebben mij aan het twijfelen gebracht aangezien ik niet herinner dat ik folie van het scherm heb afgehaald ben ik gaan kijken en ik kon niks zien, wellicht dat iemand me kan vertellen of er folie zichtbaar is op deze foto's, denk van niet aangezien de weerspiegeling zwart met paarse gloed is en geen witte waas heeft.(als je klikt op de foto's krijg je een hogere resolutie).
[Afbeelding] [Afbeelding]

daarnaast is mij tijdens deze "inspectie" opgevallen dat er puntjes met ongeveer een gelijke afstand doorheen de onderste bezel van het scherm lopen iemand enig idee wat dat is?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Is moeilijk te zien zo.
Als er iets van kleine luchtbelletjes te zien zijn is het folie die verwijderd moet worden.
Als je je niet kunt herinneren dat je de folie hebt verwijderd is de kans ook groot dat deze nog aanwezig is.
Weet je of je een label sticker op het scherm hebt gezien rechts onder?
Zie mijn eerdere post vandaag met verwijzing naar een foto.
Anders voorzichtig in een hoekje met je nagel peuteren.
Niet met een scherp voorwerp.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Dus concreet belangrijkste verschil tussen C9 en Cx is dat de C9 een speciale chip had voor decoding en de HDMI 2.1 afhandeling naast de beeldchip, en dat de CX een nieuwe chip heeft ( de 020 chipset) die alles in een kan doen maar minder kan.
Duidelijk een prijsbepaalde keuze. Elke TV een paar euro/dollar/Yen goedkoper is al snel een fiks bedrag.
Dat maakt de keuze voor een C9 met gespecialiseerde chips voor de diverse functionaliteiten aantrekkelijker lijkt me.

Copyright and left by SED...

• izzet3838
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Is moeilijk te zien zo.
Als er iets van kleine luchtbelletjes te zien zijn is het folie die verwijderd moet worden.
Als je je niet kunt herinneren dat je de folie hebt verwijderd is de kans ook groot dat deze nog aanwezig is.
Weet je of je een label sticker op het scherm hebt gezien rechts onder?
Zie mijn eerdere post vandaag met verwijzing naar een foto.
Anders voorzichtig in een hoekje met je nagel peuteren.
Niet met een scherp voorwerp.
Geen labelstickers ofzo is nu wel al van oktober dus kan zijn dat ik het ben vergeten, er zijn geen zichtbare luchtbellen, ik herinner mij dat ik folie van de achterkant en van de speakers af heb gehaald, maar herinner geen folie op het scherm, er zijn geen zichtbare stickers op het scherm, nu hebben we de tv samen met een vriend opgehangen dus kan zijn dat hij hem eraf gehaald heeft zal eens kijken.
Kan het dat de puntjes op foto 3 en 4 luchtbellen zijn?

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:26:
@Bacspin
... of een uitschakelbare antenne / Live TV
etc etc

Bij andere fabrikanten is het niet anders. :)
Begrijp sowieso niet dat je je ideale tv niet zelf kan samenstellen en assembleren uit de door jezelf te kiezen componenten. Bij computers is dat gewoon al lang mogelijk [Alternate]

Dat ge-emmer met al die kant en klare éénheidsworst is om te huilen.

• izzet3838
NoahAmber schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:52:
[...]

Begrijp sowieso niet dat je je ideale tv niet zelf kan samenstellen en assembleren uit de door jezelf te kiezen componenten. Bij computers is dat gewoon al lang mogelijk [Alternate]

Dat ge-emmer met al die kant en klare éénheidsworst is om te huilen.
Modulair zou inderdaad leuk zijn :P
Kun je bijvoorbeeld zelf je os display enz kiezen, maar dat gaat qua prijs waarschijnlijk te duur zijn, en dan kunnen de fabrikanten er minder aan verdienen...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Cap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:11:
Is gewoon Amerikaans. Net zoals ze in TV shows daar ook ALLEMAAL NOGAL HARD PRATEN.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fugitive2008
izzet3838 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Geen labelstickers ofzo is nu wel al van oktober dus kan zijn dat ik het ben vergeten, er zijn geen zichtbare luchtbellen, ik herinner mij dat ik folie van de achterkant en van de speakers af heb gehaald, maar herinner geen folie op het scherm, er zijn geen zichtbare stickers op het scherm, nu hebben we de tv samen met een vriend opgehangen dus kan zijn dat hij hem eraf gehaald heeft zal eens kijken.
Ik zag je posts en ben zelf bij de mijne opzoek gegaan. Achterop zat nog de folie, die heb ik er af gehaald na tips van mensen hier op 't forum maar kon niet echt iets leidends vinden voor de folie voorop. Ik heb een LG C7. Ook zag ik om de 4-5cm vierkantjes zitten. Er zitten geen zichtbare bubbels onder. Vind 't erg lastig. Kan me niet herinneren, gezien de lange tijd geleden, of ik wel of niet er iets heb afgetrokken.

Flink belicht zonder flits:
https://switchon.stackstorage.com/s/hdJNyiZejvKLJDE6
https://switchon.stackstorage.com/s/gUNbEUVcWkQKPYeu

Normale situatie:
https://switchon.stackstorage.com/s/noIrMHpT9WjNh4gw
https://switchon.stackstorage.com/s/BCMWdRyXDaQOksGu
izzet3838 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Misschien je vriend vragen of hij de folie of losse stickers op de voorkant heeft verwijderd.
De verpakking heb je vast al weggegooid dus dat valt niet meer te controleren.
Anders misschien toch -voorzichtig- in een hoekje peuteren of het toch folie is.
De folie is vrij zacht dun plastic dus moet voelbaar zijn.
Fugitive2008 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Ik zag je posts en ben zelf bij de mijne opzoek gegaan. Achterop zat nog de folie, die heb ik er af gehaald na tips van mensen hier op 't forum maar kon niet echt iets leidends vinden voor de folie voorop. Ik heb een LG C7. Ook zag ik om de 4-5cm vierkantjes zitten. Er zitten geen zichtbare bubbels onder. Vind 't erg lastig. Kan me niet herinneren, gezien de lange tijd geleden, of ik wel of niet er iets heb afgetrokken.

Flink belicht zonder flits:
https://switchon.stackstorage.com/s/hdJNyiZejvKLJDE6
https://switchon.stackstorage.com/s/gUNbEUVcWkQKPYeu

Normale situatie:
https://switchon.stackstorage.com/s/noIrMHpT9WjNh4gw
https://switchon.stackstorage.com/s/BCMWdRyXDaQOksGu
Zoals foto 1 laat zien lijkt het wel folie die er nog opzit!
Ik zie ook een soort dubbel randje.
Zoals ik net al zei, misschien ook voorzichtig met je nagel links boven peuteren.
De folie zit er los op dus moet relatief simpel losgaan als je eenmaal een stukje opgetild hebt.

• Casual_T
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Nee, moet onderhandelbaar zijn.
Winkels als Kamera Express geven drie jaar extra sowieso al gratis.
Bij Smits Arnhem lukt extra garantie gratis erbij ook dus bij PlatteTV moet het ook kunnen.
Nu is PlatteTV erom bekend dat ze niet altijd mee willen gaan maar na wat aandringen moet het lukken.
Uiteindelijk € 1.299 betaald bij Platte TV met het A-Z garantiepakket erbij. Toch een stukje zekerheid, waarbij ik vooral op mijn gevoel ben afgegaan. De 5 jaar Kamera Express garantie bevat ook wel wat haken en ogen en de service die PlatteTV bied is wel fijn om te hebben.

Ben benieuwd wat ik ga vinden van mijn eerste (dure) OLED tv :X.
Casual_T schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:10:
[...]

Uiteindelijk € 1.299 betaald bij Platte TV met het A-Z garantiepakket erbij. Toch een stukje zekerheid, waarbij ik vooral op mijn gevoel ben afgegaan. De 5 jaar Kamera Express garantie bevat ook wel wat haken en ogen en de service die PlatteTV bied is wel fijn om te hebben.

Mooi, gefeliciteerd!
Gaat vast wel een succes worden.
Van 43 naar 55 inch is al een stuk groter maar vooral ook mooier.
Veel wijzigen bij installatie is niet nodig.
Wel Eco uitzetten en QuickStart uitzetten.
Daarna ISF dark of light room als profiel kiezen afhankelijk hoe licht of donker het in je kamer is.
Ondanks de zon de laatste weken kijk ik hier nog steeds ISF dark room ook overdag.
We kunnen wel de lamellen bij de ramen wat sluiten.
Direct zonlicht moet je sowieso vermijden.
Dit soort tips (en meer!) kun je in het topic ook wel terugvinden.

• NoahAmber
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:17:
[...]

Dit soort tips kun je in het topic ook wel terugvinden.
Jij bent wel zo lief om elke keer die tips te geven. Dus waarom zou je gaan zoeken.

• Fugitive2008
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:09:
[...]

Zoals foto 1 laat zien lijkt het wel folie die er nog opzit!
Ik zie ook een soort dubbel randje.
Zoals ik net al zei, misschien ook voorzichtig met je nagel links boven peuteren.
De folie zit er los op dus moet relatief simpel losgaan als je eenmaal een stukje opgetild hebt.
Hmm ok zou die laag niet een functie hebben? Kan me iets herinneren dat er schermen uitgebracht werden met een folie laag daarop (vouwbare schermen?). Ben nog wat huiverig al is het gevoel wel geld waard wanneer je deze eraf trekt ;).
Fugitive2008 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
[...]

Hmm ok zou die laag niet een functie hebben? Kan me iets herinneren dat er schermen uitgebracht werden met een folie laag daarop (vouwbare schermen?). Ben nog wat huiverig al is het gevoel wel geld waard wanneer je deze eraf trekt ;).
De folie is echt een beschermlaag meer niet.
Lastige is dat deze er vrijwel altijd opzit maar.... dat het ook hier wel eens is gezegd dat er TV’s zijn geleverd zonder folie en stickers op de voorkant.
Dat maakt het zo moeilijk hier op afstand te zeggen, ga je gang maar en peuter de folie eraf. ;)
Je wilt het scherm zelf natuurlijk niet beschadigen.
Je kunt TV kijken met de folie er nog op, dat valt nauwelijks op.
Ik heb dit zelf kort gedaan om de TV te testen, daarna weer de doos in ivm een verbouwing in de woonkamer.
NoahAmber schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Jij bent wel zo lief om elke keer die tips te geven. Dus waarom zou je gaan zoeken.
Goed punt! :P
Ik heb mijn tekst ietsje aangepast.
Zal volgende keer wel meteen adviseren de zoekfuctie te gebruiken voor de instellingen na installatie.
Ik ben mijzelf anders aan het herhalen.

• kaos001
Casual_T schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:10:
[...]
Ik heb 12 jaar geleden ook ongeveer 1100 a 1200 betaald voor een Sony Bravia 40 inch en dat was niet eens een top model. Dus stiekem met inflatie meegerekend en wetende dat dit wél een tv is in het hogere kwaliteit segment valt het eigenlijk wel mee.

Al blijft het natuurlijk veel geld, maar heb geen moment spijt :7
Fugitive2008 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
[...]

Hmm ok zou die laag niet een functie hebben?
Ja, zodat wij em lekker eraf kunnen peelen :P

[ Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 27-05-2020 19:44 ]

Soundcloud

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:37:
[...]Lastige is dat deze er vrijwel altijd opzit maar.... dat het ook hier wel eens is gezegd dat er TV’s zijn geleverd zonder folie en stickers op de voorkant.
Klopt, bij mijn C9 zat ook geen sticker en folie op de voorkant, alleen op de achterkant zat folie

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13

..Christiaan..

..zwll..

Omdat ik een LG tv heb stel ik de vraag maar ff hier.... Welke apparatuur hebben jullie op welke hdmi poort? Ik zat te denken om een switch te kopen om zo de kabelmassa wat te verminderen.
- Sunvell Qbox
- PS4
- Canal Digitaal kastje
- Chromecast
- Sonos Arc (10 juni)

5 apparaten; 4 poorten.

Deze switch: https://www.3dkabel.nl/HD...kt-met-afstandsbediening/ ondersteunt zo ongeveer alles. Als ik die aansluit op de arc poort van mijn tv is dit dan de beste poort? Of de Sonos op de arc poort en de switch op een gewone hdmi?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Fugitive2008
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:37:
[...]

De folie is echt een beschermlaag meer niet.
Lastige is dat deze er vrijwel altijd opzit maar.... dat het ook hier wel eens is gezegd dat er TV’s zijn geleverd zonder folie en stickers op de voorkant.
Dat maakt het zo moeilijk hier op afstand te zeggen, ga je gang maar en peuter de folie eraf. ;)
Je wilt het scherm zelf natuurlijk niet beschadigen.
Je kunt TV kijken met de folie er nog op, dat valt nauwelijks op.
Ik heb dit zelf kort gedaan om de TV te testen, daarna weer de doos in ivm een verbouwing in de woonkamer.
Hmm dan laat ik deze er op zitten want ik denk dat t niet schaadt en zit er toch een beschermlaagje overheen, kan me niet voorstellen dat t beeld significant beter wordt namelijk wanneer deze er niet op zit.

• Jamesl
Haha na het hele gedoe met die folie vandaag moest ik wel lachen om deze post op r/OLED, precies hetzelfde als deze gast, alleen kwam ik er na 2 dagen achter :') Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ch2iwL05FJ8xkBNTfpHKn1ImoG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7olOjgs3x5Mn02YodRT5EW5Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Jamesl op 27-05-2020 20:46 ]

• Fugitive2008
Jamesl schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:45:
Haha na het hele gedoe met die folie vandaag moest ik wel lachen om deze post op r/OLED, precies hetzelfde als deze gast, alleen kwam ik er na 2 dagen achter :') [Afbeelding]
Ok dus alleen als je het voor je eigen bevrediging wil doen trek je em eraf. verder kan het geen kwaad/beeldkwaliteitverlies. daarnaast wanneer ik weer eens verhuis ist mss wel handig die er op te hebben zitten (denk binnen nu en 2jr)
Fugitive2008 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Hmm dan laat ik deze er op zitten want ik denk dat t niet schaadt en zit er toch een beschermlaagje overheen, kan me niet voorstellen dat t beeld significant beter wordt namelijk wanneer deze er niet op zit.
Het beeld wordt inderdaad niet veel beter want de folie is erg transparant.
Een reden om deze toch te verwijderen zou een garantie kwestie kunnen gaan worden.
Stel dat je TV defect gaat en er een monteur komt om deze te repareren.
Deze zou dan kunnen zeggen, sorry meneer u heeft de folie vergeten te verwijderen daardoor is de TV te warm geworden en stuk gegaan.
Tjsa, deze discussie wil je natuurlijk niet ook al is de folie niet eens de oorzaak van het defect.
Het scherm wordt ook niet erg warm, niet zo warm als mijn oude plasma bijvoorbeeld die ook een aantal ventilatoren in zich had.
Maar voor de folie aan de achterkant geldt ook het verhaal dat dit warmte afgifte zou kunnen tegenhouden.
De folie is heel dun dus de vraag is of dit echt waar is maar gedoe hiermee kun je beter vermijden.
Wellicht is het een idee om LG Support eens te vragen wat hun standpunt is.

• izzet3838
HoppyF schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Misschien je vriend vragen of hij de folie of losse stickers op de voorkant heeft verwijderd.
De verpakking heb je vast al weggegooid dus dat valt niet meer te controleren.
Anders misschien toch -voorzichtig- in een hoekje peuteren of het toch folie is.
De folie is vrij zacht dun plastic dus moet voelbaar zijn.
Die gaat dat niet meer weten aangezien de tv van oktober is, de doos heb ik nog maar die plastiekjes zijn direct weggegooid, heb een beetje gepeuterd in de linker en rechter bovenhoek en er kwam niks los ook geen luchtbellen dus denk dat ik een model heb zonder folie(heb een e9 dus misschien dat de e serie geen folie heeft??) het enige wat op luchtbellen lijkt zijn de stipjes aan de onderkant van het scherm heb jij die ook?

izzet3838 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Die gaat dat niet meer weten aangezien de tv van oktober is, de doos heb ik nog maar die plastiekjes zijn direct weggegooid, heb een beetje gepeuterd in de linker en rechter bovenhoek en er kwam niks los ook geen luchtbellen dus denk dat ik een model heb zonder folie(heb een e9 dus misschien dat de e serie geen folie heeft??) het enige wat op luchtbellen lijkt zijn de stipjes aan de onderkant van het scherm heb jij die ook?
Die stipjes heb ik niet.
Dat kan typisch iets zijn van een E9 ik heb een C9 en die heeft het niet.
Vergelijk je scherm nog eens met de foto van @Jamesl die hij vandaag geplaatst heeft.
Hij had er toch een folie opzitten.
Op zijn foto zie je dat echter niet heel goed.
Pagina: 1 ... 280 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.