Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07
Adlermann schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:17:
[...]

De c9 maakt, als ik mij goed herinner, net zoals de c8, c7, en de vroegere series gewoon no gebruik van 100mbit op de ethernet poort. Dus via wifi is het sneller (ik moet ook wifi gebruiken daarvoor of moest, want bij mijn b6 is het smart-tv gedeelte onbruikbaar traag inmiddels).
Nee dus, full duplex 100 Mbps Wired is sneller en zeker stabieler dan Wifi 5! Wifi 6 is inmiddels hier in gebruik.
De Wifi ''kaart'' in de LG is zeer slechte kwaliteit helaas.

• wvkreg
Powder Toastman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Die heb ik niet. Heb wel een paar UHD Blurays afgespeeld via m'n Xbox One X, maar dat heeft niets met de netwerkverbinding te maken natuurlijk.
Streamen doe ik enkel Youtube en Netflix, dus daar is blijkbaar de draadloze verbinding meer dan prima voor. De tijd dat ik films downloadde ligt lang achter mij, dat was nog in het DVD tijdperk.
Persoonlijk vind ik de gecomprimeerde Netflix streams prima te kijken, zeker als het alternatief een 100GB MKV downloaden is, wat vele malen langer duurt dan het kijken van de film.
100 GB is via 1Gbps down zo binnen hoor, kwartiertje. Wel wired natuurlijk!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Nee dus, full duplex 100 Mbps Wired is sneller en zeker stabieler dan Wifi 5! Wifi 6 is inmiddels hier in gebruik.
Die ervaringen deel ik dus niet met mijn wifi. Full-duplex is ook niet echt nodig bij streaming he.

Ik haal ongeveer 90mbit over de netwerkkaart en gewoon 200+ via de wifi (access point ligt ook 40 cm naast de TV :P )

Mijn wireless is ongeveer 400mbit naar m'n laptop/telefoon. Dus ja, die van LG is wel een stuk brakker :)

Als ik high-quality wil streamen van 4k, werkt wifi hier dus een stuk beter (voor als ik boven de 100mbit uitkom).

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 13-01-2020 14:55 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:39:
[...]

100 GB is via 1Gbps down zo binnen hoor, kwartiertje. Wel wired natuurlijk!
Helaas heb ik slechts een 50mbit internet verbinding, dus duurt minimaal 20x zo lang dan. Ben pas verhuisd, hiervoor had ik in m'n nieuwbouwwoning glasvezel, maar zit nu weer op koper. Maar voor wat ik tegenwoordig nog op internet doe is het meestal voldoende.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Heb hier mijn C8 ook maar via WiFi lopen, want bekabeld komt een speedtest niet verder dan 20 Mbps, terwijl een laptop ernaast met dezelfde kabel 240 Mbps haalt. WiFi haalt rond de 200 Mbps.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:58
rodie83 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Daar heb ik geen last van hoor. Wireless is sneller en stabieler bij mij.
Wirreless kan nooit stabieler zijn dan kabel, dan is er echt intern iets niet goed zoals verrot netwerk poortje of de netwerkabel dusdanig mishandeld/beschadigd, dan zou ik eerst maar even een nieuwe netwerkkabel opzoeken, mogelijk dat hij door een bug op 100mbit half duplex draait, of nog erger op 10 mbit ofzo.

Het zal vast wel een reden hebben waarom er geen gigabit poort op zit, mogelijk kan de processor het amper bijhouden.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 13-01-2020 15:25 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:20:
[...]

Probeer een van je Gigabit bekabelde NAS of netwerk apparaat een 60 GB of groter MKV / Bluray te streamen via Wifi naar de LG TV, dan weet je wat ik bedoel.

Bekabeld zit je dan bijna aan de max, maar het werkt dan wel. Zelfs met mijn Wifi router (RAX120, verbonden met de TV op 600Mbps) hapert deze.
Ik stream BluRays via NFS naar shield tv. Voor Netflix 4k is 100Mbit bekabeld zat

• wvkreg
Ja ik gebruik ook NFS op/via de Synology simpelweg omdat het sneller is dan SMB. Echter over wifi is het beide gewoon trager dan de wired nic.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mr_evil08 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Wirreless kan nooit stabieler zijn dan kabel, dan is er echt intern iets niet goed zoals verrot netwerk poortje of de netwerkabel dusdanig mishandeld/beschadigd, dan zou ik eerst maar even een nieuwe netwerkkabel opzoeken, mogelijk dat hij door een bug op 100mbit half duplex draait, of nog erger op 10 mbit ofzo.

Het zal vast wel een reden hebben waarom er geen gigabit poort op zit, mogelijk kan de processor het amper bijhouden.
Definieer stabiel. 4k HDR remuxes spelen zonder hickups af via wifi, niet (altijd) via de LAN poort. In mijn situatie bepaalt de extra bandbreedte die wifi biedt dus de stabiliteit die ik ervaar. Overigens in combinatie met Emby.

Uiteraard heb je dan wel voldoende bandbreedte nodig op de 5Ghz band, maar in mijn geval staat de router maar een paar meter van de TV af.

En ja, ik heb meerdere keren met en zonder kabel getest, wifi werkt bij mij het allerbest. Met half duplex had het trouwens niks te maken. Bepaalde films schieten op sommige momenten gewoon boven de 100mbit, met een hapering als gevolg.

[ Voor 21% gewijzigd door rodie83 op 13-01-2020 15:54 ]

• wvkreg
rodie83 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Definieer stabiel. 4k HDR remuxes spelen zonder hickups af via wifi, niet (altijd) via de LAN poort. In mijn situatie bepaalt de extra bandbreedte die wifi biedt dus de stabiliteit die ik ervaar. Overigens in combinatie met Emby.

Uiteraard heb je dan wel voldoende bandbreedte nodig op de 5Ghz band, maar in mijn geval staat de router maar een paar meter van de TV af.

En ja, ik heb meerdere keren met en zonder kabel getest, wifi werkt bij mij het allerbest. Met half duplex had het trouwens niks te maken. Bepaalde films schieten op sommige momenten gewoon boven de 100mbit, met een hapering als gevolg.
Zit in de C7, 8 en 9 dezelfde Wifi chip(set)? Ik heb een C7 55 inch namelijk en die wifi is slecht op 5m van de router met 1 dunne stenen muur.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
lange leve externe usb hdd's >:)

• mr_evil08
- Laat maar.

[ Voor 130% gewijzigd door mr_evil08 op 13-01-2020 16:15 ]

wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Nou, mijn WiFi is wèl snel.
Het is hier in dit topic al veel vaker genoemd, de vaste netwerkaansluiting van de OLED’s gaat niet sneller dan 100 Mbits.
Is niet leuk maar het is zo.
LG zal wel een reden gehad hebben om 2 euro uit te sparen want duurder is een Gbit chip niet.
Hoe dan ook werkt WiFi niet alleen theoretisch sneller maar ook in de praktijk.
Uiteraard telt de omgeving wel mee, waar je router staat, hoe de afstand tot de TV is, wel/niet dikke betonnen muren, enz.
Vandaar dat bij veel mensen ook WiFi gebruikt wordt.
Gebruiksgemak (geen kabels trekken) speelt daarbij ook mee.
Snelheid =//= Stabiliteit. :)

Iemands wifi verbinding kan gemiddeld over de tijd natuurlijk best sneller zijn dan 100Mbit, en uiteraard kan je wifi als 'stabiel' ervaren als je geen problemen ervaart. Mijn router staat ook net een meter van de tv en ik ervaar bij het dagelijks gebruik ook geen problemen met streamen. Ik heb wel een paar 4k demo's die blijven haperen bij streamen vanaf de nas, maar of ik nu wifi gebruikte of bedraad maakte daarvoor niet uit. Wifi laadde de bestanden gemiddeld toch iets sneller dan bedraad, dus gebruik ik die.

Maar stabieler in de zin van echt constant de spec snelheid aanhouden met minder gevoeligheid voor storingen van buitenaf, dat kan bedraad beter. Wifi zal relatief meer variatie hebben in snelheid door de aard van het beestje. Met een speedtestje met een leuk gestyled metertje haal je de korte instabiliteit er niet helemaal uit. :) Je zal uitgebreide netwerk benchmarks moeten doen van node tot node en vervolgens de resultaten gaan analyseren. Maar ja, als de minimale snelheid van je wifi 99,99% van de tijd hoger is dan wat de 100 Mbit LAN aankan dan ervaar je de wifi verbinding natuurlijk als 'stabieler'. :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32
Hoeveel promille van alle oledgebruikers gaan (meest illegale) bestanden van 60Gb downloaden zodat een film er misschien een ietsepietsie mooier uitziet. En voor deze zeer kleine groep gebruikers moet LG een snellere netwerkkaart gaan plaatsen? Naar mijn idee is voor legale content 100Mbit echt genoeg.
Ik heb het langzaamste internetpakket van Ziggo van "slechts" 50 Mbit en dat is ruim voldoende voor stabiel en buffervrij Netflix 4k dolby vision films. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 13-01-2020 16:55 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Farabi
  • Niet online
Vulcan750 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:53:
Hoeveel promille van alle oledgebruikers gaan (meest illegale) bestanden van 60Gb downloaden zodat een film er misschien een ietsepietsie mooier uitziet
Dat is heel het idee om zo'n tv thuis neer te zetten :*)

''ietsiepietsie''? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 13-01-2020 17:00 ]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Misschien een oplossing in de maak voor burnin (art&craft > topservice...echt nog geen klachten over gehad en ze doen ook maar wat ze kunnen natuurlijk)

"Beste

Excuses voor de late reactie. We lopen achter met onze mails vanwege de drukke solden en eindejaarsperiode. Uw mailtje viel mij op tussen de vele andere en ik wou u toch al iets laten weten.
Normaal gesproken verwijzen wij u inderdaad ook door naar Servilux, de officiële hersteldienst van LG Benelux.

Ik zie inderdaad dat u een trouwe klant bent en ik ga eens luisteren bij ons management en bij onze account manager bij LG wat de opties en mogelijkheden zijn. Ik kan hier nog geen beloftes over maken maar ik wil wel mijn uiterste best doen om iets te forceren.

Geef me enkele dagen de tijd en ik kom hier volgende week op terug.
Moest u al documenten of referentie nummers hebben van u contact met Servilux dan mag u mij alvast bezorgen.

Alvast een fijn weekend

Mvg"

• wvkreg
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:57:
[...]

Inderdaad. Netflix op de 4k TV is nou niet echt het maximale uit het scherm halen 8)7

• Farabi
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:04:
[...]

Inderdaad. Netflix op de 4k TV is nou niet echt het maximale uit het scherm halen 8)7
nee, anders had ik wel een LCD'tje van €700 gekocht :*)
Cap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:47:

Iemands wifi verbinding kan gemiddeld over de tijd natuurlijk best sneller zijn dan 100Mbit, en uiteraard kan je wifi als 'stabiel' ervaren als je geen problemen ervaart. Mijn router staat ook net een meter van de tv en ik ervaar bij het dagelijks gebruik ook geen problemen met streamen. Ik heb wel een paar 4k demo's die blijven haperen bij streamen vanaf de nas, maar of ik nu wifi gebruikte of bedraad maakte daarvoor niet uit. Wifi laadde de bestanden gemiddeld toch iets sneller dan bedraad, dus gebruik ik die.

Maar stabieler in de zin van echt constant de spec snelheid aanhouden met minder gevoeligheid voor storingen van buitenaf, dat kan bedraad beter. Wifi zal relatief meer variatie hebben in snelheid door de aard van het beestje. Met een speedtestje met een leuk gestyled metertje haal je de korte instabiliteit er niet helemaal uit. :) Je zal uitgebreide netwerk benchmarks moeten doen van node tot node en vervolgens de resultaten gaan analyseren. Maar ja, als de minimale snelheid van je wifi 99,99% van de tijd hoger is dan wat de 100 Mbit LAN aankan dan ervaar je de wifi verbinding natuurlijk als 'stabieler'. :)
Als mijn ideale WiFi snelheid 800Mbits is en ik door omstandigheden “maar” 200Mbits haal, is mijn slechte WiFi nog steeds 2x zo snel als het vaste netwerk.
Natuurlijk is WiFi van buitenaf te verstoren bv met een jammer, maar daar ga ik nu even niet vanuit.
Die situatie is wèl van toepassing bij beveiligingscamera’s die soms via WiFi worden aangesloten.
Bij beveiligingscamera’s geldt, nooit WiFi gebruiken altijd de vaste netwerkaansluiting.

Hier gaat het om TV waarbij dit niet zo van belang is.
Om die reden noem ik WiFi ook stabiel en snel ook al zijn dit relatieve begrippen.

Ach, en wie weet hebben de 2020 X modellen opeens wel Gbit gekregen.
Je weet maar nooit.

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
Vind het zeer interessant om eens flink te gaan testen. Natuurlijk praten we over wifi 5G en geen 2.4?

• Powder Toastman
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:57:
[...]

Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Sorry hoor, maar zelfs 4K Netflix ziet er stukken beter uit op een OLED dan op een LCD'tje van €700. Tuurlijk is het gecomprimeerd, naar evengoed een pak mooier dan op een LCD.
En ik heb m'n OLED niet enkel gekocht om 100GB MKV's te kijken. Ik kan namelijk ook gewoon UHD bluray kijken, hoeft toch niet per se (illegaal) gedownload materiaal te zijn?
En gamen op m'n Xbox One X ziet er mooier uit dan op een brakke LCD.

• Vulcan750
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Sorry Hamazaki, ik kan het vaak met je eens zijn, maar dit is absolute onzin! Zelfs een goede studio tv-uitzending ziet er op een Oledtv al mooier uit dan op een LCD.
Natuurlijk kan het (4k) nog beter, maar koop dan een UHDspeler en je favoriete UHD-bluerays.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Farabi
  • Niet online
Powder Toastman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:55:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar zelfs 4K Netflix ziet er stukken beter uit op een OLED dan op een LCD'tje van €700. Tuurlijk is het gecomprimeerd, naar evengoed een pak mooier dan op een LCD.
En ik heb m'n OLED niet enkel gekocht om 100GB MKV's te kijken. Ik kan namelijk ook gewoon UHD bluray kijken, hoeft toch niet per se (illegaal) gedownload materiaal te zijn?
En gamen op m'n Xbox One X ziet er mooier uit dan op een brakke LCD.
Netflix is geen maatstaf voor mij om mijn high-end apparatuur te meten. daarom vind ik de discussie waar ik me nu bevind genant :P

Voor de rest moet iedereen zelf weten waar voor
Die zijn tv gebruikt natuurlijk. Al gebruik je hem als kookplaat, zal mij een worst wezen :)

@Vulcan750 ik persoonlijk zou het echt zonde vinden om mijn oled als netflix-apparatuur te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 13-01-2020 20:04 ]

• Vulcan750
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:01:
[...]
@Vulcan750 ik persoonlijk zou het echt zonde vinden om mijn oled als netflix-apparatuur te gebruiken.
Ik gebruik mijn audio en video apparatuur niet om te meten, maar om ervan te genieten en te ontspannen. Zo kan ik enorm genieten van een mooie Netflix 4k dolby vision film op mijn LG Oled 55E6 of een mooie film/documentaire op blueray (geen UHD). Prachtig scherp en detailrijk beeld. Ondanks dat weet ik heus dat het nog iets beter kan, maar ik vind het zeker niet zonde! :)

• mr_evil08
Cap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:47:

Stabiliteit wordt in algemeen verstaan packet drops, schommelende verbinding, hoge latency etc etc.
Niet dat de lijn "vol" zit want 100mbit blijft gewoon 100mbit en niet opeens de lijn in elkaar dondert als hij vol is.

Maar een 100mbit stream dan moet je daar achter wel een serieuze storage hebben, Netflix is bij UHD maar 25 mbit...
Kwaliteit is daarvan interdaad belabert maar meer dan 100mbit (uncompressed) erdoor duwen betwijfel ik of je dat nog kan zien, beetje zelfde discussie als FLAC vs MP3 320 kbps.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 13-01-2020 20:33 ]

Vulcan750 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:22:
[...]

Ik gebruik mijn audio en video apparatuur niet om te meten, maar om ervan te genieten en te ontspannen. Zo kan ik enorm genieten van een mooie Netflix 4k dolby vision film op mijn LG Oled 55E6 of een mooie film/documentaire op blueray (geen UHD). Prachtig scherp en detailrijk beeld. Ondanks dat weet ik heus dat het nog iets beter kan, maar ik vind het zeker niet zonde! :)
De opmerking van @Hamazaki zal wel sarcastisch bedoeld zijn.
Ben het met je eens, een TV is om er gebruik van te maken en niet om absolute perfectie na te streven.
Bestaan er naast audiofielen soms ook videofielen? :?
Je zou het soms bijna denken.

Het beste in de markt is nu eenmaal een OLED dus geniet ervan.

• Powder Toastman
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:01:
[...]
Zie niet in waarom ik naast mijn OLED een brakke €700 LCD zou moeten hangen alleen om Netflix te kijken als ik het in betere kwaliteit op m'n OLED kan kijken.
Of kijk jij uit principe geen Netflix omdat Netflix niet 100% uit het scherm haalt wat erin zit zoals een UHD blu-ray of 100GB MKV dat kan doen?
Natuurlijk moet je dat zelf weten, ieder z'n ding, maar mij draait het bij een film of serie uiteindelijk voornamelijk om het verhaal / vermaak. Is dat beschikbaar als UHD blu-ray, mooi meegenomen. Maar veel Netflix series zijn dat niet, en dan geniet ik er net zo van in 4K Dolby Vision Netflix kwaliteit hoor.

• Farabi
  • Niet online
Ik bedoel dat netflix kwaliteit maar een gimmick is voor mij en nooit een reden zal zijn om zoveel geld neer te legen voor een 65inch oled. Maar zoals ik al zei, het is een persoonlijke kwestie.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik ben zelf behoorlijk kritisch op beeld kwaliteit en heb al aardig wat jaren ervaring hiermee, maar de streams op Netflix en bijvoorbeeld Amazon en Disney zijn meer dan prima. Tuurlijk, er is verschil per titel, maar het verschil met een stream of een 100gb 4K film is voor veel mensen niet eens te zien. Dvd va Blu-ray: DAT is een groot verschil...
Maar hé, ieder z’n ding. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over de kwaliteit van de streaming diensten!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier ook! Lekker veel Netflix op mijn 65C9...Love it!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Farabi
  • Niet online
wat fijn dat de meningen verschillen, anders zou het ook erg kleurloos zijn. :)

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:45
Is 100Mbit via kabel bij alle oleds zo.. Of is het bij sony/panasonic wel sneller.. Zal eens zelf kijken

• jvdberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-11 14:08
S1NN3D schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:35:
[modbreak] Net als vorige week in S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" nogmaals het verzoek om het inbrand onderwerp zo veel mogelijk te laten voor wat het is. Dit is al tot in den treure tig keer aan bod gekomen. Als iemand er over begint, gewoon niet op reageren. Dan bloed het het snelste dood.[/modbreak]
Sorry, maar mag ik dit een beetje een raar standpunt vinden? Inbranden is toch gewoon een relevant onderwerp voor een OLED tv, dus dat moet m.i. dan ook gewoon besproken kunnen worden.

Ik kan nog begrijpen dat men er niet op zit te wachten keer op keer dezelfde vragen te beantwoorden, maar ik was altijd onder de indruk dat er op tweakers sowieso van je verwacht wordt eerst zelf onderzoek te doen. Als je dan nog steeds vragen hebt, is dat dan ongepast? Waarom deze oproep het onderwerp in de doofpot te stoppen?

Zelf heb ik een C9 (minder dan een jaar oud dus!) in de winkel zien staan die al zwaar ingebrand was. Mede dankzij een topic als dit, weet ik dat burn-in een serieus en veel vaker voorkomend probleem is met OLED tv's. En daar ben ik blij mee, want voor mij betekent het dat een OLED tv een no-go is; ik wil langer dan een paar jaar met mijn tv kunnen doen zonder dat ik me over zoiets druk moet maken.
En voor anderen is die overweging misschien anders, maar je moet toch juist over zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen lezen om überhaupt een weloverwogen keuze te kunnen maken, of niet?

Zie S1NN3D in "Het feedbacktopic van Televisies & Beamers"

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 15-01-2020 12:56 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
jvdberg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:56:
[...]

Sorry, maar mag ik dit een beetje een raar standpunt vinden? Inbranden is toch gewoon een relevant onderwerp voor een OLED tv, dus dat moet m.i. dan ook gewoon besproken kunnen worden.

Ik kan nog begrijpen dat men er niet op zit te wachten keer op keer dezelfde vragen te beantwoorden, maar ik was altijd onder de indruk dat er op tweakers sowieso van je verwacht wordt eerst zelf onderzoek te doen. Als je dan nog steeds vragen hebt, is dat dan ongepast? Waarom deze oproep het onderwerp in de doofpot te stoppen?

Zelf heb ik een C9 (minder dan een jaar oud dus!) in de winkel zien staan die al zwaar ingebrand was. Mede dankzij een topic als dit, weet ik dat burn-in een serieus en veel vaker voorkomend probleem is met OLED tv's. En daar ben ik blij mee, want voor mij betekent het dat een OLED tv een no-go is; ik wil langer dan een paar jaar met mijn tv kunnen doen zonder dat ik me over zoiets druk moet maken.
En voor anderen is die overweging misschien anders, maar je moet toch juist over zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen lezen om überhaupt een weloverwogen keuze te kunnen maken, of niet?
Precies, dit dus! Had reeds al mijn beklag gedaan in het feedback topic, maar ook dat wordt genegeerd ;).

• Farabi
  • Niet online
[...]

Zelf heb ik een C9 (minder dan een jaar oud dus!) in de winkel zien staan die al zwaar ingebrand was.
Hmm, ik zie heel weinig c9’s in de winkel en als
Ik ze zie, staan ze zonder statische beelden in de show-hoek. Welke winkel was dat?

Ik zou oled dan overslaan als ik jou was. Maar vergeet niet dat een lcd ook wel eens inbrand met winkel-toestanden, daarom is het niet legitiem om dit als voorbeeld mee te nemen. Maar het klopt dat een oled veel gevoeliger is voor deze issue natuurlijk.

Ik vind LCD zo waardeloos vergeleken met mijn OLED, dat ik alsnog voor OLED zal gaan mocht de mijne inbranden. Geen weg terug meer hier.
(Dimming zones, zwartwaardes, blooming, kijkhoek :r )

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 14-01-2020 00:31 ]

• AeronNL
[...]

Zelf heb ik een C9 (minder dan een jaar oud dus!) in de winkel zien staan die al zwaar ingebrand was.
Bedenk wel dat een tv in de winkel
Gemiddeld minimaal 10 uur per dag non stop aan staat, en dan ook nog eens op de “winkel-modus” ,
Dus contrast, brightness etc. zo hoog mogelijk
Dan is de kans dat je burn in krijgt natuurlijk vele malen groter dan dat je de tv op een normale manier gebruikt.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
En in de winkelt gaat 'savonds in 1x de stroom er af op alle TV's. Dus geen enkele kans tot pixel-refresh voor een OLED. En dan zie je inderdaad retentie.

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik was vorige week in krefel gepasseerd (grote winkelketen in BE).

Er stonden pakweg 10 tv’s stil op een statisch beeld van een dvd/blue ray speler. Het beginscherm van een film. Ik heb in die winkel 20min rond gelopen, bij het naar buiten gaan nog steeds hetzelfde statische beeld, geen verkoper (en er liepen er 4 rond) die zich ook maar 1 moment zorgen maakte. Er stonden 3 oleds tussen. En dan komt er misschien wel vandaag iemand daar langs die zegt: voor mij geen oled, kijk eens wat een burn in...

• Farabi
  • Niet online
weet iemand waar je een statistiek kan vinden hoeveel oled's er per jaar verkocht worden van LG? was er nieuwsgierig naar :)

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:46:
weet iemand waar je een statistiek kan vinden hoeveel oled's er per jaar verkocht worden van LG? was er nieuwsgierig naar :)
dat vind ik geen maatstaf om te meten, omdat de prijzen van LG vele malen lager zijn dan de overige merken, bijv een Sony oled. De keuze valt dan prijs technisch sneller op een LG

• Farabi
  • Niet online
empireq schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:00:
[...]

dat vind ik geen maatstaf om te meten, omdat de prijzen van LG vele malen lager zijn dan de overige merken, bijv een Sony oled. De keuze valt dan prijs technisch sneller op een LG
Ik had ook niet de intentie om de verkopen te vergelijken.

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31

• Farabi
  • Niet online
als oled's als warme broodje's over de toonbank gaan in dit klein landje, ben ik benieuwd hoe die het wereldwijd doet. dan konden we zien of ze terrein aan het winnen waren van de lcd's.
Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:38:
[...]

als oled's als warme broodje's over de toonbank gaan in dit klein landje, ben ik benieuwd hoe die het wereldwijd doet. dan konden we zien of ze terrein aan het winnen waren van de lcd's.
Wereldwijd is de OLED de winnaar tov LCD’s.
De verkopen en aantallen nemen nog steeds per jaar toe.
Zeker als je het premium aandeel bekijkt.
Je kunt immers al een LCD voor een paar honderd euro kopen dus echt vergelijkbaar is dit niet.
Bekijk het per segment.
LD Display heeft de aantallen OLED panelen (dus niet alleen LG) dit jaar staan op 6 miljoen.
Eerdere cijfers waren 5,5 miljoen. De nieuwe OLED panelen fabriek start dit kwartaal op.
Een groot deel zal wel door LG zelf gebruikt gaan worden.

Kortom, alle mooie praatjes over 8K en MicroLed op de CES stellen nog weinig voor.
Het is ook meer een markering show waarbij soms een tipje opgelicht wordt wat er zou kunnen gaan komen.

• Vulcan750
AeronNL schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 06:07:
[...]

Bedenk wel dat een tv in de winkel
Gemiddeld minimaal 10 uur per dag non stop aan staat, en dan ook nog eens op de “winkel-modus” ,
Dus contrast, brightness etc. zo hoog mogelijk
Dan is de kans dat je burn in krijgt natuurlijk vele malen groter dan dat je de tv op een normale manier gebruikt.
+ dat 's avonds bij veel winkels om 6 uur van alle tv's de stroom eraf gaat, dus doet de pixelrefresher ook niks....

Verwijderd

[...]

Ik kan nog begrijpen dat men er niet op zit te wachten keer op keer dezelfde vragen te beantwoorden, maar ik was altijd onder de indruk dat er op tweakers sowieso van je verwacht wordt eerst zelf onderzoek te doen. Als je dan nog steeds vragen hebt, is dat dan ongepast?
Welke relevante vraag heb je dan nog wat niet is besproken over burn-in. Volgens mij zijn alle opties al aan de beurt geweest. Vandaar ook de vraag de zoekfunctie te gebruiken en je aangaande burn-in in dit topic in te lezen. Mocht je dan nog een vraag hebben is die altijd welkom, maar zou zelf zo 1,2,3 niet weten welke vraag dat dan zou moeten zijn die nog niet is beantwoord.

Dus heb je nog een vraag over burn-in welke nog niet is behandeld, besproken en beantwoord...kom maar op

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2020 14:40 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:22
Vulcan750 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:21:
[...]

+ dat 's avonds bij veel winkels om 6 uur van alle tv's de stroom eraf gaat, dus doet de pixelrefresher ook niks....
Ik doe dat in principe ook thuis, omdat mijn entertainment-hoek anders wel erg sluipverbruik heeft (denk aan Playstation, decoder, tv, dvd-speler, nintendo wii die anders allemaal in standby modus "veel" stroom verbuiken).

Maar eigenlijk zeg je dus, niet doen, want dan werkt pixelrefresher niet?

• Powder Toastman
Blik1984 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Klopt! In principe moet je je OLED nooit helemaal van de stroom halen, na iedere 4 uur "aan" gestaan te hebben, zal de tv de pixel refreshener cyclus starten na uitschakelen tv.

En zonder stroom werkt dat niet. Staat dacht ik ook vermeld in de gebruikershandleiding.

• Farabi
  • Niet online
[...]

Ik doe dat in principe ook thuis, omdat mijn entertainment-hoek anders wel erg sluipverbruik heeft (denk aan Playstation, decoder, tv, dvd-speler, nintendo wii die anders allemaal in standby modus "veel" stroom verbuiken).

ten eerste is het niet goed wat je doet (voor al je apparaten), ten tweede zoveel bespaar je niet op jaarbasis als je dit gaat uitrekenen.
Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:53:
[...]

ten eerste is het niet goed wat je doet (voor al je apparaten), ten tweede zoveel bespaar je niet op jaarbasis als je dit gaat uitrekenen.
Ligt eraan om welke apparaten het gaat maar in het geval van de LG TV is stand-by gebruik te verwaarlozen en kan het ook niet uitgeschakeld worden.
Er zit niet voor niets GEEN power on/off schakelaar op.

De pixel refresh moet immers ongestoord kunnen verlopen.
Alleen als je een paar weken op vakantie gaat of iets dergelijks kun je overwegen de stekker eruit te trekken.
Je kijkt dan geen TV en er loopt dan ook geen pixel refresh.

In de gebruiksaanwijzing staat ook duidelijk vermeld dat de TV aangesloten moet blijven op de netvoeding.
(maar goed, niemand leest blijkbaar gebruiksaanwijzingen meer :?)

• wvkreg
Ik heb even de snelheden objectief gemeten voor de pricewatch: LG OLED55C7V Zwart die ik heb.

Router: Netgear RAX120: pricewatch: Netgear Nighthawk AX12

TV Wifi op 5G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VPFsnhObrJtf4oM6z0OVJQ4N/full.jpg

Wireless met de Oneplus 6 via 5G op dezelfde plek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l92Ec4TNUYhkN9r80B8U8gNz/full.jpg

Wired op desktop pc op de 3e etage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dPVc6fa6r5eJpvR9GT54xoRh/full.png

Router staat standaard ingesteld, wifi op kanaal 36, regio USA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5jncICheuJ4pWMLS1eKsnjWH/full.png

Dit is dus de reden dat ik LG OLED wired aansluit.

Misschien heeft iemand de oplossing voor de slechte wifi, tot die tijd zal ik wired gebruiken...

• mr_evil08
[...]

Aan een master/slave stekkerdoos hangen waarbij de TV master is.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-11 18:58
wvkreg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:40:
Ik heb even de snelheden objectief gemeten voor de pricewatch: LG OLED55C7V Zwart die ik heb.

Misschien heeft iemand de oplossing voor de slechte wifi, tot die tijd zal ik wired gebruiken...
Het is wellicht slecht vergelijkbaar, maar ik heb een tijdje issues gehad met een OLED55C8 en wifi verbinding maken/houden. Nu heb ik accesspoints van Ubiquiti hangen en daar heeft het geholpen om de firmware van de AP's te updaten.

Deze issues had ik ook alleen maar met de televisie. Alle andere apparaten hadden met die firmware versie geen enkel probleem. Oplossing was om de televisie bedraad aan te sluiten, maar merkte dan toch wel langere laadtijden bij bijvoorbeeld Netflix op de 100 mbit draad t.o.v. de 5ghz wifi.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Router: Netgear RAX120: pricewatch: Netgear Nighthawk AX12

TV Wifi op 5G:

[Afbeelding]

Wireless met de Oneplus 6 via 5G op dezelfde plek:

[Afbeelding]

Wired op desktop pc op de 3e etage:

[Afbeelding]

Router staat standaard ingesteld, wifi op kanaal 36, regio USA.

[Afbeelding]

Dit is dus de reden dat ik LG OLED wired aansluit.

Er zijn twee mogelijke oplossingen voor dit issue (en die zijn echt al vaak voorbij gekomen hier).

1. Zet je WiFi kanaal op kanaal 36-48, en Quickstart uit.

2. Zet de Listening mode uit in het Screen Share menu.

Ik kom met mijn C7 ruim boven de 100Mbit, en dat is sneller dan de wired aansluiting. Die kan wel eens gaan haperen als je volle 4K images af gaat spelen over je netwerk. Die kunnen namelijk pieken boven de 100Mb/s.

En edit: Kunnen we nou eens een keer ophouden met mekkeren over wel of geen burn-in? Zoek dan in dit topic, want echt álles is er al over geschreven. Om over andere (test)sites nog maar te zwijgen.
Maar sinds het hier de godganse tijd over burn-in gaat mijd ik dit topic een beetje want het wordt strontvervelend!

[ Voor 9% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-01-2020 16:45 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• wvkreg
Nyarlathotep schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Er zijn twee mogelijke oplossingen voor dit issue (en die zijn echt al vaak voorbij gekomen hier).

Ik kom met mijn C7 ruim boven de 100Mbit, en dat is sneller dan de wired aansluiting. Die kan wel eens gaan haperen als je volle 4K images af gaat spelen over je netwerk. Die kunnen namelijk pieken boven de 100Mb/s.
Bedankt, de kanalen staan standaard. Quick start staat uit. Listening staat ook uit.

Firnware op de Netgear is de meest recentie: https://www.netgear.com/support/product/RAX120.aspx#download
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gIWvUyY4KrJiJyYZh2ma9iCq/full.png

Ik heb nu door dat het ligt aan HDMI cec ofwel simplink in het algemeen menu. Deze moet aanstaan voor output naar mijn Denon heos bar en 5.1 set, anders werkt het niet. Als ik cec uitzet is de snelheid rond de 190 Mbps.

Iemand een oplossing?

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 14-01-2020 17:01 ]

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 11:53
Ik heb onlangs de 55C9PLA aangekocht, maar ik ondervind hier toch een klein probleem mee.
Mijn HDMI switches die ik heb werken namelijk niet meer...
Ik heb het topic hier al doorzocht maar niet echt een oplossing gevonden voor mijn probleem (behalve dan die Marantz SR7013 waar iemand een link van postte 8)7 )
Er zouden thuis ongeveer 6 HDMI toestellen moeten aangesloten worden, en ik had voordien met mijn samsung toestel vrij eenvoudige 3-way autoswitches aangesloten van het volgende type:
https://www.bol.com/nl/p/...dBVw.1_28.33.ProductTitle.
Dit type heeft altijd feilloos gewerkt, en het samsung toestel had nochtans ook ERC functionaliteit en herkende ook welk toestel zijn signaal gaf via deze switch.
Deze switch is precies niet meer werkend te krijgen met de nieuwe televisie, maar ik heb geen idee waar dit aan ligt. Als ik elk toestel apart insteek werken deze uiteraard allemaal, probleem is nu dat ik mn Nintendo Switch, Steamlink and PS4 apart moet insteken wanneer ik een van deze toestellen wil gebruiken. Kan iemand mij een richting opwijzen welke switches wél werken met de 55C9PLA?

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:18
Ik heb me eens laten vertellen dat dergelijke speedtests via een website eigenlijk niet heel betrouwbaar zijn op een televisie. De TV werkt toch anders dan een computer of telefoon en dat zou als gevolg hebben dat die speedtests ook vaak niet de maximale snelheid behalen, terwijl de TV het wel zou kunnen. Oftewel; er is eigenlijk geen manier om het accuraat te meten.

Weet niet of dat waar is of iemand dat met kennis kan onderbouwen, maar ergens klonk het in mijn oren niet onlogisch.

• wvkreg
Mij lijkt dat zeer onlogisch. Netwerkkaart meet snelheid, op een iPad gaat dat niet anders...
wvkreg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:45:
[...]

Bedankt, de kanalen staan standaard. Quick start staat uit. Listening staat ook uit.

Firnware op de Netgear is de meest recentie: https://www.netgear.com/support/product/RAX120.aspx#download
[Afbeelding]

Ik heb nu door dat het ligt aan HDMI cec ofwel simplink in het algemeen menu. Deze moet aanstaan voor output naar mijn Denon heos bar en 5.1 set, anders werkt het niet. Als ik cec uitzet is de snelheid rond de 190 Mbps.

Iemand een oplossing?
Hier ook even getest met zelfde website Fast.com.
Ik haal mijn volledige snelheid draadloos zowel op de TV (C9) als op mijn iPad Pro.
Simplink CEC staat aan.
Mijn maximale internetsnelheid is 100/100Mbits via glasvezel.

• AeronNL
EdwinB schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:39:
[...]

Het is wellicht slecht vergelijkbaar, maar ik heb een tijdje issues gehad met een OLED55C8 en wifi verbinding maken/houden. Nu heb ik accesspoints van Ubiquiti hangen en daar heeft het geholpen om de firmware van de AP's te updaten.

Deze issues had ik ook alleen maar met de televisie. Alle andere apparaten hadden met die firmware versie geen enkel probleem. Oplossing was om de televisie bedraad aan te sluiten, maar merkte dan toch wel langere laadtijden bij bijvoorbeeld Netflix op de 100 mbit draad t.o.v. de 5ghz wifi.
Heb zelf ook mijn c9 bedraad aangesloten, maar Netflix start vrijwel meteen, ook de 4K HDR en Dolby Vision titels. Heb een 200 mbit lijn bij Ziggo.

Edit: ook geen haperingen of buffer issues...

• wvkreg
Nyarlathotep schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:43:
[...]

En edit: Kunnen we nou eens een keer ophouden met mekkeren over wel of geen burn-in? Zoek dan in dit topic, want echt álles is er al over geschreven. Om over andere (test)sites nog maar te zwijgen.
Maar sinds het hier de godganse tijd over burn-in gaat mijd ik dit topic een beetje want het wordt strontvervelend!
Pas wel even op dat 100Mbit iets anders is dan 100Mbps

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
Snel vraagje tussendoor. Ik wil mijn oude power cable gebruiken als voeding voor de LG C9, want die ligt al vast in de muur. (Samsung C13 stekker). Kan ik dit dan gebruiken om aan te sluiten?

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1419732-0/apparaatsnoer-schuko-c14-0.15-meter.jpg
@wvkreg, draadloos op 100Mbit verbinding.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n0qbnPv/speed.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 14-01-2020 19:57 ]

• wvkreg
Ik snap dus niet waarom dit bij mij niet werkt.
Nachoman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:49:
Snel vraagje tussendoor. Ik wil mijn oude power cable gebruiken als voeding voor de LG C9, want die ligt al vast in de muur. (Samsung C13 stekker). Kan ik dit dan gebruiken om aan te sluiten?

[Afbeelding]
De C9 heeft een Schuko stekker, die past dus links op het plaatje op het verloop kabeltje.

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:00

Patrick89

PSN : Gamesource

[Afbeelding]
Knip hem af en maak er zelf een stekker aan :).. paar euro bij de hornbach.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

@wvkreg Tja wifi he, al die variabelen met afstand, obstructies, verstoringen omgeving, gekozen kanaal, gekozen kanaalbreedte, wifi chipset... het is allemaal niet heel voorspelbaar, om het voorzichtig uit te drukken. :)

Ik heb mijn tv 1m van de router staan, dat scheelt. En ik heb een C9, die haalt dus de effectieve snelheid van mijn connectie. Mijn C8 haalde dat niet, die kwam op c.a. 80 Mb/s in exact dezelfde opstelling. Kan me goed voorstellen dat de 7 serie een nog wat brakkere chipset heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 14-01-2020 20:18 ]

• wvkreg
Ik denk ook dat dat het geval is. Gelukkig is het paneel wel identiek 😃

[ Voor 38% gewijzigd door wvkreg op 14-01-2020 20:18 ]

wvkreg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:18:
Ik denk ook dat dat het geval is. Gelukkig is het paneel wel identiek 😃
Nou nee, de panelen van een C7/8/9 zijn juist niet gelijk!
Waarschijnlijk de WiFi chips ook niet omdat er ook verschillen te zien zijn.

Ondanks alle omgevingsfactoren zien we toch grote verschillen in de resultaten.

• wvkreg
Oh ik dacht dat panelen allemaal dezelfde waren. Wat is je bron?
@wvkreg Kleine optimalisaties van de subpixelstructuur, zie Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hG4zsMQy/LG-OLED-2020.png

Overigens ben ik het wel met je eens hoor, wat betreft de beeldprestaties zit er geen zichtbaar / meetbaar / noemenswaardig verschil in de panelen van de laatste paar jaar, zo laten de post-kalibratieresultaten in de reviews ook wel zien. Uitgezonderd iets verschillende prestaties in maximale helderheid, maar dat kan net zo goed aansturing zijn en niet het paneel zelf (en is ook niet belangrijk). :)

Plaatje is gepikt uit de Tweakers review van de C8 en heb hem aangevuld met een 2019 plaatje. Tweakers zegt over het 2018 paneel:
Het valt op dat vooral de witte en de blauwe pixels van het 2018-paneel een wat grotere oppervlakte hebben gekregen. Hiermee is er dus wat meer helderheid uit de panelen te halen, maar het extra oppervlak kan ook worden gebruikt om de levensduur te verlengen, doordat de pixels minder hard hoeven te worden aangestuurd om dezelfde helderheid te halen. Het zou ook kunnen dat de andere vorm van de pixels hogere yields oplevert bij de productie, waardoor de prijs per paneel omlaag kan.

De nieuwe panelen presteren in ieder geval zeer vergelijkbaar met de oude en dat betekent onder andere dat de kijkhoeken nog altijd heel goed zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 14-01-2020 22:14 ]

• mr_evil08
belmonde schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:16:
Is 100Mbit via kabel bij alle oleds zo.. Of is het bij sony/panasonic wel sneller.. Zal eens zelf kijken
Philips 55OLED804 heeft anders gewoon gigabit, de 65" versie ook, valt mij wel vaker op dat "Chinese" plakmerken meer hogere specs hebben dan de officiele LG TV,s.

Ook bij computerschermen meerdere malen opgevallen och een vogeltjes merk zal wel weer een 60hz scherm zijn en dan kijk je goed "huh" 75hz wtf.

• mr_evil08

[Afbeelding]
Ja is mogelijk, ik heb er zelf eens 1 gemaakt door simpelweg de stekker af te knippen en 1 aan te maken.
Zolang je maar oplet hoeveel stroom er doorheen gaat, dit is voor een tv geen probleem.

• Powder Toastman
mr_evil08 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Philips 55OLED804 heeft anders gewoon gigabit, de 65" versie ook, valt mij wel vaker op dat "Chinese" plakmerken meer hogere specs hebben dan de officiele LG TV,s.

Ook bij computerschermen meerdere malen opgevallen och een vogeltjes merk zal wel weer een 60hz scherm zijn en dan kijk je goed "huh" 75hz wtf.
Voor zover ik weet hebben ook de Philips tv's een 100Mbit aansluiting, geen gigabit. Vertrouw niet op de specs hier op Tweakers-site, die kloppen wel vaker niet.
Zover ik weet, is er geen OLED met gigabit ethernetpoort beschikbaar, hebben ze alle 100Mbit aansluitingen.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 10:18

Puck

W32.Deadcode.A

Powder Toastman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Voor zover ik weet hebben ook de Philips tv's een 100Mbit aansluiting, geen gigabit. Vertrouw niet op de specs hier op Tweakers-site, die kloppen wel vaker niet.
Zover ik weet, is er geen OLED met gigabit ethernetpoort beschikbaar, hebben ze alle 100Mbit aansluitingen.
Is inderdaad bij alle modellen, sowieso die van LG. In de afgelopen jaren is het ook al veel besproken hier. Er is echter de mogelijkheid om een USB gigabit adapter te gebruiken. Weet niet of dit bij alle modellen goed werkt, maar zie bijvoorbeeld donpablo80 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en gebruik de search voor meer ervaringen hiermee.

Gebruik het zelf niet omdat mijn Wifi verbinding gewoon stabiel is en alles afspeelt (incl. 4k HDR rips via Plex).

Arrived anxious, left bored

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 17:47
Beste Tweakers,

Is mijn (bijna 3 jaar oude) OLED55B6V nu kapot aan het gaan of is dit wat men "Banding" noemt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lff22kMJuY2qgiS0QRfsOsHw/thumb.jpg

Links op de foto is weerspiegeling en rechts wat artefacten, het gaat om de 2 donkere balken.
Foto gemaakt terwijl een "YouTube Pixel Tester"-filmpje speelt.
Met normale video (tv, film, etc) is het lang niet altijd te zien, maar als je eenmaal weet waar je moet kijken, zie je het steeds vaker :( Het is me vroegah nooit opgevallen, dus het lijkt me iets recentelijks.

De "Clear panel noise"-procedure uitgevoerd, maar dat helpt niet.
Het is géén ingebrand logo.
Het lijkt mij ook geen "Colour banding".
Zou een reset of een tijdje stroomloos maken helpen

Bedankt allen voor het meedenken _/-\o_

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Dit is geen banding, maar burn-in. Kan ook retentie zijn, maar als het na enkele dagen gewone content afspelen niet verdwijnt, dan is er niks aan te doen. Is overigens zelfde probleem dat ik heb, op zelfde plaats. Ondertitels die inbranden, zelfs al heb je tv geen uren aan stuk op pauze gezet. Is blijkbaar gewoon bepaalde kleur die sneller is gaan slijten.

https://imgur.com/Dsskc1N
Volgens reperatiedienst zou dit doorgaans voorkomen door gebruik gele (hdr) ondertitels, waardoor de kleur geel sneller gaat slijten dan andere kleuren, en dat is dan vooral zichtbaar op rode/oranje vlakken. Zeker als er een soort panning in beeld zit, ga je dit heel snel merken.

[ Voor 37% gewijzigd door lapino op 15-01-2020 13:12 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
G.Shumway schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:06:
Beste Tweakers,

Is mijn (bijna 3 jaar oude) OLED55B6V nu kapot aan het gaan of is dit wat men "Banding" noemt?

[Afbeelding]

Links op de foto is weerspiegeling en rechts wat artefacten, het gaat om de 2 donkere balken.
Met normale video (tv, film, etc) is het lang niet altijd te zien, maar als je eenmaal weet waar je moet kijken, zie je het steeds vaker :( Het is me vroegah nooit opgevallen, dus het lijkt me iets recentelijks.

lijkt zo op inbranding vd ondertitels,gebruik je misschien gele ondertitels ?

• Powder Toastman
G.Shumway schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:06:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]

Lijkt idd burnin van (gele) ondertitels. Heb ze zelf op lichtgrijs wit semi-transparant staan. Of dat beter is weet ik niet.
Wel vervelend.
Maar ikzelf ga bewust niet dergelijke tests uitvoeren. Want zoals je zelf terecht aangeeft: "once seen, it cannot be unseen". Nu is mijn 65C9 pas drie maanden oud, dus zal het probleem (nog) niet hebben, maar als ik bij normaal gebruik zoals tv kijken, Netflixen en gamen het niet zie, ga ik er ook niet naar op zoek.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:26
Puck schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Is inderdaad bij alle modellen, sowieso die van LG. In de afgelopen jaren is het ook al veel besproken hier. Er is echter de mogelijkheid om een USB gigabit adapter te gebruiken. Weet niet of dit bij alle modellen goed werkt, maar zie bijvoorbeeld donpablo80 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en gebruik de search voor meer ervaringen hiermee.

Gebruik het zelf niet omdat mijn Wifi verbinding gewoon stabiel is en alles afspeelt (incl. 4k HDR rips via Plex).
dit gaat alleen werken op oudere modellen. een C9 bijvoorbeeld heeft alleen USB2 poorten, die gaan geen 1000mbit doorvoeren.

Persoonlijk heb ik betere resultaten met 5Ghz wifi dan met 100mbit bedraad op mijn C9 als ik een speedtest doe, maar met beide heb ik geen issues met 4K content streamen.

sluit me er wel bij aan dat het gek is dat er geen 1000mbit op zit, maar op een bepaalde manier is het ook een soort tweakers probleem :+. Volgens mij is het voor het gros van de users geen issue, als ze het verschil al weten.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:15:
Even een vraag over de cashback actie van LG.

Ik heb 4 december alle stukken voor de 100 euro CB op mijn nieuwe 55C9 ingestuurd. Tot op heden nog geen reactie van LG (ook geen ontvangstbevestiging).
Hier ook geen reactie.
We zullen zien.

Tevens een andere vraag over mijn 55 C9,
Ik heb een Mediaspeler aan mijn Onkyo, die weer aan mijn 55C9 is gekoppeld.
Echter heb ik geen geluid als ik een film wil kijken vanaf de mediaspeler,
Wanneer ik de HDMI kabel uit de TV haal, heb ik wel geluid.
Tv staat ingesteld op Audio Return (HDMI ARC)

Ook de Interactive TV van telfort zit achter dezelfde Onkyo, en via dezelfde HDMI naar de TV, welke het geluid wel teruggeeft aan de Onkyo

Ofwel:
Interactive TV (Telfort) --> Onkyo --> TV (HDMI ARC) Wel geluid (zowel tv / ARC)
Dune Media player --> Onkyo --> TV (HDMI ARC) (Geen geluid (zowel tv / ARC)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Powder Toastman
PurpleBlue schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Tv staat ingesteld op Audio Return (HDMI ARC)
Staat HDMI op tv ingesteld op passthrough? zie ook een screenshot een pagina's terug van mij.

• PurpleBlue
  • Niet online
Powder Toastman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:21:
[...]

Staat HDMI op tv ingesteld op passthrough? zie ook een screenshot een pagina's terug van mij.
gevonden: Powder Toastman in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Dat ga ik vanavond even bekijken! Dank voor de tip!

• mr_evil08
KingKoning schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:48:
[...]

dit gaat alleen werken op oudere modellen. een C9 bijvoorbeeld heeft alleen USB2 poorten, die gaan geen 1000mbit doorvoeren.

Persoonlijk heb ik betere resultaten met 5Ghz wifi dan met 100mbit bedraad op mijn C9 als ik een speedtest doe, maar met beide heb ik geen issues met 4K content streamen.

sluit me er wel bij aan dat het gek is dat er geen 1000mbit op zit, maar op een bepaalde manier is het ook een soort tweakers probleem :+. Volgens mij is het voor het gros van de users geen issue, als ze het verschil al weten.
Vind het eerder vreemd dat 100mb ethernet adapters nog gemaakt worden, je zou zeggen dat het meer kost dan gigabit omdat dat massa productie is.

Maar dan wel een dikke 802.11ac adapter erin, hadden ze dat ook wel 802.11a/n kunnen doen, daar pers je ook gerust 150mbit doorheen, ik zou liever 2x2 mimo hebben met a/n dan 1x1 met WiFi AC btw.

En anno 2020 nog geen gigabit blijft vreemd idd ongeacht of er veel gebruik van gemaakt wordt of niet.
Vast weer 1 of ander manager wat er 1 cent op weet te besparen.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 15-01-2020 15:54 ]

mr_evil08 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Vind het eerder vreemd dat 100mb ethernet adapters nog gemaakt worden, je zou zeggen dat het meer kost dan gigabit omdat dat massa productie is.

Maar dan wel een dikke 802.11ac adapter erin, hadden ze dat ook wel 802.11a/n kunnen doen, daar pers je ook gerust 150mbit doorheen, ik zou liever 2x2 mimo hebben met a/n dan 1x1 met WiFi AC btw.

En anno 2020 nog geen gigabit blijft vreemd idd ongeacht of er veel gebruik van gemaakt wordt of niet.
Vast weer 1 of ander manager wat er 1 cent op weet te besparen.
Vreemd of niet, het IS nu eenmaal zo.
We hebben hier al vaker over gesproken maar het hoe en waarom blijft onduidelijk.
Het vermoeden bestaat dat LG bewust voor snel WiFi heeft gekozen en vast netwerk daarom geen prioriteit heeft gegeven.

Mocht je over een bagger WiFi netwerk beschikken dan kun je de genoemde USB adapter overwegen.
USB 2 kan 480Mbits transporteren dus is niet zo traag.
Ruim voldoende om alles te streamen ook in de toekomst.

• mr_evil08
HoppyF schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:27:
[...]

Vreemd of niet, het IS nu eenmaal zo.
We hebben hier al vaker over gesproken maar het hoe en waarom blijft onduidelijk.
Het vermoeden bestaat dat LG bewust voor snel WiFi heeft gekozen en vast netwerk daarom geen prioriteit heeft gegeven.

Mocht je over een bagger WiFi netwerk beschikken dan kun je de genoemde USB adapter overwegen.
USB 2 kan 480Mbits transporteren dus is niet zo traag.
Ruim voldoende om alles te streamen ook in de toekomst.
Jups, mbt USB 2 maak er maar gerust 200mbit - 250 mbit daadwerkelijke snelheid van in praktijk, ik heb nog werkelijk nooit daadwerkelijk 480 mbit erdoor gekregen natuurlijk zit er ook een stukje overhead in maar 400mbit kan je gegarandeerd wel vergeten.

mr_evil08 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:32:
[...]

Jups, mbt USB 2 maak er maar gerust 200mbit - 250 mbit daadwerkelijke snelheid van in praktijk, ik heb nog werkelijk nooit daadwerkelijk 480 mbit erdoor gekregen natuurlijk zit er ook een stukje overhead in maar 400mbit kan je gegarandeerd wel vergeten.
Nou, 200Mbits dan, nog steeds 2x sneller dan het vaste netwerk.
Ruim voldoende om de hoogst beschikbare stream te kunnen verwerken of opgeslagen UHD video’s vanaf een NAS.

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 17:47
Tweakers lapino, pwh53 en Powder,

Allen bedankt voor de reactie op mijn vraag of de geposte foto Banding was of een defect.
Jullie vermoeden alle drie het gebruik van gele ondertitels.
En inderdaad, dat kan ik bevestigen.
Ik ga snel overstappen op een andere kleur |:(

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
HoppyF schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:50:
[...]

Nou, 200Mbits dan, nog steeds 2x sneller dan het vaste netwerk.
Ruim voldoende om de hoogst beschikbare stream te kunnen verwerken of opgeslagen UHD video’s vanaf een NAS.
Ik gebruik ubiquiti switch en AP’S met uitstekend dekking in het huis. Lg oled staat in de slaapkamer, met de iPad heb ik bijna vol snelheid, rond de 225 ipv 250mbps, met de tv 65 😢

• Powder Toastman
chulin schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:19:
[...]

Ik gebruik ubiquiti switch en AP’S met uitstekend dekking in het huis. Lg oled staat in de slaapkamer, met de iPad heb ik bijna vol snelheid, rond de 225 ipv 250mbps, met de tv 65 😢
Is jouw OLED een model B/C/E7 of ouder? Wat ik een beetje opmaak hier is dat de nieuwere modellen een betere WiFi chip of ontvangst hebben helaas. Dan is bedraad of via USB wel een oplossing. Voor de meeste streaming toepassingen is 100Mbit overigens wel voldoende.

• chulin
Ik heb een C9, helaas bedraad is niet mogelijk

• Powder Toastman
chulin schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:23:
En als je van netwerk frequentie wisselt? Bijvoorbeeld van 5Ghz naar 2.4GHz? Heb je dat geprobeerd? En/of ander kanaal?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wvkreg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:45:
Pas wel even op dat 100Mbit iets anders is dan 100Mbps
Owww :? Vertel!

Beiden vertellen je namelijk dat je maar 12,5 MB/s kan halen als maximale snelheid! :P

Ik sluit me ook aan bij het USB 2.0 verhaal : 30 a 35 MB/s is toch wel de maximale snelheid en lang geen 60 MB/s zoals de standaard zelf voorschrijft!

100 gedeeld door 8 = 12,5
480 gedeeld door 8 = 60 maar over het algemeen dus 30 helaas door allerlei beperkingen...

Verder staat de LG OLED uit 2018 hier ook lekker bekabeld aangesloten en dat werkt over het algemeen prima!

Waar ik me echt aan erger is de browser sinds een aantal maanden die constant om meer RAM schreeuwt na 10 a 15 minuten F1 TV Pro te hebben gekeken! :F

Zo'n dure TV en men kan er niet gewoon wat fatsoenlijks van maken... best wel triest... ;(

Lang leve de nVidia Shield TV Console en de Intel NUC's en de DIY HTPC zullen we maar zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

chulin schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:23:
Zoals ik gisteren al zei, zowel op mijn iPad als C9 dezelfde snelheid namelijk 100Mbits.
Dit is gelijk aan mijn maximale internet snelheid van het ISP abonnement.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Hieronder de gegevens van mijn C9 op de router.
De getoonde snelheden zijn dynamisch (866/866) dus geen vaste waardes.
Wifi Mesh stelt dit zo in en wijzigt dit waar nodig.

LG WiFi

LG WiFi

[ Voor 40% gewijzigd door HoppyF op 15-01-2020 19:16 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:22
nero355 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:44:
[...]

Waar ik me echt aan erger is de browser sinds een aantal maanden die constant om meer RAM schreeuwt na 10 a 15 minuten F1 TV Pro te hebben gekeken! :F

Lang leve de nVidia Shield TV Console en de Intel NUC's en de DIY HTPC zullen we maar zeggen :)
Het is ook geen volwaardige browser zoals bij een PC/laptop

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wren schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:58:
Het is ook geen volwaardige browser zoals bij een PC/laptop
Ik geloof je meteen, maar het gekke is dus dat het prima heeft gewerkt tot aan een of andere firmware update die de boel heeft verpest! :/

De heren bij de F1 TV dienst zijn ook geen geschenk uit de hemel, maar dat ze de boel zo zwaar hebben verpest door een update aan hun kant lijkt me sterk...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"it" versus "ps" 🤡

Testing, one, two ...

• chulin
HoppyF schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:45:
[...]

Zoals ik gisteren al zei, zowel op mijn iPad als C9 dezelfde snelheid namelijk 100Mbits.
Dit is gelijk aan mijn maximale internet snelheid van het ISP abonnement.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Hieronder de gegevens van mijn C9 op de router.
De getoonde snelheden zijn dynamisch (866/866) dus geen vaste waardes.
Wifi Mesh stelt dit zo in en wijzigt dit waar nodig.

[Afbeelding: LG WiFi]

[Afbeelding: LG WiFi]
Hier geen WiFi mesh systeem maar 2 bedraad acces points. To be honest, de lg is het enige apparaat met ruk verbinding, 3 telefoons en 2 iPads tussen 80-90% van de Max. snelheid, de C9 is niet hoger geweest dan 70 Mbps, snel genoeg voor Netflix of YouTube maar toch
Powder Toastman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:27:
[...]

En als je van netwerk frequentie wisselt? Bijvoorbeeld van 5Ghz naar 2.4GHz? Heb je dat geprobeerd? En/of ander kanaal?
Net wat geprobeerd maar wordt alleen maar erger 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door chulin op 15-01-2020 19:46 ]

• PurpleBlue
  • Niet online
Powder Toastman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:21:
[...]

Heeft helaas niet geholpen.

Als ik de HDMI kabel uit de tv haal, heb ik prachtig 5.1 geluid via m'n receiver zonder beeld.
Stop ik de HDMI kabel terug, wel beeld maar geen geluid :N
Pagina: 1 ... 251 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.