Banding op dit exemplaar is abnormaal, absoluut niet acceptabel. Omruilen, IMO.
Phusebox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 05:39:
[...]
Daarnaast heb ik bij 2 andere mensen een C8 geïnstalleerd en met die zelfde testpatronen ingesteld en daar kwam wel gewoon brightness 50 uit en minimale vlekken over het scherm (enkel tot 5% gray zichtbaar in een volledig verduisterde ruimte). Bij mij is het bij 15% nog overduidelijk te zien, overdag in een kamer met veel licht.
Als ik overigens brightness op 50 zet, ipv de 63 waar het nu op staat, is de banding nog veel erger.
Daarnaast hebben ook alle panelen die ik heb gehad een kleurtemperatuur verschil over het scherm. Linksonder is meer groene tint, rechtsboven meer rood.
Qua "lichtsterkte" hebben alle C8 tv's die ik heb gezien linksboven een donkere vlek. Ook iets dat ik niet snap hoe dat kan, aangezien het op alle tv's op de zelfde plek zit moet het iets zijn dat te maken heeft met de productie of aansturing.
@black crush: hoe heb je dit getest? Met welke bron? Bij al die tv's met de interne videospeler? Dat zou ik voor het gemak even als referentie nemen, zo sluit je issues met het bronapparaat uit en maak je het onderling in ieder geval vergelijkbaar. Pas als dat goed is aan de slag gaan met apparaten aangesloten via HDMI, zit daar dan wel black crush dan zal je dat op het bronapparaat moeten aanpassen of moeten corrigeren dmv de settings van de tv. Het is niet anders.
@uniformiteit:
- blobs: ik heb niet linksboven maar rechtsboven een donkerder rechthoekje op mijn c8, zichtbaar tot c.a. 20%. Verder bij 1 tot 5% een blob links, hoe donkerder het scherm steeds groter (logisch uiteraard). Maar bij normale content gelukkig niet zichtbaar, behalve heel soms de donkerdere plek rechtsboven bij reclame's met effen 20% achtergrond.

Bij mijn c8 dus juist geen donkere vlek linksboven, dus dat is niet iets dat standaard aanwezig is.
- banding: geen zichtbare banding op de c8, alleen bij 5% kon je met moeite iets ontwaren maar nooit zichtbaar bij echte content.
- tinting: bij mijn c8 ook kleurverschil, de ene kant meer groen de andere kant meer rood. (Bij mijn c9 niet tot nauwelijks aanwzig.)
Bacspin schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:15:
Wat maakt het uit? Ik las jaren op Tweakers-reviews dat Panasonic tv's nog een ouderwetse menu structuur hadden. Nou en, ik zit hoogstens 1x per jaar in het menu om het label van een ingang aan te passen of een hdmi-poort zichtbaar te maken.
Nou: afhankelijk van de persoon, heel veel.

Jij hebt wel een extreem beeld bij de use case van een tv, namelijk "het is een monitor".
Ik zit dagelijks in het menu, bijvoorbeeld om de beeldmodus (donker, licht, lichtst) aan te passen aan mijn kijkomgeving (dag / avond). Of omdat ik iets wil zien terwijl mijn vriendin stilte wil (tv speakers uit, hoofdtelefoon aan). Of omdat ik even een youtube filmpje wil kijken. Of een film wil afspelen via de interne mediaspeler, of NPO gemist, Netflix, etc. Sommigen gebruiken zelfs de webbrowser dagelijks.
De grap van een goed (en dus vlot!) tv OS is juist dat je het gebruikt.

Hamazaki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:23:
[...]
mijn ervaring op een high-end anroid tv:
-traag
-regelmatig vastlopers
-kodi zonder kastje klinkt leuk, (traaaagg, vreemde bugs) (webos player vind ik 10 maal beter overigens)
-15x naar fabrieksinstellingen teruggehaald, omdat dingen regelmatig niet werkte.
-na android 9 alles naar de klote, kon niet meer terug 8. passthrough en weet ik veel andere dingen werkte niet meer. dat was de laatste druppel.
-irritaties, irritaties, irritaties
Zelfde ervaring op een (weliswaar 4 jaar oude) Sony met uitzondering van de vastlopers. Traag, omslachtig menu dat voor de simpelste dingen de hele tijd in de weg zit in het beeld (groot vlak). Zeer onoverzichtelijk. Mediaspeler die meer niet afspeelt dan wel. Traag opstarten. Etc etc. Inderdaad ergernis.
[
Voor 38% gewijzigd door
Cap op 17-01-2020 12:05
]