xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gelukkig 4 jaar garantie afgesloten.Snake_Eye schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:00:
[...]
Deze burnin strepen was met mijn Oled ook te zien. Jammer dat je dit ook treft.
20 jan ophaling TV en vervangtv via Audiovision.
Heb veel zin om een vervangdeal te maken.
Maar geen idee of ik nogmaals OLed durf te nemen.
voorkeur gaat naar Samsung q90.
Maar ja als ik terug 4 jaar garantie heb kan terug OLED
Twijfel hard
Voor 4K voor een w8 verwacht ik meer ja, en dat de hardware het niet aankan maak je mij niet wijs.TranceDJ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:48:
[...]
Aangezien Samsung en Sony hun TV's uit 2018 voorzien van Airplay en HomeKit middels een firmware update, verwacht ik als klant hetzelfde vanuit LG. Zeker omdat je in veel gevallen een behoorlijke prijs hebt betaald voor een LG Oled. Maar eerst zien...
Ze hebben inderdaad al aangegeven dat het niet zouden doen op de vorige ces dus verwacht hier niet zelf ook niet veel van. Weet wel dat er nooit geen lg product inkomt bij mij op deze manier.
Optie gevonden, maar de optie in de switch blijft nu op stereo staan. Als ik de switch via de versterker aan sluit heb ik wel surround.Powder Toastman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:15:
[...]
In menu, onder geluid, geluidsuitgang, HDMI ARC, Digitaal geluid uit op Passeren (net boven eARC):
[Afbeelding: 65C9]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wat is volgens jullie de beste methodiek , om films van de pc naar de tv aftespelen , het liefst zo dat ook gelijk ondertitels etc zoekt in je gekozen taal
Heb wel zojuist de LG smartshare ontdekt , werk super. echter lukt het me niet om er externe sub (srt) bij te zetten
Iemand anders ideeen ? zijn er betere altarnatieven dan lg smart share ?
Heb je ARC en CEC aan staan op de Onkyo? En CEC ook op tv. Weet niet of het uitmaakt, maar staan bij mij beide aan op beide apparaten. Ik had hiervoor ook een Onkyo.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:28:
[...]
Optie gevonden, maar de optie in de switch blijft nu op stereo staan. Als ik de switch via de versterker aan sluit heb ik wel surround.
En onder geluid, aanvullende instellingen heb je het audioformaat op bitstream staan op alle ingangen?
Anders zou ik het ook niet meer weten. Evt. tv en Onkyo allebei terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw starten. Je zou ook nog andere HDMI kabel kunnen proberen. Zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, maar beter uit te sluiten.
Plex?stefanv010 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:49:
kenners
Wat is volgens jullie de beste methodiek , om films van de pc naar de tv aftespelen , het liefst zo dat ook gelijk ondertitels etc zoekt in je gekozen taal
Heb wel zojuist de LG smartshare ontdekt , werk super. echter lukt het me niet om er externe sub (srt) bij te zetten
Iemand anders ideeen ? zijn er betere altarnatieven dan lg smart share ?
[ Voor 24% gewijzigd door Powder Toastman op 09-01-2020 22:29 ]
HDMI in de versterker en hoppa surround
Heb een foto ervan gemaakt. Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe te verhelpen en of dit evt onder de garantie valt?
Ps heb alle beeld verbeteraars al uitgezet.. Niks geholpen helaas
https://ibb.co/N27NJLN
[ Voor 12% gewijzigd door bassa21 op 10-01-2020 01:49 ]
[ Voor 146% gewijzigd door Michael Knight op 12-01-2020 00:58 ]
vertical banding is normaal met een 3% zwart test bestand ofzo, daar gaan ze niks aan doen, geen idee hoe je hebt getest... met normale live content behoor je het natuurlijk niet te zien.Phusebox schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:27:
Ben benieuwd, CE Repair komt bij mij volgende week langs om te kijken naar mijn scherm. Benieuwd of ze iets kunnen doen aan de clouding en banding en het feit dat bij mij brightness op 56 moet staan.
Hoe kom je erbij dat brightness 56 juist is ?
videobestand over de interne mediaspeler of iets anders ?
(met een foto bestand of via je pc kan je dit niet testen)
Ik neem aan dat je de color gamut ook op auto heb laten staan, zoals dat hoort.
test eens met deze video calibratie bestanden is een kamer helemaal donker (2 minuten je ogen laten wennen)
https://workupload.com/file/9vWKUm8f
Met de videos "Near Black 16-27.mp4 moeten alle vakjes zichtbaar zijn behalve de diagonale vakjes, deze hebben dezelfde kleur als de achtergrond.
'0% Black.mp4' moet helemaal zwart zijn, standaard word dit in fabriek op 50 gezet bij de kalibratie. Even switchen tussen 50>51>52>51>50>51>52>51>50 ik heb nog nooit gezien dat 50 niet de juiste instelling is.
[ Voor 11% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 10-01-2020 03:52 ]
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:41:
Ik heb de switch op surround gezet en op passthrough, als ik nu een test doet uit de switch komt het alleen links en rechts. Wel 2x links en 2x rechts.
HDMI in de versterker en hoppa surround
Powder Toastman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:28:
En onder geluid, aanvullende instellingen heb je het audioformaat op bitstream staan op alle ingangen?
Die 56 is er uit gekomen door de calibratie video's die op avsforum veel gebruikt worden. Als ik hem op 50 zet zie je volgens mij alleen zwart 27 knipperen.P.A.T.R.I.C.K schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 03:43:
[...]
vertical banding is normaal met een 3% zwart test bestand ofzo, daar gaan ze niks aan doen, geen idee hoe je hebt getest... met normale live content behoor je het natuurlijk niet te zien.
test eens met deze video calibratie bestanden is een kamer helemaal donker (2 minuten je ogen laten wennen)
Met de videos "Near Black 16-27.mp4 moeten alle vakjes zichtbaar zijn behalve de diagonale vakjes, deze hebben dezelfde kleur als de achtergrond.
'0% Black.mp4' moet helemaal zwart zijn, standaard word dit in fabriek op 50 gezet bij de kalibratie. Even switchen tussen 50>51>52>51>50>51>52>51>50 ik heb nog nooit gezien dat 50 niet de juiste instelling is.
Ook heb ik bij 5% dat de linkerhelft van het scherm dan zwart is en de rechterhelft grijs.
Verticale banding zie ik ook als YouTube start bij het profiel selectie scherm, Xbox in het settings scherm, switch in settings scherm, overal waar donkergrijs wordt gebruikt eigenlijk.
Yup. Ik krijg er geen surround uit.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Clouding? Dat is toch meestal alleen maar met LCD? heb je foto's daarvan?Phusebox schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:27:
Ben benieuwd, CE Repair komt bij mij volgende week langs om te kijken naar mijn scherm. Benieuwd of ze iets kunnen doen aan de clouding en banding en het feit dat bij mij brightness op 56 moet staan.
Edit: begint al goed; telefonisch gevraagd of ik de afspraak kon verzetten als het tijdstip dat ik doorkreeg niet goed was. Ja dat was geen probleem. Krijg ik een mail waarin staat dat je de dag ervoor rond 16u het tijdstip krijgt te horen, maar wil je kosteloos wijzigen dan moet dat voor 12 uur de dag voor de afspraak.
Jaaaaaa ja.
Ja sorry, met clouding bedoel ik het verschil qua "helderheid" tussen delen van het scherm. Mijn linkerhelft is bijvoorbeeld veel donkerder dan de rechterhelft. Plus ik zie verschillende kleurtemperaturen over het scherm.Snake_Eye schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:41:
[...]
Clouding? Dat is toch meestal alleen maar met LCD? heb je foto's daarvan?
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:08
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mijn 55C9 (gekocht tijdens BF) hangt aan de muur.
Waarom heeft dat allemaal zo lang geduurd vraag je je misschien af?
Nou, de fysieke afmetingen van de C9 waren net een paar cm te groot waardoor deze niet paste op de plek waar mij oude 42 inch Panasonic plasma stond.
Er moest dus een (dure...
Is gelukt en sinds gisteren hangt de TV aan de muur aan een Vogels 3205 muurbeugel.
Twee firmware upgrades moeten uitvoeren en ook twee updates voor de afstandsbediening gezien.
Instellingen zoals ECO uit, QuickStart uit gezet.
Wifi gebruikt, geen vaste netwerkaansluiting.
Modem zit slechts 30 cm van de TV af, vast kan dus wel.
ISF dark room gebruikt, is meer dan helder genoeg zeker vergeleken met mijn 10 jaar oude plasma.
Geluid is ook best goed, veel meer laag dan de plasma.
De C8 kende ik al, heeft mijn zoon dus de rest is wel bekend.
O ja, “folie spook”.
Ja, er zat folie op de achterkant, heel strak dus echt onzichtbaar.
Er zat ook geen rood label om deze los te trekken, is wel gelukt.
Voorkant ook folie maar links en rechtsonder een rood label waar je aan moet trekken.
De grootte van de TV valt niet op, was 42 nu 55” maar omdat er geen randen zijn zoals bij de plasma oogt het niet massief en lomp.
YouTube testjes vwb uniformiteit, black levels enz. ga ik nu niet draaien.
Voegt niets toe.
Wel gelijk zo verbouwd dat een 65 inch ook past? ;-)HoppyF schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:35:
Nou, de fysieke afmetingen van de C9 waren net een paar cm te groot waardoor deze niet paste op de plek waar mij oude 42 inch Panasonic plasma stond.
Er moest dus een (dure...) verbouwing in de huiskamer gedaan worden.
Is gelukt en sinds gisteren hangt de TV aan de muur aan een Vogels 3205 muurbeugel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heb ik overwogen maar dit gaat echt te groot worden in onze huiskamer.wimpie007 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:05:
[...]
Wel gelijk zo verbouwd dat een 65 inch ook past? ;-)
Wie weet ooit in de toekomst als we gaan verhuizen.
Verhuisplannen zijn er nu niet.
De verbouwing was duurder dan een 65” dus de spaarpot is nu leeg.
Ik hoop dat de prijzen verder omlaag gaan gezien er dit jaar meer 8k tv,s komen, zelf zie ik niets in 8K (komende 10 jaar) als ik zie hoe ongeloofelijk traag de 4k adoptie gaat.pdavie2311 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:54:
Ik skip dit topic maar even een paar dagen. Wederom Burnin blabla..
Ook de verhoging van de productie van LG en andere fabrikanten gaan instappen(Vizio) dit jaar zal dit ongetwijveld gaan gebeuren.
Als mijn TV kapot gaat komt er ongetwijveld een Oled, maar omdat deze tv naar de slaapkamer gaat en in combi van het inbranden
Dus ik wacht voorlopig even tot het nog verder daalt.
Ik zou gek worden 6k voor een TV uitgeven en na 2jr al een flink "ingefakkelt" beeld te hebben, denk je ook premium kwaliteit te nemen.
Gelukkig kosten ze nu nog maar rond 1,8k het gaat de goede kant op.
Maar je ziet al Oled panelen in laptops, dus dan zal het probleem wel onder controle zijn want juist op een laptop zit je vaak met statische beelden te kijken.
https://www.oled-info.com/oled-devices/laptops
[ Voor 53% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2020 16:16 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Hier staat ook iets over Oled Laptops.mr_evil08 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:55:
[...]
Ik hoop dat de prijzen verder omlaag gaan gezien er dit jaar meer 8k tv,s komen, zelf zie ik niets in 8K (komende 10 jaar) als ik zie hoe ongeloofelijk traag de 4k adoptie gaat.
Ook de verhoging van de productie van LG en andere fabrikanten gaan instappen(Vizio) dit jaar zal dit ongetwijveld gaan gebeuren.
Als mijn TV kapot gaat komt er ongetwijveld een Oled, maar omdat deze tv naar de slaapkamer gaat en in combi van het inbrandenrechtvaardigd het risico niet wat je neemt om er zoveel voor te geven.
Dus ik wacht voorlopig even tot het nog verder daalt.
Ik zou gek worden 6k voor een TV uitgeven en na 2jr al een flink "ingefakkelt" beeld te hebben, denk je ook premium kwaliteit te nemen.
Gelukkig kosten ze nu nog maar rond 1,8k het gaat de goede kant op.
Maar je ziet al Oled panelen in laptops, dus dan zal het probleem wel onder controle zijn want juist op een laptop zit je vaak met statische beelden te kijken.
https://www.oled-info.com/oled-devices/laptops
Samsung is de enige leverancier van OLED-panelen aan laptopfabrikanten
Eind 2018 een Samsung Q9FN gekocht, sinds april vorig jaar heel veel issues. Winkel heeft met Samsung gesproken en Samsung gaat de boel crediteren aan de winkel. Van de winkel mag ik een andere tv uitzoeken. Ik weet nog niet hoeveel de winkel terugkrijgt, maar stel ik mag voor 2000 een andere uitzoeken, dan wil ik eigenlijk wel die C9 halen. Hopen dat Apollo met een leuke persoonlijke deal kan komen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zeker!
Ik zal ongetwijfeld nog wel iets tegenkomen maar tot nu toe een prima beeld.
Komende dagen nog maar wat uitproberen.
Uiterlijk en op de eerste indruk lijkt de C9 natuurlijk ook veel op de C8.
@devilsnight
Ook toevallig, ben bij (niet technische) vrienden al een tijd bezig met hun Samsung 65Q9FN.
Vanaf het begin aanschaf (ruim half jaar geleden) al problemen met die TV.
Samsung monteur al geweest maar heeft niets gerepareerd en gaf de Ziggo module de schuld.
Ziggo module is vervangen maar nog steeds problemen.
Er gaat weer een monteur ingepland worden via de winkel waar deze gekocht is.
Jammer dat zij geen OLED gekocht hebben hoewel ik dit wel geadviseerd had.
[ Voor 41% gewijzigd door HoppyF op 10-01-2020 17:06 ]
Mooi 👌HoppyF schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:03:
[...]
Zeker!
Hier ook een tevreden gebruiker, een paar testjes gedaan en geen rare dingen kunnen ontdekken.
Waarschijnlijk weet jij al maar de tv heeft een paar uur nodig (rond de 150-200) om goed te kunnen draaien
Veel plezier met kijken :-)
Some infinities are bigger than others.
Duidelijke taal man, schiet niet echt op allemaal op die manier. In mijn geval heeft de repair service gedaan wat ze konden, van alles vervangen en uiteindelijk kwam het erop neer dat bijna elk onderdeel vervangen was en toch steeds die issues weer.HoppyF schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:03:
[...]
Zeker!
@devilsnight
Ook toevallig, ben bij (niet technische) vrienden al een tijd bezig met hun Samsung 65Q9FN.
Vanaf het begin aanschaf (ruim half jaar geleden) al problemen met die TV.
Samsung monteur al geweest maar heeft niets gerepareerd en gaf de Ziggo module de schuld.
Ziggo module is vervangen maar nog steeds problemen.
Er gaat weer een monteur ingepland worden via de winkel waar deze gekocht is.
Jammer dat zij geen OLED gekocht hebben hoewel ik dit wel geadviseerd had.
Ik ga Apollo morgen bellen weer en dan vraag ik wat duidelijkheid over alles. Want wat kan ik verwachten? Gekocht voor 2050 op 22 november 2018, voor welk bedrag mag ik een tv uitzoeken, als ik de C9 neem hoeveel moet ik zelf bijbetalen etc..
Als het echt niet anders kan dan wacht ik een tijdje tot ze met leuke deals komen (als we niet op een leuke kunnen komen) en in de tussentijd maar even geen grote tv dan.
Maar géén extra 2 verticale foliestrookjes (1cm) achterop aan de zijkanten, naast het dikke gedeelte toch? Was wel zo bij de C8, niet bij mijn C9.HoppyF schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:35:
De C8 kende ik al, heeft mijn zoon dus de rest is wel bekend.
O ja, “folie spook”.
Ja, er zat folie op de achterkant, heel strak dus echt onzichtbaar.
Er zat ook geen rood label om deze los te trekken, is wel gelukt.
Om hier nog even kort op terug te komen: ik had hem op Ali besteld via je link, vandaag binnen gekregen en hij doet het perfect! Mooi dun en soepel ook.the-body schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:13:
[...]
Amazon.de
Aliexpress
Die van Ali is echt hetzelfde als die van Amazon, ik heb 'm op Ali gekocht maar toen was ie nog als Atzebe gelabeld.
Dus mochten mensen nog een goede HDMI kabel zoeken, voor lange afstanden ook, zoek naar een glasvezel HDMI kabel
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, wel een groot stuk folie op het dunne grijze vlak aan de achterkant.Cap schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:49:
@HoppyF gefeliciteerd, eindelijk!
[...]
Maar géén extra 2 verticale foliestrookjes (1cm) achterop aan de zijkanten, naast het dikke gedeelte toch? Was wel zo bij de C8, niet bij mijn C9.
Balen inderdaad.devilsnight schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:22:
[...]
Duidelijke taal man, schiet niet echt op allemaal op die manier. In mijn geval heeft de repair service gedaan wat ze konden, van alles vervangen en uiteindelijk kwam het erop neer dat bijna elk onderdeel vervangen was en toch steeds die issues weer.
Ik ga Apollo morgen bellen weer en dan vraag ik wat duidelijkheid over alles. Want wat kan ik verwachten? Gekocht voor 2050 op 22 november 2018, voor welk bedrag mag ik een tv uitzoeken, als ik de C9 neem hoeveel moet ik zelf bijbetalen etc..
Als het echt niet anders kan dan wacht ik een tijdje tot ze met leuke deals komen (als we niet op een leuke kunnen komen) en in de tussentijd maar even geen grote tv dan.
Vrienden wachten nu op het tweede service bezoek door Samsung (service partner Servilux).
Hoop dat het goed komt en anders wellicht ook vervangen door een LG OLED.
Je hebt het over een 65 inch neem ik aan?
Geen idee hoe het zit met compensatie en afschrijving.
Hoewel afschrijving bij garantie in het geval van herhaalde reparaties er niet echt sprake geweest kan zijn van enig kijkgenot.
[ Voor 61% gewijzigd door HoppyF op 10-01-2020 21:01 ]
Absoluut de 65 inch, nooit meer kleiner en eerder groterHoppyF schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:55:
[...]
Nee, wel een groot stuk folie op het dunne grijze vlak aan de achterkant.
[...]
Balen inderdaad.
Vrienden wachten nu op het tweede service bezoek door Samsung (service partner Servilux).
Hoop dat het goed komt en anders wellicht ook vervangen door een LG OLED.
Je hebt het over een 65 inch neem ik aan?
Geen idee hoe het zit met compensatie en afschrijving.
Hoewel afschrijving bij garantie in het geval van herhaalde reparaties er niet echt sprake geweest kan zijn van enig kijkgenot.
Het is natuurlijk heel nice dat de winkel zegt dat ik een andere tv moet uitkiezen, maar ik moet wel weten voor welk bedrag in hun winkel. Daarbij ook het feit dat de prijzen op hun site veel hoger zijn dan wanneer je ze opbelt en vraagt wat de prijs is. Ook vraag ik me af hoe het met garantie zit, het betreft straks een gloednieuwe tv maar betekent dat ook twee jaar garantie weer? Geen idee. Maar stel ik moet flink bijbetalen voor de C9 dan verwacht ik wel wat extra garantie bovenop de 10 maanden die nog resteren.
Some infinities are bigger than others.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het vervangende model zal vergelijkbaar of beter moeten zijn dan wat je had.devilsnight schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:26:
[...]
Absoluut de 65 inch, nooit meer kleiner en eerder groter![]()
Het is natuurlijk heel nice dat de winkel zegt dat ik een andere tv moet uitkiezen, maar ik moet wel weten voor welk bedrag in hun winkel. Daarbij ook het feit dat de prijzen op hun site veel hoger zijn dan wanneer je ze opbelt en vraagt wat de prijs is. Ook vraag ik me af hoe het met garantie zit, het betreft straks een gloednieuwe tv maar betekent dat ook twee jaar garantie weer? Geen idee. Maar stel ik moet flink bijbetalen voor de C9 dan verwacht ik wel wat extra garantie bovenop de 10 maanden die nog resteren.
Is er alleen een duurder model te leveren dan zal je wellicht iets moeten bijbetalen.
Ik verwacht alleen niet dat dit nodig is zeker niet als het een 65C9 gaat worden.
Wil je een 65CX dan wordt het een ander verhaal want deze is nog niet leverbaar en als dit wel zo zou zijn is de (inkoop)prijs veel hoger de eerste maanden.
Zoals @Major_ton zegt is nieuw leveren ook nieuwe garantie, dus twee jaar.
[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 12-01-2020 00:55 ]
Duidelijk! Zeer goed om te weten. Ik denk dat de winkel dit ook echt wel zal doen, want ze lijken mijn gewoon een uitstekende zaak. Toch is het altijd fijn om je rechten te weten.Major_ton schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:54:
@devilsnight Nieuw geleverd is nieuwe garantie. Alleen bij reparatie of vervanging van hetzelfde product binnen garantie geldt het behoud van de originele garantie.
Je hebt geloof ik nog die Q90R, die komt er wel aardig in de buurt dacht ik. Maar inderdaad, ik wil echt voor die C9 gaan. Ik bel de shop morgen op en zeg dat mijn interesse bij de C9 ligt, dan eens kijken hoe en wat verder. De C9 op de site van hun is 2549, maar ze staan oa bekend om persoonlijke deals, dus wie weet wat het gaat worden.HoppyF schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:28:
[...]
Het vervangende model zal vergelijkbaar of beter moeten zijn dan wat je had.
Is er alleen een duurder model te leveren dan zal je wellicht iets moeten bijbetalen.
Ik verwacht alleen niet dat dit nodig is zeker niet als het een 65C9 gaat worden.
Wil je een 65CX dan wordt het een ander verhaal want deze is nog niet leverbaar en als dit wel zo zou zijn is de (inkoop)prijs veel hoger de eerste maanden.
Zoals @Major_ton zegt is nieuw leveren ook nieuwe garantie, dus twee jaar.
Met deze foto heb ik de belichting zo proberen te krijgen dat je ziet wat ik zie. Linkerkant is dus veel donkerder en linksboven echt een zwarte vlek. Als ik 0% zwart scherm op zet kan ik ook tot brightness 56 gaan voordat je ziet dat het niet meer zwart is.P.A.T.R.I.C.K schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 03:43:
[...]
vertical banding is normaal met een 3% zwart test bestand ofzo, daar gaan ze niks aan doen, geen idee hoe je hebt getest... met normale live content behoor je het natuurlijk niet te zien.
Dit alles in een volledig donkere kamer met brightness op 50.
[ Voor 95% gewijzigd door Michael Knight op 12-01-2020 00:55 ]
Is het verstandig om bij te betalen voor een extra 3 jaar garantie? Wat vinden jullie?
Ik heb de mijne gekocht bij Kamera Express en hoefde niets bij te betalen voor 5 jaar extra garantie!MaXeRs schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:10:
Wij zijn van plan om na de vakantie een C9 te kopen.
Is het verstandig om bij te betalen voor een extra 3 jaar garantie? Wat vinden jullie?
Ik zou hun even contacten als ik u was...
Bedankt voor uw tip!pdavie2311 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:20:
[...]
Ik heb de mijne gekocht bij Kamera Express en hoefde niets bij te betalen voor 5 jaar extra garantie!
Hopende op een verdere prijs verlaging na de release van de nieuwe modellen.
In het verleden was er nauwelijks oude voorraad meer en daalden de prijzen dus niet, maarja, ik heb natuurlijk geen glazen bolMaXeRs schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:11:
[...]
Bedankt voor uw tip!
Hoi!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vergeet die grote prijsverlaging maar, die komt er niet.MaXeRs schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:11:
[...]
Bedankt voor uw tip!
Als je geluk hebt houdt LG nog een cashback actie voor de 2019 modellen en zo niet is het de laatste voorraden uitverkopen en richten op de 2020 modellen die meestal in april/mei op de markt komen.
De verwachting voor de 2020 prijzen is niet anders dan vorig jaar.
Zelfde niveau ongeveer.
Verder het prijstopic in de gaten houden.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
[ Voor 97% gewijzigd door Michael Knight op 12-01-2020 00:54 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 12-01-2020 00:54 ]
3 jaar extra garantie. 2 jaar garantie + 3 jaar extra.pdavie2311 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:20:
[...]
Ik heb de mijne gekocht bij Kamera Express en hoefde niets bij te betalen voor 5 jaar extra garantie!
Op zich is linksboven altijd het donkerste, dat is het hele idee van het patroon. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Als het goed is zie je dan bij een 5% grey scherm (of 4%, 3%, 2%) in het donker ook een donkerdere blob aan de linkerkant.Phusebox schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 07:39:
[...]
Met deze foto heb ik de belichting zo proberen te krijgen dat je ziet wat ik zie. Linkerkant is dus veel donkerder en linksboven echt een zwarte vlek. Als ik 0% zwart scherm op zet kan ik ook tot brightness 56 gaan voordat je ziet dat het niet meer zwart is.
Dit alles in een volledig donkere kamer met brightness op 50.
[Afbeelding]
Oh en de C9 is nu 2199 daar. Nu maar afwachten voor welk bedrag ik iets mag uitzoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 11-01-2020 12:04 ]
Ik durf toch nog een flinke prijsverlaging te voorspellen als ik kijk naar de 2020 line up.HoppyF schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:37:
[...]
Vergeet die grote prijsverlaging maar, die komt er niet.
Als je geluk hebt houdt LG nog een cashback actie voor de 2019 modellen en zo niet is het de laatste voorraden uitverkopen en richten op de 2020 modellen die meestal in april/mei op de markt komen.
De verwachting voor de 2020 prijzen is niet anders dan vorig jaar.
Zelfde niveau ongeveer.
Verder het prijstopic in de gaten houden.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
- LG verhoogt de OLED display productie naar massa niveau
- Er is buiten de processor 0 vernieuwing op paneel vlak
Deze 2 voorspellen een prijsdaling vanaf de start op de 2020 modellen, reken op introductieprijzen zo'n 10/15% boven de huidige bodemprijzen.
Om hun oude voorraad te slijten zullen ze dus over moeten gaan tot een cashback of een pricecut.
Mijn oog is in ieder geval gevallen op een 77 inch GX serie, eindelijk de W serie zonder die waardeloze soundbar. Moeten ze dat ding alleen wel een beetje leuk prijzen....... zeg iets boven de huidige E9 serie prijzen.
- Elk jaar zijn er weer een aantal mensen die een flinke prijsdaling voorspellen "want...".
- 6 tot 4 jaar geleden toen de techniek nog nieuw was klopte dat, zoals bij elke nieuwe techniek: bij introductie erg duur en vervolgens snel goedkoper.
- OLED was al een massaproduct, de productie wordt verder verhoogd maar de vraag is ook toegenomen.
- De laatste 3 jaar zijn de prijzen van de nieuwe modellen steeds iets lager, maar de prijsdaling is steeds onbeduidender. (Logisch, de prijscurve van nieuwe techniek.)
- OLED is en blijft vooralsnog hun premiumproduct, zolang er geen nieuwe beeldschermtechniek in hun product range zit zal dat zo blijven.
- Elk jaar zie je in het nieuwe jaar nog wat prijsdaling van het oude model, maar het grootste deel van de prijsdaling is dan al geweest.
- Bij de grote modellen (77) is nog meer lucht voor prijsdaling, bij de 55 en 65 die al jaren in het assortiment zit zie ik geen aanleiding voor meer daling dan andere jaren.
- De historie wijst uit dat de oude voorraden niet extreem zijn en de price cuts daarom ook niet, zie price watch. De 7 modellen zijn nu helemaal niet meer verkrijgbaar, de 8 modellen zeer mondjesmaat. Bij de 9 serie zal dat niet anders zijn denk ik.
- Ook vorige jaren waren er niet opeens "extreme price cuts" om hun oude modellen te slijten.
Ergo de normale daling van een (uitlopend) product ja, maar een veel grotere prijsdaling dan de afgelopen jaren lijkt me wishful thinking. OLED is en blijft hun premium product.
[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 11-01-2020 13:53 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:49:
- Vorig jaar was er ook geen vernieuwing op paneel vlak en het jaar daarvoor ook niet (ja stiekem herschikken ze elk jaar de subpixels iets). De vernieuwing zit al jaren in de features / WebOS.
- Elk jaar zijn er weer een aantal mensen die een flinke prijsdaling voorspellen "want...".
- 6 tot 4 jaar geleden toen de techniek nog nieuw was klopte dat, zoals bij elke nieuwe techniek: bij introductie erg duur en vervolgens snel goedkoper.
- OLED was al een massaproduct, de productie wordt verder verhoogd maar de vraag is ook toegenomen.
- De laatste 3 jaar zijn de prijzen van de nieuwe modellen steeds iets lager, maar de prijsdaling is steeds onbeduidender. (Logisch, de prijscurve van nieuwe techniek.)
- OLED is en blijft vooralsnog hun premiumproduct, zolang er geen nieuwe beeldschermtechniek in hun product range zit zal dat zo blijven.
- Elk jaar zie je in het nieuwe jaar nog wat prijsdaling van het oude model, maar het grootste deel van de prijsdaling is dan al geweest.
- Bij de grote modellen (77) is nog meer lucht voor prijsdaling, bij de 55 en 65 die al jaren in het assortiment zit zie ik geen aanleiding voor meer daling dan andere jaren.
- De historie wijst uit dat de oude voorraden niet extreem zijn en de price cuts daarom ook niet, zie price watch. De 7 modellen zijn nu helemaal niet meer verkrijgbaar, de 8 modellen zeer mondjesmaat. Bij de 9 serie zal dat niet anders zijn denk ik.
- Ook vorige jaren waren er niet opeens "extreme price cuts" om hun oude modellen te slijten.
Ergo de normale daling van een (uitlopend) product ja, maar een veel grotere prijsdaling dan de afgelopen jaren lijkt me wishful thinking. OLED is en blijft hun premium product.
Wat @fast_ray zegt klopt volgens mij ook niet.
De OLED productie is inderdaad verhoogd maar dat komt omdat men gewoon meer verkoopt en het marktaandeel (high end) LCD’s terugloopt.
Het is dus niet zo dat LG bijvoorbeeld een miljoen meer TV’s produceert en vanwege het hoge aantal de prijs maar gaat verlagen.
Er wordt zeker wel gekeken of OLED’s niet buitensporig duur zijn tov high end LCD’s maar dat is dus niet het geval.
De laatste paar jaren zijn de straatprijzen ook redelijk vergelijkbaar mede door cashback acties.
Je ziet wel dat de bedragen van de cashback acties flink teruggedraaid zijn.
LG geeft dus niet meer maar juist minder korting.
Vermoedelijk omdat de verkopen naar wens lopen, in 2019 waren er ook minder acties en korter.
Dit jaar verwacht ik ook geen grote veranderingen in deze strategie.
Ook nu zullen de X modellen in het begin duur zijn en daarna in prijs dalen.
Nieuwkomer 48 inch kan een lichte verschuiving te zien geven aan de onderkant van de prijs lijn.
Onder de €1000 lijkt mogelijk te worden maar ook hier geldt dat vraag en aanbod overeen moeten komen.
We gaan het zien..... ik blijf bij mijn voorspelling.HoppyF schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:07:
[...]
Mee eens.
Wat @fast_ray zegt klopt volgens mij ook niet.
De OLED productie is inderdaad verhoogd maar dat komt omdat men gewoon meer verkoopt en het marktaandeel (high end) LCD’s terugloopt.
Het is dus niet zo dat LG bijvoorbeeld een miljoen meer TV’s produceert en vanwege het hoge aantal de prijs maar gaat verlagen.
Er wordt zeker wel gekeken of OLED’s niet buitensporig duur zijn tov high end LCD’s maar dat is dus niet het geval.
De laatste paar jaren zijn de straatprijzen ook redelijk vergelijkbaar mede door cashback acties.
Je ziet wel dat de bedragen van de cashback acties flink teruggedraaid zijn.
LG geeft dus niet meer maar juist minder korting.
Vermoedelijk omdat de verkopen naar wens lopen, in 2019 waren er ook minder acties en korter
Dit jaar verwacht ik ook geen grote veranderingen in deze strategie.
Ook nu zullen de X modellen in het begin duur zijn en daarna in prijs dalen.
Nieuwkomer 48 inch kan een lichte verschuiving te zien geven aan de onderkant van de prijs lijn.
Onder de €1000 lijkt mogelijk te worden maar ook hier geldt dat vraag en aanbod overeen moeten komen.
Vorig jaar was er HDMI 2.1 en Gsync en alles wat daarbij hoorde.
Als je naar de OLED life cycle kijkt is het tijd voor LG om marktaandeel te gaan pakken, de voorbereiding is ook een compleet nieuwe plant wegzetten. Om dit te bereiken zullen ze hun prijs laten dalen van hun midrange segment (de C en G serie zijn midrange met de komst van 8k en de R)
Zal er voor het gemak ook nummers opplakken.
65CX tussen 2399 en 2499 msrp
65GX tussen 2999 en 3199 msrp
[ Voor 20% gewijzigd door fast_ray op 11-01-2020 15:42 . Reden: foute insert ]
Ik had iets in het nieuws gelezen dat er dit jaar meer ingezet wordt op 8k Oled dat zou betekenen dat de 4k oled tv, s eindelijk goedkoper worden, en er zal nog een fabriekant instappen bij oled.Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:49:
- Vorig jaar was er ook geen vernieuwing op paneel vlak en het jaar daarvoor ook niet (ja stiekem herschikken ze elk jaar de subpixels iets). De vernieuwing zit al jaren in de features / WebOS.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ook ik kan mij hierbij voegen, de prijzen zullen pas sterk dalen als eer een betere techniek(evt. micro-led, of q-oled of dergelijk iets) komt, of als er een tweede leverancier van OLED panelen komt, LG is tot heden de enige fabrikant en heeft daardoor een monopolie, dus LG kan zelf de marktprijzen van OLED panelen, en zo ook OLED tv's bepalen, als LG plots zou beslissen de panelen duurder te maken(wat slecht zou zijn voor de verkoopaantallen) zouden de prijzen van OLED tv's mooi meestijgen.Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:49:
LG gaat waarschijnlijk de prijzen van de panelen zo hoog mogelijk houden voor zo lang mogelijk om hun winsten te maximaliseren.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Verwoord als feit maar speculatief/arbitrair. Ik denk dat als je het aan de directie vraagt het voor LG en elke andere tv fabrikant altijd "tijd is om marktaandeel te gaan pakken".fast_ray schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:40:
[...]
Als je naar de OLED life cycle kijkt is het tijd voor LG om marktaandeel te gaan pakken, de voorbereiding is ook een compleet nieuwe plant wegzetten. Om dit te bereiken zullen ze hun prijs laten dalen van hun midrange segment (de C en G serie zijn midrange met de komst van 8k en de R)
Klopt 8k is eigenlijk buiten speculatieve bespiegelingen over de vermeende strategie van LG het enige echte argument dat ik kan bedenken waarom 4k wat extra in prijs kan gaan dalen. En er kan best een fabrikant bij, maar wie ook dit betekent nog niet meteen dat de prijs extra gaat dalen: het kan net zo goed ten koste gaan van het high-end LCD segment van die fabrikant.mr_evil08 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:02:
[...]
Ik had iets in het nieuws gelezen dat er dit jaar meer ingezet wordt op 8k Oled dat zou betekenen dat de 4k oled tv, s eindelijk goedkoper worden, en er zal nog een fabriekant instappen bij oled.
Maar jongens, ik heb ook geen glazen bol hoor, ik zeg alleen dat ik geen duidelijke aanwijzingen zie dat de prijs extra hard gaat dalen t.o.v. voorgaande jaren.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 11-01-2020 21:00 ]
Een 8K-schijf is onwaarschijnlijk. Dit is waarom.
[ Voor 21% gewijzigd door Snake_Eye op 11-01-2020 16:51 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
LG heeft al jaren een stijgend marktaandeel in OLED.fast_ray schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:40:
[...]
We gaan het zien..... ik blijf bij mijn voorspelling.
Vorig jaar was er HDMI 2.1 en Gsync en alles wat daarbij hoorde.
Zal er voor het gemak ook nummers opplakken.
65CX tussen 2399 en 2499 msrp
65GX tussen 2999 en 3199 msrp
Ze hebben daar ook flink in geïnvesteerd en die kosten moeten wel terugverdiend worden.
De LG Display divisie produceert ook LCD’s en daar verliest men op omdat de LCD markt flink onder druk staat mede door veel grote Chinese fabrikanten.
Het aantal nieuwe features varieert per jaar.
Vorig jaar 2019 een flinke uitbreiding ivm HDMI 2.1 maar ook kleine verbeteringen.
Dit jaar ook weer wat verbeteringen maar zo te zien niet schokkend.
Die filmmaker mode is meer is wat al bestaat namelijk in de menu’s dingen uitzetten.
Dat kun je zelf ook.
De nieuwe modellen zullen duurder zijn dan jij laat zien tenzij je de prijzen na een aantal maanden na introductie bedoelt.
Tja, de streaming industrie heeft discs grotendeels vervangen, maar die hebben inderdaad laggere bitrates, nu zouden wij perfect 8K op hoge bitrate kunnen streamen eigenlijk, heb nu 100MBPS internet kan dit online op 200 zetten(kleine meerkost), en als ik van operator verander kan ik 1gbps down krijgen, volgens mij gaan wij gewoon de high bitrate 8K files online meten downloaden, en dan via hdd afspelen.Snake_Eye schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:50:
Dit is ook interessant https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1573809746
heb het niet helemaal gelezen, maar ik geloof het niet. Ze zijn nu al begonnen met 8K tv's. je kunt niet om de fysieke media heendraaien als je de kwaliteit van deze monsters wilt benutten. de snelheid van de techniek gaat sneller dan onze internetsnelheden (op de wereld). 8K streaming gaat dit niet verhelpen.Snake_Eye schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:50:
Dit is ook interessant https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1573809746
[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 11-01-2020 20:27 ]
Ik heb ook zelf eerder gelezen (ongeveer 4 jaar geleden) van de filmindustrie, dat de filmmaatschappijen niet hoger gaan dan 4K voor fysieke schijfjes. Ook al zou er in 8K worden geschoten. Alle UHD fysieke schijfjes zijn allen upscales vanuit 2K. Enkele films die in 4K zijn geschoten zijn zelfs voor de bewerking eerst gedownscaled naar 2K, en daarna weer geupscaled naar UHD. Als een film in 8K zal worden geschoten zal dit hoogstens toch uiteindelijk in 4K UHD worden uitgebracht.Hamazaki schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:26:
[...]
heb het niet helemaal gelezen, maar ik geloof het niet. Ze zijn nu al begonnen met 8K tv's. je kunt niet om de fysieke media heendraaien als je de kwaliteit van deze monsters wilt benutten. de snelheid van de techniek gaat sneller dan onze internetsnelheden (op de wereld). 8K streaming gaat dit niet verhelpen.
En ja Disney is al zelfs gestopt met fysieke UHD schijfjes. En wil alles via streaming laten werken.
Ik denk inderdaad dat fysieke schijfjes zal uitsterven.
Mensen kunnen niet steeds dezelfde titels blijven kopen in andere resolutie. Als ik een fysiek schijfje koop, zal dat ook alleen blu-ray zijn, en geen UHD. De meeste mensen kopen zelfs alleen maar DVD. Blu-ray minder, en UHD helemaal minder.
[ Voor 44% gewijzigd door Snake_Eye op 11-01-2020 23:16 ]
Voordat je de film start zie je boven in het scherm ondertiteling staan. Hiervandaan kun je de taal selecteren.izzet3838 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:40:
iemand die mij kan uitleggen hoe ik de ondertitelingstaal kan wijzigen in de prime video app?
het is een persoonlijke kwestie. ik vind sommige films niet meer om aan te zien op bluray nadat ik de UHD-HDR versie heb meegemaakt. aantal voorbeelden: alien (1979), a space oyddsey, apocalypse now. de nieuwe remasters zijn echt van een ander dimensie en heeft zeker toegevoegde waarde op het nieuwe medium.Snake_Eye schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:56:
[...]
Mensen kunnen niet steeds dezelfde titels blijven kopen in andere resolutie. Als ik een fysiek schijfje koop, zal dat ook alleen blu-ray zijn, en geen UHD. De meeste mensen kopen zelfs alleen maar DVD. Blu-ray minder, en UHD helemaal minder.
ik heb mijn oled echt niet gekocht om nog op de 1080P versies te blijven hangen. met gamen koop ik ook de 4K remasters van mijn favoriete spellen, het verschil is gewoon genieten.
En als ik straks mijn 8K tv heb, wil ik ook niet op 4K blijven hangen.
[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 12-01-2020 17:15 ]
Ik moet eerlijk toegeven dat inderdaad veel oudere blu-rays ook niet zo mooi zijn. Omdat meerdere een MPEG-2 of VC1-videocodec hebben. Of te veel compressie. Hedendaagse blu-rays met een AVC codec zien er een stuk beter uit. Men kan een hele goede gedetailleerde 1080P transfer uitbrengen.Hamazaki schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:49:
[...]
het is een persoonlijke kwestie. ik vind sommige films niet meer om aan te zien op bluray nadat ik de UHD-HDR versie heb meegemaakt. aantal voorbeelden: alien (1979), a space oyddsey, apocalypse now. de nieuwe remasters zijn echt van een ander dimensie en heeft zeker toegevoegde waarde op de nieuwe medium.
ik heb mijn oled echt niet gekocht om nog op de 1080P versies te blijven hangen. met gamen koop ik ook de 4K remasters van mijn favoriete spellen, het verschil is gewoon genieten.
Maar toch, je ziet dat ook genoeg mensen nog steeds dvd's kopen en zelfs het grootste percentage. Ondanks dat ze een 4K TV hebben. Zelf kan ik dat ook niet berijpen. We hadden ook een grote collectie DVD's. Maar hebben deze allemaal weggegooid.
[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 12-01-2020 12:59 ]
We zullen het gaan zien.......HoppyF schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:05:
[...]
LG heeft al jaren een stijgend marktaandeel in OLED.
Ze hebben daar ook flink in geïnvesteerd en die kosten moeten wel terugverdiend worden.
De LG Display divisie produceert ook LCD’s en daar verliest men op omdat de LCD markt flink onder druk staat mede door veel grote Chinese fabrikanten.
Het aantal nieuwe features varieert per jaar.
Vorig jaar 2019 een flinke uitbreiding ivm HDMI 2.1 maar ook kleine verbeteringen.
Dit jaar ook weer wat verbeteringen maar zo te zien niet schokkend.
Die filmmaker mode is meer is wat al bestaat namelijk in de menu’s dingen uitzetten.
Dat kun je zelf ook.
De nieuwe modellen zullen duurder zijn dan jij laat zien tenzij je de prijzen na een aantal maanden na introductie bedoelt.
Als ik kijk naar de resultaten van LG display, de prijselasticiteit, het marktaandeel en vraag en aanbod factoren dan is het laten dalen van de OLED prijs de beste weg naar succes.
Was ook nog iemand die het had over een monopoly voor LG...... LG heeft geen monopoly.
Ja voor OLED schermen maar daar helpt het ze niet om de markt te veroveren met behulp van dat monopoly. De markt is namelijk TV's en die is veel breder.
Kortom prijs verhogen door het monopoly levert meteen verlies aan marktaandeel op in de totale TV markt.
Onzin! Als marktleider en toonaangevende leverancier kan LG gewoon een vaste prijsstelling aanhouden voor hun OLED tak...Totale TV markt is appels met peren vergelijken..Je hoeft niet op alle facetten de beste te zijn...fast_ray schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:45:
[...]
We zullen het gaan zien.......
Als ik kijk naar de resultaten van LG display, de prijselasticiteit, het marktaandeel en vraag en aanbod factoren dan is het laten dalen van de OLED prijs de beste weg naar succes.
Was ook nog iemand die het had over een monopoly voor LG...... LG heeft geen monopoly.
Ja voor OLED schermen maar daar helpt het ze niet om de markt te veroveren met behulp van dat monopoly. De markt is namelijk TV's en die is veel breder.
Kortom prijs verhogen door het monopoly levert meteen verlies aan marktaandeel op in de totale TV markt.
Verwijderd
Nee joh, vooral je gek laten maken met 8K. https://www.homecinemamag.../zin-en-onzin-ultrahd-8k/Hamazaki schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:49:
[...]
het is een persoonlijke kwestie. ik vind sommige films niet meer om aan te zien op bluray nadat ik de UHD-HDR versie heb meegemaakt. aantal voorbeelden: alien (1979), a space oyddsey, apocalypse now. de nieuwe remasters zijn echt van een ander dimensie en heeft zeker toegevoegde waarde op de nieuwe medium.
Nu staat dit topic met 1000 pagina's ondertussen vol met onzin overigens.
Succes met je pitch voor de aandeelhouders.pdavie2311 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:49:
[...]
Onzin! Als marktleider en toonaangevende leverancier kan LG gewoon een vaste prijsstelling aanhouden voor hun OLED tak...Totale TV markt is appels met peren vergelijken..Je hoeft niet op alle facetten de beste te zijn...
Ja we houden onze poot stijf, prijs houden we constant waardoor onze afzet 25% zal dalen.
Vandaar ook de opmerking over doorrekenen naar bedrijfsresultaat.
Net als dat de aarde niet plat is kan een prijsstelling niet bepaald worden op basis van 1 theorie.
Precies dezelfde verhalen toen 4K begon op te zettenVerwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:56:
[...]
Nee joh, vooral je gek laten maken met 8K. https://www.homecinemamag.../zin-en-onzin-ultrahd-8k/
waar zijn de personen nu die toen beweerden dat je geen verschil kon zien tussen 1080P en 2160P (SDR!)
Bedankt voor je bijdrage, je kan ook niets zeggen en bijvoorbeeld dit topic overslaan.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:56:
[...]
Nu staat dit topic met 1000 pagina's ondertussen vol met onzin overigens.
[ Voor 40% gewijzigd door Farabi op 12-01-2020 13:40 ]
Cker kan dat prima! Kijk naar Apple! Houdt de prijs van hun producten constant en gaan niet mee in forse prijsdalingen! Waarom zal de afzet 25% dalen? Als je kwaliteit erkend en waardeert, is men bereid hiervoor te betalen! Maak je je afzetgebied kleiner? Ja, maar dat hoeft niet in te boeten voor de sales...fast_ray schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:56:
[...]
Succes met je pitch voor de aandeelhouders.
Ja we houden onze poot stijf, prijs houden we constant waardoor onze afzet 25% zal dalen.
Vandaar ook de opmerking over doorrekenen naar bedrijfsresultaat.
Net als dat de aarde niet plat is kan een prijsstelling niet bepaald worden op basis van 1 theorie.
Never mind, je gaat nu het tech bedrijf dat eigenlijk iets onmogelijks doet als de standaard pakken.pdavie2311 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:23:
[...]
Cker kan dat prima! Kijk naar Apple! Houdt de prijs van hun producten constant en gaan niet mee in forse prijsdalingen! Waarom zal de afzet 25% dalen? Als je kwaliteit erkend en waardeert, is men bereid hiervoor te betalen! Maak je je afzetgebied kleiner? Ja, maar dat hoeft niet in te boeten voor de sales...
Er zijn legio voorbeelden te vinden van hoe dit mechanisme werkt, apple is die 1 op de 100 die dit kan negeren. Is ook prima uitlegbaar (ecosysteem waarde) maar niet toepasbaar in de tv wereld
Begint nu wel een beetje kansloos te worden. Ieder zijn mening maar kan me niet voorstellen dat de gemiddelde bezoeker van dit topic hierop zit te wachtten...
Even zoeken op beugel in dit topic! Legio mogelijkheden worden besproken...;-)AeronNL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:48:
On topic:
Ik heb een 55c9 en wil deze gaan ophangen.
Iemand een aanbeveling voor een beugel?
Beugel hoeft niet kantelbaar/draaibaar te zijn.
Omdat de vesa punten vrij laag zitten wil ik niet dat de beugel uitsteekt aan de onderkant.
zoeken op muurbeugel in dit forum,krijg je er meer dan genoeg.AeronNL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:48:
On topic:
Omdat de vesa punten vrij laag zitten wil ik niet dat de beugel uitsteekt aan de onderkant.
Verwijderd
De ripostes zijn echt inkoppertjes...pwh53 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:57:
[...]
zoeken op muurbeugel in dit forum,krijg je er meer dan genoeg.
Deze ga ik zelf ook halen. Vogels thin 505 bij kamera express vragen voor korting, ik kreeg hem voor 69 euro.AeronNL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:48:
On topic:
Trouwens weet iemand hoe groot die doos is van de 55C9PLA? Hij moet in een Seat Ibiza
[ Voor 13% gewijzigd door Nachoman op 12-01-2020 17:53 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb een paar dagen geleden mijn 55C9 opgehangen.AeronNL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:48:
On topic:
Vogels 3205 muurbeugel past uitstekend.
Afstand tot de muur 23mm.
Deze muurbeugel kost bij Bol.com €35.
Je kunt nog genoeg goedkopere en duurdere muurbeugels vinden maar deze voldoet prima.
Er steekt niets uit aan de boven- of onderkant.
@Nachoman
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55C9PLA
Afmetingen met doos
1345 x 810 x 207
Past niet (rechtop) in iedere auto....
Plat leggen zou kunnen maar is niet aan te bevelen ivm transportschade.
Betere optie is laten thuisbezorgen voor €30 extra.
Je transport is dan verzekerd bij de verkoper.
[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 12-01-2020 18:33 ]
Sowieso steekt het "blok" achter de TV al 4 cm uit, dus strak op de muur komt hij nooit te hangen.
Oei. Daar heb ik geen rekening mee gehouden. De vogels thin 505 heeft 14mm ruimte. Is dat niet genoeg voor de HDMI? Ik zie op een foto dat de HDMI uitgangen aan de zijkant zitten, maar ik gok dat de HDMI ARC wel uitsteekt?michiel_ schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:04:
Heb zelf voor 25 euro een Vogel's BASE 05 M van Amazon gepakt. Deze hangt 2,7cm van de muur en daardoor passen mijn netwerkkabel en optische kabel (welke naar achter steken) gewoon in de TV. Bij een plattere muurbeugel had ik daar hoekstukken voor moeten kopen.
Sowieso steekt het "blok" achter de TV al 4 cm uit, dus strak op de muur komt hij nooit te hangen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
HDMI poorten 1,2 en 3 zitten links aan de zijkant.Nachoman schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:26:
[...]
Oei. Daar heb ik geen rekening mee gehouden. De vogels thin 505 heeft 14mm ruimte. Is dat niet genoeg voor de HDMI? Ik zie op een foto dat de HDMI uitgangen aan de zijkant zitten, maar ik gok dat de HDMI ARC wel uitsteekt?
Alleen HDMI 4 zit aan de achterkant.
HDMI 2 is de ARC versie.
Netwerk zit ook aan de achterkant maar je kunt beter WiFi instellen als je dual band WiFi hebt.
Is sneller dan de vaste netwerkaansluiting.
Wow, echt? Ik heb toevallig dual band AC68U een meter verderop ernaast staan. Dat dat sneller is dan bekabeld had ik nooit gedacht. Thx voor de info!HoppyF schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:47:
[...]
HDMI poorten 1,2 en 3 zitten links aan de zijkant.
Alleen HDMI 4 zit aan de achterkant.
HDMI 2 is de ARC versie.
Netwerk zit ook aan de achterkant maar je kunt beter WiFi instellen als je dual band WiFi hebt.
Is sneller dan de vaste netwerkaansluiting.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, echt waar!Nachoman schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:50:
[...]
Wow, echt? Ik heb toevallig dual band AC68U een meter verderop ernaast staan. Dat dat sneller is dan bekabeld had ik nooit gedacht. Thx voor de info!
De vaste netwerkaansluiting is 100Mbits.
Klinkt vreemd maar er zit geen Gbit aansluiting op.
WiFi gaat wèl sneller, dus ondanks de kans op een slecht signaal is dit wel iets om te proberen.
Mijn modem zit toevallig 30cm van mijn TV af maar toch heb ik WiFi ingesteld.
Nog maar een paar dagen aangesloten maar het reageert allemaal snel en stabiel.
(bv Youtube, Netflix).
Oh ja natuurlijk! Die stomme tv is maar 100mbit. Niet eens aan gedacht. Wat raar dat ze een 4K televisie maken met slechts een 100mbit ethernet poort heHoppyF schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:56:
[...]
Ja, echt waar!
WiFi gaat wèl sneller, dus ondanks de kans op een slecht signaal is dit wel iets om te proberen.
(bv Youtube, Netflix).
waarschijnlijk omdat er nog weinige bedrade verbinding maken.Nachoman schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:06:
[...]
Wat raar dat ze een 4K televisie maken met slechts een 100mbit ethernet poort he
Prijsverschil in productie is zeker 3 euroHamazaki schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:04:
[...]
waarschijnlijk omdat er nog weinige bedrade verbinding maken.
Wireless met 4K is niet echt prettig. Ik heb een Netgear RAX120 (dus AX), maar de wifi chip/nic in de LG is niet geweldig en dus moet je voor stabiel 4K HEVC materiaal zeker terugvallen op wired. Ook in de nieuwste modellen zit nog steeds 100Mbps (C9).
Zeker niet waar, wellicht snel maar niet stabiel!HoppyF schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:56:
[...]
Ja, echt waar!
(bv Youtube, Netflix).
€3 x miljoenen oled'swvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:51:
[...]
Prijsverschil in productie is zeker 3 euro, inderdaad is dat heel jammer.
Daar heb ik geen last van hoor. Wireless is sneller en stabieler bij mij.wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:51:
[...]
Prijsverschil in productie is zeker 3 euro, inderdaad is dat heel jammer.
Wireless met 4K is niet echt prettig. Ik heb een Netgear RAX120 (dus AX), maar de wifi chip/nic in de LG is niet geweldig en dus moet je voor stabiel 4K HEVC materiaal zeker terugvallen op wired. Ook in de nieuwste modellen zit nog steeds 100Mbps (C9).
Niets van gemerkt, heb mijn 65C9 al sinds de aankoop begin oktober aan de wifi hangen, en er wordt bij mij thuis veel Youtube en Netflix gekeken via de interne apps van de tv, maar eigenlijk nooit last van wegvallende verbinding of buffering. Nu staat mijn modem vlakbij de tv, misschien dat dat scheelt, maar werkt bij mij probleemloos en stabiel.wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:52:
[...]
Zeker niet waar, wellicht snel maar niet stabiel!
Hier net zo! Wel laatst dat ik 1x een soort van Matrix - Groen zag bij Netflix..In de zwarte balk boven het beeld..Powder Toastman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:32:
[...]
Niets van gemerkt, heb mijn 65C9 al sinds de aankoop begin oktober aan de wifi hangen, en er wordt bij mij thuis veel Youtube en Netflix gekeken via de interne apps van de tv, maar eigenlijk nooit last van wegvallende verbinding of buffering. Nu staat mijn modem vlakbij de tv, misschien dat dat scheelt, maar werkt bij mij probleemloos en stabiel.
Maar heel even en ook nog niet weer gehad...
Eens, kabel werkt veel stabieler dan wifi bij mijwvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:52:
[...]
Zeker niet waar, wellicht snel maar niet stabiel!
Probeer een van je Gigabit bekabelde NAS of netwerk apparaat een 60 GB of groter MKV / Bluray te streamen via Wifi naar de LG TV, dan weet je wat ik bedoel.Powder Toastman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:32:
[...]
Niets van gemerkt, heb mijn 65C9 al sinds de aankoop begin oktober aan de wifi hangen, en er wordt bij mij thuis veel Youtube en Netflix gekeken via de interne apps van de tv, maar eigenlijk nooit last van wegvallende verbinding of buffering. Nu staat mijn modem vlakbij de tv, misschien dat dat scheelt, maar werkt bij mij probleemloos en stabiel.
Bekabeld zit je dan bijna aan de max, maar het werkt dan wel. Zelfs met mijn Wifi router (RAX120, verbonden met de TV op 600Mbps) hapert deze.
Netflix en Youtube zijn ook niet echt referentiemateriaal. Mega veel compressie en pre-buffering en on the fly bandbreedte aanpassingen. Probeer eens een 100GB MKV.Powder Toastman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:32:
[...]
De c9 maakt, als ik mij goed herinner, net zoals de c8, c7, en de vroegere series gewoon no gebruik van 100mbit op de ethernet poort. Dus via wifi is het sneller (ik moet ook wifi gebruiken daarvoor of moest, want bij mijn b6 is het smart-tv gedeelte onbruikbaar traag inmiddels).wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:20:
[...]
Probeer een van je Gigabit bekabelde NAS of netwerk apparaat een 60 GB of groter MKV / Bluray te streamen via Wifi naar de LG TV, dan weet je wat ik bedoel.
Bekabeld zit je dan bijna aan de max, maar het werkt dan wel. Zelfs met mijn Wifi router (RAX120, verbonden met de TV op 600Mbps) hapert deze.
Die heb ik niet. Heb wel een paar UHD Blurays afgespeeld via m'n Xbox One X, maar dat heeft niets met de netwerkverbinding te maken natuurlijk.wvkreg schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:22:
[...]
Netflix en Youtube zijn ook niet echt referentiemateriaal. Mega veel compressie en pre-buffering en on the fly bandbreedte aanpassingen. Probeer eens een 100GB MKV.
Streamen doe ik enkel Youtube en Netflix, dus daar is blijkbaar de draadloze verbinding meer dan prima voor. De tijd dat ik films downloadde ligt lang achter mij, dat was nog in het DVD tijdperk.
Persoonlijk vind ik de gecomprimeerde Netflix streams prima te kijken, zeker als het alternatief een 100GB MKV downloaden is, wat vele malen langer duurt dan het kijken van de film.
2 jaar fabrieks en 3 jaar vanuit KE, maar zit hier ook pixelgarantie bij? Iemand ervaring?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.