Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Rudios

Lost in space?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pXxwcHGz/image0.jpg

Dit is mijn snelheid, soms zelfs 190, hoe is dat dan eigelijk te verklaren, lijkt me dan wel erg snel?

C7, met Quickstart off, 5Ghz op vast kanaal 36.

[ Voor 22% gewijzigd door Rudios op 15-01-2020 21:42 ]

Whole lot of stars ***

chulin schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Hier geen WiFi mesh systeem maar 2 bedraad acces points. To be honest, de lg is het enige apparaat met ruk verbinding, 3 telefoons en 2 iPads tussen 80-90% van de Max. snelheid, de C9 is niet hoger geweest dan 70 Mbps, snel genoeg voor Netflix of YouTube maar toch

[...]

Net wat geprobeerd maar wordt alleen maar erger 8)7
Wel vreemd dat er zo’n groot verschil is.
Bij de één werkt het prima en bij de ander niet ondanks de (schijnbaar) dezelfde instellingen.
Door resultaten hier te publiceren probeer ik te ontdekken waar het probleem kan zitten.
WiFi is niet bij iedereen gelijk maar er zijn wel overeenkomsten.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-11 19:28
Ik weet niet of het jullie probleem verhelpt maar ik heb iets gevonden,
https://www.reddit.com/r/..._oled_wifi_slow_fix_here/
Rudios schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding]

Dit is mijn snelheid, soms zelfs 190, hoe is dat dan eigelijk te verklaren, lijkt me dan wel erg snel?

C7, met Quickstart off, 5Ghz op vast kanaal 36.
Als jij een 200Mbit of hoger internetverbinding hebt, waarom niet?

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Cap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Als jij een 200Mbit of hoger internetverbinding hebt, waarom niet?
Geen idee, dacht dat die wifi van de TV vrij gelimiteerd was.

Whole lot of stars ***

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
MaXeRs schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:14:
Ik weet niet of het jullie probleem verhelpt maar ik heb iets gevonden,
https://www.reddit.com/r/..._oled_wifi_slow_fix_here/
dit is nergens te vinden op mijn c9? overigens heb ik geen gekke problemen, maar als het ietsjes sneller kan, waarom niet? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 15-01-2020 23:19 ]

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:19
nero355 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:00:
[...]

Ik geloof je meteen, maar het gekke is dus dat het prima heeft gewerkt tot aan een of andere firmware update die de boel heeft verpest! :/

De heren bij de F1 TV dienst zijn ook geen geschenk uit de hemel, maar dat ze de boel zo zwaar hebben verpest door een update aan hun kant lijkt me sterk...
Als je een Shield hebt kan je altijd de f1tv app gebruiken in Kodi. Werkt super.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-11 19:28
Is er iemand die ooit geprobeerd heeft om F1 tvpro te streamen naar de LG via mobiel? En zo ja hoe beviel dat?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:12
Ik heb mijn LG c9 bedraad aan het internet hangen, omdat de UTP kabel daar toch ligt en dat toch nog steeds de stabielste verbinding moet zijn. Heb overigens alles met een UTP aansluiting bedraad aangesloten... Heb 3 jaar geleden gebouwd en overal nog coax, UTP en wachtbuizen voor fiber gelegd. You never know...

Nu begrijp ik dat de UTP maar 100Mbit is, maar een netflix stream komt toch niet boven 10Mbit uit? Dus wat maakt het dan uit?
Ook een 4k film gestreamed over plex lijkt vlot te werken.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:26

Rio

Ik heb al een boek

Engineer Stewie schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:26:
Dus wat maakt het dan uit?
Ook een 4k film gestreamed over plex lijkt vlot te werken.
Sommige mensen kunnen het hele idee van een door LG bepaalde max cap simpelweg niet handelen, volgens mij is dat het enige probleem.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Monteur is net hier geweest. Super behulpzaam moet ik zeggen. Scherm vervangen maar dat is nog erger qua strepen.

Beetje het vertrouwen kwijt in OLED moet ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 16-01-2020 15:29 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:15:
Monteur is net hier geweest. Super behulpzaam moet ik zeggen. Scherm vervangen maar dat is nog erger qua strepen.
Houdt er wel rekening mee dat tv moet "inspelen", beeldkwaliteit kan nog verbeteren. Kijk het even aan zou ik zeggen.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:27

sphere

Debian abuser

Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:15:

Beetje het vertrouwen kwijt in OLED moet ik zeggen.
Een nieuw paneel met strepen? Hoe dan... sterkte.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Phusebox
Ook dit paneel heeft weer enorme hoge brightness nodig om de juiste zwartwaardes te zien. Moet zelfs naar boven de 60 gaan.

Interne videospeler met de avs709 bestanden, SDR. Black Level moet dan toch op low? Heb een reset gedaan en twijfel nu over die instelling.

• Farabi
  • Niet online
@Phusebox heb je een foto of video van die strepen? heel bizar dat jij dit telkens meemaakt.

het kan niet opnieuw aan het paneel liggen. dan is er ergens hardware-matig iets mis.

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 16-01-2020 16:32 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:58
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:
Ook dit paneel heeft weer enorme hoge brightness nodig om de juiste zwartwaardes te zien. Moet zelfs naar boven de 60 gaan.

Interne videospeler met de avs709 bestanden, SDR. Black Level moet dan toch op low? Heb een reset gedaan en twijfel nu over die instelling.
Heb je samen met de monteur je nieuwe beeldscherm getest? Wat zei hij erover? Hebben jullie het toen beiden waargenomen?

• Phusebox
Wren schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Heb je samen met de monteur je nieuwe beeldscherm getest? Wat zei hij erover? Hebben jullie het toen beiden waargenomen?
Ja hi zag de strepen en zei ook, dit heb ik thuis niet. Toen heeft hij naar zijn manager gebeld en die zei "dat is normaal bij OLED"...

• Wren
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:33:
[...]

Ja hi zag de strepen en zei op, dit heb ik thuis niet. Toen heeft hij naar zijn manager gebeld en die zei "dat is normaal bij OLED"...
Lijkt mij dat deze ' manager' toch eerst even foto's moet zien om te kunnen oordelen of iets normaal is of niet. Maar het zou ook kunnen zijn dat jij er gevoeliger of kritischer over bent dan wat normaal wordt geacht.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:33:
[...]
Ja hi zag de strepen en zei op, dit heb ik thuis niet. Toen heeft hij naar zijn manager gebeld en die zei "dat is normaal bij OLED"...
En dan sputtert de monteur niet tegen? Goed afgericht dan...

Testing, one, two ...

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2WsG3bJ/20200116-154247.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bN6Zqjg/20200116-154205.jpg

Brightness moet bij dit paneel naar 65 om de avs709 test te doorstaan :(

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 16-01-2020 16:37 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Phusebox, en hoe staat je helderheid e.d. bij dat beeld?

Edit: 65 zie ik, dat is dan tamelijk hoog, ongeacht dat het "moet".

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2020 16:46 ]

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
op grijs is dat normaal. met normale content zie je dat niet, dit heeft iedereen zo'n beetje, bij sommige grijze achtergronden..
hardware-lover schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
[...]

En dan sputtert de monteur niet tegen? Goed afgericht dan...
95% van de monteurs zijn blij dat ze niet meer aan dezelfde tv hoeven te sleutelen denk ik. die zijn graag weer snel weg.

[ Voor 36% gewijzigd door Farabi op 16-01-2020 16:40 ]

• sphere

sphere

Debian abuser

Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
Oh je hebt alleen strepen bij een synthetische test?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Phusebox
Hamazaki schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:38:
[...]

op grijs is dat normaal. met normale content zie je dat niet, dit heeft iedereen zo'n beetje, bij sommige grijze achtergronden..

[...]

95% van de monteurs zijn blij dat ze niet meer aan dezelfde tv hoeven te sleutelen denk ik. die zijn graag weer snel weg.
Mja. Ik zie het in de YouTube app, als ik mijn Xbox menu open heb, bij de Switch, bij tv of film met donkere egale vlakken.

En brightness 65 om tot black level 17 te zien?

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 16-01-2020 16:44 ]

• Farabi
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:42:
[...]

Mja. Ik zie het in de YouTube app, als ik mijn Xbox menu open heb, bij de Switch, bij tv of film met donkere egale vlakken.

En brightness 65 om tot black level 17 te zien?
hoe zijn de zwarte balken in een film bij jou? ook grijzig boven en onder?

• Phusebox
Met brightness op 65 zijn de balken bij een film gewoon zwart.

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 22:53
Powder Toastman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:47:
[...]

Lijkt idd burnin van (gele) ondertitels. Heb ze zelf op lichtgrijs wit semi-transparant staan. Of dat beter is weet ik niet.
Wel vervelend.
Maar ikzelf ga bewust niet dergelijke tests uitvoeren. Want zoals je zelf terecht aangeeft: "once seen, it cannot be unseen". Nu is mijn 65C9 pas drie maanden oud, dus zal het probleem (nog) niet hebben, maar als ik bij normaal gebruik zoals tv kijken, Netflixen en gamen het niet zie, ga ik er ook niet naar op zoek.
Is toch niet normaal. Net een dure tv gekocht drie maanden geleden en al druk maken om burn-in. OLED tv's doen toch iets flink goed dat mensen in de buidel tasten om hun TV heel zorgvuldig te moeten gebruiken en het dan uiteindelijk alsnog mis kan gaan 8)7 Diegene die Burn-ins kan fixen of beter nog voorkomen heeft goud in z'n handen.

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:15

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Tja Burn-in.. ikzelf heb de stille hoop dat de 9 modellen daar minder last van hebben. Hoewel de panelen natuurlijk niet veel veranderd zijn ten opzichte van de 8 modellen zijn er wel meer opties toegevoegd die burn-in moeten tegengaan.

Maar is dat ook zo? Is een 2019 model beter bestand tegen burn-in en hoef je je daarvoor minder zorgen te maken?

Zo'n beetje alle burn-in gevallen die ik kan vinden zijn een 7 of 8 serie. Van de 9 modellen zijn ze er natuurlijk ook minder omdat deze minder lang op de markt is.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• Farabi
  • Niet online
Het inbrand probleem is eigenlijk veel makkelijker te voorkomen als er een schermbeveiliging springt bij hdmi-poorten zoals bij de apps.

Ze moeten de gebruiker laten kiezen na hoeveel minuten de beveiliging mag inspringen als de afstandsbediening een bepaalde tijd niet is aangeraakt.

Ik zeg niet dat dan alles is opgelost, maar zou een hoop schelen. Hoeveel mensen laten de tv op de achtergrond aan staan? Hoeveel consoles worden op start gezet, en een tijdje niet aangeraakt?

Als de schermbeveiling erop springt en het geluid doorgaat is er niks aan de hand.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 16-01-2020 17:58 ]

• sphere

sphere

Debian abuser

Lijkt me niet, mensen hebben dit probleem door gele ondertitels. Dat is ook gewoon een app bij normaal gebruik. Denk dat Netflix een andere default zou moeten voeren. Sowieso, geel :/

• Farabi
  • Niet online
sphere schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:58:
Lijkt me niet, mensen hebben dit probleem door gele ondertitels. Dat is ook gewoon een app bij normaal gebruik. Denk dat Netflix een andere default zou moeten voeren. Sowieso, geel :/
Ik zei ook niet dat het voorkomen zou zijn. Mijn vehaaltje was eigenlijk voor het algemene inbrandt verhaal.

• Powder Toastman
De ondertitels zijn niet default geel, veel mensen zetten ze op geel omdat default wit zo enorm fel is bij Dolby Vision (op Netflix).
Ikzelf heb ze op semi-transparant wit, dat is soort van lichtgrijs op het scherm.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:33
Hey guys. Ik overweeg een C9 aan te schaffen. In het verleden een beamer gehad, daarna een 43"sony tv, omdat ik kabels overal in m'n nieuwe appartement niet mooi vond.

Momenteel game ik ook enkel in een aparte kamer, maar daar wil ik wat verandering in brengen, en dat naar de woonkamer brengen. Opzich volstond de 43" Sony Bravia voor Netflix etc. Maar ik vind hem nu toch wel flink te klein. Het wow-effect wat een projector bijvoorbeeld had heeft deze tv absoluut niet.

Nu twijfel ik dus tussen een 55" of 65" C9. De bank staat zo'n 3.8 meter af van de TV. Veel online tools geven berekeningen aan om dan een gigantische TV aan te schaffen. In de mediamarkt even gaan kijken en dan lijkt 65" echt gigantisch.

Hoe ervaren jullie dat en wat raden jullie aan? Hoe zijn jullie tot de keuze gekomen?

• Phusebox
Inverted_World schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:21:
Hey guys. Ik overweeg een C9 aan te schaffen. In het verleden een beamer gehad, daarna een 43"sony tv, omdat ik kabels overal in m'n nieuwe appartement niet mooi vond.

Momenteel game ik ook enkel in een aparte kamer, maar daar wil ik wat verandering in brengen, en dat naar de woonkamer brengen. Opzich volstond de 43" Sony Bravia voor Netflix etc. Maar ik vind hem nu toch wel flink te klein. Het wow-effect wat een projector bijvoorbeeld had heeft deze tv absoluut niet.

Nu twijfel ik dus tussen een 55" of 65" C9. De bank staat zo'n 3.8 meter af van de TV. Veel online tools geven berekeningen aan om dan een gigantische TV aan te schaffen. In de mediamarkt even gaan kijken en dan lijkt 65" echt gigantisch.

Hoe ervaren jullie dat en wat raden jullie aan? Hoe zijn jullie tot de keuze gekomen?
Als de 65 inch in de MediaMarkt zal gigantisch lijkt dan wacht maar tot ie thuis staat ;)

Op die afstand kan het overigens wel. Ik zit op 2,5m van 55 inch en dat is prima.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:

In welke mode en preset gebruik je? Ik zou in jou geval niet de helderheid op 65 zetten. En eens proberen met de mode lichte kamer. met deze instellingen:

Oled lampje 75
contrast 85
Helderheid 50
H scherpte 15
V scherpte 15
Kleur 50
tint 0
dynamische contrast uit
superresolutie uit
kleurbereik auto
gamma eerst 2.4 proberen anders 2.2
maximale helderheid minimaal
witbalance
kleurentempratuur Warm1

Strepen (banding) kan wel in lichte maten voorkomen. Vooral als je de helderheid een stuk hoger gaat zetten. Maar met helderheid 50 zou je dat niet mogen zien.

• Phusebox
Snake_Eye schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:42:
[...]
In welke mode en preset gebruik je? Ik zou in jou geval niet de helderheid op 65 zetten. En eens proberen met de mode lichte kamer. met deze instellingen:

Oled lampje 75
contrast 85
Helderheid 50
H scherpte 15
V scherpte 15
Kleur 50
tint 0
dynamische contrast uit
superresolutie uit
kleurbereik auto
gamma eerst 2.4 proberen anders 2.2
maximale helderheid minimaal
witbalance
kleurentempratuur Warm1

Strepen (banding) kan wel in lichte maten voorkomen. Vooral als je de helderheid een stuk hoger gaat zetten. Maar met helderheid 50 zou je dat niet mogen zien.
Met helderheid 50 heb ik echt een enorme black crush.
Dacht dat scherpte altijd op 0 moest (overigens heb ik geen horizontale en verticale setting).
Lichte kamer of donkere kamer maakt niet veel uit, beiden heb ik. En helderheid boven 60 moeten zetten. Contrast staat op 90.

Mijn vorige paneel stond helderheid op 55 en contrast op 95.

Als ik de beeldmodus op "standaard" zet is een brightness van 50 gek genoeg wel ok.

Ook merk ik dat kleurtemperatuur veranderen echt 0 invloed heeft op het beeld. Van meeste extreme stand naar de andere zie je geen verschil.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
mr_evil08 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:32:
[...]

Jups, mbt USB 2 maak er maar gerust 200mbit - 250 mbit daadwerkelijke snelheid van in praktijk, ik heb nog werkelijk nooit daadwerkelijk 480 mbit erdoor gekregen natuurlijk zit er ook een stukje overhead in maar 400mbit kan je gegarandeerd wel vergeten.
En zelfs dat is ruim voldoende om alles te streamen :) Zelfs eigen eigen content van hoge kwaliteit.

• Snake_Eye
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:53:
[...]

Dacht dat scherpte altijd op 0 moest (overigens heb ik geen horizontale en verticale setting).
Lichte kamer of donkere kamer maakt niet veel uit, beiden heb ik. En helderheid boven 60 moeten zetten. Contrast staat op 90.

Als ik de beeldmodus op "standaard" zet is een brightness van 50 gek genoeg wel ok.

Ook merk ik dat kleurtemperatuur veranderen echt 0 invloed heeft op het beeld. Van meeste extreme stand naar de andere zie je geen verschil.
gamma 2.2 maakt dan wel een verschil neem ik aan? (dan heb je minder blackcrush) En als je de optie "maximale helderheid" op gemiddeld zet?

Kleur temperatuur daar heb je de keuze in koel, gemiddeld, Warm 1 en warm 2. Zie je daar geen verschillen in?

Klopt ja met mode lichte kamer heb je alleen optie scherpte met een getal. Maar ik zou zeker geen 0 scherpte instellen. Minimaal 10.

[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 16-01-2020 19:32 ]

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Powder Toastman schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:00:
De ondertitels zijn niet default geel, veel mensen zetten ze op geel omdat default wit zo enorm fel is bij Dolby Vision (op Netflix).
Ikzelf heb ze op semi-transparant wit, dat is soort van lichtgrijs op het scherm.
Heb dit ook geprobeerd aan te passen via de account instellingen onder ‘mijn Netflix’, maar op de TV blijft de ondertiteling onveranderd fel. Mag ik vragen hoe jij dit hebt ingesteld?

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-11 16:28
Ik wil morgen een oled tv halen en twijfel tussen 2 modellen.
En iemand nog een goed betrouwbaar adres omgeving eindhoven.
Voor de philips zou ik naar de personeelswinkel van phillips gaan heb pasje.
De lg weet ik niet platte tv.
Twijfel tussen de lg 55cl of Philips 55OLED803
Demiesehv schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:44:
Ligt eraan wat je belangrijk vindt.
LG is erg sterk tov concurrentie zoals Philips door een beter OS (WebOS) en features als HDMI 2.1.
Philips heeft Ambilight wat soms aanspreekt.
Prijzen kun je in het prijstopic vinden.

Kamera Express heeft ook een winkel in Eindhoven en is wel één van de goedkoopste winkel en dat zeg ik niet alleen omdat mijn C9 van KE komt. ;)

https://www.kamera-express.nl/winkels
ElGrandoNeuso schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Heb dit ook geprobeerd aan te passen via de account instellingen onder ‘mijn Netflix’, maar op de TV blijft de ondertiteling onveranderd fel. Mag ik vragen hoe jij dit hebt ingesteld?
Hier: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

[ Voor 18% gewijzigd door HoppyF op 16-01-2020 22:05 ]

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Inverted_World schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:21:

Als jij in het verleden een beamer hebt gehad, zou jij het als geen ander moeten weten dunkt me: BIGGER is better, in het geval van TV's. Je raakt ontzettend snel gewend aan 65inch, voordat je het weet vind het zo groot niet meer.

Whole lot of stars ***

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MaXeRs schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:33:
Is er iemand die ooit geprobeerd heeft om F1 tvpro te streamen naar de LG via mobiel? En zo ja hoe beviel dat?
De F1 TV Pro app heeft geen Casting functie dus dat kan je niet eens testen! _O-

Ze leven daar nog in een wereld waar zoiets niet bestaat lijkt het wel... ;)
Beweren ook al een jaar lang aan een Android TV app te werken... Riiiiight!

Je zou wel een Tab van de Chrome browser kunnen streamen naar de TV, maar ik heb een hekel aan die hele browser dus geen idee of dat wel werkt!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:53:
[...]

krijg een beetje het gevoel dat je niet helemaal weet wat je doet,en jezelf gek hebt lopen maken met allerlei instellingen en testpatronen in diverse forums.waarom, standaard is alles wel goed (gebruik ik zelf bijna altijd) en scherpte op 0,komt bij geen enkele instelling voor.zet de tv terug naar fabrieksinstellingen,pak een beeldmodus die je mooi vind en van daar uit kleine aanpassingen en vergeet die testpatronen

• Farabi
  • Niet online
Demiesehv schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:44:
Nooit een android tv nemen.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
[...]

Je moet erna de app op de tv opnieuw opstarten. Dat kan via menu -> ondersteuning in de Netflix app op de tv.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Phusebox
pwh53 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:49:
[...]

krijg een beetje het gevoel dat je niet helemaal weet wat je doet,en jezelf gek hebt lopen maken met allerlei instellingen en testpatronen in diverse forums.waarom, standaard is alles wel goed (gebruik ik zelf bijna altijd) en scherpte op 0,komt bij geen enkele instelling voor.zet de tv terug naar fabrieksinstellingen,pak een beeldmodus die je mooi vind en van daar uit kleine aanpassingen en vergeet die testpatronen
Rtings site raadt aan scherpte altijd op 0 te zetten behalve bij pc mode op 20 (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settings).

Verder heb ik me niet gek laten maken want ik zie de banding elke dag bij normaal gebruik.

Ook de zwart crush is overduidelijk aanwezig. Ik heb deze C8 nu anderhalf jaar maar de C7 die ik daarvoor had was echt 10x beter. Geen banding, geen absurde brightness nodig etc.

Fabrieksinstellingen heb ik dus gisteren eerst gedaan, toen ging ik normale tv kijken in ISF Dark en was alles super donker qua schaduwen. Nul details in donkere kleding etc.

Daarnaast heb ik bij 2 andere mensen een C8 geïnstalleerd en met die zelfde testpatronen ingesteld en daar kwam wel gewoon brightness 50 uit en minimale vlekken over het scherm (enkel tot 5% gray zichtbaar in een volledig verduisterde ruimte). Bij mij is het bij 15% nog overduidelijk te zien, overdag in een kamer met veel licht.

Als ik overigens brightness op 50 zet, ipv de 63 waar het nu op staat, is de banding nog veel erger.

Daarnaast hebben ook alle panelen die ik heb gehad een kleurtemperatuur verschil over het scherm. Linksonder is meer groene tint, rechtsboven meer rood.

Qua "lichtsterkte" hebben alle C8 tv's die ik heb gezien linksboven een donkere vlek. Ook iets dat ik niet snap hoe dat kan, aangezien het op alle tv's op de zelfde plek zit moet het iets zijn dat te maken heeft met de productie of aansturing.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 17-01-2020 05:48 ]

• Demiesehv
Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:57:
[...]

Ook goed onderbouwd bedankt voor deze zeer nuttige reactie.
Hier kan ik wat mee.

• Farabi
  • Niet online
Demiesehv schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:09:
[...]

Hier kan ik wat mee.
zo vaak over geschreven, doe je research maar. je mag zelf ook wat inzet tonen.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 17-01-2020 08:18 ]

• Powder Toastman
[...]

Volgens mij moet je met een telefoon / pc (iets met een normale browser) inloggen bij Netflix en dan kun je het aanpassen. Je kunt het dacht ik niet aanpassen in de app op de tv (correct me if I'm wrong).
[...]

Hier kan ik wat mee.
@Hamazaki gaf wel een heel kort door de bocht antwoord maar heeft wel gelijk.
LG heeft gewoon een beter OS (WebOS) wat gebruiksvriendelijk en snel werkt.
Aan Android mankeert nog wel eens wat.
Zoals ik al zei kan Philips met Ambilight je voorkeur hebben, in dat geval heb je Android erbij.
Vergelijk beiden in een winkel zodat je zelf kunt ervaren hoe het werkt.
Philips gebruikt ook LG panelen dus daar zit geen verschil in.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:35
Wat maakt het uit? Ik las jaren op Tweakers-reviews dat Panasonic tv's nog een ouderwetse menu structuur hadden. Nou en, ik zit hoogstens 1x per jaar in het menu om het label van een ingang aan te passen of een hdmi-poort zichtbaar te maken.
Grote voordeel van Android is dat je Kodi kunt draaien zonder los kastje. En misschien is ook niet zozeer de Android ervaring het enige/grootste probleem maar die zwakke mediatek soc die ze er onder stoppen in deze higher-end tv's.
De CX ziet er op papier weer prima uit en als alles nu uit de doos werkt is het zeker een kanshebber, maar ook de Flips 805 doet mee, die zou ook HDMI 2.1 moeten krijgen met de (belangrijkste) features en android en ambilight zijn dan grote pre, prijs scheelt nooit zoveel met LG, alleen de (over)processing is even afwachten. Bij de 804 kon je dat niet ver genoeg terugschroeven soms.

• Wren
Bacspin schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:15:
Wat maakt het uit? Ik las jaren op Tweakers-reviews dat Panasonic tv's nog een ouderwetse menu structuur hadden. Nou en, ik zit hoogstens 1x per jaar in het menu om het label van een ingang aan te passen of een hdmi-poort zichtbaar te maken.
Voor sommigen maakt het nu eenmaal wel uit :)

• Farabi
  • Niet online
Grote voordeel van Android is dat je Kodi kunt draaien zonder los kastje. En misschien is ook niet zozeer de Android ervaring het enige/grootste probleem maar die zwakke mediatek soc die ze er onder stoppen in deze higher-end tv's.
De CX ziet er op papier weer prima uit en als alles nu uit de doos werkt is het zeker een kanshebber, maar ook de Flips 805 doet mee, die zou ook HDMI 2.1 moeten krijgen met de (belangrijkste) features en android en ambilight zijn dan grote pre, prijs scheelt nooit zoveel met LG, alleen de (over)processing is even afwachten. Bij de 804 kon je dat niet ver genoeg terugschroeven soms.
mijn ervaring op een high-end anroid tv:

-traag
-regelmatig vastlopers
-kodi zonder kastje klinkt leuk, (traaaagg, vreemde bugs) (webos player vind ik 10 maal beter overigens)
-15x naar fabrieksinstellingen teruggehaald, omdat dingen regelmatig niet werkte.
-na android 9 alles naar de klote, kon niet meer terug 8. passthrough en weet ik veel andere dingen werkte niet meer. dat was de laatste druppel.
-irritaties, irritaties, irritaties

oke, de soc heeft er meestal ook een handje van. maar bij webos kan het wel allemaal nagenoeg perfect?

1 van de mooiste dagen van me leven was toen die tv weg was en een webos in de plaats kwam. wat een verademing. never nooit meer een android tv hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 17-01-2020 11:44 ]

Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Banding op dit exemplaar is abnormaal, absoluut niet acceptabel. Omruilen, IMO.
Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 05:39:
[...]

Daarnaast heb ik bij 2 andere mensen een C8 geïnstalleerd en met die zelfde testpatronen ingesteld en daar kwam wel gewoon brightness 50 uit en minimale vlekken over het scherm (enkel tot 5% gray zichtbaar in een volledig verduisterde ruimte). Bij mij is het bij 15% nog overduidelijk te zien, overdag in een kamer met veel licht.

Als ik overigens brightness op 50 zet, ipv de 63 waar het nu op staat, is de banding nog veel erger.

Daarnaast hebben ook alle panelen die ik heb gehad een kleurtemperatuur verschil over het scherm. Linksonder is meer groene tint, rechtsboven meer rood.

Qua "lichtsterkte" hebben alle C8 tv's die ik heb gezien linksboven een donkere vlek. Ook iets dat ik niet snap hoe dat kan, aangezien het op alle tv's op de zelfde plek zit moet het iets zijn dat te maken heeft met de productie of aansturing.
@black crush: hoe heb je dit getest? Met welke bron? Bij al die tv's met de interne videospeler? Dat zou ik voor het gemak even als referentie nemen, zo sluit je issues met het bronapparaat uit en maak je het onderling in ieder geval vergelijkbaar. Pas als dat goed is aan de slag gaan met apparaten aangesloten via HDMI, zit daar dan wel black crush dan zal je dat op het bronapparaat moeten aanpassen of moeten corrigeren dmv de settings van de tv. Het is niet anders.

@uniformiteit:
- blobs: ik heb niet linksboven maar rechtsboven een donkerder rechthoekje op mijn c8, zichtbaar tot c.a. 20%. Verder bij 1 tot 5% een blob links, hoe donkerder het scherm steeds groter (logisch uiteraard). Maar bij normale content gelukkig niet zichtbaar, behalve heel soms de donkerdere plek rechtsboven bij reclame's met effen 20% achtergrond. ;) Bij mijn c8 dus juist geen donkere vlek linksboven, dus dat is niet iets dat standaard aanwezig is.
- banding: geen zichtbare banding op de c8, alleen bij 5% kon je met moeite iets ontwaren maar nooit zichtbaar bij echte content.
- tinting: bij mijn c8 ook kleurverschil, de ene kant meer groen de andere kant meer rood. (Bij mijn c9 niet tot nauwelijks aanwzig.)
Nou: afhankelijk van de persoon, heel veel. :+ Jij hebt wel een extreem beeld bij de use case van een tv, namelijk "het is een monitor".

Ik zit dagelijks in het menu, bijvoorbeeld om de beeldmodus (donker, licht, lichtst) aan te passen aan mijn kijkomgeving (dag / avond). Of omdat ik iets wil zien terwijl mijn vriendin stilte wil (tv speakers uit, hoofdtelefoon aan). Of omdat ik even een youtube filmpje wil kijken. Of een film wil afspelen via de interne mediaspeler, of NPO gemist, Netflix, etc. Sommigen gebruiken zelfs de webbrowser dagelijks.

De grap van een goed (en dus vlot!) tv OS is juist dat je het gebruikt. :P
Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:23:
[...]

mijn ervaring op een high-end anroid tv:

-traag
-regelmatig vastlopers
-kodi zonder kastje klinkt leuk, (traaaagg, vreemde bugs) (webos player vind ik 10 maal beter overigens)
-15x naar fabrieksinstellingen teruggehaald, omdat dingen regelmatig niet werkte.
-na android 9 alles naar de klote, kon niet meer terug 8. passthrough en weet ik veel andere dingen werkte niet meer. dat was de laatste druppel.
-irritaties, irritaties, irritaties
Zelfde ervaring op een (weliswaar 4 jaar oude) Sony met uitzondering van de vastlopers. Traag, omslachtig menu dat voor de simpelste dingen de hele tijd in de weg zit in het beeld (groot vlak). Zeer onoverzichtelijk. Mediaspeler die meer niet afspeelt dan wel. Traag opstarten. Etc etc. Inderdaad ergernis.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 17-01-2020 12:05 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19

westergas

rikkie_pc

Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:57:
[...]

Beetje kort door de bocht.

Ik heb een Philips 65OLED754 met Philips eigen "Saphi" OS die nog slechter dan Android zou zijn. Geniet met volle teugen van deze TV en heb nul irritaties over dit OS. Na even klooien met de beeld instellingen zie ik het menu toch nauwelijks en van het smart gedeelte gebruik ik alleen de Netflix en Youtube app.

De prijs van Philips kan soms zeer gunstig zijn (mijn 65"OLED was €1499 na cashback) dus schrijf deze toestellen niet zomaar af ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Farabi
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Beetje kort door de bocht.

Ik heb een Philips 65OLED754 met Philips eigen "Saphi" OS die nog slechter dan Android zou zijn. Geniet met volle teugen van deze TV en heb nul irritaties over dit OS. Na even klooien met de beeld instellingen zie ik het menu toch nauwelijks en van het smart gedeelte gebruik ik alleen de Netflix en Youtube app.

De prijs van Philips kan soms zeer gunstig zijn (mijn 65"OLED was €1499 na cashback) dus schrijf deze toestellen niet zomaar af ;)
die saphi-os is veeeel beter dan die anroid zooi. die heb ik ook ooit op een philips tv gehad. niks mis mee.

• Phusebox
Cap schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Banding op dit exemplaar is abnormaal, absoluut niet acceptabel. Omruilen, IMO.

[...]

@black crush: hoe heb je dit getest? Met welke bron? Bij al die tv's met de interne videospeler? Dat zou ik voor het gemak even als referentie nemen, zo sluit je issues met het bronapparaat uit en maak je het onderling in ieder geval vergelijkbaar. Pas als dat goed is aan de slag gaan met apparaten aangesloten via HDMI, zit daar dan wel black crush dan zal je dat op het bronapparaat moeten aanpassen of moeten corrigeren dmv de settings van de tv. Het is niet anders.

@uniformiteit:
- blobs: ik heb niet linksboven maar rechtsboven een donkerder rechthoekje op mijn c8, zichtbaar tot c.a. 20%. Verder bij 1 tot 5% een blob links, hoe donkerder het scherm steeds groter (logisch uiteraard). Maar bij normale content gelukkig niet zichtbaar, behalve heel soms de donkerdere plek rechtsboven bij reclame's met effen 20% achtergrond. ;) Bij mijn c8 dus juist geen donkere vlek linksboven, dus dat is niet iets dat standaard aanwezig is.
- banding: geen zichtbare banding op de c8, alleen bij 5% kon je met moeite iets ontwaren maar nooit zichtbaar bij echte content.
- tinting: bij mijn c8 ook kleurverschil, de ene kant meer groen de andere kant meer rood. (Bij mijn c9 niet tot nauwelijks aanwzig.)
[...]
Black crush heb ik objectief getest met testpatronen en de ingebouwde videospeler. Subjectief neem ik het waar bij beelden die ik ken van goed gekalibreerde schermen en het verschil dat ik daarmee zie.

Ach ja de bal ligt weer bij LG. Ik heb wel voor het eerst een tv waar geen kromming in zit. De vorige had zelfs een knik die de monteur opmerkte in 1 hoek.

• Snake_Eye
[...]

Rtings site raadt aan scherpte altijd op 0 te zetten behalve bij pc mode op 20 (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settings).

Verder heb ik me niet gek laten maken want ik zie de banding elke dag bij normaal gebruik.

Ook de zwart crush is overduidelijk aanwezig. Ik heb deze C8 nu anderhalf jaar maar de C7 die ik daarvoor had was echt 10x beter. Geen banding, geen absurde brightness nodig etc.

Fabrieksinstellingen heb ik dus gisteren eerst gedaan, toen ging ik normale tv kijken in ISF Dark en was alles super donker qua schaduwen. Nul details in donkere kleding etc.

kalibratiewaarden kan per afzonderlijke eenheid variëren, zelfs voor hetzelfde model en dezelfde grootte als de tv vanwege productietoleranties. Ieder paneel is anders.

Hier wordt ook scherpte 10 aanbevolen, en als het beeld wat te zacht is, 15.

Wat je nog kan proberen voor de blackcrash: is dit

Deze persoon zat met dezelfde blackcrssh zoals je kan lezen. Dit had ik ook uitgevoerd met de E6V en dat hielp.

Witbalance

IRE 5 = +8 luminance
IRE 10 = +6 luminance
IRE 15 = +4 luminance
IRE 20 = +2 luminance

bij het zogenaamde "black clipping test pattern" nr 17 en 18 kan je beste in een donkere huiskamer testen. Niet in een hele lichte omgeving, want dan zie je het minder goed.

En zoals ik zei, zet de gamma op 2.2

[ Voor 15% gewijzigd door Snake_Eye op 17-01-2020 13:09 ]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 19:17

GG85

.......

[...]

blacklevel verkeerd staan? avs709 is dat low, rgb via pc of foto's etc high

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:04:
[...]

die saphi-os is veeeel beter dan die anroid zooi. die heb ik ook ooit op een philips tv gehad. niks mis mee.
Grappig, op AVforums word Saphi juist als nadeel gezien tov Android. Oh well...

• Farabi
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Grappig, op AVforums word Saphi juist als nadeel gezien tov Android. Oh well...
dat zijn waarschijnlijk mensen die volop gebruik maken van de playstore e.d.

Ik wist trouwens niet dat philips oled tv’s had zonder anroid. Volgens mij zijn die er niet meer op de nieuwe modellen? Anders komt philips misschien terug op mijn lijstje voor in de toekomst.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 17-01-2020 13:14 ]

• Snake_Eye
[...]

Hier kan ik wat mee.
Bij Philips geven ze wel wat minder goede service.

• Phusebox
Snake_Eye schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:49:
[...]

kalibratiewaarden kan per afzonderlijke eenheid variëren, zelfs voor hetzelfde model en dezelfde grootte als de tv vanwege productietoleranties. Ieder paneel is anders.

Hier wordt ook scherpte 10 aanbevolen, en als het beeld wat te zacht is, 15.

Wat je nog kan proberen voor de blackcrash: is dit

Deze persoon zat met dezelfde blackcrssh zoals je kan lezen. Dit had ik ook uitgevoerd met de E6V en dat hielp.

Witbalance

IRE 5 = +8 luminance
IRE 10 = +6 luminance
IRE 15 = +4 luminance
IRE 20 = +2 luminance

bij het zogenaamde "black clipping test pattern" nr 17 en 18 kan je beste in een donkere huiskamer testen. Niet in een hele lichte omgeving, want dan zie je het minder goed.

En zoals ik zei, zet de gamma op 2.2
Ik snap dat waardes verschillen, alleen is de brightness hoger dan 50 of 51 uitzonderlijk. Maar goed heb inmiddels meerdere mensen op andere fora gezien die ook hun tv op een hoge brightness moeten zetten bij kalibreren. Bij mij is dat dan extreem met 60+.

Gamma 2.2 gebruik ik in de Bright Room instelling; maar maakt eigenlijk weinig verschil qua brightness level dat ik moet instellen (blijft evengoed 60+).

In een volledig donkere ruimte heb ik het uiteindelijk maar op brightness 63 gelaten, en dan zie ik in de clipping test alleen 18 en hoger.

GG85 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:49:
[...]

blacklevel verkeerd staan? avs709 is dat low, rgb via pc of foto's etc high
AVS709 video's bekeken via interne player met black level op low.

Snake_Eye schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Bij Philips geven ze wel wat minder goede service.
Nog minder dan de al redelijk minimale service van LG?

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 17-01-2020 13:15 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:04:
[...]

dat zijn waarschijnlijk mensen die volop gebruik maken van de playstore e.d.

Ik wist trouwens niet dat philips oled tv’s had zonder anroid. Volgens mij zijn die er niet meer op de nieuwe modellen? Anders komt philips misschien terug op mijn lijstje voor in de toekomst.
Op mijn 65OLED754 zit Saphi, en dat is een 2019 model.

• Farabi
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:44:
[...]

Op mijn 65OLED754 zit Saphi, en dat is een 2019 model.
nice, zit nu naar de kenmerken te kijken. dit kon zomaar in mijn huiskamer staan als deze geen hdmi 2.1 mistte...

• Snake_Eye
De duurdere smart-tv's van Philips gebruiken Android TV. Daarmee kun je onder andere video’s van Netflix en YouTube op je tv bekijken. Op Philips Android-tv’s heb je toegang tot de Google Play Store en een appstore van Philips zelf. De combinatie van beide appstores zorgt ervoor dat er veel belangrijke apps beschikbaar zijn. Bekijk welke populaire apps beschikbaar zijn.

In de goedkopere smart tv's gebruikt Philips een eigen systeem: Saphi. Ook dit systeem heeft populaire apps aan boord, maar toch minder dan de Android TV modellen.

https://www.consumentenbond.nl/tv/philips

[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 17-01-2020 14:00 ]

• Farabi
  • Niet online
Heerlijk die uitgeklede, simpele saphi. zelfs webos heeft teveel functies waar ik geen gebruik wil maken.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:17:
[...]

zo vaak over geschreven, doe je research maar. je mag zelf ook wat inzet tonen.
Android TV is niet slecht, de fabrikant die zo'n goedkope Soc in hun TV stopt is het probleem.

Android TV op de Nvidia Shield is perfect! ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Swykva
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
Hi. Eerste post op dit forum! Meteen een vraag: heb een paar weken de C9. Topding. Enige wat niet lekker werkt is de Apple streaming optie. Als ik stream vanaf iPad of iPhone (maakt niet uit) komt video heel schokkerig over. Alsof ie steeds 10 frames overslaat en er dan 1 laat zien. Geluid eronder is dan wel goed.
Iemand enig idee?

• Farabi
  • Niet online
ricjuh schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Android TV is niet slecht, de fabrikant die zo'n goedkope Soc in hun TV stopt is het probleem.

Dat zeg ik ook. Android in combinatie met tv is waardeloos.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:05
ricjuh schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Die fabrikanten zouden beter diezelfde SoC van de Shield inbouwen in hun TV's 8)

• Farabi
  • Niet online
Robinho96 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:14:
[...]

Die fabrikanten zouden beter diezelfde SoC van de Shield inbouwen in hun TV's 8)
En dan €300 extra vragen? Wordt geen succes.

• Phusebox
24 uur later heeft LG het dan toch eindelijk voor elkaar mijn foto's door te sturen naar iemand die ze gaat bekijken... zucht. Gaat weer even duren daar.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:05
Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:16:
[...]

En dan €300 extra vragen? Wordt geen succes.
Als je de Shield TV Pro al voor €219 in zijn geheel kan verkopen, lijkt de prijs van die SoC zelf niet heel hoog te zijn. Of zit er zo weinig marge op die TV's?

• Farabi
  • Niet online
Robinho96 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Als je de Shield TV Pro al voor €219 in zijn geheel kan verkopen, lijkt de prijs van die SoC zelf niet heel hoog te zijn. Of zit er zo weinig marge op die TV's?
nou, zo werkt het niet natuurlijk. Wat denk je dat ze gaan vragen voor een tv met de advertentie: ''OLED met de kracht van een shield'' of ''de krachtigste tv ooit''. :)

• Wren
Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:19:
24 uur later heeft LG het dan toch eindelijk voor elkaar mijn foto's door te sturen naar iemand die ze gaat bekijken... zucht. Gaat weer even duren daar.
Tja,je bent natuurlijk niet hun enige klant. Maar ben benieuwd wat men gaat zeggen!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Robinho96 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Volgens mij zijn de 7xx series snapdragons nog geen 30 euro ofzo.

• Snake_Eye
Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:19:
Dat is mooi, gaat het naar CErepair?

• Phusebox
Snake_Eye schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:39:
[...]

Dat is mooi, gaat het naar CErepair?
Geen idee. De technische dienst zei men.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
Misschien ben ik een lucky Guy 🤪 maar ik lees niets anders dan negatieve berichten.
In het begin gekeken naar een paar video’s om te controleren ergste gevallen van oa banding of dooie pixels, daarna beeldinstellingen opgezocht, naar eigen smaak veranderd en dat was het.
Ik kijk niet meer naar avs test video’s of andere fora voor betere instellingen, dan wordt je gek, perfecte tv bestaat niet.
Ik zou zeggen, geniet het maar, ik heb voor de C9 een lcd en twee qled’s geprobeerd, dat was echt ellende 😳

• Snake_Eye
Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55:
[...]

Geen idee. De technische dienst zei men.
Ik hoop voor je dat je een nieuw paneel krijgt.

• Phusebox
Snake_Eye schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:27:
[...]

Ik hoop voor je dat je een nieuw paneel krijgt.
Ik hoop het niet. Want dat lost niks op. Panel loterij ben ik wel klaar mee.

Als ze mij een x bedrag zouden vergoeden, gaat niet gebeuren, kocht ik iets anders.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:40:
[...]

Ik hoop het niet. Want dat lost niks op. Panel loterij ben ik wel klaar mee.

Als ze mij een x bedrag zouden vergoeden, gaat niet gebeuren, kocht ik iets anders.
En wat gaat jij kopen als ik vragen mag?

• Phusebox
chulin schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:52:
[...]

En wat gaat jij kopen als ik vragen mag?
Geen idee. Hypothetisch gesproken een qled (ja ik ken de nadelen, heb er 1 thuis gehad maar die had ik ieder geval geen banding waar ik me dagelijks aan stoor) of misschien een Panasonic oled. Dan maar meer uitgeven maar je krijgt wel een cherry picked paneel bij Panasonic heb ik het idee. LG lijkt hun minder goede panelen voor de B en C serie te gebruiken, maar dat is puur mijn gevoel en de slechte ervaring die ik heb gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 17-01-2020 20:05 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:11:
[...]

Geen idee. Hypothetisch gesproken een qled (ja ik ken de nadelen, heb er 1 thuis gehad maar die had ik ieder geval geen banding waar ik me dagelijks aan stoor) of misschien een Panasonic oled. Dan maar meer uitgeven maar je krijgt wel een cherry picked paneel bij Panasonic heb ik het idee. LG lijkt hun afval voor de B en C serie te gebruiken.
Beetje kort door de bocht, niet? Mijn 65C9 is dikke prima! Ben ik de enige? Nee! Juist de slechte dingen deelt men online...Suc6 met je Pana...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Phusebox
pdavie2311 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:51:
[...]

Beetje kort door de bocht, niet? Mijn 65C9 is dikke prima! Ben ik de enige? Nee! Juist de slechte dingen deelt men online...Suc6 met je Pana...
Sorry, is mijn persoonlijke ervaring. Misschien is de 9 serie beter. Zoals gezegd had mijn C7 ook nergens last van. De C8 is niks dan ellende geweest vanaf dag 1. Drie keer omgeruild binnen de eerste twee weken en nu weer een paneel vervangen. Allemaal even slecht.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
pdavie2311 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:51:
[...]

Jammer dat mensen die echt problemen hebben hier gewoon bijna als zeurkous neergezet worden.

Andere merken en/of technieken afzeiken siert men ook niet. Laat ieder zijn eigen voorkeur hebben. Wij zijn om elkaar te helpen en een prettige sfeer neer te zetten..

• Demiesehv
Vandaag de lg C9 gehaalf bij platte tv voor 1199 naar veel moeite.
Proberen ze me in de winkel over te halen om voor ern phillips te gaan want dat was een heel hoop klasses beter als lg.
En lg was voor de mensen die specifiek daar voor kwamen maar hun verkochten alleen maar phillips in oled 😂😂😂😂😂.

Ben blij dat ik de c9 gepakt heb fantastisch beeld.
Alleen nu een vraag kan ik de c9 ook verbinden met google home want krijg hem maar niet gekoppeld.
Heb de c9 wel bedraad aangesloten op lan kan dat het zijn.
Sorry maar wat een k* winkel is Platte TV ook, dat ze je ongevraagd lastig vallen met dat soort kuladviezen. :X
Ze mogen best de specifieke voordelen van de verschillende merken benoemen maar "een paar klasses beter" praten over OLED merk A tov merk B is echt totale onzin.

@Phusebox Het blijft n=1. Mijn C8 is zonder banding en qua blobs en kleuruniformiteit acceptabel, bij een kennis van me ook. Mijn C9 is nog beter, geen banding en heel mooi uniform. Als LG echt zou selecteren op paneelkwaliteit dan was mijn huidige paneel zeker in hun hoge range of in een Pana of Sony terecht gekomen. Ik zou niet afgaan op de hoop dat Panasonic wel 100% mooie panelen heeft, dat was het gerucht ook bij Sony, maar als je de ellenlange thread op AVSforum met uniformiteits issues bekijkt blijkt dat helemaal niet te kloppen. Maar ik geef je verder geen ongelijk: wat jij op je foto aan banding laat zien is echt schrikbarend wat mij betreft onacceptabel. Het enige wat zoden aan de dijk zou zetten is kopen bij een winkel waar je het exemplaar eerst ter plekke mag bekijken en ze desnoods nog een andere doos opentrekken.

• Phusebox
@Cap Ja op zich heeft de winkel daar al aan meegewerkt door de tv 3x om te ruilen. Dus dit is al mijn vijfde paneel. En eigenlijk waren ze allemaal even slecht. Dus tja blijkbaar heb ik gewoon enorme pech.

Maar ja dat is een beetje de Story of my life...

Demiesehv schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:26:
Vandaag de lg C9 gehaalf bij platte tv voor 1199 naar veel moeite.
Proberen ze me in de winkel over te halen om voor ern phillips te gaan want dat was een heel hoop klasses beter als lg.
En lg was voor de mensen die specifiek daar voor kwamen maar hun verkochten alleen maar phillips in oled 😂😂😂😂😂.

Ben blij dat ik de c9 gepakt heb fantastisch beeld.
Alleen nu een vraag kan ik de c9 ook verbinden met google home want krijg hem maar niet gekoppeld.
Heb de c9 wel bedraad aangesloten op lan kan dat het zijn.
Gefeliciteerd met je C9!
Weet niet waarom je eigenlijk voor Platte TV hebt gekozen ipv Kamera Express.
Het is bekend dat Platte TV regelmatig de plank misslaat met vreemde uittingen en zwakke communicatie naar de (potentiële) klanten toe.
Pas na veel gedoe willen ze meegaan met de laagste prijs maar vaak niet van harte.
Hoe dan ook heb je nu een prima TV.
Philips voor- en nadelen zijn hier al besproken.

Google home mini heb ik hier sinds kort maar die doet ook nog niet wat ik wil.
Heeft niet met de C9 te maken.
Ik kan met Siri (iPhone en iPad) wel mijn TV aan- of uitzetten.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Segafreak83 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:24:
[...]

Jammer dat mensen die echt problemen hebben hier gewoon bijna als zeurkous neergezet worden.

Andere merken en/of technieken afzeiken siert men ook niet. Laat ieder zijn eigen voorkeur hebben. Wij zijn om elkaar te helpen en een prettige sfeer neer te zetten..
Waar zeg ik dat dan!? Je haakt aan bij een beetje kort door de bocht...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Demiesehv
HoppyF schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:08:
[...]

Gefeliciteerd met je C9!
Weet niet waarom je eigenlijk voor Platte TV hebt gekozen ipv Kamera Express.
Het is bekend dat Platte TV regelmatig de plank misslaat met vreemde uittingen en zwakke communicatie naar de (potentiële) klanten toe.
Pas na veel gedoe willen ze meegaan met de laagste prijs maar vaak niet van harte.
Hoe dan ook heb je nu een prima TV.
Philips voor- en nadelen zijn hier al besproken.

Google home mini heb ik hier sinds kort maar die doet ook nog niet wat ik wil.
Heeft niet met de C9 te maken.
Ik kan met Siri (iPhone en iPad) wel mijn TV aan- of uitzetten.
Was een klein beetje gemak.
Winkel hier om de hoek anders moest ik 1 uur heen en 1 uur terug.
Plus heb nu voor 1199 ook 5 jaar garantie bij hun.
Alleen jammer dat ze phillips omhoog prijzen.
Ik zei sorry ik vokg tweakers waar de c9 alom geerd word en vele andere sites.
Kwam die weer aan die is niet betrouwbaar 😂😂😂😂.
Enkel een blinded test die online staat.
Demiesehv schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:00:
[...]

Was een klein beetje gemak.
Winkel hier om de hoek anders moest ik 1 uur heen en 1 uur terug.
Plus heb nu voor 1199 ook 5 jaar garantie bij hun.
Alleen jammer dat ze Philips omhoog prijzen.
Ik zei sorry ik volg tweakers waar de c9 alom geëerd wordt en vele andere sites.
Kwam die weer aan die is niet betrouwbaar 😂😂😂😂.
Enkel een blinded test die online staat.
Ok, ja dat is wel praktisch.
Prijs is prima met deze garantie erbij.
Kans is wel groot dat de “onwetende” consument door verkooppraatjes zoals bij Platte TV met de verkeerde TV thuiskomen. Dat is jammer.
Ik heb ook het idee dat verkopers meer provisie krijgen als ze merk A verkopen ipv merk B.

• Farabi
  • Niet online
plattetv....de seats en sofas van de tv-winkels.

• Demiesehv
Maar iemand een idde hoe google home werkend te krijgen met de c9

• Snake_Eye
yoshmite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:16:
Weet iemand nog een goede website waar de beste calibratie instellingen staan van de LG 2019 modellen?
Rtings heb ik al gevonden.
Calibratie van Rtings gaf mij geen goed resultaat. Maar ze geven ook zelf aan.
Hieronder volgen de resultaten van de witbalans- en kleurruimtekalibratie op onze unit. Ze zijn bedoeld als referentie en mogen niet worden gekopieerd, omdat de kalibratiewaarden per afzonderlijke eenheid variëren, zelfs voor hetzelfde model en dezelfde grootte als de tv die we hebben beoordeeld vanwege productietoleranties. Als u ze wilt proberen, moet u alle weergegeven waarden invoeren, omdat ze allemaal tegelijkertijd actief zijn. Als u een slechtere beeldkwaliteit krijgt, stelt u ze gewoon opnieuw in op de standaardwaarden.
Hier heb je homecinemamagazine.nl met wat settings.

Helaas past LG randverscherping toe, wat de consument niet kan uitschakelen. Daarom zou je haast geneigd zijn om de scherpte op 0 te zetten. Helaas wordt daardoor niet alleen de rand, maar ook de details vervaagd. minimaal 10 is de beste setting voor donkere kamer. Voor lichtere kamer zelfs wat hoger.

Hier heb je een algemene tip voor het instellen van je TV

Hier en HIER kan je bestanden downloaden en afspelen op je TV voor de juiste beeld instellingen.Ieder paneel is anders, daarom heb je ook calibratie patronen nodig zodat je eigen paneel mee kan afstemmen.

[ Voor 28% gewijzigd door Snake_Eye op 18-01-2020 11:38 ]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb een probleem met mijn 2 jaar oude LG B7. Ik kreeg geen pointer meer in beeld van de magic remote. Nieuwe batterijen erin, niks, de andere knoppen werkten nog wel. HOME en BACK knoppen 5 seconden ingedrukt houden ontkoppelde de afstandsbediening. Maar wanneer ik op het scrollwieltje druk om de koppeling op nieuw tot stand te brengen werkt het keer op keer niet. TV uitgezet en stekker voor een minuut verwijderd lost het ook niet op. Factory reset op tv ook niet. Ik begon een Bluetooth probleem te vermoeden en dat werd sterker nadat ik met geen mogelijkheid een bluetooth headset die ik altijd gebruik, gepaired krijg met de tv. Kan de tv verder gewoon bedienen via app op de telefoon.

Heeft iemand ervaring of tips voordat ik LG zelf inschakel, ik woon in het buitenland en er zit hier maar 1 jaar garantie op de tv.

[ Voor 0% gewijzigd door martijn12345 op 18-01-2020 01:12 . Reden: spelfout ]

Geen inspiratie

Pagina: 1 ... 252 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.